R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Was al gepost, paar boven deze, 😂
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Nou ik denk dat het gewoon niet zo extreem is op de ene telefoon als de andere. Kijkend naar de video op XDA heb ik hier gewoon ABSOLUUT geen last van in deze mate.. Draai ik het scherm om dan zie ik dat het scrollen praktisch gezien hetzelfde blijft.. misschien iets soepeler.. Ik heb eerder een filmpje gepost.. Mijn telefoon doet dit gewoon niet! Dus ik denk dat het verschilt per telefoon.. En misschien met software nog te verbeteren is voor de mensen die er veel last van hebben.letskeepitsafe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Of mensen die het niet zien er blij mee moeten zijn weet ik niet. Misschien toch even langs Specsavers voor de zekerheid?
Verwijderd
https://www.xda-developer...y-reason-jelly-scrolling/
Ikzelf vind het niet erg, eigenlijk totaal niet storend.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 20:03 ]
Nee, dit heeft te maken met hoe de controller in het scherm het scherm update. VSync voorkomt dat het scherm een frame gaat renderen die nog maar deels is weggeschreven door de GPU. Dat is een ander (vergelijkbaar) issue. Dit is echt gewoon het scherm dat 'langzaam' het frame dat het aangeboden is over de huidige heen schrijft en dus van onder naar boven (in dit geval) ververst. Eigenlijk een hardwarebeperking van het scherm dat je bij normale orientatie niet echt opvalt, maar blijkbaar ondersteboven bij een behoorlijk aantal mensen wel issues oplevert.Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:58:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar als de controller al gedraaid is waarom zien we het effect nog? Overigens kan vsync niet ingeschakeld worden? Dan wordt het effect toch niet meer weergegeven omdat hij in 1 buffer het scherm displayed
Ik zie wat je bedoelt in een zekere mate op mn scherm. kan me er overigens niet zo aan storen dat ik het toestel terug zou sturen.. Vind de drama erover nogal gigantisch. Maargoed. duidelijk is nu de oorzaak. En ook duidelijk is dat er geen fix komt. Ik vind het geen deal breaker..Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:11:
[...]
Nee, dit heeft te maken met hoe de controller in het scherm het scherm update. VSync voorkomt dat het scherm een frame gaat renderen die nog maar deels is weggeschreven door de GPU. Dat is een ander (vergelijkbaar) issue. Dit is echt gewoon het scherm dat 'langzaam' het frame dat het aangeboden is over de huidige heen schrijft en dus van onder naar boven (in dit geval) ververst. Eigenlijk een hardwarebeperking van het scherm dat je bij normale orientatie niet echt opvalt, maar blijkbaar ondersteboven bij een behoorlijk aantal mensen wel issues oplevert.
WEL OLIEDOM van OnePlus om zo'n fout te maken.
CLB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:31:
I'll try! Zie desbetreffende OnePlus 5-eigenaar vanavond weer, heb dan alleen m'n eigen telefoontje op zak om te filmen. Ga niet m'n camera meeslepen namelijk. Specifieke apps / websites / fora die ik moet laten zien?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zoals ik het kan samenvatten ervaart iedereen het anders. Er zijn ook berichten van mensen die er gewoon duizelig van worden, dus dan kan je niet zeggen dat het overdreven drama is.Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:19:
[...]
Ik zie wat je bedoelt in een zekere mate op mn scherm. kan me er overigens niet zo aan storen dat ik het toestel terug zou sturen.. Vind de drama erover nogal gigantisch. Maargoed. duidelijk is nu de oorzaak. En ook duidelijk is dat er geen fix komt. Ik vind het geen deal breaker..
WEL OLIEDOM van OnePlus om zo'n fout te maken.
Ben benieuwd hoeveel krediet OnePlus heeft bij community en news/review websites.
(als dit bij HTC was gebeurd....

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik zie het in de video wel, maar niet zozeer op mn eigen telefoon. Prima. Ik ga er verder niet teveel aandacht aan besteden. Als we er zelf geen invloed op kunnen uitoefenen is het niet interessant om me druk om te maken.
Nu heb ik wat getest met een S6, S7 en S8 maar ik kan het hierop toch echt niet ontdekken... ook niet op de kop. Tegelijkertijd: betekent dit dan ook dat als je een Jelly-OP5 op de kop houdt, dat je het dan niet meer ziet?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hmm ik snap het. Maar dan zou die code zoals in het xda topic staat het toch moeten voorkomen?Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:11:
[...]
Nee, dit heeft te maken met hoe de controller in het scherm het scherm update. VSync voorkomt dat het scherm een frame gaat renderen die nog maar deels is weggeschreven door de GPU. Dat is een ander (vergelijkbaar) issue. Dit is echt gewoon het scherm dat 'langzaam' het frame dat het aangeboden is over de huidige heen schrijft en dus van onder naar boven (in dit geval) ververst. Eigenlijk een hardwarebeperking van het scherm dat je bij normale orientatie niet echt opvalt, maar blijkbaar ondersteboven bij een behoorlijk aantal mensen wel issues oplevert.
De ene persoon ziet het de andere niet. Ik zie het op mijn S7 omgekeerd wel.Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:31:
Ik lees op verschillende sites en bij reacties dat het probleem ligt aan dat het scherm op de kop is gemonteerd. En dat andere OLED-toestellen hier ook last van hebben als je het toestel op de kop houd.
Nu heb ik wat getest met een S6, S7 en S8 maar ik kan het hierop toch echt niet ontdekken... ook niet op de kop. Tegelijkertijd: betekent dit dan ook dat als je een Jelly-OP5 op de kop houdt, dat je het dan niet meer ziet?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ben benieuwd hoeveel mensen hun toestel gaan terugsturen. Zou op zich slim zijn want wie wil hem nu nog kopen tweedehands na deze verhalen.
Dit is geen slimme actie geweest van OnePlus.
Pa als.je het niet ziet ga het vooral niet opzoeken
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Nee, die code zorgt er alleen voor dat het beeld weer normaal wordt getoond. Dus het beeld wordt voor het scherm ondersteboven aangeboden. Het probleem is hardwarematig. Echt hoe het scherm zelf de pixels ververst om het aangeboden beeld te tonen. Daar kan je vast wel op de een of andere manier nog rekening mee houden om het effect tegen te gaan, maar helemaal weg zal het wel niet gaan.Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:42:
[...]
