[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46
Bonez0r schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Ik heb net een screenshot genomen:

[afbeelding]

Waar is de enorme buy wall? In totaal staat er minder dan 1000 BTC aan buy orders. Dat stelt echt niks voor. Als ik nu kijk dan staat er omgerekend tot een prijs van 100 USD maar iets van 700 BTC aan buy orders. Dat zijn volumes die op een normale dag in BTC in een paar uur verhandeld worden. Als de exchanges deposits gaan toestaan dan is er uiteraard geen sprake meer van een "normale dag", dus dan kunnen de buy orders in het orderbook in minuten weggevaagd zijn.
In welk totaal kijk jij dan als ik vragen mag?

Op alleen al Bittrex staat een buy wall van meer dan 2300 BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allen,

Toch even een vraag. Want blijf die hele vork een vreemd verhaal vinden.

Ik begrijp dat iedereen die een wallet heeft met een private key, ook een zelfde hoeveelheid bitcoin cash heeft gekregen.

Maar nu komt het er zijn ook mensen die hun bitcoin bij exchange hebben staan. En de meeste exchanges supporten geen bitcoin cash.

Wat is er in godsnaam gebeurt met de bitcoin cash tokens die ge-airdropped zijn op deze adressen.
Hoe kan het dat het aantal Bitcoin en Bitcoin Cash gelijk is terwijl er wallets en exchanges zijn die geen bitcoin cash ondersteunen.

Tevens zou dit moeten betekenen dat er dus uiteindelijk minder bitcoin cash tokens zijn dan bitcoin.
Maar volgens coinmarketcap is het verschil er eigenlijk niet. 16,484,237 BTC vs 16,482,138 BCH

Wat denken jullie

1. Burned
2. Achtergehouden door de exchanges, die wel beschikken over de private keys van de wallets in hun exchange
3. Retour naar de Bitcoin Cash developers
4. anders ?

En verder nog iets. Hoe kan er nu uit het niets in een keer $7,856,491,036 worden geairdropped.
Ik begrijp dat de waarde van de token is wat de gek er voor geeft. Maar je zou zeggen dat dit bedrag niet bij de market cap moeten worden opgeteld maar juist van de totale market cap moet worden afgetrokken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Op ViaBTC is de verhouding ook 1:2, zie: https://www.viabtc.com/quot/depth?currency=btc&dest=bcc

Het klinkt heel leuk, maar zolang er niet eens voldoende capaciteit is om de munt te minen heb ik een hard hoofd in de levensvatbaarheid van de munt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhou schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Bij Kraken heb ik een verkooplimiet gezet, anders ga ik het niet verkopen. Rustig aan dus.

Als je wilt kopen moet je vooral bij Kraken zijn, het schilt de helft! Nu 0.18 vs 0.31 BTC per BCC.
Ja traden kan wel. heb een testaankoop van 0,50 cent gedaan. Hoopte eigenlijk dat hiermee automatisch een BCC wallet gecreeerd zou worden maar is niet het geval.

Hoe kom je achter het adres van de BCC. Of alleen fiat traden mogelijk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
[...]

Ik vraag me uberhaupt af hoe jullie een orderboek lezen. Als ik door de bids heen scroll (in de pagina's) verspringt alles zo snel dat ik niet eens iets goed kan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ik vraag me uberhaupt af hoe jullie een orderboek lezen. Als ik door de bids heen scroll (in de pagina's) verspringt alles zo snel dat ik niet eens iets goed kan aflezen.
Dat heb ik nu ook, ik ben ook alle berichten hier aan het anyliseren en vraag me ook af waar kijken ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ja traden kan wel. heb een testaankoop van 0,50 cent gedaan. Hoopte eigenlijk dat hiermee automatisch een BCC wallet gecreeerd zou worden maar is niet het geval.

Hoe kom je achter het adres van de BCC. Of alleen fiat traden mogelijk nu.
BCC (Kraken gebruikt BCH) staat niet eens bij in het withdraw menu. Wachten op de tweet.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:00:
Maar nu komt het er zijn ook mensen die hun bitcoin bij exchange hebben staan. En de meeste exchanges supporten geen bitcoin cash.

Wat is er in godsnaam gebeurt met de bitcoin cash tokens die ge-airdropped zijn op deze adressen.
Is "airdroppen" hier de juiste term? (oprechte vraag)
Hoe kan het dat het aantal Bitcoin en Bitcoin Cash gelijk is terwijl er wallets en exchanges zijn die geen bitcoin cash ondersteunen.
Tevens zou dit moeten betekenen dat er dus uiteindelijk minder bitcoin cash tokens zijn dan bitcoin.
Maar volgens coinmarketcap is het verschil er eigenlijk niet. 16,484,237 BTC vs 16,482,138 BCH
Maakt toch niet uit? In den beginne was er 1 BTC wallet en oneindig veel niet-bestaande wallets die BTC niet ondersteunden. Het aantal coins wordt daar toch niet door bepaald?

Wat je wel hebt, is dat er een hoop "unclaimed" (ook niet de juiste term) BCH's zullen zijn omdat de BTC op exchanges stonden die BCH niet ondersteunen, of in wallets van users die niet weten wat BCH is, of in wallets van users die hun key vergeten zijn,... Het aantal BCH is dan niet minder, ze zijn gewoon van niemand i.e. verloren (maar niet verwijderd).

En ja het kan gerust zijn dat die exchanges de BCH dan zelf claimen, want het zijn nog altijd hun keys...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51
Ik begrijp dat iedereen die een wallet heeft met een private key, ook een zelfde hoeveelheid bitcoin cash heeft gekregen.
"Gekregen" hoort daar niet. Iedereen met een BTC private key heeft sinds gisteren een gelijke hoeveel BCH.
1. Burned
2. Achtergehouden door de exchanges, die wel beschikken over de private keys van de wallets in hun exchange
3. Retour naar de Bitcoin Cash developers
4. anders ?
Strikt genomen is het natuurlijk optie 2. De private keys van de exchanges "bevatten" sinds gisteren ook BCH gelijk aan de hoeveelheid BTC die erin zat. Het zal van de intenties en instelling van de beheerders van de exchange afhangen hoe ze hiermee omgaan als BCH daadwerkelijk aanslaat.
En verder nog iets. Hoe kan er nu uit het niets in een keer $7,856,491,036 worden geairdropped.
Ik begrijp dat de waarde van de token is wat de gek er voor geeft. Maar je zou zeggen dat dit bedrag niet bij de market cap moeten worden opgeteld maar juist van de totale market cap moet worden afgetrokken. 8)7
Wikipedia: Tulpenmanie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online

Het is een semi airdrop. Normaal gaat er geen bedrag vanaf bij een normale airdrop.

