Waar ik mij over verbaas is dat ik veel lees over vertrouwen, het omhoog gaan van de koersen, etc. maar die 1318 NEO zouden in theorie morgen niets meer waard kunnen zijn.
Op de beurs zit er nog een bedrijf achter dat winst maakt en daardoor waarde heeft. Ik ben het met veel mensen hier eens dat bijvoorbeeld een Euro ook eigenlijk nergens meer op gebaseerd is. Maar, de kans dat die vanaf vandaag op morgen niets meer waard is is heel erg klein, omdat we er in ons dagelijks leven erg veel mee doen, er salaris in ontvangen, de hypotheek mee betalen, etc. Met de Bitcoin kan je in het dagelijkse leven ook steeds meer doen. Maar ik vertrouw in de basis mensen die in geld en dus ook cryptocurrency handelen niet. Natuurlijk zitten er mensen tussen die zich verdiepen in een dergelijke munt, investeren in de lange termijn, vertrouwen in de ontwikkelaars hebben, etc. Maar laten we wel wezen, waarom zou de Bitcoin niet zomaar over een week op 10 Euro kunnen staan? Moet je nagaan hoeveel geld sommige mensen dan zullen verliezen. En het lijkt me sterk dat je als je vertrouwen hebt in het verhaal achter een munt, niet al je munten dumpt als ze gigantisch kelderen. Niemand zal 500% willen verliezen, alleen maar uit principe.
Ik ben overigens niet tegen dit alles waar wij samen mee bezig zijn, ik doe net zo goed mee

En het is erg leuk en vorige week in 4 dagen tijd toch mooi 18% rendement gemaakt. Maar ik doe dit alles wel met een te overzien bedrag, omdat ik er rekening mee hou dat het overmorgen weleens helemaal niets meer waard kan zijn. Als ik dan inderdaad dergelijke transacties langs zie komen, verwacht ik dat zo iemand slecht slaapt en constant de ontwikkelingen in de gaten zit te houden. Of voor het naar bed gaan alles verkoopt en de volgende ochtend weer koopt. Bij de normale beurzen heb je in ieder geval af en toe rust
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen