Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Snap ik volledig hoor. Alleen er zijn gewoon een aantal pareltjes uitgekomen die digital Only zijn. O.a. I am alive, tokyo jungle, megaman 9 en 10 etc. Maar wat jij een tijd geleden al zei, is het beter om een ps3 CFW te hebben met alle digital Only games. Ik heb een website gevonden die ze allemaal heeft. Ook die nu al delisted zijn. Jurassic park van teltale is bijvoorbeeld nu niet meer te koop op de store.
Klopt, het het verleden wijst ook uit dat het in de toekomst dan weer steeds makkelijker wordt om dit soort oplossingen te "bedenken".

Thx for the reminder overigens, moet Jurassic Park en Monkey Island (Telltale) beiden nog (uit)spelen, jaren geleden gekocht en ooit ergens mee gestopt :P

Met die reden ook P.T. op een aantal PS4's gezet, just in case :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 24-03-2021 22:01 ]

RazorMaron schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Vandaag echt begonnen met gamen op mijn Xbox 360, begonnen aan Lost Odyssey. Het begin was echt heel chaotisch qua storyline. Verder had ik niet verwacht dat er zo'n battle system in zou zitten, dus dat was ook even omschakelen.

Ik moet wel zeggen dat de 13 jaar oude graphics echt heel goed te doen zijn. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. Ik merk wel dat mijn Xbox 360 Arcade er erg veel moeite mee heeft. Hoe merk ik dit? Ding is bijna een stofzuiger man, niet normaal. Ach ja, dan maar het geluid van de game iets omhoog.

Ik denk dat als ik alles gedaan wil hebben in Lost Odyssey, ik zeker 150 uur verder ben. Dan wil ik opzich wel beginnen met Dead or Alive 4.
Lost Odyssey is één van de allerbeste RPG's die ik ooit heb gespeeld, ik vond het verhaal echt geweldig. Ook na het uitspelen van de main story mode is er nog content om te verkennen, en zeker aan te raden. Ik ben niet zo van de achievements, maar bij deze game heb ik er maar ééntje gemist (je kan ze permanent missen in je playthrough).

Veel plezier en succes ermee!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:24

Leuke video over de allereerste echte no damage run van Ninja Gaiden op de NES.

[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 24-03-2021 22:31 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-11 08:29
Seroczynski schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Lost Odyssey is één van de allerbeste RPG's die ik ooit heb gespeeld, ik vond het verhaal echt geweldig. Ook na het uitspelen van de main story mode is er nog content om te verkennen, en zeker aan te raden. Ik ben niet zo van de achievements, maar bij deze game heb ik er maar ééntje gemist (je kan ze permanent missen in je playthrough).

Veel plezier en succes ermee!
Top om te horen, ik ben zo iemand die tegen elke NPC gaat praten bij elke stap die ik zet, dus ik zal er waarschijnlijk erg veel tijd aan kwijt zijn. Alsmaar beter hoor.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• RazorMaron
Exorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Leuk om te zien dat we hier ook vrouwen hebben!
Ik wil gewoon zoveel mogelijk van het verhaal meekrijgen oke xD

Weet iemand of de Lost Odyssey DLC extra playable content is of niet? Ik vind het tot nu toe vage omschrijvingen hebben

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Snap ik volledig hoor. Alleen er zijn gewoon een aantal pareltjes uitgekomen die digital Only zijn. O.a. I am alive, tokyo jungle, megaman 9 en 10 etc. Maar wat jij een tijd geleden al zei, is het beter om een ps3 CFW te hebben met alle digital Only games. Ik heb een website gevonden die ze allemaal heeft. Ook die nu al delisted zijn. Jurassic park van teltale is bijvoorbeeld nu niet meer te koop op de store.
The game was also given a physical release along with four other Capcom titles from different franchises in the Capcom Essentials Pack for PlayStation 3 and Xbox 360. It was later released again for a physical and digital release as part of Mega Man Legacy Collection 2 alongside Mega Man 7, Mega Man 8 and Mega Man 9 for the PlayStation 4, Xbox One, and Microsoft Windows, as well as the Nintendo Switch in May 2018.

Wikipedia: Mega Man 10

(8>

Verder helemaal eens hoor, digitaal is makelijk zolang een console current is, maar daarna is het gewoon een tijdbom. Ik moet zeggen dat ik me er tegenwoordig niet druk over kan maken als ik zie hoe preservation gaat voor de oudere consoles.

Maar voor echt verzamelen stopt het denk ik bij de DC, ps2 og xbox en cube, heck misschien al eerder want op deze generatie kregen we voor het eerst te maken met patches...je kan erover discussieren hoe heftig het hier al is, immers ik denk dat we op ze generatie nog weinig assassins creed achtige ellende hadden waar de retail versie echt zo goed als onspeelbaar was zonder patches........

Dus ja, ik heb mijn vertrouwen in de modders en de pirates voor het kunnen spelen, en de daadwerkelijke fysieke media zal in feite more or less de postzegel kant op gaan, het is mooi om te zien maar praktisch kan of wil je er niets meer mee.

Je zou zelfs als het kan een zeldzame postzegel niet gebruiken, en ik kan me ook niet voorstellen als je een fanatiekeling bent die een gesealde super mario 3 koopt voor een paar duizen euro (Dacht dat ik dit laatst ergens voorbij zag komen 8)7 ) en die dan lekker open scheurt en gaat spelen. :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:20:
[...]

The game was also given a physical release along with four other Capcom titles from different franchises in the Capcom Essentials Pack for PlayStation 3 and Xbox 360. It was later released again for a physical and digital release as part of Mega Man Legacy Collection 2 alongside Mega Man 7, Mega Man 8 and Mega Man 9 for the PlayStation 4, Xbox One, and Microsoft Windows, as well as the Nintendo Switch in May 2018.

Wikipedia: Mega Man 10

(8>

Verder helemaal eens hoor, digitaal is makelijk zolang een console current is, maar daarna is het gewoon een tijdbom. Ik moet zeggen dat ik me er tegenwoordig niet druk over kan maken als ik zie hoe preservation gaat voor de oudere consoles.

Maar voor echt verzamelen stopt het denk ik bij de DC, ps2 og xbox en cube, heck misschien al eerder want op deze generatie kregen we voor het eerst te maken met patches...je kan erover discussieren hoe heftig het hier al is, immers ik denk dat we op ze generatie nog weinig assassins creed achtige ellende hadden waar de retail versie echt zo goed als onspeelbaar was zonder patches........

Dus ja, ik heb mijn vertrouwen in de modders en de pirates voor het kunnen spelen, en de daadwerkelijke fysieke media zal in feite more or less de postzegel kant op gaan, het is mooi om te zien maar praktisch kan of wil je er niets meer mee.

Je zou zelfs als het kan een zeldzame postzegel niet gebruiken, en ik kan me ook niet voorstellen als je een fanatiekeling bent die een gesealde super mario 3 koopt voor een paar duizen euro (Dacht dat ik dit laatst ergens voorbij zag komen 8)7 ) en die dan lekker open scheurt en gaat spelen. :+
Ik had het kunnen weten van Capcom met alle re-releases die ze uitbrengen....

Ook Tokyo jungle heeft ooit een disc release gehad:

https://www.nedgame.nl/pl...etwork-vol--1/8942032579/

Maar deze is nergens meer te vinden helaas.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Net, dus vandaag. Ik denk dat er iets fout gaat met de activatie. Het gaat om super puzzle fighter 2 turbo hd. Die zat in een bundel met darkstalkers voor 12 euro. Darkstalkers werkt wel gewoon, alleen bij deze game staat een expiratiedatum van 1-1-1970. Heb maar een mail gestuurd naar Sony met de vraag wat er aan de hand is. Opnieuw downloaden en installeren verhelpt het probleem niet.

Dit gaat denk ik ook een probleem zijn bij ps plus games. Die worden elke keer verlengd als je het ps plus abonnement verlengd. Straks vervalt dat op de ps3 en dan ben je al je ps plus games kwijt..
Ik vermoed dat de CFW scene ondertussen wel al een oplossing zal hebben voor de gedeactiveerde PSplus games. Op de PS Vita is het in ieder geval mogelijk om een offline key aan te maken op basis van de online key als je hem voorzien hebt van CFW.

In ieder geval, als ze de store effectief sluiten dan gaat er bij de PS3 ook een CFW op.
[...]

....

Ik moet wel zeggen dat de 13 jaar oude graphics echt heel goed te doen zijn. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. Ik merk wel dat mijn Xbox 360 Arcade er erg veel moeite mee heeft. Hoe merk ik dit? Ding is bijna een stofzuiger man, niet normaal. Ach ja, dan maar het geluid van de game iets omhoog.

Ik denk dat als ik alles gedaan wil hebben in Lost Odyssey, ik zeker 150 uur verder ben. Dan wil ik opzich wel beginnen met Dead or Alive 4.
Mocht de stofzuiger teveel moeite hebben. Lost Odyssey is ook te spelen op de latere generatie. Volgens mij zelfs in 4K

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Ik vermoed dat de CFW scene ondertussen wel al een oplossing zal hebben voor de gedeactiveerde PSplus games. Op de PS Vita is het in ieder geval mogelijk om een offline key aan te maken op basis van de online key als je hem voorzien hebt van CFW.

In ieder geval, als ze de store effectief sluiten dan gaat er bij de PS3 ook een CFW op.

[...]
Klopt, maar het liefst wil ik ze legaal, zodat ik ook de trophies kan halen en deze kan syncen naar het psn network. CFW is het laatste redmiddel voor mij.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Klopt, de ps3 is echter regiovrij. Dus je kan de NTSC versie gewoon in je PAL PS3 stoppen. Nu zit ik mij eigenlijk te bedenken of de DLC wel werkt uit de NL store met de NTSC versie... Ik denk het eerlijk gezegd niet. @Grumpmeister Heb jij hem fysiek of digitaal? Weet jij of de DLC uit de NL store werkt met de fysieke (NTSC) versie?
Durf ik eigenlijk niet te zeggen op dit moment, moet het ook nog aanschaffen. Het viel me afgelopen maandag iig op dat er wel wat DLC voor was :P

Ik heb idd een fysieke NTSC versie, maar ik heb ook een US PSN account die ik voor dit soort zaken kan gebruiken mocht de EU DLC niet werken. Zal het vanavond wel even bekijken, ben eigenlijk ook wel benieuwd nu.

Edit: Als ik het zo een beetje lees, moet je de NTSC DLC aanschaffen, dus het is wel een extra horde die je moet nemen hiervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 25-03-2021 09:21 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Virtual Reality schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
Geen idee of het helemaal past hier, of dat modden vloeken in de kerk is in dit topic ( :P ) maar ik heb een van mijn oude GBA SP's voorzien van een nieuwe shell(oude was bekrast) en een nieuw IPS backlit scherm. Het nieuwe scherm is echt een wereld van verschil en pak nu zo nu en dan de gameboy er 's avonds op de bank weer bij om wat oude spellen te her ontdekken.
De mod is makkelijk uit te voeren en ook nog te herstellen naar origineel indien gewenst, zelf erg tevreden met het resultaat!
[Afbeelding]
Heb je meer info?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:17:
Een game gekocht op de ps3 store. Krijg ik na installeren de melding dat hij expired is. Als dit nu al gebeurt bij een nieuwe aankoop. Ben ik heel benieuwd hoe dat in de toekomst zal zijn als die store dicht is...

[Afbeelding]
En daarom koop ik alleen fysieke games en check ik ook van te voren of je niks hoeft te downloaden daarna. Ik snap de voordelen van digitaal, maar ik werk er niet aan mee.

• Raem
DLC is op de PS3 inderdaad regio gebonden. Maar je kunt een account aanmaken voor de desbetreffende regio, downloaden en dan op je normale account spelen.

• Grumpmeister
[...]

Op YouTube staan heel veel vermakende DS (Lite) repairs, ik zou ze even opzoeken en je hebt waarschijnlijk wel antwoord op je vragen.

Vandaag echt begonnen met gamen op mijn Xbox 360, begonnen aan Lost Odyssey. Het begin was echt heel chaotisch qua storyline. Verder had ik niet verwacht dat er zo'n battle system in zou zitten, dus dat was ook even omschakelen.

@snefkens Misschien dat jij het leuk zou vinden om die reddit lijst eigenlijk completer te maken maar dan hier op Tweakers? Misschien alleen de digital copies/DLCs die alleen in de PS store te koop zijn voor PS3 en Vita?
Lost Odyssey vond ik echt een schitterend spel, meerdere keren doorgespeeld (en het kriebelt sinds gisteren om het nog eens te doen, alleen nu op de Series X met de backwards compatibility en terwijl ik de speedrun-route doorneem). Waar de meeste (J)RPGs wat afstapte van het turn-based systeem toentertijd, vond ik LO juist turn-based combat weer sterk neerzetten, en dat is ook waarom ik het met veel plezier speelde :D

Dat vind ik overigens wel echt een voordeel aan Xbox, juist omdat de OG Xbox en de 360 wel een hele set aan gave (exclusive) games hadden. ... Alleen wordt hierdoor wss de XSX een Backwards Compatibility machine, net als de One X dat voor mij was :)

Jammer genoeg is de lijst niet compleet en heb ik m'n Xbox + 360 ook nog aangesloten staan. Ik mis bijv. een RPG als Magna Carta 2 toch wel op zo'n lijst, dat vond ik ook wel een pareltje.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Virtual Reality schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
Geen idee of het helemaal past hier, of dat modden vloeken in de kerk is in dit topic ( :P ) maar ik heb een van mijn oude GBA SP's voorzien van een nieuwe shell(oude was bekrast) en een nieuw IPS backlit scherm. Het nieuwe scherm is echt een wereld van verschil en pak nu zo nu en dan de gameboy er 's avonds op de bank weer bij om wat oude spellen te her ontdekken.
De mod is makkelijk uit te voeren en ook nog te herstellen naar origineel indien gewenst, zelf erg tevreden met het resultaat!
[Afbeelding]
Volgens mij heb je je antwoord met de plusjes, maar tuurlijk past dat hier! Volgens mij heb je sowieso zwart wit gezien 2 hoofd kampen, de mensen die echt authentiek zijn, en de mensen die wel het maximale uit de oude games en hardware willen halen. (en ja de wereld is niet zwart wit, dus nog heel veel varianten daartussen natuurlijk :) )
Maar hier zijn beiden/allen zijn welkom.

Mijn eigen filosofie is dat wanneer de makers van deze games 'onze' mogelijkheden van nu zouden hebben dat ze vrijwel altijd daar maximaal gebruik van zouden willen maken, dus dan zijn jouw modificaties volkomen logisch.
Met wellicht als enige uitzondering lcd techniek vs crt. Ik kan me voorstellen dat je artistieke beeld dat je in je hoofd had op een lcd dusdanig anders 'uit de verf' komt dan op lcd dat je dan voor crt zou kiezen.
Maar ik vermoed dat dit meer speelt bij home consoles dan bij portables, eigenlijk zonder uitzondering waren de oudere schermen niet zo fantastisch.

Verder blijft het sonic waterfall een interessante, waarbij ze dus expres de imperfecties van crt met composite of zelfs rf gebruikten om een mooi effect te creëren (reminds me, mister heeft daar een setting voor moet ik nog steeds is testen.....maar sonic.....ik vrees dat ik het nooit echt zal omarmen :S )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Grumpmeister schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Lost Odyssey vond ik echt een schitterend spel, meerdere keren doorgespeeld (en het kriebelt sinds gisteren om het nog eens te doen, alleen nu op de Series X met de backwards compatibility en terwijl ik de speedrun-route doorneem). Waar de meeste (J)RPGs wat afstapte van het turn-based systeem toentertijd, vond ik LO juist turn-based combat weer sterk neerzetten, en dat is ook waarom ik het met veel plezier speelde :D

Dat vind ik overigens wel echt een voordeel aan Xbox, juist omdat de OG Xbox en de 360 wel een hele set aan gave (exclusive) games hadden. ... Alleen wordt hierdoor wss de XSX een Backwards Compatibility machine, net als de One X dat voor mij was :)

Jammer genoeg is de lijst niet compleet en heb ik m'n Xbox + 360 ook nog aangesloten staan. Ik mis bijv. een RPG als Magna Carta 2 toch wel op zo'n lijst, dat vond ik ook wel een pareltje.
Dat is inderdaad het grote voordeel van Xbox is dat je nog wel je xbox 360 en xbox classic games kan kopen en spelen. Enige nadeel is dat er maar iets van 23 xbox classic games ondersteund worden. Dat is wel een beetje teleurstellend. Nu hopen dat de xbox live voor xbox 360 operationeel blijft.

• RazorMaron
Ekfad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Mocht de stofzuiger teveel moeite hebben. Lost Odyssey is ook te spelen op de latere generatie. Volgens mij zelfs in 4K
Haha daar doe ik niet aan, games speel ik op het platform waar het voor is bedoeld. Helaas heb ik ook (nog) geen Xbox One. Had ooit een One S, maar dat was voor de doorverkoop, was een hele goede deal.

De Arcade had wel moeite met het begin, de eerste keer opstarten had ik 2x een framedrop te pakken in de intro en een crash. Daarna nog anderhalf uur gespeeld en niks op aan te merken.
Grumpmeister schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Ik vind turn-based combat system niet echt leuk, het is erg herhalend. Maar bij Lost Odyssey vind ik het prima spelen.

Magna Carta 2 staat ook op mijn lijstje om nog aan te schaffen, maar het is wel een relatief dure game.

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Dat is inderdaad het grote voordeel van Xbox is dat je nog wel je xbox 360 en xbox classic games kan kopen en spelen. Enige nadeel is dat er maar iets van 23 xbox classic games ondersteund worden. Dat is wel een beetje teleurstellend. Nu hopen dat de xbox live voor xbox 360 operationeel blijft.
Ik heb relatief recentelijk hierom een maat van me geholpen (die is net als jij ook nogal fanatiek met...in zijn geval dan achievements) met het maxen van een game voor de online doelen.
Ging om injustice voor x360.

Want hij had gehoord dat iig voor dat spel het einde wel naderde qua online, en je kan je afvragen of het uiteindelijk voor alle games gaat zijn.

Denk dat het enige positieve is dat juist doordat ms zo inzet op BC, dat het daardoor het sluiten ervan een iets minder hogere prio heeft........maar het gaat uiteraard een keer gebeuren natuurlijk.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Ik heb relatief recentelijk hierom een maat van me geholpen (die is net als jij ook nogal fanatiek met...in zijn geval dan achievements) met het maxen van een game voor de online doelen.
Ging om injustice voor x360.

Want hij had gehoord dat iig voor dat spel het einde wel naderde qua online, en je kan je afvragen of het uiteindelijk voor alle games gaat zijn.

Denk dat het enige positieve is dat juist doordat ms zo inzet op BC, dat het daardoor het sluiten ervan een iets minder hogere prio heeft........maar het gaat uiteraard een keer gebeuren natuurlijk.
Ik houd inderdaad ook altijd goed in de gaten welke online servers er gaan sluiten, zo heb ik laatst alle online trophies van de uncharted games, burnout paradise etc. op de ps3 gehaald. De offline trophies kan ik dan op een later tijdstip doen. Maar goed om te weten dat injustice binnenkort ook gaat sluiten. Zal daar ook eens naar kijken.

• RazorMaron
Ik heb trouwens voor €30 een lot op de kop getikt met een PSP, Atari Lynx met twee games, 2 Xbox 360 Arcade's, 1/2 Xbox Classic's, 2 PS2's, SNES, een paar PS2 en Xbox360 controllers en een Dreamcast PSU, allemaal defect weliswaar. Maar een leuke deal om wat van te maken.

Nu is bij de Atari Lynx gewoon de kabel van het schermpje volledig afgescheurd en heeft het frame van het scherm gebogen plastic. Als ik hier een LCD scherm in wil zetten dan kan ik gewoon het frame en het oude schermpje weggooien?

Ik zal binnenkort eens even een foto maken voor de duidelijkheid.

Edit: Snel een foto gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ijh821yAhs51ugBathv6YrngzI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/y2tj7tJFJZejl9YVtZ3VBHkX.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door RazorMaron op 25-03-2021 09:56 ]

• Grumpmeister
RazorMaron schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:52:
Ik heb trouwens voor €30 een lot op de kop getikt met een PSP, Atari Lynx met twee games, 2 Xbox 360 Arcade's, 1/2 Xbox Classic's, 2 PS2's, SNES, een paar PS2 en Xbox360 controllers en een Dreamcast PSU, allemaal defect weliswaar. Maar een leuke deal om wat van te maken.

Nu is bij de Atari Lynx gewoon de kabel van het schermpje volledig afgescheurd en heeft het frame van het scherm gebogen plastic. Als ik hier een LCD scherm in wil zetten dan kan ik gewoon het frame en het oude schermpje weggooien?

Ik zal binnenkort eens even een foto maken voor de duidelijkheid.

Edit: Snel een foto gemaakt

[Afbeelding]
Ik durf het niet met 100% garantie te zeggen wat er precies uitgehaald wordt met een LCD scherm (aangezien ik het heb laten doen en ik kan zo 1-2-3 mijn oude scherm niet vinden). Als ik deze video zo vlug zie heb je het frame niet nodig, maar neem dat met een korreltje zout :P (en natuurlijk afhankelijk van de mod die je installeert)

• RazorMaron
Grumpmeister schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Ik durf het niet met 100% garantie te zeggen wat er precies uitgehaald wordt met een LCD scherm (aangezien ik het heb laten doen en ik kan zo 1-2-3 mijn oude scherm niet vinden). Als ik deze video zo vlug zie heb je het frame niet nodig, maar neem dat met een korreltje zout :P (en natuurlijk afhankelijk van de mod die je installeert)

[YouTube: Atari Lynx | LCD Upgrade (Mcwill Mod)]
Goed om te weten. Ik ga eerst maar eens op andere devices leren solderen want de Lynx vergt wel enige skills. Ik hoop dat het scherm het enige probleem is met de Lynx, anders weet ik straks niet of ik het nieuwe schermpje heb verpest of dat er iets anders kapot is. Leuke uitdaging dus.

Ik ga het proces ook filmen, ik kijk er naar uit om het hier te delen.

Verwijderd

Dit is toch een vreemde ontwikkeling:

https://www.xgn.nl/nieuws...y-optie-voor-oudere-games

Sony heeft dus nu een patent aangevraagd om trophies toe te voegen op games toen het trophy systeem nog niet bestond. Dat gaat dus om games in het begin van de ps3 tijd. Maar aangezien het gerucht gaat dat de ps3 store gesloten gaat worden. Wat is dan precies de bedoeling van dit patent? Zou het dan om PS now gaan? Of zijn ze alsnog bezig om een soort BC in te bouwen in de ps5 voor oudere games?

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:49
Eigenlijk kun je de mod hier stap voor stap bekijken; https://www.nintendolife...._your_game_boy_advance_sp
Daarnaast heb ik dan ook de behuizing vervangen door een semi-transparate variant. Omdat deze in een kit samen is gekocht met het scherm was de behuizing hier al op voorzien en heb ik niet meer hoeven snijden in de behuizng. Het scherm kun je o.a. op aliexpress wel vinden als je zoekt op "gameboy advance IPS V2"
Verder heb ik ook een nieuwe (hogere capaciteit) batterij geplaatst. Het backlight scherm verbruikt logischerwijs meer stroom dan het oude scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtual Reality op 25-03-2021 10:40 ]

Verwijderd

Nog een groot nadeel bij de digital only games:

https://hackaday.com/2021...ery-without-sony-servers/

Als de Cmos batterij er mee kapt, dan kan je deze vervangen. Maar dan moet je dus opnieuw connectie maken met PSN, anders kan je de digital games niet spelen. Als PSN niet meer werkt dan kan je nadat je Cmos batterij het heeft begeven nooit meer die digital games spelen... Hopelijk komt Sony met een oplossing voor dit probleem in de nabije toekomst.

After a battery replacement the internal clock needs to be reset and this requires validation from the PlayStation network (you know, the one that’s soon to be shut down).

Overigens is het nog de vraag of dit gaat gebeuren. Deze website heeft het er over dat het PSN netwerk plat gaat voor de ps3. Maar het gerucht gaat dat alleen de store plat gaat, niet het PSN netwerk. Dus wellicht blijft het PSN netwerk nog wel overeind en is er niks aan de hand. Daarnaast is het alsnog alleen een gerucht dat de store dicht gaat.

Ik kan het mij voorstellen dat zoiets simpels als het syncen van de klok nog wel in de lucht gehouden kan worden om die digital only games te blijven gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 10:58 ]

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:53:
Nog een groot nadeel bij de digital only games:

https://hackaday.com/2021...ery-without-sony-servers/

Als de Cmos batterij er mee kapt, dan kan je deze vervangen. Maar dan moet je dus opnieuw connectie maken met PSN, anders kan je de digital games niet spelen. Als PSN niet meer werkt dan kan je nadat je Cmos batterij het heeft begeven nooit meer die digital games spelen... Hopelijk komt Sony met een oplossing voor dit probleem in de nabije toekomst.

After a battery replacement the internal clock needs to be reset and this requires validation from the PlayStation network (you know, the one that’s soon to be shut down).

Overigens is het nog de vraag of dit gaat gebeuren. Deze website heeft het er over dat het PSN netwerk plat gaat voor de ps3. Maar het gerucht gaat dat alleen de store plat gaat, niet het PSN netwerk. Dus wellicht blijft het PSN netwerk nog wel overeind en is er niks aan de hand. Daarnaast is het alsnog alleen een gerucht dat de store dicht gaat.
Geldt niet alleen voor digitale aankopen op de PS3. De PS4 is helemaal niet meer te gebruiken ( zowel digitaal als fysiek) wanneer de interne klok stuk gaat en PSN eruit ligt.
https://www.techradar.com...-could-brick-your-console

Maar tegen de tijd dat dit eventueel zou gebeuren zijn er ongetwijfeld oplossingen te vinden om het te fixen.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Geldt niet alleen voor digitale aankopen op de PS3. De PS4 is helemaal niet meer te gebruiken ( zowel digitaal als fysiek) wanneer de interne klok stuk gaat en PSN eruit ligt.
https://www.techradar.com...-could-brick-your-console

Maar tegen de tijd dat dit eventueel zou gebeuren zijn er ongetwijfeld oplossingen te vinden om het te fixen.
Ik kan mij ook nog wel herrineren bij de ps3 dat je hem niet mocht aanzetten op een bepaalde dag met een schrikkeljaar volgens mij. Want dat zou alles crashen. Dat kwam omdat de interne klok die Sony gebruikt niet kon omgaan met dingen zoals een schrikkeljaar. Het is altijd gekloot met die interne klok vanaf de ps3, snap niet zo goed dat ze deze weg hebben gekozen.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:37:
Dit is toch een vreemde ontwikkeling:

https://www.xgn.nl/nieuws...y-optie-voor-oudere-games

Sony heeft dus nu een patent aangevraagd om trophies toe te voegen op games toen het trophy systeem nog niet bestond. Dat gaat dus om games in het begin van de ps3 tijd. Maar aangezien het gerucht gaat dat de ps3 store gesloten gaat worden. Wat is dan precies de bedoeling van dit patent? Zou het dan om PS now gaan? Of zijn ze alsnog bezig om een soort BC in te bouwen in de ps5 voor oudere games?
Is nu misschien terug naar boven gekomen maar hier was al sprake van bij de introductie van de hun trophy's en is enkele jaren terug ook aan bod gekomen om toe te voegen aan enkele PS2 en PS1 games.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Klopt, maar het liefst wil ik ze legaal, zodat ik ook de trophies kan halen en deze kan syncen naar het psn network. CFW is het laatste redmiddel voor mij.
Begrijpelijk maar als ze de deuren sluiten lijkt het mij dat ze er geen stuiver meer aan gaan verdienen. niemand kan er dan meer bij. De non legale weg is dan vaak de enige optie. Geen haan die er dan naar zal kraaien het is immers bewust dicht gegooit waarbij de consument er geen cent meer kan uitgeven.

Voor zowel dlc als volle games.

Verwijderd

Ik zat nog even te zoeken naar dat specifieke probleem met bij de ps3 waarbij je op een bepaalde datum beter niet de ps3 kon aanzetten. Tweakers heeft hier ook ooit een bericht over gemaakt:

nieuws: Sony roept gebruikers op oude PS3's niet te gebruiken na datum-bug

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Begrijpelijk maar als ze de deuren sluiten lijkt het mij dat ze er geen stuiver meer aan gaan verdienen. niemand kan er dan meer bij. De non legale weg is dan vaak de enige optie. Geen haan die er dan naar zal kraaien het is immers bewust dicht gegooit waarbij de consument er geen cent meer kan uitgeven.

Voor zowel dlc als volle games.
Daarom hoop ik dat ze nog wel die klok sync in de lucht houden zodat de digital only games wel blijven werken nadat je cmos batterij er mee kapt.

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:43:
[...]

En mensen maar orakelen over het gemak van download-only games...fysieke media heeft (technisch) gezien ook niet het eeuwige leven, maar dat heb je voor zolang dat goed gaat tenminste nog zelf in de hand. Letterlijk. Met die reden hecht ik 0 waarde aan alles wat ik digitaal "bezit". Enige wat ik digitaal koop zijn simpele spelletjes als bijv Party Hard, om een zijstraat te noemen.
Ik heb nu een mail van Sony terug. Volgens mij hebben ze de instructies in het boek al een tijdje niet meer geupdate. Ze vragen mij of ik vanuit store.playstation.com de ps3 game kan downloaden naar mijn ps3. Volgens mij vergeten ze even zelf dat ze alles omtrent ps3 al in oktober 2020 uit de web store gesloopt hebben. Daarnaast krijg ik ook een instructie om mijn licentie te herstellen:

https://www.playstation.c...ore-licences-playstation/

Uhm... Dat ook werkt niet op de ps3...

Nu moet ik een screenshot maken van mijn downloadlijst en gaan ze het blijkbaar naar een technisch persoon sturen. Maar het blijkt wel dat nog niet iedereen binnen Sony op de hoogte is van de veranderingen. Waarschijnlijk is dit een geoutsourced bureau die eerstelijns hulp doet. Maar goed ook die moet je natuurlijk wel voorzien van de laatste informatie >:)
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Ik heb nu een mail van Sony terug. Volgens mij hebben ze de instructies in het boek al een tijdje niet meer geupdate. Ze vragen mij of ik vanuit store.playstation.com de ps3 game kan downloaden naar mijn ps3. Volgens mij vergeten ze even zelf dat ze alles omtrent ps3 al in oktober 2020 uit de web store gesloopt hebben. Daarnaast krijg ik ook een instructie om mijn licentie te herstellen:

https://www.playstation.c...ore-licences-playstation/

Uhm... Dat ook werkt niet op de ps3...

Nu moet ik een screenshot maken van mijn downloadlijst en gaan ze het blijkbaar naar een technisch persoon sturen. Maar het blijkt wel dat nog niet iedereen binnen Sony op de hoogte is van de veranderingen. Waarschijnlijk is dit een geoutsourced bureau die eerstelijns hulp doet. Maar goed ook die moet je natuurlijk wel voorzien van de laatste informatie >:)
Mag nogal wat tijd en frustratie kosten, zo'n digitaal spel..lekker handig weer inderdaad.
Deze zal het waarschijnlijk wel doen, bedankt voor de tip :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scwwwip029dL8XLBL-1-UvaczUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m585px7HSUYRhmTnp80T1ebe.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Mag nogal wat tijd en frustratie kosten, zo'n digitaal spel..lekker handig weer inderdaad.
Deze zal het waarschijnlijk wel doen, bedankt voor de tip :) :

[Afbeelding]
Hahhahaha klopt, ik heb inmiddels alweer een reactie terug. Ik moet mijn klacht nu melden bij Capcom... Iets met kastje en muur.

Nice! De laatste tekken game die ik leuk vind! Tekken 7 vind ik niet zoveel aan. Ik zie nu trouwens dat die ook 3d ondersteunt. Binnenkort maar eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 15:49 ]

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Hahhahaha klopt, ik heb inmiddels alweer een reactie terug. Ik moet mijn klacht nu melden bij Capcom... Iets met kastje en muur.

Nice! De laatste tekken game die ik leuk vind! Tekken 7 vind ik niet zoveel aan. Ik zie nu trouwens dat die ook 3d ondersteunt. Binnenkort maar eens testen.
Ik vind in het algemeen fighters niet echt je van het, incidenteel 's een potje tegen een vriend. Maar zou het niet snel uit de kast trekken, wel de kast aanvullen :+

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2HDprzgNOAGzbBFIq381gr9GK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3DPCGZsO2WECxSmQoc0e2Q4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Xbox 360 exclusive collectie, gisteren waren ze allemaal binnengekomen, MC: LA had ik al eerder gekocht. Lost Odyssey ligt boven bij de Xbox.

Dit wordt de eerste console waarbij ik echt een collectie ga starten. :)

Ik vind het wel jammer dat DOA4 niet full cover is. Daarnaast crasht MC: LA soms met unreadable disc, zit redelijk vol met krassen. Kan je tegenwoordig nog naar de Gamemania om dit probleem te verhelpen?

Mijn lijstje van wat ik nog moet:
- Naruto: Rise of the Ninja
- Halo 3
- Naruto: The Broken Bond
- Too Human
- SpongeBob SquarePants: Underpants Slam
- Onechanbara: Bikini Samurai Squad
- Ninety Nine Nights
- Ninety Nine Nights II
- Magna Carta II
- Kingdom Under Fire: Circle of Doom
- Infinite Undiscovery
- Bloodforge
- (Heel misschien een andere DOA4 exemplaar met full cover)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Ik vind in het algemeen fighters niet echt je van het, incidenteel 's een potje tegen een vriend. Maar zou het niet snel uit de kast trekken, wel de kast aanvullen :+
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik weet nog wel dat ik bij een vriend van mij altijd Dead or alive 2 speelde op de xbox classic. En dan alleen maar survival spelen. Elke keer weer iets verder komen. Fantastisch spel, voor mij 1 van de betere fighters. Daarnaast veel tekken 2 gespeeld vroeger.

Maar goed er zijn weinig genres wat ik niet leuk vind. Alleen bij RPG ben ik wat kieskeurig, daar vind ik eigenlijk meestal alleen de RPG's leuk met een SC-fi element zoals Fallout.

Verwijderd

RazorMaron schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:55:
[Afbeelding]

Mijn Xbox 360 exclusive collectie, gisteren waren ze allemaal binnengekomen, MC: LA had ik al eerder gekocht. Lost Odyssey ligt boven bij de Xbox.

Ik vind het wel jammer dat DOA4 niet full cover is. Daarnaast crasht MC: LA soms met unreadable disc, zit redelijk vol met krassen. Kan je tegenwoordig nog naar de Gamemania om dit probleem te verhelpen?

- Halo 3
- Too Human
- Ninety Nine Nights
- Ninety Nine Nights II
- Magna Carta II
- Infinite Undiscovery
- Bloodforge
Mooi begin! Jazeker bij gamemania kan je voor 5 euro de game krasvrij maken. Moeten er overigens niet al te diepe krassen in zitten.

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde bij bol.com is nu het volgende in de aanbieding, de nes omnibus (A-L):

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

Slechts 16 euro!

En de volledige snes catalogus:

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

Slechts 12 euro!

Meer info:

YouTube: SNES Encyclopedia by Chris Scullion - first look!

YouTube: NES Omnibus Vol. 1 Update & Walkthrough! (Nintendo Book)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Dan toch maar zo snel als mogelijk overstappen naar fysiek :)

Benieuwd hoe het gaat uitpakken allemaal.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:26
[Afbeelding]

- Halo 3
- Too Human
- Ninety Nine Nights
- Ninety Nine Nights II
- Magna Carta II
- Infinite Undiscovery
- Bloodforge
Nice. Zitten leuke titels tussen :)

Verwijderd

[Afbeelding]

- Halo 3
- Too Human
- Ninety Nine Nights
- Ninety Nine Nights II
- Magna Carta II
- Infinite Undiscovery
- Bloodforge
Volgens mij had @gast7 het over resurface voor maar 2euries bij CEX.
Een doekje met isopropanol soms ook wonderen.
Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Geen geld, beiden besteld! Bedankt voor de heads up :*)
Levering is 2 tot 3 weken, komt het via het Suez kanaal? :+
Ach geduld hebben hoort erbij. Ik heb nog wat spellen in een warehouse in Japan liggen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 17:39 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Geen geld, beiden besteld! Bedankt voor de heads up :*)
Levering is 2 tot 3 weken, komt het via het Suez kanaal? :+
Hahaha, ja die snap ik ook niet helemaal. Ook omdat die in de outlet staat... Dan zou je toch verwachten dat die op voorraad is.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bedankt @snefkens, de 2 boeken heb ik ook besteld :).
De boeken boeken "Playing with power - Nes Classics" en Playing with Super Power - super nes classics" heb ik overigens ook al.

Ik vind die technische achtergrond van die systemen ook wel grappig.
Als je het nog niet kent moet je eens naar video's van Retro Mechanics Explained kijken: https://www.youtube.com/channel/UCwRqWnW5ZkVaP_lZF7caZ-g
Die oude systemen hebben echt veel beperkingen. Toch knap dat ze van die mooie spellen hebben kunnen maken.

Over de snes gesproken. Laatst viel me op dat er 1 pixel niet klopt in de titel van Super Mario World. Als je naar "W" kijkt zie je aan de linkerkant 1 zwarte pixel uitsteken.
Ik ben met Lunar Magic (SWM level editor) en yychr (tile editor) aan de slag gegaan, en heb het aangepast.

Daarna had ik de smaak te pakken (doorgeslagen) en heb ik alles aangepast wat ik niet zo mooi vond.
- Nintendo presents bij opstarten (lelijk "font")
- De "O" in Mario in de HUD. Meer rond gemaakt, want leek meer op Q.
- rode ster in de HUD
- munt in de HUD
- dithering in de bergen in het eerste level
- dthering in het water in het 4de level en andere water levels. Lijnen van gemaakt.
- dithering in alle overige gfx (dithering vind ik niet mooi op een LCD scherm of met moderne gfx filters/shaders)
- blokkerig hout in ghostship

Een paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7BdhL6W3Tum_5KwwZmE-jh-dRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uR0pdD9PKNUWDNoTSRHLRAVk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKZsqsZxzpEMm_462G2H-kFG82c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lO3xynQhmHZVPUw0Tng2ZmSm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzMGjTTA1ZxSDHcHBWcJClZqUBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/naZd8Ig6KeLZalQFrvnqDEnz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ1HNPHnyU6-w6kJ1rq0XFqUUxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kqw8gB0xJLTwJWJiIM1SAUlz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3GbgUtQo5gaH2LtmeoBtH_uWoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QlSUQzFyCJX7vkDHFEJS0U1U.png?f=user_large

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 15:48
Ik zie dubbel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj3NiMriiTxGuYwgKMDEf3pplBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyPttzErlvuwpRbAZ82E5WJC.jpg?f=fotoalbum_large

De Wii U links is van mijn broer, en ik miste er zelf een om mijn collectie van Nintendo consoles grotendeels te voltooien, dus toen ik een redelijke deal zag liggen ben ik er maar voor gegaan. Als je de NES Classic mee telt hebben we ze allemaal op de virtual boy na. :)

Zal ook wel een leuke oefening zijn om alle krassen weg te werken; wij houden onze consoles vrij goed bewaard, maar met glanzend zwart plastic is het ook voor ons lastig om het krasvrij te houden.
Verder werkt het ding vrij goed en heeft het Mario Kart 8 ingebouwd, zo heb ik eens een andere te spelen dan Double Dash. :P

Al jeukt het om weer eens Mario Kart 64 te spelen... de muziek van Toad's Turnpike zit in mijn hoofd voor een paar maanden nu.

Verwijderd

Eymas schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:35:
Ik zie dubbel.
[Afbeelding]

De Wii U links is van mijn broer, en ik miste er zelf een om mijn collectie van Nintendo consoles grotendeels te voltooien, dus toen ik een redelijke deal zag liggen ben ik er maar voor gegaan. Als je de NES Classic mee telt hebben we ze allemaal op de virtual boy na. :)

Zal ook wel een leuke oefening zijn om alle krassen weg te werken; wij houden onze consoles vrij goed bewaard, maar met glanzend zwart plastic is het ook voor ons lastig om het krasvrij te houden.
Verder werkt het ding vrij goed en heeft het Mario Kart 8 ingebouwd, zo heb ik eens een andere te spelen dan Double Dash. :P

Al jeukt het om weer eens Mario Kart 64 te spelen... de muziek van Toad's Turnpike zit in mijn hoofd voor een paar maanden nu.
Die rechter is duidelijk van een jong kind geweest hahaha.

Verwijderd

Vandaag een 1TB hdd binnen gekregen voor mijn zilvere ps3 slim. Nu alle digital Only content op de drive zetten. Dan heb ik alles wat digitaal Only is op deze ps3 staan.

Het schijnt dat een 1,5tb soms ook werkt op een ps3. Maar ik durfde het toch niet aan. Dus veilig voor een 1 Tb gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/506z2BcV9mbIQOORYOD_DsAQbWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9EwHPbPb2x3PIiYCJJJOeTb.jpg?f=fotoalbum_large

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Die Wii U wel leuk , miss is polishen .

Zalig die ps3 silver slim ik heb de gewone mat zwart , speel er nog regelmatig op blijft 1 van men lievelingsconsoles.Ik heb ook nog een 60GB phat met 320Gb samsung spinpoint in .

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 15:48
elsympatico schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:28:
Die Wii U wel leuk , miss is polishen .

Zalig die ps3 silver slim ik heb de gewone mat zwart , speel er nog regelmatig op blijft 1 van men lievelingsconsoles.Ik heb ook nog een 60GB phat met 320Gb samsung spinpoint in .
Inderdaad even zoeken wat het juiste middel zal zijn om de krassen weg te poetsen, naast de goedkope tandpasta die wij hebben staan.
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:13:
Vandaag een 1TB hdd binnen gekregen voor mijn zilvere ps3 slim. Nu alle digital Only content op de drive zetten. Dan heb ik alles wat digitaal Only is op deze ps3 staan.

Het schijnt dat een 1,5tb soms ook werkt op een ps3. Maar ik durfde het toch niet aan. Dus veilig voor een 1 Tb gegaan.

[Afbeelding]
Je inspireert me vaak de laatste tijd :P

Inderdaad een idee om alle PSN games die ik ooit gekocht heb te downloaden op één PS3. Heb denk ik alleen geen 1TB+ disks meer "over" maar ik slinger van de week m'n oude Slims wel ff aan om te kijken of er eentje voldoet/kan voldoen.

