Anoniem: 302359 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:26:
Het gaf altijd een zeer bevredigend gevoel als je een uit de bocht gevolgen discussie weer wat recht kon trekken. Hopelijk luisteren jullie niet alleen naar de mening van mods/powermods en word deze verandering ongedaan gemaakt of kom met een mooi alternatief. Geheel weglaten zou ik echt heel zonde vinden.
Maar daar ga je al verkeerd met het vetgedrukte: Een boostpunt is niet bedoeld om een discussie
recht te trekken.. Een boost punt is bedoeld om die posts te
belonen die inhoudelijk sterk voor de dag komen. Wat je dus toegeeft nu te doen, is dat je je boostpunten niet meer inzet om inhoudelijke posts te belonen, maar om
tegenwicht te bieden aan reacties die een discussie doen ontsporen.
Anoniem: 302359 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:56:
[...]
Fair enough.. Toch vraag ik mij af hoeveel % van de vaste frontpage tweakers er van af wil. Diegene die blij zijn met de boostfeature hoor je nog vrij beperkt in deze discussie want die weten waarschijnlijk niet eens dat de discussie gevoerd wordt. Ik moest er zelf ook actief naar zoeken op het forum. Het zou mij niet verbazen dat wanneer je een frontpage poll over dit onderwerp houd er een heel andere voor of tegen verhouding uit komt in vergelijking met deze draad.
Dan hoor je vooral weinig inhoudelijke argumenten. Dit is hetzelfde verhaal als met de 3-4 keer dat de gehele layout van de site werd aangepast. Men sprak er schande van (ook ik) maar in de FP reacties zag je dat niet terug. Dat vind je terug op GoT.
Het is dus niet zo klip en klaar dat een FP poll ineens betere resultaten gaat leveren... zeker omdat deze case al
letterlijke jaren aan de gang is.
Anoniem: 302359 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:56:
[...]
Tweakers begint zo wel steeds meer een 13 in een dozijn website te worden. Maak boosts schaarser, moeilijker te verdienen. Zo dwing je men er zuinig mee om te gaan en voorkom je misbruik. Uitschakelen zonder dialoog met de frontpage community aan te gaan siert het mod/adminteam naar mijn idee totaal niet. Daarmee doe je de tweakers die de boost functie wel goed gebruikt hebben echt te kort. Met een post op het forum waar men zelf naar op zoek moet, geïnitieerd en gevoerd door mods/powermods ga je naar mijn idee geen representatief beeld kunnen vormen hoe de frontpage community er over denkt. Veel frontpage tweakers komen nauwelijks tot nooit op het forum.
Men misbruikte die boostpunten en zette ze niet in voor waar ze voor bedoeld zijn. Na bijna 5 jaar discussie vind ik het argument
''Maar het had op de FP moeten staan! Nu is het niet eerlijk!'' te kort door de bocht. Had het op de FP moeten staan? Ja, 3-4 jaar eerder. Maar dat is niet gebeurd, en zo zijn er nog veel meer hoofdpijndossiers die je op de FP zou kunnen plaatsen. Laat ik het zo zeggen: Als je begaan bent met de moderatie en hoe dat dagelijks werkt en je vaak verkeerd gemodde posts spot, dan was je dit al opgevallen (Want dan was je op GoT in het mismodtopic wezen posten) maar dan had je ook aan die discussie bijgedragen.
Dus nee, ik vind het argument dat veel FP tweakers niet op het forum komen in deze context niet correct. Diegene die zich hier druk over maken, deden dat in het mismodtopic. En reageerden in de GoT topics. Eigenlijk zeg je dus dat je dat allemaal nooit is opgevallen. Hoe is
dat het probleem van Tweakers?

Bor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:28:
[...]
Ik weet niet of je dat zo kunt bekijken. Iemand die er dankbaar gebruik van maakte om zijn mismoderaties kracht bij te zetten wil er ook niet graag vanaf. Het gaat meer om nut vs misbruik denk ik. Dat is ook de achterliggende reden van deze keuze.
We zagen dat de boosts door veel users veelal niet werden gebruikt maar als dat wel het geval was dan was het vaak niet op een juiste wijze.

Amen. Het verheugt mij zeer dat dit nu leidend door Tweakers wordt uitgelegd aan eenieder die zich nu verbaast dat boosts weg zijn. Dat mag best benadrukt worden.

No offence, maar omdat jij in de 5 jaar dat dit onderwerp bestaat geen enkele keer in het mismodtopic heb gekeken en of überhaupt GoT hebt bezocht met dit onderwerp ga jij nu je activiteit verlagen omdat....
jij niet op de hoogte was?
Dan mag ik hopen dat je geen actieve modder was. Want dan zou je het in die 5 jaar wel voorbij zien komen, en had je er vast wat van gevonden.
Wat een bizarre conclusie die je dan op het conto van Tweakers HQ legt. Sorry hoor, ik ageer vaak tegen ze, maar hier spring ik wel voor hun op de bres.
Anoniem: 302359 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:54:
[...]
Toch merk ik dat ik moeite heb om te verwoorden waarom het mij zo steekt. Het is een emotie, een gevoel, stukje waardering verdwijnt. Ik heb jaren goed m'n best gedaan zuiver te modden en boost correct in te zetten. Als zo'n naar mijn mening leuke feature weggehaald wordt zonder daar een dialoog over te starten met de frontpage stoot je mensen als mij die jaren wel hun best gedaan hebben en het als leuke bezigheid ervaren tegen het zere been. Ben zelf maar op zoek gegaan het is inderdaad wel medegedeeld in .plan maar meer ook niet. Had de titel van dit .plan artikel "boost punten verdwijnen" genoemd en deed dit voorafgaand i.p.v. slechts een mededeling achteraf +link naar een verjaarde forumpost dan had je veel meer reactie en dialoog gehad. Al moet ik toegeven strikt gezien staat het wel op de juiste plek, toch heeft het mij niet bereikt en dus voelt het alsnog een beetje verstopt. Zie ook de eerste zin in reactie nr 2 op pagina 1 van deze thread.
Meer kan ik er niet van bakken. Ik zeg dus niet perse dat het fout is dat het afgeschaft is want ik realiseer me heel goed dat ik niet weet wat de mods/promods weten over de nadelen van de feature maar gezien hoe er over de feature gesproken wordt en het merendeel mods zijn die zichtbaar lobbyen voor afschaffing, oogt het een beetje on-tweakers-achtig hoe hier afscheid van genomen is. Helemaal omdat de negatieve nasmaak rondom de boostknop niet door een ieder gedeeld wordt.
No fi wederom, maar wbt het vetgedrukte: Je hebt jarenlang de boosts verkeerd ingezet. Dat valt je niet kwalijk te nemen, je deed wat je dacht dat goed was. Ook al was dat niet zo. Ik snap dus je frustratie, maar let wel dat deze gebaseerd is op een foutieve interpretatie van de boostpunten. Ik wou dat ik dat anders kon verwoorden. En ik ga ervanuit dat er wel meer mensen zijn met dat idee. Die komen dan in dit geval van een koude kermis thuis.
Het is niet anders. Andersom moet je bedenken dat het ook dodelijk is dat afvalposts op +3 komen omdat men modereert vanuit een persoonlijk
mee eens. Daar wordt dan ook tegen geageerd, en het is dus des te kwalijker als iemand
en mismodt met +3,
en dat ook nog eens doet met boostpunten met 6x weging.

kodak schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:54:
Na veel discussies gevolgd te hebben blijft bij mij de vraag of dit verwijderen van de boostmoderatie echt iets moet opleveren of dat we hier meer bezig zijn met hoop op een mogelijke verbetering.
Ik lees nauwelijks cijfers of sterke argumenten terug. Daardoor lijken reacties of besluiten vooral meningen op basis van gevoel. Dat doet weinig met de start van de voorstellen over het verwijderen. Een beslissing nemen is makkelijk, maar wat is de zin als het bij hoop dat het iets help blijft?
Is er nu een plan om met het verwijderen van de boost meer zin te geven dan een symbolische betekenis dat er een besluit is genomen?
Deze post voldoende reden?
TLDR: Met Boost mods verhoog je de kans dat kul reacties massaal mismodden. Door dit te neutraliseren, verhoog je de instapdrempel: Er zijn immers meer users nodig om tot een zelfde aantal mismods te komen.
Dit betekent
niet dat kulreacties daarmee gevrijwaard zijn van modmisbruik, want een echte kul reactie zal altijd nog wel genoeg +3 krijgen als deze
het onderbuikgevoel,
''de waarheid'' of
het gevoel van de meerderheid verwoordt. Als het echter een onzinnige oneliner is, dan is dat puur mismodden te noemen. +3tjes geef je namelijk niet omdat een grote groep
vindt dat het iets goed samenvat of verwoordt, maar die geef je omdat een post
inhoudelijk sterk is.
Kort door de bocht:
- Een scherpe oneliner is niet een +3.
- Een scherpe oneliner die daarnaast deze onderbouwt met inhoudelijke links maakt de kans op een +3 stukken sterker en valider. Dat is het verschil.
[
Voor 0% gewijzigd door
Redneckerz op 09-11-2019 12:10
. Reden: Betere lijst. ]