[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ethirty schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:12:
Als je maar een bescheiden bedrag investeert, met een bescheiden rendement, hoe zien jullie dan de kosten van het in een eigen wallet bewaren?

Als ik het goed begrijp betaal je een fee aan de exchange voor opnemen en een fee voor het storten? En dan zit je nog met de vertraging in het overboeken, mocht je opeens willen handelen.

Hanteren jullie voor jezelf een max die je op een exchange wil hebben? Kraken wordt als betrouwbaar gezien, maar je ziet de laatste tijd hoe snel een exchange ineens kan veranderen/offline gaan. Het gaat mij met name om de afweging risico/kosten.
Hangt ook van je doelstelling af. Een bescheiden rendement, had je 500 euro een jaar geleden in btc gedaan dan had je nu een aardig bedrag, behalve als je op btc-e staat/stond. Uiteindelijk gaat het hier om geld, dus beveilig het net zoals je met je creditcard card omgaat + nog een stapje extra. Kijk naar btc-e, mtGox, en helaas zal er vast nog wel een exchange bijkomen. Er is hier geen bankgarantie van 100.000 euro.

Dus, ook als je inleg klein, doe altijd voorzichtig. Hoever je dit wilt/moet doen is voor je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

Coins staan online. Sterker nog, je hebt toegang tot een stukje blockchain, je hebt de coin niet eens.
No Shit Sherlock, dat weet ik ook wel.
Een hw wallet is een extra stukje beveiliging tussen online toegang en een paper wallet (met nog eens een pincode).

De seed, zoals ik zei, ligt natuurlijk niet in het zelfde huis. En ook al staat op deze trezor niet veel, ik blijf voorstander van een hw wallet vanwege deze extra laag van beveiliging. Sterker nog, als je mijn seed hebt kun je nog steeds niks als je geen cleane trezor hebt (en wat extra info)
Ik vind een hardwarewallet gewoon nutteloos. Maak een backup van de seed, wallet en privatekeys en je coins zijn net zo veilig. Alle 3 worden uiteraard met encryptie opgeslagen. Ik zie gewoon geen enkel nut om 100 euro voor een apparaat uit te geven wat ook nog eens minder makkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

No Shit Sherlock, dat weet ik ook wel.

[...]

Ik vind een hardwarewallet gewoon nutteloos. Maak een backup van de seed, wallet en privatekeys en je coins zijn net zo veilig. Alle 3 worden uiteraard met encryptie opgeslagen. Ik zie gewoon geen enkel nut om 100 euro voor een apparaat uit te geven wat ook nog eens minder makkelijk werkt.
Heb je backups op je pc staan? Zijn ze gekoppeld aan je pc geweest? Heb je daar je seed gekopieerd, sterker nog, screenshotsje?

Ik zeg niet dat jouw manier slecht is, het het is beter dan de meeste mensen met een paar centen in crypto. Ik kies gewoon voor een extra laag van beveiliging, niet omdat er veel staat maar wel omdat ik zoveel mogelijk manieren van kwijt raken wil uitsluiten. En mijn 300 euro, die verdeel ik ook wel over 3 exchanges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Heb je backups op je pc staan? Zijn ze gekoppeld aan je pc geweest? Heb je daar je seed gekopieerd, sterker nog, screenshotsje?
Ik acht mijn PC veilig genoeg om bezig te zijn met dingen als seed's en privatekeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:39

Ethirty

Who...me?

Ik zat net te kijken naar zo'n ledger, maar om er wat mee te kunnen doen heb je allerlei software en Chrome-plugins nodig? Hoe is dat dan veiliger dan gewoon voorzichtig zijn zoals PilatuS beschrijft?

Wat doe je als over een jaar of 2 die software niet meer werkt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Ethirty schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:35:
Ik zat net te kijken naar zo'n ledger, maar om er wat mee te kunnen doen heb je allerlei software en Chrome-plugins nodig? Hoe is dat dan veiliger dan gewoon voorzichtig zijn zoals PilatuS beschrijft?

Hang van jouw idee van Crypto af, wil je daytraden of bijvoorbeeld holden...Van een hw wallet kun je meteen traden terwijl je op een standaard USB stick of papier alleen je steeds kunt noteren. Een hw wallet kan je ook instellen met een pincode, een USB kun je encrypten, papier niet...

Let wel, vanaf de meeste zo niet alle wallets betaal je een fee om je crypto weer door te sturen.

Veel hangt af van hoeveel vertrouwen je hebt in een exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.hameren
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-03 11:26
Momenteel is mijn Poloniex account fronzen for withdraw voor 34 dagen.

Ik heb de terms niet goed gelezen en wilde meer dan 2000 dollar opnemen, aangezien ik een foutmelding kreeg een aantal keer geprobeerd achterelkaar.

Helaas daardoor kan ik dus niks meer opnemen en heb 3 tickets aangemaakt met de vraag of de account weer vrij kan komen. Ook heb ik mij alvast geverifieerd naar level 3 (dit was in 24 uur goedgekeurd) voor als Polo daar naar zal vragen.

Helaas nog geen reactie gehad van Polo en ben bang dat ik het account als verloren moet opgeven.
Wellicht hebben jullie nog een optie voor mij voordat ik mijn account vaarwel zeg ;w

(Ik weet het het is mijn eigen fout, een goed leermoment geweest om soms dus wel de terms door te nemen)

Alvast bedankt!

(Herstel level 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27
d.hameren schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:19:
Momenteel is mijn Poloniex account fronzen for withdraw voor 34 dagen.

Ik heb de terms niet goed gelezen en wilde meer dan 2000 dollar opnemen, aangezien ik een foutmelding kreeg een aantal keer geprobeerd achterelkaar.

Helaas daardoor kan ik dus niks meer opnemen en heb 3 tickets aangemaakt met de vraag of de account weer vrij kan komen. Ook heb ik mij alvast geverifieerd naar level 2 (dit was in 24 uur goedgekeurd) voor als Polo daar naar zal vragen.

Helaas nog geen reactie gehad van Polo en ben bang dat ik het account als verloren moet opgeven.
Wellicht hebben jullie nog een optie voor mij voordat ik mijn account vaarwel zeg ;w

(Ik weet het het is mijn eigen fout, een goed leermoment geweest om soms dus wel de terms door te nemen)

Alvast bedankt!
Dus omdat het niet mag maar toch probeert wordt je geblocked? omg, poloniks keeps suprising

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.hameren
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-03 11:26
Team-RiNo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Dus omdat het niet mag maar toch probeert wordt je geblocked? omg, poloniks keeps suprising
Poloniex is helaas niet de enigste waar ik momenteel van baal, Btce ook een account op met ruim 4000 euro.

Gelukkig nog 3 exchance te gaan, ze maken het mij niet makkelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27
d.hameren schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Poloniex is helaas niet de enigste waar ik momenteel van baal, Btce ook een account op met ruim 4000 euro.

Gelukkig nog 3 exchance te gaan, ze maken het mij niet makkelijk helaas.
Voor btc-e voel ik met je mee maar het ziet er uit dat er nog een kans is dat we onze coins terugkrijgen,echter die praktijken van polo kan ik echt niet bijkomen.. Ik blijf er zo ver mogelijk vandaan

[ Voor 3% gewijzigd door Team-RiNo op 04-08-2017 20:28 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Weet iemand nog goede sites waar nieuwe coins objectief geanalyseerd worden aan hand van white paper? of anders een plek waar je zelf van nieuwe offerings white paper ed kan inzien. Kom nu steeds te laat op 't feestje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:52:
Weet iemand nog goede sites waar nieuwe coins objectief geanalyseerd worden aan hand van white paper? of anders een plek waar je zelf van nieuwe offerings white paper ed kan inzien. Kom nu steeds te laat op 't feestje.
Website waar de meeste ICO's opkomen:
http://icoalert.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:10
Ethirty schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:35:

De software ziet de private keys nooit. De software maakt een transactie en stuurt deze naar de hw wallet. Daar moet je de transactie op het display controleren en middels fysieke knoppen bevestigen waarna de hw wallet de transactie ondertekent en terug stuurt naar de software die deze vervolgens het netwerk op gooit.

Dit kun je in principe doen op een computer die vol met malware zit zonder dat dit een probleem oplevert. Bewaar je je private keys op je computer dan is een wallet-stealer / keylogger die via een zeroday binnenkomt voldoende om je coins kwijt te raken.

Voor de software bestaan ook alternatieve implementaties, zodat je niet afhankelijk bent van de leverancier van de wallet. Er wordt gebruik gemaakt van open standaarden en de interface met het apparaat is ook open. Het ontwikkelen van alternatieve software is dus altijd mogelijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:26
Als je bij Bitfinex een margin position open hebt staan waarvan de using funding afloopt, wordt deze dan automatisch weer aangevuld met een nieuwe lening uit het funding book?
Of wordt je positie gesloten waardoor je winst/verlies neemt?

Wat gebeurt er als je de using funding sluit (i.p.v. van de positie)? Wordt er dan geherfinancierd of positie gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
d.hameren schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Die funds met 4000 euro worden teruggestort, BTC-E heeft op bitcointalk een nieuwe reactie geplaatst, dat ze de volledige database in handen hebben gekregen, voordat FBI de servers in beslag nam. De gelden zoals ze zijn voordat het in beslag genomen werd, worden 100% omgezet naar fiat en teruggestort naar je deposit-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rannasha schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

De software ziet de private keys nooit. De software maakt een transactie en stuurt deze naar de hw wallet. Daar moet je de transactie op het display controleren en middels fysieke knoppen bevestigen waarna de hw wallet de transactie ondertekent en terug stuurt naar de software die deze vervolgens het netwerk op gooit.

Dit kun je in principe doen op een computer die vol met malware zit zonder dat dit een probleem oplevert. Bewaar je je private keys op je computer dan is een wallet-stealer / keylogger die via een zeroday binnenkomt voldoende om je coins kwijt te raken.

Voor de software bestaan ook alternatieve implementaties, zodat je niet afhankelijk bent van de leverancier van de wallet. Er wordt gebruik gemaakt van open standaarden en de interface met het apparaat is ook open. Het ontwikkelen van alternatieve software is dus altijd mogelijk.
Helder verhaal, zoals altijd van jou. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volatiel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05-2021
Ik heb iets vreemds aan de hand...

Ik wilde vanavond wat ETH overmaken van Kraken naar Bittrex. Omdat het de eerste keer is dat ik ETH overmaak kreeg ik een nieuw adres van Bittrex en de gebruikelijke melding om eerst een klein bedrag over te maken om te kijken of alles goed gaat.
Gelukkig heb ik dat gedaan (0.02) want toen ik na een paar uur keek zag ik Kraken dat de withdrawal op success stond maar er niets was bijgeschreven op Bittrex. Toen ik de adressen in Kraken en Bittrex ging vergelijken viel me op dat ze helemaal gelijk waren (ik had het adres ook met copy/paste in Kraken opgenomen) maarrrrrrrr een aantal kleine letters waren in het adres op miraculeuze wijze gewijzigd in hoofdlettersl.
Ik had natuurlijk nog even moeten checken voor ik akkord gaf maar met een copy/paste actie verwacht je dit niet.
Misschien iets met capslock? of moet ik me zorgen gaan maken?

tekst aangepast, moest 'gewijzigd in hoofdletters' zijn natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Volatiel op 05-08-2017 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Volatiel schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:00:
Ik heb iets vreemds aan de hand...

Ik wilde vanavond wat ETH overmaken van Kraken naar Bittrex. Omdat het de eerste keer is dat ik ETH overmaak kreeg ik een nieuw adres van Bittrex en de gebruikelijke melding om eerst een klein bedrag over te maken om te kijken of alles goed gaat.
Gelukkig heb ik dat gedaan (0.02) want toen ik na een paar uur keek zag ik Kraken dat de withdrawal op success stond maar er niets was bijgeschreven op Bittrex. Toen ik de adressen in Kraken en Bittrex ging vergelijken viel me op dat ze helemaal gelijk waren (ik had het adres ook met copy/paste in Kraken opgenomen) maarrrrrrrr een aantal kleine letters waren in het adres op miraculeuze wijze gewijzigd in kleine letters.
Ik had natuurlijk nog even moeten checken voor ik akkord gaf maar met een copy/paste actie verwacht je dit niet.
Misschien iets met capslock? of moet ik me zorgen gaan maken?
Ik vanmiddag ook naar een verkeerd adres geboekt van Bittrex. Ik heb een mail gestuurd naar Bittrex en het was binnen no time gecorrigeerd.

