Is er iemand die me kan zeggen of er net zoals de DSM in de SRM een reverse proxy zit?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
[ Voor 37% gewijzigd door rajackar op 30-09-2017 12:14 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Packages zijn toch architecuurafhankelijk, niet modelafhankelijk? Package van de DS916+ zou dan ook op een DS918+ moeten werken want beide zijn x86-64, toch?rajackar schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:52:
Bij mij is de keuze ook op de 918+ gevallen. Zoals je kunt verwachten met een nieuw product zijn nog niet alle packages compatible.
Plex server heb ik inmiddels draaien maar het lukt nog niet om Git te installeren. Weet iemand hoe je dit handmatig zou kunnen doen?
Ik bedoel daarmee niet de git server maar de client die nodig is om sickrage en couchpotato etc te laten werken.
[update]
Ik heb toch maar de git server geïnstalleerd en ook python. Ik kan beide command line gebruiken maar toch blijft de package installer roepen dat ze niet beschikbaar zijn.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Al op de site van synology gekeken om te onderzoeken welke dan het beste past?Tiboluk schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:28:
Beste tweakers
Ik heb momenteel een himedia Q10 PRo mediaspeler met hdd slot.
Maar met een upgrade van de tv naar 4K wil ik toch een manier hebben om meer dan 30TB media af te spelen zonder elke keer een hdd te moeten veranderen.
Ik heb nu plex op mijn pc maar wil eigenlijk vermijden dat ik mijn pc zelf moet aanzetten om series te kunnen zien of films.
Is een Nas dan een oplossing met plex server? Waar moet ik op letten als ik 4K wil afspelen?
heeft die himedia Q10 pro dan nog enig nut of gewoon client rechtstreeks op tv (LG OLED55C7V)
Het zou allemaal via bedraad gigabit netwerk gaan.
Liefst wil ik zo min mogelijk toestellen moeten aanzetten om dingen te kijken. En liefst zo energie zuinig.
Hoi!
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik heb zelf een LG OLED55B6V en ik speel alle content direct van mijn 416Play af op de TV via XPlay. Dit is een third-party Plex player die een paar euro kost, maar veel beter werkt dan de orginele Plex app voor LG, omdat deze gebruikt maakt van de interne player van WebOS en daardoor zo'n beetje alles zonder transcoding kan afspelen.Tiboluk schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:28:
Beste tweakers
Ik heb momenteel een himedia Q10 PRo mediaspeler met hdd slot.
Maar met een upgrade van de tv naar 4K wil ik toch een manier hebben om meer dan 30TB media af te spelen zonder elke keer een hdd te moeten veranderen.
Ik heb nu plex op mijn pc maar wil eigenlijk vermijden dat ik mijn pc zelf moet aanzetten om series te kunnen zien of films.
Is een Nas dan een oplossing met plex server? Waar moet ik op letten als ik 4K wil afspelen?
heeft die himedia Q10 pro dan nog enig nut of gewoon client rechtstreeks op tv (LG OLED55C7V)
Het zou allemaal via bedraad gigabit netwerk gaan.
Liefst wil ik zo min mogelijk toestellen moeten aanzetten om dingen te kijken. En liefst zo energie zuinig.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 01-10-2017 11:27 ]
Arrived anxious, left bored
Hoezo niet? Welke versie gebruik je en installeer je vanuit Package Center?Grudgie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:49:
Sinds gister mijn NAS helemaal opnieuw ingesteld omdat een schijf met een foutmelding kwam. Alleen nu krijg ik NZBget niet meer werkend en als ik het opzoek is dat ook niet meer mogelijk?
¯\_(ツ)_/¯
Ik installeer uit Package Center ja en dat is versie 16.4-22.M.v.Veelen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:00:
[...]
Hoezo niet? Welke versie gebruik je en installeer je vanuit Package Center?
