Iemand had het over een open vraag stellen. Als je een open vraag stelt krijg je dat soort reacties. Mijn punt was dus dat je aan open vragen geen enkele moer hebt zonder de medewerking van de ge-interviewde die iets kwijt of juist niet kwijt wil.Jackson6 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:17:
[...]
Ik blijf het zeggen hoor, wat moet hij in godsnaam anders zeggen dan?
Ik vind dat commentaar geven na wedstrijden sowieso zwaar overbodig. Je weet in 99 van 100 gevallen al lang wat er aan de hand is en hoe de rijder gaat reageren op iets uit de race. En als iemand dan ook daadwerkelijk het meest voor de hand liggende zegt wordt er weer gezegd dat dat iemand saaie antwoorden geeft.swv schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:19:
[...]
Ik geef altijd af op interviews met voetballers, maar volgens mij geldt voor bijna elke sport dat er weinig zinnigs te zeggen is. Vooral omdat je telkens het hele raceweekend een microfoon onder je neus hebt bij F1.
Ricciardo geeft eigenlijk wel by far de beste en leukste interviews achteraf. Al zal het ook wel helpen dat hij nu 5 podiums op rij heeft gepakt
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
En dat is dan ook wel de grootste open deur vraag die je kunt bedenken. Als je zo'n vraagt stelt krijg je van die voetbalvraag antwoorden.Stefie2010 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:10:
[...]
Dan had Plooij maar de vraag moeten stellen: "Hoe heb je de race ervaren?" Een open vraag, zo moeilijk is dat niet.
"When you grow up your heart dies"
Toch kan ik wel genieten van bepaalde interviews, het nadeel is dat het tegenwoordig net politici zijn als je de coureurs hoort praten. Ze mogen weinig zeggen en hebben teveel training gehad zodat ze alleen maar standaardteksten spuien.
"Vroeger was alles beter":
Of meer recent:
"Vroeger was alles beter":
Of meer recent:
[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 10-07-2017 10:33 ]
Gewoon, hoe de race voor hem was. Ik vind dat Zegers zeker een punt had dat hij nooit ingaat op de vraag, maar altijd begint het het standaard riedeltje: team bedanken, geweldige fans, beste publiek ooit en meer van dat gezwam. Het mag er best tussendoor, maar er mag ook inhoudelijk gereageerd worden w.m.b.Jackson6 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:17:
[...]
Ik blijf het zeggen hoor, wat moet hij in godsnaam anders zeggen dan?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wat heb ik me trouwens weer geïrriteerd aan dat kleine $@#^%# duitse mannetje in die rode Fiat. Man wat een jankerd is het ook. Niks jump start, Bottas had gewoon een bazenstart. En dan nog blijven doorzeiken he, he team, hoe zit het met de jump start van Bottas?
blergh wat een naar ventje die Vettel
- rant mode uit -
- rant mode uit -
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Tja, die wielen rolden al toen er nog rood was..Damian schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:47:
Wat heb ik me trouwens weer geïrriteerd aan dat kleine $@#^%# duitse mannetje in die rode Fiat. Man wat een jankerd is het ook. Niks jump start, Bottas had gewoon een bazenstart. En dan nog blijven doorzeiken he, he team, hoe zit het met de jump start van Bottas?
- rant mode uit -
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Toch had Vettel wel een klein puntje, Bottas bewoog een klein beeje voordat de lichten uitgingen. Het viel alleen binnen de toleranties voordat het een jumpstart wordt genoemd. (neem niet weg dat het een jankerd is)Damian schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:47:
- rant mode uit -
https://www.motorsport.co...nalty-austria-fia-928763/
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vind de studio best wel te pruimen eigenlijk. liever pitwalk voor de race ala BBC natuurlijk, maar met live schakeling met Mol op de baan, en wat "mannen" gepraat ervoor vind ik allemaal best ok.
2 jaar geleden hadden we nog zo'n dame die tussendoor zat te zeuren dat er nog handbal en golf was die zondag, dat was pas tenenkrommend.
Van mij hoeft Jack alleen niet te vertalen als hij iemand in het vierkantje heeft gesproken, luister liever een pit-radio.
2 jaar geleden hadden we nog zo'n dame die tussendoor zat te zeuren dat er nog handbal en golf was die zondag, dat was pas tenenkrommend.
Van mij hoeft Jack alleen niet te vertalen als hij iemand in het vierkantje heeft gesproken, luister liever een pit-radio.
ik heb zo'n vermoeden dat hier ook deels instructie in zit, want Bottas begon na de kwalificatie ook als eerste over het publiek enzo... het blijft Bottas, dus ging wat minder uitgebreid dan Hamilton, maar toch...210667 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:14:
[...]
It was a difficult race. The crowd was great very great. The public is fantastic. Great circuit very great circuit. Thanks to the crowd for the support. ..
overigens vind ik persoonlijk Hamilton wel altijd heel symphatiek overkomen (behalve op die crowd-please-momenten)... maar ik geloof dat ik daar de enige in ben hier op het forum
QFTTommyGun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:39:
[...]
Doorgaans vind ik de races in Oostenrijk niet spannend, maar wie weet...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Ik gooi deze er nog in, maar eigenlijk is het genoeg.. Oostenrijk 2017 was er 1 om snel te vergeten..
Nee hoor, ik ben het wel met je eens. Ik ben alleen dat standaard riedeltje (wat jij crowd-please-moment noemt) wel zat. Het komt zo nep over. Hoewel ik hem wel een populair mannetje vind, vind ik hem wel bij de sport passen. Beter dan die twee finnen haha.P.O. Box schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:04:
[...]
ik heb zo'n vermoeden dat hier ook deels instructie in zit, want Bottas begon na de kwalificatie ook als eerste over het publiek enzo... het blijft Bottas, dus ging wat minder uitgebreid dan Hamilton, maar toch...
overigens vind ik persoonlijk Hamilton wel altijd heel symphatiek overkomen (behalve op die crowd-please-momenten)... maar ik geloof dat ik daar de enige in ben hier op het forum
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik heb zo'n gevoel dat het nooit uitmaakt wie ze er neerzetten, je bent toch nooit tevreden. Bovendien is het jammer dat je niet kunt inzien dat ze het simpel houden omdat er zo ongelofelijk veel nieuwe kijkers zijn. En die zijn in aantallen en voor de reclame-inkomsten toch net wat interessanter.FreshMaker schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:10:
[...]
Het hoeft niet tot de laatste nippel te gaan, maar Kamphues en zijn pietje-pet als grappige sidekick zijn wel echt het onderste niveau
Ze hadden het over kansen en mogelijkheden, en ineens onderbrak Kamphues het, omdat het 'gedoe om niets was'
Om vervolgens een item te openen over wat de 'weekbladen' opperde ( wéér de "ruzie" tussen VET en HAM)
Bovendien vind ik de sfeer vanuit de studio prima, de beelden in de nabeschouwing zijn ook prima en met een pitwalk + post race interviews vind ik dat we al in onze handen mogen klappen dat we dit als klein landje hebben. Velen verwachten hier echt teveel. Soort Top Gear Skysports kwaliteit, terwijl we te maken hebben met nog geen 10% van dat budget. Elke verwachting die kant op is echt oneerlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 10-07-2017 11:59 ]
Volgens mij hoort/mag het volgende niet in dit topic ofzo maar persoonlijk vind ik Mol enorm vervelend om naar te luisteren. Voor zover ik kan beoordelen is er bij die man een lichte partijdigheid voor bepaalde rijders en mede daardoor worden regelmatig namen & rugnummers door elkaar gegooid in het commentaar. Helaas is het mij onbekend of dit komt dat de commentatoren minder mooi beeld hebben dan wij op onze Ziggo-stream maar meer dan eens komt "auto A" binnen voor een pitstop en geheel volgens strategie komt dan 2 ronden later "auto B" binnen en is Dhr. Mol hogelijk verbaasd dat "auto A" weeeer binnenkomt. Moet de race van gisteren even terugkijken maar 2 of 3 keer stond er onderin dat ene Valtteri de snelste raceronde neerzette en ik dacht toch zeker te horen dat ene Vettel werd genoemd door Dhr. Mol.Sniffels schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:56:
Vind de studio best wel te pruimen eigenlijk. liever pitwalk voor de race ala BBC natuurlijk, maar met live schakeling met Mol op de baan, en wat "mannen" gepraat ervoor vind ik allemaal best ok.
Het valt me gewoon op; de teams en rijders hebben er recentelijk bewust voor gekozen om auto's beter herkenbaar te maken met grotere nummers, sommige andere kleurtjes (camera / helm) en nog steeds zie ik op TV beter/sneller wie ergens rijdt dan dat de transponders en on-track mogelijkheden aan Mol vertellen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Oftewel tijd voor een slotje en het volgende topic opengooiennachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:10:
[afbeelding]
Ik gooi deze er nog in, maar eigenlijk is het genoeg.. Oostenrijk 2017 was er 1 om snel te vergeten..
Btw nu Peptalk een zomerstop heeft komt er ook geen interview met Max beschikbaar zeker? Vond ik altijd wel leuk om even te kijken al kon mij de rest van de uitzending vaak gestolen worden.
Hij haalt heel vaak Sainz en Kvyat door elkaar, Terwijl in de race in Monaco Kvyat onzichtbaar rondreed, werd hij steeds voor Sainz aangemerkt.MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:03:
[...]
Volgens mij hoort/mag het volgende niet in dit topic ofzo maar persoonlijk vind ik Mol enorm vervelend om naar te luisteren. Voor zover ik kan beoordelen is er bij die man een lichte partijdigheid voor bepaalde rijders en mede daardoor worden regelmatig namen & rugnummers door elkaar gegooid in het commentaar. Helaas is het mij onbekend of dit komt dat de commentatoren minder mooi beeld hebben dan wij op onze Ziggo-stream maar meer dan eens komt "auto A" binnen voor een pitstop en geheel volgens strategie komt dan 2 ronden later "auto B" binnen en is Dhr. Mol hogelijk verbaasd dat "auto A" weeeer binnenkomt. Moet de race van gisteren even terugkijken maar 2 of 3 keer stond er onderin dat ene Valtteri de snelste raceronde neerzette en ik dacht toch zeker te horen dat ene Vettel werd genoemd door Dhr. Mol.
Het valt me gewoon op; de teams en rijders hebben er recentelijk bewust voor gekozen om auto's beter herkenbaar te maken met grotere nummers, sommige andere kleurtjes (camera / helm) en nog steeds zie ik op TV beter/sneller wie ergens rijdt dan dat de transponders en on-track mogelijkheden aan Mol vertellen.
Zelfs tijdens de pitstop waar al duidelijk KVY in beeld stond, blijft hij roepen dat Sainz naar Ultrasoft gaat ..
Soms wat vermoeiend, maar we moeten het er mee doen
Mwhoa, het is lastiger als je in de keuken staat een snack te maken en je hoort dat, bijvoorbeeld, Vettel een klapper maakt. Rent terug naar de woonkamer met een halve pot mayo om te kijken, blijkt Kimi langs de baan te staan.FreshMaker schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:10:
[...]
Soms wat vermoeiend, maar we moeten het er mee doen
Mwhoa ..... KimiMAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:12:
[...]
Mwhoa, het is lastiger als je in de keuken staat een snack te maken en je hoort dat, bijvoorbeeld, Vettel een klapper maakt. Rent terug naar de woonkamer met een halve pot mayo om te kijken, blijkt Kimi langs de baan te staan.
I see what you did there
Ik zit er ook wel eens naast, maar hij heeft nog een stuk of 5 andere schermen (ik maar 2 -de race en -livetiming), plus Jack en vast ook wel iets van regiseur in zn oor.MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:03:
[...]
Volgens mij hoort/mag het volgende niet in dit topic ofzo maar persoonlijk vind ik Mol enorm vervelend om naar te luisteren. Voor zover ik kan beoordelen is er bij die man een lichte partijdigheid voor bepaalde rijders en mede daardoor worden regelmatig namen & rugnummers door elkaar gegooid in het commentaar. Helaas is het mij onbekend of dit komt dat de commentatoren minder mooi beeld hebben dan wij op onze Ziggo-stream maar meer dan eens komt "auto A" binnen voor een pitstop en geheel volgens strategie komt dan 2 ronden later "auto B" binnen en is Dhr. Mol hogelijk verbaasd dat "auto A" weeeer binnenkomt. Moet de race van gisteren even terugkijken maar 2 of 3 keer stond er onderin dat ene Valtteri de snelste raceronde neerzette en ik dacht toch zeker te horen dat ene Vettel werd genoemd door Dhr. Mol.
Stoor mij er al niet meer aan dat hij inderdaad zegt dat vettel binnenkomt ipv Rai, want dat heb ik zeker 10sec daarvoor al gezien.
Wat ik dan weer niet zie is dat monteurs van Merc al beginnen met opstaan om eventueel een pitstop te gaan maken.
Hij heet Vettel en rijdt in een Ferrari. Wat irriteer ik me aan zulke kut (zonder leestekens trouwens) omschrijvingen. En Bottas was dus inderdaad wat sneller weg bij de start (binnen de tolerantie van de FIA) en Vettel heeft het recht om daar bij zijn team te informeren. Moet hij dat dan doen bij de Paus in het Vaticaan?Damian schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:47:
- rant mode uit -
Dat slotje is niet aan mij, daar mag je @DaniëlWW2 & @naitsoezn voor lastig vallenswv schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:09:
[...]
Oftewel tijd voor een slotje en het volgende topic opengooien
Vanavond Laat 21:50 pas is F1- Het weekeinde. Vaak zit daar nog wat extra beeldmateriaal in. Interview met VER heb ik geen goed idee van. Iemand anders?Btw nu Peptalk een zomerstop heeft komt er ook geen interview met Max beschikbaar zeker? Vond ik altijd wel leuk om even te kijken al kon mij de rest van de uitzending vaak gestolen worden.
Zo, heb het even aangepast naar hoe ik het heb ervaren.bvbal79 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:18:
[...]
...en Vettel heeft het recht om daar een paar keer bij zijn team te roeptoeteren over de radio. Moet hij dat dan doen bij de Paus in het Vaticaan? Nee, eerst tegen BOT & RIC in de wachtruimte en dan ook niet durven toegeven op het podium bij Brundle.
Ongeacht of het VET of iemand anders is geweest; de ervaring van gisteren riekt gewoon naar "zuigen" omdat in dit geval BOT het absolute risico nam om tijdig zijn koppeling op te laten komen. Als je daar dan bijna 2 uur lang constant naar moet verwijzen, ben je op dat moment als (sportieve) topcoureur niet helemaal geschikt, imho.
maar dat is hetzelfde als vorig seizoen dat een aantal coureurs riep dat VER ontoelaatbaar verdedigde. op dat moment zagen de stewards daar geen brood in (onschuldig dus). Nadat dat races lang door ging kwam er ineens een "verstappen-regel".
Met andere woorden als VET e.a. maar vaak genoeg roept dat BOT fout zat, gaan de stewards daar vanzelf eens een keer wat strenger naar kijken (of meer op letten.)
Met andere woorden als VET e.a. maar vaak genoeg roept dat BOT fout zat, gaan de stewards daar vanzelf eens een keer wat strenger naar kijken (of meer op letten.)
Volgens mij mag je rollen , als je maar binnen je box blijft...of heb ik het verkeer?SinergyX schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Tja, die wielen rolden al toen er nog rood was..
Dat is misschien wel zo maar de techniek heeft al gezegd dat BOT goed zat. Dit wordt dus gewoon een non-discussie als ze daar over door gaan zeuren.nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:26:
maar dat is hetzelfde als vorig seizoen dat een aantal coureurs riep dat VER ontoelaatbaar verdedigde. op dat moment zagen de stewards daar geen brood in (onschuldig dus). Nadat dat races lang door ging kwam er ineens een "verstappen-regel".
Rollen is starten volgens mij.seninha schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:27:
[...]
Volgens mij mag je rollen , als je maar binnen je box blijft...of heb ik het verkeer?
Maar SKY had het frame per frame, en daar zag je dat hij pas ging rollen toen de lampen uit waren.
Hij had geluk met het gokken op de lampen.
of: "aluminium hoedje" een lasersysteem vanuit de auto die locked op de lampen waardoor de auto automatisch start.
[ Voor 13% gewijzigd door Sniffels op 10-07-2017 12:31 ]
Dat laatste is ten strengste verboden dacht ik te lezen in de 'spelregels'Sniffels schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:29:
[...]
Rollen is starten volgens mij.
Maar SKY had het frame per frame, en daar zag je dat hij pas ging rollen toen de lampen uit waren.
of: "aluminium hoedje" een lasersysteem vanuit de auto die locked op de lampen waardoor de auto automatisch start.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ja joh, mijn knopjes.nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:20:
[...]
Dat slotje is niet aan mij, daar mag je @DaniëlWW2 & @naitsoezn voor lastig vallen(met een TR bijvoorbeeld.
)
Maar deze zal ergens morgen dichtgaan, en dan volgt het Silverstone topic vrij snel erna. Staat in principe op de timer voor woensdag 8:00, maar als het toch alleen maar gaat over de Britse GP in het algemene topic dan verplaats ik die wat eerder.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laat ik maar niet teveel woorden vuil maken aan de race en alles wat er gebeurde tijdens die anderhalf uur maar goed. Het was een TOP weekend met mooi weer (
), een super sfeer op, rondom de tribune maar vooral overal in een straal van km's rond het circuit. De locals genieten écht van de oranje invasie
Ook de internationale pers loopt weg met "ons" en zie je echt genieten van de oranje tribune tussen de interviews door. Sommige dingen moet je bijzijn om het te snappen, dit is echt zo'n ding.
Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is voor Max en het Red Bull team. Ze pakken daar helemaal flink uit, alle registers worden open getrokken om het publiek te vermaken dus dan wil je scoren. Wel mooi om te zien dat het overgrote deel van het publiek (net als ons) een half uurtje nodig had om bij te komen van de schuiver en daarna volledig achter RIC ging staan
Sfeer zat er al snel weer goed in!
Camping was wel te druk, ga ik nog een mailtje over sturen. Sportstadion mag samen met Red Bull meer in faciliteiten investeren want zo weinig stroompunten en toiletten tov vorig jaar voelde karig..
Vorig jaar riep ik het ook, als je ooit naar een F1 weekend wil gaan dan kun je de GP van Oostenrijk gerust in je top 3 zetten, dit hoor ik van iedereen die ik daar spreek en die ook bij andere GP's is geweest.
En nu weer aan het werk voordat de 'echte vakantie' begint
Ook de internationale pers loopt weg met "ons" en zie je echt genieten van de oranje tribune tussen de interviews door. Sommige dingen moet je bijzijn om het te snappen, dit is echt zo'n ding.
Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is voor Max en het Red Bull team. Ze pakken daar helemaal flink uit, alle registers worden open getrokken om het publiek te vermaken dus dan wil je scoren. Wel mooi om te zien dat het overgrote deel van het publiek (net als ons) een half uurtje nodig had om bij te komen van de schuiver en daarna volledig achter RIC ging staan
Camping was wel te druk, ga ik nog een mailtje over sturen. Sportstadion mag samen met Red Bull meer in faciliteiten investeren want zo weinig stroompunten en toiletten tov vorig jaar voelde karig..
Vorig jaar riep ik het ook, als je ooit naar een F1 weekend wil gaan dan kun je de GP van Oostenrijk gerust in je top 3 zetten, dit hoor ik van iedereen die ik daar spreek en die ook bij andere GP's is geweest.
En nu weer aan het werk voordat de 'echte vakantie' begint
overdrijven is ook een vak....als jij ergens mee zit dan zeg je dat ook even tegen die persoon toch als je hem ziet? Of heeft hij bijna 1,5 door zijn radiolopen schreeuwen dat hij het vond dat Bottas vals speelt?MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:22:
[...]
Zo, heb het even aangepast naar hoe ik het heb ervaren.
Ongeacht of het VET of iemand anders is geweest; de ervaring van gisteren riekt gewoon naar "zuigen" omdat in dit geval BOT het absolute risico nam om tijdig zijn koppeling op te laten komen. Als je daar dan bijna 2 uur lang constant naar moet verwijzen, ben je op dat moment als (sportieve) topcoureur niet helemaal geschikt, imho.
Dan hebben alle Oostenrijkgangers vanavond mooi de mogelijkheid dit topic nog op te leuken met foto's, video's en verhalen.DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Ja joh, mijn knopjes.![]()
Maar deze zal ergens morgen dichtgaan, en dan volgt het Silverstone topic vrij snel erna. Staat in principe op de timer voor woensdag 8:00, maar als het toch alleen maar gaat over de Britse GP in het algemene topic dan verplaats ik die wat eerder.
Je hebt het sowieso juist, alleen van rollen is geen spraken bij een F1 auto. Dat is gewoon starten.seninha schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:27:
[...]
Volgens mij mag je rollen , als je maar binnen je box blijft...of heb ik het verkeer?
In de nabeschouwing hebben ze dit ook perfect uitgelegd met de perfecte slowmo beelden. Hierin zag je dat Bottas al starten ondanks dat de lampen rood waren, hij had 1 geluk (zoals je zelf ook aangeeft): hij was zijn vak nog niet uit terwijl het rood was.
Dit is wat men noemt: de ultieme start. Hij startte terwijl het rood was, maar kwam zijn vak pas uit toen het groen was, dat mag maar is vrijwel 100% geluk. Stel de lampen sprongen 1 sec later op groen was het een valse start geweest
Vettel zijn reactie is dan ook niet heel vreemd, zijn eerste strijd op dat moment was met Bottas en die zag Bottas al vertrekken terwijl de lampen op rood stonden. Voor Vettel was het dan ook onmogelijk op zijn blik in slowmotion terug te zien terwijl hij aan het racen was, voor hem bleef de gedachten gewoonweg: Bottas vertrok te vroeg. Mja goed, gelukkig liet hij het amper merken, ik heb volgens mij 1x iets erover gehoord vanuit Vettel en dat was het?
[ Voor 22% gewijzigd door LopendeVogel op 10-07-2017 12:43 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is het idee ja.nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:39:
[...]
Dan hebben alle Oostenrijkgangers vanavond mooi de mogelijkheid dit topic nog op te leuken met foto's, video's en verhalen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je van start tot podium-interview er niet van overtuigd bent een tegenstander correct heeft gehandeld, ben je er constant mee bezig. En aangezien we niet alle boordradio's continu meekrijgen, zal het me niets verbazen als er meer communicatie is geweest tussen VET & pit-wall/Whiting.bvbal79 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:38:
[...]
overdrijven is ook een vak....als jij ergens mee zit dan zeg je dat ook even tegen die persoon toch als je hem ziet? Of heeft hij bijna 1,5 door zijn radiolopen schreeuwen dat hij het vond dat Bottas vals speelt?
Of zou de regie voor Jan met de korte achternaam expliciet alle miljoenen kijkers hebben laten zien dat de reaktietijd van BOT mooi op 0.201s lag. Er stond geen minnetje voor dus de start was, ook voor racecontrol, dus valide.
Vandaag veel verplichtingen tot laat vanavond.. Ik kijk of ik nog tijd vrij kan makennachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:39:
[...]
Dan hebben alle Oostenrijkgangers vanavond mooi de mogelijkheid dit topic nog op te leuken met foto's, video's en verhalen.
Nee, er zit een bepaalde tolerantie op. Vorig jaar Twee jaar geleden was het met Hamilton (ik meen me te herinneren) in Rusland precies hetzelfde. Deze rolde al heel langzaam voordat het laatste rode licht uit was, en toen was ook toen niets aan de hand v.w.b. jumpstart, viel binnen het toegestane. Ik dacht dat er toen een antwoord was gekomen over welk tolerantiegebied dat eigenlijk ging maar het komt er dus botweg op neer dat enige beweging dus wel wordt toegestaan, hoe minimaal dan ook. Dus ze kunnen misschien wel een harde regel op papier hebben staan dat bewegen niet mag, maar als ze daar vervolgens een grijs gebied voor definiëren dan kun je er nog steeds niet zo heel veel mee.Sniffels schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:29:
[...]
Rollen is starten volgens mij.
Nu wil ik niet beweren dat Bottas hetzelfde deed wat Hamilton toen deed, ik wil alleen maar aangeven dat ietsje vooruit bewegen tijdens de 5 rode lichten blijkbaar wordt toegestaan.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2017 12:49 . Reden: Tijd gaat snel ]
Testing, one, two ...
Dan is het knap staaltje werk, want die pedalen zijn supergevoelig en geen gewone auto's. Geef een klein beetje gas of laat de koppeling los en ze schieten weg. Dus je moet het wel kunnen, elk foutje wordt makkelijk afgestraft als iedereen het gaat proberen.hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Nee, er zit een bepaalde tolerantie op. Vorig jaar was het met Hamilton (ik meen me te herinneren) in Rusland precies hetzelfde. Deze rolde al heel langzaam voordat het laatste rode licht uit was, en toen was ook toen niets aan de hand v.w.b. jumpstart, viel binnen het toegestane. Ik dacht dat er toen een antwoord was gekomen over welk tolerantiegebied dat eigenlijk ging maar het komt er dus botweg op neer dat enige beweging dus wel wordt toegestaan, hoe minimaal dan ook. Dus ze kunnen misschien wel een harde regel op papier hebben staan dat bewegen niet mag, maar als ze daar vervolgens een grijs gebied voor definiëren dan kun je er nog steeds niet zo heel veel mee.
Nu wil ik niet beweren dat Bottas hetzelfde deed wat Hamilton toen deed, ik wil alleen maar aangeven dat ietsje vooruit bewegen tijdens de 5 rode lichten blijkbaar wordt toegestaan.
Het meetsysteem hiervoor is dat je gelocked in je box moet staan. Blijkbaar kan je een beetje rollen en gelocked blijven. De beslissing voor een jumpstart hangt af van de lock, en niet van de video slomotion.hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Nee, er zit een bepaalde tolerantie op. Vorig jaar was het met Hamilton (ik meen me te herinneren) in Rusland precies hetzelfde. Deze rolde al heel langzaam voordat het laatste rode licht uit was, en toen was ook toen niets aan de hand v.w.b. jumpstart, viel binnen het toegestane. Ik dacht dat er toen een antwoord was gekomen over welk tolerantiegebied dat eigenlijk ging maar het komt er dus botweg op neer dat enige beweging dus wel wordt toegestaan, hoe minimaal dan ook. Dus ze kunnen misschien wel een harde regel op papier hebben staan dat bewegen niet mag, maar als ze daar vervolgens een grijs gebied voor definiëren dan kun je er nog steeds niet zo heel veel mee.
Als het vaker voor gaat komen, en ze blijven erover klagen zal er vast een nieuwe regel komen.
De lampen gaan ook op vaste intervals aan, dus in theorie kan iedereen hierop trainen. Als je dat goed doet hoef je eigenlijk alleen maar vanaf de eerste rode lamp goed te gaan tellen.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Het draait om de lijnen waar de auto in staat bij de start, je mag je vak simpelweg niet uit totdat het groen is. Bottas reed zijn vak pas uit toen het groen was, dat hij al starten terwijl het nog rood was maakt niet uit, hij stond nog altijd in zijn vakhardware-lover schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Niemand de nabeschouwing gekeken 5 minuten na de race op Ziggo Sport? xd
Blijkbaar. Ik had er destijds nog een Dropbox video van gedeeld en ik heb deze net nog even bekeken. Hamilton liet hem heel langzaam naar voren kruipen (dat duurde grofweg zo'n 2 seconden) en bij groen uit ging dat over in een start. Misschien is dat nu niet meer mogelijk in 2017 met de aanpassingen van de koppeling voor de rijders?bvbal79 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:48:
[...]
Dan is het knap staaltje werk, want die pedalen zijn supergevoelig en geen gewone auto's. Geef een klein beetje gas of laat de koppeling los en ze schieten weg. Dus je moet het wel kunnen, elk foutje wordt makkelijk afgestraft als iedereen het gaat proberen.
Testing, one, two ...
Leuk om te zien wat er nog meer om zo'n weekend heen zit. En dan is zo'n camping met Hollanders nog uniek ook. Gezellige boel en jammer dat er in de reacties op die tweet de azijnzeikerts spreken over een disaster, en dus niet de charme van het hele evenement (waar het filmpje over gaat) kunnen scheiden van de problemen bij Red Bull.nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:48:
[afbeelding]
klik op de link voor de video
https://twitter.com/redbullAustria/status/884122664817881088
Ik ga voor volgend jaar een vakantie in Oostenrijk overwegen in ieder geval
Heb je daar een bron voor? Ik meende dat zodra alle rode lampen branden, ze ergens tussen de 5 en 8 seconden daarna uit gaan. Dit wordt willekeurig door de computer gekozen (en ja, écht willekeurig door een computer bestaat (nog) niet, dat weet ik) dus is niet te voorspellen.Theuno schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:49:
[...]
Het meetsysteem hiervoor is dat je gelocked in je box moet staan. Blijkbaar kan je een beetje rollen en gelocked blijven. De beslissing voor een jumpstart hangt af van de lock, en niet van de video slomotion.
Als het vaker voor gaat komen, en ze blijven erover klagen zal er vast een nieuwe regel komen.
De lampen gaan ook op vaste intervals aan, dus in theorie kan iedereen hierop trainen. Als je dat goed doet hoef je eigenlijk alleen maar vanaf de eerste rode lamp goed te gaan tellen.
Hier: http://mmuk.realviewdigital.com/?iid=154277#folio=17hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Nee, er zit een bepaalde tolerantie op. Vorig jaar Twee jaar geleden was het met Hamilton (ik meen me te herinneren) in Rusland precies hetzelfde. Deze rolde al heel langzaam voordat het laatste rode licht uit was, en toen was ook toen niets aan de hand v.w.b. jumpstart, viel binnen het toegestane. Ik dacht dat er toen een antwoord was gekomen over welk tolerantiegebied dat eigenlijk ging maar het komt er dus botweg op neer dat enige beweging dus wel wordt toegestaan, hoe minimaal dan ook. Dus ze kunnen misschien wel een harde regel op papier hebben staan dat bewegen niet mag, maar als ze daar vervolgens een grijs gebied voor definiëren dan kun je er nog steeds niet zo heel veel mee.
(pagina: 'A slow burner with a big bang') lees ik toch echt wat anders.
It is also worth noting, and perhaps something that should be explained to Sebastian, that there are sensors in the tarmac under each car that records the moment at which the car starts to move and thus automatically registers and flags a jumped start.
*sowieso
Dit staat mij ook bij. Volgens mij gaan de lampen wel één voor één aan. Maar het start moment zodra lampen uit gaan varieert.Icephase schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:01:
[...]
Heb je daar een bron voor? Ik meende dat zodra alle rode lampen branden, ze ergens tussen de 5 en 8 seconden daarna uit gaan. Dit wordt willekeurig door de computer gekozen (en ja, écht willekeurig door een computer bestaat (nog) niet, dat weet ik) dus is niet te voorspellen.
Klopt, lampen gaan binnen een marge van x-seconden uit, juist om te voorkomen dat je er op kunt trainen 
edit:
Volgens formula1.com
edit:
Volgens formula1.com
Once all the cars have come to a halt on the grid, and the course car and medical cars are also in position further back, the start sequence is initiated by the race director. The drivers’ eyes will all be fixed on the starting light gantry, where a sequence of five red lights is illuminated. When the red lights go out (after a random time delay over which the race controller has no control) the race is underway. To ensure fair play, each car is monitored electronically and any driver jumping the start is penalised.
[ Voor 76% gewijzigd door maussert op 10-07-2017 13:12 ]
Ik schaam mij voor de reacties van onze medelanders op deze tweet...nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:48:
[afbeelding]
klik op de link voor de video
https://twitter.com/redbullAustria/status/884122664817881088
Bron waar in staat dat de start echt random is.
the start sequence is initiated by the race director. The drivers’ eyes will all be fixed on the starting light gantry, where a sequence of five red lights is illuminated. When the red lights go out (after a random time delay over which the race controller has no control) the race is underway. To ensure fair play, each car is monitored electronically and any driver jumping the start is penalised.
https://www.formula1.com/...acing/The_race_start.html
the start sequence is initiated by the race director. The drivers’ eyes will all be fixed on the starting light gantry, where a sequence of five red lights is illuminated. When the red lights go out (after a random time delay over which the race controller has no control) the race is underway. To ensure fair play, each car is monitored electronically and any driver jumping the start is penalised.
Heel goed, dan had ik dat mis.Dacuuu schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:11:
Bron waar in staat dat de start echt random is.
Charley start die sequence, en heeft er dan geen invloed op.
Hier een redelijk verhaal over Bottas gisteren: http://www.autosport.com/...hy-bottas-start-was-legal
De vraag is dan hoe random die random is... en hoeveel variatie erin zit. Hier geeft Bottas iets interessants aan: http://www.crash.net/f1/n...t-as-gamble-pays-off.html
Hij geeft dus aan dat de variatie klein is, en dat je er dus vrij goed bij kan zitten.“There's always a variation of time for when the lights go off, but for quite a long time that variation hadn't been massive. You know more or less the zone when it is going to be off, so you are alert at that point, your gambling between your reaction and guessing.”
*Edit:*
De delay kan dus best behoorlijk zijn:
http://www.fia.com/file/2156/download/10041?token=u5YmqQ80After a preset delay of between 0.2 and 3.0 seconds, the
race is started by all the red start lights being extinguished.
After all the cars have passed the pit exit the red pit exit
lights are replaced by green, this is the signal for cars
starting from the pit lane to join the race.
[ Voor 20% gewijzigd door Theuno op 10-07-2017 13:27 . Reden: delay document ]
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Anoniem: 677216
Dacht dat het een random tijd tussen 2 en 7 seconden was maar kan het zo snel niet terugvinden. Het zou wel leuk zijn om alle starts van de afgelopen paar jaar terug te kijken om te zien wat de variatie in tijd is (teams houden dit ongetwijfeld ook bij).
Edit:
0.2s zou veel te kort zijn, en het is vaak wel wat langer dan 3 seconde
Edit:
Dat gaat alleen over de ('preset' dus vastgezet) delay tussen het (op random tijdstip gegeven) startsignaal in een computer en het daadwerkelijk doven van de lichten.Theuno schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:22:
*Edit:*
De delay kan dus best behoorlijk zijn:
[...]
http://www.fia.com/file/2156/download/10041?token=u5YmqQ80
0.2s zou veel te kort zijn, en het is vaak wel wat langer dan 3 seconde
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 677216 op 10-07-2017 13:46 ]
Tja, het is natuurlijk wel waar dat Red Bull onmogelijk kan roepen dat het een fantastisch weekend was als een van je auto's al bij de eerste bocht zo goed als stil staat vanwege een technisch probleem.sjaool schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:10:
[...]
Ik schaam mij voor de reacties van onze medelanders op deze tweet...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is een tweet van Red Bull Austria, niet van Red Bull Racing (en ook al zou dat zo zijn, zijn de reacties alsnog om te huilen).SnowDude schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Tja, het is natuurlijk wel waar dat Red Bull onmogelijk kan roepen dat het een fantastisch weekend was als een van je auto's al bij de eerste bocht zo goed als stil staat vanwege een technisch probleem.
De reacties die ik zie vind ik behoorlijk mee vallen. En op de tribunes zaten er 18.000 man na 1 bocht al met een kater.yorkick schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Het is een tweet van Red Bull Austria, niet van Red Bull Racing (en ook al zou dat zo zijn, zijn de reacties alsnog om te huilen).
RB mag ook wel even door het stof toch? 5x DNF in 7 races is simpelweg onacceptabel. Als ik het me goed herinner is alleen de uitvaller in Spanje niet door mechanische problemen veroorzaakt. Men mag RB best even laten weten dat ze de boel op de rit moeten krijgen, al is de gemiddelde twitteraar daar meestal niet zo subtiel in haha.
PSN: xMaurice93
Anders alle F1 coureurs aan de MarioKart om de "turbo" start te oefenenTheuno schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:49:
[...]
Het meetsysteem hiervoor is dat je gelocked in je box moet staan. Blijkbaar kan je een beetje rollen en gelocked blijven. De beslissing voor een jumpstart hangt af van de lock, en niet van de video slomotion.
Dit is wel wat doornbos zei (je reactie lijkt dan ook een quote van de nabeschouwing, niks mis mee, maar dat is inderdaad wat er gezegd is als reactie op Bottas).Icephase schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:01:
[...]
Heb je daar een bron voor? Ik meende dat zodra alle rode lampen branden, ze ergens tussen de 5 en 8 seconden daarna uit gaan. Dit wordt willekeurig door de computer gekozen (en ja, écht willekeurig door een computer bestaat (nog) niet, dat weet ik) dus is niet te voorspellen.
Ook Doornbos zei dat de interval tussen de (4?)5 a 8 sec was en binnen die tijd zal het groen worden, mede door dit systeem had Bottas gewoon ontiegelijk veel geluk, Bottas wist niet dat het op dat moment groen zou worden (is de bedoeling), hij had geluk dat het groen werd nadat hij starten.
Stel de interval was 1 sec later dan was Bottas zwaar de sigaar geweest.. Daarom snapt men ook niet dat Bottas dit riskeerde vanaf pole position haha.
Juist doordat niemand weet wanneer het op groen springt (ja ergens binnen een marge) doet ''niemand'' wat Bottas deed, het had maar 0,5 sec later op groen moeten springen en daar ging het podium van Bottas
Met de kanttekening dat de lichten niet op "groen springen", maar uit gaanLopendeVogel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:35:
Juist doordat niemand weet wanneer het op groen springt (ja ergens binnen een marge) doet ''niemand'' wat Bottas deed, het had maar 0,5 sec later op groen moeten springen en daar ging het podium van Bottas
-
Ik heb de nabeschouwing niet gezien, dus het was geen quote. Misschien dat dit wel eerder al eens door Olav of Doornbos is geroepen en dat ik het daarvan heb opgepikt, zou best kunnen.LopendeVogel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:35:
[...]
Dit is wel wat doornbos zei (je reactie lijkt dan ook een quote van de nabeschouwing, niks mis mee, maar dat is inderdaad wat er gezegd is als reactie op Bottas).
Ook Doornbos zei dat de interval tussen de (4?)5 a 8 sec was en binnen die tijd zal het groen worden, mede door dit systeem had Bottas gewoon ontiegelijk veel geluk, Bottas wist niet dat het op dat moment groen zou worden (is de bedoeling), hij had geluk dat het groen werd nadat hij starten.
Stel de interval was 1 sec later dan was Bottas zwaar de sigaar geweest.. Daarom snapt men ook niet dat Bottas dit riskeerde vanaf pole position haha.
Een gemiddeld mens heeft een reactietijd van ong. 0,3 seconden. F1 coureurs zouden volgens mij bovengemiddeld snel moeten zijn, dus de reactietijd van Bottas van 0,2 seconden vond ik nog lang zelfs! Maar blijkbaar ligt het gemiddelde bij de start dus toch wat hoger aangezien Vettel echt dacht dat Bottas te vroeg was vertrokken?
Bottas was ook ''te vroeg'' vertrokken (Vettel is volgens mij dan ook overdreven scherp, abnormaal gewoon), maar was niet te vroeg met het vak uit te rijden. Vettel zag Bottas al vertrekken terwijl de lampen op rood waren, Bottas kwam pas over de streep toen de lampen uit waren (gewoon zwaar maar dan ook zwaar geluk, tenzij de lampen op Bottas afgesteld zijn maar dat zal het niet zijn haha).Icephase schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Ik heb de nabeschouwing niet gezien, dus het was geen quote. Misschien dat dit wel eerder al eens door Olav of Doornbos is geroepen en dat ik het daarvan heb opgepikt, zou best kunnen.
Een gemiddeld mens heeft een reactietijd van ong. 0,3 seconden. F1 coureurs zouden volgens mij bovengemiddeld snel moeten zijn, dus de reactietijd van Bottas van 0,2 seconden vond ik nog lang zelfs! Maar blijkbaar ligt het gemiddelde bij de start dus toch wat hoger aangezien Vettel echt dacht dat Bottas te vroeg was vertrokken?
FIA heeft er zelfs zojuist een officieel statement over gepubliceerd, zie: https://www.formula1.com/...ed-tolerances----fia.html
PSN: xMaurice93
Maakt mij verder niet uit hoe of wat. Maar dit vind ik toch wel erg leuk! 
Gas erop, en maak er een mooie strijd van heren.Bottas went on to lead all but two laps in Austria, with his 25-point haul thrusting him back into what is now a three-way fight for the 2017 championship, alongside team mate Lewis Hamilton and Ferrari's Sebastian Vettel.
Ik zat al voor de start met een kater op de bankSnowDude schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:48:
[...]
De reacties die ik zie vind ik behoorlijk mee vallen. En op de tribunes zaten er 18.000 man na 1 bocht al met een kater.
Ik vertrouwde er op dat Bottas zich voldoende bewezen had toen Mercedes hem koos. Ik ben blij dat het "Bottas is een prutser en won amper van Massa wat een grotere prutser is" sentiment nu verdwenen isJasphur schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:46:
Maakt mij verder niet uit hoe of wat. Maar dit vind ik toch wel erg leuk!
[...]
Gas erop, en maak er een mooie strijd van heren.
Volgens mij zit je met die reactie tijden helemaal mis. Geloof dat bij de athletiek reacties binnen 0,4 seconden als een valse start worden gezien omdat een mens niet zo snel zou kunnen reageren. 0,2sec is dan erg snel!Icephase schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Ik heb de nabeschouwing niet gezien, dus het was geen quote. Misschien dat dit wel eerder al eens door Olav of Doornbos is geroepen en dat ik het daarvan heb opgepikt, zou best kunnen.
https://krachttraining.net/index.php/test-jouw-reactiesnelheid-en-leer-hoe-je-deze-kunt-verbeteren.htmlRobsta86 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:51:
[...]
Volgens mij zit je met die reactie tijden helemaal mis. Geloof dat bij de athletiek reacties binnen 0,4 seconden als een valse start worden gezien omdat een mens niet zo snel zou kunnen reageren. 0,2sec is dan erg snel!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reactietijd
Blijkbaar is de reactietijd in het verkeer langer dan in andere situaties. Volgens mij komt dat omdat je eerst 'de situatie op je in moet laten werken' en met je voet van het gas naar de rem bewegen en dergelijke. Als je googelt op reactietijd zie je veel hits waarin dit fenomeen wordt besproken.
Een F1 coureur hoeft niet eerst 'de situatie op zich in te laten werken'. Je hangt al met je vinger op de koppeling en met je voet op het gas. Zodra je ogen registreren dat de lampen uit zijn, kun je dus gaan. Gemiddeld doet een mens dit dus rond de 300 ms. Lager dan 100 ms (niet 400 ms!) wordt inderdaad als valse start gezien in de atletiek, maar dat heeft er ook mee te maken dat het geluid niet zo snel is als het licht. Binnen 100 ms kún je dus het startschot nog niet gehoord hebben omdat het geluid nog niet bij jou is. Bij lampen werkt dat natuurlijk anders, omdat het licht iets van 800.000x sneller is dan het geluid.
Ik snap echt niet waarom die hele discussie zo boeiend is of wordt gemaakt.
Is de auto niet uit het start vak voor de lampen uit zijn: niks aan de hand. Auto uit het start vak voor de lampen uit zijn: valse start. De gok nemen dat je in het window valt en daarmee een superstart hebt kun je dan afzetten tegen het risico van net te vroeg rollen en een stop-n-go van 10 sec aan je broek bijvoorbeeld.
Snap dus echt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan hierover. Pas die regel aan naar wat ik hierboven beschrijf, is helemaal waterdicht met een sensor te regelen en klaar. En laat de beslissing aan de coureur met betrekking tot hoeveel risico hij wil of durft te nemen.
Is de auto niet uit het start vak voor de lampen uit zijn: niks aan de hand. Auto uit het start vak voor de lampen uit zijn: valse start. De gok nemen dat je in het window valt en daarmee een superstart hebt kun je dan afzetten tegen het risico van net te vroeg rollen en een stop-n-go van 10 sec aan je broek bijvoorbeeld.
Snap dus echt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan hierover. Pas die regel aan naar wat ik hierboven beschrijf, is helemaal waterdicht met een sensor te regelen en klaar. En laat de beslissing aan de coureur met betrekking tot hoeveel risico hij wil of durft te nemen.
Pas niks aan, het werkt prima zo! Voor de rest prima verhaal, Bottas nam een gok en dat beviel prima!UltraSub schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:53:
Mogen rollen binnen het vak is dus geen goede regel. De start/snelheid is exponentieel. Als je al binnen het vak rolt heb je daar altijd een voordeel van ten opzichte van diegene wat wel absoluut stilstaan. Zoals ook in het hierboven gelinkte artikel staat. Er is maar een hele kleine marge waarbinnen de auto mag bewegen, maar dit is meer een foutmarge ter correctie van mogelijke bewegingen door het instellen van de koppeling. Anders gaat dadelijk iedereen 1 meter voor de streep stoppen, en zodra alle lampen aan staan laten ze stuk voor stuk de auto naar voren rollen en bouwen ze zo al snelheid op.UltraSub schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:53:
Dat zal niet gaan, aangezien iedereen wel gelocked wordt op zijn positie. De linkervoorband moet op de gele streep van het startvak staan, anders wordt je niet geregistreerd en zal de start worden afgebroken.RobertMe schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:26:
Anders gaat dadelijk iedereen 1 meter voor de streep stoppen, en zodra alle lampen aan staan laten ze stuk voor stuk de auto naar voren rollen en bouwen ze zo al snelheid op.
In mijn optiek is er niets mis met de huidige procedure/regels. Bottas heeft gewoon gegokt en gewonnen. De volgende keer is hij misschien iet zo gelukkig.
-
Hoe zat dat dan met de start van Vertel in China (als ik mij niet vergis). Daar stond hij de halve breedte naast het vak. Volgens mij hoef je ook niet precies goed te stoppen. Je wordt gelocked waar je staat, en dat mag best afwijken. (maar ik neem aan niet te ver naar voren)Edd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:39:
[...]
Dat zal niet gaan, aangezien iedereen wel gelocked wordt op zijn positie. De linkervoorband moet op de gele streep van het startvak staan, anders wordt je niet geregistreerd en zal de start worden afgebroken.
Eens, daarom ook dat ik tegen @UltraSub in ging dat rollen binnen het vak mag/zou moeten mogen.In mijn optiek is er niets mis met de huidige procedure/regels. Bottas heeft gewoon gegokt en gewonnen. De volgende keer is hij misschien iet zo gelukkig.
YouTube: F1 Full Race Onboard Pure Engine Sound, Estoril 1989 Gerhard Berger
Ook een mooi voorbeeld van een "rollende" start.
Ook een mooi voorbeeld van een "rollende" start.
Vettel heeft zelf in China nog wat controverse veroorzaakt door scheef in het vak te gaan staan. Ook dat was binnen de geldende regels.

Vettel kende toen de regels prima, dus dan zou je verwachten dat hij ze ook nu nog kent..
De regels zijn simpel:
Je moet met 1 wiel binnen de box staan. (zie controverse Vettel)
Je mag bewegen voor de lichten uitgaan.
Je mag niet OVER de lijn voor de lichten uitgaan.
Er staat een fikse straf op een valse start.
Dat je mag bewegen is omdat het blijkbaar veel voorkomt dat er enige beweging in de auto zit ook al staat die stil. Ik kan me voorstellen dat zelfs je voet van de rem halen al een minimale beweging kan veroorzaken.
F1 coureurs hebben bizarre reactiesnelheden.
Daarnaast zijn ze bovengemiddeld snel in het verwerken van beelden. Zie het filmpje van Hulkenberg met eyetracking.
Vettel zelf is daar deze race het bewijs van: Dat hij uit zijn ooghoek Bottas zag vertrekken terwijl hij volledige focus op de lampen heeft is al bijzonder.
Wat Bottas deed was echter puur gokken en geluk hebben. Zijn auto bewoog omdat hij zijn vinger bewoog voor de lampen uitgingen. Hij zou er niet in geslaagd zijn de actie af te breken als de lampen langer aanbleven.
Wat mij betreft niets mis dat een coureur een gokje neemt. Het zal veel vaker fout gaan dan goed gaan. Nu is het een geweldige start...als het fout was gegaan was het een amateuristische blunder geweest.

Vettel kende toen de regels prima, dus dan zou je verwachten dat hij ze ook nu nog kent..
De regels zijn simpel:
Je moet met 1 wiel binnen de box staan. (zie controverse Vettel)
Je mag bewegen voor de lichten uitgaan.
Je mag niet OVER de lijn voor de lichten uitgaan.
Er staat een fikse straf op een valse start.
Dat je mag bewegen is omdat het blijkbaar veel voorkomt dat er enige beweging in de auto zit ook al staat die stil. Ik kan me voorstellen dat zelfs je voet van de rem halen al een minimale beweging kan veroorzaken.
F1 coureurs hebben bizarre reactiesnelheden.
Daarnaast zijn ze bovengemiddeld snel in het verwerken van beelden. Zie het filmpje van Hulkenberg met eyetracking.
Vettel zelf is daar deze race het bewijs van: Dat hij uit zijn ooghoek Bottas zag vertrekken terwijl hij volledige focus op de lampen heeft is al bijzonder.
Wat Bottas deed was echter puur gokken en geluk hebben. Zijn auto bewoog omdat hij zijn vinger bewoog voor de lampen uitgingen. Hij zou er niet in geslaagd zijn de actie af te breken als de lampen langer aanbleven.
Wat mij betreft niets mis dat een coureur een gokje neemt. Het zal veel vaker fout gaan dan goed gaan. Nu is het een geweldige start...als het fout was gegaan was het een amateuristische blunder geweest.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Straf is kennelijk een drive-through met een tijdsverlies van 14-15s op dit circuitUltraSub schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:53:
Het is een probleem omdat Bottas er voordeel van hadSnap dus echt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan hierover. Pas die regel aan naar wat ik hierboven beschrijf, is helemaal waterdicht met een sensor te regelen en klaar. En laat de beslissing aan de coureur met betrekking tot hoeveel risico hij wil of durft te nemen.
De oplossing is simpel. Als race control de vertraging meer spreid dan wordt het voor de coureurs onmogelijk om zulke trucs te doen. Aan de andere kant wil je TV-kijkers een consistente ervaring geven, daarvoor is het "raar" als de delay lang is, "hee het is stuk"
Dit. Wat is er zo speciaal aan FerrariUltraSub schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:27:
[...]
Please Max, ga daar nooit naar toe, wat vind ik dat echt een k*t team. Dat is altijd al zo geweest. Volgens mij is het een mega kille bedoening als je daar werkt.

Plooij.. Tsja. Ik ben zelf ook geen deskundige in de engelse taal, maar Plooij kan er ook wat van.. Net als Louis Dekker van de NOS (iemand anders ook opgevallen hoe hij tijdens de persco z'n engelse zinnen op de nederlandse manier uitsprak?). Plooij die met iemand praat die "Mercedies" zegt en dan reageert Plooij met "Merciedes".. Het zijn maar kleine dingen, maar heeft die man dan zelf niet door dat-ie zo ietwat dom overkomt? Als je het een keer fout uitspreekt, ok. dat kan gebeuren.. Maar 3 seconden voor jij het zegt wordt je nog voorgedaan hoe je het uitspreekt. Neehoor, gewoon in je patroon blijven hangenmax schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:46:
Jemig zeg.
Plooij tegen Kvyat: "You _probably_ not on purpose kicked out Max and Fernando..."
Ik ben vóór journalistiek op het randje, vóór gedurfde vragen stellen, vóór een onderwerp niet-politiekcorrect aansnijden. Maar die insinuerende uitspraken van Jack de laatste tijd...![]()

Hamilton heeft IMO een heel erg groot "kijk mij" gehalte, ik lust dat ook voor geen meter. Z'n privé jet en allerhande dikke auto's en motoren die-ie bezit, van mij mag-ie ze hebben en ik wens 'm daar veel plezier mee. Maar waarom zo patserig altijd? Ik volg niet alle coureurs op social media, maar van de coureurs die ik wel volg is het alleen HAM die zo tekoop loopt met z'n spullen. Patser of eenzaam, geen idee, maar het is inderdaad vervelend. Minder irritant, maar ook vreemd, was een paar jaar geleden ook ene meneer Coronel (Tim of Tom, dat weet ik niet meer) die op twitter schreef dat-ie dankzij een of ander bedrijf nu eindelijk een nieuwe wasmachine (zoiets) kon betalen.. Kerel, prima dat je een sponsor hebt en dat je daar reclame voor (moet) maken/maakt, maar ga nou niet doen alsof JIJ het anders niet kan betalen, kom op zeg..Naboo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Wat betreft Hamilton; ik vind het al jaren een erg vervelend persoon. Los van zijn coureurs kwaliteiten. Qua houding, doen en laten... niet iemand waarmee ik door 1 deur zou kunnen. En wat er al gezegd werd, ik geloof het ook wel dat hij privé erg eenzaam is.
Afgelopen jaar, autovakbeurs Hardenberg. Je scharrelt de stands wat af, kom je Coronel (volgens mij Tom) tegen, denk maar niet dat er ook maar een "Hallo" vanaf kan. Nou snap ik dat je als BN'er niet altijd zin hebt om iets terug te zeggen/handtekening te geven/whatever, maar blijf dan bij de stand van je sponsor en ga geen rondjes lopen, want dan weet je van te voren dat mensen je gaan aanspreken.
Achja.. Het zal er wel een beetje bij horen allemaal, als ik een goed humeur heb stoor ik me er niet aan, maarja... Het is niet altijd zonnig
Wat betreft het programma van Ziggo (ja, mods, ik besef me dat ik offtopic, zal het na deze post niet meer doen).
Ik denk ook dat ze het daarom doen. Wat ik wel storend vind is dat ze regelmatig tijdens het F1 programma Jack van Gelder laten inbreken met een praatje over voetbal.. Like, er zijn al 885 voetbal programma's, en er zijn 3 programma's over de F1. Waarom ffs, moet er in een F1 programma dan alsnog over voetbal gepraat worden?sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:19:
[...]
Ik vind het juist wel verfrissend dat zulke mensen daar ook zitten. Zo maken ze het programma ook toegankelijker voor mensen die nog niet zolang of voor het eerst F1 kijken. Met Max is toch een hele nieuwe generatie en soort kijkers aangeboord.

Mee eens, programma zou erop vooruitgaan. Natuurlijk moet je het toegankelijk houden voor degenen die net voor het eerst F1 kijken (ik kijk nu denk ik zo'n 20 jaar F1 en ik weet ook echt niet alle details voor 100% uit m'n hoofd), maar we hebben een Kamphues die nu standaard een Doornbos of Coronel afkapt als een verhaal te technisch dreigt te worden, dit terwijl Olav een boek geschreven heeft voor F1 newbies waarin uitleg staat hoe de F1 zo'nbeetje werkt (zelf niet gelezen, maar het zal voor een beginner ongetwijeld informatief zijn).Richard117 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:51:
[...]
Dit waarbij ik wil aanvullen dat er ook behoorlijk wat Nederlandse technische mensen in de F1 werkzaam zijn (geweest). Geef die mensen ook een podium want die hebben misschien nog wel meer zinnige dingen te vertellen dan die (ex)coureurs.
Ik weet welk stuk je bedoeld ja, zegt ook veel over Kamphues om dan zo te gaan janken op Jos.Kamphues vind ik sinds Nurburgring 2003 al een l*l, dus die zal ik niet missen![]()
Voor iedereen die de sitiatie niet kent, hij had toen een programma waarin hij Jos Verstappen zou volgen. Blijkbaar zat er nog wat oud zeer uit de karttijd tussen Jos en Kamphues waardoor Jos weigerde mee te werken aan het programma. Waarop Kamphues begon te zuigen en het programma gebruikte om Jos af te branden.
Als Jos nu nog met de studio belt, is het nog altijd een ander dan Kamphues die het gesprek voert. Die gaat daar dus ook echt niet als expert aanschuiven
Zie hier:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U3Yn8LrlEv0]
[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 10-07-2017 19:08 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
- DaniëlWW2
- Niet online
Toch moet wel iets opgemerkt worden. Palmer eindigde gewoon voor Hulkenberg. Echt.
en voor de derde keer 11e...DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:54:
Toch moet wel iets opgemerkt worden. Palmer eindigde gewoon voor Hulkenberg. Echt.
Meende te horen in een interview dat-ie zei dat de 11e plaats blijkbaar was waar-ie hoorde (zoiets). Ik zou dat ook zeggen over zijn algemene prestaties: Hij is geen totale pannenkoek, maar hij is ook niet goed genoeg.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nah, hij maakte een grapje dat 'ie master of the 11th place was oid, was absoluut niet serieus bedoeld. Verder valt er van Palmer ook weer niet zoveel te zeggen. Ja, hij lijkt t niet zo geweldig te doen (kleine understatement misschien), maar z'n geluksniveau ligt ongeveer op dat van Verstappen en Alonso.Destruction schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:59:
[...]
Meende te horen in een interview dat-ie zei dat de 11e plaats blijkbaar was waar-ie hoorde (zoiets). Ik zou dat ook zeggen over zijn algemene prestaties: Hij is geen totale pannenkoek, maar hij is ook niet goed genoeg.
"Spot the Ball Competition. If you spot the Ball, Please tell Max where it is." SPY:

nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:34:
"Spot the Ball Competition. If you spot the Ball, Please tell Max where it is." SPY:
[afbeelding]
Het zijn Italianen, ik denk niet dat we dat als rationeel ingestelde Nederlanders (Belgen?) gaan snappen. Niks ten nadele van Italianen, maar ze zijn in technische disciplines soms onnavolgbaar. Vergelijk de emotieloze perfectie van Japanners of Duitsers met de flair en emotie van een Italiaanse autoDestruction schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:48:
[...]
Dit. Wat is er zo speciaal aan FerrariLeuk dat ze een ontzettend lange historie hebben in de F1, maar kijk eens hoe ze standaard (bijna) elk raceweekend voor RAI vergallen en dan vervolgens over zijn prestaties gaan klagen...
Iets minder emotie, iets meer rationeel denken, en een beetje zelfreflectie, dat zou die heren sieren.
Als ingenieur heb ik meer met Mercedes
Mwah, ik vind een beetje accent niet zo erg. Heb je Arrivabene wel eens horen praten? En Toto Wolff is toch ook overduidelijk een Duitser. Om over Niki Lauda nog maar te zwijgen, die kun je soms echt nauwelijks verstaan[...]
Plooij.. Tsja. Ik ben zelf ook geen deskundige in de engelse taal, maar Plooij kan er ook wat van.. Net als Louis Dekker van de NOS (iemand anders ook opgevallen hoe hij tijdens de persco z'n engelse zinnen op de nederlandse manier uitsprak?). Plooij die met iemand praat die "Mercedies" zegt en dan reageert Plooij met "Merciedes".. Het zijn maar kleine dingen, maar heeft die man dan zelf niet door dat-ie zo ietwat dom overkomt? Als je het een keer fout uitspreekt, ok. dat kan gebeuren.. Maar 3 seconden voor jij het zegt wordt je nog voorgedaan hoe je het uitspreekt. Neehoor, gewoon in je patroon blijven hangen
Zolang het maar niet zoiets wordt:

Het is bijna zielig als hij echt zo eenzaam is. Wat iemand privé doet zou me in feite niet moeten interesseren, maar een sympathieke kerel als Hulkenberg of Ricciardo gun je (ik in ieder geval) veel meer dan zo'n arrogante patser als Hamilton. En toch: als hij weer een geweldige ronde eruit perst of een mooie inhaalactie plaatst kan ik dat ook wel weer waarderen. Die man moet zijn helm à la The Stig nooit afzetten en niet praten, dan is hij prima te pruimen[...]
Hamilton heeft IMO een heel erg groot "kijk mij" gehalte, ik lust dat ook voor geen meter. Z'n privé jet en allerhande dikke auto's en motoren die-ie bezit, van mij mag-ie ze hebben en ik wens 'm daar veel plezier mee. Maar waarom zo patserig altijd? Ik volg niet alle coureurs op social media, maar van de coureurs die ik wel volg is het alleen HAM die zo tekoop loopt met z'n spullen. Patser of eenzaam, geen idee, maar het is inderdaad vervelend. Minder irritant, maar ook vreemd, was een paar jaar geleden ook ene meneer Coronel (Tim of Tom, dat weet ik niet meer) die op twitter schreef dat-ie dankzij een of ander bedrijf nu eindelijk een nieuwe wasmachine (zoiets) kon betalen.. Kerel, prima dat je een sponsor hebt en dat je daar reclame voor (moet) maken/maakt, maar ga nou niet doen alsof JIJ het anders niet kan betalen, kom op zeg..
Nog heel even terugkomend op de vermeende valse start van Bottas: bij Sky bleven ze maar doorgaan op de regel (blijkbaar bestaat die, kan hem alleen niet vinden) dat je de start niet mag anticiperen. Dat wil zeggen: dat je niet mag gokken "nu gaan de lichten uit" en alvast de koppeling wat laten opkomen, wat gas geven, etc. Ik heb daar niks over gehoord verder, maar dat is volgens mij ook waar Vettel zo fel op was: als je gelijk met het doven van de rode lampen begint te rollen / rijden, heb je een paar tiende seconde daarvoor gas gegeven en begonnen met de koppeling laten opkomen en dat zou volgens Sky niet mogen.
Maar goed, daar hoor je achteraf niemand meer over, dus misschien dat die regel toch niet bestaat. Lijkt me ook lastig te anticiperen: het doven van rode lampen na een random tijd. En waarom zou je dat ook doen: de straf op een valse start is niet mals

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Tsjah, wat is anticiperen? Lijkt me lastig in regels te vatten en nog lastiger te controleren. In principe anticiperen ze natuurlijk allemaal op het uitgaan van de lampen. Zolang je later weg bent dan de rode lampen lijkt mij voldoende. En dat is ook wat er uit de regels volgt.Grrrrrene schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:25:
[...]
Nog heel even terugkomend op de vermeende valse start van Bottas: bij Sky bleven ze maar doorgaan op de regel (blijkbaar bestaat die, kan hem alleen niet vinden) dat je de start niet mag anticiperen. Dat wil zeggen: dat je niet mag gokken "nu gaan de lichten uit" en alvast de koppeling wat laten opkomen, wat gas geven, etc. Ik heb daar niks over gehoord verder, maar dat is volgens mij ook waar Vettel zo fel op was: als je gelijk met het doven van de rode lampen begint te rollen / rijden, heb je een paar tiende seconde daarvoor gas gegeven en begonnen met de koppeling laten opkomen en dat zou volgens Sky niet mogen.
Maar goed, daar hoor je achteraf niemand meer over, dus misschien dat die regel toch niet bestaat. Lijkt me ook lastig te anticiperen: het doven van rode lampen na een random tijd. En waarom zou je dat ook doen: de straf op een valse start is niet mals
Je kunt een risico nemen, maar zoals al aangehaald, das op plek 20 slimmer dan op pole.
Van dat stukje op Sky, klopt idd heb dat ook gezien/gehoord en verbaasde me eigenlijk ook dat niemand het daar meer over heeft.MikeyMan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:57:
[...]
Tsjah, wat is anticiperen? Lijkt me lastig in regels te vatten en nog lastiger te controleren. In principe anticiperen ze natuurlijk allemaal op het uitgaan van de lampen. Zolang je later weg bent dan de rode lampen lijkt mij voldoende. En dat is ook wat er uit de regels volgt.
Je kunt een risico nemen, maar zoals al aangehaald, das op plek 20 slimmer dan op pole.
Verder is uit de onboard beelden van Bottas meer dan duidelijk dat hij de koppeling al heeft losgelaten voordat de lichten uit zijn, dus wat dat betreft zou je zeggen dat het een easy case is.
Maar goed, tis gebeurd en het gaat verder niks meer veranderen. Wat meer duidelijkheid zou misschien wel fijn zijn, maar ik weet niet of dat er nog van gaat komen...
- DaniëlWW2
- Niet online
Dan nog even de idiote actie van Kvyat. Valt het op dat Max constant in zijn spiegel keek omdat hij de buitenlijn had, en Alonso ook steeds om zich heen keek terwijl Kvyat niet eens lijkt te kijken naar wat dan ook...
YouTube: 2017 Austrian Grand Prix | Best Onboard Action
YouTube: 2017 Austrian Grand Prix | Best Onboard Action
Kyvat lijkt naar voren te kijken en had niet zoveel verkeer aan zijn zijkant - zover niet zo raar. Maar hij mist compleet de situatie voor hem waardoor ie te laat remt. Dus eigenlijk geen idee waar hij wel naar keek
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zometeen gaan ze het in RTL Summer Night op RTL4 ook nog over Max hebben... ik ben benieuwd wat dat gaat worden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij keek dus ook niet naar voren.franssie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:31:
Kyvat lijkt naar voren te kijken en had niet zoveel verkeer aan zijn zijkant - zover niet zo raar. Maar hij mist compleet de situatie voor hem waardoor ie te laat remt. Dus eigenlijk geen idee waar hij wel naar keek
Enig idee wie? Jan, Tim/Tom, Fatima?sjaool schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:44:
Zometeen gaan ze het in RTL Summer Night op RTL4 ook nog over Max hebben... ik ben benieuwd wat dat gaat worden.
Volgens mij met "teleurgestelde" fans die op de Red Bull Ring geweest zijn om Max te zien rijden. Ik zag tenminste allemaal oranje Max t-shirts zitten.
@sjaool Verwacht dan weinig nivo..
Max Verstappen fans
Duizenden fans van Max Verstappen waren afgelopen weekend naar Oostenrijk afgereisd om hun held aan te moedigen tijdens de Grand Prix. Maar helaas, een groot feest bleef uit. De Nederlander moest na een slechte start en een botsing in de eerste bocht al snel de strijd staken. Rechtstreeks uit Oostenrijk vangt Beau vanavond de teleurgestelde fans op!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1