Hoe je het ook went of keert, een plus model gaat gewoon langer mee. Nieuwere DSM versies vereisen (over het algemeen) zwaardere hardware. Om een klein beetje resources "over" te hebben, kan dan echt geen kwaad.
Een NAS koop je niet voor twee jaar; je koopt 'm vaak voor een jaar of 6 a 7. Tenminste, ik wel
. Vandaar dat ik dus liever iets meer geld uitgeef, zodat ik weet dat ik ook toekomstige DSM versies goed aankan, met behoud van dezelfde performance.
my 2 cents.
Een NAS koop je niet voor twee jaar; je koopt 'm vaak voor een jaar of 6 a 7. Tenminste, ik wel
my 2 cents.
ikweethetbeter schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:46:
[...]
Ik heb 3,5 jaar geleden een DS212 met 2 maal 1TB geleend, met de mogelijkheid om deze te kopen.
Zo ben ik erachter gekomen dat ik DSM (versie 5 als ik me niet vergis) wel prettig vond, het liep allemaal best soepel, en dat ik de keuze uit apps wel uitgebreid vond. Maar ik kreeg ook door dat 1TB best beperkt is.
De overname van de DS212 ging niet door, maar ik kocht een DS416j. Vergeleken met de DS212 ging ik van een singel core naar een dual core, van 256MB RAM naar 512MB RAM, en van DSM 5 naar DSM 6. Een "budgetmodel" van 4 jaar later was het duurdere model voorbijgestreefd.
Opmerkingen zoals "een J model valt altijd tegen" slaan nergens op, het ligt er helemaal aan wat je met je NAS gaat doen en wat je verwachtingen zijn.
Dus als je je wensen laat weten, dan kunnen we kijken of dat op een DS420j (Q1, dus dit voorjaar verwacht) kan draaien. Met 1GB aan RAM en een quad core SoC zit dit qua specs boven de duurdere modellen (zonder letter of plus of play) van voorgaande jaren.