Vraagje mijnerzijds: er zijn nogal wat verschillende forks vwb Sickrage. De fork die ik gebruik wordt eigenlijk nooit meer geüpdate terwijl dat voorheen bijna dagelijks was. Welke versie gebruiken jullie en installeren jullie dat via de Sickbeard Custom of via Sickrage (las dat je bij deze laatste niet moet updaten vanuit Package center omdat je 'm dan om zeep helpt) ?
Hoe krijg je die update?M.v.Veelen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:09:
Ik draai 17.1 op m'n DS414 ?
Docker waarschijnlijk. Zo draai ik in ieder geval de laatste versie.
Arrived anxious, left bored
¯\_(ツ)_/¯
Ja, dat zou ik ook denken. Technisch gezien moet het allemaal werken maar ik krijg de packages voor git en python niet te zien in de community.Videopac schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:54:
[...]
Packages zijn toch architecuurafhankelijk, niet modelafhankelijk? Package van de DS916+ zou dan ook op een DS918+ moeten werken want beide zijn x86-64, toch?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zowel vanuit je LAN als het "interweb" een trace gestart?sipaan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:00:
Sinds kort heb ik mijn synology gehangen aan VPN. Nu heb ik het probleem dat ik mijn synology niet meer kan benaderen via mijndomein.nl. hoe hebben jullie dat opgelost? Ik hoef overigens niet alle packages over VPN te hebben.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Mijn vraag was een beetje verborgen in een antwoord, daarom opnieuw.pietje63 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:03:
[...]
Ik gebruik nu de Glacier app, maar twijfel of ik nu wel of geen versioning heb (de restore functie heb ik gelukkig nog niet hoeven te gebruiken, en gezien de pricing test ik dat liever ook niet meer dan nodig). Zou het kunnen gebeuren dat mijn bestanden worden aangepast door cryptoware, dat de backup draait en daarmee ook de backup is aangetast?
[..]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Volgens mij is de 850 ook geen NVME maar SATA.M2M schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:27:
Wat kan hier aan de hand zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2017 16:53 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
yeap... ik heb scheef op het supported drives lijstje gekeken. De 850 serie is inderdaad SATA over M.2 ipv NVME over M.2.DukeBox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:50:
[...]
Volgens mij is de 850 ook geen NVME maar SATA.
Die worden ook niet ondersteund: https://www.synology.com/...type=M.2%20NVMe%20SSD&p=1
D_Jeff schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:37:
[...]
Zowel vanuit je LAN als het "interweb" een trace gestart?
Verder: Waar & hoe heb je de VPN ingesteld? Zit daar nog wat tussen (FW/Switch/Router/WLAN/enz)
Zou je dan, voordat je deze als cache in gaat zetten, even kunnen controleren of deze ook als opslag volume gebruikt kunnen worden?M2M schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
yeap... ik heb scheef op het supported drives lijstje gekeken. De 850 serie is inderdaad SATA over M.2 ipv NVME over M.2.
Even wat drives omruilen en kijken offie het dan wel wil doen.
ik zal even kijken. Nieuwe sticks zijn hopelijk morgen binnengertjuhh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:42:
[...]
Zou je dan, voordat je deze als cache in gaat zetten, even kunnen controleren of deze ook als opslag volume gebruikt kunnen worden?
Daar was hier eerder vraag naar (en ik ben er zelf ook wel erg benieuwd naar).
Ik quote mijzelf even.NeFoRcE schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:17:
[...]
Goeie. Je bedoelt dus eigenlijk:
- RAID 1 maken van 2x 8TB
- Data van huidige RAID 1 3TB naar RAID 1 8TB
- Na kopieren, RAID 1 3TB Leeg halen en naar SHR zetten
- Data van RAID 1 8TB naar SHR 3TB kopieren
- RAID 1 8TB afbreken, en bij SHR 3TB aanplakken?