Hmm ik snap het. Maar dan zou die code zoals in het xda topic staat het toch moeten voorkomen?
Het is een vreemd fenomeenRichh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:00:
@japjaan ik zie het in video's heel duidelijk, maar op een kop op mijn S7 in het 'echt' niet
Dat heb ik ook. Ik ben zo tevreden maar door het jelly effect ben ik aan het twijfelen.ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:04:
Ik merk wel dat.nu ik het eenmaal gezien heb ik het nu veel makkelijker zie op andere websites waar ik het nooit zag. Alsof je ineens de truuk weet waarop.je.moet letten en bij welke snelheid van bewegen het jelly effect optreedt.
Ben benieuwd hoeveel mensen hun toestel gaan terugsturen. Zou op zich slim zijn want wie wil hem nu nog kopen tweedehands na deze verhalen.
Dit is geen slimme actie geweest van OnePlus.
Pa als.je het niet ziet ga het vooral niet opzoeken
Ik heb mijn telefoon samen met een vriend tijdens de pop up in Amsterdam gekocht, beide getest en bij elkaar gekeken, nergens last van..
Hier nog veel meer mensen: https://forums.oneplus.ne...y-oneplus-5-video.558976/
Je krijgt vast een nieuwe als je hem terug stuurt
Filmpje?floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:24:
Ik denk dat de mensen met het jelly effect gewoon een verkeerde batch hebben..
Ik heb mijn telefoon samen met een vriend tijdens de pop up in Amsterdam gekocht, beide getest en bij elkaar gekeken, nergens last van..
Hier nog veel meer mensen: https://forums.oneplus.ne...y-oneplus-5-video.558976/
Je krijgt vast een nieuwe als je hem terug stuurt
Ik kan je vrijwel garanderen dat je geen nieuwe krijgt als hem terug stuurt met die reden. Het is zoals oneplus heeft gezegd geen bug, maar een feature.
Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen ".
Je ziet het of ziet het niet, maar het lijkt me dat het probleem dus op elk telefoon is en per persoon verschilt in of diegene het ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door IAmNice op 30-06-2017 23:48 ]
https://drive.google.com/...BENORSWFtTEZFUXUydEk/viewIAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:45:
[...]
Filmpje?
Ik kan je vrijwel garanderen dat je geen nieuwe krijgt als hem terug stuurt met die reden. Het is zoals oneplus heeft gezegd geen bug, maar een feature.
Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen ".
Je ziet het of ziet het niet, maar het lijkt me dat het probleem dus op elk telefoon is en per persoon verschilt in of diegene het ziet.
Niet mijn telefoon overigens, maar dit heb ik precies
[ Voor 5% gewijzigd door floristevito op 30-06-2017 23:50 ]
Kijk dat bedoel ik nou, ik zie het wel duidelijk. Merk je echt niet dat de tekst en fotos beetje in en uitzoomen en anders uitzien?floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:49:
[...]
https://drive.google.com/...BENORSWFtTEZFUXUydEk/view
Niet mijn telefoon overigens, maar dit heb ik preciesNiks mis mee
Vergelijk eens met dit. Dus ga op dezelfde pagina(tweakers op5 review) eens scrollen.
https://vimeo.com/223270539
[ Voor 6% gewijzigd door IAmNice op 30-06-2017 23:53 ]
Letterlijk het enige wat je ziet is het scherpstellen van de camera haha. Dit was een video van iemand op het oneplus forum, maar heb mijn oneplus net na de 3 en er is echt no verschil.IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:52:
[...]
Kijk dat bedoel ik nou, ik zie het wel duidelijk. Merk je echt niet dat de tekst en fotos beetje in en uitzoomen en anders uitzien?
Vergelijk eens met dit. Dus ga op dezelfde pagina(tweakers op5 review) eens scrollen.
https://vimeo.com/223270539
Ding is snel, gps doet het goed, scherm is mooi verder en hij maakt echt wel prima foto's!
Denk dat er van een mug een olifant is gemaakt...
Iedereen die maar zegt dat ze bij zijn dat ze hem hebben gecanceld.. je hebt het zelf nog niet eens een aantal dagen geprobeerd dan? Bizar...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
je kan hem toch terug sturen met een andere of geen reden. Dan wacht je een maand tot.je weer positieve geluiden hoort en koop.je weer een nieuwe :-)IAmNice schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:45:
[...]
Filmpje?
Oftewel hoe het in mijn oren klikt, ze hebben iets mis gedaan en willen niet de verantwoordelijkheid nemen. Stel je voor hoeveel telefoons ze dan terug krijgen als ze zeggen " oh ja shit we hebben het scherm er fout in gemonteerd sorry mensen "
de pest is imho dat er niet een vervanging is voor zelfde prijs. De U11 mooie foto's net nog naar gekeken in hun topic maar ik word er gewoon niet enthousiast van.Galukon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:14:
[...]Dat heb ik ook. Ik ben zo tevreden maar door het jelly effect ben ik aan het twijfelen.
En ik wil.na drie jaar OP1 gewoon nu een recent toestel met snelladen, afleesbaar scherm, etc
[ Voor 25% gewijzigd door ErikRo op 01-07-2017 00:08 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ja goed sommigen vinden het wel storend. Ik heb er een week dood op gestaard en het zag er heel raar uit voor mij. Het feit dat dit zo groot is geworden links en rechts en verschillende threads duizenden views hebben zegt toch wel wat?Ewivis schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:01:
Ik gebruik nu al een paar dagen de telefoon, ja ik zie een beetje het effect, maar really... Waar mensen zich al wel niet druk om maken zeg...
Ding is snel, gps doet het goed, scherm is mooi verder en hij maakt echt wel prima foto's!
Denk dat er van een mug een olifant is gemaakt...
Iedereen die maar zegt dat ze bij zijn dat ze hem hebben gecanceld.. je hebt het zelf nog niet eens een aantal dagen geprobeerd dan? Bizar...
Ik kon er echt niet tegen.
Dan trigger je het elke weer het is net tinnitus als je eindelijk niks hoort en je gaat er naar zoeken of je leest er topics over piieeeep daar is die weer. Daar leer je vooral je op andere dingen te letten en uit die forums weg te blijven.
Eerlijk gezegd zag ik het eerst ook niet. Maar ik zit veel op de tweakers forums en vooral met tekst zie ik het wel duidelijk en stoort het echt.ErikRo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:10:
Zal ook meespelen dat.iedereen er.maar over heeft en blijft hebben massahysterie.
Dan trigger je het elke weer het is net tinnitus als je eindelijk niks hoort en je gaat er naar zoeken of je leest er topics over piieeeep daar is die weer. Daar leer je vooral je op andere dingen te letten en uit die forums weg te blijven.
Yup dat is het ook vooral. Je ziet het in de specs niet maar gewoon de algehele ervaring, software en specs, is gewoon zo goed. LG, samsung is allemaal kut en ik wil wel gewoon een fatsoenlijke qualcomm chipset, niet zo'n kiri hiron mediatek ding.[b]
[...]
de pest is imho dat er niet een vervanging is voor zelfde prijs. De U11 mooie foto's net nog naar gekeken in hun topic maar ik word er gewoon niet enthousiast van.
En ik wil.na drie jaar OP1 gewoon nu een recent toestel met snelladen, afleesbaar scherm, etc
[ Voor 32% gewijzigd door Galukon op 01-07-2017 00:18 ]
Ik ook maar ik probeer op.een andere snelheid te scrollen ipv onbewust die foute snelheid dan heb ik er minder en hopelijk straks geen last van.Galukon schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:14:
[...]
Eerlijk gezegd zag ik het eerst ook niet. Maar ik zit veel op de tweakers forums en vooral met tekst zie ik het wel duidelijk en stoort het echt.
En vooral niet op en neer pompend scrollen om te kijken of je het nog ziet
[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 01-07-2017 00:20 ]
Wat betreft u11: near stock Android en niks langzamer dan op5 (zie speedtests YouTube), hele goede ROM en kernel support en beste camera. Weet niet wat er niet te liken is
[ Voor 18% gewijzigd door japjaan op 01-07-2017 00:30 ]
Looks! You like it or you don't.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
japjaan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:23:
Ik zie het wel.
Ik zie het in de video wel, maar niet zozeer op mn eigen telefoon. Prima.
Hmm prima, dan zal het wel aan mij liggenRichh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:00:
@japjaan ik zie het in video's heel duidelijk, maar op een kop op mijn S7 in het 'echt' niet
Voor de mensen die denken over welke video het gaat, dat is deze: YouTube: OnePlus 5 without jelly-problem?
Als je voorbij het scherpstellen kijkt is het effect wel merkbaar. Je ziet dat het scrollen niet recht verloopt.floristevito schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:59:
[...]
Letterlijk het enige wat je ziet is het scherpstellen van de camera haha. Dit was een video van iemand op het oneplus forum, maar heb mijn oneplus net na de 3 en er is echt no verschil.
Goed voorbeeld van mensen die denken het niet te hebben terwijl iedereen het heeft. Kan ook niet anders want het is hardware gerelateerd niet batch gerelateerd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Niks meer dan één logische conclusie hier. Helaas en jammer. Elke telefoon flagship heeft wel problemen nu.Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Als je voorbij het scherpstellen kijkt is het effect wel merkbaar. Je ziet dat het scrollen niet recht verloopt.
Goed voorbeeld van mensen die denken het niet te hebben terwijl iedereen het heeft. Kan ook niet anders want het is hardware gerelateerd niet batch gerelateerd.
Wachten op die pixel 2 dan maar.
En dan huilen dat hij niet goed te krijgen in hier en belachelijk duur.
Duur is relatief en "Niet te krijgen" bestaat niet meer sinds het internetIAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:02:
[...]
Niks meer dan één logische conclusie hier. Helaas en jammer. Elke telefoon flagship heeft wel problemen nu.
Wachten op die pixel 2 dan maar.
En dan huilen dat hij niet goed te krijgen in hier en belachelijk duur.![]()
Wel benieuwd naar de Pixel2, ik had een PixelXL en die beviel prima, weg gedaan voor een S8+ maar een vriendje van mij heeft hem nog en daar ben ik best wel jaloers op
Komen mooie tijden aan met de iPhone8 en de Pixel2
3 dagen geleden: fast-server in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Je weet dat de camera zelf ook een refresh rate heeft toch? Naja vervelend voor je als jij het wel ziet man, ik heb er geen last van en vind het een beetje overdreven probleem...Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Als je voorbij het scherpstellen kijkt is het effect wel merkbaar. Je ziet dat het scrollen niet recht verloopt.
Het scherm wordt van boven elektrisch aangestuurd omdat mensen ook vanaf boven kijken (focus), het effect treed pas van onderen op omdat de meeste mensen niet naar dat gedeelte kijken.
Oneplus heeft het scherm omgedraaid waardoor het scherm van langzaam naar snel gaat en dit valt heel erg op om dat het beeld uitgerekt wordt en je dingen dubbel ziet (de 1 is hier gevoelig voor en de ander niet).
De gene die hierover ging bij oneplus is waarschijnlijk iemand die het niet zag en heeft gewoon een nasty flip 180 toegepast.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik weet dat een camera een refresh rate heeft maar ik zou zo 1.2.3 niet kunnen bedenken hoe dit hier invloed op heeft.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:38:
[...]
Je weet dat de camera zelf ook een refresh rate heeft toch? Naja vervelend voor je als jij het wel ziet man, ik heb er geen last van en vind het een beetje overdreven probleem...
Maar we hoeven ook niet steeds een excuus te verzinnen voor het probleem. Jij ziet het niet (of wil het niet zien) en noemt het overdreven en dat is je goed recht verder maar het neemt het feit niet weg dat het een hardware probleem is.
Elke OnePlus5 heeft hier last van alleen niet elke gebruiker heeft er last van.
Blijf het grappig vinden dat je met zekerheid stel dat 'Elke Oneplus 5' hier last van heeft. Het zou best kunnen, maar je hebt te weinig bewijs dit zo de wereld in te gooien. Een van de meest gemaakte foute in de wetenschap, stellen dat iedereen iets heeft zonder alles getest te kunnen hebben. Dit is dus een aanname.Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:48:
[...]
Ik weet dat een camera een refresh rate heeft maar ik zou zo 1.2.3 niet kunnen bedenken hoe dit hier invloed op heeft.
Maar we hoeven ook niet steeds een excuus te verzinnen voor het probleem. Jij ziet het niet (of wil het niet zien) en noemt het overdreven en dat is je goed recht verder maar het neemt het feit niet weg dat het een hardware probleem is.
Elke OnePlus5 heeft hier last van alleen niet elke gebruiker heeft er last van.
Ik heb er geen last van, dus maak me er ook niet zo gek druk om. Volgens mij heeft mijn toestel niks raars, mocht hij dit wel hebben dan merk ik en al mijn vrienden het niet, en is het dus ook niet 'raar'. Heb je er wel last van dan return je hem lekker
Het is een "eigenschap" van schermen welke normaal niet opvalt omdat refresh van boven naar beneden plaatst vind. Nu het scherm andersom zit valt het dus wel op.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:18:
Blijf het grappig vinden dat je met zekerheid stel dat 'Elke Oneplus 5' hier last van heeft. Het zou best kunnen, maar je hebt te weinig bewijs dit zo de wereld in te gooien.
Geen hoge wiskunde verder en prima bewijs voor dit euvel, ontkennen kan daardoor wel maar heeft geen zin.
Je hebt geen enkel aanslepend bewijs dat 'elk toestel hier met zekerheid last van heeft', het doet hier verder niet zo veel toe maar blijft goed om bewust te blijven van wat mensen zomaar roepen.Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:20:
[...]
Het is een "eigenschap" van schermen welke normaal niet opvalt omdat refresh van boven naar beneden plaatst vind. Nu het scherm andersom zit valt het dus wel op.
Geen hoge wiskunde verder en prima bewijs voor dit euvel, ontkennen kan daardoor wel maar heeft geen zin.
Ik heb die mogelijke oorzaken ook doorgenomen en het zou best mogelijk zijn dat vele, dan niet alle, toestellen dit hebben, maar het is onzinnig te stellen dat jij 'zeker weet' dat alle toestellen dit eenzelfde probleem hebben. Het is tot nu toe best mogelijk er alternatieve zijn.
En mensen willen hun aankoop waar ze net 500 euro voor betaald hebben verdedigen, zit in de psyche van de mens.
Want je zou maar eens een miskoop hebben gedaan, poeh poeh....
Oh het zou best kunnen ja, maar ga nou niet zeggen het 'zeker te weten'alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:26:
Natuurlijk heeft ieder toestel er last van. Alleen sommige zien het niet.
En mensen willen hun aankoop waar ze net 500 euro voor betaald hebben verdedigen, zit in de psyche van de mens.
Want je zou maar eens een miskoop hebben gedaan, poeh poeh....
Omdat ze dus het niet zien of niet willen zien.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Oh het zou best kunnen ja, maar ga nou niet zeggen het 'zeker te weten'+ meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van
Daar zit de nuance
Meeste mensen die het filmen maken zich er druk om en filmen hetalwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:32:
[...]
Omdat ze dus het niet zien of niet willen zien.
Daar zit de nuance. Ik ben nog geen filmpje tegen gekomen waar ik het niet zie. Tot zover je ongelijk over 90%.
Dit is een welles nietes discussie waarin we het niet eens gaan wordenfloristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Meeste mensen die het filmen maken zich er druk om en filmen het
Wil je het nou niet begrijpen of hoe zit dat?floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:24:
[...]
Je hebt geen enkel aanslepend bewijs dat 'elk toestel hier met zekerheid last van heeft', het doet hier verder niet zo veel toe maar blijft goed om bewust te blijven van wat mensen zomaar roepen.
OnePlus geeft aan dat in elk toestel hetzelfde scherm zit en aangezien ze allemaal onderste boven zitten hebben dus alle toestellen er last van omdat het een eigenschap is van schermen.
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor

Haha een 90% claim droppen maar mij berichten van het niet hebben van "aanslepend bewijs" terwijl dat er juist wel is. Goed verhaal wel.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:30:
Oh het zou best kunnen ja, maar ga nou niet zeggen het 'zeker te weten'+ meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 01-07-2017 13:39 ]
Als we wat natuurlijke logica op gooien.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Meeste mensen die het filmen maken zich er druk om en filmen het
Alle schermen zijn gelijk(volgens oneplus).
Een scherm heeft het jelly effect.
Dus alle schermen hebben het jelly effect.
Ik snap waarom je dit fout vindt, want dit is zeer theoretisch en als een scherm geen jelly effect heeft dan klopt het al niet.
Maar als we dan kijken naar de duizenden views, threads(zoals deze) en het feit dat het scherm er andersom in is gemonteerd bij elke telefoon.
Dan kunnen we redelijk aannemen dat elke telefoon er last van heeft. Dat is een logsichere conclusie dan "ja maar je hebt niet elke telefoon bekeken". Dat kan ook niet, maar zo kun je vele dingen uit het raam gooien.
Tevens is gewoon maar lukraak 90% noemen die er niet last van zou hebben natuurlijk jammer en gewoon maar wat getalletjes roepen.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Heb ik ooit gezegd 'zeker 90% heeft er geen last van'? Je kan best een schatting maken. Had het prima gevonden als je had gezegd dat waarschijnlijk iedereen dit probleem heeft.Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Wil je het nou niet begrijpen of hoe zit dat?
OnePlus geeft aan dat in elk toestel hetzelfde scherm zit en aangezien ze allemaal onderste boven zitten hebben dus alle toestellen er last van omdat het een eigenschap is van schermen.
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor
[...]
Jammer dat je niet snapt dat je niet kan stellen zeker te weten dat iedereen er last van heeft. Dat is het enige wat ik in de afgelopen bericht vertel. Zou best mogelijk zijn, maar zomaar lopen roepen dat iedereen het heeft en het gewoon niet ziet vind ik een beetje onzin.
Haha een 90% claim droppen maar mij berichten van het niet hebben van "aanslepend bewijs" terwijl dat er juist wel is. Goed verhaal wel.
Dit sceptische paradox is een mooie, je komt er dus achter dat of iedereen er last van moet hebben of niet alle schermen gelijk zijn. Welke lijkt meer logisch?IAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:48:
[...]
Als we wat natuurlijke logica op gooien.
Alle schermen zijn gelijk(volgens oneplus).
Een scherm heeft het jelly effect.
Dus alle schermen hebben het jelly effect.
Ik snap waarom je dit fout vindt, want dit is zeer theoretisch en als een scherm geen jelly effect heeft dan klopt het al niet.
Maar als we dan kijken naar de duizenden views, threads(zoals deze) en het feit dat het scherm er andersom in is gemonteerd bij elke telefoon.
Dan kunnen we redelijk aannemen dat elke telefoon er last van heeft. Dat is een logsichere conclusie dan "ja maar je hebt niet elke telefoon bekeken". Dat kan ook niet, maar zo kun je vele dingen uit het raam gooien.