/Witte PS3 gepakt (slim), en nog een 750GB disk gevonden. Good enough, nooit volledige games gekocht op PSN (behalve via Plus) dus moet afdoende zijn :)

Btw, als je nog 's zo'n zilveren PS3 tegenkomt... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 25-03-2021 21:19 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Je inspireert me vaak de laatste tijd :P

Inderdaad een idee om alle PSN games die ik ooit gekocht heb te downloaden op één PS3. Heb denk ik alleen geen 1TB+ disks meer "over" maar ik slinger van de week m'n oude Slims wel ff aan om te kijken of er eentje voldoet/kan voldoen.

/Witte PS3 gepakt (slim), en nog een 750GB disk gevonden. Good enough, nooit volledige games gekocht op PSN (behalve via Plus) dus moet afdoende zijn :)

Btw, als je nog 's zo'n zilveren PS3 tegenkomt... O-)
1Tb hdd is overigens niet heel duur. Heb er 38 euro voor betaald.

Die zilvere ps3 zie je niet vaak inderdaad. Deze is nog gloednieuw inclusief doos. Erg mooi apparaat. Ik zie nu op marktplaats geen enkele staan. Wist niet dat ze zo zeldzaam waren.

Er is helaas een maximum aan games die je in de download rij kan zetten. Dus heb maar op de andere tv (met ps2 ingebouwd) een dvd opgezet. Ik kijk eigenlijk nooit tekenfilms. Maar die van Don bluth kan ik nooit weerstaan. En helemaal titan a.e niet. Voor mij de beste tekenfilm die er bestaat. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U_71J_ilbF2_J1-ggO9gPm9iUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCixvsc3LLxjlYZ37nZFcI7m.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

En als we het dan over don bluth hebben. Hij is nu space ace aan het installeren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arlprMrBYgzXTJd8cGU9JHmPxTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMnoy3a3vBzI56ZzirX4jmjR.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:26:
[...]

1Tb hdd is overigens niet heel duur. Heb er 38 euro voor betaald.

Die zilvere ps3 zie je niet vaak inderdaad. Deze is nog gloednieuw inclusief doos. Erg mooi apparaat. Ik zie nu op marktplaats geen enkele staan. Wist niet dat ze zo zeldzaam waren.

Er is helaas een maximum aan games die je in de download rij kan zetten. Dus heb maar op de andere tv (met ps2 ingebouwd) een dvd opgezet. Ik kijk eigenlijk nooit tekenfilms. Maar die van Don bluth kan ik nooit weerstaan. En helemaal titan a.e niet. Voor mij de beste tekenfilm die er bestaat. ;-)

[Afbeelding]
Ik kom via m'n werk met regelmaat wel ergens disks tegen (die anders worden weggegooid) dus de laatste keer dat ik een HDD of SSD gekocht heb is heel lang geleden :+ .

De 750GB volstaat voor alles wat ik heb, ik gok dat ik maar zo'n spel of...40? max. gekocht heb voor de PS3 maar het kan mee- of tegenvallen. Of tegenvallen gesproken: m'n witte PS3 werkte ooit, maar nu: geen beeld. Gaat aan en that's it. Andere HDD (die erin zat) , zelfde issue. Andere HDMI kabel en TV idem. Displaysettings gereset, same. Kijk er wel verder naar binnenkort, nu wat Drive 2 Survive op Netflix.

En damn, die TV moet er toch echt komen dit jaar. Net als een zilveren PS3 :+ . Je komt ze inderdaad echt nauwelijks tegen. De doos heb ik wel ergens, maar de console niet. Heb het liever andersom :P

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Ik kom via m'n werk met regelmaat wel ergens disks tegen (die anders worden weggegooid) dus de laatste keer dat ik een HDD of SSD gekocht heb is heel lang geleden :+ .

De 750GB volstaat voor alles wat ik heb, ik gok dat ik maar zo'n spel of...40? max. gekocht heb voor de PS3 maar het kan mee- of tegenvallen. Of tegenvallen gesproken: m'n witte PS3 werkte ooit, maar nu: geen beeld. Gaat aan en that's it. Andere HDD (die erin zat) , zelfde issue. Andere HDMI kabel en TV idem. Displaysettings gereset, same. Kijk er wel verder naar binnenkort, nu wat Drive 2 Survive op Netflix.

En damn, die TV moet er toch echt komen dit jaar. Net als een zilveren PS3 :+ . Je komt ze inderdaad echt nauwelijks tegen. De doos heb ik wel ergens, maar de console niet. Heb het liever andersom :P
Wellicht ooit een keer aangesloten via de multi AV poort? Dan moet je volgens mij een paar stappen volgen om hem weer op hdmi te krijgen.

Ik heb nu inmiddels aardig wat gedownload. Maar de ps3 is nu niet meer vooruit te branden. Geen idee of het aan de hdd ligt. Een ps3 moet toch gewoon veel bestanden aan kunnen lijkt mij?
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Wellicht ooit een keer aangesloten via de multi AV poort? Dan moet je volgens mij een paar stappen volgen om hem weer op hdmi te krijgen.

Ik heb nu inmiddels aardig wat gedownload. Maar de ps3 is nu niet meer vooruit te branden. Geen idee of het aan de hdd ligt. Een ps3 moet toch gewoon veel bestanden aan kunnen lijkt mij?
Nee, nog nooit een PS3 op AV aangesloten maar om het uit te sluiten had ik dus de displaysettings gereset met de welbekende toetsencombinaties ;)

En het XMB van de PS3 staat er om bekend om mega traag te worden als er veel data/games op staat. Misschien loopt er ook nog ergens een index of iets, maar hoe meer spellen erop staan hoe trager het XMB wordt is de regel.

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Nee, nog nooit een PS3 op AV aangesloten maar om het uit te sluiten had ik dus de displaysettings gereset met de welbekende toetsencombinaties ;)

En het XMB van de PS3 staat er om bekend om mega traag te worden als er veel data/games op staat. Misschien loopt er ook nog ergens een index of iets, maar hoe meer spellen erop staan hoe trager het XMB wordt is de regel.
Ik denk dat ik teveel open had staan in de downloadlijst qua Mb's. Nu ik de grote jongens op pauze hebt gezet gaat het weer een stuk sneller.

• RazorMaron
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:26:
Voor mij de beste tekenfilm die er bestaat. ;-)
We weten gewoon allemaal dat Transformers: The Movie (1986) de beste tekenfilm is. Dat is gewoon een feit. O-)

Verwijderd

5 nieuwe games binnen gekregen vandaag.

The best of playstation Network vol 1 met dank aan @didado thanks voor het attenderen dat deze bij bol.com te koop was! En hij is inderdaad nieuw in seal.

Hier staat ook fat Princess op die delisted is van het playstation Network.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xU6XUdZPlddrMIwdc2RitRjF1Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hNOEyZ1TVx7NRkWfJUrUus1.jpg?f=fotoalbum_large
Geinig, was Fat Princess niet een vrij succesvolle titel? Waarom hebben ze deze dan gedelist? Ik snap dat nooit zo goed.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:55:
Geinig, was Fat Princess niet een vrij succesvolle titel? Waarom hebben ze deze dan gedelist? Ik snap dat nooit zo goed.
Zeker was het een succesvolle titel. Volgens mij heeft hij ook een metacritic score van boven de 80. Geen idee eigenlijk waarom ze hem hebben verwijderd. Misschien iets met licenties of zo? Hetzelfde als Scott pilgrim vs the world. Die was zelfs vrij snel delisted. Uiteindelijk hebben ze nu een remaster op de ps4 uitgebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2021 21:15 ]

• RazorMaron
Lost Odyssey is echt een leuke game, soms wel bloedjes irritant dat er van die enemies spawnen maarja. Ben net bij de Giant Staff Construction site. De Grilgan boss was ook echt pittig te verslaan, maar toen kwam ik erachter dat spells daadwerkelijk iets toevoegde aan de game. Sindsdien laat ik Jansen dat perma-spammen.

Verder ook weer wat MC: LA gespeeld, ding crashte 4x tijdens mijn races. Bedankt aan @Verwijderd voor de tip van isopropanol. Ik wist niet dat dat de schade van krassen verminderde? MC: LA is wel de enige leuke race game tot nu toe voor mij die niet verveelt. Maar de moeilijkheidsgraad is er dan ook wel echt een stuk hoger, al die Ai-auto's zit ik soms ook op te vloeken als ik crash. Maar zoiets als NFS: Underground/Most Wanted of The Crew vond ik niet echt wat aan. Hot Pursuit 2 op de PS2 was wel een leuke trouwens.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55
RazorMaron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:11:
[...]

