PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik zie het, behoorlijk frustrerend dat er nog geen BCH deposits mogelijk zijn
Snap niet waarom ze die markt niet gewoon gelijk opengooien.
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk op 01-08-2017 21:56 ]

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Als je goed oplet wat je doet, zoals eerst je Bitcoin wallet naar andere wallet legen en die client op een andere computer installeren, dan kan er in mijn optiek niet veel misgaan.Tourniquet schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:44:
[...]
Is die inmiddels veilig bevonden? Laatste wat ik las is dat Electrum voor deze wallet waarschuwt:
https://electrum.org/bcc2.txt
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Rond de 300 toch? Dat is al aantal uur de koers, nietwaar?
[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 01-08-2017 22:04 ]
Dat lijkt me wat veel.Zhou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:00:
Er worden meer de 7 miljoen BCC aangeboden in het orderboek van Bittrex. Aangezien je nog niets mag weghalen betekent dat meer dan 7 miljoen BTC zijn daar gestald.
laat maar... op homepage is koers wel te zienmarteltor schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:02:
[...]
Rond de 300 toch? Dat is al aantal uur de koers, nietwaar?
[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 01-08-2017 22:06 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Lijkt toch wel zo te zijn:Crusader schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:04:
[...]
Op Bittrex is er nog niet te handelen in BCC. Ziet ook geen koers dus.
https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-BCC
Overigens vraag ik me wel af wie er nu bitcoin cash koopt... Behalve de developers zelf.
Ik bedoel 7 miljoen stuks gevraagd in het orderboek.
Volgens mij gaat Poloniex niets geven, althans ik heb daar niets van gelezen.Zhou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:36:
Kraken heeft mijn BCH orders op nul gezet. Waar heb ik BCH (BCC) al gekregen: Kraken, Bittrex en Cryptopia (stond nog een beetje BTC). Van Polo nog niets.
Wel apart, bij kraken staat mijn hoeveelheid BCH afgerond naar een heel getal. Dat was vanmiddag nog niet het geval.
Edit: bij Kraken staat alles weer goed.
En hoe laat was dat?Bartske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:28:
Nee, op het moment van het minen van het laatste gezamelijke block.
https://cash.coin.dance/blocks
dit is wel even interessant kan je de geminede blocks volgen.
Pff gratis coins, maar er gaat wel veel werk inzitten. Even nieuwe wallet aanmaken alles overpompen. En niet te vergeten straks weer al je adressen linken aan bijv ByteBall voor nog meer gratis geld(tm).
En dan niet te denken wanneer je bijv een papieren/ledger wallet hebt die je fysiek op meerdere plaatsen opgeslagen hebt.
[ Voor 42% gewijzigd door Defector op 01-08-2017 22:23 ]
Waarschijnlijk niet. Ik ga stilletjes Polo verlaten naar Bittrex en misschien Bitfinex voor het uitlenen van BTC. Dit stond er vanmorgen in de nieuwe terms:Jumpman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:11:
[...]
Volgens mij gaat Poloniex niets geven, althans ik heb daar niets van gelezen.
TERMS OF USE
Last Revised: August 1, 2017
THESE TERMS OF USE CONTAIN A BINDING ARBITRATION CLAUSE AND CLASS ACTION WAIVER THAT IMPACT YOUR RIGHTS ABOUT HOW TO RESOLVE DISPUTES. PLEASE READ IT CAREFULLY.
By accessing or using the Poloniex website.....
Dat is een formele "gebruik op eigen risico", wat uiteraard wel een beetje geldt voor de hele crypto-markt.Zhou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:19:
[...]
Waarschijnlijk niet. Ik ga stilletjes Polo verlaten naar Bittrex en misschien Bitfinex voor het uitlenen van BTC. Dit stond er vanmorgen in de nieuwe terms:
TERMS OF USE
Last Revised: August 1, 2017
THESE TERMS OF USE CONTAIN A BINDING ARBITRATION CLAUSE AND CLASS ACTION WAIVER THAT IMPACT YOUR RIGHTS ABOUT HOW TO RESOLVE DISPUTES. PLEASE READ IT CAREFULLY.
By accessing or using the Poloniex website.....
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik vind online alleen maar klagende mensen over Polo en de service is gezakt naar de bodem.Ethirty schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Dat is een formele "gebruik op eigen risico", wat uiteraard wel een beetje geldt voor de hele crypto-markt.
Ik ga maar weg voordat ik ook in de problemen kom.

Ja ik heb de gok ook maar gewaagd. All good so far.Crusader schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:00:
[...]
Als je goed oplet wat je doet, zoals eerst je Bitcoin wallet naar andere wallet legen en die client op een andere computer installeren, dan kan er in mijn optiek niet veel misgaan.
En betreffende jouw probleem met saldo 0, zie:
https://www.reddit.com/r/...ow_to_select_bitcoincash/
What's the problem?
When ElectronCash doesn't find a local blockchain_headers file (which is the case on first start), it tries downloading it via http. We forgot to change that url so it still points to a file that contains the legacy chain headers. When that file is downloaded, ElectronCash will disconnect from the BitcoinCash chain servers because they don't match what the downloaded file says. It then switches to using legacy electrum servers and verifies the headers and now follows the legacy chain.
How to fix it?
Right after startup (or any time, really), go to the Network Window (it's reachable from the Tools menu or the Network indicator lamp on the lower right). On the Overview Tab of that window is a server list. If a chain split is detected (which should be the case), the servers are grouped by a branch id. Select the correct branch (the one that has servers electrum-abc.criptolayer.net and electroncash.cascharia.com) by right-clicking on the correct branch id (that long number with the @ sign in it) and select "Follow This Branch" in the popup menu that opens. ElectonCash will then follow the BitcoinCash branch of the fork and you're good to go.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dit is laatst ook al langs gekomen. Ze zijn honderden mensen aan het aannemen en trainen. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een volledig nieuw trading platform. Je schaalt een bedrijf niet zomaar op.PixelShooter schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:28:
Grrr, begin mijn geduld ook wel te verliezen met Kraken. Ik heb geen BTC meer, ben totaal niet geïnteresseerd in BCC en wil gewoon wat nieuwe orders plaatsen voor LTC en ETH maar geraak gewoon al uren niet binnen. Wanneer gaan ze hun servercapaciteit eens vergroten? Het is nu niet bepaald een eenmalig probleem...
[ Voor 69% gewijzigd door Ethirty op 01-08-2017 22:30 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
YouTube: Something strange is happening with EOS - Programmer explains
Als je dit zo hoort dan zou EOS weleens een van de grootste crypto-scams ooit kunnen zijn.
Hier ook laatste paar weken werd al minder met kraken maar vandaag echt onwerkbaar geworden.PixelShooter schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:28:
Grrr, begin mijn geduld ook wel te verliezen met Kraken. Ik heb geen BTC meer, ben totaal niet geïnteresseerd in BCC en wil gewoon wat nieuwe orders plaatsen voor LTC en ETH maar geraak gewoon al uren niet binnen. Wanneer gaan ze hun servercapaciteit eens vergroten? Het is nu niet bepaald een eenmalig probleem...
Wel vreemd want ik heb het idee dat het de laatste weken rustiger is op de exchanges dan maanden terug.
Wat bedoel je precies met linken aan ByteBall ? Ik heb waarschijnlijk iets gemist?Defector schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:15:
[...]
https://cash.coin.dance/blocks
dit is wel even interessant kan je de geminede blocks volgen.
Pff gratis coins, maar er gaat wel veel werk inzitten. Even nieuwe wallet aanmaken alles overpompen. En niet te vergeten straks weer al je adressen linken aan bijv ByteBall voor nog meer gratis geld(tm).
Fair initial distribution ? https://byteball.org ?
Zouden met NXT ook zoveel mensen NXT inslaan voor de snapshot voor IGNIS ? In dat geval gaat de prijs ergens in oktober ook nog aardig omhoog. 5 augustus start volgens mij de eerste ico voor IGNIS en wellicht gaat daarom de prijs van NXT de komende dagen ook nog omhoog.
[ Voor 3% gewijzigd door KraveN op 01-08-2017 22:42 . Reden: Info gevonden op https://byteball.org ]
HeldTourniquet schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:29:
[...]
Ja ik heb de gok ook maar gewaagd. All good so far.
En betreffende jouw probleem met saldo 0, zie:
https://www.reddit.com/r/...ow_to_select_bitcoincash/
[...]
Dat werkt inderdaad!
gaat nog een uitdaging worden om het geld weg te krijgen, eergisteren een klein beetje Stratis naar mijn wallet gestuurd, de Polo interface zegt dat er een mail is gestuurd voor confirmatie maar nog steeds niets binnenZhou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:26:
[...]
Ik vind online alleen maar klagende mensen over Polo en de service is gezakt naar de bodem.
Ik ga maar weg voordat ik ook in de problemen kom.
Ik heb gisteren nog wat stratis naar Bittrex verplaats vanaf polo en dat ging prima, stond volgens mij binnen 15 minuutjes op bittrex. Kijk voor de zekerheid even in je spamfolder.MP_Z4 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
gaat nog een uitdaging worden om het geld weg te krijgen, eergisteren een klein beetje Stratis naar mijn wallet gestuurd, de Polo interface zegt dat er een mail is gestuurd voor confirmatie maar nog steeds niets binnen
Mwah. Amateurs hebben market buyorders geplaatst op BCC en zodra de eerste BCC beschikbaar kwamen heeft minimaal 1 iemand die snel was en dat snapte een torenhoge limitsellorder geplaatst waar de marketorders van gegeten hebben.Ethirty schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:29:
Zie ik het nou goed dat de BCH/XBT koers op Kraken vandaag op ruim 3300 BTC heeft gestaan? Daar heeft iemand dan een mooie slag geslagen.
Veel andere snelle mensen met BCC hebben zelf marketorders ingeschoten op dat hoge buybook, maar die was maar dun. En een stuk minder winst.
Gewoon heel stom om te marketorderen op een nieuwe munt terwijl er al een stevig orderbook staat aan de buy kant.
BCC verkocht voor 1,75ETH maar 2,0 was ook meermaals mogelijk. Een marginmaker opgezet want de koers zwabbert tussen 1 en 2 eth. Dat is 100%. Zal morgenochtend stuk rustiger zijn met breder orderbook. Edit: eigenlijk nu al.
[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 01-08-2017 23:07 ]
[ Voor 5% gewijzigd door shinchan03 op 01-08-2017 23:27 ]
Ik had gisteren binnen enkele uren al mijn BTC en ETH wat ik op Poloniex had, naar Kraken getransporteerd. Hierdoor heb ik ook nog de BCC/BCH gepakt op Kraken en ik ben weg bij Poloniex.MP_Z4 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
gaat nog een uitdaging worden om het geld weg te krijgen, eergisteren een klein beetje Stratis naar mijn wallet gestuurd, de Polo interface zegt dat er een mail is gestuurd voor confirmatie maar nog steeds niets binnen
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 01-08-2017 23:28 ]

Daar zat ik vandaag ook over na te denken.Meessen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:55:
Er is dus weer makkelijk geld verdiend doordat de waarde van BTC + BCH hoger is dan die van BTC voor de fork
Mensen krijgen hun BTH gratis wat "een waarde" heeft.
Maar waar komt dit geld vandaan?
Of moet dat in de toekomst nog verdient worden?
Ergens vindt ik het niet erg, snap niks van de technieken maar het is een leuke bezigheid op kraken
Van mij mag BTH nog lekker doorstijgen
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Het is eigenlijk een raar iets. Er wordt uit het niets "waarde" gecreëerd, maar je krijg pas je geld wanneer een gek het er voor geeft (wat dus wel gewoon gebeurt). Is praktisch hetzelfde als met al die nieuwe pre-mined altcoins de laatste tijd, alleen gaat daar het geld naar de altcoins "bedenker" terwijl het bij BCH verdeeld wordt. Soort piramide spel.DJKroon schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:00:
[...]
Daar zat ik vandaag ook over na te denken.
Ergens vindt ik het niet erg, snap niks van de technieken maar het is een leuke bezigheid op kraken![]()
Open Positions
Order Order Type Pair Avg. Price Open Volume Cost Leverage P/L P/L (%)
OYOXON sell/market XBT/EUR €2,344.000 0.35119180 €823.193 5:1 €3.620 0.43%
OZNU7H sell/market XBT/EUR €2,339.844 0.35119180 €821.202 5:1 €1.620 0.19%
gisteravond deed kraken moeilijk en was traag.. orders die kwamen niet en alles liep vast.
Nu kan ik deze order niet verkopen tegen een hoger bedrag hij geeft dan aan insufficient funds, op het moment dat ik de positie wil sluiten gaat hij ook op buy staan ipv. sell. wat is er aan de hand? ik zie ook aan de order dat het een sell/market positie is.
Alles liep verkeerd gisteravond op kraken.. kan iemand helpen ?
Als het goed is zijn dat short posities, dus je moet 0.7XBT kopen om de posities te sluiten.shakespeare schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:52:
kan iemand mij even helpen ? ik heb nu 2 positions open op kraken.
Open Positions
Order Order Type Pair Avg. Price Open Volume Cost Leverage P/L P/L (%)
OYOXON sell/market XBT/EUR €2,344.000 0.35119180 €823.193 5:1 €3.620 0.43%
OZNU7H sell/market XBT/EUR €2,339.844 0.35119180 €821.202 5:1 €1.620 0.19%
gisteravond deed kraken moeilijk en was traag.. orders die kwamen niet en alles liep vast.
Nu kan ik deze order niet verkopen tegen een hoger bedrag hij geeft dan aan insufficient funds, op het moment dat ik de positie wil sluiten gaat hij ook op buy staan ipv. sell. wat is er aan de hand? ik zie ook aan de order dat het een sell/market positie is.
Alles liep verkeerd gisteravond op kraken.. kan iemand helpen ?
Mijn theorie hierover eergisteren was dat heel veel mensen om diverse redenen geen BCC voor hun BTC hebben ontvangen. Hun stukje verlies is de dubbele winst van de mensen die het wel gedaan hebben.Meessen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:55:
Er is dus weer makkelijk geld verdiend doordat de waarde van BTC + BCH hoger is dan die van BTC voor de fork
Die marginmaker op de ETH/BCC bleek niet onaardig gebleken. Koers ging alsnog tussen 1 en 2 ETH.
[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 02-08-2017 08:22 ]
Dit was dus ook bij de ETH-ETC fork het geval. Ik snap niet dat mensen gelijk van hun BCC vanaf willen.Meessen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:55:
Viabtc heeft deposits aan. Waren wat berichten op Twitter die zeiden dat ze geen BTC konden withdrawen. Maar volgens Viabtc omdat minimaal 20 confirmations nodig zijn.Danielson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:30:
Ik heb eindelijk toegang tot mijn BCC, maar waar dumpen jullie het? Overal lijkt het storten nog disabled te zijn?
Dumpen? heb gisteren bijgekocht en is al in waarde verdubbeldDanielson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:30:
Ik heb eindelijk toegang tot mijn BCC, maar waar dumpen jullie het? Overal lijkt het storten nog disabled te zijn?
Maar volgens mij kan je het op kraken gewoon verkopen
Op datzelfde moment is Bitcoin zelf perfect stabiel gebleven..
Ik begrijp die statistieken niet. Zijn ze misleidend?
Ik ben een believer in Btc maar de wereld erachter is echt boven mijn pet. Daarom ben ik bang dat ik het verkeerd doe en het onherstelbaar is.
Bvd, Ballie
Open een account op een exchange (kraken, poloniex, bittrex, of welke andere dan ook, kies maar welke het beste bij je past). Stuur je BTC naar je BTC adres op die exchange. Koop met de BTC dan op de exchange BCC.Ballie2210 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:04:
Ik heb mijn BTC op Electrum en Exodus staan. Heeft iemand een duidelijke Nederlandse beschrijving van hoe je je Bcc kan krijgen.?
Ik ben een believer in Btc maar de wereld erachter is echt boven mijn pet. Daarom ben ik bang dat ik het verkeerd doe en het onherstelbaar is.
Bvd, Ballie
[ Voor 0% gewijzigd door BB-One op 02-08-2017 09:28 . Reden: Vraag verkeerd gelezen... ]
Dit moet haast wel het slechtste advies ooit zijn.BB-One schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:23:
[...]
Open een account op een exchange (kraken, poloniex, bittrex, of welke andere dan ook, kies maar welke het beste bij je past). Stuur je BTC naar je BTC adres op die exchange. Koop met de BTC dan op de exchange BCC.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
haha klopt, had de vraag niet goed gelezen... Dacht dat de vraag was: Hoe kan ik BCC krijgen...Tourniquet schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:25:
[...]
Dit moet haast wel het slechtste advies ooit zijn.
Haha, ik kom misschien uit een ei maar niet uit een fipronil ei.BB-One schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
haha klopt, had de vraag niet goed gelezen... Dacht dat de vraag was: Hoe kan ik BCC krijgen...
Het treuzelen levert trouwens geen wind eieren op, Bcc blijft door stijgen.
Genoeg over eieren.
Eggcellent.Ballie2210 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:33:
[...]
Haha, ik kom misschien uit een ei maar niet uit een fipronil ei.
Het treuzelen levert trouwens geen wind eieren op, Bcc blijft door stijgen.
Genoeg over eieren.
Hier komen we pas over enkele dagen / weken / maanden achter.DJKroon schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:00:
[...]
Daar zat ik vandaag ook over na te denken.
Ergens vindt ik het niet erg, snap niks van de technieken maar het is een leuke bezigheid op kraken![]()
Min of meer hetzelfde idee zoals bij Ethereum -> Ethereum Classic. Nu is het wel hopen dat BCC/BTH (Bittrex noemt het BCC -.-) het wel gaat maken xd
In de tijd toen Bittrex de Ethereum 1 op 1 overzetten op Ethereum Classic had ik ook een kleine slag geslagen (circa 50 Ethereum werd + 50 Ethereum Classic), helaas was de waarde toen niet zo goed als nu. En is Ethereum Classic min of meer gefaald.
Onzekere tijden momenteel (voor de meeste incl mezelf) Beiden (zowel BTC als BCC/BTH) hebben hun updates gekregen, en het is op dit gebied (qua techniek) dus niet hetzelfde idee als bij Ethereum en Ethereum Classic (waarbij Classic gewoonweg de ''oude'' broncode van Ethereum is zonder toevoegingen).
Ik heb gisteren wel een hele grote gok gewaagd door heel, heel veel BTC om te zetten naar Waves en Ethereum, dit doordat ik niet wist wat de Chinezen afgelopen nacht zouden gaan doen met BTC. Of ik zou wakker worden waarbij BTC helemaal kaduc zou zijn, of er zou niet veel verandert zijn (dit laatste is dan gebeurt).
Wel is Ethereum en Waves (met mijn inzet) heel flink gestegen gelukkig.
Straks kijken wat ik ermee ga doen, of het gaat volledig om naar Bitcoin Cash of het gaat om naar Bitcoin...
[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 09:47 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Ik kan je misschien in de goede richting sturen, ik heb gelezen hoe het moet (waarschijnlijk).Ballie2210 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:04:
Ik heb mijn BTC op Electrum en Exodus staan. Heeft iemand een duidelijke Nederlandse beschrijving van hoe je je Bcc kan krijgen.?
Bvd, Ballie
Download de officiële wallet van BCC/BCH. Voor je daar je seed/private key gaat invoeren (je moet die van je BTC gebruiken), is het veilig om eerst je BTC naar een nieuwe wallet te sturen (wederom je seed/private key goed bewaren!) vanwege het feit dat je je seed/private key op een PC die online staat gaat invoeren.
Dan voer je je seed/private key van je oude BTC wallet in in de officiële wallet van BCC/BCH om je nieuwe coins te claimen. Daar kun je dan mee doen wat je wil. Wil je ze bewaren in de BCC/BCH wallet? Zou ik wederom weer even nieuwe wallet aanmaken met een verse seed en private key.
Dan komt dus je oude seed en private key te vervallen van je oude wallet, omdat je die hebt gebruikt op een online pc (vunerable dus).
Hoop dat je er wat aan hebt
Edit: Niet gelezen, maar volgens mij zoek je zo'n guide: https://bitcoinmagazine.c...coin-cash-and-selling-it/
[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-08-2017 10:02 ]
Ik zou je BTC niet naar een BCH adres sturen (en andersom).. Naar mijn weten lopen deze 2 blockchains nu naast elkaar en niet in elkaar.Krisp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:50:
Weet iemand al een exhcange waar je BCH naartoe kunt sturen?Ik loop elke keer vast en om het nu naar een BTC-adres op Kraken te sturen is mij de gok niet waard.
Ik bedoel: het zijn 2 verschillende coins met ieder hun eigen chain en wallet.
Zelfde als je Ethereum Classic naar een Ethereum adres wilt sturen, gaat fout = komen ergens in de blockchain en coins zijn kwijt.
@carebaer Idee blijft hetzelfde xd Maar ik had het al opgemerkt ja haha
[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 10:00 ]
Fixed it?LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:57:
[...]
Ik zou het niet naar een BCH BTC adres sturen.. Naar mijn weten lopen deze 2 blockchains nu naast elkaar en niet in elkaar.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen, zodra de lichten op groen staan, al hun BCC verkopen tegen een relatief hoge prijs (relatief hoog omdat het erop lijkt dat BTC de dominante munt gaat worden en BCC dus alleen maar in prijs zal dalen) waarna de prijs steeds verder zal zakken. Maar misschien zie ik het verkeerd...
Ik zou de nethash in de gaten houden, niet dat dit je zekerheid geeft maar wel een indicatie van wat er komen gaat.PieterK123 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:30:
Kan er nou al BCC worden verkocht (verhandeld)?
Ik kan me zo voorstellen dat mensen, zodra de lichten op groen staan, al hun BCC verkopen tegen een relatief hoge prijs (relatief hoog omdat het erop lijkt dat BTC de dominante munt gaat worden en BCC dus alleen maar in prijs zal dalen) waarna de prijs steeds verder zal zakken. Maar misschien zie ik het verkeerd...
Nethash omhoog van BCC en Nethash omlaag van BTC ~moa zou in het voordeel van BCC moeten vallen.
Momenteel is de Nethash van BCC circa 1/5e van BTC.
1/5e??? Ik dacht dat BCC maar ongeveer 1-2% van de rekenkracht had. Of haal ik nu dingen door elkaar.LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Ik zou de nethash in de gaten houden, niet dat dit je zekerheid geeft maar wel een indicatie van wat er komen gaat.
Nethash omhoog van BCC en Nethash omlaag van BTC ~moa zou in het voordeel van BCC moeten vallen.
Momenteel is de Nethash van BCC circa 1/5e van BTC.
Het volgende is niet 100% up-to-date / accuraat, er zit een vertraging in:Janpietertje89 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
1/5e??? Ik dacht dat BCC maar ongeveer 1-2% van de rekenkracht had. Of haal ik nu dingen door elkaar.
BCC:
1,293,636.31 Th/s
BTC:
6,262,076.76 Th/s
Momenteel (ik weet natuurlijk niet hoe dit over een uur of over een dag is) is de Nethash van BTC aan het dalen, BCC krijg ik niet bijgewerkt ''lagging''.
[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 10:39 ]
Coinmarketcap spreekt over BCH net als cryptopia en hitbtc het BCH noemt.Pusherman_ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:39:
Is het nu BCC of BCH? Waarom doet Kraken dit anders dan Bittrex?
Bittrex en veel andere sites waar ik kom noemt het BCC.
Wel wordt er in beiden gevallen Bitcoin Cash bedoelt.
BCC bestond al, maar niet verhandelbaar op alle exchanges, waardoor er dus een dubbele naam is...Pusherman_ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:39:
Is het nu BCC of BCH? Waarom doet Kraken dit anders dan Bittrex?
ik zou het op BCH houden. Vele sites hebben de notatie van BCC naar BCH ook al aangepast heb ik gemerkt.
Op cointmarketcap en cryptowatch hebben ze het toch zo al aangepast
Die van mij (BTC) staan op de Blockchain.info wallet en ik heb echt geen idee wat ik er nu mee aan moet, laten staan zal wel de oplossing zijn.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Niet mee eens, Bitcoin Cash zegt immers ook het volgende:telenut schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
BCC bestond al, maar niet verhandelbaar op alle exchanges, waardoor er dus een dubbele naam is...
ik zou het op BCH houden. Vele sites hebben de notatie van BCC naar BCH ook al aangepast heb ik gemerkt.
Op cointmarketcap en cryptowatch hebben ze het toch zo al aangepast
Recommended ticker symbol: BCC bron: www.bitcoincash.org
Ik vind dat de mensen achter Bitcoin Cash het recht hebben om te zeggen hoe het symbol moet zijn en dat is dus BCC en niet BCH.
Ik heb een deel van mijn BTC net op tijd bij Bittrex weten te krijgen. Hun hebben van elke BTC, 1 BCC gemaakt. Helaas heb ik dit maar met enkele BTC's gedaan, niet wetend wat Bittrex.com zou gaan doen (bang dat ineens de site offline zou gaan en alles foetsie zou zijn).kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:42:
Ik begrijp er niet veel meer van, natuurlijk wil ik ook BCC voor niks krijgen, maar ja, gooi maar een zo dicht mogelijke mistbank op zodat zo weinig mogelijk mensen echt begrijpen wat ze met hun coins aan het doen zijn.
Die van mij (BTC) staan op de Blockchain.info wallet en ik heb echt geen idee wat ik er nu mee aan moet, laten staan zal wel de oplossing zijn.
BTC is ondertussen weer open en BCC zal ook ieder moment volgen. Zodra BCC open gezet is ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ben je niet ondertussen al te laat om er iets mee te doen (duplicatie naar BCC)???
[ Voor 42% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 10:47 ]
Ik denk dat ik dan wel te laat ben, bedankt werk waardoor ik potentieel een hele hoop geld heb misgelopenLopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:44:
[...]
Niet mee eens, Bitcoin Cash zegt immers ook het volgende:
Ik vind dat de mensen achter Bitcoin Cash het recht hebben om te zeggen hoe het symbol moet zijn en dat is dus BCC en niet BCH.
[...]
Ik heb een deel van mijn BTC net op tijd bij Bittrex weten te krijgen. Hun hebben van elke BTC, 1 BCC gemaakt. Helaas heb ik dit maar met enkele BTC's gedaan, niet wetend wat Bittrex.com zou gaan doen (bang dat ineens de site offline zou gaan en alles foetsie zou zijn).
BTC is ondertussen weer open en BCC zal ook ieder moment volgen. Zodra BCC open gezet is ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ben je niet ondertussen al te laat om er iets mee te doen (duplicatie naar BCC)???

Als ik het dus goed begrijp was het mogelijk om én 1 BTC te houden én 1 BCC te krijgen?
Dat is correct. Bittrex (bijvoorbeeld) heeft van 1 BTC ook 1 BCC gemaakt (zelfde verhaal als met Ethereum en Ethereum Classic).kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Ik denk dat ik dan wel te laat ben, bedankt werk waardoor ik potentieel een hele hoop geld heb misgelopen![]()
Als ik het dus goed begrijp was het mogelijk om én 1 BTC te houden én 1 BCC te krijgen?
Hierdoor is mijn saldo in USD flink en flink gestegen...
* Kuusj kan zichzelf weer eens flink voor zijn hoofd slaanLopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Dat is correct. Bittrex (bijvoorbeeld) heeft van 1 BTC ook 1 BCC gemaakt (zelfde verhaal als met Ethereum en Ethereum Classic).
Hierdoor is mijn saldo in USD flink en flink gestegen...

Dan zet ik maar 0.10BTC om in BCC en hoop dat de stijging doorzet.
Waar had je je BTC staan? Als je ze in een wallet had staan waar je private key van hebt, kun je alsnog je BCH claimen.kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
[...]
* Kuusj kan zichzelf weer eens flink voor zijn hoofd slaan
![]()
Nou, ik vind het schandalig dat nu.nl en tweakers.net hier NIKS maar dan ook NIKS over vermeld heeft. Het enige wat deze 2 sites vermelden is negatief nieuws, maar niet het nieuws waar het allemaal om draait.kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
[...]
* Kuusj kan zichzelf weer eens flink voor zijn hoofd slaan
![]()
Ik kwam ook per toeval weer in dit topic terecht (drukke werkweek, Formula1 etc etc) waarbij ik dacht SHIT snel snel snel (alles ging uiteraard fout).
Stijging gaat kei en keihard van BCC momenteel.
Gisteren waren 10BCC ongeveer 1 BTC waard... Nu is het ongeveer 5BCC = 1 BTC...
Maar goed, ik ga je niks adviseren aangezien het uiteraard een risico blijft.
Blockchain.infokrijn1985 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:57:
[...]
Waar had je je BTC staan? Als je ze in een wallet had staan waar je private key van hebt, kun je alsnog je BCH claimen.
Ik had ze eerst op de Android Bitcoin wallet staan maar die app is van Bitmain dacht ik.
Ja precies, je moet het maar toevallig zijn tegengekomen...LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
Nou, ik vind het schandalig dat nu.nl en tweakers.net hier NIKS maar dan ook NIKS over vermeld heeft. Het enige wat deze 2 sites vermelden is negatief nieuws, maar niet het nieuws waar het allemaal om draait.
Ik kwam ook per toeval weer in dit topic terecht (drukke werkweek, Formula1 etc etc) waarbij ik dacht SHIT snel snel snel (alles ging uiteraard fout).
Stijging gaat kei en keihard van BCC momenteel.
Gisteren waren 10BCC ongeveer 1 BTC waard... Nu is het ongeveer 5BCC = 1 BTC...
Maar goed, ik ga je niks adviseren aangezien het uiteraard een risico blijft.
[...]
Niet mee eens, Bitcoin Cash zegt immers ook het volgende:
[...]
Er zijn geen regels, dus ze hebben ook geen rechten :-) Persoonlijk zou ik zeggen, de eerste mag zijn naam houden. Ik moet morgen ook geen munt uitvinden en zeggen: dit is BTC, gelieve dit te gebruiken.
Degene die het aanbieden op hun exchange mogen dus kiezen. En dan lijkt het me logisch te kiezen voor iets wat nog niet bestond.
Als het ooit op echte beurzen komt zal er toch nog een nieuwe code moeten komen XCC of XCH...
Klopt, ik vraag me dan ook af waarom het moederbedrijf van nu.nl en tweakers.net via deze 2 sites niks heeft laten weten.kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
Blockchain.info
Ik had ze eerst op de Android Bitcoin wallet staan maar die app is van Bitmain dacht ik.
[...]
Ja precies, je moet het maar toevallig zijn tegengekomen...
Maar zoals een andere tweaker zegt zou er nog een oplossing moeten zijn, 1tje die ik in ieder geval niet ga toepassen met mijn resterende btc.
@telenut ennnn bittrex.com gebruikt BCC net zoals de groep achter BCC het BCC noemt -,-
[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 11:02 ]
Hedendaagse wetenschap in het kort: Wat je moet weten over de Bitcoin Cash-forkLopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
Nou, ik vind het schandalig dat nu.nl en tweakers.net hier NIKS maar dan ook NIKS over vermeld heeft. Het enige wat deze 2 sites vermelden is negatief nieuws, maar niet het nieuws waar het allemaal om draait.
...
Kloten met private key's bij bedragen van 1000+ Euro vind ik inderdaad ook een beetje te riskant, desalniettemin natuurlijk wel nog een optie voor de 'waaghalzen'.LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Klopt, ik vraag me dan ook af waarom het moederbedrijf van nu.nl en tweakers.net via deze 2 sites niks heeft laten weten.
Maar zoals een andere tweaker zegt zou er nog een oplossing moeten zijn, 1tje die ik in ieder geval niet ga toepassen met mijn resterende btc.
Ja ik kan je ook door verwijzen naar dit topic, hier staat nog wel wat meer informatie en links.
Ging mij en kuusj natuurlijk om de frontpage, niet om een verdwaalde blog ergens achterin op deze website. Een blog die immers een aantal dagen te laat aangemaakt is, nee dat heeft niemand geholpen xd
Ja dat bedoel ik, ik ga die stap niet nemen. Ik heb met een klein deel via bittrex geluk gehad. De rest laat ik gewoon op BTC in mijn wallet staan.kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
Kloten met private key's bij bedragen van 1000+ Euro vind ik inderdaad ook een beetje te riskant, desalniettemin natuurlijk wel nog een optie voor de 'waaghalzen'.
Wie weet is die truc niet al te riskant, toch ga ik het niet doen
Not sure if serious...LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Klopt, ik vraag me dan ook af waarom het moederbedrijf van nu.nl en tweakers.net via deze 2 sites niks heeft laten weten.
Zolang Bitcoin ed. nog lang niet mainstream is zul je toch echt zelf je onderzoek moeten doen
Waarschijnlijk weer eens overbelast. Net op het moment dat ik een sell order wilde plaatsen uiteraard.jeeesper schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:04:
Iemand een idee wat er met Kraken aan de hand is?
jeeesper schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:04:
Iemand een idee wat er met Kraken aan de hand is?
Zie: https://status.kraken.com/Website Degraded Performance
API Degraded Performance
Support Operational
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Maar ze zijn er als eerste bij indien het negatief nieuws betreft, hmm hoe verklaar je die?Luuk schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:06:
[...]
Not sure if serious...
Zolang Bitcoin ed. nog lang niet mainstream is zul je toch echt zelf je onderzoek moeten doen
Ja ik was serieus.
Wat vinden jullie zo eng aan jullie private key ergens invoeren? Bang dat ie gejat wordt door iemand die meekijkt op je PC (die angst kan ik overigens goed begrijpen)?
Kraken zelf werkt bij mij niet, echter kan ik via https://trade.kraken.com wel gewoon handelen.
Klopt, ik draai nu al heel, heel lang mee in het cryptowereldje (ja relatief nieuw in dit topic, ik was altijd te vinden op bitcointalk.org) En ik heb al genoeg schade geleden door dit soort trucjes.GrazendeKoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:18:
@kuusj98, @LopendeVogel: Jullie hebben beiden dus beschikking over jullie private keys waar je je BTC in hebt staan? Zo ja, dan kun je gewoon nog je BCH claimen en dat zou ik wel doen als jullie was gezien BCH een aardige koers heeft.
Wat vinden jullie zo eng aan jullie private key ergens invoeren? Bang dat ie gejat wordt door iemand die meekijkt op je PC (die angst kan ik overigens goed begrijpen)?
Ik weet hoe het werkt, ik ga het echter niet doen. Ik vond het al tricky om mijn Multibit wallet op electrum te zetten, een wallet waar ik totaal geen ervaringen mee heb. In deze moest ik wel want ik kwam spontaan mijn Multibit wallet niet meer in.
Ik heb een zeer leuke slag geslagen met BTC - BCC op Bittrex.com en dat vind ik voldoende. Een nieuw deel BTC is ondertussen onderweg naar Bittrex waarbij ik de porto van BCC zal uitbreiden.
Shitty dat ik zo snel naar de supermarkt moet en tegelijk ook nog aan het werk ben (thuis). Want ik wil er direct bij zijn zodra BCC volledig open gaat op bittrex (ik kan ze nu al kopen / verkopen op bittrex, en dat ziet er al zeer positief uit voor BCC).
Grmbl. Ik wilde een sell order (10x BCH) plaatsen toen de koers rond de € 400 zat. Heb nu al ongeveer € 400 (10x € 40 koersverlies) 'verloren'.
Had ik ook al geprobeerd, maar ik moet inloggen via de kraken website wat dus niet lukt.Tinusvolkel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
Kraken zelf werkt bij mij niet, echter kan ik via https://trade.kraken.com wel gewoon handelen.
[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 02-08-2017 11:24 ]
Als je niet wist dat 1 augustus een belangrijke datum voor Bitcoin zou zijn dan heb je echt onder een steen geleefd, en dat is nu eenmaal niet slim in een extreem volatiele markt als cryptocurrency.kuusj98 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
Kloten met private key's bij bedragen van 1000+ Euro vind ik inderdaad ook een beetje te riskant, desalniettemin natuurlijk wel nog een optie voor de 'waaghalzen'.
Ik zou je nu alsnog inlezen en je Bitcoin Cash claimen, anders verlies je toch een smak geld. Sorry hoor maar als je niet eens een half uurtje van je tijd wil investeren om je in te lezen en zo weinig vertrouwen hebt in je computervaardigheden dat je dit niet aandurft dan is cryptocurrency misschien toch echt niet voor jou.
Hier doet kraken het weer.sylvesterrr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:23:
[...]
Grmbl. Ik wilde een sell order (10x BCH) plaatsen toen de koers rond de € 400 zat. Heb nu al ongeveer € 400 (10x € 40 koersverlies) 'verloren'.
[...]
Had ik ook al geprobeerd, maar ik moet inloggen via de kraken website wat dus niet lukt.
Eens?
Wow wat een aanval op de man. Je weet dat de conclusie van BTC - BCC ontiegelijk snel gegaan is en je ontiegelijk snel stappen moest ondernemen (om het via de gemakkelijke weg te doen)??Janpietertje89 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
Als je niet wist dat 1 augustus een belangrijke datum voor Bitcoin zou zijn dan heb je echt onder een steen geleefd, en dat is nu eenmaal niet slim in een extreem volatiele markt als cryptocurrency.
Ik zou je nu alsnog inlezen en je Bitcoin Cash claimen, anders verlies je toch een smak geld. Sorry hoor maar als je niet eens een half uurtje van je tijd wil investeren om je in te lezen en zo weinig vertrouwen hebt in je computervaardigheden dat je dit niet aandurft dan is cryptocurrency misschien toch echt niet voor jou.
Ik wist ook dat deze fork hoog waarschijnlijk zou komen, toen de conclusie er was ging het spontaan heel snel.
Dit soort praktijken zit nu eenmaal niemand op te wachten, dit is juist NIET de bedoeling van cryptocurrency. Het is dat het moest om de toekomst veiliger te stellen anders zou dit niet eens gebeurt zijn.
Daarnaast, ik heb 1/8e van mijn bitcoins op bittrex gezet, de rest heb ik in mijn wallet en daar zit het goed. Het is niet alsof bitcoin op dit moment niks meer waard is, je kon een extra slag slaan niet meer niet minder.
Nee, je kan @kuusj98 niks verwijten!
Ergens wel begrijpelijk maar wel zonde. Hoeveel BCH zou je nog kunnen claimen? Ik heb zojuist iemand hier volgens mij ook verteld hoe je veilig kan omgaan met het invoeren van je private key in wallets, zie tekst hieronder:Klopt, ik draai nu al heel, heel lang mee in het cryptowereldje (ja relatief nieuw in dit topic, ik was altijd te vinden op bitcointalk.org) En ik heb al genoeg schade geleden door dit soort trucjes.
Ik weet hoe het werkt, ik ga het echter niet doen. Ik vond het al tricky om mijn Multibit wallet op electrum te zetten, een wallet waar ik totaal geen ervaringen mee heb. In deze moest ik wel want ik kwam spontaan mijn Multibit wallet niet meer in.
Ik heb een zeer leuke slag geslagen met BTC - BCC op Bittrex.com en dat vind ik voldoende. Een nieuw deel BTC is ondertussen onderweg naar Bittrex waarbij ik de porto van BCC zal uitbreiden.
Shitty dat ik zo snel naar de supermarkt moet en tegelijk ook nog aan het werk ben (thuis). Want ik wil er direct bij zijn zodra BCC volledig open gaat op bittrex (ik kan ze nu al kopen / verkopen op bittrex, en dat ziet er al zeer positief uit voor BCC).
Ik kan je misschien in de goede richting sturen, ik heb gelezen hoe het moet (waarschijnlijk).
Download de officiële wallet van BCC/BCH. Voor je daar je seed/private key gaat invoeren (je moet die van je BTC gebruiken), is het veilig om eerst je BTC naar een nieuwe wallet te sturen (wederom je seed/private key goed bewaren!) vanwege het feit dat je je seed/private key op een PC die online staat gaat invoeren.
Dan voer je je seed/private key van je oude BTC wallet in in de officiële wallet van BCC/BCH om je nieuwe coins te claimen. Daar kun je dan mee doen wat je wil. Wil je ze bewaren in de BCC/BCH wallet? Zou ik wederom weer even nieuwe wallet aanmaken met een verse seed en private key.
Dan komt dus je oude seed en private key te vervallen van je oude wallet, omdat je die hebt gebruikt op een online pc (vunerable dus).
Edit: Niet gelezen, maar volgens mij zoek je zo'n guide: https://bitcoinmagazine.c...coin-cash-and-selling-it/
Hier ook weer, thanks. Ik ben dus 'ff' € 500 kwijt doordat kraken offline was (en ik zo dom was om niet eerder een order te plaatsen).
Sorry hoor, maar volgens mij staat mijn agenda niet openbaar. Ik was gisteren van 14:00 tot 23:00 aan het werk en kon me daarna nog net naar mijn bed slepen. Natuurlijk weet ik dat dit een belangrijke datum is, ik ben sinds 2011 betrokken bij Bitcoin, kom op zeg...Janpietertje89 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
Als je niet wist dat 1 augustus een belangrijke datum voor Bitcoin zou zijn dan heb je echt onder een steen geleefd, en dat is nu eenmaal niet slim in een extreem volatiele markt als cryptocurrency.
Nou ik ga niet vertellen hoeveel BCC (BCH) ik nog kan claimen, dit sinds ik wat actiever ben op dit topic ik genoeg login warnings krijg op verschillende crypto en mining sites. Iets gaat er niet helemaal zuiver aan toe.GrazendeKoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:33:
Klopt, ik draai nu al heel, heel lang mee in het cryptowereldje (ja relatief nieuw in dit topic, ik was altijd te vinden op bitcointalk.org) En ik heb al genoeg schade geleden door dit soort trucjes.
[/quote]
Ergens wel begrijpelijk maar wel zonde. Hoeveel BCH zou je nog kunnen claimen? Ik heb zojuist iemand hier volgens mij ook verteld hoe je veilig kan omgaan met het invoeren van je private key in wallets, zie tekst hieronder:
Ik kan je misschien in de goede richting sturen, ik heb gelezen hoe het moet (waarschijnlijk).
De manier om deze BCC te krijgen werkt op ongeveer dezelfde manier als de overstap van de Multibit wallet naar de Electrum wallet.
Maar hmmm... wat ik nu wel interessant ga vinden.. Gaat het om bepaalde coins uit de oudere blocks waarbij dit mogelijk is (moet haast wel..)?
Of kan ik nu een lading alt coins verkopen voor BTC en van deze BTC wederom BCC maken (via de manier hoe jij het verteld)?
Want dan kan ik nog wel een aantal keer gaan duplicate... (lijkt mij van niet toch? xd )
Oftewel, mocht mijn vraag niet duidelijk zijn:
- Op bittrex verkoop ik een aantal waves, ethereum en zcash voor BTC
- Deze BTC stuur ik naar mijn desktop wallet (BTC is open trouwens op bittrex)
- Deze BTC ga ik duplicate naar BCC. Zo heb ik én BTC én BCC
- Deze BTC stuur ik naar bittrex en daar koop ik weer mijn alt coins voor terug
Conclusie: ik heb mijn alt coins terug +++ BCC ???
~~Ik heb gisteren nog geprobeerd door wat alt coins te verkopen op bittrex voor BTC, deze werden niet meer naar BCC overgezet (was dus een eenmalig iets).
[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 11:45 ]
Hoezo praat je in verleden tijd? Hoezo moet je ontiegelijk snel stappen ondernemen? Die BCC heb je, en die gaan nergens heen. Die heb je over een jaar ook nog hoor. Al is dan natuurlijk de vraag wat het waard is maar dat geldt voor elke cryptomunt.LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Wow wat een aanval op de man. Je weet dat de conclusie van BTC - BCC ontiegelijk snel gegaan is en je ontiegelijk snel stappen moest ondernemen (om het via de gemakkelijke weg te doen)??
Ik wist ook dat deze fork hoog waarschijnlijk zou komen, toen de conclusie er was ging het spontaan heel snel.
Dit soort praktijken zit nu eenmaal niemand op te wachten, dit is juist NIET de bedoeling van cryptocurrency. Het is dat het moest om de toekomst veiliger te stellen anders zou dit niet eens gebeurt zijn.
Daarnaast, ik heb 1/8e van mijn bitcoins op bittrex gezet, de rest heb ik in mijn wallet en daar zit het goed. Het is niet alsof bitcoin op dit moment niks meer waard is, je kon een extra slag slaan niet meer niet minder.
Nee, je kan @kuusj98 niks verwijten!
Je hebt een private key van je bitcoin wallet. Je moved je bitcoin naar een andere wallet zodat die veilig is. Vervolgens importeer je die private key in een BCC wallet. Klaar.
Ik snap niet waar jullie beide zo huiverig voor zijn of hoe je hier geld zou kunnen verliezen? Één ding is zeker, door niets te doen verlies je zeker geld.
Uiteraard heb ik Google gebruikt, maar websites zoals 'Bitcoin Ninja's' en crap is natuurlijk wachten op problemen.
Wil namelijk voorkomen dat het misgaat. Ik krijg namelijk het idee dat iedereen springt op de hype train zonder na te denken.
Volgens mij praat iedereen langs elkaar heen.
Je krijgt automatisch bitcoin cash als je gisteren ten tijde van de fork bitcoins had. Enige uitzondering daarop zijn wat exchanges (poloniex?) waar dit niet het geval was (je hebt namelijk geen 'echte' bitcoins op een exchange, maar een recht in bitcoins (in de zin van waarde) van de exchange in kwestie.)
Had je ten tijde van de fork bitcoin in een (offline) wallet, dan moet je inderdaad de hiervoor genoemde stappen doorlopen (kan nu, kan morgen of nog later) om ook bitcoin cash te verkrijgen.
De opmerking dat je iets snel moet doen kan ik dus niet helemaal volgen.
Er is geen officiele wallet, net zoals er geen officiele euro portemonnee is...Crasheeee schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:45:
Wat is de officiële Bitcoin Cash Wallet?
Uiteraard heb ik Google gebruikt, maar websites zoals 'Bitcoin Ninja's' en crap is natuurlijk wachten op problemen.
Wil namelijk voorkomen dat het misgaat. Ik krijg namelijk het idee dat iedereen springt op de hype train zonder na te denken.
[ Voor 26% gewijzigd door BB-One op 02-08-2017 11:47 ]
Ik las zoiets dat je nog 7/8 van je Bitcoin wellicht recht geeft op BCH. Ik hoef ook echt geen exacte getallen of bedragen van je hoor, maar als je al zei dat je van 1/8 van je BTC waar je wel BCH voor kreeg al een leuk meepikkertje vond...LopendeVogel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Nou ik ga niet vertellen hoeveel BCC (BCH) ik nog kan claimen, dit sinds ik wat actiever ben op dit topic ik genoeg login warnings krijg op verschillende crypto en mining sites. Iets gaat er niet helemaal zuiver aan toe.
De manier om deze BCC te krijgen werkt op ongeveer dezelfde manier als de overstap van de Multibit wallet naar de Electrum wallet.
Maar hmmm... wat ik nu wel interessant ga vinden.. Gaat het om bepaalde coins uit de oudere blocks waarbij dit mogelijk is?
Of kan ik nu een lading alt coins verkopen voor BTC en van deze BTC wederom BCC maken (via de manier hoe jij het verteld)?
Want dan kan ik nog wel een aantal keer gaan duplicate... (lijkt mij van niet toch? xd )
Oftewel, mocht mijn vraag niet duidelijk zijn:
- Op bittrex verkoop ik een aantal waves, ethereum en zcash voor BTC
- Deze BTC stuur ik naar mijn desktop wallet (BTC is open trouwens op bittrex)
- Deze BTC ga ik duplicate naar BCC. Zo heb ik én BTC én BCC
- Deze BTC stuur ik naar bittrex en daar koop ik weer mijn alt coins voor terug
Conclusie: ik heb mijn alt coins terug +++ BCC ???
~~Ik heb gisteren nog geprobeerd door wat alt coins te verkopen op bittrex voor BTC, deze werden niet meer naar BCC overgezet (was dus een eenmalig iets).
Nee het was natuurlijk iets eenmaligs. BCH heeft voor een specifieke datum en tijd gekozen om de snapshot te doen, dat was gisteren om 14.20 uur NL tijd. Als het ware heeft BCH gewoon de blockchain tot dan toe van BTC gecopyed -> gepaste (dan dus 2 blockchain, 1 bestaande van BTC en 1 nieuwe van BCH). Alles wat na die tijd van de snapshot gebeurt, gebeurt op ieder hun chain.
Dus je alts verkopen voor BTC wordt geregistreerd op BTC blockchain en niet de BCH blockchain.
Maar nogmaals: Als jij je BTC uit je wallet overzet naar een nieuw wallet adres (dus nieuwe private key en nieuwe seed), wat kan er dan misgaan? Je kan dan gewoon je private key en seed van je 'oude BTC wallet' invoeren in de BCH wallet client. Dan komen die BCH tevoorschijn. Maak je óók een nieuwe wallet voor BCH aan (zodat je nieuwe private key en seed krijgt). Ja, dan heb je je private key en seed ingetypt op je pc die met internet verbonden is, maar die wallet is toch leeg nadat je je BCH geclaimd en verstuurd hebt naar je nieuwe BCH adres
Moet je even googelen hoe je offline voor zowel BTC als BCH een nieuwe wallet aanmaakt. Op die manier komen je private keys en seeds niet met internet in aanraking.
Het hoeft ook niet snel en volgens mij zeg ik dat ook niet. Het is alleen wel aan te raden ze vlot te 'claimen' (of claimen nu het juiste woord is of niet, iedereen begrijpt het vastBB-One schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:45:
Waar gaat de discussie nu eigenlijk over?
Volgens mij praat iedereen langs elkaar heen.
Je krijgt automatisch bitcoin cash als je gisteren ten tijde van de fork bitcoins had. Enige uitzondering daarop zijn wat exchanges (poloniex?) waar dit niet het geval was (je hebt namelijk geen 'echte' bitcoins op een exchange, maar een recht in bitcoins (in de zin van waarde) van de exchange in kwestie.)
Had je ten tijde van de fork bitcoin in een (offline) wallet, dan moet je inderdaad de hiervoor genoemde stappen doorlopen (kan nu, kan morgen of nog later) om ook bitcoin cash te verkrijgen.
De opmerking dat je iets snel moet doen kan ik dus niet helemaal volgen.
[...]
Er is geen officiele wallet, net zoals er geen officiele euro portemonnee is...
[ Voor 18% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-08-2017 11:50 ]
Op de bitcoincash website staan er een aantal genoemd. Sommige daarvan zijn full clients (block chain en al), de eerste light wallet die ik daar vond was Electron Cash, een fork van Electrum. Werkt zo te zien goed (maar ik heb 'm op een aparte VM geinstalleerd en alleen m'n private key gevoerd nadat ik die in BTC had leeggehaald - safety first)Crasheeee schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:45:
Wat is de officiële Bitcoin Cash Wallet?
*edit* ohja, en by default staat die Electron Cash wallet nog steeds naar de BTC blockchain te kijken (tenzij ze inmiddels een nieuwe versie hebben staan die het wel goed doet) - schiet dus niet meteen in paniek als hij laat zien dat je net je BCH hebt weggeboekt
[ Voor 15% gewijzigd door anboni op 02-08-2017 11:49 ]
Ik ga het eerst even splitsen en vervolgens via de laptop (offline) het eens proberen met een deel. Bleh niet mijn ding meer om risico's te nemen.GrazendeKoe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:46:
[...]
Ik las zoiets dat je nog 7/8 van je Bitcoin wellicht recht geeft op BCH. Ik hoef ook echt geen exacte getallen of bedragen van je hoor, maar als je al zei dat je van 1/8 van je BTC waar je wel BCH voor kreeg al een leuk meepikkertje vond...
Nee het was natuurlijk iets eenmaligs. BCH heeft voor een specifieke datum en tijd gekozen om de snapshot te doen, dat was gisteren om 14.20 uur NL tijd. Als het ware heeft BCH gewoon de blockchain tot dan toe van BTC gecopyed -> gepaste (dan dus 2 blockchain, 1 bestaande van BTC en 1 nieuwe van BCH). Alles wat na die tijd van de snapshot gebeurt, gebeurt op ieder hun chain.
Dus je alts verkopen voor BTC wordt geregistreerd op BTC blockchain en niet de BCH blockchain.
Maar nogmaals: Als jij je BTC uit je wallet overzet naar een nieuw wallet adres (dus nieuwe private key en nieuwe seed), wat kan er dan misgaan? Je kan dan gewoon je private key en seed van je 'oude BTC wallet' invoeren in de BCH wallet client. Dan komen die BCH tevoorschijn. Maak je óók een nieuwe wallet voor BCH aan (zodat je nieuwe private key en seed krijgt). Ja, dan heb je je private key en seed ingetypt op je pc die met internet verbonden is, maar die wallet is toch leeg nadat je je BCH geclaimd en verstuurd hebt naar je nieuwe BCH adres
Moet je even googelen hoe je offline voor zowel BTC als BCH een nieuwe wallet aanmaakt. Op die manier komen je private keys en seeds niet met internet in aanraking.
Gevaar voor mij zijn eventuele backdoors in wallets, dit heb ik eerder 1x meegemaakt waarbij er flink veel BTC gestolen is achter een encrypted wallet. Dit is de reden waarom ik het zwaar shitty vond om van Multibit naar Electrum te moeten gaan (Electrum is ondertussen ook al helemaal leeg gemaakt en overgezet naar een andere wallet). Alle altcoins belanden ook niet meer op mijn pc maar alles online (ander risico, maar ik verspreid zoveel mogelijk om het te beperken).
Zo heb ik mtgox, cryptsy, backdoor en al die ellende ondertussen al meegemaakt.. 3x is scheepsrecht zou je zeggen xd
[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 02-08-2017 11:59 ]
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om