[F1 2017] Race 10 - GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 62.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Martinspire schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Mogelijk wel. Ik vond dat de verdedigende partijen echt heel matig waren. Alleen maar met eigen races bezig en daardoor totaal irrelevant. Bottas heeft alleen met Vettel wat moeite gehad en Ricciardo eigenlijk met niemand niet. Note bene Hulkenberg (die hij uiteindelijk 2 keer inhaalt) zit hem niet in de weg, terwijl bij de eerste actie wel wat meer gedaan had kunnen worden en hij dan misschien een plek hoger had gestaan.

Ik snap dat als je toch al niet voor podium bezig bent, je misschien minder naar voren kijkt, maar dit was erg slecht. En ook niet eens meer weten dat ie ermee in gevecht is geweest 8)7

Dat is ook meteen mijn reden dat de race gewoon niet bijzonder was: het inhalen is er gewoon erg brak. Maggots & Beckets zijn leuk voor de plaatjes, maar niet voor de spanning. Al zijn er genoeg andere plekken waar er simpelweg weinig gebeurt.
Weet niet hoor. Ik vind het een vette baan, mede door cops maggots en beckets.
En er waren echt genoeg inhaalacties. Overigens erg eens met je wat betreft de hulk. Damn wat liet die het makkelijk gaan. -O-

[ Voor 70% gewijzigd door UltraSub op 16-07-2017 21:39 . Reden: Quote toegevoegd. Refresh first :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 17:52
Martinspire schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:29:
[...]

Hoeveel banen hebben we dit seizoen gehad welke niet (of echt maar net) met een 1-stopper te doen waren dit seizoen? En vergelijk dan even of dat de leukste races waren. Ik hoef het niet eens uit te zoeken om te weten dat het gewoon daar aan ligt.
Dat ligt dan toch aan deze nieuwe 2017 banden die amper slijten en niet aan het circuit....?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Stefie2010 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Dat ligt dan toch aan deze nieuwe 2017 banden die amper slijten en niet aan het circuit....?
En ook daar was genoeg fun mee te beleven deze race, toch? De gok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
RobertMe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:34:
[...]

Buiten "niet verdedigen". Vorig jaar werd hier gereden op Soft, Medium, Hard, nu op SuperSoft, Soft, Medium, dus 1 compound zachter, wat dus dus betekend meer slijtage (of meer sparen). Daarnaast was volgens Pirelli de beste strategie een twee stopper met 2x supersoft en 1x soft, echter hebben de meesten gewoon supersoft => soft (of andersom) gereden. Daarnaast hebben in ieder geval Vettel & Verstappen aangetoond dat een 1 stopper net (niet) ging. In Teds Notebook werd vermeld dat de banden van Vettel echt op waren, bij RAI zou dat het niet geval zijn en was er een ander issue. De banden van Verstappen zullen ook echt op zijn geweest, anders gingen ze natuurlijk niet meer voor die extreem late pitstop. En de kapotte band van RAI was de trigger om het risico niet te willen lopen (waarbij Vettel heeft laten zien wat het gevolg was als ze wel zouden doorrijden).
De 2016 en 2017 banden verschillen als dag en nacht. Dit seizoen hoeven de coureurs amper de banden meer te sparen. Dit is al maanden en 100x langsgekomen.

Vorig seizoen moesten ze banden sparen om grip te behouden, dit seizoen houdt de band zijn grip, maar blijkbaar kan ie klappen zoals bij VET en RAI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
Stefie2010 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:45:
[...]

De 2016 en 2017 banden verschillen als dag en nacht. Dit seizoen hoeven de coureurs amper de banden meer te sparen. Dit is al maanden en 100x langsgekomen.

Vorig seizoen moesten ze banden sparen om grip te behouden, dit seizoen houdt de band zijn grip, maar blijkbaar kan ie klappen zoals bij VET en RAI.
En dat is precies wat leuk is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:09
Nu het toch over banden gaat ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE3qqXAWsAA4B04.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UltraSub
Ok. Altijd al fan geweest van Buxton. Maar gezien het gezeik over Plooij.
Mensen die Plooij graag horen. Kijk deze eens helemaal, geen geskip. Luister naar hoe de vragen worden gesteld. Kijk naar de reacties van de coureurs en anderen. Kijk hoe hij vragen stelt over gevoelige punten. Zie hoe objectief Will is. En kom dan nog eens met droge ogen zeggen dat je niet ziet wat Plooij fout doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Waarom is die DRS ooit uitgevonden? Ik zeg volgend jaar afschaffen. Inhalen is nu veel te makkelijk. Zit me er steeds meer aan te ergeren. Alleen de snelste auto hebben profijt en hebben dus nog meer voordeel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
Lol. Hamilton post de foto zelf ook op z'n Instagram en BOT kan er wel mee lachen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4mib2B.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:28
Waarom is Wehrlein achter de safety car in hemelsnaam voor 1 rondje naar Mediums gegaan?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
Anoniem: 68880 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:20:
Waarom is die DRS ooit uitgevonden? Ik zeg volgend jaar afschaffen. Inhalen is nu veel te makkelijk. Zit me er steeds meer aan te ergeren. Alleen de snelste auto hebben profijt en hebben dus nog meer voordeel.
Juist voor meer inhaalacties is het uitgevonden haha. En wist je dat als bijvoorbeeld Max Grosjean aan het lappen is en op minder dan 1 seconde achterstand door de DRS check gaat. En achter Max zit Vettel op minder dan een seconde dat zowel Max als Vettel DRS hebben? Wel lullig voor Grosjean dan inderdaad.

En hij moet al in een gewoon vliegtuig zitten ipv privejet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE4hqhhXcAEjPuO.jpg:large

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2017 22:54 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Richard117 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Waarom is Wehrlein achter de safety car in hemelsnaam voor 1 rondje naar Mediums gegaan?
Bandenreglement, maar dan moet je natuurlijk wel kunnen uitrijden, en de kans dat dat zou lukken was al klein. Maar Wehrlein reed al laatste dus die dubbele stop maakte toch niet uit. Heeft hem dus niks gekost, maar met heeele kleine kans op 'winst'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
Richard117 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Om zo te voldoen aan het bandenreglement om vervolgens de race uit te rijden op de soft banden. Alleen de soft banden sleten te snel waardoor hij alsnog moet wisselen naar de Super soft.

quote van het team
“The race did not go as we hoped it would. When the safety car came out at the beginning of the race, we made the decision to complete the mandatory pit stop and change to medium tyres. I then returned to the pit one lap later in order to switch to soft tyres, with the goal to drive on them until the end of the race. Unfortunately the tyres lost more and more grip, due to which I had to change again. I hope that we have a better weekend in Budapest.”

[ Voor 39% gewijzigd door Dijkstraat op 16-07-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Toch, beter gegokt dan helemaal niets en toch achteraan rijden. Hij heeft volgens mij lang in de top 15 gereden, maar uiteindelijk moest ie dus extra stoppen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:28
Dijkstraat schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:54:
[...]

Om zo te voldoen aan het bandenreglement om vervolgens de race uit te rijden op de soft banden. Alleen de soft banden sleten te snel waardoor hij alsnog moet wisselen naar de Super soft.

quote van het team

[...]
Toch bijzonder dat dus blijkbaar zowel Sauber, Ferrari als Red Bull dachten dat ze meer dan 30 ronden op die banden konden rijden, maar dat uiteindelijk niet konden. Wellicht te weinig focus op long runs gehad in de FP's?

Niet dat ik het erg vind hoor, wat mij betreft hebben teams en coureurs alles al te veel onder controle door alle data die ze ontvangen. Dus laat het maar "fout" gaan, dat komt de spanning van de races ten goede.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Ik heb gewoon gekeken. ;)
@sjaool Max is gefinished. Jij bent dus het probleem en dus bij deze verbannen uit dit topic. :+
Ik zal Hongarije nog een keer live kijken. Valt Max dan uit dan weten we het zeker. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Richard117 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:35:
[...]

Toch bijzonder dat dus blijkbaar zowel Sauber, Ferrari als Red Bull dachten dat ze meer dan 30 ronden op die banden konden rijden, maar dat uiteindelijk niet konden. Wellicht te weinig focus op long runs gehad in de FP's?
Als je net 25 rondjes op SS hebt gedaan snap ik best dat je verwacht dat de S het _ietsjes_ langer volhouden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Grrrrrene schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:30:
[...]

Als je net 25 rondjes op SS hebt gedaan snap ik best dat je verwacht dat de S het _ietsjes_ langer volhouden.
Mwoah. Je kunt er 30 op SS rustig aan doen en in 25 een S helemaal aan gort rijden. Wat ik bedoel te zeggen, het ligt aan zoveel factoren. Hoe hard je pushed. Traffic. Paar keer goed verremmen, in gevechten zitten of niet, enz enz.

Ik zag net een foto op SkySports van het moment dat de band van Vettel het begeeft en schrok van de staat van de rest van de banden, althans op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:33:
[...]

Mwoah. Je kunt er 30 op SS rustig aan doen en in 25 een S helemaal aan gort rijden. Wat ik bedoel te zeggen, het ligt aan zoveel factoren. Hoe hard je pushed. Traffic. Paar keer goed verremmen, in gevechten zitten of niet, enz enz.
Tuurlijk, maar je weet ook dat de coureur daar allemaal zelf bij is. In de eerste 18 rondjes heeft Vettel aardig zitten pushen. Daarnaast: Ricciardo heeft 32 rondjes gedaan op SS waarin hij praktisch het hele veld heeft ingehaald: ook gepusht. Je hebt gelijk dat je je banden aardig kunt oproken en van VET had ik dat ook wel verwacht na zijn flatspot toen Bottas zat te pushen. Vergelijk ook RAI met 5 ronden minder dan VER op z'n banden.
Ik zag net een foto op SkySports van het moment dat de band van Vettel het begeeft en schrok van de staat van de rest van de banden, althans op de foto.
Geen wonder gezien die flatspot: normaal kom je dan vrij snel binnen omdat het niet te doen is op het rechte stuk en iedere keer heeft hij de neiging om precies daar te blokkeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 17 juli 2017 @ 01:39:
[...]

Ik zal Hongarije nog een keer live kijken. Valt Max dan uit dan weten we het zeker. :+
He, weg jij. Je bent verbannen uit dit topic. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:59:
[...]

Ik ben gisteravond om half elf gaan kijken, het was dik half drie voordat ik op mijn bed lag... Nu dus een beetje brak. :P

Maar het was de moeite waard, wat een gave wedstrijd met een leuke ontknoping. Red Bull heeft maximaal gescoord met een mooie inhaalwedstrijd voor RIC en natuurlijk het prachtige gevecht tussen Max en VET. :D

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 17-07-2017 08:26 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
UltraSub schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:33:
[...]

Praten over een foto is makkelijker als we de foto zien :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE3vR_nXgAU5MXY?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 17-07-2017 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:59:
[...]

anders ban je @nachtnet ook gelijk als je dan toch bezig bent :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 68880 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:20:
Poeh en dan is dit seizoen al redelijk saai wegens het weinige inhalen, en jij wilt dan dat ze nog minder inhaalacties gaan uitvoeren?
Maar wel leuk dat heel de wereld baalt, incl alle teams en coureurs dat het inhalen bijna niet meer mogelijk is.. En jij zegt dat inhalen nu veel te makkelijk is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op maandag 17 juli 2017 @ 01:39:
[...]

Kun je dan niet wachten tot Italië? Hongarije en België zijn races waar we veel van Max en RBR verwachten. Monza is niet echt boeiend, dus als ie daar uitvalt, zal het weinig mensen iets uitmaken denk ik (dat wordt echt P5 en P6). En anders, doe maar gewoon alles opnemen. Hij heeft genoeg pech gehad. We kunnen wel iets voor je verzinnen om in plaats van dat te doen. Desnoods leggen we allemaal 10 euro in voor iets leuks ofzo :+ :X

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Kun je dan niet wachten tot Italië? Hongarije en België zijn races waar we veel van Max en RBR verwachten. Monza is niet echt boeiend, dus als ie daar uitvalt, zal het weinig mensen iets uitmaken denk ik (dat wordt echt P5 en P6). En anders, doe maar gewoon alles opnemen. Hij heeft genoeg pech gehad. We kunnen wel iets voor je verzinnen om in plaats van dat te doen. Desnoods leggen we allemaal 10 euro in voor iets leuks of zo :+ 8)7 :X
}) Ach, ik heb van alle races maar één race van Max gemist dus om nu te zeggen dat het door mij komt. :P

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 10:12 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:18:
[...]

}) Ach, ik heb van alle races maar één race van Max gemist dus om nu te zeggen dat het door mij komt. :P
Ja. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pas op hoor of ik geef je een race ban...oeps... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe langer ik naar die foto van VET en zijn banden zit te kijken, hoe meer ik mij verbaas dat linksachter niet lek gereden is.

En weet iemand al wat de oorzaak was van Kimmi's 'gebroken' band? Al een reactie vanuit Pirelli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

LopendeVogel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:11:
[...]

Poeh en dan is dit seizoen al redelijk saai wegens het weinige inhalen, en jij wilt dan dat ze nog minder inhaalacties gaan uitvoeren?
Maar wel leuk dat heel de wereld baalt, incl alle teams en coureurs dat het inhalen bijna niet meer mogelijk is.. En jij zegt dat inhalen nu veel te makkelijk is :D
Zou ook een voorstander zijn van het afschaffen van DRS. Liever minder, maar wel echte inhaalacties zonder de hulp van het gekunstelde DRS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Praten over een foto is makkelijker als we de foto zien :D

[afbeelding]
Als ik niet op mobiel had gezeten had ik hem erbij gelinked ;)
Thanks, zo wordt het wel een stuk duidelijker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
210667 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Zou ook een voorstander zijn van het afschaffen van DRS. Liever minder, maar wel echte inhaalacties zonder de hulp van het gekunstelde DRS.
Nja ik deel de gedachten van Max wel en dat is dat DRS bijna niks meer voorstelt.
Dit zag je ook bijv gisteren op de langere stukken, ja Vettel kwam iets dichter in de buurt van Max dankzij de DRS maar kon er niks speciaals mee doen. Snelheid verschil (op ziggo zag je 2x km/u meters rechts onder in beeld), dat kwam toch echt grotendeels wegens de betere Ferrari motor, niet dankzij het flut drs systeem.
Vorig jaar zag je ze echt een flinke snelheid maken en vol gas erlangs scheuren, nu zou dat veel minder van toepassing zijn dankzij de downforce en etc?

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 17-07-2017 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 21:34

scorpie

Supra Addict

[...]

Ik denk dat het hele inhalen een perceptie is. Als al die coureurs zich als tamme lammetjes laten inhalen is er geen gevecht, en heb je de perceptie dat het 1 grote Trulli-train is zo'n race.. Als ze allemaal Max' truukjes laten zien, zou het op de baan veel spannender zijn.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 16:31
Hulkenberg heeft anders duidelijk uitgelegd waarom hij zich zo makkelijk liet inhalen.
Hij was in gevecht met de force india's en dat verdedigen hem tijd kost en geen nut heeft.
Dus verdedigen met een RBR of Ferrari is totaal overbodig. Jammer voor de kijkers maar het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
UltraSub schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Als ik niet op mobiel had gezeten had ik hem erbij gelinked ;)
Thanks, zo wordt het wel een stuk duidelijker ja.
offtopic: ik zat ook op mijn mobiel :P Het is wat meer gekloot, maar het is wel te doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tlpeter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:00:
Hulkenberg heeft anders duidelijk uitgelegd waarom hij zich zo makkelijk liet inhalen.
Hij was in gevecht met de force india's en dat verdedigen hem tijd kost en geen nut heeft.
Dus verdedigen met een RBR of Ferrari is totaal overbodig. Jammer voor de kijkers maar het is nou eenmaal zo.
Precies, elke coureur heeft een doel, en het doel is niet van iedereen: team Ferrari, team Mercedes of team RBR inhalen.
Natuurlijk kon Hulkenberg zijn banden helemaal slopen zodat hij van de Force India's kon verliezen maar wel even 15 sec spektakel laten zien tegen een RBR of Mercedes, mja wie heeft hij daarmee? Precies wat jij en Hulkenberg zeggen: zichzelf.

Zelfde als even schreeuwen dat Sauber maar eens team Ferrari en Mercedes moet verslaan, dat gaat hem gewoon niet worden.. Die hebben andere teams die ze willen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Bedoel je dat hij zich daardoor makkelijk door RIC liet inhalen? Want daar was een andere reden voor, tenminste wat hij zelf aangaf na de race, en dat was dat zijn Renault wat problemen gaf met de power distributie. Hij gaf aan dat als hij die problemen niet had gehad hij er wel een mooi gevecht met RIC van kon maken.

De Force India's finishden ook meer dan 30 seconden achter hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grrrrrene schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Er was bovengemiddeld veel actie, hoewel het wel typisch is de laatste tijd dat de spanning vooral aan het begin en eind van de race zit. Op de een of andere manier loopt er op het eind altijd iemand in op een ander wat mogelijk tot een strijd leidt, al duurt de race altijd (ook vandaag voor Bottas als RAI geen probleem had gehad) net een ronde of 2 te weinig.
Spanning? Welke spanning? Hamilton heeft de hele race mijlenver aan kop gereden. Hoe is dat spanning? En zo vergaat het bijna elke race in F1. Er is gewoon nauwelijks een contest for the win. En dan wordt het dus spannend om te zien of er wellicht iemand een 3e/4e plaats haalt of niet. Man man man, ik probeer het elk race weekend weer, maar zolang een gevecht tussen Seb en Max om de 3e plaats op nog niet eens 1/3e van de race het hoogtepunt is, zul je mij veel op m'n telefoon zien kijken :r 8)7

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Stefie2010 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Bedoel je dat hij zich daardoor makkelijk door RIC liet inhalen? Want daar was een andere reden voor, tenminste wat hij zelf aangaf na de race, en dat was dat zijn Renault wat problemen gaf met de power distributie. Hij gaf aan dat als hij die problemen niet had gehad hij er wel een mooi gevecht met RIC van kon maken.

De Force India's finished ook meer dan 30 seconden achter hem.
Ric weet ik niet, ik weet wel dat force India genoemd werd. Ricciardo was veel sneller maar wel een tegenstander. Dat stukje heb ik gemist denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
tlpeter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Ric weet ik niet, ik weet wel dat force India genoemd werd. Ricciardo was veel sneller maar wel een tegenstander. Dat stukje heb ik gemist denk ik.
Wellicht BOT dan aan het begin van de race die vanaf p9 moest komen en HUL en de FI's nog dicht bij elkaar zaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 677216

*knip* Iets subtieler mag wel.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
*knip* Niet op de man ajb

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tlpeter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Ja vaag dan zal ik dat ook wel gemist hebben want ook ik weet niks over Ricciardo af, hij had het inderdaad over de Forca India. Enige wat die zei was dat het niet zijn doel was om met rbr/ferrari en etc te vechten, zijn doel was om voor de Force India te blijven en dat was niet gelukt indien hij de strijd met de top aan zou gaan.
Nou waarom jij hem zo op de man aanvalt weet ik niet hoor maar wat is er onjuist aan zijn reactie?
Klopt, het was niet de saaiste race in dit seizoen, er gebeurde wel iets gisteren.
2 leuke momenten:
1. Max vs Vettel
2. Bandproblemen Ferrari
Voor de rest was het voornamelijk een race die om de pit strategie draaide. Net als dat de winnaar al na 5 sec bekend was. Indien ik 1 en 2 bekijk qua tijdsduur dan hebben we het over enkele minuten op een race van bijna 2 uur.
Ipv enkele minuten is het veel leuker om zoiets de gehele race te zien, en dan hoeft het niet om de top 3-6 te draaien maar ook de rest van de grid.
Stefie2010 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Achterstand van de FI's bedroeg meer dan 30 sec toen HUL door RIC werd ingehaald ;) Check op youtube ook maar ff een interview (sky?) van na de race waarin hij aangeeft graag met RIC had willen knokken maar dat dat niet kon door vermogensverlies.
Ah ja en ik dacht even dat ik erbij vermeld had dat Hulkenberg dit op Ziggo Sport vermeld had (ik kijk namelijk via Ziggo Sport).
Jammer dat Hulkenberg verschillende verhalen verteld.

[ Voor 59% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:33 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sniffels
Ben blijkbaar nog van de oude garde, maar als je alleen bij stemverheffing van Olav even vanuit je telefoon naar je tv kijkt of er wat aan de hand is, dan is het inderdaad een saaie race/sport.

Doe het op je eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
LopendeVogel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:00:
[...]

Ja vaag dan zal ik dat ook wel gemist hebben want ook ik weet niks over Ricciardo af, hij had het inderdaad over de Forca India. Enige wat die zei was dat het niet zijn doel was om met rbr/ferrari en etc te vechten, zijn doel was om voor de Force India te blijven en dat was niet gelukt indien hij de strijd met de top aan zou gaan.
Achterstand van de FI's bedroeg meer dan 30 sec toen HUL door RIC werd ingehaald ;) Check op youtube ook maar ff een interview (sky?) van na de race waarin hij aangeeft graag met RIC had willen knokken maar dat dat niet kon door vermogensverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 21:34

scorpie

Supra Addict

Ik snap je verhaal, maar als je je gecalculeerde finish aan wilt houden, dan there's no point in racing, right? Iedereen 10 kwalificatierondjes en de rest op de rollenbank om te zien of je motor niet ploft, nou, dat is spectakel zeg.. Het hele idee is toch juist dat je invloed kunt uitoefenen op de eindstand? Als iedereen dat nu doet (met uitzondering van auto's die gelapped worden uiteraard) lijkt het hele veld me een stuk leuker worden om te aanschouwen.

Het is denk ik een beetje een prisoner's dilemma. Als niemand zo'n instelling heeft, en alleen maar bezig is met z'n eindstand vanaf ronde 3, is er weinig aan. Als iedereen voor positie knokt, kan het imho alleen maar leuker worden.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
scorpie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Het is denk ik een beetje een prisoner's dilemma. Als niemand zo'n instelling heeft, en alleen maar bezig is met z'n eindstand vanaf ronde 3, is er weinig aan. Als iedereen voor positie knokt, kan het imho alleen maar leuker worden.
Iedereen knokt ook hard voor zijn positie. Het wordt niet altijd even goed in beeld gebracht, maar zeker de eerste 20 ronden gebeurd er rond p13 tot p8 altijd wel het een en ander. Echter zijn de technische verschillen tussen de gewoon veel te groot. Ook in de achterhoede.

Is er al zo'n schema gemaakt waarin we kunnen zien wie op welke positie stond tijdens een ronde?
Edit: ja die is er! http://www.f1fanatic.co.u...x-interactive-lap-charts/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0B9vU1womI0hHo5RIamRD0v9/full.png

En deze is zonder FER, MERC en RBR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9bh4NrD63SSsLTngDIUl7CeZ/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 17-07-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Stefie2010 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Dat verklaard het want bij Ziggo is dit niet naar voren gekomen (waarschijnlijk door de vraagstelling)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Spanning? Welke spanning? Hamilton heeft de hele race mijlenver aan kop gereden. Hoe is dat spanning? En zo vergaat het bijna elke race in F1. Er is gewoon nauwelijks een contest for the win. En dan wordt het dus spannend om te zien of er wellicht iemand een 3e/4e plaats haalt of niet. Man man man, ik probeer het elk race weekend weer, maar zolang een gevecht tussen Seb en Max om de 3e plaats op nog niet eens 1/3e van de race het hoogtepunt is, zul je mij veel op m'n telefoon zien kijken :r 8)7
Dan kijk je toch niet? Ik vind het gewoon kortzichtig om de F1 alleen te kijken om wie er wint. Ik kan ook genieten van zo'n gevecht tussen Vettel en Verstappen of Ricciardo die in zijn poging naar voren te komen nog even buiten de baan wordt gedrukt en weer opnieuw moet beginnen. Of een band die ploft bij RAI, wat triggert dat Verstappen een pitstop maakt voor de zekerheid. Of Bottas die Vettel probeert in te halen, wat uiteindelijk dankzij DRS te makkelijk gaat (DRS mag er van mij af of mag minder verschil maken).

Dus ja, spanning. Als je alleen voor de winst kijkt snap ik dat je geen spanning ziet, maar ook de gevechten daarachter zijn interessant om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Iedereen knokt ook hard voor zijn positie. Het wordt niet altijd even goed in beeld gebracht, maar zeker de eerste 20 ronden gebeurd er rond p13 tot p8 altijd wel het een en ander. Echter zijn de technische verschillen tussen de gewoon veel te groot. Ook in de achterhoede.

Is er al zo'n schema gemaakt waarin we kunnen zien wie op welke positie stond tijdens een ronde?

[afbeelding]

[afbeelding]
Weet niet hoe het voor de normale persoon is maar ik als kleurendoof persoon vind deze niet te lezen

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Van mij mag DRS ook wel weg... Het is nu een kwestie van er naartoe rijden en met de DRS ben je er altijd wel langs (tenzij je VER tegenkomt natuurlijk). Er is geen skill of lef voor nodig om op het rechte stuk op snelheid erlangs te tuffen...

Laat ze maar VECHTEN om erlangs te kunnen, want als ze snel genoeg zijn om er naar toe te rijden, moeten ze ook maar "snel" genoeg zijn om er langs te komen.
Zal wel in moeten houden dat je makkelijker achter een andere wagen kunt blijven rijden, dus aanpassing aan de achterspoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Spotmatic

Ken sent me

En wat als je DRS niet weglaat, maar vrij te gebruiken, op elk moment? Dus net zoals in de vrije trainingen en de kwalificaties.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
Spotmatic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:11:
En wat als je DRS niet weglaat, maar vrij te gebruiken, op elk moment? Dus net zoals in de vrije trainingen en de kwalificaties.
Dan heeft het geen zin meer. Kun je het net zo goed weghalen.

Echter zouden ze wel hetzelfde format als bij de GP3 kunnen gebruiken. Daar mag je maar 6x / 4x (feature en sprint race) DRS gebruiken. Dus dan wordt het tevens een tactisch spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54

swv

Grrrrrene schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Dan kijk je toch niet? Ik vind het gewoon kortzichtig om de F1 alleen te kijken om wie er wint. Ik kan ook genieten van zo'n gevecht tussen Vettel en Verstappen of Ricciardo die in zijn poging naar voren te komen nog even buiten de baan wordt gedrukt en weer opnieuw moet beginnen. Of een band die ploft bij RAI, wat triggert dat Verstappen een pitstop maakt voor de zekerheid. Of Bottas die Vettel probeert in te halen, wat uiteindelijk dankzij DRS te makkelijk gaat (DRS mag er van mij af of mag minder verschil maken).

Dus ja, spanning. Als je alleen voor de winst kijkt snap ik dat je geen spanning ziet, maar ook de gevechten daarachter zijn interessant om te zien.
Eigenlijk is het grootste nadeel dat je te erg afhankelijk bent van de regie om een boeiende race te kunnen zien. Er is genoeg dat aan mij voorbij gaat, omdat ik in principe oog heb voor de voorhoede. Ik zou dan ook graag zien dat je via de Formula 1 website of app extra live beeldmateriaal kan bekijken, vergelijkbaar met de Ziggo Sport Totaal F1 viewer, maar dan dat je rijders naar keuze kunt volgen. En dat zit er ook wel aan te komen geloof ik.

Verder wel eens met de strekking van jouw verhaal. Al ben ik van mening dat de DRS een wisselend resultaat geeft. Oftewel op sommige circuits is het een welkome aanvulling, maar op bijvoorbeeld Baku zou je makkelijk zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
swv schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Eigenlijk is het grootste nadeel dat je te erg afhankelijk bent van de regie om een boeiende race te kunnen zien. Er is genoeg dat aan mij voorbij gaat, omdat ik in principe oog heb voor de voorhoede. Ik zou dan ook graag zien dat je via de Formula 1 website of app extra live beeldmateriaal kan bekijken, vergelijkbaar met de Ziggo Sport Totaal F1 viewer, maar dan dat je rijders naar keuze kunt volgen. En dat zit er ook wel aan te komen geloof ik.
Vorig seizoen is er een test geweest waarbij je via de ipad een rijder naar keuze kon zien. Ik zelf vond het wel een mooie aanvulling, maar heb er tot nu toe nooit meer wat over gehoord. Het zou mooi zijn als ze het introduceren :)

Spotmatic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:11:
Ook tijdens de training en kwalificatie mag het alleen worden gebruikt in de drs-zones. En als je het overal toestaat gaat het nut ervan denk ik weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Dijkstraat op 17-07-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
alex3305 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Dan heeft het geen zin meer. Kun je het net zo goed weghalen.

Echter zouden ze wel hetzelfde format als bij de GP3 kunnen gebruiken. Daar mag je maar 6x / 4x (feature en sprint race) DRS gebruiken. Dus dan wordt het tevens een tactisch spelletje.
X aantal keer per race zou inderdaad wel een optie zijn en ben ik op zich ook nog wel voor te porren.
Maar dan wel geheel naar eigen inzicht op het hele circuit.

Net zoals in de A1GP, daar kreeg je, als ik me goed herinner, X aantal keer een boost en die kon je inzetten wanneer je wilde, ook als je wilde verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

*knip* Je hoeft niet te reageren op een slechte reply, daar zijn TR's voor.
Grrrrrene schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Oh maar het is ook zeker wel interessant te noemen. Maar spanning is er toch niet echt. In het kampioenschap wel wellicht, maar de races zijn gewoon heel vaak snorefests.

Voor mij is 2nd place 1st loser (en dat zal voor alle F1 coureurs gelden hoop ik) en als ik dan zie hoe makkelijk plaatsen opgegeven worden, simpelweg omdat men weet dat er met de auto in kwestie niet te concurreren valt, dan is daarmee de race dood wat mij betreft.

Alleen het Verstappen/Vettel gevecht was interessant. Voor de rest zijn het schapen die naar de slacht geleid worden. En dat dan aan het eind nog even de banden van Raikkonen en Vettel eraan gaan door een gok van het team is sensationeel, maar het veranderde voor de race an sich heel weinig. Zeker aangezien Vettel zelfs met een hele ronde waarbij een band volledig weg is, alsnog als 7e over de streep komt. Dat vind ik echt te bizar voor woorden. Met zulke grote verschillen in performance tussen de teams is er gewoon geen race. Kijk eens bij MotoGP zou ik zeggen. Dorna heeft de zaken op orde tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:35 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
metallicattim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:06:
Van mij mag DRS ook wel weg... Het is nu een kwestie van er naartoe rijden en met de DRS ben je er altijd wel langs (tenzij je VER tegenkomt natuurlijk). Er is geen skill of lef voor nodig om op het rechte stuk op snelheid erlangs te tuffen...

Laat ze maar VECHTEN om erlangs te kunnen, want als ze snel genoeg zijn om er naar toe te rijden, moeten ze ook maar "snel" genoeg zijn om er langs te komen.
Zal wel in moeten houden dat je makkelijker achter een andere wagen kunt blijven rijden, dus aanpassing aan de achterspoiler?
Van mij mag het blijven. Als je een mercedes tegenover een ferrari motor zet, dan krijg je de situatie die je noemt (Bottas vs Rai dacht ik). Als je een ferrari tegenover een RB zet krijg je juist leuke gevechten, want door DRS komen de auto's dichter bij elkaar. Ook nu met de 2017 auto's slipstream niet meer zo sterk is, komen op deze manier de auto's toch dicht bij elkaar in de volgende bocht.

Wat ik wel vindt is dat sommige DRS stukken korter mogen zijn, vb China of in Spa (al kan monza er ook wat van). DRS wordt naar mijn mening perfect toegepast in Australie. Daar zorgt het juist voor meer gevechten.

Ook zorgt DRS er voor dat een slechtere motor een betere motor bij kan houden, zodat het veld wat meer naar elkaar toe kruipt.

[ Voor 6% gewijzigd door DerSteyn op 17-07-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Sniffels schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:04:
Ben blijkbaar nog van de oude garde, maar als je alleen bij stemverheffing van Olav even vanuit je telefoon naar je tv kijkt of er wat aan de hand is, dan is het inderdaad een saaie race/sport.

Doe het op je eigen manier.
Als de tour 100 km van de finish spannender is dan F1, dan doet F1 toch ècht wat fout imho. Ik bedoel, en laat dit even op je inwerken hè, de auto's performen slechter wanneer ze bij degene voor hen in de buurt komen. Dit betekent automatisch dat F1 geen sport is waarbij duels gewenst zijn. Is dit een ontwikkeling die je graag ziet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

Bansheeben schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:48:

[...]

Zeker aangezien Vettel zelfs met een hele ronde waarbij een band volledig weg is, alsnog als 7e over de streep komt. Dat vind ik echt te bizar voor woorden. Met zulke grote verschillen in performance tussen de teams is er gewoon geen race.
Dan heb je gewoon niet begrepen wat Formule 1 is. Ik zou zeggen, blijf er lekker bij weg.
Kijk eens bij MotoGP zou ik zeggen. Dorna heeft de zaken op orde tegenwoordig.
Waarom zou ik in vredesnaam MotoGP gaan kijken? Ik kijk F1.
Als jij het een snorefest vind, kijk dan niet. En ga niet hier lopen vertellen in welke mate jij er niks aan vind. Dat interesseert mij (en velen met mij mag ik aannemen) namelijk werkelijk helemaal geen ene ruk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sniffels
Bansheeben schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Als de tour 100 km van de finish spannender is dan F1, dan doet F1 toch ècht wat fout imho. Ik bedoel, en laat dit even op je inwerken hè, de auto's performen slechter wanneer ze bij degene voor hen in de buurt komen. Dit betekent automatisch dat F1 geen sport is waarbij duels gewenst zijn. Is dit een ontwikkeling die je graag ziet?
Ben het dus niet eens dat het niet spannend/boeiend was gister. ja tuurlijk na de 30ste ronde was er een dip, maar alsnog leuk om Ric te volgen. Zit ook met de live-timing op de TV ernaast, dus kan je precies de rondetijden volgen en het gat wat er op dat moment is.
Gaat voor sommige wellicht te ver.

Maar mijn Oma was ook druk de tijden aan het schrijven met een potlood in een schriftje met de Tour, en dat heb ik ook nooit interesant gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
[...] Met zulke grote verschillen in performance tussen de teams is er gewoon geen race. Kijk eens bij MotoGP zou ik zeggen. Dorna heeft de zaken op orde tegenwoordig.
Met alle respect, maar dat heeft niets met Dorna te maken. Dat heeft met de limiten van een motorfiets ten opzichte van een auto te maken. Ben zelf MotoGP fan, en er zijn veel meer inhaal acties en er staat 8 keer per jaar een ander op de bovenste trede. Maar zoals ik al zei, dat heeft veel meer te maken met het feit dat je maar zoveel kan doen aan een motorfiets.

En ook in de MotoGP is er jaren sprake geweest van totale dominantie door 1 rijder. Dus ook daar is het niks nieuws. Dat kwam puur omdat 1 rijden veruit beter was en niet zozeer zijn motorfiets.

Kijk naar Casey Stoner. Dat was denk ik de beste rijder ooit in de MotoGP. Die kon zelfs op een mindere fiets kampioen worden. Niemand anders kon iets met dat hok, hij wel. Lag dus puur aan de rijder.

Dat is gewoon geen vergelijking met de F1. In geen enkel opzicht. Het is altijd voornamelijk de auto geweest die voor een groot deel bepaald wie er kampioen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

thalantis schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Weet niet hoe het voor de normale persoon is maar ik als kleurendoof persoon vind deze niet te lezen
Troost je, ik scroll ook altijd snel over die afbeeldingen heen omdat ik ze totaal niet interessant vind. Ik wordt al duizelig als ik er naar kijk. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefie2010
Het grootste kenmerk van de F1 is dat het in de eerste plaats een strijd tussen fabrikanten is waarbij de coureurs op de 2e plaats komen. Zo is het altijd al geweest. Wil je voornamelijk kijken naar races waarbij het meer om de coureurs gaat dan kun je beter de lagere klassen gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

AzzKickah schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:13:
[...]

Dan heb je gewoon niet begrepen wat Formule 1 is. Ik zou zeggen, blijf er lekker bij weg.

[...]

Waarom zou ik in vredesnaam MotoGP gaan kijken? Ik kijk F1.
Als jij het een snorefest vind, kijk dan niet. En ga niet hier lopen vertellen in welke mate jij er niks aan vind. Dat interesseert mij (en velen met mij mag ik aannemen) namelijk werkelijk helemaal geen ene ruk.
Maar het interesseert mij nou juist wel hoe JIJ er naar kijkt. Wat is er nou zo spannend? Waar kijk je naar? Wat is er zo boeiend? Wellicht kan ik het dan ook leren waarderen. Daarom probeer ik hier discussie te openen. Maar nee, er moet alleen maar gegeild worden over hoe stoer die jongens in die bakkies wel niet zijn en alle deuren richting echte discussie worden zonder pardon dicht gesmeten. Als je zooo graag je eigen veilige plekje wil, kun je het hele topic net zo goed private maken.
Sniffels schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Ben het dus niet eens dat het niet spannend/boeiend was gister. ja tuurlijk na de 30ste ronde was er een dip, maar alsnog leuk om Ric te volgen. Zit ook met de live-timing op de TV ernaast, dus kan je precies de rondetijden volgen en het gat wat er op dat moment is.
Gaat voor sommige wellicht te ver.

Maar mijn Oma was ook druk de tijden aan het schrijven met een potlood in een schriftje met de Tour, en dat heb ik ook nooit interesant gevonden.
Daar kan ik me dan iets bij voorstellen. Als je alle tijden kunt volgen en een favoriet hebt, dan is er iig wat te volgen. Maar de regie is in die zin nogal beperkt in hun mogelijkheden helaas. Sowieso vind ik de hoeveelheid informatie karig op tv. Zeker tijdens Quali.

[ Voor 29% gewijzigd door Bansheeben op 17-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Alfa90_Buttje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:43:
[...]

anders ban je @nachtnet ook gelijk als je dan toch bezig bent :+
Wat heb ik nu weer (niet) gedaan? Heb niets gepost dit topic.. ;)

Topic start natuurlijk wel, ja. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

Weer zo'n fantastische inhoudelijke reactie op in mijn ogen oprechte kritiek richting F1. Heb je ook daadwerkelijk een antwoord?
Ja hoor.
Formule 1 is al vele jaren (misschien wel altijd) een competitie waarin deelnemers op verschillende niveaus meedoen (top, middenveld, staart). Seizoenen en races waarin iedereen met elkaar in gevecht zijn, zijn een zeldzaamheid.
Als je zeker wil weten dat iedereen competitief is, moet je geen F1 kijken want je weet van tevoren dat dat niet zo is. Dan kan je beter de opstapklasses of motorcompetities kijken.

Vind je een GP als gisteren niet boeiend (gevechten vrijwel vooraan, middenveld en achterin, pech voor 2 auto's in de top, snelle auto's die van achter door het veld naar voren rijden, teamgenoten die crashen), dan kijk je de verkeerde sport. Prima hoor, maar je gal zitten spuwen op een forum is dan gewoon irritant en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
DerSteyn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Van mij mag het blijven. Als je een mercedes tegenover een ferrari motor zet, dan krijg je de situatie die je noemt (Bottas vs Rai dacht ik). Als je een ferrari tegenover een RB zet krijg je juist leuke gevechten, want door DRS komen de auto's dichter bij elkaar. Ook nu met de 2017 auto's slipstream niet meer zo sterk is, komen op deze manier de auto's toch dicht bij elkaar in de volgende bocht.

Wat ik wel vindt is dat sommige DRS stukken korter mogen zijn, vb China of in Spa (al kan monza er ook wat van). DRS wordt naar mijn mening perfect toegepast in Australie. Daar zorgt het juist voor meer gevechten.

Ook zorgt DRS er voor dat een slechtere motor een betere motor bij kan houden, zodat het veld wat meer naar elkaar toe kruipt.
Door DRS komen wagen niet dichter bij elkaar, want DRS is pas te gebruiken mits je binnen 1 sec van je voorganger zit en dan ook nog maar op 1 of 2 rechte stukken.
DRS is er alleen maar voor om makkelijker in te halen, maar i.m.o. is het té makkelijk, want zoals gezegd erbij komen = erlangs komen met DRS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:34
Bansheeben schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Maar het interesseert mij nou juist wel hoe JIJ er naar kijkt. Wat is er nou zo spannend? Waar kijk je naar? Wat is er zo boeiend? Wellicht kan ik het dan ook leren waarderen. Daarom probeer ik hier discussie te openen. Maar nee, er moet alleen maar gegeild worden over hoe stoer die jongens in die bakkies wel niet zijn en alle deuren richting echte discussie worden zonder pardon dicht gesmeten. Als je zooo graag je eigen veilige plekje wil, kun je het hele topic net zo goed private maken.
Ten eerste hoort die discussie niet in een specifiek race topic thuis maar hooguit in het algemene racerij topic of algemene F1 topic.

Ten tweede zijn de klachten die jij over de F1 beschrijft gewoon inherent aan autoracen. Het maakt niet eens echt uit met watvoor auto's er gereden wordt, inhalen is altijd moeilijk als je achter elkaar aan rijdt (enige uitzonderig is racen op een oval maar dat tel ik niet mee). Kijk maar naar DTM, WTCC, GT en alle open wheel klasses: inhalen is altijd al lastig geweest.

Daarom reageert men met misschien is autoracen niets voor jou.. Fans die van autoracen houden hebben al heel lang geleden geaccepteerd dat inhalen vrij zeldzaam is en vinden voldoening in andere facetten van de sport (kwalificatie, strategie, ontwikkeling, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
metallicattim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Door DRS komen wagen niet dichter bij elkaar, want DRS is pas te gebruiken mits je binnen 1 sec van je voorganger zit en dan ook nog maar op 1 of 2 rechte stukken.
DRS is er alleen maar voor om makkelijker in te halen, maar i.m.o. is het té makkelijk, want zoals gezegd erbij komen = erlangs komen met DRS.
Nou leg dat Vettel maar eens uit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Bigfoot schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Nou leg dat Vettel maar eens uit dan
quote: metallicattim
(tenzij je VER tegenkomt natuurlijk)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Anoniem: 677216 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Ja hoor.
Formule 1 is al vele jaren (misschien wel altijd) een competitie waarin deelnemers op verschillende niveaus meedoen (top, middenveld, staart). Seizoenen en races waarin iedereen met elkaar in gevecht zijn, zijn een zeldzaamheid.
Als je zeker wil weten dat iedereen competitief is, moet je geen F1 kijken want je weet van tevoren dat dat niet zo is. Dan kan je beter de opstapklasses of motorcompetities kijken.

Vind je een GP als gisteren niet boeiend (gevechten vrijwel vooraan, middenveld en achterin, pech voor 2 auto's in de top, snelle auto's die van achter door het veld naar voren rijden, teamgenoten die crashen), dan kijk je de verkeerde sport. Prima hoor, maar je gal zitten spuwen op een forum is dan gewoon irritant en overbodig.
Grimmie187 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Ten eerste hoort die discussie niet in een specifiek race topic thuis maar hooguit in het algemene racerij topic of algemene F1 topic.

Ten tweede zijn de klachten die jij over de F1 beschrijft gewoon inherent aan autoracen. Het maakt niet eens echt uit met watvoor auto's er gereden wordt, inhalen is altijd moeilijk als je achter elkaar aan rijdt (enige uitzonderig is racen op een oval maar dat tel ik niet mee). Kijk maar naar DTM, WTCC, GT en alle open wheel klasses: inhalen is altijd al lastig geweest.

Daarom reageert men met misschien is autoracen niets voor jou.. Fans die van autoracen houden hebben al heel lang geleden geaccepteerd dat inhalen vrij zeldzaam is en vinden voldoening in andere facetten van de sport (kwalificatie, strategie, ontwikkeling, etc).
Dit vind ik hele redelijke antwoorden en hier heb ik niets tegen in te brengen. Uiteindelijk vroeg ik me alleen af (met het tact van een op hol geslagen stier) waarom mensen wèl F1 kijken. Alhoewel ik wel van mening ben dat de gelatenheid van het publiek ook een factor speelt in de manier waarop openwheel autorace ingericht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
*knip* Je hoeft niet te reageren op een slechte reply, daar zijn TR's voor.
Bansheeben schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Daar kan ik me dan iets bij voorstellen. Als je alle tijden kunt volgen en een favoriet hebt, dan is er iig wat te volgen. Maar de regie is in die zin nogal beperkt in hun mogelijkheden helaas. Sowieso vind ik de hoeveelheid informatie karig op tv. Zeker tijdens Quali.
Formule 1 is veel meer dan alleen on track gevechten. Maar zoals @Grimmie187 al vernoemd is dat meer een discussie voor het algemene topic.
Afgelopen weekend was een prima race in mijn ogen, BOT en RIC hebben mooie inhaalacties laten zien, dat het achter/middenveld dit soort opstomende coureurs niet altijd verdedigen heeft veel te maken met bandenmanagement en het verwikkeld zijn in andere gevechten. Als een Ocon het Bottas net zo moeilijk had gemaakt als Verstappen, had hij zichzelf in de vingers gesneden, omdat Perez hem dan later onder druk had kunnen zetten.
Dat jij de race niet spannend vond kan ik me goed voorstellen, plek 1 was inderdaad de gehele race buiten gevaar. Ik zat ook niet op het puntje van mijn stoel, maar heb nooit moeite om aandacht te houden. Het mooie aan F1 is dat op elk moment een race kan kantelen, door veranderende omstandigheden, mechanische problemen, lekrijden, noem maar op. Als je Baku hebt gezien hoef ik daar niet verder op in te gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:37 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

yorkick schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:17:
*knip*

[...]

Formule 1 is veel meer dan alleen on track gevechten. Maar zoals @Grimmie187 al vernoemd is dat meer een discussie voor het algemene topic.
Afgelopen weekend was een prima race in mijn ogen, BOT en RIC hebben mooie inhaalacties laten zien, dat het achter/middenveld dit soort opstomende coureurs niet altijd verdedigen heeft veel te maken met bandenmanagement en het verwikkeld zijn in andere gevechten. Als een Ocon het Bottas net zo moeilijk had gemaakt als Verstappen, had hij zichzelf in de vingers gesneden, omdat Perez hem dan later onder druk had kunnen zetten.
Dat jij de race niet spannend vond kan ik me goed voorstellen, plek 1 was inderdaad de gehele race buiten gevaar. Ik zat ook niet op het puntje van mijn stoel, maar heb nooit moeite om aandacht te houden. Het mooie aan F1 is dat op elk moment een race kan kantelen, door veranderende omstandigheden, mechanische problemen, lekrijden, noem maar op. Als je Baku hebt gezien hoef ik daar niet verder op in te gaan.
Eens. En Baku was zeker leuk, maar niet zozeer door het racen zelf (alhoewel die ene inhaalactie van ric een hoop goed wist te maken). Meer door alle issues en belachelijkheden die ontstonden door de onzinnigheid van het circuit zelf (was er een moment zonder gele vlag?).

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 15:37 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
metallicattim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Ik bedoel meer als ze binnen DRS range zitten, dat ze dan in een volgende bocht al langs elkaar zitten (voor het rempunt). Als een Mercedes een Renaultmotor inhaalt is het idd te makkelijk (maar dat is het zonder drs ook) maar als je een RB tegen een Ferrari zet is het niet zo makkelijk, vooral omdat de nieuwe auto's extra veel dirty air hebben. Een perfect voorbeeld is Vettel vs Verstappen, waar in Stowe de twee langs elkaar waren en dus veel side-by-side actie hadden. Zonder DRS was dit denk ik niet gebeurd en hadden we de gevecht niet gezien.

Ook moet een coureur meer verdedigen en heb je snel meer actie in een GP.

[ Voor 3% gewijzigd door DerSteyn op 17-07-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
[b][message=51934499,noline]

[...]

Zet je tablet naast je op de bank aan met de gratis (officiele) F1 app, daar staat al heel veel info op met live-tijden.
Daar zie je al ver vantevoren dat iemand "aanzet" voor een goed rondje, dan zie je een groen vakje (persoonlijk beste sectortijd), of zelfs paars (beste van het veld), en dan kan je dus bedenken dat ze het laatste uit de band willen halen voordat ze gaan pitten, of dat ze zich opmaken voor een under/over-cut, of dat ze juist aan het struggelen zijn met de banden etc. etc.
Raak je meer involved, waardoor het voor mij leuker is/word. wat 95% van de tijd weet je alles al voordat Mol het meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Sniffels schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Zet je tablet naast je op de bank aan met de gratis (officiele) F1 app, daar staat al heel veel info op met live-tijden.
Daar zie je al ver vantevoren dat iemand "aanzet" voor een goed rondje, dan zie je een groen vakje (persoonlijk beste sectortijd), of zelfs paars (beste van het veld), en dan kan je dus bedenken dat ze het laatste uit de band willen halen voordat ze gaan pitten, of dat ze zich opmaken voor een under/over-cut, of dat ze juist aan het struggelen zijn met de banden etc. etc.
Raak je meer involved, waardoor het voor mij leuker is/word. wat 95% van de tijd weet je alles al voordat Mol het meld.
En voor 25 euro (dacht ik) per jaar je heb nog meer informatie. Echter vind ik de app op de telefoon nooit echt goed werken. Dus dan maar op laptop. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sniffels
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:39:
[...]

En voor 25 euro (dacht ik) per jaar heb nog meer informatie. Echter vind ik de app op de telefoon nooit echt goed werken. Dus dan maar op laptop. :D
Heb de race op de beamer, en daaronder de sectortijden op mn TV (via tablet HDMI). hoef ik dus niet steeds weg te kijjken (beetje freak aan het worden, ben ik van bewust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
*knip* Zie de topic-warning.

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Haha true, maar in andere classes heb je toch wel duidelijk minder regeltjes. Afgelopen weekend nog 15 minuten naar de Formule E gekeken (start, met pijn en moeite het 15 minuten uitgehouden), maar als je ziet hoeveel wagens daar eraf geknald worden door een ander...

Bij de F1 kan je niet veel meer doen, dat van Max was ook maar net op het randje, en ik verwacht indien het niet 1-1 was tussen Vettel en Max dat 1 van de 2 toch wel iets van een waarschuwing gekregen had.
Nu was het eerst Vettel die Max van de baan drukt en de volgende bocht andersom, die hebben het onderling al ''goed'' gemaakt min of meer.

Kvyat wilde bijv nog even gek doen en vol knallen, maar dat werd ook dik en dik afgestraft (straf is juist/goed volgens de F1 regels, maar in de ogen van keihard racen? Kvyat zou dan een held zijn).
Volgende keer wacht kvyat wel gewoon aan de zijkant totdat iedereen voorbij is, geen straf, geen ellende, ook geen race.
In andere classes zie je dan toch wel net iets meer gebeuren, mede dankzij minder regeltjes.

Regeltjes oké, maar ga niet de sport slopen met regeltjes (er moeten geen regeltjes meer bijkomen of de actie is volledig weg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nachtnet schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:02:
Wat heb ik nu weer (niet) gedaan? Heb niets gepost dit topic.. ;)

Topic start natuurlijk wel, ja. :+
maakt niet uit, zodra jij er naar kijkt valt het al om :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:38:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm maar is dat knokken of zijn dat vrijwel alleen maar pitstops die je ziet? Volgens mij zie ik bijna alleen maar pits enja dan wordt er logisch ingehaald, maar dat is geen actie op de baan (er was wel wat actie uiteraard, maar op de foto zal het grotendeels pits geweest zijn)?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Duurde even voordat ik hem ontcijfert had. Maar zo moeilijk is het eigenlijk niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IdxKyVpVLaWE8S8SDToYvdJ1/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind dat wel geinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

leuk gedaan idd

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Om aan te haken bij de DRS-discussie; misschien moet het gewoon anders? Ik kan me voorstellen dat de volgende situaties heel interessant kunnen zijn:
1) Je krijgt DRS als je binnen 1 seconde van je voorligger zit, maar de DRS-zone is juist een (snel) bochtig stuk. Durf je als rijder de DRS open te zetten of juist niet?
2) Je krijgt DRS als je tussen de 15 en 5 seconden achter je voorganger ligt. De coureurs zullen dus sneller naar elkaar toe rijden, maar moeten wél vechten om een plek.
Eventueel kan je de bovenstaande regels nog combineren met het veranderen van de meetmethode. Waarom is dat 1 punt? Misschien wil je wel dat je alleen DRS kan gebruiken als je over x tijd op gemiddeld x seconden van je voorligger bent.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

[...]

Ik zie nu dat alleen de topteams MER en FER voordeel hebben van DRS. Volgens mij schietgat dan zijn doel voorbij. Het is dat Max nog een beetje kan keepen als er eentje achter hem zit, maar voor de rest is het DRS aan en er voorbij. Zie bv Bottas (dacht ik) bij de Hulk. Die had geen schijn van kans. The art of overtaking is ver te zoeken met DRS, is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zit nu eindelijk het weekeinde terug te kijken. en hoor tot mijn verbazing Olav Mol zeggen (ziggo, Kwalificatie) dat HAAS met zowel Brembo als Carbon Industries rijdt. Als een puzzeltje (omdat ze geen complete set zouden krijgen i.v.m. negatieve publiciteit..)

spoiler:
Uiteraard niet snel de uitslagen gaan verklappen he.. :+

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 17-07-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
EvilWhiteDragon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:53:
1) Je krijgt DRS als je binnen 1 seconde van je voorligger zit, maar de DRS-zone is juist een (snel) bochtig stuk. Durf je als rijder de DRS open te zetten of juist niet?
Dit kan never nooit. Ten eerste zorgt DRS voor minder drag, maar verlaagt het ook de downforce. En die downforce heb je juist hard nodig bij snelle bochten. Zonder die downforce moet je juist langzamer door de bochten. (en bij langzame bochten de DRS gebruiken werkt evenmin, omdat dat juist langzame bochten zijn en je dan dus al sowieso bijna geen drag hebt van de achtervleugel).
Maar daarnaast is het ook een punt van veiligheid. Je wilt er een risico factor aan toevoegen, maar dit zal de FIA nooit willen (want het moet juist steeds veiliger worden). Daarnaast zit je ook nog met de opmerking die Horner afgelopen weekeinde op Sky maakte over wel/geen Shield en de coureur de keuze geven. "Als in de kwalificatie niet met gordel gereden mag worden zal niemand gaan rijden, totdat 1 iemand toch gaat rijden, dan gaan ze allemaal". Hetzelfde geldt in jouw voorbeeld. "Durf je als rijder de DRS open te zetten", doen anderen het? Dan doet elke coureur het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hetzelfde geldt in jouw voorbeeld. "Durf je als rijder de DRS open te zetten", doen anderen het? Dan doet elke coureur het.
Kijk even naar Canada 2016, volgens mij was het Massa die in bocht 1 een DRS malfunction had waardoor hij niet meer dichtklapte. Hij reed vervolgens rechtdoor de baan af.

Met de DRS open kan die auto alleen maar recht vooruit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JackBol schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:28:
[...]

[...]

Kijk even naar Canada 2016, volgens mij was het Massa die in bocht 1 een DRS malfunction had waardoor hij niet meer dichtklapte. Hij reed vervolgens rechtdoor de baan af.

Met de DRS open kan die auto alleen maar recht vooruit.
Precies wat ik zeg dus. Ten eerste heb je de achtervleugel überhaupt nodig om (op hoge snelheid) een bocht te kunnen maken, en ten tweede is het te gevaarlijk om met DRS (/"zonder" achtervleugel) op hoge snelheid bochten te maken. Alleen om die reden zal de FIA het al niet toestaan.
Maar toch denk ik dat als de keuze er zou zijn, dat de meeste coureurs het zo effectief mogelijk proberen in te zetten (maar dus niet voor of midden in een bocht omdat het dan juist nadelig is). Maar daar kleeft dus ook een enorm risico aan als het verkeerd wordt ingezet (hence: het zal er never nooit komen uit veiligheid, buiten dat het überhaupt niet logisch is om te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Is dit geen discussie voor het algemene F1 topic?
Moet er overigens ook niet aan denken dat een coureur de 130R met open vleugel gaat nemen, dat lijkt mij een redelijke doodswens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

EvilWhiteDragon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:53:
Om aan te haken bij de DRS-discussie; misschien moet het gewoon anders? Ik kan me voorstellen dat de volgende situaties heel interessant kunnen zijn:
Het is te gevaarlijk/onmogelijk om de DRS in een bocht open te zetten .. dat scheelt zo 200/300 kilo op de achterkant (of meer?). Bovendien zit je binnen 1 seconden al in vuile lucht, dus je hébt al minder downforce! dus dan kun je alleen maar gas minderen om er niet vanaf te vliegen, laat staan aanvallen.

Je kunt ook de vóórligger zijn DRS activeren als hij op 1 seconde genaderd is in een bocht .. dan denk ik dat de inhaalactie vrijwel 100% succesvol gaat zijn (mits hij de rondvliegende onderdelen ontwijken kan) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zou DRS liever anders zien: dat het beperkt is tot een paar graden verschil ipv helemaal open met een hele schuine normale vleugel. Laat ze maar bepalen hoeveel ze willen focussen op DRS en beperken hoeveel sneller ze er door gaan. Zodat ze er wel bij komen, maar nog steeds niet helemaal voorbij. Krijg je meer actie in de komende bocht en is men niet zo bang dat iemand er meteen voorbij zoeft. Ook de top niet. En de achterhoede-teams zullen misschien voor een groter DRS voordeel kiezen omdat ze dan toch vaak achter iemand anders rijden.

Liever zie ik dat ze de banden aanpassen zodat ze weer hun grip afbouwen. Dat er winst is te behalen met een pitstop. Momenteel lijk je daar alleen maar tijd mee te verliezen en dat was eerst niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inhakend op de DRS discussie: met de huidige aero kom je niet binnen 1 seconde van je voorganger (tenzij je auto veel sneller is).
Oplossing zou kunnen zijn:
- DRS activatie binnen 3 seconde i.p.v. 1 seconde (eerder/vaker voordeel)
- Vleugel klapt minder open dan nu (voordeel is kleiner)

Hierdoor kan je beter naar de voorligger toe rijden, maar is het ook weer niet zo dat je er fluitend langs vliegt. Hoofdzakelijk de dirty-air-effecten teniet doen. Geen overtake-button maar wel meer close racing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
nachtnet schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:48:
Zit nu eindelijk het weekeinde terug te kijken. en hoor tot mijn verbazing Olav Mol zeggen (ziggo, Kwalificatie) dat HAAS met zowel Brembo als Carbon Industries rijdt. Als een puzzeltje (omdat ze geen complete set zouden krijgen i.v.m. negatieve publiciteit..)
...
Die opmerking viel mij ook al op, klinkt een beetje als een aan elkaar geknoopte oplossing. Aan de andere kant ik hoorde ze niet over rem problemen dit weekend dus misschien is dit de oplossing :P

En hoort die DRS discussie niet in het algemene topic :+

[ Voor 5% gewijzigd door Dijkstraat op 18-07-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ook al is het dinsdag.. Deze blijft leuk

Motorsport Monday - issue 224 +55min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE7Iy5mW0AE9Ef-.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Dijkstraat Kijk eens in het algemene topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFByWhlXkAAGJ43.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFByWhjXgAA1ukJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFByWhlXoAAXrwW.jpg
via @vladimirrys

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 18-07-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En het is onderhand al dinsdagavond dus een slotje voor dit topic. :)

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) de Tour de France.
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat
-Verwijten naar elkaar
-Beschuldigen van een F1 noob zijn
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1