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing?!![]()
Professioneel Heftruck Syndroom
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik weet niet zeker of je, indien je hoofdvolume degraded is, van een nieuw toegevoegde schijf een onafhankelijk SHR volume kunt maken, maar indien wel; Is het volgende dan niet stukken sneller?elsinga schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:59:
Ik denk mijn 4x2TB SHR set om te zetten naar 4x10TB, wat prima moet kunnen met stuk voor stuk vervangen van steeds 1 disk in de set, maar ik gok dat dit wel heel lang zal duren. Alternatief is hele nieuwe install doen op die 4x10TB en installatie van alle apps, websites en zo opnieuw alle data syncen vanaf mijn 4x4TB NAS.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
1
2
| 2017-10-03T14:16:51+02:00 DiskStation pppd[13442]: rc_own_ipaddress: couldn't get own IP address 2017-10-03T14:16:51+02:00 DiskStation pppd[13442]: Peer admin failed CHAP authentication |
[ Voor 49% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-10-2017 15:42 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hmmm.... Kun je van 1 schijf al een SHR volume maken? Als dat kan, dan zou dit wel eens kunnen werken.SmiGueL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:26:
[...]
Ik weet niet zeker of je, indien je hoofdvolume degraded is, van een nieuw toegevoegde schijf een onafhankelijk SHR volume kunt maken, maar indien wel; Is het volgende dan niet stukken sneller?
- Vervang een schijf van 2TB door een van 10TB.
- Maak een nieuw SHR volume van deze nieuwe schijf.
- Kopieer de (max 6TB aan) data van de 3x2TB naar het nieuwe SHR volume.
- Breid het volume in 1x uit met 3x10TB.
Zo hoef je de array (in de laatste stap) maar 1x opnieuw op te bouwen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Bij dezen:M2M schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:18:
[...]
ik zal even kijken. Nieuwe sticks zijn hopelijk morgen binnen
[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 03-10-2017 20:13 ]
Met twee SSD's kun je bij read/write cache enkel kiezen voor een raid1 array van de twee SSD's. Ze worden vervolgens gelinked aan een eerder gemaakt volume en/of iSCSI LUN.M2M schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:08:
[...]
Bij dezen:
DS918+ incl. 2x 960 evo
[afbeelding]
Ze zijn enkel bruikbaar als cache device. Ik kan er geen storage volume of array van maken.
Edit:
Met twee SSD's kun je bij read/write cache enkel kiezen voor een raid1 array van de twee SSD's. Ze worden vervolgens gelinked aan een eerder gemaakt volume of iSCSI LUN.
Daarnaast kun je sequential I/O laten skippen om de levensduur van de SSD's te verlengen ten koste van wat performance. Per gigabyte SSD Cache wordt 416KB geheugen gebruikt. Ik raak zo'n 100MB kwijt hieraan
edit2:
Met een read only cache wordt het automatisch een RAID0 array of JBOD setup.
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 04-10-2017 11:20 ]
Ik teken nergens meer voor
Zo te zien niet. Dit strookt ook met de mail die ik van Synology heb gehad. Lijkt er op dat dit softwarematig onmogelijk (gemaakt) is. Helaas, anders was het voor mij de ideale opvolger geweest. Een 5 Bay versie om een 2.5" ssd te plaatsen is meteen weer een stuk duurder als je in de buurt van de performance van een 918+ wil komen.Tortelli schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:57:
Je kunt die NVMe SSD's dus niet gebruiken als normaal volume (zoals ik dat doe met een 2,5" SSD) ? .
Omdat ik bepaalde packages die mijn Synology 24/7 wakker houden dan op de ssd kon installeren. (Domoticz, Cloudsync, Pi-Hole, Transmission, CouchPotato en Sonarr om er een paar te noemen). Ik zou graag zien dat alle tijdelijke downloads op een SSD geplaatst werden en mijn 4x WED Reds gewoon kunnen slapen. Zelfde geldt eigenlijk voor de logs van Domoticz en Pi-Hole. Effectief zou dit betekenen dat ze ruim 18uur per dag uit kunnen, scheelt energie en met een beetje geluk ook levensduur van je schijven.Quakie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:23:
ik zie het probleem niet zo ?
waarom is het zo erg @gastje01 / @Tortelli ?
