[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
koentje3 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Inderdaad echt van de zotte.. Dat doet UBIQ dan toch beter. Ze hebben daar geen ICO gedaan en ook geen premine. De developers hebben ook gewoon moeten minen en/of kopen. Dat concept is in de basis een stuk meer sustainable en zorgt daarnaast wellicht ook voor wat extra motivatie voor het team.

Maar zelfs nu is die coin op dit moment al $2 waard.
Kun je vertellen hoe UBQ wel begonnen is dan? Met eigen vermogen? Hebben zij helemaal geen equity opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
GrazendeKoe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Kun je vertellen hoe UBQ wel begonnen is dan? Met eigen vermogen? Hebben zij helemaal geen equity opgehaald?
UBQ is een swap vanuit wat voorheen Jumbucks was: http://getjumbucks.com/

Gewoon een eerlijke launch geweest waarbij iedereen kon minen of gewoon van exchanges kon kopen. Jumbucks was volgens mij al in 2014 gelaunched.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Zo, vandaag ingestapt op de IOTA trein, op de exchange dan, ben benieuwd. Op zich zeer goed gepresenteerd concept, maar zoals aangehaald beetje jammer als de producten er (nog) niet zijn met de ICO. Wel de eerste coin die ik vanaf exchange release meemaak, hebben we dat ook weer gehad ;)

Overigens, de aanmelding voor IOTA bij Bitfinex is wel goed bevallen zeg. Wat werkt die exchange lekker daar. Ik weet niet hoe hier de opinies zijn, maar ivm Polo is dit echt een verademing om te analyseren, switchen en te traden. Ook een lekkere segmentatie qua aanbod waarbij er dan wel weer wat weg gelaten werden die ik bezit (of potentieel in zie) zoals strat, ardr of waves bijvoorbeeld. Desalniettemin wel erg tevreden over de mogelijkheden in de site als ook in de dedicated app.

Nu ben ik bekend met Polo (main), Kraken (exchange->EUR), Bittrex (voor altcoins buiten eerste 2) en nu dus Bitfinex (IOTA release). Zijn er nog (additiotnele) exchanges waar leden in dit forum zich vooral veel bevinden ?

Voor het nieuws probeer ik veel mee te lezen in de gathering topic(s) en gebruik ik Cryptonewswire.com (aanrader!) voor de nieuws headliners. Enige tips omtrent crypto ontwikkeling nieuws om te volgen, qua bronnen (misschien een goede NL voor de verandering) ?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fijn om te lezen dat je meerdere exchanges gebruikt. Zelf vandaag ook een account aangemaakt op Bitfinex en ik vind hun site erg responsive. Helaas is de begeleiding voor verificatie etc. een stuk minder dan bij Kraken of Bittrex; erg vreemd hoe sommige exchanges hun gebruikers willen/kunnen leiden.

Als je een extra exchange wil; cryptopia kan leuk zijn, zeker als je veel in alts wil doen en/of beginnende coins wil kopen. Let wel; er wordt veel gedumpt qua coins waarvan de waarde oneindig lang hetzelfde blijft en hierdoor worden coins ook best regelmatig geschrapt; je wallet is dan ook niets meer waard (tenzij je ze tijdig naar een andere exchange kan sturen). Oh, en het trading-volume ligt stukken lager; het kan dus soms even duren voordat een stijging op Polo of Kraken effect heeft op Cryptopia. Kan voordelig zijn (je kan nog ff snel laag inkopen) maar ook nadelig (stijging niet zo fel/hoog).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
NouNee schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:49:
Wat vinden jullie van dit?

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Alweer goldman sachs, vorige week daalde aandelen ook enorm door een report van goldman.
Ze laten er een analyse op los die je bij reguliere valuta vaak ziet. Vrij nutteloos voor BTC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
martincm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:53:
Zo, vandaag ingestapt op de IOTA trein, op de exchange dan, ben benieuwd. Op zich zeer goed gepresenteerd concept, maar zoals aangehaald beetje jammer als de producten er (nog) niet zijn met de ICO. Wel de eerste coin die ik vanaf exchange release meemaak, hebben we dat ook weer gehad ;)

Overigens, de aanmelding voor IOTA bij Bitfinex is wel goed bevallen zeg. Wat werkt die exchange lekker daar. Ik weet niet hoe hier de opinies zijn, maar ivm Polo is dit echt een verademing om te analyseren, switchen en te traden. Ook een lekkere segmentatie qua aanbod waarbij er dan wel weer wat weg gelaten werden die ik bezit (of potentieel in zie) zoals strat, ardr of waves bijvoorbeeld. Desalniettemin wel erg tevreden over de mogelijkheden in de site als ook in de dedicated app.

Nu ben ik bekend met Polo (main), Kraken (exchange->EUR), Bittrex (voor altcoins buiten eerste 2) en nu dus Bitfinex (IOTA release). Zijn er nog (additiotnele) exchanges waar leden in dit forum zich vooral veel bevinden ?

Voor het nieuws probeer ik veel mee te lezen in de gathering topic(s) en gebruik ik Cryptonewswire.com (aanrader!) voor de nieuws headliners. Enige tips omtrent crypto ontwikkeling nieuws om te volgen, qua bronnen (misschien een goede NL voor de verandering) ?
Martin, dit gelezen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1965336.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Nee maar ik ga het zien. Geef het maar een pump dan.
Het is nou ook weer niet zo dat ik er met tientallen btc´s in hang. Bitcointalk vind ik wat betreft heel lastig te filteren, de iota thread was/is positief, eigenlijk sprak het concept me gewoon aan. De intro op de exchange viel niet tegen, qua prijs, en wil iets meepakken wat een keer launched op een exchange (met soort van potentie) en waarbij, zoals ik het begrijp, de volumes al vast staan.
Ik kon dit wagen, zoals naar een altcoin toe, en kijk de verdere ontwikkeling wel aan komende weken.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nog afgezien daarvan, zijn mij 2 dingen opgevallen vandaag (en eerder deze week maar helaas ben ik de URL kwijt).

1. De prijs op Bitfinex klom hard met 150%, toen een enorme dump en een 45 minuten na introductie is de prijs niet meer veranderd. Nou ben ik absoluut geen expert maar dit zegt mij voornamelijk dat het een hype-coin was en dat de prijs mogelijk de komende weken/maanden zo blijft totdat IOTA daadwerkelijk hun roadmap/whitepaper gaat nakomen.

2. Ik had ergens schattingen van wallets gelezen van de tokens voordat ze public gingen. Van de, grofweg, 6000 wallets (unieke adressen, niet users), hadden in totaal 55 wallets meer dan 80% van alle IOTA in bezit. Dat heeft niets meer te maken met langdurig investeren of vertrouwen; en eerlijk gezegd zag je dit in het prijsverloop vandaag; een enorme aanloop (misinformatie?), een mega-sell van een veelvoud van het aantal aangekochte coins (op dat moment) en klaar.

Ergo, 55 wallets zitten lachend op het strand met een drankje; de rest is "waarschijnlijk" een ervaring wijzer of is meteen de HODL ingegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
Ryan1981 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Nu kijken of hij elk ander token volgt en in no time instort.
Elk token? Op de eerste dag dat QRL op de markt kwam, heb ik hem meteen gekocht. Vandaag alweer met een leuke winst verkocht. Sommige mensen hebben met deze coin x30 gedaan in een paar weken tijd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Inderdaad, maar zoiets gaan we nu dus massaal aan de oppervlakte zien (even uitgaande van het mogelijke feit dat in deze iota dus ¨niet bestaat¨). Ik ben dan eveneens geen expert, verre van, en zou ook niet weten hoeveel je uit kunt lezen uit minder dan 24H statistieken. In mijn beleveing beginnen namelijk alle markt intro´s superhoog, dalen als een gek, en stabiliseren op een bepaald niveau. Nu is dat in crypto natuurlijk een gegeven wat veel duidelijker zichtbaar is, maar ik denk zolang de huidige fundering netjes overeind blijft (als in BTC ondergrond in de koers) en het idee daadwerkelijk uitgewerkt wordt (wat dus de speculatie is in deze), dat reguliere koersstijging ook hier gaat plaatsvinden.

Maar goed, ghost stories aside, we gaan het zien denk ik. Overigens meer mensen ingestapt op iota vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik overweeg ook een klein aantal IOTA te kopen. Het valt me wel op dat de verhouding buy/sell in het orderboek nu veel meer sell (opgetelde hoeveelheid coins) heeft dan gemiddeld bij andere. Hij is nu ook weer iets aan het dalen dus ik wacht nog even met kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
martincm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:27:
[...]

Inderdaad, maar zoiets gaan we nu dus massaal aan de oppervlakte zien (even uitgaande van het mogelijke feit dat in deze iota dus ¨niet bestaat¨). Ik ben dan eveneens geen expert, verre van, en zou ook niet weten hoeveel je uit kunt lezen uit minder dan 24H statistieken. In mijn beleveing beginnen namelijk alle markt intro´s superhoog, dalen als een gek, en stabiliseren op een bepaald niveau. Nu is dat in crypto natuurlijk een gegeven wat veel duidelijker zichtbaar is, maar ik denk zolang de huidige fundering netjes overeind blijft (als in BTC ondergrond in de koers) en het idee daadwerkelijk uitgewerkt wordt (wat dus de speculatie is in deze), dat reguliere koersstijging ook hier gaat plaatsvinden.

Maar goed, ghost stories aside, we gaan het zien denk ik. Overigens meer mensen ingestapt op iota vandaag?
Martin, volgens mij heb je het topic niet helemaal goed gelezen. Er wordt gesteld dat er slechts 500 btc verkocht zijn in de ico en dit vooral door de founders/devs zijn opgekocht. De marketcap die je nu ziet klopt dus niet.

Wanneer degenen die alle coins hebben holden dan gebeurt er niets met de prijs en kun je zelfs investers zoals jij zelf tijdelijk aantrekken. Besluiten de devs te dumpen dan kan het goed naar 0 gaan want zij bezitten zelf nu alle coins. Volgens mij is er dus niets te winnen en alleen te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Blue_Fear schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:34:
[...]

Martin, volgens mij heb je het topic niet helemaal goed gelezen. Er wordt gesteld dat er slechts 500 btc verkocht zijn in de ico en dit vooral door de founders/devs zijn opgekocht. De marketcap die je nu ziet klopt dus niet.

Wanneer degenen die alle coins hebben holden dan gebeurt er niets met de prijs en kun je zelfs investers zoals jij zelf tijdelijk aantrekken. Besluiten de devs te dumpen dan kan het goed naar 0 gaan want zij bezitten zelf nu alle coins. Volgens mij is er dus niets te winnen en alleen te verliezen.
Yes prima alles goed en wel, maar dat moet ik dan dus ook maar aannemen dan?
Tegen de tijd van dit topic is de release allang geweest, een uur of 2 dat deze te verhandelen is geweest, dus in mijn geval een achteraf constatering.
Het kan zijn dat hier de kern van waarheid in zit, en de blaren dus voor mij gaan komen, maar waar is het op gebasseerd (en dan voornamelijk : only 500BTC (mostly to insiders and themselves) )
Gaat het naar 0, dan zet het in ieder geval een voorbeeld wat eenieder er bij kan houden ten tijde van releases na ico, ten opzichte van risico.

Mij leek het gewoon in de achtergrond, de presentatie, de levensduur tot nu toe, de investering de coin waard. Een van de weinige concepten die ik wat meer heb doorgrond. Dat dan NA market release ineens dit soort topics met statements aan komen , dat is dan voor mij in de categorie risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:43:
Ik pak mijn glazenbol er even bij.
De Lykke (LKK) coin is een goede coin om nu in te kopen en over een anderhalve maand te verkopen met dikke profit.
Wees er snel bij nu het nog kan!

P.S. Investeren alleen op eigen risico!
Het kan zomaar zijn dat je straks zoveel geld hebt dat je het niet meer weet waaraan je het moet uitgeven en je persoonlijkheid kut wordt. 8)7
Ik heb zelf op 26 mei voor €100 aan LKK gekocht en ze nu weer voor €150 verkocht. Persoonlijk vind ik het een heel mooi project, maar ik vind dit wel een groot risico:
https://www.reddit.com/r/...c/50m_market_cap/dipmw4u/

Maar goed, ik heb wel vaker cryptocurrency te vroeg verkocht. Ik hoop voor de mensen met LKK dat dit weer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
Dag tweakers,
Wat mij nu naar een aantal weken opvalt in deze vorm van hobby bedrijven is dat het gewoon weg onmogelijk is om uit te zoeken welke coins wel of geen echte waarde vertegenwoordigen. Als je wilt daytrayden moet je volgens mij gewoon ook wat geluk hebben wil je meedoen of je hebt de keuze om op hodl te gaan als het verkeerd uitpakt. Het is echt niet zo dat ik me nergens in wil verdiepen maar gezien het aantal keuze wat je hebt, de verschillende meningen op de vele fora's wat betreffende voor en tegenstanders levert je al een dag taak op om uit te zoeken of je wel of niet voor de gok gaat. Mijn vraag aan jullie is dan ook, zoeken jullie echt alles uit betreffende de coin waar je mee traid of enkel met coins waar je voor de langere tijd investeert? En hoe gaan jullie om met het beslissen welke coin wel of niet geschikt is voor kortere termijn? Ik probeer het serious te begrijpen maar heb inmiddels denk ik zoveel info vergaat betreffende trandlines, flags, triangles hier en daar dat ik de weg wat kwijt raak in deze cryptho wereld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Timberly2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:41:
Heren / Dames,

Wellicht val ik in herhaling, maar begin steeds enthousiaster te worden (gevaarlijk, dat weet ik) over ICN (Iconomi).
Zij komen namelijk binnen 2 maanden daadwerkelijk met een werkend platform om ETF's te kopen op de crypto-markt. Met hun coin ICNX vangen ze 3% managementfee, in Q1 was de inkomstenstroom daaruit 50.000$. EDIT: Uit ICNX was de inkomstenstroom geen 50k, dat kwam uit verkoop coins uit hun ICNP portfolio. Businesscase desalniettemin op 3% fee goed te maken.

Wat zie ik hier over het hoofd, is dit een enorm ondergewaardeerde coin dan wel bedrijf? EDIT: Kan juridisch sws niet echt plaatsen, want met ICN coins ben je geen eigenaar van ICONOMI, zo wordt het wel gebracht. Mooi dit wilde westen, voor nu de aanname dat je meedeelt in succes van Iconomi/ICNX
Dit platform zou 6 maanden geleden al live zijn volgens hun ICO toen en ook volgens de ICO waren ICN tokens eigenlijk gewoon bedrijfsaandelen van het bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
martincm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:27:
[...]

Ja, voor de hodl met een bedrag dat niet zoveel voorstelt. Dat doe ik wel vaker met sommige coins, gewoon voor omgerekend 25 euro kopen en kijken waar ze over een paar maanden staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
basp89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:30:
[...]

Ja, voor de hodl met een bedrag dat niet zoveel voorstelt. Dat doe ik wel vaker met sommige coins, gewoon voor omgerekend 25 euro kopen en kijken waar ze over een paar maanden staan!
Deze strategie wil ik ook aanhouden met een deel van mijn winst, maar kom er maar niet aan omdat ik geen grip krijg op wat er aan coins bijkomt en wat interessant is. Waar lezen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
jannes_beterams schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:50:
[...]

Deze strategie wil ik ook aanhouden met een deel van mijn winst, maar kom er maar niet aan omdat ik geen grip krijg op wat er aan coins bijkomt en wat interessant is. Waar lezen jullie dit?
Hier, of op het slack kanaal. Je ziet regelmatig nieuwe coins voorbij komen. Zoek ze op, verdiep je er in en lees de whitepaper. Oordeel vervolgens zelf of je er toekomst in ziet.

Tip: vooral niet verkopen als al die coins een paar dagen in het rood staan, zoals afgelopen dagen bijv. Gewoon wachten, dan komt het vaak vanzelf goed (maar soms ook niet).

[ Voor 15% gewijzigd door beepee op 14-06-2017 08:06 . Reden: Toevoeging tip. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:18
Even een vraagje over waves;
Hoe kan je de tokens die je krijg verkopen of omzetten naar waves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

xos

basp89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:01:
[...]

Hier, of op het slack kanaal. Je ziet regelmatig nieuwe coins voorbij komen. Zoek ze op, verdiep je er in en lees de whitepaper. Oordeel vervolgens zelf of je er toekomst in ziet.

Tip: vooral niet verkopen als al die coins een paar dagen in het rood staan, zoals afgelopen dagen bijv. Gewoon wachten, dan komt het vaak vanzelf goed (maar soms ook niet).
Ik heb ook "de fout" gemaakt om mij te verdiepen in whitepapers. Nagenoeg niemand is daar geinteresseerd in en de prijs van een coin lijkt niet in relatie te zijn met de vernieuwing die een coin brengt, maar louter met de marketing hype. Dus als je voor de korte/middellange termijn handelt is het lezen van dat soort documenten imho zonde van je tijd en kan je je beter richten op de media aandacht die gegenereerd wordt. Komt nog bij dat inschatten of iets levensvatbaar is op de lange termijn erg moeilijk is. Het is niet alleen de coin maar ook het team erachter wat continuiteit en vernieuwing moet blijven brengen.

Ik heb nog aardig wat Augur rep maar weet niet wat ermee te doen. Initieel had ik goede hoop en heb ze nog geholpen om hun platform te verbeteren want ze begrepen niet goed hoe de ethereum blockchain en api werkte. Toen waren ze erg actief in de communitie. Maar na de presale is dat imho steeds minder geworden tot een punt dat ik mij inmiddels zorgen maak over hun toekomst.

Wat betreft je tip, dat is emotie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 22:50
Shifty47 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:23:
Lijkt me zoals het met alle tokens / altcoins gaat van X naar BTC naar Y

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
xos schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:41:
[...]

Ik heb ook "de fout" gemaakt om mij te verdiepen in whitepapers. Nagenoeg niemand is daar geinteresseerd in en de prijs van een coin lijkt niet in relatie te zijn met de vernieuwing die een coin brengt, maar louter met de marketing hype. Dus als je voor de korte/middellange termijn handelt is het lezen van dat soort documenten imho zonde van je tijd en kan je je beter richten op de media aandacht die gegenereerd wordt. Komt nog bij dat inschatten of iets levensvatbaar is op de lange termijn erg moeilijk is. Het is niet alleen de coin maar ook het team erachter wat continuiteit en vernieuwing moet blijven brengen.

Ik heb nog aardig wat Augur rep maar weet niet wat ermee te doen. Initieel had ik goede hoop en heb ze nog geholpen om hun platform te verbeteren want ze begrepen niet goed hoe de ethereum blockchain en api werkte. Toen waren ze erg actief in de communitie. Maar na de presale is dat imho steeds minder geworden tot een punt dat ik mij inmiddels zorgen maak over hun toekomst.

