[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

kraades schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:15:
[...]

Dat werkt niet. Je Docker container kent die locatie niet.
Zo bedoelde ik het niet (ik weet hoe Docker werkt), maar ik snap de verwarring. Ik bedoelde dus de config folder linken aan locatie op USB stick ipv locatie op volume1.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ik heb sinds een viertal jaar geleden een DS413j met 2xWD40EFRX (WD Red 4TB) in Raid 1. Tot genoegen, dient eigenlijk voornamelijk als file server en doet dat goed.
Nu staan echter de schijven vol, dus ik moet gaan kijken naar upgraden.

Heel eenvoudig zou je zeggen, ik ga naar de pricewatch, ik kijk even naar de goedkoopste WD Red schijven qua prijs per GB, ik kom uit op de WD80EFZX. Dus 2 schijfjes kopen en bijprikken, klaar.

Nu blijkt echter dat de WD80EFZX niet "officieel" compatibel is. Hoogste ondersteunde is de WD60EFRX. Ook bij Seagate (Ironwolf) is de 6TB de hoogst ondersteunde.

Ik zit over 3 pistes na te denken:
- ofwel 2*6TB bijsteken in de DS413j (meest logische misschien)
- ofwel DS413J met de schijven verkopen, DS218play aankopen en 2*8TB erin (duurder, maar futureproof?)
- ofwel, en dit is de hoofdreden van m'n post hier, is er misschien toch de mogelijkheid om er 2*WD80EFZX in te steken?

Kan iemand me vertellen of de compatibility list zeer strikt te volgen is, of dat het eventueel kan dat de WD80EFZX gewoon niet meer getest is met de DS413j wegens te oud maar evengoed wel kan werken?
Stel dat ik ze erin steek en het blijkt te werken, loop ik dan nog bepaalde risico's of is het dan sowieso OK? (want in dit geval kan ik altijd wel eerst de schijven kopen en mocht het niet werken, mij een DS218Play kopen achteraf en deze insteken).

Ik vind wel een enkele review op coolblue over dat het zou werken, maar ik had toch even de verzamelde kennis hier aangesproken om na te gaan of ik hier echt risico mee zou lopen of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 18:18
Quakie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:38:
[...]

Volgens mij ‘telt’ hotspare niet mee en zou je moeten kunnen herstellen. Feitelijk is er disc missing en die zou gemaakt moeten kunnen via overige discs
Klopt het rare is alleen dat de array zou moeten bestaan uit 7 disks, er nu 6 in zitten waarvan 1 stuk. Voor zover ik raid5 ken zou het helemaal niet meer moeten werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MatthiasDS
Ik kijk nooit naar die "compatibility" overzichten want die kunnen nooit 100% compleet zijn. Gewoon simpel de gewenste HD bestellen en werkt het niet (nog nooit meegemaakt) dan retourneren en iets anders bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:37:
@MatthiasDS
Ik kijk nooit naar die "compatibility" overzichten want die kunnen nooit 100% compleet zijn. Gewoon simpel de gewenste HD bestellen en werkt het niet (nog nooit meegemaakt) dan retourneren en iets anders bestellen.
Welja, dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar dus, indien ze zichtbaar zijn moet ik niet bang zijn dat ik op lange termijn problemen ga ondervinden omdat er bvb bepaalde zaken niet ondersteund worden? Werken = werken, net zo goed als mijn huidige dat nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij niets voorstellen wat "op termijn niet ondersteund" zou worden. Maar dat kan net zogoed gebeuren bij schijven die wel op de compatibility lijst staan. Er kunnen altijd toekomstige zaken komen die niet werken op oudere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ik bedoelde eerder dat er mogelijk een soort incompatibiliteit bestaat die zich niet reflecteert in het al dan niet "zichtbaar" zijn van de schijven door de Syno, maar bvb. die ervoor zorgt dat sommige zaken (communicatie schijf-Syno oid) niet of niet optimaal werken waardoor dit op termijn dan onbetrouwbaarheid ofzo zou kunnen geven.

Ik denk dat ik het er gewoon op ga wagen. Indien het werkt goed, indien niet dan gaat de DS413j eruit en komt er een DS218Play.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

MatthiasDS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:21:
Nu blijkt echter dat de WD80EFZX niet "officieel" compatibel is. Hoogste ondersteunde is de WD60EFRX. Ook bij Seagate (Ironwolf) is de 6TB de hoogst ondersteunde.
Als ik op https://www.synology.com/...&filter_brand=Seagate&p=1 kijk, dan staan de Ironwolf 10TB gewoon in de lijst voor bijvoorbeeld de DS918+:
code:
1
2
3
4
Seagate ST10000VN0004 - 1ZD101  IronWolf    SC60    10TB    3.5" SATA HDD   NAS 

Dit station is alleen compatibel met Synology NAS-modellen die een harde schijflade-ontwerp gebruiken en die sinds juni 2014 verzonden zijn.
Bij installatie op SAS expansion units doet de harde schijf er langer over om vanuit de sluimerstand op te starten. Indien nodig kunt u de HDD sluimerstand uitschakelen in de DSM instellingen.

Zou raar zijn als deze in andere modellen niet zouden werken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
elsinga schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:21:
[...]

Als ik op https://www.synology.com/...&filter_brand=Seagate&p=1 kijk, dan staan de Ironwolf 10TB gewoon in de lijst voor bijvoorbeeld de DS918+:
Sorry, daar beschreef ik het niet helemaal goed. Voor de DS413j staan deze schijven niet in de compatibility list, vandaar mijn initiële terughoudendheid om deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

V-rg schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:46:
[...]

Je TV kon het dus wel?

Ik weet namelijk dat toen ik die Enable Video Transcoding aanzette bij Mediaserver dat ik opeens niet meer via uPnP videos kon afspelen op bijv. mijn telefoon. Dus ik zou eens proberen om die transcoding in mediaserver uit te zetten. (Transcoding in DS video/Video Station blijft gewoon werken)
Dank je! Dit werkt. Soms moet je niet moeilijker doen dan nodig. Geen idee waarom dat aangevinkt stond / ik dat aangezet heb. Ik dacht dat LG dat met een firmware update eruit gesloopt had.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:46
Videopac schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:25:
[...]

Dank je! Dit werkt. Soms moet je niet moeilijker doen dan nodig. Geen idee waarom dat aangevinkt stond / ik dat aangezet heb. Ik dacht dat LG dat met een firmware update eruit gesloopt had.
Geen probleem! :)

Moet ook eerlijk bekennen dat ik de transcoding kwaliteit best wel erg slecht vind en dus eigenlijk standaard overal uitzet. Lees zelfs dat dit ook zo is bij de duurdere versies met een Intel CPU... beetje jammer.

(Ik heb deze week ook maar een Android mediaplayer (met Kodi) voor de TV aangeschaft om van al het gezeur af te komen, die ondersteunt tenminste de meeste codecs zoals x265 10-bit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om veiligheidsredenen wil ik alle toegang tot mijn Synology NAS (DS414) met applicaties afsluiten van het internet. Wel wil ik toegang hebben tot de NAS en zijn applicaties vanaf mijn LAN. Ook wil ik wel dat applicaties op de NAS (bijv. Download Station) toegang tot internet hebben.

Welke maatregelen moet ik nemen om dit tot stand te brengen? (Bijv. poorten afsluiten in de router, bepaalde software deinstalleren.)

Alvast bedankt voor alle tips!

Evert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:15:
Om veiligheidsredenen wil ik alle toegang tot mijn Synology NAS (DS414) met applicaties afsluiten van het internet. Wel wil ik toegang hebben tot de NAS en zijn applicaties vanaf mijn LAN. Ook wil ik wel dat applicaties op de NAS (bijv. Download Station) toegang tot internet hebben.

Welke maatregelen moet ik nemen om dit tot stand te brengen? (Bijv. poorten afsluiten in de router, bepaalde software deinstalleren.)

Evert.
Enkel je poorten afsluiten en QuickConnect uitzetten is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:23:
[...]

Enkel je poorten afsluiten en QuickConnect uitzetten is voldoende.
Uhm... alle poorten? Ik mag hopen van niet. Welke worden door de Synology NAS gebruikt om externe gebruikers vanaf het internet toegang te geven? Want als je die lijst googlet vind je heel veel poorten die (denk ik) niet direct van buitenaf toegang geven tot de NAS, maar ook gebruikt worden om je NAS toegang tot het internet en dan gegevens terug te krijgen (bijv. Download station).

En het lijkt erop dat als je die poorten afsluit je ook de toegang vanaf je LAN afsluit. Of ben ik hierin abuis?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:44:
[...]

Uhm... alle poorten? Ik mag hopen van niet. Welke worden door de Synology NAS gebruikt om externe gebruikers vanaf het internet toegang te geven?
Staat er ergens "alle' in mijn antwoord? Uiteraard de poorten die door de Synology gebruikt worden. Dat is afhankelijk van welke features en packages je gebruikt. Default voor DSM is in ieder geval 5000 / 5001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35

Nikeo

Jawelles

Ik wil binnenkort een synology Ds118 kopen en off site de belangrijkste data als backup wegschrijven in de nachtelijke uren op de synology van mijn broertje 80 kilometer verderop.

- Kan ik deze bestanden daar encrypted opslaan zodat ze privé blijven? Het zal gaan om een paar gigabyte aan data.

Dan nog de vraag of voor mijn geplande usecase de DS218 misschien ook volstaat (andere processor en maar 512 MB geheugen ipv 1 GB). Ik wil er twee 1080p bewakingscamera's op laten draaien, zo nu en dan torrents via VPN downloaden, wekelijks automatische scheduled backups vanaf een pc en een laptop doen en verder gewoon als dataserver gebruiken voor enkele films/series. Transcoding doe ik met een dedicated player bij de TV. (nu de raspi met kodi). Heb ik de zwaardere processor en het grotere geheugen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:15:

Evert.
als je bij de netwerkinstellingen van je NAS de gateway weghaalt weet je NAS de weg naar buiten je netwerk niet meer en zal dus alleen nog maar kunnen communiceren binnen je eigen netwerk. Niet dat hij dan nog kan updaten enzo, maar is wel lekker veilig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kraats op 09-11-2017 20:02 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58
3p0x schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:24:
[...]

Klopt het rare is alleen dat de array zou moeten bestaan uit 7 disks, er nu 6 in zitten waarvan 1 stuk. Voor zover ik raid5 ken zou het helemaal niet meer moeten werken :+
Ja goeie, 8)7

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47
2 dagen geleden stond er een update klaar voor DSM, 6.1.4 en die had ik nog niet geinstalleerd. Nu is hij verdwenen? Kan ook geen update gevonden worden. Zou hij teruggetrokken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
Jeps, ik trok dezelfde conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Meer bepaald 6.1.4-15217 die ik al geïnstalleerd had op de nas ja.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:22
MatthiasDS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:41:
[...]

Welja, dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar dus, indien ze zichtbaar zijn moet ik niet bang zijn dat ik op lange termijn problemen ga ondervinden omdat er bvb bepaalde zaken niet ondersteund worden? Werken = werken, net zo goed als mijn huidige dat nu doen?
Wel, persoonlijk doe ik dat nooit meer.
Indien de producent ze niet op zijn lijst zet, gebruik ik het niet. Indien er later iets niet correct werkt, kunnen ze zich hier achter verstoppen.

Ooit eens problemen gehad met mijn (ander merk) NAS en bepaalde schijven. Dit resulteerde in een trage NAS waardoor ik enorm was teleurgesteld in de snelheid er van.
Pas bij een volgende upgrade kwam ik er achter dat de schijven de oorzaak waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arjant2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:06:
2 dagen geleden stond er een update klaar voor DSM, 6.1.4 en die had ik nog niet geinstalleerd. Nu is hij verdwenen? Kan ook geen update gevonden worden. Zou hij teruggetrokken zijn?
Ik las bij het nieuws dat mensen problemen met Docker containers meldden.
Wellicht dat dat de reden was.
Ik heb hem ook geinstalleerd en ondervind vooralsnog geen problemen maar ik gebruik ook geen Docker.

[ Voor 7% gewijzigd door Videopac op 10-11-2017 14:35 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:01:
[...]
als je bij de netwerkinstellingen van je NAS de gateway weghaalt weet je NAS de weg naar buiten je netwerk niet meer en zal dus alleen nog maar kunnen communiceren binnen je eigen netwerk. Niet dat hij dan nog kan updaten enzo, maar is wel lekker veilig ;)
Daarom schreef ik dus: Ook wil ik wel dat applicaties op de NAS (bijv. Download Station) toegang tot internet hebben..

Nu even over het blokkeren van netwerkpoorten. Kan het zijn dat in mijn router, de KPN Experiabox (laatste versie, 10 geloof ik) standaard alle poorten geblokkeerd zijn voor verkeer van het internet dat niet geïniteerd is door de NAS of een ander netwerkapparaat, zoals mijn Windows-computer?

Als ik het google lees ik nl. overal dat je de firewall van deze router niet kunt uitzetten en alleen port forwarding kunt instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:00:
[...]

Als ik het google lees ik nl. overal dat je de firewall van deze router niet kunt uitzetten en alleen port forwarding kunt instellen.
Als je IPv4 en NAT gebruikt dan heb je betrekkelijk weinig aan het uitschakelen van een firewall. Maar eerlijk gezegd vind ik zulke netwerkvragen niet in een Synology topic passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:01
Videopac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:29:
[...]

Ik heb hem ook geinstalleerd en ondervind vooralsnog geen problemen maar ik gebruik ook geen Docker.
Nou begrijp ik het! Ik heb afgelopen dinsdag de update geinstalleerd en moest gelijk daarna de NAS uitzetten omdat ze hier thuis een slimme meter kwamen installeren. Toen ik de NAS weer aandeed was ik mijn Unifi controller kwijt en kwam ik inderdaad bij de wizard voor het opzetten van een nieuwe controller. Ik dacht dat het kwam omdat ik de NAS had uitgezet.

Natuurlijk ook nergens een backup, terwijl ik zeker weet dat ik de optie voor wekelijks een automatische backup had aangezet in de controller. Lekker dan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Soms...

Afgelopen dagen bezig geweest om mijn DS411+ schijven om te zetten naar een nieuwe DS918+. Na het omzetten een complete backup gemaakt van de 18 naar de 11 (oudere/kleine HD's in de 11 geplaatst). Dit backuppen duurde bijna 3 dagen (5.5 terabyte, backup ging met maar 30 MB/s).

Heb ik vandaag de 18 een dubbele reset gegeven om DSM geheel nieuw te installeren (met data behoud), wil ik in Hyper Backup de backuptaak opnieuw koppelen, zit die functie er niet in....

In elke Backup taak zit die, behalve bij de "remote data copy". En deze heb ik juist gebruikt omdat ik de backup niet gecodeerd wil zoals het gaat via "remote synology nas"

Lijkt erop dat ik weer 3 dagen backuppen kan met een erg lage snelheid. Iemand een tip om mijn backuptaak te herstellen? Of een manier om de NAS te backuppen met bv 100MB/s ipv 30MB/s? Alles zit verbonden via Gigabit en toch gaat zelfs een compressieloze en onbeveiligde backup zo tergend langzaam.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik zou graag Synology cloud C2 Willem gebruiken. Op hun site staat echter dat je dit alleen met een creditcard af kan sluiten.

Nu had ik een creditcard, maar heb ik die juist onlangs opgezegd omdat we met een hypotheek bezig zijn. Omdat we met een kavel en huis bouwen bezig zijn kan het een paar maanden duren totdat er weer een creditcard kan komen.

Weet iemand miaschien een andere mogelijkheid om zonder creditcard toch C2 te kunnen nemen? Liefst natuurlijk via iDeal, maar dat is misschien teveel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Zonnetje83 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:55:
Ik zou graag Synology cloud C2 Willem gebruiken. Op hun site staat echter dat je dit alleen met een creditcard af kan sluiten.

Nu had ik een creditcard, maar heb ik die juist onlangs opgezegd omdat we met een hypotheek bezig zijn. Omdat we met een kavel en huis bouwen bezig zijn kan het een paar maanden duren totdat er weer een creditcard kan komen.

Weet iemand miaschien een andere mogelijkheid om zonder creditcard toch C2 te kunnen nemen? Liefst natuurlijk via iDeal, maar dat is misschien teveel gevraagd.
Neem een debit ‘credit-card’, bijvoorbeeld bij n26 (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Sinds een vijftal dagen heb ik problemen met Excel files op mijn Synology DS-418j. Wanneer ik een file wil saven, crasht mijn Excel. Met lokale files of files op een andere netwerk share heb ik geen probleem.
Qua timing lijkt het erop dat de upgrade naar DSM 6.1.4-15217 het probleem veroorzaakt heeft.
Heb ook al eens een Office 2013 repair gedaan maar dat helpt niet.
Nog mensen met dit probleem ?

EDIT, het is eigenlijk vrij gemakkelijk te reproduceren:
* Ik open de file rechtstreeks vanaf de network share
* Ik save onmiddellijk de file (zonder edits) : Excel crasht
* Ik kan dit herhalen zo vaak ik wil, telkens crash.
* Nu copieer ik de file eerst naar een lokale folder, en doe een diff: files zijn identiek.
* Ik copieer die nu terug naar de netwerk share, en overschrijf de originele file.
* Ik open de file vanaf de share, save, en Excel crasht terug.

EDIT2: ik kan het voor individuele files als volgt fixen, maar dit is natuurlijk maar een matige workaround :
* Copieer de file naar een lokale folder, doe wat edits, en save.
* Copieer de nieuwe versie terug naar de NAS.

EDIT3: heb ook oude xls (ipv xlsx) files. Ook die behaven weird... Wanneer ik die probeer te saven, krijg ik een popup die zegt dat de file door een andere gebruiker gewijzigd is, sinds ik die laatst gesaved heb. Als ik Overwrite Changes die, dan blijft die melding nog altijd bestaan als ik erna terug het bestand open en probeer te saven. Vraag me sowieso af hoe Excel dat bepaalt, want dit is een file waar ik 100% van zeker ben dat ik de enige ben die die save.

[ Voor 68% gewijzigd door Twixie op 12-11-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 19:00
Had de meest voor de hand liggende 'fix' nog niet geprobeerd : mijn Synology rebooten... 8)7
Dat lijkt het probleem verholpen te hebben. Hopelijk blijft het ook ok nu.

Overigens nog een kleinigheid die een gegeven moment veranderd is : ik zie de NAS niet meer als 'computer' in Network op Windows 10. Ik zie hem wel onder 'Other Devices' maar daar kan ik dan niet direct de Shares openen. Als ik erop dubbel klik, opent hij de DSM web interface.
EDIT: mijn server (W10 Pro net zoals mijn andere W10 clients) toont echter wél de NAS onder Network, dus het moet ergens een client side probleem zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 12-11-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Ik loop al een tijd tegen een eigenaardig probleem aan.
Mijn 1813+ is gekoppeld aan het lokale AD. Dat gaat op zich goed, alleen krijg ik in de AD check continu meldingen dat de synchronisatie met de AD niet goed verloopt wegen MTU waardes die verschillen.

Dit resulteert in een vreemd issue met de laptop van mijn vrouw. Na bepaalde updates in de NAS verliest de laptop de koppeling met de NAS op DNS niveau. Mijn vrouw krijgt dan een inlogvenster voor de shares toegang. Wat ze ook probeert, haar account wordt geweigerd.
Als ze het zelfde probeert op IP basis, dan zit ze meteen in de shares. Zonder enige vorm van inlog venster oid.
Mijn eigen systeem heeft totaal geen enkel probleem.

Wat er in de NAS is ingesteld, is dat allen 4 netwerkpoort als 1 bonding gekoppeld zijn aan een LCAP trunk op de switch HP Procurve 1810-24G. De NAS geeft ook netjes aan te werken op 4GB-LAN met MTU-1500
De switch heeft Jumbo frames aan staan.
De server die er draait is een W2k12 server (geen R2). Deze heeft wel Jumbo frames aanstaan.
Het probleem is dat wat ik ook probeer in te stellen op server en NAS om de MTU gelijk te zetten (waardes zo dicht mogelijk bij elkaar), ik hou de problemen met AD sync.

Nu had ik als oplossing het volgende bedacht.
  • Bonding verbreken en opnieuw opzetten met 2 of 3 poorten.
  • Trunk op de switch met 1 poort verminderen
  • Op de server een extra LAN lijn leggen naar de switch.
  • De vrijgekomen lijn op de NAS en de nieuwe lijn van de server voorzien van een heel andere IP-subnet (of vlan) om direct AD te syncen.
Mijn vraag is dus... Gaat dit helpen? Of zie ik dingen zwaar over het hoofd?
Ik heb al zoveel bomen gezien, dat ik er een bos van kan maken. 8)7

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Videopac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:29:
[...]

Hier ook problemen met de laatste update en docker.
Al mijn containers zijn gereset. Ik hoop dat ik nog eea kan terug halen. Heb weinig zin om alles opnieuw op te bouwen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 17:06
rajackar schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:47:
[...]

Hier ook problemen met de laatste update en docker.
Al mijn containers zijn gereset. Ik hoop dat ik nog eea kan terug halen. Heb weinig zin om alles opnieuw op te bouwen.
Helaas mosterd na de maaltijd, maar mss een tip voor de toekomst: ik backup wekelijks mijn /volume1/docker naar een andere locatie op de NAS. Het enige wat ik dan nodig heb als er iets crasht, is die backup en het commando dat ik gebruik om de container te maken/starten vanuit SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BoardCrusher schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:49:
[...]

Helaas mosterd na de maaltijd, maar mss een tip voor de toekomst: ik backup wekelijks mijn /volume1/docker naar een andere locatie op de NAS. Het enige wat ik dan nodig heb als er iets crasht, is die backup en het commando dat ik gebruik om de container te maken/starten vanuit SSL.
Tja, je hebt helemaal gelijk. Zoiets had ik natuurlijk ook al lang moeten doen. Ik las op het Synology forum dat er misschien nog wel een recovery mogelijk is met de support. Daar hoop ik nog maar even op. En anders wordt het een leuk klusje voor het weekend.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Ik heb een DS1512+ met 3gig intern geheugen.
Verder 2x expandie units met 4tb schijven er in.

Nu zit het ook al een paar jaar zo, maar de schijven beginnen het te begeven.
Nu wilde ik opnieuw beginnen met grotere schijven maar heb geen idee of er 8 of 12 tb schijven in kunnen.
Ergens ooit gelezen dat 20tb max was per unit maar kan het nergens vinden.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
nike schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:37:

Nu wilde ik opnieuw beginnen met grotere schijven maar heb geen idee of er 8 of 12 tb schijven in kunnen.
https://www.synology.com/...1512%2B&category=hdds&p=1

10 TB staat sowieso op de compatibility list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:16
nike schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:37:

Bij mijn weten was 16TB ooit de max voor een enkel volume i.c.m met EXT4 en 32bits

Echter jouw NAS zou naar mijn herinnering 64Bit BTRFS kunnen draaien met de laatste DSM versies.
Waardoor het limiet veel hoger light..

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Bedankt. 10TB kan in ieder geval.ik heb wat om over na te denken.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn huidige DS918+ heeft 4x 10TB (Ironwolf) en netto 26TB in 1 BTRFS volume. 16TB is dus niet de max. 8)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

kleine update over het container probleem met de laatste update.
Ik heb een support case ingediend en remote toegang gegeven en er was een docker update vanmorgen.
Nu weet ik niet welke van de twee het probleem gefixt heet. Maar alles is weer terug zoals het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
rajackar schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:54:
kleine update over het container probleem met de laatste update.
Ik heb een support case ingediend en remote toegang gegeven en er was een docker update vanmorgen.
Nu weet ik niet welke van de twee het probleem gefixt heet. Maar alles is weer terug zoals het was :)
Dat klinkt goed. Ik ga die update zo ook even proberen. Al ben ik bang dat ik alweer teveel heb gedaan om de oude situatie nog terug te kunnen krijgen. De Unifi docker kwam met een wizard om een nieuwe controller te bouwen, daarin heb ik alweer een account aangemaakt. Ben bang dat daardoor bepaalde configuratie bestanden zijn overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

renem schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:59:
[...]

Dat klinkt goed. Ik ga die update zo ook even proberen. Al ben ik bang dat ik alweer teveel heb gedaan om de oude situatie nog terug te kunnen krijgen. De Unifi docker kwam met een wizard om een nieuwe controller te bouwen, daarin heb ik alweer een account aangemaakt. Ben bang dat daardoor bepaalde configuratie bestanden zijn overschreven.
Hmm dat klinkt niet al te best. Ik kreeg trouwens nog een mail van support dat zij het handmatig hebben gerepareerd. Als ik het goed begrijp was de meta data locatie van de containers verkeerd gezet na de update waardoor de containers een reset kregen. De originele data is nog wel aanwezig waardoor ze dit weer konden repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
elsinga schreef op woensdag 15 november 2017 @ 06:44:
Mijn huidige DS918+ heeft 4x 10TB (Ironwolf) en netto 26TB in 1 BTRFS volume. 16TB is dus niet de max. 8)
idd, zoals ik al zei 16GB is bij mijn weten wel de max voor EXT4 volumes, dit geld niet voor BTRFS.
BTRFS draait ook enkel op 64bits NAS systemen, en heeft ook een veel hoger limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
offtopic:
Vrij off-topic maar het hebben van een creditcard is geen enkel probleem voor je hypotheek zolang je t maar aan t einde van de maand allemaal betaalt ipv dat als lening gebruikt.

Hier geen issues gehad met updates en docker tot nu toe...

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 15-11-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:00:
[...]

offtopic:
Vrij off-topic maar het hebben van een creditcard is geen enkel probleem voor je hypotheek zolang je t maar aan t einde van de maand allemaal betaalt ipv dat als lening gebruikt.
Dank voor je reactie!

Off topic:
Heb je hier een bron van? Ik heb namelijk al meerdere keren een nieuwe hypotheek gehad en telkens is het hebben van een creditcard op zich geen probleem, maar de mogelijkheid dat je tot bijv 2500 euro ermee kunt betalen en het achteraf terug moet storten wordt als een lening gezien.

Ook al staat dat ding continu op nul en heb je dus niets opgenomen. Watvde bank dan doet is je leencapaciteit voor de hypotheek (flink) verlagen.
Dus naar mijn ervaring heeft het wel degelijk invloed...:(

Ik ben aan het kijken om een debit card te gaan nemen, zoals aangedragen werd. Vind het wel vreemd om in feite een product te zien wat in feite gelijk aan een creditcard is, enkel zonder roodstand mogelijkheid.

Maar goed, nu maar weer ontopic.

Die C2 wil ik überhaupt proberen die eerste maand. Maar zelfs daarvoor heb je zo’n card nodig :(

• FlorisVN
je zou eens kunnen kijken naar een prepaid credit card.
Ik gebruik het al jaren met veel plezier.

Ook abbonements diensten werken ermee.

Ik gebruik deze kaart : https://www.icscards.nl/ics-producten/cards/prepaid

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58
Zonnetje83 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:10:
[...]

Dank voor je reactie!

Off topic:
Heb je hier een bron van? Ik heb namelijk al meerdere keren een nieuwe hypotheek gehad en telkens is het hebben van een creditcard op zich geen probleem, maar de mogelijkheid dat je tot bijv 2500 euro ermee kunt betalen en het achteraf terug moet storten wordt als een lening gezien.

Ook al staat dat ding continu op nul en heb je dus niets opgenomen. Watvde bank dan doet is je leencapaciteit voor de hypotheek (flink) verlagen.
Dus naar mijn ervaring heeft het wel degelijk invloed...:(

Ik ben aan het kijken om een debit card te gaan nemen, zoals aangedragen werd. Vind het wel vreemd om in feite een product te zien wat in feite gelijk aan een creditcard is, enkel zonder roodstand mogelijkheid.

Maar goed, nu maar weer ontopic.

Die C2 wil ik überhaupt proberen die eerste maand. Maar zelfs daarvoor heb je zo’n card nodig :(
offtopic: ligt aan je hypotheekverstrekker.
Mijn vrouw en ik hebben beide een CC. Bij mij wordt het automatisch verrekend binnen dezelfde maand en werd niet gezien als roodstand. Bij haar is het handmatige actie. Zij moest haar CC omzetten om zeker te zijn dat hypotheek goedgekeurd werd. Mijn CC heeft trouwens een veel hogere limiet. Vroeger moest je hem opzeggen, nu volstond een wijziging naar automatisch incasso in dezelfde maand.

ontopic:
Ik zit zelf ook aan C2 te denken. Ik gebruik nu iDrive waar ik op zich tevreden over ben. Ik heb daar een 2Tb account. Dit op zich nog wel betaalbaar. C2 is wat duurder maar dat maakt op zich nog niet eens zoveel uit. Het gaat mij meer om risico om alles bij een totaal oplossing onder te brengen. Er hoeft maar een grove fout in hyper backup te zitten en mijn locale backup (andere nas) en C2 backup gaat fout.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 21:40

Dit staat in de Synology nieuwsbrief over C2 backup:

"We werken daarnaast de komende weken aan de toevoeging van directe overboeking via SEPA aan de bestaande opties om flexibele betaalmogelijkheden te waarborgen."

Dus als je nog een paar weekjes kunt wachten.. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over SHR. Ik heb 2 disks van 4TB. Ik zou graag de helft van beide disks als SHR volume inzetten (RAID1) en de andere helft van beide disks als RAID0. Kan dat eigenlijk wel?

Ik heb net een volume van 2 TB op een van de disks gemaakt en gevuld met data. Nu heb ik een 2e disk toegevoegd en aangegeven dat ik de diskgroep wil uitbreiden maar nu lijkt het er op dat de complete disk opgenomen wordt ipv de 2 TB die ik bedacht had.
De FAQ helpt hier niet en ook op de Synology site vind ik geen info voor wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
Raid of fout tolerantie systemen gaan altijd uit van een complete disks. Je kan hierbij niet partitioneren of bepalen dat het ene volume/partitie op SHR staat en het andere op Raid-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 15:53
Even een vraagje of meer mensen hier last van hebben.
Op mijn nieuwe DS918+ heb ik deze week al 2 keer een 'improper shutdown' gehad. En dat terwijl de voeding in hetzelfde stopcontact zit als de oude DS212 die geen shutdowns gehad heeft. In het Duitse forum lees ik dat iemand er ook last van had. (http://www.synology-forum...ver%C3%B6ffentlicht/page9). Hier ook nog meer mensen? Ik ga in ieder geval een ticket openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor mijn DS218+ zoek ik een harddisk behuizing zodat ik een extra 3.5" SATA disk kan blijven gebruiken. Ik kan deze aansluiten via ESATA of USB3 op de DS218+. Ik wil graag dat de disk standby gaat als ik de disk niet gebruik. Ik heb gisteren en vandaag al zitten zoeken maar ik zie bij de meetste behuizingen geen vermelding of dat ze dit ondersteunen. Iemand tips in deze richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 16:28
SmiGueL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:27:
[...]

Dit staat in de Synology nieuwsbrief over C2 backup:

"We werken daarnaast de komende weken aan de toevoeging van directe overboeking via SEPA aan de bestaande opties om flexibele betaalmogelijkheden te waarborgen."

Dus als je nog een paar weekjes kunt wachten.. ;)
De SEPA optie lijkt nu toegevoegd te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Sir Bacon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:29:
Even een vraagje of meer mensen hier last van hebben.
Op mijn nieuwe DS918+ heb ik deze week al 2 keer een 'impropoer shutdown' gehad. En dat terwijl de voeding in hetzelfde stopcontact zit als de oude DS212 die geen shutdowns gehad heeft. In het Duitse forum lees ik dat iemand er ook last van had. (http://www.synology-forum...ver%C3%B6ffentlicht/page9). Hier ook nog meer mensen? Ik ga in ieder geval een ticket openen.
Hier niet, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hallo, aangezien in het CAA veel topics staan waar mensen aankoopadvies vragen voor een NAS en hier weinig reacties op komen, wil ik graag een iets specifiekere vraag stellen hier.

Ik ben op zoek naar een NAS voor thuis en één vereiste hiervoor is dat deze muziek moet kunnen streamen, onderweg, op 4G dus. Weet iemand of dit softwarematig goed te regelen is met het Synology OS?

De NAS zal uiteraard aan de router komen te hangen, en de down/uploadsnelheid zijn respectievelijk 200 en 20Mb/s met een ping van rond de 10ms. Het lijkt me dat dit makkelijk moet kunnen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 22:54

pietje63

RTFM

nino_070 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:46:
Hallo, aangezien in het CAA veel topics staan waar mensen aankoopadvies vragen voor een NAS en hier weinig reacties op komen, wil ik graag een iets specifiekere vraag stellen hier.

Ik ben op zoek naar een NAS voor thuis en één vereiste hiervoor is dat deze muziek moet kunnen streamen, onderweg, op 4G dus. Weet iemand of dit softwarematig goed te regelen is met het Synology OS?

De NAS zal uiteraard aan de router komen te hangen, en de down/uploadsnelheid zijn respectievelijk 200 en 20Mb/s met een ping van rond de 10ms. Het lijkt me dat dit makkelijk moet kunnen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik hoor het graag :)
Dat is prima te regelen. Of met een app die shares kan benaderen of met de Synology music app.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
pietje63 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:07:
[...]

Dat is prima te regelen. Of met een app die shares kan benaderen of met de Synology music app.
Oke, maar dan staan de gegevens dus op een Synology server? Of kan je ze rechtstreeks van je NAS streamen?

Aanleiding voor deze vraag is deze review, daar wordt geschreven "Deze app synct elke nacht vanaf 12:00 mijn gegevens naar de cloud.".

Ik wil dus liever niet op een externe server mijn gegevens zetten, maar gewoon regelmatig muziek kunnen streamen van de NAS rechtstreeks en slechts afhankelijk zijn van mijn eigen bandbreedte thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

nino_070 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:15:
[...]

Oke, maar dan staan de gegevens dus op een Synology server? Of kan je ze rechtstreeks van je NAS streamen?

Aanleiding voor deze vraag is deze review, daar wordt geschreven "Deze app synct elke nacht vanaf 12:00 mijn gegevens naar de cloud.".

Ik wil dus liever niet op een externe server mijn gegevens zetten, maar gewoon regelmatig muziek kunnen streamen van de NAS rechtstreeks en slechts afhankelijk zijn van mijn eigen bandbreedte thuis.
Kan gewoon vanaf je nas, mits de juiste poorten open staan op je router. Synology heeft daarnaast een quickconnect optie om dit automatisch te regelen (gebruik ik zelf niet meer want wat langzamer)

Sync met cloud wordt vooral als ‘backup’ gebruikt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
nino_070 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:15:
[...]

Gewoon vanaf je eigen NAS :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tijd voor een vraag. Ik heb mijn oude Synology DS bij mijn ouders neergezet, maar ik kan 'm niet bereiken. Het IP van de DS staat ingesteld op 192.168.1.xx, echter zie ik dat de range van de router op 192.168.2.XX zit. Is dat de reden waarom ik 'm niet kan benaderen? Moet / kan ik nu het static IP van de Synology veranderen (vanuit DSM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

dicespark schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:56:
Tijd voor een vraag. Ik heb mijn oude Synology DS bij mijn ouders neergezet, maar ik kan 'm niet bereiken. Het IP van de DS staat ingesteld op 192.168.1.xx, echter zie ik dat de range van de router op 192.168.2.XX zit. Is dat de reden waarom ik 'm niet kan benaderen? Moet / kan ik nu het static IP van de Synology veranderen (vanuit DSM)?
Ja dat is de reden.
Ik denk overigens dat je er beter aan doet de range van de router aan te passen, aangezien je niet in de syno terecht kunt komen om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

JdM schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:00:
Ja dat is de reden.
Ik denk overigens dat je er beter aan doet de range van de router aan te passen, aangezien je niet in de syno terecht kunt komen om het aan te passen.
Met alle gevolgen van dien. @dicespark Ik zou die reeks gewoon zo laten en je pc even een vast ip-adres in de 192.168.1.x reeks geven, het ip van de Syno aanpassen en daarna lekker weer op DHCP zetten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Heeft Synology support voor SATA 3.3? Ik wil graag drives kopen die power disable feature en native 4k sectoren gebruiken. https://www.hgst.com/site...-Power-Disable-Pin-TB.pdf

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
JdM schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:00:
[...]

Ja dat is de reden.
Check, alleen moet je opletten dat 192.168.Y.X op het LAN van je router en dezelfde reeks op het WAN van je router niet gaat werken. Dus als je je oude reeks van je provider router op het LAN wil overnemen moet je ook de provider router een nieuwe reeks geven. Zodat het koppelnetwerk van je eigen WAN port naar de provider router een uniek segment is tov je eigen LAN port.

Als het subnet aan beide kanten van de router gelijk is, weet hij niet waar het verkeer heen moet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@dicespark Je kunt ook de Synology resetten zodat je netwerk weer op DHCP komt te staan. Zie Synology site voor details.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ik ga mijn eerste NAS aanschaffen, de DS218+, Ik heb al een aantal jaren diverse HGST schijven in mijn desktop draaien, Die doen het prima en omdat het overigens ook een betrouwbare schijf is voor een NAS volgens [url="https://https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-failure-rates-q3-2017/"]Backblaze[/url] Was ik van plan om deze schijven aan te schaffen.
Ik heb voldoende aan twee 4 TB schijven; Maar als ik kijk op de [url="https://https://www.synology.com/en-global/compatibility?search_by=products&model=DS218%2B&category=hdds&filter_brand=HGST&p=1"]comptabiliteit lijst[/url] voor de 218+ Zie ik tot mijn verbazing dat bij de compatibele schijven van HGST de 3, 4, en de 5 TB niet in het lijstje voorkomen.
Dit is op zich geen ramp natuurlijk, er is altijd nog de WD red bijvoorbeeld; Toch ben ik benieuwd wat de reden hiervan kan zijn, ik neem aan dat dit lijstje niet voor niets is, dus ik ben wel van plan mij eraan te houden.
Dus ik ben benieuwd of er Iemand is die hier het antwoord op weet.

EDIT:
Ik zie net dat HGST zelf ook een [url="https://http://www.hgst.com/avl/src_front/compatibility.php?mode=product_pdf&pid=338&lang=en"]comptabiliteits[/url] lijst heeft En daar komt inderdaad de DS218+ niet op voor.
Deze lijst is recent, onderaan de pdf staat: © 11/2017 HGST, Inc
Wel typisch want deze schijven worden veel genoemd in combinatie met Synology .

[ Voor 15% gewijzigd door linp op 19-11-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben anthausiast over de Synology's die ik heb, dus ik zit soms wat te kijken naar een upgrade.

Alleen wat ik niet snap is waarom Synology pas bij een 6 bay 700 euro kostende nas 10Gb optioneel aanbiedt.. Terwijl Qnap het standaard op een 400 euro kostende 4-bay heet zitten?

Ik heb zelfs interesse in een 2-bay met 10GB, (of 5GB whatever ook goed..) ik snap het kip & ei verhaal maar zo schiet het niet op. Snapt iemand waarom ze niet iets gelijkwaardigs tegenover Qnap zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hi all,

Ineens paar gekke dingen met mijn DS416play :-(

- Kan opeens niet meer in mijn Photo Station met Admin account
- Cloud Sync verliest telkens zijn settings en schiet in virgin state zonder sync instellingen

Heb veel lopen zoeken alleen dit gevonden: https://www.synology-foru...-account-in-photostation/ Maar php.ini bestanden aanpassen gaat me boven m'n petje :-s

Heb daarom maar DSM opnieuw geinstalleerd (2x 4sec reset knop) alles opnieuw geinstalleerd alleen kom nogsteeds Photo Station niet in met mijn admin account. Admin account werkt gewoon overal.

Iemand suggesties? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:44
marketeer schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:02:

Heb daarom maar DSM opnieuw geinstalleerd (2x 4sec reset knop) alles opnieuw geinstalleerd alleen kom nogsteeds Photo Station niet in met mijn admin account. Admin account werkt gewoon overal.
Zo reset je DSM niet.

Wil je al je photo station settins resetten, verwijder dan de app en ook de volledige dir in @apps

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 19-11-2017 21:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marketeer
  • Laatst online: 30-05 12:51
DukeBox schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:54:
[...]

Zo reset je DSM niet.

Wil je al je photo station settins resetten, verwijder dan de app en ook de volledige dir in @apps
Op deze manier?

1. Navigate to /volume1/@appstore then delete the application you want to remove.
2. Navigate to /var/packages see if there is a folder named the same as your app and remove it
3. Navigate to /usr/local see if there is a folder named the same as your app and remove it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilPazzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-04 11:18
Ik heb een DS1813+ met 4 schijven (en dus 4 ongebruikte bays) in SHR2 (RAID6). Deze wil ik nu gaan uitbreiden met 3 extra schijven.

Als ik de wizard start in DSM, zie ik dat ik de expand kan starten voor de 3 extra schijven tegelijk. Zit hier risico aan in vergelijking met 3 aparte expands, telkens met maar 1 schijf? (De 3 aparte expands betekent dus 3 rebuilds en meer stress voor de bestaande schijven, dus in die zin ook wel een risico). Wat raden jullie aan?

Deel van het probleem is dat ik niet goed begrijp hoe een expand technisch gebeurt. De data blijft ten allen tijde beschikbaar (tijdens het rebuilden), dus hoe moet ik dat zien? Als de rebuild 20% ver is, staat er dan 20% van de data al verspreid op 7 schijven, en de andere 80% nog op 4 schijven? Wat gebeurt er als er op dat moment een schijf crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Hi,

Na een aantal jaren trouwe dienst van mijn DS213j is het tijd om eens te upgraden. Voor pure opslag is de 213j nog prima, maar verder wordt het een trage slak..

Nu heb ik een shortlist voor een opvolger:
- DS216
- DS218play

Nu lijkt de DS218play een model met hogere specs, maar toch is de prijs op dit moment zo'n 40,- lager dan de DS216. Na het lezen van veel reviews en vergelijkingen komt ik er niet echt achter waarom dit prijsverschil er is. enige at ik kan vinden is geen hot-swap bays in de 218play en een usb-poort minder..

Kan iemand mij uitleggen waarom ik juist wél de DS216 moet kopen ipv de DS218play? Of is de DS218play toch gewoon een betere keus?

Hoop dat jullie mij het uit kunnen leggen, een verwijzing naar een website met meer info is ook prima.

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 21-11-2017 13:37 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 18:57
Voordat ik dingen ga aanschaffen die ik niet nodig heb thuis niet goed kan praten, toch hier even een korte vraag:

Altijd Synology gehad, even financieel wat mindere tijden gekend/andere prio's gehad en toen voor een XPEnology zelfbouw machine gegaan. Werkt prima, maar ik loop inmiddels tegen de grenzen aan en wil deze om meerdere redenen vervangen (4x sata zit vol, maar 4 GB geheugen, beperkte/geen updates, energiegebruik). Dit is allemaal op te lossen, maar de machine is 3-4 jaar oud en was toen al niet echt high-end (op basis van een AMD 5350), geen zin om hier nog geld in te steken.

Vol verwachting uitgekeken naar de 918+, maar deze kan helaas niet wat ik wil, de SSD's als volume gebruiken. De 1517+ was een logisch alternatief, want een sata-poort extra (hier kan fijn de 250 GB ssd in die ik nog heb) en eventueel uit te breiden mocht het echt de spuigaten uit lopen. Nadeel is dat de uitbreiding-units vrij aan de prijs zijn. Met dit in mijn achterhoofd komt de 1817+ in beeld, voorlopig meer dan voldoende ruimte en vermogen om uit te breiden.

Nu kwam van een van mijn vrienden de vraag of ik zijn site niet voor hem kon hosten (hobby-fotograaf met een portfolio website). Dit hebben we getest en dit loopt over mijn 100/100 verbinding prima. Nu heb ik eventueel nog de mogelijkheid om voor vrienden/verenigingen de websites over te nemen en ze zijn allen ook bereid om hier een (kleine) bijdrage voor te doen. Alle websites zijn op basis van Wordpress en hebben een zeer gering aantal bezoekers per dag (denk aan: hardloopclubje, portfolio fotograaf, we-gaan-op-wereldreis-site) en een karakter waarbij enige downtime zo nu en dan geen enkel probleem vormt. Nu betalen ze 60 euro per jaar en als ik t voor de helft zou doen, waarbij de beperkingen bekend zijn, had ik hun zegen.

TL;DR de daadwerkelijke technische vraag:

- Ik wil 5-6 websites draaien in docker containers (ivm snapshots/exporteren/importeren etc), dit vreet ram-geheugen, maar dat is prima uit te breiden
- Dit moet allemaal lopen op 1 MariaDB-container (dit ivm besparen resources), tenzij er een bezwaar is om dit niet te doen
- ik wil de ingebouwde reverse proxy van Synology DSM gebruiken om de verschillende domeinen bij de goede docker uit te laten komen. (niet kunnen testen, zit niet in 5.2 wat ik nu gebruik)
- Ik wil voor ieder domein uiteraard een SSL-certificaat kunnen importeren
- Hiernaast wil ik een aantal 'privé' dockers/packages draaien (sonarr, nzbget, domoticz, Unifi controller)
- Alle docker-containers en packages worden geïnstalleerd op een SSD (of eventueel een 2e op uitval op te vangen), de HDD's zijn alleen voor opslag.

1. Kan (deze Synology) dit?
2. Is het verstandig?
3. Kom ik uit met 8 Gb of is het verstandig meteen voor 16 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
2.
Nee, meestal zijn de verwachtingen van de klanten toch iets hoger zeker als ze al gewend zijn aan professionele hosting. Maw alleen maar gezeik.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 18:57
kraades schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:18:
2.
Nee, meestal zijn de verwachtingen van de klanten toch iets hoger zeker als ze al gewend zijn aan professionele hosting. Maw alleen maar gezeik.
Touche, ik doelde meer op het technische deel.

Ik ben het deels met je eens. Het gaat hier echter om niet profi-sites met commercieel belang. De situatie nu: foto's staan op Facebook, reis ding is waarbenjij.nu, dat is moeilijk professioneel te noemen (los van het hosting deel). Als je bv TransIP neemt als random voorbeeld, ben je 60 euro per jaar kwijt voor alleen de hosting. Voor een site die wellicht niet meer dan 10 bezoekers per week trekt is dat 'veel'. Zeker als je graag alles reclame-vrij wil laten zien. De 'vergoeding' was meer ter sprake gekomen als tegemoetkoming in de stroom-kosten. Het ding loopt hoe dan ook 24/7 dus heb dat in het aanschaf-potje gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Mijn recente ervaring (met een DS118) is dat de performance als webserver beter is dan een gratis hosting (X10hosting). Voor een fotograaf speelt vaak de wens om veel GB's met cliënten te kunnen delen (download na een opdracht), en daar vragen professionele sites vaak (te) hoge vergoedingen voor. Daar lijkt een Synology me uitermate geschikt voor.

Geen idee of het een must is om verschillende dockers per "gebruiker" te gebruiken. Ook zou ik mezelf afvragen wat het met je "use case" doet als een gebruiker na 2 maanden bedenkt dat dit toch niet de beste optie is. Zelf zou ik er geen geld voor willen vragen, en hooguit een keer een wederdienst accepteren. Dat maakt het allemaal een stuk laagdrempeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DS216 is verouderd model en wordt veel te duur aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik heb zojuist een DS118 aangeschaft en geïnstalleerd. Echter kan ik alleen extern verbinding maken via quickconnect. Als ik op externe toegang klik en dan router instellen dan krijg ik een vinkje bij alles behalve bij routers. Dit komt omdat er 2 routers achter het modem zitten. 1 is het standaard router van Ziggo en de andere is mijn eigen router. Nu wordt echter de internetverbinding gedeeld tussen meerdere appartementen met als gevolg dat ik mijn eigen router heb zodat ik goed wifi heb. Nu kan ik niet het ziggo router in bridge modus gaan zetten. Zijn er alternatieven om alsnog mijn NAS extern via een ip-adres beschikbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:40
Is het mogelijk om op een later moment verder te gaan met een eerdere inlogsessie?

Bijvoorbeeld, ik was vanochtend onder andere bezig in de file station. Omdat ik weg moest heb ik de computer uitgezet. Nu wil ik verder gaan waar ik was gebleven maar na opnieuw inloggen (met hetzelfde account) op de DSM (laatste update geïnstalleerd) van m'n 211j zijn alle applicaties die vanochtend open stonden, gesloten.

Het meest lastig was dat ik vanochtend de antivirus essentials had gestart. Na opnieuw inloggen vanavond was er niks dat er op wees dat deze nog bezig was afgezien van de tragere reactie van de nas. Na het zelf openen van de antivirus applicatie was gelukkig wel de voortgang van de scan te zien.
Ik had graag het venster van de antivirus nog open gezien, zoals ik hem had achter gelaten.

Ik heb me rot gezocht maar ik kan niks vinden in de instellingen, of op internet, dat verwijst naar het voortzetten van een eerdere sessie.

Weten jullie of dit mogelijk is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

@fflow
Rechtsboven in bij profielopties: 'Resume DSM to my previous logout status when logging in'

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 21:40
fflow schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:06:
Is het mogelijk om op een later moment verder te gaan met een eerdere inlogsessie?

Ik heb me rot gezocht maar ik kan niks vinden in de instellingen, of op internet, dat verwijst naar het voortzetten van een eerdere sessie.

Weten jullie of dit mogelijk is?
Wat volgens mij het dichtst in de buurt komt van wat jij wilt:

Rechtsbovenaan naar het Poppetje --> Personal --> tabblad 'Others' --> 'Resume DSM to my previous logout status when logging in.'

Zet anders ook bij 'Control Panel' --> Security --> tabblad 'Security' --> de 'Logout timer' even op bijvoorbeeld 600 minuten zodat hij je niet al te snel afmeld.

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 21-11-2017 21:23 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:40
Super bedankt @The_Worst en @SmiGueL, dat is precies de functie die ik zocht. Onder de profielopties onder het poppetje had ik niet gekeken, nooit aan gedacht.
De sessie wordt nu mooi vervolgt na netjes uitloggen maar ook na het koud afsluiten van de browser.

De timer was ik al wel tegen gekomen en al wat opgerekt.

Veel dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat ik persoonlijk ook wel leuk vindt, is dat je een custom url kan aangeven voor bijv videostation Dat adres wordt dan bijvoorbeeld x.x.x./video, of x.x.x./films, wat jij zelf maar kiest. Werkt ook via quickconncect, dus ook xxx.quickconnect.to/video.

Dan kom je bij een login pagina die je rechtstreeks naar videostation leidt, en je kunt dan ook een custom background instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

timmert26 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:07:
Ik heb zojuist een DS118 aangeschaft en geïnstalleerd. Echter kan ik alleen extern verbinding maken via quickconnect. Als ik op externe toegang klik en dan router instellen dan krijg ik een vinkje bij alles behalve bij routers. Dit komt omdat er 2 routers achter het modem zitten. 1 is het standaard router van Ziggo en de andere is mijn eigen router. Nu wordt echter de internetverbinding gedeeld tussen meerdere appartementen met als gevolg dat ik mijn eigen router heb zodat ik goed wifi heb. Nu kan ik niet het ziggo router in bridge modus gaan zetten. Zijn er alternatieven om alsnog mijn NAS extern via een ip-adres beschikbaar te maken?
Kun je op de eerste router iets instellen? Dan kun je met port forwarding aan de gang. Ik heb dat ook handmatig geconfigureerd (omdat mijn router uberhaupt niet wordt ondersteund door Synology). Dan moet je er alleen niet tegenaan lopen dat andere gebruikers ook dezelfde port willen gebruiken.

Vervolgens kun je de Synology benaderen via je externe (Ziggo) IP of met DDNS een (sub)domein koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
pietje63 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:14:
[...]

Kun je op de eerste router iets instellen? Dan kun je met port forwarding aan de gang. Ik heb dat ook handmatig geconfigureerd (omdat mijn router uberhaupt niet wordt ondersteund door Synology). Dan moet je er alleen niet tegenaan lopen dat andere gebruikers ook dezelfde port willen gebruiken.

Vervolgens kun je de Synology benaderen via je externe (Ziggo) IP of met DDNS een (sub)domein koppelen.
Ik heb wel alle inloggegevens van dat router (alles is gewoon standaard :9 gebleven), dus ik kan daar mogelijk wel wat poorten op open gooien, ik vermoed dat anderen daar geen last van zullen hebben.

Dat ga ik eens proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:50:
DS216 is verouderd model en wordt veel te duur aangeboden.
Daar heb je een punt inderdaad. Voor nu heb ik de 218play in mn pricewatchers staan voor vrijdag.. :)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
rajackar schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:10:
[...]

Hmm dat klinkt niet al te best. Ik kreeg trouwens nog een mail van support dat zij het handmatig hebben gerepareerd. Als ik het goed begrijp was de meta data locatie van de containers verkeerd gezet na de update waardoor de containers een reset kregen. De originele data is nog wel aanwezig waardoor ze dit weer konden repareren.
Bij mij is het nu ook door support opgelost, zelfs op mijn oude DS412+ _/-\o_

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
DSM 6.1.4-15217 Update 2 is gereleased.

code:
1
2
(2017-11-23)
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Samba (Synology-SA-17:72 Samba).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Wat is hier precies gefixt? Ik gebruik SMB v1 om te streamen naar mijn Oppo-speler. Helaas werkt dit niet als ik de minimale versie op 2 zet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 08:06
Ik zoek een betaalbare synology oplossing, wat vinden jullie van deze 2 opties:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red 2x WD40EFRX, 4TB€ 254,-€ 254,-
1Synology DiskStation DS218+€ 326,95€ 326,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,95

of

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red 4x WD20EFRX, 2TB€ 366,83€ 366,83
1Synology DiskStation DS418€ 399,95€ 399,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,78

Voornamelijk voor RAW bestanden van foto's en films. Misschien 1 of 2 persoonlijke websites hosten. Wat andere services draaien. Wellicht media streamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook met de DS418 beginnen met maar 2 HD's en dan successievelijk naar behoefte uitbreiden. Je moet dan wel SHR als Raid instelling kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
Dan bedoel je de 2x 4TB ?

Of dit:

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD20EFRX, 2TB€ 79,50€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,95

[ Voor 95% gewijzigd door JimSR op 24-11-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

4 "losse" 2TB hdd's zijn (iets) goedkoper dan een pak van 4:
pricewatch: WD Red WD20EFRX, 2TB

Beide zijn goede opties. Ik weet niet wat je verwachtingen zijn m.b.t. de hoeveelheid data die je op wil slaan en of dat toe gaat nemen in de toekomst, maar anders is een DS418 i.c.m. 2x4TB om mee te beginnen ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
Ik denk dat de data gedurende de jaren op zal bouwen.
Denk sowieso een 4-bay dan handig is? Wellicht nu met 2x 2TB en dan altijd uit te breiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik bezig met het inrichten van een nieuwe Synology DS218+.

Nu heb ik gebruikers en gebruikersgroepen aangemaakt. Een gebruiker zit in 1 gebruikers groep. Voor elke gebruiker heb ik een gedeelde map aangemaakt, dit is de privemap van de gebruiker en wordt gemount op de PC van de gebruiker.

Daarnaast heb ik een gedeelde map aangemaakt genaamd "Server". Dit is een gedeelde map met alle gebruikers en is ook gemount op de PC van de gebruiker.

In de gedeelde map "Server" staan weer meerdere sub mappen. Niet alle submappen zijn toegankelijk voor iedereen, zo is de map "Administratie" alleen toegankelijk voor gebruikers in de groep "Administratie".

Ik heb op de map "Server" alleen leesrechten gezet, zodat een folder, als bv "Administratie" (Server\Administratie) niet verwijdert kan worden door een gebruiker. In de map administratie kan men echter wel schrijven en verwijderen.

Mijn probleem is nu, dan als ik in de map "Server" sta, op de map "Administratie" en op delete klik. Dan wordt alle content in de map "Administratie" verwijdert, maar de map Administratie zelf niet, omdat daar vanuit "Server" alleen leesrechten op zitten.

Hoe voorkom ik nu dat als je op de map "Administratie" staat, de inhoud niet gewist kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

JimSR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:31:
Ik zoek een betaalbare synology oplossing, wat vinden jullie van deze 2 opties:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red 2x WD40EFRX, 4TB€ 254,-€ 254,-
1Synology DiskStation DS218+€ 326,95€ 326,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,95

of

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red 4x WD20EFRX, 2TB€ 366,83€ 366,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,78

Voornamelijk voor RAW bestanden van foto's en films. Misschien 1 of 2 persoonlijke websites hosten. Wat andere services draaien. Wellicht media streamen?
Ik zou 2x4TB nemen; hou je nog ruimte over om de toekomst uit te beiden. Draai je feitelijk dan in een raid 1 (backup), kun je altijd nog uitbreiden. Met de 4x2TB oplossing heb je alle bays direct vol.
2*4TB WD red kost je ook maar ~€260; nog eens goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
Tortelli schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:54:
[...]

Ik zou 2x4TB nemen; hou je nog ruimte over om de toekomst uit te beiden. Draai je feitelijk dan in een raid 1 (backup), kun je altijd nog uitbreiden. Met de 4x2TB oplossing heb je alle bays direct vol.
2*4TB WD red kost je ook maar ~€260; nog eens goedkoper ook.
Dit is wat ik ga doen.
2x4TB WD RED + DS418
Bedankt voor de tips allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Beetje afhankelijk van je formaat bestanden zou je zelfs grotere hdd's kunnen kopen. Prijs per GB verschilt zeer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Beetje een noob vraag met betrekking tot een handig ordenen van opslag:

Ik heb twee accounts, een met de naam 'admin' en een met mijn eigen naam.

Het configureren van Synology levert een aantal verschillende mappen op, waarvan ik daarna ook network shared drives heb gemaakt.

home, homes, music, photo, video (zijn de vijf mappen)

Via 'home' krijg ik een map Cloudstation, via 'homes' de mappen van de betreffende accounts, met in de map die mijn naam draagt weer een map 'Cloudstation'.

Maakt het uit in welke map/mappen ik mijn gegevens stop?

Wat is het verschil tussen de verschillende Cloudstations?

Kan ik mijn documenten bijvoorbeeld het beste in de homes/mijn naam/nieuwe map stoppen of in homes/mijn naam/Cloud station/ nieuwe map?

Bedankt!
Pagina: 1 ... 11 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).