Hij staat inmddels alweer op 0,00026 en zojuist werd er een sell wall van 160.000 BNB binnen 30seconde opgesloktrvT schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:04:
Ik heb gisteravond al mijn stratis verkocht en ben all-in gegaan bij BNB @ 0,00187
Ik verwacht dat deze komende week zeker over zijn kop zal gaan. Hij is nu 0,0024
Veel mensen hebben deze coin afgelopen week gedumpt ivm het ico verbod in China, daardoor is de coin 65% in waarde gedaald.
Afgelopen nacht heeft Binance een groot onderhoud gehad waardoor het nu geen chinese exchange meer is, maar internationaal. Alle chinese gebruikers worden naar een pagina gestuurd dat ze de coins kunnen uithalen, voor hen is handelen nu niet meer mogelijk. tevens heeft het aangekondigd op zeer korte termijn westerse munten toe te gaan voegen (waarschijnlijk iets zoals stratis, ubiq, waves, ark en verge). Binance heeft maar 18% Chinese gebruikers en het is de snelst groeiende exchange in azië en slechts 45 dagen oud
Tevens gaan er nu geruchten dat het ico verbod maar voor de korte termijn is aangezien het gereguleerd gaat worden.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat dit een perfecte kans is om in te stappen! er is een zeer geleidelijke groei zonder echte pumps.
[afbeelding]
Haha, dat 'partnership' is blijkbaar gewoon het feit dat ze Google Cloud diensten gebruiken ofzo... de deugnieten.Waking_The_Dead schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:45:
Nieuwe ATH voor OMG na een tease op Twitter over een mogelijk partnership met Google...
https://twitter.com/ruxperience/status/905745137145331713
ja, of dat ze ook wel eens iets opzoeken via Google.. of een Android telefoon hebben gekocht..Waking_The_Dead schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:21:
[...]
Haha, dat 'partnership' is blijkbaar gewoon het feit dat ze Google Cloud diensten gebruiken ofzo... de deugnieten.
Net zoals die dude die een samenwerking aan zou gaan met elon musk, met foto en een handschudding erbij, wat achteraf gewoon op een beurs was gemaakt.Waking_The_Dead schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:21:
[...]
Haha, dat 'partnership' is blijkbaar gewoon het feit dat ze Google Cloud diensten gebruiken ofzo... de deugnieten.
Boefjes.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik heb nu voor ongeveer een 900 dollar in crypto.
Wat zijn voor jullie de beste(betrouwbare) nieuws portals m.b.t. crypto news ?
There is no sadder sight than a young pessimist.
Verwijderd
Dit topic!Thrilseeka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:40:
Ik heb nu voor ongeveer een 900 dollar in crypto.
Scherp
Ik doel meer op nieuws m.b.t. ICO's en uiteraard vernieuwingen binnen huidige coins
There is no sadder sight than a young pessimist.
Wat vinden jullie van de ripple zien juillie er potentie in na heel wat topics gelezen te hebben zou ik ook graag willen weten wat de Tweakers er van vinden.
Dan heb je denk ik niet goed gelezenMir64za schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:48:
Wat vinden jullie van de ripple zien juillie er potentie in na heel wat topics gelezen te hebben zou ik ook graag willen weten wat de Tweakers er van vinden.
Moet je per se wachten tot je Bitcoin geheel binnen Electrum is gearriveerd voor je deze weer kan verzenden naar bv Bittrex. Ik wacht altijd tot die geheel groen is maar krijg het gevoel dat het al veel eerder kan maar durf het niet proberen bang dat ik de BC kwijtraak
Iemand al eens geprobeerd?
Scheelt weer half uur of uur als dat kan kan net verschil tussen wel of niet en mooie kans missen
Ondertussen druk de OMG en NEO aan het volgen of die nog opnieuw omhoog gaat
Scheelt weer half uur of uur als dat kan kan net verschil tussen wel of niet en mooie kans missen
[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 07-09-2017 16:53 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Hoe gaan jullie eigenlijk om met de belastingdienst ?
Dan heb ik het niet over de discussie wel/niet opgeven, maar meer de administratie.
Ik heb maandje terug voor een klein bedrag (+/- 100) altcoins gekocht, met als insteek: 'ik zie over 6 a 12 maanden wel wat het gedaan heeft'.
Nu begin ik toch steeds meer interesse te krijgen om meer te gaan investeren, en misschien zelfs te gaan traden. Voor ik dit doe wil ik mij meer verdiepen in het hele crypto.
Een belangrijke vraag die steeds bij mijzelf opkomt is: Hoe ga ik alles documenteren, mocht het ooit gebeuren dat de belastingdienst hier naar vraagt, maar ook voornamelijk voor mij zelf.
Wat is jullie aanpak hierin?
Ik weet dat er exchanges zijn waar je een overzicht naar excel kan exporteren. Maar welke gegevens zijn nou van belang ?
Dan heb ik het niet over de discussie wel/niet opgeven, maar meer de administratie.
Ik heb maandje terug voor een klein bedrag (+/- 100) altcoins gekocht, met als insteek: 'ik zie over 6 a 12 maanden wel wat het gedaan heeft'.
Nu begin ik toch steeds meer interesse te krijgen om meer te gaan investeren, en misschien zelfs te gaan traden. Voor ik dit doe wil ik mij meer verdiepen in het hele crypto.
Een belangrijke vraag die steeds bij mijzelf opkomt is: Hoe ga ik alles documenteren, mocht het ooit gebeuren dat de belastingdienst hier naar vraagt, maar ook voornamelijk voor mij zelf.
Ik weet dat er exchanges zijn waar je een overzicht naar excel kan exporteren. Maar welke gegevens zijn nou van belang ?
Verwijderd
Er is maar 1 manier om met de Belastingdienst om te gaan, dat is volgens hun regels. De waarde van je Crypto-portfolio op 31 december moet je meenemen als bezit in Box 3.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:16:
Ik denk dat ik persoonlijk de stand op 31-12-2018 screenshots maak van mijn portfolio en timestamp. Zou voldoende bewijs moeten zijn. En anders inderdaad een export.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:16:
V-Strom 650
Ik beschouw mijn crypto portfolio net als mijn poker bankroll als €0 totdat ik daadwerkelijk iets laat uitbetalen. Daar moet ik wel bij vermelden dat het niet om noemenswaardige bedragen gaat, ben maar een student.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:16:
edit: ik houd wel in een kladblok bestandje een beetje bij wat ik koop qua crypto, maar dat is meer voor mijzelf dan om het ooit aan de belastingdienst te hoeven tonen. Of voor de politie als ze zich afvragen waar ik ineens een Lambo van kan betalen
[ Voor 10% gewijzigd door Larkinzzz op 07-09-2017 17:51 ]
Heb ze een tijdje gemined, maar verwacht er eigenlijk niets van en staan in een lokale wallet. Het is dat ik ze niet via Bittrex kan verkopen, anders had ik dat al gedaansavale schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:57:
Wat denken jullie trouwens van Signatum?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Hier exact het zelfde. Heel erg spijt dat ik het niet direct verkocht heb toen het op 0.13 cent stond.. heb er een bult van gemined ook. T is dat ik het nergens kan verkopen anders was het al weg geweest.Taro schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:19:
[...]
Heb ze een tijdje gemined, maar verwacht er eigenlijk niets van en staan in een lokale wallet. Het is dat ik ze niet via Bittrex kan verkopen, anders had ik dat al gedaan
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
https://twitter.com/mike_boutwell1/status/905781641171304448Waking_The_Dead schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:21:
[...]
https://cloud.google.com/customers/omise/
Ben je tevreden over electrum wallet? Ik moet eigenlijk een tijdelijke oplossing hebben voor mijn btc totdat mijn hardware wallet er is over enkele weken. Op exchange laten staan lijkt me niet zo handig.ErikRo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:51:
Moet je per se wachten tot je Bitcoin geheel binnen Electrum is gearriveerd voor je deze weer kan verzenden naar bv Bittrex. Ik wacht altijd tot die geheel groen is maar krijg het gevoel dat het al veel eerder kan maar durf het niet proberen bang dat ik de BC kwijtraak![]()
Gebruik de zoekfunctie evenNurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:16:
Het is al vele keren eerder besproken.
Dat uiteraard.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:23:
[...]
Er is maar 1 manier om met de Belastingdienst om te gaan, dat is volgens hun regels. De waarde van je Crypto-portfolio op 31 december moet je meenemen als bezit in Box 3.
Maken jullie een simple excell file met x aantal uitgaven aan bepaalde coins. En is dit genoeg om aan de BD te verklaren waar je groeiende vermogen vanaf komt?
Er is idd genoeg over de belastingdienst besproken, maar die post geven niet genoeg antwoord op mijn vragen.Slux schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:45:
[...]
Gebruik de zoekfunctie even
Het is al vele keren eerder besproken.
Maar mijn vraag doelt dan ook voornamelijk op de administratie. Hoe houden jullie het een en ander bij?
[ Voor 0% gewijzigd door Nurksis op 07-09-2017 19:10 . Reden: Typo ]
Wat wil je bij houden? je moet toch gewoon de waarde noteren op 31-12? en die invullen bij je aangifte? of zie ik iets over het hoofdNurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:09:
[...]
Dat uiteraard.
Maken jullie een simple excell file met x aantal uitgaven aan bepaalde coins. En is dit genoeg om aan de BD te verklaren waar je groeiende vermogen vanaf komt?
[...]
Er is idd genoeg over de belastingdienst besproken, maar die post geven niet genoeg antwoord op mijn vragen.
Maar mijn vraag doelt dan ook voornamelijk op de administratie. Hoe houden jullie het een en ander bij?
Het maakt de Belastingdienst toch niet uit met welke coins je welk verlies en welke winst hebt gemaakt op welke dag? Als het totaal van het vermogen maar wordt doorgegeven. En of het nou van je rekening af is gehaald of op een exchange staat doet niets af aan het totaal van het vermogen, waar het om gaat.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:09:
[...]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Verwen jezelf en ga het bijhouden in Blockfolio! Overzichtelijker, grafische weergave en werkt gewoon prettig!Larkinzzz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:48:
[...]
edit: ik houd wel in een kladblok bestandje een beetje bij wat ik koop qua crypto, maar dat is meer voor mijzelf dan om het ooit aan de belastingdienst te hoeven tonen. Of voor de politie als ze zich afvragen waar ik ineens een Lambo van kan betalen
Dat dacht ik dus ook, maar dacht iets anders gelezen te hebben (volgens mij in dit draadje) over als de BD jou doorlicht dat het toch wel handig kon zijn.Taro schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:13:
[...]
Het maakt de Belastingdienst toch niet uit met welke coins je welk verlies en welke winst hebt gemaakt op welke dag? Als het totaal van het vermogen maar wordt doorgegeven. En of het nou van je rekening af is gehaald of op een exchange staat doet niets af aan het totaal van het vermogen, waar het om gaat.
Ik maak mij er ook niet al te druk over, wil het voornamelijk voor mijzelf, en tot dusver zijn mijn bedragen niet noemenswaardig.
Over het bedrag dat je op je bankrekening terug zet moet je ook belasting (rendement belasting) betalen. Echter in het andere topic is daar uitgebreid over gesproken en is het hier volledig offtopic.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:19:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar dacht iets anders gelezen te hebben (volgens mij in dit draadje) over als de BD jou doorlicht dat het toch wel handig kon zijn.
Ik maak mij er ook niet al te druk over, wil het voornamelijk voor mijzelf, en tot dusver zijn mijn bedragen niet noemenswaardig.
Lees even terug, daar ging deze discussie niet overPractics schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:22:
[...]
Over het bedrag dat je op je bankrekening terug zet moet je ook belasting (rendement belasting) betalen. Echter in het andere topic is daar uitgebreid over gesproken en is het hier volledig offtopic.
Ja best wel het is simpel en heb het op zowel pc als mobiel. Makkelijk te bedienen en intiutief.zorss schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:26:
[...]
Ben je tevreden over electrum wallet? Ik moet eigenlijk een tijdelijke oplossing hebben voor mijn btc totdat mijn hardware wallet er is over enkele weken. Op exchange laten staan lijkt me niet zo handig.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Simpel: waarde per 1 januari screenshot op Blockfolio nemen en basta. Als Belastingdienst iets anders vindt moeten zij dat bewijzen en dat zal niet veel anders uitpakken. Aangezien er geen sluitkoers is zoals op de beurs zal een daggemiddelde wellicht de norm worden.Nurksis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:19:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar dacht iets anders gelezen te hebben (volgens mij in dit draadje) over als de BD jou doorlicht dat het toch wel handig kon zijn.
Transactieoverzicht is mijns inziens niet nodig, dat is ook het voordeel van "fotomoment" op 1 januari. Een vette dip op 1 januari is dan ook erg fijn, maar anders betaal ik de 1.65-2% box 3 met liefde hoor, stelt niks voor.
Ik tik ook alles in excel in maar begin steeds meer het overzicht kwijt te raken maar eens proberen dan.Daniel-p schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:15:
[...]
Verwen jezelf en ga het bijhouden in Blockfolio! Overzichtelijker, grafische weergave en werkt gewoon prettig!
Waarom zou je het überhaupt aangeven, het is toch juist allemaal erg anoniem i.t.t. bankrekeningen in europa.
- Anoniem impliceert niet dat je het niet op hoeft te geven; dat niet doen valt gewoon onder belastingfraude en dergelijke suggesties worden hier niet gewaardeerd -
- Anoniem impliceert niet dat je het niet op hoeft te geven; dat niet doen valt gewoon onder belastingfraude en dergelijke suggesties worden hier niet gewaardeerd -
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2017 23:54 ]
Second!Wuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:39:
Waarom zou je het überhaupt aangeven, het is toch juist allemaal erg anoniem i.t.t. bankrekeningen in europa.
Of ligt het aan het feit dat ik Belg ben dat ik zo denk?
Omdat dat illegaal is misschien? Belastingfraude doe je maar in Griekenland.Wuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:39:
Daarnaast is het erg oneerlijk tegenover je medemens die wel gewoon belasting betaald. De belasting die de overheid misloopt door belastingfraudeurs zullen op een of andere manier toch geind moeten worden en dat gaat door belastingverhogingen voor iedereen.
[ Voor 30% gewijzigd door Bartske op 07-09-2017 19:47 ]
Het FD gisteren:Wuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:39:
https://fd.nl/opinie/1216...n-een-gevaarlijke-illusie
Je betaalt pas nadat je >25k bezittingen hebt, daarover hoef je amper 2% af te dragen. Ik snap niet waarom men dit niet accepteert
2% is ook geen scheet in vergelijking wat wij belgen dienen te betalen. Als je een beetje actief belegt mag je mooi 33% betalen ( = divers inkomen).Rookert25 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:37:
[...]
Simpel: waarde per 1 januari screenshot op Blockfolio nemen en basta. Als Belastingdienst iets anders vindt moeten zij dat bewijzen en dat zal niet veel anders uitpakken. Aangezien er geen sluitkoers is zoals op de beurs zal een daggemiddelde wellicht de norm worden.
Transactieoverzicht is mijns inziens niet nodig, dat is ook het voordeel van "fotomoment" op 1 januari. Een vette dip op 1 januari is dan ook erg fijn, maar anders betaal ik de 1.65-2% box 3 met liefde hoor, stelt niks voor.
Leuk zo'n artikel, maar toch heeft de belastingdienst geen enkel idee wat ik heb gekocht, wat ik heb gemined en wat dat vandaag de dag allemaal waard is. En als ik op 31-12 aangeeft dat ik 250.000 € aan bitcoins heb en op 1 januari verlies ik mijn wallet.dat heb ik helemaal niks. Dus zolang ik ze niet omzet naar fiat heb ik geen behoefte om er aangifte over te doen en zie ik ook niet in waarom ik ze aan zou moeten geven, tenslotte heb ik op het moment dat ze in de wallet zitten geen fiat, maar louter virtuele muntjes die pas als iemand ze van me koopt wat waard worden.Rookert25 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:47:
[...]
Het FD gisteren:
https://fd.nl/opinie/1216...n-een-gevaarlijke-illusie
Je betaalt pas nadat je >25k bezittingen hebt, daarover hoef je amper 2% af te dragen. Ik snap niet waarom men dit niet accepteert
Zolang ik niks uitbetaal ga ik toch zeker geen belasting over iets digitaals betalen wat van de 1 op de andere dag zomaar €0 waard kan zijn. Of krijg ik al mijn belasting gewoon terug als ik mijn complete poker bankroll verspeel? dacht het niet.Bartske schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:45:
[...]
Omdat dat illegaal is misschien? Belastingfraude doe je maar in Griekenland.
Daarnaast is het erg oneerlijk tegenover je medemens die wel gewoon belasting betaald. De belasting die de overheid misloopt door belastingfraudeurs zullen op een of andere manier toch geind moeten worden en dat gaat door belastingverhogingen voor iedereen.

Lees net hierboven dat het pas hoeft bij >€25.000 vermogen, dus ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Larkinzzz op 07-09-2017 20:03 ]
250.000 € aan bitcoins en geen back up van je .dat fileWuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:57:
[...]
Leuk zo'n artikel, maar toch heeft de belastingdienst geen enkel idee wat ik heb gekocht, wat ik heb gemined en wat dat vandaag de dag allemaal waard is. En als ik op 31-12 aangeeft dat ik 250.000 € aan bitcoins heb en op 1 januari verlies ik mijn wallet.dat heb ik helemaal niks. Dus zolang ik ze niet omzet naar fiat heb ik geen behoefte om er aangifte over te doen en zie ik ook niet in waarom ik ze aan zou moeten geven, tenslotte heb ik op het moment dat ze in de wallet zitten geen fiat, maar louter virtuele muntjes die pas als iemand ze van me koopt wat waard worden.

Totaal verkeerde insteek. Je geld kan ook gestolen worden vanuit je internetbankieren omgeving, je beleggingen kunnen opeens finaal floppen, etc. Alles kan naar €0,-, dat het de potentie heeft maakt nog niet dat je niets moet doorgeven.Larkinzzz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:00:
Zolang ik niks uitbetaal ga ik toch zeker geen belasting over iets digitaals betalen wat van de 1 op de andere dag zomaar €0 waard kan zijn.
Weet iemand de reden voor de QTUM stijging vandaag btw? Ik weet dat ze een aantal zaken gaan aankondigen begin volgende week, maar vind het nog wat vroeg om opeens zo flink te stijgen.
Er is ook nog een "egoïstische" reden. Voor een relatief laag bedrag aan belasting heb je wit geld. Wordt dat 2x (of 10x) zoveel waard, dan is het nog steeds wit. Heb je het in het verleden niet aangegeven, dan is dat grote bedrag later ook nog steeds zwart. Succes om daarmee een auto of een huis te kopen.Wuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:57:
[...]
Leuk zo'n artikel, maar toch heeft de belastingdienst geen enkel idee wat ik heb gekocht, wat ik heb gemined en wat dat vandaag de dag allemaal waard is. En als ik op 31-12 aangeeft dat ik 250.000 € aan bitcoins heb en op 1 januari verlies ik mijn wallet.dat heb ik helemaal niks. Dus zolang ik ze niet omzet naar fiat heb ik geen behoefte om er aangifte over te doen en zie ik ook niet in waarom ik ze aan zou moeten geven, tenslotte heb ik op het moment dat ze in de wallet zitten geen fiat, maar louter virtuele muntjes die pas als iemand ze van me koopt wat waard worden.
Zijn er hier mensen die ook software gebruiken voor het traden? Ik werk zelf gewoon met Bittrex, maar zag op youtube beelden van bijv. MetaTrader 5 (MQL4).
Treurig om te zien hoeveel belastingfraudeurs er aanwezig zijn hier. Geeft aardig het niveau aan momenteel..

Tot je op een dag de boel wel verkoopt voor fiat en dat wil gaan gebruiken. Dan komt de BD toch even vriendelijk doch dringend vragen waar dat geld vandaan komt. En dan kun je flinke boetes betalen over de niet betaalde belasting.Wuzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:57:
[...]
De Nederlandse vermogensrendementsheffing is peanuts voor cryptocurrency-investeringen, omdat die juist uitgaat van laag-renderend vermogen. Je kunt heel goedkoop je geld wit houden. Dit in tegenstelling tot de meeste landen, waar je belasting betaalt over de hoeveelheid gemaakte winst.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Meh, ik wil BTC fors inkopen onder het mom van HODL. Maar gezien de koers de laatste tijd afvlakt zit ik stiekem te hopen dat hij nog eens een keertje instort a la afgelopen weekend. Met name omdat ik met de uitspraak van Goldman Sachs nog steeds in mn maag zit. Ja BTC is afgelopen weekend gekrompen, maar bij lange na niet het getal dat Goldman Sachs voorspeld had, plus is BTC daarna weer naar boven gecorrigeerd.. Nu is het nog steeds een voorspelling, maar ergens heb ik de indruk dat de echte klap nog steeds niet gevallen is en ik zeker niet een impuls aankoop wil doen.
Wat jullie? Ja ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar Goldman Sachs doesn't pulled it out if their asses either I'm guessing. Ik vind het grappig dat het op https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/ ook totaal niet meer ter sprake is gekomen. Ze gooien het een beetje op de dip van afgelopen weekend, dat dat "de dip der dips" was sinds tijden, en toch krijg ik de indruk dat ie nog moet komen.
Wat jullie? Ja ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar Goldman Sachs doesn't pulled it out if their asses either I'm guessing. Ik vind het grappig dat het op https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/ ook totaal niet meer ter sprake is gekomen. Ze gooien het een beetje op de dip van afgelopen weekend, dat dat "de dip der dips" was sinds tijden, en toch krijg ik de indruk dat ie nog moet komen.
Valt denk ik wel mee. Iedereen betaalt sowieso wel belasting ivm werk/salaris. En de meesten hier zullen waarschijnlijk een dusdanig bescheiden hoeveelheid vermogen/winst hebben ivm crypto dat dat op het geheel te verwaarlozen valt.Luuk schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:39:
Treurig om te zien hoeveel belastingfraudeurs er aanwezig zijn hier. Geeft aardig het niveau aan momenteel..
Terug naar <3000 dollar zie ik het niet snel meer gaan zonder heel slecht nieuws. Maar voor jou lijkt "Dollar-Cost Averaging" mij het beste. Stel je hebt 10k euro. Elke week 500 euro inleggen, onafhankelijk van de prijs en dat 20 weken lang.blaatgaap schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:53:
Meh, ik wil BTC fors inkopen onder het mom van HODL. Maar gezien de koers de laatste tijd afvlakt zit ik stiekem te hopen dat hij nog eens een keertje instort a la afgelopen weekend. Met name omdat ik met de uitspraak van Goldman Sachs nog steeds in mn maag zit. Ja BTC is afgelopen weekend gekrompen, maar bij lange na niet het getal dat Goldman Sachs voorspeld had, plus is BTC daarna weer naar boven gecorrigeerd.. Nu is het nog steeds een voorspelling, maar ergens heb ik de indruk dat de echte klap nog steeds niet gevallen is en ik zeker niet een impuls aankoop wil doen.
Ondanks volledig offtopic kan ik deze niet laten schieten. Je verwart hier (mag ik hopen) belasting over rendement in België, tot 33% inderdaad fors, met belasting over je eindsaldo in Nederland. Wat dus helaas in veel situaties een stuk meer is dan 33% van je rendement.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:49:
[...]
2% is ook geen scheet in vergelijking wat wij belgen dienen te betalen. Als je een beetje actief belegt mag je mooi 33% betalen ( = divers inkomen).
Edit op mezelf. Er zijn natuurlijk genoeg situaties in cryptoland geweest waar je eindsaldo en je (euro) rendement elkaar niet zoveel ontlopen, in dat geval betaal je in Belgie wel een stuk meer natuurlijk. Zit zelf veel te veel in de traditionele beleggingen, waar 8% per jaar al grenst aan onrealistisch.
[ Voor 21% gewijzigd door ejdvandenberg op 07-09-2017 21:17 ]
Ja ik denk dat ik maar een keer ergens moet beginnen om m'n lange termijn stash op te bouwen. Ben nog bezig te ontdekken wat de bitcoin maakt of breekt, welk nieuws daadwerkelijk een impact gaat hebben. Maar sowieso beginnen is wellicht beter dan van Captain Hindsight te horen krijgen dat de koers ineens explodeert. Wellicht wacht ik het weekend nog af met de hoop dat de koers zakt door inactiviteit (want niemand kan bij het internet in het weekend, slecht verhaalRandle schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:01:
[...]
Terug naar <3000 dollar zie ik het niet snel meer gaan zonder heel slecht nieuws. Maar voor jou lijkt "Dollar-Cost Averaging" mij het beste. Stel je hebt 10k euro. Elke week 500 euro inleggen, onafhankelijk van de prijs en dat 20 weken lang.

Volgt iemand Clif High trouwens? Zijn voorspellingen zijn redelijk accuraat krijg ik uit diverse bronnen. Niet om iedereen lekker te maken, maar in de laatste week van September schijnt wat te gebeuren, ik ben nog niet over uit of dat precies goed of slecht is. Daar schijn je z'n compendium voor te moeten kopen, voor maar liefst 100$.
DitRannasha schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:52:
[...]
Tot je op een dag de boel wel verkoopt voor fiat en dat wil gaan gebruiken. Dan komt de BD toch even vriendelijk doch dringend vragen waar dat geld vandaan komt. En dan kun je flinke boetes betalen over de niet betaalde belasting.
De Nederlandse vermogensrendementsheffing is peanuts voor cryptocurrency-investeringen, omdat die juist uitgaat van laag-renderend vermogen. Je kunt heel goedkoop je geld wit houden. Dit in tegenstelling tot de meeste landen, waar je belasting betaalt over de hoeveelheid gemaakte winst.
als je teruggaat naar fiat krijg je op je rekening ineens grote bedragen vanuit bijvoorbeeld kraken. Hier gaat de belastingdienst zeker wel naar kijken.
Bij aandelen en obligaties krijg je aan het eind van het jaar gewoon een overzicht van je portfolio. Dus gewoon op 1 januari een screenshot/overzicht maken van al je coins en wat het waard is.
Dan maar wat belasting. Mocht alles skyrocketen en 10x zoveel waard worden krijg je later iig geen gezeur.
Overigens bedenk ik me nou net dat dit wat offtopic gaat en ik heb al eens een mod melding gezien over dat belasting in een andere thread hoort
[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 07-09-2017 21:17 ]
Vanavond al 4x gehad dat op Bittrex de last/bid/ask niet meer updaten en ook de orderbooks niet meer bijwerken. Na een F5 bleef zelfs eenmaal de grafiek achterwege met een foutmelding. Inloggen ging gisteren ook al traag. Gaat Bittrex Kraken achterna? Kan me ook haast niet voorstellen dat ze voldoende reservecapaciteit hebben om de groei van nieuwe aanwas en tegelijkertijd vele vertrekkende Kraken gebruikers op te vangen, maar ik mag hopen dat ze niet bezwijken onder de extra druk. Iemand anders ook deze performance issues?
Verwijderd
Op de site van yoyow staat volgens mij nu een aankondiging (wel dan in het chinees)
https://yoyow.org/files/announcement.pdf
Ze gaan wel samenwerken met regelgeving en verder ontwikkelen van de munt volgens mij. Daarna een stukje over de ico:
Voor ICO-platform participatie (ICO3, ICO365, muntinvesteringen) is nog niet op de secundaire markt, het ICO platform zal in overeenstemming zijn met de beleidsvereisten,
Ook was namens de munt. Hoeksteenbeleggers hebben nog geen token uitgereikt, het team zal dit hele deel van alle fondsen terugsturen. Voor de valuta in de uitwisseling en het deel van aandelen binnen de schijf
Secondary Market Circulation YOYOW tokens, het team zal in de handelsmarkt de prijs betalen om de weg terug te betalen om dit deel van het token terug te kopen. De huidige valuta kan naar de valuta worden verhoogd
IMtoken portemonnee wachten op de uitwisseling van de belangrijkste netwerk YOYOW valuta, alle ICO deelnemers kunnen in de 30 september contact yoyow.org@gmail.com zijn klaar
Doe een munt aan. (vertaald door google)
Begrijp ik het goed dan alleen ico deelnemers vergoed worden als je een mail stuurt?
Dan ben ik mooi voor 900 dollar het schip in gegaan:/.
Of wachten tot hij toch weer ergens op een exchange komt als hij wordt goed gekeurd.
https://yoyow.org/files/announcement.pdf
Ze gaan wel samenwerken met regelgeving en verder ontwikkelen van de munt volgens mij. Daarna een stukje over de ico:
Voor ICO-platform participatie (ICO3, ICO365, muntinvesteringen) is nog niet op de secundaire markt, het ICO platform zal in overeenstemming zijn met de beleidsvereisten,
Ook was namens de munt. Hoeksteenbeleggers hebben nog geen token uitgereikt, het team zal dit hele deel van alle fondsen terugsturen. Voor de valuta in de uitwisseling en het deel van aandelen binnen de schijf
Secondary Market Circulation YOYOW tokens, het team zal in de handelsmarkt de prijs betalen om de weg terug te betalen om dit deel van het token terug te kopen. De huidige valuta kan naar de valuta worden verhoogd
IMtoken portemonnee wachten op de uitwisseling van de belangrijkste netwerk YOYOW valuta, alle ICO deelnemers kunnen in de 30 september contact yoyow.org@gmail.com zijn klaar
Doe een munt aan. (vertaald door google)
Begrijp ik het goed dan alleen ico deelnemers vergoed worden als je een mail stuurt?
Dan ben ik mooi voor 900 dollar het schip in gegaan:/.
Of wachten tot hij toch weer ergens op een exchange komt als hij wordt goed gekeurd.
Zojuist IDNOW gedaan voor de verificatie van tier 2 @ Iconomi.
Ik moet zeggen dat dat toch niet helemaal goed voelt. Je moet je ID tonen tijdens een korte video call. Ze maken er screenshots van en checken de echtheid door je te vragen om je ID kaart dichtbij en onder een hoek voor de camera te houden.. Wie weet waar dit beland....
Net gekeken op Iconomi en de wijziging is wel direct doorgevoerd, unlimited deposit en 50,000 withdraw limit / maand. Dat dan weer wel.
Ik moet zeggen dat dat toch niet helemaal goed voelt. Je moet je ID tonen tijdens een korte video call. Ze maken er screenshots van en checken de echtheid door je te vragen om je ID kaart dichtbij en onder een hoek voor de camera te houden.. Wie weet waar dit beland....

Net gekeken op Iconomi en de wijziging is wel direct doorgevoerd, unlimited deposit en 50,000 withdraw limit / maand. Dat dan weer wel.
[ Voor 16% gewijzigd door uNoTopia op 07-09-2017 21:35 ]
Ik heb dit ook gedaan via IDNOW voor Iconomi. Duurde sowieso erg lang voordat ik aan de beurt was. Dus was blij dat ik eindelijk aan de beurt was en heb het maar allemaal gedaan. Maar voelt echt niet goed dat een extern bedrijf dit allemaal vraagt en te zien krijgt. Je moet dus en Iconomi en IDnow al je gegevens toevertrouwenuNoTopia schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:21:
Zojuist IDNOW gedaan voor de verificatie van tier 2 @ Iconomi.
Net gekeken op Iconomi en de wijziging is wel direct doorgevoerd, unlimited deposit en 50,000 withdraw limit / maand. Dan dan weer wel.
- never mind
[ Voor 95% gewijzigd door Th@_M@ster op 07-09-2017 22:14 ]
Ka-tjing
Dit vond ik ook wat raar - maar het lijkt toch wel een normaal bedrijf (IDNOW) en helemaal op de zakelijke markt gericht. Bovendien, als jij een hotel bezoekt o.i.d. en je paspoort afgeeft... dan scannen ze die toch ook compleet in... en dan kunnen ze ook foto's van jou maken etc. Daar geef je dan ook dit soort informatie, gecombineerd nog met je betaalgegevens bij het hotel bv. Dat is meer dan IDNOW van je heeft.WKOA schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:28:
[...]
Ik heb dit ook gedaan via IDNOW voor Iconomi. Duurde sowieso erg lang voordat ik aan de beurt was. Dus was blij dat ik eindelijk aan de beurt was en heb het maar allemaal gedaan. Maar voelt echt niet goed dat een extern bedrijf dit allemaal vraagt en te zien krijgt. Je moet dus en Iconomi en IDnow al je gegevens toevertrouwen![]()
[ Voor 7% gewijzigd door ZinQ op 07-09-2017 22:06 ]
Als je iets met een korreltje zout moet nemen zijn het wel de uitspraken van GS.blaatgaap schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:53:
Meh, ik wil BTC fors inkopen onder het mom van HODL. Maar gezien de koers de laatste tijd afvlakt zit ik stiekem te hopen dat hij nog eens een keertje instort a la afgelopen weekend. Met name omdat ik met de uitspraak van Goldman Sachs nog steeds in mn maag zit.
Contrair GS handelen is zelfs beter. Zij praten vaak naar eigen porto.
Ik heb ook een aantal yoyow coins op binance dus ben ook een beetje op zoek wat ik er nu mee moet
https://steemit.com/cn/@j...ns-conversion-notes-yoyow
Word de coin nog verhandeld op bitshares exchange en zijn ze bezig om op andere exchanges te komen. Ik denk dat het verstandigst is om de coins voor nu maar te withdrawen naar mew (moet mogelijk zijn denk ik

Verwijderd
Ik heb zelf ook nog wat YOYO coins op Binance. Als het lukt om de coins van Binance te halen post dan even een berichtje hier hoe en wat je gedaan hebt. Er zijn zeker nog ander forumleden die ook nog YOYO hebben en meer informatie zoeken hoe verder te gaan. Alvast dank_Hades_ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:12:
[...]
Ik heb ook een aantal yoyow coins op binance dus ben ook een beetje op zoek wat ik er nu mee moet. Volgens een thread op steemit
https://steemit.com/cn/@j...ns-conversion-notes-yoyow
Word de coin nog verhandeld op bitshares exchange en zijn ze bezig om op andere exchanges te komen. Ik denk dat het verstandigst is om de coins voor nu maar te withdrawen naar mew (moet mogelijk zijn denk ik) en te wachten tot er wat beweging komt. Iig kan de waarde van mijn coins toch niet veel verder dalen
kan iemand uitleggen waar de mogelijke Bitcoin hardfork in November om gaat?
https://bitcoinmagazine.c...these-are-dates-keep-eye/neo_mkl schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:04:
kan iemand uitleggen waar de mogelijke Bitcoin hardfork in November om gaat?
Vond dit zelf wel een goed artikel
Ik heb er ook nog een kleine 13kVerwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:52:
[...]
Ik heb zelf ook nog wat YOYO coins op Binance. Als het lukt om de coins van Binance te halen post dan even een berichtje hier hoe en wat je gedaan hebt. Er zijn zeker nog ander forumleden die ook nog YOYO hebben en meer informatie zoeken hoe verder te gaan. Alvast dank
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen dezelfde problemen met Bittrex. Hopelijk werkt het gauw weer 100%Taro schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:20:
Vanavond al 4x gehad dat op Bittrex de last/bid/ask niet meer updaten en ook de orderbooks niet meer bijwerken. Na een F5 bleef zelfs eenmaal de grafiek achterwege met een foutmelding. Inloggen ging gisteren ook al traag. Gaat Bittrex Kraken achterna? Kan me ook haast niet voorstellen dat ze voldoende reservecapaciteit hebben om de groei van nieuwe aanwas en tegelijkertijd vele vertrekkende Kraken gebruikers op te vangen, maar ik mag hopen dat ze niet bezwijken onder de extra druk. Iemand anders ook deze performance issues?
Ik had ook nog een restantje op Binance, zoals aanbevolen in het artikel kan je ze voorlopig het beste naar Myetherwallet sturen. Het is mij zojuist gelukt iig.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:52:
[...]
Ik heb zelf ook nog wat YOYO coins op Binance. Als het lukt om de coins van Binance te halen post dan even een berichtje hier hoe en wat je gedaan hebt. Er zijn zeker nog ander forumleden die ook nog YOYO hebben en meer informatie zoeken hoe verder te gaan. Alvast dank
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
NEO wordt sinds vandaag (7 sept) ook op Bitfinex verhandeld en ook via de NEO/USD pair ofwel amerikanen kunnen lekker met (fiat) dollars NEO's kopen...vandaar die boost?! Let's go to the moon!
Ltrz,....
Deels, maar vooral de geruststellende blogpost van het team en publicatie van hun nieuwe roadmap leidt tot meer vertrouwen. Moonen wordt hier - en in de echte maatschappij - trouwens niet gewaardeerd begrijp ik van de modsSteelo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:30:
NEO wordt sinds vandaag (7 sept) ook op Bitfinex verhandeld en ook via de NEO/USD pair ofwel amerikanen kunnen lekker met (fiat) dollars NEO's kopen...vandaar die boost?! Let's go to the moon!
WTC is ook weer gestegen, ben toch benieuwd waar het heen gaat, marketcap blijft laag voor een munt die steeds minder een scam coin lijkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Rookert25 op 08-09-2017 08:18 ]
Lees al enige tijd mee maar ben nu toch benieuwd naar jullie gedachten.
Heb al enkele weken een aantal IOTA (en wat BTC) in bezit.
Merk alleen dat voor een munt waar voor mijn gevoel een goede gedachte bij zit, de waarde laag blijft.
Al eerder voorbij zien komen dat de voortgang van het project wat achterloopt c.q. planning voor 2018 is met grotere afgeronde onderdelen.
Na de piek tot $1,09 blijft hij de laatste weken rond de $0,70 hangen.
Hoe is jullie gevoel daarbij ook nu van de top 10 hij als enige dik in de min staat?
Merk alleen dat voor een munt waar voor mijn gevoel een goede gedachte bij zit, de waarde laag blijft.
Al eerder voorbij zien komen dat de voortgang van het project wat achterloopt c.q. planning voor 2018 is met grotere afgeronde onderdelen.
Hoe is jullie gevoel daarbij ook nu van de top 10 hij als enige dik in de min staat?
Dat is ook het gene wat het gelijk lastig maakt ik vertrouw het nog niet helemaalRookert25 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:17:
[...]
Deels, maar vooral de geruststellende blogpost van het team en publicatie van hun nieuwe roadmap leidt tot meer vertrouwen. Moonen wordt hier - en in de echte maatschappij - trouwens niet gewaardeerd begrijp ik van de mods
WTC is ook weer gestegen, ben toch benieuwd waar het heen gaat, marketcap blijft laag voor een munt die steeds minder een scam coin lijkt.
Misschien hier mee te maken? Lijkt me niet echt goed voor het vertrouwen: https://medium.com/@neha/...ties-in-iota-9a6a9ddc4367wikacota schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:53:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik ben vandaag op dit topic gestuit en ik heb een aantal vragen. Ik heb niet alles doorgelezen vanaf het begin dus wellicht dat mijn vragen al beantwoord zijn. Mocht dat zo zijn, dan mijn excuses voor het vervuilen van deze thread, maar dan zou ik het waarderen als iemand de betreffende links kan sturen.
Ik volg het nieuws dat gepost wordt op https://blockchain.info/markets/
Ik houd dagelijks de volgende sites in de gaten;
fork.lol
https://bitcoinfees.github.io/#3h
https://btc.com/stats/unconfirmed-tx
http://segwit.party/charts/
Daarnaast houdt mij onderstaande artikel heel erg bezig;
https://medium.com/@Jesse...-wall-street-35a1117ef859
Dit even ter inleiding. De vragen die ik heb, zijn;
Kan BCH de dominantie van BTC overnemen?
Ik denk het wel, met name doordat ze dezelfde POW hebben als BTC waardoor miners eenvoudig over kunnen stappen. Echter denk ik dat BCH behoorlijk wat tijd (minimaal een jaar) nodig zal hebben om deze omslag waar te maken. Ik schrok namelijk van het feit dat Segwit niet de oplossing was waar zo over gehyped werd. Ik was me niet bewust van het feit dat er eerst nog een adoptie slag door de markt moet plaatsvinden. Segwit adoptie is nu pas rond de 1.2% Het enig wat de dominantie van BCH tegenhoudt is de bekendheid bij de gebruikers. Die is nu heel laag. Daarnaast denk ik dat BCH flink uit zal moeten pakken want wanneer Segwit adoptie groter wordt, wordt de voorsprong van BCH kleiner. Met voorsprong bedoel ik lage fees. BCH heeft echter niet zo veel tijd. In november dreigt er een HF te komen. Als ik het goed begrijp dan betekent die HF dat we grotere blocks krijgen wat precies de reden is dat BCH in het leven geroepen is. Wat is dan nog de meerwaarde van BCH (behalve dan dat BCH geen Segwit heeft en miners daarom gebruik kunnen maken van ASICBOOST)? Ik denk dat, wanneer Segwit2x (HF in november) met success doorgevoerd zal worden, dit de genadeslag zal zijn voor BCH om de dominantie van BTC over te nemen. BCH zal blijven bestaan, maar zal niet meer dan een altcoin zijn. Gezien de laatste ontwikkelingen zie ik echter de kans steeds kleiner worden dat Segwit2x door zal gaan.
Persoonlijk maakt het mij niet uit wie dominant zal zijn. Ik zit nu voor 90% in BTC maar ik zou het niet erg vinden om over te stappen naar BCH.
Waarom is de prijs van BTC zo hoog?
Persoonlijk vind ik dat BTC op het moment zwaar overpriced is. Segwit is ingecalculeerd maar biedt niet wat er beloofd was. Ik weet dat er enorm veel media-aandacht is en dreigende oorlog met NK, maar als dat de enige reden zijn dan zie ik het weer vlug zakken op korte termijn. Een prijs rond de 3500 dollar zou ik realistischer vinden. Vandaar dat ik denk dat de prijs pure speculatie is wat de toename in schommelingen zou kunnen verklaren. Ik heb sterk de neiging om mijn BTC te verkopen maar door het artikel van Jesse Livermore (zie hierboven) heb ik nogal last van FOMO
Daarnaast denk ik dat we wellicht nog een prijsstijging zullen zien voor de HF (als die doorgaat). Mensen hebben nu gezien dat ze "gratis" geld krijgen als er een fork plaatsvindt, dus veel meer mensen zullen wellicht daarom de HF van november niet willen missen.
Waarom is er zo veel weerstand tegen de HF in november?
Ik heb me hier nog niet zo erg in verdiept, maar ik heb gelezen dat de code schijnbaar door een enkele ontwikkelaar geschreven is en dat het nog niet goed getest is (lijkt me onwaarschijnlijk maar goed). Politiek gezien ligt het gevoelig want als Segwit2x de dominante chain wordt dan raken de Core developers het beheer over de BTC code kwijt (aangezien zij tegen Segwit2x zijn). Verder zijn er heleboel stemmen die vinden dat Segwit2x niet meer nodig is omdat BCH ontstaan is.
Ik volg het nieuws dat gepost wordt op https://blockchain.info/markets/
Ik houd dagelijks de volgende sites in de gaten;
fork.lol
https://bitcoinfees.github.io/#3h
https://btc.com/stats/unconfirmed-tx
http://segwit.party/charts/
Daarnaast houdt mij onderstaande artikel heel erg bezig;
https://medium.com/@Jesse...-wall-street-35a1117ef859
Dit even ter inleiding. De vragen die ik heb, zijn;
Kan BCH de dominantie van BTC overnemen?
Ik denk het wel, met name doordat ze dezelfde POW hebben als BTC waardoor miners eenvoudig over kunnen stappen. Echter denk ik dat BCH behoorlijk wat tijd (minimaal een jaar) nodig zal hebben om deze omslag waar te maken. Ik schrok namelijk van het feit dat Segwit niet de oplossing was waar zo over gehyped werd. Ik was me niet bewust van het feit dat er eerst nog een adoptie slag door de markt moet plaatsvinden. Segwit adoptie is nu pas rond de 1.2% Het enig wat de dominantie van BCH tegenhoudt is de bekendheid bij de gebruikers. Die is nu heel laag. Daarnaast denk ik dat BCH flink uit zal moeten pakken want wanneer Segwit adoptie groter wordt, wordt de voorsprong van BCH kleiner. Met voorsprong bedoel ik lage fees. BCH heeft echter niet zo veel tijd. In november dreigt er een HF te komen. Als ik het goed begrijp dan betekent die HF dat we grotere blocks krijgen wat precies de reden is dat BCH in het leven geroepen is. Wat is dan nog de meerwaarde van BCH (behalve dan dat BCH geen Segwit heeft en miners daarom gebruik kunnen maken van ASICBOOST)? Ik denk dat, wanneer Segwit2x (HF in november) met success doorgevoerd zal worden, dit de genadeslag zal zijn voor BCH om de dominantie van BTC over te nemen. BCH zal blijven bestaan, maar zal niet meer dan een altcoin zijn. Gezien de laatste ontwikkelingen zie ik echter de kans steeds kleiner worden dat Segwit2x door zal gaan.
Persoonlijk maakt het mij niet uit wie dominant zal zijn. Ik zit nu voor 90% in BTC maar ik zou het niet erg vinden om over te stappen naar BCH.
Waarom is de prijs van BTC zo hoog?
Persoonlijk vind ik dat BTC op het moment zwaar overpriced is. Segwit is ingecalculeerd maar biedt niet wat er beloofd was. Ik weet dat er enorm veel media-aandacht is en dreigende oorlog met NK, maar als dat de enige reden zijn dan zie ik het weer vlug zakken op korte termijn. Een prijs rond de 3500 dollar zou ik realistischer vinden. Vandaar dat ik denk dat de prijs pure speculatie is wat de toename in schommelingen zou kunnen verklaren. Ik heb sterk de neiging om mijn BTC te verkopen maar door het artikel van Jesse Livermore (zie hierboven) heb ik nogal last van FOMO
Waarom is er zo veel weerstand tegen de HF in november?
Ik heb me hier nog niet zo erg in verdiept, maar ik heb gelezen dat de code schijnbaar door een enkele ontwikkelaar geschreven is en dat het nog niet goed getest is (lijkt me onwaarschijnlijk maar goed). Politiek gezien ligt het gevoelig want als Segwit2x de dominante chain wordt dan raken de Core developers het beheer over de BTC code kwijt (aangezien zij tegen Segwit2x zijn). Verder zijn er heleboel stemmen die vinden dat Segwit2x niet meer nodig is omdat BCH ontstaan is.
Antwoorden Kamervragen over cryptocurrencies als bitcoin en ether
Minister Dijsselbloem van Financiën stuurt de Tweede Kamer de antwoorden op Kamervragen over het bericht “AFM waarschuwt voor cryptocurrencies als bitcoin en ether”.
https://www.rijksoverheid...cies-als-bitcoin-en-ether
Minister Dijsselbloem van Financiën stuurt de Tweede Kamer de antwoorden op Kamervragen over het bericht “AFM waarschuwt voor cryptocurrencies als bitcoin en ether”.
Verwijderd
Dijsselbloem heeft zich er aardig in verdiept.. hoeveel crypto zou hij bezitten?Wietsee. schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:14:
Verwijderd
Volgens mij krijgt hij voornamelijk eea ingefluisterd door adviseurs maar al met al had ik veel slechter verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:24:
[...]
Dijsselbloem heeft zich er aardig in verdiept.. hoeveel crypto zou hij bezitten?
Hoe is je dat gelukt dan? Ik kan niks met yoyo doen, ik heb nog 2714 yoyo's maar BTC value is 0 en kan er ook niet in handelen.rop380 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:31:
[...]
Ik had ook nog een restantje op Binance, zoals aanbevolen in het artikel kan je ze voorlopig het beste naar Myetherwallet sturen. Het is mij zojuist gelukt iig.

Verwijderd
Wietsee. schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:14:
Hoewel er nu tig misschien wel honderden virtuele munten zijn is het eigenlijk nog maar een heel klein deel van de totale valutawaarde. In deze brief is alleen de EU meegenomen, de rest van de wereld nog niet eens meegerekend.De totale waarde van alle virtuele valuta bij elkaar wordt op het moment van schrijven geschat op ongeveer € 160 miljard, maar dit hangt sterk af van de huidige koers en verdere waardeontwikkeling van de verschillende virtuele valuta.
Ter vergelijking, de totale waarde van alle EUR transacties is in de Europese Unie is meer dan 275.000 miljard.
Ik heb het idee dat hoewel BTC echt gigantisch hoog staat in vergelijking met 6-8 jaar terug dat we eigenlijk nog maar aan het begin van het tijdperk cryptocoins zitten.
Ik ben heel benieuwd hoe de banken zullen inspringen op de cryptocoins en hier zelf ooit gebruik van zullen maken, denk aan Ripple of een eigen coin ontwikkelen.
Plannen om een eigen coin uit te brengen?Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:24:
[...]
Dijsselbloem heeft zich er aardig in verdiept.. hoeveel crypto zou hij bezitten?

"Vraag 13
Kunt u de Kamer informeren over de voorlopige resultaten van het onderzoek van DNB naar de mogelijkheden van blockchain-technologie en de ontwikkeling van het prototype “DNBcoin”? Welke doelen beoogt dit onderzoek?
Beantwoording vraag 13
DNB heeft in een gecontroleerd experiment twee versies van een zogenaamde DNBcoin ontwikkeld. Deze DNBcoin circuleert alleen binnen een testomgeving binnen DNB. De eerste versie van de DNBcoin is een kloon van de Bitcoin. Bij de tweede versie is het zogenaamde ‘minen’ uitgeschakeld zodat alle coins vooraf gecreëerd worden. Het doel van deze experimenten is het doorgronden van de onderliggende blockchain-technologie. Door eigen hands-on experimenten uit te voeren, kan DNB beter begrip krijgen over wat de techniek te bieden heeft en welke voor- en nadelen ze oplevert. Voortbordurend op deze technologieën wordt door DNB gewerkt aan een prototype van een financiëlemarktinfrastructuur om te kunnen doorgronden of er daadwerkelijk voordelen bestaan aan het gebruik van de technologie waarop bitcoin is gebaseerd, de zogenaamde distributed ledger technology (DLT)."
"
Verwijderd
Zie ik geen toekomst in, ze moeten dit wereldwijd implementeren en DNB heeft totaal geen invloed op de totale financiële markt.D-Ed schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:55:
[...]
Plannen om een eigen coin uit te brengen?![]()
"Vraag 13
Kunt u de Kamer informeren over de voorlopige resultaten van het onderzoek van DNB naar de mogelijkheden van blockchain-technologie en de ontwikkeling van het prototype “DNBcoin”? Welke doelen beoogt dit onderzoek?
Beantwoording vraag 13
DNB heeft in een gecontroleerd experiment twee versies van een zogenaamde DNBcoin ontwikkeld. Deze DNBcoin circuleert alleen binnen een testomgeving binnen DNB. De eerste versie van de DNBcoin is een kloon van de Bitcoin. Bij de tweede versie is het zogenaamde ‘minen’ uitgeschakeld zodat alle coins vooraf gecreëerd worden. Het doel van deze experimenten is het doorgronden van de onderliggende blockchain-technologie. Door eigen hands-on experimenten uit te voeren, kan DNB beter begrip krijgen over wat de techniek te bieden heeft en welke voor- en nadelen ze oplevert. Voortbordurend op deze technologieën wordt door DNB gewerkt aan een prototype van een financiëlemarktinfrastructuur om te kunnen doorgronden of er daadwerkelijk voordelen bestaan aan het gebruik van de technologie waarop bitcoin is gebaseerd, de zogenaamde distributed ledger technology (DLT)."
"
Als je bv kijkt naar Ripple die heeft het netwerk al klaar en is wereldwijd in gesprek met allerlei banken.. Ik weet niet of XRP de coin zal worden, maar ik lees dat hun netwerk ook andere coins kan verhandelen.. Daar zie ik sneller toekomst in dan een lokaal muntje van de DNB.
Dat ze de techniek bestuderen en mogelijk willen gebruiken vind ik wel een goede zaak..
Probleem is dat de banken in control willen blijven, een decentrale munt gebruiken zal dus niet gebeuren om grote transacties over te sturen..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 10:02 ]
Ik lees hier erg weinig over de Metropolis Hardfork die eraan zit te komen voor ETH.... wat is jullie mening hierover, zal dit op dezelfde manier gaan als de BCT/BCH fork?
Je kan ze niet meer verhandelen inderdaad, maar bij 'deposit/withdrawals' is de withdrawal functie nog beschikbaar. Je kan de YOYO dus direct naar je Myetherwallet sturen.migila schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:38:
[...]
Hoe is je dat gelukt dan? Ik kan niks met yoyo doen, ik heb nog 2714 yoyo's maar BTC value is 0 en kan er ook niet in handelen.
Pardon? Zijn we de gulden vergeten? Ik wil niet suggereren dat de DNB een digitale gulden zelf zou gaan uitbrengen. Maar als de Nederlandse bank autoriteit vanuit de politiek toezegging krijgt om dit te ontwikkelen en dit zou een veelgebruikt betaalmiddel worden binnen enkel al de overheid! Dan zit daar ontzettend veel meer 'echte' waarde achter dan een huidige Ripple, ETH, en zelfs Bitcoin. En land is al snel groot genoeg voor zijn eigen munt.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:00:
[...]
Zie ik geen toekomst in, ze moeten dit wereldwijd implementeren en DNB heeft totaal geen invloed op de totale financiële markt.
Als je bv kijkt naar Ripple die heeft het netwerk al klaar en is wereldwijd in gesprek met allerlei banken.. Ik weet niet of XRP de coin zal worden, maar ik lees dat hun netwerk ook andere coins kan verhandelen.. Daar zie ik sneller toekomst in dan een lokaal muntje van de DNB.
Dat ze de techniek bestuderen en mogelijk willen gebruiken vind ik wel een goede zaak..
Probleem is dat de banken in control willen blijven, een decentrale munt gebruiken zal dus niet gebeuren om grote transacties over te sturen..
Edit: Kijk bijvoorbeeld naar Estland die ook bezig is mijn zijn eigen munt en waar ze al veel langer bezig zijn met een digitale overheid.
[ Voor 5% gewijzigd door walletje-w op 08-09-2017 10:09 ]
Dan moet ik dus mijn ETH adres van MEW opgeven waar het naartoe moet neem ik aan? Voor de zekerheidrop380 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:06:
[...]
Je kan ze niet meer verhandelen inderdaad, maar bij 'deposit/withdrawals' is de withdrawal functie nog beschikbaar. Je kan de YOYO dus direct naar je Myetherwallet sturen.
Gelukt, bedankt!
Het zijn een aantal behoorlijke upgrades, echter wel later dan verwacht. Daarbij zou de moeilijkheidsgraad van het mijnen stuk omhoog gaan. Dit zou de prijs kunnen drukken. Echter geeft iconomi (af en toe best leuke graadmeter) aan dat ze hun aandeel vergroten bij de volgde herbalancering.deppenboks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:00:
Ik lees hier erg weinig over de Metropolis Hardfork die eraan zit te komen voor ETH.... wat is jullie mening hierover, zal dit op dezelfde manier gaan als de BCT/BCH fork?
Ach alles staat voor eind deze maand.. Zal tot die tijd wel redelijk stabiel blijven denk ik. Heg gisteren wel wat in geslagen.
Ja, en in MEW kan een custom token aanmaken zodat ze daar ook in je balans te vinden zijn.migila schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:12:
[...]
Dan moet ik dus mijn ETH adres van MEW opgeven waar het naartoe moet neem ik aan? Voor de zekerheid
Gelukt, bedankt!
Gaat schijnbaar een aantal verbeteringen brengen, voor meer anonimiteit, beter bestand tegen quantum computing, simpeler programmeren en de move naar Proof of Stake ipv Proof of Work (heeft invloed op mining).deppenboks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:00:
Als de hardfork goed gaat zijn het wel goede ontwikkelingen voor de toekomstvastheid van ethereum lijkt me, dus misschien wel een positieve invloed op de koers.
Ik verwacht eigenlijk geen BCH/BTC scenario, waarbij je met 2 munten zit.
Is dat zo? Ik heb gelezen dat dat het initiële aandeel was, en dat current index weight het huidige aandeel is adhv koerswijzigingen.Practics schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:20:
[...]
...Echter geeft iconomi (af en toe best leuke graadmeter) aan dat ze hun aandeel vergroten bij de volgde herbalancering.
Natuurlijk geen offficiële uitleg, maar lijkt me wel logischer.The rebalancing weight is the target. If their initial investment is $100, with targets of 50% BTC and 50% ETH they start with $50 BTC and $50 ETH. When ETH rises with 100%, their total investment becomes $150. To rebalance to 50%/50%, they transfer $25 from ETH to BTC so it becomes 75/75.
What I've heard ONCE from a non-official youtube video, is that they will rebalance montly. Unless there is a coin which has increased a lot in value, say a 5% target becomes 20%.
Bron : https://www.reddit.com/r/..._between_the_rebalancing/
XMR is bijvoorbeeld de voorbije tijd vrij stevig gestegen, en dus is het aandeel in de portfolio van de initiële ~9% naar ~17% gegaan. Dit zal terug gerebalanced worden na x aantal tijd (wss naar nieuwe waardes, die nog niet bekend zijn).
[ Voor 10% gewijzigd door croc op 08-09-2017 10:55 ]
IOTA is een long term project, ik heb er zelf ook al een klein beetje op dit moment, maar ik ben van plan veel meer IOTA te kopen zodra er meer progressie word geboekt. IOTA staat wat mij betreft in de top 3 crypto wat betreft potentie, ze moeten het alleen nog waar gaan maken komende jaren.wikacota schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:53:
Tenzij IOTA op meer exchanges toegevoegd wordt zie ik de prijs niet veel stijgen komende maanden.
[ Voor 4% gewijzigd door Larkinzzz op 08-09-2017 11:16 ]
Hier een aantal honderden in bezit en zie het ook als een 'set and forget' munt (hoewel ik toch stiekem iedere dag wel even kijk wat ie doetLarkinzzz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:15:
[...]
IOTA is een long term project, ik heb er zelf ook al een klein beetje op dit moment, maar ik ben van plan veel meer IOTA te kopen zodra er meer progressie word geboekt. IOTA staat wat mij betreft in de top 3 crypto wat betreft potentie, ze moeten het alleen nog waar gaan maken komende jaren.
Tenzij IOTA op meer exchanges toegevoegd wordt zie ik de prijs niet veel stijgen komende maanden.
De daling van IOTA zal hier mee te maken hebben: https://medium.com/@neha/...ties-in-iota-9a6a9ddc4367
Daarnaast staat de munt al behoorlijk hoog in de marketcap, dus verwacht niet dat die binnen een week x3 gaat. Dus als je er vertrouwen in hebt gewoon voor de lange hold.
Daarnaast staat de munt al behoorlijk hoog in de marketcap, dus verwacht niet dat die binnen een week x3 gaat. Dus als je er vertrouwen in hebt gewoon voor de lange hold.
[ Voor 41% gewijzigd door opa_winfriet op 08-09-2017 11:44 ]
Wat zijn de details voor de custom token toevoeging in MEW ? Ik kom er niet echt uit om deze aan te maken, en hij staat niet in de MEW lijst met tokens. Op binance geef ik bij label denk ik de token naam mee?rop380 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:43:
[...]
Ja, en in MEW kan een custom token aanmaken zodat ze daar ook in je balans te vinden zijn.
Ook gelukt, heb het geprobeerd met de details van Etherscan, lijkt te werken. Zitten nu in MEW.
[ Voor 11% gewijzigd door martincm op 08-09-2017 11:52 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Vooral interessant is dit:Wietsee. schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:14:
Heb niet kunnen vinden wanneer dit geagendeerd staat, maar EU-beleid op ICO-vlak zal ook impact hebben op koers van platforms zoals Ethereum en NEO."Overigens staat de uitgifte van virtuele valuta - via een zogenaamde Initial Coin
Offering (ICO) - momenteel in de belangstelling van (inter)nationale
toezichthouders.16 De discussie hierover wordt door mij en toezichthouders AFM
en DNB met belangstelling gevolgd. Vanwege het grensoverschrijdende karakter
van virtuele valuta is het wenselijk om in Europees verband hier aandacht aan te
besteden. De AFM heeft dit onderwerp dan ook bij de Europese
Effectenmarkttoezichthouder ESMA geagendeerd. Ten aanzien van de situatie in
Nederland geldt dat wanneer de aangeboden virtuele valuta kunnen worden
gekwalificeerd als een effect in de zin van de Wft, deze onder het effectentoezicht
vallen."
Dit soort FinTech meuk zou Nederland naar zich toe moeten trekken, we hebben zat adviseurs op de Amsterdamse Zuidas/campus Eindhoven/Twente om hier een mooie omgeving voor te kneden.
Ja adres en decimalen kan je van Ethplorer plukken, naam/symbol kan je zelf verzinnen:martincm schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:50:
[...]
Wat zijn de details voor de custom token toevoeging in MEW ? Ik kom er niet echt uit om deze aan te maken, en hij staat niet in de MEW lijst met tokens. Op binance geef ik bij label denk ik de token naam mee?
Ook gelukt, heb het geprobeerd met de details van Etherscan, lijkt te werken. Zitten nu in MEW.
https://ethplorer.io/addr...fdb4d37addbbdc20e132d4903
Ik ben wel benieuwd welke indicatoren je gebruikt om te bepalen of een bot wel of niet moet kopen. Ik speel zelf ook al een tijdje met het idee, maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit, daarnaast zul je ook moeten accepteren dat je hier een daar wat wint, maar ook verliest.TheBorg schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:21:
[...]
Ik heb Stratis gekocht op zo ongeveer de hoogste stand, 0.0039, maar ik hou lekker vast. Ik wacht liever nog 6 maanden om m'n geld terug te krijgen dan dat ik m'n verlies pak.
De laatste tijd heb ik het even druk gehad maar m'n bot begint vorm te krijgen. Op dit moment heb ik de API werkend met Poloniex en kan ik diverse analyses tonen en heb ik een eerste werkende bot die winst maakt. Helaas is de winst heel klein, de fee sloopt het rendement maar ik heb goede hoop dat het wel gaat lukken. Sommige buy en sell indicatoren zijn spot on.
[afbeelding]
Vanmorgen op BNR nieuwsradio een gast van CombiCoin. Een soort index van de top 30 coins. Kan interessant zijn: https://triaconta.com/
Daar ben ik dus ook niet uit, ik kan wel programmeren, maar heb onvoldoende kennis om voorspellingen te doen...KraveN schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:42:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke indicatoren je gebruikt om te bepalen of een bot wel of niet moet kopen. Ik speel zelf ook al een tijdje met het idee, maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit, daarnaast zul je ook moeten accepteren dat je hier een daar wat wint, maar ook verliest.

Een bot zou reddits moeten afstruinen op zoek naar chatter en andere oplopende activiteit, is meestal wel accuraat. Jammer dat ie niet zal kunnen filteren op bullshitcroc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:11:
[...]
Daar ben ik dus ook niet uit, ik kan wel programmeren, maar heb onvoldoende kennis om voorspellingen te doen...
En positief nieuws van negatief nieuws scheiden ;-)Rookert25 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:24:
[...]
Een bot zou reddits moeten afstruinen op zoek naar chatter en andere oplopende activiteit, is meestal wel accuraat. Jammer dat ie niet zal kunnen filteren op bullshit
Dat vooral jacroc schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:28:
[...]
En positief nieuws van negatief nieuws scheiden ;-)
Zit nu te kijken naar BNB, staat op 1.38 USD en is eigenlijk de hele maan augustus 1.80 - 2.60 USD geweest. Het lijkt dus een 'easy' 20% win, alleen is Binance nog niet helemaal duidelijk geweest over hun nieuwe munten. Exchanges brengen dit altijd nogal plotseling naar buiten (en ik weet zeker dat werknemers vooraf lekker munten inslaan) dus lastig om in te schatten.

Verwijderd
Komodo gaat hard omhoog zeg. Om 18.00 uur vanmiddag is er een announcement. Ben heel benieuwd hoe ver hij nog door zal schieten. Nog meer met KMD in de portfolio?
Zal wel weer dalen vlak ervoor of erna, buy the rumour sell the news met dit soort hype-aankondigingen.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:20:
Komodo gaat hard omhoog zeg. Om 18.00 uur vanmiddag is er een announcement. Ben heel benieuwd hoe ver hij nog door zal schieten. Nog meer met KMD in de portfolio?
Grappig om te zien hoe whales die walls besturen.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:20:

Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om