Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Smartphonemaker OnePlus zegt dat het effect bij scrollen op zijn nieuwste smartphone OnePlus 5, waarbij content lijkt uit te rekken en daarna weer samenkomt, 'natuurlijk' is. Het is onbekend waardoor het probleem precies wordt veroorzaakt.

Het effect is zichtbaar op veel OnePlus 5-modellen en heeft online de bijnaam 'jelly scrolling' gekregen. OnePlus zegt in een statement tegen diverse sites, waaronder Android Police, dat het effect 'natuurlijk' is en dat er geen variatie zit in schermen tussen toestellen.

Daarmee lijkt OnePlus te zeggen dat het effect zichtbaar is bij alle telefoons, hoewel de fabrikant claimt dat een klein aantal gebruikers het probleem hebben aangedragen bij de fabrikant. Onder meer op GoT, het OnePlus-forum en Reddit zijn er gebruikers die het probleem melden, hoewel veel mensen zeggen ook niets te zien. Dat is niet in lijn met het statement van OnePlus, want de fabrikant zegt duidelijk dat het scherm tussen apparaten niet verschilt.

Hoewel er veel theorieën zijn waar het scrolleffect vandaan komt, heeft OnePlus geen daarvan bevestigd. De OnePlus 5 kwam deze week uit en Tweakers publiceerde een review van de smartphone.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.029-06-2017Topic aangemaaktrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 145% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_D89
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-02 08:51
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Al dit gedoe over Jelly.. Ik heb nergens last van.. Ik kom van een S6 af en wat ik merk is dat alles zo soepel en vlot opent. En de S6 was echt al wel een soepele telefoon na de S5 en daarvoor. De laatste Nougat update heeft de S6 goed gedaan. Maar de OP5 is zoveel soepeler! alles opent instantly. Scrollen.. Jelly? Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat.. Als je snel scrolt op je laptop zie je ook het 1 en ander verspringen.. Ik heb wat YouTube videos bekeken omtrent dit fenomeen.. Ik vind het een beetje een in het leven geroepen zuurkijkerij.. Ik kan je vertellen dat de OP5 soepeler en meer clean scrolt dan de S6.. Heb nergens last van. Persoonlijk negeer ik het hele jelly syndroom vanaf nu af aan haha.
Ik kom ook van een S6 af en ik geef je daarin ook absoluut gelijk. Ik heb het ook niet over het openen van apps, maar op het moment dat je door een lange pagina met tekst aan het scrollen bent lijkt het alsof de pagina uit elkaar getrokken wordt en dat ziet er gewoon apart uit en dat valt op. Ik vind de OP wel een echte verbetering ten opzichte van de S6 ondanks het in theorie "mindere" scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gixfreax
  • Laatst online: 04-08-2023
Uh oh Jelly scrolling is normaal volgens Oneplus?

https://www.theverge.com/...jelly-scrolling-statement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 23:24

The_Worst

Unox

Volgens de support, sorry zijn ze weer, is het rom team er toch mee bezig:
Support: I understand that you'd like to continue enjoying a smooth scrolling experience as you go about regular browsing. I'd like you to know that this has already been reported and since we'd like to be as accurate as possible when providing important information like this, we're still waiting for an official update regarding the matter. Let me know if you have other concerns I can assist you with.

Me: Right. But I understand there has been an official response. So I understand this is just initial response, and there will be more details to come then?

Support: Our ROM team are working on this and hopefully it will be included in the next update to fix this issue.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 22:21

Dus mijn theorie is confirmed. Jelly effect is inderdaad iets wat op elk scherm is.

Alleen sommige mensen zien het dus niet en er komt geen fix als het normaal is.

Teruggebracht niet zonder reden en dus vind ik het jammer dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 23:00
Ik heb vanavond mijn Oneplus 5 in gebruik genomen. Ik had al veel gelezen over het jelly-effect en ik vreesde er al voor: ik zie het iedere keer als ik scroll en ik word er na langer gebruik van de telefoon werkelijk duizelig van. Dit is echt een enorme teleurstelling na een hele tijd te hebben uitgekeken naar dit toestel. Voor de rest is het echt een topapparaat.

De telefoon was afgelopen maandag al geleverd dus de 15 dagen bedenktijd zijn al ruim ingegaan. Als er voor het verstrijken van de bedenktijd geen direct zicht is op oplossen van het probleem gaat de telefoon terug.

Twee vrienden van me hebben het toestel ook. Ik heb ze gevraagd of ze het zien, één zegt nee en de ander moet nog reageren. Ik ga morgen wellicht even langs om te vergelijken, want ik ben erg benieuwd of alle toestellen het hebben of niet. Ik zal de bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:12:

Dus mijn theorie is confirmed. Jelly effect is inderdaad iets wat op elk scherm is.

Alleen sommige mensen zien het dus niet en er komt geen fix als het normaal is.

Teruggebracht niet zonder reden en dus vind ik het jammer dat het zo is.
En dit is ook precies wat ik ook al zij, het scherm is op de kop gemonteerd (design) issue net als de 2.4GHz wifi antenne...Oneplus gaat hier helemaal niets aan doen zoals verwacht.

Of je accepteert dat het er is en je houdt het toestel, of je vraagt je geld terug voor dat het te laat is.

Denk dat deze situatie Oneplus niet veel goed gaat doen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vrij vertaald:

''We kunnen het hoogstwaarschijnlijk niet fixen, maar bovenal hebben we geen zin in een grote recall of een zooitje RMA's''

Never settle, toch?

In ruim 3 jaar je ''flagship'' duurder € 200/250 maken en dan in 2017 met deze OP5 voor minimaal €500 op de markt komen....
Respect voor OnePlus als ze er gewoon zeer makkelijk mee wegkomen! 8)7

en hup, gauw weer de gauw de roze bril opdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:43
Degene die het jelly effect niet hebben of niet zien, hebben jullie last van wifi problemen?

Ik zie het jelly effect namelijk niet, en heb ook geen WiFi problemen. Andere in mijn omgeving zien ook niks vreemd. Mogelijk zit er een verband tussen het jelly effect en de wifi problemen en lijkt er dus een productiefout te zijn in een x aantal toestellen?

En degene met het jelly effect, kunnen jullie bijvoorbeeld de tekst in dit topic blijven lezen als je fanatiek scrolt op een snelheid dat je ogen het nog net bij kunnen houden? Dit is hier namelijk makkelijk te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Robje1244 op 30-06-2017 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Robje1244 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:48:
Degene die het jelly effect niet hebben of niet zien, hebben jullie last van wifi problemen?

Ik zie het jelly effect namelijk niet, en heb ook geen WiFi problemen. Andere in mijn omgeving zien ook niks vreemd. Mogelijk zit er een verband tussen het jelly effect en de wifi problemen en lijkt er dus een productiefout te zijn in een x aantal toestellen?

En degene met het jelly effect, kunnen jullie bijvoorbeeld de tekst in dit topic blijven lezen als je fanatiek scrolt op een snelheid dat je ogen het nog net bij kunnen houden? Dit is hier namelijk makkelijk te doen.
Net even testje gedaan.
5ghz, haalt mijn snelheid thuis prima op 15m van de router
2.4ghz blijft op de zelfde afstand in vergelijking achter.

En ja heb het jelly effect.

Heb gister avond toch nog maar eens gereageerd op de mail die ik van support kreeg na het artikel van the verge.

Thanx for your response. After your email I got a little more confidence this is taking seriously and will be solved soon.
But..... I'm just reading a article on "the verge" that I hope is not true, because if it is true I'm sending my phone back and I bet a lot of other customers will do also.

I'm referring to this article...

Is this true?

Met als reactie

My name is Cecile, your OnePlus Customer Support. I'll be taking care of this ticket on behalf of my colleague.

Good day! Thank you for the time in sending this email. First of all, I would like to extend my warm regards in your interest with our OnePlus products. We will take note of your feedback and make sure it will help us improve as well. Nevertheless, thank you for your patience and we will do our best to improve our services as we take our stand to follow our slogan "Never Settle". I know that we still have a lot of things to improve and we will do our best to satisfy our customers. For now, please check if your OnePlus 5 is updated to the latest OTA. At this point, we are unable to provide you any updates in regards to the Jello effect. Rest assured that this case has been taken cared of by our Tech department. The resolution may be delivered through an OTA. Please stay tuned for our latest updates.

Link to the download page: http://downloads.oneplus.net/.

Looking forward to your next response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:16
(jarig!)
Op xda ook een artikel, ik ben bang dat OnePlus er niets aan kan/gaat doen

https://www.xda-developer...g-effect-is-not-a-defect/

(Zelf geen last van)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:34:
Op xda ook een artikel, ik ben bang dat OnePlus er niets aan kan/gaat doen

https://www.xda-developer...g-effect-is-not-a-defect/

(Zelf geen last van)
Klopt, en er komt nog een uitgebreid artikel aan blijkbaar.
Dit zal.mij de doorslag geven terugsturen of niet.

Zie deze reacties (1e 3 onder het artikel)

Hey everyone. Since I published this article, I've since come across evidence (thanks to SultanXDA) that supports OnePlus's claim... but it may not be something some of you guys will like.

I won't edit this article to remove the claim that I believe is now inaccurate in the interest of transparency.
10
Reply

CaraMuuu MishaalRahman
7 hours ago
Hi MishaalRahman. Many users will need to decide soon whether to keep or return their phones, based on the prognosis for this issue. We would appreciate if you'd share that information so we can make a rational decision based on realistic expectations (again, in the interest of transparency). OnePlus' statement is a little bit unclear, they claim there's no hardware or QA issue, but they don't say if they can "improve the experience" in the future via SW updates. Thanks in advance.
4
Reply

MishaalRahman CaraMuuu
4 hours ago
Rest assured, our article on the matter will be thorough. You can judge for yourself after the article is published what you want to do with your phone. A short comment on this subject would be unfair to OnePlus, so we're waiting to hear back from them before moving forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 20:34

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb er totaal geen last van, scrollen gaat instant en smooth. Geen screen tearing of andere gekke vervormingen. Ik zit op HydrogenOS ipv OxygenOS.. zou dit verschil maken?

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
Gohan040 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:38:
[...]

Klopt, en er komt nog een uitgebreid artikel aan blijkbaar.
Dit zal.mij de doorslag geven terugsturen of niet.

Zie deze reacties (1e 3 onder het artikel)

Hey everyone. Since I published this article, I've since come across evidence (thanks to SultanXDA) that supports OnePlus's claim... but it may not be something some of you guys will like.

I won't edit this article to remove the claim that I believe is now inaccurate in the interest of transparency.
10
Reply

CaraMuuu MishaalRahman
7 hours ago
Hi MishaalRahman. Many users will need to decide soon whether to keep or return their phones, based on the prognosis for this issue. We would appreciate if you'd share that information so we can make a rational decision based on realistic expectations (again, in the interest of transparency). OnePlus' statement is a little bit unclear, they claim there's no hardware or QA issue, but they don't say if they can "improve the experience" in the future via SW updates. Thanks in advance.
4
Reply

MishaalRahman CaraMuuu
4 hours ago
Rest assured, our article on the matter will be thorough. You can judge for yourself after the article is published what you want to do with your phone. A short comment on this subject would be unfair to OnePlus, so we're waiting to hear back from them before moving forward
Er staat dus, claim van Oneplus:
Thus, the company is claiming that this scrolling behavior is not at all a symptom of a defective product. OnePlus would like to stress that this scrolling effect people are seeing is “not a QA or manufacturing defect” , and thus people should not expect an OTA update to resolve what they may be seeing, nor contact customer service for a replacement device.

En XDA zegt:
Since I published this article, I've since come across evidence (thanks to SultanXDA) that supports OnePlus's claim...

Dus er zal geen oplossing komen. je hoeft naar mijn idee niet af te wachten

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dus als je in de nabije toekomst bij OnePlus aanspraak wil maken op after sales /garantie kan OnePlus zeer eenvoudig antwoorden met ''is not a QA or manufacturing defect”, en daarmee dus case closed!

Hoopgevend... ;w ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
Geert1976 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:32:
dus als je in de nabije toekomst bij OnePlus aanspraak wil maken op after sales /garantie kan OnePlus zeer eenvoudig antwoorden met ''is not a QA or manufacturing defect”, en daarmee dus case closed!

Hoopgevend... ;w ;w
Niet alles gelijk over 1 kam scheren. Ze doelen specifiek op de issue van het jelly effect. Wil niet zeggen dat ze dat met ieder probleem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Niet alles gelijk over 1 kam scheren. Ze doelen specifiek op de issue van het jelly effect. Wil niet zeggen dat ze dat met ieder probleem doen.
Ja, het viel mij al op dat jij je nieuwe OnePlus 5 met een mooie grote roze zonnebril op, gebruikt.
Je goed recht uiteraard.

Wellicht als een ander het eens objectief zou bekijken, de uitspraak van OnePlus anders (objectief) en helder zou beoordelen.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
Geert1976 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:49:
[...]

Ja, het viel mij al op dat jij je nieuwe OnePlus 5 met een mooie grote roze zonnebril op, gebruikt.
Je goed recht uiteraard.

Wellicht als een ander het eens objectief zou bekijken, de uitspraak van OnePlus anders (objectief) en helder zou beoordelen.

;)
HUH? Ik bekijk het zeker objectief alleen kun je niet vanuit gaan dat Oneplus in de toekomst alles zo gaat behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:51:
[...]

HUH? Ik bekijk het zeker objectief alleen kun je niet vanuit gaan dat Oneplus in de toekomst alles zo gaat behandelen.
kijk eens hoe OnePlus zelf (en dus niet de consument) de nieuwe camera's tot in den treure heeft gehyped in hippe filmpjes, tweets op Twitter en berichten op Facebook, dit nog dus vòòr de release.
Geloof dat er genoeg experts nu achteraf aangeven dat die camera's nou niet echt zo denderend zijn.

Tevens werd er eerst vanuit OnePlus gecommuniceerd dat er serieus gekeken zou worden naar dit Jello effect. Nog geen 24 uur later (!!) komen ze al met een officiele uitspraak via The Verge waarin zeer duidelijk aangeven dat er niks aan te doen is.

Zeer hoopgevend voor de toekomst inderdaad... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 08:41
Lol, in eerste instantie had ik niet last van het jello effect. Na t bericht van Tweakers vroeg ik een collega of hij het toevallig wel zag bij mij en ja hoor, hij wel :D Nu, als ik langzaam scroll zie ik het effect ook inderdaad. Maar ik moet zeggen dat het wel erg subtiel is, ik vind het in ieder geval geen probleem en niet storend :)

Twee collega's hebben de 3/3T en die zien het effect ook bij het omkeren van hun telefoon. Dus ik denk dat het inderdaad een probleem is van het scherm en hoe het geinstalleerd is op je telefoon.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03 14:41
Vindt het jammer van het scherm! Is iets waar ik niet mee wil rond lopen. Dus als ik het merk met de OP5 die maandag opnieuw binnenkomt dan ga ik toch helaas over op de galaxy s8 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roccothehelper
Geert1976 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:28:
[...]

ik heb de S8 een maandje gehad.
Je weet dat de S8 een 100% andere ervaring gaat worden he? ;)

je gaat van 0 bloatware naar een feestje van dubbele apps en een doolhof aan instellingen. En ook de S8 vertoont na een paar weken gebruik al 'lag' en 'stutters'
Dat is ook waarom ik het liever niet wil! Maar mijn OPO is opzich nog niet zo traag dat ik er niet meer mee kan leven het is meer dat de accu het gewoon niet meer lang volhoudt. Dus ik wil voor dat ik op vakantie ga toch graag een nieuwe phone die wat langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Dat is ook waarom ik het liever niet wil! Maar mijn OPO is opzich nog niet zo traag dat ik er niet meer mee kan leven het is meer dat de accu het gewoon niet meer lang volhoudt. Dus ik wil voor dat ik op vakantie ga toch graag een nieuwe phone die wat langer mee gaat.
Twijfel ook wel een beetje. Ook gezien het feit, als je de OP5 straks tweedehands wil verkopen en de koper merkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik heb op mijn 3T niet merkbaar last van een jello-effect. Toch uit nieuwsgierigheid eens verder gelezen wat iedereen nu bedoelt.

Uit de beschrijving toch iets herkenbaars, alleen niet van de oneplus, maar van mijn samsung galaxy tab S.
Die heeft ook een amoled scherm, harstikke mooi!
Maar als ik het scherm kantel en door een webbpagina heen scroll zie je de pagina tijdens het bewegen scheeftrekken. Dat effect is er niet als ik in landscape kijk.
Vanwege het grotere scherm (10,5 inch) is het effect heel duidelijk te zien.

Als dit hetgeen is wat iedereen bedoelt, is het dus niet alleen een Oneplus issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Twijfel ook wel een beetje. Ook gezien het feit, als je de OP5 straks tweedehands wil verkopen en de koper merkt het wel.
Dit is dus de gedachten waar ik mee zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Oke, dan heb ik tot 8 juli de tijd om te beslissen. Vind het wel lastig, zeker om een vergelijkbaar alternatief te vinden.
Laat maar horen als je een keuze maakt! Ik zelf hoop alsnog stiekem dat mijn nieuwe het jelly effect alsnog niet heeft. Maar naar dat bericht van OP ben ik bang dat ik teleurgesteld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Oke, dan heb ik tot 8 juli de tijd om te beslissen. Vind het wel lastig, zeker om een vergelijkbaar alternatief te vinden.
Zelfde verhaal hier, maar toch liever terug. Ga me niet jaar lang of langer dood staren op zo'n probleem voor 500 euro. Onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Laat maar horen als je een keuze maakt! Ik zelf hoop alsnog stiekem dat mijn nieuwe het jelly effect alsnog niet heeft. Maar naar dat bericht van OP ben ik bang dat ik teleurgesteld wordt.
Ik denk dat het duidelijk is dat elke scherm het heeft, maar dat sommigen mensen het gewoon niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat het duidelijk is dat elke scherm het heeft, maar dat sommigen mensen het gewoon niet zien.
Dat denk ik helaas ook. En daar heb je dan 3 jaar voor gewacht! Kocht de 3t niet omdat ik wilde wachten op de 5 nu toch wel spijt van. De 3T was by far de beste deal die OP had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:05:
[...]

Precies, ik zie het zelf niet maar stel ik verkoop hem over een jaar en de koper ziet het wel. Raak je hem niet meer kwijt of tegen een hele lage prijs. Het is nu wel bekend in de markt dat de OP5 dit probleem heeft.

Maar ja een alternatief? Ik gebruik de telefoon ook zakelijk en ik heb geen back-up telefoon. Ik zal dus, mocht ik een andere willen deze snel moeten regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Erik1805 op 30-06-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Hierbij even een filmpje met vergelijkingen van mijn OP5. Bestaat uit 4 segmenten, die allemaal voor zich spreken, de laatste is met de telefoon gedraaid.

Ik zal heel duidelijk zijn, ik ondervind meer 'jelly' bij het laatste segment dan bij de eerdere 3 segmenten. Hierbij komt, ik merk het niet tijdens normaal gebruik van de telefoon en vind het eigenlijk belachelijk dat mensen een heel probleem gaan maken als het in 'slow-motion' te zien is, zo gebruik je je telefoon toch niet? 8)7 (Ik heb het niet tegen de mensen die het tijdens normaal gebruik ondervinden ;) )

/offtopic Ik heb even een vaag account aan moeten maken voor vimeo, daarom Peter Hendrik :P

[ Voor 8% gewijzigd door maik.devries op 30-06-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
OK, dit is toch een ander soort effect dan ik dacht. Ik snap ook waarom ik dit in de praktijk helemaal niet merk.
Normaal gesproken swipe ik niet over het hele scherm, maar geef ik een kort zetje. Dan is het effect er volgens mij niet, in ieder geval op mijn 3T.
maik.devries schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:11:
[video]

Hierbij even een filmpje met vergelijkingen van mijn OP5. Bestaat uit 4 segmenten, die allemaal voor zich spreken, de laatste is met de telefoon gedraaid.

Ik zal heel duidelijk zijn, ik ondervind meer 'jelly' bij het laatste segment dan bij de eerdere 3 segmenten. Hierbij komt, ik merk het niet tijdens normaal gebruik van de telefoon en vind het eigenlijk belachelijk dat mensen een heel probleem gaan maken als het in 'slow-motion' te zien is, zo gebruik je je telefoon toch niet? 8)7 (Ik heb het niet tegen de mensen die het tijdens normaal gebruik ondervinden ;) )

/offtopic Ik heb even een vaag account aan moeten maken voor vimeo, daarom Peter Hendrik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
[video]

Volgens mij wordt ik gek! Zodra hij hem op de kop houdt zie ik ineens dat de iconen groter en kleiner worden :?

Het wordt nu wel heel vreemd. Ik blijf er bij dat ik het in dagelijks gebruik niet zie. En zeker niet zo erg als in sommige filmpjes. Ook andere zien het niet als ik vraag om er op te letten. Vreemd verhaal dit |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 11-05 09:03
[video]

Dit is precies wat ik bedoel. Elke smartphone die je filmt en in slow motion zet heeft een jello effect, logisch want je bent in slow motion. Ik geloof best dat er wat defecte schermen tussen zitten, maar dat betekent niet gelijk dat iedereen het heeft en het dan maar 'niet ziet' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-04 10:57
Ik heb de OP5 nu sinds gisteren in gebruik en ik heb denk ik geen last van het Jello effect.
Althans niet bij normaal gebruik.

Misschien als ik super snel scroll en het dan film aan hoge snelheid en dan vertraagd afspeel dat ik dan wel iets zou zien.

Kan iemand wat voorbeelden geven waar je het kan zien met normaal gebruik?
Want als ik scroll bv in FB of App drawer dan merk ik niets abnormaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de 6gb en geen last van wifi of het "jelly" effect.

Het kan zijn dat ik het niet zie, maar ik heb het vaker getest nu. Wellicht dat er in slowmotion wat te zien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@daflux In de NOS-app kan ik het zien. Het is het best zichtbaar in lijsten met afbeeldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Worst op 30-06-2017 10:36 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Kort resumerend wat ik tot nu toe heb meegekregen uit dit topic:
  • Mogelijk brakke 2,4GHz wifi verbinding (niet voor iedereen)
  • Het (te?) veel besproken jelly-issue
  • Problemen met aansluiten als mediaopslag op PC's (is een fix/workaround voor dacht ik)
Als ik me niet vergis zijn dit de main problemen waar de OP5 mee kampt? Is voor de rest iedereen te spreken over het toestel of zijn er nog zaken die ik mis (hier en daar kom ik berichten over tegenvallende prestaties van de camera tegen).

Door de jelly discussie ben ik me bewust geworden van het feit dat dit gebeurt en herken het ook bij mijn Note4 (als ik hem ondersteboven hou). Ik twijfel eraan om de OP5 gewoon te bestellen en eventueel retourneren mocht ik er echt last van hebben, of toch ff afwachten tot OP met een definitief standpunt komt wat betreft het probleem. Ik neem tenminste aan dat het artikel van The Verge geen definitief antwoord was..

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Zie net dat ik het jello effect heb op mijn Galaxy S7 als ik hem op de kop houd. Zou wel gek worden als ik dit had in normaal (niet op de kop ;')) gebruik denk ik..

De claim dat het display er op de kop in zit lijkt me dus best aannemelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door japjaan op 30-06-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

japjaan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:53:
Zie net dat ik het jello effect heb op mijn Galaxy S7 als ik hem op de kop houd. Zou wel gek worden als ik dit had in normaal (niet op de kop ;')) gebruik denk ik..

Bizar, op mijn S6 ook als ik hem ondersteboven hou. Is me nooit opgevallen. Misschien een eigenschap van OLED?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:41
op me iPhone7 herken ik dit niet iig :)

dus wellicht een oled eigenschap idd.
vanavond eens testen op mijn oled 55" tv :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:59:

vanavond eens testen op een mijn oled tv :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ maak je er ff een filmpje van en dan hier posten? :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
Oke, gezien de geschiedenis niet hoopgevend:

Schermproblemen hebben we eerder gezien bij OnePlustoestellen. De OnePlus One vertoonde een gele tint op het scherm. Daarnaast had het toestel het zogenaamde 'yellow band'-probleem, waarbij er aan de onderkant van het scherm een gele streep te zien is. Destijds gaf OnePlus aan hier niks aan te kunnen doen, het was een design-keuze.

(bron Androidworld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:36:
@daflux In de NOS-app kan ik het zien. Het is het best zichtbaar in lijsten met afbeeldingen.
NOS app even gedownload en daar zie ik het ook niet met normaal gebruik.

Als ik super snel scroll zie ik denk ik wel iets maar dat is moeilijk te zeggen aangezien het zo snel gaat.

Ik heb de 6GB versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

roT- schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:59:

vanavond eens testen op een mijn oled 55" tv :P
Hou je hem wel even ondersteboven en kun je dat dan filmen?
Dan hoef ik die stunt niet uit te halen mijn mijn OLED tv ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 08:41
daflux schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:01:
[...]

NOS app even gedownload en daar zie ik het ook niet met normaal gebruik.

Als ik super snel scroll zie ik denk ik wel iets maar dat is moeilijk te zeggen aangezien het zo snel gaat.

Ik heb de 6GB versie.
probeer eens juist wat langzamer? toen zag ik het ook oppeens bij mij, nog steeds niet storend maar het is er wel :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:41
Geert1976 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:59:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ maak je er ff een filmpje van en dan hier posten? :+ :+
Gaat em niet worden ben ik bang, ik vrees dat mijn vriendin het dan gaat testen op mij :+
(en geloof maar dat et jelly effect meteen zichtbaar wordt)

[ Voor 9% gewijzigd door roT- op 30-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

@japjaan @rajackar

Ja ik was de eerste keer dat ik dat las ook verrast erdoor. Weet even niet meer zeker of het in dit topic was of op XDA, maar dit is een (van de vele) theorie over het ontstaan van het jelly effect. OP heeft in de OP5 het scherm schijnbaar ondersteboven gemonteerd (mogelijk ivm ruimte voor de connector) waardoor het probleem nu zichtbaar zou worden. Mensen speculeren ook dat het mogelijk komt doordat het scherm nu van beneden naar boven word ververst, wat je hersens weer zou verwarren waardoor het effect weer niet voor iedereen optreedt.

Maar daarom dus, ben benieuwd wat het definitieve antwoord is van OP. Natuurlijk, hardwarefoutje of softwarefoutje? Want speculeren is leuk, maar het helpt me niet om de knoop door te hakken :+

Edit:

@ErikRo

*knip*. Offtopic.

Voor de rest neem ik aan dat het meerendeel geen problemen ondervind, net zoals jij. Het zijn doorgaans immers de mensen met problemen die dit soort topics opzoeken..

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
melantrix schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:02:
[...]

probeer eens juist wat langzamer? toen zag ik het ook oppeens bij mij, nog steeds niet storend maar het is er wel :+
Met normaal gebruik bedoel ik dus langzaam scrollen alsof je een artikel zoekt om te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik zie het jelly effect wel op mijn 6GB versie en het is erg storend. Gezien de feedback van Oneplus heb ik niet het gevoel dat dit snel verholpen gaat worden door een software update. De O5 gaat retour en zal mij verdiepen in een andere dual sim telefoon zoals de LG 6, HTC U11 of een S8 +.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roccothehelper
Het effect is trouwens erg extreem als je een app gebruikt met donker thema! Zoals bijvoorbeeld (Schik niet) 9gag 8)7 zwarte stukken lekken over in witte gedeeltes er direct onder! alsof je verf mengt zeg maar. Iets waar ik echt niet tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:00:
Daarnaast had het toestel het zogenaamde 'yellow band'-probleem, waarbij er aan de onderkant van het scherm een gele streep te zien is. Destijds gaf OnePlus aan hier niks aan te kunnen doen, het was een design-keuze.

(bron Androidworld)
Heb je hier een linkje voor? Ik meen mij namelijk te herinneren dat het wel degelijk een hardware probleem was en dit in een latere batch opgelost was. Mijn OPO had hier bijvoorbeeld ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
rens-br schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Heb je hier een linkje voor? Ik meen mij namelijk te herinneren dat het wel degelijk een hardware probleem was en dit in een latere batch opgelost was. Mijn OPO had hier bijvoorbeeld ook geen last van.
https://androidworld.nl/nieuws/oneplus-5-scroll-effect/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
japjaan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:53:
Zou best kunnen. Fabrikanten halen wel vaker van die gekke truc'jes uit :) Bijvoorbeeld schermen die niet te zien zijn met een zonnebril met gepolariseerde glazen erin. Draai je de telefoon om zie je het scherm opeens wel of juist niet. Zou me niets verbazen dat zoiets ook in deze cases het geval is. Gisteren uitgebreid gespeeld met een OnePlus 5'je, maar daar heb ik het Jelly-effect ook niet waargenomen. Zal vanavond nog even door wat lijsten scrollen. Op verschillende filmpjes zie ik het wel degelijk, als dat mijn telefoon zou zijn, is dat :r

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:18:
Het effect is trouwens erg extreem als je een app gebruikt met donker thema! Zoals bijvoorbeeld (Schik niet) 9gag 8)7 zwarte stukken lekken over in witte gedeeltes er direct onder! alsof je verf mengt zeg maar. Iets waar ik echt niet tegen kan.
Oke, net de 9gag app geinstalleerd en donker thema erop. Ik scrollen, langzaam en zie het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
CLB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Zou best kunnen. Fabrikanten halen wel vaker van die gekke truc'jes uit :) Bijvoorbeeld schermen die niet te zien zijn met een zonnebril met gepolariseerde glazen erin. Draai je de telefoon om zie je het scherm opeens wel of juist niet. Zou me niets verbazen dat zoiets ook in deze cases het geval is. Gisteren uitgebreid gespeeld met een OnePlus 5'je, maar daar heb ik het Jelly-effect ook niet waargenomen. Zal vanavond nog even door wat lijsten scrollen. Op verschillende filmpjes zie ik het wel degelijk, als dat mijn telefoon zou zijn, is dat :r
Zou je ook een video kunnen maken? Ik heb namelijk alleen nog maar proof gezien van devices die het wel hebben(including mine) Zou eens mooi zijn als we een device kunnen zien die het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Oke, net de 9gag app geinstalleerd en donker thema erop. Ik scrollen, langzaam en zie het niet 8)7
O apart! Het was op minimum brightness toen ik het in 9gag merkte misschien maakt dat nog uit? Anders heb je misschien toch wel wat meer geluk als mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daflux
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Zou je ook een video kunnen maken? Ik heb namelijk alleen nog maar proof gezien van devices die het wel hebben(including mine) Zou eens mooi zijn als we een device kunnen zien die het niet heeft.
Ik probeer anders vanavond eens een filmpje te maken als ik mijn Nexus 5x terug bij de hand heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:27:
Zou je ook een video kunnen maken?
I'll try! Zie desbetreffende OnePlus 5-eigenaar vanavond weer, heb dan alleen m'n eigen telefoontje op zak om te filmen. Ga niet m'n camera meeslepen namelijk. Specifieke apps / websites / fora die ik moet laten zien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
CLB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:31:
[...]

I'll try! Zie desbetreffende OnePlus 5-eigenaar vanavond weer, heb dan alleen m'n eigen telefoontje op zak om te filmen. Ga niet m'n camera meeslepen namelijk. Specifieke apps / websites / fora die ik moet laten zien?
Nee niet perse! Niet te snel scrollen is wel handig. En op de launcher van zij naar zij swipen zou ook mooi zijn. Hoop dat je gelijk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:30:
[...]

O apart! Het was op minimum brightness toen ik het in 9gag merkte misschien maakt dat nog uit? Anders heb je misschien toch wel wat meer geluk als mij!
Ik probeer het vanavond nog wel even. Misschien dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Zoals gezegd, het lijkt er echt op dat sommige mensen het gewoon niet zien terwijl het er wel is.

Ik durf te zeggen dat als iedereen die het jelly effect niet ziet even een filmpje doet en gaat scrollen op bijvoorbeeld deze pagina dat ik het heel duidelijk zal zien.

Het is echt gekte maar het doet me denken aan de goud of blauwe jurk. Mensen zien het of ze zien het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
We zouden eens met z'n allen in het echt moeten vergelijken. Ben benieuwd of ik op de telefoon van degene die zeggen jelly effect overduidelijk te zien, of ik het ook zelfde kan waarnemen. Ik zie het bij mij alleen in slowmotion (dan nog niet hinderlijk zoals de meestr aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Klopt het dat het probleem er niet is als je een kort zetje geeft en hem zelf laat uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
djiedjee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:01:
Klopt het dat het probleem er niet is als je een kort zetje geeft en hem zelf laat uitrollen?
Nee als het goed is zal je het altijd wel hebben als het scherm rolt zeg maar, maar wellicht minder.

[ Voor 3% gewijzigd door IAmNice op 30-06-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:53:
Zoals gezegd, het lijkt er echt op dat sommige mensen het gewoon niet zien terwijl het er wel is.

Ik durf te zeggen dat als iedereen die het jelly effect niet ziet even een filmpje doet en gaat scrollen op bijvoorbeeld deze pagina dat ik het heel duidelijk zal zien.

Het is echt gekte maar het doet me denken aan de goud of blauwe jurk. Mensen zien het of ze zien het niet.
Op deze pagina zie ik het alleen héél lichtjes als ik echt obsessief heen en weer ga swipen. Met normaal gebruik, dus niet zo snel mogelijk heen en weer, merk ik er niets van. Zeker niet zoals op de filmpjes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
Hierbij 3 filmpjes gemaakt met een iphone 6s:

https://goo.gl/photos/AwF3wsdMn3qmZ3FXA

In vertraging zie ik het wat wazig worden indd, maar dit doet mijn op2 precies het zelfde als ik deze film in slomo. Als ik het filmpje kijk op normale snelheid zie ik niks geks of iets waar ik me aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Robje1244 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:12:
Hierbij 3 filmpjes gemaakt met een iphone 6s:

https://goo.gl/photos/AwF3wsdMn3qmZ3FXA

In vertraging zie ik het wat wazig worden indd, maar dit doet mijn op2 precies het zelfde als ik deze film in slomo. Als ik het filmpje kijk op normale snelheid zie ik niks geks of iets waar ik me aan erger.
Ja bij jou lijk je het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Robje1244 Jij hebt het ook gewoon. Als je kijkt naar de witruimte tussen de afbeelding dan zie je dat de hoogte varieert tijdens het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:53:

Helemaal mee eens dit is die jurk all over again!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-04 20:32
Mij lijkt het dat het jelly effect geen probleem is als je er niet te hard op focust, nu spreken ze erover en ineens ziet bijna iedereen het maar voor er sprake ervan was hoorde je er niemand iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Gondrez schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:
Mij lijkt het dat het jelly effect geen probleem is als je er niet te hard op focust, nu spreken ze erover en ineens ziet bijna iedereen het maar voor er sprake ervan was hoorde je er niemand iets over zeggen.
Ik had er nog nooit van gehoord en was ook de 1e die er iets over zei in dit forum. Merkte het al terwijl ik door de setup screens ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:16:
@Robje1244 Jij hebt het ook gewoon. Als je kijkt naar de witruimte tussen de afbeelding dan zie je dat de hoogte varieert tijdens het scrollen.
En zie jij dit in slomo of in normale snelheid? In slomo kan ik je misschien nog volgen, maar ook daar valt het me amper op. Met dagelijks gebruik zie ik niks geks.

Naja, misschien heb ik gewoon geluk dat mijn ogen niet zo vlug zijn ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Gondrez schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:
Ook ik zag al zeer vroeg. Vond het al vaagjes. Het is gewoon iets wat je merkt of niet merkt. Maar dat het er is kun je niet ontkennen. Zeker niet nu one plus beweert dat alle schermen hetzelfde zijn en dit een feature is. Dus ja het is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Robje1244 Juist in slomo zie ik het niet want dan ga je ook tearing zien omdat dan de verversingssnelheid van het scherm en de camera niet overeenkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

[YouTube: https://youtu.be/piczSYHd4q4]

Ik heb echt geen flauw idee waar de Jello klagers het over hebben. Zoals ik al zei. op mijn telefoon gaat alles smooth.. Als mensen anders oordelen na het zien van deze video dan denk ik dat het marginaal geleuter is mierenneuken en azijnpissen.. maar goed. Kan ook zijn dat mijn exemplaar het gewoon prima doet en dat er wel andere toestellen rondzwerven met issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:25
Het blijft wel frappant dat Oneplus support aangeeft per chat dat het "ROM team" ermee bezig is en dat het probleem verholpen wordt bij de volgende update. Een eenduidig antwoord van OP zou wel op prijs gesteld worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb een gifje gemaakt waar het goed op te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://www.seanbeernink.nl/storage/jelly-effect1.gif

Zoals je kan zien, schuift de onderkant van het scherm eerder omhoog dan de bovenste helft.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Worst op 30-06-2017 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:50
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:06:
[video]

Ik heb echt geen flauw idee waar de Jello klagers het over hebben. Zoals ik al zei. op mijn telefoon gaat alles smooth.. Als mensen anders oordelen na het zien van deze video dan denk ik dat het marginaal geleuter is mierenneuken en azijnpissen.. maar goed. Kan ook zijn dat mijn exemplaar het gewoon prima doet en dat er wel andere toestellen rondzwerven met issues.
Zie helemaal niks geks bij jou. Maar bij andere net zo min. Misschien zit het wel tussen de oren ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
[video]

Ik zie het juist overduidelijk! Ja dit is echt gek. Maar als oneplus al zegt dat ieder scherm hetzelfde is en ieder scherm heeft dit dan lijkt het me echt dat sommige mensen het gewoon niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
@The_Worst

Daarop kun je het inderdaad goed zien, de een heeft er geen last van en de ander wel.

Het wil echter niet zeggen dat de gene die er last van heeft zich aanstelt en de gene die het niet ziet scheel is, het ligt er aan hoe je hersenen informatie verwerken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
fast-server schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:22:
@The_Worst

Daarop kun je het inderdaad goed zien, de een heeft er geen last van en de ander wel.

Het wil echter niet zeggen dat de gene die er last van heeft zich aanstelt en de gene die het niet ziet scheel is, het ligt er aan hoe je hersenen informatie verwerken.
Goud of blauw all over again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zie het juist overduidelijk! Ja dit is echt gek. Maar als oneplus al zegt dat ieder scherm hetzelfde is en ieder scherm heeft dit dan lijkt het me echt dat sommige mensen het gewoon niet zien.
Sorry.. maar ik zie niks geks.. Misschien kan je je tijd beter besteden dan zoeken naar dit soort dingen.. Just my opinion.. want het is echt zoeken als je het wil zien.. Ik heb heel veel telefoons in mijn handen gehad door de jaren heen.. en dit is de beste gebruikers ervaring tot dus ver..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Sorry.. maar ik zie niks geks.. Misschien kan je je tijd beter besteden dan zoeken naar dit soort dingen.. Just my opinion.. want het is echt zoeken als je het wil zien.. Ik heb heel veel telefoons in mijn handen gehad door de jaren heen.. en dit is de beste gebruikers ervaring tot dus ver..
Nee je hoeft je ook niet te verontschuldigen, ik merk zeker dat sommigen het gewoon echt niet zien. Maar als het bedrijf al dit zegt.

The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We’ve received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there’s no variance in screens between devices.

Lijkt me duidelijk dat elk scherm dit heeft en sommigen het dus dan niet zien. Het is voor mij trouwens geen zoeken, ik merk het vrijwel altijd en dat is al reden genoeg om ervan af te zijn.Ik betaal niet dit bedrag om een faulty scherm te krijgen en dan krijg je van oneplus het smoesje its not a bug its a feature te horen. Ja amehoela.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
[video]

Ik zie ook niks geks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Nee je hoeft je ook niet te verontschuldigen, ik merk zeker dat sommigen het gewoon echt niet zien. Maar als het bedrijf al dit zegt.

The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We’ve received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there’s no variance in screens between devices.

Lijkt me duidelijk dat elk scherm dit heeft en sommigen het dus dan niet zien. Het is voor mij trouwens geen zoeken, ik merk het vrijwel altijd en dat is al reden genoeg om ervan af te zijn.Ik betaal niet dit bedrag om een faulty scherm te krijgen en dan krijg je van oneplus het smoesje its not a bug its a feature te horen. Ja amehoela.
Dan heb je geluk (of juist niet) met je superman supervision...

Mag ik vragen of je er zelf 1tje bezit? Ik heb het vermoeden dat veel mensen in de topics die klagen vaak zelf helemaal geen exemplaar bezitten maar meningen baseren op videos en reviews..

Als jij er wel zelf 1 bezit. Lekker terug sturen of verkopen zou ik zeggen. Er is vast een betere telefoon voor jou te vinden. Maar iets zegt me dat jij hier alleen bent om je mening te geven maar niet in het bezit bent van de telefoon. Of zit ik er naast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Dan heb je geluk (of juist niet) met je superman supervision...

Mag ik vragen of je er zelf 1tje bezit? Ik heb het vermoeden dat veel mensen in de topics die klagen vaak zelf helemaal geen exemplaar bezitten maar meningen baseren op videos en reviews..

Als jij er wel zelf 1 bezit. Lekker terug sturen of verkopen zou ik zeggen. Er is vast een betere telefoon voor jou te vinden. Maar iets zegt me dat jij hier alleen bent om je mening te geven maar niet in het bezit bent van de telefoon. Of zit ik er naast?
Ik bezit er niet meer een, aangezien die teruggestuurd is. Een week lang in gebruik gehad.

Superman vision? Wel nee hoor, moet ik nog herhalen dat dit een effect is die volgens oneplus op ELK scherm is. Er is geen verschil in schermen en dit is natuurlijk volgens hun. Dus het kan vrijwel niet zo zijn dat het effect niet op jou scherm is, alleen dat je het dus niet ziet.

Of oneplus liegt alweer (kan) of ze hebben echt verschillende schermen gekocht voor de oneplus5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Ik bezit er niet meer een, aangezien die teruggestuurd is. Een week lang in gebruik gehad.

Superman vision? Wel nee hoor, moet ik nog herhalen dat dit een effect is die volgens oneplus op ELK scherm is. Er is geen verschil in schermen en dit is natuurlijk volgens hun. Dus het kan vrijwel niet zo zijn dat het effect niet op jou scherm is, alleen dat je het dus niet ziet.

Of oneplus liegt alweer (kan) of ze hebben echt verschillende schermen gekocht voor de oneplus5.
Mag ik jou er op wijzen dat jij hun woorden verdraait. Zij zeggen simpel weg dat elk toestel hetzelfde scherm gebruikt en dat het effect natuurlijk is maar niet dat het effect op elke telefoon aanwezig is. Als je de slimme henkie probeert uit te hangen zorg dan wel dat je je zelf goed onderbouwt. Jij maakt er helemaal je eigen versie van.

*knip* Op de man.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 16-05 21:52

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Elke telefoon, zelfs dure met veel uitgebreidere QA heeft problemen (gele schermen, uitvallend bereik, teveel ruimte tussen onderdelen, bugs, etc. etc.) Ieder zijn eigen smaak maar persoonlijk vind ik dit probleem niet storend en nauwelijks een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IAmNice
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Mag ik jou er op wijzen dat jij hun woorden verdraait. Zij zeggen simpel weg dat elk toestel hetzelfde scherm gebruikt en dat het effect natuurlijk is maar niet dat het effect op elke telefoon aanwezig is. Als je de slimme henkie probeert uit te hangen zorg dan wel dat je je zelf goed onderbouwt. Jij maakt er helemaal je eigen versie van.

*knip*.
Ik probeer simpelweg de logische conclusie eruit te halen. Als elk scherm hetzelfde is en dit effect komt voor op vele schermen is het dan niet logisch dat elk scherm het effect heeft? Of denk je dat ze per telefoon ineens een volledig andere configuratie hebben gebruikt.

Ik ben hier gewoon ter discussie van dit onderwerp en als dat tegenwoordig ook niet meer mag dan weet ik het ook niet meer. Zoals gezegd was ik ook van plan om te kijken hoe oneplus dit ging oplossen zodat ik ook mijn keuze kon veranderen noodzakelijk. Ik denk dat je teveel uit mijn comments haalt.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:54:
[...]

*knip*.
*knip*

Ik kan me indenken dat het vele gepraat hierover er voor zorgt dat mensen die het voorheen niet zagen het nu wel zien, ik ben er één van namelijk. De categorie "What is seen cannot be unseen" I guess. Voor mensen zoals mij is het dus prettig om hierover een open discussie aan te kunnen gaan, zonder dat dit gelijk word neergezet als "marginaal geleuter", "mierenneuken", "azijnpissen" of met de mededeling dat iemand z'n tijd misschien beter zou kunnen besteden dan zich hier druk om maken.

*knip*.

@MAX3400 Thanks voor de terugkoppeling. Ik hou het in de gaten..

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
In een statement tegenover AndroidPolice stelt het bedrijf: “De OnePlus 5 gebruikt dezelfde onderdelen van hoge kwaliteit als alle andere OnePlus-apparaten, inclusief het AMOLED display. We hebben van een kleine groep gebruikers te horen gekregen dat ze soms subtiele visuele effecten zien tijdens het scrollen. Dit is natuurlijk en er zit geen variatie tussen toestellen wat betreft schermen.”

Natuurlijk? OnePlus’ toestel zou dus geen verschil in schermen kennen, maar toch heeft een kleine groep gebruikers problemen, terwijl het gros nergens last van heeft. Dat lijkt me wel degelijk een indicatie dat er verschillen tussen toestellen zijn.
Bron: https://www.apparata.nl/n...lancering-oneplus-5-23522

Ook daar trekken ze een verkeerde conclusie, alle toestellen hebben het zelfde scherm... de reden waarom sommige mensen er wel last van hebben komt omdat ze anders denken.

Als je een links georiënteerde denker bent dan heb je er h.w.s. geen last van en ben je h.w.s. meer talig dan technisch.
Als je een rechts georiënteerde denker bent dan is de kans groot dat je het ziet of last van hebt en ben je meer technisch dan talig.

Er zijn veel minder rechts georiënteerde denkers daardoor lijkt het of het probleem niet op ieder toestel aanwezig is. (maar dit is het wel, scherm op de kop gemonteerd)

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 30-06-2017 14:25 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ik dacht dat er hier via een app al aangeduid was dat er 3 verschillende types scherm in de OP5 zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@rens-br Is het geen idee om, gezien de onduidelijkheid en assertieve uitspraken, een [OnePlus 5] actuele "defecten" topic aan te maken?

Wat mij betreft mag daar de discussie van het scherm in, maar mogelijk (hopelijk niet) later ook bugs & omwegen voor bepaalde firmware-updates, mogelijk (maar hopelijk niet) accu's die slecht opladen etc?

Just my 2 cents; heb ondertussen een aantal filmpjes bekeken omtrent het scherm. Wat me opvalt is dat het voornamelijk in browsers voorkomt en niet zozeer in, bijvoorbeeld, lappen tekst in een PDF. Ook is mij nog steeds niet duidelijk of het bij bepaalde kleur-instellingen voorkomt; zo heeft niemand nog getest in die "Reading Mode"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

wutwutwhat schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:16:
*knip*. Op de man.

Gebaseerd op OP' statement is het een 'issue' dat voorkomt bij alle schermen dus of mensen zijn er gevoelig voor, of het gaat inderdaad om schermen met een defect.

Ik kan me indenken dat het vele gepraat hierover er voor zorgt dat mensen die het voorheen niet zagen het nu wel zien, ik ben er één van namelijk. De categorie "What is seen cannot be unseen" I guess. Voor mensen zoals mij is het dus prettig om hierover een open discussie aan te kunnen gaan, zonder dat dit gelijk word neergezet als "marginaal geleuter", "mierenneuken", "azijnpissen" of met de mededeling dat iemand z'n tijd misschien beter zou kunnen besteden dan zich hier druk om maken.

"Slechts mijn opinie met een lichte suggestie.. Hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk!" 8)7

@MAX3400 Thanks voor de terugkoppeling. Ik hou het in de gaten..
You are missing the point. Als je een toestel hebt en hier problemen mee ervaart. Post het dan vooral. Ik gaf al aan dat ik doorhad dat de betreffende poster helemaal geen toestel in het bezit heeft en hier gewoon komt om gal te spijen.. Hier heeft niemand wat aan. Al mijn informatie onderbouw ik en mijn meningen ook. Ik verdraai geen feiten. en meningen verkondig ik als mening. De desbetreffende poster maakte een statement dat Oneplus heeft gezegd dat het effect op elke telefoon aanwezig is. Dit is gewoon niet wat ze als statement hebben uitgebracht.

Maakt verder ook niet uit. Ik denk dat de mensen die er zoveel last van hebben gewoon moeten kijken naar een telefoon waar ze geen last van hebben. Is erg vervelend als je elke dag naar iets moet kijken wat je irriteert. Helemaal als je rond de €500 er voor uit geeft. Ik begrijp dit maar al te goed.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich storen aan iets als scrollen en dat het zo'n enorm opgeblazen iets aan het worden is.

Dat er geklaagd wordt over de waterverf photo's kan ik me goed voorstellen. Das natuurlijk beetje vreemd en moet zo spoedig mogelijk opgelost worden. Heb zelf paar photos geschoten. Nog niet echt gekeken maar dacht het ook wel te zien in JPEG.

Ik denk dat velen nog nooit van jello effect hebben gehoord of het nog nooit zo ervaren hebben. Lang leve het internet voor het verzieken van de lol in het gebruik van hun nieuwe telefoon. Ik hoor nu al meerdere mensen zeggen dat ze het voorheen niet zagen maar na er op geattendeerd te zijn wel.. Das toch jammer.. alleen omdat het opgeblazen wordt en overtrokken. Ik denk dat het allemaal een beetje genuanceerd kan worden..

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
(jarig!)
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:43:
[...]

You are missing the point. Als je een toestel hebt en hier problemen mee ervaart. Post het dan vooral. Ik gaf al aan dat ik doorhad dat de betreffende poster helemaal geen toestel in het bezit heeft en hier gewoon komt om gal te spijen.. Hier heeft niemand wat aan. Al mijn informatie onderbouw ik en mijn meningen ook. Ik verdraai geen feiten. en meningen verkondig ik als mening. De desbetreffende poster maakte een statement dat Oneplus heeft gezegd dat het effect op elke telefoon aanwezig is. Dit is gewoon niet wat ze als statement hebben uitgebracht.

Maakt verder ook niet uit. Ik denk dat de mensen die er zoveel last van hebben gewoon moeten kijken naar een telefoon waar ze geen last van hebben. Is erg vervelend als je elke dag naar iets moet kijken wat je irriteert. Helemaal als je rond de €500 er voor uit geeft. Ik begrijp dit maar al te goed.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich storen aan iets als scrollen en dat het zo'n enorm opgeblazen iets aan het worden is.

Dat er geklaagd wordt over de waterverf photo's kan ik me goed voorstellen. Das natuurlijk beetje vreemd en moet zo spoedig mogelijk opgelost worden. Heb zelf paar photos geschoten. Nog niet echt gekeken maar dacht het ook wel te zien in JPEG.

Ik denk dat velen nog nooit van jello effect hebben gehoord of het nog nooit zo ervaren hebben. Lang leve het internet voor het verzieken van de lol in het gebruik van hun nieuwe telefoon. Ik hoor nu al meerdere mensen zeggen dat ze het voorheen niet zagen maar na er op geattendeerd te zijn wel.. Das toch jammer.. alleen omdat het opgeblazen wordt en overtrokken. Ik denk dat het allemaal een beetje genuanceerd kan worden..
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het tot in den treure besproken wordt. Heb je het, stuur hem terug als het je stoort. Heb je het niet prima. Als ze nog langer doorgaan zie ik het ook ineens :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:31:
@rens-br Is het geen idee om, gezien de onduidelijkheid en assertieve uitspraken, een [OnePlus 5] actuele "defecten" topic aan te maken?
Zet even een berichtje in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, dan kunnen er meer mods over beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:10:
Ik heb een gifje gemaakt waar het goed op te zien is:
Ik zie het effect op de telefoon in jouw gifje wel. Maar ik zie ook je vinger zich voor de helft verplaatsen boven het scherm :P

Zoals ik al eerder zei vind in het niet vreemd als je dit in slowmotion ziet.

Ik wil ook niet zeggen dat jij het op gewone snelheid ook niet kan zien. Maar ik zie het in ieder geval niet in de praktijk op mijn OP5. En ook niet op mijn OPO als ik die met de bovenkant van het scherm aan de onderkant heb (daar draai ik wel LineageOS op en geen CM meer).

Ik denk dat ik de mijne niet terug ga sturen. De camera valt tegen (vooral na het gehype er voor natuurlijk). Maar meestal gaat het wel prima. En ondanks dat hij veel duurder is dan een OPO is hij wel een stuk sneller en aangezien dit mijn eerste telefoon met een fingerprint sensor is ben ik daar al helemaal tevreden mee.

Dat laat natuurlijk onverlet dat als iemand anders er niet tevreden mee is ze hem vooral terug moeten sturen. Ik zou in dat geval ook zeker niet gokken dat het "straks" wel opgelost gaat worden. Daarvoor zijn er te veel telefoonproducenten (en OnePlus zeker incluis) die van alles beloven maar het dan nooit waar maken.
daflux schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:24:
Ik dacht dat er hier via een app al aangeduid was dat er 3 verschillende types scherm in de OP5 zitten?
Voor zover ik heb gevolgd was dat wel gevraagd maar had iedereen die het hier gepost heeft hetzelfde type (of de app detecteert het verschil niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Ik moet inderdaad wel zeggen dat het tot in den treure besproken wordt. Heb je het, stuur hem terug als het je stoort. Heb je het niet prima. Als ze nog langer doorgaan zie ik het ook ineens :+
Wat ook niet geheel onlogisch is lijkt me :P

Het is een defect/feature/watdanook. Maar nog niet duidelijk wat het is. Als je er geen last van hebt snap ik dat het frustrerend is om continu dergelijke berichten te lezen. Als je er wel last van hebt heb je een aantal optie's:
  • Het is softwarematig en er komt een patch voor die het oplost > toestel houden
  • Het is softwarematig en er komt geen patch voor/een die het niet oplost > afweging maken hoe vervelend
  • Het is hardwarematig > afweging maken hoe vervelend
  • Het is daadwerkelijk geen probleem en blijkt user afhankelijk te zijn > afweging maken hoe vervelend
Waarbij "indien vervelend > terugsturen" geldt natuurlijk. In deze situatie is het zo dat die keuze binnen 15 dagen moeten worden gemaakt. Vanuit die overweging snap ik dat mensen erg happig zijn op achterhalen hoe en wat. Dat het een beetje de blauw/goude jurk taferelen begint aan te nemen ben ik wel met je eens. Maar dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zo snel mogelijk een keuze willen/moeten maken hierover en dat proberen te doen met alle kleine stukjes info die ze vinden, waardoor een ogenschijnlijk single-topic topic ontstaan van mensen die graag weten wat er aan de hand is.

@MAX3400 's idee is nog niet eens zo slecht. Het zou dit topic ontlasten. Maar om te gaan bashen op mensen die het erover hebben gaat mij nog steeds een stap te ver.

Edit: typo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IAmNice
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:43:
[...]

*knip*. Op de man.

Verder begrijp ik je punt, maar zoals gezegd als volgens oneplus elke telefoon hetzelfde scherm heeft en ze zeggen dat het een feature is. Waar verdraai ik dan mijn woorden? Is het niet logisch om te concluderen dat elke telefoon dit probleem heeft, maar dat dus sommige mensen het niet zien? Immers elk scherm is (volgens hun) hetzelfde en het is een natuurlijk effect. Wat mij betreft meer dan logisch om dat dus te zeggen en geen verdraaiing van hun woorden.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste