[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Met de dalende prijzen leek het mij wel een aardig moment om in te stappen, wilde e.e.a. kopen bij litebit, maar er lijkt vrijwel niets op voorraad te zijn

LTC: 0.08 available
Waves: 0.42 available
Rise: 39.36 available
Stratis: 0.3 available
Ripple: 9.06 available

Ik heb dat nog nooit eerder gezien, maar ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit op gelet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 15:30

Boesjke

Excellent!!

Nou dat was me het dagje wel.

Ik heb ongeveer 2 weken geleden op €200,- een aantal ETH verkocht (in overleg met de vrouw). Heb bewust wat winst gepakt op onze initiële inleg (iets van 3x eruit gehaald) en ik slaap sindsdien een stuk beter.

Ik heb nog steeds een aanzienlijk deel in ETH zitten maar nu ik het meer als 'monopoly-geld' zie maken de swings me ook niet meer zoveel uit. Ik heb zo'n 10% in altcoins zitten die de afgelopen weken 30% minder waard zijn geworden maar ook dat doet me niet zoveel. Alles wat ik heb is immers winst zelfs als zou de prijs nu met 99% tanken.

Heb vandaag een beetje kunnen traden met mijn ETH en mijn stack met zo'n 10% vergroot, zeker toen het zo hard bergafwaarts ging was het een redelijk safe trade (toen het naar 101 daalde een paar weken geleden gebeurde het zelfde, eerst een geleidelijke daling toen ineens heel hard). Toen hij de 320 passeerde heb ik wat verkocht en op 300 heb ik teruggekocht (voordat het nog naar 280 zakte uiteindelijk). Best prima dus maar het blijft een gok.

Wat er nu gaat gebeuren met de prijs: Ik heb werkelijk waar geen flauw idee (ik denk dat 300 de ondergrens is). Ik had wel verwacht dat het voor EEA3 naar 350-400 zou stijgen nadat het dit weekend op 300 stond maar dat het het zo snel de 350 aan zou tikken en daarna (tijdelijk) zou dalen naar 280 had ik niet verwacht. Dat had ik pas op donderdag of vrijdag verwacht.

Kortom, aan alle mensen die niet helemaal gerust zijn: verkoop wat coins om je initiële inleg terug te krijgen (en sla het daarna ergens op buiten de exchanges) :)

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
AtlonXP1800 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:09:
Met de dalende prijzen leek het mij wel een aardig moment om in te stappen, wilde e.e.a. kopen bij litebit, maar er lijkt vrijwel niets op voorraad te zijn

LTC: 0.08 available
Waves: 0.42 available
Rise: 39.36 available
Stratis: 0.3 available
Ripple: 9.06 available

Ik heb dat nog nooit eerder gezien, maar ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit op gelet.
Ik had van het weekend hetzelfde, vrijwel alles stond op 0. Wilde zelf Stratis en Ethereum (bij)kopen, maar er was niets beschikbaar. Gedurende de zaterdag / zondag paar keer gecheckt, en op gegeven moment was er weer wat beschikbaar en direct ingekocht.

Ook nog een order bij https://anycoindirect.eu/nl geplaatst, daar geven ze overigens geen beschikbaarheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:10
Gaargod schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Ook nog een order bij https://anycoindirect.eu/nl geplaatst, daar geven ze overigens geen beschikbaarheid aan.
Deze site haalde tijdens de gekte de complete optie om ether te kunnen bestellen weg van de website. Waarom zouden ze dit doen? Aangeven dat er geen voorraad is is toch net zo makkelijk?
Ik heb zelf weer net een zooi bitcoins gekocht die ik hoogstwaarschijnlijk naar ETH ga omzetten. Wel stapsgewijs, ik wil even aankijken wat de koers nu doet. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door ikwilwp8 op 12-06-2017 22:20 . Reden: te grote quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
ikwilwp8 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Deze site haalde tijdens de gekte de complete optie om ether te kunnen bestellen weg van de website. Waarom zouden ze dit doen? Aangeven dat er geen voorraad is is toch net zo makkelijk?
Ik heb zelf weer net een zooi bitcoins gekocht die ik hoogstwaarschijnlijk naar ETH ga omzetten. Wel stapsgewijs, ik wil even aankijken wat de koers nu doet. :*)
Litebit heeft daar ook een handje van.
Tijdens de flinke dip van afgelopen uur (uren) ook meeste coins op "onderhoud".

Edit: oa ETH nog steeds niet beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 12-06-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Kraken krijgt een restart, paar minuten uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:20
Bitstamp aanbod groeit weer gestaag, heb mijn 'tijdelijke' bitcoins maar snel weer verkocht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gaargod schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Ik had van het weekend hetzelfde, vrijwel alles stond op 0. Wilde zelf Stratis en Ethereum (bij)kopen, maar er was niets beschikbaar. Gedurende de zaterdag / zondag paar keer gecheckt, en op gegeven moment was er weer wat beschikbaar en direct ingekocht.

Waarom niet wat BTC kopen via bijv. Bitonic, dat meteen op Poloniex laten zetten en zo direct ETH en STRAT kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Luuk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:34:
Waarom niet wat BTC kopen via bijv. Bitonic, dat meteen op Poloniex laten zetten en zo direct ETH en STRAT kopen?
Omdat er op het moment goedkopere leveranciers zijn voor bitcoins ;)

http://www.goedkoopstebitcoin.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
JeroenRos schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:36:
[...]

Omdat er op het moment goedkopere leveranciers zijn voor bitcoins ;)

http://www.goedkoopstebitcoin.nl/
Dat snap ik. Maar of je nou eerst BTC koopt met een premium en daar vervolgens tegen marktprijs je alts voor koopt op een exchange of je koopt je alts met een premium op een nederlandse brokersite, dat zal niet zoveel verschillen. En je hoeft niet een weekend te wachten op nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 16:32

Vickiieee

Kritische lezer.

Toch grappig om te zien hoe het met de Bitcoin nu loopt. Heb het er de afgelopen weken erg veel met een goede vriend van me over gehad om eens in te stappen in een of andere cryptovaluta. (Sidestory: hij belegd al zo ongeveer tien jaar en doet dit ook voor vrienden en familie waar hij enorm leuke rendementen bij haalt ;) )
Daarbij uiteraard ook over BTC gehad, de oorsprong en levensvatbaarheid. Kwamen er al snel uit dat zodra de BTC de $3.000,- aan zou tikken, hij daarna waarschijnlijk (flink) zou dalen, en zie daar, hij zakt ook een ruime $400,-!

Vind zelf dit soort ontwikkelingen ontzettend interessant en volg ze dan ook op de voet. Wij hebben momenteel behoorlijke verwachtingen van Ripple, vanwege de opbouw, structuur en gedachtegang er achter, eens zien of dat in de toekomst wat wordt (als we er dan al in zitten uiteraard :*) ).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
l3p schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Geloof me zit hier al een uur met kippevel te zoeken en te denken wat ik destijds gedaan heb.
- Ik heb er sowieso geen wallet meer van.
- Kan het niet terug vinden op Polo of Bittrex (Daar was ik vooral actief destijds, de andere exchanges zijn al opgedoekt)
- Ben 2-3 jaar terug van xs4all naar ziggo en naar kpn gegaan, en kan er op 1 of andere manier geen mail van terug vinden al heb ik dat wel iedere keer over gezet.

Kan zomaar zijn dat ik het destijds gewoon voor halve BTC ook weer verkocht heb zo gauw het op een exchange kwam. (gebeurde destijds zo vaak als het al geen scam was)

Maar dat ik het niet meer zeker weet .. killing me!
www.c-cex.com of www.hitbtc.com ???

Er waren toen maar weinig exchanges met ethereum, cryptsy had het niet (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
[...]
Geloof me zit hier al een uur met kippevel te zoeken en te denken wat ik destijds gedaan heb.
- Kan het niet terug vinden op Polo of Bittrex (Daar was ik vooral actief destijds, de andere exchanges zijn al opgedoekt)
- Ben 2-3 jaar terug van xs4all naar ziggo en naar kpn gegaan, en kan er op 1 of andere manier geen mail van terug vinden al heb ik dat wel iedere keer over gezet.

Kan zomaar zijn dat ik het destijds gewoon voor halve BTC ook weer verkocht heb zo gauw het op een exchange kwam. (gebeurde destijds zo vaak als het al geen scam was)

Wat weet je nog wel? Heb je nog een adres, een bestandje, hoe zeker weet je dat het Ether was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

C-cex krijg ik te lezen dat account disabled is, maar via mail kan ik zien dat ik daar alleen BTC en MIN heb verhandeld. HitBTC ken ik zelf niet. Kan via google ook niet vinden waar je het destijds verkopen kon.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik destijds een 'hmmm wederom jammer' iets had met ETH. Volgens mij stortte hij toen helemaal in toen hij op exchange kwam.

Ach .. ik neem er een biertje op :)
DaCoTa schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Wat weet je nog wel? Heb je nog een adres, een bestandje, hoe zeker weet je dat het Ether was?
De laatste weken dat ik nog aan mining deed had ik nog wat BTC staan op Bittrex (was er eigenlijk klaar mee)
Er werd toen ook heel groot geadverteerd met Ethereum. Zelf hield ik nooit van vooraf inkopen omdat er zoveel scammer tussen zaten. (vooral via bitcointalk)
Ik kan me nog herinneren dat ik er deze keer wel gevoel bij had en dus ingekocht voor 0.5 BTC (Toen $200?) En ik kan me nog herinneren dat de site er destijds best wel leuk uitzag met bewegende lijntjes.
Afbeeldingslocatie: https://media.coindesk.com/uploads/2014/07/ether-sale.png

[ Voor 48% gewijzigd door l3p op 12-06-2017 23:16 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Zo, ik ben ook maar eens ingestapt in de cryptocurrencies.

Eerste 25€ is naar de Gulden gegaan. Uit nostalgie, maar ook vanwege de lekker lage inzet. Ga wel zien wat er de komende tijd gaat gebeuren. In het ergste geval maar 25€ down de drain...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
caspervc schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:14:
Zo, ik ben ook maar eens ingestapt in de cryptocurrencies.

Eerste 25€ is naar de Gulden gegaan. Uit nostalgie, maar ook vanwege de lekker lage inzet. Ga wel zien wat er de komende tijd gaat gebeuren. In het ergste geval maar 25€ down de drain...
Denk dat het nu geen slecht moment is om in de gulden te stappen na de crash een afgelopen paar dagen. Zelf op 5 cent gekocht en bij 14 cent weggedaan omdat ik het gevoel had dit gaat niet lang meer goed, maar ik denk dat hij op langere termijn wel wat meer gaat doen dan 14 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Mr. Noodle schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:46:
Zo eindelijk weer ingestapt in LTC 22,60 en ETH op 280.
Van de week was ik weer te vroeg uitgetapt met ETH

Had weer geluk met kraken en openstaande orders, wou ze eigenlijk annuleren maar zodra het druk is gaat de site down.
Nu pakt het weer goed uit maar ik vind het wel een groot risico zo handelen, belachelijk dat die site down is als er paniek is krijg er buikpijn van, toch maar stoppen met koop orders plaatsten op kraken.
Wanneer is de koers van eth bij jou op 280 geweest vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
GrazendeKoe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Rond 19:35, op Kraken

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
[...]

Duidelijk voorbeeld waarom het toch belangrijk blijft te specificeren of het om dollars of euro's gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 10:55
Zojuist mijn ethereum weer de deur uitgedaan. Na het lezen van dit overtuigende stuk.

https://medium.com/@Whale...out-ethereum-804c9a906d36

Al die tokens en ico's deden mij ook ineens denken aan het overaanbod van (vaak heel erg slechte) Atari-games die begin jaren tachtig de markt voor console-naming gesmoord heeft. Ik wil het niet meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 22:50
Heb je ook de comments gelezen onder dat overtuigende stuk? Over oa de hoeveelheid pro btc tweets en dat dat artikel gebruikt wordt voor fud en eth te diskwalificeren? Zo'n verhaal heeft meer dan een kant/argument en hoe kunnen wij dat nu beoordelen. Wie is de schrijver en wat is zijn track record. Ik stap wel weer uit eth na BIP148.

Ik verkocht m'n btc voor bijna 11 eth. Nu koop ik een btc voor 6.8 eth. Als dat zo blijft stap ik na 1 augustus wel weer in.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheBorg schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:51:
Het is ook nog te makkelijk voor de grote jongens. Ik zag gisteren bij Stratis een sell order van rond de 1.400.000 USD. Daarna drukte een hoop mensen maar op de panic button waardoor de koers nog verder zakte. Het enige wat de grote jongen dan hoeft te doen is na een tijdje z'n coins weer terug te kopen en dan na een tijdje weer hetzelfde doen.
Iedereen betaalt toch transactiekosten?
Dus steeds verkopen en dan weer kopen kan ook geld kosten, goed voor de exchanges dat wel.
Vickiieee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:47:
Toch grappig om te zien hoe het met de Bitcoin nu loopt. Heb het er de afgelopen weken erg veel met een goede vriend van me over gehad om eens in te stappen in een of andere cryptovaluta. (Sidestory: hij belegd al zo ongeveer tien jaar en doet dit ook voor vrienden en familie waar hij enorm leuke rendementen bij haalt ;) )
Daarbij uiteraard ook over BTC gehad, de oorsprong en levensvatbaarheid. Kwamen er al snel uit dat zodra de BTC de $3.000,- aan zou tikken, hij daarna waarschijnlijk (flink) zou dalen, en zie daar, hij zakt ook een ruime $400,-!

Vind zelf dit soort ontwikkelingen ontzettend interessant en volg ze dan ook op de voet. Wij hebben momenteel behoorlijke verwachtingen van Ripple, vanwege de opbouw, structuur en gedachtegang er achter, eens zien of dat in de toekomst wat wordt (als we er dan al in zitten uiteraard :*) ).
Ik ben principieel tegen Ripple, ze zullen het misschien heel goed gaan doen en zou er dus ook geld aan kunnen verdienen, maar ik doe er niet aan mee.

[ Voor 48% gewijzigd door Soldaatje op 13-06-2017 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Soldaatje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 03:08:
[...]

Iedereen betaalt toch transactiekosten?
Dus steeds verkopen en dan weer kopen kan ook geld kosten, goed voor de exchanges dat wel.

[...]
Ja, en als je laag inkoopt en hoog verkoopt zijn die kosten verwaarloosbaar.
Zoals die ene die rond €1500 800 btc kocht, als je rond €2400 weer verkoopt is dat na aftrek van transactiekosten dikke winst.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
tomhelmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:42:
Zojuist mijn ethereum weer de deur uitgedaan. Na het lezen van dit overtuigende stuk.

Al die tokens en ico's deden mij ook ineens denken aan het overaanbod van (vaak heel erg slechte) Atari-games die begin jaren tachtig de markt voor console-naming gesmoord heeft. Ik wil het niet meemaken.
Whalepanda is een bekende anti ETH poster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Vickiieee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:47:

Leg eens uit wat je in Ripple ziet. Geen enkele bank gebruikt XRP. Ripple zelf heeft 65 miljard coins in bezit. Enige kans van slagen voor die munt is als die niet stijgt. Want banken gaan echt niet jouw XRP voor een hoop geld over kopen. Dan zouden ze nog eerder een eigen alternatief opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 10:55
loewie1984 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 02:01:
Heb je ook de comments gelezen onder dat overtuigende stuk?
Ja, heb ze gelezen. Gingen allemaal op de persoon, dat vind ik nooit heel sterke argumenten.

Wél sterk is het argument van Whalepanda dat een shared-space start up toch echt niet zijn eigen munt nodig heeft. Als mensen beginnen te denken dat dit wél zo is, dan zit je in een enorme hype. Als dan ook nog gezichtsbepalende figuren van Eth zich aan zo'n gênant initiatief wensen te verbinden, dan is het echt wel tijd om de conclusie te trekken: dit gaat niet meer heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:44
Mirved schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:26:
[...]

Leg eens uit wat je in Ripple ziet. Geen enkele bank gebruikt XRP. Ripple zelf heeft 65 miljard coins in bezit. Enige kans van slagen voor die munt is als die niet stijgt. Want banken gaan echt niet jouw XRP voor een hoop geld over kopen. Dan zouden ze nog eerder een eigen alternatief opzetten.
De banken moeten die xrp niet kopen. Ze kunnen die "leasen" van Ripple. Dus ze betalen gewoon een fee voor x aantal xrp per maand/jaar, daarom dat Ripple ook niet alles kan verkopen, ze moeten altijd wat achter de hand hebben. Nu het staat de banken vrij om Ripple te kopen

Althans dat is wat ik er van verstaan heb. Do not shoot me if I am wrong

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 22:36

DirtyBird

Praktiserend denker

tomhelmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:42:

Hij heeft inderdaad een paar goede punten. Wat gebeurt er bij de switch naar pos? Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat een groot drama van onduidelijkheid wordt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

[...]

Ik heb ook nog *ergens* een wallet met 500 LTC liggen. Ergens: ik heb iedere drive in mijn bezit 2x gescanned en 2 wallet files gevonden, beide met 0 balance. Op wemineltc.com (die nu dicht is!) zie ik de transacties staan nota bene.. Foetsie.... :'(

Tsja, beter archiveren, dure grapjes.. Ik heb er van geleerd, al mijn huidige wallets staan nu op een offline USB als extra backup.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als straks IOTA op Bitfinex gelanceerd wordt, kan het dan zijn dat de BTC koers omlaag gaat omdat vooral veel mensen uit de Asia regio dan hun BTC voor IOTA in willen wisselen? En hoeveel zou de koers omlaag kunnen gaan?
Hoe zullen de andere Alt coins reageren zoals ETH en RXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 13:31
ben pas 2 weekjes bezig en wilde gisteren tijdens de dip wat extra ETH kopen bij LiteBit, helaas site nauwelijks bereikbaar en tot op heden nog steeds geen ETH te koop. Zijn de andere exchanges ook zo bagger gedurende dips of ath-momenten? Op deze manier is er bijna niets te traden op de leuke momenten :-(
Ben dus op zoek naar een beter bereikbaar alternatief!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11-09 12:16
tomhelmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:38:
[...]

Wél sterk is het argument van Whalepanda dat een shared-space start up toch echt niet zijn eigen munt nodig heeft.
Dat is het kern-argument en daar heeft hij feitelijk wel gelijk in. De hele ICO-hype is een ontzettende bubbel. Het bubbel-gehalte is naar mijn idee een stuk hoger dan de dotcom-bubbel rondom de eeuw-wisseling, al is de totale omvang natuurlijk nu veel kleiner.

Veel ICO-uitgevers hebben nog niet eens werkend product voordat ze de tokens op de markt gooien. En de hoeveelheden geld die worden opgehaald zijn buiten proportie. Sommige ICOs halen het equivalent van tientallen miljoenen euro's op. Vergelijk dat met de hoeveelheden die daadwerkelijke tech-startups ophalen en je ziet een groot verschil. Neem bijvoorbeeld Bitstamp, dat al jaren een werkend exchange-product biedt. Zij hebben in december een investeringsronde gestart voor $1,2M.

Waar het motto eerst was dat als je maar een goed product had, dan volgden de investeringen vanzelf wel, lijkt het nu te zijn dat als je maar voldoende investeringen hebt, dan volgt het goede product vanzelf wel. Althans, dat hopen we dan maar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Gisteravond heeft ie mijn koop order op 280 euro gepakt op kraken idd
Ben er al weer uit op BTC na, waarschijnlijk weer te vroeg maar winst is winst.
Meestal gaat ie na een dipje nog hoger maar durf het niet aan, wacht wel weer op een nieuw dipje of stap hoger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

JerDrie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:11:
ben pas 2 weekjes bezig en wilde gisteren tijdens de dip wat extra ETH kopen bij LiteBit, helaas site nauwelijks bereikbaar en tot op heden nog steeds geen ETH te koop. Zijn de andere exchanges ook zo bagger gedurende dips of ath-momenten? Op deze manier is er bijna niets te traden op de leuke momenten :-(
Als je op deze manier gaat traden dan vis je eigenlijk altijd achter het net. Mijn tip: registreer een account op een site als poloniex, bittrex, kraken ect en begin alvast een beetje te spelen met het trade spelletje. Ik heb bv. gisteren 30% van mijn Ripple omgezet naar BTC en in NXT gestoken, via een online exhange: 1 sell order naar bitcoin, 1 buy order naar NXT, en vervolgens overmaken naar mijn eigen wallet: 10 mins.

[ Voor 6% gewijzigd door paradoXical op 13-06-2017 08:37 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
paradoXical schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Als je op deze manier gaat traden dan vis je eigenlijk altijd achter het net. Mijn tip: registreer een account op een site als poloniex, bittrex, kraken ect en begin alvast een beetje te spelen met het trade spelletje. Ik heb bv. gisteren 30% van mijn Ripple omgezet naar BTC en in NXT gestoken, via een online exhange: 1 sell order naar bitcoin, 1 buy order naar NXT, en vervolgens overmaken naar mijn eigen wallet: 10 mins.
NXT is echt al dagen aan het rammen, zelfs bij de flinke dalingen van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
cricque schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:40:
[...]

De banken moeten die xrp niet kopen. Ze kunnen die "leasen" van Ripple. Dus ze betalen gewoon een fee voor x aantal xrp per maand/jaar, daarom dat Ripple ook niet alles kan verkopen, ze moeten altijd wat achter de hand hebben. Nu het staat de banken vrij om Ripple te kopen

Althans dat is wat ik er van verstaan heb. Do not shoot me if I am wrong
Dus er is geen enkele vraag naar particuliere XRP vanuit banken. Waarom zou XRP dan stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

JerDrie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:11:
LiteBit is geen echte exchange (beurs), maar een webshop. Lees in de TS het kopje "Kopen en Verkopen".

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Mirved schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:00:
[...]

Dus er is geen enkele vraag naar particuliere XRP vanuit banken. Waarom zou XRP dan stijgen.
Ja en nee, niemand is verplicht om zelf XRP te kopen, maar het kan wel. De lease prijs ken ik niet
Maar als je iets veel gaat gebruiken kan het misschien zijn dat je beter zelf wat in eigendom hebt, ipv alles te leasen

Ik heb zelf 10k xrp en 10k stellar. Nu was er wel sprake van dat ze voor onbepaalde periode geen XRP meer gingen verkopen, een soort van een XRP lock up, maar dat was in Juni ... we zijn halverwege juni. Ik zie de prijs wel stijgen, maar dit zal nooit 50$ worden ofzo per xrp. Zelfs 1$ zal misschien wat veel zijn, maar het zal mij een worst wezen, aangezien ik het merendeel gekocht heb einde februari, begin maart, toen het nog echt goedkoop was. Dus winst maak ik op die van mij zowieso :)

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Dat is het kern-argument en daar heeft hij feitelijk wel gelijk in. De hele ICO-hype is een ontzettende bubbel. Het bubbel-gehalte is naar mijn idee een stuk hoger dan de dotcom-bubbel rondom de eeuw-wisseling, al is de totale omvang natuurlijk nu veel kleiner.

Veel ICO-uitgevers hebben nog niet eens werkend product voordat ze de tokens op de markt gooien. En de hoeveelheden geld die worden opgehaald zijn buiten proportie. Sommige ICOs halen het equivalent van tientallen miljoenen euro's op. Vergelijk dat met de hoeveelheden die daadwerkelijke tech-startups ophalen en je ziet een groot verschil. Neem bijvoorbeeld Bitstamp, dat al jaren een werkend exchange-product biedt. Zij hebben in december een investeringsronde gestart voor $1,2M.

Waar het motto eerst was dat als je maar een goed product had, dan volgden de investeringen vanzelf wel, lijkt het nu te zijn dat als je maar voldoende investeringen hebt, dan volgt het goede product vanzelf wel. Althans, dat hopen we dan maar.
Ik vind de huidige ICO's veel weg hebben van sommige kickstarter projecten. Je maakt een mooie website, je gebruikt wat marketing mumbo-jumbo en belooft een amazing product (it's true, it's gonna be the best) en je harkt zo miljoenen binnen. En als je uiteindelijk niet levert, om wat voor reden dan ook, dan kom je er nog mee weg ook.

Het valt me ook op dat een groot deel van de mensen op het forum/slack van een ICO soms duizenden euro's investeren maar geen idee hebben wat de coin/techniek inhoudt. Het is eigenlijk te gek voor woorden en een duidelijk teken dat er wat ICO's betreft een soort van goudkoorts heerst. De ICO-loterij...koop een lot en hoop dat je de hoofdprijs wint. Hoe meer loten je koopt hoe groter de kans... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
cricque schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Ja en nee, niemand is verplicht om zelf XRP te kopen, maar het kan wel. De lease prijs ken ik niet
Maar als je iets veel gaat gebruiken kan het misschien zijn dat je beter zelf wat in eigendom hebt, ipv alles te leasen

Ik heb zelf 10k xrp en 10k stellar. Nu was er wel sprake van dat ze voor onbepaalde periode geen XRP meer gingen verkopen, een soort van een XRP lock up, maar dat was in Juni ... we zijn halverwege juni. Ik zie de prijs wel stijgen, maar dit zal nooit 50$ worden ofzo per xrp. Zelfs 1$ zal misschien wat veel zijn, maar het zal mij een worst wezen, aangezien ik het merendeel gekocht heb einde februari, begin maart, toen het nog echt goedkoop was. Dus winst maak ik op die van mij zowieso :)
Prijs is afgelopen maand alleen maar gedaald van $ 0.44 d naar $ 0.20. XRP is niet eens nodig voor het ledger system. Het zou het goedkoper maken. Maar ik zie geen bank op de open markt deze inkopen waar ze bloot staan aan volatiliteit en een stijgende prijs.

Zoals je al aangeeft $1 is veel, dat betekend dat deze munt qua potentie tot toekomstige winst veel minder zal doen dan andere munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Eens.

Denk dat als straks de eerste ICO's gaan floppen dat dit schade aan ETH zal doen. Echter ethereum zelf blijft een goed platform met veel potentie. Toen al die bedrijven failliet gingen na de dotcom bubble betekende dat ook niet dat het internet dood was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09-2018
Ethereum schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Zelf heb ik een Nano Ledger S. Prima hardware wallet. Er is onlangs nog een review geschreven hier op Tweakers.
Dit apparaat bevalt mij inderdaad ook perfect. Na wat problemen met exchanges en software wallets (en recent weer met JAXX) besloten om niks meer op dat soort platformen te laten staan. De levertijden van Ledger zijn wel langer nu, al kan je hem bij *spam* eerder krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 13-06-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleecho
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Wat is jullie mening over Siacoins? Ik heb het idee dat het een goede investering zou kunnen zijn want:
1. De market cap is nog laag, er is nog weinig hype er omheen en dat is ook niet de intentie van de developers
2. Cloud storage is inprincipe een groeiende markt en door dit decentraal te gaan doen leg je veel minder 'macht' bij de grote spelers.
3. Het is een gescheiden chain
4. Er zit een actief developer team achter, waaronder een aantal lui met een Harvard opleiding.

Tegens:
1. Een aparte coin voor cloud storage? Gaat dit wel werken?
2. Zitten mensen wel te wachten op een decentraal alternatief, of maakt het ze niets uit?

P.S. Heeft iemand een idee waarom NXT zo aan het bubblen is? Wat maakt NXT opeens aantrekkelijker dan ARDOR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
NXT is aan het bubbelen omdat er op 1 juli een nieuwe 'release' komt van Ignis, waarbij alle NXT houders voor elke NXT die ze hebben 0.5 Ignis gaan krijgen. Dit stuwt de koers omhoog, waarschijnlijk tot aan 1 juli verwacht ik. Twijfel of ik nu instap of toch even wacht op een (kleine) dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

Boy

www.byoscoop.nl

Thomx schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Dit apparaat bevalt mij inderdaad ook perfect. Na wat problemen met exchanges en software wallets (en recent weer met JAXX) besloten om niks meer op dat soort platformen te laten staan. De levertijden van Ledger zijn wel langer nu, al kan je hem bij *spam* eerder krijgen
Deze kende ik nog niet. Ik heb 'm vanochtend bij https://cryptomaan.nl/ besteld, zou begin juli moeten komen

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 13-06-2017 09:58 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Bleecho schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:32:
Wat is jullie mening over Siacoins? Ik heb het idee dat het een goede investering zou kunnen zijn want:
1. De market cap is nog laag, er is nog weinig hype er omheen en dat is ook niet de intentie van de developers
2. Cloud storage is inprincipe een groeiende markt en door dit decentraal te gaan doen leg je veel minder 'macht' bij de grote spelers.
4. Er zit een actief developer team achter, waaronder een aantal lui met een Harvard opleiding.

Tegens:
2. Zitten mensen wel te wachten op een decentraal alternatief, of maakt het ze niets uit?

P.S. Heeft iemand een idee waarom NXT zo aan het bubblen is? Wat maakt NXT opeens aantrekkelijker dan ARDOR?
Tegen:
1:Is nu al zoveel gratis online storage.
2: Waarom zou een decentraal netwerk dat allemaal vergoed moet worden goedkoper zijn dan een centrale storage bedrijf. Dat zijn hardware/stroom etc allemaal veel goedkoper kan aanschaffen en met minder marge tevreden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Bleecho schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:32:

Tegens:

Cloud storage kost hopen geld, kijk maar naar Azure/AWS/Google App Engine en de andere spelers
Siacoin kan daar een hele hap van pakken aan een sterk lagere prijs. Als jij schijfruimte hebt kan jij gewoon schijfruimte ter beschikking stellen voor siacoin

Ze missen wat marketingsgewijs en een goed werkende simpele wallet eigenlijk

Ik heb zelf ook wat siacoin en mine af en toe wel eens, er zit wat in. Er is ook Storj coin of zoiets, dat is blijkbaar beter bekend, had ze eens vergeleken en daar kwam siacoin toch wel als de beter uit

pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Ik vind de huidige ICO's veel weg hebben van sommige kickstarter projecten. Je maakt een mooie website, je gebruikt wat marketing mumbo-jumbo en belooft een amazing product (it's true, it's gonna be the best) en je harkt zo miljoenen binnen. En als je uiteindelijk niet levert, om wat voor reden dan ook, dan kom je er nog mee weg ook.
Ik zie het als een combinatie van kickstarter en venture capitalists.

Maar er zijn toch belangrijke verschillen tussen Kickstarter en ICO's. Kickstarter projecten halen doorgaans veel minder op (Pebble heeft het record met $20M, een bedrag waar enkele ICO's al ruim over heen zijn gegaan), de gemiddelde investering is veel kleiner (de meeste mensen hebben een backer-tier waarbij ze enkel het product en 1 of 2 kleine extra's krijgen), er is direct duidelijk wat het oplevert voor de backer (als het project slaagt) en er is een zekere mate van controle/moderatie door Kickstarter zelf.

Zoals al genoemd is het waarschijnlijk dat sommige ICO-projecten spectaculair zullen falen. Door incompetentie of kwade bedoelingen, of beide. Zodra dat gebeurt zal het hele Ethereum-ecosysteem een forse klap krijgen, want een groot deel van de recente stijging is te danken aan ICO-investeringen (je hebt Ether nodig om ICO-tokens te kopen en de meeste ICO-projecten zullen de meeste Ether die ze binnenhalen niet uitcashen, zeker niet zolang de koers blijft stijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:48
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:45:
[...]

Maar er zijn toch belangrijke verschillen tussen Kickstarter en ICO's. Kickstarter projecten halen doorgaans veel minder op (Pebble heeft het record met $20M, een bedrag waar enkele ICO's al ruim over heen zijn gegaan), de gemiddelde investering is veel kleiner (de meeste mensen hebben een backer-tier waarbij ze enkel het product en 1 of 2 kleine extra's krijgen), er is direct duidelijk wat het oplevert voor de backer (als het project slaagt) en er is een zekere mate van controle/moderatie door Kickstarter zelf.

Zoals al genoemd is het waarschijnlijk dat sommige ICO-projecten spectaculair zullen falen. Door incompetentie of kwade bedoelingen, of beide. Zodra dat gebeurt zal het hele Ethereum-ecosysteem een forse klap krijgen, want een groot deel van de recente stijging is te danken aan ICO-investeringen (je hebt Ether nodig om ICO-tokens te kopen en de meeste ICO-projecten zullen de meeste Ether die ze binnenhalen niet uitcashen, zeker niet zolang de koers blijft stijgen).
Dan is de enige hoop die we hebben dat we er snel achter komen dat dit gaat gebeuren en heel rap je ETH verkopen.
Helaas werk je dan natuurlijk zelf net zo hard mee aan de drop van ETH. maarja als je er geld aan overhoud.

ik weet wel dat ik in die dip dan ze gewoon weer ga kopen, heb wel vertrouwen in ETH. Maarja het blijft allemaal glazen bol kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:45:
[...]

Maar die bedragen die de ICO's binnen halen zijn zo hoog omdat de Ether prijs zo hard is gestegen. Heel veel mensen hebben die Ethers voor een paar dollar gekocht en stoppen ze met 100den tegelijk in die projecten, dan haal je snel miljoenen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
superpolm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Maar die bedragen die de ICO's binnen halen zijn zo hoog omdat de Ether prijs zo hard is gestegen. Heel veel mensen hebben die Ethers voor een paar dollar gekocht en stoppen ze met 100den tegelijk in die projecten, dan haal je snel miljoenen binnen.
Kijkend naar de snelle stijging van de ETH/USD koers en het aantal ICO's verwacht ik eerder dat mensen ze nu inkopen om in een ICO te stoppen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Dit gaat de ETH chain gewoon niet volhouden als all die ICOs tx gaan maken op het netwerk gaan die 15 tx per seconde snel vol zitten en krijg je hetzelfde als bij bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
LED-Maniak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Kijkend naar de snelle stijging van de ETH/USD koers en het aantal ICO's verwacht ik eerder dat mensen ze nu inkopen om in een ICO te stoppen.
Dat zou ook kunnen. Was maar een aanname van mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
superpolm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Dat de investeerders de Ethers ooit goedkoop gekocht hebben, verandert niets aan het verhaal.

Neem bijvoorbeeld Bancor. Die hebben net een ICO afgerond waarmee ze omgerekend $150M hebben opgehaald. En het doel van het geld? De ontwikkeling financieren. Voor 150 miljoen! Voor dat geld kun je een team van 20 ontwikkelaars (of ander personeel) hun hele werkzame leven lang bezig houden (20 personen * $150.000 per jaar per persoon * 40 jaar = $120.000.000).

Dat zijn absurde bedragen voor een bedrijf dat nog niet eens een product op de markt heeft gebracht. Als mensen denken dat dit onbeperkt goed kan blijven gaan... Boy, have I got news for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Dat de investeerders de Ethers ooit goedkoop gekocht hebben, verandert niets aan het verhaal.

Neem bijvoorbeeld Bancor. Die hebben net een ICO afgerond waarmee ze omgerekend $150M hebben opgehaald. En het doel van het geld? De ontwikkeling financieren. Voor 150 miljoen! Voor dat geld kun je een team van 20 ontwikkelaars (of ander personeel) hun hele werkzame leven lang bezig houden (20 personen * $150.000 per jaar per persoon * 40 jaar = $120.000.000).

Dat zijn absurde bedragen voor een bedrijf dat nog niet eens een product op de markt heeft gebracht. Als mensen denken dat dit onbeperkt goed kan blijven gaan... Boy, have I got news for you...
Worden de projectleiders lekker laks van 8)7, kan me voorstellen dat die zo onder de indruk zijn waardoor de hele motivatie weg is omdat ze in een klap financieel onafhankelijk geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
rvT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:02:
[...]

Worden de projectleiders lekker laks van 8)7, kan me voorstellen dat die zo onder de indruk zijn waardoor de hele motivatie weg is omdat ze in een klap financieel onafhankelijk geworden zijn.
Hoe zit dat met ICO's? Daar zitten helemaal geen juridische verplichtingen aan of iets dergelijks, toch? De prikkel om gewoon niets te leveren is dan wel heel sterk aanwezig, lijkt me.

"Bedankt voor de ETH, we krijgen alles wat we hebben beloofd niet voor elkaar. Doei! ;w "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

juptache schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:13:
[...]

Hoe zit dat met ICO's? Daar zitten helemaal geen juridische verplichtingen aan of iets dergelijks, toch? De prikkel om gewoon niets te leveren is dan wel heel sterk aanwezig, lijkt me.

"Bedankt voor de ETH, we krijgen alles wat we hebben beloofd niet voor elkaar. Doei! ;w "
Nope. Hierbij hebben ze tevens het voordeel dat Bitcoin/Ethereum geen legitiem betaalmiddel is.

KATSJINGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Correct.

Merk op dat nationale financiele waakhonden hier nog wel een stokje voor kunnen steken. De ICO's zijn in feite een vorm van ongereguleerde aandelen-verkoop. Vooral de Amerikaanse SEC is af en toe behoorlijk aggressief op dit gebied. Als een organisatie die een ICO doet iets op Amerikaans grondgebied doet of een Amerikaan in een leiderschapspositie heeft, dan is dat een potentieel probleem.
rvT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:16:
[...]
Nope. Hierbij hebben ze tevens het voordeel dat Bitcoin/Ethereum geen legitiem betaalmiddel is.
Dat maakt niet veel uit. Vrijwel ieder land erkent cryptocurrencies als "iets dat waarde heeft" (voornamelijk zodat er belasting over geheven kan worden). Als je op frauduleuze wijze mensen dingen van waarde afhandig maakt, dan levert dat gezeur op.

Overigens zijn cryptocurrencies weldegelijk een legitiem betaalmiddel. Je kunt en je mag er zonder problemen betalingen mee doen. Wat het niet is, is een wettig betaalmiddel.

[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 13-06-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Correct.

Merk op dat nationale financiele waakhonden hier nog wel een stokje voor kunnen steken. De ICO's zijn in feite een vorm van ongereguleerde aandelen-verkoop. Vooral de Amerikaanse SEC is af en toe behoorlijk aggressief op dit gebied. Als een organisatie die een ICO doet iets op Amerikaans grondgebied doet of een Amerikaan in een leiderschapspositie heeft, dan is dat een potentieel probleem.
Vandaar dat al deze ICO's US citizens uitsluit voor deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Axente schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Vandaar dat al deze ICO's US citizens uitsluit voor deelname.
Wat een vrij loze actie, want een Amerikaan kan nog steeds moeiteloos meedoen met veel ICO's. En zolang er niet actief gecontroleerd wordt op de nationaliteit van deelnemers, zal de SEC mogelijk nog steeds een aangrijpingspunt vinden om in actie te komen (zoals ik al zei, ze kunnen behoorlijk aggressief zijn daar bij de SEC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
rvT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:16:
[...]

KATSJINGGGG
Het is dus niet de vraag of, maar wanneer de eerste grote ICO scam gaat gebeuren en er een paar jongens met miljoenen vandoor gaan. Als er zo makkelijk zo vreselijk veel geld opgehaald kan worden is het wachten op slimme criminelen die hierop inspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT

rvT

Luuk schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:25:
[...]

Het is dus niet de vraag of, maar wanneer de eerste grote ICO scam gaat gebeuren en er een paar jongens met miljoenen vandoor gaan. Als er zo makkelijk zo vreselijk veel geld opgehaald kan worden is het wachten op slimme criminelen die hierop inspringen.
Ik ben bang dat deze praktijken al plaatsgevonden hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 11:57
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Inderdaad echt van de zotte.. Dat doet UBIQ dan toch beter. Ze hebben daar geen ICO gedaan en ook geen premine. De developers hebben ook gewoon moeten minen en/of kopen. Dat concept is in de basis een stuk meer sustainable en zorgt daarnaast wellicht ook voor wat extra motivatie voor het team.

Maar zelfs nu is die coin op dit moment al $2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wel beroerd voor BTC die BIP148 en voor ETH die ICO's, BTC en ETH waren voor mij toch de soort van redelijk veilige haven (ook voor als ik geen tijd heb om te daytraden).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ja ICO's zijn een grote scam, mede veroorzaakt door grote prijsstijging van ETH natuurlijk.

Zelf ben ik ook Storj aan het farmen en die hebben net 30 miljoen opgehaald met een ICO wat eigenlijk een soort van ponzi scheme is volgens mij. Maar goed ik verdien er nu geld mee dus mij maakt het noet veel uit, maar ik zou er geen duizenden euro's in stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Laatst online: 12-05 14:38
GrooV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:19:
Ja ICO's zijn een grote scam, mede veroorzaakt door grote prijsstijging van ETH natuurlijk.

Zelf ben ik ook Storj aan het farmen en die hebben net 30 miljoen opgehaald met een ICO wat eigenlijk een soort van ponzi scheme is volgens mij. Maar goed ik verdien er nu geld mee dus mij maakt het noet veel uit, maar ik zou er geen duizenden euro's in stoppen
Misschien een noob vraag, maar hoe kun je ICO's vinden en hier eventueel aan mee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Systemadmin schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Misschien een noob vraag, maar hoe kun je ICO's vinden en hier eventueel aan mee doen?
Bijvoorbeeld hier:
https://www.icoalert.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Systemadmin schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:22:
[...]

https://www.icocountdown.com/
https://www.smithandcrown.com/icos/

Eerste twee resultanten op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
Meedoen aan een ICO houdt in dat je de coins vooraf koopt door middel van bijvoorbeeld BTC, of dat je ze ook kan minen vooraf?

Ik lees op meerdere fora steeds negatievere berichten over Ethereum. Hoewel er een kleine dip is vandaag, zie ik de negativiteit nog niet terug in de koers. Interessant om te zien dat het ene negatieve bericht zorgt voor een onwijze koersdaling, terwijl een andere keer meerdere negatieve berichten zijn (met trustworthy auteurs etc.), en dat het vervolgens geen invloed lijkt te oefenen.

Ik trek mijzelf maar even terug op Ethereum, het heeft een hoog bubbel gehalte op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TroX
  • Laatst online: 22:39
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:38:
Meedoen aan een ICO houdt in dat je de coins vooraf koopt door middel van bijvoorbeeld BTC, of dat je ze ook kan minen vooraf?

Ik lees op meerdere fora steeds negatievere berichten over Ethereum. Hoewel er een kleine dip is vandaag, zie ik de negativiteit nog niet terug in de koers. Interessant om te zien dat het ene negatieve bericht zorgt voor een onwijze koersdaling, terwijl een andere keer meerdere negatieve berichten zijn (met trustworthy auteurs etc.), en dat het vervolgens geen invloed lijkt te oefenen.

Ik trek mijzelf maar even terug op Ethereum, het heeft een hoog bubbel gehalte op dit moment.
Opzich wel interessant hoe die negatieve berichtgeving ontstaat en hoe dit zich verhoudt tot Ethereum.
Kickstarter is ook succesvol terwijl er voldoende start-ups ook falen.
Blijft dan vreemd wat de impact is op Ethereum. Natuurlijk heeft het impact op het tradingvolume van Eth, maar dat maakt het netwerk of het concept nog niet slecht.
Veel belangrijker is dat er nu een ongereguleerde markt is (van het type marktplaats). Dit moet zich nog gaan vormen naar de toekomst toe en mensen moeten inzien dat niet alles even mooi is als zich wordt voorgedaan. Op marktplaats doe je toch ook onderzoek (foto's, langsgaan / inspectie) voordat je veel geld gaat betalen. Dit verbetert vanzelf als de markt meer volwassen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb even na zitten denken over dat artikel. En moet hem toch gelijk geven. Op moment worden er alleen maar ICO contracten op ETH afgehandeld. De apps moeten natuurlijk gebouwd en gebruikt worden. En het is logisch dat er daarom eerst alleen maar ICO contracten zijn. Maar dit kan niet zo blijven. Er moet een moment komen dat er daadwerkelijk apps uitgevoerd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Defector schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:52:
De apps moeten natuurlijk gebouwd en gebruikt worden. En het is logisch dat er daarom eerst alleen maar ICO contracten zijn.
Waarom niet eerst de app bouwen (of in ieder geval een "minimal viable product" (MVP)) en daarna pas bakken met geld binnenslepen? Je hebt geen tientallen miljoenen nodig om een app te maken. Zet 5 slimme developers een paar maand lang bij elkaar en je bent al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Ik heb even na zitten denken over dat artikel. En moet hem toch gelijk geven. Op moment worden er alleen maar ICO contracten op ETH afgehandeld. De apps moeten natuurlijk gebouwd en gebruikt worden. En het is logisch dat er daarom eerst alleen maar ICO contracten zijn. Maar dit kan niet zo blijven. Er moet een moment komen dat er daadwerkelijk apps uitgevoerd gaan worden.
Klopt en dan is de ETH chain helemaal "fucked" want dan gaan die 15 tx/s echt snel vollopen. En de groei van de blockchain gaat nog harder dan het nu al groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
GrooV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:19:
Dat is wel erg kort door de bocht....

Niet alle ICO's zijn scams. Er zijn valide token sales, en het is begrijpelijk dat een aantal startups er voor kiest een token op het ETH netwerk te doen ipv een eigen blockchain.

Er zijn er echter inderdaad veel die overgewaardeerd zijn, en je gaat het punt krijgen dat er een aantal falen. Maar feitelijk is dat bij veel start ups zo. Kijk naar Silicon valley bijvoorbeeld.
Grote verschil is natuurlijk dat deze markt ongereguleerd is.

Maar, alle ico's zijn scams is onzin.
de man heeft valide punten. Zeker op het gebied van ICO's en de afhankelijkheid van Vitalik.
Op sommige punten vind ik hem dan wel weer overdreven negatief. Veel van de zaken die hij aanstipt staan op de roadmap om aangepakt te worden.

Het is wat minder zwart wit dan hij het nu verkoopt denk ik. Ik bedoel Ethereum heeft zo zijn problemen maar het is niet of geweldig, of gaat keihard falen. Maar de man maakt een aantal goede punten.

[ Voor 39% gewijzigd door KingKoning op 13-06-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Laatst online: 12-05 14:38
Ik heb de volgende vraag, ik wil investeren in Minexcoin, voor mij de eerste keer om in te stappen bij een ICO. Kan ik vanuit Kraken BTC sturen naar het adres dat ik vanuit hun krijg of hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik kan dit niet vinden op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:55
Systemadmin schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:14:
Ik heb de volgende vraag, ik wil investeren in Minexcoin, voor mij de eerste keer om in te stappen bij een ICO. Kan ik vanuit Kraken BTC sturen naar het adres dat ik vanuit hun krijg of hoe kan ik dit het beste aanpakken?

MineXcoin, onderste bulletpoint op de FAQ-page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Waarom niet eerst de app bouwen (of in ieder geval een "minimal viable product" (MVP)) en daarna pas bakken met geld binnenslepen? Je hebt geen tientallen miljoenen nodig om een app te maken. Zet 5 slimme developers een paar maand lang bij elkaar en je bent al een heel eind.
Daar geef ik je gelijk in. In de ideale wereld komen de teams eerst met een proof of concept of een testversie. Maar ik snap ze ook wel dat ze eerst een investeringsronde willen voor een stuk zekerheid. Zeker in dit klimaat waarin er redelijk makkelijk gefund wordt. En waarom roomser dan de paus zijn. Het zijn ook mensen, dus daarin begrijp ik ze ook wel.

Maar er moet een omslag punt gaan komen waarin geleverd gaat worden. En zoals bij kickstarters zijn niet alle projecten succesvol. Ik vraag mij af wat er dan gaat gebeuren. Bij kickstarter is er nog een soort overkoepelend orgaan met spelregels. Dat ontbreekt in deze situatie compleet. Ofja de devs gaan weer hun eigen belangen veilig stellen dmv forks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Systemadmin schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:14:

Dit kan je mijns inziens beter niet doen... eerst naar een eigen wallet en vervolgens richting de ICO. Bij de Status ICO (als dat een ICO is :? ) staar er duidelijk dat je vanuit een exchange je coins kwijt raakt mocht je ze naar hen zenden!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 22:36

DirtyBird

Praktiserend denker

@Systemadmin Alsjeblieft lees je eens een klein beetje in. Dan hoef je al deze vragen niet te stellen hier en dan zou een zero tolerance ook niet nodig zijn.

@Alle reguliere bezoekers, kunnen we afspreken om dit soort vragen in het vervolg te negeren? Ik ben ervan bewust dat ik me ook schuldig maak aan de vervuiling van het topic door wel te reageren met een 'zoek het zelf uit'-reactie, dus misschien kan er een topic-breed beleid komen om dit soort vragen te negeren.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Axente schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Klopt en dan is de ETH chain helemaal "fucked" want dan gaan die 15 tx/s echt snel vollopen. En de groei van de blockchain gaat nog harder dan het nu al groeit.
Ditzelfde fenomeen heb je feitelijk toch ook met BTC? Aantal tx/s is volgens mij bij zowel BTC als ETH een punt van discussie, maar als ik naar de koers van BTC kijk blijkbaar (nog?) geen show stopper.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ruud2001 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:32:
[...]

Ditzelfde fenomeen heb je feitelijk toch ook met BTC? Aantal tx/s is volgens mij bij zowel BTC als ETH een punt van discussie, maar als ik naar de koers van BTC kijk blijkbaar (nog?) geen show stopper.
Bitcoins wordt in dat opzicht veel meer gezien als "value store/storage" en Ether is meer bedoeld als "Fuel for Ethereum". Het wordt in deze hype wel als value store gezien (en BTC is ook niet echt stabiel genoeg om het misschien echt zo te noemen) maar in principe is Ether een verbruiksmiddel (het "gas" wat wordt verbruikt om een contract te vervullen). Ether moet dus vooral de waarde van functionaliteit in Ethereum gaan fuelen, terwijl BTC toch een soort spaar/beleg/betaal idee is.

Bij een value store heb je in de architectuur minder behoefte aan miljoenen transacties per seconde dan een "bijna limitless network for applications" die op de Ethereum chain zouden kunnen draaien met ontzettend veel requests met allerlei soorten payloads/verwerkingstijden/bla. Ik denk, gokje, dat bijvoorbeeld een Bol.com of Coolblue.com alleen al nu meer requests per seconde kan afhandelen dan een Ethereum blockchain met eerste implementatie van Raiden (het is niet op moment 1 al een miljoen tx/s). En dat is maar 1, toegegeven grote, applicatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Cassius op 13-06-2017 16:28 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
Het inmiddels ook hier veel aangehaalde artikel, I was wrong about ethereum is inmiddels ook aan Vitalik voorgelegd:

https://mobile.twitter.co...8761781&nid=244+289476609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
tomhelmer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:38:
[...]

Ja, heb ze gelezen. Gingen allemaal op de persoon, dat vind ik nooit heel sterke argumenten.

Wél sterk is het argument van Whalepanda dat een shared-space start up toch echt niet zijn eigen munt nodig heeft. Als mensen beginnen te denken dat dit wél zo is, dan zit je in een enorme hype. Als dan ook nog gezichtsbepalende figuren van Eth zich aan zo'n gênant initiatief wensen te verbinden, dan is het echt wel tijd om de conclusie te trekken: dit gaat niet meer heel lang duren.
Ik ben 't in deze helemaal met je eens. Als je een kantoor deelt met anderen, betaal je eenmaal per maand/kwartaal je huur. Hoe gaat een coin in de blockchain dit proces verbeteren? Je kan als huurder gewoon een periodieke huurbetaling instellen in je bankomgeving.

De kunst is om de pareltjes er tussenuit te halen die wél toegevoegde waarde uit de blockchain halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Een ding klopt in ieder geval niet met dat artikel, als Satoshi besluit zijn bitcoins op te nemen dan stort de koers ook in, met 7,5% van alle bitcoins.
Dus hij heeft potentieel echt wel invloed, als hij nog leeft en zijn key niet kwijt is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:08:
Ik vraag me af, zijn er hier veel voorstanders van XMR (Ripple) en zo ja, zijn er specifieke Twitter / info kanalen die er gevolgd worden?
Zit zelf voornamelijk in ETH (een goede trader om te volgen is Nictrades op Twitter, ook voor andere crypto) maar zit er aan te denken om ook wat op XMR te zetten.
Het idee van een gedecentraliseerde valuta spreekt me aan maar de vraag of dit ooit haalbaar is blijft bij me steken.
Je bedoelt XRP, XMR is Monero ;) Als je door dit en de vorige topics zoekt dan zul je zien dat men niet perse fan is van Ripple. Vooral het feit dat de twee dingen los van elkaar staan en dat er een hoop pre-minder XRP is roept vraagtekens op. Men kan namelijk XRP halen bij Ripple en daar transacties mee doen. De verkrijgbare coin lijkt daardoor weinig nut te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Heren / Dames,

Wellicht val ik in herhaling, maar begin steeds enthousiaster te worden (gevaarlijk, dat weet ik) over ICN (Iconomi).
Zij komen namelijk binnen 2 maanden daadwerkelijk met een werkend platform om ETF's te kopen op de crypto-markt. Met hun coin ICNX vangen ze 3% managementfee, in Q1 was de inkomstenstroom daaruit 50.000$. EDIT: Uit ICNX was de inkomstenstroom geen 50k, dat kwam uit verkoop coins uit hun ICNP portfolio. Businesscase desalniettemin op 3% fee goed te maken.

Beheerd vermogen toen nog laag. Verwacht dat dit over Q2 ruimschoots verdubbeld is met de gigantisch gestegen marketcap en toegenomen gebruikers op hun platform.

Menno Pietersen heeft een filmpje geplaatst over dit platform en het werkt ook daadwerkelijk. YouTube: ICONOMI platform update - LIVE WITHIN 2 MONTHS!

Dit in vergelijking met een Augur, Gnosis, Golem, you name it, die voornamelijk nog uit ideeën en concepten bestaan, zonder echte praktische toepassing. Laat staan dat er een bewezen verdienmodel achter zit.

Bij Iconomi, is er al een kasstroom, zij het miniem 50k $ omzet in Q1. https://medium.com/iconom...port-q1-2017-a1b9dff59e2c

Maar er is een kasstroom en het is een bewezen concept in de aandelenmarkt, de ETF. Eens er vermogen in zulke producten zit, zal het niet snel uitstromen. Mits gehackt etc. etc. Wat betekent dat er een continue kasstroom zal ontstaan bij ICN zonder dat ze er zelf nog veel voor hoeven doen. Vanuit de kasstroom gaan ze dus de coin ICN terugkopen.

Wat zie ik hier over het hoofd, is dit een enorm ondergewaardeerde coin dan wel bedrijf? EDIT: Kan juridisch sws niet echt plaatsen, want met ICN coins ben je geen eigenaar van ICONOMI, zo wordt het wel gebracht. Mooi dit wilde westen, voor nu de aanname dat je meedeelt in succes van Iconomi/ICNX

Uiteraard zijn er allerlei risico's, ze maken al voor 500k $ aan kosten elk kwartaal, ze kunnen gehackt worden, er kan geen interesse zijn in een ETF achtige coin etc etc. Maar die zijn goed te overzien en wegen wat mij betreft niet op tegen de upside. Tevens ligt er nog een boekwaarde onder hun bedrijf, zie mijn eerder gemaakte berekening daarover: http://imgur.com/a/MCpJd

Anyone care to elaborate?

[ Voor 11% gewijzigd door Timberly2 op 13-06-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
http://www.potcoin.com/20...-rodman-back-north-korea/

Dennis Rodman is op kosten (zo lijkt het) van Potcoin naar Noord-Korea :') Was daarom Potcoin zo gehyped?

Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, bedoel XRP natuurlijk, heb ook XMR en haal de 2 wel eens door elkaar.
Ben inderdaad een aantal oude reacties tegengekomen waar de meningen over XRP toch verdeeld zijn, het punt in deze markt is dat alles zo snel gaat dat ook meningen nog wel eens aangepast worden.

@Pusherman begrijp me niet verkeerd, ik ben ben niet op zoek naar trading advies:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ryan1981 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Nu kijken of hij elk ander token volgt en in no time instort.
Zal me eerlijk gezegd weinig verbazen; het eerste uur op Bitfinex was grappig om te zien en daarna was het flatline. Neemt niet weg dat die flatline op 40% winst ligt van het eerste moment van traden maar that's about it. Op dit moment is ook de maximale supply in omloop en dan zou ik, persoonlijk, verwachten dat bij genoeg interesse en zeker de eerste dag/dagen, de koers stijgt.

Ik moest vanmiddag wel een paar keer kijken; ten eerste zei Bitfinex een DDOS te ondergaan dus je kreeg CloudFlare meldingen. Daarna was het handelen heel lastig om te zien want blijkbaar kan je geen "enkele" coin kopen maar moet je in enorme hoeveelheden kopen. En dat tegen de US$ wat weer dubbele rare rekensommen opleverde (voor mij) in het buy/sell-window.

FYI: ik heb geen cent in IOTA gestopt maar heb wel de launch in de gaten gehouden op Bitfinex :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:41:
http://www.potcoin.com/20...-rodman-back-north-korea/

Dennis Rodman is op kosten (zo lijkt het) van Potcoin naar Noord-Korea :') Was daarom Potcoin zo gehyped?

Man man man
Ja hahaha je lacht je de testikels uit de broek, wat een ongein. Vraag me af of onze vriend Dennis dit t-shirt gaat aan houden als-ie onze andere vriend, hoe heet-ie Kim Jong Un ofzo, gaat ontmoeten en even haarfijn uitlegt hoe die zijn tripje :P bij elkaar gesprokkeld heeft en hoe dat allemaal werkt met zo'n crypto. Wellicht raakt het Noord-Koreaanse volk ook geïnteresseerd en stijgt de markt weer wat verder. Ondertussen mijn inleg verdubbeld met die Pot en maar weer verkocht, bedankt Dennis..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
[...]

Waarom gieten ze ICO's niet in smart contracts? De ontwikkelaars moeten bepaalde doelen halen, als die niet gehaald worden, krijgt iedereen zijn ETH terug. Dat lijkt me dé toepassing van smart contracts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
Jasper schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:24:
[...]

Waarom gieten ze ICO's niet in smart contracts? De ontwikkelaars moeten bepaalde doelen halen, als die niet gehaald worden, krijgt iedereen zijn ETH terug. Dat lijkt me dé toepassing van smart contracts.
Wat zou jij doen? Gewoon veel geld ophalen of veel geld ophalen gekoppeld aan beloftes die je moet halen anders is je geld weg. Maak de keuze vanuit het bedrijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
TroX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:30:
[...]

Wat zou jij doen? Gewoon veel geld ophalen of veel geld ophalen gekoppeld aan beloftes die je moet halen anders is je geld weg. Maak de keuze vanuit het bedrijfje?
Ja, ik snap de hebberigheid wel, maar op lange termijn gaat het erg negatief zijn voor het wereldje. Stel dat verschillende ICO's mega gaan cashen en de koers hard naar beneden duwen. Dan zie je de headlines in de mainstream media al staan. Waardoor het vertrouwen in crypto een deuk kan oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
Jasper schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Ja, ik snap de hebberigheid wel, maar op lange termijn gaat het erg negatief zijn voor het wereldje. Stel dat verschillende ICO's mega gaan cashen en de koers hard naar beneden duwen. Dan zie je de headlines in de mainstream media al staan. Waardoor het vertrouwen in crypto een deuk kan oplopen.
Als ik 150 miljoen op kan halen en uitcashen, denk je dan dat ik me druk zou maken om de toekomst van het netwerk/de coin? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Laatst online: 12-08 14:25
Wat vinden jullie van dit?

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Alweer goldman sachs, vorige week daalde aandelen ook enorm door een report van goldman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Bij kraken hebben ze het óf heel druk, of ze zijn erg lui. Mijn betaling blijft maar on hold staan, maar als ik hun twitter en reddit zie ben ik allesbehalve de enige.... Iemand anders daar nog ervaring mee?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
NouNee schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:49:
Wat vinden jullie van dit?

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Alweer goldman sachs, vorige week daalde aandelen ook enorm door een report van goldman.
Goldman Sachs is de Satan van de financiële wereld >:) . Zij roepen vaak dat zaken een bubble zijn of dat een aandeel verkocht moet worden om daarna zelf voor veel lager in te stappen. Ik vertrouw ze allang niet meer. Dit is onlangs gebeurt met het aandeel AMD bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
wezzal schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:31:
[...]

Goldman Sachs is de Satan van de financiële wereld >:) . Zij roepen vaak dat zaken een bubble zijn of dat een aandeel verkocht moet worden om daarna zelf voor veel lager in te stappen. Ik vertrouw ze allang niet meer. Dit is onlangs gebeurt met het aandeel AMD bijvoorbeeld.
Precies! Weet je nog? Zij hebben zogenaamd de Grieken geholpen. NOT! |:(

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:43:
Ik pak mijn glazenbol er even bij.
De Lykke (LKK) coin is een goede coin om nu in te kopen en over een anderhalve maand te verkopen met dikke profit.
Wees er snel bij nu het nog kan!

P.S. Investeren alleen op eigen risico!
Het kan zomaar zijn dat je straks zoveel geld hebt dat je het niet meer weet waaraan je het moet uitgeven en je persoonlijkheid kut wordt. 8)7
Al geef je er geen uitleg bij, denk ik wel dat je mogelijk een goede suggestie geeft. Ik geloof heel erg in mooie, eenvoudige dingen en Lykke ziet er aardig uit en volgens mij zijn ze ook aardig vergevorderd met hun DEX. De enige reden dat ik nog geen gokgeld erin heb gestopt, is omdat je alleen bij hun Lykke tokens kunt aanschaffen. Dit is nog erger dan Waves. Ook valt de functionaliteit van de token tegen, je kan er namelijks niks mee behalve de beurs financieren.

Sidenote: Let wel op veranderingen in circulating supply van Lykke, dit is nogal tricky,

[ Voor 4% gewijzigd door exelletor op 13-06-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
Jasper schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:24:
[...]

Goede vraag, en volgens mij kan dit ook, mits dat vastgelegd wordt met een democratic autonomous organization?

"Also, generally those who are funding can't have any say on how the money is spent after the funds are raised and mismanagement often causes projects never to deliver anything at all. In this project we will use a Democratic Organization that will have to approve any money coming out of the system. This is often called a crowdsale or crowd equity and is so fundamental that in some cases the token can be the reward itself, especially in projects where a group of people gather together to build a common public good."

Bron: https://www.ethereum.org/crowdsale
Pagina: 1 ... 8 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).