[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb nog weinig gevoel hoe succesvol de business case zal zijn. Heb me ook nog niet goed in de werking van het platform verdiept maar wil dat wel zsm gaan doen na livegang.
Als Blockchain toepassing vind ik het solide over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Ik heb in ieder geval best veel vertrouwen in hun platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 20:46
Hertog_Martin schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Hm is het niet lastig om waarde ontwikkeling van een coin goed te bepalen wanneer afgezet tegenover een andere coin?

Als een coin daalt tegenover BTC, kan dat zijn door groei van BTC. Ten opzichte van fiat stijgt ie mss wel. En ook fiat is beweeglijk, al zij het een stuk minder.
Hè hè, eindelijk iemand die hier ook zijn vraagtekens bij zet! :)

Gebruik jij ook de Blockfolio app? Als je in fiat rekent zijn de percentages die Blockfolio aangeeft voor stijgingen/dalingen van de koers eigenlijk waardeloos. Ik begrijp dat de echt Bitcoinbelievers graag hun alts uitgedrukt zien in Bitcoin, maar ik zit voor nu in crypto om rendement te maken in Euro's. Zo gaf Blockfolio aan dat mijn Waves vandaag een paar procent gedaald waren, maar in fiat uitgedrukt was de waarde nagenoeg gelijk aan 24 uur er voor.

Ken je misschien een alternatieve app die de koersveranderingen uitdruk in % in fiat?
Jurianus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:45:
Ik hoop dat Iconomi uiteindelijk net zo goed kan gaan werken als een echte fysieke asset, want dan levert het op lange termijn ook geld op. Ik denk namelijk dat cryptocurrencie assets uiteindelijk net zo interessant worden als de 'normale' assets.
Wat wordt er precies verstaan onder asset in dit geval? Is een asset iets wat rendeert, zoals bijvoorbeeld aan aandeel, obligatie of iets dergelijks?

[ Voor 19% gewijzigd door GrazendeKoe op 31-07-2017 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:25
GrazendeKoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 02:14:
[...]

Hè hè, eindelijk iemand die hier ook zijn vraagtekens bij zet! :)

Gebruik jij ook de Blockfolio app? Als je in fiat rekent zijn de percentages die Blockfolio aangeeft voor stijgingen/dalingen van de koers eigenlijk waardeloos. Ik begrijp dat de echt Bitcoinbelievers graag hun alts uitgedrukt zien in Bitcoin, maar ik zit voor nu in crypto om rendement te maken in Euro's. Zo gaf Blockfolio aan dat mijn Waves vandaag een paar procent gedaald waren, maar in fiat uitgedrukt was de waarde nagenoeg gelijk aan 24 uur er voor.

Ken je misschien een alternatieve app die de koersveranderingen uitdruk in % in fiat?
Ik ben nog een redelijke noob in cryptocurrency land (zit er pas een paar dagen in :P) en ik gebruik ook de Blockfolio app. Als ik in het overzichtsscherm op de bitcoin waarde tik dan wijzigt deze in Euro. In het detailscherm per coin doet ie hetzelfde. Is dat niet wat jij bedoelt?

Of bedoel je dat ie standaard hierop zou moeten staan, en niet handmatig tikken?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Precies zoals Denman schrijft:

Linksboven kan je tikken op de € of Bitcoin, hierdoor verandert deze van 'instelling'.
Rechtsboven kan je tikken op het bedrag/aantal of het percentage, hierdoor verandert die 'instelling'.

De meeste altcoins zijn iets gedaald eind vorige week, maar doordat Bitcoin steeg in prijs bleef de waarde in Euro's vaak nagenoeg gelijk. Dit kan een voordeel zijn de komende dagen, als de altcoins dan veel gaan stijgen, kan het ineens heel hard gaan. En hopelijk stijgt Bitcoin ook nog mee doordat de meeste verwarring dan achter de rug is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 94337 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Voornamelijk Ants/NEO gaat een gouden toekomst tegemoet!
Neo heeft veel praatjes en veel marketing maar moet het nog maar eens zien. Slechts 2 developers, ook nog eens chinees (taalbarrière) en onder staatstoezicht.

Veel chinezen stappen juist in crypto om onder de staatstoezicht uit te komen dus voor hun is Neo niet eens zo interessant. Noem mij 1 voorbeeld van een tech-dienst uit china die ooit doorgebroken is in het westen? Welke grote bedrijven kan jij met 100% zekerheid van zeggen dat ze samenwerken met Neo? Hoeveel independent developers werken er aan diensten voor Neo?

Zelfde praatjes hoorde je 2 maand geleden over "Gulden" 1 maand geleden over Factom, 3 weken geleden over Digibyte etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:10:
[...]

Noem mij 1 voorbeeld van een tech-dienst uit china die ooit doorgebroken is in het westen?
Aliexpress/Alibaba?
Huawei?
Xiaomi?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Denman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Ik ben nog een redelijke noob in cryptocurrency land (zit er pas een paar dagen in :P) en ik gebruik ook de Blockfolio app. Als ik in het overzichtsscherm op de bitcoin waarde tik dan wijzigt deze in Euro. In het detailscherm per coin doet ie hetzelfde. Is dat niet wat jij bedoelt?

Of bedoel je dat ie standaard hierop zou moeten staan, en niet handmatig tikken?
Ik heb de app in Dollars staan inderdaad, maar volgens mij geeft de app alsnog de koerswijzigingen weer in % op basis van Bitcoin.

Edit: Volgens mij heb je wel gelijk inderdaad, thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door GrazendeKoe op 31-07-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
GrazendeKoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Ik heb de app in Dollars staan inderdaad, maar volgens mij geeft de app alsnog de koerswijzigingen weer in % op basis van Bitcoin.

Edit: Volgens mij heb je wel gelijk inderdaad, thanks.
Je kan bij instellingen de valuta ook nog aanpassen naar Euro. Dit onthoudt de app ook.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Door het drukke weekend en het feit dat ik me verkeken heb op de tijd dat de BTC fork zou plaatsvinden (14.20 Nederlandse tijd vanmiddag) ben ik vergeten BTC te kopen en op mijn Bittrex account te plaatsen. Ligt de deposit/withdrawal van BTC op Bittrex nu al stil? Ik kan namelijk nog gewoon op deposit klikken in mijn account en krijg geen waarschuwing.

En als dat niet kan, is er nog een andere (goedkope) mogelijkheid om altcoins te kopen. Alleen litebit.eu zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
degroot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Aliexpress/Alibaba?
Huawei?
Xiaomi?
Dat zijn geen techdiensten.

Alieexpres is een webiste die goedkope meuk verkoopt.

Hauwei/xiami zijn bedrijven die goedkope smartphones maken.

Dat ze goedkoop kunnen produceren/namaken dat is bekend.

Ik heb het over innovatieve diensten die wij dagelijks gebruiken zoals: Facebook/spotify/google/netflix/instagram/whatsapp etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik denk dat jij een verkeerde visie op China hebt. Maakt niet uit. Maar Huawei is geen goedkope namaker. Maar levert al jarenlang telefonie producten / routers en onderdelen daarvoor. En niet alleen voor de consumentenmarkt , maar zeker ook voor het bedrijfsleven. Huawei zit in zoveel producten verwezen , dat je je dat niet kan voorstellen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 11:36
Heb een gokje gewaagd. Had vrijwel m'n hele budget in BTC en ANS zitten. Dit heb ik nu gelijkmatig verspreid over LTC, XMR, FCT, STRAT, ETH, DASH, WAVES en ICN (en ook nog steeds BTC en ANS).

Mijn redenatie: BTC staat er nu sterk voor. De Alts zijn nu relatief goedkoop. Mijn verwachting is toch wel dat de komende 48 uur BTC gaat dalen. Dus letterlijk een gevalletje selling high, buying low, nu het nog kan. Ik had m'n BTC aan kunnen houden voor de 'gratis' BCH, maar verwacht dat deze massaal gedumpt gaat worden en de waarde hard daalt. Hoop op deze manier netto meer over te houden... ALS de alts gaan stijgen. Dat moet toch een keer gaan gebeuren...

Benieuwd hoe dit uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:29
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik snap je huh-opmerking maar ik ben erg verward geraakt door een Reddit post met een timer en wel deze: http://countle.com/sVp238686, https://www.reddit.com/r/.../?st=j5rwv5lw&sh=c0c4d6a0.

Ik zou erg graag willen weten of ik nu nog ongeveer 3,5 uur lang BTC naar mijn Bittrex account kan sturen. Bittrex heeft de volgende tekst gepost:

"At this time, several exchanges have expressed the future support for BCC trading as well as mining pools. Bittrex will be monitoring this situation closely. Bittrex will close deposits and withdrawals of Bitcoin (including 2nd layer protocol XCP/OMNI and associated assets) 24 hours prior to the BCC UAHF time on August 1st, 5:20am PST (12:20pm UTC). The wallet will remain closed until the majority hash power chain is clearly established. Trading will remain active during this time. In the event of a chain split, Bittrex will take all reasonable steps to ensure that customer funds can be preserved on both chains." (bron: https://support.bittrex.c...ment-on-Bitcoin-Cash-BCC-).

De timer en post van Reddit stroken niet met hetgeen Bittrex heeft gepost op hun website.

Ook dit artikel (https://cointelegraph.com...-before-segwit-activation), dat ongeveer 15 minuten geleden gepost is, heeft het er over dat over een paar uur de fork plaatsvindt. Ben ik nu gek of vindt die fork pas plaats morgenmiddag om 14.20 uur NL tijd?

[ Voor 10% gewijzigd door GrazendeKoe op 31-07-2017 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 09:28
Fork Date: 2017-08-01 12:20 p.m. UTC

Dat betekent bij mijn weten morgen om 14:20 uur in NL (correct me if im wrong). En dan moet eerste block dus nog gemined worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik heb nu nog een short positie op bitcoin op kraken. Nu heb ik de blog post van kraken goed gelezen en dat zou betekenen dat ik ook meteen een schuld heb op BCC. Stel ik heb een short van 1 BTC dan zou ik ook short gaan voor 1 BCC. Maar wat ik dan nog niet duidelijk heb, is voor welke prijs ik dan short ga op BCC? Weet iemand hoe dat in elkaar steekt?

Dan kan ik bepalen of ik toch nog van mijn short afwil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:34
tomcool schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:08:
Ik heb nu nog een short positie op bitcoin op kraken. Nu heb ik de blog post van kraken goed gelezen en dat zou betekenen dat ik ook meteen een schuld heb op BCC. Stel ik heb een short van 1 BTC dan zou ik ook short gaan voor 1 BCC. Maar wat ik dan nog niet duidelijk heb, is voor welke prijs ik dan short ga op BCC? Weet iemand hoe dat in elkaar steekt?

Dan kan ik bepalen of ik toch nog van mijn short afwil ;)
Dat maakt toch niet uit? Zodra je van je short 'afwil' koop je weer voor de marktwaarde op dat moment terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 18:35
Hier een lijst gevonden van welke exchanges bitcoin cash zullen ondersteunen:
https://99bitcoins.com/wh...n-cash-the-complete-list/
plus de melding dat Bitcoin cash ongeveer 0.26% van de miners achter zich heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:10:
[...]

Neo heeft veel praatjes en veel marketing maar moet het nog maar eens zien. Slechts 2 developers, ook nog eens chinees (taalbarrière) en onder staatstoezicht.

Veel chinezen stappen juist in crypto om onder de staatstoezicht uit te komen dus voor hun is Neo niet eens zo interessant. Noem mij 1 voorbeeld van een tech-dienst uit china die ooit doorgebroken is in het westen? Welke grote bedrijven kan jij met 100% zekerheid van zeggen dat ze samenwerken met Neo? Hoeveel independent developers werken er aan diensten voor Neo?

Zelfde praatjes hoorde je 2 maand geleden over "Gulden" 1 maand geleden over Factom, 3 weken geleden over Digibyte etc.
Wrong. Dan investeer je toch niet? Je hebt je er duidelijk niet in verdiept.

M.b.t Devs: There are about half a dozen full-time developers here in Shanghai, among them two are core developers. We don’t need tens of people doing protocol level development. Other than that, there are a few dozens more contributing code and ideas as community members, some of them are Onchain DNA developers. Besides we have a few academic researchers serving as technical advisors. By saying Core developer, we mean who has commit permission on GitHub. Bitcoin has 15 core developers as of today.

Hun Slack heeft daarnaast nog eens 160 Devs en groeit iedere dag. De community is zeer actief!

En het leuke is, het HOEFT niet eens door te breken in het Westen. Wechat/JD/Ali zijn gigantisch.
NEO is een long-term project.

''We've already finished the features such as digital asset, digital identity, smart contract, complier and dev pack for C# /VB.NET/F#/Java/Kotlin. And in the end of 2017, we gonna finish the yellowpaper and incubat more project of DApp and then we will improve the implementation of smart contract development by Java/Kotlin. At the beginning of 2018, NeoX, NeoFS, NeoQs are our most important works.''

Gaat een gouden toekomst tegemoet, we spreken elkaar begin 2018 weer! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Anoniem: 94337 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Wrong. Dan investeer je toch niet? Je hebt je er duidelijk niet in verdiept.

M.b.t Devs: There are about half a dozen full-time developers here in Shanghai, among them two are core developers. We don’t need tens of people doing protocol level development. Other than that, there are a few dozens more contributing code and ideas as community members, some of them are Onchain DNA developers. Besides we have a few academic researchers serving as technical advisors. By saying Core developer, we mean who has commit permission on GitHub. Bitcoin has 15 core developers as of today.

Hun Slack heeft daarnaast nog eens 160 Devs en groeit iedere dag. De community is zeer actief!

En het leuke is, het HOEFT niet eens door te breken in het Westen. Wechat/JD/Ali zijn gigantisch.
NEO is een long-term project.

''We've already finished the features such as digital asset, digital identity, smart contract, complier and dev pack for C# /VB.NET/F#/Java/Kotlin. And in the end of 2017, we gonna finish the yellowpaper and incubat more project of DApp and then we will improve the implementation of smart contract development by Java/Kotlin. At the beginning of 2018, NeoX, NeoFS, NeoQs are our most important works.''

Gaat een gouden toekomst tegemoet, we spreken elkaar begin 2018 weer! :o
Dus 2fulltime developers. 160 developers zonder 1 aangekondigd project en een Chinees product waar geen Chinees interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
marteltor schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Fork Date: 2017-08-01 12:20 p.m. UTC

Dat betekent bij mijn weten morgen om 14:20 uur in NL (correct me if im wrong). En dan moet eerste block dus nog gemined worden.
Yep - als je een nieuwe timer zoekt: https://coin.dance/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Dus 2fulltime developers. 160 developers zonder 1 aangekondigd project en een Chinees product waar geen Chinees interesse in heeft.
Je hebt moeite met lezen is het niet? Ze hebben meer dan 6 fulltime developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:57:
[...]

NEO’s partnership with Microsoft is related to R&D. One project they’re working on involves building a “blockchain-powered digital legal evidence repository”.
NEO’s partnership with Alibaba is related to Ali Cloud. Here’s what Silicon Angle describes the partnership like so: “[NEO’s] partnership with Ali Cloud provides an enterprise-level use of blockchain technology to secure something that corporate offices engage in constantly: communication. Blockchains can be used to provide secured, auditable trails for communication, activities and transactions. Securing important emails could only be the tip of the iceberg for the Onchain and Ali Cloud partnership.”.
Je hoeft niet te investeren , ik zwaai wel naar je vanuit mijn Lambo , zo ergens in 2018. See ya!

[ Voor 33% gewijzigd door degroot op 31-07-2017 13:07 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 08:46
Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:09:
[...]

Dat zijn geen techdiensten.

Alieexpres is een webiste die goedkope meuk verkoopt.

Hauwei/xiami zijn bedrijven die goedkope smartphones maken.

Dat ze goedkoop kunnen produceren/namaken dat is bekend.

Ik heb het over innovatieve diensten die wij dagelijks gebruiken zoals: Facebook/spotify/google/netflix/instagram/whatsapp etc.
Haha, hoe is het leven in de Limburg bubbel? iMessage is dus bijvoorbeeld al veel groter dan WhatsApp in Amerika, WeChat (CH) is net zo groot als WhatsApp wereldwijd met beter marktaandeel in China dan enig concurrent in welk land dan ook. Voor Spotify/Netflix/Instragram zijn er vast ook Chinese tegenhangers.

Kleine greep uit de Fortune 500, Huawei dit jaar met stip binnengekomen:

69. Microsoft – 85 miljard dollar omzet
81. IBM – 79 miljard dollar omzet
83. Huawei – 78 miljard dollar omzet
144. Intel – 59 miljard dollar omzet

On topic:

On August 1st, at 00:00 UTC all BIP148 nodes will start rejecting any blocks that do not signal readiness for Segregated Witness (per BIP141).

Dit heeft dus een paar uur nodig om door te dringen en geen wekkers dus om 02:00 deze nacht/ochtend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
degroot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:04:
[...]

[...]

[...]

Je hoeft niet te investeren , ik zwaai wel naar je vanuit mijn Lambo , zo ergens in 2018. See ya!
Ik weet niet of je het door hebt maar je maakt jezelf wel flink belachelijk met dit soort uitspraken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Luuk schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Ik weet niet of je het door hebt maar je maakt jezelf wel flink belachelijk met dit soort uitspraken. :D
Dat is wel iets waar ik me het minst druk om kan maken.
m.i. is de reactie van Mirved belachelijker. Die reageert zonder zich echt in NEO verdiept te hebben. Tevens mag je er best wat sarcasme van inzien. Je moet niet alles over de top serieus gaan nemen

[ Voor 101% gewijzigd door degroot op 31-07-2017 13:41 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
[...]

[...]

[...]

Laat je het hier ook even weten als het een Aygo is geworden? :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Denman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Laat je het hier ook even weten als het een Aygo is geworden? :P
Dat is toch een rendement van 12K dan , daar ben ik ook best blij mee :P

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Even een andere vraag, die wel met de BCH split te maken heeft maar misschien toch in een ander forum moet (mijn excuses in dat geval): indien ik mijn BTC op een exchange laat staan die niet BCH ondersteund; wat vul ik dan in op mijn belastingaangifte 2017? De BCH zijn van mij (gekoppeld aan mijn BTC) maar ik heb ze nooit gekregen... Maw. Wie is daar dan de belasting over verschuldigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:09:
Even een andere vraag, die wel met de BCH split te maken heeft maar misschien toch in een ander forum moet (mijn excuses in dat geval): indien ik mijn BTC op een exchange laat staan die niet BCH ondersteund; wat vul ik dan in op mijn belastingaangifte 2017? De BCH zijn van mij (gekoppeld aan mijn BTC) maar ik heb ze nooit gekregen... Maw. Wie is daar dan de belasting over verschuldigd?
Als je die BCH niet hebt hoef je het ook niet op te geven. Los van dat lijkt het mij een slecht idee om BTC te hebben en geen BCH te ontvangen. Wat de koers van BCH gaat zijn moet van de BTC afgaan. Als je dus geen BCH gaat krijgen zie je straks wel dat je BTC flink omlaag gaat.

Ik weet niet waarom je wat je aan BTC hebt niet verplaatst zodat je wel BCH krijgt. Nogal zonde om dat geld te laten liggen lijkt mij. Je kan prima wat je aan BTC hebt even verplaatsen naar een wallet om zo BCH te ontvangen. Of je gaat tijdelijk even naar fiat op de exchange. Niets doen en geen BHC ontvangen lijkt mij nogal een slecht plan.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
degroot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:15:
Ik denk dat jij een verkeerde visie op China hebt. Maakt niet uit. Maar Huawei is geen goedkope namaker. Maar levert al jarenlang telefonie producten / routers en onderdelen daarvoor. En niet alleen voor de consumentenmarkt , maar zeker ook voor het bedrijfsleven. Huawei zit in zoveel producten verwezen , dat je je dat niet kan voorstellen.
Kleine toevoeging.

Zo ook ZTE is erg prominent aanwezig als techbedrijf in het westen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Als je die BCH niet hebt hoef je het ook niet op te geven. Los van dat lijkt het mij een slecht idee om BTC te hebben en geen BCH te ontvangen. Wat de koers van BCH gaat zijn moet van de BTC afgaan. Als je dus geen BCH gaat krijgen zie je straks wel dat je BTC flink omlaag gaat.

Ik weet niet waarom je wat je aan BTC hebt niet verplaatst zodat je wel BCH krijgt. Nogal zonde om dat geld te laten liggen lijkt mij. Je kan prima wat je aan BTC hebt even verplaatsen naar een wallet om zo BCH te ontvangen. Of je gaat tijdelijk even naar fiat op de exchange. Niets doen en geen BHC ontvangen lijkt mij nogal een slecht plan.
Gaat er even niet om of het beter is om te verplaatsen of niet. Misschien wil ik gewoon bij een NL exchange blijven, bijv. BL3P. Mijn vraag is: Wie is er dan belasting technisch verantwoordelijk voor als een exchange besluit ze niet als een pair op te nemen cq. op niet op jouw conto bijschrijft. De BCH krijg je namelijk wel; of anders de exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
semidevidra schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Kleine toevoeging.

Zo ook ZTE is erg prominent aanwezig als techbedrijf in het westen!
Vergeet Lenevo, Hikvision, Dahua enz niet :X

Markt is een beetje onrustig heb ik het idee, geen goed gevoel bij en daarom alles maar in Euro gezet, wacht het wel af en spring later op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:59

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hier nog mensen op Polo? svp voorzichtig zijn aangezien er geruchten en aanwijzingen zijn dat ze wellicht niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen:
https://cointelegraph.com...nge-poloniex-support-slow

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:45:
Hier nog mensen op Polo? svp voorzichtig zijn aangezien er geruchten en aanwijzingen zijn dat ze wellicht niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen:
Ik zag het gister ook al voorbij komen lijkt me sterk dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen met wat ze verdienen.
Zullen wel net als alle andere exchanges overlopen, kraken is ook van 5 naar 150 poppetjes gegaan in een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik lees veel gedoe rondom exchanges.. Zijn 'jullie' (degeen die hier gebruik van maken) ook echt daytraders?
Mijn eerste altcoins kocht ik via LiteBit, de rest verhandel ik via Changelly (nu ongeveer 10 transacties voor het afgelopen jaar).

De enige exchange waar ik coins heb staan is Cryptopia (en dat is alles bij elkaar max 100 euro). Ik bezit geen BTC. Ik (ruil)handel niet veel, maar ook mijn winsten zijn netjes tot nu toe (sinds november vorig jaar 1000 (duizend) %. In €... Ben ik de enige die het zo aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Dat had ik al door. Niet dat ze in financiele problemen zitten, maar toch.

Ze willen de klanten denk ik geen level 2 meer geven, omdat er straks geen klanten meer zijn. Level 1 max 2000USD opname versus level 2 max 25 000USD opname per dag.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
PilatuS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Naar fiat op een exchange danwel het verplaatsen kost ook geld. Vraag is of dat lonend is. Weet natuurlijk nu nog niemand. Ik schat in dat BTC niet flink omlaag gaat. Maar ja dat is mijn inschatting.

Maar je stelling dat de koers van BCH van de koers van BTC af moet gaan is natuurlijk niet helemaal waar.
De koers van de BTC bestaat (zeker op dit moment) voornamelijk uit ingecalculeerde toekomstverwachtingen van de diverse kopers/verkopers. Bitcoin heeft namelijk totaal geen onderliggende waarde. Als ik verwacht dat de koers binnen een jaar naar USD 4000 stijgt dan heb ik er nu wel 3000 voor over. Denk ik dat de koers over een jaar USD 2000 is dan betaal ik nu bijvoorbeeld maximaal 1250.

Mijn(!) verwachting (!) is dat bitcoin cash geen bestaansrecht heeft danwel in de marge zal blijven opereren en daarmee een zeer beperkte toekomst zal hebben en daarom (bijna) niets waard zal zijn. De verwachte (?) fork van morgen zal het bestaansrecht van BTC bevestigen en de koers van BTC zal binnen no-time gaan stijgen, heel misschien een korte dip meemaken. ik heb er daarom voor gekozen om een (gedeelte) van mijn BTC gewoon uit te lenen tegen 2.5 tot 3.0 % per dag en na morgen dus gewoon de stijging in euro's mee te maken. Mijn leners mogen de naar mijn(!) verwachting(!) maximaal 5% in bitcoin cash hebben...Uitgaande van een koers van USD 2.500 voor bitcoin betekent dat Bitcoin cash al een waarde van USD 125 zou meekrijgen.
Ik krijg van hen nu al bijna 3 dagen 2.5% dus per saldo 7.5% - 9%. Het overzetten naar fiat zou mij ook een paar % hebben gekost en daarbij ook nog kans hebben dat ik de (hopelijke) koersstijging van morgen ga missen...

Maar ja zoals aangegeven dit zijn mijn verwachtingen en wellicht sla ik mij morgen voor mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
WARNING: "Electron Cash" will copy all your Electrum wallets to its own directory, and their binaries are anonymous: https://t.co/kjNcEhTidk
https://twitter.com/ElectrumWallet/status/891935330235973633

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:23
Guys
Weet iemand hier meer over?
https://multibit.org/
Spontaan gestopt? Lullige is, ik kom mijn wallet ook ineens niet meer in.. Aan het twijfelen of ik het wel goed doe (doe het al jaren goed mja) maar het wachtwoord gaan herstellen met een lading woorden.
Blijft op ''Bezig'' hangen?
Dit doordat ik snel een lading naar Bittrex wil overzetten, bleh even een misselijkmakend momentje hier xd

Hoewel het raar is dat het een link kan hebben, naar mijn weten is het inlog systeem lokaal en niet verbonden met 1 of ander netwerk van hun..

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 31-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Ik lees in een eerdere post dat de Wallets Electrum en Exodus (die ik heb) de split met Bitcoin Cash niet ondersteunen.

Wat moet ik nu doen om toch in aanmerking te komen voor Bitcoin Cash?

Bvd, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

GrazendeKoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Ik zou erg graag willen weten of ik nu nog ongeveer 3,5 uur lang BTC naar mijn Bittrex account kan sturen. Bittrex heeft de volgende tekst gepost:

"At this time, several exchanges have expressed the future support for BCC trading as well as mining pools. Bittrex will be monitoring this situation closely. Bittrex will close deposits and withdrawals of Bitcoin (including 2nd layer protocol XCP/OMNI and associated assets) 24 hours prior to the BCC UAHF time on August 1st, 5:20am PST (12:20pm UTC). The wallet will remain closed until the majority hash power chain is clearly established. Trading will remain active during this time. In the event of a chain split, Bittrex will take all reasonable steps to ensure that customer funds can be preserved on both chains." (bron: https://support.bittrex.c...ment-on-Bitcoin-Cash-BCC-).

De timer en post van Reddit stroken niet met hetgeen Bittrex heeft gepost op hun website.

Ook dit artikel (https://cointelegraph.com...-before-segwit-activation), dat ongeveer 15 minuten geleden gepost is, heeft het er over dat over een paar uur de fork plaatsvindt. Ben ik nu gek of vindt die fork pas plaats morgenmiddag om 14.20 uur NL tijd?
Bittrex BTC wallet is op dit moment nog steeds open. Is het dan toch 15:20 Nederlandse tijd? Maar zelfs nu om 15:21 is de Bittrex BTC wallet nog open. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ongeacht deze rumours. Met de Stellar Lumen giveaway deden ze vreemd en ook nu met de BTC Fork vind ik ze niet helder. Hier sinds vandaag alles maar naar Kraken verzonden. Binnen een uur stonden de coins op Kraken overigens, wat ik wel weer snel vond.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
MatsSkoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Haha, hoe is het leven in de Limburg bubbel? iMessage is dus bijvoorbeeld al veel groter dan WhatsApp in Amerika, WeChat (CH) is net zo groot als WhatsApp wereldwijd met beter marktaandeel in China dan enig concurrent in welk land dan ook. Voor Spotify/Netflix/Instragram zijn er vast ook Chinese tegenhangers.

Kleine greep uit de Fortune 500, Huawei dit jaar met stip binnengekomen:

69. Microsoft – 85 miljard dollar omzet
81. IBM – 79 miljard dollar omzet
83. Huawei – 78 miljard dollar omzet
144. Intel – 59 miljard dollar omzet

On topic:

On August 1st, at 00:00 UTC all BIP148 nodes will start rejecting any blocks that do not signal readiness for Segregated Witness (per BIP141).

Dit heeft dus een paar uur nodig om door te dringen en geen wekkers dus om 02:00 deze nacht/ochtend?
De vraag was welke Chinese techdienst ooit in het westen is doorgebroken. Niet hoe groot bepaalde Chinese bedrijven in China zijn |:(

Wel erg treurig die opmerking van "limburgse bubbel". Je moet wel erg op je teentjes getrapt zijn om zo te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 31-07-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
[...]

[...]

[...]

Leuk die quotes heb je ook betrouwbare bronnen? Veel succes met je driewieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Gaat er even niet om of het beter is om te verplaatsen of niet. Misschien wil ik gewoon bij een NL exchange blijven, bijv. BL3P. Mijn vraag is: Wie is er dan belasting technisch verantwoordelijk voor als een exchange besluit ze niet als een pair op te nemen cq. op niet op jouw conto bijschrijft. De BCH krijg je namelijk wel; of anders de exchange.
Je moet gewoon opgeven bij de belasting wat je totale waarde is aan cryptocurrency. Wat je niet hebt hoef je ook niet op te geven. Hoe het ook precies gaat op de exchange maakt dan ook niet uit. Wanneer je de belasting gaat invullen kijk je naar de totale waarde op 1 jan. Dus of je nou wel of geen BCH hebt naast je BTC maakt niet uit. Als je die BCH niet krijgt om welke reden dan ook valt er ook niets op te geven.
Welke waarde BCH ook gaat hebben, die waarde moet van BTC afkomen want anders word er geld vanuit het niets gemaakt. Dit staat trouwens los van welke waarde de BTC wel of niet heeft in de echte wereld. Dat heeft met dit verhaal niets te maken. Verder ben je vind ik vreemd bezig als je BTC hebt en BCH niet gaat ontvangen. Al is de waarde van BCH straks 20 euro dan nog is dit niet krijgen nogal jammer. Dat BCH verder een onzin iets is en geen grote waarde zal houden op lange temijn ben ik het trouwens mee eens hoor.

Wat de waarde van BTC gaat doen na de fork weet ik nog niet precies. Wat ik wel zie is dat de afgelopen week alles omlaag gegaan is aan altcoins op BTC na. Het lijkt er op dat er veel mensen van de alts naar BTC gegaan zijn voor de fork. Als die mensen straks weer terug gaan kan het maar zo dat BTC de komende week juist flink omlaag gaat. Ik durf niet te zeggen dat BTC de komende week omhoog zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:43
PilatuS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Je moet gewoon opgeven bij de belasting wat je totale waarde is aan cryptocurrency. Wat je niet hebt hoef je ook niet op te geven. Hoe het ook precies gaat op de exchange maakt dan ook niet uit. Wanneer je de belasting gaat invullen kijk je naar de totale waarde op 1 jan. Dus of je nou wel of geen BCH hebt naast je BTC maakt niet uit. Als je die BCH niet krijgt om welke reden dan ook valt er ook niets op te geven.

[...]

Welke waarde BCH ook gaat hebben, die waarde moet van BTC afkomen want anders word er geld vanuit het niets gemaakt. Dit staat trouwens los van welke waarde de BTC wel of niet heeft in de echte wereld. Dat heeft met dit verhaal niets te maken. Verder ben je vind ik vreemd bezig als je BTC hebt en BCH niet gaat ontvangen. Al is de waarde van BCH straks 20 euro dan nog is dit niet krijgen nogal jammer. Dat BCH verder een onzin iets is en geen grote waarde zal houden op langer temijn ben ik het trouwens mee eens hoor.

Wat de waarde van BTC gaat doen na de fork weet ik nog niet precies. Wat ik wel zie is dat de afgelopen week alles omlaag gegaan is aan altcoins op BTC na. Het lijkt er op dat er veel mensen van de alts naar BTC gegaan zijn voor de fork. Als die mensen straks weer terug gaan kan het maar zo dat BTC de komende week juist flink omlaag gaat. Ik durf niet te zeggen dat BTC de komende week omhoog zal gaan.
Die waarde hoeft helemaal niet van BTC af te komen. Stel nu dat een rijke Chinees direct ALLE BCH op begint te kopen en zo een miljard in BCH pompt. Dit zal de koers van BCH doen exploderen. Echter zal deze miljard echt niet direct van BTC af gaan.

Vanaf 1 seconde na de split zijn het gewoon 2 aparte munten en hebben ze qua waarde niets meer met elkaar te maken en zal het puur weer het vertrouwen in beide munten zijn die de waarde bepaald (en een groot vertrouwen in BCH betekent niet per definitie een lager vertrouwen in BTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 20:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

LopendeVogel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:18:
Guys
Weet iemand hier meer over?
https://multibit.org/
Spontaan gestopt? Lullige is, ik kom mijn wallet ook ineens niet meer in.. Aan het twijfelen of ik het wel goed doe (doe het al jaren goed mja) maar het wachtwoord gaan herstellen met een lading woorden.
Blijft op ''Bezig'' hangen?
Dit doordat ik snel een lading naar Bittrex wil overzetten, bleh even een misselijkmakend momentje hier xd

Hoewel het raar is dat het een link kan hebben, naar mijn weten is het inlog systeem lokaal en niet verbonden met 1 of ander netwerk van hun..
Multibit wordt niet verder ontwikkeld of ondersteund, maar je zou de wallet nog gewoon moeten kunnen openen. Gebruik je Multibit HD? Je zou dan de seed van 12 woorden direct kunnen importeren in bijvoorbeeld Electrum. De laatste versie 2.9.0 ondersteunt het importen van een (door Multibit HD gebruikte) BIP39-formaat seed. Zie de Youtube-tutorial op: https://multibit.org/blog/2017/07/26/multibit-shutdown.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Die waarde hoeft helemaal niet van BTC af te komen. Stel nu dat een rijke Chinees direct ALLE BCH op begint te kopen en zo een miljard in BCH pompt. Dit zal de koers van BCH doen exploderen. Echter zal deze miljard echt niet direct van BTC af gaan.

Vanaf 1 seconde na de split zijn het gewoon 2 aparte munten en hebben ze qua waarde niets meer met elkaar te maken en zal het puur weer het vertrouwen in beide munten zijn die de waarde bepaald (en een groot vertrouwen in BCH betekent niet per definitie een lager vertrouwen in BTC).
Het is sowieso wel handig om te kijken naar wat er met ETH en ETC gebeurde bij de fork. Een korte tijd na de fork was de waarde van ETH en ETC samen gelijk aan de waarde van voor de fork. Nou zal dit met BCH en BTC vast anders gaan. Maar ik durf niet te zeggen dat een week na de fork de waarde van beide meer zal zijn dan voor de fork.

Ik weet ook niet hoe dit precies zal gaan natuurlijk. Maar de komende dagen zullen we toch wat schommelingen te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tourniquet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Multibit wordt niet verder ontwikkeld of ondersteund, maar je zou de wallet nog gewoon moeten kunnen openen. Gebruik je Multibit HD? Je zou dan de seed van 12 woorden direct kunnen importeren in bijvoorbeeld Electrum. De laatste versie 2.9.0 ondersteunt het importen van een (door Multibit HD gebruikte) BIP39-formaat seed. Zie de Youtube-tutorial op: https://multibit.org/blog/2017/07/26/multibit-shutdown.html
Yes dit heb ik ondertussen inderdaad gedaan, hier kom ik wel gewoon in.
Ja klopt, die video had ik inderdaad bekeken (nav de multibit website).

Nu gaat toch maar ''alles'' naar bittrex.com.

Toch bedankt voor de reactie (hopelijk kan iemand anders daar iets mee :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One

Welke waarde BCH ook gaat hebben, die waarde moet van BTC afkomen want anders word er geld vanuit het niets gemaakt. Dit staat trouwens los van welke waarde de BTC wel of niet heeft in de echte wereld. Dat heeft met dit verhaal niets te maken. Verder ben je vind ik vreemd bezig als je BTC hebt en BCH niet gaat ontvangen.
Mijn BTC die ik wil behouden (hodl) staan en stonden al op poloniex. Deze leende ik uit.
uitlenen is een mooie manier voor mij om nog meer rendement te halen dan de verwachte koersstijging.
Poloniex kwam een week geleden met de mededeling dat ze nog niet weten wat ze gaan doen met bitcoin cash (is voor mij in andere woorden zeggen: we doen er niets mee).
ik stond toen voor de keuze weghalen bij poloniex (=fee betalen) of uit blijven lenen tegen in mijn ogen absurde percentages (3% per dag!!). Mijn verwachting is dat na morgenmiddag de ontstane bitcoin cash gedumpt gaan worden, dus die zijn dan praktisch niets meer waard. Dus mijn keuze was fee betalen en hopelijk een klein beetje krijgen voor bitcoin cash. Of gewoon blijven zitten en een 'gegarandeerd' rendement halen met uitlenen.

Wat betreft het waarde creeren uit het niets, volgens mij is dat het drijfzand waar alle coins op zijn gebouwd.
zie reactie @Janpietertje89
Al is de waarde van BCH straks 20 euro dan nog is dit niet krijgen nogal jammer. Dat BCH verder een onzin iets is en geen grote waarde zal houden op lange temijn ben ik het trouwens mee eens hoor.

En dit laatste is juist datgene waar ik op gok (het is niets meer dan dat...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:27:
[...]

De vraag was welke Chinese techdienst ooit in het westen is doorgebroken. Niet hoe groot bepaalde Chinese bedrijven in China zijn |:(

Wel erg treurig die opmerking van "limburgse bubbel". Je moet wel erg op je teentjes getrapt zijn om zo te reageren.
Huh? wat dacht je van de al genoemde bedrijven ? Die lijst gaan nog wel even door en dan zijn de grondstoffen niet eens opgenoemd.
Zonder China zou het westen nog in de stenen tijdperk leven.
Noem maar eens iets op waar geen Chinees onderdeeltje inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Even twee vragen over de BCC split morgen;

1. Dit is de juiste wallet? https://download.bitcoinabc.org/
2. Moet ik de complete BCC chain opnieuw downloaden of kan ik een kopie maken van mijn BTC chain en de BCC wallet hiernaar verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
[...]

[...]
Begrijp je antwoord maar als ik een btc adres heb met daarmee recht op een x gedeelte bij de split, heb ikook recht op een gedeelte BCH. Sterker nog, ze staan dan op een adres in mijn eigendom, dus mijn eigendom. Doch de exchange besluit ze niet weer te geven/cq handel toe te laten; of überhaupt weer te geven. Om welke reden dan ook.

Ze behoren dus tot een adres in mijn eigendom, maar ik krijg ze niet. Ik denk niet dat bijvoorbeeld BL3P daar mijn vermogensbelasting over betaald, en dan nog de belastingdienst die het (mi) terecht als mijn vermogen ziet. Als we helemaal correct zijn moeten de exchanges hier ook een antwoord op geven.

Het is mierenneuken in de kantlijn maar zo lang zal het niet meer duren voordat ons gevraagd wordt deze bedragen uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BB-One schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:53:
[...]

Mijn BTC die ik wil behouden (hodl) staan en stonden al op poloniex. Deze leende ik uit.
uitlenen is een mooie manier voor mij om nog meer rendement te halen dan de verwachte koersstijging.
Poloniex kwam een week geleden met de mededeling dat ze nog niet weten wat ze gaan doen met bitcoin cash (is voor mij in andere woorden zeggen: we doen er niets mee).
ik stond toen voor de keuze weghalen bij poloniex (=fee betalen) of uit blijven lenen tegen in mijn ogen absurde percentages (3% per dag!!). Mijn verwachting is dat na morgenmiddag de ontstane bitcoin cash gedumpt gaan worden, dus die zijn dan praktisch niets meer waard. Dus mijn keuze was fee betalen en hopelijk een klein beetje krijgen voor bitcoin cash. Of gewoon blijven zitten en een 'gegarandeerd' rendement halen met uitlenen.

Wat betreft het waarde creeren uit het niets, volgens mij is dat het drijfzand waar alle coins op zijn gebouwd.
zie reactie @Janpietertje89

[...]

En dit laatste is juist datgene waar ik op gok (het is niets meer dan dat...)
Zoals je het nu aangeeft snap ik goed waarom je het zo doet inderdaad. Ik hoop voor je dat BCH niet straks 300 dollar per stuk waard is en zowel BTC als BCH de komende dagen flink omlaag gaan.

Ik ben zelf dus eigenlijk wel bang dat BTC de komende dagen omlaag gaat omdat ik denk dat veel mensen nu alleen BTC hebben om BCH te ontvangen. Als die mensen straks terug naar alts gaan en dus zowel BTC als BCH verkopen kan de BTC ook flink zakken. Wat BCH doet boeit mij niet, maar ik verwacht eigenlijk toch wel dat BTC juist omlaag gaat de komende dagen gezien BTC eigenlijk als enige de afgelopen week omhoog gegaan is en all alts omlaag.
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Begrijp je antwoord maar als ik een btc adres heb met daarmee recht op een x gedeelte bij de split, heb ikook recht op een gedeelte BCH. Sterker nog, ze staan dan op een adres in mijn eigendom, dus mijn eigendom. Doch de exchange besluit ze niet weer te geven/cq handel toe te laten; of überhaupt weer te geven. Om welke reden dan ook.

Ze behoren dus tot een adres in mijn eigendom, maar ik krijg ze niet. Ik denk niet dat bijvoorbeeld BL3P daar mijn vermogensbelasting over betaald, en dan nog de belastingdienst die het (mi) terecht als mijn vermogen ziet. Als we helemaal correct zijn moeten de exchanges hier ook een antwoord op geven.

Het is mierenneuken in de kantlijn maar zo lang zal het niet meer duren voordat ons gevraagd wordt deze bedragen uit te leggen.
Als je BTC bij een exchange hebt staan heb jij die adressen niet dus heb je BCH ook niet als de exchange je dat niet geeft. Jij hebt 1 BTC bij een exchange staan en je ontvangt geen BCH dus heb je gewoon nog steeds 1 BTC. Zolang de exchange de adressen en privatekeys heeft en jij niet is de BTC die je hebt niet meer dan een I Owe You en verder niets. Pas als jij de adressen zelf bezit heb je op het moment van de fork ook echt BCH, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
[...]

Als jij iets hebt, maar je kan er niet bij, wat is het dan waard? Hoeveel zou een ander over hebben voor 'jouw' BCH die je nooit gaat krijgen? Dat is niets waard, of wellicht een symbolisch bedrag van 1 euro of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Als je BTC (of andere coins) op een exchange hebt staan heb je ze niet in jouw eigendom. De exchange houdt voor hun gebruikers een saldo bij, dus je zou het kunnen zien als een claim op een x-aantal coins die je bij die exchange hebt, maar je hebt ze niet in je bezit omdat je zelf geen controle hebt over de private keys.

edit: oeps, @PilatuS was me voor. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Aaah mn BTC waren bijna binnen bij Bittrex, nu staat die op maintaince (btc order op 1/2 confirmed xd). Haha mooi hoor (laatste is uiteraard sarcasme) :D

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 31-07-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 22:55
Ik wil een gokje gaan wagen en gokken op een waarde daling van BTC.
Dus short gaan...
Alleen kom er nog niet helemaal uit hoe dit werkt op Kraken...

€2400 nu... ik schat komende dagen max €2500 en dan een daling tot €2000

Het grapje mag me max €100 kosten

Is zoiets mogelijk op Kraken met een advanced order ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Guff_ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:
Dus short gaan...

Dat moet je er zeker niet aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536760

LopendeVogel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:
Aaah mn BTC waren bijna binnen bij Bittrex, nu staat die op maintaince (btc order op 1/2 confirmed xd). Haha mooi hoor (laatste is uiteraard sarcasme) :D
Hmmm, ik verwacht dat ze dan ook niet meer binnenkomen vóór de fork... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Guff_ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:
Dus short gaan...

hoe rekening mee dat als je nu short gaat je ook één BCC moet terugbetalen. Het is niet duidelijk wanneer die BCC van je account gaat en hoeveel waarde een BCC dan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Anoniem: 536760 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:21:
[...]

Hmmm, ik verwacht dat ze dan ook niet meer binnenkomen vóór de fork... :|
Dat denk ik ook niet, veel te druk geweest met hush (zdash) en zcash en daardoor heel dit fork gebeuren zga vergeten. En dan komt de stress weer om de hoek kijken haha.

Maar waarschijnlijk heb ik nu pech ja (staat nog altijd op 1/2, dit gaat hem dus niet meer worden) :D

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 31-07-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 22:55
Danielson schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Dat moet je er zeker niet aan beginnen!
Haha. Ja zo'n reactie snap ik.

Bij een put optie was het altijd vrij simpel. Je kon niet meer kwijt zijn als je voor de put optie betaald had.
Maar zo werkt het niet op Kraken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Leuk die quotes heb je ook betrouwbare bronnen? Veel succes met je driewieler.
Ja , staat gewoon in de whitepaper van NEO op GitHub

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Guff_ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:26:
[...]
Bij een put optie was het altijd vrij simpel. Je kon niet meer kwijt zijn als je voor de put optie betaald had.
Maar zo werkt het niet op Kraken toch?
Een put optie is iets anders dan een short positie.

Al zorgt automatische liquidatie er ook voor dat je niet meer kunt kwijtraken dan je in je account hebt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Rannasha schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Zou dat even leuk zijn ^^

In de praktijk zal de prijs van 1 BTC + 1 BCH direct na de fork hetzelfde zijn als de prijs van 1 BTC direct voor de fork. Er wordt dus geen nieuwe waarde gecreerd, maar de bestaande waarde wordt verdeeld over beide takken.
Hier dacht ik nog even over. Dit is theoretisch waar, maar omdat velen, om diverse redenen, hun BTC niet aangemeld hebben om er BCC voor te ontvangen, zal die winst gaan naar degenen die wel voor elke BTC ook een BCC krijgen.

Immers hun verlies in BTC zal gecomponeerd worden door een hogere BCC die zijn niet krijgen. Dat betekend dus minder BCC op de markt, die dus moeilijk verkrijgbaar is.

Volgens mij ben je de echte verliezer als je je BTC niet aangemeld hebt voor de fork. Want zolang de BCC geen negatieve waarde kan hebben, kun je alleen maar winnen (op die BCC zelf dan). Wellicht zijn de BCC+BTC morgen samen (enige tijd) minder dan 2800USD waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 31-07-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Net nog even BTC van Polo naar Kraken. Transactiekosten is nu 6Euro.

Hier nog een leuke Tweet van Erik Voorhees (ShapeShift.io). Ik hoop niet dat straks nog een Hard Fork komt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 19:53
Malarky schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Hier dacht ik nog even over. Dit is theoretisch waar, maar omdat velen, om diverse redenen, hun BTC niet aangemeld hebben om er BCC voor te ontvangen, zal die winst gaan naar degenen die wel voor elke BTC ook een BCC krijgen.

Immers hun verlies in BTC zal gecomponeerd worden door een hogere BCC die zijn niet krijgen. Dat betekend dus minder BCC op de markt, die dus moeilijk verkrijgbaar is.

Volgens mij ben je de echte verliezer als je je BTC niet aangemeld hebt voor de fork. Want zolang de BCC geen negatieve waarde kan hebben, kun je alleen maar winnen (op die BCC zelf dan). Wellicht zijn de BCC+BTC morgen samen (enige tijd) minder dan 2800USD waard.
Aanmelden? Ik mis iets, of je bedoelt je eigen private keys in handen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:41:

Hier nog een leuke Tweet van Erik Voorhees (ShapeShift.io). Ik hoop niet dat straks nog een Hard Fork komt. :-(
Stel van de 46 miljard USD bitcoins wordt er twv 20 miljard BCC vergaard morgen. Daarvan wordt er twv 10 miljard (die dan vanaf 15:20 exact misschien nog even 300USD waard is, dus totale marketcap is al veel minder) direct ge-market-ordered terug naar BTC (zo even uit de losse pols). Dat betekend onheroepelijk dat het hele buybook van BCC leeg zal zijn, tot de laatste cent.

Dus een buy opzetten op 0.00000001 BTC/BCC (kleinst mogelijke prijs) kan nog wel eens interessant zijn. BCC is nu in futures ~300USD, misschien in 48 uur nog maar 10USD waard, maar als er echt een flash-crash op BCC plaatsvind, zou ik graag kopen laten verkopen aan mij :)
rednaz420 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Aanmelden? Ik mis iets, of je bedoelt je eigen private keys in handen hebben?
Zonder dat jouw beurs, wallet, etc. geen BCC claimed (handmatig dan wel automatisch) voor elke BTC die jij bezit dan krijg je ze toch ook nooit? Dat 'aanmelden' bedoelde ik. Als ik het goed begrijp ga ik bijvoorbeeld nooit meer BCC voor mijn BTC op Poloniex (die claimen zij zeker zelf? en heel misschien verstrekken ze die later nog aan de gebruikers)

Of begrijp ik het verkeerd en is er vanaf morgen per definitie een BCC voor iedere BTC. En wie bezit diegene die niet 'aangemeld' zijn dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Malarky op 31-07-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Malarky schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Zonder dat jouw beurs, wallet, etc. de OP_RETURN string toevoegt krijg je toch geen BCC voor elke BTC die je bezit? Dat 'aanmelden' bedoelde ik.

Of begrijp ik het verkeerd en is er vanaf morgen per definitie een BCC voor iedere BTC. En wie bezit diegene die niet 'aangemeld' zijn dan?
Dat zou kunnen. Rannasha aanwezig?
Voor zover ik het begrepen heb:
Als je met aanmelden "je eigen BTC private keys bezitten bedoeld" kan je BCC claimen nadat de fork gebeurd is.
Er is dus voor iedere BTC een BCC.
BCC's die niet geclaimt worden gebeurd niets mee.
Degene met de BTC private key bezit de BCC.
Iedereen die zijn eigen keys in handen heeft, kan kiezen om BCC te claimen.

[ Voor 7% gewijzigd door rednaz420 op 31-07-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

rednaz420 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Dat zou kunnen. Rannasha aanwezig?
Voor zover ik het begrepen heb:
Als je met aanmelden "je eigen BTC private keys bezitten bedoeld" kan je BCC claimen nadat de fork gebeurd is.
Er is dus voor iedere BTC een BCC.
BCC's die niet geclaimt worden gebeurd niets mee.
Degene met de private key bezit de BCC.
Er zijn nu 16,480,237 BTC in de omloop voor zeg maar 2800USD p/s. Morgen samen met nog eens 16,480,237 BCC zouden die samen dan 2800USD waard zijn p/s.

Echter gaan er morgen (of volgende week) natuurlijk nooit 16,480,237 BCC geclaimed worden (wat theoretisch wel zou kunnen). De mensen die niet claimen verliezen dus, die winst gaat dan toch naar de mensen die wel claimen?

De enige manier waarop niet claimen theoretisch de betere optie zou zijn is als de BCC een negatieve waarde kan aannemen, alleen dan is BTC only hebben beter. Maar dat kan BCC natuurlijk niet.

Een flash-crash tot 0.00000001 BTC/BCC (even theoretisch) zal overigens niet voor een hogere BTC koers zorgen. Immers die ~10 miljoen BCC's gaan dan geliquideerd worden voor slechts enkele BTC's.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 31-07-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Tourniquet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Als je BTC (of andere coins) op een exchange hebt staan heb je ze niet in jouw eigendom. De exchange houdt voor hun gebruikers een saldo bij, dus je zou het kunnen zien als een claim op een x-aantal coins die je bij die exchange hebt, maar je hebt ze niet in je bezit omdat je zelf geen controle hebt over de private keys.

edit: oeps, @PilatuS was me voor. :$
Dus als ik alles op een exchange zet op 31 december ben ik geen vermogensbelasting schuldig? }:O Helaas....was het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Malarky schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Er zijn nu 16,480,237 BTC in de omloop voor zeg maar 2800USD p/s. Morgen samen met nog eens 16,480,237 BCC zouden die samen dan 2800USD waard zijn p/s.

Echter gaan er morgen (of volgende week) natuurlijk nooit 16,480,237 BCC geclaimed worden (wat theoretisch wel zou kunnen). De mensen die niet claimen verliezen dus, die winst gaat dan toch naar de mensen die wel claimen?

De enige manier waarop niet claimen theoretisch de betere optie zou zijn is als de BCC een negatieve waarde kan aannemen, alleen dan is BTC only hebben beter. Maar dat kan BCC natuurlijk niet.
Dat klopt, maar er is wel nuance.

In mijn geval is het niet meteen interessant omdat mijn meeste BTC's op exchanges in altcoins staan.
Dit allemaal omwisselen met bijhorende fees en dan nog withdrawal fees maakt dat BCC al enige waarde moet hebben voor profit te maken.

Voor het claimen van je BCC zal je je BTC private key moeten onthullen, dus daar heb je ook weer fees om je adres net voor het claimen leeg te maken. Iemand die zijn adres niet leegmaakt voor het onthullen van zijn private key, moet ver weg van crypto blijven.

Zo zullen er nog wel enkele zaken zijn.
Indien de waarde van BCC significant zal zijn, zal ik spijt hebben, maar nu zou ik geen winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Wie heeft de ETH hard fork (ETC) meegemaakt? Wat ik gelezen heb is dat ze samen weer waard waren dan voor de fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:18:
[...]

Dus als ik alles op een exchange zet op 31 december ben ik geen vermogensbelasting schuldig? }:O Helaas....was het maar zo.
Jawel, want je hebt een dan een claim uitstaan bij een exchange ter waarde van een x-aantal Euro (de belastingdienst rekent alleen in Euros) en die telt ook mee voor Box 3.

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 31-07-2017 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:18:
Wie heeft de ETH hard fork (ETC) meegemaakt? Wat ik gelezen heb is dat ze samen weer waard waren dan voor de fork.
Zie bijvoorbeeld: https://www.quora.com/Wha...after-Ethereums-hard-fork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Tourniquet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:20:
[...]

Jawel, want je hebt een dan een claim uitstaan bij een exchange ter waarde van een x-aantal Euro (de belastingdienst rekent alleen in Euros) en die telt ook mee voor Box 3.
En waarom zie die claim dan niet gelden op bch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:21:
[...]

En waarom zie die claim dan niet gelden op bch?
Je hebt toegang tot je BTC, maar niet tot BCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
BTC is binnen 2 uur met succes gestort op Kraken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Ballie2210 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:18:
Ik lees in een eerdere post dat de Wallets Electrum en Exodus (die ik heb) de split met Bitcoin Cash niet ondersteunen.

Wat moet ik nu doen om toch in aanmerking te komen voor Bitcoin Cash?

Bvd, Ballie
Dat lees ik niet als ik er op Google.
Sterker nog, ik lees op de site van Electrum zelfs de procedure om je Bitcoin Cash te krijgen:

How to redeem my BCC?
---------------------

BCC wallets will require you to import your seed or your private keys,
which can be exported from Electrum. Doing so will expose all your
Bitcoin funds associated with that seed to the BCC wallet you decide
to use.

Therefore, *after* the BCC fork, but *before* you enter a seed or
private key in a BCC wallet, you should move all your funds to a new
Electrum wallet, with a new seed. You will still be able to use the
old seed or private key with BCC, because BCC has replay
protection. Wait until your funds are confirmed in your new Bitcoin
wallet, before you enter the old private key in a BCC wallet. This
will protect your BTC funds from rogue/untrusted software.

Bron: https://electrum.org/bcc.txt

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Toegang is helaas minder relevant. Een trust kan ook nog niet toegankelijk zijn.

Gaat mij om het feit dat ik op mijn account recht heb op bch (als de exchange het niet doet noem ik ze maar eens dieven). De bch zijn feitelijk gekoppeld aan mijn account, ja, via de exchange. Heel simpel, mijn recht, gekoppeld aan mijn btc saldo en dus mijn plicht om aan te geven. Doch, denk je echt dat ook maar een willekeurige exchange er aan denkt wat de mogelijke gevolgen zijn? (de belastingdienst weet het ook (nog) niet).

Gaat mij er meer om dat als er de vraag komt je moet uitleggen waarom je eigen vermogen met bijvoorbeeld 200.000 is toegenomen, dan is het fijn als je dat kunt uitleggen aan de hand van transacties. Geldt dus ook voor bch ook al heb je ze dus nog niet gekregen. Ze zijn immers wel van jou. En de exchange betaald de belasting echt niet voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:33:
Toegang is helaas minder relevant. Een trust kan ook nog niet toegankelijk zijn.

Gaat mij om het feit dat ik op mijn account recht heb op bch (als de exchange het niet doet noem ik ze maar eens dieven). De bch zijn feitelijk gekoppeld aan mijn account, ja, via de exchange. Heel simpel, mijn recht, gekoppeld aan mijn btc saldo en dus mijn plicht om aan te geven. Doch, denk je echt dat ook maar een willekeurige exchange er aan denkt wat de mogelijke gevolgen zijn? (de belastingdienst weet het ook (nog) niet).

Gaat mij er meer om dat als er de vraag komt je moet uitleggen waarom je eigen vermogen met bijvoorbeeld 200.000 is toegenomen, dan is het fijn als je dat kunt uitleggen aan de hand van transacties. Geldt dus ook voor bch ook al heb je ze dus nog niet gekregen. Ze zijn immers wel van jou. En de exchange betaald de belasting echt niet voor jou.
Ik snap het hele probleem niet. De exchange geeft jou geen BCH, dus je hebt het niet, en wat je niet hebt hoef je ook niet op te geven. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Ik snap het hele probleem niet. De exchange geeft jou geen BCH, dus je hebt het niet, en wat je niet hebt hoef je ook niet op te geven. Klaar.
Dat is dus het eieren eten. Conform de huidige gedachte moet je je bezit aangeven. Dus ook bezit als je er geen toegang tot hebt. De split is simpel, je krijgt even veel bch als btc.... Ongeacht of het op een exchange/Bank of wat dan ook staat. Dus ook je verantwoordelijkheid.

De bch worden uitgedeeld...iemand moet dus uiteindelijk aangifte doen van bezit.

Wat jij doet met de belastingen moet je zelf weten dat was de vraag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:48:
[...]

Dat is dus het eieren eten. Conform de huidige gedachte moet je je bezit aangeven. Dus ook bezit als je er geen toegang tot hebt. De split is simpel, je krijgt even veel bch als btc.... Ongeacht of het op een exchange/Bank of wat dan ook staat. Dus ook je verantwoordelijkheid.

De bch worden uitgedeeld...iemand moet dus uiteindelijk aangifte doen van bezit.

Wat jij doet met de belastingen moet je zelf weten dat was de vraag ook niet.
Je bezit het niet omdat je het niet krijgt. Nu niet en nooit niet. Dat de exchange de BCH's kan claimen omdat jij BTC bij hun hebt staan betekend niet gelijk dat jij ze ook krijgt en dus bezit. De exchange gaat ze je nooit geven dus heb je ze ook niet. Waarom wil je aangifte gaan doen van iets wat je niet hebt en nooit zal krijgen ?

Dat je er recht op hebt en de exchange het je niet geeft is een ander verhaal. Als je het daar niet mee eens bent verplaatst je de BTC naar een eigen wallet en claim je de BCH. Of je doet dit, of je laat het zitten dat de exchange het wel of niet claimed en wat ze er daarna mee doen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
Is maar een theoretische vraag. Ik ben niet van de BD, werk er ook niet voor. Maar neem nu bijvoorbeeld alle mensen die btc uitlenen tegen een x% per dag. Leuk dat je een x% per dag krijgt, maar formeel moet je over inkomen uit uitgeleend geld aangifte doen en belasting betalen. Hoeveel van alle huidige forum posters doen dat denk je?

Het is helaas niet zo simpel als je het zegt, formeel ben je eigenaar van de bch, niet de exchange. Als jij met hun wilt discussiëren dat mag... voor de Belastingdienst is het toch anders. Daarom ook de vraag, als ik aangeslagen word omdat ik mijn formulieren correct invul....snap ie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:01:
Het is helaas niet zo simpel als je het zegt, formeel ben je eigenaar van de bch, niet de exchange.
Dan geef je iets wat je niet hebt toch gewoon lekker op en betaal je er belasting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
PilatuS schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:04:
[...]

Dan geef je iets wat je niet hebt toch gewoon lekker op en betaal je er belasting over.
Dan kun je het toch ook omdraaien, wat gebeurt met de bch die dus naar de account van een exchange gaan n nooit bij de rechtmatige eigenaar komen?

De chain zou toch ook voor transparantie staan? (PS ik ben voor de technologie, alleen sommige exchanges ...... )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
svp even geen belastingvragen, het is nog geen 1 jan 2018. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
freak-ish schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Dan kun je het toch ook omdraaien, wat gebeurt met de bch die dus naar de account van een exchange gaan n nooit bij de rechtmatige eigenaar komen?
De 'rechtmatig eigenaar' is diegene die over de private keys beschikt en als je gebruikt maakt van een dat ben jij dat niet. Wat de exchange kán doen maar dus niet hoeft te doen en zeker niet automagisch gaat is de bch aan de gebruiker beschikbaar stellen. Ze kunnen het ook gewoon zelf gebruiken/verkopen/vernietigen.

Dus:
- Beschik je over je eigen keys: Dan ga je bch ontvangen en kan je het over een paar maanden netjes opgeven.
- Maak je gebruik van een exchange die toegezegd heeft bch beschikbaar te stellen: dan idem.
- Maak je gebruik van een exchange die géén bch beschikbaar stelt dan kan je overwegen te switchen van exchange (wellicht beetje laat nu). Als jou geen bch beschikbaar gesteld wordt dan heb je ook geen bch om op te geven.

Hoop dat het zo en beetje duidelijk is want begint imho topic beetje te vervuilen.
Bij twijfel over belastingzaken probeer de BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (gratis) van de Belastingdienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 13:47
Wat ik wel zie is dat de afgelopen week alles omlaag gegaan is aan altcoins op BTC na. Het lijkt er op dat er veel mensen van de alts naar BTC gegaan zijn voor de fork. Als die mensen straks weer terug gaan kan het maar zo dat BTC de komende week juist flink omlaag gaat. Ik durf niet te zeggen dat BTC de komende week omhoog zal gaan.
Heb daarom gisteren net het omgekeerde gedaan. Wat ik nog aan BTC had staan op exchanges is naar alts omgezet (ipv tx kosten te betalen op de relatief kleine bedragen), alts die ik toch al had, maar aardig in de min, dus dacht ik "ff weg uit BTC en m'n posities in die alts vergroten". (Rest er nog een beetje BTC in Coinomi, die ook BCC zou gaan ondersteunen.)

Maar, nu ik er nog eens over nadenk... het kan natuurlijk ook verkeerd uitdraaien: BTC gaat nu omhoog omdat er veel vraag naar is omdat mensen zoveel mogelijk BCC willen ontvangen. Eens ontvangen, dumpen ze die voor.... BTC, waarbij de alts gezellig achterblijven ... :F

(EDIT: PS, waarom hebben Bitconnect & Bitcoin Cash dezelfde ID; BCC? :/ )

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 31-07-2017 18:46 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ze proberen nu alles op alles BTC te krijgen hier bij Polo. Zelfs op "loan demands" wordt een hoge rente gevraagd, normaal is dit misschien 0.02%.

Wel een beetje zonder (dom) om nu nog uit te lenen. Zodra ze BCC krijgen wordt het gelijk gesloten, maakt dus niet uit of je 60 dagen hebt ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/xlC4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Maar, nu ik er nog eens over nadenk... het kan natuurlijk ook verkeerd uitdraaien: BTC gaat nu omhoog omdat er veel vraag naar is omdat mensen zoveel mogelijk BCC willen ontvangen. Eens ontvangen, dumpen ze die voor.... BTC, waarbij de alts gezellig achterblijven ... :F
Dat zou kunnen. Ik heb alleen het idee dat mensen die normaal geld in alts hebben zitten dat nu in BTC hebben zitten. Nou kunnen ze het natuurlijk in BTC laten zitten, maar ik heb toch het idee dat er genoeg terug naar alts zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Buzz_Fuzz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:42:
[...]

(EDIT: PS, waarom hebben Bitconnect & Bitcoin Cash dezelfde ID; BCC? :/ )
Volgens mij wordt er daarom BCH gehanteerd voor Bitcoin Cash.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:41:

Zo had ik vanmiddag deze transactie die ik deed vanaf BL3P naar Bittrex, waar ik mijn ~0,6433 bitcoin kocht op BL3P tegen een koers van €2.400,-, bleef 0,6242 BTC van over, tx: https://blockchain.info/t...ba5ec3f88e13edc852bc6b321

Waar in godsnaam gaat die 0,01912411 BTC naar toe. Is dit marge die BL3P pakt of is dit echt een minersfee voor de tx? Dat kwam vanmiddag neer op €45,- aan kosten voor ik mijn 0,06433 BTC op Bittrex had staan... 8)7

Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 13:47
Hmm, speel nu met het idee om te proberen wat BCH/BCC te scheppen aan goedkope prijzen vanaf morgen, you never know, maar ik heb gisteren net m'n BTC weggehaald van m'n exchanges (Bittrex, Poloniex & Kraken) en heb er ook geen USDT of fiat staan. Bittrex zou de BTC wallets al bevroren hebben (24u op voorhand). Poloniex BCH/BCC support is twijfelachtig. Zijn de deuren bij Kraken ook al dicht?

EDIT: got it, tot morgenmiddag:
Bitcoin funding will be halted at 11 am UTC on August 1 – do not deposit during the fork
Kraken will halt XBT funding at 11 am UTC and safely secure funds during the fork. Funding will be re-enabled after the outcome of the fork is clear and the network is safe.
Een SEPA transactie inschieten duurt echter een dag of 3 dacht ik?
Crusader schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:06:
[...]

Volgens mij wordt er daarom BCH gehanteerd voor Bitcoin Cash.
Zelfs in een statement van Bittrex gebruiken ze BCC :/

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 31-07-2017 19:36 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:18:
[...]

Zo had ik vanmiddag deze transactie die ik deed vanaf BL3P naar Bittrex, waar ik mijn ~0,6433 bitcoin kocht op BL3P tegen een koers van €2.400,-, tx: https://blockchain.info/t...ba5ec3f88e13edc852bc6b321

Waar in godsnaam gaat die 0,01912411 BTC naar toe. Is dit marge die BL3P pakt of is dit echt een minersfee voor de tx? Dat kwam vanmiddag neer op €45,- aan kosten voor ik mijn 0,06433 BTC op Bittrex had staan... 8)7

Of doe ik iets fout?
Ik heb geen ervaring van BL3P. Polo vraagt standaard 0.001 BTC voor tx. In jouw tx staat 0.00177. Helaas pakt Bittrex ook een deel van de kosten, dit doet Kraken als ontvangende partij gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 05:48
Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:54:
Ze proberen nu alles op alles BTC te krijgen hier bij Polo. Zelfs op "loan demands" wordt een hoge rente gevraagd, normaal is dit misschien 0.02%.

Wel een beetje zonder (dom) om nu nog uit te lenen. Zodra ze BCC krijgen wordt het gelijk gesloten, maakt dus niet uit of je 60 dagen hebt ingesteld.

[afbeelding]
Tja, ik heb de afweging gemaakt en leen nu wel mijn BTC uit sinds gisteravond. Bij 3,2% per dag, reeds eerste dag uitlenen gehad. Nu weet ik ook dat die 60 dagen nooit vol gemaakt worden. Maar bij 3,2% rendement, dan mag BCC nogal succesvol worden. Mijn rendement over 2 dagen is 6%.
Doe dit keer huidige BTC marketcap van 46mrd en dat betekent dat BCC een marketcap moet krijgen van 2,7mrd~. No way dat dat gaat gebeuren. Wat gaat BCC uniek maken / beter dan Litecoin? (2,3mrd huidige marketcap).

Ergo, ik ga bewust short op bitcoin cash omdat ik, en velen met mij, niks geloven van die BCC. Leuk, een nieuwe alt-coin maar weinig bijzonders te bieden verder.

Tevens de kans dat er ook traders zijn die vergeten af te lossen, heb ik wel eens eerder gehad met extreme lending rates dus die kans neem ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
Afgelopen dagen mijn vooraad BTC volledig omgezet in extra STRAT en vanochtend ook nog ZEC. STRAT daalt al een hele tijd, ben dus blijven bijkopen.

Mijn gok dat de alt-coins in de komende dagen / weken weer opveren. huidige rendement sinds 1 april is 90% (tov BTC), was ergens onderweg 200%... BTC/BCC daar blijf ik nog even uit.
Pagina: 1 ... 43 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).