[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:30
Kun je bij Kraken en/of Gdax eigenlijk ook je eigen btc uitlenen, en zo ja hoe doe je dat?
Heb al wel eens zitten zoeken maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ASW1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:52:
Kun je bij Kraken en/of Gdax eigenlijk ook je eigen btc uitlenen, en zo ja hoe doe je dat?
Nee.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:33:
Toegang is helaas minder relevant. Een trust kan ook nog niet toegankelijk zijn.

Gaat mij om het feit dat ik op mijn account recht heb op bch (als de exchange het niet doet noem ik ze maar eens dieven). De bch zijn feitelijk gekoppeld aan mijn account, ja, via de exchange. Heel simpel, mijn recht, gekoppeld aan mijn btc saldo en dus mijn plicht om aan te geven. Doch, denk je echt dat ook maar een willekeurige exchange er aan denkt wat de mogelijke gevolgen zijn? (de belastingdienst weet het ook (nog) niet).

Gaat mij er meer om dat als er de vraag komt je moet uitleggen waarom je eigen vermogen met bijvoorbeeld 200.000 is toegenomen, dan is het fijn als je dat kunt uitleggen aan de hand van transacties. Geldt dus ook voor bch ook al heb je ze dus nog niet gekregen. Ze zijn immers wel van jou. En de exchange betaald de belasting echt niet voor jou.
Als jouw vermogen dit jaar met 200k toeneemt en je loopt zelf te prutsen met je aangifte (ipv een deskundige) dan doe je iets fout.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Timberly2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Tja, ik heb de afweging gemaakt en leen nu wel mijn BTC uit sinds gisteravond. Bij 3,2% per dag, reeds eerste dag uitlenen gehad. Nu weet ik ook dat die 60 dagen nooit vol gemaakt worden. Maar bij 3,2% rendement, dan mag BCC nogal succesvol worden. Mijn rendement over 2 dagen is 6%.
Doe dit keer huidige BTC marketcap van 46mrd en dat betekent dat BCC een marketcap moet krijgen van 2,7mrd~. No way dat dat gaat gebeuren. Wat gaat BCC uniek maken / beter dan Litecoin? (2,3mrd huidige marketcap).

Ergo, ik ga bewust short op bitcoin cash omdat ik, en velen met mij, niks geloven van die BCC. Leuk, een nieuwe alt-coin maar weinig bijzonders te bieden verder.

Tevens de kans dat er ook traders zijn die vergeten af te lossen, heb ik wel eens eerder gehad met extreme lending rates dus die kans neem ik ook ;)
Die 6% heb je nu al binnen. :)

Wat ik bedoel is nu uitlenen met minder dan 24uur te gaan.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:52:
Bij de bekende sites: Bitfinex en Poloniex. De andere sites (zoals BTCjam of Bitlending Club) vermijden, je kunt je BTC verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 18:10
Timberly2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Tja, ik heb de afweging gemaakt en leen nu wel mijn BTC uit sinds gisteravond. Bij 3,2% per dag, reeds eerste dag uitlenen gehad. Nu weet ik ook dat die 60 dagen nooit vol gemaakt worden. Maar bij 3,2% rendement, dan mag BCC nogal succesvol worden. Mijn rendement over 2 dagen is 6%.
Doe dit keer huidige BTC marketcap van 46mrd en dat betekent dat BCC een marketcap moet krijgen van 2,7mrd~. No way dat dat gaat gebeuren. Wat gaat BCC uniek maken / beter dan Litecoin? (2,3mrd huidige marketcap).

Ergo, ik ga bewust short op bitcoin cash omdat ik, en velen met mij, niks geloven van die BCC. Leuk, een nieuwe alt-coin maar weinig bijzonders te bieden verder.

Tevens de kans dat er ook traders zijn die vergeten af te lossen, heb ik wel eens eerder gehad met extreme lending rates dus die kans neem ik ook ;)
Interessant dit, momenteel liggen de rentepercentages dus rond de 3%+ per dag omdat de leners dan BCC ontvangen, maar jij als uitlener geen BCC krijgt. Ik kan het standpunt van zowel jou als uitlener ("BCC zal toch niks waard zijn/worden") als van de leners begrijpen ("ik betaal vandaag een rentepercentage om BTC te lenen en zo op de gok goedkope BCC te scoren") eigenlijk.

De lending functie van Poloniex heeft nu wel mijn interesse gewekt en ik vraag me af wat de gebruikelijke dagelijkse rentepercentages daar zijn. Doe je het uitlenen al langer en heb je daar misschien wat info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 05:48
XhaiKhaL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:29:
[...]

Interessant dit, momenteel liggen de rentepercentages dus rond de 3%+ per dag omdat de leners dan BCC ontvangen, maar jij als uitlener geen BCC krijgt. Ik kan het standpunt van zowel jou als uitlener ("BCC zal toch niks waard zijn/worden") als van de leners begrijpen ("ik betaal vandaag een rentepercentage om BTC te lenen en zo op de gok goedkope BCC te scoren") eigenlijk.

De lending functie van Poloniex heeft nu wel mijn interesse gewekt en ik vraag me af wat de gebruikelijke dagelijkse rentepercentages daar zijn. Doe je het uitlenen al langer en heb je daar misschien wat info over?
Voor beide opties is inderdaad wat te zeggen. De mensen die short gaan op bitcoin, betalen daar 3% fee voor, maar ontvangen dan wel de BCC. Deze gaan er wss vanuit dat bitcoin zelf wat zakt zodat terugbetalen makkelijker kan.

Doe het uitlenen eigenlijk bijna nooit. Je neemt risico van de bitcoin op de exchange. Het aflossen etc vertrouw ik nog wel, gaat volgens mij altijd goed. Zelf uitlenen een keer eerder gedaan toen de rentes op 0,5% per dag stonden. Toen gelukt om 15 dagen uit te lenen (had max helaas op 15 staan en niet op 60). Maar als iets te lucratief is dan volgt de massa vanzelf en zakken de rentes.

Hier is een goed stuk, wel van 11 maanden geleden helaas, maar werking blijft hetzelfde: https://steemit.com/bitco...-your-bitcoin-on-poloniex

EDIT: Toch wel leuk om te lezen wat de auteur toen kon binnenhalen. Destijds was een ETH nog 10$ dacht ik.

"Let's rewind to late July 2016, just a month or so ago. I had 800 ETH parked on the Bitfinex exchange and was making decent returns from lending, about 10 ETH per month at the time"

10 ETH per maand aan rente trekken xD. Hopen voor hem dat hij niet op 20$ is uitgestapt >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Timberly2 op 31-07-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:26
GrazendeKoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:18:
[...]

Zo had ik vanmiddag deze transactie die ik deed vanaf BL3P naar Bittrex, waar ik mijn ~0,6433 bitcoin kocht op BL3P tegen een koers van €2.400,-, bleef 0,6242 BTC van over, tx: https://blockchain.info/t...ba5ec3f88e13edc852bc6b321

Waar in godsnaam gaat die 0,01912411 BTC naar toe. Is dit marge die BL3P pakt of is dit echt een minersfee voor de tx? Dat kwam vanmiddag neer op €45,- aan kosten voor ik mijn 0,06433 BTC op Bittrex had staan... 8 ) 7

Of doe ik iets fout?
Dat is gewoon een change address. bitcoin101 ,

Als x bedrag naar adress Z verstuurd moet worden, moet je refereren naar voorgaande transacties (Je balans), zodat die samen minstens evenveel zijn al x (de unspend outputs/balans van adres A en B ) naar adres Z, alles wat overblijft gaat naar een change address adres Y.
Het verschil tussen input amount en output amount is de miners fee. In dit geval 1,60 euro , 0.00066025 BTC

Dit heeft niets met marge te maken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-06 12:18
XhaiKhaL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:29:
[...]De lending functie van Poloniex heeft nu wel mijn interesse gewekt en ik vraag me af wat de gebruikelijke dagelijkse rentepercentages daar zijn. Doe je het uitlenen al langer en heb je daar misschien wat info over?
Normaal gesproken is een rente van 0.2% per dag uitstekend te noemen. Meestal is het 0.085 tot 0.115, zoiets. Nog steeds een paar ordes van grootte beter dan de bank... :)

Ik kan de Poloniexlendingbot uit eigen ervaring aanbevelen. Doe je testruns alleen niet met je volledige stash, zodat je niet per ongeluk je BTC te lang of tegen te weinig rente uitleent. Wanneer je tevreden bent over je instellingen kun je dan je overige geld naar "lending" verplaatsen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Voor wie het nog niet gezien heeft:

https://xbt.eu
https://bitcoinxbt.org

Countdown voor de aankomende gebeurtenis :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 25-06 07:50

l3p

www.^.nl

Zelf hoop ik dat het hele BCC gebeuren een gigantisch drama wordt. :9
Anders blijven we aan de gang, net als met de ICO's

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Spannend hoor :p
Volgens mij wordt het 1 grote pump 'n dump morgen.

Kwam ook nog deze tegen vandaag, kopietje van 2014 bubbel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Blogpost van Ledger over hoe de aankomende fork gaat werken i.c.m. een Ledger hardware wallet:
https://blog.ledger.co/ma...in-cash-fork-7229dde3f358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 13:47
Hoe kan yobit nu al BCC verhandelen eigenlijk? 8)7
https://twitter.com/YobitExchange/status/892050834858684417

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Ze geven alle gebruikers alvast BCC (als database-entry, de echte BCCs bestaan nog niet) voor de hoeveelheid BTC die ze hebben. Om te voorkomen dat mensen trucjes uithalen, hebben ze tevens alle deposits en withdrawals gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dit kon ook al bij Viabtc. Je huidige tegoeden worden bevroren tot na de fork.

Zijn overigens al meer exchanges die BTC transfers hebben stilgelegd.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReynaertS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik neem aan dat je nog ethers kunt kopen rond middernacht? ( coinbase )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
ReynaertS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:25:
Ik neem aan dat je nog ethers kunt kopen rond middernacht? ( coinbase )
Ja hoor, Ethereum heeft geen last van de gebeurtenissen rondom Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 10:49
Hecht niet teveel waarde aan de rate op beurzen die BCC al verhandelen. TenX tokens gingen er ook voor 80 dollar en uiteindelijk op de dag dat hij op Bittrex kwam was het nog maar 0,80 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik ben benieuwd hoe deze dag gaat verlopen. Zelf heb ik geen Bitcoins en dus alleen altcoins, dit was een bewuste keuze omdat ik niet precies snap wat er nu vandaag gaat gebeuren. Voorlopig heb ik op Blockfolio en plus van 14.21% over de laatste 24 uur en maar hopen dat ik dat vast kan houden tot het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 23:06
Gisteren hier gepost dat ik 75% van m'n BTC (en NEO) holdings in een aantal alts heb verspreid... aangezien de alts gisteren erg laag stonden en ik nog steeds denk er meer mee te pakken dan met de BCH die ik zou krijgen (en dumpen).

Pakt tot nu toe erg goed uit :) BTC en NEO stijgen wel gestaag (+5% en +4% respectievelijk as we speak /24h), maar LTC, ICN, ETH, FCT en STRAT zijn in de afgelopen 24 uur harder gestegen (rond de +10-15%). Had ook nog XMR en DASH voor een prikke opgepikt, maar die hebben amper iets gedaan. Geen verlies maar ook geen winst.

Benieuwd hoe de dag verloopt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ICN lijkt vandaag helemaal volgens planning het plaltform uit te rollen.

Deel van de site is under maintainance en er is een nieuwe post over verificaties en limits op het platform.
https://medium.com/iconom...verification-1f63fc592c15

Dit staat overigens ook in de reddit van iconomi.
Maar gezien enige belangstelling hier voor ICN lijkt het me wel interessant om dat ook te melden hier.
Vandaag is ook een speciale dag (hopelijk) voor ICN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:09
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Huh? wat dacht je van de al genoemde bedrijven ? Die lijst gaan nog wel even door en dan zijn de grondstoffen niet eens opgenoemd.
Zonder China zou het westen nog in de stenen tijdperk leven.
Noem maar eens iets op waar geen Chinees onderdeeltje inzit
TECHDIENSTEN hoe moeilijk is het om te lezen. Ja iedereen weet dat chinezen goedkoop kunnen produceren. Maar noem eens een TECHDIENST zoals Spotify, Facebook, Google, Netflix, Whatsapp etc dat uit china komt en hier ook groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
degroot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Ja , staat gewoon in de whitepaper van NEO op GitHub
Niet dus.

Iedereen kan claimen samen te werken met Microsoft op hun eigen site.

Nu heb ik zelf maar eens uitgezocht hoe het zit: Microsoft bied dus ondersteuning voor hun Azure platform aan het bedrijf Onchain. Dit geldt in principe voor iedereen die gebruik maakt van het Azure platform. Die krijgt dan het label "Microsoft partner".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Polo heeft zijn "terms of use" aangepast. Arrogantie ten top! Klanten achteraan aansluiten s.v.p. Wij mogen dit en mogen dat...te lange lijst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Niet dus.

Iedereen kan claimen samen te werken met Microsoft op hun eigen site.

Nu heb ik zelf maar eens uitgezocht hoe het zit: Microsoft bied dus ondersteuning voor hun Azure platform aan het bedrijf Onchain. Dit geldt in principe voor iedereen die gebruik maakt van het Azure platform. Die krijgt dan het label "Microsoft partner".
Ow , en op die persco van 22-06 op het kantoor van Microsoft , met de hoge pief van MS China erbij, dat was zeker fake nieuws? of niks van betekenis 8)7

Doe je ding , ga vooral lekker NIET in NEO investeren als je denkt dat dat niks word. Maar je moet wel met wat betere feiten komen.
Ik stop verder met de discussie voor ik weer een mod aan mijn broek heb hangen ivm slowchat.

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 01-08-2017 09:02 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

TECHDIENSTEN hoe moeilijk is het om te lezen. Ja iedereen weet dat chinezen goedkoop kunnen produceren. Maar noem eens een TECHDIENST zoals Spotify, Facebook, Google, Netflix, Whatsapp etc dat uit china komt en hier ook groot is.
Het is niet alleen goedkoop produceren wat ze doen.
https://uncubed.com/daily...-giants-you-need-to-know/

Ik snap niet precies wat je wilt zeggen, dat het westen beter en groter is dan Azië o.i.d. ?
Dat ze geen techdiensten zoals Facebook e.d. hebben ?
Dat ze alleen produceren en geen techdiensten aanbieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zhou schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:58:
Polo heeft zijn "terms of use" aangepast. Arrogantie ten top! Klanten achteraan aansluiten s.v.p. Wij mogen dit en mogen dat...te lange lijst....
Geef op z'n minst dan even een linkje naar die 'te lange lijst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Luuk schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Geef op z'n minst dan even een linkje naar die 'te lange lijst'
Ik ga hier geen reclame maken ofzo.

https://poloniex.com/terms/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
en toen bevroor kraken ....; al 11 min geen enkele trade op geen enkele coin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40

beany

Meeheheheheh

wally228 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Ik zie gewoon trades op BTC :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
wally228 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Hij is weer ontdooid :) dacht dat mijn browser weer lastig aan het doen was...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
Tinusvolkel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Hij is weer ontdooid :) dacht dat mijn browser weer lastig aan het doen was...
time stamp in orderboeken geeft 15 min geen trades aan ( hier toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben voor een deel uitgestapt aangezien ik verwacht dat de BTC prijs voor de fork een ath bereikt. En daarna weer inzakt wanneer iedereen zijn BCH heeft gekregen. Zover lijkt dat redelijk uit te komen. Het is nog even afwachten wat er na de fork gebeurd maar een ath is al bereikt. Verder verwacht ik weinig van BCH. Ik denk dat de prijswaardering niet veel voor zal stellen. In het rijtje van de rest van de alts. Tussen 1 dollar en een paar cent.

Wat wel raar is dat de alts nu al in het groen staan. Ik had verwacht dat dit pas zou gebeuren na de fork.

Daarnaast is het grappig om te zien hoe snel het sentiment kan veranderen. Waar eerst 1 augustus als de datum gezien werd dat de koers weer zou stijgen. Omdat de zorgen voorbij waren van de BTC fork. Is 1 augustus nu de datum de waarschijnlijk de koers daalt omdat er een altcoin wil profiteren van de chaos.

EDIT: Raar zoals ik al zei staan de alts allemaal ruim in het groen, maar BTC begint nu ook al te zakken. Ik zou verwachten dat dit pas na de fork zou gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Defector op 01-08-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Mr. Noodle schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Het is niet alleen goedkoop produceren wat ze doen.
https://uncubed.com/daily...-giants-you-need-to-know/

Ik snap niet precies wat je wilt zeggen, dat het westen beter en groter is dan Azië o.i.d. ?
Dat ze geen techdiensten zoals Facebook e.d. hebben ?
Dat ze alleen produceren en geen techdiensten aanbieden ?
Dat er nog nooit een chinees bedrijf succesvol is geweest op de Westerse markt met een techdienst en dat ik dit dus ook niet verwacht van Neo. Daarnaast zijn chinezen zelf ook niet geinteresseert in een cryptocoin onder staatscontrole. Ze investeren juist in crypto om onder de staatscontrole uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:44

Cliffie

Trompetslet

Defector schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:04:
Ik ben voor een deel uitgestapt aangezien ik verwacht dat de BTC prijs voor de fork een ath bereikt. En daarna weer inzakt wanneer iedereen zijn BCH heeft gekregen. Zover lijkt dat redelijk uit te komen. Het is nog even afwachten wat er na de fork gebeurd maar een ath is al bereikt. Verder verwacht ik weinig van BCH. Ik denk dat de prijswaardering niet veel voor zal stellen. In het rijtje van de rest van de alts. Tussen 1 dollar en een paar cent.

Wat wel raar is dat de alts nu al in het groen staan. Ik had verwacht dat dit pas zou gebeuren na de fork.

Daarnaast is het grappig om te zien hoe snel het sentiment kan veranderen. Waar eerst 1 augustus als de datum gezien werd dat de koers weer zou stijgen. Omdat de zorgen voorbij waren van de BTC fork. Is 1 augustus nu de datum de waarschijnlijk de koers daalt omdat er een altcoin wil profiteren van de chaos.

EDIT: Raar zoals ik al zei staan de alts allemaal ruim in het groen, maar BTC begint nu ook al te zakken. Ik zou verwachten dat dit pas na de fork zou gebeuren.
Wat ik inmiddels wel door heb is dat de complete cryptomarkt totaal niet te voorspellen is :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547

Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Dat er nog nooit een chinees bedrijf succesvol is geweest op de Westerse markt met een techdienst en dat ik dit dus ook niet verwacht van Neo. Daarnaast zijn chinezen zelf ook niet geinteresseert in een cryptocoin onder staatscontrole. Ze investeren juist in crypto om onder de staatscontrole uit te komen.
Hoe kom je er bij dat Neo onder staatscontrole staat? Het klopt wel overigens dat westerse technologieën moeilijk doorbreken in China en andersom ook, maar zelfs als Neo alleen in China succesvol wordt dan nog is de upside momenteel gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Lijkt toch nog op een dipje in BTC, (onder de 2400), nog maar een klein beetje ingeslagen. Zo te zien zetten een aantal hun BTC om in ETH.
Nu kijken of het lukt om te shorten direct om 14:20:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Cliffie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Wat ik inmiddels wel door heb is dat de complete cryptomarkt totaal niet te voorspellen is :)
Dat is inderdaad wel iets wat keer op keer duidelijk wordt. Ben blij dat ik voor een deel op de ATH uitgestapt ben en over een tijdje maar kijken of het slim is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Anoniem: 232547 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Hoe kom je er bij dat Neo onder staatscontrole staat? Het klopt wel overigens dat westerse technologieën moeilijk doorbreken in China en andersom ook, maar zelfs als Neo alleen in China succesvol wordt dan nog is de upside momenteel gigantisch.
Omdat in China alles onder staatscontrole staat, zij ook al op meerdere staats georganiseerde conferences hebben gestaan en ook al onder toezicht van de lokale Shanghai committee staan. Zoals gezegd Chinezen hebben juist interesse in een internationale crypto niet in een onder staatscontrole dus snap niet waarom jullie denken dat dit groot wordt in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37
Hoewel het nu buiten belastingseizoen is, toch even een belastinggerelateerde vraag. (uiteraard kan ik ook direct bij de BD terecht, maar ik laat die hond liever nog eventjes slapen terwijl ik de mogelijkheden onderzoek)

Ik ben in 2011 uit technische interesse "een beetje" bezig geweest met bitcoin mining. Dat was ik eigenlijk helemaal vergeten, tot ik na de koersexplosie eerder dit jaar m'n wallet weer eens heb opgezocht. Inmiddels kan ik er een leuke auto van kopen. Omdat ik eigenlijk alweer was vergeten dat ik ze had, heb ik ze uiteraard ook niet bij de belastingaangifte van de laatste jaren opgegeven.

Nu ben ik aan het overwegen wat te doen. Kort gezegd, zie ik drie opties (nouja, eigenlijk twee):
- Niets doen. Eigenlijk geen optie, als de koers ooit nog verder explodeert kan ik er dan helemaal niks meer mee zonder in de problemen te komen (ik heb voorspellingen gelezen over 6-cijferige koersen over 'n jaar of 10 - aan de andere kant kan de boel natuurlijk ook compleet instorten en over twee jaar helemaal niks meer waard zijn)
- Bij m'n aangifte IB over 2017 voor het eerst opgeven en hopen dat ze daar niet nader naar gaan kijken.
- Gebruik maken van de inkeerregeling, zolang die er nog is.

M'n heffingsvrijstelling gaat al op aan m'n euro-vermogen, dus daar kan ik het in ieder geval niet onder verstoppen.

Heeft iemand hier in de context van BTC ervaring met de inkeerregeling? Op de site van de belastingdienst lees ik dat ze vragen om verloop en toelichting, maar dat is eigenlijk amper van toepassing volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06 19:40
anboni schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:51:
Hoewel het nu buiten belastingseizoen is, toch even een belastinggerelateerde vraag. (uiteraard kan ik ook direct bij de BD terecht, maar ik laat die hond liever nog eventjes slapen terwijl ik de mogelijkheden onderzoek)

Ik ben in 2011 uit technische interesse "een beetje" bezig geweest met bitcoin mining. Dat was ik eigenlijk helemaal vergeten, tot ik na de koersexplosie eerder dit jaar m'n wallet weer eens heb opgezocht. Inmiddels kan ik er een leuke auto van kopen. Omdat ik eigenlijk alweer was vergeten dat ik ze had, heb ik ze uiteraard ook niet bij de belastingaangifte van de laatste jaren opgegeven.

Nu ben ik aan het overwegen wat te doen. Kort gezegd, zie ik drie opties (nouja, eigenlijk twee):
- Niets doen. Eigenlijk geen optie, als de koers ooit nog verder explodeert kan ik er dan helemaal niks meer mee zonder in de problemen te komen (ik heb voorspellingen gelezen over 6-cijferige koersen over 'n jaar of 10 - aan de andere kant kan de boel natuurlijk ook compleet instorten en over twee jaar helemaal niks meer waard zijn)
- Bij m'n aangifte IB over 2017 voor het eerst opgeven en hopen dat ze daar niet nader naar gaan kijken.

M'n heffingsvrijstelling gaat al op aan m'n euro-vermogen, dus daar kan ik het in ieder geval niet onder verstoppen.

Heeft iemand hier in de context van BTC ervaring met de inkeerregeling? Op de site van de belastingdienst lees ik dat ze vragen om verloop en toelichting, maar dat is eigenlijk amper van toepassing volgens mij.
Gewoon bellen met dit verhaal en aftikken :? Je "krijgt" min of meer een auto omdat je het al vergeten was. Tik die belasting af en geniet ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-06 20:46

Tijdje geleden dezelfde vraag aan de BD gesteld. Een correctie uitvoeren op de jaren waar de VRH vrijstelling is overschreden is alles wat ik moest doen.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Persoonlijk zou ik het nu voor het eerst opgeven. Je kan die BTC toch in 2016 aangeschaft en/of gemined hebben? Misschien heb je dikke winst gemaakt door te traden. Dan zou dat betekenen dat je ze bij IB 2017 pas hoeft op te geven (peildatum 1/1/2017). Hoe gaat de belastingdienst achterhalen dat je die coins al in 2011 gemined heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 22:37
KingKoning schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Persoonlijk zou ik het nu voor het eerst opgeven. Je kan die BTC toch in 2016 aangeschaft en/of gemined hebben? Misschien heb je dikke winst gemaakt door te traden. Dan zou dat betekenen dat je ze bij IB 2017 pas hoeft op te geven (peildatum 1/1/2017). Hoe gaat de belastingdienst achterhalen dat je die coins al in 2011 gemined heb?
Ergens moet je dan bewijs hebben dat je ze in 2016 gekocht/gemined hebt. Gezien de moeilijkheid van het minen vergt dat een flinke investering die nergens te herleiden is. Kans is natuurlijk wel verwaarloosbaar dat je er problemen mee krijgt, maar waarom het risico nemen als het te betalen bedrag niet heel schokkend is?

Geen ervaring helaas, maar gezien het bedrag (inmiddels) zou ik het persoonlijk opgeven onder die inkeerregeling. Vrijwillige verbetering lijkt mij dan het meest voordelig, boetes zullen dan niet veel voorstellen rekening houdend met de prijsontwikkeling van BTC de laatste jaren. Tevens goed voor de gemoedsrust 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
KingKoning schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Als ze wat gegevens opvragen over BTC adressen, is er natuurlijk wel e.e.a. te traceren (geen idee hoe ver ze willen gaan zoeken, hoewel het daar misschien om veel te kleine bedragen gaat)
ybos schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
Tik die belasting af en geniet ervan.
Dat is dus precies m'n bedoeling, ik zoek alleen naar tips voor de beste manier om dat aan te pakken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Persoonlijk vind ik dat als je je geld op deze manier hebt 'verdient', je ook niet moeilijk moet doen over een vermogensbelasting van 1% per jaar. Voorbeeld BD

Stel je Bitcoins zijn nu 30K waard en je hebt nog 20K spaargeld (even uitgaande van 1 januari 2017), moet je over 50K - 25K = 25K vermogensbelasting betalen: (als je niet getrouwd bent)
4% over 25K = 1000 euro. Hierover 30% is 300 euro over vorig jaar. De jaren ervoor zijn waarschijnlijk nihil, BTC was toen veel minder waard.

Betaal 300 euro en geniet van je 30K witte bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 950361

ElectronLion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:04:

Stel je Bitcoins zijn nu 30K waard en je hebt nog 20K spaargeld (even uitgaande van 1 januari 2017), moet je over 50K - 25K = 25K vermogensbelasting betalen: (als je niet getrouwd bent)
4% over 25K = 1000 euro. Hierover 30% is 300 euro over vorig jaar. De jaren ervoor zijn waarschijnlijk nihil, BTC was toen veel minder waard.

Betaal 300 euro en geniet van je 30K witte bitcoins.
Die percentages zijn aangepast. Voor een vermogen tot 75k betaal je gemiddeld 2,871%. Over 30k betaal je in 2017 dus € 860.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
Anoniem: 950361 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:12:
Die percentages zijn aangepast. Voor een vermogen tot 75k betaal je gemiddeld 2,871%. Over 30k betaal je in 2017 dus € 860.
Ik zie inderdaad dat 'vanaf 2017' de percentages anders zijn. Geldt dit dan ook voor het spaargeld op 1 januari 2017? Dit is eigenlijk gespaard in 2016... Moet de vermogensbelasting op 1 januari 2017 dan niet met de oude berekening worden gedaan? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ElectronLion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Ik zie inderdaad dat 'vanaf 2017' de percentages anders zijn. Geldt dit dan ook voor het spaargeld op 1 januari 2017? Dit is eigenlijk gespaard in 2016... Moet de vermogensbelasting op 1 januari 2017 dan niet met de oude berekening worden gedaan? :?
Óver 2016 betaal je nog het oude percentage (en ook over de jaren daarvoor, ook toen was het immers vermogen/bezit). Over 2017 (dus bij je aangifte in 2018) betaal je het nieuwe percentage.
Als je het dit jaar weer uitgeeft (nieuwe auto) dan is er niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Omdat in China alles onder staatscontrole staat, zij ook al op meerdere staats georganiseerde conferences hebben gestaan en ook al onder toezicht van de lokale Shanghai committee staan. Zoals gezegd Chinezen hebben juist interesse in een internationale crypto niet in een onder staatscontrole dus snap niet waarom jullie denken dat dit groot wordt in China.
Ik snap die redenatie maar ik vind het toch tekort door de bocht. In de laatste AMA op Reddit is volgens mij ook aangegeven dat er geen direct steun/link is met de Chinese overheid. Dat er iets van toezicht is, is logisch (want China) maar van controle is m.i. echt geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectronLion
Anoniem: 950361 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:12:
Trouwens (met dank aan @SmiGueL ) vergeet je hier de 30% redementsbelasting, dus netto betaal je 258 euro :) Goedkoper dus dan afgelopen jaren! (tot 75K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ElectronLion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Trouwens (met dank aan @SmiGueL ) vergeet je hier de 30% redementsbelasting, dus netto betaal je 258 euro :) Goedkoper dus dan afgelopen jaren! (tot 75K)
Beter :) elk jaar kreeg ik toch weer een draai in mijn maag als er 400€ afgeschreven moet worden omdat je niet je handen ophoudt bij de staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 13:40
Ik heb het nog niet eerder gezien bij Poloniex lending:
er zijn geen BTC loan offers.... en de demands zijn extreem hoog. (in vergelijking met normaal)

Dit is een leuke/bijzondere dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElectronLion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

True, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54
BB-One schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:40:
Ik heb het nog niet eerder gezien bij Poloniex lending:
er zijn geen BTC loan offers.... en de demands zijn extreem hoog. (in vergelijking met normaal)

Dit is een leuke/bijzondere dag!
Net 0.1 uitgeleend tegen 5% :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 19:46
Danielson schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

je bent er van op de hoogte dat uitgeleende BTC bij een Fork, jou geen gelijke waarde opleverd bij de nieuwe currency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 13:40
Danielson schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Hier nog zo een :9

Reken je overigens niet rijk. Zodra de fork er is worden waarschijnlijk alle contracten geannuleerd door de leners dus verwacht niet je de komende dagen dit % gaat binnenharken, dus je hebt maar een paar uurtjes een leuk rendement.
Maar ja je weet maar nooit...
diefightdie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

je bent er van op de hoogte dat uitgeleende BTC bij een Fork, jou geen gelijke waarde opleverd bij de nieuwe currency?
Misschien wel een per saldo hogere waarde... (zie een aantal pagina's terug over de 'waarde' van BTC en BCH)

[ Voor 28% gewijzigd door BB-One op 01-08-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54
[...]

Yup, de overige BTC staat in een lokale wallet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:22
[...]

Ondertussen al 10% verdiend met uitlenen. Laat maar weten of je BCC 10% waarde van BTC haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Korte update over m'n belastingvraag: ik heb zojuist m'n aangiftes IB voor 2014, 2015 en 2016 aangepast om ook m'n BTC op te geven (de twee jaar daarvoor leken me niet de moeite, de extra belasting is minder dan het kost om de nieuwe aanslag te printen). Hopelijk krijg ik nu alleen maar binnenkort aangepaste aanslagbiljetten waar ik die paar honderd euro mee mag aftikken (en mochten ze door gaan vragen, heb ik volgens mij wel een redelijk verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Waar volgen jullie het nieuws omtrent de fork? In principe is deze om 12:20 ingezet toch? Zie er op Kraken nog niets van terug. Ben wel benieuwd hoe de markt erop reageert maar ook op bv Coindesk zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 11:54

adamvansanten

Appletje voor de dorst

mrnn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:59:
Waar volgen jullie het nieuws omtrent de fork? In principe is deze om 12:20 ingezet toch? Zie er op Kraken nog niets van terug. Ben wel benieuwd hoe de markt erop reageert maar ook op bv Coindesk zie ik niets.
Het is 14.20 uur lokale tijd (12.20 uur UMT, NL is door zomertijd +2). Geen idee wat de marktreactie overigens gaat zijn.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
mrnn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:59:
Is toch pas om 14:20, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 20:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

12:20 UTC = 14:20 NL-tijd (CET) inderdaad.

https://coin.dance/ heeft de laatste tijd wel goede counters en dergelijke, wellicht houden zij bij wanneer het eerste BCH-block wordt gemined. Dat kan natuurlijk wel een tijdje duren voor het zo ver is.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Anoniem: 232547 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Ik snap die redenatie maar ik vind het toch tekort door de bocht. In de laatste AMA op Reddit is volgens mij ook aangegeven dat er geen direct steun/link is met de Chinese overheid. Dat er iets van toezicht is, is logisch (want China) maar van controle is m.i. echt geen sprake.
Stop maar met discusieren. Ik heb de hoop ook al opgegeven. Het is echt praten tegen dovemans oren.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 941945

Krijg zojuist een e-mail bericht van Kraken dat er een nieuwe blog gepost is op hun site. Zelf kan ik niet kijken nu en is het ook niet relevant voor mij. Wellicht dat jullie er iets mee kunnen? Het zou op de website moeten staan nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Ja & nee.

Het fork-tijdstip is 12:20 UTC, dat is 14:20 CEST.

Maar, tijdsmeting binnen Bitcoin verloopt iets anders, omdat er geen centrale klok is die iedereen volgt. Iedere miner voegt zelf een eigen timestamp toe aan een block, volgens z'n eigen klok. Maar er is geen garantie dat die klok nauwkeurig is of dat de miner de klok niet manipuleert. Om die reden wordt vaak gebruikgemaakt van de "median time past" (MTP) van een block, wat de mediaan is van de timestamps van de laatste 11 blocks, oftewel, de timestamp van 6 blocks terug.

Pas als de MTP het fork-tijdstip heeft overschreden, is de fork een feit. Dat betekent dat met ~10 minuten per block, het laatste pre-fork block ergens rond 15:20 (NL tijd) wordt gemined.

De MTP kun je met deze block explorer volgen (laatste kolom):
https://blockchair.com/bi...ee_total,size,median_time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
adamvansanten schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Het is 14.20 uur lokale tijd (12.20 uur UMT, NL is door zomertijd +2). Geen idee wat de marktreactie overigens gaat zijn.
Pfff wat stom! Ik Google regelmatig de tijd voor verschillende zones, lekker snel want Google geeft zelf reactie. Maar blijkbaar krijg je wanneer je UTC time googeld je eigen tijd te zien :)

Bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
degroot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Stop maar met discusieren. Ik heb de hoop ook al opgegeven. Het is echt praten tegen dovemans oren.
Toch even mijn bescheiden mening. Ik ben nieuw op het gebied van crypto maar zeker niet op het gebied van economie en China. Kijk niet met een westerse blik naar dit soort bedrijven. China werkt gewoon echt anders. In principe kan je er vanuit gaan dat praktisch alles in China nauwe banden heeft met de staat en/of dat dit zal gebeuren als de staat dit wenst.

Als je dus niet zou willen dat de staat een groot belang heeft en/of direct kan ingrijpen zit je in china gewoon niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nee , het ging mij ook helemaal niet of China wel of geen staatsbelang heeft in de bedrijven. Maar we lopen in dit topic al geruime tijd met Mirved een discussie te voeren , Waarbij hij onze standpunten steeds afdoet alsof het onzin is en allemaal verzonnen is.

Dat China een staatsbelang heeft, zal mij verder niet interreseren. Kijk maar eens naar al die andere Chinese producten/bedrijven/diensten die gigantisch zijn geworden. Ik heb gewoon veel vertrouwen in NEO.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxMaverick schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Toch even mijn bescheiden mening. Ik ben nieuw op het gebied van crypto maar zeker niet op het gebied van economie en China. Kijk niet met een westerse blik naar dit soort bedrijven. China werkt gewoon echt anders. In principe kan je er vanuit gaan dat praktisch alles in China nauwe banden heeft met de staat en/of dat dit zal gebeuren als de staat dit wenst.

Als je dus niet zou willen dat de staat een groot belang heeft en/of direct kan ingrijpen zit je in china gewoon niet goed
Overheden hebben altijd een invloed, kijk naar wat de US doet met BTC-E momenteel. Stellen dat er sprake is van "staats controle" bij Neo zonder dat er een bron is vind ik onterecht afbreuk pogen te doen aan een opkomend platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 21:31
Anoniem: 941945 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:03:
Krijg zojuist een e-mail bericht van Kraken dat er een nieuwe blog gepost is op hun site. Zelf kan ik niet kijken nu en is het ook niet relevant voor mij. Wellicht dat jullie er iets mee kunnen? Het zou op de website moeten staan nu
Bitcoin Cash and a Critical Alert for Margin Traders (Part 2)
Bitcoin Cash and a Critical Alert for Margin Traders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
degroot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Een discussie voer je met argumenten en feiten die je kunt onderbouwen. Enige wat jij deed was de vaagheden van een onbetrouwbare website herhalen en daarnaast af en toe roepen "Wacht maar dat ik in mijn lambo zit straks". Daarnaast ging je niet eens in om de punten die ik aanbracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Mirved op 01-08-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectronLion
Jammer, ik kan geen plaatje vinden van iemand die popcorn eet in zijn/haar Lamborghini :+

@degroot O+ @Mirved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Een discussie voer je met argumenten en feiten die je kunt onderbouwen. Enige wat jij deed was de vaagheden van een onbetrouwbare website herhalen en daarnaast af en toe roepen "Wacht maar dat ik in mijn lambo zit straks". Daarnaast ging je niet eens in om de punten die ik aanbracht.
Dus de whitepaper op GitHub is dus een onbetrouwbare website. ? #FML ;w

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Minder 30 minuten!

Heb een flink bedrag opzij gezet om in te springen op de komende koers wijzigingen.

Verwacht wel een grote dump van BTC naar ALTS na de fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
degroot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Dus de whitepaper op GitHub is dus een onbetrouwbare website. ? #FML ;w
Sinds wanneer staan zaken over partners als microsoft in een whitepaper en als dat soort dingen daar op staan. Dan kan je daar blijkbaar de grootste onzin neer zetten aangezien dat daar totaal niet thuis hoort. 8)7

In een whitepaper hoort uitgeschreven te worden de technische werking van het protocoll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Minstens anderhalf uur bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Rannasha schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Minstens anderhalf uur bedoel je?
Je rekent de verwerking van de eerste block mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Je rekent de verwerking van de eerste block mee?
Dat sowieso. Afhankelijk van de hashrate kan het erg lang duren voordat het eerste post-fork block gemined wordt. Bovendien wordt er gerekend met de "median time past", een tijdsmeting die 6 blocks achterloopt bij "echte tijd" (zie een post van mij van iets eerder).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is het een idee om de discussie over NEO even opzij te zetten, of elders te voeren? Als beginner in Crypto vind ik het zeker leuk om hier in dit topic informatie te lezen, maar dat gebash op elkaar wordt inmiddels een beetje vervelend.

Verder @Mirved een tip: je kan je post ook wijzigen, dan hoef je niet elke keer een nieuwe post te maken. Dat laatste wordt ook niet echt gewaardeerd op GoT.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Laatst online: 03-06 13:26
Heeft iemand een goede link om de koers van BCC te volgen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Ballie2210 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:11:
Heeft iemand een goede link om de koers van BCC te volgen?

Bvd
https://www.cryptocompare.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Denman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:07:
Is het een idee om de discussie over NEO even opzij te zetten, of elders te voeren? Als beginner in Crypto vind ik het zeker leuk om hier in dit topic informatie te lezen, maar dat gebash op elkaar wordt inmiddels een beetje vervelend.

Verder @Mirved een tip: je kan je post ook wijzigen, dan hoef je niet elke keer een nieuwe post te maken. Dat laatste wordt ook niet echt gewaardeerd op GoT.
Het lijkt mij net belangrijk om een tegen geluid te geven aan bepaalde mensen die hier bepaalde coins zitten op te hemelen zonder de negatieve kanten te belichten. In de vorige topics hebben we ook uitgebreid de negatieve kanten van coins zoals Gulden en Ripple besproken als deze weer gehyped werden door nieuwkomers in dit topic.

Het enige jammere is dat bepaalde mensen daar niet tegen kunnen en dan om de man gaan spelen (zie de "domme limburger" opmerking paar paginas terug). Dan ga ik inderdaad ook feller reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door Mirved op 01-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:58:
Minder 30 minuten!

Heb een flink bedrag opzij gezet om in te springen op de komende koers wijzigingen.

of van BTC naar cash..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:53
Kraken is down.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:58
Sjonge jonge.
Even wat nuance inbrengen;
Kraken is even wat moeilijk bereikbaar, maar zeer zeker niet "down"

ik kom er namelijk gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 07:41
Minder 30 minuten!

Ik zie op POLO anders verschillende alts de lucht inschieten.

Kraken lijkt inderdaad niet bereikbaar, maar het duurt gewoon lang. Grafieken laden bijvoorbeeld heel langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door KraveN op 01-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:53
kleefei schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Sjonge jonge.
Even wat nuance inbrengen;
Kraken is even wat moeilijk bereikbaar, maar zeer zeker niet "down"

ik kom er namelijk gewoon op.
Zojuist kreeg ik met beide Internet verbindingen een foutmelding met een error. Nu kom ik er wel weer op, maar alles is zeer traag. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Bij Bittrex lijkt alles nog goed te werken. Wel bizar om te zien dat alle alts een kwartier terug ineens in het groen sprongen, en niet zo'n beetje ook :P

Lijkt zich nu weer iets te stabiliseren. Interessant om te volgen wel :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:48
De median time bij https://www.btcforkmonitor.info/ is 11:06 a.m. UTC, https://blockchair.com/bitcoin/blocks?s=median_time(desc) 10:56. Welke is juist? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 15:27
Ik krijg plots een invalid username/password als ik wil inloggen op Bittrex. Ik kon deze ochtend nochtans wel inloggen... (Heb 2FA opstaan en ook geen password change melding via mail gehad dus ik hoop dat het gewoon een tijdelijke storing is :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 13:47
Minder 30 minuten!

Om een of andere reden lijkt die nu al bezig... (Why?)
M'n ARK + 25% laatste uur, STRAT +10% laatste uur, ETH + 13% laatste 24u.

[ Voor 13% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 01-08-2017 14:52 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 07:49
webcrtor schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:51:
Ik krijg plots een invalid username/password als ik wil inloggen op Bittrex. Ik kon deze ochtend nochtans wel inloggen... (Heb 2FA opstaan en ook geen password change melding via mail gehad dus ik hoop dat het gewoon een tijdelijke storing is :) )
Ik heb hier hetzelfde dus het zal wel een storing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Om een of andere reden lijkt die nu al bezig... (Why?)
M'n ARK + 25% laatste uur, STRAT +10% laatste uur, ETH + 13% laatste 24u.
Als je verwacht dat iets gaat stijgen kan je beter er vroeg bij zijn dan laat als handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

Als je verwacht dat iets gaat stijgen kan je beter er vroeg bij zijn dan laat als handelaar.
als je al iets met alts wou doen had je dat al voor vandaag moeten inkopen. Tegenovergesteld van al die mensen die vanuit de alts naar BTC gingen voor BCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Defector schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

als je al iets met alts wou doen had je dat al voor vandaag moeten inkopen. Tegenovergesteld van al die mensen die vanuit de alts naar BTC gingen voor BCH
Dan had je de stijging van BTC gemist.
Pagina: 1 ... 44 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).