Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 15:03
wutwutwhat schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Wat ook niet geheel onlogisch is lijkt me :P

Het is een defect/feature/watdanook. Maar nog niet duidelijk wat het is. Als je er geen last van hebt snap ik dat het frustrerend is om continu dergelijke berichten te lezen. Als je er wel last van hebt heb je een aantal optie's:
  • Het is softwarematig en er komt een patch voor die het oplost > toestel houden
  • Het is softwarematig en er komt geen patch voor/een die het niet oplost > afweging maken hoe vervelend
  • Het is hardwarematig > afweging maken hoe vervelend
  • Het is daadwerkelijk geen probleem en blijkt user afhankelijk te zijn > afweging maken hoe vervelend
Waarbij "indien vervelend > terugsturen" geldt natuurlijk. In deze situatie is het zo dat die keuze binnen 15 dagen moeten worden gemaakt. Vanuit die overweging snap ik dat mensen erg happig zijn op achterhalen hoe en wat. Dat het een beetje de blauw/goude jurk taferelen begint aan te nemen ben ik wel met je eens. Maar dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zo snel mogelijk een keuze willen/moeten maken hierover en dat proberen te doen met alle kleine stukjes info die ze vinden, waardoor een ogenschijnlijk single-topic topic ontstaan van mensen die graag weten wat er aan de hand is.

@MAX3400 's idee is nog niet eens zo slecht. Het zou dit topic ontlasten. Maar om te gaan bashen op mensen die het erover hebben gaat mij nog steeds een stap te ver.

Edit: typo
Mee eens, Ik zie het zelf niet maar maak wel een afweging mocht ik het toestel 2e hands verkopen en de koper ziet het wel. Dan is het wel ;w

Ik heb nog een paar dagen en besluit dan wat ik doe. Goede, en prijstechnische alternatieven heb ik niet echt. Ga het weekend even verder nadenken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bohemian
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-02 03:25
The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:10:
Ik heb een gifje gemaakt waar het goed op te zien is:

[afbeelding]

Zoals je kan zien, schuift de onderkant van het scherm eerder omhoog dan de bovenste helft.
Ja de OP 5 ververst van onder naar boven. Je kan het ook zien als een "golf" effect in landscape.

Filmpje (links is de bovenkant van de OP 5, rechts de onderkant):
https://drive.google.com/...5ChHyFm-D7SmVYMDZtRW5QNGM

Ik heb nu een Galaxy A5 en als ik die ondersteboven gebruik, dan heb ik ook een Jello-effect. Waarschijnlijk komt dat doordat ik voornamelijk kijk naar de bovenste helft van het scherm. Deze schermen moeten duidelijk van boven naar onder verversen om een goede ervaring te geven. :F
Wie weet heeft de OP5 nog een factor die dit effect nog eens versterkt. Jammer imo, want ik vind het een fan-tas-tisch toestel en het was een moeilijk besluit om hem terug te sturen. :-(

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de video bij het Tweakers bericht gezien, en ik weet echt zeker dat ik dat niet op mijn Oneplus heb :)

Je kan zeggen dat iedereen het heeft, maar volgens mij zijn er gewoon zoals bij elke telefoon een paar defecte toestellen, niks nieuws. Vervolgens denkt iedereen die zijn toestel in slow motion zet dat hij dit probleem heeft, wat weer wordt toegejuicht door de mensen met het defecte toestel..

Stuur gewoon je telefoon terug als je het echt hebt, je krijgt vast een nieuwe :)

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-03 13:10
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
Ik heb de video bij het Tweakers bericht gezien, en ik weet echt zeker dat ik dat niet op mijn Oneplus heb :)

Je kan zeggen dat iedereen het heeft, maar volgens mij zijn er gewoon zoals bij elke telefoon een paar defecte toestellen, niks nieuws. Vervolgens denkt iedereen die zijn toestel in slow motion zet dat hij dit probleem heeft, wat weer wordt toegejuicht door de mensen met het defecte toestel..

Stuur gewoon je telefoon terug als je het echt hebt, je krijgt vast een nieuwe :)
Juist niet, one plus zegt dat dit normaal is... Je krijgt geen nieuwe als je dit instuurt als reden.

The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We’ve received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there’s no variance in screens between devices.

Het zegt all one plus devices en no variance in screens between devices.

Mijn engels mag niet tip top zijn, maar ik kan hier tog redelijk de conclusie trekken dat volgens oneplus elk scherm hetzelfde is en elk scherm dit heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floristevito
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Juist niet, one plus zegt dat dit normaal is...

The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We’ve received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there’s no variance in screens between devices.

Het zegt all one plus devices en no variance in screens between devices.

Mijn engels mag niet tip top zijn, maar ik kan hier tog redelijk de conclusie trekken dat volgens oneplus elk scherm hetzelfde is en elk scherm dit heeft.
Dit heb ik ook gelezen, maar natuurlijk zeggen ze dat man :). Samsung zegt toch ook 'alle note 7 devices zijn hetzelfde' , aan het begin dan.. Zaten helaas paar defecte bij, zelfde als hier.

In principe zijn namelijk alle toestellen hetzelfde, echter gaat er altijd wel iets mis. Bij dit probleem denken mensen echter heel snel dat ze het hebben, terwijl er niks aan de hand is. Ik geloof best dat er een paar het echt hebben, zoals ik op de filmpje zag. Dat is rot, maar gewoon terug sturen! Krijg je een goede :)

• IAmNice
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Dit heb ik ook gelezen, maar natuurlijk zeggen ze dat man :). Samsung zegt toch ook 'alle note 7 devices zijn hetzelfde' , aan het begin dan.. Zaten helaas paar defecte bij, zelfde als hier.

In principe zijn namelijk alle toestellen hetzelfde, echter gaat er altijd wel iets mis. Bij dit probleem denken mensen echter heel snel dat ze het hebben, terwijl er niks aan de hand is. Ik geloof best dat er een paar het echt hebben, zoals ik op de filmpje zag. Dat is rot, maar gewoon terug sturen! Krijg je een goede :)
Zeker waar, lijkt me PR praatje omdat ze het zelf niet kunnen oplossen.

Bedoelde meer, als je dit gaat RMA'en als reden "jelly bug" dan krijg je zeker het antwoord. Its not a bug its a feature.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 04:50
Gohan040 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:25:

Voor degene die twijfelen of ze het effect hebben, open 9gag eens in je browser , je ziet dan aan de bovenkant vrij makkelijk en zonder slomo de plaatjes samentrekken en weer terug bouncen als ware.
Ik ook.maar eens 9gag geprobeerd en ik moet toegeven dat ik het daar wel zie en voor het eerst.
Maar alleen ik pompende op en neer bewegingen maak met het plaatje. Zo lees ik echter geen mail of browsen. Dus met normaal gebruik net lezen zie ik niks en is het voor.mij geen probleem.
Ik vraag me wel wie er de hele tijd als een gek op en neer gaat met zijn scherm inhoud

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• floristevito
ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Ik ook.maar eens 9gag geprobeerd en ik moet toegeven dat ik het daar wel zie en voor het eerst.
Maar alleen ik pompende op en neer bewegingen maak met het plaatje. Zo lees ik echter geen mail of browsen. Dus met normaal gebruik net lezen zie ik niks en is het voor.mij geen probleem.
Ik vraag me wel wie er de hele tijd als een gek op en neer gaat met zijn scherm inhoud
Het enige wat ik daar zie is mijn browser urtl verschijnen als je naar boven gaat, en weg gaan als je naar beneden gaat. Een feature van Google Chrome. De plaatjes bewegen precies hetzelfde als op mijn Oneplus 3 :) Ook bij extreem snel gaan. Niks aan de hand.

