[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:37
LifeGood (noname) USB 3.0 Hub 5 ports powered.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 11:22
Rhapsody schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:28:
Vannacht is mijn DS918+ uit zichzelf uitgeschakeld.

Als ik deze met bestaande drives start, dan sluit ie kort daarna (seconde of 5-10) meteen weer af. Zonder piep of wat.
Als ik deze zonder schijven start, dan start het systeem wel op. (Dus het moederbord is nog in orde)

Als ik deze met een enkele schijf, óf een oudere schijf (die voorheen niet in systeem zat) start, sluit het systeem kort daarna meteen weer af.

Ik heb al een support-ticket ingediend bij Synology, maar vroeg me af of iemand hier deze symptomen herkent en wat mogelijk het probleem zou zijn.
als ik mij goed herinner (eerder in dit topic ergens gelezen zou dit aan de PSU kunnen liggen in de betreffende NAS..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja hoogst waarschijnlijk de power supply defect.
Koop een nieuwe op het internet, probeer het uit en is het iets anders binnen week terug sturen en je krijg je geld terug.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:35
DukeBox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:33:
[...]

Hoe bedoel je ? Volgens de status is de SSD nog in orde en is alleen de storagepool/filesystem gecrashed.

[...]

Als je écht een veilige backup wilt moet je deze er niet aan laten hangen. Een ransomware attack en je bent alsnog alles kwijt.
Dat snap ik,het gaat mij echter om het feit: Wanneer ik de hasrddisk eraan koppel, en de backup gaat uitvoeren, dat hij vanzelf gaat slapen tot ik hem de volgende dag eruit haal.

Aangezien er een behoorlijk aanbof aan externe hardisks is, zou ik er graag eentje willen die automatisch gaat slapen en voeding dmv de usb poort.
dit is typisch een gevalletje: bomen-bos.

Heeft iemand een idee welke harddisk van 4TB dit kan?
Alle harddisken ondersteunen dat en je kunt dat ook voor een USB disk gewoon in je Nas instellen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
Visitor.q schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:39:
[...]

Warempel, het is alsof je bij de tandarts komt en de kiespijn is verdwenen; vannacht is de scrubbing onverwacht van ~55% doorgeprutteld naar 98% en ik kom ook weer makkelijk ingelogd. Hopelijk was het dan inderdaad reallocatie van bad sectors. Ik zal eens een SMART test doen als de scrubber klaar is.
Nou, het was dus niet de scrubbing, dat is goed afgelopen. Snelle SMART tests laten ook niets zien. Toch begonnen de schijven weer een flinke activiteit te vertonen, bij system monitor was naast de indexer toch de swap erg druk bezig ("Wisselen" heet dat proces in mijn Nederlandse DSM :+ ). Dat is gek, ik heb 60-70% geheugen in gebruik volgens de widget, dus waarom zou die swap nou zo druk zijn?

Sinds vannacht ook weer allemaal mails van Synology dat ze dan-weer-wel-dan-weer-niet het systeem kunnen vinden, en inderdaad, ik kan het systeem momenteel niet benaderen.

Het IOwait probleem met swapping heb ik ook weleens gehad met een Linux workstation, jaren geleden. Toen was een sudo swapoff een goeie test, denk dat ik dat hier ook maar eens ga doen. Ik begreep dat je het geheugen ook kun uitbreiden van 1>8GB. Dat wil ik best doen, maar zou dit dan toch een geheugen probleem kunnen zijn? Los van DSM7 en de standaard apps als photos, video en hyper backup draait er eigenlijk niets op...

• DukeBox
Visitor.q schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:23:
..en de standaard apps als photos, video en hyper backup draait er eigenlijk niets op...
Je hebt er nu maar 1 GB inzitten ? De apps die je noemt zijn over het algemeen wel de meest zware.

• Visitor.q
DukeBox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:17:
[...]

Je hebt er nu maar 1 GB inzitten ? De apps die je noemt zijn over het algemeen wel de meest zware.
Ja, 1GB, zo is hij standaard. Een eventuele uitbreiding van het geheugen maakt ook de garantie ongeldig dus het ontwerp is zoals het is bedoeld met toch redelijk standaard software (photos en videos draait meestal niet eens echt, het is slechts geinstalleerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
Naast met terminal inloggen en vervolgens met top controleren wat er allemaal bezig is kun je wellicht ook processen tijdelijk uitschakelen zoals het indexeren van de foto’s. Wellicht op die manier inzoomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Visitor.q schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:46:
.. het ontwerp is zoals het is bedoeld met toch redelijk standaard software (photos en videos draait meestal niet eens echt, het is slechts geinstalleerd).
Als je het niet gebruikt waarom verwijder je het dan niet ? Het indexeert regelmatig en met de laatste 7.1 updates moest dit zelfs voor ds video geheel opnieuw gebeuren i.v.m. een fout in de vorige versie.
Daarnaast heeft de ontwikkeling natuurlijk niet stil gestaan de afgelopen 7 jaar.

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 22:56

FZ6

Ik ben me aan het orienteren op een NAS, ik wil er naast opslag en backups (TimeMachine) ook mijn Unifi controller in Docker in draaien.

Bovenstaande is niet zo spannend gok ik, maar ik lees nu ook over Virtual MAchines die op sommige modellen worden ondersteund.
I heb het idee om Windows 10/11 in een VM te zetten en deze dan ook van buitenaf benaderen (waardoor ik van buitenshuis om mijn Windows MAchine kan inloggen).

Is een DS720+ of DS920+ is krachtig genoeg voor als ik het RAM geheugen upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 08:13
ik heb een probleem met mijn huidige nas (DS920+ ).
Hier zitten 4 disken in, met 1 storage pool en 1 volume.
Nu is volume 1 gecrashed..

Maar mijn storage pool, en disken zijn healthy.

Ik kan wel nog bij mijn data, maar niet bij de geinstalleerd packages bijvoorbeeld.
Any tips? Kan ik de volume verwijderen, en opnieuw aanmaken zonder dataverlies ? ( gezien de storage pool blijft bestaan? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
FZ6 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:45:
Is een DS720+ of DS920+ is krachtig genoeg voor als ik het RAM geheugen upgrade?
Als je met VM's aan de slag wilt gaan zou ik voor de DS920+ gaan. Als je tekort aan IO hebt kan je altijd nog een losse SSD er bij plaatsen. Ook kan het geheugen dan zelfs naar 20GB.
Androo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:18:
Ik kan wel nog bij mijn data, maar niet bij de geinstalleerd packages bijvoorbeeld.
Is deze zomaar gatecrashed of heb je een update gedaan ?
Dat is wel vreemd, gaat het om alle packages ? Er zijn namelijk 2 locaties paar packages (en/of) geïnstalleerd worden.. Een raid01 (dsm systeem volume) die op iedere disk staat of en volume. Aangezien je maar 1 volume hebt en je aangeeft dat de data daar nog staat.
Heb je al gekeken of de app's in repair modus staan ?
Kan ik de volume verwijderen, en opnieuw aanmaken zonder dataverlies ?
Nee, dat kan niet. Grofweg kan je het zo zien, je storage pool is de disk (array), het volume de partitie.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 12-11-2021 09:02 . Reden: typo 0->1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
DukeBox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:27:
[...]

Als je met VM's aan de slag wilt gaan zou ik voor de DS920+ gaan. Als je tekort aan IO hebt kan je altijd nog een losse SSD er bij plaatsen. Ook kan het geheugen dan zelfs naar 20GB.

[...]

Is deze zomaar gatecrashed of heb je een update gedaan ?
Dat is wel vreemd, gaat het om alle packages ? Er zijn namelijk 2 locaties paar packages (en/of) geïnstalleerd worden.. Een raid0 (dsm systeem volume) die op iedere disk staat of en volume. Aangezien je maar 1 volume hebt en je aangeeft dat de data daar nog staat.
Heb je al gekeken of de app's in repair modus staan ?