Het gaat me er gewoon om dat je niet zomaar moet roepen dat iedereen een probleem heeft, als de oorzaak nog niet eens officieel is vastgesteld. Het kan best voor de hand liggen, maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.
[ Voor 13% gewijzigd door floristevito op 01-07-2017 14:03 ]
Iemend een idee wanneer we de Pixel 2 kunnen verwachten?
Verdiep je eens in de materie voordat je als een papegaai steeds met hetzelfde komt.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]
maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.
Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet.
Ja, zie onder.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:56:
[...]
Heb ik ooit gezegd 'zeker 90% heeft er geen last van'?
floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:30:
[...]
+ meer 90% van de mensen heeft er gelukkig totaal geen last van
Het probleem is er gewoon, zie je het niet dan ben je zeer waarschijnlijk een links georiënteerde taaldenker of een vrouw.
Rechts georiënteerde denkers zien het wel, dit zijn voornamelijk mannelijke techneuten (sommige vooral technische vrouwen zien het ook)
Dat mensen het niet zien betekend niet dat het er niet is... met die opstelling doe je anderen te kort omdat je ze niet serieus neemt.
Enfin...
Aangezien dit issue niet opgelost kan of gaat worden kunt nu 2 dingen doen> houden of terug sturen.
Makkelijke keuze
Op zich klopt dat natuurlijk, maar zoals altijd met techniek is er altijd wat variatie tussen onderdelen. Net die ene micrometer groter of net iets dikkere koperen lijnen etc. Dat zou theoretisch ervoor kunnen zorgen dat de snelheid waarop het scherm het beeld toont net iets langzamer is op de ene dan op het andere toestel, maar je gaat dan echt praten over fracties van millisecondes.Donstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:12:
[...]
Verdiep je eens in de materie voordat je als een papegaai steeds met hetzelfde komt.
Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet. [...]
Ik vind het dan ook waarschijnlijker dat de ene persoon het gewoonweg niet ziet en de andere wel. Net zoals sommige mensen kotsend de bioscoopzaal uitrennen bij een 3d voorstelling en anderen er totaal geen last van hebben.
Of mensen die het verschil tussen 100hz en 60hz zien (en dan dus de 60hz zien knipperen) of mensen die wel de TL balken zien knipperen en mensen die het niet zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2017 14:36 ]
Je kan niet zeggen dat iedereen het zeker heeft, man man manDonstil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:12:
[...]
Verdiep je eens in de materie voordat je als een papegaai steeds met hetzelfde komt.
Het is geen rare uitspraak, schermen werken nou een maal zo en OnePlus heeft met het omdraaien een fout gemaakt, ze zitten allemaal omgedraaid dus iedereen heeft er last van. Of de gebruiker het nou ziet of niet.
[...]
Ja, zie onder.
[...]

En dan nog een gebruiker hier die claimed dat vrouwen het wel vooral niet zullen zien..
2x linkshandigen: zien het effect niet
2x rechtshandigen: zien het effect wel
Conclusie: het probleem komt alleen bij rechtshandigen voor.
Oké, ik ben rechtshandig en zie het ook nietLuckeh schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:49:
Even in ons gezin een klein testje gedaan:
2x linkshandigen: zien het effect niet
2x rechtshandigen: zien het effect wel
Conclusie: het probleem komt alleen bij rechtshandigen voor.

(Maar gaat desondanks retour)
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 01-07-2017 14:52 ]
Wel eens gehoord van het feit dat mensen die tevreden zijn geen reviews schrijven?alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:32:
[...]
Omdat ze dus het niet zien of niet willen zien.
Daar zit de nuance. Ik ben nog geen filmpje tegen gekomen waar ik het niet zie. Tot zover je ongelijk over 90%.
Nogal logisch dat je het op elk filmpje ziet want alleen de mensen die er last van hebben posten het.
Net even gekeken op de iphone 5s van mn vriendin en die heeft het ook wel als je het op de kop bekijkt. Maar minimaal.
Het zou dus zo kunnen zijn dat er batches zijn waar het scherm van op de kop is gemonteerd blijkbaar.
Geen idee of dat überhaupt kan met connectoren etc. Maar dit zou mijn conclusie zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 01-07-2017 14:58 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Er is een officieel statement! "Het is natuurlijk (lees eigenschap van scherm) en alle OP5's hebben hetzelfde scherm". Dus afgezien van variantie bij productie die het wellicht kan veroorzaken (lees super slecht productieproces) kan het niet anders dat óf iedereen het heeft, maar niet iedereen het opvalt, óf niemand het heeft en sommige mensen het inbeelden. Gezien de vele filmpjes, en hoe die schermen werken, lijkt het eerste me logischer dan het tweede.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:
[...]
Je kan niet zeggen dat iedereen het zeker heeft, man man manHoe lastig is het nou om te begrijpen dat het best in jou ogen zo zou kunnen zijn en voor de hand kan liggen, maar dat roepen dat iedereen het heeft voordat er een official statement is van het probleem dat gewoon onzinnig is.[...]
Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is. Ga er indd ook wel vanuit dat Oneplus voor al hun toestellen hetzelfde proces hebben doorlopen. Opzich is het ook zoals je zegt logisch dat veel of allemaal dan dit zouden moeten hebben, ik zou echter nog niet willen uitsluiten dat er apparaten zijn die dit niet of minder hebben voordat we het zeker wetenCaelorum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:30:
[...]
Er is een officieel statement! "Het is natuurlijk (lees eigenschap van scherm) en alle OP5's hebben hetzelfde scherm". Dus afgezien van variantie bij productie die het wellicht kan veroorzaken (lees super slecht productieproces) kan het niet anders dat óf iedereen het heeft, maar niet iedereen het opvalt, óf niemand het heeft en sommige mensen het inbeelden. Gezien de vele filmpjes, en hoe die schermen werken, lijkt het eerste me logischer dan het tweede.
Alle toestellen hebben hier last van, omdat ALLE schermen upside down in het toestel zitten.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:36:
[...]
Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is. Ga er indd ook wel vanuit dat Oneplus voor al hun toestellen hetzelfde proces hebben doorlopen. Opzich is het ook zoals je zegt logisch dat veel of allemaal dan dit zouden moeten hebben, ik zou echter nog niet willen uitsluiten dat er apparaten zijn die dit niet of minder hebben voordat we het zeker wetenDat was vooral het puntje wat ik vervelend vond.
Als OnePlus aangeeft dat alle toestellen gelijk zijn met dezelfde schermen en dezelfde methode van monteren dan hebben alle schermen hier last van en is er niet plotseling een batch welke er geen last van heeft.
Zucht...
Dit is geen paradox. Dit is hoe natuurlijke deductie werkt gewoon. Je moet iets aannemen anders kom je nergens uit.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]
Dit sceptische paradox is een mooie, je komt er dus achter dat of iedereen er last van moet hebben of niet alle schermen gelijk zijn. Welke lijkt meer logisch?
Het gaat me er gewoon om dat je niet zomaar moet roepen dat iedereen een probleem heeft, als de oorzaak nog niet eens officieel is vastgesteld. Het kan best voor de hand liggen, maar stellen dat iedereen nu het probleem heeft en het dan maar niet ziet vind ik gewoon een rare uitspraak.
Lijkt me meer logisch dat alle schermen gelijk zijn denk je niet? De telefoons zijn al uit elkaar gehaald en het effect is merkbaar op andere telefoons omgedraaid. Wat meer wil je nog? Iedereen heeft dit probleem. Dat is vrijwel zeker, alleen sommigen zien het niet. Of je wil zeggen dat elk exemplaar van de one plus uniek en speciaal is?
Zoals gezegd is het dus een probleem dat sommigen niet zien. Iets met goud of blauwe jurk komt terug voor mij.
[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 01-07-2017 15:55 ]

[YouTube: https://youtu.be/6DxtsKwOxqA]
Dit is zeker wel een paradox, kijkt de examen stof filosofie vwo anders even terugIAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:54:
[...]
Dit is geen paradox. Dit is hoe natuurlijke deductie werkt gewoon. Je moet iets aannemen anders kom je nergens uit.
Lijkt me meer logisch dat alle schermen gelijk zijn denk je niet? De telefoons zijn al uit elkaar gehaald en het effect is merkbaar op andere telefoons omgedraaid. Wat meer wil je nog? Iedereen heeft dit probleem. Dat is vrijwel zeker, alleen sommigen zien het niet. Of je wil zeggen dat elk exemplaar van de one plus uniek en speciaal is?
Zoals gezegd is het dus een probleem dat sommigen niet zien. Iets met goud of blauwe jurk komt terug voor mij.
Wat je hier toepast is abductie, je zegt dat iedereen het probleem heeft omdat het voor de hand ligt en logisch lijkt, maar je hebt geen strikt bewijs of alle toestellen bekeken. Natuurlijk is het logisch om dit te doen, en is het normaal. Maar het probleem is dat we dan met ze alle gaan zeggen dat we zeker weten dat iedereen dit heeft en dat als je het niet ziet je niet goed kijkt
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat me er gewoon om dat je niet te vroeg moet zeggen dat alle telefoons een mankement hebben
Ik besteed mijn tijd liever niet aan het doorkijken van een dood vak en snap het principe vanuit de wiskunde ook wat anders is dan vanuit de filosofie. Mijn conclusie mocht wat vaag zijn, maar ik bedoelde dat elk telefoon hetzelfde was tenzij oneplus dus gelogen had. Wat ik dus niet zo aanneem.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:07:
[...]
Dit is zeker wel een paradox, kijkt de examen stof filosofie vwo anders even terugJe komt tot de conclusie dat ofwel niet alle schermen gelijk zijn, ofwel dat alle schermen het probleem hebben. Nu stellen dat alle schermen gelijk zijn is overigens best raar, want hoe kunnen duizenden telefoon nou exact hetzelfde zijn?
Wat je hier toepast in abductie, je zegt dat iedereen het probleem heeft omdat het voor de hand ligt en logisch lijkt, maar je hebt geen strikt bewijs of alle toestellen bekeken. Natuurlijk is het logisch om dit te doen, en is het normaal. Maar het probleem is dat we dan met ze alle gaan zeggen dat we zeker weten dat iedereen dit heeft en dat als je het niet ziet je niet goed kijkt
Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat me er gewoon om dat je niet te vroeg moet zeggen dat alle telefoons een mankement hebben
Ik ga er niet te vroeg vanuit, we hebben dus al confirmation van oneplus en tot nu zo ver heb ik van elk persoon een video gezien die zegt "ik zie het niet hoor", en dan hoppa het is er wel. Dit geldt niet voor iedereen want we hebben niet al die miljonen oneplus doorgekeken, maar het is toch niet toevallig denk je?
Ik blijf er nog steeds vanuit gaan, elke telefoon heeft dit, maar sommige mensen zien het dus gewoon niet.
Je kan er zeker vanuit gaan, dat is je goed recht. Dat toevallig is het zeker, maar je kan het gewoon niet gaan uitsluiten. Ergens vanuit gaan is dan het besteIAmNice schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:10:
[...]
Ik besteed mijn tijd liever niet aan het doorkijken van een dood vak en snap het principe vanuit de wiskunde ook wat anders is dan vanuit de filosofie. Mijn conclusie mocht wat vaag zijn, maar ik bedoelde dat elk telefoon hetzelfde was tenzij oneplus dus gelogen had. Wat ik dus niet zo aanneem.
Ik ga er niet te vroeg vanuit, we hebben dus al confirmation van oneplus en tot nu zo ver heb ik van elk persoon een video gezien die zegt "ik zie het niet hoor", en dan hoppa het is er wel. Dit geldt niet voor iedereen want we hebben niet al die miljonen oneplus doorgekeken, maar het is toch niet toevallig denk je?
Ik blijf er nog steeds vanuit gaan, elke telefoon heeft dit, maar sommige mensen zien het dus gewoon niet.
Filosofie is overigens absoluut geen dood vak, en zou voor vele mensen nuttig zijn eens goed door te nemen. Zelf wiskundig aangelegd maar het heeft me altijd geholpen
Tweakers stelt het zelf in hun bericht trouwens erg goed, ze stellen dat het een 'mogelijke oorzaak is'
Ook mooi om mee te nemen is een van 'the key points' van het XDA artikel (bron: https://www.xda-developer...y-reason-jelly-scrolling/)
''Not every OnePlus 5 owner will encounter this issue or notice it happening. It is unknown how many OnePlus 5 owners will ever encounter this, though OnePlus assures that it is only a small number of users.''
[ Voor 17% gewijzigd door floristevito op 01-07-2017 16:25 ]
"Niet iedere OnePlus 5 eigenaar zal tegen dit probleem aanlopen of merken dat het gebeurd." dus het probleem is er maar niet iedereen ziet het. (tada!)
Daarnaast is tweakers het oude tweakers ook niet meer als ze stellen dat het de 'mogelijke oorzaak is'
Het oude tweakers had gekeken wat het display nummer was en hier de specs en installatie instructie van opgevraagd.
Ze nemen nu klakkeloos iets over wat gisteren is gepost, terwijl het bewijs voor een gedraaid display al 3 dagen geleden op hun eigen forum stond.
Niet tegen het probleem aanlopen kan je ook opvatten als het probleem niet hebbenfast-server schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:24:
En vertaal het nu eens in het Engels...
"Niet iedere OnePlus 5 eigenaar zal tegen dit probleem aanlopen of merken dat het gebeurd." dus het probleem is er maar niet iedereen ziet het. (tada!)
Daarnaast is tweakers het oude tweakers ook niet meer als ze stellen dat het de 'mogelijke oorzaak is'
Het oude tweakers had gekeken wat het display nummer was en hier de specs en installatie instructie van opgevraagd.
Ze nemen nu klakkeloos iets over wat gisteren is gepost, terwijl het bewijs voor een gedraaid display al 3 dagen geleden op hun eigen forum stond.
Maar dat is helemaal niet mijn punt, mijn punt is dat we niet moeten roepen iets te weten en dat iedereen het heeft voordat het bevestigd is. Dat gebeurd veel te vaak en is gewoon niet handig
Uit de manier van reageren kan ik ook veel uit halen, jij bent sowieso talig en gaat normaal met mensen om die er niet tegen in gaan denk ik (Leraar?)
Nope, technische student aan de universiteit. Maar ik erger me erg aan het snelle conclusies trekken, soms denken mensen iets te snel dat ze expert zijn.fast-server schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:41:
Meestal zijn dingen gewoon zoals je ze ziet, voor techneuten is er geen tussen weg voor talige denkers wel.
Uit de manier van reageren kan ik ook veel uit halen, jij bent sowieso talig en gaat normaal met mensen om die er niet tegen in gaan denk ik (Leraar?)
Die is er wel, althans OnePlus erkend het maar wuift het weg.floristevito schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:36:
[...
Waar ik vooral op doelde was dat er nog geen officiële erkenning van het probleem is.
Hopen dat dit echt waar is!
In het commentaar wordt naar zijn bron gevraagd en zijn antwoord is "I am sure OnePlus will do something. We can only guess at this point of time.". Tuurlijk....R0N4NN schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:09:
Hopen dat dit echt waar is!
Het was ook te mooi om waar te zijn helaas....JeroenE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:45:
[...]
In het commentaar wordt naar zijn bron gevraagd en zijn antwoord is "I am sure OnePlus will do something. We can only guess at this point of time.". Tuurlijk....
Ofterwijl d'r is niks geconfirmed maar wel even een nieuwsbericht d'r uit doen dat 'they WILL fix this in an ota.'JeroenE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:45:
[...]
In het commentaar wordt naar zijn bron gevraagd en zijn antwoord is "I am sure OnePlus will do something. We can only guess at this point of time.". Tuurlijk....
Roque
The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We've received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there's no variance in screens between devices.
Volgens kanaal A wordt het opgelost en via kanaal B wordt er gezegd dat het normaal is? Ik weet het niet...Roque
And we are still checking on it Bas and our Developer will consider this for future upcoming udpates.
De fabrikant geeft zelf toe dat het zo is en dat het zo hoort. Dat klinkt bij mij bijna als een feature, maar dan vraag ik me af wat het doel is van deze feature. En wie installeert z'n scherm nou op z'n kop? Dit is het eerste toestel waarbij ik dat zie. Vind het een prachtig toestel hoor, maar dit vind ik gewoon nergens op slaan.Ortep schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:14:
[...]
Het ontkennen? Tsja, als je het niet ziet, dan zie je het niet.
Ik geloof wel dat er voor sommige mensen een effect is, maar ik zie het zelf _echt_ niet. Ik heb haast het gevoel dat ik door sommige mensen verplicht wordt om het te zien en het ook nog erg te moeten vinden. Zo te zien valt het ook niet vreselijk op voor de meeste mensen. Als 90% van de mensen het zag en het erg vond waren ze tijdens de ontwerpfase daar al heel snel achter gekomen. Ook geen van de reviewers van het eerste uur was het opgevallen. Pas toen er iemand over begon bleken er nog meer mensen te zijn die het zagen.chim0 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:36:
Ik ga even hier verder, anders vervuilen we het andere topic.
[...]
De fabrikant geeft zelf toe dat het zo is en dat het zo hoort. Dat klinkt bij mij bijna als een feature, maar dan vraag ik me af wat het doel is van deze feature. En wie installeert z'n scherm nou op z'n kop? Dit is het eerste toestel waarbij ik dat zie. Vind het een prachtig toestel hoor, maar dit vind ik gewoon nergens op slaan.
Het effect was niet echt bekend in de industrie, anders zou niemand het scherm op zijn kop monteren. Iedereen ging er van uit dat het niet uitmaakte hoe je zo'n scherm monteert. En dan monteer je het scherm natuurlijk zo als het uitkomt met bedrading en ruimte. Raar is dat niet, telefoons en tablets worden ongeveer in iedere stand gebruikt. Ook op zijn kant en op zijn kop. Dus waarom zou je rekening houden met de stand van het scherm als mensen hem toch omdraaien en kantelen.
Zoals hierboven al vermeld werd: Nu hij er naar ging zoeken vond iemand het op zijn iPad ook in 3 van de 4 standen. Het was blijkbaar voor niemand ooit echt storend geweest.
En houd er ook rekening mee dat er nu relatief veel aandacht aan wordt gegeven, maar uitsluitend door mensen die het zien en ook nog storend vinden. Die melden dat overal 10 keer. Alle anderen merken hooguit één keer op dat ze het niet zien of als ze het zien ze het niet storend vinden, áls ze dat al melden. Voor de rest vinden ze de hele discussie niet van belang en doen ze er niet aan mee.
