Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-08 19:59
fast-server schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:41:
Meestal zijn dingen gewoon zoals je ze ziet, voor techneuten is er geen tussen weg voor talige denkers wel.

Uit de manier van reageren kan ik ook veel uit halen, jij bent sowieso talig en gaat normaal met mensen om die er niet tegen in gaan denk ik (Leraar?)
Nope, technische student aan de universiteit. Maar ik erger me erg aan het snelle conclusies trekken, soms denken mensen iets te snel dat ze expert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:36:
[...
Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is.
Die is er wel, althans OnePlus erkend het maar wuift het weg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Voor de grap eens op mn iPad 4 gekeken en tot m'n stomme verbazing zag ik het op drie van de vier kanten heel sterk. In de breedte scrollen van bv een stuk Wikipedia zag ik plaatjes sterk van vorm veranderen alsof de linkerkant eerst omhoog ging gevolgd door de rechterhelft van het plaatje maar dan op een jelly manier

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Update over het jello effect, volgens deze website wordt het effect door een OTA binnenkort verholpen: http://www.netans.com/2017/07/01/oneplus-5-jelly-effect/

Hopen dat dit echt waar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:07
Net even een chat geopend maar ze kunnen niks confirmen en blijven bij het copy paste antwoord dat het een normaal effect is een het scherm hetzelfde is op de 3t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In het commentaar wordt naar zijn bron gevraagd en zijn antwoord is "I am sure OnePlus will do something. We can only guess at this point of time.". Tuurlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0N4NN
JeroenE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:45:
[...]
In het commentaar wordt naar zijn bron gevraagd en zijn antwoord is "I am sure OnePlus will do something. We can only guess at this point of time.". Tuurlijk....
Het was ook te mooi om waar te zijn helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:07
JeroenE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:45:
[...]
Ofterwijl d'r is niks geconfirmed maar wel even een nieuwsbericht d'r uit doen dat 'they WILL fix this in an ota.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24

ViezeVis

Sample Text

Op de Oneplus chat:
Roque
The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We've received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there's no variance in screens between devices.
Roque
And we are still checking on it Bas and our Developer will consider this for future upcoming udpates.
Volgens kanaal A wordt het opgelost en via kanaal B wordt er gezegd dat het normaal is? Ik weet het niet...

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik ga even hier verder, anders vervuilen we het andere topic.
Ortep schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:14:
[...]

Het ontkennen? Tsja, als je het niet ziet, dan zie je het niet.
De fabrikant geeft zelf toe dat het zo is en dat het zo hoort. Dat klinkt bij mij bijna als een feature, maar dan vraag ik me af wat het doel is van deze feature. En wie installeert z'n scherm nou op z'n kop? Dit is het eerste toestel waarbij ik dat zie. Vind het een prachtig toestel hoor, maar dit vind ik gewoon nergens op slaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

chim0 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:36:
Ik ga even hier verder, anders vervuilen we het andere topic.

[...]

De fabrikant geeft zelf toe dat het zo is en dat het zo hoort. Dat klinkt bij mij bijna als een feature, maar dan vraag ik me af wat het doel is van deze feature. En wie installeert z'n scherm nou op z'n kop? Dit is het eerste toestel waarbij ik dat zie. Vind het een prachtig toestel hoor, maar dit vind ik gewoon nergens op slaan.
Ik geloof wel dat er voor sommige mensen een effect is, maar ik zie het zelf _echt_ niet. Ik heb haast het gevoel dat ik door sommige mensen verplicht wordt om het te zien en het ook nog erg te moeten vinden. Zo te zien valt het ook niet vreselijk op voor de meeste mensen. Als 90% van de mensen het zag en het erg vond waren ze tijdens de ontwerpfase daar al heel snel achter gekomen. Ook geen van de reviewers van het eerste uur was het opgevallen. Pas toen er iemand over begon bleken er nog meer mensen te zijn die het zagen.
Het effect was niet echt bekend in de industrie, anders zou niemand het scherm op zijn kop monteren. Iedereen ging er van uit dat het niet uitmaakte hoe je zo'n scherm monteert. En dan monteer je het scherm natuurlijk zo als het uitkomt met bedrading en ruimte. Raar is dat niet, telefoons en tablets worden ongeveer in iedere stand gebruikt. Ook op zijn kant en op zijn kop. Dus waarom zou je rekening houden met de stand van het scherm als mensen hem toch omdraaien en kantelen.
Zoals hierboven al vermeld werd: Nu hij er naar ging zoeken vond iemand het op zijn iPad ook in 3 van de 4 standen. Het was blijkbaar voor niemand ooit echt storend geweest.
En houd er ook rekening mee dat er nu relatief veel aandacht aan wordt gegeven, maar uitsluitend door mensen die het zien en ook nog storend vinden. Die melden dat overal 10 keer. Alle anderen merken hooguit één keer op dat ze het niet zien of als ze het zien ze het niet storend vinden, áls ze dat al melden. Voor de rest vinden ze de hele discussie niet van belang en doen ze er niet aan mee.

Ik heb mijn telefoon aan een aantal mensen laten zien en niemand ziet een storend effect, ook niet als ik ze er op wijs. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit iemand last van zal hebben.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of het effect buitenshuis net zo sterk is als bv in een kantoorgebouw of 's avonds thuis. Als het binnen erger is, dan zou het best kunnen dat er interferentie is met de verlichting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
De reactie van one plus op het jelly scherm

https://twitter.com/OnePl...status/883047144021798912

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Wat een reactie weer,pfff komt door het verkeerd plaatsen van scherm hun eigen keuze.Hopelijk volgend jaar beter...

[ Voor 20% gewijzigd door Amaze86 op 07-07-2017 16:28 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:06:
[video]

Ik heb echt geen flauw idee waar de Jello klagers het over hebben. Zoals ik al zei. op mijn telefoon gaat alles smooth.. Als mensen anders oordelen na het zien van deze video dan denk ik dat het marginaal geleuter is mierenneuken en azijnpissen.. maar goed. Kan ook zijn dat mijn exemplaar het gewoon prima doet en dat er wel andere toestellen rondzwerven met issues.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XVEg2v0.jpg

Op individuele frames kan je het bij jou ook zien. Zo is onderaan de onderste "Control" bijna helemaal verdwenen en de "Control" er net boven duidelijk zichtbaar, idem dito voor "deprecate". Helemaal bovenaan is de onderste "logical connections" beter zichtbaar dan de bovenste, idem dito voor "using different". Merk ook op dat dit verschilt tussen de linkerzijde en de rechterzijde, sommige zinnen staan er precies als een gradient op. Ik doel hier NIET mee te vertellen dat jij er wel effectief last van hebt, ik wil echter aantonen dat het GIFje uit deze reactie in individuele frames terug te zien is en het gedrag dus miniem en niet storend aanwezig is.

Het ene scherm is het andere niet, het ene oog is het andere niet, het ene brein is het andere niet, de ene camera is de andere niet, de ene persoon scrolt anders dan de andere; dus niet iedereen gaat dit met alle OP5 toestellen ervaren, het zou misschien interessant kunnen zijn om een poll te starten om een idee te krijgen hoeveel percent mensen hier effectief last van ondervinden?

Ik heb de video van CLB ook bekeken, echter is het in de tekst vaststellen moeilijk door onvoldoende scherpte. Ik zie het met de afbeeldingen wel gebeuren, echter zou dit ook gewoon inter-frame kunnen zijn. Bij bovenstaande afbeelding is dat niet het geval, omdat anders alles hetzelfde zou zijn voor heel de frame en er dus geen gradient onderling zou zijn. Dit zou bevestigd kunnen worden met een slow-motion camera...

[ Voor 11% gewijzigd door TaraWij op 07-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik weet niet zo goed wat ik met het jello probleem moet.

Ik heb mijn OP5 tijdens de launch besteld maar door de vertraging bij het versturen en mijn vakantie heb ik hem pas sinds woensdag. Daardoor wist ik dus vantevoren van het probleem en ging ik er ook op letten. Ik zie het wel heel duidelijk en ik irriteer me er ook aan.

De vraag is nu of ik er aan gaan wennen of dat ik me er aan blijf irriteren. Ik kijk het nog een week aan maar als het blijft irriteren dan gaat ie terug. Dat zou ik wel jammer vinden want het is verder een fijn toestel en ik zou zo snel geen alternatieve telefoon weten.

Als de huidige voorraad op is zal OP waarschijnlijk schermen bestellen die er niet verkeerd om er in hoeven. Maar dan zitten de early adopters dus met een gemankeerde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han_Solo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-08 20:15
Sinds de laatste update zie ik het niet meer. V4.5.5

In nu.nl app is het nog aanwezig en webpagina's met gelijke indeling, maar het extreme is weg. Deze update heeft wel wat gewijzigd.
Bij mij is wifi niet slechter dan mijn Galaxy s6.

[ Voor 64% gewijzigd door Han_Solo op 09-07-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0N4NN
tonblom schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:36:
Sinds de laatste update zie ik het niet meer. V4.5.5
Helaas heeft deze update voor mij niks veranderd, ik zie het persoonlijk nog wel en weet niet of ik er wel aan kan wennen.

Ik heb het ook aan mijn vriendin laten zien maar zij ziet het zelf niet, terwijl een maatje in de sportschool het dan wel weer ziet (hij heeft zelf de OP3).

Samen met het slechte WiFi bereik binnenshuis weet ik niet zeker of ik hem nog blijf houden...
Ik heb nog tot dinsdag om te beslissen maar waarschijnlijk gaat die weer terug. Erg jammer, zonder deze twee problemen zou ik het een geweldige telefoon hebben gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Toch interessant dat de discussie is doodgebloed zodra het een eigen topic kreeg.

Ik heb mijn OP5 nu enige tijd en moet zeggen dat ik het jelly-effect weldegelijk kan zien. Het is niet zo storend als verwacht gelukkig. Vreemd genoeg is het niet 100% reproduceerbaar, dat wil zeggen dat ik het niet altijd zie op dezelfde plekken.. Hetgeen impliceert dat het mogelijk toch ergens tussen m'n oren zit. Van de andere kant kunnen meerdere mensen in mijn omgeving het effect ook zien op mijn toestel (zelfs zonder uitleg van wat het jelly-effect nou eigenlijk is). Zit tussen onze collectieve oren?

Niet storend genoeg om er iets mee te doen voor mij in ieder geval, dus prima voor nu. Mocht het een refresh issue zijn dan zou ik er in ieder geval niet rouwig om zijn als dat softwarematig kan worden opgelost. Maarja, vooralsnog wishfull thinking 8)7

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik zie dit effect hier op Tweakers echt heel erg. Verder vind ik het een prachtige telefoon komende van de lg G3. Zal het eens aan mijn nietsvermoedende vriendin voorleggen. Eens kijken of ze iets merkt zonder van het probleem af te weten.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Ik merk het wel en doordat ik het weet ga ik er meer op letten. Dit verstoort wel een beetje de ervaring van een verder prima toestel. Erg jammer.

Ik heb getest of het ook gebeurt als je het toestel kantelt. In landscape mode zie ik het ook, maar wel minder erg. Wanneer ik hem op zijn kop hou zie ik het bijna niet. Bizar!

Als ik er schuin op kijk zie ik ook verschil. Als ik van boven naar beneden kijk, is het effect minder dan als ik van beneden naar boven kijk.

Zou de LED matrix asymmetrisch zijn? Niet zozeer de matrix zelf maar de lampjes in de matrix, of de manier waarop de lampjes gemonteerd zijn. Dit in combinatie met de manier van refreshen zorgt er mogelijk voor dat de dubbele of de missende lijn die ontstaat bij verversing van het beeld er vanuit de ene invalshoek er anders uit ziet (breder of smaller is) dan vanuit de andere.

Ik ben bang dat dit niet softwarematig is op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandertje1980 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:12:
Ik ben bang dat dit niet softwarematig is op te lossen.
Dat is het ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 2 3 Laatste