Wat betreft je tip, dat is emotie :).
Bij nader inzien ben ik het met je eens. Hoewel de abstract lezen nooit echt kwaad kan.

En die tip draait inderdaad om emotie, en je weet wat ze daarover zeggen (hint: iets met een slechte raadgever) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
loewie1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:52:
[...]

Lijkt me zoals het met alle tokens / altcoins gaat van X naar BTC naar Y
Ik begrijp dat je dat zegt maar in mn portfolio staan bijvoorbeeld "Ripto Bux" en "Mercury", nu kan ik mij vergissen maar volgens mij ben ik die nog nooit tegengekomen op kraken ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Shifty47 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Ik begrijp dat je dat zegt maar in mn portfolio staan bijvoorbeeld "Ripto Bux" en "Mercury", nu kan ik mij vergissen maar volgens mij ben ik die nog nooit tegengekomen op kraken ofzo.
Ripto: https://coinmarketcap.com/assets/ripto-bux/#markets
Mercury: https://coinmarketcap.com/assets/mercury/#markets

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Dan zijn wel handige overzichtjes! Dan moet ik die exchanges gaan gebruiken. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Misschien dat mensen zo beginnen te begrijpen waarom ik elke keer zo tegen ICO ben, ICO is simpelweg de moderne hidden premine. Dat er devs zijn ( op 1 vinger te tellen veelal ) die niks raars doen met de ico/premine, tsja..
Gewoon ordinaire geld stelen (ico), geen politie die je achterna komt als je het voor miljoenen euro's weet te flikken :D

Ps thanks dat jij wel luistert en ook bitcointalk links post, daar zitten mensen die er gelukkig wel iets van snappen :)

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 14-06-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LopendeVogel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:01:
[...]

Misschien dat mensen zo beginnen te begrijpen waarom ik elke keer zo tegen ICO ben, ICO is simpelweg de moderne hidden premine.
Dit ben ik gedeeltelijk niet met je eens. Een ICO is net zoals een IPO waarbij waardes worden gepeild en interesses worden gewekt. Het grote verschil is dat een ICO over het algemeen nog geen bewezen boekhouding heeft en de waarde dus nattevingerwerk wordt terwijl bij een IPO juist de boekhouding van een bedrijf wordt afgezet tegen de interesse en dus een waarde krijgt. Ook een IPO heeft een premine namelijk dat institutionele beleggers ook al buy-orders inleggen voor de dag van release.

Maar het is weer dat hype-gedoe; je krijgt een sprookje te lezen op een pagina van een ICO, klikt op "Donate Now" en op een later moment komt de premine een keertje vrij. Poeh, als men zo op de AEX/NYSE zou handelen, vielen elke dag wel een paar grote handelaren om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
MAX3400 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Dit ben ik gedeeltelijk niet met je eens. Een ICO is net zoals een IPO waarbij waardes worden gepeild en interesses worden gewekt. Het grote verschil is dat een ICO over het algemeen nog geen bewezen boekhouding heeft en de waarde dus nattevingerwerk wordt terwijl bij een IPO juist de boekhouding van een bedrijf wordt afgezet tegen de interesse en dus een waarde krijgt. Ook een IPO heeft een premine namelijk dat institutionele beleggers ook al buy-orders inleggen voor de dag van release.

Maar het is weer dat hype-gedoe; je krijgt een sprookje te lezen op een pagina van een ICO, klikt op "Donate Now" en op een later moment komt de premine een keertje vrij. Poeh, als men zo op de AEX/NYSE zou handelen, vielen elke dag wel een paar grote handelaren om.
Een ico is er puur zodat de devs snel en flink geld in het laatje krijgen, niet meer niet minder.
De ene dev doet er iets mee (moet je kei en keihard zoeken, want binnen de 1000e ico's die al geweest zijn, was natuurlijk 999 een scammer).

Oftewel, ICO, IPO, CROWDFUND (crowdfund is trouwens de nieuwe naam voor deze scammers, ico is een beetje bedorven).

Nee, afstraffen en wegblijven. Enige die overeind blijven staan zijn de dev's die géén of een kleine premine hadden.
Alle andere coins zie je snel kapot gaan na de pump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Zo, ZEC is lekker bezig op het moment, goed winst op gepakt nu dus die is binnen en direct maar weer in ETH gestopt, dus echte winst weer weg :) Maar goed, ZEC is wel opeens omhoog geschoten, dus ik zit te googlen over nieuws wat dat betreft, maar ik kan even geen verklaring vinden. Iemand nieuws gehoord hierover?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even vooruit lopen op de zaken. Ik heb een aantal Ethereums. Mocht ik deze straks weg willen doen, wat is de voordeligste manier voor verkoop, met een lage fee).
Bitonic ken ik, maar dan moet ik eerst de ether omzetten naar bitcoins. Via btcdirect.eu kan je direct verkopen maar die heeft een behoorlijke fee.
LiteBit kan je direct ETH mee verkopen zonder account, bij Coinbase dien je eerst te registeren. LiteBit rekent echter een lagere ETH verkoopprijs dan btcdirect zo te zien.
334 vs 321

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 14-06-2017 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beepee
Viper® schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:40:
Even vooruit lopen op de zaken. Ik heb een aantal Ethereums. Mocht ik deze straks weg willen doen, wat is de voordeligste manier voor verkoop, met een lage fee).
Bitonic ken ik, maar dan moet ik eerst de ether omzetten naar bitcoins. Via btcdirect.eu kan je direct verkopen maar die heeft een behoorlijke fee.
LiteBit kan je direct ETH mee verkopen zonder account, bij Coinbase dien je eerst te registeren. LiteBit rekent echter een lagere ETH verkoopprijs dan btcdirect zo te zien.
334 vs 321
Je geeft aan "op de zaken vooruit te lopen". Als je ze toch voor langere tijd vast gaat houden maak dan een account aan bij kraken. Dat kan je eth omwisselen voor euro's en die euro' staan meestal binnen een werkdag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
CasGas schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:27:
Zo, ZEC is lekker bezig op het moment, goed winst op gepakt nu dus die is binnen en direct maar weer in ETH gestopt, dus echte winst weer weg :) Maar goed, ZEC is wel opeens omhoog geschoten, dus ik zit te googlen over nieuws wat dat betreft, maar ik kan even geen verklaring vinden. Iemand nieuws gehoord hierover?
Dit snap ik ook niet. Ook snap ik niet waarom juist monero dan weer achterblijft, daar waar monero juist wel als enige echt anoniem is volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

basp89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:45:
[...]

Je geeft aan "op de zaken vooruit te lopen". Als je ze toch voor langere tijd vast gaat houden maak dan een account aan bij kraken. Dat kan je eth omwisselen voor euro's en die euro' staan meestal binnen een werkdag op je rekening.
Met de enorme kans dat over een maand dezelfde vraag hier weer wordt gesteld aangezien Kraken Tier2 verificatie nodig is voor een SEPA-transfer; en ze zijn daar dusdanig druk dat de wachttijd voor sommige mensen ondertussen al 4 weken is.

@Viper® No offense maar de koers van ETH stijgt zo hard de afgelopen dagen, dat je de extra fee via een btcdirect echt niet als verliespost hoeft te zien. Maar dat moet je zelf weten; als ik 240% stijging op een coin heb en ik "moet" een tientje extra betalen voor daadwerkelijke uitbetaling, boeit me dat vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Met de enorme kans dat over een maand dezelfde vraag hier weer wordt gesteld aangezien Kraken Tier2 verificatie nodig is voor een SEPA-transfer; en ze zijn daar dusdanig druk dat de wachttijd voor sommige mensen ondertussen al 4 weken is.

@Viper® No offense maar de koers van ETH stijgt zo hard de afgelopen dagen, dat je de extra fee via een btcdirect echt niet als verliespost hoeft te zien. Maar dat moet je zelf weten; als ik 240% stijging op een coin heb en ik "moet" een tientje extra betalen voor daadwerkelijke uitbetaling, boeit me dat vrij weinig.
Ik las het al op kraken idd, door de grote aanvraag van nieuwe clients.

verkopen via btcdirect kan altijd. Ik maak in ieder geval een kraken account aan, mocht alles sneller verlopen dan gedacht is het mooi meegenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beepee
MAX3400 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Ja zo kan je wel meer dingen niet als verlies willen zien. Ik vind het zonde, zeker als je de tijd hebt. Waarom zou je eerst 240% stijging op een coin pakken om vervolgens weer een deel van die stijging met het grootste gemak in de prullenbak gooien.

Wie het kleine niet eert..

Edit: typo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36

DirtyBird

Praktiserend denker

basp89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Dit snap ik ook niet. Ook snap ik niet waarom juist monero dan weer achterblijft, daar waar monero juist wel als enige echt anoniem is volgens mij.
Deze crypto-kermis is geen investeringsmarkt, maar een speculatiemarkt. Er hoeft dus geen reden of nieuws te zijn. Net zoals dumps niet noodzakelijk worden veroorzaakt door slecht nieuws.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 11-09 12:10
Shifty47 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:23:
In de waves lite wallet kan het via de ingebouwde exchange direct naar Waves, maar de prijzen lijken hier gemiddeld lager dan bijv, op Tidex of Cryptopia (en dan via BTC zoals Loewie1984 aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

DirtyBird schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:02:
[...]

Deze crypto-kermis is geen investeringsmarkt, maar een speculatiemarkt. Er hoeft dus geen reden of nieuws te zijn. Net zoals dumps niet noodzakelijk worden veroorzaakt door slecht nieuws.
Dat klopt, maar misschien was er juist wel een reden dat deze uit het niets zo hard stijgt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
https://www.nrc.nl/nieuws...nwereld-11073870-a1562880

De NRC besteedt ook opnieuw aandacht hieraan. Ook hier zullen nog wat mensen op instappen en in combinatie met de onzekerheid van BTC rond augustus plus de shit-ICO's van ETH weet ik niet zo goed wat handig is.

Zou de massa eventueel Stratis kunnen interpreteren als veilig alternatief? Of pakt iedereen zijn vakantiegeld en zien ze het wel. Lastig speculeren dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
Rookert25 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:41:

De NRC besteedt ook opnieuw aandacht hieraan. Ook hier zullen nog wat mensen op instappen en in combinatie met de onzekerheid van BTC rond augustus plus de shit-ICO's van ETH weet ik niet zo goed wat handig is.

Zou de massa eventueel Stratis kunnen interpreteren als veilig alternatief? Of pakt iedereen zijn vakantiegeld en zien ze het wel. Lastig speculeren dit
Ik denk dat de massa zich niet goed laat informeren en degene die erin stappen omdat het in het nieuws is niet op de hoogte zijn wat de mogelijkheden zijn op 1 augustus. En dat daar vervolgens veel negativiteit van komt als de koers "ineens" keldert of soortgelijks en dat crypto weer een tijd een "no go" is voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rookert25 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:41:

Betreffende vakanties, ik hoorde vanmorgen op de radio dat 11 miljoen Nederlanders naar het buitenland gaan en 3 miljoen in het binnenland blijven.
Daarnaast levert sparen ook bijna niks op, dus volgens mij geven veel mensen hun vakantiegeld uit. Nu is de markt voor cryptocurrency en zeker nieuwe coins niet heel groot denk ik.
Naar mijn inziens heeft het ook veelal nog een IT karakter en zit het best lastig in elkaar, wat de doelgroep niet zal vergroten.
Ik heb vroeger (15 jaar geleden volgens mij) best veel gehandeld in aandelen, geld gewonnen en verloren, voornamelijk day trading.
Het continue koersen en nieuws bijhouden zit ik nu niet meer op te wachten.
Zit er nu meer in voor de long run. Zag toevallig dit artikel gisteravond:
https://www.rtlz.nl/tech/...-150000-euro-met-ethereum

Lijkt me toch mooi, ergens een wallet hebben en dan 'vergeten' zijn. Dan er na 2 jaar achterkomen dat je ergens een paar ton in euro's hebt staan.
Maar zoals sommige hier ook al melden, wallet kwijt = weg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08-2017
Harmvdw schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat de massa zich niet goed laat informeren en degene die erin stappen omdat het in het nieuws is niet op de hoogte zijn wat de mogelijkheden zijn op 1 augustus. En dat daar vervolgens veel negativiteit van komt als de koers "ineens" keldert of soortgelijks en dat crypto weer een tijd een "no go" is voor veel mensen.
Dat denk ik ook, merendeel heeft geen idee wat Stratis/ETH is of doet. Daarbij moeten er wel wat handelingen worden verricht om je geïnvesteerde geld veilig weg te zetten: Euro > evt Bitcoin > Exchange > Wallets. Daar hebben veel mensen geen zin of vertrouwen in. Tenzij het natuurlijk nog meer in de media gaat komen zoals bijv. bij DWDD/Pauw ofzo en dat dan wereldwijd, dat zou wel een nog grotere boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
MartyMcFly1955 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Dat denk ik ook, merendeel heeft geen idee wat Stratis/ETH is of doet. Daarbij moeten er wel wat handelingen worden verricht om je geïnvesteerde geld veilig weg te zetten: Euro > evt Bitcoin > Exchange > Wallets. Daar hebben veel mensen geen zin of vertrouwen in. Tenzij het natuurlijk nog meer in de media gaat komen zoals bijv. bij DWDD/Pauw ofzo en dat dan wereldwijd, dat zou wel een nog grotere boost geven.
Een online wallet is toch niet veel anders dan een Paypal oid? Alleen het nadeel van cryptocurrencis is dat als het gejat wordt dat het ook echt weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
MartyMcFly1955 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb het dan over de kleine massa die iets langer meeloopt en een bewuste keuze wil maken over waar ze hun geld in zullen stoppen. Heb het beeld - gezien steady berichtgeving, geen gekke nieuwberichten, duidelijke use-case - dat Stratis degelijk over kan komen in deze rare markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
Viper® schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:58:
[...]

Betreffende vakanties, ik hoorde vanmorgen op de radio dat 11 miljoen Nederlanders naar het buitenland gaan en 3 miljoen in het binnenland blijven.
Daarnaast levert sparen ook bijna niks op, dus volgens mij geven veel mensen hun vakantiegeld uit. Nu is de markt voor cryptocurrency en zeker nieuwe coins niet heel groot denk ik.
Naar mijn inziens heeft het ook veelal nog een IT karakter en zit het best lastig in elkaar, wat de doelgroep niet zal vergroten.
Ik heb vroeger (15 jaar geleden volgens mij) best veel gehandeld in aandelen, geld gewonnen en verloren, voornamelijk day trading.
Het continue koersen en nieuws bijhouden zit ik nu niet meer op te wachten.
Zit er nu meer in voor de long run. Zag toevallig dit artikel gisteravond:

Lijkt me toch mooi, ergens een wallet hebben en dan 'vergeten' zijn. Dan er na 2 jaar achterkomen dat je ergens een paar ton in euro's hebt staan.
Maar zoals sommige hier ook al melden, wallet kwijt = weg geld.
Koop een hardware wallet! Ik heb zelf de ledger nano s, werkt super. Goedkoper alternatief is een papieren wallet genereren. Wel veilig opbergen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Nog een paar actuele artikelen:

https://www.rtlz.nl/perso...het-en-hoe-gebruik-je-het
https://www.rtlz.nl/algem...es-als-bitcoins-en-ethers

Allemaal van vandaag. Het is echt wel booming.
Kom maar binnen mensen, kopen kopen kopen :P

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Weer die bangmakerij en het verhaal over de tip van de schoenmaker. Is wel een verdomd lage marketcap dan, als wereldwijd alle schoenmakers, bakkers en kappers ook geld aan het beleggen zijn in crypto's.
Daarbij is het idd niet verstandig om je spaargeld volledig te zetten op, laten we zeggen CannabisCoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Zoveel verschillende contrasten in deze links en allemaal van dezelfde uitgever. Ik vind het bijzonder opmerkelijk dat ze binnen persoonlijk en tech over het mooi-weer scenario praten, maar op de algemene pagina het slechte weer benadrukken. Ze gaan opeens "waarschuwen" voor een mogelijke bubbel. Financiële experts die hun handen niet willen branden aan crypto's?

Zou me niks verbazen als deze "experts" zelf ook een zakje ETH hebben. Of juist iedereen bang, omdat ze te laat zijn geweest.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Irrival schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Zoveel verschillende contrasten in deze links en allemaal van dezelfde uitgever. Ik vind het bijzonder opmerkelijk dat ze binnen persoonlijk en tech over het mooi-weer scenario praten, maar op de algemene pagina het slechte weer benadrukken. Ze gaan opeens "waarschuwen" voor een mogelijke bubbel. Financiële experts die hun handen niet willen branden aan crypto's?

Zou me niks verbazen als deze "experts" zelf ook een zakje ETH hebben. Of juist iedereen bang, omdat ze te laat zijn geweest.
Ik zie niet in wat er mis is met het waarschuwen voor een mogelijke(!) bubbel, want daar heeft het momenteel alle schijn van namelijk :)
En veel geld verliezen met crypto is heel goed mogelijk. Prima dat 'experts' mensen daar van bewust maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
Irrival schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Het algehele gevoel bij deze artikelen is toch negatief. En dat merk je toch wel bij alles over cryptocurrencies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Luuk schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:34:
[...]
Ik zie niet in wat er mis is met het waarschuwen voor een mogelijke(!) bubbel, want daar heeft het momenteel alle schijn van namelijk :)
En veel geld verliezen met crypto is heel goed mogelijk. Prima dat 'experts' mensen daar van bewust maken.
Er is helemaal niks mis met waarschuwen, maar dit heeft wel een hoog 'bangmakerij' gehalte. Bewustwording kan ook op andere manieren belicht worden. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend dat je geld kan verliezen, maar er is ooit een reden geweest voor "LET OP: GELD LENEN KOST GELD". Zal ook wel allemaal aan mij liggen..
Axente schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:42:
[...]
Het algehele gevoel bij deze artikelen is toch negatief. En dat merk je toch wel bij alles over cryptocurrencies.
Ja negativiteit is nou eenmaal makkelijker te verspreiden.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Irrival schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Er is helemaal niks mis met waarschuwen, maar dit heeft wel een hoog 'bangmakerij' gehalte. Bewustwording kan ook op andere manieren belicht worden. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend dat je geld kan verliezen, maar er is ooit een reden geweest voor "LET OP: GELD LENEN KOST GELD". Zal ook wel allemaal aan mij liggen..

[...]

Ja negativiteit is nou eenmaal makkelijker te verspreiden.
En natuurlijk is het zo vraag aan 1000 experts op het gebied van economie wat er gaat gebeuren en je krijgt 1000 andere antwoorden van wereldcrisis tot super groei en alles hiertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
https://www.cryptocoinsne...axx-wallet-vulnerability/

Ik store dus ook mijn ETH/BTC in m'n jaxx wallet, maar ik ga dus nu wel heel snel op zoek naar iets anders.
Als ik het artikel zo lees, zou ik iedereen adviseren dit ook te doen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

Boy

www.byoscoop.nl

mauro101 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:20:

Ik store dus ook mijn ETH/BTC in m'n jaxx wallet, maar ik ga dus nu wel heel snel op zoek naar iets anders.
Ja, ik heb naar aanleiding van dit artikel een Ledger Nano S besteld en m'n bitcoins in Ubuntu in een Virtual Machine gezet, die staat bijna nooit aan en totdat ik m'n Ledger heb, zal ik 'm wss niet online verbinding laten maken.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Boy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Ja, ik heb naar aanleiding van dit artikel een Ledger Nano S besteld en m'n bitcoins in Ubuntu in een Virtual Machine gezet, die staat bijna nooit aan en totdat ik m'n Ledger heb, zal ik 'm wss niet online verbinding laten maken.
Jammer dat pas eind augustus de nieuwe Ledgers order worden verstuurd. Dat is nogal akelig lang.. Vooral met de Fork van 1 augustus in het verschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Mooi om te zien dat Ardor laatste dagen weer wordt opgepikt na maand van vrijwel geen beweging, ben benieuwd naar de activiteit bij launch in Q3 (juli/augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

mauro101 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:20:

Het is zeker goed om op de hoogte te zijn van de problemen die de Jaxx wallet heeft en het is ook zeker niet de veiligste manier, maar op sommige plekken wordt er net gedaan als je elke minuut je coins kwijt kunt raken. Zo dramatisch is het nu ook weer niet, imho. Net als altijd al, opletten welke websites je bezoekt en op welke linkjes je klikt. En inderdaad, ik zou geen grote bedragen in die wallet bewaren.

De gegevens die nodig zijn om bij de inhoud van je wallet te komen (een bestand op je computer) is niet (of zeer slecht?) encrypt opgeslagen. Dus als een aanvaller toegang heeft tot je computer en het bestand in handen weet te krijgen, dan kan hij/zij inderdaad coins uit je wallet overmaken naar zijn eigen adres. Op iOS is de wallet dus wel safe.

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 14-06-2017 13:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
1) Bitmex gebruikt een MultiSig wallet. De withdrawals worden ook één keer per 24 uur gedaan. Dit lijkt veilig. Als ik het goed begrijp moeten 2 mensen dit onafhankelijk signen met hun key vooraleer de transfer kan gebeuren. Dus bij een hack van de wallet kunnen hackers niet gaan lopen met de bitcoins. Anderzijds, als iemand van Bitmex personeel morgen een auto ongeval heeft kunnen coins niet meer weggenomen worden. Ze zullen waarschijnlijk wel 5 mensen zo'n key gegeven hebben, en er moeten steeds 2 gebruikt worden.

2) Welke type wallets gebruiken Kraken en Bitstamp zoal?

3) Welke wallets gebruikte Bitfinex tijdens de hack. Zijn de huidige implementaties van exchanges al veiliger zodat het niet meer verloren kan gaan.

4) Terloops vraagje, als ik van bitstamp naar kraken btc stuur dan gaat dit absurd snel (ongeveer 2 minuten -- zelfs zonder Bitgo instant). Hebben deze hun wallets ondergebracht op dezelfde locatie (bv. een deal met dezelfde miners om onderlinge transacties onmiddelijk uit te voeren), of waarom gaat dit zo snel? Ik heb het niet gecheckt maar mogelijk zijn er slechts "0 confirmations" nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Laatst online: 27-06 21:35
Zijn er meerdere mensen die niks ontvangen op de coinbase website?

Mijn test sepa transfer ter verificatie van 1 euro was binnen 2 uur aangekomen. Mijn 15k sepa transfer is sinds maandagmorgen nog niet binnen...

Mijn bitstamp was keurig door de support geregeld en werkt maar coinbase zegt volgens website 1 tot 3 business days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan een domme vraag zijn, maar heb gezocht in Thread #2 #3 en deze.

Weet iemand wanneer de percentages van Poloniex eigenlijk op 0% springen? Ik dacht heel lang dat het middernacht was onze tijd, maar na wat meer te kijken blijkt dit niet te kloppen.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:21:

Weet iemand wanneer de percentages van Poloniex eigenlijk op 0% springen? Ik dacht heel lang dat het middernacht was onze tijd, maar na wat meer te kijken blijkt dit niet te kloppen.

Thanks! _/-\o_
Als je de Change percentages bedoelt springt dit naar mijn weten nooit op 0% behalve wanneer de prijs 24 uur geleden precies het zelfde was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FerryvD
  • Laatst online: 26-04-2023

Thanks! _/-\o_
Is dat niet gewoon altijd in vergelijking met 24 uur eerder?
Zo bekijk ik het in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58

Thanks! _/-\o_
Nooit, crypto exchanges hebben geen sluitingstijd zoals gewone beurzen. Wat de percentages laten zien is dus letterlijk het verschil met de waarde exact 24 uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alright, makes sense!

Thanks alledrie! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08

Thanks! _/-\o_
De change % is floating, dus op 14-juni 13:59 wordt er vergeleken met 13-juni 13:59, etc.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
BabyRattle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:21:
Zijn er meerdere mensen die niks ontvangen op de coinbase website?

Mijn test sepa transfer ter verificatie van 1 euro was binnen 2 uur aangekomen. Mijn 15k sepa transfer is sinds maandagmorgen nog niet binnen...

Mijn bitstamp was keurig door de support geregeld en werkt maar coinbase zegt volgens website 1 tot 3 business days
heb je het naar gdax of coinbase gestuurd?

er is een withdrawal limit van 10k euro; geen idee of er ook een deposit limiet is van 10k, normaal niet... coinbase is best wel restrictief (in tegenstelling tot gdax)

mogelijk zit je over deze "withdrawal limit" als je het volgende deed:

bank -> {deposit} -> coinbase eur wallet -> {withdrawal} -> gdax eur wallet

ofwel zit hij vast in eerste stap, ofwel in tweede stap.

[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11-09 12:16
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:10:
1) Bitmex gebruikt een MultiSig wallet. De withdrawals worden ook één ker per 24 uur gedaan. Dit lijkt veilig. Als ik het goed begrijp moeten 2 mensen dit onafhankelijk signen met hun key vooraleer de transfer kan gebeuren. Dus bij een hack van de wallet kunnen hackers niet gaan lopen met de bitcoins. Anderzijds, als iemand van Bitmex personeel morgen een auto ongeval heeft kunnen coins niet meer weggenomen worden. Ze zullen waarschijnlijk wel 5 mensen zo'n key gegeven hebben, en er moeten steeds 2 gebruikt worden.
Ja, dit is een toepassing van m-of-n multisig transacties. Je kunt voor willekeurige n en m (m <= n) een transactie maken waarvan de output enkel gespendeerd kan worden als deze wordt ondertekend door m verschillende private keys. In dit geval is m gelijk aan 2 en n een onbekende waarde (maar hopelijk >2).
2) Welke type wallets gebruiken Kraken en Bitstamp zoal?
Beiden gebruiken een hot/cold-wallet systeem. De hot wallet bevat een klein gedeelte van de bitcoins die de exchange in beheer heeft, maar kan direct worden aangesproken. De cold wallet bevat de rest (>95%, precieze percentage verschilt per exchange) en is offline. De meeste dagen zal er ongeveer net zoveel worden gestort als opgenomen, waardoor de hot wallet voldoende buffer biedt. Is er echter een onbalans naar de kant van opnames, dan moeten er bitcoins vanuit de cold wallet overgemaakt. Dit is handmatig werk. Als daar snel op wordt ingesprongen, dan merkt de gebruiker er niets van. Als de exchange traag is met het bijvullen van de hot wallet, dan kunnen withdrawals tijdelijk stil komen te vallen.

Zowel Kraken als Bitstamp gebruiken een service van het bedrijf BitGo aan voor hun hot wallet. BitGo biedt een multisig dienst aan waarbij de klant (Kraken, Bitstamp) de transactie ondertekent en doorstuurt naar BitGo, die de transactie controleert en indien alles OK is ook ondertekent.
3) Welke wallets gebruikte Bitfinex tijdens de hack. Zijn de huidige implementaties van exchanges al veiliger zodat het niet meer verloren kan gaan.
Bitfinex had de volledige bitcoin-balans in een BitGo multisig wallet. De aanvaller is erin geslaagd om binnen te dringen in het systeem van Bitfinex, daar transacties aan te maken en deze door BitGo te laten valideren en ondertekenen. Waarom de controle-functie van BitGo heeft gefaald is onduidelijk, maar Bitfinex heeft de schuld naar zichzelf toegetrokken, wat kan betekenen dat er een configuratiefout aan hun kant was.

Hoe dan ook, het voornaamste probleem was dat Bitfinex volledig vertrouwde op deze oplossing en alle bitcoins op deze manier had opgeslagen. Daarom was de aanvaller in staat zoveel buit te maken. Bij een goede scheiding tussen hot en cold wallets, zal slechts een klein percentage van de bitcoins kwetsbaar zijn. En gezien het bijvullen van de hot wallet een handmatig proces is, kan men daar een extra controle uitvoeren en bevestigen dat het leeglopen van de hot wallet het gevolg is van normaal opname-gedrag door klanten.
4) Terloops vraagje, als ik van bitstamp naar kraken stuurt dan gaat dit absurd snel (ongeveer 2 minuten -- zelfs zonder Bitgo instant). Hebben deze hun wallets ondergebracht op dezelfde locatie (bv. een deal met dezelfde miners om onderlinge transacties onmiddelijk uit te voeren).
Ze gebruiken beiden BitGo, maar zonder BitGo Instant maakt dat niet veel uit. Wat wel scheelt is dat Bitstamp de transacties van een forse fee voorziet, waardoor deze meestal in het eerstvolgende block opgenomen worden. Maar wat jij opmerkt is waarschijnlijk de tijd die het duurt voordat Kraken de onbevestigde transactie opmerkt, niet hoe lang het duurt voordat deze bevestigd is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Bedankt voor de antwoorden.
Rannasha schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:26:
[...]
Maar wat jij opmerkt is waarschijnlijk de tijd die het duurt voordat Kraken de onbevestigde transactie opmerkt, niet hoe lang het duurt voordat deze bevestigd is.
De bitcoins kan ik binnen de 5 minuten al verkopen op kraken.

Bitstamp neemt 2-3 minuten tijd vooraleer mijn transactie in de volgende batch is opgenomen. Dan duurt het echt nog maar een paar minuten vooraleer ik ze beschikbaar heb op kraken.

Ik heb vroeger ook Bitgo instant (0.1% extra) geprobeerd en kwa resultaat leverde dit hetzelfde op (even snel).

Ik veronderstelde dat Kraken & Bitstamp bij hetzelfde moederbedrijf (bitgo) hun wallets hadden ondergebracht en het daarom zo snel ging.

Volgende keer probeer ik wel even de transactie-id in het oog te houden om te zien hoeveel confirmaties er al gedaan zijn wanneer ze beschikbaar zijn op kraken.

[ Voor 10% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:25:
[...]

heb je het naar gdax of coinbase gestuurd?

er is een withdrawal limit van 10k euro; geen idee of er ook een deposit limiet is van 10k, normaal niet... coinbase is best wel restrictief (in tegenstelling tot gdax)

mogelijk zit je over deze "withdrawal limit" als je het volgende deed:

bank -> {deposit} -> coinbase eur wallet -> {withdrawal} -> gdax eur wallet

ofwel zit hij vast in eerste stap, ofwel in tweede stap.
Gestuurd naar dezelfde als de 1 euro storting.

Coinbase uk ltd
Gestuurd naar de iban beginnend met EE95
En ja ook met exact dezelfde kenmerk

Totale limiet 15,000.00 bij mij.
Vorige week vrijdag 1 euro kwam dezelfde dag aan.
Nu 12 juni maandags 15000 en nu nog niet erop.

Allemaal erg vreemd

[ Voor 8% gewijzigd door BabyRattle op 14-06-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11-09 12:16
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:34:
Bedankt voor de antwoorden.

[...]

De bitcoins kan ik binnen de 5 minuten al verkopen op kraken.

Bitstamp neemt 2-3 minuten tijd vooraleer mijn transactie in de volgende batch is opgenomen. Dan duurt het echt nog maar een paar minuten vooraleer ik ze beschikbaar heb op kraken.

Ik heb vroeger ook Bitgo instant (0.1% extra) geprobeerd en kwa resultaat leverde dit hetzelfde op (even snel).

Ik veronderstelde dat Kraken & Bitstamp bij hetzelfde moederbedrijf (bitgo) hun wallets hadden ondergebracht en het daarom zo snel ging.

Volgende keer probeer ik wel even de transactie-id in het oog te houden om te zien hoeveel confirmaties er al gedaan zijn wanneer ze beschikbaar zijn op kraken.
Dan wordt er achter de schermen toch wellicht iets van BitGo Instant toegepast, ondanks dat je er niet voor kiest.

Normale transacties worden bij Kraken pas na 6 confirmations beschikbaar. Dat duurt gemiddeld een uur. In uitzonderlijke omstandigheden kan het binnen een half uur gebeuren, als de blocks snel achter elkaar komen, maar een paar minuten is niet mogelijk via de normale weg.

Overigens is BitGo onafhankelijk van Kraken en Bitstamp. Het is een extern bedrijf dat wallet-diensten aanbiedt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
BabyRattle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Gestuurd naar dezelfde als de 1 euro storting.

Coinbase uk ltd
Gestuurd naar de iban beginnend met EE95

Totale limiet 15,000.00 bij mij

Allemaal erg vreemd
Totale limiet? Hopelijk zit je er dan niet over 15000+1 euro?

Laat we hopen dat het er door komt. Normaal is het banking systeem van coinbase/gdax wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Janpietertje89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Een hardware wallet heeft alleen voordeel als je regelmatig toegang wil tot je cryptocurrency. Als je de munten langdurig bewaart en slechts enkele keren een transactie doet is de toegevoegde waarde van een hardware wallet echt nihil wat mij betreft.

Brand etc zijn natuurlijk geen argumenten want deze kunnen je hardware wallet en recovery phrase (wat in principe niet heel anders is dan een private key) ook vernietigen.

Ik denk dat mensen vooral niet te panisch moeten zijn, het risico dat een hacker dermate ver in je computer doordringt om een paar honderd euro te stelen is echt niet groot, en waarschijnlijk heeft die hacker wel betere dingen te doen dan kleine private partijtjes van een paar honderd euro aan bitcoins bestelen. Dit risicotje valt in het niet bij de grote risico's die je loopt door uberhaubt in crypto te investeren wat mij betreft. Blijf logisch nadenken en ga niet panisch doen met 14 backups en 17 kluizen...tenzij je miljoenen investeert.
Paar 100de euro's? Denk vast niet dat ik de enige ben die zijn bitcoins uit 2013 vast gehouden heeft. Ik werd er toch wel ongerust van dat met een simpele hack ik een ton lichter kon zijn en exchanges vertrouwde ik ook niet meer. Nano S gaf mij een goedkope en makkelijke manier om dit te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Rannasha schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Dan wordt er achter de schermen toch wellicht iets van BitGo Instant toegepast, ondanks dat je er niet voor kiest.
Dan ga ik bitstamp niet inlichten over deze extra gratis feature :) Het gaat even snel zonder die 0.1% fee aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die meer af weet van de SNT (Status Network Token)?

Ik heb hun website + google geraadpleegd en het lijkt mij een toegevoegde waarde hebben, zijnde het de eerste stappen van de cryptowereld naar het grote publiek. Daarnaast, het feit dat Blockfolio voor de SNT adverteert zal er mijn inziens an sich al voor zorgen dat de vraag naar SNT relatief groot zal zijn (ondanks het feit dat Blockfolio hier ongetwijfeld voor gecompenseerd wordt). Iemand met andere gedachtes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Totale limiet? Hopelijk zit je er dan niet over 15000+1 euro?

Laat we hopen dat het er door komt. Normaal is het banking systeem van coinbase/gdax wel snel.
Volgens de site zijn het gewoonlijk twee bussiness days...
After the deposit has cleared (usually about two business days), you are free to use your euros to make a purchase from the Buys page on Coinbase.
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:44:
Iemand die meer af weet van de SNT (Status Network Token)?

Ik heb hun website + google geraadpleegd en het lijkt mij een toegevoegde waarde hebben, zijnde het de eerste stappen van de cryptowereld naar het grote publiek. Daarnaast, het feit dat Blockfolio voor de SNT adverteert zal er mijn inziens an sich al voor zorgen dat de vraag naar SNT relatief groot zal zijn (ondanks het feit dat Blockfolio hier ongetwijfeld voor gecompenseerd wordt). Iemand met andere gedachtes?
Ik heb zelf ook even gekeken naar SNT en heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Wanneer je van tevoren besluit om er Ether in te steken dan krijg je een soort van Founder token die in eerste instantie niet verhandelbaar zal zijn. De vraag is dus dan ook of je het product voldoende waardeert om er voor langere (ik weet niet precies hoe lang) tijd je euro's er aan te committen! :/

[ Voor 20% gewijzigd door Ninjetsu NL op 14-06-2017 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
Voortaan bitstamp -> bitcoin -> changelly.com -> altcoins maar ipv coinbase.

Informatie van de coinbasewebsite zegt :

*Deposits to your EUR Wallet using SEPA transfers can take up to 2-3 business days to complete.*

Tijd is geld in de cryptomarkt

Heck.. wou destijds 10k op 67 etherwaarde zetten maar twijfelde toen door hoge btc fees van btcdirect en of zon gekke stijging de top was op dat moment. Het is nu X5

Heb ik echt haast dan pas bitonic mits ze op voorraad zijn.

Status zou ik niet aan beginnen want mijn mening is, Is dat mensen hun tokens geen gebruiksfunctie zouden hebben zover ik weet.

Rondje over reddit geeft ook per coin vele meningen en informatie die op andere plekken niet snel te vinden is.

Update

Coinbase support op twitter geeft veel klachten over stortingen die niet aankomen.
Ik raad iedereen aan om niks te storten naar coinbase op dit moment.

[ Voor 65% gewijzigd door BabyRattle op 14-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ninjetsu NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:47:

[...]

Ik heb zelf ook even gekeken naar SNT en heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Wanneer je van tevoren besluit om er Ether in te steken dan krijg je een soort van Founder token die in eerste instantie niet verhandelbaar zal zijn. De vraag is dus dan ook of je het product voldoende waardeert om er voor langere (ik weet niet precies hoe lang) tijd je euro's er aan te committen! :/
Waar haal je dit vandaan? In hetwhitepaper https://status.im/whitepaper.pdf kan ik dit niet terugvinden? Volgens mij vergis je je in SGT token (status genenis token) en de SNT. De SGT is al reeds uitgegeven aan 'community members and contributors who helped bring Status to where it is today'. De SGT kun je vervolgens enkel inruilen voor SNT, verder kan je er niet veel mee. Ik kan dus niks vinden over het niet kunnen verhandelen van SNT... Maar, correct me if i'm wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Mirved schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Paar 100de euro's? Denk vast niet dat ik de enige ben die zijn bitcoins uit 2013 vast gehouden heeft. Ik werd er toch wel ongerust van dat met een simpele hack ik een ton lichter kon zijn en exchanges vertrouwde ik ook niet meer. Nano S gaf mij een goedkope en makkelijke manier om dit te beveiligen.
Bij een ton geef ik je groot gelijk. Maar durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je bij een kleine minderheid hier op tweakers hoort en toch wordt het regelmatig gebracht alsof een hardware wallet 'de enige veilige optie is' wat mijn inziens nergens op slaat.

Ik durf ook wel te stellen dat als jij in 2013 een paper wallet aangemaakt had en die netjes op 2 plaatsen bewaard had er niets met die ton gebeurd zou zijn.

Dus, voer je regelmatig transacties uit met je crypto's en gaat het om bedragen boven de ~10.000 euro, is het zeker een goed advies om naar een hardware wallet te kijken.

Heb je enkel HODL munten die je één keer koopt en vervolgens één keer verkoopt als de tijd rijp is dan is een paper wallet een prima en veilig alternatief. Heb je een paar honderd euro waar je wat mee handelt op exchanges dan is het ook prima dit op de exchange te laten staan.

Denk gewoon na waar je mee bezig bent en zorg dat je je passwords niet in een .txt bestandje in dezelfde folder als je wallet zet en dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Waar haal je dit vandaan? In hetwhitepaper https://status.im/whitepaper.pdf kan ik dit niet terugvinden? Volgens mij vergis je je in SGT token (status genenis token) en de SNT. De SGT is al reeds uitgegeven aan 'community members and contributors who helped bring Status to where it is today'. De SGT kun je vervolgens enkel inruilen voor SNT, verder kan je er niet veel mee. Ik kan dus niks vinden over het niet kunnen verhandelen van SNT... Maar, correct me if i'm wrong.
Nou... ik moest het zelf ook even terugzoeken. Het lijkt erop dat een deel gebruikt wordt... alleen vind ik de bewoording een beetje maf toen ik het net terug las... maar lees en bepaal voor jezelf:

20% of SNT created during the Contribution Period will be allocated to Status Core Dev; the
founders and team, over a 24 month vesting period, with a 6 month clif. This means Founder
tokens will not be immediately tradable, further aligning the Founders interests with
executing upon the long term goals for the project.

Nu ik het terug lees lijkt het er meer op dat 20% van de Tokens ingezet gaat worden voor dev en dat de devs en founders er verder niks mee kunnen. Dit om vooruitgang en commitment te borgen, waarvoor hulde! :) My bad, had verkeerd gelezen, thanks voor het terechtwijzen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kristof1234
Bitcoin gaat terug naar beneden, lijkt ETH mee te trekken. Stond hele dag in de sterren geschreven.

Bitmex interest rates en futures stonden al 16 uur negatief* (gebruikt index van okcoin + finex etc.) wat meestal wil zeggen er heel veel geld een short positie heeft/had ingenomen. Dit kan wel eens zwaar naar beneden gaan, wees voorzichtig.

* longs betalen shorts 0.25% interest per 8 uur, de volgende 8 uur betalen ze hen wellicht 0.375%

[ Voor 16% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
Janpietertje89 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Bij een ton geef ik je groot gelijk. Maar durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je bij een kleine minderheid hier op tweakers hoort en toch wordt het regelmatig gebracht alsof een hardware wallet 'de enige veilige optie is' wat mijn inziens nergens op slaat.

Ik durf ook wel te stellen dat als jij in 2013 een paper wallet aangemaakt had en die netjes op 2 plaatsen bewaard had er niets met die ton gebeurd zou zijn.

Dus, voer je regelmatig transacties uit met je crypto's en gaat het om bedragen boven de ~10.000 euro, is het zeker een goed advies om naar een hardware wallet te kijken.

Heb je enkel HODL munten die je één keer koopt en vervolgens één keer verkoopt als de tijd rijp is dan is een paper wallet een prima en veilig alternatief. Heb je een paar honderd euro waar je wat mee handelt op exchanges dan is het ook prima dit op de exchange te laten staan.

Denk gewoon na waar je mee bezig bent en zorg dat je je passwords niet in een .txt bestandje in dezelfde folder als je wallet zet en dan komt het helemaal goed.
Ik ben het niet met je eens. Volgens jou voorbeelden lijkt het nu alsof er maar een stuk of drie situaties mogelijk zijn. Maar goed, ieder zijn ding. Ik heb bijvoorbeeld zo'n hardware wallet en kan hem iedereen die er een beetje geld in heeft zitten aanraden. Echter zal je mij niet horen zeggen dat het de enige veilige optie is om je coins in op te slaan.

Verder ben ik het met je eens dat je altijd vooral lekker moet blijven nadenken waar je nou mee bezig bent. Maar dat spreekt voor zich aangezien je met geld bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:24:
Bitcoin gaat terug naar beneden, lijkt ETH mee te trekken. Stond hele dag in de sterren geschreven.

Bitmex interest rates stonden al 16 uur negatief (gebruikt index van okcoin + finex etc.) wat meestal wil zeggen er heel veel geld een short positie heeft/had ingenomen. Dit kan wel eens zwaar naar beneden gaan, wees voorzichtig.
Geen paniek, afgelopen maandag klapte ook alles naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
Ninjetsu NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Volgens de site zijn het gewoonlijk twee bussiness days...
After the deposit has cleared (usually about two business days), you are free to use your euros to make a purchase from the Buys page on Coinbase.

[...]

Maar het idee van een ICO (crowdsource) is toch niet dat je als gebruiker per se een munt voor de exchange terug krijgt?

Kickstarters bieden toch ook het product en geen marktaandeel?

Je investeert in de dApp Status welke een messenger+ en browser is. Je krijgt er de dApp voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
GrooV schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Geen paniek, afgelopen maandag klapte ook alles naar beneden
Ik ben momenteel toch voorzichtig.

- Veel mensen in aanloop van 1 augustus willen safe spelen, en terug gaan naar EUR (of eventueel ETH). Niet iedereen begrijpt wat er gaat gebeuren, maar velen willen tijdelijk even uit bitcoin stappen.

- Er wordt ook heel wat angst ingeboezemd dat ETH bitcoin zal overnemen van #1 plaats (momenteel dalen/stijgen ze wel samen).

- Sommige mensen willen ook kiezen voor de meest winst, momenteel ETH (hoewel het me niet verstandig lijkt om nu nog all-in te gaan op een coin die 3000% gestegen is de afgelopen maanden).

- Er is ook nog geen "serieuze" correctie geweest sinds de stijging van 1300 USD. Mensen zeggen wel al 2 maanden dat die correctie er zal komen (uiteindelijk is ze er nooit gekomen). Misschien gaat het gewoon door. Anderzijds, heel wat (decadente) long-time holders lijken gefrustreerd dat we niet 3000 USD hebben kunnen overbruggen en dat het allemaal een beetje te traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:24:
Volgens https://coinmarketcap.com is BTC en ETH rond de 2.x% naar beneden vergeleken met gister deze tijd, vind ik toch wel meevallen. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat ETH zal blijven stijgen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
funkeey schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Maar het idee van een ICO (crowdsource) is toch niet dat je als gebruiker per se een munt voor de exchange terug krijgt?

Kickstarters bieden toch ook het product en geen marktaandeel?

Je investeert in de dApp Status welke een messenger+ en browser is. Je krijgt er de dApp voor terug.
Zeker zeker, maar laten we heel eerlijk zijn, we zitten hier in het handel topic en de grootste incentive om aan een ICO mee te doen is om er uiteindelijk geld aan over te houden. Of je het nu een mooi product vind of niet... Met de informatie die ik dacht te geven kon je in ieder geval voor jezelf bepalen of je er short/longterm iets in zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
OkkE schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Volgens https://coinmarketcap.com is BTC en ETH rond de 2.x% naar beneden vergeleken met gister deze tijd, vind ik toch wel meevallen. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat ETH zal blijven stijgen.
Nah... percentage is toch wel iets groter en als je kijkt naar de hoeveelheid transacties op dit moment dan kan dat wellicht nog wel wat meer worden... @kristof1234 zou jij kunnen uitleggen hoe je de informatie interpreteert om tot jouw stelling te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

BabyRattle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
Voortaan bitstamp -> bitcoin -> changelly.com -> altcoins maar ipv coinbase.

Update

Coinbase support op twitter geeft veel klachten over stortingen die niet aankomen.
Ik raad iedereen aan om niks te storten naar coinbase op dit moment.
Zondag 1 euro overgemaakt ter verificatie. Werd maandag bevestigd.
Dinsdag 1k over gemaakt. Woensdag bevestigd.
Toen ging alles nog goed.

Zou er iets aan de hand zijn bij coinbase ?
De website lag deze week ook plat.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Alles onder de 10% (persoonlijk vind ik zelfs 20%) naar beneden voor ETH en BTC is niet noemenswaardig om over te paniekeren. Dat er een verschuiving lijkt plaats te vinden lijkt me wel duidelijk. Het zijn onzekere tijden. BTC heeft ergens last van ETH is ook nog niet "out of the woods".

Dus buy low sell high

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Ninjetsu NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:45:
[...]

Nah... percentage is toch wel iets groter en als je kijkt naar de hoeveelheid transacties op dit moment dan kan dat wellicht nog wel wat meer worden... @kristof1234 zou jij kunnen uitleggen hoe je de informatie interpreteert om tot jouw stelling te komen?
Welke stelling? Ik heb meerdere beweringen gemaakt.

Mensen uit /r/ethtrader claimen dat de "flippening" zou plaatsvinden wanneer BTC/ETH op ongeveer 0.186 staat (exacte getal vergeten).

Hoe betekenisvol het concept van "the flippening" is en welke rol marketcap etc. spelen, dat vind ik zelf allemaal een beetje vaag. Desalniettemin, als BTC/ETH de grens van 0.186 overschreden heeft, dan zou bitcoin zogezegd van de #1 verstoten zijn (in de ogen van de mensen in /r/ethtrader). Feit is dat eens die grens bereikt is, veel mensen volledig uit hun dak gaan, en al die commotie gaat zeker zorgen voor goede reclame voor ETH en een (kleine) exodus uit BTC.

Momenteel dalen ETH en BTC samen, en hun verhouding blijft ongeveer rond de 0.14 staan.

[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Hier trouwens een Podcast met de founders van Status.im (SNT): YouTube: Status.im an Ethereum browser, messenger app (Podcast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
kristof1234 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:51:
[...]

Welke stelling? Ik heb meerdere beweringen gemaakt.

Mensen uit /r/ethtrader claimen dat de "flippening" zou plaatsvinden wanneer BTC/ETH op ongeveer 0.186 staat (exacte getal vergeten).

Hoe betekenisvol het concept van "the flippening" is en welke rol marketcap etc. spelen, dat vind ik zelf allemaal een beetje vaag. Desalniettemin, als BTC/ETH de grens van 0.186 overschreden heeft, dan zou bitcoin zogezegd van de #1 verstoten zijn (in de ogen van de mensen in /r/ethtrader). Feit is dat eens die grens bereikt is, veel mensen volledig uit hun dak gaan, en al die commotie gaat zeker zorgen voor goede reclame voor ETH en een (kleine) exodus uit BTC.

Momenteel dalen ETH en BTC samen, en hun verhouding blijft ongeveer rond de 0.14 staan.
Sorry... ik bedoelde de laatste waarin je voorspelde dat BTC en eventueel ook ETH gingen dippen omdat:
Bitmex interest rates en futures stonden al 16 uur negatief* (gebruikt index van okcoin + finex etc.) wat meestal wil zeggen er heel veel geld een short positie heeft/had ingenomen. Dit kan wel eens zwaar naar beneden gaan, wees voorzichtig.

* longs betalen shorts 0.25% interest per 8 uur, de volgende 8 uur betalen ze hen wellicht 0.375%

Hoe interpreteer je dit?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:55
Ninjetsu NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Sorry... ik bedoelde de laatste waarin je voorspelde dat BTC en eventueel ook ETH gingen dippen omdat:

Ja ik zou dit ook graag beter begrijpen. Waar kan ik precies die interest rates en futures zien of Bitmex? Klinkt alsof t een goede indicator kan zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemiddag,

Kreeg deze mailing vandaag: http://www.beursbox.nl/ni...is-passe-tom-lassing.html
Tsja, het is wel zo, gebruik zelf de BTC alleen om de VPN-provider te betalen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
RaptorXS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:34:
Goedemiddag,

Kreeg deze mailing vandaag: http://www.beursbox.nl/ni...is-passe-tom-lassing.html
Tsja, het is wel zo, gebruik zelf de BTC alleen om de VPN-provider te betalen eigenlijk.
Als je gaat kijken naar de waarde van BTC en dat vermenigvuldigt met het aantal BTC dat bestaat, dan zie je al dat er een mega bedrag zou moeten worden uitgegeven om alle BTC om te zetten naar 'geld'... Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Dat maakt de BTC ook zo interessant. Heel veel mensen hebben er veel geld in gestoken, maar zodra er morgen bekend wordt dat je er niks mee kan dan is de waarde van de BTC ook direct € 0,-, aangezien niemand hem dan nog van je gaat kopen en je een BTC niet 'even kan omwisselen' voor euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Mja dat kan zo zijn, maar als morgen bekend wordt dat je niets meer kan kopen met de €.. tja, wat doen je dan met je €'s. Even gechargeerd natuurlijk.. (dat gezegd hebbende, alles valt of staat bij vertrouwen in een munt eenheid..).

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 14-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Lord_Dain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:45:
Mja dat kan zo zijn, maar als morgen bekend wordt dat je niets meer kan kopen met de €.. tja, wat doen je dan met je €'s. Even gechargeerd natuurlijk.. (dat gezegd hebbende, alles valt of staat bij vertrouwen in een munt eenheid..).
ja, maar daar wordt ook alles aan gedaan om te zorgen dat dat niet gebeurd, dat wordt gereguleerd van alle kanten.

Maar cryptocoins is zo wilde westen dat het gewoon bepaald wordt door ONS welke waarde die heeft...dus grote jongens kunnen aardig wat invloed uitoefenen en die hoeven het niet goed voor te hebben met anderen...integendeel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:34:
Goedemiddag,

Als je dan zo nodig gokt op een munt, gok dan op een cryptomunt waar banken en overheden in meedoen.
Mooie laatste regel.
Voordeel van Ethereum is natuurlijk het blockchain platform. Dit zou moeten betekenen dat het veiliger en goedkoper zou moeten zijn waardoor het interessanter is voor bedrijven/banken.
Hier en daar lees ik interesse vanuit grote partijen
http://fortune.com/2017/0...organ-microsoft-alliance/

Echter zijn bitcoins al een tijdje 'on the market' en zijn er inmiddels veel nieuwe coins bijgekomen. De vraag is dus wat Ethereum gaat doen en of dat dit de toekomst is.

[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 14-06-2017 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kristof1234
Ninjetsu NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Door empirisch observatie. Je kan niet absoluut zeker zijn, maar:

- Als de markt heel bullish is, dan betalen (op bitmex) de longs de shorts een bepaald % interest als ze met leverage gaan.
- Als de markt bearish is, dan betalen (op bitmex) de shorts de longs een bepaald % interest als ze met leverage gaan.

Intuïtief zal "de meest voordelige positie iets extra betalen, de minst gunstige wordt beloond." De interest rate die je als bonus krijgt of moet betalen wordt op een gecompliceerde manier berekend (hun exacte formules staan ergens online).

Die interest rate is afhankelijk van: (a) de interest rates van andere exchanges zoals bitfinex of okcoin, (b) hoeveel de "perceptual swap" (van bitmex) beneden de spot price is (=gemiddelde prijs van gdax/coinbase).

(a) Op bitfinex kunnen mensen hun USD of BTC uitlenen aan elkaar en volgens vraag en aanbod wordt er een bepaalde interest rate bepaald. Als er plotseling iemand 1 miljoen USD wil lenen op bitfinex, wil dat meestal zeggen dat hij een grote long positie wil openen. Dit kan een indicator zijn dan mensen zich aan het voorbereiden zijn om long posities in te nemen, en de markt zal stijgen. Omgekeerd geldt hetzelfde, als mensen een short positie willen innemen moeten ze bitcoins "lenen" van andere mensen om short te gaan. Daar betalen ze ook een interest rate voor.

Op kraken is de interest% voor zowel long/short steeds 0.01% per 4 uur. Op andere exchanges veranderen die interest rates variable en kunnen ze indicatief zijn voor wat mensen van plan zijn te doen.

(b) De interest rate op bitmex is niet exact dezelfde als die van bitfinex of okcoin (ze gebruiken een bepaalde index die een gewogen gemiddelde neemt), maar daarnaast wordt de interest rate ook bepaald door hoeveel hun swap price beneden de spot price dipt. De spot price is het gemiddelde van de prijs van gdax & bitstamp. Hun "perceptual swap" laat toe om posities met zeer hoge leverage in te nemen (100x leverage). Door posities met leverages te kunnen innemen gaat de prijs veel sneller dalen/stijgen dan op exchanges die geen leverage hebben. Als de markt anticipeert te dalen zal de "perceptual swap" (bv. 2555 USD) dippen onder de "spot price" (=gemiddelde gdax/bitstamp = 2580 USD). Dit is een mogelijke indicator dat er veel short (leveraged) posities zijn ingenomen.

Dit is intuïtief een uitleg. Het is natuurlijk niet bindend, maar uit ervaring heb ik gemerkt dat de interest rates negatief gaan "meestal" impliceert dat de markt naar beneden neigt te gaan (omdat veel mensen een short positie hebben ingenomen) terwijl positieve interest rates "meestal" impliceert dat de markt zal stijgen (omdat veel mensen een long positie hebben ingenomen).

p.s. in plaats van interest rate als indicator te gebruiken kan je bv. ook kijken naar andere indicators zoals aantal #shorts vs. #longs (https://www.bfxdata.com/positions/btcusd). Maar dat is post-factum (als de posities al zijn ingenomen), de interest rate kan een indicator zijn voor wat mensen "zullen doen" met hun geleende USD of BTC.

[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 14-06-2017 17:05 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).