PCJR schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:36:
Waarom zou je nu alles verkopen? Dan heb je toch verlies...
Wacht gewoon dat het weer opkomt naar de 4000 eur/btc. Komt echt wel weer, over een week of over een half jaar, dat boeit toch niet echt?
Ik koop net een beetje extra bij deze dagen, om dan in te zetten in Bitconnect, Hashflare, Bitpetite en Chaingroup. Dat loopt toch wel.
Pas als de koers weer bij 4k komt heeft het zin om te verkopen. Nu moet je net kopen, lijkt me

Die redenatie zie ik hier vaker komen, maar daar ben ik het niet mee eens.
Als je een crypto koopt voor € 100,00 en hij daalt naar € 90,00, heb je € 10,00 verlies. Dat verlies kun je nemen, maar je kunt ook Holden. Als de koers na de dip weer beging te stijgen, heb je als Holder geluk; je hebt immers niet verkocht, dus pak je ook gelijk de stijging weer mee.
Op dit moment verwacht ik een verdere daling van de crypto's. Door nu uit te stappen beperk ik mijn verlies tot € 10,00. Stel de koers zakt nu naar € 70,00; dan is mijn verlies € 10,00, terwijl de Holder nu € 30,00 verlies heeft.
Ik las hier gisteren nog een bericht van iemand die beweerde dat zolang je maar Hold, je geen verlies hebt. Dat is pertinent onjuist. Ook als de waarde van een munt daalt heb je verlies; of je nu Hold of niet.
Met Holden stel je je verlies alleen maar uit; tenzij je geluk hebt dat de koers zich na verloop van tijd herstelt. Maar wie biedt je die garantie?
Bijkopen bij een lagere koers kan een strategie zijn, maar vereist veel geld. Het bijkopen vergroot je inleg in de munt. Stel in het ergste geval dat de crypto's nooit meer herstellen naar het koersniveau van vandaag ben je dus niet alleen je initiele inleg kwijt, maar ook de daaropvolgende inleggen.
Hoe is dat zo moeilijk te begrijpen?