We weten gewoon allemaal dat Transformers: The Movie (1986) de beste tekenfilm is. Dat is gewoon een feit. O-)
You got the touch! _/-\o_

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Wat is een redelijke hdmi converter voor de SNES, behalve de frameister de oscc, dus budget vriendelijk?

Zijn er dan ook nog eens lag etc. aanwezig?

Verwijderd

Tosun schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:31:
Wat is een redelijke hdmi converter voor de SNES, behalve de frameister de oscc, dus budget vriendelijk?

Zijn er dan ook nog eens lag etc. aanwezig?
Meeste hdmi converters hebben lag. Je moet jezelf afvragen wil ik een goede zonder lag. Of een goedkope met lag. De goedkope willen ook vaak de aspect ratio aanpassen. Waardoor je een stretcht beeld hebt. Goedkoop en goed moet je denk ik bij retrotink zijn. 2x mini bijvoorbeeld. Volgens mij hebben ze ook alleen een kabel specifiek voor de snes. Volgens mij ben je dan rond de 40 euro kwijt.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrvxWJSCnBGvWcxwLrE4pUQrDFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFboBzJR9RRh4mMlycdHMXym.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een game voor de MD collectie :)

• Grumpmeister
RazorMaron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:23:
Lost Odyssey is echt een leuke game, soms wel bloedjes irritant dat er van die enemies spawnen maarja. Ben net bij de Giant Staff Construction site. De Grilgan boss was ook echt pittig te verslaan, maar toen kwam ik erachter dat spells daadwerkelijk iets toevoegde aan de game. Sindsdien laat ik Jansen dat perma-spammen.
Jansen is idd best chill, zeker early game. En de spawns zijn idd 'vanouds' random, kan zijn dat je 2 encounters back to back krijgt en dan weer even niks. Nou moet ik ook wel zeggen dat Lost Odyssey zo'n veel voorkomend JRPG probleem heeft waarbij de vroege bosses best lastig zijn, en dit naar mate de game vordert wel beter gebalanceerd is.

Heb zelf... eergisteren(?) even gekeken naar de game met speedrun strats, waarbij ik vrij vlug langs Grilgan was (nou is het natuurlijk niet de eerste keer dat ik het speel, dus dat scheelt ook wel). Denk nog wel dat ik het op wil pakken, ik heb al een tijdje de jeuk om een ('klassieke') JRPG speedrun te leren en Lost Odyssey is toch een van m'n favo's. Maar goed, als ik dan een volledige run ergens wil doen, dan moet ik toch (zeker in het begin) ~8 uur vrij gaan maken.

Heerlijk spel in ieder geval :*)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Men had het hier over Horizon Chase Turbo.
De demo is dus niet te spelen op een Ps5.
En alleen speelbaar op de Ps4, is die nu ook al retro dan?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:50:
Nee, de PS4 is nog lang geen retro (hoewel die definitie beetje wisselt) Is het wel een game in een retrostijl ;)

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:50:
De volledige game is gewoon speelbaar op de ps5. Vreemd dat de demo dan niet werkt. Heb je geen ps4 meer staan?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ja die moet ik dan uit het vet halen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Nee, de PS4 is nog lang geen retro (hoewel die definitie beetje wisselt) Is het wel een game in een retrostijl ;)
Volgens mij wat er hier wordt gehanteerd is dat het minstens 2 generaties geleden is. Dus ps4 is last gen en ps3 is retro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:25:
[...]

Volgens mij wat er hier wordt gehanteerd is dat het minstens 2 generaties geleden is. Dus ps4 is last gen en ps3 is retro.
En de Vita / 3DS ? vallen die onder de Dreamcast categorie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:03:
[...]

En de Vita / 3DS ? vallen die onder de Dreamcast categorie?
Vita en 3ds zijn 8ste generatie. Dus officieel nog geen retro:

Wikipedia: Lijst van spelcomputersystemen

• elsympatico
Eymas schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Inderdaad even zoeken wat het juiste middel zal zijn om de krassen weg te poetsen, naast de goedkope tandpasta die wij hebben staan.
Ik had op men PS3 phat ook lichte krassen van de hond damn u .

Ik heb geprobeert met poorboys Proffesional polish , das meer een lichte krasverwijderaar , een paint cleaner dus zal toch iets straffer nodig hebben .

Iemand een idee wat het best op een ps3 phat lichte krassen verwijderd ?

Ik heb nog een krasverwijderaar van Motul kan ik ook is proberen , zit richting automotive producten te kijken voor dit probleem.

• elsympatico
suez kanaal lol

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

elsympatico schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:21:
[...]

Ik had op men PS3 phat ook lichte krassen van de hond damn u .

Ik heb geprobeert met poorboys Proffesional polish , das meer een lichte krasverwijderaar , een paint cleaner dus zal toch iets straffer nodig hebben .

Iemand een idee wat het best op een ps3 phat lichte krassen verwijderd ?

Ik heb nog een krasverwijderaar van Motul kan ik ook is proberen , zit richting automotive producten te kijken voor dit probleem.
De Fat PS3 heeft een glossy finish.. krassen verwijderen (hoe voorzichtig ook) resulteert altijd in een doffe plek. Of je zou het hele ding moeten polishen en daarna moeten afwerken met wat blanke lak ofzo.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• elsympatico
oke thx

• elsympatico
ff gechecked en gelukkig geen waas had alleen op dat klepke van men 60gig gedaan en zie er wel iets beter uit.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Voor polijsten plastic heb ik wel eens iets gelezen over polywatch... Geen ervaring mee maar mymate Vince op YouTube gebruikt het als krasverwijderaar

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
Haha, kwam net nog een thrustmaster snowboarden tegen voor de ps2.
Vroeger best wel gebruikt, maar staat nu niets te doen. Twijfel of die ooit nog gebruikt zal worden.

Binnenkort ook nog maar eens de The Godfather koffer verkopen (was een promo item lange tijd terug) met spel, film etc.
Wel mooi, maar heb er zelf weinig mee. :p

Een ossc staat nog op de lijst, maar wacht wel op de upgrade tzt.
Voorlopig nog voldoende te doen voor ik weer echt retro kan gaan gamen.

[ Voor 47% gewijzigd door Arunia op 28-03-2021 12:27 ]

Verwijderd

Nieuwe aanwas :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FF4OOheHCHfUjWvfCE6yB5j4M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnbi57aPI61EPHun55e8B18G.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
Vanaf 2 juli 2021 zal PlayStation™Store voor PlayStation®3 niet meer beschikbaar zijn en vanaf 27 augustus ook niet meer voor PlayStation®Vita. Ook de nu nog resterende aankoopopties voor PSP™ (PlayStation®Portable) worden vanaf 2 juli 2021 beëindigd. We voeren deze wijzigingen door om onze focus te verleggen naar PlayStation Store voor PlayStation®4 en PlayStation®5 en de ervaring van onze spelers op deze platforms nog verder te verbeteren. We willen hierbij bedanken voor alle jaren dat je hebt gespeeld op deze platforms.
Net via een nieuwsbrief ontvangen.

• elsympatico
Spijtig , maar begrijpbaar .

Verwijderd

Ik vind het zelf niet begrijpelijk. Helemaal omdat Sony geen enkele vorm van BC ondersteund. Dus al deze legacy games kan je dus nooit meer kopen. Ik had liever gezien dat Sony dit zou doen zoals xbox dat doet. Daar zijn xbox classic games gewoon nog te koop via de store.

Verwijderd

Raem schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Net via een nieuwsbrief ontvangen.
Staat er ook iets in over het downloaden van gekochte games na 27 augustus?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Staat er ook iets in over het downloaden van gekochte games na 27 augustus?
Gevolgen voor de content die je al bezit
• Je kunt content die je al in bezit hebt voor PS3, PS Vita en PSP, zoals games en videocontent, nog steeds downloaden.
• Je kunt de content naar je PS3, PS Vita of PSP downloaden via de Downloadlijst op het betreffende apparaat.
• Als je met Cross-Buy een bundel voor zowel PS3 als PS Vita hebt aangeschaft en je alleen de versie voor PS3 of PS Vita hebt gedownload, dan moet je de versie voor het andere platform downloaden voordat PlayStation™Store voor het betreffende apparaat wordt beëindigd.
• Videocontent die je bezit kun je streamen via de Mijn video's-app voor PS3, PS4 or PS5, of met de PlayStation™Video-app voor mobiele apparaten.
• Je kunt alle games die je met PlayStation®Plus hebt geclaimd nog steeds opnieuw downloaden en spelen, zolang je over een actief lidmaatschap beschikt.

Helaas heeft die downloadlijst nooit een zoekfunctie gekregen. Scrollen door al je games, DLC en PS plus games is niet heel handig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 29-03-2021 19:34 ]

Verwijderd

Ike. schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Gevolgen voor de content die je al bezit
• Je kunt content die je al in bezit hebt voor PS3, PS Vita en PSP, zoals games en videocontent, nog steeds downloaden.
• Je kunt de content naar je PS3, PS Vita of PSP downloaden via de Downloadlijst op het betreffende apparaat.
• Als je met Cross-Buy een bundel voor zowel PS3 als PS Vita hebt aangeschaft en je alleen de versie voor PS3 of PS Vita hebt gedownload, dan moet je de versie voor het andere platform downloaden voordat PlayStation™Store voor het betreffende apparaat wordt beëindigd.
• Videocontent die je bezit kun je streamen via de Mijn video's-app voor PS3, PS4 or PS5, of met de PlayStation™Video-app voor mobiele apparaten.
• Je kunt alle games die je met PlayStation®Plus hebt geclaimd nog steeds opnieuw downloaden en spelen, zolang je over een actief lidmaatschap beschikt.
Dit maakt mij al een stuk meer gerust. Nu alle content kopen die je nog wilt kopen! Niet alleen games, maar ook dlc.

Dat scrollen is inderdaad niet handig, maar nog te overzien. Iets wat ik zelf irritant vind, is dat je in de lijst niet kan zien of het voor psp, vita of ps3 is. Alles staat door elkaar. Pas als je de content volledig hebt gedownload zie je pas voor welke console het is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 19:41 ]

• Raem
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Dit maakt mij al een stuk meer gerust. Nu alle content kopen die je nog wilt kopen! Niet alleen games, maar ook dlc.
https://www.playstation.com/nl-nl/support/important-notice

Hier staat ook nog het e.e.a. aan informatie. Ik ga ook mijn huidige PS3 collectie eens langs om te kijken of er nog interessante DLC beschikbaar is. En de Vita store nog eens doorlopen, staan ook nog wat titels in die ik nog wil spelen.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:32

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Kan je fysiek gekochte games ook nog de updates downloaden op de PS3 straks?

Ik koop nogal eens een tweedehands spel voor mijn oude consoles en sommige spelletjes hebben echt een update nodig anders zijn ze onspeelbaar.

Vake bei te bange

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:50:
Kan je fysiek gekochte games ook nog de updates downloaden op de PS3 straks?

Ik koop nogal eens een tweedehands spel voor mijn oude consoles en sommige spelletjes hebben echt een update nodig anders zijn ze onspeelbaar.
Spelupdates en PS Plus cloud saves zijn niet benoemd dus dat zal gewoon blijven werken neem ik aan.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
ik vermoed dat updates voor ps3 games op een gegeven moment niet meer mogelijk zijn, tenzij ze dat altijd in de lucht blijven houden. Maar lijkt me sterk dat ze dat online houden als er steeds minder mensen de ps3 gaan gebruiken gezien ze natuurlijk enkel met de nieuwere consoles geld verdienen.

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 29-03-2021 20:44 ]

Ik vind zelf dit stuk vervelend:

Als je met Cross-Buy een bundel voor zowel PS3 als PS Vita hebt aangeschaft en je alleen de versie voor PS3 of PS Vita hebt gedownload, dan moet je de versie voor het andere platform downloaden voordat PlayStation™Store voor het betreffende apparaat wordt beëindigd.

Vervelend omdat ik genoeg cross-buy games heb die ik tot nog toe maar op één platform "aangekocht", gedownload en dus gespeeld heb. Moet ik per cross-buy titel nagaan op welke van de twee ik het gespeeld heb (PS3 of Vita) en die vervolgens gaan downloaden. Los daarvan ook eens met wat je zei, je kunt in de downloadlijst vaak niet zien of het de PS3 of Vita versie betreft. Nee, praktisch is anders.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:31:
Ik vind zelf dit stuk vervelend:

Als je met Cross-Buy een bundel voor zowel PS3 als PS Vita hebt aangeschaft en je alleen de versie voor PS3 of PS Vita hebt gedownload, dan moet je de versie voor het andere platform downloaden voordat PlayStation™Store voor het betreffende apparaat wordt beëindigd.

Vervelend omdat ik genoeg cross-buy games heb die ik tot nog toe maar op één platform "aangekocht", gedownload en dus gespeeld heb. Moet ik per cross-buy titel nagaan op welke van de twee ik het gespeeld heb (PS3 of Vita) en die vervolgens gaan downloaden. Los daarvan ook eens met wat je zei, je kunt in de downloadlijst vaak niet zien of het de PS3 of Vita versie betreft. Nee, praktisch is anders.
Het vreemde is wel dat je straks nog cross buy kan kopen via de store als dit een cross buy is die ook voor de ps4 is. Als je die vervolgens koopt krijg je automatisch de vita of PS 3 versie aan je account gekoppeld. Wel vreemd dat het zo wel kan, maar bij reeds eerder gekochte games moet je alles nalopen...
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Het vreemde is wel dat je straks nog cross buy kan kopen via de store als dit een cross buy is die ook voor de ps4 is. Als je die vervolgens koopt krijg je automatisch de vita of PS 3 versie aan je account gekoppeld. Wel vreemd dat het zo wel kan, maar bij reeds eerder gekochte games moet je alles nalopen...
Inderdaad ja, Ik zit nu tijdens VI wat in de Store te browsen, zie tot nog toe niets wat ik niet heb dan wel wil. Hooguit wat oude "retro" titels maar die zijn er niet of nauwelijks. Digital-only point and click adventures zijn er ook niet veel of daarvan heb ik de meesten wel. Veel is al delisted over de jaren heen.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Inderdaad ja, Ik zit nu tijdens VI wat in de Store te browsen, zie tot nog toe niets wat ik niet heb dan wel wil. Hooguit wat oude "retro" titels maar die zijn er niet of nauwelijks. Digital-only point and click adventures zijn er ook niet veel of daarvan heb ik de meesten wel. Veel is al delisted over de jaren heen.
Games zoals bionic commando rearmed, far cry 3 blood dragon, far cry classic wil ik nog wel binnen halen. Maar ook dlc voor dead space, bioshock, motorstorm etc wil ik allemaal nog binnen halen. Ga kijken hoeveel lukt. Eerste prioriteit is ps3, voor de vita heb ik nog bijna twee maanden langer.
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Games zoals bionic commando rearmed, far cry 3 blood dragon, far cry classic wil ik nog wel binnen halen. Maar ook dlc voor dead space, bioshock, motorstorm etc wil ik allemaal nog binnen halen. Ga kijken hoeveel lukt. Eerste prioriteit is ps3, voor de vita heb ik nog bijna twee maanden langer.
Heb ik idd allemaal al, net opnieuw bovengenoemde ook weer gedownload just because. Zat nog naar Sam and Max te kijken, ik heb The Devils Playhouse en die opnieuw gedownload (Jurassic Park en Monkey Island stonden nog op de HDD) maar de andere twee delen heb ik niet. Die zijn echter in de PS Store 20 p/s en op Xbox een tientje, hou ik het liever daar in de gaten. Heb op de 360 ook een Sam and Max deel dacht ik.

Red Chronicles nog opgezocht maar blijkbaar had ik die al ooit gekocht, dus die ook opnieuw gedownload ondanks dat dát niet per sé hoeft. Zelfde voor P.A.I.N. en alle DLC (want die heb ik ook op disc), Elefunk, Super Rub a Dub en al die beginperiode meuk :P

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Heb ik idd allemaal al, net opnieuw bovengenoemde ook weer gedownload just because. Zat nog naar Sam and Max te kijken, ik heb The Devils Playhouse en die opnieuw gedownload (Jurassic Park en Monkey Island stonden nog op de HDD) maar de andere twee delen heb ik niet. Die zijn echter in de PS Store 20 p/s en op Xbox een tientje, hou ik het liever daar in de gaten. Heb op de 360 ook een Sam and Max deel dacht ik.

Red Chronicles nog opgezocht maar blijkbaar had ik die al ooit gekocht, dus die ook opnieuw gedownload ondanks dat dát niet per sé hoeft. Zelfde voor P.A.I.N. en alle DLC (want die heb ik ook op disc), Elefunk, Super Rub a Dub en al die beginperiode meuk :P
Sam en max heb ik ook, helaas jurassic park en Monkey Island niet. Wel de remakes van de eerste twee.

Ik zat even te kijken naar welke dlc nou echt toegevoegde waard had. En daar zie Fallout 3 en New Vegas voorbij komen. Maar ook de dark souls dlc. Ik moet zelf nog genoeg aanschaffen merk ik al hahaha. Ik moet denk ik echt keuzes gaan maken.

Ik zie nu ook Sam en max beyond time and space...
Pagina: 1 ... 81 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.