[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
yinx84 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:14:
Snap er nog steeds geen reet van hoe je BCC kunt claimen. Ik weet dat je je BTC van exchanges af moet halen en in een wallet moet zetten... maar dan? Heb er geen beeld bij hoe het werkt en wat je moet doen om BCC te claimen. Kan iemand dit in zo min mogelijk stappen uitleggen?

Of krijg je in het geval van Kraken automatisch toch BCC?
Volgens mij moet je simpelweg een BCC wallet downloaden en je private key van je BTC wallet importeren. Daarom moet je BTC niet op een exchange laten staan omdat de exchange je private keys in handen heeft. Dan ben je afhankelijk van de exchange, niet verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
GrazendeKoe schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:17:
[...]

Als ik de wandelgangverhalen mag geloven koopt een grote groep mensen nu BTC van hun alts, om zo meer BCC te kunnen claimen. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het stijgen van BTC en dalen van alts.
Precies wat ik ook dacht :)
Is alleen maar beter want zo kan je lekker je alts goedkoop inkopen :D
Denk dat BTC nu wel omlaag gaat / stabiel blijft.
Alts zullen vanavond of morgen weer stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 950361

biggydeen2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Volgens mij moet je simpelweg een BCC wallet downloaden en je private key van je BTC wallet importeren.
Ja en dan zeggen die gozerts achter BCC "bedankt voor je private key en je BTC, houdoe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Kraken heeft een statement vrijgegeven omtrent BCC;

In het kort, ze geven bitcoinhouders automatisch BCC op de exchange.

http://blog.kraken.com/po...r-bitcoin-margin-traders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 11:36
sjukke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:33:

Fijn! Scheelt weer een boel gezeul voor mij, incl. fees :) Kraken en ik zijn niet altijd even goede vrienden, maar dit waardeer ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

GSOD schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Precies wat ik ook dacht :)
Is alleen maar beter want zo kan je lekker je alts goedkoop inkopen :D
Denk dat BTC nu wel omlaag gaat / stabiel blijft.
Alts zullen vanavond of morgen weer stijgen.
Enerzijds wel maar anderzijds dus net de boot gemist omdat ik deze dip niet zag aankomen ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-10-2020
sjukke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:33:

Begrijp ik hieruit dat als ik bv. 1 BTC op Kraken heb, er na de Fork 1 BTC en 1 BCH (zoals Kraken het afkort) in mijn funds staan?

Zo ja, dan kan ik toch meteen die BCH traden naar 1 BTC en heb ik 1,xyz (afhankelijk van de waarde) aan BTC? of mis ik nu iets?

Ik geloof zelden dat er gratis iets weggegeven wordt dus ben nogal sceptisch hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08-2017
Leipi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Begrijp ik hieruit dat als ik bv. 1 BTC op Kraken heb, er na de Fork 1 BTC en 1 BCH (zoals Kraken het afkort) in mijn funds staan?

Zo ja, dan kan ik toch meteen die BCH traden naar 1 BTC en heb ik 1,xyz (afhankelijk van de waarde) aan BTC? of mis ik nu iets?

Ik geloof zelden dat er gratis iets weggegeven wordt dus ben nogal sceptisch hierover...
Ja, wat zien we over het hoofd. BCH is nu 0,11 BTC waard. Dus als je 10 BTC hebt krijg je 10 BCH, met een totaalwaarde van 1,1 BTC = 2600 Euro. Dus zomaar ff 2600 Eurootje cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daemician
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-04 15:24
MartyMcFly1955 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Ja, wat zien we over het hoofd. BCH is nu 0,11 BTC waard. Dus als je 10 BTC hebt krijg je 10 BCH, met een totaalwaarde van 1,1 BTC = 2600 Euro. Dus zomaar ff 2600 Eurootje cadeau?
Enkel wanneer iemand jou die 2600 euro wil geven voor die 10 uit het niets gecreerde BCH's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daemician
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-04 15:24
Leipi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Om BCH naar BTC te traden moet je eerst nog iemand vinden die zijn/haar BTC's wil traden voor BCH's.

Grote kans dus, dat de BCH meteen flink naar beneden zal duiken in waarde, omdat het grootste deel van de mensen de gratis ontvangen BCH's direct willen omwisselen voor BTC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Daemician schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:49:
[...]

Om BCH naar BTC te traden moet je eerst nog iemand vinden die zijn/haar BTC's wil traden voor BCH's.

Grote kans dus, dat de BCH meteen flink naar beneden zal duiken in waarde, omdat het grootste deel van de mensen de gratis ontvangen BCH's direct willen omwisselen voor BTC's.
Dat weet ik wel zeker dat die meteen inzakt.

#BCC trading on ViaBTC today
BCC/BTC: ฿ 0.1159
24H Volume: ฿ 1287.7989
BCC/CNY: ¥ 2,150 (≈ $ 318.86)
24H Volume: ฿ 4299.7025

318 / 16 400 000 = 0.00002 USD?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08
[...]

Zou dat even leuk zijn ^^

In de praktijk zal de prijs van 1 BTC + 1 BCH direct na de fork hetzelfde zijn als de prijs van 1 BTC direct voor de fork. Er wordt dus geen nieuwe waarde gecreerd, maar de bestaande waarde wordt verdeeld over beide takken.

Als er weinig interesse is in BCH, dan zal de prijs daarvan snel erg laag komen te liggen omdat iedereen z'n BCH probeert te dumpen. De BTC koers zal hierdoor niet noemenswaardig dalen. Als BCH echter wel een redelijk prijs behoudt, dan gaat dat ten koste van een daling van de BTC koers.

Hoe dan ook, de kans is groot dat er rond de fork flinke volatiliteit is. Vooral de BCH koers zal in het begin mogelijk hard heen en weer stuiteren omdat de orderboeken in eerste instantie erg dun zullen zijn. Gelukkig heeft Kraken een zeer efficiente trade-engine die alle orders moeiteloos binnen een seconde afhandelt. What can go wrong? ;)
Zhou schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Dat weet ik wel zeker dat die meteen inzakt.

#BCC trading on ViaBTC today
BCC/BTC: ฿ 0.1159
24H Volume: ฿ 1287.7989
BCC/CNY: ¥ 2,150 (≈ $ 318.86)
24H Volume: ฿ 4299.7025

318 / 16 400 000 = 0.00002 USD?
Waarom deel je de prijs van een enkele BCC door de totale hoeveelheid?

Maar ik heb eerder al aangegeven waarom de prijs van BCC-futures op ViaBTC geen realistisch beeld geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Rannasha op 28-07-2017 13:24 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:23:
[...]

In de praktijk zal de prijs van 1 BTC + 1 BCH direct na de fork hetzelfde zijn als de prijs van 1 BTC direct voor de fork. Er wordt dus geen nieuwe waarde gecreerd, maar de bestaande waarde wordt verdeeld over beide takken.

Als er weinig interesse is in BCH, dan zal de prijs daarvan snel erg laag komen te liggen omdat iedereen z'n BCH probeert te dumpen. De BTC koers zal hierdoor niet noemenswaardig dalen. Als BCH echter wel een redelijk prijs behoudt, dan gaat dat ten koste van een daling van de BTC koers.

Hoe dan ook, de kans is groot dat er rond de fork flinke volatiliteit is. Vooral de BCH koers zal in het begin mogelijk hard heen en weer stuiteren omdat de orderboeken in eerste instantie erg dun zullen zijn. Gelukkig heeft Kraken een zeer efficiente trade-engine die alle orders moeiteloos binnen een seconde afhandelt. What can go wrong? ;)

[...]

Waarom deel je de prijs van een enkele BCC door de totale hoeveelheid?

Maar ik heb eerder al aangegeven waarom de prijs van BCC-futures op ViaBTC geen realistisch beeld geeft.
Oh, ja. Moet het dan zo zijn: (318 * totale BTC bij ViaBTC) / 16 400 000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Zhou schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Oh, ja. Moet het dan zo zijn: (318 * totale BTC bij ViaBTC) / 16 400 000)?
Zo eenvoudig is het niet. Lang niet iedereen met BTC op ViaBTC zal die hebben vastgezet voor een BCC-future. Bovendien zal lang niet iedereen na 1 augustus z'n BCC claimen. En ViaBTC is geen goede afspiegeling van de totale Bitcoin-gemeenschap. Ik denk dat de gemiddelde ViaBTC-gebruiker positiever t.o.v. BCC staat dan de gemiddelde Bitcoiner in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel miljoenen dollars de grote jongens achter BCC (Jihan, Roger Ver..) er tegenaan gaan gooien om de prijs van BCC te beinvloeden achter de schermen.
Mijn onderbuik zegt dat de prijs heftig gemanipuleerd zal gaan worden in het begin om het een succes te doen lijken.

We zullen zien. Mijn popcorn staat sowieso klaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
[...]

Zo werkt het dus niet want dan wordt er waarde uit het niets gecreeerd. Meest waaschijnlijk is dat BTCnew+BCH<BTCold aangezien er meer onrust is dus meer mensen uit bitcoin stappen. De waarde van de 2 nieuwe currencies bij elkaar zal dus minder zijn dan de oorspronkelijke.

Dit is wat we ook bij de ETH ETC fork hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Bitcoin nu over 2800 :P

Even een recap van de situatie over de afgelopen periode.
Segwit voor BTC is gesignaleerd maar nog niet gelocked, BIP 91 is geactiveerd en er is een hardfork in de tussentijd ontstaan die zich Bitcoin Cash noemt, correct?

So we're not out of the woods yet..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt een mooi weekendje te worden om weer ETH's in te slaan. Zou me niks verbazen als de prijs weer richting $130-150 gaat door al die mensen die BTC inslaan in de hoop dat de boel na de fork dubbel zoveel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Luuk schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:38:
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel miljoenen dollars de grote jongens achter BCC (Jihan, Roger Ver..) er tegenaan gaan gooien om de prijs van BCC te beinvloeden achter de schermen.
Mijn onderbuik zegt dat de prijs heftig gemanipuleerd zal gaan worden in het begin om het een succes te doen lijken.

We zullen zien. Mijn popcorn staat sowieso klaar :+
Misschien hierdoor slim om niet direct al je BCC het raam uit te flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:01:
BTC inslaan in de hoop dat de boel na de fork dubbel zoveel waard is.
Zo werkt het dus niet. Als er opeens van iets 2x zoveel is word de waarde ook gelijk de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 22:55
Het worden hoe dan ook een paar spannende volatiele dagen !!

Ik heb zojuist nog wat extra bitcoin ingekocht en stap de 30e of 31e uit.
Iedereen verwacht nu stijging omdat men die "gratis" BCH (Bitcoin Cash) boot niet wil missen.

Op of na 1 aug moet haast wel een dip volgen, richting cash of richting alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Krijgt iedereen met Bitcoins de BCH of moet ik er iets voor doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Zo werkt het dus niet. Als er opeens van iets 2x zoveel is word de waarde ook gelijk de helft.
Er is na de BCC fork niet opeens 2x zoveel Bitcoin. Bitcoin blijft zoals het is, maar dan beter want Segwit. Er ontstaat uit het niets een altcoin bij die 'niemand' wil. Gigantisch aanbod > weinig vraag > prijs keldert.

Mijn vermoeden is dat Bitcoin zal stijgen in de periode na 1 augustus omdat er dan simpelweg meer rust is, men weet min of meer waar Bitcoin aan toe is, vertrouwen stijgt > prijs gaat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Luuk schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:23:
[...]

... die 'niemand' wil.
We zullen zien. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qdE4Jb5.png
BCC futures op $387.55 zijn op dit moment 13,82% de waarde van BTC (en dat is hard aan het dalen)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 20:46
[...]

Er is na de BCC fork niet opeens 2x zoveel Bitcoin. Bitcoin blijft zoals het is, maar dan beter want Segwit. Er ontstaat uit het niets een altcoin bij die 'niemand' wil. Gigantisch aanbod > weinig vraag > prijs keldert.

Mijn vermoeden is dat Bitcoin zal stijgen in de periode na 1 augustus omdat er dan simpelweg meer rust is, men weet min of meer waar Bitcoin aan toe is, vertrouwen stijgt > prijs gaat omhoog.
Wacht even hoor. Als ik het goed heb is SegWit nog helemaal niet actief. Dat is pas na 2016 sinds BIP91 locked-in is. En 2016 block confirms is ongeveer 2 weken, dus per 4 augustus is SegWit definitief. Daarna krijgen we na circa 3 maanden de ellende van een hardfork, blocks zullen dan 2 MB groot zijn. Mocht dat allemaal goed gaan en consensus over zijn tussen alle belanghebbenden, volgens mij hebben we dan pas echt rust in de tent. Wie weet krijgen we dan wel weer zo'n dikke bullrun zoals in het voorjaar :+

Vraag aan de experts: klopt mijn verhaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Wanneer er een hardfork plaatsvind heb je inderdaad niet 2x zoveel BTC. Je hebt evenveel BTC als BCC en samen zijn dat 2x zoveel munten als eerst. Qua prijs zijn beide gelijk aan wat er eerst alleen aan BTC was. Het is niet zo dat wanneer je 2x zoveel munten krijgt de BTC prijs gelijk blijft en de prijs van BCC er bovenop komt. Samen zijn ze de originele waarde van voor de split. Tuurlijk is de verwachting dat BTC veel meer waard is en blijft dan BCC, alleen dan er komt geen geld uit het niets bij.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 22:55
Iemand hier die op ViaBTC zo'n future heeft verkocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Rannasha schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Vandaar dat het aantal afgesloten Short-positions op Bitfinex in 1 dag bijna verdrievoudigd is, anticiperen allemaal op (flinke)daling van BTC op/rond 1 augustus. BTC zal dus sowieso in waarde dalen, vraag is alleen hoeveel dan.

https://www.bfxdata.com/positions/btcusd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha
MartyMcFly1955 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:21:
[...]

Vandaar dat het aantal afgesloten Short-positions op Bitfinex in 1 dag bijna verdrievoudigd is, anticiperen allemaal op (flinke)daling van BTC op/rond 1 augustus. BTC zal dus sowieso in waarde dalen, vraag is alleen hoeveel dan.

https://www.bfxdata.com/positions/btcusd
De reden voor de shorts op BFX is net wat anders en heeft te maken met de manier waarop BFX met BCH omgaat.

Als je op BFX een margin short positie hebt in BTC, dan ben je na de fork geen BCH schuldig aan de geldschieter. Dat betekent dat iemand een BTC op reguliere wijze kan kopen en op Bitfinex een BTC kan margin-shorten. Eventuele koersfluctuaties vallen tegen elkaar weg. En na de fork heb je dankzij je reguliere BTC er een BCH* bij, maar je hoeft enkel de BTC terug te betalen om de margin-short te sluiten.

Conclusie: Je houdt er 1 BCH aan over voor de prijs van de handelskosten + marginkosten + counterparty risico op BFX. Dat wordt al heel snel een gunstige deal.

Dat is ook een belangrijke reden waarom de koers ondanks de snelle stijging van het aantal shorts, niet onderuit is gegaan. Want tegenover de margin-shorts die voor deze truc geopend worden staan net zoveel reguliere aankopen (zonder margin).

*: Klein addertje onder het gras: De oplettende lezer heeft wellicht opgemerkt dat de boel niet helemaal uitkomt bij Bitfinex als er meer shorts dan longs zijn. Stel er is 100 BTC short en 50 BTC long. De shorters hebben bij elkaar 100 BTC moeten lenen en de geldschieters krijgen elk 1 BCH per uitgeleende BTC, dus 100 BCH. De BTC die in longposities zitten, staan vast op de exchange, dus daar kan Bitfinex 50 BCH van maken en die worden gebruikt om de geldschieters hun BCH te geven. Omdat 50 < 100 is, krijgt iedere geldschieter dus minder dan 1 BCH per BTC. Op deze wijze worden de BCH gelijkmatig verdeeld onder iedereen die hier recht op heeft (dat zijn de geldschieters plus iedereen die een gewone BTC in z'n exchange-account heeft).

De winstgevendheid van de hele constructie neemt daarom sterk af naarmate er meer mensen gebruik van maken. Niet alleen krijg je minder BCH voor de BTC die je hebt gekocht (Merk op: alleen als je deze op Bitfinex laat staan!), maar het feit dat geldschieters minder BCH krijgen, betekent dat ze minder snel bereid zullen zijn om hun BTC uit te lenen en ze daarom een hogere margin-rente zullen vragen.

Bitfinex heeft de hele boel op een rare manier geregeld. Dit doen ze enkel om te voorkomen dat mensen met een margin-short positie na de fork een BCH-schuld hebben. Zie https://www.bitfinex.com/posts/212 voor details. Kraken doet het allemaal precies andersom: Als je een margin long positie hebt in BTC voor de fork dan krijg je gratis BCH, heb je een short positie in BTC, dan ben je BCH schuldig na de fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
Dus als ik het goed begrijp: je krijgt de waarde die je hebt in BTC verdeeld onder BTC en BCC. Dit betekent dat de waarde van 1 BTC zal zakken na 01/08 zodat je totale waarde die je hebt onder BTC en BCC gelijk blijft?
Ik denk dat na 01/08 heel veel mensen BCC zullen verkopen en deze snel in waarde zal zakken. BTC zou dan na 01/08 terug moeten stijgen. Ook de altcoins.
Het beste is dus om voor 01/08 wat altcoins aan te kopen en na 01/08 wat meer BTC inslaan omdat mensen meer geneigd zullen zijn deze te kopen omdat de waarde ervan lager zal staan en ze van hun BCC af willen.

Zie ik dit een beetje juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Met interesse heb ik dit artikel gelezen over Bitcoin Cash:

The Future of “Bitcoin Cash:” An Interview with Bitcoin ABC lead developer Amaury Séchet

Bitcoin Cash wordt wel verder ontwikkeld heb ik zo begrepen. Mocht er een dev team achter zitten dan kan in de toekomst toch iets worden, kijk maar naar ETC.

.....................I think it is pretty much inevitable that BCC starts as a minority coin. But longer term, it will either overtake Bitcoin or it will create an incentive for Bitcoin to scale. In either case, that'd be a win.

Yet, I may be wrong. Maybe the value of BCC will quickly drop to zero or close to zero. But unless it does, I will continue to work on Bitcoin Cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 09:55
Blog post van Kraken over aanstaande BCH fork.

Met als belangrijkste punten:
- All Kraken clients holding Bitcoin (XBT) balances at the time of the fork will be credited with an equal amount of Bitcoin Cash (BCH)
- All Kraken clients borrowing Bitcoin (XBT) for margin trades at the time of the fork will be debited an equal amount of Bitcoin Cash (BCH)
- After the fork Kraken will enable BCH deposits and withdrawals (with replay protection enabled)
- After the fork Kraken will enable BCH trading in the following pairs: BCH/XBT, BCH/USD, BCH/EUR
Kraken-owned Cryptowat.ch will support BCH charts and trading
BCH margin trading may be added at a later date if it survives and trade volume is robust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48

DirtyBird

Praktiserend denker

werchter schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:24:
Blog post van Kraken over aanstaande BCH fork.

Met als belangrijkste punten:

[...]

Ik heb dit in de mail gekregen. Dit geeft mij een groot vertrouwen in Kraken. Ze geven iedereen wat hem/haar toekomt en kondigen tijdig de risico's van margin trading aan. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld coinbase dat doodleuk coins op nieuwe chains voor zichzelf houdt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Gisteren vroeg ik wie een masternode bezit van 1 van de vele altcoins. Blijkbaar zijn er al 12 ChainCoin nodes in Nederland. Lage investering (1000 ChainCoins, 702USD), maar nu nog niet echt interessant vanwege lage verdienste (vandaag 0.41USD per dag).

Als de masternodes blijven stijgen dan is dit slecht nieuws. 1 van de redenen om niet door te vertellen. >:) Deze zal moeten compenseren met een hogere koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 20:03
DirtyBird schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:33:
[...]

Ik heb dit in de mail gekregen. Dit geeft mij een groot vertrouwen in Kraken. Ze geven iedereen wat hem/haar toekomt en kondigen tijdig de risico's van margin trading aan. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld coinbase dat doodleuk coins op nieuwe chains voor zichzelf houdt.
Betekent dit dat je 'gratis' Bitcoin Cash als je BTC bij Kraken hebt staan? Wat gebeurt er eigenlijk als je BTC in een paper wallet hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Muncher schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:37:
[...]
Wat gebeurt er eigenlijk als je BTC in een paper wallet hebt zitten?
Dan zijn de publickeys en privatekeys op beide chains geldig. Zodra de chain split word je paparwallet zowel BTC als BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
PilatuS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Dan zijn de publickeys en privatekeys op beide chains geldig. Zodra de chain split word je paparwallet zowel BTC als BCC.
Dank voor je antwoord. Wel wazig, dan heb je dus opeens beide currencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Muncher schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:53:
[...]
Wel wazig, dan heb je dus opeens beide currencies.
Dat is wat er gebeurt bij een chainsplit. Als je 100 Bitcoins hebt en de keten splits zich op in BTC en BCC behoud je het recht op de coins die er zijn met je privatekeys op beide ketens. Je hebt dan 100 BTC en 100 BCC. Ook al zijn het 2 ketens geworden zijn de public en privatekeys nogsteeds gelijk. Zie het maar als een kopie maken van een slot waarbij de sleutel gelijk blijft. Je hebt dan 2 sloten, maar je kan gewoon met die ene sleutel beide sloten openen.

Edit: Jouw paperwallet is ook niets meer dan de sleutel tot de coins. De public keys kan iedereen zien. Als jij mij het adres van jouw coins zou geven kan ik en iedereen zien hoeveel coins je op dat adres hebt staan. Ik kan die coins alleen niet uitgeven (verplaatsen) omdat ik de privatekeys tot die coins niet heb. Dat jij Bitcoins bezit is niets meer dan de privatekeys bezitten van de publickeys. De publickeys heeft iedereen, de privatekeys geven je toegang om iets met de coins te doen die op de adressen staan.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
PilatuS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Dat is wat er gebeurt bij een chainsplit. Als je 100 Bitcoins hebt en de keten splits zich op in BTC en BCC behoud je het recht op de coins die er zijn met je privatekeys op beide ketens. Je hebt dan 100 BTC en 100 BCC. Ook al zijn het 2 ketens geworden zijn de public en privatekeys nogsteeds gelijk. Zie het maar als een kopie maken van een slot waarbij de sleutel gelijk blijft. Je hebt dan 2 sloten, maar je kan gewoon met die ene sleutel beide sloten openen.

Edit: Jouw paperwallet is ook niets meer dan de sleutel tot de coins. De public keys kan iedereen zien. Als jij mij het adres van jouw coins zou geven kan ik en iedereen zien hoeveel coins je op dat adres hebt staan. Ik kan die coins alleen niet uitgeven (verplaatsen) omdat ik de privatekeys tot die coins niet heb. Dat jij Bitcoins bezit is niets meer dan de privatekeys bezitten van de publickeys. De publickeys heeft iedereen, de privatekeys geven je toegang om iets met de coins te doen die op de adressen staan.
Klopt. In je analogie betekent dat ook dat je opeens 2 huizen hebt. Die op het moment van het krijgen van de sleutel identiek zijn. Over een tijd kan dat ene huis opeens een vervallen schuur zijn geworden (of helemaal niet meer bestaan) en de ander een villa met helipad. Begrijp me niet verkeerd: ik klaag niet. Maar het is wel een aparte gewaarwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Muncher schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:07:
[...]
Maar het is wel een aparte gewaarwording.
Dat is het ook wel inderdaad. Over het algemeen is een fork ook iets wat niemand wil. Daarom is er zoveel discussie over om het wel of niet te doen, en wanneer het wel gedaan word, hoe dan precies.

Alleen zodra je 3 dollar aan fee moet betalen om 3 dollar aan BTC te versturen is het wel duidelijk dat er iets gedaan moet worden. Het is nu redelijk rustig op het netwerk waarbij een fee van 0.0003 mBTC/byte genoeg is om iets te versturen, maar dit is ook een tijdje 0.0015 mBTC/byte geweest en bleef maar hoger worden. Nou is deze oplossing niet de oplossing die alles opeens beter maakt voor de komende 10 jaar, maar het is wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

PilatuS schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Dat is wat er gebeurt bij een chainsplit. Als je 100 Bitcoins hebt en de keten splits zich op in BTC en BCC behoud je het recht op de coins die er zijn met je privatekeys op beide ketens. Je hebt dan 100 BTC en 100 BCC.
Wat betekend dit voor de koersen voor beide direct na de fork? Er is namelijk niet ineens 2x zoveel geld (fiat). Zou dit betekenen dat je de seconde na de fork eigenlijk gelijk beide moet verkopen omdat de verwachte koers (van beide gemiddeld) gaat halveren?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Volgens mij is dit nu gaande: BTC koers stijgt de komende dagen nog vanwege de 'gratis' geld perceptie. Alts dalen omdat die worden omgezet naar BTC. Iedereen ditched na 1 aug z'n BCH voor BTC en dat zal vervolgens weer terug in alts vloeien.

Het ligt zo voor de hand om op 31 juli je dure BTC te verkopen/om te zetten in goedkope alts... of mis ik iets? Volgens mij verdien je daar netto veel meer mee dan je BTC aanhouden voor BCH, die je vervolgens voor pocket change dumpt.

Of gaat de koers van BTC op 1 aug flink pieken vanwegen die massale BCH conversie naar BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Swerfer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:24:
[...]
Wat betekend dit voor de koersen voor beide direct na de fork? Er is namelijk niet ineens 2x zoveel geld (fiat). Zou dit betekenen dat je de seconde na de fork eigenlijk gelijk beide moet verkopen omdat de verwachte koers (van beide gemiddeld) gaat halveren?
Het is sowieso de verwachting dat BTC de meest waardevolle munt zal zijn en blijven. Opzich zou je zeggen dat de prijs van BTC halveert en zowel BTC als BCC hetzelfde waard zijn. Maar gezien de enorm kleine hoeveelheid mensen die BCC echt wil zal BTC veel meer waard zijn dan BCC.

Nou moet ik zeggen dat ik niet precies weet hoe dit straks zal gaan, maar ik verwacht dat BCC veel minder waard zal zijn dan BTC bij de fork en dat de waarde die BCC heeft van BTC afgaat. Dat is hoe ik er nu over denk, maar als ik dit fout heb dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 22:31

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ben nog steeds in dubio over wat nu het verstandigste is om te doen.
Uitstappen naar fiat, uitstappen naar altcoin, of in BTC blijven zitten.

FYI ook bittrex kent Bitcoin Cash toe, op basis van de snapshot die er wordt gemaakt 24h voor de UAHF. Mensen die de Exodus wallet gebruiken (zoals ik) kunnen BCC claimen door hun private keys in de originele BCC client te importeren na 1 augustus.

Meer info:
https://support.bittrex.c...ment-on-Bitcoin-Cash-BCC-
https://www.cryptoninjas....sers-will-able-claim-bcc/

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik heb besloten 50% fiat te gaan, geloof dat de koers wel flink gaat zakken (van bitcoin en bitcoincash) en dat het niet waard is om ze beide te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ik heb mijn bitcoins op een paper wallet staan.

Kan ik, als ik na de fork deze bitcoins naar een nieuwe paper wallet send, de oude (nu dus lege) private key gebruiken in een Bitcoin Cash wallet om deze te claimen? Dit is een prima replay beveiliging toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Luuk schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:36:
Ik heb mijn bitcoins op een paper wallet staan.

Kan ik, als ik na de fork deze bitcoins naar een nieuwe paper wallet send, de oude (nu dus lege) private key gebruiken in een Bitcoin Cash wallet om deze te claimen? Dit is een prima replay beveiliging toch?
Ja.

Bron: electrum wallet

BCC wallets will require you to import your seed or your private keys,
which can be exported from Electrum. Doing so will expose all your
Bitcoin funds associated with that seed to the BCC wallet you decide
to use.

Therefore, *after* the BCC fork, but *before* you enter a seed or
private key in a BCC wallet, you should move all your funds to a new
Electrum wallet, with a new seed. You will still be able to use the
old seed or private key with BCC, because BCC has replay
protection.
Wait until your funds are confirmed in your new Bitcoin
wallet, before you enter the old private key in a BCC wallet. This
will protect your BTC funds from rogue/untrusted software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

BTC-e domein is uit de lucht gehaald.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ telnet btc-e.com 80
Trying 74.208.15.160...
Connected to btc-e.com.
Escape character is '^]'.
get index.html
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>302 Found</title>
</head><body>
<h1>Found</h1>
<p>The document has moved <a href="http://NinjaVideo.net/index.html">here</a>.</p>
</body></html>
Connection closed by foreign host.
$

Zegt genoeg:
http://NinjaVideo.net/index.html
https://www.tcpiputils.com/browse/ip-address/74.208.15.160

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 28-07-2017 23:59 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Tourniquet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59:
BTC-e domein is uit de lucht gehaald.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ telnet btc-e.com 80
Trying 74.208.15.160...
Connected to btc-e.com.
Escape character is '^]'.
get index.html
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>302 Found</title>
</head><body>
<h1>Found</h1>
<p>The document has moved <a href="http://NinjaVideo.net/index.html">here</a>.</p>
</body></html>
Connection closed by foreign host.
$

Zegt genoeg:
http://NinjaVideo.net/index.html
https://www.tcpiputils.com/browse/ip-address/74.208.15.160
Zal de trollbox missen :'(

Zie hier wat anders, toch een doorstart?

https://btc-e.nz/

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 29-07-2017 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51
Super positieve ICN Q2 rapport is binnen. Bijna 100k tokens burned ;-)

Dit bedrijf gooit de standaard een stapje hoger.

https://medium.com/iconom...port-q2-2017-dced466c67e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 24-06 12:44

Ryan1981

Je ne sais pas

Zojuist weer ingestapt in ethereum. 5 ether voor 800 euro. Dit is ongeveer hoeveel ether ik had toen ik ze verkocht toen ze 300 euro per stuk waren. Vond het nog steeds moeilijk om zo'n groot bedrag in iets te stoppen waar ik niet heel veel waarde aan hecht persoonlijk maar dat was ook zo toen bitcoins voor centen over de toonbank gingen dus we gaan zien waar dit schip strand. Toch een leuke winst verzilverd van 800 euro (708 als je mijn 100 euro daytraden meeneemt die staan nu op 8 euro :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Leipi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Ik heb ook wat Stratis, maar hoe zie jij Stratis als "ok"?
op 14 jun = 0,0035 btc
op 28 jul = 0,0016btc

Of staat mijn scherm ondersteboven zodat die rode kaarsjes wel omhoog gaan? 8)7
Maar gewoon HODL... Komt goed... toch??
Toen ik kocht was 1 Stratis €2,50. Is daarna in snel tempo even over de €5,- geweest. Het is een kwestie van tijd, ik wacht geduldig tot hij weer over de €5,- gaat of misschien wel verder kruipt.
Even aankijken wat Stratis gaat doen richting einde van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gister BTC verkocht vandaag maar weer eens in LTC, ETH en in ETC gestapt.
ik durf het met BTC even niet aan de komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SmokingCrop schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:47:
[...]

Ja.

Bron: electrum wallet

BCC wallets will require you to import your seed or your private keys,
which can be exported from Electrum. Doing so will expose all your
Bitcoin funds associated with that seed to the BCC wallet you decide
to use.

Therefore, *after* the BCC fork, but *before* you enter a seed or
private key in a BCC wallet, you should move all your funds to a new
Electrum wallet, with a new seed. You will still be able to use the
old seed or private key with BCC, because BCC has replay
protection.
Wait until your funds are confirmed in your new Bitcoin
wallet, before you enter the old private key in a BCC wallet. This
will protect your BTC funds from rogue/untrusted software.
Heb zelf een bescheiden hoeveelheid BTC.
Denk dat als ik dat eerst verplaats, wacht op bevestiging, dan de BCC incasseer met hun wallet, en dat overzet naar een exchange, en Dan nog moet wachten om te verkopen, de waarde al enorm gekelderd is om nog een beetje rendement uit de BCC te halen.

Maargoed, Just my 2ct. Wellicht doen ze er veel moeite voor om de koers hoog te houden. Hetgeen ik ontvang op kraken gaat iig linea recta in de verkoop als het überhaupt wat oplevert :+ Al koop ik wellicht straks altcoins met BTC, het is nu allemaal voordelig, dus hoop op die manier wat winst te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 29-07-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cancun schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Toen ik kocht was 1 Stratis €2,50. Is daarna in snel tempo even over de €5,- geweest. Het is een kwestie van tijd, ik wacht geduldig tot hij weer over de €5,- gaat of misschien wel verder kruipt.
Even aankijken wat Stratis gaat doen richting einde van dit jaar.
Ik heb wel vetrouwen in Stratis. Mijn portfolio bestaat nu uit Stratis en Neo. Van beide verwacht ik wel wat. Als ik alle socialmedia beetje volg verwacht men dat Stratis aan het einde vh jaar op 10$ kan staan. Sommige verwachten zelfs 20$. Ikzelf denk dat die 10$ gemakkelijk haalt als de rest ook blijft doorstijgen ( BTC naar 4K bijvoorbeeld). Hij heeft maandje geleden ook al 8 of 9$ aangepiekt.
Tevens word Stratis ontzettend goed doorontwikkeld , en deadlines die op hun roadmap staan worden ook netjes gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 29-07-2017 09:14 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22

zomertje

Barisax knorretje

degroot schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ik heb wel vetrouwen in Stratis. Mijn portfolio bestaat nu uit Stratis en Neo. Van beide verwacht ik wel wat. Als ik alle socialmedia beetje volg verwacht men dat Stratis aan het einde vh jaar op 10$ kan staan. Sommige verwachten zelfs 20$. Ikzelf denk dat die 10$ gemakkelijk haalt als de rest ook blijft doorstijgen ( BTC naar 4K bijvoorbeeld). Hij heeft maandje geleden ook al 8 of 9$ aangepiekt.
Stratis heeft een mooie roadmap en een aantal goede devvers in huis inclusief een bitcoin core devver. Ze hebben nog niet veel producten, maar het project is ook nog niet zo oud. Ik zit voornamelijk in Stratis al sinds de start en blijf voorlopig nog even zitten.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReynaertS
  • Laatst online: 12-08-2022
Ryan1981 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:28:
Zojuist weer ingestapt in ethereum. 5 ether voor 800 euro. Dit is ongeveer hoeveel ether ik had toen ik ze verkocht toen ze 300 euro per stuk waren. Vond het nog steeds moeilijk om zo'n groot bedrag in iets te stoppen waar ik niet heel veel waarde aan hecht persoonlijk maar dat was ook zo toen bitcoins voor centen over de toonbank gingen dus we gaan zien waar dit schip strand. Toch een leuke winst verzilverd van 800 euro (708 als je mijn 100 euro daytraden meeneemt die staan nu op 8 euro :p).
Denk je niet dat de prijs van ethereum nog verder gaat zakken dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-06 20:59
Iemand ervaring met http://www.bitcoinsfuture.com/ ? Ene Thimo (https://www.facebook.com/thimopro.fessional) adverteert ermee op Facebook en probeert daar via de verschillende cryptocurrency groepen leden te werven. Het klinkt me te mooi om waar te zijn, maar de FB groep heeft inmiddels wel al 2000 leden, dus vandaar dat ik twijfel...

Weet niet of ik bovenstaande links mag vermelden hier, maar laat het dan even weten en haal het svp weg als mod. Ik zoek dus alleen even een bevestiging of ik met zoiets in zee moet gaan of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die hele site schreeuwt gewoon dat het een scam is. Zal wel een soort piramidespel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
yinx84 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:34:
Volgens mij is dit nu gaande: BTC koers stijgt de komende dagen nog vanwege de 'gratis' geld perceptie. Alts dalen omdat die worden omgezet naar BTC. Iedereen ditched na 1 aug z'n BCH voor BTC en dat zal vervolgens weer terug in alts vloeien.

Het ligt zo voor de hand om op 31 juli je dure BTC te verkopen/om te zetten in goedkope alts... of mis ik iets? Volgens mij verdien je daar netto veel meer mee dan je BTC aanhouden voor BCH, die je vervolgens voor pocket change dumpt.

Of gaat de koers van BTC op 1 aug flink pieken vanwegen die massale BCH conversie naar BTC?
Valt denk ik weinig zinnigs over te zeggen, als het zo was, waarom stopt iedereen z'n geld dan nu niet in goedkope alts? Communicerende vaten in crypto, bv geld dat naar BTC stroomt na de split, omdat het 'over' is en iedereen weer(een tijdje) gerustgesteld is met mogelijk een nieuwe ATH > 3000 dollar, stroomt niet naar de alts, tenzij er flinke ladingen nieuw geld binnenkomen.

Maar ja, toekomstmuziek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16
https://medium.com/crypto...a-free-lunch-5adb579972aa

Goed artikel over de fork.

"any split whatsoever is a value-destroying activity in the short term, no matter the ultimate ratio of BTC to BCC."

"There is also the “value unlock” effect to consider.[..] In this scenario, value is “unlocked” from the divorce, and this outweighs the damage done by lost users. "

Als ik het zo lees lijkt mij het het beste om nu BTC te verkopen (short term value destruction) en direct na de split weer te kopen (ik denk dat BTC hier sterker uitkomt).

Tenzij meeste users die naar BCC gaan, al reeds uit BTC gestapt zijn en we de low al voorbij zijn? Dan moet ik juist holden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 05:48
BabyRattle schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:50:
Super positieve ICN Q2 rapport is binnen. Bijna 100k tokens burned ;-)

Dit bedrijf gooit de standaard een stapje hoger.

https://medium.com/iconom...port-q2-2017-dced466c67e8
Doen ze zeker. Netjes rapport, einde Q2 stond alles natuurlijk wel een tikje hoger. En om nu te spreken van 'boekwaarde' bij coins vind ik ook optimistisch.

Echter, huidige buybacks stellen nog niks voor. 100.000 tokens burned in Q2. In Q3 hebben ze weer 200.000$ ~ vrijgemaakt voor buybacks. Dat is niet het nieuws bij ICN waar je nu op moet letten.

Waar je op moet gaan letten is of ze echt vermogen kunnen aantrekken. Ze mikken zelf op assets under management 200mio einde 2017. Zie ook AMA van July https://www.reddit.com/r/...3j/iconomi_ama_july_2017/

"We have a target for total AUM by the end of 2017 of 200m USD. We spoke about this a little in the last AMA - the number takes into account how the market is appreciating, our ability to attract investors, as well as our talks with established and new financial organisations."

Dat betekent, bij een 3% annual fee, een inkomstenstroom van 6mio jaarlijks. Dan pas kan je flink coins terugkopen!! Of je kan de fee verlagen om nog meer kapitaal aan te trekken, 3% is in mijn ogen aan de hoge kant. Dit verdienmodel en businessmodel is klip & klaar.

Even gecorrigeerd voor de boekwaarde, laten we conservatief 50 mio nemen, dan is het platform gewaardeerd op 180mio. Niet heel gek voor een 'bedrijf' in een hype-wereld. Stel ze draaien volgend jaar 3mio winst, dan is de koers/winst verhouding 60. Op de aandelenmarkt zie je het nog veel gekker... Ik blijf voorlopig in ICN zitten begrijpen jullie ;)

Disclaimer dus: long ICN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 24-06 12:44

Ryan1981

Je ne sais pas

ReynaertS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Denk je niet dat de prijs van ethereum nog verder gaat zakken dit weekend?
Geen idee, de bedoeling hier is meer dat ik voor de lange termijn mee ga doen en een extra bonus van 800 euro is niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Mr. Noodle schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:50:
Gister BTC verkocht vandaag maar weer eens in LTC, ETH en in ETC gestapt.
ik durf het met BTC even niet aan de komende dagen
Ik ben d'r even helemaal klaar mee. 100% omgezet naar iets waarvan ik weet dat het waardevast is en geen last heeft van chainsplits, crashes of vermogensverlies: €.
2 augustus zie ik wel weer hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

MartyMcFly1955 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Ik ben d'r even helemaal klaar mee. 100% omgezet naar iets waarvan ik weet dat het waardevast is en geen last heeft van chainsplits, crashes of vermogensverlies: €.
2002 €1 = 2.20371 gulden
2017 €1 = 1.30000 gulden

8)7 :X

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:27

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een Kraken account aangemaakt, geverifieerd tot en met tier 2. Nu wil ik geld overmaken van de Rabobank naar mijn Kraken account. Bij Funding > Deposite > Euro > Sepa staat de volgende opmerking:
Important: The name on the bank account you are depositing from must match the name entered for verification on the Kraken account you are depositing into.
"The name" is dat 'Rabobank', maar dan zie ik niet waar ik die binnen Kraken kan invullen? Of wordt hier mijn persoonsnaam bedoeld? Die ik bij tier 1: full name heb ingevuld?

If so, dan heb ik dus een probleem als ik bij de Rabobank als V.T. Achternaam staan en in Kraken als Voornaam Tweedenaam Achternaam sta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Mr_Ripple schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:08:
[...]

2002 €1 = 2.20371 gulden
2017 €1= 1.30000 gulden

8)7 :X
Je vergelijkt de waarde van 1 Euro, over een periode van 15 jaar, met een niet bestaande munt?

Vergelijk het dan met een bestaande munt:

2002 €1 ≈ 1$
2017 €1 ≈ 1,17$

Behoorlijk waardevast zou ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 29-07-2017 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:45
Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:01:
Ik heb een Kraken account aangemaakt, geverifieerd tot en met tier 2. Nu wil ik geld overmaken van de Rabobank naar mijn Kraken account. Bij Funding > Deposite > Euro > Sepa staat de volgende opmerking:

[...]

"The name" is dat 'Rabobank', maar dan zie ik niet waar ik die binnen Kraken kan invullen? Of wordt hier mijn persoonsnaam bedoeld? Die ik bij tier 1: full name heb ingevuld?

