sjaool schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:08:
[...]
Dat is geen bevestiging dat er ook echt een nieuw type chassis is. Alleen bevestiging dat je halverwege het seizoen van chassis mag veranderen. Ik heb op Facebook aan Olav gevraagd of Red Bull een compleet nieuw chassis meeneemt maar helaas geen antwoord gekregen.
Tja, wat is een chassis. Alles is opgebouwd om een carbon kuip. De rest is er los aan vast geschroefd.
Als ze een nieuwe type kuip ontwikkeld hebben, moet die ge-crash-test worden door de FIA. Daar heb ik niets van gezien of gelezen, dus dat denk ik niet.
Verder zijn alleen de motoronderdelen gehomologeerd. Al het andere aan de wagen ben je vrij om te vervangen.
Het kan in mijn ogen twee kanten op:
1) ze zijn het vertrouwen in de oude wagen kwijt, en hebben een identieke wagen uit spik-splinter-nieuwe onderdelen opgebouwd. In feite een nieuwe a-spec wagen.
2) ze hebben b-spec wagen ontwikkeld. Maar dat zou betekenen dat ze fundamentele wijzigingen hebben doorgevoerd, die dus ook niet op daniels wagen kunnen, totdat hij de b-spec krijgt.
Ik denk eerlijk gezegd optie 1. Daniels wagen zat er in Spielberg goed bij. De wagen begint dus te performen. Dit is dus niet het moment om me Max te gaan experimenteren. Ze willen immers minimaal 3e blijven in het WCC.