Gr, Ballie

Mijn vraag was 13.31 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volatiel
  • Laatst online: 18-05-2021
Ballie2210 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 01:09:
[...]

Ik vanmiddag ook naar een verkeerd adres geboekt van Bittrex. Ik heb een mail gestuurd naar Bittrex en het was binnen no time gecorrigeerd.

Gr, Ballie

Mijn vraag was 13.31 uur.
Ok thanks, ga ik ze ook even mailen. blijf het wel vreemd vinden (paranoia :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Iedereen slaapt hopelijk toch met een bitcoin app alarm 's nachts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
kristof1234 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:09:
Ik niet haha. Om half 7 wakker worden, even snel Blockfolio checken voordat ik verder wilde slapen.. nou vergeet dat maar! Mijn god wat is er veel gebeurd vannacht. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Een nieuwe ATH ?
Het begint te wennen als longtime BTC hodler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
kristof1234 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:09:
Ja maar wel met een alarm voor een dikke - positie. Terwijl de markt lekker andersom doet. De klapper moet toch een keer komen. Dit kwam voor mij echt uit het niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
keest12 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 07:01:
[...]

Ik niet haha. Om half 7 wakker worden, even snel Blockfolio checken voordat ik verder wilde slapen.. nou vergeet dat maar! Mijn god wat is er veel gebeurd vannacht. :9~
Mooi moment om lekker short te gaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
sylvesterrr schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Mooi moment om lekker short te gaan. :+
dat heb ik dus gisteravond gedaan.... GVD. ik nok ermee... met deze handel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Even een vraag aan alle traders hier:

De meeste traders (voor zover ik dat kan inschatten) gebruiken een buy/hold strategie of "gokken" dat de prijs omhoog of omlaag gaat. Ook zijn er mensen die handelen tussen exchanges waar vaak grote marges liggen.

Vooral bij de kleine onbekende coins zijn de marges groot. Veel groter dan bij de bekende coins.

Stel er is een "tool" die tussen vrijwel alle exchanges alle mogelijke koop kansen ziet (op basis van o.a. bid en ask) van alle coins die er zijn. Zou dit dan een tool zijn die je zou gebruiken voor het traden? En zou je daarvoor (willen) betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
biggydeen2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:45:

De meeste traders (voor zover ik dat kan inschatten) gebruiken een buy/hold strategie of "gokken" dat de prijs omhoog of omlaag gaat. Ook zijn er mensen die handelen tussen exchanges waar vaak grote marges liggen.

Vooral bij de kleine onbekende coins zijn de marges groot. Veel groter dan bij de bekende coins.

Stel er is een "tool" die tussen vrijwel alle exchanges alle mogelijke koop kansen ziet (op basis van o.a. bid en ask) van alle coins die er zijn. Zou dit dan een tool zijn die je zou gebruiken voor het traden? En zou je daarvoor (willen) betalen?
Betalen voor iets waar je goed geld mee kunt verdienen lijkt me geen enkel probleem. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online

Je kan ook deze cryptomunt kopen. Nu staat deze nog laag, onofficieel staat deze nu al in EtherDelta. Later deze maand officieel naar andere exchanges. Ik heb met de ICO meegedaan.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 16:16
Aangename verrassing deze ochtend, nu BTC rond de €2.650,- schommelt. Nog niet zo snel kunnen vinden waar de stijging vandaan komt, maar geen probleem uiteraard :)

Goed nieuws trouwens over BTC-e en de teruggave van de tegoeden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

beany

Meeheheheheh

Orangelights23 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:11:
Aangename verrassing deze ochtend, nu BTC rond de €2.650,- schommelt. Nog niet zo snel kunnen vinden waar de stijging vandaan komt, maar geen probleem uiteraard :)

Goed nieuws trouwens over BTC-e en de teruggave van de tegoeden!
Volgens mij zelfs een record voor BTC :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

beany

Meeheheheheh

Al die mooie tools die je gouden bergen beloven, zolang je er maar voor betaald!! ja ja! Ik vertrouw al die meuk niet.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Je kan ook deze cryptomunt kopen. Nu staat deze nog laag, onofficieel staat deze nu al in EtherDelta. Later deze maand officieel naar andere exchanges. Ik heb met de ICO meegedaan.
Ik heb de whitepaper even gelezen. Klinkt goed allemaal maar ik vraag me wel af of dat gaat werken in de praktijk. Daar zitten best veel haken en ogen aan. Maargoed ik ben geen expert :P

Ben je ingestapt omdat het je een goed project lijkt (met andere woorden, ga je het straks ook gebruiken?) Of denk je winst te maken door simpelweg te traden?
beany schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Al die mooie tools die je gouden bergen beloven, zolang je er maar voor betaald!! ja ja! Ik vertrouw al die meuk niet.
Begrijpelijk. Maar deze tool laat simpelweg alle kansen zien met live data van alle coins. De kansen zijn gegarandeerd op dat moment, je moet echter wel zelf de trade maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
Amai war is er allemaal gebeurd vannacht. Goed moment om short te gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Nee, daar betaal ik niets voor want die tools bestaan al jaren en kunnen we gewoon arbitrage noemen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
"Ik wacht nog even tot de weekenddip." :')

Nog maar een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
Ik ben wel benieuwd wat REP gaat doen, munt zit nu in een dal na een behoorlijke piek. Ik denk zelf dat deze nu weer gaat stijgen maar dat is puur gebaseerd op vormpje van een grafiek :p

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Goedemorgen allemaal! Weer mooie dingen gebeurd vannacht :)

Ik keek vanochtend ook even verrast op met BTC rond de $3.200. Eigenlijk was ik er niet zo blij mee, om de volgende reden. Gistermiddag om 14.00 heb ik mijn ANS/NEO verkocht tegen 37100 ($10,60) sats omdat het nieuws omtrent Governmental Certificates fake bleek te zijn, hier de link: https://steemit.com/neo/@...e-was-based-on-false-news Ik heb de koers in de gaten gehouden en gisteravond rond de klok van 23.30 bleek de koers in $ van NEO nog steeds intact. Over het algemeen ben ik een holder, maar ik wilde toch een graantje meepikken bij een eventuele koersdaling om vervolgens meer NEO voor hetzelfde geld terug te kopen.

Omdat de koers niet leek te dalen heb ik gisteravond alsnog een buy order geplaatst van 365000, dat achtte ik wel aannemelijk dat die getriggerd zou worden. Bitcoin is vannacht natuurlijk moon gegaan dus die order is ook wel geactiveerd, NEO is zelfs even naar 340/345000 gegaan. Op zich tevreden mee want ik heb iets meer NEO dan ik gistermiddag had, MAAR ik reken in mijn portefeuille altijd in € en niet in Bitcoin. Waar ik gistermiddag mijn NEO verkocht voor $10,60 heb ik ze vannacht teruggekocht voor $11,45. Is er een manier of een handigheidje om dit tegen te gaan of orders te plaatsen in $? Ik had geen $11,40 over voor 1 NEO en dit heb ik alleen maar er voor betaald omdat mijn order uitgedrukt in Bitcoin al geplaatst was en elke satoshi meer waard werd in $.

Dan heb ik nog een tweede vraagje. Iemand attendeerde mij er op dat je BCH kan margin shorten op Plus500. Met margin long en short heb ik nog geen ervaring en aangezien de grootste daling van BCH al achter de rug was ging ik gisteren even met een demo account aan de slag. Ik ging short.

Ik opende om 13.01 uur op een 'rate' (waarom heet het opening rate?) van $313,96 met 10 contracten. Ik had de stop loss ingesteld op $330. Tot mijn verbazing werd de positie automatisch gesloten om 13.31 uur met een close rate van $330,49. Ik kon eigenlijk niet geloven dat de koers +- $26 was gestegen dus ging ik het koersverloop in Plus 500 er even op na kijken. Ik zag dat de koers in dat halve uur een top had bereikt van $317,61 wat dus maar =- $4 hoger is dan mijn openingspositie. Waarom is mijn trade dan toch automatisch gesloten? :'(

Hierbij het overzicht van mijn shortpositie en het koersverloop van tussen 13.00 en 13.30 uur. Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

http://imgur.com/RBU3VyM
http://imgur.com/SHTcuv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
biggydeen2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

Ik heb de whitepaper even gelezen. Klinkt goed allemaal maar ik vraag me wel af of dat gaat werken in de praktijk. Daar zitten best veel haken en ogen aan. Maargoed ik ben geen expert :P

Ben je ingestapt omdat het je een goed project lijkt (met andere woorden, ga je het straks ook gebruiken?) Of denk je winst te maken door simpelweg te traden?
Ja, veelbelovend project. Het systeem is vanaf 1 oktober te gebruiken. Ik wacht voor nu even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakespeare schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

dat heb ik dus gisteravond gedaan.... GVD. ik nok ermee... met deze handel..
Waarom BTC shorten als juist BCH het onderspit lijkt te gaan delven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
Ik verwachte wel dat BTC zou gaan stijgen, maar niet zo snel. Toen die gisteren rond de 2400€ schommelde had ik verwacht dat het van het weekend nog even onder de 2400€ zou komen, dus daar een limit buy-order geplaatst. Die is niet getriggerd, dus heel de stijging gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:56
Tabbo12 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:36:
Ik verwachte wel dat BTC zou gaan stijgen, maar niet zo snel. Toen die gisteren rond de 2400€ schommelde had ik verwacht dat het van het weekend nog even onder de 2400€ zou komen, dus daar een limit buy-order geplaatst. Die is niet getriggerd, dus heel de stijging gemist.
Waarom verwachtte je dat hij zou gaan stijgen :? Zit net even te kijken, om 4 uur vannacht begint de stijging non stop tot nu (en verder :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:24
Ik had deze BTC limit buy-order op 2410 gezet en bij is deze wel getriggerd ;)

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
ybos schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Waarom verwachtte je dat hij zou gaan stijgen :? Zit net even te kijken, om 4 uur vannacht begint de stijging non stop tot nu (en verder :? ).
Najaa velen dachten dat toch? Puur vanwege de hype van 1 aug + BCH die grotendeels omgezet wordt naar BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gister uitgestapt met een bescheiden winst, eerste wat ik net doe is mezelf alweer facepalmen. :F

Ben echt pas laat naar bed gegaan en de koers schommelde eindeloos rond dezelfde prijs, maar zo te zien is ie vlak daarna als een Falcon Heavy omhoog geschoten.

Tijd voor wat slecht nieuws zodat we allemaal weer kunnen instappen. :+ Dit is wel een signaal dat forks of slecht nieuws geen echte invloed meer hebben op bitcoin, wat op de lange termijn een goed vooruitzicht is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
En Eth is net door de grens van 200EUR gegaan @ Kraken. :)

Gaat al een tijdje steady omhoog naar mijn idee. Ik hoop dat Eth weer richting de prijzen van begin juni gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door uNoTopia op 05-08-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
ETH volgt BTC op de voet wat betreft %koersstijging. Ik ging juist short op ETH. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Even voor de goede order en statistiek, er is (nog) geen weekend dip. Niet te voorspellen dus. :)

BTC doet het de laatste tijd erg goed. Vandaag zijn er maar 10 van de 100 altcoins (top100) die hoger zijn gestegen dan BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
GSOD schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Najaa velen dachten dat toch? Puur vanwege de hype van 1 aug + BCH die grotendeels omgezet wordt naar BTC.
Precies dit inderdaad. Na de dip op 1 augustus was het rustig aan het stijgen en ik verwachtte dat dit de komende week verder zou stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:47:
+ Dit is wel een signaal dat forks of slecht nieuws geen echte invloed meer hebben op bitcoin, wat op de lange termijn een goed vooruitzicht is.
Slecht nieuws is toch al geweest? Het heeft wel degelijk invloed gehad, de weken voor 1 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Slecht nieuws is toch al geweest? Het heeft wel degelijk invloed gehad, de weken voor 1 aug.
Ik doelde op het feit dat slecht nieuws in het algemeen alleen nog maar voor korte dips zorgt, waarma de koers opkrabbeld.

Er staan leuke buy-walls om de prijs hoog te houden, benieuwd waar het stopt. Ondertussen mijn fomo onderdrukken, anders ben ik straks gegarandeerd mijn winst weer kwijt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:49:
Even voor de goede order en statistiek, er is (nog) geen weekend dip. Niet te voorspellen dus. :)

BTC doet het de laatste tijd erg goed. Vandaag zijn er maar 10 van de 100 altcoins (top100) die hoger zijn gestegen dan BTC.
Maakt niet uit, als BTC stijgt stijgen de altcoins mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
FireFox1980 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Maakt niet uit, als BTC stijgt stijgen de altcoins mee.
Dat maakt wel uit. Ik koop altcoins omdat deze normaal gesproken harder stijgt dan BTC. De altcoins genoteerd/pair in BTC stijgen wel in euro, maar niet in BTC. Denk daar maar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Dat maakt wel uit. Ik koop altcoins omdat deze normaal gesproken harder stijgt dan BTC. De altcoins genoteerd/pair in BTC stijgen wel in euro, maar niet in BTC. Denk daar maar eens over na.
Dus als ze in euro stijgen is het toch prima. Waar gaat het uiteindelijk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik denk dat veel mensen altcoins kopen met bitcoins. Als de bitcoins harder stijgen, maken ze verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
FireFox1980 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Dus als ze in euro stijgen is het toch prima. Waar gaat het uiteindelijk om?
Jij bent duidelijk korte termijn bezig. Ja, euro is het doel, maar nu komt het:

BTC is niet goedkoop. Om toch aan meer BTC te komen, kopen een deel v/d mensen altcoins om de stijging van BTC te verslaan. Dit om meer BTC te krijgen. Ik ga nu vanuit dat BTC over 10 jaar nog bestaat en veel meer waard dan nu (zeker na 2020 na de halvering van mining).

Kort verhaal: euro heb ik nu niet nodig (alleen toch geld dat je kunt missen, toch?). Ik ga voor de BTC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

BTC is niet goedkoop. Om toch aan meer BTC te komen, kopen een deel v/d mensen altcoins om de stijging van BTC te verslaan. Dit om meer BTC te krijgen. Ik ga nu vanuit dat BTC over 10 jaar nog bestaat en veel meer waard dan nu (zeker na 2020 na de halvering van mining).

Kort verhaal: euro heb ik nu niet nodig (alleen toch geld dat je kunt missen, toch?). Ik ga voor de BTC. :+
Ik zie het niet. Lang op kort termijn, het maakt niets uit in dit verhaal.

1. de altcoins blijven stil staan tov BTC maar BTC ramt, kort of lang termijn, flink omhoog, zijn je altcoins meer waard.
2. de altcoins dalen, maar BTC stijgt in verhouding meer zoals nu, zijn je altcoins meer waard.

En zo kan ik er nog een paar op los laten. In the end wil je dat de bitcoin 10.000 waard is, en de altcoins zijn ingelopen op de bitcoin. Maar als dat niet is en die bitcoin is 10000 over 5 jaar, heb je het nog steeds prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Zhou schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Volledig mee eens dat een van de goede insteken is nu zo veel mogelijk btc verzamelen. De euro waarde van btc zie ik later wel.

Doch de laatste halving had maar weinig impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Litebit: ONDERHOUD: Wallet opnames en stortingen zijn uitgeschakeld tot 20:00 in verband met onverwacht onderhoud.

Erg 'toevallig' weer nu alles zo hard stijgt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
P.C.Simonis schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:23:
Litebit: ONDERHOUD: Wallet opnames en stortingen zijn uitgeschakeld tot 20:00 in verband met onverwacht onderhoud.

Erg 'toevallig' weer nu alles zo hard stijgt :')
Inderdaad en ik wacht nog steeds op de BCH die ik donderdagavond heb besteld. Dit terwijl andere overboekingen met BCH een stuk sneller gingen. Wat een gepruts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Jongens maak nou een account aan bij Bittrex, koop je Bitcoin bij Bitonic of Bitrush en stuur hem lekker naar de exchange. Litebit fopt je gewoon waar je bij staat met hun belachelijke prijzen en 'onderhoud' altijd maar weer. Ik ben ook ooit begonnen met Litebit en ik kan je verzekeren dat Bittrex echt geweldig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
Ja ik snap ook niet waarom je litebit zou gebruiken (afgezien van je crypto coin 'ontmaagding' van pakweg 20€).

Ik snap ook niet waarom men hier stijgingen misloopt.... HODL O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Fijne dagen zo! Heb alle uitschieters wel in m'n portfolio. BTC, ANS/NEO, WAVES, STRAT, XMR o.a.

Heb eigenlijk maar op èèn coin licht verlies en dat is ICN. De verleiding is groot om nu te gaan daytraden... maar daar heb ik te vaak winst mee zien verdampen om verschillende redenen. Lekker holden die handel :) Hoop dat we nu in wat rustiger vaarwater zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week mijn eerste crypto's gekocht (60% BTC en 40% XMR, NEO, STRAT, BAT, LKK) en nu ruim 30% rendement in fiat. Erg verleidelijk om de boel weer van de hand te doen, maar nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
yinx84 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:18:
Fijne dagen zo! Heb alle uitschieters wel in m'n portfolio. BTC, ANS/NEO, WAVES, STRAT, XMR o.a.

Heb eigenlijk maar op èèn coin licht verlies en dat is ICN. De verleiding is groot om nu te gaan daytraden... maar daar heb ik te vaak winst mee zien verdampen om verschillende redenen. Lekker holden die handel :) Hoop dat we nu in wat rustiger vaarwater zitten.
Ik zag het ook en begrijp niet waarom ICN achterblijft. Zeker niet omdat het 1 augustus zijn platform releasde. Grote kans dat ICN nog wel gaan volgen, zit er ook aan te denken om wat flinke stijgers om te zetten naar ICN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
De markt voelt aardig bullish aan en verwacht de komende dagen over een breed front stijgingen zien, gevolgd door de gebruikelijke correctie.
Ik kijk liever langetermijn. Er zijn honderen blockchain projecten actief en er zijn velen in de maak, vaak weer een verbetering van een bestaand concept. Uiteindelijk kunnen er maar een paar succesvol zijn, en ik verwacht dat in de longrun 90% van de huidige en toekomstige projecten zal falen, met ~10% als 'winnaar', waarbij elk succesverhaal een bepaalde behoefte vervuld, ze hebben een unique selling point.
Stel je kijkt nu in je glazen bol en probeert objectief te formuleren welke projecten en behoeften over 1-5-10 jaar succesvol kunnen zijn, welke zijn dat en waarom?
Wat is theoretisch gezien en gezonde marketcap? Een bedrijf achter een blockchain applicatie is niet meteen miljarden waard, terwijl ze dat soms wel worden (bubbel en cryptomanie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
wat is settle position precies op kraken ? ik heb nu een margin level van 40% wordt dus geliquideerd ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
neo_mkl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:38:
De markt voelt aardig bullish aan en verwacht de komende dagen over een breed front stijgingen zien, gevolgd door de gebruikelijke correctie.
Ik kijk liever langetermijn. Er zijn honderen blockchain projecten actief en er zijn velen in de maak, vaak weer een verbetering van een bestaand concept. Uiteindelijk kunnen er maar een paar succesvol zijn, en ik verwacht dat in de longrun 90% van de huidige en toekomstige projecten zal falen, met ~10% als 'winnaar', waarbij elk succesverhaal een bepaalde behoefte vervuld, ze hebben een unique selling point.
Stel je kijkt nu in je glazen bol en probeert objectief te formuleren welke projecten en behoeften over 1-5-10 jaar succesvol kunnen zijn, welke zijn dat en waarom?
Wat is theoretisch gezien en gezonde marketcap? Een bedrijf achter een blockchain applicatie is niet meteen miljarden waard, terwijl ze dat soms wel worden (bubbel en cryptomanie).
eens. Ik denk TenX groot kan worden. Ze maken iedere crypto besteedbaar in vrijwel iedere winkel en ze hebben al flink wat functionaliteit live staan. Vooral dat laatste vind ik sterk want maar al te vaak gaat het nu nog alleen om beloftes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pfff, het blijft maar gaan met BTC vandaag. Weekenddip is vervangen door weekendmoon? :P

Als dit morgen ook zo doorgaat, wordt het maandag pas echt feest als er weer fiat beschikbaar is :o

Jammer dat ik niks meer heb }:|

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:10
shakespeare schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:43:
wat is settle position precies op kraken ? ik heb nu een margin level van 40% wordt dus geliquideerd ben ik bang..
Settle position houdt in dat je de voor de margin positie geleende valuta direct terugbetaalt.

Bijvoorbeeld: je short 1 BTC bij een koers van 2700. Je leent dan 1 BTC, die verkocht wordt en er komt 2700 euro in je account waar je niet aan kunt komen.

Sluit je de positie op de normale manier, dan koop je 1 BTC terug (hopelijk voor minder dan 2700, maar indien nodig met de inzet van je onderpand), waarna deze wordt gebruikt om de lening terug te betalen. Alles wat overblijft is voor jou.

Kies je er echter voor om je positie te settlen, dan moet je 1 BTC in je account hebben (eventueel eerst storten), waarmee de lening wordt terugbetaald. De 2700 euro die je bij het openen van de positie hebt gekregen wordt vervolgens vrijgegeven als normaal saldo.

Het voordeel van deze optie is dat het sluiten van de positie geen handelsactie vereist, wat iets scheelt in kosten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Ethirty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:54:
Pfff, het blijft maar gaan met BTC vandaag. Weekenddip is vervangen door weekendmoon? :P

Als dit morgen ook zo doorgaat, wordt het maandag pas echt feest als er weer fiat beschikbaar is :o

Gaat zeker weer mooi :)
Helaas blijft ICN achter... Erger nog, zakt tegen volledige sentiment in weg.

Antshares/NEO natuurlijk wel interessant. Deze kan nu ook bij ICO van Agrollo gebruikt worden om te funden. Als NEO dezelfde weg gaat bewandelen in China als wat ETH in de westerse wereld deed, dan is de huidige koers natuurlijk peanuts. Ik blijf NEO kopen, downside -100% (net als in het casino). Upside, vele malen dat, 1000%. Met een behoorlijk betere kans dan in het casino...

EDIT: NEO gaat nu als een malle op bittrex, voorbij de 14$. Ik weet nog wel hoe dat met ETH ging. Op 20$ helaas verkocht, je denkt, veel hoger kan het niet. Maar 2 dagen niet opletten en het hele zwikkie passeert zo de 50$. Alsof het drietrapsraketten zijn 8)
Als bijkomend voordeel dat het al op veel Chineze exchanges te koop is. Zijn er überhaupt tweakers die deze munt al hadden voordat het aan de opmars begon? Dus op 30 cent? Wat een klappers kun je nog steeds maken in crypto zeg. Leek laatste tijd wat dood te bloeden.

[ Voor 23% gewijzigd door Timberly2 op 05-08-2017 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:54:

Toch vraag ik mij af hoe lang dit goed blijft gaan zo. Wanneer de BTC met een paar procent per dag stijgt gaat dit weken of maanden lang goed. Wanneer het met 10% of meer per dag gaat, gaat dat meestal maar een paar dagen goed tot dat er een flinke crash komt. Hoe sneller we omhoog gaan hoe harder we ook weer naar beneden gaan over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

Toch vraag ik mij af hoe lang dit goed blijft gaan zo. Wanneer de BTC met een paar procent per dag stijgt gaat dit weken of maanden lang goed. Wanneer het met 10% of meer per dag gaat, gaat dat meestal maar een paar dagen goed tot dat er een flinke crash komt. Hoe sneller we omhoog gaan hoe harder we ook weer naar beneden gaan over het algemeen.
Daar reken ik ook een beetje op. Nu nog instappen is met mijn geluk gewoon vragen om verlies.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ethirty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Nu nog instappen is met mijn geluk gewoon vragen om verlies.
Dat ligt eraan hoe lang je van plan bent om je Bitcoins vast te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Daar reken ik ook een beetje op. Nu nog instappen is met mijn geluk gewoon vragen om verlies.
Nu instappen is waarschijnlijk een slecht idee inderdaad. Het kan best dat we nog even flink omhoog blijven gaan, maar als ie dan klapt gaat het ook hard. Nu instappen kan wel als je op een exchange zit. Je zou dan bijvoorbeeld 10% of misschien nog meer kunnen pakken. Alleen als je niet op tijd verkoopt had je waarschijnlijk beter gewoon even kunnen wachten om lager in te kopen. Niet dat ik weet hoe dit precies zal gaan, maar in het verleden hebben we wat er nu gebeurt al vaak genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

mcdronkz schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Dat ligt eraan hoe lang je van plan bent om je Bitcoins vast te houden. :)
Daarom zeg ik ook 'met mijn geluk'. Als ik nu koop gaat de koers binnen een paar uur met >10% onderuit :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. Sterker nog ik heb net mijn PAY tokens verkocht met 40% winst (2 aug gekocht). De rest laat ik staan. Vanaf morgen (helaas) vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
Zat net even door z'n coin statistieken app te scrollen over wat een munt gedaan heeft in de afgelopen 7dagen uitgedrukt in %. Nou afgelopen week had je in ZUR moeten investeren :o deze is 2300% gestegen. Zou mijn god niet weten waar deze coin voor staat en blijf voorlopig bij de meer bekendere coins handelen maar soms zou willen dat je echt geld te veel hebt om gewoon in elke coin 1000euro te drukken om dat soort dingen mee te pakken
* The-Source keeps on dreaming :z

Overigens viel mij wel op dat er echt maar weinig coins in het rood waren...

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
The-Source schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:11:
Zat net even door z'n coin statistieken app te scrollen over wat een munt gedaan heeft in de afgelopen 7dagen uitgedrukt in %. Nou afgelopen week had je in ZUR moeten investeren :o deze is 2300% gestegen. Zou mijn god niet weten waar deze coin voor staat en blijf voorlopig bij de meer bekendere coins handelen maar soms zou willen dat je echt geld te veel hebt om gewoon in elke coin 1000euro te drukken om dat soort dingen mee te pakken
* The-Source keeps on dreaming :z

Overigens viel mij wel op dat er echt maar weinig coins in het rood waren...
Hier kan je het ook zien. Er zijn genoeg rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:04
antshares/neo blijft het ook aardig doen, dat heeft mogelijk te maken met de 8ste.

naamswijziging naar NEO is dan afgerond en lancering van Smart contract platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReynaertS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2022
Zag de vraag al een keer ergens voorbij komen alleen kan'm niet meer terug vinden, als iemand me er naar toe kan wijzen bedankt.
Ik vroeg me namelijk af of je je coins van de ene exchange kon sturen naar een andere exchange waar de koers t.o.v je gebruikelijke exchange hoger ligt om het daar te verkopen en om zo meer winst te pakken. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
NEO stijgt inderdaad hard vandaag. Ik snap alleen niet waarom Safe Exchange Coin, OmiseGO en TenX zo hard stijgen vandaag.

Verder heb ik een leuke coin gevonden die misschien ook wel interessant is (Unobtanium heeft hetzelfde groeipatroon als Litecoin):
https://coinmarketcap.com/currencies/unobtanium/

Daar zijn in de toekomst maar 250.000 coins van.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurianus op 05-08-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
waarom zou Lykke ineens omhoog knallen, goed nieuws ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
ReynaertS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:01:
Zag de vraag al een keer ergens voorbij komen alleen kan'm niet meer terug vinden, als iemand me er naar toe kan wijzen bedankt.
Ik vroeg me namelijk af of je je coins van de ene exchange kon sturen naar een andere exchange waar de koers t.o.v je gebruikelijke exchange hoger ligt om het daar te verkopen en om zo meer winst te pakken. Kan dit?
Bij coins waar de transactiesnelheid hoog genoeg is kan dat. Heb dit in het verleden gedaan met Stellar toen Polo wel eens bugs had. Ging hij daar 30% naar beneden en op Kraken gebeurde niets. Dus gekocht op Polo en binnen 2 minuten verkopen op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
neo_mkl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:02:
waarom zou Lykke ineens omhoog knallen, goed nieuws ergens?
Alles knalt omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Bitcoin Cash niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:56
ReynaertS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:01:
Staat gewoon in de TS:

Arbitrage - Verschillende exchanges hebben verschillende prijzen. Door het kopen van een cryptocurrency op een exchange waar deze goedkoop is en het verkopen op een andere exchange met een hogere prijs, is het mogelijk om wat geld te verdienen. Dit proces heet arbitrage en dit is uiteindelijk wat er voor zorgt dat de prijzen op goed functionerende exchanges steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Om arbitrage goed uit te voeren moet je de koop- en verkooporder zoveel mogelijk simultaan uitvoeren om te voorkomen dat de koers verandert tussen het uitvoeren van de twee orders. Om die reden is het belangrijk om op beide exchanges de juiste valuta's te hebben staan. Let op: Als een exchange problemen heeft met het verwerken van stortingen of opnames van een of meerdere valuta's, dan heeft dit een effect op de koers. Arbitrage is in dit geval niet (goed) mogelijk. Staar je dus niet blind op enkel de koersverschillen, maar ga ook na of de exchange volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Vind het gek dat mensen alweer praten over een grote crash. We hebben de vorige bear periode pas net een paar dagen verlaten. Iedereen verwachtte gigantische stijgingen, maar nu het ook gebeurd is het hoelang kan dit goed blijven gaan.. wacht maar tot Bitcoin weer aandacht trekt met nieuwe ATH nieuwsberichten op wereldwijde websites. Nieuwe stroom aan geld zal de markt weer inkomen en dan zal het allemaal nog sneller gaan gok ik.

Eerder dit jaar stegen Bitcoin en Ethereum ook gigantisch in een langdurig gunstigere periode, waarom zou dat nu niet weer kunnen? Of ben ik een beetje naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
Klopt maar het verloop is opmerkelijk en zo significant ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
keest12 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:14:
Vind het gek dat mensen alweer praten over een grote crash. We hebben de vorige bear periode pas net een paar dagen verlaten. Iedereen verwachtte gigantische stijgingen, maar nu het ook gebeurd is het hoelang kan dit goed blijven gaan.. wacht maar tot Bitcoin weer aandacht trekt met nieuwe ATH nieuwsberichten op wereldwijde websites. Nieuwe stroom aan geld zal de markt weer inkomen en dan zal het allemaal nog sneller gaan gok ik.

Eerder dit jaar stegen Bitcoin en Ethereum ook gigantisch in een langdurig gunstigere periode, waarom zou dat nu niet weer kunnen? Of ben ik een beetje naïef?
Ik heb het niet eens over een grote crash hoor. In het verleden is het alleen vaak zo geweest dat een flinke stijging met een nieuwe ATH altijd weer een flinke dip heeft gebracht. Vandaag heeft BTC zo'n 15% gedaan en dat is veel op 1 enkele dag. Dat kan best morgen ook weer zo zijn, maar hoe harder het omhoog gaat hoe groter de kans op een flinke dip. Een langzame stijging van 1 tot 3% per dag kan heel lang doorgaan, maar een stijging van 10% of meer word vaak gevolgt door een aardige val. Een crash is misschien een groot woord, maar een paar dagen lang 5 tot 10% er af kan zomaar gebeuren. Nogmaals, het hoeft niet perse, maar het is wel goed mogelijk en het verleden laat ook zien dat het vaak zo gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Timberly2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:38:
[...]

EDIT: NEO gaat nu als een malle op bittrex, voorbij de 14$. Ik weet nog wel hoe dat met ETH ging. Op 20$ helaas verkocht, je denkt, veel hoger kan het niet. Maar 2 dagen niet opletten en het hele zwikkie passeert zo de 50$. Alsof het drietrapsraketten zijn 8)
Als bijkomend voordeel dat het al op veel Chineze exchanges te koop is. Zijn er überhaupt tweakers die deze munt al hadden voordat het aan de opmars begon? Dus op 30 cent? Wat een klappers kun je nog steeds maken in crypto zeg. Leek laatste tijd wat dood te bloeden.
Yep, ongeveer op de helft van ICO prijs gekocht, volgens mij zat het toen rond $0.12. HODL!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOPb2fe.png

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
Jurianus schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:01:
NEO stijgt inderdaad hard vandaag. Ik snap alleen niet waarom Safe Exchange Coin, OmiseGO en TenX zo hard stijgen vandaag.

Verder heb ik een leuke coin gevonden die misschien ook wel interessant is (Unobtanium heeft hetzelfde groeipatroon als Litecoin):
https://coinmarketcap.com/currencies/unobtanium/

Daar zijn in de toekomst maar 250.000 coins van.
Grappige naam, ookwel een supergeleider onder kamertemperatuur (in Avatar). Maar ff serieus, wat biedt deze coin wat andere niet hebben, behalve dat deze relatief zeldzaam is?
Zit er een businessplan achter met potentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wat denken jullie van Signatum?

https://coinmarketcap.com/currencies/signatum/

https://signatum.io/

lekker gestegen vandaag en je kan er op dit moment heel makkelijk een hele hoop van minen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
neo_mkl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:26:
[...]

Grappige naam, ookwel een supergeleider onder kamertemperatuur (in Avatar). Maar ff serieus, wat biedt deze coin wat andere niet hebben, behalve dat deze relatief zeldzaam is?
Zit er een businessplan achter met potentie?
Dit:
"UNO is a SHA256 Proof of Work cryptocurrency unique for low inflation, scarcity, a fair launch and distribution. Just 250,000 Uno will ever be mined over 300 years. Unobtanium is merged mined with Bitcoin, resulting in a secure high-difficulty blockchain that is 3x faster than Bitcoin."

en dit:
"Uno is rare not only in the number coins issued, but also in it's fair launch and distribution. Uno was not pre-mined. The launch was pre-announced on Bitcointalk and is indisputably fair, with the first 1000 blocks mined at low reward to provide miners time to configure equipment. There is no POS inflation. There was no stealth or ninja launch of Uno.
Years after it's launch, Unobtanium remains a highly collectible cryptotoken that is accepted by merchants, traded on top cryptocurrency exchanges and supported by a wide range of services. Uno has active and experienced community known for being friendly and welcoming to newcomers."

Ik heb hem gewoon gekocht voor de lol en zie wel wat ermee gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jurianus schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Dit:
"UNO is a SHA256 Proof of Work cryptocurrency unique for low inflation, scarcity, a fair launch and distribution. Just 250,000 Uno will ever be mined over 300 years. Unobtanium is merged mined with Bitcoin, resulting in a secure high-difficulty blockchain that is 3x faster than Bitcoin."

en dit:
"Uno is rare not only in the number coins issued, but also in it's fair launch and distribution. Uno was not pre-mined. The launch was pre-announced on Bitcointalk and is indisputably fair, with the first 1000 blocks mined at low reward to provide miners time to configure equipment. There is no POS inflation. There was no stealth or ninja launch of Uno.
Years after it's launch, Unobtanium remains a highly collectible cryptotoken that is accepted by merchants, traded on top cryptocurrency exchanges and supported by a wide range of services. Uno has active and experienced community known for being friendly and welcoming to newcomers."

Ik heb hem gewoon gekocht voor de lol en zie wel wat ermee gebeurd.
Pokemon kaarten zijn een betere investering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11
spartacusNLD schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:37:
Wat denken jullie van Signatum?

https://coinmarketcap.com/currencies/signatum/

https://signatum.io/

lekker gestegen vandaag en je kan er op dit moment heel makkelijk een hele hoop van minen.
Goede korte termijn investering denk ik. Korte POW en alle coin specs zijn wel goed doordacht vind ik zelf (lees de white paper maar eens)

http://signatum.io/signatum_whitepaper.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

savale schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Goede korte termijn investering denk ik. Korte POW en alle coin specs zijn wel goed doordacht vind ik zelf (lees de white paper maar eens)

http://signatum.io/signatum_whitepaper.pdf
waarom zie je t als een korte termijn investering als je positief bent over de coin?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11
spartacusNLD schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

waarom zie je t als een korte termijn investering als je positief bent over de coin?
Nouja op korte termijn zal de waarde van signatum wel stijgen. Block halvingsmet een paar dagen en POS binnen een paar weken. De specs en spreiding van de coin op zich zien er goed uit, dus ik verwacht best wat waarde stijging aangezien de prijs echt wel laag is nog.
De lange termijn visie van signatum is mij nog niet echt duidelijk, dus dat is even afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

savale schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:55:
[...]
Nouja op korte termijn zal de waarde van signatum wel stijgen. Block halvingsmet een paar dagen en POS binnen een paar weken. De specs en spreiding van de coin op zich zien er goed uit, dus ik verwacht best wat waarde stijging aangezien de prijs echt wel laag is nog.
De lange termijn visie van signatum is mij nog niet echt duidelijk, dus dat is even afwachten nog.
Oke, van Block halvings en hoe dat werkt heb ik nog niet veel kaas gegeten. Daar ga ik me nog is in verdiepen. Ik mine nu wel zoveel ik kan en dan zet ik t wel om in bitcoin op een geschikt moment

maar block halving komt al met een paar dagen dus? damm :O

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
ica1984 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:26:
antshares/neo blijft het ook aardig doen, dat heeft mogelijk te maken met de 8ste.

naamswijziging naar NEO is dan afgerond en lancering van Smart contract platform
Waar staat deze coin op coinmarketcap? Ik zie geen NEO, wel NEOS. Ook geen Antshares, wel Antcoin.

There go the goddamn brownies.

Pagina: 1 ... 51 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).