[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sweet, thanks voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Ik baal er wel van dat ik zo "verstandig" geweest ben om alles op m'n Ledger te bewaren. Bij een eventuele volgende hard fork zorg ik in ieder geval er voor nog wat BTC op Bittrex te laten staan.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
speedyjules07 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:12:
Ik baal er wel van dat ik zo "verstandig" geweest ben om alles op m'n Ledger te bewaren. Bij een eventuele volgende hard fork zorg ik in ieder geval er voor nog wat BTC op Bittrex te laten staan.
Ja en dat is nu precies wat ze bij Bittrex willen bereiken met het uitstellen van BCC deposits :) Hoe meer BTC op hun exchange hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keest12 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Pff ik lees dit zoveel op forums, hoe kan dat toch.. Ik heb zelf ook 1 ETH aan BQX daar staan en maak me er toch wel zorgen over. Geen idee waar ik het ook anders heen kan sturen.. Geen zin om bij een gare exchange weer een account aan te maken etc. Weet namelijk niet of dat nou echt zoveel beter is..
Eerlijk gezegd hoor ik nooit iemand over een spontane leegroof van hun MEW. Geen van de honderden mensen die ik tegenkom in de diverse slacks hebben hier ooit last van gehad. De paar uitzonderingen waren mensen die toch voor een phishing-scam zijn gevallen of die door spyware / keylogger / hack / onveilig wifi-netwerk / gehackte ICO site / enzovoort hun gegevens onvrijwillig hebben 'gedeeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
MaZo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:25:
Iemand onlangs nog een EUR withdraw gedaan op Coinbase, Kraken, of Bittrex?
Ik wil cashen, maar lees her en der verhalen over SEPA betalingen die na 2 maanden nog steeds niet uitgevoerd zijn etc.
Gisteren op kraken nog een withdrawl gedaan, stond er vanmorgen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wel geinig, mijn withdrawal limit op Bittrex. Helaas heb ik niet zoveel BTC :P

ACCOUNT TYPE: LEGACY
DAILY WITHDRAWAL LIMIT: 1337 BTC :7

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk op 03-08-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Zo, meeste van m'n BCH verkocht voor iets boven de 0.1 BTC. Buy orders staan voor 60 stuks tegen 0.01 bij HitBTC en 99 stuks tegen 0.001 bij Kraken. Als het inderdaad zo diep keldert, pik ik ze mooi op om vast te houden voor het geval het toch nog ergens heen gaat in de toekomst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
PSA: If the blockchain doesn't stall, we will be opening $BCC up for deposits with 20 confs at ~9am PDT. @BittrexExchange
https://twitter.com/richiela/status/893120747261968385

Hm dat is 18:00 hier. Vrij snel dus. Alleen voordat je 20 confirms hebt ben je 2 dagen verder :+

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk op 03-08-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
[...]

Pff ik lees dit zoveel op forums, hoe kan dat toch.. Ik heb zelf ook 1 ETH aan BQX daar staan en maak me er toch wel zorgen over. Geen idee waar ik het ook anders heen kan sturen.. Geen zin om bij een gare exchange weer een account aan te maken etc. Weet namelijk niet of dat nou echt zoveel beter is..
Heb je de balans weleens gezien van BGX in je myetherwallet? Probeer anders nog een keer toe te voegen:

Contract Address: 0x5af2be193a6abca9c8817001f45744777db30756
Token Decimals: 8

Altijd myetherwallet via de eigen bookmark of favoriet openen! Een foutje heb je zo gemaakt.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Luuk schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

https://twitter.com/richiela/status/893120747261968385

Hm dat is 18:00 hier. Vrij snel dus. Alleen voordat je 20 confirms hebt ben je 2 dagen verder :+
Valt intussen ook wel mee. Mijn transactie van 12:12 UTC vanmiddag heeft inmiddels 11 confirms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Gisteravond had ik nog BCH voor 0.1152 BTC gekocht, vanmiddag voorlopig maar uitgestapt. Hele fork nasleep verhaal heeft me 88% met enkele transacties opgeleverd :P Voor nu blijf ik tot de deposts van BCH naar de exchanges op gang komt even weg bij BCH.
Voor nu zet ik op waves en ethereum in, ben benieuwd..

In ieder geval een lekker begin om weer met crypto handel aan de slag te gaan. Maar het zal wel beginnersgeluk geweest zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
KraveN schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:17:
Even een algemene vraag omdat ik benieuwd ben hoe andere tweakers dit hebben geregeld.

Hoe gaan jullie om met wallets? Voorheen liet ik eigenlijk alles (geen schokkende bedragen <1000) op een exchange staan, maar als je eigenlijk de coins voor een langere tijd wil vasthouden dan wil je het natuurlijk in een eigen wallet stoppen. Echter als ik het thuis in een wallet heb staan en ik zie de koers omhoog schieten en ik denk dat is een mooi moment om te verkopen dan kan ik er natuurlijk niet bij. Je zou dan een ledger mee kunnen slepen, echter die ondersteund bij lange na niet alle alt coins. Gisteren zag ik NXT bijna naar een ATH schieten, dus ik dacht dat is een mooi moment om te verkopen. Echter op dat moment kan ik niks :(

Hoe gaan jullie om met de wachtwoorden van de verschillende exchanges ? Maken jullie gebruik van bijvoorbeeld tools zoals lastpass ? en slaan jullie daar ook bijvoorbeeld je private keys, 12 word passphrase in op ?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Liep tegen hetzelfde probleem aan. Wat ik gedaan heb ik een Virtual Machine aangemaakt (VMWare Workstation Player - gratis) met daarin een installtie van Ubuntu. De VM staat op een usb-stick, enige wat ik nodig heb is een pc/laptop in de buurt, daarmee zijn de wallets bijna altijd bereikbaar binnen enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mklaassen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:11:
[...]

Liep tegen hetzelfde probleem aan. Wat ik gedaan heb ik een Virtual Machine aangemaakt (VMWare Workstation Player - gratis) met daarin een installtie van Ubuntu. De VM staat op een usb-stick, enige wat ik nodig heb is een pc/laptop in de buurt, daarmee zijn de wallets bijna altijd bereikbaar binnen enkele minuten.
Heb je daar nog extra dingen geregeld voor beveiliging? Of hoop je maar dat 'ie nooit gejat/verloren wordt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
MaZo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:25:
Iemand onlangs nog een EUR withdraw gedaan op Coinbase, Kraken, of Bittrex?
Ik wil cashen, maar lees her en der verhalen over SEPA betalingen die na 2 maanden nog steeds niet uitgevoerd zijn etc.
gisteren toevallig 5euro (test run) overgemaakt van Kraken, stond er vandaag op. klein bedrag ja, wellicht dat ze grotere hoeveelheden vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Heb je daar nog extra dingen geregeld voor beveiliging? Of hoop je maar dat 'ie nooit gejat/verloren wordt? ;)
Een beetje Linux kennis is zeker handig. Met Iptables kan je zelf een strenge firewall implementeren. Daarnaast zou ik even Googlen hoe Ubuntu zo veilig mogelijk in te stellen bijv. SSH root toegang uitzetten.
Encryptie van de systeempartie doen, of iig de home folder waar de wallets staan, en als laatste strerke wachtwoorden om i) in te loggen ii) voor elke wallet. Ik heb geen enkele zorg als ik m'n stick verlies :) we zijn tenslotte bezig met crypto-currencies he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door neo_mkl op 03-08-2017 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
mklaassen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Een beetje Linux kennis is zeker handig. Met Iptables kan je zelf een strenge firewall implementeren. Daarnaast zou ik even Googlen hoe Ubuntu zo veilig mogelijk in te stellen bijv. SSH root toegang uitzetten.
Encryptie van de systeempartie doen, of iig de home folder waar de wallets staan, en als laatste strerke wachtenwoorden om i) in te loggen ii) voor elke wallet. Ik heb geen enkele zorg als ik m'n stick verlies :) we zijn tenslotte bezig met crypto-currencies he ;)
Ik weet wel hoe je een linux machine moet beveiligen. Ik was vooral benieuwd of jij daar ook aandacht aan had besteed, dat bleek niet uit je eerdere post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46
ReynaertS schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Hoe doen daytraders het dan? Neem niet aan dat ze steeds dit bedrag willen betalen voor hun transacties :P
Ik mag hopen dat die met BTC betalen en gewoon in 1x een x aantal BTC op de exchange zetten en die vervolgens gaan gebruiken voor daytrading.
Of ze kwakken gelijk een x aantal euro op hun exchange en gaan daarmee daytraden.

Je hoeft niet direct all-in te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

D'r wordt nu toch aardig BCC gedumpt op Bittrex sinds die deposit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
spacer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:52:
D'r wordt nu toch aardig BCC gedumpt op Bittrex sinds die deposit mogelijk is.
Gek genoeg is de koers op Bittrex nog steeds hoger dan op HitBTC. Ik had eigenlijk verwacht dat de koers totaal zou instorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Gek genoeg is de koers op Bittrex nog steeds hoger dan op HitBTC. Ik had eigenlijk verwacht dat de koers totaal zou instorten...
Crypto is niet te voorspellen. BCC Orderboek (koop vs verkoop) is goed gevuld. Instorten? Niet vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Dus inkopen op hit & verkopen op Bittrex == gratis geld? :*)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
jimz93 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

Dus inkopen op hit & verkopen op Bittrex == gratis geld? :*)
Als je genoeg geduld hebt om de benodigde confirmations af te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Als je genoeg geduld hebt om de benodigde confirmations af te wachten ;)
Duurt dit zoveel langer dan bij BTC dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
jimz93 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Op dit moment wel. Hashrate is volgens mij maar een fractie van de BTC hashrate, terwijl de difficulty daar nog niet op is aangepast (zit wel een mechanisme voor ingebouwd, maar dat grijpt pas in als er minder dan x blokken in 12 uur zijn gemined). Sinds dinsdagmiddag zijn er pas een kleine 40 blokken gemined volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
jimz93 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

20 confirmations nodig bij Bittrex...
Heb mijn BCC 2 uur geleden opgestuurd, heb nu 1 confirmation....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
CheapTweak schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

20 confirmations nodig bij Bittrex...
Heb mijn BCC 2 uur geleden opgestuurd, heb nu 1 confirmation....
Ai, dat maakt het wel wat lastig inderdaad!

PS: ik snap werkelijk geen ene zak van die hitbtc! :X :X
probeer voor de BTC die in de wallet staan BCC te kopen maar krijg de hele tijd gezever dat ik te weinig funds heb. En nergens een knopje te bekennenom automatisch de max te selecteren oid 8)7 |:(

EDIT: Deze exchange had het geweldige idee om de gestorede valuta eerst apart naar trading te laten overschakelen... :')

[ Voor 42% gewijzigd door jimz93 op 03-08-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
De koers op Bitrex heeft nog 0 invloed van externe deposits. Er zijn nog lang geen 20 confirmations mogelijk geweest sinds 18.00. De koers is dus zelfs zonder een enkele deposit al flink gezakt. Wordt leuk morgenvroeg/middag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Janpietertje89 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:37:
De koers op Bitrex heeft nog 0 invloed van externe deposits. Er zijn nog lang geen 20 confirmations mogelijk geweest sinds 18.00. De koers is dus zelfs zonder een enkele deposit al flink gezakt. Wordt leuk morgenvroeg/middag :)
Hmja, goed punt. Gek genoeg is de koers op HitBTC juist aan het stijgen (0.13 inmiddels). Lijkt er een beetje op dat die koersen naar elkaar toe aan het bewegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 10:47
Wilde maandag m'n portfolio verdubbelen, ofwel huidige investeringen x2.
Uiteindelijk door gebrek aan tijd nu pas aan toegekomen, natuurlijk precies in die dagen grote groei op m'n Antshares en Waves. Misgelopen winst.

Nu aan het kijken naar OMG, heeft sterke groei afgelopen 3 dagen, weet iemand er meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hertog_Martin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:03:
Wilde maandag m'n portfolio verdubbelen, ofwel huidige investeringen x2.
Uiteindelijk door gebrek aan tijd nu pas aan toegekomen, natuurlijk precies in die dagen grote groei op m'n Antshares en Waves. Misgelopen winst.

Nu aan het kijken naar OMG, heeft sterke groei afgelopen 3 dagen, weet iemand er meer over?
Stond gisteren ook op het punt om m'n NEO/ANS inleg te verdubbelen, maar vond het wat duur voor 6,50. Had m'n eerste batch voor net geen 6 euro aangekocht. Dik spijt van uiteraard, maar ben blij dat de coin het goed doet. Zal vannacht wel een dikke dump komen weer als de Chinezen wakker worden. Morgenochtend maar alsnog m'n inleg plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
zou die bch cash nog stijgen? het lijkt allemaal te stabiliseren.. iets hoog ingekocht op 390,- dus.. ? ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
shakespeare schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:24:
zou die bch cash nog stijgen? het lijkt allemaal te stabiliseren.. iets hoog ingekocht op 390,- dus.. ? ??
Helaas is m'n glazen bol de laatste tijd wat mistig... :+

Ik verwacht nog steeds dat de bodem eruit gaat zogauw de deposits op bittrex (en later kraken) genoeg confirms hebben. Op dit moment wordt er nog steeds alleen maar gehandeld binnen de enkele exchanges die BCH netjes aan hun klanten hebben uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
hoe bedoel je bodem eruit gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Alles gaat maar omhoog, dit blijft niet goed gaan. Als alles straks voor iedereen verhandelbaar is, vermoed ik dat het nog wel eens sterk omlaag kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat wat nu de bodem is nog wel even flink wat lager kan. De meeste mensen willen er vanaf dus we zullen zien wat een stabiele waarde word de komende weken. Denk persoonlijk dat die veel lager zal worden dan wat het nu is. Mogelijk in de toekomst weer omhoog, maar voorlopig zijn er meer mensen die dumpen dan mensen die hoge bedragen willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

*Sigh...

Heb 4,7 eth bij BTC-E staan. Puur voor de fun en een beetje heen en weer traden als het leuk was. Jammer maar helaas ;w

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
marteltor schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

regel die je sowieso moet aanhouden en vrij simpel uit te voeren is: verplaats je normale bitcoin naar een nieuw adres. Zodoende heb je op dat nieuwe adres je BTC, en op je oude adres staan nog de toegekende BitcoinCash. Zo heb je beide valuta in een andere wallet met een andere private key.
Ok thanks voor de tip.
Moest vandaag weg vandaar de late reactie.
Morgen ben ik vrij, ga ik me er goed in verdiepen.
Wellicht komen er nog meer beginners vragen. -)

Gr, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
op HitBTC staat wel goede buy wall van BCC rond 0.05 BTC.
Ben benieuwd wat het gaat doen als de exchanges echt open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Je ziet op HitBTC wel precies wanneer er weer een block gevonden is. De koers is in 'n kwartiertje tijd weer van rond de 0.12 naar 0.09 gedaald,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
op coinbase ga je toch wel BCC krijgen voor je BTC: https://blog.coinbase.com...bitcoin-cash-8a67a7e8dbdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
1 januari 2018... Vraag me af of ze hun klanten dan opschepen met 'n pennystock _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 08:11
wel interessant om straks te zien hoeveel BCC er straks in de markt in omloop is. Theoretisch dus net zoveel als BTC, maar sommige exchanges doen al niet mee + genoeg lui die niet eens gehoord hebben van BCC en niks doen met de fork. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
savale schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:14:
wel interessant om straks te zien hoeveel BCC er straks in de markt in omloop is. Theoretisch dus net zoveel als BTC, maar sommige exchanges doen al niet mee + genoeg lui die niet eens gehoord hebben van BCC en niks doen met de fork. Wat denken jullie?
Zat ik me inderdaad ook af te vragen. Ik heb trouwens ook al geen idee hoeveel BTC er echt in omloop is. Er zal ook wel zat verstopt zitten in vergeten of verloren wallets. Best kans dat de hoeveelheid BCH straks hooguit de helft is van BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 25-09 08:11
anboni schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:22:
[...]

Zat ik me inderdaad ook af te vragen. Ik heb trouwens ook al geen idee hoeveel BTC er echt in omloop is. Er zal ook wel zat verstopt zitten in vergeten of verloren wallets. Best kans dat de hoeveelheid BCH straks hooguit de helft is van BTC.
de helft is ook ongeveer mijn gevoel.

BTC zit nu op ruim 16 milj waarvan ongeveer 2 tot 5 milj "kwijt" zal zijn
Hou je dus zo'n 6 a 7 milj BCC over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

996

Ook al zijn het er een stuk minder dan er BTC in omloop zijn: de prijs gaat toch wel naar beneden zo te zien...
Tegen de tijd dat ik ze uit mijn Bitgo wallet kan halen zullen ze niet veel meer waard zijn lijkt het.
Afwachten wat er de komende dagen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12:35

Cliffie

Trompetslet

Het valt me op dat de laatste dagen er eigen weinig omzet is in de alts... Iemand een verklaring?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Cliffie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:25:
Het valt me op dat de laatste dagen er eigen weinig omzet is in de alts... Iemand een verklaring?
Te druk met BTC/BCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 23:02
Hebben meer mensen last van storingen bij BL3P.eu? Bij mij is op dit moment de hele site niet bereikbaar.

edit: werkt inmiddels weer

[ Voor 12% gewijzigd door davasch op 04-08-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Heb 80% van mijn BCH verkocht voor 0.11BTC elk via Shapeshift met een gegarandeerde prijs.
Ik ben tevreden :) geen garantie dat de 20 confirmations die nodig zijn voor Bittrex op tijd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Hier kun je inmiddels ook je BCH verkopen (naar Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Valt intussen ook wel mee. Mijn transactie van 12:12 UTC vanmiddag heeft inmiddels 11 confirms ;)
BCH primaire verbetering was meer en snellere transacties toch?
sacrasme, voor de mensen die dat niet direct door hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Defector op 04-08-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
@FireFox1980 Erg zuur man, ik lees steeds vaker dat mensen hun coins kwijt raken op MEW. Ik kan je dan ook alleen maar adviseren om een Ledger wallet te kopen, omdat je daar thuis ook nog aan de knoppen moet zitten om de transactie te completeren. Ledger ondersteunt ook gewoon MEW.

Paar maanden terug, toen ik nog geen Ledger had, deed ik altijd offline transacties op MEW.
[...]

Zie hierboven. Het is een investering van maar 7 tientjes. Is het echt wel waard, je slaapt er namelijk beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Gisteren op kraken nog een withdrawl gedaan, stond er vanmorgen op.
Kan vouchen voor Kraken, al meer dan 5x withdrawal zonder problemen.
Een keer heeft het een week geduurd, maar dat was in een tijd van extreme drukte.
Andere withdrawals waren er binnen 24 uur (via SEPA)

*edit: wellicht dat het iets uitmaakt, tier 3 verified

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Defector schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

BCH primaire verbetering was meer en snellere transacties toch?
sacrasme, voor de mensen die dat niet direct door hebben.
Ondanks sarcasme, BCH heeft natuurlijk wel de difficulty van BTC geerfd terwijl er maar een fractie van de hashrate op actief is. Er is een correctiemechanisme ingebouwd, dus zogauw dat meer in balans is, zullen de transacties weer net zo snel gaan als met BTC (en misschien tijdens piektijden, die BCH naar mijn verwachting niet gaat kennen, iets sneller)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
En nu 4 dagen later is mijn BTC stash meer waard dan voor de fork en kan ik gratis zeer luxe op vakantie met dank aan BCH.
Ik vind het helemaal mooi. _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-08 15:10
Luuk schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:40:
Hier kun je inmiddels ook je BCH verkopen (naar Euro)
Het was inderdaad even mogelijke op Litebit, nu dus weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
LALA schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Het was inderdaad even mogelijke op Litebit, nu dus weer niet :?
Litebit is een broker, dus als de koers van BCH instort op de beurzen waar zij handelen, leggen ze de deposits gewoon stil. (Tenminste, lijkt me dat dat nu het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
Ik wil mijn BHC overzetten van Electron cash naar Bittrex. Met een kleine hoeveelheid heb ik het eerst geprobeerd. Bij nader inzien heb waarschijnlijk overgezet naar en BTC wallet ipv BHC. Hierdoor blijft de opdracht staan als unconfirmed.

Hoe kan ik dit herstellen?
Indien er een bepaalde tijd niets gebeurd, vervalt de transfer dan automatisch?

[ Voor 13% gewijzigd door Ballie2210 op 04-08-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
jelle. schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Litebit is een broker, dus als de koers van BCH instort op de beurzen waar zij handelen, leggen ze de deposits gewoon stil. (Tenminste, lijkt me dat dat nu het geval is).
Vanwege onderhoud zegt men. Maar dat komt daar vaak voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
LALA schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Vanwege onderhoud zegt men. Maar dat komt daar vaak voor
Litebit gooit de site in onderhoud wanneer hun winstmarges in gevaar komen. Ze liggen er vaker uit dan kraken. Ik kan mij niet voorstellen dat litebit meer te verwerken krijgt dan Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
Defector schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Litebit gooit de site in onderhoud wanneer hun winstmarges in gevaar komen. Ze liggen er vaker uit dan kraken. Ik kan mij niet voorstellen dat litebit meer te verwerken krijgt dan Kraken.
klopt, dat denk ik namelijk ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
Nu de storm rond BCH/BCC gaan liggen is, komt er eindelijk weer wat beweging in BTC ! Ik kijk al uit naar een nieuwe ATH :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
Ballie2210 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:56:
Ik wil mijn BHC overzetten van Electron cash naar Bittrex. Met een kleine hoeveelheid heb ik het eerst geprobeerd. Bij nader inzien heb waarschijnlijk overgezet naar en BTC wallet ipv BHC. Hierdoor blijft de opdracht staan als unconfirmed.

Hoe kan ik dit herstellen?
Indien er een bepaalde tijd niets gebeurd, vervalt de transfer dan automatisch?
Mail gestuurd naar Bittrex. Zij hebben het hersteld. Top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wacht al sinds gisteravond op het verwerken van mijn Litebit BCH aankoop en is nog steeds niet door. Status 'in behandeling'. Heb gebeld, zij verwijzen naar eoa -mij onbekende- achterliggende partij die de feitelijke levering moet doen. Deze partij komt niet over de brug. Dus ik ben geld kwijt, heb niet de coins en ook geen enkel idee wanneer ik ze krijg. En ondertussen glijdt de koers onderuit. Ben niet blij met de handelswijze van Litebit in dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik zat net even te spelen met een demo account op Plus 500. Ik had BTH geshort met een sluitingspositie op een 330 euro. Op het moment dat ik mijn positie opende was de koers ~305 euro. Toen werd mijn positie opeens automatisch gesloten, maar ik zie dat in die tijd de koers helemaal niet op 330 euro gestaan heeft.

Waarom is mijn shortpositie dan wel automatisch gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Helsie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:32:
Ik wacht al sinds gisteravond op het verwerken van mijn Litebit BCH aankoop en is nog steeds niet door. Status 'in behandeling'. Heb gebeld, zij verwijzen naar eoa -mij onbekende- achterliggende partij die de feitelijke levering moet doen. Deze partij komt niet over de brug. Dus ik ben geld kwijt, heb niet de coins en ook geen enkel idee wanneer ik ze krijg. En ondertussen glijdt de koers onderuit. Ben niet blij met de handelswijze van Litebit in dezen.
Dat de koers vandaag zou instorten viel natuurlijk wel te verwachten. De BCH deposits beginnen sinds vanochtend binnen te stromen op de verschillende exchanges dus is er ineens veel aanbod.
Ik zou altcoins ook liever direct op een exchange kopen dan bij een broker als Litebit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Luuk schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Dat de koers vandaag zou instorten viel natuurlijk wel te verwachten. De BCH deposits beginnen sinds vanochtend binnen te stromen op de verschillende exchanges dus is er ineens veel aanbod.
Ik zou altcoins ook liever direct op een exchange kopen dan bij een broker als Litebit moet ik zeggen.
Ik vind het ook niet erg dat ie daalt, dat trekt van zelf wel recht (hoop ik). ;-)
Maar ik hoop dat het op gang komen van de markt er in elk geval toe leidt dat ik zelf kan beschikken. Heb ik in elk geval het gevoel dat ik een keuze heb. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:17
Ik ben vandaag voor een groot deel van Poloniex naar Kraken gegaan. Tot nu toe vind ik Kraken echter zeer onoverzichtelijk. Bij Poloniex zie je bijvoorbeeld de altcoins in volgorde van hoogste handelsvolume naar laagste binnen 24 uur, een grafische weergave van de koers en je open orders/markt geschiedenis. Dit alles op één pagina.

Op Kraken moet je onder het tabje Accounts een order plaatsen. Om te weten wat de koers überhaupt is, moet ik een nieuw tabblad openen met de koers (Charts). Wil ik meer informatie zien over de koers, moet ik weer terug naar het overzicht om een order te plaatsen, om daarna op 'New Charting & Trading Tools Beta' te klikken.

Wanneer ik bijvoorbeeld ETH wil kopen, heb ik niet het idee om op basis van de laatste informatie (want ik moet enkele tabbladen open hebben) een moment te kiezen om een order te plaatsen. Ik vond het juist erg prettig werken in Poloniex en ben benieuwd of er ook een manier is om Kraken te gebruiken met wat minder omslachtige toegang tot overzichten/actuele statussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het verhaal omtrent ICN en ICNX nog vrij vaag... ben zelf in het bezit van een aantal ICN, maar vraag me nu af of, sinds de release van hun platform, aankoop van ICNX verstandig is?

Kortom, kan iemand mij uitleggen wat het verschil is in ICN en ICNX en waar ICNX te koop is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:21
Orangelights23 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:37:
Ik ben vandaag voor een groot deel van Poloniex naar Kraken gegaan. Tot nu toe vind ik Kraken echter zeer onoverzichtelijk. Bij Poloniex zie je bijvoorbeeld de altcoins in volgorde van hoogste handelsvolume naar laagste binnen 24 uur, een grafische weergave van de koers en je open orders/markt geschiedenis. Dit alles op één pagina.

Op Kraken moet je onder het tabje Accounts een order plaatsen. Om te weten wat de koers überhaupt is, moet ik een nieuw tabblad openen met de koers (Charts). Wil ik meer informatie zien over de koers, moet ik weer terug naar het overzicht om een order te plaatsen, om daarna op 'New Charting & Trading Tools Beta' te klikken.

Wanneer ik bijvoorbeeld ETH wil kopen, heb ik niet het idee om op basis van de laatste informatie (want ik moet enkele tabbladen open hebben) een moment te kiezen om een order te plaatsen. Ik vond het juist erg prettig werken in Poloniex en ben benieuwd of er ook een manier is om Kraken te gebruiken met wat minder omslachtige toegang tot overzichten/actuele statussen.
trade.kraken.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpaarhuis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03-2024

Computers are not intelligent, they just do what you say...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:17
Thanks! Ik ben toe aan weekend, dit was natuurlijk al honderden keren voorbij gekomen in dit topic, excuus!

Poloniex omtrent BCH voor degenen die het gemist hebben. Ze hopen vóór 14 augustus BCH uitgekeerd te hebben, maar weten nog niet of ze BCH ook accepteren op de exchange zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:38:
Ik vind het verhaal omtrent ICN en ICNX nog vrij vaag... ben zelf in het bezit van een aantal ICN, maar vraag me nu af of, sinds de release van hun platform, aankoop van ICNX verstandig is?

Kortom, kan iemand mij uitleggen wat het verschil is in ICN en ICNX en waar ICNX te koop is?
Met ICNX investeer je in een crypto portfolio (dat opgebouwd is uit verschillende munten, gekozen door Iconomi). Je belegd dus in een soort index fonds zonder dat je je zelf hoeft in te lezen over de coins en zonder dat je ze zelf hoeft te bewaren in een wallet. Dit met een relatief laag rendement omdat het laagdrempelig is om in te stappen. ICNX kopen kan momenteel alleen via Iconomi's eigen platform en later wellicht via exchanges.

ICN kun je zien als een investering in Iconomi als bedrijf, en die token wordt periodiek "terug" gekocht met de winst die Iconomi maakt met hun platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Met ICNX investeer je in een crypto portfolio (dat opgebouwd is uit verschillende munten, gekozen door Iconomi). Je belegd dus in een soort index fonds zonder dat je je zelf hoeft in te lezen over de coins en zonder dat je ze zelf hoeft te bewaren in een wallet. Dit met een relatief laag rendement omdat het laagdrempelig is om in te stappen. ICNX kopen kan momenteel alleen via Iconomi's eigen platform en later wellicht via exchanges.

ICN kun je zien als een investering in Iconomi als bedrijf, en die token wordt periodiek "terug" gekocht met de winst die Iconomi maakt met hun platform.
Is het met deze release ook mogelijk om je eigen portfolio te maken en aanbieden aan anderen?
Want toen ik keek spraken de huidige portfolio's mij niet aan. En presteren niet zoals mijn eigen portfolio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Defector schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Is het met deze release ook mogelijk om je eigen portfolio te maken en aanbieden aan anderen?
Want toen ik keek spraken de huidige portfolio's mij niet aan. En presteren niet zoals mijn eigen portfolio.
Nu in ieder geval nog niet. Je kan alleen icnx kopen. Zijn wel op zoek naar portfolio managers dus wellicht in de toekomst. Ik heb wat icnx gekocht om te kijken wat het platform doet, tot nu toe werkt het overzichtelijk, snel en soepel. En ja je haalt meer rendement met rechtstreeks een btc kopen, maar je loopt ook meer risico. Hoewel het in cryptoland toch redelijk gekoppeld is aan de btc. Dus ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op het portfolio van icnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:21
Defector schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Als je 100.000 euro meebrengt kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Weet iemand of het eigenlijk wel mogelijk is om Steem te transporten van Poloniex naar Bittrex? Ik heb lopen googelen, maar ik kom alleen uit op artikelen die uitleggen hoe je Steem van een exchange naar de Steemwallet overmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
GrazendeKoe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:29:
Weet iemand of het eigenlijk wel mogelijk is om Steem te transporten van Poloniex naar Bittrex? Ik heb lopen googelen, maar ik kom alleen uit op artikelen die uitleggen hoe je Steem van een exchange naar de Steemwallet overmaakt.
omzetten naar BTC dan transporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

Gisteren ontdekt dat ik via Chrome deze site kan casten naar mijn tv. 50" grafiekjes O+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
The dumpening zet nu wel aardig door trouwens. Ben wel benieuwd wat de bodemprijs gaat worden van BCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Luuk schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:00:
The dumpening zet nu wel aardig door trouwens. Ben wel benieuwd wat de bodemprijs gaat worden van BCH.
Sowieso onder de 200 dollar. Mogelijk zelfs rond de 100 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 13:46

l3p

www.^.nl

l3p schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:09:
Ik denk/hoop zelf dat straks alle alts iets omhoog schieten nadat de grote BCC dump begint. Waar moeten ze anders met al die BTC heen :P
Mijn 6 alts zijn allemaal 10-35% de lucht in gegaan na de dump :9

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
En dan zijn er nog steeds exchanges die nog geen BCH deposits hebben. Sinds vanochtend hebben finke hoeveelheden BCH hun 20 confirms gehaald op bittrex en de koers daar is ook behoorlijk gezakt. Kraken zit nog steeds rond de 0.1 BTC, maar dat zal vast ook anders worden zogauw ze daar deposits openstellen.

* anboni zet her en der maar buy orders neer voor 0.01 BTC O-) . De hele fork heeft me 3BTC opgeleverd die veilig staat (of in ieder geval zo veilig als bitcoin kan zijn ;) ). Met de rest voed ik die buy orders weer, zodat ik nog een leuk aantal achter de hand heb voor het geval het stiekem toch nog eens wat waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Thanx.... en dat ik het niet op een Ledger heb staan is mijn eigen dikke domme schuld. Die heb ik namelijk gewoon liggen. Erg drukke periode gehad, wilde het nog gaan doen.
GrazendeKoe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:37:
@FireFox1980 Erg zuur man, ik lees steeds vaker dat mensen hun coins kwijt raken op MEW. Ik kan je dan ook alleen maar adviseren om een Ledger wallet te kopen, omdat je daar thuis ook nog aan de knoppen moet zitten om de transactie te completeren. Ledger ondersteunt ook gewoon MEW.

Paar maanden terug, toen ik nog geen Ledger had, deed ik altijd offline transacties op MEW.

[...]

Zie hierboven. Het is een investering van maar 7 tientjes. Is het echt wel waard, je slaapt er namelijk beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Een hardware wallet vind ik nu onmisbaar. Ook ik liet hem de eerste weken "liggen". Nu heb ik elke coin die ik wil holden er op gezet; indien de hardware wallet deze ondersteund (momenteel gebruik ik een trezor). Ik heb namelijk nog geen exchange gevonden die ik "echt" vertrouw. De combinatie van betrouwbare, stabiele en snelle exchange met veel alts heb ik in ieder geval nog niet gevonden.

Garanties in de Crypto wereld zijn flinterdun als ze al bestaan. Gezond verstand en een investering van 100 dollar in een hw wallet kan ik iedereen die met crypto bezig is aanraden.

Dus handel op exchanges naar keuze (bij voorkeur meerdere). En doe hodln' op een hardware wallet!

[ Voor 20% gewijzigd door freak-ish op 04-08-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:41:
Een hardware wallet vind ik nu onmisbaar. Ook ik liet hem de eerste weken "liggen". Nu heb ik elke coin die ik wil holden er op gezet; indien de hardware wallet deze ondersteund (momenteel gebruik ik een trezor). Ik heb namelijk nog geen exchange gevonden die ik "echt" vertrouw. De combinatie van betrouwbare, stabiele en snelle exchange met veel alts heb ik in ieder geval nog niet gevonden.

Garanties in de Crypto wereld zijn flinterdun als ze al bestaan. Gezond verstand en een investering van 100 dollar in een hw wallet kan ik iedereen die met crypto bezig is aanraden.

Dus handel op exchanges naar keuze (bij voorkeur meerdere). En doe hodln' op een hardware wallet!
Ik heb een backup van de wallets, seeds en privatekeys. Geen hardwarewallet nodig dan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:04:
[...]

Ik heb een backup van de wallets, seeds en privatekeys. Geen hardwarewallet nodig dan hoor.
Bijkomend voordeel van de trezor (weet niet voor andere hw wallets) is dat deze extra bevestiging vraagt, deze gaat niet via keyboard maar via de trezor zelf.

Ik hoef niks in te toetsen op mijn kb, zelfs "valse/phising" sites werken niet met de trezor. Er is wel een pincode op de trezor die ik met mijn kb moet opgeven maar de nummers verschuiven steeds van locatie.

[ Voor 21% gewijzigd door freak-ish op 04-08-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:04
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Bijkomend voordeel van de trezor (weet niet voor andere hw wallets) is dat deze extra bevestiging vraagt, deze gaat niet via keyboard maar via de trezor zelf.

Ik hoef niks in te toetsen op mijn kb, zelfs "valse/phising" sites werken niet met de trezor. Er is wel een pincode op de trezor die ik met mijn kb moet opgeven maar de nummers verschuiven steeds van locatie.
En wat als je HW wallet stuk gaat?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Team-RiNo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Dan kun je je seed gebruiken. Je hebt dan wel een andere trezor nodig.

Gelukkig had trezor een mooie aanbieding voor 3 stuks ;)

[ Voor 11% gewijzigd door freak-ish op 04-08-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Team-RiNo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Heel scherp, dat is nu precies het zwakke punt van een HW wallet, hij heeft nog steeds een backup seed die net zoals elke seed/private key gestolen kan worden en waarmee al je cryptocurrency gejat kan worden.

Een HW wallet is in geen enkel opzicht veiliger dan een offline paper wallet.
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:23:
[...]

Dan kun je je seed gebruiken. Je hebt dan wel een andere trezor nodig.
Ja en dus kan elke persoon die je seed buitmaakt al je cryptocurrency jatten. Wat is hier dan veiliger aan dan een offline paper wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ik weet niet wat voor soort problemen Polo heeft gehad of nog steeds heeft. Het traden is een stuk langzame dan voor de storing van 2 aug. Ondertussen doe ik nog dagelijks een withdraw naar Bittrex.

[ Voor 14% gewijzigd door Zhou op 04-08-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:04
Zhou schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:27:
Ik weet niet wat voor soort problemen Polo heeft gehad of nog steeds heeft. Het traden is een stuk langzame dan voor de storing van 2 aug. Ondertussen doe ik nog dagelijks een withdraw naar Bittrex.
Polo zou ik zelf ver vandaan blijven gezien alle berichtgeving er omheen en de meer dan regelmatige storingen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Team-RiNo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Polo zou ik zelf ver vandaan blijven gezien alle berichtgeving er omheen en de meer dan regelmatige storingen.
Dat gaat niet zo snel als je maar 2000USD per dag mag weghalen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freak-ish
Janpietertje89 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:24:
[...]

Heel scherp, dat is nu precies het zwakke punt van een HW wallet, hij heeft nog steeds een backup seed die net zoals elke seed/private key gestolen kan worden en waarmee al je cryptocurrency gejat kan worden.

Een HW wallet is in geen enkel opzicht veiliger dan een offline paper wallet.
[...]

Ja en dus kan elke persoon die je seed buitmaakt al je cryptocurrency jatten. Wat is hier dan veiliger aan dan een offline paper wallet?
De seed werkt alleen met een trezor. Ik heb de seed dan ook niet in huis. Veel succes voor diegene die de seed vind en deze wilt ontcijferen (seed en trezor zijn nooit bij elkaar, dat is het zelfde als je pin code op je credit card schrijven).

Maar qua seed heb je gelijk, het is gelijk aan een paper wallet. Wat de hw wallet extra doet voor mij is een bevestiging per transactie. Daarnaast kan ik de trezor meenemen en als ik die kwijt raak zit er nog een 8 cijferige pin op. Die heb je natuurlijk niet met je papiertje.

[ Voor 5% gewijzigd door freak-ish op 04-08-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Voor mij is wat ik nu doe net zo veilig en net zo handig. Bijvoorbeeld ook nog los de privatekeys backuppen vind ik veel veiliger dan een hardwarewallet. Met die privatekeys kan je ook over 15 jaar nog bij je coins in verschillende programma's die nu nog niet eens bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

De seed werkt alleen met een trezor. Ik heb de weer ook niet in huis. Veel succes voor diegene die de seed vind en deze wilt ontcijferen (seed en trezor zijn nooit bij elkaar, dat is het zelfde als je pin code op je credit card schrijven).

Maar qua seed heb je gelijk, het is gelijk aan een paper wallet. Wat de hw wallet extra doet voor mij is een bevestiging per transactie. Daarnaast kan ik de trezor meenemen en als ik die kwijt raak zit er nog een 8 cijferige pin op. Die heb je natuurlijk niet met je papiertje.
Njah dat 'papiertje' kan natuurlijk ook prima op een usb stick van 2 euro met een 8 cijferige pin erop :P

Natuurlijk als je voor 10k+ aan crypto hebt en actief handelt dikke prima dat je hier in investeert. Maar om nu iedereen die 1 of 2k aan coins heeft direct 5-10% van de waarde te laten investeren in een hardware wallet vind ik toch echt overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Points taken: zet de investering in verhouding TOV je waarde van je portefeuille. En ieder voor zich.

Ik ga in ieder geval niet meer door het leven zonder hw wallet. En ook die doet niks anders dan toegang geven tot een stuk op de blockchain, dus dat werkt ook over 15 jaar.

Wat ik wilde zeggen is laat bij hodln' niet alles op een exchange staan, een hw wallet is daarbij een van de oplossingen, deze stelt je in staat toch nog steeds snel handelen zonder papieren mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:42:
Ik ga in ieder geval niet meer door het leven zonder hw wallet. En ook die doet niks anders dan toegang geven tot een stuk op de blockchain, dus dat werkt ook over 15 jaar.
Je hebt de coins op 1 plek staan, wat voor mij gewoon niet veilig is. Door het op een andere manier te backuppen kan je de coins op 3 plekken hebben staan en heb je ze dus ook nog als je huis afbrand of je hardwarewallet gestolen of vermist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Je hebt de coins op 1 plek staan, wat voor mij gewoon niet veilig is. Door het op een andere manier te backuppen kan je de coins op 3 plekken hebben staan en heb je ze dus ook nog als je huis afbrand of je hardwarewallet gestolen of vermist is.
Coins staan online. Sterker nog, je hebt toegang tot een stukje blockchain, je hebt de coin niet eens.

Een hw wallet is een extra stukje beveiliging tussen online toegang en een paper wallet (met nog eens een pincode).

De seed, zoals ik zei, ligt natuurlijk niet in het zelfde huis. En ook al staat op deze trezor niet veel, ik blijf voorstander van een hw wallet vanwege deze extra laag van beveiliging. Sterker nog, als je mijn seed hebt kun je nog steeds niks als je geen cleane trezor hebt (en wat extra info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

Als je maar een bescheiden bedrag investeert, met een bescheiden rendement, hoe zien jullie dan de kosten van het in een eigen wallet bewaren?

Als ik het goed begrijp betaal je een fee aan de exchange voor opnemen en een fee voor het storten? En dan zit je nog met de vertraging in het overboeken, mocht je opeens willen handelen.

Hanteren jullie voor jezelf een max die je op een exchange wil hebben? Kraken wordt als betrouwbaar gezien, maar je ziet de laatste tijd hoe snel een exchange ineens kan veranderen/offline gaan. Het gaat mij met name om de afweging risico/kosten.

Overigens een leuk rendement gehaald door BCH. Nu BTC ook weer in de lift zit, toch 40% winst op mijn inleg. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 04-08-2017 19:13 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 50 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).