Ik ben sinds een week of wat voor het eerst begonnen met handelen in coins.
Heb een account op Bitstamp aangemaakt mede vanwege de vermelding hier in de TS.
Daarnaast nog een account op Bittrex.
Ik gebruik Bitstamp om daar de euro's vanaf mijn bankrekening naartoe te sturen.
Je kiest de optie Deposit, dan zeg je dat je dat via een EU/SEPA overschrijving doet, en krijg je de instructie/details waar het geld naartoe moet. Ze vermelden dat het binnen 1-3 werkdagen geprocessed wordt, in mijn gevallen was het telkens binnen 1 werkdag verwerkt.
Werkt super makkelijk (naar mijn idee). Terugboeken van euros naar bankrekening heb ik nog niet geprobeerd.
Reden dat ik voor Bitstamp heb gekozen is dat ze in Europa zitten, heb ik toch wat meer vertrouwen in, en je hebt niet met euro/USD omrekeningen te maken, en SEPA is inmiddels dus in europa gestandaardiseerd.
Omdat Bitstamp maar met een beperkt aantal coins kan werken (BTC, XRP, LTC, ETH) heb ik daarnaast een account op Bittrex.
Ik zet op Bitstamp mn euro's om naar BTC (dat is instantaan), dan stuur ik die naar Bittrex (dat duurt wat langer), en kan vanaf daar verder handelen.
Qua verificatie vraagt Bitstamp wel een 300dpi-scan van een ID (ID-kaart, paspoort of rijbewijs), en een afschrift van iets waaruit je woonadres te verifieren is. Ik heb een bankafschrift (met geblurde bedragen) gebruikt, hebben ze meteen mn rekeningnummer.
Beide documenten mogen gewatermerkt zijn, dus ik ben uiteraard even flink creatief met photoshop geweest voordat ik deze opstuurde, zodat ze zeker niet voor andere doeleinden te gebruiken zijn
Verificatie was ook binnen 1 dag goedgekeurd.
Tot nu toe best tevreden over beide platforms.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!