Hoe ga je nu short? Zijn hier producten/manieren voor? Je kan moeilijk opties gaan uitschrijven, toch?.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:09:
[...]
[...]
Shorters?Ik noem een Michael Burry die $800 miljoen verdiende door de hypotheekmarkt te shorten net voor de crisis van 2008.
Plus500 bvLambo LP670 SV schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:13:
[...]
Hoe ga je nu short? Zijn hier producten/manieren voor? Je kan moeilijk opties gaan uitschrijven, toch?
Al heeft het weinig met btc te maken behalve dat je de koers mee speculeert
Tsja, zal ook kort mijn situatie schetsen en gedachtengang. Zo rond mei/juni voor het eerst in aanraking gekomen met crypto. Beetje ingelezen en zonder al te veel informatie ingekocht in Stratis en Waves. Begon met een paar honderd euro. Na maanden van kleine koerswijzigingen en een grote down and up bij Stratis, verkocht ik alles met een klein verlies. Ik was namelijk Binance tegengekomen en geloofde echt in het product en bijhorende coin.
Ingekocht in BNB, nog wat extra geld ingelegd. In eerste instantie ging dat goed, want BNB steeg van 1.20 inkoopprijs naar ongeveer 2.40 euro. Ging lekker, dus ik kocht wat bij. Toen ging het al langzaam zakken en zakken. Meldde me aan voor de Red Pulse ICO, want dit werd de eerste ICO op het populaire NEO platform. Kon dus eigenlijk alleen maar stijgen tov de ICO, zo was de gedachte.
Inmiddels bleef BNB een beetje dalen, haalde ik nog wat winst door met ICO van LLT mee te doen en die direct te verkopen, dus stond ik nog op 0 qua winst/verlies. Inmiddels wel 2000 euro geinvesteerd. Zoals je al begrijpt had ik met NEO en BNB louter Chinese coins. Toen kwam de 'klap'.
Na al het gesteggel in China is de waarde van mijn investeringen 770 euro. Heb wel op momenten gedacht om uit te stappen. Maar hoewel het allemaal (nu) slecht uitziet, geloof ik nog altijd in Binance. Het platform blijft zich ontwikkelen, het aantal gebruikers groeit als kool. De grote vraag is nu vooral wat China gaat doen. Hoewel Binance in HongKong is gevestigd, bepaalde China toch de koers nu.
Mijn hoop/gedachte is dat over een jaar we weer in een mooie markt zitten. We hebben de dip overleefd en er is een goede winst op mijn investeringen. Het zal afhangen van reguleringen en dergelijke. Maar ik gok eigenlijk dat we over een jaar terugkijken en hierom kunnen lachen, net als in 2013. Het is zelfs zo dat ik even aan het wachten ben wat BTC doet, om op een laag moment nog 500 euro in BTC of BNB te duwen.
Moet wel aangeven; die 2500 euro is dan geld waar ik verder geen rekening mee houd. Heb het niet nodig voor dagelijkse uitgaven of zoiets. Jammer als het allemaal weggaat, maar dat is de gok. Weiger in ieder geval om nu met verlies uit te stappen. Dan verlies ik liever alles.
Ingekocht in BNB, nog wat extra geld ingelegd. In eerste instantie ging dat goed, want BNB steeg van 1.20 inkoopprijs naar ongeveer 2.40 euro. Ging lekker, dus ik kocht wat bij. Toen ging het al langzaam zakken en zakken. Meldde me aan voor de Red Pulse ICO, want dit werd de eerste ICO op het populaire NEO platform. Kon dus eigenlijk alleen maar stijgen tov de ICO, zo was de gedachte.
Inmiddels bleef BNB een beetje dalen, haalde ik nog wat winst door met ICO van LLT mee te doen en die direct te verkopen, dus stond ik nog op 0 qua winst/verlies. Inmiddels wel 2000 euro geinvesteerd. Zoals je al begrijpt had ik met NEO en BNB louter Chinese coins. Toen kwam de 'klap'.
Na al het gesteggel in China is de waarde van mijn investeringen 770 euro. Heb wel op momenten gedacht om uit te stappen. Maar hoewel het allemaal (nu) slecht uitziet, geloof ik nog altijd in Binance. Het platform blijft zich ontwikkelen, het aantal gebruikers groeit als kool. De grote vraag is nu vooral wat China gaat doen. Hoewel Binance in HongKong is gevestigd, bepaalde China toch de koers nu.
Mijn hoop/gedachte is dat over een jaar we weer in een mooie markt zitten. We hebben de dip overleefd en er is een goede winst op mijn investeringen. Het zal afhangen van reguleringen en dergelijke. Maar ik gok eigenlijk dat we over een jaar terugkijken en hierom kunnen lachen, net als in 2013. Het is zelfs zo dat ik even aan het wachten ben wat BTC doet, om op een laag moment nog 500 euro in BTC of BNB te duwen.
Moet wel aangeven; die 2500 euro is dan geld waar ik verder geen rekening mee houd. Heb het niet nodig voor dagelijkse uitgaven of zoiets. Jammer als het allemaal weggaat, maar dat is de gok. Weiger in ieder geval om nu met verlies uit te stappen. Dan verlies ik liever alles.
PSN/Steam: Xamsix
Verwijderd
Hoe zit het met leverage op Kraken?
Kan ik 2x of 4x meer inzet doen dan wat ik heb?
Ik heb bijv 100 euro en wil alles inzetten om BTC te kopen maar wil hoger inkopen. Kan dat wel?
En wat zijn de nadelen hiervan? Ik bedoel als ik verlies, verlies ik 100 euro en die leverage kan toch niks meer van me afpakken.
Ik heb bijv 100 euro en wil alles inzetten om BTC te kopen maar wil hoger inkopen. Kan dat wel?
En wat zijn de nadelen hiervan? Ik bedoel als ik verlies, verlies ik 100 euro en die leverage kan toch niks meer van me afpakken.
Het is een echte goede heftige correctie. Geen enkel impuls ook meer omhoog. Kan niets anders doen dan de rit uitzitten en wachten dat de weg omhoog weer is gevonden. Ondertussen zit ik in Stratis en ga er vanuit dat de devs lekker doorwerken 
Probeer het grote plaatje te blijven zien, de cryptomarkt staat nog in de kinderschoenen. Ik heb vertrouwen in de projecten waar ik in zit.
Probeer het grote plaatje te blijven zien, de cryptomarkt staat nog in de kinderschoenen. Ik heb vertrouwen in de projecten waar ik in zit.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Het is op dit moment 1 groot bloedbad en dat komt door de grote onzekerheid. Mensen weten niet wat ze moeten doen, panieken, verkopen. Nu is juist een mooi moment om te investeren, of beter nog meer afwachten tot het verder zakt.Cliffie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:30:
Het is een echte goede heftige correctie. Geen enkel impuls ook meer omhoog. Kan niets anders doen dan de rit uitzitten en wachten dat de weg omhoog weer is gevonden. Ondertussen zit ik in Stratis en ga er vanuit dat de devs lekker doorwerken
Over een jaar lachen we hierom. Ik verwacht dat de rust wel wat wederkeert na het weekend.
K20A daily :-)
Er zijn een aantal exchanges die aan margin trading doen, zoals bijvoorbeeld Bitfinex en Kraken. Opties en futures zijn derivaten die ook door een paar exchanges worden aangeboden, maar shorten is niets meer dan bitcoins lenen, die verkopen, en op een later moment weer terugkopen om de lening af te lossen. Met margin trading trade je met geleend geld, dus je doet simpelweg een margin sell op moment X, gevolgd door een margin buy op moment Y.Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:13:
[...]
Hoe ga je nu short? Zijn hier producten/manieren voor? Je kan moeilijk opties gaan uitschrijven, toch?
Ja, met 4x leverage kun je voor 400 euro inkopen, maar bedenk wel dat de bitcoins dan niet van jou zijn. Je gaat een lening aan van €400 met jouw €100 als onderpand. Als de koers teveel tegen je in gaat zal je positie op een gegeven moment worden geliquideerd en hou je (vrijwel) niets over. En daarnaast betaalt je rente over de periode dat je positie open staat.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:22:
Hoe zit het met leverage op Kraken?
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2017 12:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb zelf in het weekend mijn BTC verkocht. De altcoins heb ik laten staan. Geen zin om die allemaal over te zetten. Nu wachten op een goed moment van inkopen maar dat is zo moeilijk te bepalen. Gisteren dacht ik dat rond 3k een mooi moment was maar toch niet gedaan. Nu zitten we al op € 2500.
Ondertussen ook nog extra geld overgemaakt wat klaar staat om bij te kopen.
Verder is het allemaal geld wat over is dus dat geeft heel veel rust.
In wahatsappgroepen en andere platformen zie ik erg veel "gejank" over de dalande koersen. wat had je dan gedacht dat het maar blijft stijgen en dat dit gezond is? Mijn verwachting en hoop is dat op lange termijn het gewoon een goede investering is. Maar gezond verstand zegt ook dat het zeer speculatief is het geeft dan ook veel rust te handelen met geld dat je kan missen.
Ik snap dat als heel je spaargeld er in zit het veel onrust geeft
In wahatsappgroepen en andere platformen zie ik erg veel "gejank" over de dalande koersen. wat had je dan gedacht dat het maar blijft stijgen en dat dit gezond is? Mijn verwachting en hoop is dat op lange termijn het gewoon een goede investering is. Maar gezond verstand zegt ook dat het zeer speculatief is het geeft dan ook veel rust te handelen met geld dat je kan missen.
Verwijderd
Ik ben vorige week er voor het eerst ingestapt. Heb flink wat gekocht. Geïnvesteerd in Stratis en Ark. Daarnaast 2 kleintjes. De Dogecoin en de Verge. Zie nu al dat mijn investeringen zowat 50% minder waard zijn gewordenOrange_Dirk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:42:
Heb zelf in het weekend mijn BTC verkocht. De altcoins heb ik laten staan. Geen zin om die allemaal over te zetten. Nu wachten op een goed moment van inkopen maar dat is zo moeilijk te bepalen. Gisteren dacht ik dat rond 3k een mooi moment was maar toch niet gedaan. Nu zitten we al op € 2500.

Yunbi will close trading services on Sept 20th;
Bron
Bron
Accumulate and holdVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:45:
[...]
Ik ben vorige week er voor het eerst ingestapt. Heb flink wat gekocht. Geïnvesteerd in Stratis en Ark. Daarnaast 2 kleintjes. De Dogecoin en de Verge. Zie nu al dat mijn investeringen zowat 50% minder waard zijn geworden![]()
Komen toch wat verontrustende berichten op mijn RSS feed binnen:
"All Chinese Exchanges To Be Closed On Sep 30"
"This just appeared on Chinese BTC forum: Beijing Exchanges Must Announce Closure Date by 24:00 BJ time today"
HOLD THE DOOR
"All Chinese Exchanges To Be Closed On Sep 30"
"This just appeared on Chinese BTC forum: Beijing Exchanges Must Announce Closure Date by 24:00 BJ time today"
HOLD THE DOOR
De verwachting is dat alle Chinese exchanges gaan sluiten. 30 september wordt gezien als de uiterste deadline voor sluiting. Officiele bekendmaking door de andere exchanges zal binnenkort wel komen.Pvesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:46:
Yunbi will close trading services on Sept 20th;
Bron
Futures-exchange OkEx heeft al aangekondigd om Chinese exchanges uit hun prijs-index te halen:
https://blog.okex.com/201...ge-of-index-constituents/
Ze verwijderen BTC China, Huobi en OKCoin uit de index. Die laatste twee exchanges hebben nog geen officiele mededeling gedaan, maar gezien OkEx en OKCoin bij hetzelfde bedrijf horen, is het zeer aannemelijk dat men bij OkEx al op de hoogte is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Er zijn nogal wat mensen die de fibonacci retracement functie aan hebben staan binnen BTC.
Deze retracement van 61,8% / 38,2% schijnt nogal wat weerstand te ondervinden om te doorbreken.
Gelukkig werken we allemaal met dezelfde tools ... is bijna saai aan het worden
Deze retracement van 61,8% / 38,2% schijnt nogal wat weerstand te ondervinden om te doorbreken.
Gelukkig werken we allemaal met dezelfde tools ... is bijna saai aan het worden
Als dat zo is, kan het nog wel 50% omlaag. Wat een ellende zeg. Hold en wait nu
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Zou dit een beetje bodem zijn? 100mld marktcap / 3000$ / 2500€
Nieuws dat nu toch echt alle chinese exchanges gaan sluiten deed niet veel meer de koers
Maar...
Als Chinees op een Chinese exchange ga je nu toch wel grotendeels naar fiat. Want je kan wel leuk allemaal coins hodlen... als je geld nodig hebt kun je dat niet zo snel omzetten naar fiat.
Dus eigenlijk zijn we pas klaar met zakken als daar alle Chinezen mee klaar zijn
Nog ongeveer 2 weken steeds minder dalen en binnen 2 weken gaan we weer lekker omhoog door de FOMO
Nieuws dat nu toch echt alle chinese exchanges gaan sluiten deed niet veel meer de koers
Maar...
Als Chinees op een Chinese exchange ga je nu toch wel grotendeels naar fiat. Want je kan wel leuk allemaal coins hodlen... als je geld nodig hebt kun je dat niet zo snel omzetten naar fiat.
Dus eigenlijk zijn we pas klaar met zakken als daar alle Chinezen mee klaar zijn
Nog ongeveer 2 weken steeds minder dalen en binnen 2 weken gaan we weer lekker omhoog door de FOMO
En wie gaat er voor zorgen dat het weer omhoog gaat?Guff_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:20:
Zou dit een beetje bodem zijn? 100mld marktcap / 3000$ / 2500€
Maar...
Dus eigenlijk zijn we pas klaar met zakken als daar alle Chinezen mee klaar zijn![]()
De chinezen alvast niet en het zou me niet verbazen dat andere landen in Azie het voorbeeld van China gaan volgen en dan eindigt het nog veel lager.
Het valt me op dat iedereen er maar vanuit gaat dat op termijn de koers wel weer gaat stijgen, maar eerlijk gezegd zie ik dat pessimistisch in
Zojuist alles verkocht op 2580. Het gaat me toch echt te snel naar beneden nu.
Het zal me ook niets verbazen als de bitcoin binnen een paar dagen weer onder de 1700 zal duiken.
Ik wacht in ieder geval minimaal tot maandag met kopen.
Het zal me ook niets verbazen als de bitcoin binnen een paar dagen weer onder de 1700 zal duiken.
Grumpy you areoldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
[...]
En wie gaat er voor zorgen dat het weer omhoog gaat?
De chinezen alvast niet en het zou me niet verbazen dat andere landen in Azie het voorbeeld van China gaan volgen en dan eindigt het nog veel lager.
Het valt me op dat iedereen er maar vanuit gaat dat op termijn de koers wel weer gaat stijgen, maar eerlijk gezegd zie ik dat pessimistisch in
Als andere landen volgen wordt het lastig idd.
Maar een beetje stijging en een beetje FOMO en we zijn zo weer terug op niveau
Ik hoop het voor velenGuff_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:25:
[...]
Grumpy you are![]()
Als andere landen volgen wordt het lastig idd.
Maar een beetje stijging en een beetje FOMO en we zijn zo weer terug op niveau
Winst of verlies?chr0me1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:24:
Zojuist alles verkocht op 2580. Het gaat me toch echt te snel naar beneden nu.
In het geval van dik verlies, had je m.i. beter kunnen holden.
Kunnen Chinezen niet gewoon naar een Westerse exchange met hun munten, dat is toch niet illegaal?
Market Cap gaat nu wel hard omlaag, maar zolang het westen niet gaat kloten met wetgeving kan dat wel weer worden opgevuld met nieuwe geldschieters die de markt betreden (het is nog lang niet mainstream). Als de EU regels opstelt dan duurt dat toch wel 10 jaar, kut bureaucratie
Market Cap gaat nu wel hard omlaag, maar zolang het westen niet gaat kloten met wetgeving kan dat wel weer worden opgevuld met nieuwe geldschieters die de markt betreden (het is nog lang niet mainstream). Als de EU regels opstelt dan duurt dat toch wel 10 jaar, kut bureaucratie
OEPS vrije val, iemand haalde 1300 stuks bid van de lijst op $3000

[ Voor 6% gewijzigd door Boltinus op 15-09-2017 13:29 ]
Hou er rekening mee dat er ook veel westerlingen zijn uitgestapt die terug op de trein zullen springen als die vertrekt.oldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
[...]
En wie gaat er voor zorgen dat het weer omhoog gaat?
waarom? je kunt toch ook uitstappen en je geld holden tot hij op 1700 staat en dan weer instappen. dan heb je meer bitcoin voor je geld.Oyxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:26:
[...]
Winst of verlies?
vraag is natuurlijk wanneer in te stappen.. zakt hij wel tot 1700 of gaat hij nu weer omhoog. als hij weer omhoog gaat dan was het zonde anders niet.
met 15% verlies verkocht, ik verwacht dat de coin nog veel verder zal dalen.Oyxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:26:
[...]
Winst of verlies?
Als ik mijn euros op een laag punt weer gebruik om coins te kopen heb ik toch de juiste beslissing gemaakt?
Ik hoop het.
Heb mn BTC eruit gegooid en LTC voor teruggekocht. Die is procentueel nog flink meer gezakt. Eens kijken wat de toekomst brengt
Ik had net LTC op 35 euro gekocht, ging een uurtje de hond uitlaten en zie dat ie nu alweer op 29.50 staatybos schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:35:
[...]
Ik hoop het.
Heb mn BTC eruit gegooid en LTC voor teruggekocht. Die is procentueel nog flink meer gezakt. Eens kijken wat de toekomst brengt
k.... hond ga ik voortaan niet meer uitlaten als ik wat koop
Zie mijn winst wel hard verdampen de laatste dagen, day traden schiet voor mij niet op momenteel.
Vraag me af wat er gebeurt als de U.S. zo wakker wordt, denk dat het nog een groter bloedbad zal worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 15-09-2017 13:43 ]
Was een duur uitje .. had je iemand voor kunnen inhuren voor dat prijsverschilSlux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
[...]
Ik had net LTC op 35 euro gekocht, ging een uurtje de hond uitlaten en zie dat ie nu alweer op 29.50 staat![]()
k.... hond ga ik voortaan niet meer uitlaten als ik wat koop![]()
Zie mijn winst wel hard verdampen de laatste dagen, day traden schiet voor mij niet op momenteel.
Vraag me af wat er gebeurt als de U.S. zo wakker wordt, denk dat het nog een groter bloedbad zal worden.
Waar baseer je je verwachting op? Ik zou je verwachting met een korrel zout nemen man, je hebt tenslotten pas verkocht nadat je al verlies hebt opgenomen. Kans is groot dat dit de bodem is en dat jij zo de BTC op een hogere prijs weer kooptchr0me1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:30:
[...]
met 15% verlies verkocht, ik verwacht dat de coin nog veel verder zal dalen.
Als ik mijn euros op een laag punt weer gebruik om coins te kopen heb ik toch de juiste beslissing gemaakt?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Ik zie net dit voorbij komen in een notificatie van Chrome.
http://boxmining.com/chin...manent-viabtc-btcc-yunbi/
Ik denk dat we wel onder de 150 euro gaan komen met ETH.
http://boxmining.com/chin...manent-viabtc-btcc-yunbi/
Ik denk dat we wel onder de 150 euro gaan komen met ETH.
There is no sadder sight than a young pessimist.
Je zou maar op zo'n chinese exchange zitten met een bak yuans in je bezit
kun je lekker voor $2500 kopen
en op andere exchange voor $3000 verkopen
en dat met zo'n beetje alle coins
easy money of zie ik wat over het hoofd
(helaas zit ik niet op een chinese exchange)
kun je lekker voor $2500 kopen
en op andere exchange voor $3000 verkopen
en dat met zo'n beetje alle coins
easy money of zie ik wat over het hoofd
(helaas zit ik niet op een chinese exchange)
voordeel voor hem echter is dat hij de tijd heeft. verkocht voor 2650 en huidige prijs is 2500.. hij kan nu instappen of wachten. gaat hij richting 2600 dan misschien instappen gaat hij omlaag verder wachten.Liberteh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:
[...]
Waar baseer je je verwachting op? Ik zou je verwachting met een korrel zout nemen man, je hebt tenslotten pas verkocht nadat je al verlies hebt opgenomen. Kans is groot dat dit de bodem is en dat jij zo de BTC op een hogere prijs weer kooptdat is mijn verwachting
als hij onder 2650 instapt heeft hij het beter gedaan dan te holden. beetje in de gaten houden dus en op tijd instappen.
p.s. en waar baseer jij je verwachting op?
[ Voor 4% gewijzigd door Crysania op 15-09-2017 13:51 ]
Niet dat het scheelt tijdens deze dieprode cijfers, maar Iconomi Blockchain index is geherbalanceerd.
Je wordt bedankt. Laat dat beest de komende weken maar gewoon op je tapijt schijtenSlux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
Ik had net LTC op 35 euro gekocht, ging een uurtje de hond uitlaten en zie dat ie nu alweer op 29.50 staat![]()
k.... hond ga ik voortaan niet meer uitlaten als ik wat koop
Ik ben wel benieuwd of de bodem is bereikt. Op de logaritmische schaal lijkt het erop dat ie in de buurt komt:

Het handelsvolume is al groter dan het volume waarop bij de eerdere dips (eind mei, half juli) de trend keerde.

Aan de andere kant heb je nu een extra negatieve impuls gezien het nieuws uit China waar toch wel heel wat geld uit de markt gehaald zal worden. Misschien dat ik een klein beetje koop rond de $2800 maar verder kijk ik het nog even aan.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
Voor mij hetzelfde, daytraden is even niet te doen op het moment. Ik denk dat ik alles even afsluit en het laat voor wat het is tot maandag. Tot nu toe verlies met ruim 10% kunnen beperken en dat is voor nu even prima.Slux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
day traden schiet voor mij niet op momenteel.
Toch zijn de grote winnaars deze dagen toch wel de platforms waar gehandeld kan worden.
Handelsvolumes zijn flink hoger dan normaal, en de tradingfee's stromen binnen.
Handelsvolumes zijn flink hoger dan normaal, en de tradingfee's stromen binnen.
China heeft behoorlijke stricte beperkingen als het gaat om geld dat de grens overgaat. Chinezen kunnen niet zo makkelijk gebruik maken van Westerse exchanges.Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:26:
Kunnen Chinezen niet gewoon naar een Westerse exchange met hun munten, dat is toch niet illegaal?
Bitcoin was een methode waarmee het juist wel goed te doen was om grensoverschrijdend bezig te zijn en het is redelijk om aan te nemen dat dit een van de redenen is waarom de Chinese overheid zich regelmatig zo vijandig opstelt ten opzichte van Bitcoin (en andere cryptocurrencies).
Kraken site is de grootste baggersite ooit. Onmogelijk om snel te handelen. Uitkijken naar een ander platform waar je SEPA kan doen.
Ik baseer mijn verwachtingen op de huidige berichtgevingen en gezien de snelheid waarmee de coin nu dropt verwacht ik eerder dat de coin nog een paar honderd euro dropt binnen een korte termijn dan dat de coin snel weer zal stijgen.Liberteh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:
[...]
Waar baseer je je verwachting op? Ik zou je verwachting met een korrel zout nemen man, je hebt tenslotten pas verkocht nadat je al verlies hebt opgenomen. Kans is groot dat dit de bodem is en dat jij zo de BTC op een hogere prijs weer kooptdat is mijn verwachting
Als we nu opeens weer zouden stijgen naar 2700 zal ik inderdaad weer moeten kopen met verlies, maar ik acht die kans kleiner dan een nog verdere daling
Mja, gewoon geld overschrijven naar Kraken en dan naar Bittrex/Poloniex/Bitfinex etc doorsturen. Ik vind Bittrex best goed blijven werken maar meeste exchanges merk je nog toch dat er serieus gehandeld wordt.stekki schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:01:
Kraken site is de grootste baggersite ooit. Onmogelijk om snel te handelen. Uitkijken naar een ander platform waar je SEPA kan doen.
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Verwijderd
Wat Litecoins bijbesteld. Heb het idee dat deze weer stijgende is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 14:13 ]
Hebben we dan nu de 40% correctie gehad? Zou wel weer perfect kloppen.
Dergelijke tegenreacties zie je heel vaak na sterke koersbewegingen. We moeten nog zien of het doorzet of dat het slechts een tijdelijk rustmoment is.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:14:
Gebeurd er iets? het was bijna 2400 en nu is het weer 2600
Ik hoop het, maar ben bang dat we totdat de Chinezen weten wat ze willen in een golfslagbad blijven zwemmen

Het zal wel doorzetten ik heb mijn LTC op 30 verkochtRannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:16:
[...]
Dergelijke tegenreacties zie je heel vaak na sterke koersbewegingen. We moeten nog zien of het doorzet of dat het slechts een tijdelijk rustmoment is.
Qua volume is dit nog niet eens het volume als toen die toen door de 3000 heenbrak. Wat niet betekend dat het een goed moment is om wellicht zo in te stappen op 3050 als de pump even gecorrigeerd wordt.Ballie2210 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:14:
Bodembel heeft geklonken!
Wat een geweld, hij knalt omhoog.
Pas maar op voor bull traps jongens en meisjes. Amerika wordt pas net wakker, je weet het nooit.
Hoop dat ik ongelijk heb natuurlijk en dat achteraf die logaritmische schaal meer gelijk heeft dan ik zou denken.
Hoop dat ik ongelijk heb natuurlijk en dat achteraf die logaritmische schaal meer gelijk heeft dan ik zou denken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Domme vraag allicht maar hoe kan je het best NEO 's op bittrex verkopen om naar je bankrekening te krijgen?
neo -> bitcoin -> andere exchange -> bankrekeningoldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:20:
Domme vraag allicht maar hoe kan je het best NEO 's op bittrex verkopen om naar je bankrekening te krijgen?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Niet direct, want Bittrex heeft geen mogelijkheid om fiat-geld te laten uitbetalen.oldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:20:
Je moet de NEO omwisselen voor een andere cryptocurrency die je elders voor Euro's kunt verkopen. Bijvoorbeeld BTC, ETH of LTC.
Alles wordt weggekocht. Mooi om te zien.
Koopordertje van 1500 stuks!Ballie2210 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:22:
Alles wordt weggekocht. Mooi om te zien.
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd
Hmmm, dat dacht ik dus ook maar dat lukt me niet echt op BITTREX.Rannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:21:
[...]
Niet direct, want Bittrex heeft geen mogelijkheid om fiat-geld te laten uitbetalen.
Je moet de NEO omwisselen voor een andere cryptocurrency die je elders voor Euro's kunt verkopen. Bijvoorbeeld BTC, ETH of LTC.
Ik zie waarschijnlijk het licht niet, maar hoe exact kan ik NEO omwisselen naar BTC bvb ?
Ga naar het NEO/BTC pair en verkoop je NEO voor BTC.oldgrumpy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:24:
[...]
Hmmm, dat dacht ik dus ook maar dat lukt me niet echt op BITTREX.
Ik zie waarschijnlijk het licht niet, maar hoe exact kan ik NEO omwisselen naar BTC bvb ?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Pfff, man wat voel ik me domLED-Maniak schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:25:
[...]
Ga naar het NEO/BTC pair en verkoop je NEO voor BTC.
Thx, zo simpel was het dus, ik zat maar te zoeken op het tabblad met de withdrawals en deposits
Ipv een weekenddip krijgen we nu een weekendpiek
Zou het dan toch?
Zou het dan toch?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Zat erin wanneer er herstel lijkt te zijn. Niemand wil de trein missen en daardoor missen er juist een hoop dezelfde treinVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:27:
Wil ik kopen op kraken krijg ik een error -_-
Kunnen we met z'n alleen f minder slow-lullen.
Er wordt zoveel rotzooi gepost met "gaat weer omhoooog" "lekker laag nu, ik ga nu kopuuuh"
Er wordt zoveel rotzooi gepost met "gaat weer omhoooog" "lekker laag nu, ik ga nu kopuuuh"
Verwijderd
Heel de website ligt plat zo te zien. Tenminste zo voelt het, super traag.ybos schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:29:
[...]
Zat erin wanneer er herstel lijkt te zijn. Niemand wil de trein missen en daardoor missen er juist een hoop dezelfde trein
In de App kan je ook niks doen. Echt slecht dit -_-
Leuk als je nu in wil stappen en kraken als exchange gebruikt want dan mis je nu het treintje.
Heeft weinig geholpen bij kraken om trading opties uit te zetten, wat een bagger exchange
Heeft weinig geholpen bij kraken om trading opties uit te zetten, wat een bagger exchange
https://bl3p.eu/indexSlux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:34:
Leuk als je nu in wil stappen en kraken als exchange gebruikt want dan mis je nu het treintje.
Verwijderd
kraken heeft wel netjes me sell order verwerkt 2 min voordat die om hoog schoot. Had ik nou maar een error gekregenSlux schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:34:
coinbase stribbelde ook een tijdje tegen. Maar uiteindelijk toch nog kunnen kopen 🙂
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Als die stijging doorzet, heb ik exact op het hoogste punt ingekocht, en op het dieptepunt verkocht. Harde les ;P
Jammer héchr0me1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:02:
[...]
Ik baseer mijn verwachtingen op de huidige berichtgevingen en gezien de snelheid waarmee de coin nu dropt verwacht ik eerder dat de coin nog een paar honderd euro dropt binnen een korte termijn dan dat de coin snel weer zal stijgen.
Als we nu opeens weer zouden stijgen naar 2700 zal ik inderdaad weer moeten kopen met verlies, maar ik acht die kans kleiner dan een nog verdere daling
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Heb helaas alleen nog wat euro's op kraken staan, paar weken terug alles van de verschillende exchanges eraf gehaald
Ja daar zijn ze wel goed in bij kraken, niet te lang bij stil staan komen vast wel weer mooie momentjes aanVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:37:
[...]
kraken heeft wel netjes me sell order verwerkt 2 min voordat die om hoog schoot. Had ik nou maar een error gekregen
Hier ook geen goed woord over voor Kraken..... Wat een rommel zeg...
<Zinloze tekst hier>
Verwijderd
Zijn er andere exchanges net zo betrouwbaar als Kraken waar je je fiat op kunt laten staan?
Poloniex en Bittrex zijn slecht op het nieuws ivm accounts die gefrozen zijn etc.
Poloniex en Bittrex zijn slecht op het nieuws ivm accounts die gefrozen zijn etc.
Bitstamp is al jaren solide.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:43:
Zijn er andere exchanges net zo betrouwbaar als Kraken waar je je fiat op kunt laten staan?
Gdax is nieuwer, maar dat is een product van Coinbase, wat ook een zeer gevestigde naam is.
Daarnaast heb je Bl3p, de exchange van Bitonic. Dan blijft alles in eigen land, maar het handelsvolume van Bl3p is veel lager dan dat van de grote internationale exchanges.
Coinbase is duur, maar nog geen issues mee gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:43:
Je kan ook bitcoin aanschaffen en deze hedgen met een short zodat je neutraal in de markt staat als je er geen tijd voor hebt.
Kan bij onder andere bitmex. Krijg je nog betaald voor limit orders ook
Kan bij onder andere bitmex. Krijg je nog betaald voor limit orders ook
[ Voor 23% gewijzigd door LED-Maniak op 15-09-2017 14:47 ]
gdax is van coinbase maar dan met normale fees. dus 0.3% fee voor market orders. coinbase zelf gebruiken snap ik niet waarom mensen dat doen.DaRealHibachi schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:45:
[...]
Coinbase is duur, maar nog geen issues mee gehad.
ik gebruik zelf GDAX en werkt perfect. nog geen haperingen gezien. enige nadeel is dat ze beperkte coins hebben. (alleen bitcoin, litecoin en ethereum)
[ Voor 19% gewijzigd door Crysania op 15-09-2017 14:49 ]
Amerika moet nog wakker worden, denk dat dit een tijdelijke stijging is, om vervolgens vanavond weer flink onderuit te gaan. Wat denken jullie?
Verwijderd
Ik wil paar duizend euro op mijn exchange laten. Als in fiat of in BTC.Rannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:44:
[...]
Bitstamp is al jaren solide.
Gdax is nieuwer, maar dat is een product van Coinbase, wat ook een zeer gevestigde naam is.
Daarnaast heb je Bl3p, de exchange van Bitonic. Dan blijft alles in eigen land, maar het handelsvolume van Bl3p is veel lager dan dat van de grote internationale exchanges.
Ik ben best wel bang dat er iets gebeurd namelijk.
Wat is "flink onderuit"?XippIX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:49:
Amerika moet nog wakker worden, denk dat dit een tijdelijke stijging is, om vervolgens vanavond weer flink onderuit te gaan. Wat denken jullie?
Er is zojuist relatief goed nieuws uit china gekomen, vandaar deze stijging. 3K is een prima bodem.
Verwijderd
De mensen in de VS met flinke crypto vermogens zijn denk ik allang wakker geworden van alle alarmbellen die afgegaan zijn in hun Blockfolio.XippIX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:49:
Coinbase is m.i. niet voor het handelen, maar meer voor het 'bewaren' en het omzetten in fiat en van fiat in coins. Meer een kwestie van vertrouwen. Ik denk(!) dat coinbase veiliger is dan je coins bewaren op een beurs (account).Crysania schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:
[...]
gdax is van coinbase maar dan met normale fees. dus 0.3% fee voor market orders. coinbase zelf gebruiken snap ik niet waarom mensen dat doen.
ik gebruik zelf GDAX en werkt perfect. nog geen haperingen zezien
ik had al een tijdje een bedrag aan euro's staan bij coinbase. Zijn vandaag omgezet in BTC.
XippIX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:49:

ik denk het niet
maar je kunt geld/bitcoins wisselen van GDAX naar coinbase voor gratis. dus als je ze daar wil bewaren kan dat. voor mijn gevoel is het precies hetzelfde dus laat ze nu op GDAX staan.BB-One schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:51:
[...]
Coinbase is m.i. niet voor het handelen, maar meer voor het 'bewaren' en het omzetten in fiat en van fiat in coins. Meer een kwestie van vertrouwen. Ik denk(!) dat coinbase veiliger is dan je coins bewaren op een beurs (account).
ik had al een tijdje een bedrag aan euro's staan bij coinbase. Zijn vandaag omgezet in BTC.
welk relatief goed nieuws bedoel je als ik vragen mag?LED-Maniak schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:50:
[...]
Er is zojuist relatief goed nieuws uit china gekomen, vandaar deze stijging. 3K is een prima bodem.
Best een zielige reactie, mijn keus was weloverwogen.
ik gaf volgens mij ook aan dat ik een paar dagen zou wachten.
Ik heb in ieder geval nog geen panic buy gedaan
We zullen zien waar we over een paar dagen staan, ik denk nog steeds dat we straks weer gaan zakken.
De stijging komt voornamelijk door 1 extreem grote kooporder en enorm veel volgers geloof ik?
Super grappig! Zeg dan niets..
OKCoin en Huobi krijgen langer de tijd voordat ze moeten sluiten. Uitstel van ongeveer een maand.Pusherman_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:55:
[...]
welk relatief goed nieuws bedoel je als ik vragen mag?
Krijgen onze chinese vrienden dus nog even de tijd om bitcoin te kopen.
Zou niet weten hoe ik anders moest reageren. Vindt het jammer voor je. Wanneer je je baseert op geschreven artikelen qua nieuws ben je al te laat.chr0me1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:58:
[...]
We zullen zien waar we over een paar dagen staan, ik denk nog steeds dat we straks weer gaan zakken.
De stijging komt voornamelijk door 1 extreem grote kooporder en enorm veel volgers geloof ik?
Dat zou zomaar zo kunnen zijn. Dan krijg je dus deze sterke kettingreactie. Maar dat wil niet zeggen dat het niet het kantelpunt van neerwaarts naar opwaarts kan zijn. We gaan het zien.chr0me1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:58:
[...]
ja klopt idd.. deze lichte stijging van 400 dollar heeft nu te maken dat de exchanges een maand langer krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:51:
[...]
De mensen in de VS met flinke crypto vermogens zijn denk ik allang wakker geworden van alle alarmbellen die afgegaan zijn in hun Blockfolio.
https://cointelegraph.com...-huobi-okcoin-extra-month
Dit is natuurlijk ook het ideale moment voor een pump. Zoals dus ook gebeurd lijkt te zijn.XippIX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:09:
[...]
ja klopt idd.. deze lichte stijging van 400 dollar heeft nu te maken dat de exchanges een maand langer krijgen
https://cointelegraph.com...-huobi-okcoin-extra-month
Over een paar dagen kijk ik wel hoe de vlag er bij hangt; deze absurde stijging in een paar minuten vertrouw ik voor geen meter.
En tevens ligt Kraken er alweer meer dan een kwartier uit
Verwijderd
Ik ben 2 weken geleden begonnen met 100 euro. Geïnvesteerd en niet meer aangekomen. Ik zie nu laatste tijd allerlei informatie voorbij komen over de slimste manier om euro's naar btc om te zetten etc. Ik denk aan het volgende als strategie:
Via bitonic met euro's de bitcoin kopen. Deze laten storten op Bittrex. Handelen, zoveel mogelijk bitcoins bij elkaar scharrelen. Zodra je verwacht een dip qua bitcoin koers, dan je bij elkaar verdiende bitcoins omzetten naar USDT op Bittrex, en zodra je denkt dat de bitcoin zijn bodem wel ongeveer heeft bereikt qua dip, dan weer opnieuw bitcoins op Bittrex inkopen van je USDT.
Is dit slim of zie ik iets over het hoofd?
Via bitonic met euro's de bitcoin kopen. Deze laten storten op Bittrex. Handelen, zoveel mogelijk bitcoins bij elkaar scharrelen. Zodra je verwacht een dip qua bitcoin koers, dan je bij elkaar verdiende bitcoins omzetten naar USDT op Bittrex, en zodra je denkt dat de bitcoin zijn bodem wel ongeveer heeft bereikt qua dip, dan weer opnieuw bitcoins op Bittrex inkopen van je USDT.
Dat wij hier niet eerder aan gedacht hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:13:
Ik ben 2 weken geleden begonnen met 100 euro. Geïnvesteerd en niet meer aangekomen. Ik zie nu laatste tijd allerlei informatie voorbij komen over de slimste manier om euro's naar btc om te zetten etc. Ik denk aan het volgende als strategie:

Verwijderd
80 euro aan BTC gekocht rond de 2750 prijs.
Ik kan niet wachten om 5 euro winst te maken!!! lol
Verkopen die handel wanneer het stabiel blijft.
Ik kan niet wachten om 5 euro winst te maken!!! lol
Verkopen die handel wanneer het stabiel blijft.
Wil ik mn geld bij Kraken weghalen om naar Coinbase te zetten, krijg ik:
Wat een ontzettende bout exchange is dat zeg....Service is currently disabled. Please try again later
<Zinloze tekst hier>
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om