Ik heb mijn telefoon aan een aantal mensen laten zien en niemand ziet een storend effect, ook niet als ik ze er op wijs. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit iemand last van zal hebben.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of het effect buitenshuis net zo sterk is als bv in een kantoorgebouw of 's avonds thuis. Als het binnen erger is, dan zou het best kunnen dat er interferentie is met de verlichting.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Wat een reactie weer,pfff komt door het verkeerd plaatsen van scherm hun eigen keuze.Hopelijk volgend jaar beter...Tweakwondo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:21:
De reactie van one plus op het jelly scherm
https://twitter.com/OnePl...status/883047144021798912
[ Voor 20% gewijzigd door Amaze86 op 07-07-2017 16:28 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:06:
[video]
Ik heb echt geen flauw idee waar de Jello klagers het over hebben. Zoals ik al zei. op mijn telefoon gaat alles smooth.. Als mensen anders oordelen na het zien van deze video dan denk ik dat het marginaal geleuter is mierenneuken en azijnpissen.. maar goed. Kan ook zijn dat mijn exemplaar het gewoon prima doet en dat er wel andere toestellen rondzwerven met issues.

Op individuele frames kan je het bij jou ook zien. Zo is onderaan de onderste "Control" bijna helemaal verdwenen en de "Control" er net boven duidelijk zichtbaar, idem dito voor "deprecate". Helemaal bovenaan is de onderste "logical connections" beter zichtbaar dan de bovenste, idem dito voor "using different". Merk ook op dat dit verschilt tussen de linkerzijde en de rechterzijde, sommige zinnen staan er precies als een gradient op. Ik doel hier NIET mee te vertellen dat jij er wel effectief last van hebt, ik wil echter aantonen dat het GIFje uit deze reactie in individuele frames terug te zien is en het gedrag dus miniem en niet storend aanwezig is.
Het ene scherm is het andere niet, het ene oog is het andere niet, het ene brein is het andere niet, de ene camera is de andere niet, de ene persoon scrolt anders dan de andere; dus niet iedereen gaat dit met alle OP5 toestellen ervaren, het zou misschien interessant kunnen zijn om een poll te starten om een idee te krijgen hoeveel percent mensen hier effectief last van ondervinden?
Ik heb de video van CLB ook bekeken, echter is het in de tekst vaststellen moeilijk door onvoldoende scherpte. Ik zie het met de afbeeldingen wel gebeuren, echter zou dit ook gewoon inter-frame kunnen zijn. Bij bovenstaande afbeelding is dat niet het geval, omdat anders alles hetzelfde zou zijn voor heel de frame en er dus geen gradient onderling zou zijn. Dit zou bevestigd kunnen worden met een slow-motion camera...
[ Voor 11% gewijzigd door TaraWij op 07-07-2017 17:59 ]
Ik heb mijn OP5 tijdens de launch besteld maar door de vertraging bij het versturen en mijn vakantie heb ik hem pas sinds woensdag. Daardoor wist ik dus vantevoren van het probleem en ging ik er ook op letten. Ik zie het wel heel duidelijk en ik irriteer me er ook aan.
De vraag is nu of ik er aan gaan wennen of dat ik me er aan blijf irriteren. Ik kijk het nog een week aan maar als het blijft irriteren dan gaat ie terug. Dat zou ik wel jammer vinden want het is verder een fijn toestel en ik zou zo snel geen alternatieve telefoon weten.
Als de huidige voorraad op is zal OP waarschijnlijk schermen bestellen die er niet verkeerd om er in hoeven. Maar dan zitten de early adopters dus met een gemankeerde telefoon.
In nu.nl app is het nog aanwezig en webpagina's met gelijke indeling, maar het extreme is weg. Deze update heeft wel wat gewijzigd.
Bij mij is wifi niet slechter dan mijn Galaxy s6.
[ Voor 64% gewijzigd door Han_Solo op 09-07-2017 10:44 ]
Helaas heeft deze update voor mij niks veranderd, ik zie het persoonlijk nog wel en weet niet of ik er wel aan kan wennen.tonblom schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:36:
Sinds de laatste update zie ik het niet meer. V4.5.5
Ik heb het ook aan mijn vriendin laten zien maar zij ziet het zelf niet, terwijl een maatje in de sportschool het dan wel weer ziet (hij heeft zelf de OP3).
Samen met het slechte WiFi bereik binnenshuis weet ik niet zeker of ik hem nog blijf houden...
Ik heb nog tot dinsdag om te beslissen maar waarschijnlijk gaat die weer terug. Erg jammer, zonder deze twee problemen zou ik het een geweldige telefoon hebben gevonden.
Ik heb mijn OP5 nu enige tijd en moet zeggen dat ik het jelly-effect weldegelijk kan zien. Het is niet zo storend als verwacht gelukkig. Vreemd genoeg is het niet 100% reproduceerbaar, dat wil zeggen dat ik het niet altijd zie op dezelfde plekken.. Hetgeen impliceert dat het mogelijk toch ergens tussen m'n oren zit. Van de andere kant kunnen meerdere mensen in mijn omgeving het effect ook zien op mijn toestel (zelfs zonder uitleg van wat het jelly-effect nou eigenlijk is). Zit tussen onze collectieve oren?
Niet storend genoeg om er iets mee te doen voor mij in ieder geval, dus prima voor nu. Mocht het een refresh issue zijn dan zou ik er in ieder geval niet rouwig om zijn als dat softwarematig kan worden opgelost. Maarja, vooralsnog wishfull thinking

Liever in Gulden betalen? Dat kan!
PSN: Space-o-saurus
Ik heb getest of het ook gebeurt als je het toestel kantelt. In landscape mode zie ik het ook, maar wel minder erg. Wanneer ik hem op zijn kop hou zie ik het bijna niet. Bizar!
Als ik er schuin op kijk zie ik ook verschil. Als ik van boven naar beneden kijk, is het effect minder dan als ik van beneden naar boven kijk.
Zou de LED matrix asymmetrisch zijn? Niet zozeer de matrix zelf maar de lampjes in de matrix, of de manier waarop de lampjes gemonteerd zijn. Dit in combinatie met de manier van refreshen zorgt er mogelijk voor dat de dubbele of de missende lijn die ontstaat bij verversing van het beeld er vanuit de ene invalshoek er anders uit ziet (breder of smaller is) dan vanuit de andere.
Ik ben bang dat dit niet softwarematig is op te lossen.
Dat is het ook niet.Sandertje1980 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:12:
Ik ben bang dat dit niet softwarematig is op te lossen.