• gixfreax
  • Laatst online: 11-06-2018
Hebben jullie dit ook onderin scherm knippert het. Jello 2.0?

https://streamable.com/ccsz2

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

gixfreax schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:43:

Ehm nee.
Blijkbaar ben ik een van de weinigen met een normale telefoon.
Mijn OP5 geeft gewoon rotsvast 4G+ aan, knippert niet, hapert niet, en houdt apps zoals je zou verwachten enorm lang in het geheugen.
Qua accuduur zit ik na 2.5 u SoT en 7u gebruik op 70%. Imho ook prima.

Erg vervelend voor de mensen die het jelly effect hebben, maar ik heb er geen last van. Het valt me wel op dat tweakers spontaan de neiging hebben om allerlei andere toestellen aan te raden, die gelijke problemen kennen. LG staat bekend om zijn bootloops, Samsung heeft slechte sier gemaakt met software en ontploffende telefoons, en HTC maakte ook gebruik van notificaties op oude telefoons om nieuwe modellen aan te prijzen (iig op de M9).

Maar als OP een scherm probleem kent, of één notificatie laat zien op oude toestellen voor de lunch van de OP5, dan is het "Tja, wat verwacht je anders van zo'n Chinees merk?". Hypocrisie ten top. Of gewoon een erg slecht collectief geheugen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ErikRo
Ook nog even de OP1 erbij gepakt die heeft het niet totdat ik hem omdraai idd.

Oplossing OP5 openmaken en scherm omdraaien :-)

Of rustiger scrollen

[Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 30-06-2017 16:57]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jeroenneman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:52:
[...]

Ehm nee.
Blijkbaar ben ik een van de weinigen met een normale telefoon.
Mijn OP5 geeft gewoon rotsvast 4G+ aan, knippert niet, hapert niet, en houdt apps zoals je zou verwachten enorm lang in het geheugen.
Qua accuduur zit ik na 2.5 u SoT en 7u gebruik op 70%. Imho ook prima.
Je bent de enige niet. De mijne is ook prima. Ik zie zelfs als ik zoek geen jelly, mijn G4 werkt, Ik heb al meerdere malen 10+ aan sot gehad en verbinden via usb met mijn laptop en een desktop werkte in één keer.

Het is gebruikelijk dat als je wel een probleem hebt dat je dat overal gaat melden. Soms meerdere keren. Maar als iets naar tevredenheid werkt ga je niet dagelijks op 6 fora melden dat er niets te melden is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
gixfreax schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:43:

Ja hij knippert wit. En ik heb een OP3T.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb besloten de OnePlus 5 the houden. Ben er super tevreden over en heb zelf geen last van jelly effect (of ik zie het niet)
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Er waren niet "een paar defecte" onder de Note 7, er zat een enorme designfout in en daarom zijn ze terug gehaald. Hier zit ook een design fout in maar omdat het niet gevaarlijk is of niet storend voor sommige laat OnePlus het hier voor als nog bij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44
Productie keuze van oneplus,ze wisten dit allang,alleen hadden gehoopt dat we het niet zouden ontdekken.What?'s next....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
FreddyFish schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:47:
Ik heb vanavond mijn Oneplus 5 in gebruik genomen. Ik had al veel gelezen over het jelly-effect en ik vreesde er al voor: ik zie het iedere keer als ik scroll en ik word er na langer gebruik van de telefoon werkelijk duizelig van. Dit is echt een enorme teleurstelling na een hele tijd te hebben uitgekeken naar dit toestel. Voor de rest is het echt een topapparaat.

De telefoon was afgelopen maandag al geleverd dus de 15 dagen bedenktijd zijn al ruim ingegaan. Als er voor het verstrijken van de bedenktijd geen direct zicht is op oplossen van het probleem gaat de telefoon terug.

Twee vrienden van me hebben het toestel ook. Ik heb ze gevraagd of ze het zien, één zegt nee en de ander moet nog reageren. Ik ga morgen wellicht even langs om te vergelijken, want ik ben erg benieuwd of alle toestellen het hebben of niet. Ik zal de bevindingen hier delen.
Kleine update: ik heb vanmiddag getest met de telefoon van de vriend die zei nergens last van te hebben, en het effect is op zijn telefoon precies even duidelijk zichtbaar. Voor mij storend, hij merkt het niet eens. Het sluit aan bij de reactie van Oneplus dat er geen verschil zit tussen de schermen.

Wat ik met deze informatie doe weet ik nog niet. Ik moet hoe dan ook mijn telefoon retourneren aangezien er een roze gloed over vooral het onderste deel van het scherm zit, maar of ik dan inruil voor een ander exemplaar weet ik nog niet.

• Erik1805
Amaze86 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Productie keuze van oneplus,ze wisten dit allang,alleen hadden gehoopt dat we het niet zouden ontdekken.What?'s next....
Nou ja zoals het er staat heeft niet iedereen er last van, die zien het niet. Ik ben daar 1 van. Maar goed je weet niet wat er in de toekomst mee gebeurt

[Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 30-06-2017 19:30]

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 21:31
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:24:
[...]

Nou ja zoals het er staat heeft niet iedereen er last van, die zien het niet. Ik ben daar 1 van
Of mensen die het niet zien er blij mee moeten zijn weet ik niet. Misschien toch even langs Specsavers voor de zekerheid? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
letskeepitsafe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Of mensen die het niet zien er blij mee moeten zijn weet ik niet. Misschien toch even langs Specsavers voor de zekerheid? :P
Draag al een bril. Maar goed weer nadenken dus. Hier gaan ze niks aan doen, ook al krijg je het later

[Voor 13% gewijzigd door Erik1805 op 30-06-2017 19:35]

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 17:31

Cidious

The Bloody Gent

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

• Erik1805

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

ah whoops

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:53
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar als de controller al gedraaid is waarom zien we het effect nog? Overigens kan vsync niet ingeschakeld worden? Dan wordt het effect toch niet meer weergegeven omdat hij in 1 buffer het scherm displayed

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

letskeepitsafe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Nou ik denk dat het gewoon niet zo extreem is op de ene telefoon als de andere. Kijkend naar de video op XDA heb ik hier gewoon ABSOLUUT geen last van in deze mate.. Draai ik het scherm om dan zie ik dat het scrollen praktisch gezien hetzelfde blijft.. misschien iets soepeler.. Ik heb eerder een filmpje gepost.. Mijn telefoon doet dit gewoon niet! Dus ik denk dat het verschilt per telefoon.. En misschien met software nog te verbeteren is voor de mensen die er veel last van hebben.

• Till Wura
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-03 18:40
Het is hier misschien al gepost, de uitleg van het Jelly effect:
https://www.xda-developer...y-reason-jelly-scrolling/

Ikzelf vind het niet erg, eigenlijk totaal niet storend.

[Voor 16% gewijzigd door Till Wura op 30-06-2017 20:03]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:58:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar als de controller al gedraaid is waarom zien we het effect nog? Overigens kan vsync niet ingeschakeld worden? Dan wordt het effect toch niet meer weergegeven omdat hij in 1 buffer het scherm displayed
Nee, dit heeft te maken met hoe de controller in het scherm het scherm update. VSync voorkomt dat het scherm een frame gaat renderen die nog maar deels is weggeschreven door de GPU. Dat is een ander (vergelijkbaar) issue. Dit is echt gewoon het scherm dat 'langzaam' het frame dat het aangeboden is over de huidige heen schrijft en dus van onder naar boven (in dit geval) ververst. Eigenlijk een hardwarebeperking van het scherm dat je bij normale orientatie niet echt opvalt, maar blijkbaar ondersteboven bij een behoorlijk aantal mensen wel issues oplevert.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Nee, dit heeft te maken met hoe de controller in het scherm het scherm update. VSync voorkomt dat het scherm een frame gaat renderen die nog maar deels is weggeschreven door de GPU. Dat is een ander (vergelijkbaar) issue. Dit is echt gewoon het scherm dat 'langzaam' het frame dat het aangeboden is over de huidige heen schrijft en dus van onder naar boven (in dit geval) ververst. Eigenlijk een hardwarebeperking van het scherm dat je bij normale orientatie niet echt opvalt, maar blijkbaar ondersteboven bij een behoorlijk aantal mensen wel issues oplevert.
Ik zie wat je bedoelt in een zekere mate op mn scherm. kan me er overigens niet zo aan storen dat ik het toestel terug zou sturen.. Vind de drama erover nogal gigantisch. Maargoed. duidelijk is nu de oorzaak. En ook duidelijk is dat er geen fix komt. Ik vind het geen deal breaker..

WEL OLIEDOM van OnePlus om zo'n fout te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:31:
I'll try! Zie desbetreffende OnePlus 5-eigenaar vanavond weer, heb dan alleen m'n eigen telefoontje op zak om te filmen. Ga niet m'n camera meeslepen namelijk. Specifieke apps / websites / fora die ik moet laten zien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2022
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Ik zie wat je bedoelt in een zekere mate op mn scherm. kan me er overigens niet zo aan storen dat ik het toestel terug zou sturen.. Vind de drama erover nogal gigantisch. Maargoed. duidelijk is nu de oorzaak. En ook duidelijk is dat er geen fix komt. Ik vind het geen deal breaker..

WEL OLIEDOM van OnePlus om zo'n fout te maken.
Zoals ik het kan samenvatten ervaart iedereen het anders. Er zijn ook berichten van mensen die er gewoon duizelig van worden, dus dan kan je niet zeggen dat het overdreven drama is.

Ben benieuwd hoeveel krediet OnePlus heeft bij community en news/review websites.

(als dit bij HTC was gebeurd.... ;w )

Acties:
  • +3Henk 'm!

• japjaan

• Erik1805
Het is dus inderdaad een hardware probleem. Dus als je hem wil verkopen heb je waarschijnlijk een probleem

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Ik zie het in de video wel, maar niet zozeer op mn eigen telefoon. Prima. Ik ga er verder niet teveel aandacht aan besteden. Als we er zelf geen invloed op kunnen uitoefenen is het niet interessant om me druk om te maken.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
Ik lees op verschillende sites en bij reacties dat het probleem ligt aan dat het scherm op de kop is gemonteerd. En dat andere OLED-toestellen hier ook last van hebben als je het toestel op de kop houd.

Nu heb ik wat getest met een S6, S7 en S8 maar ik kan het hierop toch echt niet ontdekken... ook niet op de kop. Tegelijkertijd: betekent dit dan ook dat als je een Jelly-OP5 op de kop houdt, dat je het dan niet meer ziet?

• Galukon
Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Hmm ik snap het. Maar dan zou die code zoals in het xda topic staat het toch moeten voorkomen?

• japjaan
Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:31:
Ik lees op verschillende sites en bij reacties dat het probleem ligt aan dat het scherm op de kop is gemonteerd. En dat andere OLED-toestellen hier ook last van hebben als je het toestel op de kop houd.

Nu heb ik wat getest met een S6, S7 en S8 maar ik kan het hierop toch echt niet ontdekken... ook niet op de kop. Tegelijkertijd: betekent dit dan ook dat als je een Jelly-OP5 op de kop houdt, dat je het dan niet meer ziet?
De ene persoon ziet het de andere niet. Ik zie het op mijn S7 omgekeerd wel.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
@japjaan ik zie het in video's heel duidelijk, maar op een kop op mijn S7 in het 'echt' niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikRo
Ik merk wel dat.nu ik het eenmaal gezien heb ik het nu veel makkelijker zie op andere websites waar ik het nooit zag. Alsof je ineens de truuk weet waarop.je.moet letten en bij welke snelheid van bewegen het jelly effect optreedt.

Ben benieuwd hoeveel mensen hun toestel gaan terugsturen. Zou op zich slim zijn want wie wil hem nu nog kopen tweedehands na deze verhalen.

Dit is geen slimme actie geweest van OnePlus.

Pa als.je het niet ziet ga het vooral niet opzoeken

• Caelorum
Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:42:
[...]
Hmm ik snap het. Maar dan zou die code zoals in het xda topic staat het toch moeten voorkomen?
Nee, die code zorgt er alleen voor dat het beeld weer normaal wordt getoond. Dus het beeld wordt voor het scherm ondersteboven aangeboden. Het probleem is hardwarematig. Echt hoe het scherm zelf de pixels ververst om het aangeboden beeld te tonen. Daar kan je vast wel op de een of andere manier nog rekening mee houden om het effect tegen te gaan, maar helemaal weg zal het wel niet gaan.

• japjaan
Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:00:
@japjaan ik zie het in video's heel duidelijk, maar op een kop op mijn S7 in het 'echt' niet :P
Het is een vreemd fenomeen :D

• Galukon
ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:04:
Ik merk wel dat.nu ik het eenmaal gezien heb ik het nu veel makkelijker zie op andere websites waar ik het nooit zag. Alsof je ineens de truuk weet waarop.je.moet letten en bij welke snelheid van bewegen het jelly effect optreedt.

Ben benieuwd hoeveel mensen hun toestel gaan terugsturen. Zou op zich slim zijn want wie wil hem nu nog kopen tweedehands na deze verhalen.

Dit is geen slimme actie geweest van OnePlus.

Pa als.je het niet ziet ga het vooral niet opzoeken
Dat heb ik ook. Ik ben zo tevreden maar door het jelly effect ben ik aan het twijfelen.

• floristevito
Ik denk dat de mensen met het jelly effect gewoon een verkeerde batch hebben..

Ik heb mijn telefoon samen met een vriend tijdens de pop up in Amsterdam gekocht, beide getest en bij elkaar gekeken, nergens last van..

Hier nog veel meer mensen: https://forums.oneplus.ne...y-oneplus-5-video.558976/

Je krijgt vast een nieuwe als je hem terug stuurt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:24:
Ik denk dat de mensen met het jelly effect gewoon een verkeerde batch hebben..

Ik heb mijn telefoon samen met een vriend tijdens de pop up in Amsterdam gekocht, beide getest en bij elkaar gekeken, nergens last van..

Hier nog veel meer mensen: https://forums.oneplus.ne...y-oneplus-5-video.558976/

Je krijgt vast een nieuwe als je hem terug stuurt :)
Filmpje?

Ik kan je vrijwel garanderen dat je geen nieuwe krijgt als hem terug stuurt met die reden. Het is zoals oneplus heeft gezegd geen bug, maar een feature.

Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen ".

Je ziet het of ziet het niet, maar het lijkt me dat het probleem dus op elk telefoon is en per persoon verschilt in of diegene het ziet.

[Voor 7% gewijzigd door IAmNice op 30-06-2017 23:48]

• floristevito
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Filmpje?

Ik kan je vrijwel garanderen dat je geen nieuwe krijgt als hem terug stuurt met die reden. Het is zoals oneplus heeft gezegd geen bug, maar een feature.

Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen ".

Je ziet het of ziet het niet, maar het lijkt me dat het probleem dus op elk telefoon is en per persoon verschilt in of diegene het ziet.
https://drive.google.com/...BENORSWFtTEZFUXUydEk/view

Niet mijn telefoon overigens, maar dit heb ik precies :) Niks mis mee, het enige wat je ziet is het scherpstellen van de camera steeds. Geen jelly of wat dan ook.

[Voor 5% gewijzigd door floristevito op 30-06-2017 23:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:49:
[...]

https://drive.google.com/...BENORSWFtTEZFUXUydEk/view

Niet mijn telefoon overigens, maar dit heb ik precies :) Niks mis mee
Kijk dat bedoel ik nou, ik zie het wel duidelijk. Merk je echt niet dat de tekst en fotos beetje in en uitzoomen en anders uitzien?

Vergelijk eens met dit. Dus ga op dezelfde pagina(tweakers op5 review) eens scrollen.

https://vimeo.com/223270539

[Voor 6% gewijzigd door IAmNice op 30-06-2017 23:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• japjaan
Conclusie: ene persoon ziet het wel, de andere niet. Elke op5 heeft het en ik denk zelfs elk amoled scherm (in het geval van andere telefoon, ff op de kop houden). Simple as that. Grote fout van OnePlus en denk dat ze veel returns gaan krijgen. Ben blij dat ik mijne heb gecanceld iig, dit is niet het enige issue.

• floristevito
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:52:
[...]

Kijk dat bedoel ik nou, ik zie het wel duidelijk. Merk je echt niet dat de tekst en fotos beetje in en uitzoomen en anders uitzien?

Vergelijk eens met dit. Dus ga op dezelfde pagina(tweakers op5 review) eens scrollen.

https://vimeo.com/223270539
Letterlijk het enige wat je ziet is het scherpstellen van de camera haha. Dit was een video van iemand op het oneplus forum, maar heb mijn oneplus net na de 3 en er is echt no verschil.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 14:09
Ik gebruik nu al een paar dagen de telefoon, ja ik zie een beetje het effect, maar really... Waar mensen zich al wel niet druk om maken zeg...

Ding is snel, gps doet het goed, scherm is mooi verder en hij maakt echt wel prima foto's!

Denk dat er van een mug een olifant is gemaakt...
Iedereen die maar zegt dat ze bij zijn dat ze hem hebben gecanceld.. je hebt het zelf nog niet eens een aantal dagen geprobeerd dan? Bizar...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• ErikRo
IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Filmpje?

Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen "
je kan hem toch terug sturen met een andere of geen reden. Dan wacht je een maand tot.je weer positieve geluiden hoort en koop.je weer een nieuwe :-)
Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:14:
[...]Dat heb ik ook. Ik ben zo tevreden maar door het jelly effect ben ik aan het twijfelen.
de pest is imho dat er niet een vervanging is voor zelfde prijs. De U11 mooie foto's net nog naar gekeken in hun topic maar ik word er gewoon niet enthousiast van.

En ik wil.na drie jaar OP1 gewoon nu een recent toestel met snelladen, afleesbaar scherm, etc

[Voor 25% gewijzigd door ErikRo op 01-07-2017 00:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
Ewivis schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:01:
Ik gebruik nu al een paar dagen de telefoon, ja ik zie een beetje het effect, maar really... Waar mensen zich al wel niet druk om maken zeg...

Ding is snel, gps doet het goed, scherm is mooi verder en hij maakt echt wel prima foto's!

Denk dat er van een mug een olifant is gemaakt...
Iedereen die maar zegt dat ze bij zijn dat ze hem hebben gecanceld.. je hebt het zelf nog niet eens een aantal dagen geprobeerd dan? Bizar...
Ja goed sommigen vinden het wel storend. Ik heb er een week dood op gestaard en het zag er heel raar uit voor mij. Het feit dat dit zo groot is geworden links en rechts en verschillende threads duizenden views hebben zegt toch wel wat?

Ik kon er echt niet tegen.

• ErikRo
Zal ook meespelen dat.iedereen er.maar over heeft en blijft hebben massahysterie.
Dan trigger je het elke weer het is net tinnitus als je eindelijk niks hoort en je gaat er naar zoeken of je leest er topics over piieeeep daar is die weer. Daar leer je vooral je op andere dingen te letten en uit die forums weg te blijven.

• Galukon
ErikRo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:10:
Zal ook meespelen dat.iedereen er.maar over heeft en blijft hebben massahysterie.
Dan trigger je het elke weer het is net tinnitus als je eindelijk niks hoort en je gaat er naar zoeken of je leest er topics over piieeeep daar is die weer. Daar leer je vooral je op andere dingen te letten en uit die forums weg te blijven.
Eerlijk gezegd zag ik het eerst ook niet. Maar ik zit veel op de tweakers forums en vooral met tekst zie ik het wel duidelijk en stoort het echt.
[b]
[...]
de pest is imho dat er niet een vervanging is voor zelfde prijs. De U11 mooie foto's net nog naar gekeken in hun topic maar ik word er gewoon niet enthousiast van.

En ik wil.na drie jaar OP1 gewoon nu een recent toestel met snelladen, afleesbaar scherm, etc
Yup dat is het ook vooral. Je ziet het in de specs niet maar gewoon de algehele ervaring, software en specs, is gewoon zo goed. LG, samsung is allemaal kut en ik wil wel gewoon een fatsoenlijke qualcomm chipset, niet zo'n kiri hiron mediatek ding.

[Voor 32% gewijzigd door Galukon op 01-07-2017 00:18]

• ErikRo
Galukon schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:14:
[...]

Eerlijk gezegd zag ik het eerst ook niet. Maar ik zit veel op de tweakers forums en vooral met tekst zie ik het wel duidelijk en stoort het echt.
Ik ook maar ik probeer op.een andere snelheid te scrollen ipv onbewust die foute snelheid dan heb ik er minder en hopelijk straks geen last van.

En vooral niet op en neer pompend scrollen om te kijken of je het nog ziet ;)

[Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 01-07-2017 00:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• japjaan
Feit dat er mensen duizelig van worden en raar gevoel van krijgen zegt genoeg, niks overdreven aan. De ene persoon heeft er meer last van de ander. Gewoon debiel gedaan door OP klaar. De reden is bekend nu dus eigenlijk kan het topic wel op slot lijkt me? Nu wordt het een welles nietes verhaal terwijl het al bewezen is dat het gewoon een omgedraaid display is en dus elk device het "probleem" heeft.

Wat betreft u11: near stock Android en niks langzamer dan op5 (zie speedtests YouTube), hele goede ROM en kernel support en beste camera. Weet niet wat er niet te liken is :)

[Voor 18% gewijzigd door japjaan op 01-07-2017 00:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!
japjaan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:26:
Weet niet wat er niet te liken is :)
Looks! You like it or you don't.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Ik zie het in de video wel, maar niet zozeer op mn eigen telefoon. Prima.
Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:00:
Hmm prima, dan zal het wel aan mij liggen :)
Voor de mensen die denken over welke video het gaat, dat is deze: YouTube: OnePlus 5 without jelly-problem?

Acties:
  • +2Henk 'm!
floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:59:
[...]

Letterlijk het enige wat je ziet is het scherpstellen van de camera haha. Dit was een video van iemand op het oneplus forum, maar heb mijn oneplus net na de 3 en er is echt no verschil.
Als je voorbij het scherpstellen kijkt is het effect wel merkbaar. Je ziet dat het scrollen niet recht verloopt.

Goed voorbeeld van mensen die denken het niet te hebben terwijl iedereen het heeft. Kan ook niet anders want het is hardware gerelateerd niet batch gerelateerd.

• IAmNice
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Als je voorbij het scherpstellen kijkt is het effect wel merkbaar. Je ziet dat het scrollen niet recht verloopt.

Goed voorbeeld van mensen die denken het niet te hebben terwijl iedereen het heeft. Kan ook niet anders want het is hardware gerelateerd niet batch gerelateerd.
Niks meer dan één logische conclusie hier. Helaas en jammer. Elke telefoon flagship heeft wel problemen nu.

Wachten op die pixel 2 dan maar.

En dan huilen dat hij niet goed te krijgen in hier en belachelijk duur. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
IAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Niks meer dan één logische conclusie hier. Helaas en jammer. Elke telefoon flagship heeft wel problemen nu.

Wachten op die pixel 2 dan maar.

En dan huilen dat hij niet goed te krijgen in hier en belachelijk duur. :+
Duur is relatief en "Niet te krijgen" bestaat niet meer sinds het internet :)
Wel benieuwd naar de Pixel2, ik had een PixelXL en die beviel prima, weg gedaan voor een S8+ maar een vriendje van mij heeft hem nog en daar ben ik best wel jaloers op :)

Komen mooie tijden aan met de iPhone8 en de Pixel2 :)

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 14:57

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Galukon
Ik vraag me af of je in Android niet gewoon de manier van refreshen kan aanpassen. Dat lijkt me toch niet zo lastig, net zoals het scherm 180 graden gedraaid is.

• floristevito
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Je weet dat de camera zelf ook een refresh rate heeft toch? Naja vervelend voor je als jij het wel ziet man, ik heb er geen last van en vind het een beetje overdreven probleem...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fast-server
Dit is helaas niet de manier hoe het werkt, het is niet software maar hardware matig.

Het scherm wordt van boven elektrisch aangestuurd omdat mensen ook vanaf boven kijken (focus), het effect treed pas van onderen op omdat de meeste mensen niet naar dat gedeelte kijken.

Oneplus heeft het scherm omgedraaid waardoor het scherm van langzaam naar snel gaat en dit valt heel erg op om dat het beeld uitgerekt wordt en je dingen dubbel ziet (de 1 is hier gevoelig voor en de ander niet).

De gene die hierover ging bij oneplus is waarschijnlijk iemand die het niet zag en heeft gewoon een nasty flip 180 toegepast.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Je weet dat de camera zelf ook een refresh rate heeft toch? Naja vervelend voor je als jij het wel ziet man, ik heb er geen last van en vind het een beetje overdreven probleem...
Ik weet dat een camera een refresh rate heeft maar ik zou zo 1.2.3 niet kunnen bedenken hoe dit hier invloed op heeft.

Maar we hoeven ook niet steeds een excuus te verzinnen voor het probleem. Jij ziet het niet (of wil het niet zien) en noemt het overdreven en dat is je goed recht verder maar het neemt het feit niet weg dat het een hardware probleem is.

Elke OnePlus5 heeft hier last van alleen niet elke gebruiker heeft er last van.

• floristevito
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Ik weet dat een camera een refresh rate heeft maar ik zou zo 1.2.3 niet kunnen bedenken hoe dit hier invloed op heeft.

Maar we hoeven ook niet steeds een excuus te verzinnen voor het probleem. Jij ziet het niet (of wil het niet zien) en noemt het overdreven en dat is je goed recht verder maar het neemt het feit niet weg dat het een hardware probleem is.

Elke OnePlus5 heeft hier last van alleen niet elke gebruiker heeft er last van.
Blijf het grappig vinden dat je met zekerheid stel dat 'Elke Oneplus 5' hier last van heeft. Het zou best kunnen, maar je hebt te weinig bewijs dit zo de wereld in te gooien. Een van de meest gemaakte foute in de wetenschap, stellen dat iedereen iets heeft zonder alles getest te kunnen hebben. Dit is dus een aanname.

Ik heb er geen last van, dus maak me er ook niet zo gek druk om. Volgens mij heeft mijn toestel niks raars, mocht hij dit wel hebben dan merk ik en al mijn vrienden het niet, en is het dus ook niet 'raar'. Heb je er wel last van dan return je hem lekker :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:18:
Blijf het grappig vinden dat je met zekerheid stel dat 'Elke Oneplus 5' hier last van heeft. Het zou best kunnen, maar je hebt te weinig bewijs dit zo de wereld in te gooien.
Het is een "eigenschap" van schermen welke normaal niet opvalt omdat refresh van boven naar beneden plaatst vind. Nu het scherm andersom zit valt het dus wel op.

Geen hoge wiskunde verder en prima bewijs voor dit euvel, ontkennen kan daardoor wel maar heeft geen zin.

• floristevito
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Het is een "eigenschap" van schermen welke normaal niet opvalt omdat refresh van boven naar beneden plaatst vind. Nu het scherm andersom zit valt het dus wel op.

Geen hoge wiskunde verder en prima bewijs voor dit euvel, ontkennen kan daardoor wel maar heeft geen zin.
Je hebt geen enkel aanslepend bewijs dat 'elk toestel hier met zekerheid last van heeft', het doet hier verder niet zo veel toe maar blijft goed om bewust te blijven van wat mensen zomaar roepen.

