Ik dacht dat Ripple ongeveer dezelfde achtergrond had als Ether, dus met smartcontracts e.d., alleen dat de technische achtergrond het verwerken van ripple transacties een stuk sneller maakt waardoor deze coin beter toekomstbestendig is. Daarnaast worden de ripples min of meer een soort van uitgedeeld ipv gemined, dat maakt de coin een stuk stabieler dan ether. En dat is aantrekkelijker voor vele instanties en daarmee is de kans dat deze coin het overleeft groter...ShyDolphin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Zo werkt het (helaas) niet. Dit is al meerder malen in dit topic naar voren gekomen.. maar mensen staren zich compleet blind op de prijs en niet de hoeveelheid coins in omloop..
Ripple heeft op dit moment 99,994,644,192 coins in omloop.
ETH heeft 92,418,731 ETH in omloop.
Kortom er zijn zo ontzettend belachelijk veel Ripple coins beschikbaar dat de prijs belachelijk veel lager ligt en blijft als bv ETH/BTC. (BTC heeft 6x minder coins in omloop als ETH, en daarom is de huidige prijs van ETH ook zo bijzonder en is er een kans dat ETH binnenkort de grootste coin is).
Dus Ripple gaat never ever ever ever NEVER nooit niet ook maar in de buurt komen van een ETH coin.
Ripple staat 3e in de hoeveelheid geld wat er in gestopt wordt: https://coinmarketcap.com/
Op dit moment zit er ongeveer 4x zoveel geld in ETH dan in Ripple.
Als Ripple t HEEEEEEEL goed doet (wat zeer onwaarschijnlijk is, want er zit totaal geen idee achter deze hele coin) en t wordt 4x zoveel waard en heeft dus net zoveel handelsvolume als ETH.. Dan is die een dollar waard.
Lees je een beetje in voordat je gaat inleggen wat je kan/zal ontzettend de boot in gaan zonder deze basiskennis
Heeft iemand ervaringen met bepaalde sites waar men kan beleggen in ethereum? Ik wil er graag mee beginnen, maar ik weet niet goed waar ik terecht kan voor een vertrouwde investering (dus ervaring met zowel koop als verkoop)
Zie nu iets heel vreemd/opmerkelijks.
Ik had Waves in mijn Waves Wallet op iOS en kreeg daarom MGO en RipToBux.
Kijk ik nu toevallig even in die wallet, staan er ineens 10 ETH's in.
Kan ik ergens checken of het klopt en of het echt 10 ETH is?
Ja probeer het even naar me over te maken, dan verifieer ik dat welZippFire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:43:
Send me your gameboys
Je kan hier best de openingspost voor gebruiken, deze vragen worden hier niet getolereerd.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:42:
Heeft iemand ervaringen met bepaalde sites waar men kan beleggen in ethereum? Ik wil er graag mee beginnen, maar ik weet niet goed waar ik terecht kan voor een vertrouwde investering (dus ervaring met zowel koop als verkoop)
Je kan je ETH rechtstreeks met euro's kopen bij dure sites zoals litebit of je kan eerst BTC kopen en deze omwisselen naar ETH.
Die zijn fake. ETH is ook geen token, dus je kunt überhaupt geen ETH sturen via Waves.ZippFire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:43:
@ errrrrnie
Je vraagt om advies, je geeft aan dat je de marge voor de aankopende partij te hoog vindt, je wilt geen getallen noemen...... Dan wordt het wel lastig.
Dan blijft het bij wachten op Kraken.com tot je geverifieerd bent om een hoog bedrag over te maken.
Een betere oplossing dan het in persoon met iemand om te wisselen voor geld kan ik me niet indenken. Maargoed succes ermee.
Je vraagt om advies, je geeft aan dat je de marge voor de aankopende partij te hoog vindt, je wilt geen getallen noemen...... Dan wordt het wel lastig.
Dan blijft het bij wachten op Kraken.com tot je geverifieerd bent om een hoog bedrag over te maken.
Een betere oplossing dan het in persoon met iemand om te wisselen voor geld kan ik me niet indenken. Maargoed succes ermee.
[ Voor 18% gewijzigd door BekSide op 12-06-2017 14:50 ]
Helder verhaal, en ja had ik ook kunnen weten.Lennardnl schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:49:
[...]
Die zijn fake. ETH is ook geen token, dus je kunt überhaupt geen ETH sturen via Waves.
Ik heb geen tijd om hier op in te gaan.. Maar alleen je laatste punt is al zo ontzettend onjuist.. hoe kan een coin aantrekkelijker worden voor grote instanties als die instabieler blijft? Denk even na over wat je zegtTehh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:41:
[...]
Ik dacht dat Ripple ongeveer dezelfde achtergrond had als Ether, dus met smartcontracts e.d., alleen dat de technische achtergrond het verwerken van ripple transacties een stuk sneller maakt waardoor deze coin beter toekomstbestendig is. Daarnaast worden de ripples min of meer een soort van uitgedeeld ipv gemined, dat maakt de coin een stuk minder stabieler dan ether. En dat is aantrekkelijker voor vele instanties en daarmee is de kans dat deze coin het overleeft groter...
Als er een groene vink achter de asset name staat dat is het een echte token. Alles zonder is dus fake.ZippFire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:43:
Man man man, wat is het lastig om HODL van Stratis te zijn, iedereen is optimistisch over de toekomst van STRAT, maar ongeveer 1,5 week geleden mijn 4 ETH omgezet naar strat, en de FOMO is hitting hard.
Zeker nu de 110 strat die ik heb, praktisch dezelfde (zelfs minder) in waarde is. Had ik mijn ETH gehouden, was m'n inleg nu verdubbeld
Zijn er hier ook actieve miners? ik wil heel erg graag een miner bouwen, computer met 6 GPU's (liefst x2).
Zeker nu de 110 strat die ik heb, praktisch dezelfde (zelfs minder) in waarde is. Had ik mijn ETH gehouden, was m'n inleg nu verdubbeld

Zijn er hier ook actieve miners? ik wil heel erg graag een miner bouwen, computer met 6 GPU's (liefst x2).
Yup, maar probeer maar eens aan AMD GPU's te komen, dat gaan je momenteel helaas niet lukken!mauro101 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
Succes met goede videokaarten vinden, ofwel AMD. Een vriend van mij werkt bij een computerspeciaalzaak en krijgt wereldwijd aanvragen voor bepaalde videokaarten. Allemaal om te minen.mauro101 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
Er zijn verschillende sites om de kosten door te berekenen, deze vind ik wel fijn werken: https://www.coinwarz.com/...bitcoin-mining-calculator
Dat de bitcoin nu redelijk hard zakt. Zou dat een logisch gevolg zijn omdat er veel mensen autosell hebben ingesteld bij 3000 dollar?
Even ter persoonlijke beeldvorming,
Wat heb je er aan als je inleg nu verdubbeld zou zijn? Ga je er dan wat actief mee doen?mauro101 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:
Man man man, wat is het lastig om HODL van Stratis te zijn, iedereen is optimistisch over de toekomst van STRAT, maar ongeveer 1,5 week geleden mijn 4 ETH omgezet naar strat, en de FOMO is hitting hard.
Zeker nu de 110 strat die ik heb, praktisch dezelfde (zelfs minder) in waarde is. Had ik mijn ETH gehouden, was m'n inleg nu verdubbeld![]()
Stap in een munt als je er in gelooft dat het in de toekomst iets wordt, niet na anderhalve week al 'klagen' dat je inleg niet meer is geworden. Just my 2 cents
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Hier hetzelfde, ook stratis. Daarnaast nog ARK en Verge op bijna ATH gekocht. Compleet drama tot nu toe. Heb het gevoel dat alle altcoins in de rood staan behalve de cannabis coinmauro101 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:29:

En dan heb je 20 mensen die ieder 0.5 tot 5 ETH willen kopen. Dan ben je wel even bezig met verkopen. Als 3 mensen ieder 100 ETH willen kopen is het wel een goed idee, maar heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen geen enorme bedragen op tafel gaan leggen. Je kan hem altijd nog een PM sturen als het om grote getallen gaat. Moet er zelf niet aan denken om aan 20 mensen kleine getallen te verkopen. Dan ben je de hele week bezig met het hele land rond te rijden voor een paar euro.BekSide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:49:
Is vrij standaard bij een ATH. 1500, 2000, 2500, 2750, 3000, 3250, 3500, 4000 enz enz. Zodra ie zo'n getal raakt gaat het altijd als een idioot omhoog en omlaag met de koers. Inderdaad door een hoop mensen die verkopen op zo'n bedrag.aicaramba schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:34:
Dat de bitcoin nu redelijk hard zakt. Zou dat een logisch gevolg zijn omdat er veel mensen autosell hebben ingesteld bij 3000 dollar?
Verder denk ik dat er nu ook veel geld van BTC naar ETH gaat. Alleen vandaag al doet ETH meer dan 17%. Vraag mij wel steeds meer af hoelang dat nog goed gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 12-06-2017 15:48 ]
Iemand ervaring met http://poswallet.com voor Stratis? Ben erg geïnteresseerd in Stratis maar wil niet alles bij een exchange hebben staan. Uiteraard is een online wallet net zo (on)veilig maar bij Stratis krijg je toch weer rewards bij het staken?
Het gaat ook wel redelijk met nVidia kaarten hoor (het is in ieder geval niet zo zaad als een paar jaar geleden), je moet alleen je beurs wat verder open trekken voor GTX1070's of GTX1080'sOrangelights23 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Succes met goede videokaarten vinden, ofwel AMD. Een vriend van mij werkt bij een computerspeciaalzaak en krijgt wereldwijd aanvragen voor bepaalde videokaarten. Allemaal om te minen.
Er zijn verschillende sites om de kosten door te berekenen, deze vind ik wel fijn werken: https://www.coinwarz.com/...bitcoin-mining-calculator
Als ik dan bedrijven zie zoals Dragon Computers (zo'n zaak hier redelijk in de buurt) die mining computers gaat aanbieden voor belachelijke prijzen (3xGTX1050Ti voor 1000 euro) en dat mensen daar ook nog serieus op gaan reageren moet ik helaas constateren dat het einde weer bijna zoek is
Heeft iemand *ooit* een grotere berg BS gezien? Verzekeringen die niet uitkeren omdat de case niet van een keurmerk is voorzien?We zien steeds vaker dat diverse miningcomputers in een aluminiumframe gebouwd worden, maar wist u ook dat dit soort frames vaak van geen enkel keurmerk voorzien zijn? Dat betekent dat in het geval dat er door een miningcomputer in zo een frame brand ontstaat, uw verzekering de schade niet vergoedt.
Bij ons kunt een complete pc aanschaffen die perfect geschikt is voor mining en waarvan tegelijk alle onderdelen volledig gecertificeerd zijn, zodat uw computer voldoet aan alle veiligheidsvoorschriften.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Het is me de afgelopen dagen toch te heet onder mijn voeten geworden. Volledig terug naar fiat gegaan, meerendeels vanuit Bitcoin.
De onzekerheid van 1 augustus, eventuele marketcap overnamen van Ethereum? en bijna alle altcoins in het rood. Ik ben het overzicht kwijt.
Better safe than sorry.. Nu in Ether als 'safe haven' stappen lijkt mij ook veel te riskant. Alhoewel ik dacht dat Ethereum bij $100 al overpriced was. 
Over een maandje of 2 maar weer eens kijken hoe de markt er uit ziet.
Als ik het kan laten.
De onzekerheid van 1 augustus, eventuele marketcap overnamen van Ethereum? en bijna alle altcoins in het rood. Ik ben het overzicht kwijt.

Als ik het kan laten.
Ja dit sentiment gaat de boel flink opschudden komende tijd... Ik stap gewoon dubbel in, en op BTC en op ETH en op DASH. Hopelijk klappert de Gulden nog wat omhoog.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:55:
Het is me de afgelopen dagen toch te heet onder mijn voeten geworden. Volledig terug naar fiat gegaan, meerendeels vanuit Bitcoin.
De onzekerheid van 1 augustus, eventuele marketcap overnamen van Ethereum? en bijna alle altcoins in het rood. Ik ben het overzicht kwijt.Better safe than sorry.. Nu in Ether als 'safe haven' stappen lijkt mij ook veel te riskant. Alhoewel ik dacht dat Ethereum bij $100 al overpriced was.
Als ik het kan laten.
Over Gulden gesproken, weet iemand een site waar ik de koers van de Gulden kan bijhouden? Al dan niet één die ik ook in mijn Bitcoin Checker op mijn telefoon kan toevoegen? Ik heb nu BitRex maar ik denk dat die niet echt groot is.
[ Voor 12% gewijzigd door MysterX op 12-06-2017 16:08 ]
When does the hurding stop?
In Blockfolio (app in zowel android als ios) kan je gewoon gulden toevoegen.MysterX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:02:
[...]
Ja dit sentiment gaat de boel flink opschudden komende tijd... Ik stap gewoon dubbel in, en op BTC en op ETH en op DASH. Hopelijk klappert de Gulden nog wat omhoog.leuke tijden!!
Over Gulden gesproken, weet iemand een site waar ik de koers van de Gulden kan bijhouden? Al dan niet één die ik ook in mijn Bitcoin Checker op mijn telefoon kan toevoegen? Ik heb nu BitRex maar ik denk dat die niet echt groot is.
Niet dat ik er in zit, maar ik vind het wel leuk om die koers een beetje bij te houden
Prachtig weekend overigens voor deze ETH hodler. Vrijdag enorme resistence om door die 250 heen te beuken en toen die voorbij was knalde die ook meteen keihard door. Nog maar (maar...
Komende periode gaat echt heel spannend worden. Wat doet de markt in anticipatie op 1 augustus. Hoe verhoudt zich dat tussen ETH en BTC. etc. etc.
Popcorn staat klaar
Zeker. These are interesting times. En met 1 augustus in het vooruitzicht en het feit dat de founder van LiteCoin terugkeert op nest, naast ETH ook maar wat LTC voor de hodl.KingKoning schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:17:
[...]
In Blockfolio (app in zowel android als ios) kan je gewoon gulden toevoegen.
Niet dat ik er in zit, maar ik vind het wel leuk om die koers een beetje bij te houden![]()
Prachtig weekend overigens voor deze ETH hodler. Vrijdag enorme resistence om door die 250 heen te beuken en toen die voorbij was knalde die ook meteen keihard door. Nog maar (maar...) 10 miljard achter bitcoin, dagelijkse volumes zijn af en toe hoger nu dan bij BTC.
Komende periode gaat echt heel spannend worden. Wat doet de markt in anticipatie op 1 augustus. Hoe verhoudt zich dat tussen ETH en BTC. etc. etc.
Popcorn staat klaar
Lijkt er op volgens deze grafiek dat Ethereum toch wel terrein aan het winnen is van de BTC of zie ik dat verkeerd:

Ik denk dat ETH op den duur meer potentie heeft dan BTC, heb zelf 1 ETH gekocht @ 100 euro en heb nu wel spijt
Tja, achteraf spijt hebben is niet zo zinvol, hèGrooV schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:26:
Ik denk dat ETH op den duur meer potentie heeft dan BTC, heb zelf 1 ETH gekocht @ 100 euro en heb nu wel spijt
Achteraf was ik allang miljardair geweest.
Bizarre hoeveelheid Ethereum die dus nu in dat Bancor gaat:
https://etherscan.io/addr...74850492394004087cbf89710
Tja alle ICO's zijn hot op dit momentcWaVe1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:30:
Verwijderd
Alle ICO's gebaseerd op Ethereum (en met een gelikte website en een mooi verhaal) in ieder geval.
Holy shit... transfers van 166 Ether... Gaan deze dan ook verhandeld kunnen worden? Ik ga er niet vanuit dat deze zomaar op iedere exchange terecht komen?cWaVe1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:30:

[ Voor 11% gewijzigd door Ninjetsu NL op 12-06-2017 17:15 . Reden: meer on-topic nu... ]
Balen dat er twee weken geleden een storing was bij LiteBit en zij Ethereum adressen niet herkenden... Wilde er twee voor uit mijn hoofd €100,- per stuk en zag het toen als een teken van het universum om het niet te doen...
Ik ben trouwens Kraken tier 2 geverifieerd. Duurde totaal drie weken, maar dan heb je wat.
Ik ben trouwens Kraken tier 2 geverifieerd. Duurde totaal drie weken, maar dan heb je wat.
Ah, eindelijk, dat kan dan misschien betekenen dat ik aan het einde van de week ook eindelijk mijn verificatie heb, dan kan ik ook eindelijk wat gaan traden. Het feit dat ik dat niet heb kunnen doen heeft me geld gekost, maar ook veel geld bespaard xD Anders had ik nu in een hoekje zitten huilen wat betreft DGB en Stratis... dat was een gevalletje FOMO geweest met vervelende gevolgen... Teken van het universum FTW!Orangelights23 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:46:
Balen dat er twee weken geleden een storing was bij LiteBit en zij Ethereum adressen niet herkenden... Wilde er twee voor uit mijn hoofd €100,- per stuk en zag het toen als een teken van het universum om het niet te doen...
Copy-Paste vanuit Fok, leuk artikel over de huidige (Ethereum) ICO markt en de mogelijke gevolgen als de bubbel barst: https://medium.com/@Whale...out-ethereum-804c9a906d36
Even een gezonde dosis ETH scepsis, dat kan dit topic wel gebruiken
https://medium.com/@Whale...out-ethereum-804c9a906d36
[edit] wat @exelletor zegt dus..
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk op 12-06-2017 16:51 ]
Verwijderd
Ik heb net 1518 coins van OKCash gekocht op litebit
Ik zie deze coin nog wel naar een paar euro stijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 17:05 ]
Bancor zou wel eens een scam kunnen zijn. Ik kan de bron niet meer terugvinden maar er stond op Reddit een post over het personeel welke allemaal bogus CV's bij het zelfde vage bedrijf hadden.cWaVe1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:30:
Wat begrijp je niet aan punt 2 in de topicwaarschuwing?Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:59:
Ik heb net 1518 coins van OKCash gekocht op litebit
Wat is jullie verwachting/gevoel van deze coin?
Zeg dan niks..Jay-v schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:01:
[...]
Bancor zou wel eens een scam kunnen zijn. Ik kan de bron niet meer terugvinden maar er stond op Reddit...
[ Voor 27% gewijzigd door Luuk op 12-06-2017 17:03 ]
Heel vaak zie ik de datum 1 augustus langs komen, kan iemand mij vertellen wat der dan zal gebeuren?
Systemadmin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:06:
Heel vaak zie ik de datum 1 augustus langs komen, kan iemand mij vertellen wat der dan zal gebeuren?
Rannasha schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:19:
[...]
SegWit wordt geactiveerd wanneer gedurende een periode van 2 weken (2016 blocks, de tijd tussen 2 difficulty-wijzigingen) >95% van de blocks een bepaalde signallerings-flag bevatten. Vanwege allerlei politieke redenen is er onvoldoende steun voor SegWit onder miners en blijft het signallerings-percentage steken tussen 30% en 40%.
Het antwoord van sommige gebruikers op deze patstelling is de zogenaamde User Activated Soft Fork (UASF, niet te verwarren met de USAF, de United States Air Force, een ander instrument om dwarsliggers over te halen).
Wat dit inhoudt is dat er een variant op de software is die op een vantevoren afgesproken moment (1 augustus) een bepaalde nieuwe regel afdwingt. In dit geval betekent het dat clients die een UASF node draaien vanaf 1 augustug alleen nog maar blocks accepteren die SegWit signalleren. Alle andere blocks worden geweigerd.
Het idee is dat als een significant gedeelte van de gebruikers, waaronder voor de Bitcoin-economie belangrijke nodes zoals exchanges, UASF steunt, de miners min of meer gedwongen worden om SegWit te signalleren, omdat anders hun blocks geweigerd worden. Gebruikers die geen UASF node draaien merken in dit geval niet zoveel: Blocks met SegWit signallering zijn immers volledig legaal volgens alle gangbare versies van de software.
Er zijn behoorlijk veel mogelijke uitkomsten van de activatie van UASF. Als slechts een zeer klein deel van de gebruikers UASF steunt, dan kunnen de miners kiezen om deze gebruikers gewoon te negeren en verder te gaan zoals ze al deden. Deze gebruikers zitten dan met een blockchain waarop vrijwel geen blocks meer worden gemined. Het zal maanden of zelfs jaren duren tot de volgende difficulty adjustment op deze tak en hij zal effectief doodbloeden.
Als er veel steun is voor UASF, waaronder vanuit belangrijke spelers, dan kunnen de miners eieren voor hun geld kiezen en SegWit gaan signalleren. Zodra >50% van de miners SegWit signalleert en er voldoende UASF nodes zijn, zal het onmogelijk worden voor de overgebleven miners om op een andere tak door te blijven gaan. Deze miners zien de SegWit-tak immers ook als geldig en zullen proberen verder te bouwen op deze tak, maar hun niet-SegWit-blocks worden vervolgens door veel nodes geweigerd.
Een bijzondere rol is hier weggelegd voor miners die wel SegWit signalleren, maar niet meedoen met UASF. Zij accepteren zowel SegWit als niet-SegWit blocks, dus zullen in feite gewoon mee doen met de langste keten, ongeacht waar deze uit is opgebouwd. Zelfs al is deze groep erg groot (50% of meer), dan nog is SegWit activatie niet gegarandeerd zonder dat er voldoende nodes zijn die UASF draaien en alle niet-SegWit blocks stuk voor stuk weigeren.
Er zijn nog een heel aantal andere scenario's te bedenken, afhankelijk van hoe de machtsverdelingen liggen tussen de 5 groepen (UASF-nodes, niet-UASF nodes, SegWit miners zonder UASF, SegWit miners met UASF en niet-SegWit miners) en wat de plannen zijn van miners om te reageren op UASF.
Voorlopig is mijn voorzichte verwachting dat er onvoldoende steun is voor UASF en dat het vrij snel doodbloedt na 1 augustus. Ondanks dat je op Reddit en dergelijke plekken veel hoort over UASF en je soms het vermoeden krijgt dat het een gelopen race is, is het aantal UASF nodes nog behoorlijk laag en de hoeveelheid mining power die UASF steunt is nog veel lager. Maar er kan nog heel veel veranderen.
Het veiligste is om voor 1 augustus al je Bitcoins naar een eigen wallet te halen, tenzij de exchange expliciet heeft aangegeven dat ze in het geval van een chain-split beide tokens doorgeven aan de users (en je de exchange vertrouwt competent genoeg te zijn om dit uit te voeren).
[...]
Jawel hoor, het antwoord staat namelijk in de topicstart. Al jaren.
Rannasha in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4"Systemadmin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:06:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ook wel interessant interview met Vlad Zamfir (Proof of Stake lead researcher / bedenker Casper - Ethereum) (5 delen):Luuk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:50:
Even een gezonde dosis ETH scepsis, dat kan dit topic wel gebruiken![]()
YouTube: Vlad Zamfir of Ethereum talks Scalability, Extraordinary Claims, PoS...
Hij toont ook de nodige scepsis, ondanks dat hij onderdeel van Ethereum is. Maar goed, hype train vanuit de massa is moeilijk te stoppen.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Gevonden, oordeel zelf. Voor mij een red flag, maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen beslissing makenLuuk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:01:
[...]
Wat begrijp je niet aan punt 2 in de topicwaarschuwing?
[...]
Zeg dan niks..
I was too lazy to check out the team until now but as I see, nobody cares here, so here's my question about the developer team. I hope some people will read this.
Yehuda Levi - CTO - CoFounder Appcoin, 3years 9mo. When you go to Appcoins, it has no detail at all, not even a website, what did he do for almost 4 years ?
Mati Levi - QA Engineer - 3 years at Appcoin. Same thing, what did he do ?
Omry Rosenfeld - Frondend developer 1year 5mo, same question.
Assaf Rachman - Full stack developer at Appcoin. same question
Or Bachar - Web developer at Marketspulse for 2years 1mo. Here's the site. http://www.marketspulse.com/ It does not even have a single link in it. Could have been a bare picture with text. This was his work for 2 years ?
Itay Dreyfus - UX/UI Designer for 5months at Appcoin but he links group.market app.
These are the devs. Now I'm really curious what did they do at appcoin, all I could find was https://bitcointalk.org/index.php?topic=475160.0 It's a scamcoin from 2014 and https://www.appcoin.me/ UX/UI DESIGNER open position, no links.
[ Voor 62% gewijzigd door Jay-v op 12-06-2017 17:19 ]
Hallo,
Ik ben mij de laatste tijd even aan het inlezen in het hele cryptocurrency.
Nu ben ik begonnen om een wallet aan te maken met Electrum wallet.
Daarnaast heb ik mij ingeschreven bij Bitstamp, mijn eerste ( deel ) van bitcoin heb ik gekocht, en ook getransferd naar mijn wallet.
So far so good
Nu heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik het beste mijn wallet back-upen? Zodat alles wat daarin staat niet verloren gaat?
- Kan ik mijn wallet bijv. op Dropbox zetten ( of een andere cloud ) zodat ik hem op 2 pc's kan openen? ( PC thuis en Werklaptop? )
- Kan ik dezelfde wallet gebruiken voor bijvoorbeeld ETH? Of moet ik weer een andere Wallet gebruiken?
ETH zie ik vaak voorbij komen hiero, dus ik heb mij aangemeld bij Kraken ( verificatie duurt helaas lang voordat je kan beginnen )
Dank alvast!
Daarnaast heb ik mij ingeschreven bij Bitstamp, mijn eerste ( deel ) van bitcoin heb ik gekocht, en ook getransferd naar mijn wallet.
So far so good
- Hoe kan ik het beste mijn wallet back-upen? Zodat alles wat daarin staat niet verloren gaat?
- Kan ik mijn wallet bijv. op Dropbox zetten ( of een andere cloud ) zodat ik hem op 2 pc's kan openen? ( PC thuis en Werklaptop? )
- Kan ik dezelfde wallet gebruiken voor bijvoorbeeld ETH? Of moet ik weer een andere Wallet gebruiken?
ETH zie ik vaak voorbij komen hiero, dus ik heb mij aangemeld bij Kraken ( verificatie duurt helaas lang voordat je kan beginnen )
Dank alvast!
Verkeerde topic! Zie ook de topic-waarschuwing hieronder.Androo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:58:
Hallo,
So far so good
Dank alvast!
|| Vierkant voor Wiskunde ||
My bad. ExcusesRannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:03:
[...]
Verkeerde topic! Zie ook de topic-waarschuwing hieronder.
What goes up goes down zoals met de BTC vandaag, in Ethereum heb ik geen vertrouwen in.
Just my opinion.
Hoeveel ETH zijn er eigenlijk
Just my opinion.
[ Voor 14% gewijzigd door RaptorXS op 12-06-2017 18:30 ]
Het is nu wel weer behoorlijk aan het zakken. Sowieso gaat de grafiek vrij heftig sinds eind vanmorgen... Hoe zou dan nou komen? Whales? Iets van nieuws wat ik gemist heb?
Oost west, 127.0.0.1 best!
92,424,430 ETHRaptorXS schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:06:
What goes up goes down zoals met de BTC vandaag, in Ethereum heb ik geen vertrouwen in.
Just my opinion.
Vandaag mijn eerste ervaring opgedaan met crypto en ik loop meteen al tegen problemen (of ik snap iets niet) aan. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb een Jaxx wallet aangemaakt. Daarin heb ik BTC en ETH aangevinkt.
Via Bitonic heb ik bitcoin gekocht met iDeal.
De bitcoin is naar mijn Jaxx wallet gegaan. Ik zie hier keurig staan waar de BTC vandaan komt, aantal confirmations, mining fee, confirm block #.
Ik heb vervolgens de Shapeshift functie in Jaxx gebruikt om de BTC om te zetten naar ETH.
In de BTC wallet zie ik dan ook dat de BTC verzonden is, met confirmations (18+), een mining fee, transaction ID en block#.
Als ik nu echter naar mijn ETH wallet binnen Jaxx ga, staat daar doodleuk 0.000000.
Ook staat er een ander "current Ethereum address" dan waar mijn oorspronkelijke BTC heen is gegaan, maar ik heb begrepen dat je address na iedere transactie veranderd.
Moet ik gewoon nog even wachten?
De bitcoin is naar mijn Jaxx wallet gegaan. Ik zie hier keurig staan waar de BTC vandaan komt, aantal confirmations, mining fee, confirm block #.
Ik heb vervolgens de Shapeshift functie in Jaxx gebruikt om de BTC om te zetten naar ETH.
In de BTC wallet zie ik dan ook dat de BTC verzonden is, met confirmations (18+), een mining fee, transaction ID en block#.
Als ik nu echter naar mijn ETH wallet binnen Jaxx ga, staat daar doodleuk 0.000000.
Ook staat er een ander "current Ethereum address" dan waar mijn oorspronkelijke BTC heen is gegaan, maar ik heb begrepen dat je address na iedere transactie veranderd.
Op shapeshift.io staat nu een waarschuwing dat transacties met input Bitcoin meerdere uren kan duren door drukte. Anders kan je hier je ethereum wallet bekijken: https://www.myetherwallet.com/#view-wallet-infouNoTopia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:48:
Vandaag mijn eerste ervaring opgedaan met crypto en ik loop meteen al tegen problemen (of ik snap iets niet) aan. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Overigens ben ik ook vrij nieuw met dit alles en heb net mijn Jaxx wallet weer overgezet naar Electrum, vanwege niet open-source en een zwakke encryptie met de pincode.
Sinds vrijdag einde ochtend is het echt met meerdere coins dramatisch. Vrijwel continue pump en dump. Ik dacht dat vanaf vandaag wel goed zou komen maar helaas is het niet het geval. Op dit moment maakt enkel ether winst bij mij. Stratis, Ripple, Digibyte, Ark, Gulden, Verge, Reddcoin... allemaal maken ze verlies. De meeste zelfs dik verlies.
Hopelijk komt dit (ooit) nog goed. Sowieso met het vooruitzicht op paniekgedrag naarmate we 1 augustus naderen hou ik mijn hart vast...
Hopelijk komt dit (ooit) nog goed. Sowieso met het vooruitzicht op paniekgedrag naarmate we 1 augustus naderen hou ik mijn hart vast...
ik roep het al weken. Blijf weg uit de shitcoins die geen toekomst hebben. Het was overmijdelijk dat dit zou gebeuren en iedereen dacht dat hij er wel op tijd uit zou kunnen. Nou niet dus.Valderrama schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:14:
Sinds vrijdag einde ochtend is het echt met meerdere coins dramatisch. Vrijwel continue pump en dump. Ik dacht dat vanaf vandaag wel goed zou komen maar helaas is het niet het geval. Op dit moment maakt enkel ether winst bij mij. Stratis, Ripple, Digibyte, Ark, Gulden, Verge, Reddcoin... allemaal maken ze verlies. De meeste zelfs dik verlies.
Enige 2 coins die echt een basis hebben zijn BTC/ETH en BTC is nu ook niet een grote zekerheid vanwege de UASF die er aan komt 1 aug.
Jij denkt blijkbaar dat BTC en ETH niet met 40% omlaag kunnen?Mirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:21:
[...]
ik roep het al weken. Blijf weg uit de shitcoins die geen toekomst hebben. Het was overmijdelijk dat dit zou gebeuren en iedereen dacht dat hij er wel op tijd uit zou kunnen. Nou niet dus.
Enige 2 coins die echt een basis hebben zijn BTC/ETH en BTC is nu ook niet een grote zekerheid vanwege de UASF die er aan komt 1 aug.
Grotendeels gelijk, maar dat betekent niet dat alle andere coins meteen shit zijn en geen kans van slagen hebben.Mirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:21:
[...]
ik roep het al weken. Blijf weg uit de shitcoins die geen toekomst hebben. Het was overmijdelijk dat dit zou gebeuren en iedereen dacht dat hij er wel op tijd uit zou kunnen. Nou niet dus.
Mag ik dan subtiel opmerken/vragen waarom de markets jouw wekelijkse uitspraken (nog) niet ondersteunen? https://coinmarketcap.com/gainers-losers/#gainers-7d (als dat niet werkt, even op 7D klikken), zie ik voornamelijk altcoins die het erg goed doen ongeacht of het hype, pump/dump, UASF, whatever is.Mirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:21:
[...]
Er is vooralsnog zat te halen in altcoins; ik ben het wel met je eens dat een HODL-strategie op een zeeer grooot gedeelte van de alts waarschijnlijk niet de beste manier van geld verdienen is.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Van BTC ben ik het vrij zeker. Dat ETH ook 10-20% zal dalen denk ik ook wel. Dat komt komende dagen wel weer goed. De rest zal nog veel erger zijn.Nopheros schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:24:
[...]
Jij denkt blijkbaar dat BTC en ETH niet met 40% omlaag kunnen?
Oh, you sweet summer childMirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:25:
[...]
Dat ETH ook 10-20% zal dalen denk ik ook wel. Dat komt komende dagen wel weer goed.
Een daling van >50% is zeer goed mogelijk (eventueel uitgesmeerd over een langere periode). Dingen gaan niet een factor 20-30 omhoog zonder dat er een forse correctie / bear-markt achteraan komt. Dat wil niet zeggen dat die nu in gang gezet is, het is zeer goed mogelijk dat alles morgen weer vrolijk omhoog gaat. Maar het blijft niet altijd goed nieuws.
Kan inderdaad zijn dat het weer een bear market wordt zoals we in 2013 gezien hebben. Maar ik denk het nog niet. Zit er wel aan te komen idd.Rannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:30:
[...]
Oh, you sweet summer child![]()
Een daling van >50% is zeer goed mogelijk (eventueel uitgesmeerd over een langere periode). Dingen gaan niet een factor 20-30 omhoog zonder dat er een forse correctie / bear-markt achteraan komt. Dat wil niet zeggen dat die nu in gang gezet is, het is zeer goed mogelijk dat alles morgen weer vrolijk omhoog gaat. Maar het blijft niet altijd goed nieuws.
Verwijderd
Wat hij bedoeld is dat met andere coins je weinig kans hebt dat ze weer omhoog gaan, BTC heeft dit inmiddels wel bewezen en ETH ook in een wat kleinere mate.Rannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:30:
[...]
Oh, you sweet summer child![]()
Op zich mee eens, maar ik richtte me vooral op het genoemde percentage daling. Als we echt een bear-market in gaan, dan kan het behoorlijk diep zakken. Ik hoop dat iedereen die vol optimisme allerlei coins heeft aangeschaft voor zichzelf heeft bepaald wat te doen als de prijs maandenlang geleidelijk blijft dalen.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:31:
[...]
Wat hij bedoeld is dat met andere coins je weinig kans hebt dat ze weer omhoog gaan, BTC heeft dit inmiddels wel bewezen en ETH ook in een wat kleinere mate.
Maar goed, hopelijk is het nog niet zo ver en kunnen we eerst nog een tijd nieuwe ATHs maken.
Heeft iedereen de chips klaar en het bier koud? Hell of a ride! Er zijn nu denk ik een hoop beginners die hun inleg in enkele dagen met 30% hebben zien stijgen en hem nu zien verdampen. Panic sellen lijkt dan een goed idee.
Ik ben vorig jaar juni ingestapt voor 450 euro en dat heeft de hele herfst en winter een waarde van 300 gehad.
Mn vriendin vroeg toen of ik niet beter mijn verlies kon nemen en die 300 terug moest halen. Heb ik niet gedaan en daar ben ik erg blij om.
Kortom, chill en wees geduldig. Het komt vast wel weer goed.
Ik ben vorig jaar juni ingestapt voor 450 euro en dat heeft de hele herfst en winter een waarde van 300 gehad.
Mn vriendin vroeg toen of ik niet beter mijn verlies kon nemen en die 300 terug moest halen. Heb ik niet gedaan en daar ben ik erg blij om.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Dat er een ferme correctie aan de gang is, dat is duidelijk
Maar ETH komt toch als overwinnaar uit de bus lijkt me, het zijn vooral de overige coins die zware klappen krijgen.
Ik zie het graag gebeuren, klaar om weer in te kopen na de dip
Ik zie het graag gebeuren, klaar om weer in te kopen na de dip
Had vanmiddag een meevaller van de belastingdienst. Ik denk weet je wat laat ik ook eens zo'n eth kopen
Naja hold dan maar.
alle exchanges bezwijken haha. Enorme spike nu op kraken maar ik kan niet kopen. wat een wilde rit
op moment dat die rond de 360 euro hing?P.C.Simonis schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:43:
Had vanmiddag een meevaller van de belastingdienst. Ik denk weet je wat laat ik ook eens zo'n eth kopenNaja hold dan maar.

Wat is de reden waarom er vandaag zo'n enorme daling en fluctuatie is? Volgens mij is er weinig bijzonders aan de hand nu, toch?
Wie heeft er de ballen om nu te kopen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Volgens mij is dat de enige juiste strategie. Als je elke dag de koers gaat checken leidt dat tot veel te veel stres. Ik ben er met een som geld die ik kan missen in gegaan voor de lange termijn. Gewoon 12 maanden wachten en zien wat er gebeurd.DirtyBird schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:41:
Heeft iedereen de chips klaar en het bier koud? Hell of a ride! Er zijn nu denk ik een hoop beginners die hun inleg in enkele dagen met 30% hebben zien stijgen en hem nu zien verdampen. Panic sellen lijkt dan een goed idee.
Edit op bovenstaande: Ik heb ook nog bijgekocht.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
OrderRichh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:48:
Wat is de reden waarom er vandaag zo'n enorme daling en fluctuatie is? Volgens mij is er weinig bijzonders aan de hand nu, toch?
buy 4.00000000 ETHEUR @ market
Order Type
Market
Estimated EUR to spend
€1,233.19000
ETH to receive
Ξ4.00000
Ik denk dat uiteindelijk wel meer wordt dan 360 maar nu doet het wel even pijnsweebee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:47:
[...]
op moment dat die rond de 360 euro hing?Had zelf niet verwacht dat hij zo hoog zou komen, had zelf zaterdag op 300 euro 30% wat ik had verkocht, en nu hopen voor mij dat ie nog verder zakt
Veel coins zijn in de afgelopen week veel gestegen, na een grote stijging komt meestal een correctie.Richh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:48:
Ik heb zelf wat DGB gekocht vandaag, laat ik rustig staan voor een jaar of langer.
Er zijn recordhoogtes bereikt en mensen willen uitstappen om winst te nemen. Heel normaal. Als er genoeg mensen zijn die dat doen terwijl er een tijdje wat minder kopers zijn, zeker als er een paar grote verkooporders tussen zitten, dan drukt dat de prijs scherp omlaag. Als reactie daarop krijg je mensen die snel ook willen verkopen en margin-long-posities die gesloten worden (handmatig of door automatische liquidatie). Een soort kettingreactie.Richh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:48:
Vervolgens krijg je mensen die goedkoper in willen kopen of shorters die winst pakken en hun positie sluiten. Dat zorgt voor een rebound. Daarna zijn er misschien mensen die te laat waren voor de eerste daling en nu alsnog willen verkopen en zo een tweede daling triggeren. Enzovoort, dat kan een aantal keer achter elkaar gebeuren tot er iets van stabiliteit terugkomt.
ETH herstelt weer snel hoor. Alweer op het niveau van vanmiddag ~12:00
BTC op het niveau van een weekje geleden.
Het kan ook een bulltrap zijn. Ik zit met mn vinger op de margin-long trigger, maar ik durf het toch niet helemaal aanSmultie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:15:
ETH herstelt weer snel hoor. Alweer op het niveau van vanmiddag ~12:00
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Kijk maar eens wat er een paar weken terug op 25 mei gebeurde. Een beetje hetzelfde als wat er nu gebeurt, maar dan nog wat harder. Een ATH word meestal gevolgt door een flinke dip. Gaat de BTC omlaag gaan de meeste alts hard mee. Dit is al veel vaker gebeurt en zal blijven gebeuren.Richh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:48:
De daling van 25 mei was percentueel groter.PilatuS schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:18:
[...]
Kijk maar eens wat er een paar weken terug op 25 mei gebeurde. Een beetje hetzelfde als wat er nu gebeurt, maar dan nog wat harder. Een ATH word meestal gevolgt door een flinke dip. Gaat de BTC omlaag gaan de meeste alts hard mee. Dit is al veel vaker gebeurt en zal blijven gebeuren.
/ Toch durf ik nu voor de korte termijn wat bij te kopen (in stapjes), nu hopen op een rebound.
Dat zeg ik toch ookexelletor schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:35:
[...]
De daling van 25 mei was percentueel groter.
/ Toch durf ik nu voor de korte termijn wat bij te kopen (in stapjes), nu hopen op een rebound.
Het kan trouwens prima dat we nog lang niet klaar zijn hoor. Prima kans dat we straks met nog een keer 5 of 10% of zelfs meer naar beneden gaan.Een beetje hetzelfde als wat er nu gebeurt, maar dan nog wat harder.
Inkopen op deze dippen is altijd lastig. Je weet gewoon niet wanneer de bodem er is. Daarom kocht ik ook altijd in met stappen. Als ie dan verder gaat kocht ik nog wat extra bij.
Zo eindelijk weer ingestapt in LTC 22,60 en ETH op 280.
Van de week was ik weer te vroeg uitgetapt met ETH
Had weer geluk met kraken en openstaande orders, wou ze eigenlijk annuleren maar zodra het druk is gaat de site down.
Nu pakt het weer goed uit maar ik vind het wel een groot risico zo handelen, belachelijk dat die site down is als er paniek is krijg er buikpijn van, toch maar stoppen met koop orders plaatsten op kraken.
Van de week was ik weer te vroeg uitgetapt met ETH
Had weer geluk met kraken en openstaande orders, wou ze eigenlijk annuleren maar zodra het druk is gaat de site down.
Nu pakt het weer goed uit maar ik vind het wel een groot risico zo handelen, belachelijk dat die site down is als er paniek is krijg er buikpijn van, toch maar stoppen met koop orders plaatsten op kraken.
Het is ook nog te makkelijk voor de grote jongens. Ik zag gisteren bij Stratis een sell order van rond de 1.400.000 USD. Daarna drukte een hoop mensen maar op de panic button waardoor de koers nog verder zakte. Het enige wat de grote jongen dan hoeft te doen is na een tijdje z'n coins weer terug te kopen en dan na een tijdje weer hetzelfde doen.
Ik vond het vandaag tijd om wat winst te pakken op ETH. Helaas wacht ik al sinds 25 mei op verificatie op Kraken.
Zojuist wat ETH verkocht via Litebit, maar zijn hier mensen met ervaringen op het gebied van verkopen via Litebit? Ik Krijg namelijk nergens mijn verkoop te zien in mijn account. Terwijl ik ruimschoots binnen de opgegeven 15 minuten mijn verkoop heb ingevoerd in mijn wallet. Lijkt me toch een beetje vreemd dat je nergens een bevestiging kan terugvinden. Of zien anderen dit wel? In de FAQ en overzichten vind ik geen verduidelijking op bovenstaande vraag.
Mochten mensen willen dat ik een iets inhoudelijker post plaats. Hier een inhoudelijke pagina waarbij uitgebreid uitgelegd wordt wat BIP 148 is. Daarnaast geven ze wat scenarios, tips hoe je bijv. kan voorbereiden. Kortom de titel van de pagina dekt de lading: BIP 148 - The Beginner's Guide To A User Activated Soft Fork (UASF).
Zojuist wat ETH verkocht via Litebit, maar zijn hier mensen met ervaringen op het gebied van verkopen via Litebit? Ik Krijg namelijk nergens mijn verkoop te zien in mijn account. Terwijl ik ruimschoots binnen de opgegeven 15 minuten mijn verkoop heb ingevoerd in mijn wallet. Lijkt me toch een beetje vreemd dat je nergens een bevestiging kan terugvinden. Of zien anderen dit wel? In de FAQ en overzichten vind ik geen verduidelijking op bovenstaande vraag.
Mochten mensen willen dat ik een iets inhoudelijker post plaats. Hier een inhoudelijke pagina waarbij uitgebreid uitgelegd wordt wat BIP 148 is. Daarnaast geven ze wat scenarios, tips hoe je bijv. kan voorbereiden. Kortom de titel van de pagina dekt de lading: BIP 148 - The Beginner's Guide To A User Activated Soft Fork (UASF).
[ Voor 17% gewijzigd door Crasheeee op 12-06-2017 21:01 ]
Hoeveel heb je verkocht via Litebit? Ben namelijk wel benieuwd of er bij verkoop plots ook allerlei restricties gelden die niet beschreven staan in de tier-n uitleg (vb. max Stratis order bedraagt €5.000, aantal ARK is ook beperkt, etc)
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Edit: sorry, past beter op het slack-kanaal
[ Voor 89% gewijzigd door Dysmael op 12-06-2017 21:07 ]
Litebit.eu heeft mij altijd goed verzorgd en uitbetaald zoals de bedoeling was. Mijn eerste verkoop bij Litebit zag ik ook nergens terug, tot ik de dag daarna ineens geld op mijn rekening had staan en de transactie ook terug kon zien in mijn account.Crasheeee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:57:
Zojuist wat ETH verkocht via Litebit, maar zijn hier mensen met ervaringen op het gebied van verkopen via Litebit?
Even geduldig zijn, om morgenochtend 09.00 zal het geregeld worden
Zonder paniek te zaaien maar eventuele plotselinge barrieres/restricties vallen toch onder de noemer "cut your losses" voor een dergelijk bedrijf?Ruud2001 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:02:
Hoeveel heb je verkocht via Litebit? Ben namelijk wel benieuwd of er bij verkoop plots ook allerlei restricties gelden die niet beschreven staan in de tier-n uitleg (vb. max Stratis order bedraagt €5.000, aantal ARK is ook beperkt, etc)
Als coinX nu van 2BTC in een uur naar 0.0001BTC daalt, zou ik als bedrijf ook misschien wel een maximum aan orders willen verwerken. Je hele eigen marktpositie staat ineens onder sruk.
Ik wacht op Tier2 al vanaf 22 meiCrasheeee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:57:
Ik vond het vandaag tijd om wat winst te pakken op ETH. Helaas wacht ik al sinds 25 mei op verificatie op Kraken.

Gelukkig al coins offline staan en destijds maar naar Bittrex gezet, tot nu toe wel tevreden maar soms even wat pakken naar je eigen EUR wallet is ook wel eens fijn
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
ETH is toch weer de grote winnaar van de afgelopen 24 uur. Ook gulden doet het niet slecht maar de rest allemaal in de min
Je bent niet de enige maar lees hier en daar dat mensen van 18 tot 20 mei soms al T2 zijn; als het meezit, zijn wij dat dus ook deze week.
Heb van de support ook niets meer gehoord; het doet het vertrouwen in Kraken niet veel goed. Aan de andere kant; ik wil graag traden tegen de Euro.
Ik was net een beetje rond spitten in mijn oude mining folders van 2014 met wat oude wallets.
Kwam er achter dat ik dus destijds meegedaan heb aan inkopen voor Ethereum voor een halve BTC. (Dit was toch die website met fraaie bewegende lijntjes bovenin?)
Dus even googlen hoeveel dat destijds was .. 1000 ETH.
Allerergste is dat ik dus geen idee heb wat ik ermee gedaan heb, kan het nergens op polo of bittrex terugvinden terwijl dit wel terug gaat tot 2014.
Kwam er achter dat ik dus destijds meegedaan heb aan inkopen voor Ethereum voor een halve BTC. (Dit was toch die website met fraaie bewegende lijntjes bovenin?)
Allerergste is dat ik dus geen idee heb wat ik ermee gedaan heb, kan het nergens op polo of bittrex terugvinden terwijl dit wel terug gaat tot 2014.

Juist om dit soort dingen vraag ik mij af wat beter is - je coins zelf in een offline wallet opslaan of op een exchange.l3p schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:29:
Ik was net een beetje rond spitten in mijn oude mining folders van 2014 met wat oude wallets.
Allerergste is dat ik dus geen idee heb wat ik ermee gedaan heb, kan het nergens op polo of bittrex terugvinden terwijl dit wel terug gaat tot 2014.![]()
![]()
In plaats van hier te posten hoeveel geld je wel niet "kwijt" bent, is het niet een idee om al je mail-archieven, websites, temp-files en andere meuk de komende nacht door te pluizen op zoek naar mogelijk een aanwijzing hoe/waar die ETH opgeslagen liggen?l3p schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:29:
Allerergste is dat ik dus geen idee heb wat ik ermee gedaan heb, kan het nergens op polo of bittrex terugvinden terwijl dit wel terug gaat tot 2014.![]()
![]()
Voor 1000ETH nu zou ik best 2 slapeloze nachten en een vrije dag opofferen, zeg maar.
Oeiiii, zou nog even terugzoeken door je mail of je wellicht een online wallet hebt gemaakt ergens. Zo bond ik ook nog wat coins terug op een online wallet. Daarom hou ik ze nu ook vooral op online exchanges, dat houdt het centraal.l3p schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:29:
![]()
Hoewel ik ook wat bitcoins had op MtGox, die helaas verloren >.<
Ik denk dat het in ieder geval deels te maken had met de ICO van Bancor. Die hebben een fuckload Ether bij elkaar gesprokkeld vanmiddag. Overigens niet geheel zonder horten of stoten. Blijkbaar was er een DDoS/storing gedurende het eerste uur, het uur waarin alle kopers gegarandeerd coins zouden krijgen ongeacht het halen van de fundraising limiet. Die eerste episode werd verlengt met 2u, kortom gezeik. Al met al hebben ze tot op heden al ruim 300.000 ETH opgehaald.Richh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:48:
Geloof me zit hier al een uur met kippevel te zoeken en te denken wat ik destijds gedaan heb.MAX3400 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:37:
[...]
In plaats van hier te posten hoeveel geld je wel niet "kwijt" bent, is het niet een idee om al je mail-archieven, websites, temp-files en andere meuk de komende nacht door te pluizen op zoek naar mogelijk een aanwijzing hoe/waar die ETH opgeslagen liggen?
Voor 1000ETH nu zou ik best 2 slapeloze nachten en een vrije dag opofferen, zeg maar.
- Ik heb er sowieso geen wallet meer van.
- Kan het niet terug vinden op Polo of Bittrex (Daar was ik vooral actief destijds, de andere exchanges zijn al opgedoekt)
- Ben 2-3 jaar terug van xs4all naar ziggo en naar kpn gegaan, en kan er op 1 of andere manier geen mail van terug vinden al heb ik dat wel iedere keer over gezet.
Kan zomaar zijn dat ik het destijds gewoon voor halve BTC ook weer verkocht heb zo gauw het op een exchange kwam. (gebeurde destijds zo vaak als het al geen scam was)
Maar dat ik het niet meer zeker weet .. killing me!
Schrale troost; wie weet was ETH vorige week ingestort en van de markt gehaald; had je je nu voor je kop geslagen dat je nog een wallet had gehad en wel teruggevondenl3p schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:47:
[...]
Maar dat ik het niet meer zeker weet .. killing me!
Heb zelf vrijdag ook 0.4 BTC gekocht en 0.1 omgezet naar 1 ETH.Mirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:49:
[...]
Order
buy 4.00000000 ETHEUR @ market
Order Type
Market
Estimated EUR to spend
€1,233.19000
ETH to receive
Ξ4.00000
Mijn idee is lange termijn. ipv te sparen, wat met de huidige spaarrente vrijwel kansloos is ga ik een deel omzetten naar bitcoins en ethereum. bitcoins voor de lange termijn, eth om misschien weer na een tijdje te verkopen, dus een beetje speculatie handelen.
Verwijderd
Een tijd geleden heb ik 10 LTC van btc-e exchange verstuurd naar mijn Litecoin wallet op mijn oude MacBook (wallet: LLYdo75w87NbkRYyU8PxY5zW5hx5qfD9xM )
Nu heb ik, zoals je wellicht verwacht, mijn laptop een harde reset gegeven en aan mijn vriendin gegeven, zonder na te denken over de wallet. Is er nog een mogelijkheid om dit te recoveren? Ik heb geen backups staan op mijn hard-drives.
Nu heb ik, zoals je wellicht verwacht, mijn laptop een harde reset gegeven en aan mijn vriendin gegeven, zonder na te denken over de wallet. Is er nog een mogelijkheid om dit te recoveren? Ik heb geen backups staan op mijn hard-drives.
+SteeringWheel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:34:
Voor de FOMO'ers: morgen start de handel op in ieder geval Bitfenix, prijs is momenteel ongeveer 0.18 BTC voor een Giga IOTA (een miljard dus). Was vorige week nog 0.14 en de week daarvoor 0.07. Natuurlijk met het vrij grote risico dat de koers morgen direct instort
http://blog.bitfinex.com/uncategorized/iota-launch/IOTA (IOTA) exchange trading will begin at approximately 1PM UTC on Tuesday, June 13. IOTA will be traded against USD and BTC. Margin trading for IOTA pairs will be enabled as the order book develops suitable liquidity.
Waarom zouden we dat verwachtenVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:01:
Nu heb ik, zoals je wellicht verwacht, mijn laptop een harde reset gegeven en aan mijn vriendin gegeven, zonder na te denken over de wallet.
Ik gebruik deze: https://www.guldenrate.com/MysterX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:02:
[...]
Over Gulden gesproken, weet iemand een site waar ik de koers van de Gulden kan bijhouden?
Gulden lijkt zich beetje te stabiliseren rond die 0,09 . Ben benieuwd, ik heb vorige week ttv de voorlopige ATH een deel van mijn Guldens laten uitbetalen en zit nu te wachten op een mooi moment om weer een positie terug te kopenGrooV schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:24:
Ook gulden doet het niet slecht maar de rest allemaal in de min
Kijk nog een paar dagen de kat uit de boom.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om