Ik wil mijn bejaarde DS111 vervangen door een DS918+, maar loop vast bij het verplaatsen van de data. Ik hoef geen migratie van alle apps en instellingen, ik wil gewoon dat mijn data van de 3TB schijf in de DS111 op het SHR-volume (3x 4TB) van de DS918+ terecht komt.
Gisteren de DS918+ uitgepakt en de nieuwe schijven erin. DSM geïnstalleerd. 's Avonds de DS111 de opdracht gegeven om alle directories en files met Hyperbackup naar de DS918+ te sturen. Twaalf uur later is van de 3TB, 160GB gekopieerd.. Niet geheel verwonderlijk, de DS111 is al geruime tijd niet vooruit te branden, zelfs als ik alle extra packages stop. Ook in de DSM-webinterface is het vaak 20 seconden wachten nadat ik ergens op klik.
Omdat ik geen zin en tijd heb om 10 dagen te wachten tot de data overgepompt is, heb ik zojuist de schijf uit de DS111 in de DS918+ geplaatst. Echter, in de filemanager kan ik niet bij de files van de oude 3TB schijf. In de storage manager staat de schijf als healty en 'Not initialised'.
Op
deze pagina lees ik:
Single-bay and multiple-bay models: Due to differences in the disk partition system, single-bay models cannot migrate hard drives to multiple-bay models and vice versa. For example, hard drives from a DS114 cannot be migrated to a DS214 or DS414. Likewise, you cannot migrate hard drives from a DS214 or DS414 to a DS114.
Ik had gehoopt dat dit zou gelden voor een echte migratie (waarbij je ook DSM-instellingen, packages etc. meeneemt) en niet voor een eenvoudige kopiëeractie...
Zijn dit mijn enige opties op dit moment?
1: 10 dagen wachten tot hyper backup klaar is (als hij al verder gaat en niet vastloopt)
2: De oude schijf in een externe behuizing zetten en aansluiten via USB (al lijkt me dat je dan tegen dezelfde partition problematiek aanloopt?)
Dit moet toch beter kunnen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX