Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:49:
[...]
Leg eens uit waarom jij geen monitor met FreeSync-support zou kopen? Je moet je best doen om het te mijden.

Als jij kan kiezen tussen twee monitors die hetzelfde kosten en dezelfde specs hebben met als enige verschil dat de een FreeSync-support heeft en de ander niet, dan mijd jij de monitor die FreeSync-support geeft?
Stel dat de monitor met FreeSync-support €5 meer kost, dan mijd jij die terwijl er een reële kans is dat jij in de toekomst wel een AMD-kaart koopt?
[...]
Nee! Zelfs een hypothetische discussie hierover is nutteloos gezien dat de kans groot is dat ze vanaf Navi met multiple-die GPU's komen. Zelfs Nvidia spreekt er al over (NVLink in hun geval).
Euh de uitleg stond er al in geloof ik, ik heb net (minder dan een jaar) een 4k scherm gekocht, waarom zou ik nu nog een scherm kopen a 1200€ (die in de buurt komt van mijn huidige scherm, uhd, groot 40" en sexy)
Volgens pw zijn er niet eens schermen met g of freesync van dat formaat.
Wat jij hier doet is een vorm van projectie: vermijden. Ik vermijd niet iets omdat het van een bepaald merk of van iemand die ik niet mag. Ik koop gewoon wat ik mooi vind en voldoet aan mijn eisen.
Het hele sync s*** interesseert me geen r***, heb geen enkele moeite gedaan om me daar in te verdiepen, want het leven draait om meer dan fps of soepele gameplay (ik gebruik mijn pc voor meer dan games).
Ik speel games voor plezier, draait ie 30fps en is de game goed heb ik alsnog plezier. Daaronder wordt het minder en moet eyecandy uit
dan zoek ik een nieuwe kaart.
Ik ben begonnen op een 8088 van mijn vader, 4k ultra settings 30-60fps is voor mij meer dan soepel genoeg. Over een jaar of 6 koop ik wel een nieuw scherm, me voorganger komt uit het intel 920 tijdperk~2009 doet het nog steeds maar ik wilde meer dan 1080p en groter dan 24inch.
Als ik in de toekomst een nieuw scherm nodig heb kijk ik wel naar wat er dan is, dan zit ik waarschijnlijk wel 3 gpu's verder.
Is vega tussen 1080 en ti en goedkoper dan een 1080 koop ik hem, is vega duurder dan een 1080, koop ik liever een ti. Heeft de vega een dual kaart met meer dan 1080ti performance en 500 watt verbruik, koop ik een ti. Als mij vriendin er mee gaat bemoeien wordt het een 1050 (ti).

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:12:
[...]
En waar ontken ik dit precies? Vega FE is een workstation kaart, zonder de certificering van een Radeon Pro. Betekent niet dat het geen workstation kaart is. Het is een aparte, nieuwe categorie tussen gamer en workstation in. Als je het al moet vergelijken dan met de Titan, en dat zijn de afgelopen jaren verkapte gaming kaarten. Voor entry level workstation kaarten, of om bijvoorbeeld games te ontwikkelen is Vega FE beter dan de Titan Xp.
[...]
We weten nog steeds niks over verbruik van RX Vega, laat staan de Instinct MI25 etc want er staan nogal wat features uit voor Vega FE, waaronder power saving features.
[...]
De V100 is een 815mm2 chip die minstens het dubbele zal kosten. Instict MI 25 moet je afzetten tegen GP100, en dan is het heel wat minder rooskleurig. MI25 zal er tussenin zitten, en gezien AMD haar focus op marktaandeel, minder kosten dan de GP100 chips van Nvidia.
Titan xp is een gaming kaart, zelfde discussie als vega FE is geen gaming kaart, klopt.
Vega FE vs quadro p6000... prijs is anders omdat nV geen tussen kaarten heeft en p6000 volledig gecertificeerd is.
Hoe groot is de markt voor videokaarten voor gamedevelopers?
En waar ontken ik dit precies? Vega FE is een workstation kaart, zonder de certificering van een Radeon Pro. Betekent niet dat het geen workstation kaart is
Dat doe je in de zelfde zin nog, zonder certificatie is het geen workstation kaart, punt.
Workstation = for work, meeste cad software b.v. geeft pas ondersteuning op een kaart als deze gecertificeerd is. Als je als medewerker een probleem hebt en je belt de helpdesk vragen ze: "hoi ik heb een probleem": welke kaart... ooh deze is niet gecertificeerd en wij bieden geen ondersteuning. Probeer dit, doet hij het niet, dan weten wij het ook niet... tuuuuut tuuuuut tuuuut "hallo bent u daar nog". True story
In een heleboel industrieën en diensten eisen workstation met certificaat, waarom? omdat de brug toch bleek in te storten en niet in het model.
Gamedovelopers inderdaad niet.

Nee! Zelfs een hypothetische discussie hierover is nutteloos gezien dat de kans groot is dat ze vanaf Navi met multiple-die GPU's komen. Zelfs Nvidia spreekt er al over (NVLink in hun geval).
Je snapt het punt niet, inderdaad met navi komen ze met multi gpu, maar dat is pas met navi we hebben vega nog niet eens. Dat is het punt, je zit je hoop te richten op en toekomstig product en volta v100 is er al.
[
Voor 35% gewijzigd door
D0gtag op 27-07-2017 12:38
]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's