DSM installatie wordt verspreid over alle schijven/volumes, het is niet zo dat je DSM alleen op de SSD volume kunt installeren.. Oke je kunt packages laten verwijzen naar een SSD volume, maar technisch gezien zou het ook versneld moeten worden door de SSD cache.
[ Voor 10% gewijzigd door gastje01 op 04-10-2017 13:30 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Quakie op 04-10-2017 13:52 ]
ik heb openVPN draaien op mijn synology. werkt perfect samen met mij android telefoon..GoO schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:12:
Ik wil op mijn Synology graag een VPN opzetten, zodat ik overal ter wereld kan inloggen op mijn VPN en zo mijn lokale NAS schijven kan benaderen.
Ik heb al even gekeken naar VPN Server, maar krijg het niet echt voor elkaar. Iemand tips? Gaat dit überhaupt lukken?
op dit moment staan beide schijven RAID-Type --> SHR (zonder gegevensbescherming)Quakie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:15:
@darklord007 ja, als je begint moet je op 2 dingen letten: 1) dat je een SHR volume aanmaakt (default) en 2) dat je volgende schijf even groot of groter wordt dan je eerste.. Dan kan je het makkelijkste uitbreiden...
[ Voor 36% gewijzigd door .GoO op 06-10-2017 11:26 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Quakie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:14:
Dit had ook gewoon in de synology topic gekund hoor. Waarschijnlijk ook meer reacties,
1. er komt een 218Play versie aan.... (quad core 1.4Ghz, 1GB memory)
2. er komt ook een 218j versie aan, alleen daar is niet helemaal bekend qua specs.
Ik zou in jouw geval de 418J niet uitsluiten.. qua prijs zit het in dezelfde range..
dual core, 64Bit (DSM updates is dit aanrader) 1 GB memory..
Snel zat voor jouw taken
JaGeckoo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:11:
Hele korte vraag die ik niet zo snel beantwoord zag, met een DS216J heb je ook gewoon root toegang?
(om een extra linux applicatie te instaleren voor een cloudbackup naar UrBackup )
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Had ik gezien ja, Sorry. Had graag wat meer reacties willen zien omdaar in een keer op te reageren. Maar jou reactie waardeer ikQuakie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:49:
@SpeedfreakR Ik heb een nette response gegeven hoor, waar jij niet op reageert;)
[...]
¯\_(ツ)_/¯
Denk dat je gewoon even geduld moet hebben.M.v.Veelen schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:45:
Ik heb net Photo Studio 6 geprobeed, maar ben daar niet zo van gecharmeerd. Is traag, laat niet alle thumbnails zien....
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
¯\_(ツ)_/¯
darklord007 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:07:
vraagje. Ik heb mijn ds214+ aan het migreren naar de ds418play.
In de 214 zaten 1x 4tb en 1x 1.5tb.
Ik wil nu 2x 4tb en 2x 1.5tb in de 418play stoppen.
Op termijn wil ik de 2x 1.5tb upgraden naar 2x 4tb.
Ik twijfel tussen hetvolgende:
2 SHR RAID 1 volumes maken
of
een paar keer per week alle shared folders van de eerste schijf naar de 2e schijf backuppen.
Voordeel van de eerste optie: altijd een schijf gespiegeld
gevaar: wanneer er een schrijffout / menselijke fout wordt gemaakt is meteen de data op de andere schijf ook weg.
Voordeel van de 2e optie:
minder belasting voor de backup schijf
minder stroomverbruik?
Graag jullie mening
deze is verkocht.grindal81 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:11:
een copy in hetzelfde toestel nog nog geen garantie op een veilige backup.
waarop niet je 214 gebruiken als (offsite) backup en je nieuwe 218 in SHR plaatsen ?
[...]
welke nas heb je? en wat voor soort foto's heb je het over?M.v.Veelen schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:27:
Ik heb het met een klein mapje geprobeerd van nog geen 30 foto's. Ben toen eens gaan zoeken op internet en kwam meer van dit soort posts tegen, dat niet alle thumbnails zichtbaar werden doordat het grote files waren (?) en dat bij grotere aantallen de traagheid toeneemt. En ik heb aardig wat fotoshoots/foto's die ik wil toevoegen. Dus als na een klein uur die 30 foto's nog niet geïndexeerd zijn, dan houdt dat in dat voor de volledige map met foto's ik een paar maanden kan uittrekken voordat alles klaar is?
Op zich ziet het er wel goed uit allemaal, maar het lijkt wel niet 'af' ofzo. Vandaar dat ik iets anders zou willen proberen.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Werkt hier ook probleemloos, ook met zeer grote (>15MB) foto's. Het maken van de thumbsnails duurt wel even, ook met een x86 gebaseerde NAS.Quakie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:57:
[...]
welke nas heb je? en wat voor soort foto's heb je het over?
Ik ben zelf juist zeer te spreken over photo station. Enige keren dat ik jouw problemen ervaar is als ik photo station aan zet op een bestaand share met 30000+ foto's. Alle nieuwe foto's pakt ie hier goed. Ook als het 1000+ foto's zijn. Mijn foto's zijn echter niet groter dan 6MB per stuk.
Je zou nog eens photo uploader kunnen proberen? Dan upload je de foto via je pc naar je nas en doet je PC al het zware werk.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Daarvoor heb je static routes. Die vind je ergens onder de netwerkinstellingen.boosterbosch schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:01:
een vraagje waar ik zo snel niet een antwoord op kan vinden online ...
ik heb momenteel 2 netwerk uitgangen en draai de meest up to date versie van dsm
is het mogelijk om DSM zelf via 1 netwerk poort te sturen en apps zoals transmission, audio station enz via de andere?
Want het stukje 'back-up en replicatie' bestaat niet. Heb ook alle backup pakketjes geprobeerd, maar het ook niet gevonden. Waar moet ik zijn? Ik kijk er blijkbaar overheen.Open Back-up en replicatie.
Ga naar Back-upservices > Netwerkback-updoel en schakel het selectievakje Netwerkback-upservice inschakelen in.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Yes hier. Ben wel weer benieuwd.WEBsel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:39:
Zijn er nog meer tweakers die komende donderdag naar het Synology event in Utrecht gaan?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
rsync staat onder 'file services' en gezien dat daar vrijwel dezelfde text staat als in de handleiding denk ik dat het ooit verplaatst is geweest met een update van DSM.NiGeLaToR schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:09:
Ben een beetje narrig aan het worden: ik probeer van een Syno een Rsync doel te maken, maar alle guides die ik vind, incl die van Synology zelf, verwijzen me naar een plek die ik niet op in DSM.
Je denkt, dit kan niet mis gaan:
https://www.synology.com/..._computer_to_Synology_NAS
Maar dan komt het, ik kan de instelling die blijkbaar moet gebeuren op deze plek nergens vinden:
[...]
Want het stukje 'back-up en replicatie' bestaat niet. Heb ook alle backup pakketjes geprobeerd, maar het ook niet gevonden. Waar moet ik zijn? Ik kijk er blijkbaar overheen.
Ah, die staat aan, maar had het nog niet werkend. Kreeg de indruk dat ik nog iets meer moest instellen dan alleen Rsync aanzetten. Dan moet ik het elders zoeken.Domino schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
rsync staat onder 'file services' en gezien dat daar vrijwel dezelfde text staat als in de handleiding denk ik dat het ooit verplaatst is geweest met een update van DSM.
[afbeelding]
Ja, naast de sync 's nachts maak ik snapshots.elsinga schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:47:
Vraag: gebruikt iemand hier Sharesync replicatie of een andere (backup) methode met versioning?
Dat hangt natuurlijk af van de gewijzigde hoeveelheid data, ik heb shares van een paar TB waar (naar verhouding) weinig wijzigt en eigenlijk alleen maar data bijkomt. Als je goed nadenkt over je snap policy dan kan je daar ook een stuk efficiënter met je benodigde ruimte omgaan.Heeft iemand ervaringscijfers?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat hangt dus enorm af van het soort materiaal, zoals @Dukebox al aangeeft. Bij mij, en met mij de meeste mensen, is het wel zo dat de data die het meest plaats inneemt ook allemaal statisch is: CD rips, DVD rips, grote installs.. Zelfs van onze foto collectie wordt >90% van de foto's niet meer bewerkt en heb je dus maar 1 versie.elsinga schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:47:
Heeft iemand ervaringscijfers?
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Verwijderd
Ja dit is mogelijk; in het Configuratiescherm > Connectiviteit > Netwerkroutering hier maken we dan een routing optie aan.TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:33:
@Verwijderd is het mogelijk om in te stellen dat verkeer van één applicatie (bijvoorbeeld Download Station) via een VPN te laten lopen, dat de rest van de Synology direct via mijn ISP gaat?
Ik werk nu met toestaan van meerdere gateways, echter vermoed ik dat als de verbinding met de VPN verbroken wordt, dat Download Station opnieuw verbinding maakt zonder VPN. Dat is niet wenselijk.
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Zou je beide dingen iets verder kunnen specificeren?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:43:
[...]
Ja dit is mogelijk; in het Configuratiescherm > Connectiviteit > Netwerkroutering hier maken we dan een routing optie aan.
Ik raad zelf aan om dan ook nog een firewall rule aan te maken voor Download Station aangezien we intern hebben gezien dat DSM niet 100% goed route via de VPN. Er zullen enkele paketjes verloren gaan maar daarna werkt het prima.
[ Voor 21% gewijzigd door Morpheus2003 op 10-10-2017 19:47 ]
In de handleiding staat het volgende.Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:35:
Goedenavond,
Ik heb sinds vandaag een DS216play. De HD uit mijn oude DS116 heb ik in de nieuwe geplaatst. Algemene installatie gedaan maar de nieuwe NAS herkent de schijf niet. De status bij 'Opslagbeheer' is 'Geïnitialiseerd'.
Ik zak echt door de grond als ik alle data op de schijf kwijt ben.. Alvast bedankt voor de hulp!]
Heb dit gevonden... https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later
Maar heb mijn oude NAS niet meer...
Dus ik zou proberen hem terug te doen in de DS116 en kijken of je zo nog bij je data kunt.Single-bay and multiple-bay models: Due to differences in the disk partition system, single-bay models cannot migrate hard drives to multiple-bay models and vice versa. For example, hard drives from a DS114 cannot be migrated to a DS214 or DS414. Likewise, you cannot migrate hard drives from a DS214 or DS414 to a DS114.
Know Thyself
Ik heb de DS116 verkochtSoulWar1 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:59:
[...]
In de handleiding staat het volgende.
[...]
Dus ik zou proberen hem terug te doen in de DS116 en kijken of je zo nog bij je data kunt.
Ah, je hebt het zelf al gevonden. Als je de DS116 niet meer hebt dan moet het inderdaad via een PC met linux, een andere optie zou ik niet weten.Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:00:
[...]
Ik heb de DS116 verkochtIk vrees dat ik dit moet gaan uitvoeren? https://www.synology.com/...my_DiskStation_using_a_PC
[ Voor 18% gewijzigd door SoulWar1 op 10-10-2017 20:12 ]
Know Thyself
Mocht je een router hebben die MerlinWRT ondersteund dan kan je het vanaf je router laten afhandelen.TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:33:
@Verwijderd is het mogelijk om in te stellen dat verkeer van één applicatie (bijvoorbeeld Download Station) via een VPN te laten lopen, dat de rest van de Synology direct via mijn ISP gaat?
Ik werk nu met toestaan van meerdere gateways, echter vermoed ik dat als de verbinding met de VPN verbroken wordt, dat Download Station opnieuw verbinding maakt zonder VPN. Dat is niet wenselijk.
Ext2Read geprobeerd maar als ik de tool opstart krijg ik niks te zien...SoulWar1 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Ah, je hebt het zelf al gevonden. Als je de DS116 niet meer hebt dan moet het inderdaad via een PC met linux, een andere optie zou ik niet weten.
Edit: Omdat de schijf geen RAID heeft zou je hem ook gewoon in Windows moeten kunnen uitlezen met deze ext2read tool. Eigen risico natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Morpheus2003 op 10-10-2017 20:57 ]
Deze heb ik helaas niet, maar zal ik in mijn achterhoofd houden als mogelijke oplossing, dankjewel.Bongoarnhem schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:43:
[...]
Mocht je een router hebben die MerlinWRT ondersteund dan kan je het vanaf je router laten afhandelen.
Deze heeft dan ook een optie om de internetverbinding per apparaat te verbreken indien de vpn verbinding niet online is. Tevens kan je per apparaat aangeven of deze via de vpn het internet op moet gaan of niet.
Mooi! en wat hebben we geleerd?Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:43:
[...]
Ext2Read geprobeerd maar als ik de tool opstart krijg ik niks te zien...
DiskInternals Research werkt wel. Pfieuw...!
Die optie van netwerk-backupservice bestaat niet idd meer. Ik heb me ook suf gezocht. Het lijkt erop dat die pagina van Synology verouderd is.NiGeLaToR schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:
[...]
Ah, die staat aan, maar had het nog niet werkend. Kreeg de indruk dat ik nog iets meer moest instellen dan alleen Rsync aanzetten. Dan moet ik het elders zoeken.
Haha zou je zeggen he! Enige wat ik back-up op mijn NAS zijn foto's in de cloud. Vindt het anders 'zonde' van de ruimteQuakie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Mooi! en wat hebben we geleerd?
backup backup backup
Nog altijd minder zonde dan alles kwijt spelen. Hoe voelt dat ook alweer, alsof je jezelf voelt wegzinken op het moment dat je merkt dat je alles kwijt bent ?Morpheus2003 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:17:
[...]
Haha zou je zeggen he! Enige wat ik back-up op mijn NAS zijn foto's in de cloud. Vindt het anders 'zonde' van de ruimte
Twee jaar geleden was ik er ook bij. Heel spannend was het niet maar wel interessant om het een en ander live in werking te zien.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Klein schopje, ben ik de enige?royduin schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:54:
Zojuist alle packages op mijn DS216play (DSM 6.1.3-15152 Update 6) geupdate waaronder Video Station naar versie 2.3.5-1471, ook zag ik dat de DS Video app op mijn Android smartphone geupdate was naar 3.3.3-263. Echter nu krijg ik de volgende foutmelding bij het afspelen:
Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack eac3 niet wordt ondersteund. Probeer een ander beschikbare optie om na te gaan of de bestandsindeling wordt ondersteund.
Het DTS verhaal waarvoor ik in het verleden ffmpeg via Syno Community geïnstalleerd had. Zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Meer mensen met dit probleem?
Via google vond ik dit, is dit waar je last van hebt?royduin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:48:
[...]
Klein schopje, ben ik de enige?iemand tips?
Hoi!
Dank! Had gezocht tussen de issues op Github maar deze was er nog niet dat ik het probleem constateerde. Ik watch hem op Github, nog maar dank!EWK schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:06:
[...]
Via google vond ik dit, is dit waar je last van hebt?
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2952
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq