hahaGforceNL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:16:
Wil ik mn geld bij Kraken weghalen om naar Coinbase te zetten, krijg ik:
[...]
Wat een ontzettende bout exchange is dat zeg....
hoe vaak hier voorbij komt dat kraken niet performed etc
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
hahaGforceNL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:16:
Wil ik mn geld bij Kraken weghalen om naar Coinbase te zetten, krijg ik:
[...]
Wat een ontzettende bout exchange is dat zeg....
Het enige wat je over het hoofd ziet is dat USDT ook gewoon een altcoin is. Tegenwoordig is dit netjes 1:1 met dollar maar er was een tijd dat je maar 0.91 dollar kreeg voor 1 USDT.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:13:
Ik ben 2 weken geleden begonnen met 100 euro. Geïnvesteerd en niet meer aangekomen. Ik zie nu laatste tijd allerlei informatie voorbij komen over de slimste manier om euro's naar btc om te zetten etc. Ik denk aan het volgende als strategie:
Via bitonic met euro's de bitcoin kopen. Deze laten storten op Bittrex. Handelen, zoveel mogelijk bitcoins bij elkaar scharrelen. Zodra je verwacht een dip qua bitcoin koers, dan je bij elkaar verdiende bitcoins omzetten naar USDT op Bittrex, en zodra je denkt dat de bitcoin zijn bodem wel ongeveer heeft bereikt qua dip, dan weer opnieuw bitcoins op Bittrex inkopen van je USDT.
Is dit slim of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Dit is waarom ik ook nog van Kraken afhankelijk ben, ik vertrouw USDT niet genoeg.Rox92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:20:
[...]
Het enige wat je over het hoofd ziet is dat USDT ook gewoon een altcoin is. Tegenwoordig is dit netjes 1:1 met dollar maar er was een tijd dat je maar 0.91 dollar kreeg voor 1 USDT.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je kan ook een account maken op bl3p.eu , je kan dan met ideal lekker snel geld op je account zetten. Ik heb mij vorige week vrijdag geregistreerd en was met 3 uur geverifieerd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:21:
Ik ga ook overstappen naar Bitstamp.
Ik ga vanavond 1000 euro overmaken en BTC kopen.
Met Kraken gaat het gewoon mis. Hopelijk is Bitstamp wat overzichtelijker en wat beter que bereik.
Bitstamp mist alleen een flink aantal alts die Kraken wel biedt.Trent900 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:20:
Als je niet aan margin trading doet, doe jezelf gewoon een plezier en verhuis naar Bitstamp......
Verwijderd
Duidelijk! Zolang het dus 1:1 staat lijkt mij dit een prima optie... Wat zijn andere effectieve manieren/hoe doen jullie het?Rox92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:20:
[...]
Het enige wat je over het hoofd ziet is dat USDT ook gewoon een altcoin is. Tegenwoordig is dit netjes 1:1 met dollar maar er was een tijd dat je maar 0.91 dollar kreeg voor 1 USDT.
Verwijderd
Mijn doel met daytraden is zoveel mogelijk bitcoins vergaren, ik handel ook alleen maar in altcoins op bittrex. Het geld heb ik niet nodig dus dat cash ik pas over een paar jaar uit, aangezien ik ook wel geloof in de bitcoin technologie en dat die nog veel meer waard gaat worden.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:27:
[...]
Duidelijk! Zolang het dus 1:1 staat lijkt mij dit een prima optie... Wat zijn andere effectieve manieren/hoe doen jullie het?
Verwijderd
Duidelijk! Jij zet het dus nooit om in USDT of fiat, zodra je vermoed dat er een dip in de Bitcoinkoers aankomt?Rox92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:31:
[...]
Mijn doel met daytraden is zoveel mogelijk bitcoins vergaren, ik handel ook alleen maar in altcoins op bittrex. Het geld heb ik niet nodig dus dat cash ik pas over een paar jaar uit, aangezien ik ook wel geloof in de bitcoin technologie en dat die nog veel meer waard gaat worden.
Correct. Al zit ik inmiddels een jaar in bitcoins en is mijn totale investering 1 bitcoin geweest a 560 euro. Dus voorlopig word ik nog niet zenuwachtigVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:34:
[...]
Duidelijk! Jij zet het dus nooit om in USDT of fiat, zodra je vermoed dat er een dip in de Bitcoinkoers aankomt?
Heerlijk is dat hé, ik ben zelf in Juni ingestapt vlak voor de ANS/NEO rebrand. Daar heb ik toen 150 euro in geïnvesteerd en ik heb NEO vervolgens rond de $40 verkocht. Vervolgens mijn initiële investering (was nog wel een beetje meer dan die 150) in BTC verkocht voor € dus alles wat ik nu heb is in principe "vrij besteedbaar". Daarom kan ik ook wel lachen om alle FUD en gedoe momenteel rond China, en straks natuurlijk de volgende hardfork van BTC. Er staan ons nog goede tijden te wachten, en zo niet dan tochRox92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:38:
[...]
Correct. Al zit ik inmiddels een jaar in bitcoins en is mijn totale investering 1 bitcoin geweest a 560 euro. Dus voorlopig word ik nog niet zenuwachtig
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
There is no sadder sight than a young pessimist.
is goed. 0.01BTC per vraag!Thrilseeka schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:48:
Zitten hier trouwens echte daytraders ?
Zoja, mag ik jullie wat vragen stellen via PB ?
Ja mooie tijden zitten we in. Mazzel gehad dat ik toen was ingestapt want vlot erna ging alles omhoog. Inmiddels al mijn inleg+winst eruit gehaald dus in principe speel ik met gratis geld. Al zou het toch jammer zijn als dit allemaal zou verdampen.....p0st schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:48:
[...]
Heerlijk is dat hé, ik ben zelf in Juni ingestapt vlak voor de ANS/NEO rebrand. Daar heb ik toen 150 euro in geïnvesteerd en ik heb NEO vervolgens rond de $40 verkocht. Vervolgens mijn initiële investering (was nog wel een beetje meer dan die 150) in BTC verkocht voor € dus alles wat ik nu heb is in principe "vrij besteedbaar". Daarom kan ik ook wel lachen om alle FUD en gedoe momenteel rond China, en straks natuurlijk de volgende hardfork van BTC. Er staan ons nog goede tijden te wachten, en zo niet dan toch
[ Voor 3% gewijzigd door Rox92 op 15-09-2017 15:51 ]
Dan wacht ik nog even met vragen stellen
Thrilseeka schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:48:
<Zinloze tekst hier>
bij mij duurde SEPA 3 dagen.. ook even opletten dat je geld dan in je coinbase account komt te staan en NIET op je GDAX account. die moet je dan nog verplaatsen naar GDAX (is instant en gratis). dus check op je coinbase account of daar de euros bijkomen. (ik zat maar op gdax te refreshen na de SEPA...)GforceNL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:01:
Uiteindelijk heeft Kraken mijn Withdraw request doorgevoerd. Nu een account aangemaakt bij Coinbase/GDAX en nu wachten tot mijn SEPA betaling daar binnen is. Creditcard kon ook, maar kost flink aan Fee + een maximum van EUR 325....
Die hardfork van BTC gaat er niet komen als je doelt op SegWit2X.p0st schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:48:
[...]
Heerlijk is dat hé, ik ben zelf in Juni ingestapt vlak voor de ANS/NEO rebrand. Daar heb ik toen 150 euro in geïnvesteerd en ik heb NEO vervolgens rond de $40 verkocht. Vervolgens mijn initiële investering (was nog wel een beetje meer dan die 150) in BTC verkocht voor € dus alles wat ik nu heb is in principe "vrij besteedbaar". Daarom kan ik ook wel lachen om alle FUD en gedoe momenteel rond China, en straks natuurlijk de volgende hardfork van BTC. Er staan ons nog goede tijden te wachten, en zo niet dan toch
Ik heb de afgelopen dagen flink zitten handelen en mooi rendement gehaald (rendement is voor mij meer bitcoin erbij). Wat heb je voor vragen?Thrilseeka schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:48:
Please explainbiggydeen2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:03:
[...]
Die hardfork van BTC gaat er niet komen als je doelt op SegWit2X.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
SegWit2X is ontstaan op basis van "The New York Agreement". In deze agreement staat dat er geen hardfork zou plaatsvinden op de Bitcoin blockchain. Dit is alsnog gebeurt met Bitcoin Cash. Miners hebben al aangegeven dat ze zich daarom niet meer aan NYA gaan houden. Dat er een hard fork komt is dus zeer onwaarschijnlijk. Kwam o.a. voor bij op het volgende YT channel waar veel BTC/blockchain insiders zitten:p0st schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:10:
[...]
Please explainik refereer aan deze timeline
[afbeelding]
Ik ben momenteel niet echt meer op de hoogte, maar hier spreek je jezelf tegen.biggydeen2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
SegWit2X is ontstaan op basis van "The New York Agreement". In deze agreement staat dat er geen hardfork zou plaatsvinden op de Bitcoin blockchain. Dit is alsnog gebeurt met Bitcoin Cash. Miners hebben al aangegeven dat ze zich daarom niet meer aan NYA gaan houden. Dat er een hard fork komt is dus zeer onwaarschijnlijk.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Er is inderdaad geen logica op te trekken... omdat de Exchanges een maand later mogen sluiten is alles weer in orde. Nou... die Exchanges gaan alsnog sluiten, en dan komt er alsnog weer een dipje.Meessen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
Ik snap die markt echt niet, nu schiet het weer omhoog, alsof al het slechte nieuws ineens opgelost is.
Komt natuurlijk omdat ik vanochtend alsnog mijn (bijna) 50% verlies gepakt had om (wat ik dacht) na verdere daling weer terug te kopen.
Zelfs als alle chinese exchanges sluiten is deze daling te fors. Het aandeel van Yuan transacties is <15%. Afgelopen dagen harder gedaald en er zijn er genoeg die buy orders hebben staan op deze levels.Meessen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
Ik snap die markt echt niet, nu schiet het weer omhoog, alsof al het slechte nieuws ineens opgelost is.
Komt natuurlijk omdat ik vanochtend alsnog mijn (bijna) 50% verlies gepakt had om (wat ik dacht) na verdere daling weer terug te kopen.
Haha, ik bedoel dat de hele agreement uiteindelijk bestaat uit 2 afgesproken updates:.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:18:
[...]
Ik ben momenteel niet echt meer op de hoogte, maar hier spreek je jezelf tegen.
• In de agreement staat: geen fork
• Miners houden zich niet aan de agreement
• Dus er komt geen fork
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het doel van de NYA was enerzijds om een fork die eenzijdig de blockgrootte verhoogde te voorkomen en anderzijds om SegWit in te voeren. De tweede stap in het plan was het doorvoeren van een breed geaccepteerde fork die de blockgrootte zou verdubbelen, 3 maanden na de SW-activatie..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:18:
[...]
Ik ben momenteel niet echt meer op de hoogte, maar hier spreek je jezelf tegen.
• In de agreement staat: geen fork
• Miners houden zich niet aan de agreement
• Dus er komt geen fork
|| Vierkant voor Wiskunde ||
[ Voor 19% gewijzigd door Zhou op 15-09-2017 16:40 ]
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Achteraf valt t mee denk ik, ofnietSlux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
[...]
Ik had net LTC op 35 euro gekocht, ging een uurtje de hond uitlaten en zie dat ie nu alweer op 29.50 staat![]()
k.... hond ga ik voortaan niet meer uitlaten als ik wat koop![]()
Zie mijn winst wel hard verdampen de laatste dagen, day traden schiet voor mij niet op momenteel.
Vraag me af wat er gebeurt als de U.S. zo wakker wordt, denk dat het nog een groter bloedbad zal worden.
Verwijderd
De markt is niet rationeel.. Beschouw het als leergeld.Meessen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
Het zijn naar mijn mening geen toevalligheden meer.oldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:12:
lol, wou net nog wat bitcoin kopen via bitonic en dat gaat niet, er is geen voorraad zeggen ze
Nou, lijkt me anders dat er genoeg gedumpt is geweest
idd en daar sta je dan.ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:53:
[...]
Het zijn naar mijn mening geen toevalligheden meer.
Op het moment dat je je btc zo snel mogelijk wilt verkopen hebben ze "onderhoud" en op het moment dat je ze graag wilt kopen hebben ze ze niet meer.
Bitonic, Bitstamp, Litebit doen er allemaal aan mee.
Coinbase krijg ik met een directe aankoop via Visa ook altijd een foutmelding (al 2u lang...)ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:53:
[...]
Op het moment dat je je btc zo snel mogelijk wilt verkopen hebben ze "onderhoud" en op het moment dat je ze graag wilt kopen hebben ze ze niet meer.
Helemaal (door ervaring) mee eens. Zo zijn me al de nodige winsten weg gesmolten en heel soms werden hierdoor ook verliezen voorkomen, het kan geen toeval meer zijnApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:53:
[...]
Verwijderd
Dit trucje passen ze al tijden lang toe.. mensen die hier al wat langer meelezen blijven ver weg van deze partijen.ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:53:
[...]
klopt het lijkt wel of zit allemaal toepassen (aan kant begrijpelijk dat je de btc die je voor een hogere prijs hebt in gekocht liever niet voor zo'n 'lagere' prijs wilt verkopen maar om het altijd maar op maintenance ofzo te gooien)..Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:57:
[...]
Dit trucje passen ze al tijden lang toe.. mensen die hier al wat langer meelezen blijven ver weg van deze partijen.
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2017 17:14 ]
Ik heb het niet alleen over de piekmomenten!.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:11:
Wat een gelul hierboven.
Bitonic en Litebit zijn geen exchanges, die zijn afhankelijk van hun eigen voorraad. Nogal logisch dat die out of stock zijn als er een run is op coins.
Kraken schaalt gewoon slecht met drukte. Op Bitstamp en Bitfinex heb ik nog geen problemen ervaren. En als die er wel zijn is dat alleen maar in hun nadeel, ze verdienen aan handel, niet aan coins. Je verkoopt immers niet aan de exchange.
En áls ze dan niet goed werken, nogal logisch dat dat dan ook op Litebit en Bitonic uitstraalt - die hebben direct contact met exchanges om orders die gebruikers doen direct uit te voeren.
Het verschil tussen Bitonic en Kraken is maar €10 op €3000, dus dat is peanuts. En nee, dat is niet alleen omdat hun voorraad op is, gisteren en vanmiddag was dat ook zo en toen hadden ze best wat in voorraadbiggydeen2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:
Waarom zou je uberhaupt via Bitonic zelf kopen ipv hun exchange? Ten eerste betaal je minstens 50-100 euro meer per Bitcoin
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2017 17:25 ]
whoops. Bitstamp moest er inderdaad niet tussen..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:
@ApC_IcE Sorry maar op het moment dat je Bitstamp in hetzelfde rijtje plaatst als Bitonic en Litebit kan ik je stelling sowieso niet erg serieus nemen, want daar zit gewoon geen enkele logica achter. Ik denk gewoon dat je enorm onderschat wat de invloed is van een run op handel op de servers.
En natuurlijk heb je het wél over piekmomenten. De koers gaat niet uit zichzelf hard naar boven of naar beneden. Dat betekent gewoon dat er veel volume is.
JelleMan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:04:
[...]
Ik heb de afgelopen dagen flink zitten handelen en mooi rendement gehaald (rendement is voor mij meer bitcoin erbij). Wat heb je voor vragen?
Ik was benieuwd of jullie nog specifieke sites raadplegen om o.a. een dip of rise te voorspellen.(gokken)
[ Voor 15% gewijzigd door Thrilseeka op 15-09-2017 17:38 ]
Dat prijsverschil valt inderdaad wel mee, helemaal omdat Bitonic 1-2 minuten achterloopt op de marktprijs waar je je voordeel mee kunt doen in een volatiele markt. Zelf heb ik in ieder geval geen last gehad van oprakende voorraden maar dat is omdat ik in een dalende markt heb gekocht (op $3450, $3200 en vandaag uiteindelijk toch ook op $3050). Kopen bij snel stijgende candles loopt bij mij meestal fout af dus dat doe ik niet zo snel meer.biggydeen2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:
Waarom zou je uberhaupt via Bitonic zelf kopen ipv hun exchange? Ten eerste betaal je minstens 50-100 euro meer per Bitcoin en ten tweede heb je via hun exchange geen last van voorraden die opraken (tenzij niemand wil traden uiteraard).
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Heb nog nooit een transactie zien annuleren omdat een fee te laag is.madmaus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:04:
Ik had via bitonic een uitbetaal verzoek gedaan en he benodigde aantal bitcoin's overgemaakt.
Echter maakt blockchain.info schijnbaar te weinig fee over waardoor de transactie is geannuleerd.
Echter mijn bitcoin zijn ook nog niet retour omdat we te weinig fee was.
Er is nog geen netwerk bevestiging geweest.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren?
De transactie was om 1330 dus bijna 5 uur geleden.
Dan zal die wel automatisch geannuleerd zijn. Echter staat er wel bij de order ontvangen.SonyEricsson schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:19:
[...]
Heb nog nooit een transactie zien annuleren omdat een fee te laag is.
Wel dat er doordat er een te lage fee je een hele poos moest wachten (langste is 4 dagen meen ik te herinneren)
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Dat voorbeeld kan ik ook omdraaien: een holder heeft over een jaar nog steeds 1 bitcoin, een niet holder misschien wel 3. Beide hebben een lange termijn visie, waarbij de holder inzet op waarde per coin en de daytrader op aantal coins en waarde per coin tegelijk. Geen korte termijn denken dus, maar lange termijn.Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:52:
Ik ben ook van het team HODL. Vraag of een kind vandaag 1 snoepje wil, of morgen 2 snoepjes, en ze kiezen allemaal voor de snelle hap. Instant gratification, één van de vele menselijke fallacies.
Ik kan het ook goed fout hebben hoor, ben pas sinds 1 week één van de vele bitcoin experts.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik vraag mij af wat ze dan doen met de backers die buiten de EU wonen en die al een kaart hebben vanwege de presale.Dear xxxxxxxx
Due to unforeseen events that were beyond TenX’s control, our prepaid card program issuer, Wave Crest Holdings Limited, will no longer issue and maintain the Visa® Prepaid Cards to cardholders outside of the European territory. For a complete list of countries in the European territory, click here.
Because of your residential address is listed within the aforementioned European territory, this change will not affect you. We will be sending out your pre-ordered card in the coming weeks.
Precies, als je geHODLed hebt voorbij je winst het verlies in, dan ben je nu toch eigenlijk stom geweest. Minder winst en dus minder BTC dan je had kunnen hebben voor hetzelfde geld en straks dus meer geld.Taro schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:38:
[...]
Dat voorbeeld kan ik ook omdraaien: een holder heeft over een jaar nog steeds 1 bitcoin, een niet holder misschien wel 3. Beide hebben een lange termijn visie, waarbij de holder inzet op waarde per coin en de daytrader op aantal coins en waarde per coin tegelijk. Geen korte termijn denken dus, maar lange termijn.
Achteraf wel, maar op het moment zelf is het erg lastig te timen. We hebben mensen voorbij zien kopen die bij 3800 bijkochten en bij 3200 weer verkochten, omdat de daling bleef door gaan.Oyxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:48:
[...]
Precies, als je geHODLed hebt voorbij je winst het verlies in, dan ben je nu toch eigenlijk stom geweest. Minder winst en dus minder BTC dan je had kunnen hebben voor hetzelfde geld en straks dus meer geld.
Buy en Hold is natuurlijk afhankelijk van hele grafiek en tijdspanne je erbij neemt..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:52:
Natuurlijk kún je meer winst behalen met daytraden, dat is het punt niet. Het punt is dat in de praktijk, mensen (amateurs, niet in de denigrerende betekenis) met daytraden over het algemeen verliezen omdat ze handelen in paniek, terwijl buy&hold historisch gezien gewoon een safe bet is
Niet veel. De beoogde datum wordt nu november in plaats van september, dat maakt weinig uit. De komende jaren zal immers toch geen hond TenX (of iets soortgelijks) daadwerkelijk gebruiken. Zolang de cryptomarkt nog zo krankzinnig op en neer gaat, zal niemand zijn boodschappen, sportschool of whopper gaan betalen met cryptocurrencies. Daarvoor moeten ze namelijk vrij constant zijn.SonyEricsson schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:47:
En wat gebeurd er met TenX als grofweg 80% van je afzetmarkt verdwijnt
Totdat cryptovaluta's zich stabiliseren zie ik ze niet in gebruik raken als een ruilmiddel. Degenen die nu al een TenX card willen hebben, doen dat imho vooral voor de heb of de show, niet omdat ze het ook echt gaan gebruiken.To serve as a measure of value, a medium of exchange, be it a good or signal, needs to have constant inherent value of its own or it must be firmly linked to a definite basket of goods and services. It should have constant intrinsic value and stable purchasing power.
Verwijderd
Klopt, je loopt toch meestal achter op de insiders met voorkennis, de traders die via grote volumes de boel kunnen verzieken en de mannetjes die sneller kunnen traden (priority op exchanges, eigen exchange, snellere toegang tot nieuws, etc.. ) en daar zo trots op zijn. Oh wij zijn zoveel beter dan die particuliertjes !!.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:52:
Natuurlijk kún je meer winst behalen met daytraden, dat is het punt niet. Het punt is dat in de praktijk, mensen (amateurs, niet in de denigrerende betekenis) met daytraden over het algemeen verliezen omdat ze handelen in paniek, terwijl buy&hold historisch gezien gewoon een safe bet is
Dit is crypto. Geen ouderwetse, trage aandelenbeurs.SonyEricsson schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:59:
[...]
voorbeeld is de koers van Tomtom
piek in 2008 op 65 euro
Nu staat hij na een dieptepunt van 2,65 op 9 euro
Tot wanneer wil je hem holden wanneer hij weer op 65 euro staat?
Zelfs als je hem niet op zijn hoogtepunt hebt gekocht, maar op zijn beginkoers van 17,50
Dan nog kan het jaren duren voordat hij weer op dat punt zit.
Soms moet je een beetje van beiden zijn. Ik ben geen daytrader, maar ik ben wel een opportunist. Ik heb wat geld ingelegd, dat geld zie ik als verwaarloosbaar (is maar 650 euro, buiten wat geminede BTC>ALT om) en daarvan heb ik op bepaalde punten crypto gekocht. Kleine bedragen..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:52:
ik handel het meeste met day traden en verdien er een leuke boterham mee, alleen met dagen zoals we vandaag hebben gezien zat ik er compleet naast, en dan ook nog op de verkeerde exchange met kraken waardoor ik er echt helemaal naast zat..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:52:
Wat jij wilt.Luuk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:13:
[...]
Dit is crypto. Geen ouderwetse, trage aandelenbeurs.
Niet te vergelijken.
Behalve als je van mening bent dat de crypto markt nog in de kinderschoenen staat en het een revolutionaire manier is van transacties versturen (zonder banken) die nog veel en veel groter wordt als er mass-adoption gaat plaatsvinden. Dan kan je nu gewoon periodiek investeren of de dipjes kopen.Slux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:52:
[...]
...
Maar IMO als je nu LT in crypto gaat ben je slechter af dan dat je korte ritjes maakt, dat hoeft niet day traden te zijn je kan er ook een paar dagen/weken in zitten maar niet LT, dat had je een paar jaar geleden moeten doen of als de crypto markt meer stabiliseert.
Vele zullen het oneens met me zijn zo denk ik er alleen over.
...
[ Voor 33% gewijzigd door Erapaz op 15-09-2017 20:28 ]
Ja. De snelheid is afhankelijk van de transaction fee die wordt gehanteerd. Met een hogere transaction fee gaat het sneller.-Skyhawk- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:25:
Kan een pending deposits soms ook enkele uren duren? Vanmiddag BTC gekocht maar ze staan nog steeds op 0/2 bij Bittrex.
Wel degelijk te vergelijken. Blind denken dat buy&hold by crypto de beste strategie is zal je al snel laten thuiskomen van een koude kermis. Bij sommige crypto's pakt het geweldig uit. Bij veel anderen niet. Zie bv TileCoin, Clams, Novacoin, NxtVenture, ARCHcoin, GlowShares. En als je er nog tientallen meer wilt vinden, kijk even naar de coins die in 2015 op de markt waren.Luuk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:13:
Dit is crypto. Geen ouderwetse, trage aandelenbeurs.
Niet te vergelijken.
Verwijderd
Nee, helaas.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:38:
Rare vraag maar is het via Bittrex niet mogelijk om alles in Euro te zien? Alles lijkt standaard dollar en via instellingen kom ik zo een instelling niet tegen
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Die link is stuk of de tweet is verwijderdo-TANK-o schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:48:
Ben benieuwd of het over een paar uur weer dipt als china wakker word en deze tweet leest:
https://twitter.com/Satos...us/908770364313935873?a=1
Hmm net verwijderd dan... Kopie tweet van Charlie Lee: If you have money in Chinese exchanges, I recommend withdrawing now and not wait til last minute. Just in case they don't have full reserve..oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:56:
[...]
Die link is stuk of de tweet is verwijderd
Die Lee, al de zoveelste tweet en dan weer verwijderen..o-TANK-o schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:58:
[...]
Hmm net verwijderd dan... Kopie tweet van Charlie Lee: If you have money in Chinese exchanges, I recommend withdrawing now and not wait til last minute. Just in case they don't have full reserve.
Het is verwijderd. Stond bij dat de Chinezen niet op de laatste dag moeten wachten met opname van de crypto's. "Just in case".oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:56:
[...]
Die link is stuk of de tweet is verwijderd
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Toch blijft het dan wel gek dat de markt er zo sterk op reageert.Slux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:07:
Die flapdrol van een Lee is alleen maar bezig de markt te manipuleren zodat ie zelf lekker kan shorten.
Op dit soort momenten is het wel jammer dat er geen enkele regulering is om dat ventje de achter slot en grendel te krijgen.
Merkte het gister al aan een aantal tweets dat ie melde dat hij niet aan het handelen was, lag er een beetje te dik op
Volgens mij komt het mede doordat er een hoop onervaren bellegers tussen zitten en als de media die tweets van hem oppikken raken ze in paniek en gaan ze verkopen, en krijg je een ketting reactie.Daniel-p schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:13:
[...]
Toch blijft het dan wel gek dat de markt er zo sterk op reageert.
Het zijn de exchanges, BTC wordt niet verboden.Tom schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:27:
Maar zijn het puur de exchanges die als dienst verboden zijn? Of cryptocurrency in z'n geheel, zodat Chinezen er überhaupt niet meer in mogen handelen? Anders kunnen ze toch een buitenlandse exchange opzoeken die hun valuta accepteert, mits ze daar met hun firewalls bij kunnen. Het is al vaak gebleken dat zaken op internet zich lastig laten verbieden, komt nog bij dat de blockchain decentraal is en je niet één wetgever aan kunt wijzen zoals diensten die wel centraal staan (vestiging bedrijf en locatie van de servers).
Ik heb net maar weer wat bijgekocht, hopelijk op het dieptepunt. Misschien gaat het in het weekend nog wat verder omlaag, dan morgen weer wat bijkopen
Hoezo regulering? Tweeten staat iedereen (in ieder geval in deze regionen) gelukkig vrij. Dat mensen twitterberichten voor zoete koek slikken zonder de betrouwbaarheid van de bron te checken en daarnaar handelen is volledig hun eigen verantwoordelijkheid.Slux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:07:
Die flapdrol van een Lee is alleen maar bezig de markt te manipuleren zodat ie zelf lekker kan shorten.
Op dit soort momenten is het wel jammer dat er geen enkele regulering is om dat ventje de achter slot en grendel te krijgen.
Merkte het gister al aan een aantal tweets dat ie melde dat hij niet aan het handelen was, lag er een beetje te dik op
Verwijderd
Helaas zijn er hele kuddes die meteen in paniek raken door een vaag tweetje. Als je maar genoeg van dit soort volgers hebt kun je voor flinke paniek zorgen.Bakkels schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:06:
[...]
Hoezo regulering? Tweeten staat iedereen (in ieder geval in deze regionen) gelukkig vrij. Dat mensen twitterberichten voor zoete koek slikken zonder de betrouwbaarheid van de bron te checken en daarnaar handelen is volledig hun eigen verantwoordelijkheid.
Over het sluiten van de exchanges had ie het gewoon bij het rechte eind hè. En toch werd ie voor rotte vis uitgemaakt, omdat je in de cryptowereld alleen maar positieve dingen mag zeggen. Kom je aan de blockchainidylle dan krijg je de decentrale pek en veren over je uitgestort.Slux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:07:
Klopt absoluut. Maar moet je daar nou juist regulering op toepassen? Dat kan dan een kant uit gaan die voor mijn gevoel compleet haaks staat op het principe van cryptocurrency als je begrijpt wat ik bedoel.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:22:
[...]
Helaas zijn er hele kuddes die meteen in paniek raken door een vaag tweetje. Als je maar genoeg van dit soort volgers hebt kun je voor flinke paniek zorgen.
Dan rest bij mij de vraag, waar verkoop jij je munten dan?Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:57:
[...]
Dit trucje passen ze al tijden lang toe.. mensen die hier al wat langer meelezen blijven ver weg van deze partijen.
[ Voor 22% gewijzigd door aevitas1 op 16-09-2017 02:24 ]
Hoi, ik werk bij TenX. Dit nieuws was al een tijdje via andere kanalen beschikbaar. Onze huidige provider Wavecrest is een maandje terug door Visa op de vingers getikt dat hun licentie alleen voor Europa is.SonyEricsson schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:47:
TENX nieuws:
[...]
Ik vraag mij af wat ze dan doen met de backers die buiten de EU wonen en die al een kaart hebben vanwege de presale.
En wat gebeurd er met TenX als grofweg 80% van je afzetmarkt verdwijnt
[ Voor 9% gewijzigd door Martijn19 op 16-09-2017 05:01 ]
Ja hij had gelijk dat hoor je mij ook niet zeggen.Anders schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:24:
[...]
Over het sluiten van de exchanges had ie het gewoon bij het rechte eind hè. En toch werd ie voor rotte vis uitgemaakt, omdat je in de cryptowereld alleen maar positieve dingen mag zeggen. Kom je aan de blockchainidylle dan krijg je de decentrale pek en veren over je uitgestort.
Dan vraag ik me persoonlijk af wie de grootste flapdrol is. Degene die de waarheid verkondigde of degenen die de waarheid niet wilden horen.
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 16-09-2017 07:45 ]
Vooral dit inderdaad.Slux schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:42:
[...]
Stel je zit in het management van Shell en je weet dat ze een 3rde van hun bedrijf gaan sluiten en je brengt dat naar buiten zonder dat er eerst een verklaring vanuit Shell uit is gegaan ben je strafbaar omdat je met voorkennis de markt kan manipuleren, dat is ook gebeurt denk ik, toen er officiële berichten uit kwamen herstelde de markt zich en had het dipje misschien niet zo groot geweest als hij niet zo vaag getweet had. en dus minder winst hadden door te shorten![]()
Mij maakt het echt niet uit vind het zelfs mooi zulke dipjes gaf alleen aan dat de crypto markt flink te manipuleren is door een paar grote jongens. Daar zou wat toezicht op moeten komen vind ik.
Zou de Chinese overheid ook zoiets gedaan hebben de afgelopen week? Alu-hoedje op!NouNee schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:26:
Ik weet niet of dit al gedeeld, anders delete ik het:
After Jamie Dimon criticized "Bitcoin is a scam" that Bitcoin has drastically dropped, the Bitcoin world community has discovered that JP Morgan Securities (a subsidiary of JP Morgan Chase) sneakily bought large amounts of bonds. of the Bitcoin Tracker One XBT Provider. The information is not verified by the parties involved, but the transaction history of JP Morgan Securities at Nordnet Bank Denmark is displayed at the following link:
https://www.nordnet.dk/mu...rketplace=11&limit=100000
Ik begrijp dat dit een broker account is van JP die optreedt voor klanten en dus niet de positie van de bank zou weergeven. Desalniettemin vond ik het statement van de CEO wel zo ongenuanceerd dat ik hem dit graag zou willen laten uitleggen dus berichtje in FT/WSJ zou leuk zijnNouNee schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:26:
Ik weet niet of dit al gedeeld is, anders delete ik het:
After Jamie Dimon criticized "Bitcoin is a scam" that Bitcoin has drastically dropped, the Bitcoin world community has discovered that JP Morgan Securities (a subsidiary of JP Morgan Chase) sneakily bought large amounts of bonds. of the Bitcoin Tracker One XBT Provider. The information is not verified by the parties involved, but the transaction history of JP Morgan Securities at Nordnet Bank Denmark is displayed at the following link:
https://www.nordnet.dk/mu...rketplace=11&limit=100000
Vreemde vergelijking. Charlie Lee is toch niet degene die bepaalt of er exchanges moeten sluiten? Hij heeft daar toch geen enkele betrokkenheid bij? Hij ving geruchten op uit - naar zijn mening - zeer betrouwbare bron. Op twitter heeft hij de terechte vraag gesteld of hij die geruchten voor zich had moeten houden. Dikke kans dat dan iedereen hem aan de hoogste boom had opgeknoopt omdat ie er zelf mogelijk op had gehandeld maar ondertussen zijn volgers in de waan had gelaten.Slux schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:42:
Stel je zit in het management van Shell en je weet dat ze een 3rde van hun bedrijf gaan sluiten en je brengt dat naar buiten zonder dat er eerst een verklaring vanuit Shell uit is gegaan ben je strafbaar omdat je met voorkennis de markt kan manipuleren
Ja, maar dat is altijd zo. Charlie Lee of geen Charlie Lee. Ze zeggen niet voor niets "Buy the rumour, sell the news."dat is ook gebeurt denk ik, toen er officiële berichten uit kwamen herstelde de markt zich
Tsja. Bankdirecteuren. 6 januari 2017: JP Morgan chief (Jamie Dimon) praises bitcoin technologyNouNee schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:26:
Ik weet niet of dit al gedeeld is, anders delete ik het:
After Jamie Dimon criticized "Bitcoin is a scam" that Bitcoin has drastically dropped, the Bitcoin world community has discovered that JP Morgan Securities (a subsidiary of JP Morgan Chase) sneakily bought large amounts of bonds. of the Bitcoin Tracker One XBT Provider.
[ Voor 21% gewijzigd door Anders op 16-09-2017 09:43 ]
Zijn we getuige van een knappende bitcoin-zeepbel?
Na eerst omhoog geschoten te zijn naar $5000, viel de koers van de bitcoin in twee weken terug tot $3000. Ook andere cryptovaluta's staan onder druk. Zijn we getuige van een knappende zeepbel?
Ralph Wessels, beleggingsstrateeg ABN Amro MeesPierson:
‘De vuistregel is dat als je bij de bakker hoort dat je ergens in moet beleggen, dat het dan het moment is dat je zo’n beetje moet uitstappen. Als je ziet wat er bij cryptovaluta's is gebeurd en hoeveel particulieren ermee bezig waren, dan denk ik dat je wel kunt spreken van een zeepbel. Ook bij ABN Amro krijgen we er veel vragen over, al is het niet iets waar we onze klanten over adviseren.
Dat de koers nu zo snel daalt, vind ik niet minder bizar dan dat die zo snel is opgelopen. Een van de eerste lessen bij beleggen is: weet waar je in belegt. Daarmee bedoel ik dat je de dynamiek moet kennen. Wat beweegt de prijs? Bij cryptovaluta’s weet je niet precies welke factoren van invloed zijn op prijsstijgingen en -dalingen.
Er zijn marktpartijen die cryptovaluta's als een nieuwe beleggingscategorie zien. Een kenmerk daarvan is dat de markt niet goed weet welke waarde eraan moet worden gehangen. Dat maakt het risicovol en volatiel. Bij positief nieuws corrigeert de koers hard omhoog, bij negatief nieuws sterk naar beneden. Het bestaansrecht is als het ware nog niet gevestigd.
De onderliggende blockchaintechnologie lijkt me veel interessanter. Beleggen in bedrijven die in die techniek zitten kan wellicht op lange termijn aantrekkelijk zijn.’
Roelof-Jan van den Akker, technisch analist ING:
'Wat ik het mooie vind aan cryptomunten is dat ze bij uitstek geschikt zijn voor technische analyse. Wij kijken immers puur en alleen naar het koersverloop en niet naar het nieuws of de eigenschappen van de munt zelf. Cryptomunten zijn vraag en aanbod in hun zuiverste vorm, zonder verstorende invloed van centrale banken en dergelijke.
Ik denk niet dat bitcoin een zeepbel is. Of nou ja, misschien wel een zeepbel, maar dan staan we pas aan het begin. Volgens mij zal de koers nog heel sterk stijgen.
De koers van bitcoin beweegt binnen een bepaalde bandbreedte. Die loopt niet vlak, maar steil omhoog. Dat noemen we een oplopend trendkanaal. Er zijn geen aanwijzingen dat we dat trendkanaal zullen verlaten.
Het opwaardse trendkanaal van bitcoin
Het opwaardse trendkanaal van bitcoinING
Begin deze maand testte de koers de bovenkant van die bandbreedte, op $4900. Het is dan heel normaal dat daarop een daling volgt, ook al is de trend nog steeds stijgend. Nu noteert bitcoin rond het 50-daags gemiddelde van $3467 en ik denk dat het neerwaarts potentieel van hieruit heel beperkt is. De onderkant van de bandbreedte ligt nu op $2960 en van daaruit verwacht ik een keiharde stijging. Echt keihard.
Ik denk dat dit één van de beste koopmomenten voor de bitcoin gaat worden en dat de koersen naar mijn idee kunnen verviervoudigen of vervijfvoudigen ten opzichte van de huidige koers.’
Han Dieperink, cio Rabobank:
‘Dit lijkt me een klassiek voorbeeld van een zeepbel. Deze week trok JPMorgan-topman Jamie Dimon een vergelijking met de tulpenmanie van de zeventiende eeuw. Die vergelijking was niet helemaal terecht, want de tulpenmanie had nog enige substantie. Zonder tulpenbol hadden we nu geen tulpenindustrie gehad.
De bitcoin is echt lucht. Het is windhandel. Natuurlijk gevoed door het ruime beleid van centrale banken en onder het mom van innovatie. Maar dat is inmiddels helemaal onderuitgehaald: er zijn nu iets van 1110 verschillende cryptovaluta’s en zelfs de grote munten zoals bitcoin kampen met splitsingen. Al die initial coin offerings vertonen grote gelijkenis met de ipo’s van de dotcombubbel. Het koersverloop gaat precies volgens het zeepbelpatroon, met een fase van grote euforie.
Je zou nog kunnen zeggen dat de onderliggende techniek van blockchain wat waard is. Maar ook die is gehypet. Als ik in de fintechwereld rondvraag wat je ermee kan, dan krijg je bijvoorbeeld iets te horen over toepassingen in de effectenhandel. Maar als je doorvraagt, wordt je doorverwezen naar een techneut die het je ook niet kan uitleggen.
Wat me verbaast, is dat iedereen vrij gemakkelijk kan zien dat het gewoon lucht is. Gelukkig is de totale markt voor cryptovaluta's zo klein dat als het allemaal implodeert, het geen impact op de beurzen of de economie zal hebben.'
Misschien moet die "technisch analist" maar ander werk gaan zoekenquote: Roelof-Jan van den Akker, technisch analist INGWat ik het mooie vind aan cryptomunten is dat ze bij uitstek geschikt zijn voor technische analyse. Wij kijken immers puur en alleen naar het koersverloop en niet naar het nieuws of de eigenschappen van de munt zelf. Cryptomunten zijn vraag en aanbod in hun zuiverste vorm, zonder verstorende invloed van centrale banken en dergelijke.
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2017 09:50 ]
Interessant om de verschillen in verhaal te lezen tussen de technisch analist van ING, die dus gefundeerd op basis van zijn model uitspraken doet en de twee verhalen van resp. een strateeg en een cio. Het verhaal van de analist komt precies overeen met een aantal TA's die ik op twitter volg en die hun uitspraken onderbouwen met grafieken. Die analisten voorspelden vorige week al een dieptepunt tussen 3400 en 2900 dollar en voorspellen nu net als deze analist een sterke stijging.Rookert25 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:43:
FD doet weer een keertje meer haar best(koers is natuurlijk achterhaald)
[...]
Uiteraard wordt er gemanipuleerd met crypto, maar dat gebeurd met pure directe vraag en aanbod (pump & dump)..oisyn schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:48:
[...]
Misschien moet die "technisch analist" maar ander werk gaan zoeken
[ Voor 25% gewijzigd door Erapaz op 16-09-2017 09:51 ]
Ja ik had het er in mijn edit bijgezet, maar het is natuurlijk niet dat nieuws irrelevant isErapaz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:48:
Uiteraard wordt er gemanipuleerd met crypto, maar dat gebeurd met pure directe vraag en aanbod (pump & dump).
Met verstorende invloeden van centrale banken bedoelt hij bijvoorbeeld artificiële rente aanpassingen, die dan indirect een invloed hebben op de inflatie/deflatie.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq