[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:19

watercoolertje

Untertitel

PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:06:
[...]Dat de BTC en ETH met 80% omlaag gaan en het 3 jaar kost om weer op het oude niveau te komen vergeet je dan maar even, en dat is nog _als_ het weer op het oude niveau komt.
Volgens mij haal je oude niveau en een idioote piek door elkaar ;)

Het oude niveau was maar 100~150 euro, en na de piek is die daar nooit onder geweest.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
watercoolertje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:42:
[...]
Volgens mij haal je oude niveau en een idioote piek door elkaar ;)

Het oude niveau was maar 100~150 euro, en na de piek is die daar nooit onder geweest.
Dat klopt, maar niet iedereen heeft op die 100-150 ingekocht. Er zijn nu genoeg mensen die op 2000 of hoger inkopen. Het kan prima weer een paar jaar onder de 1000 komen en er kan zelfs helemaal een einde aan komen. Onwaarschijnlijk of niet, dat maakt niet uit, het is mogelijk. Nu voor 10.000 euro aan BTC kopen omdat het zeker is dat je over 2 jaar minimaal 20.000 hebt klopt gewoon niet. Het kan prima 30.000 zijn of 4 jaar lang 5.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Dat klopt, maar niet iedereen heeft op die 100-150 ingekocht. Er zijn nu genoeg mensen die op 2000 of hoger inkopen. Het kan prima weer een paar jaar onder de 1000 komen en er kan zelfs helemaal een einde aan komen. Onwaarschijnlijk of niet, dat maakt niet uit, het is mogelijk. Nu voor 10.000 euro aan BTC kopen omdat het zeker is dat je over 2 jaar minimaal 20.000 hebt klopt gewoon niet. Het kan prima 30.000 zijn of 4 jaar lang 5.000.
Eens. Ik schrik er soms een beetje van hoeveel mensen hier als vast gegeven beschouwen dat ze een paar honderd procent rendement gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tahomas schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:53:
[...]

Eens. Ik schrik er soms een beetje van hoeveel mensen hier als vast gegeven beschouwen dat ze een paar honderd procent rendement gaan maken.
En dan denk ik nog dat je bij BTC en ETH de grootste kans hebt op succes. Daar zal je nu niet snel meer 100'en procenten gaan winnen in korte tijd, maar zoals het er nu op lijkt zijn dat wel de 2 coins die op langere termijn waardevol blijven. Ga je met verschillende alts aan de slag is de mogelijke winst hoger, maar de kans op extreem verlies ook. Er zullen alts gaan zijn die doodbloeden de komende jaren -90% of meer gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 03:10
tahomas schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Euro's zijn veel minder volatiel en het is een geaccepteerd betaalmiddel waarbij de centrale banken allerlei maatregelen kunnen treffen om deze munt stabiel te houden. Cryptocurrencies hebben niks van deze zekerheid.

Er zit heel veel verwachtigswaarde en opportunisme verdisconteerd in de prijs van cryptocurrency en het is maar de vraag of en hoelang dit stand houdt. En of het überhaupt terecht is dat er zo veel toekomst wordt toegeschreven aan cryptocurrency in het algemeen en aan specifiek de anonieme gebruiksonvriendelijke versies die nu een heel hoge market cap hebben.
Er zijn wel wat juridische, politieke, sociale, risicodekkende, valutarisicobeperkende maatregelen nodig om een van deze valuta echt door te laten breken. Mocht blijken dat dit niet gaat lukken of mocht een bedrijf als Google er opeens een markt in zien om zelf zoiets op te starten dan is het over met de pret, in 1 keer.
Het is het gebrek aan die maatregelen wat nou juist de aantrekkingskracht en het succes is van cryptocurrencies. Zekerheid gaat ten koste van vrijheid.

De politiek en wetgevers moeten zo ver mogelijk bij cryptocurrencies vandaan blijven, opdat ze het niet verpesten of kapotreguleren, zoals met alles gebeurt. Ik zal nooit een cryptocoin willen kopen die door een overheid wordt uitgegeven of gecontroleerd, want dat 'defeats the purpose' om het maar in het Engels te zeggen. Het is ook een behoorlijke contradictio in terminis, imho.

Als Google ook met een cryptocoin komt, dan is er gewoon nog een munt bij, zoals er al zovelen bij zijn. Dan is het echt niet over met de pret. Google+ zou ook een Facebook-killer zijn, maar er is genoeg ruimte voor beide.
Ik vind dat je nogal wat statements maakt. Je neemt min of meer aan dat cryptocurrency een nieuwe standaard worden, maar voorlopig blijkt dat uit heel weinig. Er zijn heel veel dingen te overwinnen voordat het eventueel zo ver komt.
Ik denk dat meer mensen dezelfde zienswijze als jij hebben en dat daarom die koersen zo extreem stijgen. Hou er wel rekening mee dat het risico bestaat dat dit oppurtunisme heel snel kan verdwijnen en dat mensen niet meer bereid zijn om op de relatieve waardevastheid van de euro in te boeten.
Natuurlijk wordt het de standaard. Het is nogal naïef om te denken dat het omgekeerd is. Het huidige, op inflatie gebaseerde geldsysteem is stuk en achterhaald, de waarde wordt kunstmatig in stand gehouden en banken kunnen geld uit het niets creëren. Het is een systeem gebaseerd op schuld, en bestaat bij de gratie van schuld. Cryptocurrencies zijn deflationair, decentraal, van het volk, en niemand kan ze van je afpakken (mits je ze goed beveiligt). In alle opzichten is crypto betrouwbaarder en veiliger dan fiat en steeds meer mensen worden hier bewust van.

Dus ja, crypto wordt de nieuwe standaard. In ieder geval voor mij en alle anderen die het gebruiken om ermee te betalen danwel betaald te worden. Online is alles al te bestellen met Bitcoin, er zijn winkels en restaurants die Bitcoin accepteren, waaronder de Burger King in Arnhem inmiddels.

Als over een paar jaar de meeste cryptocurrencies zijn uitgegroeid en een Bitcoin rond de 100k voormalige euro's waard is, zullen ook steeds meer bedrijven de Bitcoinwaarde gaan loskoppelen van fiat munteenheden en vaste prijzen in crypto gaan aanbieden.

Dit is geen droom of fantasie, het is onvermijdelijk dat het zo gaat lopen.
PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Tot dat we een crash krijgen zoals die van de BTC in 2013. Dan heb je flink wat BTC gekocht op zeg 1500 en flink wat ETH op zeg 150 en crashed de boel naar ver onder die bedragen. Dit hoeft niet te gebeuren, maar het kan wel. Je geeft het nu aan alsof het 100% zeker is dat BTC en ETH voor altijd omhoog zullen gaan. Dat de BTC en ETH met 80% omlaag gaan en het 3 jaar kost om weer op het oude niveau te komen vergeet je dan maar even, en dat is nog _als_ het weer op het oude niveau komt. Dat hoeft niet te gebeuren, maar het kan prima. Daarom steek ik er ook geen geld in wat ik niet kan missen.
Zolang je vasthoudt, is zo'n crash niet boeiend. Je verliest niks totdat je besluit na een crash te verkopen. Ik heb bij elke crash van Bitcoin bijgekocht, buitenkansje om goedkope coins te scoren.
DaCoTa schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Omdat mijn hypotheekverstrekker geen bitcoin accepteert? Ik denk dat we nog best lang moeten wachten op het moment dat het niet meer nodig is, en tegen die tijd is mijn hypotheek dan al weg.
Schuld aflossen met de winst is altijd goed natuurlijk :) Da's wel een nuttige uitzondering.

[ Voor 15% gewijzigd door AlBundy op 11-06-2017 21:26 ]

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:05:
[...]

En dan denk ik nog dat je bij BTC en ETH de grootste kans hebt op succes. Daar zal je nu niet snel meer 100'en procenten gaan winnen in korte tijd, maar zoals het er nu op lijkt zijn dat wel de 2 coins die op langere termijn waardevol blijven. Ga je met verschillende alts aan de slag is de mogelijke winst hoger, maar de kans op extreem verlies ook. Er zullen alts gaan zijn die doodbloeden de komende jaren -90% of meer gaan doen.
Je ziet dat dingen als mining weer helemaal 'in' zijn, terwijl tot een jaar geleden nog letterlijk honderden 290(X)'s op V&A stonden voor dumpprijzen. 200 piek per maand met m'n GTX1080 is natuurlijk mooi, heb al de 1/3de van die kaart terug met de paar weken minen die ik heb gedaan :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AlBundy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:15:
[...]

Verhaal......

Dit is geen droom of fantasie, het is onvermijdelijk dat het zo gaat lopen.
Bullshit. Het zou de toekomst kunnen zijn, het is niet zeker. Nog even los van het feit dat ik de overheden eerder cryptocurrency illegaal zie maken dan alles uit handen geven. Het zou mooi zijn als het wel zo gaat, maar ik zie het niet gebeuren tenzij er heel veel dingen veranderd gaan worden in de toekomst. Het hele verhaal is een utopie met weinig basis in de realiteit.
Zolang je vasthoudt, is zo'n crash niet boeiend. Je verliest niks totdat je besluit na een crash te verkopen. Ik heb bij elke crash van Bitcoin bijgekocht, buitenkansje om goedkope coins te scoren.
En hier ga je er weer voor 100% vanuit dat er niet iets gebeurt waardoor de waarde voor langere tijd of voor altijd extreem omlaag gaat.

Edit: Ben hier trouwens een HODL'er van BTC hoor en heb zeker vertrouwen in de BTC, maar hou er wel rekening mee dat het allemaal toch even anders gaat lopen. Ik zie zeker een toekomst in cryptocurrency, maar hoe die er precies uit gaat zien ben ik niet zeker van.
waaronder de Burger King in Arnhem inmiddels.
Ik woon vlak bij Arnhem. 2e Whopper gratis bij betalen in BTC. Heb wat BTC op mijn telefoon gezet. Toen werd het druk op het netwerk en is de fee om die 2e Whopper gratis te kijgen net zo hoog geworden als wat die Whopper kost :') Het is nu iets rustiger op het netwerk, maar dan nog is de fee te hoog voor transacties van een paar euro. Ook kan het netwerk maar enkele transacties per seconde verwerken op dit moment. Dit zijn dingen die echt anders moeten wil cryptocurrency ooit echt groot worden. Het idee is prachtig hoor, maar we zijn er nog lang niet en ik vraag mij af of we er ooit zullen komen met hoe de wereld nu op fiat is ingericht.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 11-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:21:
[...]

Je ziet dat dingen als mining weer helemaal 'in' zijn, terwijl tot een jaar geleden nog letterlijk honderden 290(X)'s op V&A stonden voor dumpprijzen. 200 piek per maand met m'n GTX1080 is natuurlijk mooi, heb al de 1/3de van die kaart terug met de paar weken minen die ik heb gedaan :+
Dat zal wel ethash zijn dan. ;)
Ik baal ervan dat mijn oude kaart maar 1 GB geheugen heeft, anders had ik ook wel mee gedaan.
En met de huidige prijzen en schaarste van de gpu's wordt het wel lastig.

Vraag me wel af als er een Bitcoin split komt wat dat met de koersen zal doen, ik denk dat bitcoin de rest naar beneden trekt, omdat het vertrouwen in crypto toch vooral leunt op Bitcoin (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jesserr schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Ik ga uit een alt als ik op dikke winst sta. Over een uur, dag, maand, half jaar, maakt niet uit, komt wel weer goed.
Uitzonderingen daargelaten, zoals XLM, 90% uitgestapt.
En dat gaat nooit fout? Wat zijn je inkoopmomenten? Alleen laag, of niet per se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
ik heb op bitmex een account, ze vereisen geen verificatie, wel zijn er geografische restricties (bv. geen USA margin trading);

bij registratie heeft mijn account het land gekregen van mijn VPN (ander land)

Ik wil nu 2FA toevoegen met google authenticator (mijn gsm gebruik ik gewoon landelijk IP adres).

Is het correct dat google authenticator eigenlijk niet in contact staat met servers van bitmex en er gewoon een onafhankelijk code wordt gegenereerd. Werkt dat ook niet volledig offline?

p.s. wil niet echt support contacteren om mijn land bij registratie aan te passen etc; ik zit midden in een goeie trade, dus wil niet echt de zaken on hold zetten als mijn account herzien wordt; anderzijds om veilig te zijn wil ik zo snel mogelijk 2FA hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
kristof1234 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:38:
Is het correct dat google authenticator eigenlijk niet in contact staat met servers van bitmex en er gewoon een onafhankelijk code wordt gegenereerd. Werkt dat ook niet volledig offline?
Correct.

Google Authenticator maakt gebruik van een open standaard voor TOTP (Timebased One Time Password). Met een combinatie van het gedeelde "secret" en de huidige tijd(1) wordt een code gegenereerd. Als aan beide kanten dezelfde code eruit komt rollen(2), dan is authenticatie geslaagd. Bij het activeren van deze 2FA wordt het secret getoond in de vorm van een QR code of alfanumerieke reeks die je moet scannen/invoeren op je telefoon (of tablet of welk apparaat dan ook).

(1): De tijd-variabele is in stappen van 30 seconden.
(2): De server kan snel de codes uitrekenen voor en na de huidige tijd, zodat zelfs als de klok op je telefoon wat afwijkt, je alsnog kunt authenticeren. Een goede implementatie zal ook de clock drift van iedere gebruiker apart bijhouden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
kristof1234 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:38:
ik heb op bitmex een account, ze vereisen geen verificatie, wel zijn er geografische restricties (bv. geen USA margin trading);

bij registratie heeft mijn account het land gekregen van mijn VPN (ander land)

Ik wil nu 2FA toevoegen met google authenticator (mijn gsm gebruik ik gewoon landelijk IP adres).

p.s. wil niet echt support contacteren om mijn land bij registratie aan te passen etc; ik zit midden in een goeie trade, dus wil niet echt de zaken on hold zetten als mijn account herzien wordt; anderzijds om veilig te zijn wil ik zo snel mogelijk 2FA hebben.
De mensen bij bitmex zijn érg relax, wees niet bang iets te vragen(Vaak genoeg mee in gesprek geweest :) )

Het maakt niet uit waar je ook vandaan op de wereld inlogt of gebruik maakt van het systeem. Het enige dat ze willen weten is of je een US citizen bent. Deze accepteren ze niet ivm. regelgeving waar ze niet aan willen(KYC). Er zitten daar ook duitsers die in florida wonen en dat gaat allemaal prima. Sowieso is het tegenwoordig lastig mensen uit te sluiten op basis van IP door inderdaad het gebruik van VPN, zéker in BTC.

ik weet niet of je er al lang trade, of net begonnen bent, maar bitmex heeft leuke trade discount voor een half jaar via de referrals.. is vaak wel de moeite om daarvoor opnieuw "aan te melden"

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 12-06-2017 00:15 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 13:36
AlBundy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:15:
[...]

<knip>Heel veel tekst.</knip>
Ik denk dat er best een crypto voor het volk zal komen, je ontkomt niet aan een door de overheid gereguleerde munt. Nu niet gelijk je panty in de knoop maar soms is het gewoon zo dat een overheid nodig is. Moet je nagaan dat jij je salaris krijgt, netjes 2500 van een virtuele munt. Maandag kan je er een auto van kopen en dinsdag kan je er geen brood van halen. De prijzen verschillen per dag zoveel en zijn onderhevig aan dump en pump acties van diverse instanties. En dit geldt voor alle hele doorsnee zaken als hypotheken, verkoop en aankoop van een auto. Neem als voorbeeld de bitcoin pizza en je hebt je antwoord.

Hoe irritant ook voor sommige zaken is een centraal gereguleerd systeem nodig om dit soort zaken te voorkomen. En met landen is dat nou eenmaal vaak de overheid. En voordat de massa over is naar crypto zit ook nog wel een tijdje tussen gok ik zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door S.McDuck op 12-06-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
S.McDuck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:53:
[...]

Ik denk dat er best een crypto voor het volk zal
Hoe irritant ook voor sommige zaken is een centraal gereguleerd systeem nodig om dit soort zaken te voorkomen. En met landen is dat nou eenmaal vaak de overheid. En voordat de massa over is naar crypto zit ook nog wel een tijdje tussen gok ik zelf.
De prijs van een crypto die door het volk gebruikt wordt zal wel stabiliseren. Hoe meer geld er in om gaat, hoe moeilijker het wordt om een pump en dump uit te voeren.

De bitcoin zelf wordt volgens mij nu niet echt meer gebruikt voor pump en dump. Dan kunnen de pump en dump groepen veel beter voor een kleinere altcoin kiezen waarbij ze veel gemakkelijker invloed op kunnen uitoefenen en de winst zal ook groter zijn mits goed uitgevoerd. Dat zien we dagelijks op polo , :)

Het is echter wel zo dat als er een manier zou gevonden worden om te frauderen met een bepaalde coin, de waarde op slag naar nul zou gaan.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Zijn er hier mensen die meer doen aan de Bancor ico vanmiddag?
Ik probeer mijn hoofd in het concept te vouwen maar ik krijg het er nog niet helemaal in.
Bancor tokens vertegenwoordigen een smart contact met een waarde in andere cryptocurrencie, die je elk moment kan verhandelen zonder tegen partij. Maar hoe?

Of moet je het mee zien als een ETF voor crypto's?

Iemand die het beter uit kan leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Noxa schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:42:
Zijn er hier mensen die meer doen aan de Bancor ico vanmiddag?
Ik probeer mijn hoofd in het concept te vouwen maar ik krijg het er nog niet helemaal in.
Bancor tokens vertegenwoordigen een smart contact met een waarde in andere cryptocurrencie, die je elk moment kan verhandelen zonder tegen partij. Maar hoe?

Of moet je het mee zien als een ETF voor crypto's?

Iemand die het beter uit kan leggen?
Bancor lijkt een token te zijn dat dienst doet als een exchange. In de whitepaper wordt wel eea toegelicht:
https://bancor.network/st...rotocol_Whitepaper_en.pdf

Het draait op het Ethereum platform en gebruikt deze ook voor zijn doeleinden.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

*knip* slowchat is niet toegestaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Krisp op 12-06-2017 10:40 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hier een artikel over iemand die Stratis verdenkt van een scam te zijn:
https://cryptoizzy.blogsp...lags-abound-in-short.html

Ik ben een holder van stratis en heb ze redelijk duur gekocht (44000)...
Reddit lijkt er over het algemeen mee eens te zijn dat het een scam is.

Ben aan het overwegen mn stratis te dumpen en 20% loss te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

beve schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:40:

Op basis van 1 artikel en wat reddit users? Ik weet niet hoeveel je er in hebt zitten, maar om direct de coins te verkopen heeft veel weg van een panic sale.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Niet doen.

Artikel is geschreven met de gedachte om alles waar enigszins kritiek op geuit kan worden ook daadwerkelijk te uiten. Niet teveel laten beïnvloeden door andere mensen maar je eigen visie erop nalaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
is de spectaculaire ETH pump naar aanleiding van de conferentie in China over ETH? wat wordt er verwacht daar gezegd te worden?

Zal er een "buy the rumor, sell the news" het begint ondertussen wel een beetje abnormaal te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door kristof1234 op 12-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:20

Iedereen zijn mening, maar de White paper reflecteert niet volledig waar Stratis team momenteel mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

janvanduschoten schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Op basis van 1 artikel en wat reddit users? Ik weet niet hoeveel je er in hebt zitten, maar om direct de coins te verkopen heeft veel weg van een panic sale.
Toch is het wel interessant, en dit soort geruchten veroorzaakt wel de daling van vandaag. Ik heb mijn Stratis net verkocht (25% winst), en koop ze later wel weer in als alles duidelijk is. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
janvanduschoten schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt?
Of het nu 1 artikel is of 100, de waarheid is de waarheid?

Het is een eerste signaal ik heb ze ook nog niet verkocht, ik overweeg het echter wel, de waarde is echt al 50% gezakt sinds ik ze gekocht heb 2 weken geleden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
exelletor schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Iedereen zijn mening, maar de White paper reflecteert niet volledig waar Stratis team momenteel mee bezig is.
Toen ik hier een paar dagen geleden mijn zorgen over deze munt uitte. Werd ik hier geheel afgemaakt alsof ik er geen verstand van had en anti-crypto was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tja Stratis heeft hun niet binnen een paar dagen miljonair gemaakt dus dan moet het maar een scam zijn. Zoals gezegd, er moet wat meer gekeken worden naar de acties van die mensen. De ontwikkeling loopt gestaag. De release van Breeze is aangekondigd. Dat zijn dingen waaraan je kan zien dat het team doorwerkt aan de coin. Niet het koersverloop waar het team geen invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Toch is het wel interessant, en dit soort geruchten veroorzaakt wel de daling van vandaag. Ik heb mijn Stratis net verkocht (25% winst), en koop ze later wel weer in als alles duidelijk is. :)
Same here. STRAT maar even omgezet naar ETH tot de storm is gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35

Nul vergeten, of helemaal niet zo duur ingekocht??
beve schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
[...]

1 artikel kan makkelijk verkeerde info geven (FAKE NEWS!!!), als 100 artikels hetzelfde zeggen is het al wat meer te vertrouwen...

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 12-06-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

beve schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt?

Het is een eerste signaal ik heb ze ook nog niet verkocht, ik overweeg het echter wel, de waarde is echt al 50% gezakt sinds ik ze gekocht heb 2 weken geleden....
Ik zeg ook niet of het de waarheid is of niet, ik zou er eerst alleen wat meer onderzoek naar doen en dan je weloverwogen besluit maken.

Een artikel waarin nogal wat voorbehouden in (best veel "likely", "would'nt surprise me", etc) dus ik neem het met een korreltje zout. Ik heb ook wat Stratis en verkoop ze gewoon niet met verlies, ik wacht wel tot ze weer voor mij in de plus staan. Panic sales / overhaaste beslissingen hebben mij tot nu toe geen enkel voordeel opgeleverd :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvT

rvT

"I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse."
-Robert Metlcalfe

"Websites will never replace newspapers." - Newsweek, 1995

"There is no reason anyone would want a computer in their home." - Ken Olsen (1977)

"No one will buy anything over the Web." - Newsweek, 1995

''Mobiele telefoons? Wat moet je ermee? Ik heb toch een thuis telefoon!' - Interviews Frans Bromet 1998

''Stratis is a scam and is a pure 'pump-and-dump'' Izzy Otto, 2017

Wacht maar totdat ik mijn stratis in 2025 uitcash _/-\o_

HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Remco10 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
"I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse."
-Robert Metlcalfe

"There is no reason anyone would want a computer in their home." - Ken Olsen (1977)

''Mobiele telefoons? Wat moet je ermee? Ik heb toch een thuis telefoon!' - Interviews Frans Bromet 1998

HODL
Dat betekent niet dat alles ooit naar de moon gaat. Het lijkt me vrij evident dat het gros van de huidige coins weer net zo snel verdwijnen als ze opgekomen zijn. Kijk alleen maar naar de meest bekende coins uit 2013, het merendeel is nog maar een fractie waard van wat ze toen waard waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Mirved schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Toen ik hier een paar dagen geleden mijn zorgen over deze munt uitte. Werd ik hier geheel afgemaakt alsof ik er geen verstand van had en anti-crypto was.
Persoonlijk vind ik jouw zorgen om de grote sommen Stratis bij bepaalde mensen en hun roadmap met betrekking tot consultancy, iets meer gefundeerd dan een artikel waar zorgen worden geuit over het gebruik van een deelkantoor en een whitepaper van een jaar geleden toen het team en het project kleinschaliger waren. :')

[ Voor 7% gewijzigd door exelletor op 12-06-2017 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Remco10 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
-Robert Metlcalfe

HODL
Internet staat tot Yahoo als
Website staat tot Myspace als
Mobiele telefoon staat tot Nokia als
Cryptocurrency staat tot Stratis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Toch vraag ik mij af het iets uitmaakt of een munt een scam is of niet. Wij (inclusief ik) zijn hard bezig de waarde te bepalen van een munt, maar kan dit wel? Ik denk dat weinig mensen hier handelen om een project te ondersteunen, maar dat financieel gewin het doel is. We zien genoeg munten die 0,0 toevoegen en waarin we toch goed geld verdienen.

Steeds meer krijg ik het gevoel dat alleen kijken naar de koersen zonder ook maar iets te weten van een munt niet beter is dan onderzoek doen naar de achtergrond van een munt. Dit geldt (uiteraard) alleen als je short gaat. Voor long geldt de gedachten meer. Maar door het aantal munten met 0,0 toegevoegde waardes die wel regelmatig omhoog schieten kan je toch wel concluderen dat we in een bubbel zitten. Een bubbel waarin wel degelijk goede producten zitten, maar waar het overgrote deel toch dood gaat. Misschien morgen, misschien over 10 jaar.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Reactie van Krushang Patel (Stratis):

"This was temporary to set up Stratis Group Ltd. During that time our resources have significantly grown so we will have an official Stratis london office soon @mud2k"

"It wouldn't have been viable for us to get an office in london after the ICO with the 600k we raised. Serviced offices in london are like £3000-£4000 a month."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04

Cliffie

Trompetslet

janvanduschoten schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Ik zeg ook niet of het de waarheid is of niet, ik zou er eerst alleen wat meer onderzoek naar doen en dan je weloverwogen besluit maken.

Een artikel waarin nogal wat voorbehouden in (best veel "likely", "would'nt surprise me", etc) dus ik neem het met een korreltje zout. Ik heb ook wat Stratis en verkoop ze gewoon niet met verlies, ik wacht wel tot ze weer voor mij in de plus staan. Panic sales / overhaaste beslissingen hebben mij tot nu toe geen enkel voordeel opgeleverd :)
Sinds mensen Stratis hebben gekocht op het hoogtepunt en er toch een correctie is gekomen van zeker 30% zie je de negatieve berichten komen op het grote internet. Heel veel mensen zien gewoon het grote plaatje niet en als er niet elke dag een bericht van het team wordt gepost raken ze in paniek, omdat ze niet in 1 dag 50% winst hebben kunnen maken.

Bekijk het grotere plaatje en wacht gewoon af wat er op de roadmap staat. Het eerste meetpunt is 1 juli, dan moet er wat opgeleverd zijn. Hier ook nu aan het hodlen (sinds net na de ICO), potentie is enorm. Geduld is een schone zaak en dat is voor de snelverdieners te langzaam.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Fionzo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:10:
Reactie van Krushang Patel (Stratis):

"This was temporary to set up Stratis Group Ltd. During that time our resources have significantly grown so we will have an official Stratis london office soon @mud2k"

"It wouldn't have been viable for us to get an office in london after the ICO with the 600k we raised. Serviced offices in london are like £3000-£4000 a month."
Kijk er worden financieel verstandige keuzes gemaakt met het ico geld. En daar worden vraagtekens bij geplaatst. De wereld op zijn kop.

Als ze nou al het geld aan Tesla's verpatst hadden, had ik ze gelijk kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

*knip* zoek eerst wat meer info op voordat je hier een vraag stelt. We verwachten wel inzet.

[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 12-06-2017 12:58 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
SirDarkAngel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:09:
Toch vraag ik mij af het iets uitmaakt of een munt een scam is of niet. Wij (inclusief ik) zijn hard bezig de waarde te bepalen van een munt, maar kan dit wel? Ik denk dat weinig mensen hier handelen om een project te ondersteunen, maar dat financieel gewin het doel is. We zien genoeg munten die 0,0 toevoegen en waarin we toch goed geld verdienen.

Steeds meer krijg ik het gevoel dat alleen kijken naar de koersen zonder ook maar iets te weten van een munt niet beter is dan onderzoek doen naar de achtergrond van een munt. Dit geldt (uiteraard) alleen als je short gaat. Voor long geldt de gedachten meer. Maar door het aantal munten met 0,0 toegevoegde waardes die wel regelmatig omhoog schieten kan je toch wel concluderen dat we in een bubbel zitten. Een bubbel waarin wel degelijk goede producten zitten, maar waar het overgrote deel toch dood gaat. Misschien morgen, misschien over 10 jaar.
Dat vroeg ik me ook af, dus ik heb de 37 coins die op 29 november 2013 op Coinmarketcap stonden naast de waarde van vandaag gezet.
Het resultaat verbaasde me: als je in 2013 in al die coins een gelijk bedrag geïnvesteerd had, dan had je nu 2,16% verlies. Ik had verwacht dat het verlies veel groter zou zijn. Van de meeste coins is niets meer over; een paar coins trekken de boel flink omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cEeKMP3.png

Conclusie: HODL'en is lang niet zo verstandig als veel mensen beweren. Wel als je de winnende coin (zij het BTC, zij het ETH) in bezit hebt, maar als de koers maar blijft zakken dan ben je gewoon ronduit naïef als je ervan uitgaat dat de boel ooit wel weer m00000n gaat.

Maar kleine kanttekening: destijds waren de altcoins weinig vernieuwend, je ziet nu veel meer vrij unieke concepten die de blockchain gebruiken.

Geen idee welke van de bovenstaande coins trouwens destijds als scamcoins en welke als echt innovatieve coins beschouwd werden; die info lijkt me ook nog wel interessant maar ik heb nu geen tijd om me daar nog in te verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvT

rvT

Lennardnl schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, dus ik heb de 37 coins die op 29 november 2013 op Coinmarketcap stonden naast de waarde van vandaag gezet.
Het resultaat verbaasde me: als je in 2013 in al die coins een gelijk bedrag geïnvesteerd had, dan had je nu 2,16% verlies. Ik had verwacht dat het verlies veel groter zou zijn. Van de meeste coins is niets meer over; een paar coins trekken de boel flink omhoog.
[afbeelding]

Conclusie: HODL'en is lang niet zo verstandig als veel mensen beweren. Wel als je de winnende coin (zij het BTC, zij het ETH) in bezit hebt, maar als de koers maar blijft zakken dan ben je gewoon ronduit naïef als je ervan uitgaat dat de boel ooit wel weer m00000n gaat.

Maar kleine kanttekening: destijds waren de altcoins weinig vernieuwend, je ziet nu veel meer vrij unieke concepten die de blockchain gebruiken.

Geen idee welke van de bovenstaande coins trouwens destijds als scamcoins en welke als echt innovatieve coins beschouwd werden; die info lijkt me ook nog wel interessant maar ik heb nu geen tijd om me daar nog in te verdiepen.
En daarom moet je selectief op zoek naar coins met toegevoegde waarde en dus onderscheidend vermogen. Namen zoals BBQcoin, LuckyCoin, JunkCoin horen daar sowieso al niet bij. In dat geval loont HODL dus zeker wel.

Ik heb op 12 april 5000 bitshares ingekocht voor $43,50. Waarde is nu $1903. Dat was me zeker niet gelukt met daytraden.

Toch een leuk onderzoekje, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Lennardnl schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:35:

Leuk die coins uit 2013 weer eens langs te zien komen. Ik was toen redelijk druk bezig op Mintpal en sinds een maand of twee doe ik weer mee in het heden. Ik lees nu heel veel over HODL, maar ik verwacht niet dat dat de beste keuze is. Vergeet niet dat een dag in cryptoland te vergelijken kan zijn met een maand in real life qua volatiliteit. Mensen die de kleinere coins vasthouden voor een aantal maanden - sommigen kijken er niet eens naar - , nemen een onnodig groot risico.

Er zijn inderdaad meer uniekere concepten en dat is interessant om het vast te houden voor een langer termijn. Ik denk dan echter aan termijnen van 4 weken en niet over jaren wat ik op sommige fora voorbij zie komen.

Darkcoin, feathercoin, weet ik het coin: ik heb veel pump en dumps gezien in 2013 en veel geld verloren zien gaan. Door het enorme aanbod zie ik de cryptomarkt nog steeds als 'gokken' en hopen dat er enkele daadwerkelijk goed zijn (Bitcoin, Ethereum etc. etc. etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat gaat ETH als een malloot omhoog zeg :/ Op dit tempo komt 'the flippening' wel erg snel dichtbij.
Ik ben erg benieuwd wat dit gaat doen met de BTC prijs, de verschillende community's denken heel erg in of/of valt me op maar ik denk dat er prima twee 'grootheden' naast elkaar kunnen bestaan. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 11-09 08:08
Wat is er er ETH aan de hand? Gaan alle BTC investeringen alvast naar de 'safe haven' ivm Segwit? Gezien BTC zelf niet echt spannend beweegt...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04
S0epkip schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:51:
Wat is er er ETH aan de hand? Gaan alle BTC investeringen alvast naar de 'safe haven' ivm Segwit? Gezien BTC zelf niet echt spannend beweegt...
Dat is nog wel erg vroeg...
De vraag, hoe lang gaat hij door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Nou..

nieuws: Bitcoinwaarde blijft stijgen en komt voor het eerst boven 3000 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Luuk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:46:
Wat gaat ETH als een malloot omhoog zeg :/ Op dit tempo komt 'the flippening' wel erg snel dichtbij.
Ik ben erg benieuwd wat dit gaat doen met de BTC prijs, de verschillende community's denken heel erg in of/of valt me op maar ik denk dat er prima twee 'grootheden' naast elkaar kunnen bestaan. We gaan het zien :)
Het is wel grappig om te zien hoe de community verhalen/situaties bedenkt. Groter maakt dan dat het eigenlijk is en hier ook naar gaat handelen. Uiteindelijk hierdoor de situatie laat uitkomen.

In praktische zin kunnen er best meerdere coins op gelijke hoogte staan. Dit hoeft niet ten koste te gaan van een andere coin. Natuurlijk kunnen er mensen van de ene naar de andere coin gaan. Maar dat btc nu zal instorten omdat eth nu een rally heeft. Zie ik niet echt gebeuren, maar ook niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
*knip* deze vraag is al veel vaker gesteld. Gebruik de zoekfunctie.

[ Voor 84% gewijzigd door Krisp op 12-06-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
TroX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:52:
[...]

Dat is nog wel erg vroeg...
De vraag, hoe lang gaat hij door :)
Erg vroeg? over anderhalve maand start de UASF. Grote kans dat er voor die tijd een hoop mensen een deel uitcashen of overzetten naar iets veiligers vanwege de grote onzekerheid. Ik zelf heb 2 weken geleden alles al naar ETH omgezet. Ik wil niet aan het kortste eind trekken en straks met een daling van 20-40% opgescheept zitten. Die omzet heeft me bovendien ook aardig wat opgeleverd de laatste paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
Heeft die ETH stijging niet te maken met de Bancor ICO vanmiddag 14:00 GMT? 1 ETH = 100 Bancor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 04-09 14:23
cWaVe1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Heeft die ETH stijging niet te maken met de Bancor ICO vanmiddag 14:00 GMT? 1 ETH = 100 Bancor.
Hoewel niet uit te sluiten lijkt het me wel onwaarschijnlijk - zoveel bekendheid geniet Bancor ook weer niet. Tot vanochtend had ik er nog niet van gehoord. Nu wil ik niet zeggen dat ik maatstaf ben :P maar dat ff terzijde hehehe.

Wat de onderliggende reden ook is, je 'ziet' wel bijzondere gebeurtenissen nu. Zo ook de BTC drop van €100 en -as we speak - dalende. Mogelijk ook gerelateerd...

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 14:15
Sirhc_95 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:16:
Sorry voor deze waarschijnlijk stomme vraag, maar bestaan er ook sites waar je met iDeal en zonder een kopie van je paspoort te sturen Ethereum kan kopen zonder te hoeven wachten tot er weer voorraad is, zoals bij aandelen wel kan? Via Litebit en Anycoindirect lukte dit mij vanochtend niet wegens een gebrek aan voorraad :X
Dat kan je hier doen, maar het staat ook allemaal in het openingsbericht. :)

https://bitonic.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Marttt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Nee, daar kun je alleen BTC kopen.

Hier kun je wél ETH kopen: https://www.litebit.eu/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 09:49
BTC bungelt al wel dagenlang rond de 2800 - 2900 $ (wat natuurlijk nog enorm hoog is hoor)

Maar ETH explodeert totaal de laatste dagen, dat zijn echt bizarre sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Niet representatief, maar het wordt in mijn omgeving erg gehyped. Velen kopen op de ATH met de gedachte dat het nog wel even doorgaat..

Genoeg voer voor flink wat panic-sells en een correctie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Zelf handel ik bij Kraken.com. De prijs voor ETH is daar €348,- Echter zie ik op Bittrex een prijs van €370,52? Hoe is dit verschil mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
BekSide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:32:
Zelf handel ik bij Kraken.com. De prijs voor ETH is daar €348,- Echter zie ik op Bittrex een prijs van €370,52? Hoe is dit verschil mogelijk?
Omdat die nu alweer keihard naar beneden knalt.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54
BekSide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:32:
Bittrex heeft helemaal geen EUR (of USD) handelsparen voor zover ik kan zien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
Marttt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Dankje, inmiddels eerst maar wat Bitcoin gekocht. Maar toch wel enigszins omslachtig vind ik dat je eerst dan een andere coin moet kopen voordat je de coin die je hebben wil kan kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
op coinbase is ETH eveen gecrasht van 358 euro naar 292 euro (15 seconden), staat nu wel al terug op zelfde niveau.

als de zaken gaan crashen, kan het dus heel snel gaan...

also, als je buy order had gezet om 292 euro, had je nu paar duizend eur verdiend op minder dan een minuut :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Sirhc_95 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Dankje, inmiddels eerst maar wat Bitcoin gekocht. Maar toch wel enigszins omslachtig vind ik dat je eerst dan een andere coin moet kopen voordat je de coin die je hebben wil kan kopen |:(
Smultie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Nee, daar kun je alleen BTC kopen.

Hier kun je wél ETH kopen: https://www.litebit.eu/en
Niet dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Sirhc_95 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Je kan op sommige website direct bepaalde coins kopen, maar inderdaad het is veelal gebaseerd op de Bitcoin als onderliggende munt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Die beslissing heb ik vorige week genomen en het is op dit moment de juiste keuze geweest. 1 BTC ingewisseld voor 10.nogwat ETH

Nu koop ik een BTC voor 7.nogwat ETH

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
loewie1984 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Die beslissing heb ik vorige week genomen en het is op dit moment de juiste keuze geweest. 1 BTC ingewisseld voor 10.nogwat ETH

Nu koop ik een BTC voor 7.nogwat ETH
Had ik ook moeten doen, maar mijn BTC staat uitgeleend... ;(
Da's dus wel een nadeel aan het lenen, je hebt je geld niet direct beschikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Fire69 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Had ik ook moeten doen, maar mijn BTC staat uitgeleend... ;(
Da's dus wel een nadeel aan het lenen, je hebt je geld niet direct beschikbaar :/
Je zou de bot wat beter moeten configureren. Heb je hem nog steeds als standaard draaien?

Je kunt ook maximaal 0.05 per lening uitlenen.. en de maximale duur op 2 dagen zetten.. :)
Dan is je rendement waarschijnljik iets lager, maar je risico op verlies en het niet hebben van liquiditeit ook.
Zeker als je instelt dat je 50% van je saldo pas wilt uitlenen bij een rente van 0.1% of meer.

Tweaken op dat gebied loont behoorlijk!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Sinds gisteren verificatie lopen bij Kraken, ze geven echter aan dat het 2-4 weken kan duren. Hier wil ik liever niet op wachten. BTCDirect schijnt het ook erg druk te hebben met de overvloed aan nieuwe aanvragen. Bitonic laat me wel bestellen maar daar moet je na bestelling nog verifieren, doe ik liever niet vanwege de fluctuatie van de koers.

Zijn er BTC/ETH alternatieven die iDeal accepteren en waarbij je ook nog snel aan de gang kan?

BTC zakt nu vrij rap.

[ Voor 16% gewijzigd door uNoTopia op 12-06-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:20
Als je winst nooit laat uitbetalen is het dan winst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PromWarMachine schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:56:
[...]

Je zou de bot wat beter moeten configureren. Heb je hem nog steeds als standaard draaien?

Je kunt ook maximaal 0.05 per lening uitlenen.. en de maximale duur op 2 dagen zetten.. :)
Dan is je rendement waarschijnljik iets lager, maar je risico op verlies en het niet hebben van liquiditeit ook.
Zeker als je instelt dat je 50% van je saldo pas wilt uitlenen bij een rente van 0.1% of meer.

Tweaken op dat gebied loont behoorlijk!
Staat ingesteld hoor :)
Max 2 dagen, en max 0.5BTC.
Maar ik heb maar 1BTC, schiet niet op zo natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
pietz0r schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:12:
Als je winst nooit laat uitbetalen is het dan winst :X
Het is allemaal currency om te beginnen. Je kunt winst dus ook niet uit laten betalen, enkel omwisselen naar andere currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Fire69 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:14:
Staat ingesteld hoor :)
Max 2 dagen, en max 0.5BTC.
Maar ik heb maar 1BTC, schiet niet op zo natuurlijk :P
Welke exchange gebruik je hierbij?

Bitcoin is zo volatiel als de pest vandaag weer, interessant om te zien dat de verhouding tussen ETH en BTC steeds meer los staat van elkaar dan eerder werd beweerd/gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Orangelights23 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Welke exchange gebruik je hierbij?

Bitcoin is zo volatiel als de pest vandaag weer, interessant om te zien dat de verhouding tussen ETH en BTC steeds meer los staat van elkaar dan eerder werd beweerd/gedacht.
Poloniex

Vind je? Ze zijn toch beiden aardig samen gecorrigeerd momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Fire69 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Poloniex

Vind je? Ze zijn toch beiden aardig samen gecorrigeerd momenteel :P
Correcties vallen vaak samen in cryptoland, maar stijgingen en dalingen staan steeds meer los van elkaar.

Ik ga ook het lenen even bekijken - voorwaarden en marges etc. Klinkt wel interessant, margin trading ga ik niet doen omdat ik het simpelweg niet vertrouw om meer dan een uur niet te kijken naar de koers :/ Het uitlenen klinkt als een prima oplossing om ze op een korte periode even weg te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cryptocurrencie: Ergens in de wereld bestaat een groepje van zeer vermogende personen (whales). Ze besluiten om voor een mooie percentage van de totale market cap van de cryptocoin aan te kopen, vervolgens volgen alle schaapjes met de kleinere investesteringen. De whales kunnen behoorlijk goed bepalen wanneer de trend op zijn hoogste punt is en verkopen dan de cryptocoin, daarna zijn het grootste deel van de schaapjes geschoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
'7 figure investment in IOTAs' door Outlier Ventures. Welke niet de allerminsten lijken, en ook een ander mooi artikel hadden: 99% of Blockchain Startups Are Bullshit:
I’ve been investing in blockchain for the last 4 years
With my team we’ve met 1,220 startups. That’s almost 1 a day
I’ve seen 800 pitch decks from 18 countries
I’ve hosted multiple pitch days around the world.
I’ve facilitated $22m in deal flow. A large part interestingly coming from corporate venturing arms.
Outlier’s venture platform itself has gone onto build a portfolio of 4 ventures from scratch all now with customers. Some we talk about some we don’t.
Voor de FOMO'ers: morgen start de handel op in ieder geval Bitfenix, prijs is momenteel ongeveer 0.18 BTC voor een Giga IOTA (een miljard dus). Was vorige week nog 0.14 en de week daarvoor 0.07. Natuurlijk met het vrij grote risico dat de koers morgen direct instort ;)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Hoi, ik heb een (domme) newbie vraag, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

De situatie :
een jaar of anderhalf geleden voor de "grap" een paar 100 euro in ethereum gestoken en hier eigenlijk nooit maar naar omgekeken.. Een paar weken terug hoorde ik van een vriend toevallig iets over de bizarre stijging van crypto's en door mijn nieuwsgierigheid toch mijn wallet maar weer eens geopend, je kunt wel raden wat er op mij gezicht verscheen bij het zien van de waarde hiervan...

De vraag :
Ik vind het nu wel mooi geweest en wil eigenlijk uitcashen, alleen hoe kan ik dit op de "voordeligste" manier doen?

Het gemakkelijlst zou in mijn ogen via Litebit.eu zijn, echter hanteren ze daar een max. limiet per transactie en ze rekenen hierbij een (in mijn ogen) zeer forse provisie.. Ik snap dat er wat kosten aan verbonden zijn om van crypto naar fiat te gaan, en ik wil hier uiteraard best wel wat voor betalen (iedereen moet immers zijn graantje mee pikken) , maar als de kosten om uit te cashen zo hoog liggen als bij litebit (bij de (wellicht te) simpele rekensom "prijs coin*aantal coins/dollarkoers (tov euro) kom ik op een verschil van tegen de €1.000 uit) vind ik dat toch wel een beetje teveel van het goede..

Ondanks de hoge kosten heb ik een kleine 2 uur geleden (toevallig op het hoogtepunt :+) toch 2 verkooporders ingevoerd bij litebit om in ieder geval een deel van mijn winst veilig te kunnen stellen, en meteen de coins overgemaakt naar de opgegeven wallet. Beide orders zijn echter beiden geannuleerd.. (ook heel toevallig, zo tijdens een koersval!)

Heb bij het zien van mijn wallet wel meteen een account gemaakt bij kraken, deze is door de topdrukte echter nog niet geverifieerd.. Hebben jullie nog tips ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Mocht je jouw post kwijt zijn, hij zit in de prullenbak. Slow chat is niet toegestaan.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 15:14
Ik ben van plan om ook in te stappen vandaag maar wacht nog op voorraad bij litebit.
er is nog wel enige twijfel over wat te kiezen.

ik denk de volgende zaken

0,5 ETH voor circa 176,-
10 STRAT (Stratis) voor circa 72,-
100 XRP (Ripple) voor circa 23,-

Vind het kiezen op zich wel enorm lastig en weet niet of ik goed doe aan het spreiden, time will tell.
Ben van plan om iedere maand 2-300 euro te gaan investeren, dit is een deel van mijn provisie (krijg ik maandelijks)

Een andere vraag: ik heb in een grijs verleden (september 2011) gemined in de Deepbit mining pool, dit ging toen nog redelijk simpel en heb er toen circa 0,6-0,7 bitcoin op gemined (gewoon op mijn laptop)

Nu weet ik eigenlijk niet meer met welke tool dit was en of dit in een wallet zat (kan er zo snel verder geen mails meer over vinden in de inbox)
Ben ik dit nu gewoon kwijt of is het toch nog te herleiden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
errrrrnie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:59:
Het gemakkelijlst zou in mijn ogen via Litebit.eu zijn, echter hanteren ze daar een max. limiet per transactie en ze rekenen hierbij een (in mijn ogen) zeer forse provisie.. Ik snap dat er wat kosten aan verbonden zijn om van crypto naar fiat te gaan, en ik wil hier uiteraard best wel wat voor betalen (iedereen moet immers zijn graantje mee pikken) , maar als de kosten om uit te cashen zo hoog liggen als bij litebit (bij de (wellicht te) simpele rekensom "prijs coin*aantal coins/dollarkoers (tov euro) kom ik op een verschil van tegen de €1.000 uit) vind ik dat toch wel een beetje teveel van het goede..
Via een exchange zoals Bittrex naar BTC omzetten (wel op een gunstig moment, geen panic sell aub) en vervolgens op een gunstig moment via een exchange zoals BL3P naar euro of lekker makkelijk via Bitonic (kleiner koersverschil dan bij Litebit). BL3P heeft een limiet van 100k euro per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hoi, ik heb een (domme) newbie vraag, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

De situatie :
een jaar of anderhalf geleden voor de "grap" een paar 100 euro in ethereum gestoken en hier eigenlijk nooit maar naar omgekeken.. Een paar weken terug hoorde ik van een vriend toevallig iets over de bizarre stijging van crypto's en door mijn nieuwsgierigheid toch mijn wallet maar weer eens geopend, je kunt wel raden wat er op mij gezicht verscheen bij het zien van de waarde hiervan...

De vraag :
Ik vind het nu wel mooi geweest en wil eigenlijk uitcashen, alleen hoe kan ik dit op de "voordeligste" manier doen?

Ondanks de hoge kosten heb ik een kleine 2 uur geleden (toevallig op het hoogtepunt :+) toch 2 verkooporders ingevoerd bij litebit om in ieder geval een deel van mijn winst veilig te kunnen stellen, en meteen de coins overgemaakt naar de opgegeven wallet. Beide orders zijn echter beiden geannuleerd.. (ook heel toevallig, zo tijdens een koersval!)

Heb bij het zien van mijn wallet wel meteen een account gemaakt bij kraken, deze is door de topdrukte echter nog niet geverifieerd.. Hebben jullie nog tips ? :X
Waarom nu uitstappen? Het stijgt nog steeds dagelijk enorm. Verder, voor Kraken zou ik gewoon rustig wachten. Verificatie komt vanzelf.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip

De situatie :

De vraag :

LET OP: Je hebt dan ETH en ook ETC (als het goed is) !!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

De situatie :

De vraag :

Wauw! Nice, congratzz

Voor hoeveel heb je ze ingekocht en hoeveel heb je er? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Dat wilde ik net gaan zeggen, denk aan je ETC. Ik heb ze tenminste braaf gekregen in dat jaar dat ik er nog niet naar omkeek, dus ik neem aan jij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou hier even een belasting-expert bij betrekken; sowieso de uitbetaling alsmede de aangifte kan hier aardig door beinvloed worden.

Eventueel kan je bitonic ook contacten; zij willen best grote transacties doen maar dan zou ik wel even bespreken dat de marge "iets" kleiner komt te liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik zelf zit te denken om te investeren (klein bedrag max 100 euro) aan ripples, NEM en bitshares. veel coins voor weinig per stuk. mocht het dezelfde kant op gaan over 1,5 jaar net als ETH afgelopen 1,5 jaar dan wordt het een zonnige toekomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door Krisp op 12-06-2017 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

De situatie :

De vraag :

Waarom niet verkopen aan een paar medetweakers! Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar als je met een leuke deal komt ben je ze zo kwijt. Ik wil best wat van je overnemen!

Thuis afspreken, Via ING/RABO staat het geld direct op je rekening zonder tussenkomst van wie ook. scheelt beide geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
BekSide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Waarom niet verkopen aan een paar medetweakers! Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar als je met een leuke deal komt ben je ze zo kwijt. Ik wil best wat van je overnemen!

Thuis afspreken, Via ING/RABO staat het geld direct op je rekening zonder tussenkomst van wie ook. scheelt beide geld
Hier nog een met interesse..

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Iedereen zit hier maar geld in te pompen, maar het er terug uithalen. In België moet je dat aangeven aan de belastingen neem ik aan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:17:
Iedereen zit hier maar geld in te pompen, maar het er terug uithalen. In België moet je dat aangeven aan de belastingen neem ik aan ? :)
Dat is iets wat ik mezelf ook afvraag, 't is alleszins een heel ander verhaal dan investeren in aandelen imho.

Als ik mijn loon laat uitbetalen in USD ipv in EUR, en na een koerswijziging hou ik meer over dan wanneer ik in EUR zou uitbetaald zijn, waarom zou ik daar dan belastingen op moeten betalen? (Apart van de oorspronkelijke belastingen, uiteraard)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Dat is iets wat ik mezelf ook afvraag, 't is alleszins een heel ander verhaal dan investeren in aandelen imho.

Als ik mijn loon laat uitbetalen in USD ipv in EUR, en na een koerswijziging hou ik meer over dan wanneer ik in EUR zou uitbetaald zijn, waarom zou ik daar dan belastingen op moeten betalen? (Apart van de oorspronkelijke belastingen op het percentage dat ik verdiende, uiteraard)
In Belgie ligt dat allemaal net wat ingewikkelder:

Speculatiebelasting

In 2016 moest u een “speculatiebelasting” van 33% op de meerwaarde op beursgenoteerde aandelen en sommige andere effecten die u binnen de 6 maanden opnieuw verkocht, betalen. Vanaf 1 januari 2017 moet u die belasting niet meer betalen, ook niet op aandelen of andere effecten die u in 2016 aankocht. Wanneer u via een buitenlandse bank of beursmakelaar handelt, moet u de winsten waarop de speculatiebelasting voor 2016 verschuldigd is, zelf aangeven in uw belastingaangifte 2017.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShyDolphin
  • Laatst online: 22-12-2021
nemesis2212 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:13:
ik zelf zit te denken om te investeren (klein bedrag max 100 euro) aan ripples, NEM en bitshares. veel coins voor weinig per stuk. mocht het dezelfde kant op gaan over 1,5 jaar net als ETH afgelopen 1,5 jaar dan wordt het een zonnige toekomst :D
Zo werkt het (helaas) niet. Dit is al meerder malen in dit topic naar voren gekomen.. maar mensen staren zich compleet blind op de prijs en niet de hoeveelheid coins in omloop..

Ripple heeft op dit moment 99,994,644,192 coins in omloop.
ETH heeft 92,418,731 ETH in omloop.

Kortom er zijn zo ontzettend belachelijk veel Ripple coins beschikbaar dat de prijs belachelijk veel lager ligt en blijft als bv ETH/BTC. (BTC heeft 6x minder coins in omloop als ETH, en daarom is de huidige prijs van ETH ook zo bijzonder en is er een kans dat ETH binnenkort de grootste coin is).

Dus Ripple gaat never ever ever ever NEVER nooit niet ook maar in de buurt komen van een ETH coin.

Ripple staat 3e in de hoeveelheid geld wat er in gestopt wordt: https://coinmarketcap.com/

Op dit moment zit er ongeveer 4x zoveel geld in ETH dan in Ripple.

Als Ripple t HEEEEEEEL goed doet (wat zeer onwaarschijnlijk is, want er zit totaal geen idee achter deze hele coin) en t wordt 4x zoveel waard en heeft dus net zoveel handelsvolume als ETH.. Dan is die een dollar waard.

Lees je een beetje in voordat je gaat inleggen wat je kan/zal ontzettend de boot in gaan zonder deze basiskennis

[ Voor 11% gewijzigd door ShyDolphin op 12-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
SchieveZot schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:21:
[...]

in zijn comment praat hij van een PAAR 100 € :P
als je goed leest, zegt hij dat hij 1,5 jaar geleden een paar 100 euro heeft gestopt in Ethereum. die waren toen 1 dollar per stuk.

stel 200 coins x 1 dollar per stuk in 2015 = 200 coins x 380 euro per stuk nu in juni 2017.

200x380= 76.000 euro.....dat is behoorlijk veel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a_rated
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:48
nemesis2212 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:24:
[...]

als je goed leest, zegt hij dat hij 1,5 jaar geleden een paar 100 euro heeft gestopt in Ethereum. die waren toen 1 dollar per stuk.

stel 200 coins x 1 dollar per stuk in 2015 = 200 coins x 380 euro per stuk nu in juni 2017.

200x380= 76.000 euro.....dat is behoorlijk veel
Ik zou ze gewoon houden. Goede kans dat ze naar 1000 gaan binnen een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als ik het goed begrijp valt crypto-valuta volgens de NL Belastingdienst onder een beetje het zelfde kopje als spaargeld?
bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte.
Bron: https://www.belastingdien...ingen/overige_bezittingen
Het is overigens dan te hopen dat er op 1 januari even een enorme dip komt die een dag later weer voorbij is. :D

[ Voor 17% gewijzigd door OkkE op 12-06-2017 14:31 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
a_rated schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Ik zou ze gewoon houden. Goede kans dat ze naar 1000 gaan binnen een paar maanden.
eens, of een beetje uitcashen, maar zeker niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OkkE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:30:
Als ik het goed begrijp valt crypto-valuta volgens de NL Belastingdienst onder een beetje het zelfde kopje als spaargeld?

[...]

Het is overigens dan te hopen dat er op 1 januari even een enorme dip komt die een dag later weer voorbij is. :D
Heb je nog nooit een aangifte gedaan? Al mijn gewone bankrekeningen zijn de afgelopen 3 jaar op willekeurige data "geprikt" door de fiscus waardoor in mijn online aangifte automatisch de waarde van (bijvoorbeeld) 14 oktober, 8 november of 1 december stond.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
exelletor schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Via een exchange zoals Bittrex naar BTC omzetten (wel op een gunstig moment, geen panic sell aub) en vervolgens op een gunstig moment via een exchange zoals BL3P naar euro of lekker makkelijk via Bitonic (kleiner koersverschil dan bij Litebit). BL3P heeft een limiet van 100k euro per dag.
Thanks, ik merk dat ik me er wat verder in zal moeten verdiepen!
geerttttt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Waarom nu uitstappen? Het stijgt nog steeds dagelijk enorm. Verder, voor Kraken zou ik gewoon rustig wachten. Verificatie komt vanzelf.
Omdat ik in ieder geval een deel nu veilig wil stellen, zo goed als het nu loopt zal het niet blijven gaan.. ga uiteraard niet alles meteen verkopen..
MAX3400 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Ik zou hier even een belasting-expert bij betrekken; sowieso de uitbetaling alsmede de aangifte kan hier aardig door beinvloed worden.

Eventueel kan je bitonic ook contacten; zij willen best grote transacties doen maar dan zou ik wel even bespreken dat de marge "iets" kleiner komt te liggen.
Ik heb begrepen dat ik het als box 3 (beleggen/sparen) moet opgeven waardoor de vermogensbelasting (1,2%) van toepassing zou zijn..

De ETH prijs lag op 1 januari 2017 (peildatum) rond de 10 dollar, het ging toen dus nogsteeds maar om een relatief laag bedrag.. Maar ik zal het inderdaad eens met iemand overleggen die er meer verstand van heeft..
nemesis2212 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
[...]

hoeveel ethereum coins had je toen kunnen kopen voor die 100 euro 1,5 jaar geleden?:)
Remco10 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Wauw! Nice, congratzz

Voor hoeveel heb je ze ingekocht en hoeveel heb je er? Ben benieuwd!
Inkoopprijs en aantal coins doet er niet toe.. De getallen worden genoemd wijken in ieder geval erg af van de werkelijkheid ;)
BekSide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:14:
[...]

S0epkip schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Hier nog een met interesse..
Nee dankje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:32:
[...]

Heb je nog nooit een aangifte gedaan? Al mijn gewone bankrekeningen zijn de afgelopen 3 jaar op willekeurige data "geprikt" door de fiscus waardoor in mijn online aangifte automatisch de waarde van (bijvoorbeeld) 14 oktober, 8 november of 1 december stond.
peildatum is 1 januari: https://informatie.spaarrente.nl/peildatum-belastingdienst

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:46

orf

MAX3400 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:32:
[...]

Er is geen willekeurige peildatum. De peildatum is altijd 1 januari van het belastingjaar. Hoe jij aan deze verschillende data komt is mij een raadsel. Ik krijg altijd netjes een jaaroverzicht van banken/financiële instellingen van het vermogen op 1 januari. Voor BTC moet ik dat zelf opgeven omdat de Belastingdienst niet weet wat het vermogen was op 1 januari.

Zie: https://www.belastingdien...betalen_over_uw_vermogen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
errrrrnie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Ik heb begrepen dat ik het als box 3 (beleggen/sparen) moet opgeven waardoor de vermogensbelasting (1,2%) van toepassing zou zijn..

De ETH prijs lag op 1 januari 2017 (peildatum) rond de 10 dollar, het ging toen dus nogsteeds maar om een relatief laag bedrag.. Maar ik zal het inderdaad eens met iemand overleggen die er meer verstand van heeft..
Ik denk dat het met de belasting niet echt een probleem is. Inderdaad omdat de waarde dit jaar en vorig jaar erg laag was. Zolang je het bij de eerste volgende keer maar netjes opgeeft zit het wel goed. Het hangt ook van je totale vermogen af. Zit je qua spaargeld onder de grens waarbij je belasting er over moet betalen maken die paar coins ook niet uit. Het is pas net een groot bedrag geworden de afgelopen maanden. Het de eerst volgende keer niet opgeven als de koers hoog blijft is wel een probleem, maar nu nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 12-06-2017 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Gewoon je winst op PayPal zetten. De ene helft in euro en de andere helft in US dollar.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-06-2017 14:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).