[...]

Nee, dat kan niet. Grofweg kan je het zo zien, je storage pool is de disk (array), het volume de partitie.
Ik gebruik SHR als rAID.
enkele apps staan in repair modus, maar de meeste staan in error.
Kan ze ook niet updaten, dan geeft ie een melding dat hij geen volume heeft...

Dus dat wordt dus volume verwijderen, en backup restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:14
Ik kreeg de melding dat er een I/O fout was opgetreden op een van mijn schijven. Er zijn blijkbaar 7 bad sectors dus heb ik een S.M.A.R.T. test aangezet. Echter, deze blijft hangen op 90%. Ik lees her en der dat de WD Red niet compatibel zijn vanwege SMR, maar ik heb de WD Red Plus. De disks zijn dit jaar aangeschaft (net als DS220+). Azerty contacteren? Of moet je hiervoor direct bij WD aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
typo in vorige post, bedoelde RAID1, SHR is daar bij 2 drives vrijwel gelijk aan, bij meer wordt het ongeveer RAID5
Kan ze ook niet updaten, dan geeft ie een melding dat hij geen volume heeft...
Kijk anders even onder settings of de 'default install volume' een rare waarde heeft (DSM <7).
Je zou haast denken dat het volume een ander mountpoint o.i.d. heeft gekregen. Vreemd.
Dus dat wordt dus volume verwijderen, en backup restoren?
Misschien is het meest verstandig om support te vragen er naar te kijken, dan kan mogelijk ook de oorzaak achterhalen.
rwr_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:07:
Ik kreeg de melding dat er een I/O fout was opgetreden op een van mijn schijven. Er zijn blijkbaar 7 bad sectors dus heb ik een S.M.A.R.T. test aangezet. Echter, deze blijft hangen op 90%.
Een full smart test ? Dat kan wel even duren.
Support als in vervanging is normaal gesproken via de winkel maar soms is direct via WD sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 12-11-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:39
Iemand ervaring met pricewatch: Seagate Exos X18 (SATA, Standard model), 18TB of deze: pricewatch: Toshiba MG09 (SIE), 18TB

Zijn deze luidruchtiger of minder betrouwbaar dan de WD Red Plus 14TB? Qua prijs heel interessant namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 12-11-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
@wvkreg m.b.t. de exos die vraag is een paar pagina's geleden ook gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Met mijn stomme kop had ik direct geupdate naar DSM 7. Wachten op de bug fixes duurde mij te lang.
Website gevonden die uitlegt hoe je terug kan naar DSM 6.
https://www.blackvoid.club/dsm-7-to-dsm-6-downgrade/

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefbo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 17:57
Hallo,
Weten jullie of er een vervanger komt voor de DS118?
Ben op zoek naar een zuinige NAS. Hoofddoel is streamen naar AppleTVs en backup PC.
Meerdere disks niet echt nodig. Als hij crasht zet ik alles wel terug.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Momenteel heb ik opeens een probleem dat de shares niet meer toegankelijk zijn op enkele apparaten.

Android telefoon met VLC kan ik via de SMB share de bestanden zien
Windows 11 21H2 22000.318 met laatste update KB5007215 niet
Windows 10 21H2 met laatste update KB5007186 niet (foutmelding geen toegang tot...)
Windows 10 21h1 met oktober update werkt wel (krijg inlog scherm als ik share probeer te benaderen)

In eerste instantie dacht ik dat het met SMB-versies te maken had, maar hier had ik niets aan gewijzigd, maar voor alle zekerheid verruimd van minimaal SMB1 maximaal SMB2 naar maximaal SMB3.

synology assistant kan de NAS zien maar via "mapstation" krijg ik de melding "kan lijst met gedeelte mappen niet ophalen".

Windows Firewall al helemaal uit gezet

DSM 7.0.1-42218 is gewoon benaderbaar via de webinterface

Heeft iemand nog een goed idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
DukeBox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:14:
[...]
typo in vorige post, bedoelde RAID1, SHR is daar bij 2 drives vrijwel gelijk aan, bij meer wordt het ongeveer RAID5

[...]

Je zou haast denken dat het volume een ander mountpoint o.i.d. heeft gekregen. Vreemd.

[...]

Misschien is het meest verstandig om support te vragen er naar te kijken, dan kan mogelijk ook de oorzaak achterhalen.

[...]

Een full smart test ? Dat kan wel even duren.
Support als in vervanging is normaal gesproken via de winkel maar soms is direct via WD sneller.
Ik had support ticket aangemaakt, en hun zeiden dat mijn drives defect waren.
Vandaag is de stroom er 3 uur uit geweest ( werkzaamheden ), en zojuist toen ik hem weer opstartte, is mijn volume weer Healthy,,,

vreemd he? nu niks meer aan het handje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Sjowhan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:50:
[...]

als ik mij goed herinner (eerder in dit topic ergens gelezen zou dit aan de PSU kunnen liggen in de betreffende NAS..
Ben(V) schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:53:
Ja hoogst waarschijnlijk de power supply defect.
Koop een nieuwe op het internet, probeer het uit en is het iets anders binnen week terug sturen en je krijg je geld terug.
Nog even de terugkoppeling
Heb de power supply vervangen en alles werkt inderdaad weer. Dank voor de hulp!
De data scrubbing gaf ook aan dat alles in orde was.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een DS920+ met een aantal docker containers: Sonarr, Radarr, Bazarr, Handbrake, NZBGet. Ik draai Plex, Photo Station, Drive als Synology packages.

Mijn vraag is een een beetje tweeledig. Enerzijds vraag ik me af of ik zonder problemen naar DSM 7 kan (draai nu nog DSM 6.2).
Anderzijds zoek ik een handige manier om foto's van mijn telefoon te backuppen naar de DS920+ om vervolgens te verwijderen (er draait een backup naar een andere nas).
Ik merk dat mijn telefoon telkens volloopt door de vele foto's en filmpjes die ik maak van m'n dochtertje. Om tegen een fikse meerprijs naar 256GB over te stappen vind ik nogal wat als mijn nas voldoende opslagruimte heeft.
Ik gebruik nu DS Photo op de telefoon en het backuppen van de foto's gaat handig. Maar het is wat omslachtiger als ik foto's wil delen via Whatsapp.
Het liefst zie ik een integratie met de standaard galerij in Android. Via DSM 7 heb je Synology Photos, maar is dat iets wat mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08 20:44
Binnetie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:34:
Ik heb een DS920+ met een aantal docker containers: Sonarr, Radarr, Bazarr, Handbrake, NZBGet. Ik draai Plex, Photo Station, Drive als Synology packages.

Mijn vraag is een een beetje tweeledig. Enerzijds vraag ik me af of ik zonder problemen naar DSM 7 kan (draai nu nog DSM 6.2).
Anderzijds zoek ik een handige manier om foto's van mijn telefoon te backuppen naar de DS920+ om vervolgens te verwijderen (er draait een backup naar een andere nas).
Ik merk dat mijn telefoon telkens volloopt door de vele foto's en filmpjes die ik maak van m'n dochtertje. Om tegen een fikse meerprijs naar 256GB over te stappen vind ik nogal wat als mijn nas voldoende opslagruimte heeft.
Ik gebruik nu DS Photo op de telefoon en het backuppen van de foto's gaat handig. Maar het is wat omslachtiger als ik foto's wil delen via Whatsapp.
Het liefst zie ik een integratie met de standaard galerij in Android. Via DSM 7 heb je Synology Photos, maar is dat iets wat mij kan helpen?
Overstap naar DSM 7.0 gaat soepel, ik ben een paar maanden geleden ben ik naar 7.0 gegaan.

Docker containers blijven gewoon draaien. Zelf gebruik ik DSM Photos en ik ben maar tegen 1 probleem aangelopen: oude foto's hadden een een ongeldige orientatie in de metadata waardoor de datum niet correct was en ook niet gewijzigd kon worden. Gefixed met EXIF tool. De nieuwe app werkt qua backup hetzelfde als de nieuwe; maw, geen integratie met gallerij.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
Sinds een week krijg ik af en toe deze foutmeldingen:
Er is een UNC-fout gedetecteed op Schijf 2 van DS214play. Ongeacht dat het systeem goed werkt, raden we u aan om uw gegevens te back-uppen om gegevensintegriteit te garanderen. Ga naar Opslagbeheer > HDD/SSD > HDD/SSD > Integriteitsinformatie > S.M.A.R.T. en voer een Uitgebreide test uit en raadpleeg de aanbevolen acties in het testresultaat.
Er is een I/O-fout opgetreden in Schijf 2 op ...., maar de schijf werkt nu correct na verschillende pogingen. De fout is mogelijk veroorzaakt door slechte sectoren. Wij raden u aan om uw gegevens onmiddelijk te back-uppen om gegevensintegriteit te garanderen. Ga vervolgens naar Opslagbeheer > HDD/SSD > HDD/SSD > Integriteitsinformatie > S.M.A.R.T. en voer een Uitgebreide test uit en raadpleeg de aanbevolen acties in het testresultaat.
Die uitgebreide test heb ik geprobeerd. Voor schijf 1 voor hij hem zonder problemen uit. Maar schijf 2 blijft hangen op 90%. Na een dag de test opnieuw gestart, en na een week nog een keer, maar krijg geen resultaat. Ik zag dat dit een bekend probleem is.

Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen. Hoe ernstig zijn deze foutmeldingen? En wat kan ik er aan doen? Heeft iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Schijf vervangen is het enige wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Met die standaard set apps kun je gewoon probleemloos upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
wvkreg schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:17:
Iemand ervaring met pricewatch: Seagate Exos X18 (SATA, Standard model), 18TB of deze: pricewatch: Toshiba MG09 (SIE), 18TB

Zijn deze luidruchtiger of minder betrouwbaar dan de WD Red Plus 14TB? Qua prijs heel interessant namelijk.
Ik zit ook naar de MG07 en MG09 te kijken. Echter de MG09 staat nog niet in de lijst van Synology zelf.
De MG07's wel. Ik heb echter een DS213 hier die blijkbaar de MG07 niet kan hebben terwijl de DS213j hem wel aankan volgens de lijst.

Is die lijst puur wat ze testen en dus goed- of afkeuren? Daar lijkt het namelijk wel op:
https://imgur.com/9KFILg2

De DS213 staat niet in beide lijsten. 8)7

PS Die DS213 staat hier puur files te serveren. Heb dockers enz op andere machines draaien dus tja dat ding hoeft nog niet geupgrade te worden zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
m.eddy schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:17:
[...]

Ik zit ook naar de MG07 en MG09 te kijken. Echter de MG09 staat nog niet in de lijst van Synology zelf.
De MG07's wel. Ik heb echter een DS213 hier die blijkbaar de MG07 niet kan hebben terwijl de DS213j hem wel aankan volgens de lijst.

Is die lijst puur wat ze testen en dus goed- of afkeuren? Daar lijkt het namelijk wel op:
https://imgur.com/9KFILg2

De DS213 staat niet in beide lijsten. 8)7

PS Die DS213 staat hier puur files te serveren. Heb dockers enz op andere machines draaien dus tja dat ding hoeft nog niet geupgrade te worden zeg maar. :)
Die HCL lijst is redelijk generiek. Nieuwe disks duurt even voor ze erop komen.
In principe werkt elke sata HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
wvkreg schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:18:
[...]

Die HCL lijst is redelijk generiek. Nieuwe disks duurt even voor ze erop komen.
In principe werkt elke sata HDD.
Dat kan wel zijn, maar de DS213j staat er expliciet bij voor deze drive en de DS213 zelf niet. Als de 13-serie er helemaal niet bij had gestaan had ik aangenomen (omg) dat ze de moeite niet meer nemen voor die modellen.

Als ik dan toch ga aannemen, ik denk dat er helemaal niet getest wordt maar dat er een cpu/controller check is en dat de conclusie daarop getrokken word.
Blijft vaag waarom er dan (nas) modellen ontbreken op die lijst. In dat geval zou de check makkelijk over alle modellen kunnen lopen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
m.eddy schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:23:
[...]

Dat kan wel zijn, maar de DS213j staat er expliciet bij voor deze drive en de DS213 zelf niet. Als de 13-serie er helemaal niet bij had gestaan had ik aangenomen (omg) dat ze de moeite niet meer nemen voor die modellen.

Als ik dan toch ga aannemen, ik denk dat er helemaal niet getest wordt maar dat er een cpu/controller check is en dat de conclusie daarop getrokken word.
Blijft vaag waarom er dan (nas) modellen ontbreken op die lijst. In dat geval zou de check makkelijk over alle modellen kunnen lopen. -O-
Met de CPU heeft het niks te maken. Meer een kwestie wat er kan met SHR/RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 16:24

Mijn vraag is een een beetje tweeledig. Enerzijds vraag ik me af of ik zonder problemen naar DSM 7 kan (draai nu nog DSM 6.2)
Aangezien je Plex (een 3rd party app!!) dus native geinstalleerd heb ipv via een Docker container moet je wel hier even alert voor zijn. En een snelle search op Google kan je zien dat er al voor jou heel wat mensen die naar DSM7 gegaan zijn gezeik hiermee gekregen hebben.

Hier is er bijv een forum topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
iefbo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:08:
Hallo,
Weten jullie of er een vervanger komt voor de DS118?
Ben op zoek naar een zuinige NAS. Hoofddoel is streamen naar AppleTVs en backup PC.
Meerdere disks niet echt nodig. Als hij crasht zet ik alles wel terug.
Thanks
Deze post hoort eigenlijk in dit topic:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Maar de DS118 hoort bij de 'value' series en zover bekend is daar nog helemaal geen nieuwe reeks voor aangekondigd.

Value series:
DS118
DS218play
DS218
DS418

Misschien is voor jou usecase de DS120J al genoeg, maar persoonlijk zou ik geen cent willen uitgeven aan J-series.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m.eddy schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:23:
[...]

Synology test echt niet elke disk in elke Nas.
Het enige wat die lijst zegt is dat bepaalde disken in bepaalde Nassen door Synology getest zijn.

Aan wat er niet in staat kun je dus geen conclusie aan verbinden en aangezien alles aan de Sata norm voldoet zullen alle huidige disken in alle Nassen werken.

Het enige waar je voor uit moet kijken is dat je geen smr disk in een Nas stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Ben(V) schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:54:
Het enige wat die lijst zegt is dat bepaalde disken in bepaalde Nassen door Synology getest zijn.
En afhankelijk van het model dat firmware updates via DSM geupdate kunnen worden alsmede dat fout rapportage (zoals ironwolf health) voldoende is om RMA aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
sweetdude schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:22:
Momenteel heb ik opeens een probleem dat de shares niet meer toegankelijk zijn op enkele apparaten.

Android telefoon met VLC kan ik via de SMB share de bestanden zien
Windows 11 21H2 22000.318 met laatste update KB5007215 niet
Windows 10 21H2 met laatste update KB5007186 niet (foutmelding geen toegang tot...)
Windows 10 21h1 met oktober update werkt wel (krijg inlog scherm als ik share probeer te benaderen)

In eerste instantie dacht ik dat het met SMB-versies te maken had, maar hier had ik niets aan gewijzigd, maar voor alle zekerheid verruimd van minimaal SMB1 maximaal SMB2 naar maximaal SMB3.

synology assistant kan de NAS zien maar via "mapstation" krijg ik de melding "kan lijst met gedeelte mappen niet ophalen".

Windows Firewall al helemaal uit gezet

DSM 7.0.1-42218 is gewoon benaderbaar via de webinterface

Heeft iemand nog een goed idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
kleine update, ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem. ik ben al iets meer in de richting aan het komen.
als ik de share wil mappen via net use \\HOSTNAME of \\IP-ADRESS dan krijg ik uiteindelijk een melding
"systeemfout 67. Kan de netwerknaam niet vinden."

Een ping naar de hostname of ip adres werkt wel gewoon en een NSlookup naar het IP adres werkt ook.

misschien dat iemand met deze info nog een briljant idee heeft om het weer werkend te krijgen :?

[ Voor 3% gewijzigd door sweetdude op 14-11-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Shadow771 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:47:
...
Misschien is voor jou usecase de DS120J al genoeg, maar persoonlijk zou ik geen cent willen uitgeven aan J-series.. :)
Ik zocht voor mijn DS114 een vervanger, en zat eigenlijk te wachten op de DS120, maar helaas kwam men enkel met de DS120J uit.
Uiteindelijk dus toch maar de DS118 gekocht, want de J serie vind ik ook zonde van het geld.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefbo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 17:57
Thasaidon schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:11:
[...]

Ik zocht voor mijn DS114 een vervanger, en zat eigenlijk te wachten op de DS120, maar helaas kwam men enkel met de DS120J uit.
Uiteindelijk dus toch maar de DS118 gekocht, want de J serie vind ik ook zonde van het geld.
Thanks!
Mag ik jou vragen welke harde schijf je er hebt in gestopt?
Meningen lijken te verschillen tussen Seagate en WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
Ben(V) schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
Schijf vervangen is het enige wat je kunt doen.
Daar was ik al bang voor.
Moet het hetzelfde merk en type zijn die er nu in zit of maakt dat niet uit?

DSM geeft dit type aan: WD-WMC4M2722121
Is dit dan dezelfde?
https://www.alternate.nl/html/product/1724283

[ Voor 17% gewijzigd door LinkinTED op 14-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elke disk van dezelfde grootte of meer voldoet, hoeft dus niet dezelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@iefbo Ik heb ook veel schijven bekeken en wilde eigenlijk de Toshiba N300 NAS HDD, want daar heb ik goede ervaringen mee en de 4TB variant zit in mijn DS115 en draait als een zonnetje.
Maar de 8TB variant die ik voor de DS118 wilde was slecht tot niet leverbaar.

Daarna getwijfeld tussen de Seagate Ironwolf en de WD RED en uiteindelijk voor de 8TB WD RED Plus NAS HDD WD80EFBX gegaan, omdat die sneller leverbaar en iets goedkoper was.

Persoonlijk maakt het mij niet veel uit of het nou Toshiba, Seagate of WD is. Ze hebben allemaal hun voor en tegen. En ieder merk heeft wel eens last van problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2021 07:42 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08 22:24

Boost9898

Software developer

Zijn er meer mensen hier die last hebben van Synology Photos (de nieuwe DS Photo) die foto's niet goed indexeert (in de app) met thumbnails?

Het is best vreemd, ik heb de mappen al verwijderd, opnieuw gekopieerd, nieuwe naam gegeven, NAS opnieuw gestart, pakket uit- en ingeschakeld etc. Bij sommige mappen is het probleem wel en sommigen niet.

NAS: DS918+ (8GB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ben(V) schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:41:
Elke disk van dezelfde grootte of meer voldoet, hoeft dus niet dezelfde te zijn.
Klopt, let wel dat als je met een raid/shr set begint met grote disken zeg 14 TB dat je er in SHR constructie dan geen kleinere disk meer bij kan plaatsen. Ze moeten dan gelijk of groter zijn. Liep ik tegenaan met mijn DS1821+ :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

sweetdude schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:11:
[...]

kleine update, ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem. ik ben al iets meer in de richting aan het komen.
als ik de share wil mappen via net use \\HOSTNAME of \\IP-ADRESS dan krijg ik uiteindelijk een melding
"systeemfout 67. Kan de netwerknaam niet vinden."
De syntax moet zijn net use \\HOSTNAME\SHARENAME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 16:41
Boost9898 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:06:
Zijn er meer mensen hier die last hebben van Synology Photos (de nieuwe DS Photo) die foto's niet goed indexeert (in de app) met thumbnails?

Het is best vreemd, ik heb de mappen al verwijderd, opnieuw gekopieerd, nieuwe naam gegeven, NAS opnieuw gestart, pakket uit- en ingeschakeld etc. Bij sommige mappen is het probleem wel en sommigen niet.

NAS: DS918+ (8GB RAM)
Ja, ik.
Eerste oplossing: check dat je alleen afbeeldingen hebt staan in je mappen. Als er ander spul tussen staat (tijdelijke bestanden, bijvoorbeeld) pakt Photos/indexer de map niet netjes op.
Als bovenstaande geen oplossing biedt:
Een ticket aanmaken bij Synology. Dan gaan ze op afstand je databases repareren en zou het weer moeten werken.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
NaN schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:21:
[...]

De syntax moet zijn net use \\HOSTNAME\SHARENAME
klopt maar dan krijg ik error 53 als ik dan "NBTSTAT -RR" doe krijg ik onderstaande melding
(En ja, de map test bestaat en is gedeeld op de syno)
Het staat trouwens los van het gebruik van hostname of IP, beide geven hetzelfde resultaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
C:\>net use \\NAS\test
Systeemfout 53.

Kan het netwerkpad niet vinden.

C:\>nbtstat -rr

NetBIOS Names Resolution and Registration Statistics
    ----------------------------------------------------

Resolved By Broadcast     = 21
    Resolved By Name Server   = 0

Registered By Broadcast   = 22
    Registered By Name Server = 0

NetBIOS Names Resolved By Broadcast
---------------------------------------------
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>
           NAS           <00>

bij netwerk eigenschappen heb ik ook al op het WINS tabblad de NetBIOS setting aangepast van "standaard" naar "NetBIOS via TCP/IP inchakelen" dit was in sommige gevallen de oplossing maar in mijn geval niet en blijft het resultaat hetzelfde.

EDIT1:
deze opties had ik ook al gecontroleerd. https://kb.synology.com/n...ogy_Assistant_error_codes

[ Voor 7% gewijzigd door sweetdude op 15-11-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Systeemfout 53 wijst erop dat het netwerk path niet gevonden kan worden.

Meestal duid dat erop dat "File and Print" services niet aan staan op die PC.
Heb je al geprobeerd om IPV 6 uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik heb tot op heden altijd DS Photo gebruikt om mijn foto's van de iphone en ipads te backuppen naar mijn NAS,
Dit werkte zonder probleem.

Echter wil hij nu geen backup meer nemen. Er staat niets klaar zegt hij, terwijl er niets aan de config verandert is. Moments lukt echt wel zonder probleem, maar die slaat die foto's op in een ander formaat die ik niet rechtstreeks vanuit explorer kan bekijken maar altijd naar Moments app moet gaan op de pc.

Is dit door de versie die ik draai: DSM 6.2.4-25556 Update 2 dat DS photo niet meer werkt?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:59
Menschen van synology tweaks. Ik heb raar dingetje en kom er niet uit door mijn gebrek aan kennis docker waarschijnlijjk.

Ik heb in docker een transmission torrent client draaien (HW: synology 920+ ; DSM 7). die deed het prima tot ik mijn pihole van raspberry naar ook docker migreerde. Op de een of andere manier als ik DNS settings dus update naar DS IP , dan kan transmission niet meer connecten naar de tracker.
Zodra ik DNS wjizig naar bijvoorbeeld Internet Router IP, dan connect ie meteen weer.
Vreemde is, in PI hole zie ik WEL de dns queries voor de betreffende tracker url resolven, maar blijkbaar is er nog iets niet in de haak. Ik snap er de **** van. Iemand die mij kan uitleggen waarom allle clients op het netwerk prima werken met pihole als dns en transmission gewoon niet meer kan connecten?

als ik de vraag ergens anders moet stellen ook goed hoor, maar gezien alles op synology is, leek me dit beste topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dooiedodo
kazzzdafke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:47:
Ik heb tot op heden altijd DS Photo gebruikt om mijn foto's van de iphone en ipads te backuppen naar mijn NAS,

Echter wil hij nu geen backup meer nemen. Er staat niets klaar zegt hij, terwijl er niets aan de config verandert is. Moments lukt echt wel zonder probleem, maar die slaat die foto's op in een ander formaat die ik niet rechtstreeks vanuit explorer kan bekijken maar altijd naar Moments app moet gaan op de pc.

Is dit door de versie die ik draai: DSM 6.2.4-25556 Update 2 dat DS photo niet meer werkt?
Alleen migratie naar dsm7 zou versie incompatibiliteit veroorzaken, jouw situatie niet naar mijn mening. Wat bij mij wel eens hielp, gewoon ds photo op je mobiel backup uitzetten en uit scherm gaan. Daarna weer aanzetten. Ik heb wel eens een certificaat renewal gehad die dit ook veroorzaakte en daarna weer prima werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
dooiedodo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:44:
[...]

Alleen migratie naar dsm7 zou versie incompatibiliteit veroorzaken, jouw situatie niet naar mijn mening. Wat bij mij wel eens hielp, gewoon ds photo op je mobiel backup uitzetten en uit scherm gaan. Daarna weer aanzetten. Ik heb wel eens een certificaat renewal gehad die dit ook veroorzaakte en daarna weer prima werkte
Bedankt, werkt idd!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
DukeBox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:40:
[...]

Als je het niet gebruikt waarom verwijder je het dan niet ? Het indexeert regelmatig en met de laatste 7.1 updates moest dit zelfs voor ds video geheel opnieuw gebeuren i.v.m. een fout in de vorige versie.
Daarnaast heeft de ontwikkeling natuurlijk niet stil gestaan de afgelopen 7 jaar.
Ik heb de DS even 6 dagen laten staan, in de hoop dat de connectiviteit terug zou komen. Dat gebeurde niet, dus toch maar even een powercycle uitgevoerd. Uiteindelijk was het wel zinnig om toch even af te wachten, want toen het systeem opstartte zag ik een melding die ik niet eerder heb gehad, welke was gelogd toen ik allang het systeem niet meer op kon: "Uw systeem heeft al meerdere keren onvoldoende geheugen gehad, zie logs, etc etc", dus in de log center gekeken, en nu vond ik ook enorm veel fouten in applicaties als synorelayd, dockerd, containerd-shim, prometheus, fileindexd and node, allemaal "stopped running because the system if out of memory".

Dat is dus 6 dagen geleden gebeurd, en dit zijn essentiële apps om de interface en eigenlijk het hele OS in de lucht te houden. Wel fijn is dat het vermoeden dat het om geheugengebruik nu echt is bevestigd, dan kan ik er gericht iets aan doen. Meteen bovenstaand advies (en dat van @m.eddy ) opgevolgd; pakketjes die niet hoogstnoodzakelijk zijn verwijderen (docker, resilio sync, php 7.0, 7.3) en dat gaf een beetje ademruimte in het geheugengebruik. De photos indexer is nog steeds wel erg druk, en ik vind photos wel een cruciaal aspect van mijn DS dus die indexing wil ik toch proberen af te maken.

Ik ga ook maar uitbreiden naar 8GB, want ik wil uiteindelijk toch wel docker met influxdb+syncthing draaien. Eventueel kan ik services zoals vpn naar een raspberry of router migreren, maar als het weer op 1 apparaat kan is wel handiger qua onderhoud.

Die widget is trouwens wel echt waardeloos als je het geheugengebruik wilt opvolgen; die stond altijd steeds 67-70% (na verwijderen van de pakketjes is dit gedropt naar ca 62%), maar hij rekent blijkbaar geen cache of swapspace mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Ik heb tot op heden altijd DS Photo gebruikt om mijn foto's van de iphone en ipads te backuppen naar mijn
Die functionaliteit is overgegaan naar ds file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
dooiedodo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:39:
Ik heb in docker een transmission torrent client draaien (HW: synology 920+ ; DSM 7). die deed het prima tot ik mijn pihole van raspberry naar ook docker migreerde. Op de een of andere manier als ik DNS settings dus update naar DS IP , dan kan transmission niet meer connecten naar de tracker.
Zodra ik DNS wjizig naar bijvoorbeeld Internet Router IP, dan connect ie meteen weer.
Vreemde is, in PI hole zie ik WEL de dns queries voor de betreffende tracker url resolven, maar blijkbaar is er nog iets niet in de haak. Ik snap er de **** van. Iemand die mij kan uitleggen waarom allle clients op het netwerk prima werken met pihole als dns en transmission gewoon niet meer kan connecten?
Voor Docker containers hoef je normaal niet een DNS server mee te geven. Containers gebruiken standaard dezelfde DNS als wat de host (je NAS in DSM dus) gebruikt.

Dus waar precies pas je deze DNS aan? En ik neem aan dat je niet 192.168.x.x/24 ofzo zat te proberen terwijl je containers in het Bridge docker netwerk hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
Shadow771 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:20:
[...]

Voor Docker containers hoef je normaal niet een DNS server mee te geven. Containers gebruiken standaard dezelfde DNS als wat de host (je NAS in DSM dus) gebruikt.

Dus waar precies pas je deze DNS aan?
Hey shadow, je hebt geljijk, heb ik niet specifiek genoemd , maar wijzigde dns idd op de host. (NAS)
En ik neem aan dat je niet 192.168.x.x/24 ofzo zat te proberen terwijl je containers in het Bridge docker netwerk hangen?
die snap ik niet helemaal.
DNS IP is dan zelfde ip als NAS en docker port mapping doet de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 14:09
DukeBox schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:47:
[...]

ik gebruik het nochtans nog altijd, blijft gewoon werken op mijn DS415play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
jakob schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
ik gebruik het nochtans nog altijd, blijft gewoon werken op mijn DS415play
Onder DSM 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 14:09
neen, de laatste 6.2 versie zoals onderstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@jakob maar de post erna ging het om DSM 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
DukeBox schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:47:
[...]

Dat zat voorheen in Moments toch, of is dat weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:55
Mijn DS414 met DSM 7.0.1-42218 is overleden. Een aantal weken geleden heb ik de update naar DSM 7 gedaan waarna de NAS prima werkte (op een overleden schijf na, maar dat was vervangen, repareren en door) totdat ik vandaag een mailtje kreeg dat de verbinding was verbroken. De NAS stond inderdaad en na het opstarten stonden er een aantal meldingen in Log center:
  • System booted up from an improper shutdown
  • System failed to start [File Station].
  • System failed to start [Synology Application Service].
Daarnaast waren er nog een aantal andere Synology packages offline (Download Station, Video Station, Drive Server en Synology Photos) welke allemaal gerelateerd aan Synology Application Service lijken te zijn. Ik heb Synology Application Service verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren maar dit heeft niks geholpen. Als ik op 'Repair' klik dan zie ik dat hij hem opnieuw probeert op te starten maar dit faalt met de nietszeggende melding "Failed to run package service."

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken of heeft een hint in welke richting ik het moet zoeken?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 21:10
Ik wil mijn NAS (1520+) uitbreiden met WD140EFGX. Echter deze disk staat niet in de compatibiliteit list van Synology. Heeft iemand ervaring met deze disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
dooiedodo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
[...]

Hey shadow, je hebt geljijk, heb ik niet specifiek genoemd , maar wijzigde dns idd op de host. (NAS)
Ik had je verhaal hier even beter moeten lezen:
dooiedodo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
ie deed het prima tot ik mijn pihole van raspberry naar ook docker migreerde. Op de een of andere manier als ik DNS settings dus update naar DS IP , dan kan transmission niet meer connecten naar de tracker.
OK dus sinds je je pihole docker container migreerde naar de NAS, kunnen andere docker containers op diezelfde NAS niet meer normaal DNS queries doen met de pihole.

Ik ga hiermee vanuit dat andere netwerk devices zonder problemen DNS queries kunnen uitvoeren op die gemigreerde pihole container.

Probeer anders eens in de DNS settings van je NAS de loopbackaddress (127.0.0.1). Of stel als 2e DNS server de IP address van de Pihole docker container in je NAS settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Sand0rf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:58:
Mijn DS414 met DSM 7.0.1-42218 is overleden. Een aantal weken geleden heb ik de update naar DSM 7 gedaan waarna de NAS prima werkte (op een overleden schijf na, maar dat was vervangen, repareren en door) totdat ik vandaag een mailtje kreeg dat de verbinding was verbroken. De NAS stond inderdaad en na het opstarten stonden er een aantal meldingen in Log center:
  • System booted up from an improper shutdown
  • System failed to start [File Station].
  • System failed to start [Synology Application Service].
Daarnaast waren er nog een aantal andere Synology packages offline (Download Station, Video Station, Drive Server en Synology Photos) welke allemaal gerelateerd aan Synology Application Service lijken te zijn. Ik heb Synology Application Service verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren maar dit heeft niks geholpen. Als ik op 'Repair' klik dan zie ik dat hij hem opnieuw probeert op te starten maar dit faalt met de nietszeggende melding "Failed to run package service."

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken of heeft een hint in welke richting ik het moet zoeken?
DSM systeempartitie beschadigd wellicht? Eerst maar eens zonder schijven opstarten en kijken of ie normaal boot en te vinden is in het netwerk.

Daarna verder kijken. Wellicht heb je nog een niet gebruikt schijfje liggen wat je daarna kan hot pluggen en DSM daarop installeren.
Als dat goed loopt kijken hoe dsm opnieuw te installeren op de originele disk set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
aotholland schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:35:
Ik wil mijn NAS (1520+) uitbreiden met WD140EFGX. Echter deze disk staat niet in de compatibiliteit list van Synology. Heeft iemand ervaring met deze disk?
Ja, ik heb er vijf in mijn DS1821+ zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qk42oUXWMQ49XGJAheZIztUhww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BdgzjYp6tvN7k12oeqUdzodq.png?f=fotoalbum_large

Werken perfect, erg stil en toch snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
Shadow771 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:33:
[...]

Ik had je verhaal hier even beter moeten lezen:

[...]

OK dus sinds je je pihole docker container migreerde naar de NAS, kunnen andere docker containers op diezelfde NAS niet meer normaal DNS queries doen met de pihole.

Ik ga hiermee vanuit dat andere netwerk devices zonder problemen DNS queries kunnen uitvoeren op die gemigreerde pihole container.

Probeer anders eens in de DNS settings van je NAS de loopbackaddress (127.0.0.1). Of stel als 2e DNS server de IP address van de Pihole docker container in je NAS settings.
Eigenljk is het nog raarder. De queries werken. Ik tail de pihole log en ik zie prima DNS query en response op tracker domain. Het stomme is dus dat transmission niet kan connecten als hij dns pihole op docker gebruikt.
Ik heb 127.0.0.1 op host als dns gezet, dan werkt het blijkbaar ook, maar zie ik de pihole niet de queries krijgen.
Had geddacht de pihole docker op host netwerk te zetten ipv brdige, maar dan heb ik poort 80 conflict. Kan dat wel even uitzetten om de diagnogtiseren, maar zal niet eindoplossing zijn.
Ik snap er niks van hoe dit nou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:34
Weet iemand of het mogelijk is om m2 ssd's later toe te voegen aan de DS720 NAS?
Ik ben in de markt voor een Synology NAS maar het wordt een vrij duur feestje om alles in 1 koop te doen. Of als je later de ssd's voor cache wilt toevoegen, moet je NAS naar defaults?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
wokkelz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:53:
Weet iemand of het mogelijk is om m2 ssd's later toe te voegen aan de DS720 NAS?
Ik ben in de markt voor een Synology NAS maar het wordt een vrij duur feestje om alles in 1 koop te doen. Of als je later de ssd's voor cache wilt toevoegen, moet je NAS naar defaults?
Cache schijven kun je toevoegen en verwijderen zonder verdere consequenties. Zo vaak als je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Theone098 op 17-11-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Theone098 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:06:
Cache schijven kun je toevoegen en verwijderen zonder verdere consequenties. Zo vaak als je wilt.
En in DMS 7 zelfs zonder dat je volume/services offline gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een vraagje m.b.t. Synology Moments (en later Photos aangezien ik nog niet naar DSM7) ben overgestapt.

Ik gebruik Moments om zo nu en dan een backup te maken van mijn foto's opgeslagen op mijn iPhone. Dit werkt plezierig en geeft een veilig gevoel. En iedere avond wordt op mijn DS216-II een back-up gedraaid naar mijn extern geplaatste DS114. Echter, veel van mijn foto's zijn foto's die ik plaats bij mijn advertenties op Marktplaats en derhalve niet hoeven te worden meegenomen naar Moments.
Kan ik en hoe kan ik bepalen welke foto's wel/niet hoeven te worden meegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 08:19

..Christiaan..

..zwll..

@RicoK ik selecteer gewoon mijn dcim map. Daar staan alle foto's in die ik met camera maak. Je kunt voorkomen dat marktplaatsfoto's meegenomen worden door via de mp app de foto's te maken.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
dooiedodo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:00:
[...]

Eigenljk is het nog raarder. De queries werken. Ik tail de pihole log en ik zie prima DNS query en response op tracker domain. Het stomme is dus dat transmission niet kan connecten als hij dns pihole op docker gebruikt.
Ik heb 127.0.0.1 op host als dns gezet, dan werkt het blijkbaar ook, maar zie ik de pihole niet de queries krijgen.
Had geddacht de pihole docker op host netwerk te zetten ipv brdige, maar dan heb ik poort 80 conflict. Kan dat wel even uitzetten om de diagnogtiseren, maar zal niet eindoplossing zijn.
Ik snap er niks van hoe dit nou zit.
De Docker container op de host netwerk zetten heeft weinig nut zolang de benodigde porten (53 en 80) al gepublished zijn. Dus zal me verbazen als dat verschil geeft.

Hoe deploy je je docker containers?
Via SSH kan je docker run en docker-compose commands uitvoeren, en daarbij kan je via deze CLI een docker container deployen en custom een DNS server opgeven. Je zou dit misschien kunnen testen door de transmission container opnieuw te deployen en dan de docker container IP address van je Pihole op te geven (je weet hoe je de interne IP adres van elke Docker container kan opzoeken toch? Dat gare Synology Docker GUI laat dat helaas niet zien)

Voorbeeld:
docker run --name <container naam> -p <hostport>:<containerport> --dns 172.18.0.2 -d <container image> 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:54
..Christiaan.. schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:42:
@RicoK ik selecteer gewoon mijn dcim map. Daar staan alle foto's in die ik met camera maak. Je kunt voorkomen dat marktplaatsfoto's meegenomen worden door via de mp app de foto's te maken.
Bedankt voor je reactie. Echter, een DCIM map bestaat natuurlijk niet op de iPhone. Ik maak gebruik van de Moments app in iOS.

Edit: Excuses, ik nu zie dat er ook Packages topic bestaat. Ik ga daar verder.

[ Voor 8% gewijzigd door RicoK op 17-11-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 12:51
Omdat ik nog wat vragen kreeg over een mogelijke upgrade van een DS220+ naar een DS720+ ben ik wat dieper in de performance van mijn nas gedoken. Met name op de IOPs. Diskstation is wat dat betreft best wel tof, je kan zelf recording aanzetten van de performance en alerts instellen :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oRGNFR9.png

Is het gebruikelijk dat de nas zo hoog in utilization van de volume zit? De spike die je ziet is als ik de VM van hassio herstart. Hoe ziet jullie utilization eruit?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
ymoona schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:03:
Omdat ik nog wat vragen kreeg over een mogelijke upgrade van een DS220+ naar een DS720+ ben ik wat dieper in de performance van mijn nas gedoken. Met name op de IOPs. Diskstation is wat dat betreft best wel tof, je kan zelf recording aanzetten van de performance en alerts instellen :-)

[Afbeelding]

Is het gebruikelijk dat de nas zo hoog in utilization van de volume zit? De spike die je ziet is als ik de VM van hassio herstart. Hoe ziet jullie utilization eruit?
Nou..... hier is dan mijn DS718+ waar ook 2 VM's (vDSM en een Ubuntu server) en (inmiddels) 21 docker containers op draaien:

Afbeeldingslocatie: https://publicshare.vlnet.nl/twkpost68997694454/disk-util.jpg

Zover ik heb kunnen zien met htop komt de meeste disk I/O echt door mn MariaDB container.

PS: Ik zit er dus serieus aan te denken om hiervoor een DS720+ aan te schaffen voor de read-write SSD caching mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Shadow771 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:54:
[...]

Nou..... hier is dan mijn DS718+ waar ook 2 VM's (vDSM en een Ubuntu server) en (inmiddels) 21 docker containers op draaien:

[Afbeelding]

Zover ik heb kunnen zien met htop komt de meeste disk I/O echt door mn MariaDB container.

PS: Ik zit er dus serieus aan te denken om hiervoor een DS720+ aan te schaffen voor de read-write SSD caching mogelijkheden.
Haha, dan valt mijn load nog behoorlijk mee. Maar we zitten op het zelfde plan.

Ik zag op de front-page dat er 22 modellen aankomen, maar nu vooral nog de grote modellen. Wanneer zullen de dual bays aan de beurt zijn? Ik heb even zitten rekenen met de vorige modellen, maar het lijkt er op dat de dual bay modellen ongeveer 2,5 jaar mee gaan voordat ze opgevolgd worden. Dan zou de ds720+ nog een jaar lang niet opgevolgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 21:10
Ik snap niet waarom deze schijf niet in die lijst staat voor 1521+. Ik wil deze hdd aanschaffen. Denk jij dat probleem kan vormen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI7y3_oiCLim1rE6ozM1nAxi1Jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2JtLkdIJufcsfqFnHIzM6Yi.png?f=fotoalbum_large
wvkreg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:46:
[...]

Ja, ik heb er vijf in mijn DS1821+ zitten.
[Afbeelding]

Werken perfect, erg stil en toch snel.

• wvkreg
aotholland schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:27:
Ik snap niet waarom deze schijf niet in die lijst staat voor 1521+. Ik wil deze hdd aanschaffen. Denk jij dat probleem kan vormen?

[Afbeelding]

[...]
Geen enkel probleem!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
Hebben jullie disk caching aan staan?

Ik zag toevallig ineens dat dit kennelijk standaard aan stond op al mijn schijven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb6LLbfhEr1vKIgFt1KFfAQMjR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KgZKq1aJBj8WbMzxM72mrpKQ.png?f=user_large

Nu lees ik dat het performance improvements zou kunnen opleveren maar dat het ook wel erg verstandig is om een UPS te hebben om data verlies tegen te gaan.

UPS --> Check

Performance verschillen --> Dat is dus de vraag en ben ik opzoek naar ervaringen van andere users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
Dracula schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:47:
Hebben jullie disk caching aan staan?
Ik wel.
Bij mij ook CHECK
Dracula schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:47:
Performance verschillen --> Dat is dus de vraag en ben ik opzoek naar ervaringen van andere users.
Dat is een goeie vraag qua performance. Ik heb helaas geen harde cijfers in mijn persoonlijke omgeving...
Performance verschillen lijken me niet van belang en zijn bijna onmogelijk te kwantificeren.

Als je een hoeveelheid data die kleiner is dan de cache size wegschrijft, is de performance toename enorm groot, bij 1 byte meer neemt het voordeel al heel sterk af en bij hele bestanden is het te verwaarlozen.
Disk cache levert eigenlijk alleen echt voordeel op als read cache.

Dus als je een UPS hebt zet je de write cache aan, heb je die niet dan zet je hem uit.

Overigens geeft het uitzetten van die write cache je geen enkele garantie dat er niets corrupt raakt bij stroom uitval.
Dat gaat alleen over de write cache van de disk.
Enkel een UPS die een nette shutdown doet garandeert geen corruptie bij stroomuitval.

• Dracula
  • Laatst online: 19:23
Ben(V) schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:16:
Performance verschillen lijken me niet van belang en zijn bijna onmogelijk te kwantificeren.

Als je een hoeveelheid data die kleiner is dan de cache size wegschrijft, is de performance toename enorm groot, bij 1 byte meer neemt het voordeel al heel sterk af en bij hele bestanden is het te verwaarlozen.
Disk cache levert eigenlijk alleen echt voordeel op als read cache.

Dus als je een UPS hebt zet je de write cache aan, heb je die niet dan zet je hem uit.

Overigens geeft het uitzetten van die write cache je geen enkele garantie dat er niets corrupt raakt bij stroom uitval.
Dat gaat alleen over de write cache van de disk.
Enkel een UPS die een nette shutdown doet garandeert geen corruptie bij stroomuitval.
Ja helemaal eens met het punt aangaande de UPS. Ik laat het lekker aan staan voor nu :)

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:46
Ik was ook nieuwsgierig naar de disk utilization van mijn DS220+ en kwam iets leuks tegen. Na 1-7-2021 is de utilization een stuk hoger. Wat is er op 1-7 gebeurd? Een update van de DS220+. Ik heb geen idee meer wat het was, maar moet een DSM update geweest zijn. Ziet iemand een dergelijk verschijnsel ook? Misschien is dit normaal gedraag hoor. Dat de logging van voor de update genormaliseerd is oid. Zie het nu voor het eerst.

Edit: oh, dat is de update naar DSM 7 geweest denk ik. Release date komt overeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxqmloP_RhXOu0v73DiGxkuE3Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rpF3i0rqd3bVPrlDWtdQZJbr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Daftz op 18-11-2021 18:02 . Reden: dsm 7 releasedate ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 10:23
Ik had twee weinig gebruikte Samsung 960 Pro's 512GB liggen dus heb ze in mijn DS920+ gestoken om is te kijken wat SSD caching doet voor mij met ~20 docker containers.

Vooraf via ssh met hdparm en fio een simpele benchmark gedraaid en vergeleken achteraf nadat de SSD's volledig geïnitialiseerd waren. En.. De performance was minder...?

Hoe is jullie ervaring met SSD caching? Ik twijfel of ik het op deze manier blijf houden, verwacht ik weinig verschil ga merken. Ik denk er aan om (commandant line gezien DSM het niet ondersteund) een volume maak van de NVME diks om daarop vervolgens de docker data op te zetten. Iemand ervaring?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Shadow771
ndonkersloot schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:03:
Vooraf via ssh met hdparm en fio een simpele benchmark gedraaid en vergeleken achteraf nadat de SSD's volledig geïnitialiseerd waren. En.. De performance was minder...?
Maar werd de I/O test niet beter na een 2e test nadat de cache zich iets meer gevuld had?

• ndonkersloot
Shadow771 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:57:
[...]

Maar werd de I/O test niet beter na een 2e test nadat de cache zich iets meer gevuld had?
Ik heb de testen 5x gedraaid, en het werd inderdaad beter al was het soms na een paar keer ook ineens slechter maar alle keren was een stukje slechter dan zonder cache.

Disk activiteit zat op 1%, ik gebruik btrfs en metadata was volledig gesynchroniseerd naar de ssd's. De cache hit rate was 100%.

