[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.783 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Gisteren toch maar gekocht voor 2750, had meerdere in-depth rapporten gelezen van 'experts' die in het verleden vaak gelijk hebben gehad. Ze schatten de stabilisatie op 3000, dus vond ik 2750 een mooi prijsje.

Word ik wakker staat het weer op 2600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:24:
Gisteren toch maar gekocht voor 2750, had meerdere in-depth rapporten gelezen van 'experts' die in het verleden vaak gelijk hebben gehad. Ze schatten de stabilisatie op 3000, dus vond ik 2750 een mooi prijsje.

Word ik wakker staat het weer op 2600...
En was die stabilisatie op $3000 of €3000 ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik verwacht dat het wel door zakt tot 30 september, komen vast meer exchanges bij die sluiten. En Chinezen hebben tot 30 september de tijd om bij de 2 exchanges, die aangekondigd hebben te sluiten, hun geld eraf te halen.
Zak maar door, en dan laag weer instappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Lijkt er op dat nu ook andere Chinese exchanges gesloten gaan worden en er een complete ban op crypto komt in China.

NEO is dus zo goed als dood, we zullen de effecten hiervan later vandaag zien. Altijd leuk als je gelijk krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

migila schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:27:
Ik verwacht dat het wel door zakt tot 30 september, komen vast meer exchanges bij die sluiten. En Chinezen hebben tot 30 september de tijd om bij de 2 exchanges, die aangekondigd hebben te sluiten, hun geld eraf te halen.
Zak maar door, en dan laag weer instappen!
Best logisch eig.
Tot 30 sep. kunnen exchanges in China geld verdienen. Dus dat betekent zakken tot 30 sept.

En zelfs na 30 sept zal het ook niet meteen stijgen denk ik. Mensen zullen gaan schrikken. Het zal wel even neutraal moeten blijven voordat het begint te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Mirved schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:28:
NEO is dus zo goed als dood, we zullen de effecten hiervan later vandaag zien. Altijd leuk als je gelijk krijgt :)
Ik ben geen Chinees en heb NEO, ik ken ook veel Amerikanen die ook geen Chinees zijn en ook NEO hebben. Lijkt alsof er nog geld in gaat :S :S :S

Ik denk dat de $3.000 sowieso wel gehaald wordt, maar $2500 kan ook. De $3.000 werd pas weer gehaald na de fork, op 5 augustus. De onzekerheid nu is ook gericht op BTC, maar gaat om externe factoren en niet over de munt zelf. Ik denk zelf dat we daarom niet zo laag zullen gaan als in juli ($1900...), maar een tijdje onder de $3.000 zou niet gek zijn.

Ik weet ook 100% zeker dat na deze dip er een mooie run komt van een munt die we nu nog goedkoop kunnen kopen. Ik heb nu alleen geld in NEO en WTC zitten. NEO komt met updates van Q4 en WTC lanceert hun wallet over enkele weken. Milestones zorgen altijd voor een boost want het laat mensen zien dat de wereld gewoon doordraait.

Ik mag hopen dat de teams van de projecten niet net zo spastisch lopen te F5'en als het merendeel van de beleggers, maar met een dubbele espresso of een groene thee aan het beuken zijn voor de ontwikkeling :9

[ Voor 17% gewijzigd door Rookert25 op 15-09-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 10:42
Eerste portie BTC bid voorzichtig neergelegd op €2200,- ($2650,-) gezien de de gemiddelde waarde 2 maanden jun/jul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Boltinus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:31:
Eerste portie BTC bid voorzichtig neergelegd op €2200,- ($2650,-) gezien de de gemiddelde waarde 2 maanden jun/jul.
Dat lijkt me een aardig punt.
Echter als ik naar de candlesticks kijk "lijken" de meeste experts het ook niet echt te weten.
Ik ben ook amateur hoor maar wanneer ik hem door de weerstanden zie schieten, en vervolgens niet doet wat in de meeste gevallen gebeurt ga ik niet "gokken" ik koop nu meer op nieuws berichten en weekend dips..
de laatste 2x zat ik precies goed maar de 2x daarvoor kocht ik net iets te vroeg. :X

Ik doe long term maar dat houdt niet in dat ik de marktprijs wil betalen natuurlijk. iets met duppie op de eerste rang O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bakkels schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:25:
Corriger me vooral als ik er compleet naast zit, maar:

De crash van vandaag is toch niet het gevolg van vaag en moeilijk te controleren nieuws of twitterberichten?
Komt dit niet gewoon doordat veel Chinezen ook echt hun coins dumpen?
Er zijn twee dingen die ik zeker weet:
1. Chinezen willen hun geld veiligstellen uit handen van de overheid
2. De overheid wil voorkomen dat kapitaal het land uit vlucht (Google maar op "capital flight China")

Crypto is slechts een heel klein deel van de totale hoeveelheid geld dat het land verlaat. En de wens om geld naar buiten China te brengen verandert niet als de overheid het probeert tegen te houden. Als crypto handel moeilijker wordt gemaakt zullen ze andere methoden gebruiken, als die worden aangepakt wordt crypto weer aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:56

p0st

Dutch Reefer

Rookert25 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:30:
[...]

Ik ben geen Chinees en heb NEO, ik ken ook veel Amerikanen die ook geen Chinees zijn en ook NEO hebben. Lijkt alsof er nog geld in gaat :S :S :S

Ik denk dat de $3.000 sowieso wel gehaald wordt, maar $2500 kan ook. De $3.000 werd pas weer gehaald na de fork, op 5 augustus. De onzekerheid nu is ook gericht op BTC, maar gaat om externe factoren en niet over de munt zelf. Ik denk zelf dat we daarom niet zo laag zullen gaan als in juli ($1900...), maar een tijdje onder de $3.000 zou niet gek zijn.

Ik weet ook 100% zeker dat na deze dip er een mooie run komt van een munt die we nu nog goedkoop kunnen kopen. Ik heb nu alleen geld in NEO en WTC zitten. NEO komt met updates van Q4 en WTC lanceert hun wallet over enkele weken. Milestones zorgen altijd voor een boost want het laat mensen zien dat de wereld gewoon doordraait.

Ik mag hopen dat de teams van de projecten niet net zo spastisch lopen te F5'en als het merendeel van de beleggers, maar met een dubbele espresso of een groene thee aan het beuken zijn voor de ontwikkeling :9
Oh noes, a Walton shill! Grapje :9 heb zelf ook wat WTC gehad maar toch maar weer verkocht na een mooie stijging van <1 dollar naar >2 dollar ergens begin september. Ik weet het nog niet zo goed met Walton, aan de ene kant veel beloftes en een aantal sterke "faces" die er achter zitten, aan de andere kant wel veel hype en nog geen écht real life cases. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk, maar ik kijk het nog even aan voordat ik weer in WTC durf te investeren :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 09-09 14:09
Rookert25 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:30:
[...]

Jij en andere westerlingen hadden NEO omdat jullie hoopte dat dit een succes werd in China en dus voor meer konden verkopen. Het hele argument achter NEO was "chinese ETH" en "chinezen kiezen liever voor hun eigen producten". Nou dat gaat niet meer door dus NEO heeft geen use case meer.

[ Voor 48% gewijzigd door Mirved op 15-09-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wow...

Toch maar verkocht. Alles wat ik nu heb gekregen koop ik wel weer munten voor als de markt stabiliseert.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:36:
[...]

Dat lijkt me een aardig punt.
Echter als ik naar de candlesticks kijk "lijken" de meeste experts het ook niet echt te weten.
Ik ben ook amateur hoor maar wanneer ik hem door de weerstanden zie schieten, en vervolgens niet doet wat in de meeste gevallen gebeurt ga ik niet "gokken" ik koop nu meer op nieuws berichten en weekend dips..
de laatste 2x zat ik precies goed maar de 2x daarvoor kocht ik net iets te vroeg. :X

Ik doe long term maar dat houdt niet in dat ik de marktprijs wil betalen natuurlijk. iets met duppie op de eerste rang O-)
Valt binnen de bandbreedte en zit ongeveer 10% boven het gemiddelde .
Bodemvissen is juist erg moeilijk, daarom kies ik meestal iets boven de bodem met iets meer zekerheid.

Op moment van schrijven zijn we voor de 2de keer de $3100 aan het testen ... en dalende .. orderboek smelten de bids weg als sneeuw voor de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://btcmanager.com/th...-vertcoins-time-to-shine/
Iemand dit gelezen? ziet er volgens mij best prima uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
p0st schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:38:
[...]

Oh noes, a Walton shill! Grapje :9 heb zelf ook wat WTC gehad maar toch maar weer verkocht na een mooie stijging van <1 dollar naar >2 dollar ergens begin september. Ik weet het nog niet zo goed met Walton, aan de ene kant veel beloftes en een aantal sterke "faces" die er achter zitten, aan de andere kant wel veel hype en nog geen écht real life cases. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk, maar ik kijk het nog even aan voordat ik weer in WTC durf te investeren :)
Haha, ik vond het ook wat tricky, maar ik geloof dat er ruimte is voor een Chinees/Aziatisch blockchain project met RFID chips in die productieregionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Pff wat gaat het weer snel omlaag, ben nu al bijna de helft van mijn inleg kwijt, doet toch wel pijn.
Ga het nu alsnog maar er uit halen en hopen dat ik het verlies beetje goed kan maken als het weer omhoog gaat. Kost toch wat tijd om terug te gaan naar fiat.

[ Voor 9% gewijzigd door Meessen op 15-09-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Mirved schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:45:
[...]

Jij en andere westerlingen hadden NEO omdat jullie hoopte dat dit een succes werd in China en dus voor meer konden verkopen. Het hele argument achter NEO was "chinese ETH" en "chinezen kiezen liever voor hun eigen producten". Nou dat gaat niet meer door dus NEO heeft geen use case meer.
Klopt, dat was mijn eerste trigger. Nu ben ik vooral geïnteresseerd in hun wens een compliant ecosysteem te bouwen waar Ethereum helemaal niks mee doet (volgens mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Stond een tijdje +10-20% maar nu -35% in mijn portfolio :+ Maar ik ga toch straks even nog wat bitcoin bijkopen. Kan ik tenminste mijn AVG buyprice van bitcoin omlaag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:30:
[...]

Best logisch eig.
Tot 30 sep. kunnen exchanges in China geld verdienen. Dus dat betekent zakken tot 30 sept.

En zelfs na 30 sept zal het ook niet meteen stijgen denk ik. Mensen zullen gaan schrikken. Het zal wel even neutraal moeten blijven voordat het begint te stijgen.
Klinkt erg logisch inderdaad.

Ik ben vorige maand op het hoogtepunt ingestapt (au!), eergisteren "laag" bijgekocht (2e au). Toch nog maar even afwachten totdat de Chinese storm uitgeraasd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Ik mine thuis gewoon Vertcoin :9 met een 1070 is dat prima te doen, zo'n 2-3 VTC per dag. Een paar weken geleden was dat nog zo'n 2-3 dollar per dag maar gezien de huidige koers natuurlijkt niet meer haha. Vertcoin is wel een beetje een gamble, goede functies zoals asic-resistance en atomic swaps, maar het nadeel is dat ze niets écht anders doen dan bijvoorbeeld Litecoin en daarnaast niet echt iets aan promotie doen. Het is dus een coin die zichzelf moet gaan verkopen, en daar is het wellicht de juiste tijd voor, maar ja nogmaals het blijft een gamble.

* p0st mined vrolijk door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Tering wat is Kraken toch een gare site, lukt nog niet eens om mijn ether te verkopen doordat kraken steeds errors gooit op order bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Meessen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:05:
Tering wat is Kraken toch een gare site, lukt nog niet eens om mijn ether te verkopen doordat kraken steeds errors gooit op order bevestiging.
Klopt, ze werken op de achtergrond aan capaciteit, maar er is vrij weinig meer bekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:41
Probeer even te kijken of je order toevallig al niet aangemaakt is. Had ik namelijk ook gister. Uur bezig geweest met een order proberen te plaatsen, constant foutmeldingen. Maar de eerste keer had hij hem toch wel gewoon aangemaakt.

Helaas was het een vrije val en heeft hij nooit mijn verkooporder doorgevoerd ghehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Daar moet je mee oppassen, soms wordt je order alsnog verwerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Soms helpt beter het als je die bevestiging uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53
Oyxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:06:
[...]

Klopt, ze werken op de achtergrond aan capaciteit, maar er is vrij weinig meer bekend...
Tsja, dat doen ze nu al maanden, maar er lijkt nog geen eind in zicht. Ook de tijdelijke maatregelen (verwijderen van geavanceerde ordertypes en verlagen van de precisie) lijken weinig effect te hebben gehad.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar je Walton veilig kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Rannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:12:
[...]

Tsja, dat doen ze nu al maanden, maar er lijkt nog geen eind in zicht. Ook de tijdelijke maatregelen (verwijderen van geavanceerde ordertypes en verlagen van de precisie) lijken weinig effect te hebben gehad.
Tja, als je piekmomenten, zoals deze meer toenemen dan je toevoeging an capaciteit, dan is dit het resultaat. Mag alleen niet te lang duren, want dan neem ik m'n geld mee naar een andere.

Zodra ik weer winst maak dat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36

Soul__assasin

de Belbelg

ik vrees dat de bodem nog niet in zicht is, extra pijnlijk omdat ik op 5 en 8 sept net een grote aankoop gedaan had

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Oyxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:14:
[...]

Tja, als je piekmomenten, zoals deze meer toenemen dan je toevoeging an capaciteit, dan is dit het resultaat. Mag alleen niet te lang duren, want dan neem ik m'n geld mee naar een andere.

Zodra ik weer winst maak dat is :P
Ook buiten de piekmomenten was Kraken de laatste tijd erg moeizaam. Ze hebben het afgelopen jaar een hele sterke groei in gebruikersaantallen meegemaakt, net als andere exchanges, en blijkbaar kan de backend dat simpelweg niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Soul__assasin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:17:
ik vrees dat de bodem nog niet in zicht is, extra pijnlijk omdat ik op 5 en 8 sept net een grote aankoop gedaan had
Ik verwacht het ook ja.
Rannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:18:
[...]

Ook buiten de piekmomenten was Kraken de laatste tijd erg moeizaam. Ze hebben het afgelopen jaar een hele sterke groei in gebruikersaantallen meegemaakt, net als andere exchanges, en blijkbaar kan de backend dat simpelweg niet aan.
Ja I know, maar ik bedoel dat dit piekmoment wat ongelukkig komt.

[ Voor 45% gewijzigd door Oyxl op 15-09-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Even een vraag met betrekking op bitonic. Stel ik wil X bedrag bestellen voor 2600 eu per bitcoin. Hoe lang blijft zo'n ideal betaling geldig eigenlijk als ik het bestelproces start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange_Dirk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:30:
Ik volg altijd live de koersen op trade.kraken.com deze schijnt nu uit de lucht te zijn. iemand een tip over een vergelijkbare site?
Doet het (weer). Iemand een idee of de zwarte achtergrond te veranderen is naar iets meer grijzig oid? Ik doe het meest op een full hd 14" en met name die kleine rode cijfertjes :+ leest zo enorm rottig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
ionn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:20:
Even een vraag met betrekking op bitonic. Stel ik wil X bedrag bestellen voor 2600 eu per bitcoin. Hoe lang blijft zo'n ideal betaling geldig eigenlijk als ik het bestelproces start?
10 seconden ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Laatst online: 22:30
p0st schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:09:
[...]

DPoS he :) De reden dat ARK zo stabiel blijft is juist vanwege dat principe, slechts een klein deel van de coins is beschikbaar op Bittrex (enige exchange waar ARK verhandeld wordt), de overige coins staan netjes in wallets bij mensen te staken op delegates. Het hele principe van ARK is dus heel mooi omdat de handel op deze manier impliciet gereguleerd wordt (staking is ~10% op jaarbasis aan "rente").
Je bedoelt de ARK die inmiddels op € 2,58 staat met -13%?
Je theorie is mooi, maar blijkbaar daalt hij nu net zo hard mee als de rest van de altcoins.

Overigens ben ik ook maar (tijdelijk) uit de Altcoins gestapt. Mijn Litecoins, Monero en Ripple bleven maar dalen. Eerst maar eens zien waar de boel stabiliseert om dan maar weer eens in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Soul__assasin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:17:
Zo hebben de jongens bij grote banken ook gezeten toen het afstevende op een bearmarket.
Maar banken zijn dom hè 8)7

Voorzie hetzelfde gezanik als in 2013, alleen zal de uiteindelijk bodem van januari 2015 bodem wat hoger liggen dan €148

Daarna begint het hele spelletje opnieuw.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:14:
gewoon in je myetherwallet. ( evt koppelbaar met een ledger nano )
https://www.reddit.com/r/...ove_wtc_to_myetherwallet/

Je moet een custom token toevoegen en daarna kan je het overmaken vanaf je exchange.
Werkt prima, bij mij staan ze er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:14:
MyEtherwallet (waar je evt je hardwarewallet aan vast knoopt)

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door hansdegit op 15-09-2017 10:27 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

madmaus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:46:
Wow...

Toch maar verkocht. Alles wat ik nu heb gekregen koop ik wel weer munten voor als de markt stabiliseert.
Same, verlies gepakt en nu weer rustig slapen. Koop wel weer terug als de markt tot rust gekomen is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansdegit schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:27:
[...]

MyEtherwallet (waar je evt je hardwarewallet aan vast knoopt)

edit: spuit 11
Welk adres moet ik invoeren wanneer ik een aangepaste token toe wil voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Weer zo'n moment hé. Dankzij ARK het bitcoinsaldo de afgelopen dagen wat vergroot, wat natuurlijk helemaal mooi is gezien bijna alles zakt. Maar, gisteren alle zigzag patronen binnen ARK gemist. En daar viel wel wat te halen. Vanmorgen dacht ik: "Dat gebeurt mij vandaag niet." Inleg op onderste punt van een zigzag. OW, vandaag zakt hij er wel door heen. |:( Fml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:24
papaleo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:31:
[...]

Een paar Maanden geleden eens n keer 500x daar van gekocht,toen koste 1ARK mij €0,90 staat nu op €3,29 dus mooie winst,dacht er aan om deze maar te gaan verkopen...er is alleen een opstakel,ben nu op mijn vakantie adres...kan niet bij m'n wallet 8)7 ben pas Zaterdag terug dus hopen dat die verder stijgt of op zijn minst zo blijft.
Pimmerd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:36:
[...]

Ik heb zelf ARK gekocht op $0.48, zelf HODL ik hem voorlopig. Deze munt heeft grote potentie.
@Pimmerd
Ja,daarom was ik ook ingestapt...
Maar als ik gisteren bij mijn ARK had kunnen komen had ik ze toch op €3,29 van de hand gedaan om ze later weer bij te kunnen kopen want de ARK gaat nu wel hard mee met de neerwaardse spiraal.

[ Voor 34% gewijzigd door papaleo op 15-09-2017 10:38 ]

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Waarom zou je nu alles verkopen? Dan heb je toch verlies...
Wacht gewoon dat het weer opkomt naar de 4000 eur/btc. Komt echt wel weer, over een week of over een half jaar, dat boeit toch niet echt?

Ik koop net een beetje extra bij deze dagen, om dan in te zetten in Bitconnect, Hashflare, Bitpetite en Chaingroup. Dat loopt toch wel.

Pas als de koers weer bij 4k komt heeft het zin om te verkopen. Nu moet je net kopen, lijkt me :?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
PCJR schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:36:
Wacht gewoon dat het weer opkomt naar de 4000 eur/btc. Komt echt wel weer, over een week of over een half jaar, dat boeit toch niet echt?

Ik koop net een beetje extra bij deze dagen, om dan in te zetten in Bitconnect, Hashflare, Bitpetite en Chaingroup. Dat loopt toch wel.

Pas als de koers weer bij 4k komt heeft het zin om te verkopen. Nu moet je net kopen, lijkt me :?
Snap ik ook niet echt, lijkt me goed moment om in te kopen nu. Sta zelf zo een 40% in de min maar zit er aan te denken om bij te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Machlah op 15-09-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 20:31
Black friday was al aardig vroeg begonnen in de cryptowinkel.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m181087

Die redenatie zie ik hier vaker komen, maar daar ben ik het niet mee eens.
Als je een crypto koopt voor € 100,00 en hij daalt naar € 90,00, heb je € 10,00 verlies. Dat verlies kun je nemen, maar je kunt ook Holden. Als de koers na de dip weer beging te stijgen, heb je als Holder geluk; je hebt immers niet verkocht, dus pak je ook gelijk de stijging weer mee.
Op dit moment verwacht ik een verdere daling van de crypto's. Door nu uit te stappen beperk ik mijn verlies tot € 10,00. Stel de koers zakt nu naar € 70,00; dan is mijn verlies € 10,00, terwijl de Holder nu € 30,00 verlies heeft.

Ik las hier gisteren nog een bericht van iemand die beweerde dat zolang je maar Hold, je geen verlies hebt. Dat is pertinent onjuist. Ook als de waarde van een munt daalt heb je verlies; of je nu Hold of niet.
Met Holden stel je je verlies alleen maar uit; tenzij je geluk hebt dat de koers zich na verloop van tijd herstelt. Maar wie biedt je die garantie?

Bijkopen bij een lagere koers kan een strategie zijn, maar vereist veel geld. Het bijkopen vergroot je inleg in de munt. Stel in het ergste geval dat de crypto's nooit meer herstellen naar het koersniveau van vandaag ben je dus niet alleen je initiele inleg kwijt, maar ook de daaropvolgende inleggen.

Hoe is dat zo moeilijk te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m181087 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:42:
[...]

Als je een crypto koopt voor € 100,00 en hij daalt naar € 90,00, heb je € 10,00 verlies. Dat verlies kun je nemen, maar je kunt ook Holden. Als de koers na de dip weer beging te stijgen, heb je als Holder geluk; je hebt immers niet verkocht, dus pak je ook gelijk de stijging weer mee.
Op dit moment verwacht ik een verdere daling van de crypto's. Door nu uit te stappen beperk ik mijn verlies tot € 10,00. Stel de koers zakt nu naar € 70,00; dan is mijn verlies € 10,00, terwijl de Holder nu € 30,00 verlies heeft.

Ik las hier gisteren nog een bericht van iemand die beweerde dat zolang je maar Hold, je geen verlies hebt. Dat is pertinent onjuist. Ook als de waarde van een munt daalt heb je verlies; of je nu Hold of niet.
Met Holden stel je je verlies alleen maar uit; tenzij je geluk hebt dat de koers zich na verloop van tijd hersteld. Maar wie biedt je die garantie?

Bijkopen bij een lagere koers kan een strategie zijn, maar vereist veel geld. Het bijkopen vergroot je inleg in de munt. Stel in het ergste geval dat de crypto's nooit meer herstellen naar het koersniveau van vandaag ben je dus niet alleen je initiele inleg kwijt, maar ook de daaropvolgende inleggen.

Mensen zijn ongeduldig. Of ze willen snelle winst maken (day trading).

Ik wou fulltime day traden maar met deze daling die nonstop gaande is, gaat dat niet lukken denk ik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 17-09 15:42

Dan heb je toch verlies...

=> Dat verlies heb je nu al, of je nu verkoopt of niet.
Grote kans dat tot eind september alles gewoon 20-30% verder zakt (of misschien wel 50%). Als je nu overal uitstapt en 1 oktober inkoopt, heb je gewoon een verlies van 20 tot 50% vermeden op je portefeuille. Geen verlies leiden is ook winst..

Lees precies vaker de opmerking dat ze lange termijn gaan als ze met verlies zitten, en direct cashen als de winst mooi is. Dat noem ik jezelf blaasjes wijsmaken en je verlies niet willen toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51

Tja daar heb je wel een punt. Heb ong 1400 euro in de btc gestopt. Nu dus maar 1000 verlies. Als ik had willen uitstappen had ik dat een tijdje terug moeten doen.

Gewoon rustig de storm afwachten. Heb er vertrouwen in dat het tzt weer gaat stijgen. En laten we eerlijk wezen, dit ziet er uit als een wanhoopspoging van de chinezen (of andere overheden als die gaan volgen). Hopelijk volgt snel een ontwikkeling waardoor overheden (lees: china) minder grip kunnen krijgen op het internet gedrag van gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20

Met Holden stel je je verlies alleen maar uit; tenzij je geluk hebt dat de koers zich na verloop van tijd hersteld. Maar wie biedt je die garantie?

Is niet moeilijk te begrijpen hoor ;) Maar als je elke keer je verlies pakt ipv HODL verlies je toch ook? Alleen soms wat minder ja, maar verlies is verlies. Ik heb bijv vorige week vrijwel alles op het hoogtepunt gekocht. Verkopen is voor mij onzinnig, want dan verlies ik sowieso veel. En ik ben niet ingestapt om na 2 weken weer alles te verkopen met verlies. Je moet kijken naar het grotere plaatje. De crypto markt is nog steeds relatief nieuw, maar je ziet wel steeds meer geïnteresseerden (waaronder yours truly). Ik hou dan ook voornamelijk een HODL strategie aan, omdat ik verwacht dat het hele gebeuren heel veel toekomst heeft.

En met zo'n strategie kijk je niet op een paar dagen, maar eerder maanden en zelfs jaren. Op de korte termijn lijkt HODL altijd verliesgevend, maar op de lange termijn kan een coin bijv eerst 2 weken op -30% staan, waarna hij 6 weken later ineens weer +50% staat. Als je dan je verlies had genomen op -10% dan had je op korte termijn je verlies beperkt, maar op lange termijn geld misgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

m181087 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:21:
[...]

Je bedoelt de ARK die inmiddels op € 2,58 staat met -13%?
Je theorie is mooi, maar blijkbaar daalt hij nu net zo hard mee als de rest van de altcoins.

Overigens ben ik ook maar (tijdelijk) uit de Altcoins gestapt. Mijn Litecoins, Monero en Ripple bleven maar dalen. Eerst maar eens zien waar de boel stabiliseert om dan maar weer eens in te kopen.
Ja diezelfde ARK ja, ik ben heel blij met die -13%, gelijk nog een paar tiental bij gekocht :)
Het is geen theorie hoor, zie ook: https://i.redd.it/i8n50beiynkz.png
Uiteraard zijn er mensen die nu in FUD hun wallets leegtrekken maar de volatiliteit is (over langere tijd dan 24u haha) veel lager dan bij overige altcoins door het DPoS principe.

Verkopen lijkt op dit punt geen rationele keuze, tenzij je er geld in hebt zitten dat je niet kunt missen, dan begrijp ik dat je ergens een stop/loss inbouwt uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:49:
[...]

Is niet moeilijk te begrijpen hoor ;) Maar als je elke keer je verlies pakt ipv HODL verlies je toch ook? Alleen soms wat minder ja, maar verlies is verlies. Ik heb bijv vorige week vrijwel alles op het hoogtepunt gekocht. Verkopen is voor mij onzinnig, want dan verlies ik sowieso veel. En ik ben niet ingestapt om na 2 weken weer alles te verkopen met verlies. Je moet kijken naar het grotere plaatje. De crypto markt is nog steeds relatief nieuw, maar je ziet wel steeds meer geïnteresseerden (waaronder yours truly). Ik hou dan ook voornamelijk een HODL strategie aan, omdat ik verwacht dat het hele gebeuren heel veel toekomst heeft.

En met zo'n strategie kijk je niet op een paar dagen, maar eerder maanden en zelfs jaren. Op de korte termijn lijkt HODL altijd verliesgevend, maar op de lange termijn kan een coin bijv eerst 2 weken op -30% staan, waarna hij 6 weken later ineens weer +50% staat. Als je dan je verlies had genomen op -10% dan had je op korte termijn je verlies beperkt, maar op lange termijn geld misgelopen ;)
Ik ben gisteren ook even uitgestapt..
Order aangemaakt op een niveau waarvan ik denk dat het weer goed instappen is.
Ik had 1600 coins verkocht gisteren, met een beetje geluk kan ik komende dagen 2000 terugkopen voor hetzelfde geld..

Als de weg omhoog gezet wordt dan stijgt mijn winsten ook sneller (2000 coins leveren meer op dan 1600). Mocht die dus op het oude niveau komen heb ik 25% winst gemaakt door deze dip.. Anders zou ik quite staan als ik alleen maar zou holden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Ik ben ook van het team HODL. Vraag of een kind vandaag 1 snoepje wil, of morgen 2 snoepjes, en ze kiezen allemaal voor de snelle hap. Instant gratification, één van de vele menselijke fallacies.

Ik kan het ook goed fout hebben hoor, ben pas sinds 1 week één van de vele bitcoin experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36

Soul__assasin

de Belbelg

Team hodl hier ook, momenteel in Neo, Stratis, ETC en TenX... we zien wel waar we volgende week, maand, jaar staan...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:52:
Ik ben ook van het team HODL. Vraag of een kind vandaag 1 snoepje wil, of morgen 2 snoepjes, en ze kiezen allemaal voor de snelle hap. Instant gratification, één van de vele menselijke fallacies.

Ik kan het ook goed fout hebben hoor, ben pas sinds 1 week één van de vele bitcoin experts.
De reacties die ik voorbij zien komen geven in ieder geval een mooi beeld van de verschillende risicoprofielen hier in deze topic :)
Sommigen verkopen en nemen hun verlies. Dit met als doel om een verder verlies uit te sluiten (risico avers).
Anderen kopen juist bij met het oog op winst of Holden. Deze personen accepteren een risico op een verdere koersval of misschien wel een koersstijging (risico-zoekend).

Dat blijft het mooie van de crypto's. Uiteindelijk hebben we geen idee wat er allemaal achter de schermen gebeurt, maar hebben we allemaal een mening, een gevoel en/of een verwachting wat de koers gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YODL is niks voor mij.

Ik vind het niet waard als ik nu 100 investeer en over een jaar 500 eruit haal.
Of als ik 5000 investeer dat ik 15000 eruit haal.

Winst is winst maar toch denk ik zo.

Dat is tijdelijk geld. Echte big money verdienen met HODL is helaas allang al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
Denken jullie dat er iets van een Crypto maffia bestaat of iets dergelijks? Het zelfde net als bij voetbalmaffia? Maar dan in de zin van dat mensen weten wat de koers gaat doen, ipv de uitslag word 2-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Met Holden stel je je verlies alleen maar uit; tenzij je geluk hebt dat de koers zich na verloop van tijd herstelt. Maar wie biedt je die garantie?

Je vergeet alleen te vermelden wat er eventueel ook kan gebeuren, namelijk dat ie weer stijgt naar $130. Holder heeft meer winst dan de gast die met verlies verkocht, want die koopt weer als ie stijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:
YODL is niks voor mij.

Ik vind het niet waard als ik nu 100 investeer en over een jaar 500 eruit haal.
Of als ik 5000 investeer dat ik 15000 eruit haal.

Winst is winst maar toch denk ik zo.

Dat is tijdelijk geld. Echte big money verdienen met HODL is helaas allang al voorbij.
En hoeveel denk je dat er van die 100 Euro is geworden als het op een spaarrekening staat?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Pvesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:
Denken jullie dat er iets van een Crypto maffia bestaat of iets dergelijks? Het zelfde net als bij voetbalmaffia? Maar dan in de zin van dat mensen weten wat de koers gaat doen, ipv de uitslag word 2-1.
Dat twitter bericht van enkele dagen geleden leek de ban door china al te voorspellen, als je had geluisterd..

Overigens denk ik dat we de grootste klap nu wel hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Wie is in het verleden eigenlijk rijk van geworden door te verkopen? Juist niet veel mensen. HODL.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Het risico bij uitstappen met verlies en later terugkopen is dat niemand weet tot hoever de daling gaat, of het überhaupt nog wel verder zakt en hoe snel de prijs weer omhoog schiet vervolgens. Voor hetzelfde geld schiet de koers vannacht weer met 500 omhoog, kun je bovenop je verlies nog duurder terugkopen ook. Dan slaap ik als hodler toch net iets lekkerder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
De koers wordt niet door 1 iemand bepaald, maar door iedereen die handelt. Natuurlijk heb je whales die een behoorlijke invloed kunnen uitoefenen, maar bij bitcoin gaat er zoveel geld in om dat je van verre huize moet komen om dat te bewerkstelligen. Je best bet is eigenlijk inside information (er zullen vast Chinezen zijn die goed hebben geboerd bij de huidige daling door de boel te shorten)
Zhou schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:07:
Wie is in het verleden eigenlijk rijk van geworden door te verkopen?
Shorters? :) Ik noem een Michael Burry die $800 miljoen verdiende door de hypotheekmarkt te shorten net voor de crisis van 2008.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2017 11:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Boltinus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:46:
[...]

Valt binnen de bandbreedte en zit ongeveer 10% boven het gemiddelde .
Bodemvissen is juist erg moeilijk, daarom kies ik meestal iets boven de bodem met iets meer zekerheid.

Op moment van schrijven zijn we voor de 2de keer de $3100 aan het testen ... en dalende .. orderboek smelten de bids weg als sneeuw voor de zon
Echt he. Ik denk(speculatie) dat de dalende trend blijft gaan dit weekend.

Overigens mijn account bij litebit ivm laatste ontwikkelingen opgezet.
Keurige reactie gekregen:
We vinden het jammer dat u wilt weg gaan bij LiteBit maar wij snappen uw keuze. Uw LiteBit account en al uw gegevens zijn bij deze verwijderd. Wij wensen u in de toekomst nog veel succes toe.

Nogmaals excuses voor het ongemak dat wij hebben veroorzaakt.

Met vriendelijke groet / Your sincerely,

Nicky

Online Marketing
LiteBit.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
In de 'gereguleerde' markt heb je al een enorme maffia. Deze markt is ongereguleerder. Op geld komen maffia figuren af dus is het wel te verwachten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
MarcelP102 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:06:
[...]

Dat twitter bericht van enkele dagen geleden leek de ban door china al te voorspellen, als je had geluisterd..

Overigens denk ik dat we de grootste klap nu wel hebben gehad..
Op Twitter staat zoveel..Mensen voorspellen dat de wereld morgen vergaat op Twitter, dat gebeurd toch ook niet? Is makkelijk praten zo achteraf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
ionn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:
[...]

Je vergeet alleen te vermelden wat er eventueel ook kan gebeuren, namelijk dat ie weer stijgt naar $130. Holder heeft meer winst dan de gast die met verlies verkocht, want die koopt weer als ie stijgt.
Verschillende scenarios, want als hij zakt naar 90, dan verkoopt, doorzakken naar 70 en dan weer gaat stijgen en je koopt bij 80 heb je nog steeds meer winst door te verkopen en kopen dan als je hodl. Als hij naar 130stijgt zit de verkoper/koper er allang al weer in(of is er nooit uit gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:
[...]

En hoeveel denk je dat er van die 100 Euro is geworden als het op een spaarrekening staat?
100 euro en 5 cent, maar dan staat het wel veilig 8)

Daarom heb ik meer interesses in day trading.

Ik wil liever geld leren verdienen ipv eenmalig iets verdienen.

Je punt snap ik heel goed, ben ik ook mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:09:
[...]

In de 'gereguleerde' markt heb je al een enorme maffia. Deze markt is ongereguleerder. Op geld komen maffia figuren af dus is het wel te verwachten.
Hij vroeg specifiek mensen die wisten wat de koers ging doen. Dat kan natuurlijk niet, je kunt niet voorspellen wat iedereen gaat doen. Of denk je dat je gemindcontrold wordt oid? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:12:
[...]

Hij vroeg specifiek mensen die wisten wat de koers ging doen. Dat kan natuurlijk niet, je kunt niet voorspellen wat iedereen gaat doen. Of denk je dat je gemindcontrold wordt oid? ;)
Eens, maar dat geld voor de 'normale' markt ook natuurlijk. En toch zijn er mensen die handelen met voorkennis. Dat zal hier niet anders zijn. Genoeg mensen die wisten wat China ging doen natuurlijk :)

Aanvulling:
Even over mindcontrol... ;) Denk je echt dat je altijd handelt uit je eigen vrije wil?

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-09-2017 11:16 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:54
Zhou schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:07:
Wie is in het verleden eigenlijk rijk van geworden door te verkopen? Juist niet veel mensen. HODL.
Maar wanneer verkoop je dan wel :? Als je tot je dood vasthoudt ben je er ook niets wijzer van geworden (behalve jezelf rijk rekenen. ;)
Ik snap best dat mensen winst gepakt hebben in het verleden.
Als je btc op 10 had gekocht en op 200 verkocht had je toendertijd een goeie deal gedaan. Niemand zal op dat moment tegen die persoon gezegd hebben dat hij dom is geweest. Winst is winst. Achteraf is makkelijk praten natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@armageddon_2k1 Ja dat noemde ik al, maar ik vind dat van een totaal andere orde dan voetbalmaffia die games fixen, want dan heb je het echt over manipulatie. Dat zul je in de altcoinwereld veel sneller terugzien dan bij bitcoin, puur door het verschil in handelsvolume.
Even over mindcontrol... ;) Denk je echt dat je altijd handelt uit je eigen vrije wil?
Dat hangt af van je definitie van vrije wil ;). Emotie is in ieder geval een slechte raadgever, dat kan ik je wel vertellen ;(

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2017 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boltinus
Ik krijg wel respect voor de mensen die rustig 35% tot 50% van hun waarde zien verbranden in de hoop dat ...
Risk management is een onderdeel van beleggen en zeker aan te raden.
Want wat als je bijna €100.000,- hebt, ga je dan ook gewoon achterover zitten totdat het nog maar €50.000,- is?

Weet bijna 100% zeker dat nu iedereen roept NEE, dan stap ik snel uit ... maar waarom wel als het om 100K gaat, maar niet als het om €100,- gaat ... je accepteerd een zeker risico, maar tegen welke prijs voor elke prijs .. of het nu €100,- is of €100K.

Heel vaak ben ik uitgestapt op de beurs, omdat mijn strategie aangaf .. uitstappen.
Vervolgens ook meegemaakt dat het fonds toch een ommekeer maakte en ik toch nog iets hoger weer instapte.

Nu zul je zeggen, je hebt een stuk winst laten liggen ... ja, misschien wel, maar bij een verdere daling ook meer verlies voorkomen!
Zit er niet zo over in als je een klein stukje van de trein mist, als je maar weet wanneer je uit moet stappen en in moet stappen en dan vooral bij welke haltes en dat heet strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

migila schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:10:
[...]

Verschillende scenarios, want als hij zakt naar 90, dan verkoopt, doorzakken naar 70 en dan weer gaat stijgen en je koopt bij 80 heb je nog steeds meer winst door te verkopen en kopen dan als je hodl. Als hij naar 130stijgt zit de verkoper/koper er allang al weer in(of is er nooit uit gegaan)
Zit altijd een risico in. Hogere profits of hogere losses of je speelt safe en je hebt lage profits en lager verlies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik lees dit topic al een tijdje mee en verbaas me toch over de reacties. Vergelijken met de tulpenmanie zijn genoeg gemaakt en weggehoond, maar de overeenkomst is de blinde hebzucht. Ik zie hier voornamelijk (niet iedereen!) mensen spreken over beleggingsstrategieën, maar dan vaak nog op het niveau van beginnersvragen. En opmerkingen van er komt steeds meer interesse, vind je het gek als er 'rendementen' van tientallen en honderden procenten worden voorgespiegeld.
Ik hoop echt dat jullie niet allemaal nat gaan in dezen, maar over real life toepassingen hoor ik erg weinig. Ook ik vind het interessant om bv snel betalingen/overboekingen etc te kunnen doen, maar daar hebben we crypto niet voor nodig. Vooralsnog zie ik hoge kosten in dagelijks gebruik en weinig toegevoegde waarde. Die zal mijns inziens uiteindelijk in de techniek als smart contracts liggen en niet in het gebruik als munt op een creditcard. Fintech bedrijven als N26 en Revolut zorgen er nu al voor dat ik in allerlei valuta on the fly voor extreem lage kosten transacties kan doen.
Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, de techniek is revolutionair en is here to stay, maar de hausse rondom de waarde van allerlei vage munten lijkt me onhoudbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boltinus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:18:
Ik krijg wel respect voor de mensen die rustig 35% tot 50% van hun waarde zien verbranden in de hoop dat ...
Want wat als je bijna €100.000,- hebt, ga je dan ook gewoon achterover zitten totdat het nog maar €50.000,- is?

Weet bijna 100% zeker dat nu iedereen roept NEE, dan stap ik snel uit ... maar waarom wel als het om 100K gaat, maar niet als het om €100,- gaat ... je accepteerd een zeker risico, maar tegen welke prijs voor elke prijs .. of het nu €100,- is of €100K.

Heel vaak ben ik uitgestapt op de beurs, omdat mijn strategie aangaf .. uitstappen.
Vervolgens ook meegemaakt dat het fonds toch een ommekeer maakte en ik toch nog iets hoger weer instapte.

Nu zul je zeggen, je hebt een stuk winst laten liggen ... ja, misschien wel, maar bij een verdere daling ook meer verlies voorkomen!
Zit er niet zo over in als je een klein stukje van de trein mist, als je maar weet wanneer je uit moet stappen en in moet stappen en dan vooral bij welke haltes en dat heet strategie.
+1

Het kan mij nu ook niks schelen wat er met die 100 euro gebeurd.
Maar als ik 10k erop had, was ik wel zenuwachtig geworden. Had ik ook heel anders gedacht. En wie weet wat je op dat moment dan doet. Wij praten nu makkelijk natuurlijk.
Want 10k voor een gemiddelde inkomen is best wel wat. Dat is 1-2 jaar sparen met je partner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:12:
[...]

100 euro en 5 cent, maar dan staat het wel veilig 8)

Daarom heb ik meer interesses in day trading.

Ik wil liever geld leren verdienen ipv eenmalig iets verdienen.

Je punt snap ik heel goed, ben ik ook mee eens!
Dat snap ik, alleen is hodlen over het algemeen veiliger dan day traden. Dus dat strookt niet helemaal met elkaar :P
Er zijn meer mensen succesvol met hodlen dan met daytrading.

Ik denk dat het er per persoon ook wel vanaf hangt "wat voor geld" je er in hebt zitten.
Als van die 100.000 Euro je initiële inleg 5.000 Euro was, en dat heb je uitgebouwd door slim te handelen en er vroeg bij te zijn (coins die tig keer over de kop zijn gegaan), dan zit je er een stuk rustiger bij dan wanneer je net 75.000 Euro hebt geïnvesteerd :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
Zouden jullie deze eens willen invullen? Ben wel benieuwd. :)

Strawpoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
HODL + inkopen doen, maar kan maar 1 optie kiezen. Al impliceert het tweede natuurlijk ook wel een beetje het eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
[...]

Je hebt zowel gelijk als ongelijk. Want in elke "what-if" scenario zijn er 2 uitkomsten. De koers zakt verder of de koers hersteld, niemand die het kan voorspellen. Want ik kan jouw voorbeeld ook omdraaien.
Stel je koopt coin X voor €100,- en de koerst daalt naar €90,- en jij verkoopt met een 10tje verlies. De koers stijgt daarna toch net even wat vlotter dan je dacht en je koopt weer in op €110,- is je verlies €20,-.

Dat kun je alleen voorkomen door continu sell/buy orders te plaatsen. Dat moet je of automatiseren of de hele dag de tijd voor hebben. En de meeste kopers zijn daar of niet handig in of hebben er geen tijd voor. Voor de masse is het dus aanzienlijk slimmer om te buy and holden.
In een groei markt als deze is de kans dat ze de komende tijd gaat groeien aannemelijk dan dat ze zal gaan dalen. Maar alles heeft een risico. Als hodeler zul zo nu en dan toch tijd moeten investeren in je belegging. Zijn de bedrijven waarin je geinvesteerd hebt nog aan het ontwikkelen of sterft ze een langzame dood. Bepaal wanneer je uitstapt. Ik heb voor diverse coins een doel gesteld en als dat behaald is verkoop ik 90%, die overige 10% houd ik voor de "had ik maar" scenario's.

Bijkopen is alleen zinvol als je ook daadwerkelijk gelooft in de visie/toekomst van het bedrijf waarin je belegd. En met bijkopen op een lagere prijs verspreid je het risico van je belegging in die specifieke coin. Bij een kleine koersstijging maak je je eerder geleden verlies weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:28:
HODL + inkopen doen, maar kan maar 1 optie kiezen. Al impliceert het tweede natuurlijk ook wel een beetje het eerste.
Zat inderdaad ook zo te twijfelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
https://twitter.com/JihanWu/status/907662915905380353

Interessant om over na te denken. Niemand heeft gezegd dat die exchanges permanent dichtgaan. Zodra ze compliant zijn en een license krijgen kunnen ze waarschijnlijk weer de deuren openen.

Stel je die bullrun eens voor wanneer de eerste exchange het bericht de deur uit doet dat ze weer in business zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Aldus researcher WashingtonPost, verder nog onbevestigd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1rFU5w1.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anders op 15-09-2017 11:31 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:54
Anders schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:30:
Aldus researcher WashingtonPost, verder nog onbevestigd:
[afbeelding]
Eerst was het eind van de maand, nu eind van de dag :?
Gaat wel erg hard...

edit naar aanleiding van jouw edit: zouden ze als antwoord ook never mogen doorgeven :? :P

[ Voor 12% gewijzigd door ybos op 15-09-2017 11:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha
Ja hoor. Deze week nog gedaan :)
Mijn strategie, en die van andere "HODLers" is simpel: Dat spul houden voor de lange termijn. Ja, achteraf kun je makkelijk zeggen dat je op €4K had moeten verkopen om goedkoper terug te kopen. Maar voor hetzelfde geld was de koers eerst naar €6K gegaan. De buy&hold strategie rust op een simpele vraag: "heb je vertrouwen dat de investering in de, mogelijk verre, toekomst waardevol blijft?" Is het antwoord hierop "Ja", dan is B&H een valide strategie.

De paar keer dat ik heb geprobeerd om een koersbeweging te timen, pakte het niet bijzonder goed uit (altijd met kleine bedragen gedaan, dus de schade bleef beperkt). Je hoort veel verhalen van mensen die op het juiste moment kopen en verkopen en daarmee mooie winsten pakken. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die dat juist niet doen, maar die blijven veel liever stil.

Uiteindelijk heb je ook op de beurs genoeg mensen met een B&H strategie. Denk aan index-fondsen en de investeerders daarin (bv pensioenpotjes). Die overwinteren ook gewoon een bear-market of economische recessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Noxa schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:29:
[...]

Je hebt zowel gelijk als ongelijk. Want in elke "what-if" scenario zijn er 2 uitkomsten. De koers zakt verder of de koers hersteld, niemand die het kan voorspellen. Want ik kan jouw voorbeeld ook omdraaien.
Stel je koopt coin X voor €100,- en de koerst daalt naar €90,- en jij verkoopt met een 10tje verlies. De koers stijgt daarna toch net even wat vlotter dan je dacht en je koopt weer in op €110,- is je verlies €20,-.
Dat laatste klopt niet. Als je voor € 100 hebt gekocht en voor € 90 verkoopt heb je € 10 verlies.
Hoeveel de munt naderhand ook in waarde stijgt.

Voor de rest snap ik je verhaal hoor, als ik je reactie zie verschillen we simpelweg van risico profiel.
Mijn post was een reactie op een andere gebruiker, die het logisch vond om te blijven inkopen bij een dalende koers. Ik wilde simpelweg aangeven dat dit niet persé logsisch is, maar wel een persoonlijke keuze.
Een keuze die zowel goed als fout kan uitpakken. Maargoed; dat is met de hele cryptomarkt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Waarom zegt iedereen trouwens dat de markt niet te voorspellen is? Als coin 'x' in Q4 2017 een alpha van zijn platform uitbrengt, dan is het toch redelijk te voorspellen dat de waarde zal gaan stijgen? Hetzelfde als met de forks van de grote munten. Tis niet makkelijk, maar om het onmogelijk te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:36:
Waarom zegt iedereen trouwens dat de markt niet te voorspellen is? Als coin 'x' in Q4 2017 een alpha van zijn platform uitbrengt, dan is het toch redelijk te voorspellen dat de waarde zal gaan stijgen? Hetzelfde als met de forks van de grote munten. Tis niet makkelijk, maar om het onmogelijk te noemen...
Als een crypto een aankondiging doet van nieuwe features, blijft de vraag in hoeverre de impact van dit nieuws al in de koers van de munt is verwerkt. De best ingelichte traders zullen bij positief nieuws namelijk gelijk munten inkopen, waardoor de waarde stijgt.

Als jij vervolgens het bericht een paar uur later leest, is de koerscorrectie (voor een deel) al doorgevoerd; waardoor het zomaar kan zijn dat de door jou verwachte stijging niet meer plaats vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, als we wisten wanneer we moesten uit en instappen is de lol eraf.
Als je nu weet dat hij naar de 2000 zakt stapt iedereen uit, maar dat weet je niet.

Long term maakt het niet uit wat hij doet. De BTC kan naar 100 dollar gaan, als hij over 3 jaar maar op 5000+ staat

je elke dag elke minuut bezig houden met de koers is ook niet gezond. Bij elke daling maar willen uitstappen om lager te kunnen instappen is ook handel, maar ik merk bij mezelf dat ik er veel teveel mee bezig ben.

Ik heb hiernaast pensioen in aandelen/obligaties en spaargeld, ik ga ook niet elke dag kijken wat dat waard is.

Met de huidige spaarrente en het overal negatieve van banken etc vond ik het een idee om een deel van spaargeld om te zetten in crypto.
Het geld wat ik er in heb zitten heb ik mentaal al afgeschreven, mocht ik er ooit iets aan over houden mooi meegenomen. Mocht crypto de nek om gedraaid worden door figuren in de banken/overheid wereld, want die willen de macht houden so be it.

Desalniettemin moet iedereen doen wat hij leuk vindt. Day trading, nieuws volgen. Sommige komen hier elke dag, andere zie je bijna nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 15-09-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
Viper® schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:39:
[...]
je elke dag elke minuut bezig houden met de koers is ook niet gezond. Bij elke daling maar willen uitstappen om lager te kunnen instappen is ook handel, maar ik merk bij mezelf dat ik er veel teveel mee bezig ben.
Dit stukje merk ik bij me zelf ook. Maar heb het gevoel als ik het nu links laat liggen dat ik teveel 'Nieuws' ga missen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
m181087 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:34:
Mijn post was een reactie op een andere gebruiker, die het logisch vond om te blijven inkopen bij een dalende koers. Ik wilde simpelweg aangeven dat dit niet persé logsisch is, maar wel een persoonlijke keuze.
Een keuze die zowel goed als fout kan uitpakken. Maargoed; dat is met de hele cryptomarkt het geval.
Nou ja, het kan alleen fout uitpakken als de koers niet opnieuw stijgt. Ik denk de meesten hier wel verwachten dat de koers van de bitcoin uiteindelijk weer over de huidige ATH zal gaan. Als we dat als gegeven beschouwen, dan is de inkopen spreiden over een langere periode op zich een veilige strategie. Natuurlijk kun je meer winst pakken door groot in te kopen in het dal, maar dan moet je wel verdomde goed kunnen voorspellen wanneer dat dal dan ongeveer zal plaatsvinden :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pvesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:41:
[...]

Dit stukje merk ik bij me zelf ook. Maar heb het gevoel als ik het nu links laat liggen dat ik teveel 'Nieuws' ga missen :'(
Me 2

Ik kijk om de 5 minuten naar de BTC koers...letterlijk om de 5 minuten de hele dag door.

Terwijl ik 100 euro erin heb zitten wat voor mij geen waarde heeft.

Ik wil zo laag mogelijk nog 100 of 200 erin kunnen pompen.

Wil de trein niet missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pvesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:41:
[...]

Soms zie ik mensen die continue op facebook zitten, dat vind ik dan weer 'stom'.

Kijk ik nu kritisch naar mezelf, dan kijk ik via apps wel bijna elk uur wat de koers doet. Bijna een obsessie.
Terwijl de bitcoin er al is sinds 2013 volgens mij. Ik heb me er jaren niet druk over gemaakt, why start now.
Stop er geld in wat je kan missen en waar je je niet druk over maakt.

Ik ga vanavond weer gezellig bier drinken en feesten en er hopelijk het hele weekend niet mee bezig zijn. 8)
Overigens heb ik goede adviezen en mooie teksten, maar vaak zijn dat de mensen die hunzelf slecht kunnen adviseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 15-09-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Theniers schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:36:
Mwah... Neem bv de E-dinar. Prachtige roadmap in geuren en kleuren, maar een kansloze koers. Of neem PayCoin, met op zich nog wel activiteit in 2015 maar in dezelfde periode een totaal ingestorte koers.

Vaar niet blind op mooie roadmaps, maar graaf dieper.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Viper® schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:44:
Terwijl de bitcoin er al is sinds 2013 volgens mij.
2009. Ik denk wel dat 2013 het jaar was waarin de massa enthousiast werd. Heeft natuurlijk ook wel te maken met de beschikbaarheid van tools en services. Het was in het begin denk ik best lastig voor een leek om aan bitcoins te komen. Nu betaal je gewoon met iDeal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
.oisyn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:48:
[...]

2009. Ik denk wel dat 2013 het jaar was wanneer de massa enthousiast werd. Heeft natuurlijk ook wel te maken met de beschikbaarheid van tools en services. Het was in het begin denk ik best lastig voor een leek om aan bitcoins te komen. Nu betaal je gewoon met iDeal :)
Hehe klopt. Toen moest ik nog via mij Mastercard via allerlei obscure Russische sites gaan om aan coins te geraken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Anders schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:48:
[...]

Mwah... Neem bv de E-dinar. Prachtige roadmap in geuren en kleuren, maar een kansloze koers. Of neem PayCoin, met op zich nog wel activiteit in 2015 maar in dezelfde periode een totaal ingestorte koers.
Sterker nog, de persoon achter PayCoin heeft al "schuldig" gepleit op een fraude aanklacht en wacht momenteel op de strafbepaling (die mogelijk niet mals is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Gek orderboek op BTC/USDT op bittrex, zit een bot heel de tijd de BID prijs op 3055 usd te houden met 0,001-0,004 BTC. Terwijl de ASKs lager liggen, rond 3030-3045. Of is dit dan arbitrage?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-09-2017 11:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:56:
Gek orderboek op BTC/USDT op bittrex, zit een bot heel de tijd de BID prijs op 3055 usd te houden met 0,001-0,004 BTC. Terwijl de ASKs lager liggen, rond 3030-3045. Of is dit dan arbitrage?
Vast een bot.
Ik zag op Bittrex gisteren een bot die orders letterlijk 1:1 van bid naar ask schoof. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
Pvesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:23:
Zouden jullie deze eens willen invullen? Ben wel benieuwd. :)

Strawpoll
Tussenstand 12:00

[ Voor 9% gewijzigd door Son Gohan op 15-09-2017 12:03 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).