Ben(V) schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:17:
@
MatMich
Waarom gebruik voor zo iets simpels niet gewoon wat Cloud storage zoals OneDrive of Google drive.
Als het om gewoon wat bestanden delen gaat heb je waarschijnlijk meer dan voldoende aan de gratis versies.
Als je zelf zoiets wilt opzetten loop je tegen allerlei security issues aan waardoor het gecompliceerder wordt.
Toch weer aan het proberen.
Kan het niet uitstaan dat het niet lukt 😉
Webdav snap ik helemaal niets van ook al begrijp ik dat dat zou moeten kunnen.
Quickconnect en dan machtigen via eigenschappen lukt ook niet.
Gedeelde map kan blijkbaar ook niet, althans ik kom er geen stap verder mee.
Dus nu heb ik nog Syncthing maar dat moet ik via Github downloaden en is dus geen door Synology geleverde applicatie.
Synology Drive schijnt ook een mogelijkheid te zijn, of synology Cloud?
Ik heb veel gezocht op de help van Synology zelf maar kan eigenlijk nooit specifiek vinden wat ik zoek, laat staan een handig stappenplan.
Ik doe steeds een uurtje proberen totdat de stoom weer uit mijn oren komt vanwege het feit dat zo een simple vraag zo moeilijk oor mij is.
Het is echt jammer dat Quickconnect niet gewoon een optie heeft dat de andere kant ook kan uploaden.
De Synology is heel erg overzichtelijk en begrijpelijk zolang het binnen je eigen netwerk blijft, maar op het moment dat je naar buiten moet is het echt een crime.
Ik ga ervan uit dat dat te maken heeft met privacy en beveiliging.
Ik moet natuurlijk ook wel toegeven dat ik een amateur, weliswaar met de nodige ervaring in de jaren, maar toch echt een amateur ben.
Uiteindelijk mijn vraag, sorry voor de breedsprakigheid, maar is er niet ergens een goed en duidelijk stappenplan wat ik kan gebruiken om deze configuratie op mijn Synology uit te voeren?
Oh ja, DS216J