Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

stormfly schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Klopt ik heb alle DB's omgezet naar 10 en 5 verwijderd. Let wel op dat de port van 10 3307 is ipv bij 5 3306. De applicaties moeten dan ook aangepast worden.
Even standje luie donder ;) : wat is het voordeel om prima werkende sites van MDB5 naar MDB 10 te migreren?

Er staat wel veel op https://mariadb.com/kb/en/mariadb/what-is-mariadb-100/ maar ik zie daar (behalve veel nieuwe features die mijn software kennelijk niet gebruikt want zit niet in MDB5) weinig zaken om te migreren...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:19
elsinga schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Even standje luie donder ;) : wat is het voordeel om prima werkende sites van MDB5 naar MDB 10 te migreren?

Er staat wel veel op https://mariadb.com/kb/en/mariadb/what-is-mariadb-100/ maar ik zie daar (behalve veel nieuwe features die mijn software kennelijk niet gebruikt want zit niet in MDB5) weinig zaken om te migreren...
Hobby project :) gewoon omdat het kan. Maar enige reden die ik kan bedenken dat het een afgeleide is van een nieuwere MySQL.

Het is 15 min werk:
Export in phpmyadmin voor db naam-x in Maria db5
Maak een nieuwe db naam- aan in Maria db10
Koppel de reeds bekende username en rechten aan naam-x
Import de export in naam-x Maria db10
Pas de applicatie aan naar port 3307
Verwijder db5 ivm onnodige resources verbruik op de nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

@stormfly , dank. Ik denk dat ik het nu even lekker zo laat. ;) Maar goed te weten dat het net zo eenvoudig te migreren is als ik al dacht. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
Even om te delen:
Ik heb een DS413 die niet meer in system hibernate wilde dus van breathing green led naar breathing blue led.
Ik heb recent een nieuwe router aangeschaft de tp-link ac2600, nu is bekend dat ds413en ds213 niet in system hibernate gaat door o.a. arp broadcasts.
Wireshark geïnstalleerd op een w10 PC en inderdaad een arp broadcast who has ip something vraag blijft gesteld worden, dit gebeurd na elke dhcp release niet tijdens eerste release, eerste reboot of aan uit dhcp server, antwoord komt niet omdat het een niet uitgereikt ip is, dit lijkt me een DHCP server bug in de router.
Aangezien ik mijn oude routers doorschuif naar het woongedeelte, voor wifi uitbreiding, heb ik de oude tp-link router de dhcp laten afhandelen en het probleem is verholpen, ik neem geen arp broadcasts meer waar, system hibernate voor de ds413 werkt weer. Ik ben er nog niet uit of ik een bug report ga doen bij tp-link.
Open wrt is er ook voor deze router maar ik heb geen zin in de extra tijd die dat kost.

[ Voor 4% gewijzigd door EnderQ op 21-07-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51
Dat gaat alleen niet werken voor grote databases. Dan moet je vanaf de CLI (of remote) aan de slag met mysqldump. Houd er rekening mee dat views niet ook zomaar meekomen als je als een andere user een dump/restore doet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik probeer de autoreply functie van de mailserver in mijn Synology in te stellen. Ik heb werkende mailserver waar alle inkomende en uitgaande mail netjes wordt verwerkt. Dat lijkt dus allemaal goed. Mijn testje vanaf een ander mailadres komt gewoon aan in mijn mailbox, maar een autoreply wordt niet verzonden. Ik heb 'm ingesteld onder de gebruiker waar ook mijn mail op binnen komt, dat moet dus goed zijn. Iemand een idee?

UPDATE: Inmiddels ben ik er achter dat de autorespond functie niet werkt als je een alias gebruikt, zoals in mijn geval. Mijn eigenlijke mailadres is naam@domein.nl, maar voor de mooi heb ik als alias info@domein.nl. Balen... Nu dacht ik dit te kunnen omzeilen door in Roundcube een filter in te stellen dat antwoord op alle binnenkomende e-mail, maar ook dat schijnt niet te werken. Er wordt hoe dan ook geen antwoord gestuurd.

[ Voor 33% gewijzigd door wolly_a op 22-07-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

Mmmm, loop tegen een vervelend probleem aan.
Net de nas (DS2415+) verplaatst naar zijn normaal permanente plaats na de verhuis naar ons nieuw huis vorige maand.
Wilde ik net is proberen met https://www.synology.com/...nnection_network_linkaggr om de 4 netwerkpoorten allemaal te laten bounden om te zien wat het geeft, met een random MTU (1528 setting).
Bleef echter maar duren, uiteindelijk de nas hardwarematig afgesloten en gestart, en nu kan ik er niet meer op inloggen.
Ik weet niet of het nu in die bounding zit of dat het mogelijk de C2000 bug kan zijn.

De leds van de hdd's/ssd en netwerkpoorten branden wel normaal.
Via de synology assistant kan ik de nas zien, maar niet benaderen, dan vraagt hij om die opnieuw in te stellen.
Via find.synology.com vind hij de nas ook niet altijd.

Iemand eerder iets gelijkaardigs meegemaakt?

Edit: Na een reset via de nas zelf (punaise langs de achterkand 4sec erin kan ik wel weer inloggen)

[ Voor 5% gewijzigd door masauri op 22-07-2017 20:16 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
iAmRenzo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Wauw. Ik gaf al direct aan dat ik dit dus niet een handige manier vind... daarom vroeg ik om een alternatief. Toen begrepen we elkaar niet. En dan wil ik geen antwoord? 8)7

Maar goed. Geen alternatief dus... ;)
Er is wel een alternatief en dat is "Cloud Station" naast vele andere...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
masauri schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:00:
Mmmm, loop tegen een vervelend probleem aan.
Net de nas (DS2415+) verplaatst naar zijn normaal permanente plaats na de verhuis naar ons nieuw huis vorige maand.
Wilde ik net is proberen met https://www.synology.com/...nnection_network_linkaggr om de 4 netwerkpoorten allemaal te laten bounden om te zien wat het geeft, met een random MTU (1528 setting).
Bleef echter maar duren, uiteindelijk de nas hardwarematig afgesloten en gestart, en nu kan ik er niet meer op inloggen.
Ik weet niet of het nu in die bounding zit of dat het mogelijk de C2000 bug kan zijn.

De leds van de hdd's/ssd en netwerkpoorten branden wel normaal.
Via de synology assistant kan ik de nas zien, maar niet benaderen, dan vraagt hij om die opnieuw in te stellen.
Via find.synology.com vind hij de nas ook niet altijd.

Iemand eerder iets gelijkaardigs meegemaakt?

Edit: Na een reset via de nas zelf (punaise langs de achterkand 4sec erin kan ik wel weer inloggen)
Soms helpt het ook om gewoon de overige netwerkkabels eruit te halen, dus 1 overhouden.

Bij mijn TL-SG108E moest ik in Synology kiezen voor Balans XOR (static link aggregation) en niet de Dynamic. Of had jij gekozen voor Adaptive load balancing?
PS dan moet je wel een LAG aanmaken op je switch natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

Vorkie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Soms helpt het ook om gewoon de overige netwerkkabels eruit te halen, dus 1 overhouden.

Bij mijn TL-SG108E moest ik in Synology kiezen voor Balans XOR (static link aggregation) en niet de Dynamic. Of had jij gekozen voor Adaptive load balancing?
PS dan moet je wel een LAG aanmaken op je switch natuurlijk :)
Adaptive load balancing.
Had alle netwerkkabels er ook al is uitgehaald.
LAG is niet aangemaakt op de switch. (begin ik niet meer aan om dat in te stellen voor die paar maand dat die nog moet werken voor ik een nieuwe haal)
Heb wel merkbaar meer bandbreedte die minder snel dichtslibt.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hoe maakt iedereen hier zijn NAS extern bereikbaar? Ik ben vorige week begonnen met oriënteren hier op, met oog op veiligheid en snelheid. Ik draai op mijn mobiel een (open)VPN verbinding welke prima werkt. Echter is dit nog geen oplossing wanneer ik een enkele keer gebruik maak van een andere PC. Quickconnect is uiteraard een optie maar dit vind ik erg traag en naar mijn idee moeten er ook andere opties zijn zonder allerlei poorten in mijn router open te moeten zetten. Iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Psvtje10 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:52:
Echter is dit nog geen oplossing wanneer ik een enkele keer gebruik maak van een andere PC.
Waarom niet ? Lijkt mij het enige alternatief als je niets open wilt zetten.
Daarnaast voor VPN moet je natuurlijk ook e.e.a. openzetten. Gebruik zelf nu Synology VPN Plus, werkt eigenlijk best wel goed, mogelijk komt dat ook beschikbaar op de DS/RS modellen.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 24-07-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Waarom niet ? Lijkt mij het enige alternatief als je niets open wilt zetten.
Daarnaast voor VPN moet je natuurlijk ook e.e.a. openzetten. Gebruik zelf nu Synology VPN Plus, werkt eigenlijk best wel goed, mogelijk komt dat ook beschikbaar op de DS/RS modellen.
Wellicht ben ik te terughoudend met het openzetten van poorten. Wellicht moet ik dat veranderen naar zo min mogelijk poorten openzetten. :) Maar wat is dan de beste optie naast de VPN verbinding? Ik vind het namelijk best omslachtig om een VPN in te moeten stellen voor een enkel bestand en vervolgens weer te moeten verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Psvtje10 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:06:
Ik vind het namelijk best omslachtig om een VPN in te moeten stellen voor een enkel bestand en vervolgens weer te moeten verwijderen.
Daar zou ik filestation / ds-file voor gebruiken. Desnoods via een specifieke portal met alleen ds-file. Anders opties is nog SSH (op een niet default poort) en poorten tunnelen dan ben je heel flexibel maar is wel wat meer werk. Dat laatste gebruik ik nog wel eens zodat ik ook bij andere dingen dan alleen synology kan komen (bijv. bij de router om poorten te mappen e.d.)

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 24-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
Nou heb afgelopen week een Migratie gedaan van DS1515+ naar een DS1817+
Met Active Directory en DNS erop draaien.
Dat ging alles behalve soepel.
Uiteindelijk na een week ploeteren Nas gereset (OS) Opnieuw geïnstalleerd schoon.
AD en DNS met de hand geïnstalleerd.
Kreeg AD en DNS niet gefixed. kreeg geen pc meer in het domein en DNS database corrupt.
mensen hier met ervaringen die ook gemigreerd zijn met AD en DNS op de nas draaien ?
Was toch 2 a 3 uur aan zoet.
Gebruikers opnieuw aanmaken. Mac opnieuw in AD PC opnieuw aan domein toegevoegd.
ESxi aan domain toegevoegd. Sophos UTM gekoppled aan AD.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Raoul.TLS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:23:
mensen hier met ervaringen die ook gemigreerd zijn met AD en DNS op de nas draaien ?
Ja, niet echt migreren maar meer een restore test op een andere syno. Was niet anders dan certificaat importeren, syno config (voor o.a. system users en ad shares) restoren, dns backup restoren ad restoren en klaar. Desnoods nog je gpo/gpp's imorteren als je daar losse extensies voor hebt. nog geen 30 min. werk.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 24-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
AD en DNS zijn wat gevoeliger.
Ad installen is me meerder malen gelukt maar het eraf krijgen loop ik steeds tegen problemen aan.
Ga nog een ticket inschieten om te vragen wat de procedure is.
Want Ad uninstall ben je er nog niet. Want gooit app eraf maar ding zit nog steeds gejoined in domain.
Dus moet eigenlijk eerst domein verlaten dan app uninstallen.
Maar dat lukt mij al meerdere keren niet.
En dan weer installen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Raoul.TLS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:20:
Want Ad uninstall ben je er nog niet. Want gooit app eraf maar ding zit nog steeds gejoined in domain.
Dan zit er wat fout in je DNS (zoals niet verwezen naar zichzelf, verkeerde suffix e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Dns Staat goed staat verwezen naar zichzelf.
Heb een Vdns geïnstalleerd die kan domein wel joinen en verlaten.
Maar ga het testen met een nieuw domein opzetten en dan verlaten
DukeBox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Dan zit er wat fout in je DNS (zoals niet verwezen naar zichzelf, verkeerde suffix e.d.).

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Domein opzetten Lukt .. Ok
Maar hoe ga ik er weer uit ? Kan vinkje bij Domain/LDAP niet weghalen

Via package Center AS Server uninstall
He Nu werkt het wel. ..
Zat er toch iets niet lekker in config van DS1515+ Want nu werkt het wel op nieuw VM

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Iemand ervaring met 'iconv' op de Synology?

Situatie:

Ik heb nogal wat media op m'n NAS staan die ik stream naar een mediaspeler. Ik moet alleen elke aflevering handmatig instellen dat de codering van de .srt files als UTF-8 moet worden gezien omdat ik anders rare teksten krijg bij een é,è, á, enz.

Nu kan dit handmatig allemaal wel worden aangepast per bestandje, maar dat is monnikenwerk en dus ben ik op zoek gegaan. Er zijn diverse scripts en de meestgebruiker hebben 'iconv' nodig (of enca), maar m'n Syno kent dat niet. Enig idee hoe ik dat toch op de Syno krijg zonder te bootstrappen enzo?

Als dat nl. werkt, kan ik een cron instellen zodat dit automatisch gaat lopen 1 keer in de week ofzo.

Edit:

Of je zet er php voor en dan blijkt dat het er al wel op staat :P

[ Voor 5% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-07-2017 15:03 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Weet iemand of je bij downloadstation een bestandshosting zelf kan aanmaken? Ik zoek een hostingfile voor uploadgig maar kan er nergens eentje vinden

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
neggix schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:31:
Weet iemand of je bij downloadstation een bestandshosting zelf kan aanmaken?
Wat bedoel je precies ? Search target ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
DukeBox schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Wat bedoel je precies ? Search target ?
In de settings bij downloadstation -> Bestandhosting -> Daar moet dan uploadgig bij komen.
Staat een hele zooi andere wel, maar kan niet vinden of je die scripts zelf kan schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
neggix schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:53:
.. maar kan niet vinden of je die scripts zelf kan schrijven
Ah bedoel je dat, ja, dat kan makkelijk, zelf al een paar keer gedaan voor die tpb proxy's. Hier staat de documentatie: https://global.download.s...eloperGuide/DLM_Guide.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neggix
DukeBox schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Ah bedoel je dat, ja, dat kan makkelijk, zelf al een paar keer gedaan voor die tpb proxy's. Hier staat de documentatie: https://global.download.s...eloperGuide/DLM_Guide.pdf
Aahh, top. Dat had ik nodig 👍

Hem, nu ben ik redelijk technisch maar van dit maak ik niet veel. Helemaal niet van torrent naar hostingsite 😳

[ Voor 14% gewijzigd door neggix op 25-07-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 08:34
OK, vaag probleem. Al mijn DS apps zijn ermee gestopt, ze krijgen geen connectie (intern en extern) Ik kan de server nog wel benaderen, al is de scherm opbouw erg traag.
De gedeelde schijven zijn wel te bereiken.
Pff, waar te beginnen met zoeken naar de oorzaak?

[ Voor 67% gewijzigd door MeTooPV op 26-07-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44
Heeft iemand ervaring met een verse installatie van Windows (10) i.c.m. CloudStation?

Ik draai CS op mijn laptop om te syncen met mijn DS214+, deze stuurt 't vervolgens ook naar mijn workstation op de zaak, werkt als een speer. Op m'n laptop heb ik dus een complete en up-to-date mirror staan van m'n NAS.

Nu wil ik de laptop opnieuw installeren waardoor de CS client daarop ook opnieuw geinstalleerd wordt (duh 8)7). Bestaat er een manier om de database na de verse install op m'n laptop te zetten zodat de client niet eerst 1,5TB aan data hoeft te checken? Zo nee, wat werkt sneller: alles gewoon laten staan en de lokale CS database (?) door de client op mijn laptop opnieuw laten opbouwen, of alles wegsmijten en echt opnieuw laten downloaden vanaf de NAS? (please, dat niet, dan ben ik pas begin 2018 klaar ;) )

Kan daar niets over vinden in de help / online documentatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
_Teq_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:43:
Bestaat er een manier om de database na de verse install op m'n laptop te zetten zodat de client niet eerst 1,5TB aan data hoeft te checken?
Er staat geen database op je laptop, alleen op je syno.
Kan daar niets over vinden in de help / online documentatie.
Is denk ik ook niet veel over te vinden. Wat ik zelf het beste vind werken (lees: de minste kans op fouten), data laten staan óf bij een nieuwe windows install zonder behoud van data, even op een andere plek (externe disk o.i.d.).
Vervolgens de client opnieuw installeren, staat de data nog op de oude plek gaat het vanzelf goed wanneer de plek leeg is, cs afsluiten (syncen stoppen), data terug kopiëren en cs weer starten. In beide gevallen doet CS dan alleen een hash check en kopieert dan niet alle data opnieuw (al lijkt het daar wel op !).
MeTooPV schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:30:
OK, vaag probleem. Al mijn DS apps zijn ermee gestopt, ze krijgen geen connectie (intern en extern) Ik kan de server nog wel benaderen, al is de scherm opbouw erg traag.
Ik zou beginnen met de smart waardes..

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
DukeBox schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:25:
Is denk ik ook niet veel over te vinden. Wat ik zelf het beste vind werken (lees: de minste kans op fouten), data laten staan óf bij een nieuwe windows install zonder behoud van data, even op een andere plek (externe disk o.i.d.).
Vervolgens de client opnieuw installeren, staat de data nog op de oude plek gaat het vanzelf goed wanneer de plek leeg is, cs afsluiten (syncen stoppen), data terug kopiëren en cs weer starten. In beide gevallen doet CS dan alleen een hash check en kopieert dan niet alle data opnieuw (al lijkt het daar wel op !).
Data staat op een HDD, Windows op een SSD.
Dus:
Ik laat de data staan op de HDD, install Windows opnieuw op de SSD, install de CS client opnieuw en laat 'm lekker opnieuw checken / hashen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
@_Teq_ Ja, dat heb ik zelf zo al diverse malen gedaan. Wel opletten dat je 'root' directory exact gelijk is, dus niet een niveau versprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Laatst online: 12-09 16:48
Even een vraag over HDD's icm de Synology.
Als ik straks een nieuwe NAS heb, wil graag gaan voor de HGST Ultrastar 10TB.
Nu zijn hier meerdere types van:
512e, 4kn
Hierbij wil ik gaan voor de 4kn, want ik zorg er dan voor dat er alleen de 4kn inkomen en geen ander type schijven.
Helaas staan de 4kn schijven niet in de compatibiliteitslijst van Synology terwijl er wel staat:
"Gebruik en beheer de 4K native (4Kn) harde schijven altijd afzonderlijk.

4Kn harde schijven worden ondersteund vanaf DSM 5.1-5021. Gebruik 4Kn harde schijven afzonderlijk van de harde schijven in andere schijfsectorformaten bij het maken, repareren, uitbreiden en migreren van een volume, schijfgroep, RAID-groep en LUN."

Er gemakshalve vanuit gaande dat de 4kn wel compatibel zijn (lees bovenstaande) zit ik met een laatste vraag: De Power Disable Pin. Kan iemand mij het verschil vertellen voor de schijven met disable pin en zonder disable pin? Het prijsverschil is namelijk bijna 100 euro.
Zal de Synology dit ondersteunen? Type van de schijf is 0F27502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Momenteel heb ik in de Task Scheduler een User-defined script draaien. Deze neemt data van mijn omvormer, en stuurt deze naar Domoticz.

Dit werkt top (na heel wat prutsen) maar de task kan op zijn snelst 1x per minuut.
Is er een manier om de taak vaker te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik heb nu in mijn ds916+ een shr volume bestaande uit 2 schijven van elk 4tb. Ik zou dit volume in eerste instantie graag willen uitbeiden met 8tb. ( en later een tweede 8tb schijf kopen).

Kan dit?
De calculator van synology zegt dat het kan. In eerste instantie heb ik dan 8 tb vrije ruimte, 4 par en 4 ongebruikt. Bij het bijplaatsen van de 4de schijf zou deze ongebruikte ruimte weer gebruikt gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@Tijs_a Je hebt nu 2x4TB in SHR (feitelijk een raid 1), en dit volume wil je uitbreiden naar 2x4TB + 2x8TB?.

Je conclusie is inderdaad accuraat; de data van je 2x4TB zal eerst verspreid worden naar de 1e 8TB schijf, die feitelijk fungeert als een 4TB hdd (4TB blijft ongebruikt). Pas als je de 2e 8TB HDD toevoeg kun je deze data gebruiken.

Hou er wel rekening mee dat het uitbreiden vrij veel tijd kost; in mijn geval kost dit ~24 uur (4x4TB en 3x6TB waardoor ik 1x28TB volume heb in theorie).

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 27-07-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Ik heb alle machtigingen op mijn Synology bijna allemaal correct staan. Echter blijf ik nog tegen één probleem aan lopen. De situatie is als volgt: de machtigingen van de groep users (waar automatisch elke gebruiker lid van is) staan allemaal open (blank). Middels eigen gemaakte groepen heb ik alle rechten van familie, admin, gasten e.t.c. ingesteld.

Nu het probleem: ik gebruik Sonarr en Sonarr komt ook automatisch in de groep users. Echter heeft Sonarr read/write rechten nodig op mijn download-, film- en seriemappen. Als ik de groep users read/write rechten geef tot deze mappen, hebben andere groepen (die read-only rechten hebben) automatisch ook read/write reachten. Aangezien Sonarr (volgens mij) een interne gebruiker is kan ik deze niet toevoegen aan een andere groep.

Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijk is. :) Iemand een idee hoe ik dit op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ondertussen met DS cloud fijn alles van Android weten te syncen naar Nas. Behalve de inhoud van de database map van Whatsapp. Die weigert hij te syncen terwijl overige files wel aan staat. En het laatste bestand kan ik me eventueel voorstellen ivm in gebruik zijn....maar waarom de rest niet?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zit met een vaag probleem.

In verleden hebben hier meer mensen last van gehad dat DDNS verbreekt en weer verbind meerderen keren per dag. Was toen bij synology een probleem.

Het gekke is hier heb ik alleen in de nacht last van en compleet random heb 3 syno nassen maar krijg per keer van 1 nas de melding.

Zojuist nas 1, gisteren van nas 3 en de dag ervoor ook. Soms een dag niet.

verbroken sinds 2017-07-28 04:20:31 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld

Binnen 10 min dat het weer werkt.

Hebben hier meer mensen last van? Of iemand wat de reden kan zijn.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@RobbyTown Geen meldingen gehad.
Psvtje10 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:27:
Aangezien Sonarr (volgens mij) een interne gebruiker is kan ik deze niet toevoegen aan een andere groep.
Bedoel je dat deze niet zichtbaar is onder users ? Anders zou het toch geen probleem zijn ?

Ik raad altijd aan om per share 2 groepen aan te maken, share_r en share_rw, zo kan je per user precies aangeven welke rechten waar nodig zijn. De groep 'users' gewoon nergens aan toewijzen.

Hét voordeel is dat dit de enige manier is om te zien welke users waar rechten hebben zonder ze een voor een na te lopen.
kromme schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:23:
..het laatste bestand kan ik me eventueel voorstellen ivm in gebruik zijn....maar waarom de rest niet?
Mogelijk een rechten ding ?

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 28-07-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Waah schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:34:
Momenteel heb ik in de Task Scheduler een User-defined script draaien. Deze neemt data van mijn omvormer, en stuurt deze naar Domoticz.

Dit werkt top (na heel wat prutsen) maar de task kan op zijn snelst 1x per minuut.
Is er een manier om de taak vaker te draaien?
Je kunt eens naar /etc/crontab kijken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
@DukeBox Sonarr werkt niet als de groep users geen r/w rechten heeft op de plek waar media staat. En dus hebben alle gebruikers ook r/w rechten op die mappen. Dat is onwenselijk, maar biedt jouw suggestie volgens mij geen oplossing voor.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Psvtje10 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:27:
Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijk is. :) Iemand een idee hoe ik dit op los?
Als je Sonarr van synocommunity gebruikt dan zit sonarr in de groep SC-media.

Bij mij heeft alleen de admin, SC-download en SC-media toegang tot de downloads en videos. Werkt probleemloos.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 28-07-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
RobbyTown schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 05:04:
Zit met een vaag probleem.

In verleden hebben hier meer mensen last van gehad dat DDNS verbreekt en weer verbind meerderen keren per dag. Was toen bij synology een probleem.

Het gekke is hier heb ik alleen in de nacht last van en compleet random heb 3 syno nassen maar krijg per keer van 1 nas de melding.

Zojuist nas 1, gisteren van nas 3 en de dag ervoor ook. Soms een dag niet.

verbroken sinds 2017-07-28 04:20:31 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld

Binnen 10 min dat het weer werkt.

Hebben hier meer mensen last van? Of iemand wat de reden kan zijn.
Niet een downtime op de lijn zelf? Dus DSL/Kabel/Glas probleem

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:50:
Sonarr werkt niet als de groep users geen r/w rechten heeft op de plek waar media staat. En dus hebben alle gebruikers ook r/w rechten op die mappen.
Ook niet als je een nieuwe groep aanmaakt met meer rechten en die groep als owner toewijst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DukeBox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ook niet als je een nieuwe groep aanmaakt met meer rechten en die groep als owner toewijst ?
Schijnbaar is de user waaronder Sonarr draait een hardcoded gebruiker, niet koppelbaar aan andere groepen. Je ziet 'm ook niet in DSM alleen in het password bestand via ssh bijv.

Dus wat je stelt kun je wel doen maar dat lost het probleem van de groep 'users' niet op toch? Tenzij je een groep gebruikers kunt maken die je kunt uitsluiten van de groep users, dan moet je andere users in deze groep parkeren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Je kunt sonarr instellen om een andere chmod en chown te gebruiken. Gebruik die van je groep die je wilt inzetten. Zit volgens mij onder advanced settings onder Mediamanagement. Daarmee kan je al een heel eind komen.

Moet je alleen wel even de userid en groupid lospeuteren via ssh.

[ Voor 16% gewijzigd door Jivebunny op 28-07-2017 10:40 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Jivebunny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:39:
Je kunt sonarr instellen om een andere chmod en chown te gebruiken.
Kan hij niet met sudo overweg ? Dan zou je de groep 'users' die rechten kunnen geven voor chmod en chown. Ik ga er vanuit dat de andere leden van users geen CLI access hebben dus dan kan het niet zoveel kwaad dat zij die rechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
kraades schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:42:
[...]

Je kunt eens naar /etc/crontab kijken.
Top!
heb het opgelost door een script.sh te maken, en daarin de taak gewoon 6x uit te voeren, elke keer met een sleep ertussen van 10 seconden.

Nu loopt de slimme meter output exact gelijk met de zonnepanelen input _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
@DukeBox, @NiGeLaToR en @Jivebunny Dank voor het meedenken.

Ik ben wellicht een belangrijk detail vergeten te noemen: ik gebruik Sonarr in Docker.

Ik heb na jullie suggesties het volgende geprobeerd:

Ik heb de machtigingen van de groep users overal (dus ook op de download, film en seriemappen) leeg gelaten. Ik heb vervolgens een groep genaamd Download gemaakt welke wél read/write rechten heeft op bovenstaande mappen. Daarnaast een user aangemaakt genaamd Downloader en deze lid gemaakt van de groep Download. Via SSH heb ik het volgende gedaan:
code:
1
2
3
4
login as: xxxxx
xxxxx@192.168.178.9's password:
xxxxx@xxxxx:~$ id Downloader
uid=1033(Downloader) gid=100(users) groups=100(users),65540(Downloader)

Deze UID (1033) en GID (100) heb ik in de container instellingen aangepast. Dit werkt niet. Wanneer ik deze in Sonarr zelf aanpas werkt dit ook niet. Ik heb ook nog geprobeerd bij GID 65540 te gebruiken, maar dan start de container niet eens of werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

SpoekGTi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Niet een downtime op de lijn zelf? Dus DSL/Kabel/Glas probleem
Nee helaas. Kan op dat moment internetten gewoon internetten + uptime internet is meer dan 60 dagen.

verder als dat zo is dan zou de mail niet kunnen worden verzonden + dan krijg ik de melding bij alle 3 en niet random per nas.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

DukeBox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:30:
@RobbyTown Geen meldingen gehad.

[...]

[...]

Mogelijk een rechten ding ?
Deze staan goed...hetzelfde als die andere mappen, als ik kijk bij de sync staan daar ook kruisjes bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Kent iemand deze error en een evt oplossing mbt Radarr in een Synology Docker.

Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr:

Ik heb deze handleiding gevolgd: https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/APlDuvjjDDHZNyEX6OePpQCZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 09:01
Beste Allemaal,

Ik heb sinds kort ook een synology nas (D216Play met DSM 6.1.3) en die draait nu naar behoren :)

Echter zou ik nu ook graag een backup van de nas willen maken op een externe hardeschijf (usb). Dit is een WD elements 2 TB 3.0 USB. Maar als ik deze aansluit op de NAS via de 3.0 usb aansluiting wordt de externe schijf voor een paar minuten herkent en daarna geeft de synology een melding dan de USB op een verkeerde manier is uitgeworpen. Ook is deze daarna niet meer te zien. Volgens mij is de USB als ntfs geformatteerd.

Als ik vervolgens de USB uit de NAS haal en er weer instop herkent de nas hem dus weer een paar minuten voordat deze weer "verkeerd is uitgeworpen".

Weten jullie waar dit aan kan liggen? Als ik de externe schijf aansluit op de 2.0 USB poort van de NAS blijft deze het wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@berghefr
In eerste instantie zou ik zeggen een power issue.. maar aangezien ie het USB2 wel doet en USB3 welke een hogere limiet heeft niet lijkt dat niet logisch. Je kan nog eens proberen de standby tijd voor USB uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
DukeBox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:55:
@berghefr
In eerste instantie zou ik zeggen een power issue.. maar aangezien ie het USB2 wel doet en USB3 welke een hogere limiet heeft niet lijkt dat niet logisch. Je kan nog eens proberen de standby tijd voor USB uit te zetten.
Op de NAS staat ingesteld dat USB-harde schijven niet overschakelen naar slaapstand (als dit ondersteund wordt)

Die optie staat standaard al zo ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Psvtje10 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:46:
@DukeBox, @NiGeLaToR en @Jivebunny Dank voor het meedenken.

Ik ben wellicht een belangrijk detail vergeten te noemen: ik gebruik Sonarr in Docker.

Ik heb na jullie suggesties het volgende geprobeerd:

Ik heb de machtigingen van de groep users overal (dus ook op de download, film en seriemappen) leeg gelaten. Ik heb vervolgens een groep genaamd Download gemaakt welke wél read/write rechten heeft op bovenstaande mappen. Daarnaast een user aangemaakt genaamd Downloader en deze lid gemaakt van de groep Download. Via SSH heb ik het volgende gedaan:
code:
1
2
3
4
login as: xxxxx
xxxxx@192.168.178.9's password:
xxxxx@xxxxx:~$ id Downloader
uid=1033(Downloader) gid=100(users) groups=100(users),65540(Downloader)

Deze UID (1033) en GID (100) heb ik in de container instellingen aangepast. Dit werkt niet. Wanneer ik deze in Sonarr zelf aanpas werkt dit ook niet. Ik heb ook nog geprobeerd bij GID 65540 te gebruiken, maar dan start de container niet eens of werkt het ook niet.
Ik draai het ook via Docker. Wat is de foutmelding die je krijgt (in sonarr logs)? Ik heb nzbget, sonarr en radarr in docker draaien en heb eigen user met ID 1031 draaien. en GID100. Heb je ook bij download client de juiste remote path ingevuld? En niet stiekem (als je nzbget gebruikt) in het nzbToMedia script ook nog (remote) mounting points gemaakt? Die cancellen elkaar namelijk.

Ik draai Sonarr met eigen UID, GID en Remote path settings (onder download client), en bij nzbget dus expliciet niets van die remote mounting path settings in het nzbtomedia script.
DukeBox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Kan hij niet met sudo overweg ? Dan zou je de groep 'users' die rechten kunnen geven voor chmod en chown. Ik ga er vanuit dat de andere leden van users geen CLI access hebben dus dan kan het niet zoveel kwaad dat zij die rechten hebben.
Oh ja je kunt ook de users gebruiken. Ik heb die alleen al voor andere zaken in gebruik en wilde het even netjes gescheiden houden. Het zou geen kwaad moeten kunnen inderdaad, maar ik wilde het gewoon netjes oplossen.

@wvkreg Deze melding heb ik ook gehad, je zit wellicht met hetzelfde probleem als @Psvtje10. Radarr kan ook net als Sonarr een andere UID en GID inzetten voor de lees en schrijfrechten. Dit omdat ze in een Docker container zitten. Dan moet je ook nog even in 'Download client' een remote path neerzetten, en niet ook nog eens in nzbget een mounting point instellen. Of wel in nzbget en niet in sonarr/radarr, maar dat liep bij mij uiteindelijk niet lekker genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Jivebunny op 28-07-2017 16:00 . Reden: toevoegingen ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Gister een (bijna 900 GB) file move gestart op een DS214se naar een ge-ëncrypte folder. Daarbij gaat de complete NAS onderuit... Zelfs geen ping reply meer. Vervolgens een shutdown geprobeerd d.m.v. de power button => power lampje is gaan knipperen en knippert 24 uur later nog steeds. Een harde power off wil ik niet proberen, zit dus niks anders op dan te wachten... Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren op de backup nas DS116 was het geen enkel probleem duurde alleen 14 uur...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
berghefr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:41:
Beste Allemaal,

Ik heb sinds kort ook een synology nas (D216Play met DSM 6.1.3) en die draait nu naar behoren :)

Echter zou ik nu ook graag een backup van de nas willen maken op een externe hardeschijf (usb). Dit is een WD elements 2 TB 3.0 USB. Maar als ik deze aansluit op de NAS via de 3.0 usb aansluiting wordt de externe schijf voor een paar minuten herkent en daarna geeft de synology een melding dan de USB op een verkeerde manier is uitgeworpen. Ook is deze daarna niet meer te zien. Volgens mij is de USB als ntfs geformatteerd.

Als ik vervolgens de USB uit de NAS haal en er weer instop herkent de nas hem dus weer een paar minuten voordat deze weer "verkeerd is uitgeworpen".

Weten jullie waar dit aan kan liggen? Als ik de externe schijf aansluit op de 2.0 USB poort van de NAS blijft deze het wel doen...
Al een andere (kortere) USB3 kabel geprobeerd?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 22:05
MrBreaker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Gister een (bijna 900 GB) file move gestart op een DS214se naar een ge-ëncrypte folder. Daarbij gaat de complete NAS onderuit... Zelfs geen ping reply meer. Vervolgens een shutdown geprobeerd d.m.v. de power button => power lampje is gaan knipperen en knippert 24 uur later nog steeds. Een harde power off wil ik niet proberen, zit dus niks anders op dan te wachten... Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren op de backup nas DS116 was het geen enkel probleem duurde alleen 14 uur...
Graag je originele post aanpassen en niet dubbelposten.

Ik zou als ik jou was een factory reset OS reset proberen:

https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
@Bartske factory reset zou ik juist NOOIT doen "All user data stored on the drives will be erased and the entire system will be restored to default settings." Gelukkig link je naar iets anders.

@MrBreaker Een DS214se vs DS116 is nogal een verschil, met name voor EAS berekeningen. De Marvell Armada 385 t.o.v. de 370 is bijna 7 keer zo snel met EAS.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 28-07-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
MrBreaker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Al een andere (kortere) USB3 kabel geprobeerd?
Een kortere niet, maar wel een andere kabel.... Is gek want op de 2.0 poort doet hij het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
berghefr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Een kortere niet, maar wel een andere kabel.... Is gek want op de 2.0 poort doet hij het prima
Hogere snelheid is meer kans op storing, dus een kortere kabel en specifiek USB 3.0 kabel kan verschil maken.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
MrBreaker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Hogere snelheid is meer kans op storing, dus een kortere kabel en specifiek USB 3.0 kabel kan verschil maken.
De beide kabels die ik geprobeerd heb zijn beide maar 0.5 meter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
[.

@wvkreg Deze melding heb ik ook gehad, je zit wellicht met hetzelfde probleem als @Psvtje10. Radarr kan ook net als Sonarr een andere UID en GID inzetten voor de lees en schrijfrechten. Dit omdat ze in een Docker container zitten. Dan moet je ook nog even in 'Download client' een remote path neerzetten, en niet ook nog eens in nzbget een mounting point instellen. Of wel in nzbget en niet in sonarr/radarr, maar dat liep bij mij uiteindelijk niet lekker genoeg.
Ik snap het niet.

Mijn volume is als volgt

/volume1/downloads/
docker staat in volume1/docker
Download films gaan naar /volume1/downloads/cp
Tijdelijke mappen naar /volume1/downloads/incomplete en /volume1/downloads/incomplete

In Docker staan deze mounts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XcLr2Aj3S31mUQcal0UZDQFS/full.png

Hoe moet ik het nu goed instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Omdat mijn vorige NAS (D-Link 323) er opeens geen zin meer in had heb ik een Synology 416play gekocht.
Gelukkig waren de twee 2TB HDs uit de 323 voorzien van ext2 zodat ik ze met mijn Windows desktop leeg kon halen.
Juist hierom heb ik de twee HDs in de Synology als twee losse volumes op ext4 geformatteerd.
Nu ben ik op zoek naar een manier om een map op volume 1 periodiek te kopieren naar een map op volume 2.
Via File Station kan ik wel handmatig kopieren maar daar zou ik een taak van willen maken.
Ik heb al gezocht of dit met DSM software kan maar nog niet gevonden.
Wel kom ik diverse rsync oplossingen tegen maar behalve de naam ken ik dat commando niet dus geen idee hoe ik dat moet instellen.
Weet er iemand of er een eenvoudige manier is om dit middels een taak te regelen of moet ik toch uit gaan zoeken hoe rsync werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Je kan anders 'cp' eens proberen?

https://www.computerhope.com/unix/ucp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Ik heb even gekeken, klopt het dat dit commando bestaande files steeds overschrijft?
Eigenlijk zouden alleen nieuwe bestanden die in een (sub)map terecht zijn gekomen dan gekopieerd moeten worden. Nog eens overschrijven is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 09:49
Hoi,

Ik heb een Synology DS415+ met de laatste DSM erop.

In een bepaalde folder (/httpfiles/images) staan er diverse bestanden. Deze zou ik via een browser willen raadplegen, zonder dat er authenticatie nodig is. De functionaliteit is enkel nodig binnen het lokaal netwerken, waardoor security iets minder een factor is.

M.a.w. een afbeelding ophalen zou moeten lukken door gewoon te surfen naar http://NASIP:PORT/httpfiles/images/image01.jpg

Is dit mogelijk? Indien ja, hoe realiseer ik dit?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Frijns.Net schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:31:
[...]
Ik heb even gekeken, klopt het dat dit commando bestaande files steeds overschrijft?
Eigenlijk zouden alleen nieuwe bestanden die in een (sub)map terecht zijn gekomen dan gekopieerd moeten worden. Nog eens overschrijven is niet nodig.
-n, --no-clobber Do not overwrite an existing file (overrides a previous -i option).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Sangroid schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:32:
[...]

-n, --no-clobber Do not overwrite an existing file (overrides a previous -i option).
Ah mooi dat je dat toch kun instellen.
Kwestie van .sh file maken denk ik en die opnemen in de takenlijst.
Dan ga ik uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg, bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Frijns.Net schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:35:
[...]

Ah mooi dat je dat toch kun instellen.
Kwestie van .sh file maken denk ik en die opnemen in de takenlijst.
Dan ga ik uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg, bedankt alvast.
Precies, als je dat .sh file aangemaakt hebt, kan die perfect laten uitvoeren door je "Task Scheduler".

Als het voor jou voldoet, is het helemaal prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Sangroid schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:36:
[...]

Precies, als je dat .sh file aangemaakt hebt, kan die perfect laten uitvoeren door je "Task Scheduler".

Als het voor jou voldoet, is het helemaal prima toch?
Dat is voor mij voldoende. Ik snap dat ik het ook met raid instellingen kan oplossen maar als de hardware (de NAS zelf) ermee kapt dan kan ik met ext4 veel gemakkelijker mijn data weer terug halen en hoef ik niet meteen een nieuwe NAS te kopen en dan hopen dat alles nog te rebuilden is. Aangezien ik niet dagelijks mijn vakantie foto's backup hoef ik geen high end oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Frijns.Net schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:40:
[...]

Dat is voor mij voldoende. Ik snap dat ik het ook met raid instellingen kan oplossen maar als de hardware ermee kapt dan kan ik met ext4 veel gemakkelijker mijn data weer terug halen en hoef ik niet meteen een nieuwe NAS te kopen en dan hopen dat alles nog te rebuilden is. Aangezien ik niet dagelijks mijn vakantie foto's backup hoef ik geen high end oplossing.
Ik zie trouwens dat ik ook rsync gebruik :

rsync -r -v -u /volume1/MP3/ /volume1/backup/BK_MP3

-r Recursive
-v verbose (?) geen idee
-u skip files that are newer on the reveiver (dus 'u' pdate zou je kunnen zeggen, niet overschrijven, tenzij nieuwer)

Frijns, alsjeblieft, kant en klare oplossing, denk ik. Alleen even de paden aanpassen naar de juiste folders/volumes.

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 29-07-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Sangroid schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Ik zie trouwens dat ik ook rsync gebruik :

rsync -r -v -u /volume1/MP3/ /volume1/backup/BK_MP3

-r Recursive
-v verbose (?) geen idee
-u skip files that are newer on the reveiver (dus 'u' pdate zou je kunnen zeggen, niet overschrijven, tenzij nieuwer)
Dan ga ik deze even ombouwen naar mijn directory structuur en dan even testen.
Als het functioneert zie ik dat ik het script zo in de task scheduler kan copy & pasten, dan is een .sh file niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Frijns.Net schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:48:
[...]

Dan ga ik deze even ombouwen naar mijn directory structuur en dan even testen.
Als het functioneert zie ik dat ik het script zo in de task scheduler kan copy & pasten, dan is een .sh file niet eens nodig.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
lol ik zag het :)
Ik was meer naar het commando aan het kijken dan de rest van de tekst.

Ondertussen werkt het commando. Met de parameter: -n kun je een dry run doen zonder dat er iets wijzigt, handig om te testen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DriesA schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:31:
Hoi,

Ik heb een Synology DS415+ met de laatste DSM erop.

In een bepaalde folder (/httpfiles/images) staan er diverse bestanden. Deze zou ik via een browser willen raadplegen, zonder dat er authenticatie nodig is. De functionaliteit is enkel nodig binnen het lokaal netwerken, waardoor security iets minder een factor is.

M.a.w. een afbeelding ophalen zou moeten lukken door gewoon te surfen naar http://NASIP:PORT/httpfiles/images/image01.jpg

Is dit mogelijk? Indien ja, hoe realiseer ik dit?
Ontsluiten met de ingebouwde webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:05:
[...]

Ontsluiten met de ingebouwde webserver.
Thanks! Ik heb inderdaad Webstation hiervoor kunnen gebruiken. Daar heb ik een Virtual Host opgezet, waar ik een poort en een bepaalde directory heb kunnen instellen die toegankelijk moet zijn.

Ik kan nu bestanden opvragen door de volledige URL in te voeren (http://NAS_IP:PORT/folder/image.jpg). Wat een mooie extra zou zijn, is als je de map opvraagt (http://NAS_IP:PORT/folder/), je ook een lijst krijgt van de bestanden die er in staan. Is zoiets mogelijk?

Bedankt!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@DriesA goed bezig!

Via de webservices zelf weet ik dat niet, maar je kunt wel als je in file manager rechtermuisknop het context menu opent kiezen voor 'share files' en zo een hele map delen. Als je quickconnect hebt aangezet zelfs met het hele internet zo je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:35:
@DriesA goed bezig!

Via de webservices zelf weet ik dat niet, maar je kunt wel als je in file manager rechtermuisknop het context menu opent kiezen voor 'share files' en zo een hele map delen. Als je quickconnect hebt aangezet zelfs met het hele internet zo je wilt.
Inderdaad, dat werkt (ook via WAN)!

Het enige jammere is dat ik via een HTTPS Certificate error moet passeren (net zoals wanneer ik inlog op mijn Synology als admin). En ik kan de afbeeldingen in de betreffende folder niet gewoon aanklikken, maar ik moet op "download" klikken. En de pagina is niet helemaal Mobile Friendly. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DriesA schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Inderdaad, dat werkt (ook via WAN)!

Het enige jammere is dat ik via een HTTPS Certificate error moet passeren (net zoals wanneer ik inlog op mijn Synology als admin). En ik kan de afbeeldingen in de betreffende folder niet gewoon aanklikken, maar ik moet op "download" klikken. En de pagina is niet helemaal Mobile Friendly. :-)
Nee tis ook echt bedoeld als 'delen' en niet presenteren. Heb even geen oplossing voor je paraat dan even, behalve wellicht WebDav?

https://www.synology.com/..._Synology_NAS_with_WebDAV

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-07-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesA
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Nee tis ook echt bedoeld als 'delen' en niet presenteren. Heb even geen oplossing voor je paraat dan even, behalve wellicht WebDav?

https://www.synology.com/..._Synology_NAS_with_WebDAV
Hoi,
Ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden. Ik heb online een PHP script gevonden die alle bestanden mooi weergeeft.

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb (weer eens) problemen met mijn DS211j. Nadat ik hem niet meer aan de gang kreeg heb ik DSM opnieuw geinstalleerd (2 x 4 seconden reset indrukken) Dat werkte prima, ondanks dat één van mijn schijven waarschijnlijk kaduuk is. Anyway, ik installeer gisteravond een paar packages opnieuw en het lijkt allemaal prima te werken. Totdat vanochtend DSM niet meer bereikbaar is Althans, als ik naar het IP-adres ga krijg ik gewoon de welkomstpagina (Hallo! Welkom bij Synology Web Station!) te zien, ik kan hem pingen, maar ik kan DSM op poort 5000 niet bereiken Hij blijft maar laden. Synology Assistant kan hem niet vinden. Ik had uiteraard de SSH-toegang nog niet ingeschakeld, dat doe ik de volgende keer als eerste...

Ik vermoed dat ie in één of ander index- of controleproces zit (ivm die harde schijf) maar wat denken jullie, gewoon nog even laten gaan?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Het lijkt er op dat mijn 209+ (die ik gebruikte als backup target voor mijn 216+) de geest gegeven heeft.

Alleen nog maar knipperende blauwe led, of ik nu met originele hdd's, een nieuwe of zonder hdd's boot.
LAN lampjes doen ook niks meer, assistant kan hem niet vinden.

Misschien dat hier iemand nog een briljant idee heeft, anders beschouw ik mijn trouwe maatje als verloren.

Bleek dat ons pa als hij zijn router wilde resetten gewoon het hele stekkerblok uit het stopcontact trok (Hij staat bij mijn ouders thuis voor remote backup). ;w

Gelukkig heb ik nog een backup naar de synology c2 beta en een sync naar stack...

EDIT: NVM 8)7

Had m hier nog liggen met power aan, disken unplugged. Ineens PIIIEEEEEP en assistant zag m weer. Uitgezet, disken aangesloten en hij doet het weer 8)7

Tuurlijk net nadat ik op submit klik op synology support form :P

[ Voor 16% gewijzigd door KnoxNL op 30-07-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Jivebunny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Ik draai het ook via Docker. Wat is de foutmelding die je krijgt (in sonarr logs)? Ik heb nzbget, sonarr en radarr in docker draaien en heb eigen user met ID 1031 draaien. en GID100. Heb je ook bij download client de juiste remote path ingevuld? En niet stiekem (als je nzbget gebruikt) in het nzbToMedia script ook nog (remote) mounting points gemaakt? Die cancellen elkaar namelijk.

Ik draai Sonarr met eigen UID, GID en Remote path settings (onder download client), en bij nzbget dus expliciet niets van die remote mounting path settings in het nzbtomedia script.

[...]

Oh ja je kunt ook de users gebruiken. Ik heb die alleen al voor andere zaken in gebruik en wilde het even netjes gescheiden houden. Het zou geen kwaad moeten kunnen inderdaad, maar ik wilde het gewoon netjes oplossen.

Even voor de duidelijkheid; je moet de PGID en PUID instellen in de docker container, niet in de GUI van Sonarr zelf toch? Ik ben nu alles namelijk dubbel aan het checken omdat ik niet zeker weet waar ik bovenstaande gegevens in moet voeren. :P

Ik krijg onderstaande logs wanneer ik Radarr op start na het veranderen van de PGID en PUID:
code:
1
Unable to get free space and unmapped folders for root folder: /Films/: Access to the path '/Films' is denied.

en
code:
1
2
Unable to communicate with NZBget.: Cannot access a disposed object.
Object name: 'System.Net.Sockets.NetworkStream'.

Wanneer ik machtigingscontrole gebruik op de gedeelde map Films heeft de gebruiker wél read/write toegang tot de map.

Het verhaal over de remote path van NZBget begrijp ik niet. Dit gebruik je toch enkel wanneer je NZBget niet lokaal draait? Het heeft overigs gewoon altijd gewerkt zonder remote path. Ik gebruik overigs geen scripts in NZBget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Psvtje10 Maar je radarr en sonarr draai je wel in docker? En nzbget lokaal?

Edit: sonarr in docker zie ik. Was het even kwijt. Maar dan moet je voor de container zelf inderdaad met de juiste uid en gid instellen bij docker, maar de melding die je geeft heb ik ook gehad. Op het moment dat sonarr de episodes wil verwerken, doet deze dat niet automatisch via de docker uid en gid. Die moet je dan ook nog instellen in de interface van sonarr bij media management onder de hidden settings. Tevens moet je ook het remote path bij sonarr onder download client goed instellen. Dat was bij mij het probleem uiteindelijk toen ik sonarr en docker in een container ging draaien. Ik kreeg ook Access denied en zelfs de gelinkte folders via de container gingen niet goed zonder in de interface van sonarr het remote path in te vullen.

Probeer het eens door dat in de sonarr interface in te stellen. Bij mij was dat de oplossing van de Access denied uiteindelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door Jivebunny op 30-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Jivebunny schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:02:
@Psvtje10 Maar je radarr en sonarr draai je wel in docker? En nzbget lokaal?
Nee, draaien allen in Docker. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Psvtje10 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Nee, draaien allen in Docker. :)
Ah dan hebben we een vergelijkbare setup.

Nzbget in docker is eigenlijk een soort van remote setup, maar remote path hoeft dan niet per se wanneer je het bij sonarr en radarr goed instelt.

Ook nzbget draait bij mij in docker. Zeker even wat ik hierboven erbij heb gezet proberen. Ik heb dan precies hetzelfde probleem gehad. En ik heb dan nog wel bij nzbget de scripts nzbtomedia in gebruik. Daar hoef je dan niet een path te mounten. Ik had die uiteindelijk beide draaien wat elkaar tegenwerkte, maar dat was naast het Access denied probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Jivebunny op 30-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Jivebunny schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Ah dan hebben we een vergelijkbare setup.

Nzbget in docker is eigenlijk een soort van remote setup, maar remote path hoeft dan niet per se wanneer je het bij sonarr en radarr goed instelt.

Ook nzbget draait bij mij in docker. Zeker even wat ik hierboven erbij heb gezet proberen. Ik heb dan precies hetzelfde probleem gehad. En ik heb dan nog wel bij nzbget de scripts nzbtomedia in gebruik. Daar hoef je dan niet een path te mounten. Ik had die uiteindelijk beide draaien wat elkaar tegenwerkte, maar dat was naast het Access denied probleem.
Zojuist geprobeerd, wilt niet werken. Zou jij jouw configuratie (wbt remote path mappings) kunnen laten zien? Ik twijfel of ik de juiste gegevens in voer.

Ik merk zonet overigs ook op dat zowel Sonarr, Radarr en NZBget alle drie niet werken met de PGID en PUID van de nieuw gemaakte gebruiker..

Dit zijn de rechten van de groep downloaders, mocht ik daar iets niet goed in hebben gesteld. 8)7 Ik begin nu overal aan te twijfelen. :(
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2remsut.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/16gn9u9.jpg

Ik test het net met de PGID en PUID van mijn eigen admin account en dit werkt ook niet. Ik denk dat ik in de verkeerde hoek aan het kijken ben..

EDIT: ik heb alle drie de containers gisteravond aan de praat gekregen. Ik heb de PGID van de groep downloaders (de groep die ik speciaal heb gemaakt voor NZBget, Sonarr, Radarr etc) gebruikt. Ik had dit al eerder geprobeerd maar waarschijnlijk heb ik óf een typefout gemaakt óf de PGID bij PUID gezet. :+ In ieder geval; bedankt voor alle hulp! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door TheNameIsBart op 31-07-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 12-09 16:50
Tortelli schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:36:
@Tijs_a Je hebt nu 2x4TB in SHR (feitelijk een raid 1), en dit volume wil je uitbreiden naar 2x4TB + 2x8TB?.

Je conclusie is inderdaad accuraat; de data van je 2x4TB zal eerst verspreid worden naar de 1e 8TB schijf, die feitelijk fungeert als een 4TB hdd (4TB blijft ongebruikt). Pas als je de 2e 8TB HDD toevoeg kun je deze data gebruiken.

Hou er wel rekening mee dat het uitbreiden vrij veel tijd kost; in mijn geval kost dit ~24 uur (4x4TB en 3x6TB waardoor ik 1x28TB volume heb in theorie).
Ok bedankt voor de reactie. Ik heb er een 8TB schijf bijgeplaatst. Komt de ongebruikte ruimte vanzelf vrij als ik de tweede 8TB bij plaats of moet ik nog speciale zaken hiervoor uitvoeren.
Het expanden gaat niet heel snel :) Op 45 proces naar 36 uur.

Acties zoals elders beschreven op internet helpen niet meer toch, aangezien ze telkens overschreven worden.?
code:
1
2
echo 16384 > /sys/block/md0/md/stripe_cache_size
echo 50000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@Tijs_a
Ik heb wel wat snelheidswinst behaald met die commando's. Mijn uitbreiding duurde zo'n 24 uur volgens mij.
Als je een 2e 8TB schijf toevoeg kun je het volume uitbreiden, dit uitbreiden gaat vrij snel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Ik heb een eigen domein welke verwijst naar mijn NAS. Daarnaast heb ik een subdomein die verwijst naar iets anders op hetzelfde IP-adres. Dit heb ik gerealiseerd met een reverse proxy. Ik heb een SSL certificaat geïnstalleerd en deze werkt prima wanneer je https://www.mijndomein.nl gebruikt. Wanneer ik www.mijndomein.nl gebruik wordt er geen gebruik gemaakt van een HTTPS verbinding.

Ik zie veel oplossingen voorbij komen waarbij men hun .htaccess bestand bijwerkt met onderstaande:

code:
1
2
3
4
server {
    listen 80;
    server_name example.pl *.example.pl;
    rewrite ^/(.*)$ http://www.example.pl/$1 permanent;

Ik heb echter geen FTP toegang tot mijn domein aangezien dit niet in mijn pakket zit. Heeft iemand een idee hoe ik een automatische redirect van HTTP naar HTTPS kan realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Psvtje10 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:15:
Ik heb een eigen domein welke verwijst naar mijn NAS. Daarnaast heb ik een subdomein die verwijst naar iets anders op hetzelfde IP-adres. Dit heb ik gerealiseerd met een reverse proxy. Ik heb een SSL certificaat geïnstalleerd en deze werkt prima wanneer je https://www.mijndomein.nl gebruikt. Wanneer ik www.mijndomein.nl gebruik wordt er geen gebruik gemaakt van een HTTPS verbinding.

Ik zie veel oplossingen voorbij komen waarbij men hun .htaccess bestand bijwerkt met onderstaande:

code:
1
2
3
4
server {
    listen 80;
    server_name example.pl *.example.pl;
    rewrite ^/(.*)$ http://www.example.pl/$1 permanent;

Ik heb echter geen FTP toegang tot mijn domein aangezien dit niet in mijn pakket zit. Heeft iemand een idee hoe ik een automatische redirect van HTTP naar HTTPS kan realiseren?
Wat voor reverseproxy gebruik je? Jwilder/nginx? In een docker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Jivebunny schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Wat voor reverseproxy gebruik je? Jwilder/nginx? In een docker?
Ik gebruik de ingebouwde reverse proxy in DSM (configuratiescherm --> toepassingportaal --> reverse proxy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Psvtje10 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:18:
[...]

Ik gebruik de ingebouwde reverse proxy in DSM (configuratiescherm --> toepassingportaal --> reverse proxy).
Hmm dan kan ik je niet helpen helaas. Misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:43

kraats

Ik rol

Psvtje10 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:15:
Ik snap niet zo goed wat je hier mee bedoelt. Je hebt je site toch op je eigen NAS draaien? Dan hoef je geen FTP toegang te hebben en geen 'pakket'?!

Ik heb in de .htaccess op mijn subdomeinen deze tekst staan. Volgens mij moet je wel Apache draaien om het te laten werken, maar dat is makkelijk te testen
code:
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule (.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
DukeBox schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:38:
@_Teq_ Ja, dat heb ik zelf zo al diverse malen gedaan. Wel opletten dat je 'root' directory exact gelijk is, dus niet een niveau versprongen.
@DukeBox Nu toch een issue denk ik. Afgelopen weekend reinstall van Windows 10 gedaan, CS client opnieuw geinstalleerd op PC, settings hetzelfde gezet als voor de installatie en de boel laten syncen.

De wachtrij voor nog te verwerken bestanden is opgelopen tot meer dan 125k files, maar er zijn er een aantal waarover ik de volgende melding krijg:

"[Filename.extensie] kan door geweigerde toegangsrechten niet worden gesynchroniseerd of het bestand is in gebruik". Het lijkt om een aantal (10 st. ofzo) bestanden te gaan waar de client de hele tijd doorheen loopt, heel soms komt er een ander bestand doorheen voordat dezelfde files + meldingen weer opkomen. In dit tempo verwacht ik ergens tegen mijn pensioen de boel gesynchroniseerd te hebben 8)7 (en ja, dat duurt nog even).

Geprobeerd:
  • Een search gedaan op de bestanden, deze lijken helemaal niet aanwezig op mijn PC;
  • CS client runnen als Administrator;
  • Overige software (Google Drive, etc.) die ook iets in de mappen doet afgesloten;
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

kromme schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Deze staan goed...hetzelfde als die andere mappen, als ik kijk bij de sync staan daar ook kruisjes bij
Het zat hem in de bestands grote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Voor de mensen die mijn post hierboven hebben gelezen en het ook niet weten: ik heb alle files op m'n server van read-only gehaald (d.m.v. attrib -s -h -r "c:\path to folder\*.*" /s /d in de cmd), dat bleek het issue te zijn. Syncen verloopt nu probleemloos (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Ik probeer mijn EXT4 HDD (WD Red) te checken met WD Data Lifeguard Diagnostics, maar via de USB3.0 dock wordt de HDD niet eens herkent in Windows 7! Iemand tips?
Pagina: 1 2 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).