Ik zal morgen is wat andere testjes proberen te doen al denk ik dat ik er uiteindelijk een volume van ga maken.

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 22:56
Ik had twee weinig gebruikte Samsung 960 Pro's 512GB liggen dus heb ze in mijn DS920+ gestoken om is te kijken wat SSD caching doet voor mij met ~20 docker containers.

Hoe is jullie ervaring met SSD caching? Ik twijfel of ik het op deze manier blijf houden, verwacht ik weinig verschil ga merken. Ik denk er aan om (commandant line gezien DSM het niet ondersteund) een volume maak van de NVME diks om daarop vervolgens de docker data op te zetten. Iemand ervaring?
Ja eerst ook caching gebruikt, was leuk om de snelheden te zien. Maar toen een aantal keer gelezen dat je met R/W cache je volume kapot kan maken (als de cache crashed).

Toen via de command line van de NVMEs een volume gemaakt, waar al mijn apps en docker containters opstaan. Gaat erg stabiel, en heb het gevoel dat ze sneller zijn (ik heb geen echte performance tests uitgevoerd).
Hebben mijn HDDs iig een stuk meer rust!

Erg tevreden mee, ze draaien al bijna een jaar. Zelfs de update naar DSM 7 hebben ze overleefd.

Ik maak voor de zekerheid een dagelijkse interne back-up naar mijn HDDs via hyper back-up.

Ik zit nog te twijfelen om via de command line, DSM alleen via de SSDs te laten lopen. Maar weet dat nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
fyr0 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:16:
[...]

Ja eerst ook caching gebruikt, was leuk om de snelheden te zien. Maar toen een aantal keer gelezen dat je met R/W cache je volume kapot kan maken (als de cache crashed).

Toen via de command line van de NVMEs een volume gemaakt, waar al mijn apps en docker containters opstaan. Gaat erg stabiel, en heb het gevoel dat ze sneller zijn (ik heb geen echte performance tests uitgevoerd).
Hebben mijn HDDs iig een stuk meer rust!

Erg tevreden mee, ze draaien al bijna een jaar. Zelfs de update naar DSM 7 hebben ze overleefd.

Ik maak voor de zekerheid een dagelijkse interne back-up naar mijn HDDs via hyper back-up.

Ik zit nog te twijfelen om via de command line, DSM alleen via de SSDs te laten lopen. Maar weet dat nog niet zeker.
Bedankt, ik heb ook maar besloten om NVMe via commandline zelf als volume te gaan maken.
Ga daar naar mijn mening meer baat bij hebben. Die nieuwe volume ga ik dan specifiek voor docker containers gebruiken gezien de DS920+ toch maar 1gbit ondersteund dus voor file transfers win ik niets.

Wel bizar verschil hoor tussen de HDD volume en NVMe volume:

Fio commando
code:
1
fio --randrepeat=1 --ioengine=libaio --direct=1 --gtod_reduce=1 --name=test --filename=random_read_write.fio --bs=4k --iodepth=64 --size=250M --readwrite=randrw --rwmixread=80

HDD
code:
1
2
3
4
5
6
  read: IOPS=703, BW=2815KiB/s (2882kB/s)(200MiB/72660msec)
   bw (  KiB/s): min=  680, max= 9864, per=99.90%, avg=2811.26, stdev=1139.04, samples=145
   iops        : min=  170, max= 2466, avg=702.77, stdev=284.77, samples=145
  write: IOPS=177, BW=708KiB/s (725kB/s)(50.3MiB/72660msec)
   bw (  KiB/s): min=  112, max= 2504, per=99.65%, avg=705.51, stdev=305.34, samples=145
   iops        : min=   28, max=  626, avg=176.32, stdev=76.36, samples=145

NVMe
code:
1
2
3
4
5
6
  read: IOPS=45.5k, BW=178MiB/s (187MB/s)(200MiB/1123msec)
   bw (  KiB/s): min=183040, max=184056, per=100.00%, avg=183548.00, stdev=718.42, samples=2
   iops        : min=45760, max=46014, avg=45887.00, stdev=179.61, samples=2
  write: IOPS=11.5k, BW=44.8MiB/s (46.9MB/s)(50.3MiB/1123msec)
   bw (  KiB/s): min=46120, max=46536, per=100.00%, avg=46328.00, stdev=294.16, samples=2
   iops        : min=11530, max=11634, avg=11582.00, stdev=73.54, samples=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Misschien een beetje noob vraag van mij, maar stel je maakt dus een volume aan op die NVMe disks, en die volume neemt 50% van de totale disk size in beslag. Is die resterende 50% alsnog in te zetten als disk cache binnen DSM?

Of wilt DSM dan die disks volledig formateren om ze te initialiseren als cache.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Shadow771 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:57:
Misschien een beetje noob vraag van mij, maar stel je maakt dus een volume aan op die NVMe disks, en die volume neemt 50% van de totale disk size in beslag. Is die resterende 50% alsnog in te zetten als disk cache binnen DSM?

Of wilt DSM dan die disks volledig formateren om ze te initialiseren als cache.....?
Dat durf ik niet te zeggen, ik verwacht dat DSM dan de gehele disk initialiseert. DSM ondersteund het (helaas) ook niet om NVMe drives als volume te maken.

Zou opzich wel handig zijn, want ik gebruik maar een paar GB met mijn containers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:14

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb er een read cache in zitten en Plex is er iets beter van geworden. De overall performance weet ik niet, het voelde sneller maar dat is denk ik wishful thinking. In Plex laden de thumbnails bijvoorbeeld een stuk sneller.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Poeh, is er in DSM7 nog een optie om dit proces te versnellen? Behalve aanpassen global setting naar run raid resync faster?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2fJyvOIvh1BxYsNYTpEQGqb320=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7iHolfKM4jx80R6TRGkkpk0K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WVF28jKTB6V_uUhv5dapkmfe60=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t29QPql0BNMXGsjuInW5NoMw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 22:56
Sharky schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb er een read cache in zitten en Plex is er iets beter van geworden. De overall performance weet ik niet, het voelde sneller maar dat is denk ik wishful thinking. In Plex laden de thumbnails bijvoorbeeld een stuk sneller.
Ik heb mijn Plex app en folder dus ook op de NVME volume staan, dus de thumbnails laden erg snel voor mij.
(de content staan op mijn main volume)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-08 10:29
Misschien al eerder gemeld, maar DSM 7 desktop draait nu ook prima op je mobiel. Ik was in ieder geval positief verrast. Bij DSM 6 was dit niet mogelijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het kon toch wel? Niet mooi of zo, maar alles kon

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Onder chrome gewoon 'desktopsite tonen', werkte prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

technorabilia schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:47:
Misschien al eerder gemeld, maar DSM 7 desktop draait nu ook prima op je mobiel. Ik was in ieder geval positief verrast. Bij DSM 6 was dit niet mogelijk.
De mobile layout is nog steeds even crap als altijd. De desktop layout op mobiel werkt hetzelfde als bij DSM6 toch? Ik zie geen verschil..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Shadow771 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:
[...]

Ik wel.

[...]

Bij mij ook CHECK

[...]

Dat is een goeie vraag qua performance. Ik heb helaas geen harde cijfers in mijn persoonlijke omgeving...
Ja hier ook aan op beide disks met UPS.

Ik zie gelukkig wel steeds meer modellen in de black Friday korting komen. Hopelijk ook de ds720+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-08 10:29
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:31:
[...]

De mobile layout is nog steeds even crap als altijd. De desktop layout op mobiel werkt hetzelfde als bij DSM6 toch? Ik zie geen verschil..
Oh, bij mij was de DSM 6 desktop op mobile altijd drama. Halve schermpjes, min en max die niet goed gingen etc. Nu in DSM 7 kun je alles netjes bedienen. Alsof je op de desktop zit.

Dan heb ik ergens lopen klooien op DSM 6... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).