Ik heb die mogelijke oorzaken ook doorgenomen en het zou best mogelijk zijn dat vele, dan niet alle, toestellen dit hebben, maar het is onzinnig te stellen dat jij 'zeker weet' dat alle toestellen dit eenzelfde probleem hebben. Het is tot nu toe best mogelijk er alternatieve zijn.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Natuurlijk heeft ieder toestel er last van. Alleen sommige zien het niet.

En mensen willen hun aankoop waar ze net 500 euro voor betaald hebben verdedigen, zit in de psyche van de mens.
Want je zou maar eens een miskoop hebben gedaan, poeh poeh....

• floristevito
alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:26:
Natuurlijk heeft ieder toestel er last van. Alleen sommige zien het niet.

En mensen willen hun aankoop waar ze net 500 euro voor betaald hebben verdedigen, zit in de psyche van de mens.
Want je zou maar eens een miskoop hebben gedaan, poeh poeh....
Oh het zou best kunnen ja, maar ga nou niet zeggen het 'zeker te weten' :) + meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van

• alwaysleft
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Oh het zou best kunnen ja, maar ga nou niet zeggen het 'zeker te weten' :) + meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van
Omdat ze dus het niet zien of niet willen zien.
Daar zit de nuance ;). Ik ben nog geen filmpje tegen gekomen waar ik het niet zie. Tot zover je ongelijk over 90%.

• floristevito
alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Daar zit de nuance ;). Ik ben nog geen filmpje tegen gekomen waar ik het niet zie. Tot zover je ongelijk over 90%.
Meeste mensen die het filmen maken zich er druk om en filmen het ;)

• alwaysleft
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Dit is een welles nietes discussie waarin we het niet eens gaan worden :) :P

Acties:
  • +2Henk 'm!
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Je hebt geen enkel aanslepend bewijs dat 'elk toestel hier met zekerheid last van heeft', het doet hier verder niet zo veel toe maar blijft goed om bewust te blijven van wat mensen zomaar roepen.
Wil je het nou niet begrijpen of hoe zit dat?

OnePlus geeft aan dat in elk toestel hetzelfde scherm zit en aangezien ze allemaal onderste boven zitten hebben dus alle toestellen er last van omdat het een eigenschap is van schermen.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor 8)7
Haha een 90% claim droppen maar mij berichten van het niet hebben van "aanslepend bewijs" terwijl dat er juist wel is. Goed verhaal wel.

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 01-07-2017 13:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Als we wat natuurlijke logica op gooien.

Alle schermen zijn gelijk(volgens oneplus).

Een scherm heeft het jelly effect.

Dus alle schermen hebben het jelly effect.

Ik snap waarom je dit fout vindt, want dit is zeer theoretisch en als een scherm geen jelly effect heeft dan klopt het al niet.

Maar als we dan kijken naar de duizenden views, threads(zoals deze) en het feit dat het scherm er andersom in is gemonteerd bij elke telefoon.

Dan kunnen we redelijk aannemen dat elke telefoon er last van heeft. Dat is een logsichere conclusie dan "ja maar je hebt niet elke telefoon bekeken". Dat kan ook niet, maar zo kun je vele dingen uit het raam gooien.

• alwaysleft
[...]

Tevens is gewoon maar lukraak 90% noemen die er niet last van zou hebben natuurlijk jammer en gewoon maar wat getalletjes roepen.

• floristevito
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Wil je het nou niet begrijpen of hoe zit dat?

OnePlus geeft aan dat in elk toestel hetzelfde scherm zit en aangezien ze allemaal onderste boven zitten hebben dus alle toestellen er last van omdat het een eigenschap is van schermen.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor 8)7

[...]

Jammer dat je niet snapt dat je niet kan stellen zeker te weten dat iedereen er last van heeft. Dat is het enige wat ik in de afgelopen bericht vertel. Zou best mogelijk zijn, maar zomaar lopen roepen dat iedereen het heeft en het gewoon niet ziet vind ik een beetje onzin.

Haha een 90% claim droppen maar mij berichten van het niet hebben van "aanslepend bewijs" terwijl dat er juist wel is. Goed verhaal wel.
Heb ik ooit gezegd 'zeker 90% heeft er geen last van'? Je kan best een schatting maken. Had het prima gevonden als je had gezegd dat waarschijnlijk iedereen dit probleem heeft.

• floristevito
IAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Als we wat natuurlijke logica op gooien.

Alle schermen zijn gelijk(volgens oneplus).

Een scherm heeft het jelly effect.

Dus alle schermen hebben het jelly effect.

Ik snap waarom je dit fout vindt, want dit is zeer theoretisch en als een scherm geen jelly effect heeft dan klopt het al niet.

Maar als we dan kijken naar de duizenden views, threads(zoals deze) en het feit dat het scherm er andersom in is gemonteerd bij elke telefoon.

Dan kunnen we redelijk aannemen dat elke telefoon er last van heeft. Dat is een logsichere conclusie dan "ja maar je hebt niet elke telefoon bekeken". Dat kan ook niet, maar zo kun je vele dingen uit het raam gooien.
Dit sceptische paradox is een mooie, je komt er dus achter dat of iedereen er last van moet hebben of niet alle schermen gelijk zijn. Welke lijkt meer logisch? ;)

Het gaat me er gewoon om dat je niet zomaar moet roepen dat iedereen een probleem heeft, als de oorzaak nog niet eens officieel is vastgesteld. Het kan best voor de hand liggen, maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.

[Voor 13% gewijzigd door floristevito op 01-07-2017 14:03]

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-03 12:18
Oneplus probeerde geld te besparen door het scherm te hergebruiken. Maar hiervoor moest die op kop. Nja is dus een dure grap geworden met al die slechte media aandacht en mensen de refunds vragen! Ik ben of was een hele grote Oneplus fan maar dit is gewoon jammer.

Iemend een idee wanneer we de Pixel 2 kunnen verwachten?

Acties:
  • +1Henk 'm!
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]
maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.
Verdiep je eens in de materie voordat je als een papegaai steeds met hetzelfde komt.
Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet.
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Heb ik ooit gezegd 'zeker 90% heeft er geen last van'?
Ja, zie onder.
[...]
+ meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb toch besloten de OnePlus 5 terug te sturen. Heel jammer maar het is niet anders. Blijft een hardware fout of je het nu ziet of niet. Zeker met eventueel doorverkoop kun je een probleem krijgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fast-server
Het lijkt wel of sommige mensen er mee zitten dat ze het niet zien...

Het probleem is er gewoon, zie je het niet dan ben je zeer waarschijnlijk een links georiënteerde taaldenker of een vrouw.

Rechts georiënteerde denkers zien het wel, dit zijn voornamelijk mannelijke techneuten (sommige vooral technische vrouwen zien het ook)

Dat mensen het niet zien betekend niet dat het er niet is... met die opstelling doe je anderen te kort omdat je ze niet serieus neemt.

Enfin...