Vandaag was de volume bijna 300 miljoen Euro. Totale market cap is ongeveer 6 miljard. Onderliggende waarde is 1 op 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Q over de BCH "block time", of wat de juiste term mag zijn.

Het duurt nu 12u voor er een block gevonden wordt, dat wil zeggen dat van zodra exchanges hun wallets open zetten, het nog 12u kan duren voor je deposit daar aan komt, of ben ik hier al mis?
En dat het nog x-aantal keer 12u kan duren voor de tx effectief confirmed staat. Die "confirmation depth" is niet bij iedereen gelijk. Dus bij de exchange die het minst confirmations vereist, kakt de koers het eerst in elkaar. Klopt dat ongeveer wat ik zeg of is het zever?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
GrazendeKoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ik had de bron onder het plaatje gezet, hier kijk ik dus. Je moet alleen even op het tabje order book klikken om de grafische weergave te zien (standaard staat ie op timeline). Verder heb ik in het drop down menu "all" gekozen om het hele orderbook te zien.
[...]

Kun je uitleggen waar je dan kijkt? Ik kijk ook op Bittrex maar blijkbaar zien we iets totaal verschillends. Kijk je op https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-BCC? Ik zie daar nog steeds maar 1000 BTC aan buy orders staan. En dat is tot aan 1 satoshi. Zoals ik al zei dat stelt echt niks voor.

Ah, ik zie al waar je kijkt. Jij kijkt bij de rode pijl, ik bij de blauwe:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u6HmGP6.png

Geen idee wat dat getal bij de rode pijl voorstelt. Op de laatste pagina van het orderbook staat toch echt een sum van rond de 1000 BTC bij een prijs van 1 satoshi (blauwe pijl), wat overeenkomt met de grafische weergave van het orderbook. Weet iemand wat dat andere getal voorstelt, want nu ben ik benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Bonez0r op 02-08-2017 20:44 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:50
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:27:
Dus bij de exchange die het minst confirmations vereist, kakt de koers het eerst in elkaar. Klopt dat ongeveer wat ik zeg of is het zever?
Waarschijnlijk wel, maar wat maakt het uit? Of het nou exchange A of B is, jij zal niet de enige zijn die zijn BCH daar wil storten.

Of had je wat anders in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:17
Meer mensen waarbij Poloniex een error geeft en de homepage niet start?

Hierboven werd een interessante vraag gesteld door @Verwijderd, wat doen de exchanges nou met de BCC die ze krijgen omdat zij private keys hebben? Ik kan me voorstellen dat dit om duizenden coins gaat. Op Twitter komt af en toe de vraag naar voren wanneer mensen hun BCC kunnen 'claimen' (ik weet dat dit niet de juiste benaming is), maar zonder reactie van Poloniex.

Erg merkwaardig allemaal. Ik was op vakantie en heb bewust het nieuws minder gevolgd. Wat betreft de splitsing verwachtte ik er niet veel van en heb bewust een aantal cryptocoins gekocht met BTC, waardoor ik weinig in mijn private wallet had staan zowel privé als op een exchange. Desalniettemin vind ik de communicatie vanuit Poloniex erg slecht en is het een reden voor mij om weg te gaan, ook al staan verschillende cryptocoins in de min. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Orangelights23 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Desalniettemin vind ik de communicatie vanuit Poloniex erg slecht en is het een reden voor mij om weg te gaan, ook al staan verschillende cryptocoins in de min. Hoe denken jullie hierover?
Het maakt me erg zenuwachtig. Ik heb nogal veel op Polo staan. Al een paar dagen ben ik bezig er zoveel mogelijk weg te halen, maar door de dagelijkse limiet gaat dit erg langzaam. Die aanpassing van hun Terms of Use voedt alleen maar de geruchten. En nu een connection error en de laatste twitter update is van 24 juli. Ze zijn of ontzettend incompetent of ze zijn er nu echt met het geld vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 00:10
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:27:
Q over de BCH "block time", of wat de juiste term mag zijn.

Het duurt nu 12u voor er een block gevonden wordt, dat wil zeggen dat van zodra exchanges hun wallets open zetten, het nog 12u kan duren voor je deposit daar aan komt, of ben ik hier al mis?
En dat het nog x-aantal keer 12u kan duren voor de tx effectief confirmed staat. Die "confirmation depth" is niet bij iedereen gelijk. Dus bij de exchange die het minst confirmations vereist, kakt de koers het eerst in elkaar. Klopt dat ongeveer wat ik zeg of is het zever?
Er zijn de laatste 2 uur weer 4 BCH blocks gemined. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Bonez0r schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:53:
[...]

Het maakt me erg zenuwachtig. Ik heb nogal veel op Polo staan. Al een paar dagen ben ik bezig er zoveel mogelijk er weg te halen, maar door de dagelijkse limiet gaat dit erg langzaam. Die aanpassing van hun Terms of Use voedt alleen maar de geruchten. En nu een connection error en de laatste twitter update is van 24 juli. Ze zijn of ontzettend incompetent of ze zijn er nu echt met het geld vandoor.
Het komt weleens voor dat Polo offline gaat om de database aan te passen (BCC?) of is het weer DDOS aanval?

Deze maand haal ik alle altcoins weg bij Polo. Hun dagelijkse limiet is ook nog dynamisch! Als je iets afhaalt en daarna (binnen 24uur) die zelfde munt gaat stijgen dan gaat je limiet gewoon mee! Daarom durk ik nooit meer dan 90% van 2000USD weg te halen. On hold betekent geen service!

Edit: een tweet!

We're aware of the connectivity issues and are working to resolve them.

[ Voor 7% gewijzigd door Zhou op 02-08-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:17
Zhou schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

Het komt weleens voor dat Polo offline gaat om de database aan te passen (BCC?) of is het weer DDOS aanval?

Deze maand haal ik alle altcoins weg bij Polo. Hun dagelijkse limiet is ook nog dynamisch! Als je iets afhaalt en daarna (binnen 24uur) die zelfde munt gaat stijgen dan gaat je limiet gewoon mee! Daarom durk ik nooit meer dan 90% van 2000USD weg te halen. On hold betekent geen service!
Ik wilde vandaag toevallig beginnen om langzaam alles weg te doen naar Kraken, maar daar kwam ik ook al niet op. Gaat lekker dit, 0 communicatie vanuit grote exchanges zorgen ervoor dat het vertrouwen nooit zal stijgen. Belachelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Orangelights23 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:40:

Hierboven werd een interessante vraag gesteld door @Verwijderd, wat doen de exchanges nou met de BCC die ze krijgen omdat zij private keys hebben? Ik kan me voorstellen dat dit om duizenden coins gaat. Op Twitter komt af en toe de vraag naar voren wanneer mensen hun BCC kunnen 'claimen' (ik weet dat dit niet de juiste benaming is), maar zonder reactie van Poloniex.

Erg merkwaardig allemaal. Ik was op vakantie en heb bewust het nieuws minder gevolgd. Wat betreft de splitsing verwachtte ik er niet veel van en heb bewust een aantal cryptocoins gekocht met BTC, waardoor ik weinig in mijn private wallet had staan zowel privé als op een exchange. Desalniettemin vind ik de communicatie vanuit Poloniex erg slecht en is het een reden voor mij om weg te gaan, ook al staan verschillende cryptocoins in de min. Hoe denken jullie hierover?
Bij mij werkt polo ook niet.

Volgens mij beseffen veel mensen niet dat de private keys bepalen wie de eigenaar is van de betreffende coin. Dit is bij vrijwel elke coin het geval. Als een exchange de private key bezit (wat vaak het geval is) kunnen ze er in principe mee doen wat ze willen.

Een goede exchange zal de BCC delen met zijn gebruikers. Volgens mij hebben de meeste exchanges dat ook gedaan. Ik weet verder weinig over de communicatie vanuit polo. Maar als ze voor 1 aug niks hebben aangegeven wat ze gaan doen met BCC is dat al een dikke red flag.

Sowieso is het niet echt slim om coins online te laten staan op een exchange. Aan de andere kant is het noodzakelijk om te kunnen traden. Ik heb al eens alles verloren omdat ik al mijn coins op cryptsy had laten staan. En net voordat het nieuws van BTC-E naar buiten kwam heb ik alles lokaal neergezet. Anders was ik die coins waarschijnlijk ook kwijt geweest.

Wat ik geleerd heb is dat je in cryptoland vrijwel elke dag op de hoogte moet zijn van alles wat er speelt. Anders mis je echt een hele hoop.

Veel exchanges hebben een dramatische customer support. Vooral kleine exchanges laten helemaal niks van zich horen. Hier zit echt nog een gat in de markt. Helaas is het opzetten van een exchange niet zo simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
had vanmiddag mn bcc moeten verkopen.. nu is hij weer gezakken tot onder aankoop hahah.. verwachten jullie nog een stijging of blijft hij stabiel rond de 300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bartske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

Lees de eerste comment van dit artikel eens: nieuws: Bitcoin Cash ontstaat naast bitcoin na hard fork

Zoals gewoonlijk in cryptoland wordt er weer flink gemanipuleerd etc. Dat is leuk als je er op kan meeliften, maar uiteindelijk belandt het meeste geld gewoon in de zakken van de grootste jongens. Hoop dat iedereen dit zich ook bedenkt hier.
Ik denk dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Van 220 om middernacht naar 680 om half drie en nu inmiddels gedaald tot € 280. Er wordt serieus gedumpt nu, veel meer dan vanmiddag.

Als straks de grote jongens deze coins kopen en anderen willen meeliften kunnen zij alsnog de stekker eruit trekken. :o

Of wordt de markt gewoon gereedgemaakt voor Azië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
shakespeare schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:06:
had vanmiddag mn bcc moeten verkopen.. nu is hij weer gezakken tot onder aankoop hahah.. verwachten jullie nog een stijging of blijft hij stabiel rond de 300 ?
Ik verwacht eigenlijk alleen een daling. Hoe meer mensen toegang tot hun munten krijgen en deze kunnen gaan verhandelen hoe lager de koers word. Een munt heeft support en vertrouwen nodig om omhoog te gaan. Op dit moment zien veel mensen het juist als gratis geld en word het gedumpt in plaats van dat mensen het willen houden voor de toekomst. Op korte termijn handelen hiermee is ook erg link.

Er zal vast over een tijdje een stabiele waarde gevonden worden, voor zover dat met crypto mogelijk is, maar tot die tijd zie ik het eigenlijk alleen omlaag gaan en niet omhoog.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 02-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bij HitBTC (een van de weinige exchanges met BCC-deposit mogelijkheid en "maar" 2 confirmations nodig) zie je na elk gemined block de BCC-koers zo'n beetje halveren. :P

0.05 BTC daar nu.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Op HitBTC zie ik de koers inderdaad gestaag dalen met af en toe een opleving. Paar uur geleden stond het op ~0.15 (BCH/BTC), toen ze de vereiste confirms verlaagden naar 2 ging het binnen een uur naar 0.10-0.09. Heeft even een opleving naar 0.11 gehad en zit nu op 0.05. Ik heb er een paar BCH heen gesluisd om er een beetje met trading te spelen (nooit eerder gedaan met cryptocoins), maar ik verwacht daar niet heel veel van. Zit nog te twijfelen of ik m'n hele BCH bezit nog ga verkopen of maar gewoon vasthouden en zien of het ooit nog wel ergens heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

De afgelopen dagen alles met veel interesse gevolgd maar helaas niets kunnen doen met BCH.
Ik heb BTC in een offline wallet maar zat vandaag en gisteren in België voor mijn werk.
Helaas pindakaas. Dan maar HODL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heb nu mijn BCC omgezet in BTC op ViaBTC, maar dat voelt nog allerminst als zeker. Mijn BTC saldo wordt langzaam maar zeker opgebouwd, alsof ze een soort zekerheidspremie inbouwen. Dat zal ongetwijfeld liggen aan het gebrek aan confirmations, maar dat verklaart niet waarom het getal soms omhoog en soms weer omlaag gaat.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Krisp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

Op ViaBTC is de verhouding ook 1:2, zie: https://www.viabtc.com/quot/depth?currency=btc&dest=bcc

Het klinkt heel leuk, maar zolang er niet eens voldoende capaciteit is om de munt te minen heb ik een hard hoofd in de levensvatbaarheid van de munt.
Klopt, zo zal vast wel (als je ziet hoeveel net hash het al heeft, en dan niet in verhouding van, maar het totaal) meer miners gaan switchen (dit is nooit instant of in dit geval binnen 1-2 dagen) zolang ze er meer geld in zien.
De diff zal ook tot die tijd omlaag moeten en zich aan moeten passen aan de totale hash.

We gaan het zien, op bittrex is het nog altijd dalende, ik hoop (verwacht) dat dit stopt totdat het op dezelfde prijs van kraken zit (nu moeten ze op kraken alleen niet zo paniekerig zijn op dit moment haha). Locks eraf en we zien wel wat er gaat gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 21:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
spacer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:26:
De afgelopen dagen alles met veel interesse gevolgd maar helaas niets kunnen doen met BCH.
Ik heb BTC in een offline wallet maar zat vandaag en gisteren in België voor mijn werk.
Helaas pindakaas. Dan maar HODL :).
Idem hier. Maar dan vakantie ipv werk. BTC en BCH zitten gezellig bij elkaar in de Ledger. Ik zie later wel wat er nog iets waard is.

Voor nu: fork maar lekker op met al die blockchain-drama.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Bij Polo gaat het wat langer duren, ik zie morgen wel. Bedtijd.

Trading has been halted while we work to restore connectivity. This may take some time.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
Ik had de gok genomen en mijn BTC op Kraken laten staan. Vandaag mijn verworven BCH op het hoogtepunt kunnen verkopen, precies voldoende om de zojuist gesneuvelde koelkast te kunnen vervangen :+.
Dus wat mij betreft was dit een geval gratis geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
bij kraken stijgt de bch weer.

altijd spannend dit soort dingen.
denk juist dat je door dit soort fluctuaties, goed geld kan verdienen, maar dan moet je er wel boven op zitten.
van 260 naar 380 in 2minuten?

[ Voor 7% gewijzigd door maomanna op 02-08-2017 22:03 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
maomanna schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:02:
bij kraken stijgt de bch weer.

altijd spannend dit soort dingen.
denk juist dat je door dit soort fluctuaties, goed geld kan verdienen, maar dan moet je er wel boven op zitten.
van 260 naar 380 in 2minuten?
Dat gaat inderdaad weer hard... Ik was te druk bezig met het weer werkend krijgen van m'n Windows-installatie. Gemiste kans dus. :P

Maar hij gaat ook weer net zo hard omlaag. :') Het is best link om nu te gaan traden.

Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/s3fio=m

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 02-08-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb mijn BTC in 'n jaxx wallet zitten en als ik dit bericht goed begrijp, kan ik ze daar laten staan totdat jaxx BCH support heeft ingebouwd. Zodra ze dit op orde hebben, zou ik automatisch BCH moeten zien. Klopt mijn beeld hierbij?

Voelt wel beetje tricky om nu niet in control te zijn van mijn BCH, en te hodlen totdat jaxx support heeft ingebouwd. Maar ik mis op dit moment tijd om goed te lezen wat ik anders moet doen om bij mijn BCH te kunnen en ze te verzilveren - dus dan maar hodl :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
sylvesterrr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

Dat gaat inderdaad weer hard... Ik was te druk bezig met het weer werkend krijgen van m'n Windows-installatie. Gemiste kans dus. :P

Maar hij gaat ook weer net zo hard omlaag. :') Het is best link om nu te gaan traden.

[afbeelding]
het gaat zo hard, dat het het kopen en verkopen kwesties van seconden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
maomanna schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

het gaat zo hard, dat het het kopen en verkopen kwesties van seconden zijn.
Tenzij je hier ervaring mee hebt zou ik het momenteel even laten rusten. Kans is groot dat je net op een piekje/pumpje koopt en weer gaat verkopen bij een daling.
Deze ''kleine'' pump en dumps gaan veel en veel te snel voor de meeste. Ik heb het da straks nog even geprobeerd op bittrex maar gaat te rap om iets leuks mee te doen.

Oftewel, even wachten totdat er weer een stijgende lijn komt die langer dan 5 sec duurt.. Nog ongeveer 2 uurtjes, dan zullen de meeste Chinezen wakker worden (momenteel 4u daar in de ochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
dus eigenlijk is het dus nu zsm kopen en dan hopen dat het goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
maomanna schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:16:
dus eigenlijk is het dus nu zsm kopen en dan hopen dat het goed gaat :P
Daar komt het wel op neer. Gewoon een buy order inschieten voor € 300 (of misschien zelfs lager, € 260 heeft ie net ook al aangetikt zie ik) op Kraken. De kans is groot dat je order wel wordt uitgevoerd met al die fluctuaties. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 02-08-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

996

Ruud2001 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:10:
Ik heb mijn BTC in 'n jaxx wallet zitten en als ik dit bericht goed begrijp, kan ik ze daar laten staan totdat jaxx BCH support heeft ingebouwd. Zodra ze dit op orde hebben, zou ik automatisch BCH moeten zien. Klopt mijn beeld hierbij?

Voelt wel beetje tricky om nu niet in control te zijn van mijn BCH, en te hodlen totdat jaxx support heeft ingebouwd. Maar ik mis op dit moment tijd om goed te lezen wat ik anders moet doen om bij mijn BCH te kunnen en ze te verzilveren - dus dan maar hodl :)
Hier hetzelfde. Mijn BTC zat in een Bitgo Wallet. Laat het nu maar staan en hoop dat die Wallet ook geschikt wordt gemaakt voor Bitcoin Cash. Daarna zien we wel wat zo'n BCC / BCH (nog) waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
bij litebit vragen ze wel een schofterig tarief. 1bch is daar ong 615,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
maomanna schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:34:
bij litebit vragen ze wel een schofterig tarief. 1bch is daar ong 615,-
Vooralsnog laten ze de waarde zien, tis niet da tje er al kunt kopen of verkopen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
YouTube: Get Bitcoin Cash out of Electrum in 60 Seconds

Overzetten van Electrum wallet om BCH te krijgen. Is het echt zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ballie2210 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:26:
YouTube: Get Bitcoin Cash out of Electrum in 60 Seconds

Overzetten van Electrum wallet om BCH te krijgen. Is het echt zo simpel?
Komt het inderdaad wel op neer ja. Wel eerst je BTC saldo naar een andere (nieuwe!) wallet overzetten en voor de zekerheid zou ik die ElectronCash applicatie niet op dezelfde PC zetten als je Electrum wallet (stop 'm desnoods in een VM). Maar uiteindelijk is het inderdaad zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
Orangelights23 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Ik wilde vandaag toevallig beginnen om langzaam alles weg te doen naar Kraken, maar daar kwam ik ook al niet op. Gaat lekker dit, 0 communicatie vanuit grote exchanges zorgen ervoor dat het vertrouwen nooit zal stijgen. Belachelijk dit.
Het is me net (twintig minuten geleden) gelukt om in te loggen. Daarvoor kreeg ik alleen een wit scherm of een groen Polo scherm met connection error. Dus ik heb hoop dat het geen exit scam is. Pagina's laden gaat nog lang niet altijd goed, je moet veel geluk hebben.

Polo's twitter
Reddit account van Mike-Poloniex, schijnbaar een Polo medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (on(ept
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2023
Zojuist bij Litebit XEM gekocht om eens te kijken hoe alles werkt. Volledig nieuw met de cryptocurrencies.. Ik heb ze nu in de NEM iOS app staan en ben van plan ook wat meer in andere munten te investeren. Wat raden jullie aan qua wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:48
Bonez0r schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:15:
[...]
Het is me net (twintig minuten geleden) gelukt om in te loggen. Daarvoor kreeg ik alleen een wit scherm of een groen Polo scherm met connection error. Dus ik heb hoop dat het geen exit scam is. Pagina's laden gaat nog lang niet altijd goed, je moet veel geluk hebben.
De order book stream API bleef ook gewoon werken en leverde normale data aan, dus de back-end systemen draaiden nog wel, alleen de site zelf en HTTP API stopten ermee. Lijkt me dus gewoon een normale storing en weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
Zucht, het duurt nu toch wel echt lang voor Bittrex zijn BCC wallet activeert.. Zou het met opzet zijn? Ze pronken namelijk op Twitter met hun transacties per seconde en aantal nieuwe registraties van users, maar de enige reden dat dit zo is, is door de kunstmatig hoge koers van BCC. Ze zullen hier wel stevig aan verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
na 10x reloaden doet Polo het weer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 08:27
webcrtor schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:28:
Zucht, het duurt nu toch wel echt lang voor Bittrex zijn BCC wallet activeert.. Zou het met opzet zijn? Ze pronken namelijk op Twitter met hun transacties per seconde en aantal nieuwe registraties van users, maar de enige reden dat dit zo is, is door de kunstmatig hoge koers van BCC. Ze zullen hier wel stevig aan verdienen :)
Door op het home market scherm op de link BTC-BCC te klikken kun je gewoon kopen en verkopen dus geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rouge Baste schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:15:
[...]

Door op het home market scherm op de link BTC-BCC te klikken kun je gewoon kopen en verkopen dus geen beperkingen.
Hij bedoelt dat je nog geen BCH deposits kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
Ik ben er in geslaagd een BCH deposit te doen op hitBTC. Daar mijn BCC verkocht voor 0.1 BTC. Mijn sterke gevoel is dat als de deposits op bitrex/kraken open gaan de koers direct zal crashen naar onder de 0.01 dus maar voor de veilige optie gekozen om te sellen op 0.1.

Spannend om te zien of dit de juiste keuze is geweest in de komende dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ha guys, wel grappig, op advies van een MOD de slack eens gaan bekijken, maar daar is het nog stiller dan op het kerkhof? Niemand hier die op de aangemaakte slack zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
LopendeVogel schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:56:
Ha guys, wel grappig, op advies van een MOD de slack eens gaan bekijken, maar daar is het nog stiller dan op het kerkhof? Niemand hier die op de aangemaakte slack zit?
Jawel, maar zit je wel in het juiste kanaal? Er is een daytrade-talk channel voor alle slowchat en daytrading. Het coin-talk channel is voor crypto in het algemeen, daar is het doorgaans rustig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
loewie1984 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Jawel, maar zit je wel in het juiste kanaal? Er is een daytrade-talk channel voor alle slowchat en daytrading. Het coin-talk channel is voor crypto in het algemeen, daar is het doorgaans rustig.
Hmm ik zie trollbox, ico en coin-talk, alles is stil?

Edit, gevonden inderdaad xd

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 03-08-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Janpietertje89 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:48:
Ik ben er in geslaagd een BCH deposit te doen op hitBTC. Daar mijn BCC verkocht voor 0.1 BTC. Mijn sterke gevoel is dat als de deposits op bitrex/kraken open gaan de koers direct zal crashen naar onder de 0.01 dus maar voor de veilige optie gekozen om te sellen op 0.1.

Spannend om te zien of dit de juiste keuze is geweest in de komende dagen :)
Hier precies hetzelfde, vanmorgen alle BCC verkocht voor net iets boven de 0.1 voor échte BTC. ;) Voelt goed! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Koers bij hitbtc is de hele nacht rond of iets boven de 0.1BTC gebleven, ondanks dat er een stuk of 7 blocks zijn gemined. Misschien dat die hele koersval nog wel meevalt (tenzij de beheerders van hitbtc de koers van BCH kunstmatig hoog houden natuurlijk, ze hebben er tenslotte wel belang bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Laatst online: 23-01 17:08
Ik houd nog iets langer vast aan BCC, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook op HiBTC verkocht voor 0,12 per stuk. Ik denk dat ze straks (veel) goedkoper terug te kopen zijn op Kraken/Bittrex.
De gok wel waard denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:31:
Koers bij hitbtc is de hele nacht rond of iets boven de 0.1BTC gebleven, ondanks dat er een stuk of 7 blocks zijn gemined. Misschien dat die hele koersval nog wel meevalt (tenzij de beheerders van hitbtc de koers van BCH kunstmatig hoog houden natuurlijk, ze hebben er tenslotte wel belang bij)
Wat is het belang van een exchange precies om de prijs hoog te houden?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Even een algemene vraag omdat ik benieuwd ben hoe andere tweakers dit hebben geregeld.

Hoe gaan jullie om met wallets? Voorheen liet ik eigenlijk alles (geen schokkende bedragen <1000) op een exchange staan, maar als je eigenlijk de coins voor een langere tijd wil vasthouden dan wil je het natuurlijk in een eigen wallet stoppen. Echter als ik het thuis in een wallet heb staan en ik zie de koers omhoog schieten en ik denk dat is een mooi moment om te verkopen dan kan ik er natuurlijk niet bij. Je zou dan een ledger mee kunnen slepen, echter die ondersteund bij lange na niet alle alt coins. Gisteren zag ik NXT bijna naar een ATH schieten, dus ik dacht dat is een mooi moment om te verkopen. Echter op dat moment kan ik niks :(

Hoe gaan jullie om met de wachtwoorden van de verschillende exchanges ? Maken jullie gebruik van bijvoorbeeld tools zoals lastpass ? en slaan jullie daar ook bijvoorbeeld je private keys, 12 word passphrase in op ?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
LED-Maniak schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Wat is het belang van een exchange precies om de prijs hoog te houden?
HitBTC is eigendom van de partij die achter BCH zit en daar belang bij heeft (kort gezegd: de SegWit change die er in BTC aan zit te komen is sterk in hun nadeel, daarom hebben ze deze hard fork geinitieerd). Zie Verwijderd in 'nieuws: Bitcoin Cash ontstaat naast bitcoin na hard fork' (en andere +2/3 comments in dat artikel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Voor degenen die net als ik nog BTC in de antieke wallet Multibit HD hadden en toch hun BCC willen oppikken.
Door de tips hier te gebruiken is het mij gelukt BCC te verkrijgen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willtc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 19:40
KraveN schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:17:
Even een algemene vraag omdat ik benieuwd ben hoe andere tweakers dit hebben geregeld.

Hoe gaan jullie om met wallets? Voorheen liet ik eigenlijk alles (geen schokkende bedragen <1000) op een exchange staan, maar als je eigenlijk de coins voor een langere tijd wil vasthouden dan wil je het natuurlijk in een eigen wallet stoppen. Echter als ik het thuis in een wallet heb staan en ik zie de koers omhoog schieten en ik denk dat is een mooi moment om te verkopen dan kan ik er natuurlijk niet bij. Je zou dan een ledger mee kunnen slepen, echter die ondersteund bij lange na niet alle alt coins. Gisteren zag ik NXT bijna naar een ATH schieten, dus ik dacht dat is een mooi moment om te verkopen. Echter op dat moment kan ik niks :(

Hoe gaan jullie om met de wachtwoorden van de verschillende exchanges ? Maken jullie gebruik van bijvoorbeeld tools zoals lastpass ? en slaan jullie daar ook bijvoorbeeld je private keys, 12 word passphrase in op ?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Voor wat betreft de omgang met wallets spreek je jezelf een beetje tegen :9 Aan de ene kant wil je ze voor langere tijd HODLen en aan de andere kant wil je ze verkopen op een ATH? In dat laatste geval moet je er vaak snel bij zijn idd en het risico nemen door ze op de exchange te laten staan.
Ik zelf zet een percentage van de coins in mijn portfolio in de HODL stand op mijn wallets, mijn "handel" coins staan op de exchanges.

Voor wat betreft wachtwoorden: op elke exchange is 2FA geactiveerd en gebruik ik een verschillend wachtwoord. Hiervoor gebruik ik het gratis open source programma Keepass (http://keepass.info/). Hierin kan je inderdaad ook je wallet.dat, private keys en dergelijke opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:35
Ik heb mijn BCC/BCH ook verkocht op Bittrex, tegen 0,27. Aangezien alle prijzen overal een stuk lager liggen, verwacht ik zeker op het moment dat deposits gaan werken het allemaal wel terugzakt, meer in verhouding naar de mining power. Dan heeft het me nu een aardig zakcentje opgeleverd. Maar goed, crypto's hebben wel vaker onverklaarbaar gedrag vertoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ik loop telkens alles mis.. nu op 390 gekocht en wacht weer op een jump.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:31:
Ik denk dat dat makkelijk te verklaren is. Iedereen ziet de koers bij Bitrex en denkt 'omg cheap BCC op deze exchange, kopen!'. Omdat het om een relatief kleine exchange gaat en weinig mensen het aandurven er hun BCC heen te sturen is het aanbod nog relatief klein waardoor de prijs niet direct crashed.

Het overgrote deel van de bitcoins stond in private wallets op 1 augustus. Maar een klein percentage durfde het op een exchange te laten staan en dit zijn de enige mensen die BCC kunnen aanbieden op bitrex/kraken. Dit is echter zo'n kleine fractie van het totaal aantal BCC dat ik er echt van overtuigd ben dat als de private wallets met een groter deel van die 6miljoen BCC's straks richting de grote exchanges gaan de prijs echt naar beneden klapt.

Maargoed, hadden we maar een glazen bol, we gaan het zien de komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Janpietertje89 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat dat makkelijk te verklaren is. Iedereen ziet de koers bij Bitrex en denkt 'omg cheap BCC op deze exchange, kopen!'. Omdat het om een relatief kleine exchange gaat en weinig mensen het aandurven er hun BCC heen te sturen is het aanbod nog relatief klein waardoor de prijs niet direct crashed.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik heb daar nu in ieder geval anderhalve BTC staan na verkoop van een paar BCH. Eens kijken of ik die er probleems weer af krijg en dan de rest van m'n BCH daar omwisselen. Dan laat ik wel een hele lage buy order staan, zodat ik wellicht nog een beetje heb voor het geval die koers toch ooit eens explodeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReynaertS
  • Laatst online: 12-08-2022
LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Ik neem aan om de transactie sneller te laten verlopen (hun keuze dus).
Zouden ze minder fee rekenen dan wacht jij langer op de transactie (zie het als een spoed betaling wat hun doen).
Zo betaal je op bitonic ook wat meer fee maar de transacties gaan relatief snel bij hun (dan heb ik het over BTC).
Vervolgens zal het ook deels gecalculeerd zijn aan het x aantal ETH, hoe meer ETH hoe meer Fee (in euro's).
En dan uiteraard het deel winst voor hun, hoewel dat meestal anders wordt berekend (veelal geven ze je minder waar voor je geld, verschil is voor hun).
Dit laatste is meestal makkelijk te zien; bekijk de inkoop prijs, en vervolgens de verkoop prijs. Hier zit meestal een redelijk verschil in.
Hoe doen daytraders het dan? Neem niet aan dat ze steeds dit bedrag willen betalen voor hun transacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 24-09 13:46

l3p

www.^.nl

Ik denk/hoop zelf dat straks alle alts iets omhoog schieten nadat de grote BCC dump begint. Waar moeten ze anders met al die BTC heen :P

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Nou top, van een paar honderd in de min naar een kleine honderd in de plus sinds 2-8. Best leuk zo. Ben ook wat gaan traden met onder andere SC, iedere keer een paar eurootjes winst. Toch wel leuk op deze manier.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
Even een stomme vraag, maar hoe kan ik op HitBTC aangeven dat ik BTC wens te ontvangen voor BCC in plaats van dollar?

*edit: heb het al gevonden :)

[ Voor 12% gewijzigd door PieterK123 op 03-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

PieterK123 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:
Even een stomme vraag, maar hoe kan ik op HitBTC aangeven dat ik BTC wens te ontvangen voor BCC in plaats van dollar?
Naar de BTC/BCC market gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 04:35
Zou BCC/BCH niet de positie van ETH innemen? Deze vraag houdt mij al enkele dagen bezig.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Jumpman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:
Zou BCC/BCH niet de positie van ETH innemen? Deze vraag houdt mij al enkele dagen bezig.
De technologie en idee er achter is compleet anders dus ik verwacht van niet.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 03-08-2017 12:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Ease
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51
Mogelijk slecht nieuws voor Polo gebruikers, ze lijken de BCH na de fork in eigen zak te steken: https://cointelegraph.com...rms-of-use-triggers-alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 04:35
Ed Ease schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:
Mogelijk slecht nieuws voor Polo gebruikers, ze lijken de BCH na de fork in eigen zak te steken: https://cointelegraph.com...rms-of-use-triggers-alarm
Dat deden ze ook al met de Stellar Lumens. Deze kwestie en de slechte berichten over de klantenservice heeft mij doen besluiten helemaal weg bij Poloniex te gaan, dit heb ik dan ook begin deze week gedaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Lijkt alsof we al voorbij het begin van het einde zijn dan met Polo. Stomme exchange ook. Nu kan ik het mis hebben, Polo was voor veel altcoins de nr.1 exchange met meeste volume. Maar bittrex heeft zijn zaken wel op orde en dat is ook geen kleine exchange.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:59
Ed Ease schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:
Op reddit is door een poloniex medewerker duidelijk gesteld dat ze dat niet gaan doen omdat ze dan de private keys moeten openbaren en dat zouden ze nooit doen. Verdere details heb ik zo snel niet moet je zelf even zoeken.
Het is wel waarschijnlijk dat als je ergens anders je btc volume significant kan verhogen door bcc naar btc handel dat mensen hun btc (tijdelijk) weg gaan halen bij poloniex.

[ Voor 14% gewijzigd door EnderQ op 03-08-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
EnderQ schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Op reddit is door een poloniex medewerker duidelijk gesteld dat ze dat niet gaan doen omdat ze dan de private keys moeten openbaren en dat zouden ze nooit doen. Verdere details heb ik zo snel niet moet je zelf even zoeken.
ja dat zal een ieder moeten doen om de BCH te kunnen gebruiken. Maar net zoals elk ander zouden ze dit kunnen doen doodmiddel van nieuwe keys aan te maken. Het is even omslachtig. Als persoon zou je zelf een afweging kunnen maken om wel of niet te doen.

Maar dit is een dienstverlenend bedrijf dat geld verdiend aan zijn gebruikers, en nu geld achterhoud. Het lijkt mij dat dit gewoon onderdeel van de dienstverlening hoort te zijn.

Ik ben geen gebruiker van Poloniex. En zal ook nooit een gebruiker worden van een dienst die dit soort zaken laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
Hebben jullie BCH binnen vanuit je wallet? Of het nog niet zover?

Gr, Ballie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Ballie2210 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:44:
Hebben jullie BCH binnen vanuit je wallet? Of het nog niet zover?

Gr, Ballie
Lees even de laatste pagina of twee van dit topic... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Lees even de laatste pagina of twee van dit topic... |:(
Ik begreep dat er alleen BCH is geleverd aan de Btc die op exchanges stonden? Vandaar de vraag is er al geleverd vanuit de wallets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:59
Defector schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

ja dat zal een ieder moeten doen om de BCH te kunnen gebruiken. Maar net zoals elk ander zouden ze dit kunnen doen doodmiddel van nieuwe keys aan te maken. Het is even omslachtig. Als persoon zou je zelf een afweging kunnen maken om wel of niet te doen.

Maar dit is een dienstverlenend bedrijf dat geld verdiend aan zijn gebruikers, en nu geld achterhoud. Het lijkt mij dat dit gewoon onderdeel van de dienstverlening hoort te zijn.

Ik ben geen gebruiker van Poloniex. En zal ook nooit een gebruiker worden van een dienst die dit soort zaken laat liggen.
ik snap je punt dus matige dienstverlening in deze context. Maar het inpikken wat wordt gesuggereerd is op dit moment onzinnige sensatie. Omdat dat binnen huidige context gelijk aan zelfvernietiging is en gelijk is aan een welke Exchange dan ook die weg zou lopen met het geld van zijn klanten. En er is geen hogere motivatie ontstaan door de huidige hardfork. Het risico dat Exchanges die niet meedoen met bch blijven houden is btc leegloop ivm bch omzetten naar btc via handel.

[ Voor 8% gewijzigd door EnderQ op 03-08-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
WTF, ik kijk net even op myetherwallet, zie ik dat hij helemaal leeg is gehaald. Niet dat er heel veel op stond, maar het is me echt een raadsel hoe dit kan. Niet op verkeerde sites geweest, private key nooit ergens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ballie2210 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Ik begreep dat er alleen BCH is geleverd aan de Btc die op exchanges stonden? Vandaar de vraag is er al geleverd vanuit de wallets?
Er is niks "geleverd". Er is een hele nieuwe administratie onstaan, die als startpunt de situatie had van 1 augustus. Als jij je private key in handen hebt, heb je gewoon je BCH. Als je je BTC bij een exchange ofzo had staan, is het afhankelijk van die exchange of je je BCH al hebt, nog krijgt of kwijt bent. Maar goed, dat is dus allemaal in de afgelopen pagina's uitgebreid ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Ballie2210 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Lees je even in. Er is geen sprake van leveren. Op het moment dat je de private keys hebt. Ben je eigenaar van je BTC en BCH balance. Dus je hebt nu al toegang tot je BCH. Hoe dat moet is ook al 10 keer uitgelegd.

Zie ook bovenstaande post.

[ Voor 3% gewijzigd door Defector op 03-08-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 25-09 16:23
FireFox1980 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:09:
WTF, ik kijk net even op myetherwallet, zie ik dat hij helemaal leeg is gehaald. Niet dat er heel veel op stond, maar het is me echt een raadsel hoe dit kan. Niet op verkeerde sites geweest, private key nooit ergens gepost.
Toevallig kreeg ik laatst een waarschuwingsmail van een ICO waarbij ze aangaven dat er een site in de lucht was met een bijna identieke URL en de looks waren natuurlijk gelijk aan het origineel. Echter was de tweede L van wallet in de url vervangen door een hoofdletter i I. Als je daar ooit hebt ingelogd ben je het waarschijnlijk kwijt.

Kun je nog wel zien wanneer je funds naar toe zijn gegaan. Niet dat je daar wat aan hebt, maar dan heb je wellicht een datum waarmee je iets kan.

[ Voor 10% gewijzigd door KraveN op 03-08-2017 13:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
Defector schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Lees je even in. Er is geen sprake van leveren. Op het moment dat je de private keys hebt. Ben je eigenaar van je BTC en BCH balance. Dus je hebt nu al toegang tot je BCH. Hoe dat moet is ook al 10 keer uitgelegd.

Zie ook bovenstaande post.
Ik heb idd verschillende uitleggen voorbij zien komen. Ik lees alleen niet concreet welke wallet ik het best kan gebruiken of waar ik private keys moet invullen.

Ik raak onzeker over het feit dat ik vrij ingewikkeld vind en bang ben een onomkeerbare fout te maken.

Vandaar, gr Ballie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
EnderQ schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

ik snap je punt dus matige dienstverlening in deze context. Maar het inpikken wat wordt gesuggereerd is op dit moment onzinnige sensatie. Omdat dat binnen huidige context gelijk aan zelfvernietiging is en gelijk is aan een welke Exchange dan ook die weg zou lopen met het geld van zijn klanten. En er is geen hogere motivatie ontstaan door de huidige hardfork. Het risico dat Exchanges die niet meedoen met bch blijven houden is btc leegloop ivm bch omzetten naar btc via handel.
We moeten gewoon afwachten wat Polo gaat doen met de BCH als de transactiesnelheid voldoende snel is. De rest zijn geruchten. Alleen Bitfinex heeft echt kosten in rekening gebracht (bijna 15%) van de BCH.

After the fork, Bitfinex held 101,798.8855 BCH to distribute coming from 131,237.8562 BTC in settled wallet balances and -29,438.9707 BTC in unsettled margin positions, resulting in a distribution coefficient of 0.7757.

However, after adjustments for manipulation attempts (outlined below), the final coefficient used for distributing BCH was 0.8539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
Ballie2210 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb idd verschillende uitleggen voorbij zien komen. Ik lees alleen niet concreet welke wallet ik het best kan gebruiken of waar ik private keys moet invullen.

Ik raak onzeker over het feit dat ik vrij ingewikkeld vind en bang ben een onomkeerbare fout te maken.

Vandaar, gr Ballie.
regel die je sowieso moet aanhouden en vrij simpel uit te voeren is: verplaats je normale bitcoin naar een nieuw adres. Zodoende heb je op dat nieuwe adres je BTC, en op je oude adres staan nog de toegekende BitcoinCash. Zo heb je beide valuta in een andere wallet met een andere private key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
KraveN schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Toevallig kreeg ik laatst een waarschuwingsmail van een ICO waarbij ze aangaven dat er een site in de lucht was met een bijna identieke URL en de looks waren natuurlijk gelijk aan het origineel. Echter was de tweede L van wallet in de url vervangen door een hoofdletter i I. Als je daar ooit hebt ingelogd ben je het waarschijnlijk kwijt.

Kun je nog wel zien wanneer je funds naar toe zijn gegaan. Niet dat je daar wat aan hebt, maar dan heb je wellicht een datum waarmee je iets kan.
Ja precies 13 dagen geleden. Nee ik ken die site ook, ik kijk de URL altijd na. Snap er echt helemaal niks van. Ben zo voorzichtig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zhou schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

We moeten gewoon afwachten wat Polo gaat doen met de BCH als de transactiesnelheid voldoende snel is. De rest zijn geruchten. Alleen Bitfinex heeft echt kosten in rekening gebracht (bijna 15%) van de BCH.

After the fork, Bitfinex held 101,798.8855 BCH to distribute coming from 131,237.8562 BTC in settled wallet balances and -29,438.9707 BTC in unsettled margin positions, resulting in a distribution coefficient of 0.7757.

However, after adjustments for manipulation attempts (outlined below), the final coefficient used for distributing BCH was 0.8539
Dus 30.000 BCH ingehouden? Met de huidige koers van +/- € 400 op Kraken is dat gelijk aan 12 miljoen euro. Makkelijk verdiend joh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
Zojuist mijn BCH verkocht voor iets boven 0,1 BTC. Wellicht niet de beste deal maar ik verwacht dat de koers alleen nog maar harder zal gaan dalen.

Vrije baan voor BTC hopen we dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand onlangs nog een EUR withdraw gedaan op Coinbase, Kraken, of Bittrex?
Ik wil cashen, maar lees her en der verhalen over SEPA betalingen die na 2 maanden nog steeds niet uitgevoerd zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:29
MaZo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:25:
Ik wil cashen, maar lees her en der verhalen over SEPA betalingen die na 2 maanden nog steeds niet uitgevoerd zijn etc.
Ja, ik heb gisteren withdrawal gedaan vanaf Kraken. Stond vandaag keurig op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Meerdere keren een betaling vanaf Kraken gedaan. Over het algemeen binnen een werkdag ontvangen op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
FastForwardNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Ja, ik heb gisteren withdrawal gedaan vanaf Kraken. Stond vandaag keurig op mijn rekening.
Bij kraken gaat het erg snel inderdaad. Op werkdagen bijna altijd binnen 24u. Als je het 's ochtends doet staat het er zelfs vaak diezelfde middag nog op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 01:00
Op Bittrex is een EUR withdraw niet mogelijk volgens mij.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
FireFox1980 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:09:
Pff ik lees dit zoveel op forums, hoe kan dat toch.. Ik heb zelf ook 1 ETH aan BQX daar staan en maak me er toch wel zorgen over. Geen idee waar ik het ook anders heen kan sturen.. Geen zin om bij een gare exchange weer een account aan te maken etc. Weet namelijk niet of dat nou echt zoveel beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
keest12 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Pff ik lees dit zoveel op forums, hoe kan dat toch.. Ik heb zelf ook 1 ETH aan BQX daar staan en maak me er toch wel zorgen over. Geen idee waar ik het ook anders heen kan sturen.. Geen zin om bij een gare exchange weer een account aan te maken etc. Weet namelijk niet of dat nou echt zoveel beter is..
Dat werkt tot nu toe toch een stuk beter voor me. ;)
Pagina: 1 ... 49 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).