If so, dan heb ik dus een probleem als ik bij de Rabobank als V.T. Achternaam staan en in Kraken als Voornaam Tweedenaam Achternaam sta?
Je persoonsnaam inderdaad, en ik denk niet dat de schrijfwijze van je naam veel uitmaakt, dat komt bij mij ook niet exact overeen. En in het ergste geval komt je geld weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
Voor de mensen die nu nog interesse zouden hebben icn/xbt op kraken staat al heel de dag een verkoopsorder van 50000 (0.001100 ) vanmiddag even aan geraakt nu zijn ze er al 2 uur zachtjes tegen aan het duwen er zijn er 21000 weg moest de rest worden opgekocht en er komt niet zo direct een ander groot order wie weet? (maar er zullen nog wel andere coins op het moment zo een situatie hebben zeker )
happy trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

wally228 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:11:
Voor de mensen die nu nog interesse zouden hebben icn/xbt op kraken staat al heel de dag een verkoopsorder van 50000 (0.001100 ) vanmiddag even aan geraakt nu zijn ze er al 2 uur zachtjes tegen aan het duwen er zijn er 21000 weg moest de rest worden opgekocht en er komt niet zo direct een ander groot order wie weet? (maar er zullen nog wel andere coins op het moment zo een situatie hebben zeker )
happy trading
Ja was me ook opgevallen. Buying power is nog wat zwak, maar de trend is opwaarts. Deze sell wall is ook niet opgeschoven, dus deze wil wil graag van de muntjes af. Daarna kan de koers omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

MartyMcFly1955 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:55:
[...]

:'( :w

Mijn Ants en Stratis houden zich kranig. Tevens wat OMG/Waves aangekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94337 op 29-07-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
Is er een exchange die geld accepteert en waar je Stratis kan kopen? Op Poloniex en Bittrex bvb kan je geen geld storten en op Kraken is de coin er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik gebruik voor Bittrex etc. google authenticator op mijn iphone. Weten jullie hoe het zit als je je tel kwijt raakt? Je kunt lijkt me niet zomaar google authenticator op je nieuwe tel installeren en die meteen weer gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nope , je had de QR code even moeten screenshotten en ergens veilig moeten opslaan.
Wat je nu kan doen is 2FA disablen , en opnieuw activeren. die QR code dan goed opslaan.

Of gewoon wachten tot je je telefoon kwijt bent , en een verzoek indienen met kopie legitimatiebewijs om de 2FA te verwijderen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
YinYang schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:41:
Ik gebruik voor Bittrex etc. google authenticator op mijn iphone. Weten jullie hoe het zit als je je tel kwijt raakt? Je kunt lijkt me niet zomaar google authenticator op je nieuwe tel installeren en die meteen weer gebruiken?
Ik gebruik zelf Authy op de iPhone werkt goedmaakt ook backups

Mocht je telefoon verliezen dan kan je ook een icloud backup terug zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Gisteren en vandaag mijn BTC welke ik wil hodl-en uitgeleend tegen gemiddeld 2% (per dag!) via poloniex lending. Gisteren helaas al iets te enthousiast geweest met het vastzetten. Dacht dat 1.6% voor 30 dagen al fantastisch was, maar achteraf had ik het vanochtend voor tegen de 3% moeten kunnen vastzetten. maar ja dat is achteraf...
Dergelijke rentes zijn natuurlijk absurd, maar blijkbaar denken mensen dat ze via margin trading meer rendement gaan maken... ik ben al tevreden als de koers een beetje blijft hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:13
Je kunt nu al een beetje zien wat bitcoin cash waard wordt in het koersverschil tussen kraken en coinbase dat nu ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
BB-One schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:14:
Gisteren en vandaag mijn BTC welke ik wil hodl-en uitgeleend tegen gemiddeld 2% (per dag!) via poloniex lending. Gisteren helaas al iets te enthousiast geweest met het vastzetten. Dacht dat 1.6% voor 30 dagen al fantastisch was, maar achteraf had ik het vanochtend voor tegen de 3% moeten kunnen vastzetten. maar ja dat is achteraf...
Dergelijke rentes zijn natuurlijk absurd, maar blijkbaar denken mensen dat ze via margin trading meer rendement gaan maken... ik ben al tevreden als de koers een beetje blijft hangen...
Gistermiddag was het ook 3% (3.15% uitgeleend!). 1 BTC uitlenen voor 50Euro per dag! Ik heb het maar gedaan. Morgen weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 09:15
YinYang schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:41:
Je kan ook een masterkey aanmaken en die ergens opslaan om toch in te kunnen loggen als je eventueel je phone kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 14:30
Heb je een linkje hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
The Source schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Heb je een linkje hoe dit werkt?
BTC naar poloniex lending overzetten. tabblad lending en dan je gewenst percentage, duur (dagen) en bedrag dat je wil uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roomkaasje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-01 13:58
Volgens mij is de reden van deze hoge rente percentages nu omdat degene die de coins in bezit heeft ten tijde van de fork de coins op beide chains krijgt. Als jij je bitcoins uitleent krijg jij geen coins op een fork. Alleen je originele bitcoins terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Dracula schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Je kan ook een masterkey aanmaken en die ergens opslaan om toch in te kunnen loggen als je eventueel je phone kwijt raakt.
Je bedoelt in Bittrex zelf? Maar dan moet je dat dus voor alles doen waarvoor je Google Authenticator gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Roomkaasje schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Volgens mij is de reden van deze hoge rente percentages nu omdat degene die de coins in bezit heeft ten tijde van de fork de coins op beide chains krijgt. Als jij je bitcoins uitleent krijg jij geen coins op een fork. Alleen je originele bitcoins terug.
Dit is bij Kraken het geval. Bij Polo is nog maar de vraag of je BCC krijgt.

At this time, we cannot commit to supporting any specific blockchain that may emerge if there is a blockchain split. Even if two viable blockchains emerge, we may or may not support both and will make such a decision only after we are satisfied that we can safely support either blockchain in an enterprise environment. If we decide to support and make available derivative blockchain tokens after a blockchain split, note that if you have your tokens on loan at the time of a split, we cannot distribute the derivative tokens to you, the lender, as you would not possess them. Such loaned tokens can, and often do, leave the platform. (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-06 12:18
Zhou schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Dit is bij Kraken het geval. Bij Polo is nog maar de vraag of je BCC krijgt.

(...)
Ik vertrouw Poloniex sowieso niet waar het aankomt op het "krijgen" van coins op basis van eerder bezit. Bij de recente Stellar giveaway zagen ze "toevallig" ook pas na de meetdatum dat hun naam ten onrechte op de giveaway-site vermeld stond.

Het zou me niets verbazen als ze die Stellar Lumens vroeg of laat in hun eigen zak laten vloeien.* Same thing for BCC...

* Ik snap dat het niet triviaal is om hun cold storage wallets uit de vriezer te trekken om een berichtje te signen voor gratis Stellars, en vervolgens weer nieuwe cold storage wallets te moeten aanmaken omdat de vorige niet meer helemaal cold zijn. Hoewel, nu ik het zo schrijf... zo ingewikkeld is het nu ook weer niet, en de bedragen aan "gratis geld" zijn fors genoeg om het de moeite waard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
bjoost schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Ik vertrouw Poloniex sowieso niet waar het aankomt op het "krijgen" van coins op basis van eerder bezit. Bij de recente Stellar giveaway zagen ze "toevallig" ook pas na de meetdatum dat hun naam ten onrechte op de giveaway-site vermeld stond.

Het zou me niets verbazen als ze die Stellar Lumens vroeg of laat in hun eigen zak laten vloeien.* Same thing for BCC...

* Ik snap dat het niet triviaal is om hun cold storage wallets uit de vriezer te trekken om een berichtje te signen voor gratis Stellars, en vervolgens weer nieuwe cold storage wallets te moeten aanmaken omdat de vorige niet meer helemaal cold zijn. Hoewel, nu ik het zo schrijf... zo ingewikkeld is het nu ook weer niet, en de bedragen aan "gratis geld" zijn fors genoeg om het de moeite waard te maken.
Veel mensen vertrouwen Polo niet. Ik wacht al meer dan 3 maanden op level2 verificatie!

Ik kan bijna alles bij Bittrex terecht behalve BTC uitlenen (margin doe ik niet aan). Bij Bittrex heb ik wel Stellar gekregen. Als ze lenen zouden ondersteunen ben ik weg bij Polo.

Bij Polo wordt, denk ik de Stellar verdeeld onder eigen mensen (bonus) of bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Wat ik mij dus afvraag:

Ik wil dus nog wat extra in crypto's investeren en heb een mooi extra bedrag opzij kunnen zetten. Ben hier en daar al wat alts aan het oppikken maar BTC is natuurlijk de grote ster van de show.

Ten tijde van de hardfork, omdat je voor je BTC's BCC's krijgt, is het dan niet handig om net voor de hardfork BTC te kopen en dan BCC te ontvangen? Of beter in fiat wachten tot de rust is neergedaald?

Wat is jullie strategie? Ik lees allerlei trading strategien zoals ook deze:

BTC shorten ten tijde van hard fork vanwegen verwachte daling ivm. waardecreatie BCC, zie ook: https://medium.com/@Gross...rading-guide-187b0d008227. Daarna winst pakken.

Lastige is, ik ben dinsdag 1 augustus de hele dag aan het werk :') traden op mobiel met FOMO is ook zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Laatst online: 03-06 13:26
Mijn redenatie is dat iedereen die twijfelt er nu wel uit is. Zodra dit voorbij is stappen de twijfelaars weer in, met een stevige koersstijging als gevolg. -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Anoniem: 94337 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:17:
[...]

:'( :w

Mijn Ants en Stratis houden zich kranig. Tevens wat OMG/Waves aangekocht.
Ik handel alleen in BTC :w ,maar mss moet je even de charts bekijken van Stratis en ANS van de afgelopen 2 maanden, dat kranig houden is maar net hoe je het bekijkt en wanneer iemand is ingestapt.
Want zo kranig was zeker Stratis niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ajv0aodmz43tz.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 30-07-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

MartyMcFly1955 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Ik handelde alleen in BTC :w ,maar mss moet je even de charts bekijken van Stratis en ANS van de afgelopen 2 maanden, dat kranig houden is maar net hoe je het bekijkt en wanneer iemand is ingestapt.

[afbeelding]
Ik heb behoorlijke gains gemaakt door swingtrading, don't worry buddy! :o
Voornamelijk Ants/NEO gaat een gouden toekomst tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16
MartyMcFly1955 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Ik handel alleen in BTC :w ,maar mss moet je even de charts bekijken van Stratis en ANS van de afgelopen 2 maanden, dat kranig houden is maar net hoe je het bekijkt en wanneer iemand is ingestapt.

[afbeelding]
Hm is het niet lastig om waarde ontwikkeling van een coin goed te bepalen wanneer afgezet tegenover een andere coin?

Als een coin daalt tegenover BTC, kan dat zijn door groei van BTC. Ten opzichte van fiat stijgt ie mss wel. En ook fiat is beweeglijk, al zij het een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Hertog_Martin schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Hm is het niet lastig om waarde ontwikkeling van een coin goed te bepalen wanneer afgezet tegenover een andere coin?

Als een coin daalt tegenover BTC, kan dat zijn door groei van BTC. Ten opzichte van fiat stijgt ie mss wel. En ook fiat is beweeglijk, al zij het een stuk minder.
Dat zou kunnen, maar dat is in deze niet het geval. Als voorbeeld: BTC was op 9 juni 2700 dollar en is dat nu ook. (tuurlijk behoorlijke swings in die periode, maar het is dus dezelfde waarde als toen) daarentegen is de waarde van Stratis tov BTC alleen maar gedaald en heeft dus niet dezelfde verhouding met BTC als op 9 juni.

[ Voor 12% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 30-07-2017 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedenavond en weinig weekend dip voor de Bitcoin momenteel en het is rustigjes hier?
Het gaat eigenlijk wel lekker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
RaptorXS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:55:
Goedenavond en weinig weekend dip voor de Bitcoin momenteel en het is rustigjes hier?
Het gaat eigenlijk wel lekker zo ;)
Vond het ook al verdacht rustig hier! :P

Twijfel zelf nog om vanavond wat BTC te kopen (nu alleen maar altcoins) of ná de hardfork. Ikzelf denk dat er na de hardfork de onzekerheid weer wegneemt en er weer meer vertrouwen komt, waardoor de waarde van BTC weer zal gaan stijgen. Zit zelf dus nog een beetje in een dubio of ik nu nog wat bijkoop of op 1 of 2 augustus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Ik snap niet helemaal hoe het kan dat Iconomi niet echt in prijs stijgt, terwijl ze op 1 augustus hun platform gaan releasen. Ik heb alleen het vermoeden dat big whales zorgen voor de niet echt veranderende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Jurianus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:22:
Ik snap niet helemaal hoe het kan dat Iconomi niet echt in prijs stijgt, terwijl ze op 1 augustus hun platform gaan releasen. Ik heb alleen het vermoeden dat big whales zorgen voor de niet echt veranderende prijs.
Ja die koers lijkt flink gemanipuleerd. Aan de andere kant is er weinig trading volume en die sell walls zijn ook niet enorm. Ik denk toch weinig belangstelling dan en met zijn hoofd in de fork/BCC.

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 30-07-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 05:48
JPS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:37:
[...]

Ja die koers lijkt flink gemanipuleerd. Aan de andere kant is er weinig trading volume en die sell walls zijn ook niet enorm. Ik denk toch weinig belangstelling dan.
Sell walls zijn nu weg. Afgelopen week stond er continue 300.000 ICN in de laat. Nu nog 'slechts' 70.000 dus valt te overzien. Als dit echt een v/d betere tokens is, dan volgt de prijs vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik wacht gewoon en zie wel wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ja ik ben ook erg benieuwd, vandaag mijn aantal verdubbeld (en zakt ie toch prompt weer...).
Afgaande op de opleving vorige week zie ik wel sterke groeipotentie. En sowieso een Coin waar een goede casus onder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik hoop dat Iconomi uiteindelijk net zo goed kan gaan werken als een echte fysieke asset, want dan levert het op lange termijn ook geld op. Ik denk namelijk dat cryptocurrencie assets uiteindelijk net zo interessant worden als de 'normale' assets.
Pagina: 1 ... 42 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).