Aangezien dit issue niet opgelost kan of gaat worden kunt nu 2 dingen doen> houden of terug sturen.
Makkelijke keuze ;)

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
Hah! Ik heb een 4j oude nokia1020 met amoled scherm, ik zie niks verkeerd, ook niet op zijn kop. Nu draait het scherm niet helemaal op zijn kop ook niet. Maar! wanneer ik hem dan toch op zijn kop hou kan ik naar links en rechts swypen, nu komt het! de onderkant, (bovenkant) eigenlijk reageert sneller dan de boven, (onderkant) dat zie je heel duidelijk, dan krijg je een licht S vormig effect, duidelijk dat de onder (bovenkant) sneller reageert, dus ververst, die kant volgt sneller mijn vinger dan de onder (boven) kant. Nooit gedacht het te zien.. oeioei en maandag krijg ik de O5 binnen.

• Caelorum
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:12:
[...]
Verdiep je eens in de materie voordat je als een papegaai steeds met hetzelfde komt.
Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet. [...]
Op zich klopt dat natuurlijk, maar zoals altijd met techniek is er altijd wat variatie tussen onderdelen. Net die ene micrometer groter of net iets dikkere koperen lijnen etc. Dat zou theoretisch ervoor kunnen zorgen dat de snelheid waarop het scherm het beeld toont net iets langzamer is op de ene dan op het andere toestel, maar je gaat dan echt praten over fracties van millisecondes.
Ik vind het dan ook waarschijnlijker dat de ene persoon het gewoonweg niet ziet en de andere wel. Net zoals sommige mensen kotsend de bioscoopzaal uitrennen bij een 3d voorstelling en anderen er totaal geen last van hebben.
Of mensen die het verschil tussen 100hz en 60hz zien (en dan dus de 60hz zien knipperen) of mensen die wel de TL balken zien knipperen en mensen die het niet zien.

[Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2017 14:36]

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

..en dan is het nog steeds een kwestie van wel zien en storend vinden. Pas na het nieuwsitem op Tweakers viel mij dit op. Maar vind ik het storend? Nee.

iRacing Profiel

• floristevito
Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet.

[...]

Ja, zie onder.

[...]
Je kan niet zeggen dat iedereen het zeker heeft, man man man |:( Hoe lastig is het nou om te begrijpen dat het best in jou ogen zo zou kunnen zijn en voor de hand kan liggen, maar dat roepen dat iedereen het heeft voordat er een official statement is van het probleem dat gewoon onzinnig is.

En dan nog een gebruiker hier die claimed dat vrouwen het wel vooral niet zullen zien..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Even in ons gezin een klein testje gedaan:
2x linkshandigen: zien het effect niet
2x rechtshandigen: zien het effect wel

Conclusie: het probleem komt alleen bij rechtshandigen voor.

iRacing Profiel

• Erik1805
Luckeh schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:49:
Even in ons gezin een klein testje gedaan:
2x linkshandigen: zien het effect niet
2x rechtshandigen: zien het effect wel

Conclusie: het probleem komt alleen bij rechtshandigen voor.
Oké, ik ben rechtshandig en zie het ook niet 8)7
(Maar gaat desondanks retour)

[Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 01-07-2017 14:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Oekol

waka waka hey hey

alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Wel eens gehoord van het feit dat mensen die tevreden zijn geen reviews schrijven?
Nogal logisch dat je het op elk filmpje ziet want alleen de mensen die er last van hebben posten het.

Net even gekeken op de iphone 5s van mn vriendin en die heeft het ook wel als je het op de kop bekijkt. Maar minimaal.

Het zou dus zo kunnen zijn dat er batches zijn waar het scherm van op de kop is gemonteerd blijkbaar.
Geen idee of dat überhaupt kan met connectoren etc. Maar dit zou mijn conclusie zijn.

[Voor 24% gewijzigd door Oekol op 01-07-2017 14:58]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Caelorum
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:
[...]
Je kan niet zeggen dat iedereen het zeker heeft, man man man |:( Hoe lastig is het nou om te begrijpen dat het best in jou ogen zo zou kunnen zijn en voor de hand kan liggen, maar dat roepen dat iedereen het heeft voordat er een official statement is van het probleem dat gewoon onzinnig is.[...]
Er is een officieel statement! "Het is natuurlijk (lees eigenschap van scherm) en alle OP5's hebben hetzelfde scherm". Dus afgezien van variantie bij productie die het wellicht kan veroorzaken (lees super slecht productieproces) kan het niet anders dat óf iedereen het heeft, maar niet iedereen het opvalt, óf niemand het heeft en sommige mensen het inbeelden. Gezien de vele filmpjes, en hoe die schermen werken, lijkt het eerste me logischer dan het tweede.

• floristevito
Caelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Er is een officieel statement! "Het is natuurlijk (lees eigenschap van scherm) en alle OP5's hebben hetzelfde scherm". Dus afgezien van variantie bij productie die het wellicht kan veroorzaken (lees super slecht productieproces) kan het niet anders dat óf iedereen het heeft, maar niet iedereen het opvalt, óf niemand het heeft en sommige mensen het inbeelden. Gezien de vele filmpjes, en hoe die schermen werken, lijkt het eerste me logischer dan het tweede.
Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is. Ga er indd ook wel vanuit dat Oneplus voor al hun toestellen hetzelfde proces hebben doorlopen. Opzich is het ook zoals je zegt logisch dat veel of allemaal dan dit zouden moeten hebben, ik zou echter nog niet willen uitsluiten dat er apparaten zijn die dit niet of minder hebben voordat we het zeker weten :) Dat was vooral het puntje wat ik vervelend vond.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:23
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is. Ga er indd ook wel vanuit dat Oneplus voor al hun toestellen hetzelfde proces hebben doorlopen. Opzich is het ook zoals je zegt logisch dat veel of allemaal dan dit zouden moeten hebben, ik zou echter nog niet willen uitsluiten dat er apparaten zijn die dit niet of minder hebben voordat we het zeker weten :) Dat was vooral het puntje wat ik vervelend vond.
Alle toestellen hebben hier last van, omdat ALLE schermen upside down in het toestel zitten.
Als OnePlus aangeeft dat alle toestellen gelijk zijn met dezelfde schermen en dezelfde methode van monteren dan hebben alle schermen hier last van en is er niet plotseling een batch welke er geen last van heeft.

• IAmNice
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Dit sceptische paradox is een mooie, je komt er dus achter dat of iedereen er last van moet hebben of niet alle schermen gelijk zijn. Welke lijkt meer logisch? ;)

Het gaat me er gewoon om dat je niet zomaar moet roepen dat iedereen een probleem heeft, als de oorzaak nog niet eens officieel is vastgesteld. Het kan best voor de hand liggen, maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.
Dit is geen paradox. Dit is hoe natuurlijke deductie werkt gewoon. Je moet iets aannemen anders kom je nergens uit.

Lijkt me meer logisch dat alle schermen gelijk zijn denk je niet? De telefoons zijn al uit elkaar gehaald en het effect is merkbaar op andere telefoons omgedraaid. Wat meer wil je nog? Iedereen heeft dit probleem. Dat is vrijwel zeker, alleen sommigen zien het niet. Of je wil zeggen dat elk exemplaar van de one plus uniek en speciaal is?

Zoals gezegd is het dus een probleem dat sommigen niet zien. Iets met goud of blauwe jurk komt terug voor mij.

[Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 01-07-2017 15:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bohemian
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-02 03:25
Ik wil niet trollen, maar ik kon het toch echt niet laten... oOo
[YouTube: https://youtu.be/6DxtsKwOxqA]

• floristevito
IAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Dit is geen paradox. Dit is hoe natuurlijke deductie werkt gewoon. Je moet iets aannemen anders kom je nergens uit.

Lijkt me meer logisch dat alle schermen gelijk zijn denk je niet? De telefoons zijn al uit elkaar gehaald en het effect is merkbaar op andere telefoons omgedraaid. Wat meer wil je nog? Iedereen heeft dit probleem. Dat is vrijwel zeker, alleen sommigen zien het niet. Of je wil zeggen dat elk exemplaar van de one plus uniek en speciaal is?

Zoals gezegd is het dus een probleem dat sommigen niet zien. Iets met goud of blauwe jurk komt terug voor mij.
Dit is zeker wel een paradox, kijkt de examen stof filosofie vwo anders even terug ;) Je komt tot de conclusie dat ofwel niet alle schermen gelijk zijn, ofwel dat alle schermen het probleem hebben. Nu stellen dat alle schermen gelijk zijn is overigens best raar, want hoe kunnen duizenden telefoon nou exact hetzelfde zijn?

Wat je hier toepast is abductie, je zegt dat iedereen het probleem heeft omdat het voor de hand ligt en logisch lijkt, maar je hebt geen strikt bewijs of alle toestellen bekeken. Natuurlijk is het logisch om dit te doen, en is het normaal. Maar het probleem is dat we dan met ze alle gaan zeggen dat we zeker weten dat iedereen dit heeft en dat als je het niet ziet je niet goed kijkt

Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat me er gewoon om dat je niet te vroeg moet zeggen dat alle telefoons een mankement hebben :)

• IAmNice
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:07:
[...]

Dit is zeker wel een paradox, kijkt de examen stof filosofie vwo anders even terug ;) Je komt tot de conclusie dat ofwel niet alle schermen gelijk zijn, ofwel dat alle schermen het probleem hebben. Nu stellen dat alle schermen gelijk zijn is overigens best raar, want hoe kunnen duizenden telefoon nou exact hetzelfde zijn?

Wat je hier toepast in abductie, je zegt dat iedereen het probleem heeft omdat het voor de hand ligt en logisch lijkt, maar je hebt geen strikt bewijs of alle toestellen bekeken. Natuurlijk is het logisch om dit te doen, en is het normaal. Maar het probleem is dat we dan met ze alle gaan zeggen dat we zeker weten dat iedereen dit heeft en dat als je het niet ziet je niet goed kijkt

Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat me er gewoon om dat je niet te vroeg moet zeggen dat alle telefoons een mankement hebben :)
Ik besteed mijn tijd liever niet aan het doorkijken van een dood vak en snap het principe vanuit de wiskunde ook wat anders is dan vanuit de filosofie. Mijn conclusie mocht wat vaag zijn, maar ik bedoelde dat elk telefoon hetzelfde was tenzij oneplus dus gelogen had. Wat ik dus niet zo aanneem.

Ik ga er niet te vroeg vanuit, we hebben dus al confirmation van oneplus en tot nu zo ver heb ik van elk persoon een video gezien die zegt "ik zie het niet hoor", en dan hoppa het is er wel. Dit geldt niet voor iedereen want we hebben niet al die miljonen oneplus doorgekeken, maar het is toch niet toevallig denk je?

Ik blijf er nog steeds vanuit gaan, elke telefoon heeft dit, maar sommige mensen zien het dus gewoon niet.

• floristevito
IAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:10:
[...]

Ik besteed mijn tijd liever niet aan het doorkijken van een dood vak en snap het principe vanuit de wiskunde ook wat anders is dan vanuit de filosofie. Mijn conclusie mocht wat vaag zijn, maar ik bedoelde dat elk telefoon hetzelfde was tenzij oneplus dus gelogen had. Wat ik dus niet zo aanneem.

Ik ga er niet te vroeg vanuit, we hebben dus al confirmation van oneplus en tot nu zo ver heb ik van elk persoon een video gezien die zegt "ik zie het niet hoor", en dan hoppa het is er wel. Dit geldt niet voor iedereen want we hebben niet al die miljonen oneplus doorgekeken, maar het is toch niet toevallig denk je?

Ik blijf er nog steeds vanuit gaan, elke telefoon heeft dit, maar sommige mensen zien het dus gewoon niet.
Je kan er zeker vanuit gaan, dat is je goed recht. Dat toevallig is het zeker, maar je kan het gewoon niet gaan uitsluiten. Ergens vanuit gaan is dan het beste :)

Filosofie is overigens absoluut geen dood vak, en zou voor vele mensen nuttig zijn eens goed door te nemen. Zelf wiskundig aangelegd maar het heeft me altijd geholpen :)

Tweakers stelt het zelf in hun bericht trouwens erg goed, ze stellen dat het een 'mogelijke oorzaak is'

Ook mooi om mee te nemen is een van 'the key points' van het XDA artikel (bron: https://www.xda-developer...y-reason-jelly-scrolling/)

''Not every OnePlus 5 owner will encounter this issue or notice it happening. It is unknown how many OnePlus 5 owners will ever encounter this, though OnePlus assures that it is only a small number of users.''

[Voor 17% gewijzigd door floristevito op 01-07-2017 16:25]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fast-server
En vertaal het nu eens in het Engels...

"Niet iedere OnePlus 5 eigenaar zal tegen dit probleem aanlopen of merken dat het gebeurd." dus het probleem is er maar niet iedereen ziet het. (tada!)

Daarnaast is tweakers het oude tweakers ook niet meer als ze stellen dat het de 'mogelijke oorzaak is'
Het oude tweakers had gekeken wat het display nummer was en hier de specs en installatie instructie van opgevraagd.

Ze nemen nu klakkeloos iets over wat gisteren is gepost, terwijl het bewijs voor een gedraaid display al 3 dagen geleden op hun eigen forum stond.

• floristevito
fast-server schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:24:
En vertaal het nu eens in het Engels...

"Niet iedere OnePlus 5 eigenaar zal tegen dit probleem aanlopen of merken dat het gebeurd." dus het probleem is er maar niet iedereen ziet het. (tada!)

Daarnaast is tweakers het oude tweakers ook niet meer als ze stellen dat het de 'mogelijke oorzaak is'
Het oude tweakers had gekeken wat het display nummer was en hier de specs en installatie instructie van opgevraagd.

Ze nemen nu klakkeloos iets over wat gisteren is gepost, terwijl het bewijs voor een gedraaid display al 3 dagen geleden op hun eigen forum stond.
Niet tegen het probleem aanlopen kan je ook opvatten als het probleem niet hebben ;)

Maar dat is helemaal niet mijn punt, mijn punt is dat we niet moeten roepen iets te weten en dat iedereen het heeft voordat het bevestigd is. Dat gebeurd veel te vaak en is gewoon niet handig :)

• fast-server
Meestal zijn dingen gewoon zoals je ze ziet, voor techneuten is er geen tussen weg voor talige denkers wel.

Uit de manier van reageren kan ik ook veel uit halen, jij bent sowieso talig en gaat normaal met mensen om die er niet tegen in gaan denk ik (Leraar?)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee