[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 111 Laatste
Acties:
  • 939.848 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
Vertel mij wat over een ongelukkige hand. Eerst was zcash gedaald naar 276 en dacht nu wel leek moment... Nog toen op 210 nog bij gekocht en wat denk ja het zakt verder... Prijzen in EUR overigens.
Zo ook met mijn ltc avontuur maar wel minder groot.
Eos wel iets aan over gehouden maar had helaas weinig geld beschikbaar toen op de exchange dus toen maar voor 15 EUR aan eos op 0,8 en verkocht op 3,8. Maar zcash zorgt toch wel voor een minnetje op de rekening

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 12:33
Dat is dure popcorn voor mij, hoop dat ze nog terug komen..

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08-2017
Timberly2 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Zou uiteraard zomaar kunnen. Verwacht dan ook nog dat ZCash wel een run gaat maken. Is ook hard afgestraft afgelopen weken. Komt vanaf 400$ en schijnt de privacy nog hoger op het vaandel te hebben dan Monero. Persoonlijk alleen ZCash inbezit, maar ben ondertussen meer overtuigd van Monero (grotere community, bestaat langer, lagere inflatie, etc.). Echter, ZCash al wel aankondiging gehad van samenwerking met JPMorgan. Mooie dag was dat, stijging van 100$ naar 200$. Ik houd mijn ZCash voorlopig aan, heb niet zo'n gelukkige hand in handelen, hopen dat de markt het privacy aspect meer gaat waarderen.
Echte privacy en anonimiteit? Ik geloof er niet in, als overheden/bepaalde diensten iets willen achterhalen of herleiden gaat dat lukken, ook met Monero en ZCash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

MartyMcFly1955 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Echte privacy en anonimiteit? Ik geloof er niet in, als overheiden/bepaalde diensten iets willen achterhalen of herleiden gaat dat lukken, ook met Monero en ZCash.
Inderdaad. Zolang de blockchain openbaar is kan je transacties volgen. Dan is er vervolgens altijd wel een geheime dienst of slimme onderzoeker die dingen aan elkaar kan knopen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 10:52
Ethirty schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:57:
[...]

Inderdaad. Zolang de blockchain openbaar is kan je transacties volgen. Dan is er vervolgens altijd wel een geheime dienst of slimme onderzoeker die dingen aan elkaar kan knopen.
En dat gekoppeld aan exchanges waar je allerlei informatie achter laat ter verificatie, taps van instanties en big data en meta data in combinatie met menselijke factoren. Je moet er wel heel vroeg mee beginnen en dit heel sterk volhouden om 'onzichtbaar' te zijn.
Persoonlijk denk ik dat je het alleen lastig kan maken maar alles is traceerbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
Nu is dat ook de grote vraag waarom dat wenselijk is. Volledige anonimiteit is naar mijn mening niet nodig. Privacy daarentegen is wel wenselijk maar dat is dus wat anders dan volledige anonimiteit. Daarnaast is privacy niet het geheim en in bezit/controle houden van alle persoonlijke informatie, maar zelf kunnen bepalen welke context (bedrijf, persoon, netwerk) toegang krijgt tot die informatie, dat betekend het moment wanneer je een context toegang geeft je daar de controle over kwijt bent en dus moet je vertrouwen hebben in die context dat ze je privacy respecteren. Technologie zoals blockchain zie ik als een goede manier om dit vaker af te dwingen in een digitale wereld waarin de trend de kant op is van weinig zelfbeschikking en waar privacy een uitzondering is waar het de standaard zou moeten zijn.

Het vervelende is alleen dat als je kijkt naar een cryptocurrency zoals Skycoin, welke bezig zijn met een volledig anoniem, gedecentraliseerd internet, maar waar ik sterk de indicatie van krijgt dat er mensen aan de ontwikkeling aan bijdragen die er ook minder koosjer activiteiten mee willen uitvoeren. Let op dit kan ik niet bewijzen, maar meer aan het totale gebrek aan transparantie en de manier van werken. Lees bijvoorbeeld deze ask me anything https://www.reddit.com/r/.../log_of_ama_with_skycoin/

Het vervelende vind ik dat er een grote kans is dat een dergelijke munt toch flinke winst gaat pakken, zo werkt de donkere kant van het internet nou eenmaal, totdat dit weer door het juridisch gestel ingedamd gaat worden. Nu de ethische vraag. Draag ik hier aan bij, of blijf ik principieel en steun ik alternatieven zoals SafeCoin welke wel volledig transparant werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Even los van de discussie of anoniem nu goed is of niet, het trekt ook criminelen aan. En uiteindelijk komt dat een keer naar boven. Lijkt me niet best voor een coin of de koers, hooguit voor korte termijn gewin.

Ja, criminaliteit is overal, maar je hoeft het ze niet makkelijker te maken.

Ik geloof dan ook niet in coins die anonimiteit als belangrijkste bestaansrecht promoten. Nu hoor ik al genoeg mensen die Bitcoin associëren met Silk Road, diefstal en bedrog. Dat idee moet niet de overhand krijgen, anders krijg je nooit genoeg draagkracht.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskep
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:39
[...]

De blockchain van Monero kan je niet openbaar volgen. Trouwens de fork van Monero (sumokoin) is kleiner, en heeft de privacy maatregelen nog een stapje straffer aangedraaid (standaard 12 ringsize),maar ben hier niet voor reclame te maken.

Een slimme onderzoeker zal altijd de eindjes aan mekaar kunnen knopen, maar als de blockchain opensource en niet traceerbaar is, zal het niet via het monitoren van wallets en adressen zoals bij bitcoin/zcash/.. moeten gebeuren. Maar uiteindelijk moet je ergens je koffer monero's vullen en moet je hem ergens weer in fiat kunnen omzetten, het zal eerder daar moeten gebeuren ipv de blockchain.
Nooit afgevraagd waarom er bij alphabay nooit gecommuniceerd heeft hoeveel monero's ze buit gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Kunnen ze hier ook wel mee beginnen, kan bijna niet anders dan dat dit ook met het BTC-e verhaal te maken heeft:

Van dit bitcoinadres wordt sinds gisteren het saldo van ruim 66.163 BTC in hoog tempo verspreid over een enorme hoeveelheid adressen, steeds blokjes van 20 BTC eraf en die worden ook weer verdeeld. Dit is momenteel nog steeds bezig, er is nu nog 1076 BTC over.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Tourniquet schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:17:
[...]

Kunnen ze hier ook wel mee beginnen, kan bijna niet anders dan dat dit ook met het BTC-e verhaal te maken heeft:

Van dit bitcoinadres wordt sinds gisteren het saldo van ruim 66.163 BTC in hoog tempo verspreid over een enorme hoeveelheid adressen, steeds blokjes van 20 BTC eraf en die worden ook weer verdeeld. Dit is momenteel nog steeds bezig, er is nu nog 1076 BTC over.
BTC-e is down en ruim 66k BTC wordt als hagel verspreid? Zou wel toevallig zijn als het niét aan elkaar gelinkt is.

Ik heb soms moeite met het bevatten van zulke hoeveelheden. We praten over bijna €140mln 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 21:53
Het valt me bij de ETH en EOS op dat de koers sinds een uur nagenoeg stabiel is. Dit lijkt me een stilte voor de storm. Wellicht met het btc-e verhaal te maken? (gezien de in mijn ogen emotionele crypto markt vast wel ;) )

Heeft iemand hier al een TA voor? Lees er vaker over in dit forum en veel discussie... Maar ben wel benieuwd hoe deze situatie door anderen wordt gezien. Heb nu paar procent verlies, maar als het echt goed gaat dalen bijvoorbeeld, dan verkoop ik liever en daarna weer kopen op een lager punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 08:08
René! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:47:
Hier een mede tweaker die jullie graag wil laten weten dat wij binnenkort een ICO starten. Veruit de meeste startups zijn opgezet vanuit hebzucht en hebben alleen maar een financieel voordeel. Wij denken dat dit beter kan en gaan de blockchain op een betere manier gebruiken.
Hier zou ik toch graag een nuance willen zien, veruit de meeste startups zijn begonnen vanuit een leuk ideetje, zelden beginnen ze vanuit hebzucht met enkel als idee om een financieel voordeel te bieden. Als je dit als jullie onderscheidende factor ziet dan zou ik even naar de vele andere cryptocoins kijken.
De stichting die we hebben opgezet heet Opakeco en je kunt ons vinden op Reddit, Bitcointalk, Youtube, Twitter en binnenkort ook op Slack. We zijn momenteel bezig om alles online te krijgen, dus onze website is nog niet af :) Mocht je het interessant vinden kun je hier onze white paper vinden: https://www.opakeco.org/whitepaper.pdf

De stichting is volledig transparant en de token holders hebben stemrecht binnen de organisatie. Met de tokens kun jij dus bepalen waar de focus van de organisatie moet liggen. Samen met de organisatie kun jij de wereld verbeteren.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Ten eerste, erg mooi dat jullie de blockchain technologie voor een dergelijk initiatief willen inzetten. Maar ik heb nog wel een aantal vragen en kanttekeningen en ik hoop dat je het een en ander kunt verduidelijken zodat we wellicht een betere afweging kunnen maken of dit het investeren waard is.
  1. Waarom is dit de beste manier om de financiën bij hulporganisaties beter te stroomlijnen en te kunnen controleren? Voor zover ik weet is er al erg veel regelgeving die eist dat hulporganisaties erg transparant zijn in hun boekhouding en geldstromen. Ja af en toe krijgt een directeur een bonus en is er vriendjes politiek maar hoe gaat dit project dat stoppen?
  2. Dat brengt me op het volgende punt, in jullie whitepaper beschrijven jullie de manier hoe er controle plaats vind.
    Decisions within the foundation are made by asking everyone, with the majority of the deciding power in the hands of the community. Important points here are that token holders will be able to vote on all strategic decisions, including, but not limited to quarterly budgets, strategic goals and board members.
    Hier beschrijven jullie een vorm van democratie/besluitvorming, maar waarom deze vorm? Is iedereen geschikt om dergelijke beslissingen te maken?
  3. Hoe weerhouden jullie hulporganisaties ervan om een meerderheid aan tokens op te kopen om zo te bepalen wat ze met het platform/het geld willen doen?
  4. Waarom deze manier van financiering? En waarom een dergelijk bedrag?
  5. Waarom houden jullie zelf het hoge percentage tokens? Is dat om enige controle op het netwerk uit te kunnen voeren, en past dit wel binnen jullie visie?
  6. Zou je ons kunnen voorstellen aan het team en vanuit welke achtergrond dit is opgezet?
Ik ben blij met dergelijke initiatieven en wil jullie zeker (financieel) stimuleren als dit een haalbaar project lijkt maar ik heb wel mijn bedenkingen bij dit project. Dromen mag altijd en van een beetje naïviteit ben ik altijd fan. Maar dat werkt alleen als je ook realistisch kijkt naar hoe de wereld in elkaar steekt. Bijvoorbeeld, een goed doel/hulp organisatie welke een grondwaterpomp wil slaan zal vooral zijn geld willen besteden in de lokale community, maar die community heeft weinig geld, als helemaal geen Karmo tokens en ook geen economie die het omwisselen van Karmo tokens tot lokale munt ondersteund. Dus of dit onderdeel klopt niet binnen jullie whitepaper, of er moet buiten de lokale community om gewerkt worden, wat niet haalbaar is want goede samenwerking met de lokale community is essentieel voor een succesvol project. Stel dat je ambitieus denkt dat Karmo tokens de nieuwe currency word van de wereld en dat dit geaccepteerd gaat worden binnen die afgelegen plekken van de wereld dan vraag ik je om even goed in de spiegel te kijken ;) Ik neem aan dat jullie dit niet voorzien maar dus klopt dat niet met wat er op de eerste pagina van jullie whitepaper staat.

En zo kom ik wel meer zaken tegen in de whitepaper waar ik graag een verdere onderbouwing bij zou willen zien, is er een goede haalbaarheidsstudie gedaan die je normaal bij een startup ook zou doen? Ik begrijp dat de huidige cryptomarkt interessant is voor quick money, en als investeerders nemen we vaak een gokje maar nu zijn er nog wel erg veel onbekenden. We (ik, laat ik voor mezelf praten) wil graag investeren in een ambitieus project wat als doel heeft de kwaliteit van leven te verbeteren op deze aardkloot maar dan hoop ik wel meer te krijgen/lezen dan een droom en tenminste het idee krijgen dat het levensvatbaar is. Nu heb ik nog iets teveel het idee dat dit een leuk studie project was, wat doorgerold is in een kleine startup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 08:38
Anoniem: 846827 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Op de gewone aandelen-beurs gebeurt dat dus allang, 70% van de handel zijn bot/scripts.. Iedereen die zonder kennis van zaken stelt dat TA onzin is, moet zich serieus afvragen wat-ie in de crypto-handel te zoeken heeft. Veel handelaren gebruiken het en in de crypto-wereld draaien ook heel veel bots zoals je zou moeten weten. Die bots draaien niet op onderbuiken of natte vingers maar op een vorm van TA.

Maar goed, als je minder wil verdienen dan mogelijk is, koop je gewoon een bitcoin, Hodl hem totdat je een ons weegt en hou je vooral je kantoorbaan. Succes.
Dus dan is het dus al useless want bots maken die beslissing sneller dan jou en pakken de winst die jij via je TA beslissing wou nemen voordat jij er aan toe komt.

"A significant portion of the trading world denounces technical analysis as a superficial study of charts and patterns without any concrete, conclusive, or profitable results"

http://www.investopedia.c...ut-technical-analysis.asp

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 27-07-2017 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Mr. Noodle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Zal het nog een keer zeggen de markt bepaald de koers, dat komt niet alleen uit een tekendoos.
Het is het zelfde als het algoritme bepalen van de roulette tafel.
Een TA is heel wat anders dan een paar lijntjes die ik hier voorbij zie komen.

Daarom zitten ze er bij o.a. RTL-Z ook altijd naast omdat ze teveel lijntjes zien en waarschijnlijk ook gebruiken. 1 van hun slogans is dat niemand weet wat de markt zal doen.

Als er een aanslag of natuur ramp of 1 of andere draakje in een ivoren torentje wat roept schiet de markt in de stress daar kunnen geen lijntjes tegen op.

Minder wilt verdienen omdat je geen lijntjes volgt ? ik haal gemiddeld 30% rendement per jaar op de reguliere beurzen en 250% rendement in nog geen 3 maanden in crypto land, en ik heb er geen teken klas voor nodig gehad.

Iedereen handelt op hun eigen manier, voor die werkt dat en de ander dat, maar om te gaan roepen dat je minder zal verdienen omdat je geen lijntjes zoals ze hier getekend worden is grote onzin.

Die opmerking van hou je kantoorbaan maar lekker, zal ik verder niet op in gaan, lijkt een beetje op die kansloze reactie van die snuitert die met zijn RS5 naar schiphol ging.
Als eerste gefeliciteerd met je rendementen, klinkt fantastisch d:)b
Maar 250% rendement in een bullmarket is niet zo heel bijzonder hoor. Lieden die de afgelopen maanden geen +100-200% gedraaid hebben, hebben t gewoon slecht gedaan (in vergelijking met de markt) met zoveel coins die flink gepumpt werden.
Ik zag laatst een mooie quote "everyone is a pro in a bullmarket"

In mijn lange post schreef ik dat je als TA'er moet beseffen dat je met je lijntjes niet de prijs kunt maken of voorspellen. Mijns inziens is het een hulpmiddel om te kijken wat een koers kan doen. Misschien ben jij ook gewoon veel beter dan de meeste traders en heb jij geen TA nodig maar dat maakt TA nog niet tot een waardeloos iets voor anderen. Ik zelf trade al een paar jaartjes maar gebruik graag TA om wat objectiever te kijken en emoties uit te sluiten. Ik ken mijzelf goed genoeg inmiddels om te weten dat ik anders de fout inga, jij kunt het wellicht beter uitsluiten, maar dat maakt (goede) TA nog niet waardeloos voor anderen.

Je verhaal over natuurrampen vind ik zo'n non argument.... Dat is ook van toepassing op traders die intuïtief traden. Een TA'er daarentegen werkt normaliter volgens een plan, onderdeel daarvan is een TP én een SL om dat soort onverwachte koersbewegingen op te vangen.
Het nut van SL in daytrading heb ik gezien toen ik gelukkig aan de goede kant zat en ik op een doodnormale dag eens short ging op de AEX voor een paar puntjes winst en zich 2 uur later 2 vliegtuigen in de Twintowers boorden.

Je reageerde eiglk op een andere voorstander van TA, kan ik begrijpen want lieden die zo'n houding hebben maken het er juist naar dat men vaak zo negatief reageert op TA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
  • Nu online
Ik zit ook al even in XMR (ong 1 jaar nu). Er zit een stevige community achter, en heb enorm veel vertrouwen in het project. Is momenteel ook ondergewaardeerd als je de waarde van Dash en ZEC vergelijkt...

Binnenkort zijn er verschillende projecten van XMR die het licht zullen zien: Kovri, multisig, subaddresses, Lightwallets, Coinomi, Zmq, hardware wallets,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 13:48

Boy

www.byoscoop.nl

Anoniem: 110209 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Maar 250% rendement in een bullmarket is niet zo heel bijzonder hoor. Lieden die de afgelopen maanden geen +100-200% gedraaid hebben, hebben t gewoon slecht gedaan (in vergelijking met de markt) met zoveel coins die flink gepumpt werden.
Ik ben in Juni ingestapt en toch aardig wat verlies, bijna elke coins die ik heb lijdt verlies. Doet toch pijn, dit te lezen als ik merk dat ik dus net te laat ben ingestapt...maandje eerder had ik al winst gehad wss... :\

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 23:13
[...]

Ik ben 2 maanden geleden ingestapt (2 juni) en sta momenteel toch op 15% verlies. Heb ook niets geks gedaan ofzo, heb gewoon 1/3e Bitcoin, 1/3e Ethereum 1/4e Stratis en nog een klein beetje Monero gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 13:48

Boy

www.byoscoop.nl

Janpietertje89 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Ik ben 2 maanden geleden ingestapt (2 juni) en sta momenteel toch op 15% verlies. Heb ook niets geks gedaan ofzo, heb gewoon 1/3e Bitcoin, 1/3e Ethereum 1/4e Stratis en nog een klein beetje Monero gekocht.
Inderdaad, precies dit, ik heb wel meer verschillende munten maar ook 15% verlies momenteel...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Timberly2 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Zou uiteraard zomaar kunnen. Verwacht dan ook nog dat ZCash wel een run gaat maken. Is ook hard afgestraft afgelopen weken. Komt vanaf 400$ en schijnt de privacy nog hoger op het vaandel te hebben dan Monero. Persoonlijk alleen ZCash inbezit, maar ben ondertussen meer overtuigd van Monero (grotere community, bestaat langer, lagere inflatie, etc.). Echter, ZCash al wel aankondiging gehad van samenwerking met JPMorgan. Mooie dag was dat, stijging van 100$ naar 200$. Ik houd mijn ZCash voorlopig aan, heb niet zo'n gelukkige hand in handelen, hopen dat de markt het privacy aspect meer gaat waarderen.
Niets ten aanzien van de techniek, maar XMR heeft met name een grote community / koersstijgingen door het Darknet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Janpietertje89 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Ja, dat is balen......vooral als er her en der geschreven wordt "gewon holden, komt wel weer goed"
Maar niemand garandeert je dat we wel weer omhoog gaan na een paar maanden bullmarket en 1 dipje.
Want wie weet, zakt het nog wel veel verder voordat het weer écht omhoog gaat.

Kijk eens naar de vorige hypecycle en welke coins toen hip waren....de meeste daarvan zijn nu nauwelijks nog iets waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Ik zag laatst een mooie quote "everyone is a pro in a bullmarket"

In mijn lange post schreef ik dat je als TA'er moet beseffen dat je met je lijntjes niet de prijs kunt maken of voorspellen. Mijns inziens is het een hulpmiddel om te kijken wat een koers kan doen. Misschien ben jij ook gewoon veel beter dan de meeste traders en heb jij geen TA nodig maar dat maakt TA nog niet tot een waardeloos iets voor anderen. Ik zelf trade al een paar jaartjes maar gebruik graag TA om wat objectiever te kijken en emoties uit te sluiten. Ik ken mijzelf goed genoeg inmiddels om te weten dat ik anders de fout inga, jij kunt het wellicht beter uitsluiten, maar dat maakt (goede) TA nog niet waardeloos voor anderen.

Je verhaal over natuurrampen vind ik zo'n non argument.... Dat is ook van toepassing op traders die intuïtief traden. Een TA'er daarentegen werkt normaliter volgens een plan, onderdeel daarvan is een TP én een SL om dat soort onverwachte koersbewegingen op te vangen.
Het nut van SL in daytrading heb ik gezien toen ik gelukkig aan de goede kant zat en ik op een doodnormale dag eens short ging op de AEX voor een paar puntjes winst en zich 2 uur later 2 vliegtuigen in de Twintowers boorden.

Je reageerde eiglk op een andere voorstander van TA, kan ik begrijpen want lieden die zo'n houding hebben maken het er juist naar dat men vaak zo negatief reageert op TA.
Ik ben zeker niet beter dan andere hoor, weet wel zonder emotie te handelen en wat ik al aangaf zit ook een stukje geluk tussen met crypto, en ik zit er op +/- 10 uur per dag als ik handel, dus ik doe het waarschijnlijk een stuk slechter dan de meeste met de tijd die ik er mee bezig ben, ik lees veel, kijk op verschillende exchanges waar het meeste in gehandeld wordt, en volg daar o.a. ook de orderboekjes van, voor mij werkt dat redelijk goed in crypto land.

Een TA op een normale beurs en met o.a. valuta handel zal het misschien iets meer nut hebben voor sommige als hulp middel, want die markt is een stuk stabieler en gaat al wat langer mee, waardoor een TA ook beter in beeld gebracht kan worden, en de normale markt gaat ook wat minder hard dan de crypto wereld waar je per dag zo maar 20% of meer verschil kan hebben.
Kijk alleen waar ETH vandaan komt tot waar die nu is in nog geen jaar, knap om daar een TA op los te laten.

Crypto trekt ook een heel ander publiek dan dat er op de meeste beurzen zitten, ook daardoor is de markt zo onvoorspelbaar dat je aan wat voor analyse dan ook weinig nut hebt imo.

Ik ben zelf van mening dat je veel meer hebt aan een o.a. een fundamentele analyse dan alleen een TA op wat voor beurs dan ook, maar dat is met crypto niet mogelijk de markt is er niet voor, misschien als de boel wat stabieler wordt en we een paar jaar verder zijn.

Iedereen belegt op hun eigen manier moet je ook zeker doen, maar dat sommige roepen dat je niet zonder een TA kan handelen en geen verstand hebt is en blijft grote onzin.
Het is een hulpmiddel niks meer niks minder en imo kan je niet handelen op alleen een TA met welke markt dan ook er komt veel meer bij kijken.

Je legt het goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 13:26
Zhou schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Je kunt de dB bestand in een beveiligde USB stick wegschrijven, dan is het voor mij in combinatie met een paswoord veilig genoeg. Bij de exchange krijg je geen NEOgas.
Wat verstal jij onder een beveiligde USB stick?
YinYang schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:51:
[...]

Ivm NEOgas heb ik het inderdaad ook naar de wallet gezet. Maar als ik het DB3 bestand op een USB zet en dus verwijder van mijn laptop, dan kan ik als ik later de NEO wallet weer wil openen gewoon het DB3 bestand terugzetten op mijn laptop in dezelfde map?

En wat als het bestand op de USB corrupt raakt?
Als ik me goed herinner download je een bestand voor de NEO wallet die je vervolgens moet uitpakken, toch? Je kan de bestanden die de wallet zijn dus op een USB zetten? Dan heb je je gehele wallet als het ware op USB staan. Adres aanmaken, NEO er heen sturen, USB uit je PC halen zou de truc moeten zijn?

Of de software wallet installeren op je PC, adres aanmaken, backup file ergens extern opslaan en vervolgens de software wallet deinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05 12:05
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Wat verstal jij onder een beveiligde USB stick?

[...]

Als ik me goed herinner download je een bestand voor de NEO wallet die je vervolgens moet uitpakken, toch? Je kan de bestanden die de wallet zijn dus op een USB zetten? Dan heb je je gehele wallet als het ware op USB staan. Adres aanmaken, NEO er heen sturen, USB uit je PC halen zou de truc moeten zijn?

Of de software wallet installeren op je PC, adres aanmaken, backup file ergens extern opslaan en vervolgens de software wallet deinstalleren?
In Windows 10 Pro kun je BitLocker gebruiken voor je USB. Even zelf online opzoeken hoe je dat moet doen.

Bij de chinese website is het te traag om deze chain.cc binnen te halen. Ik heb het via een link van iemand bij reddit binnengehaald. Je kunt dan daarna binnen 1 uur de volledige chain ophalen.

De NEO wallet is portable, maar vanwege de snelheid gebruik ik toch mijn SSD om de wallet op te starten. In principe kun je alles in de USB wegschrijven en ook opstarten (niet getest).

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:20:
[...]

Hm is voordeligste manier om NEO in wallet te krijgen nog wel om bij exchange te kopen en dan te withdrawen naar wallet?

Welke coins kan je nog meer extras verdienen in een wallet die je op exchange niet krijgt? Heb zelf ether, bitcoins, litecoins, lisk, ant/neo en waves op de exchange.
Hoe zou je dan anders aan NEO kunnen komen? Je kunt het niet minen.

Bitcoin=> uitlenen bij Polo (nu liever niet vanwege 1aug)
Waves, Lisk en NEO kun je via de client leasen. Veel POS munten kun je leasen.

Ark zou ik zeker aanbevelen. De koers stijgt echter niet zo snel de laatste tijd.

Een vraag aan anderen: wie heeft een masternode. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je coins bij BTC-E stonden (op wallets beheerd door BTC-E), kun je waarschijnlijk stellen dat alles weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 27-07-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
MaZo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Zolang je coins bij BTC-E stonden, kun je waarschijnlijk stellen dat alles weg is.
Dat is iets waar ik al rekening mee hou. Het gaat me met mijn vraag even over de transacties in de URL van de blockchain waar vanaf mijn deposit adres BTC over wordt gemaakt naar andere adressen. Is mijn wallet adres dan "compromised" of is dit by design?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 11:30
Het is de standaard-praktijk van exchanges (en andere bedrijven die dingen met cryptocurrencies werken) om iedere gebruiker/klant een eigen stortings-adres te geven. Op deze manier is het eenvoudig om stortingen te linken aan gebruikersaccounts.

Zodra een storting is ontvangen wordt deze meestal doorgestuurd naar een centrale wallet, waar alle stortingen op een grote stapel gegooid worden. Jouw saldo wordt vervolgens in de database van de exchange bijgehouden. Wanneer iemand een opname doet, wordt deze uit de centrale wallet uitbetaald en wordt het saldo in de database verlaagd.

Er is dus in principe niets mis met het overboeken van coins vanaf jouw stortings-adres.

Wat BTC-e betreft is het vooral afwachten. BTC-e heeft de reputatie om, ondanks de schimmige aard, eigenlijk altijd wel weer terug te komen. Maar de situatie is nu wel ernstiger dan wat ze tot nu toe hebben meegemaakt (voor zover we weten). Er zijn nog veel open vragen: Wat was de exacte relatie tussen Alexander Vinnik en BTC-e? Hebben de autoriteiten beslag gelegd op tegoeden van BTC-e? Wat is precies de reden van het "ongeplande onderhoud"?

We kunnen niet zeggen of BTC-e klanten hun geld terug gaan krijgen, geheel of gedeeltelijk. Hou het nieuws in de gaten en wacht af.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 08:21

Liberteh

All your base belong to me

Tourniquet schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:17:
[...]

Volgens coblee is dit een Coinbase cold storage wallet.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Het is de standaard-praktijk van exchanges (en andere bedrijven die dingen met cryptocurrencies werken) om iedere gebruiker/klant een eigen stortings-adres te geven. Op deze manier is het eenvoudig om stortingen te linken aan gebruikersaccounts.

Zodra een storting is ontvangen wordt deze meestal doorgestuurd naar een centrale wallet, waar alle stortingen op een grote stapel gegooid worden. Jouw saldo wordt vervolgens in de database van de exchange bijgehouden. Wanneer iemand een opname doet, wordt deze uit de centrale wallet uitbetaald en wordt het saldo in de database verlaagd.

Er is dus in principe niets mis met het overboeken van coins vanaf jouw stortings-adres.

Wat BTC-e betreft is het vooral afwachten. BTC-e heeft de reputatie om, ondanks de schimmige aard, eigenlijk altijd wel weer terug te komen. Maar de situatie is nu wel ernstiger dan wat ze tot nu toe hebben meegemaakt (voor zover we weten). Er zijn nog veel open vragen: Wat was de exacte relatie tussen Alexander Vinnik en BTC-e? Hebben de autoriteiten beslag gelegd op tegoeden van BTC-e? Wat is precies de reden van het "ongeplande onderhoud"?

We kunnen niet zeggen of BTC-e klanten hun geld terug gaan krijgen, geheel of gedeeltelijk. Hou het nieuws in de gaten en wacht af.
Bedankt voor de goede uitleg, Rannasha +1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Er zijn nog veel open vragen: Wat was de exacte relatie tussen Alexander Vinnik en BTC-e?
In de volledige aanklacht (d.d. 17-1-2017 (!!)) staan behoorlijk wat details die Vennik zeer sterk associëren met de bedrijfsvoering van BTC-e. Zeer de moeite waard om door te lezen.

Er wordt gesteld dat hij o.a. toegang had tot meerdere admin-accounts en ook (mede)eigenaar is van het bedrijf Canton Business Corporation waar BTC-e onderdeel van blijkt te zijn.

Tevens wordt gesteld dat "At all relevant times, the defendant ALEXANDER VENNIK, together with individuals known and unknown, directed and supervised BTC-e's operations and finances."
Liberteh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Volgens coblee is dit een Coinbase cold storage wallet.
Wie of wat is coblee? Ik geloof daar niets van. Wat er met dat adres gebeurt is hoogst ongebruikelijk zou het een cold wallet betreffen. En dat precies op de dag dat BTC-e plat gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 27-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Tourniquet schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Wie of wat is coblee? Ik geloof daar niets van. Wat er met dat adres gebeurt is hoogst ongebruikelijk zou het een cold wallet betreffen. En dat precies op de dag dat BTC-e plat gaat.
coblee is Charlie Lee, de voormalig Director of Engineering (tot op anderhalve maand geleden) van Coinbase en tevens de persoon die Litecoin heeft uitgebracht en nog steeds als hoofdontwikkelaar fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Tourniquet schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:46:

[...]

Je vergeet het overkoepelende plaatje. Iedereen is zijn coins van de exchanges aan het halen. Cold wallets worden na lange tijd weer opgehaald en gebruikt.
De bekende BTC-E wallets zijn zover ik weet nog steeds onaangeroerd sinds het offline gaan. Dat is positief nieuws ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:52
Met de 17000 icn munten en in de plus van 18000 euro gestaan te hebben op de maandag was er e.e.a gekelderd aan de prijs van 0.001450 naar ong 0.001035 al hield icn zich wel staande want de 1.19 heb ik niet gezien als voorheen. Laagste van de dip van 26 juli was 2. 20? Er is gewoon een nieuwe floor. Ik stond op een gegeven moment op een paar honderd in de min. Ik verkocht?neehoor gewoon holden door de mini bearmarket.

Door de btc e arrest en sec aankondiging zijn de zorgen sinds vandaag gezakt en staan we weer op de 2.86 icn.

In het grootste deel crypto zijn er weer plusjes te zien. Icn op 22% afgelopen 24uur op de portfolio app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 12:48
Kan iemand mij even de afkorting 'TA' verwoorden/voluit noemen...,deze afkorting kom ik nu dagelijks tegen hier maar weet niet wat het betekend.
Het leest wat makkelijker als ik weet wat deze afkorting betekend.
Alvast bedankt.

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 23:32
papaleo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:26:
Kan iemand mij even de afkorting 'TA' verwoorden/voluit noemen...,deze afkorting kom ik nu dagelijks tegen hier maar weet niet wat het betekend.
Alvast bedankt.
www.google.nl |:( 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05 22:36
papaleo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:26:
Alvast bedankt.
TA staat voor Technische analyse. Kort gezegd; door middel van historische koersen in combinatie met historische marktinformatie kan je uitspraken doen over toekomstige koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Nou,nou...wat behulpzaam zijn we weer!

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
DKjordy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:30:
[...]

TA staat voor Technische analyse. Kort gezegd; door middel van historische koersen in combinatie met historische marktinformatie kan je uitspraken doen over toekomstige koersen.
Thanks.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DKjordy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Kleine correctie marktinformatie wordt niks mee gedaan met een TA
Het is puur aan en verkoop momenten van koerspatronen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Liberteh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Je vergeet het overkoepelende plaatje. Iedereen is zijn coins van de exchanges aan het halen. Cold wallets worden na lange tijd weer opgehaald en gebruikt.
De bekende BTC-E wallets zijn zover ik weet nog steeds onaangeroerd sinds het offline gaan. Dat is positief nieuws ;)
Ik heb inmiddels de tweet van Charlie Lee gevonden waarin hij stelt dat het een Coinbase wallet is, maar die doet ook maar een aanname voor zover ik zie. Als het Coinbase is vind ik het nog opmerkelijk hoe die die hoeveelheid coins (die daar sinds 2014 stonden) op die manier en in dat hoge tempo worden verdeeld. Het aantal adressen waar het heen gaat is echt gigantisch. Wat kost dat niet qua fees? :P

Anyway, speculatie over dat adres kom ik inmiddels op heel veel plaatsen tegen, het zou denk ik wel goed zijn als Coinbase / Brian Armstrong opheldering zou kunnen verschaffen.

offtopic:
gefeliciteerd trouwens! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Iemand zich toevallig verdiept in deze ICO?
https://ico.bitdice.me/
Ziet er op het eerste gezicht interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Hmm waarom heeft het nieuws rondom btc-e dat eruit ligt, geen negatieve invloed op de bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Tourniquet schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:42:
[...]

Ik heb inmiddels de tweet van Charlie Lee gevonden waarin hij stelt dat het een Coinbase wallet is, maar die doet ook maar een aanname voor zover ik zie. Als het Coinbase is vind ik het nog opmerkelijk hoe die die hoeveelheid coins (die daar sinds 2014 stonden) op die manier en in dat hoge tempo worden verdeeld. Het aantal adressen waar het heen gaat is echt gigantisch. Wat kost dat niet qua fees? :P

Anyway, speculatie over dat adres kom ik inmiddels op heel veel plaatsen tegen, het zou denk ik wel goed zijn als Coinbase / Brian Armstrong opheldering zou kunnen verschaffen.

offtopic:
gefeliciteerd trouwens! :)F
Haha thanks! Als nog maar net ex-director of Engeering van Coinbase stop ik toch enigszins wel enige waarde aan zijn uitspraak t.o.v. de rest die geen enkele bron of referentie hebben. Nogmaals: Er is een hele andere grotere reden om nu je bitcoins van exchanges te halen, heb je dat gemist? Al gehoord van Bitcoin Cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

C6DL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:42:
Hmm waarom heeft het nieuws rondom btc-e dat eruit ligt, geen negatieve invloed op de bitcoin?
Omdat de coins nog op hun plaats zijn. Hou dat in de gaten en je weet wanneer je moet gaan handelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ondertussen heeft KeepKey aangegeven de stekker uit Multibit te trekken. Meer informatie:

Support for Multibit is Ending

Electrum komt eerdaags met een nieuwe versie van hun wallet waarin importeren van Multibit HD-wallets mogelijk wordt.
Please note that the version of Electrum available for download today (version 2.8.3) doesn't fully support the importing Multibit HD wallet words. The version shown in the Multibit HD video is the soon-to-be-released next version.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Mbt wat er nu gebeurt met BTC-e, naar het grotere plaatje kijkend. Gaat dit nog invloed hebben op andere exchanges zoals Poloniex, Bittrex etc? Weet niet hoe goed ze daar de zaakjes op orde hebben. Kraken heb ik om één of andere reden meer vertrouwen in, die listen ook niet iedere nieuwe ico-shitcoin, heb het idee dat die exchange wat betrouwbaarder is wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
MartyMcFly1955 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:01:
Mbt wat er nu gebeurt met BTC-e, naar het grotere plaatje kijkend. Gaat dit nog invloed hebben op andere exchanges zoals Poloniex, Bittrex etc? Weet niet hoe goed ze daar de zaakjes op orde hebben. Kraken heb ik om één of andere reden meer vertrouwen in, die listen ook niet iedere nieuwe ico-shitcoin, heb het idee dat die exchange wat betrouwbaarder is wat dat betreft.
De meeste exchanges hebben wel het een en ander aan officiele registraties en/of licenties. Het probleem is dat omdat cryptocurrencies nog zo nieuw zijn, er in veel landen geen eenduididige richtlijn is ("vul formulier XYZ123b in, voeg bijlage A5618c toe en wacht tot de volgende volle maan").

De grote exchanges waar je EUR / USD kunt storten / opnemen en die gevestigd zijn in Europa of de VS zullen waarschijnlijk de zaken best goed op orde hebben (bv: Kraken, Bitstamp, Coinbase/Gdax, BL3P/Bitonic, Gemini). Van de exchanges die enkel crypto-crypto transacties doen (Poloniex, Bittrex) is het minder duidelijk. Dergelijke exchanges trekken echter wel minder aandacht, want zolang alles binnen de crypto-wereld blijft, zijn de autoriteiten vaak nog niet erg geinteresseerd zolang er niets misgaat.

Zowel Poloniex als Bittrex zijn gevestigd in de VS, dus het is aannemelijk dat ze in ieder geval een poging hebben gedaan om alles goed te regelen.

BTC-e was/is een geval apart. Waar andere exchanges hard in hebben gezet op transparantie, KYC/AML en het verkrijgen van de juiste licenties, heeft BTC-e daar nooit aan meegedaan. Je kunt er dan ook met relatief weinig verificatie handelen, maar het gevolg is dat stortingen en opnames van fiat-valuta duurder en ingewikkelder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Monero is mijn ogen nog steeds aardig ondergewaardeerd. Het is de beste valuta op het gebied van privacy en fungibility (elke Monero is even veel waard als elke andere, doordat er niet geblokkeerd kan worden op oorsprong van bepaalde adressen). Bij publieke blockchains kunnen exchanges besluiten geen coins meer aan te nemen die van bepaalde adressen komen.

Is privacy nodig? Ik zou het eerder omdraaien: Moet alles publiek zijn? Nee dus, als het niet hoeft dan liever niet. Als ik iemand een betaling doe, hoeft diegene niet te weten hoeveel er binnen is gekomen op mijn adres. Of andere betalingen te zien. Handig voor darknets en criminelen? Ja. Overigens kunnen opsporingsdiensten alsnog bij raakvlakken met de fysieke wereld en exchanges ingrijpen. Machteloos staan ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb nog wat geld staan die ik van plan was om te gebruiken voor Bitcoin (ongeveer een halve bitcoin). Nu met 01/08 in aanzicht ben ik aan het twijfelen of ik nu zou kopen, wachten tot zondag/maandag of zelfs na 01/08. Wat is jullie perceptie hierover? Ik weet dat het bijna onmogelijk is om dit te voorspellen, maar zou toch graag wat meningen hierover zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Adnanos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:29:
Ik heb nog wat geld staan die ik van plan was om te gebruiken voor Bitcoin (ongeveer een halve bitcoin). Nu met 01/08 in aanzicht ben ik aan het twijfelen of ik nu zou kopen, wachten tot zondag/maandag of zelfs na 01/08. Wat is jullie perceptie hierover? Ik weet dat het bijna onmogelijk is om dit te voorspellen, maar zou toch graag wat meningen hierover zien :)
Gaat er iets spannends gebeuren op 1 augustus dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:31:
[...]

er gebeurt alle dagen iets spannend in de coinwereld heb ik al gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
wally228 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:34:
[...]

er gebeurt alle dagen iets spannend in de coinwereld heb ik al gezien :)
Da's op zich een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Met andere woorden: 01/08 is overrated? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Adnanos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Ja.
Hier legt iemand het prima uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
Adnanos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Zeker niet. Het is de Zwitserse nationale feestdag, dus ik heb gratis een dagje vrij en het is tevens het begin van mijn vakantie.

Oh, wat betreft Bitcoin bedoel je? Ja, het is overrated. Eerst was er allerlei paniek omdat de UASF dan zou activeren en mogelijk een chain-splitsing zou veroorzaken. De paniek is geannuleerd. Dan is er nog wat gedoe over "Bitcoin Cash" dat zich wil splitsen van de hoofd-tak. Deze fork heeft vrij weinig steun en het idee om een Bitcoin-variant te introduceren door middel van fork van de blockchain is niet nieuw. Er zijn in het verleden wel vaker altcoins op deze manier geintroduceerd. Bitcoin Cash krijgt enkel meer aandacht omdat het ten midden van de hele SegWit-activatie-affaire zich afsplitst. Als men dat op een gewone willekeurige dinsdag had gedaan, dan had vrijwel niemand zich er druk over gemaakt.

In aanverwant nieuws: Bitstamp geeft aan om Bitcoin Cash niet te ondersteunen en het als een altcoin te beschouwen. Ze zullen dan ook geen BCC crediteren aan mensen met een Bitcoin-saldo. Ze houden de mogelijkheid open om in de toekomst wel BCC handel aan te bieden, maar dat geldt net zo goed voor iedere andere altcoin: https://www.bitstamp.net/...n-hard-fork-our-position/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Bedankt voor de info en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 15:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zeg, ik meen dat de Bitcoin Cash (of ABC of Coin of unlimited of??) ergens het plan heeft (nou ja, de ontwikkelaars dan he ;) ) om de difficulty te verlagen als er te weinig medestanders zijn of zo?
Bitcoin Cash developers have added a ‘slow’ mining difficulty reduction algorithm just in case there’s not enough hashrate to support the chain.
via bitcoin.com
zodat ze niet de way of XT of Classic gaan (of moet dit eigenlijk weer in het Bitcoin topic?)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitmark
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 22:55
Als je op geen referals, zie topic warning. registreert krijg je 50dollar aan waves coins, niet slecht :)

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 27-07-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Liberteh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Omdat de coins nog op hun plaats zijn. Hou dat in de gaten en je weet wanneer je moet gaan handelen ;)
dan nog had ik verwacht dat door deze onrust mensen hun geld elders ook weghalen
in ieder geval dat de koerst zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
letatcest schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:07:
[...]

Zeg, ik meen dat de Bitcoin Cash (of ABC of Coin of unlimited of??) ergens het plan heeft (nou ja, de ontwikkelaars dan he ;) ) om de difficulty te verlagen als er te weinig medestanders zijn of zo?

[...]
via bitcoin.com
zodat ze niet de way of XT of Classic gaan (of moet dit eigenlijk weer in het Bitcoin topic?)
Ja, zonder een dergelijke functie zou BCC bij voorbaat ten dode opgeschreven zijn, want in zo'n geval zouden de blokken op zeer laag tempo binnenkomen en zou het zeer lang duren voordat de difficulty aangepast zou worden. Als 1% van de mniers BCC gaat minen, dan duurt het gemiddeld 16 uur (100 * 10 minuten) tussen 2 blocks en de volgende difficulty-wijziging zou pas over een jaar of 3 zijn.

Dergelijke snellere difficulty-aanpassingen zie je ook veel bij altcoins die gebruik maken van populaire GPU-mining algoritmes. Omdat er zoveel concurrentie is tussen de verschillende crypto's, springen veel miners in korte tijd van de ene naar de andere crypto, vaak volledig automatisch (mbv zogenaamde 'multipools' die zelf uitrekenen wat het gunstigst is om te minen en dat dan ook doen). Zonder snelle aanpassingen van de difficulty gaat je coin onderuit en dergelijke hashrate-schokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
sitmark schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:14:
Als je op .. registreert krijg je 50dollar aan waves coins, niet slecht :)
Referal links worden hier niet gewaardeerd. Je bent ook niet de eerste die deze zooi komt spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 941945

Tactische refer link gedropt hier, nice! >:)
sitmark schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:14:
Als je op *knip* registreert krijg je 50dollar aan waves coins, niet slecht :)

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 27-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sitmark
Luuk schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Referal links worden hier niet gewaardeerd. Je bent ook niet de eerste die deze zooi komt spammen.
Er staat ook duidelijk bij dat het een ref link is, daarnaast is het volgens mij een interessant weetje, te delen met de community. Als het volgens jou geen interessant gegeven is ben ik ook de eerste die geinteresseerd is om daar argumenten voor te horen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
sitmark schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:49:
[...]

Er staat ook duidelijk bij dat het een ref link is, daarnaast is het volgens mij een interessant weetje, te delen met de community. Als het volgens jou geen interessant gegeven is ben ik ook de eerste die geinteresseerd is om daar argumenten voor te horen. O-)
Ohja, dus omdat het erbij staat is het goed.. Zo werkt het niet natuurlijk.
Je kunt het ook gewoon delen zonder dat je er zelf beter van wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitmark
Luuk schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Ohja, dus omdat het erbij staat is het goed.. Zo werkt het niet natuurlijk.
Je kunt het ook gewoon delen zonder dat je er zelf beter van wordt. ;)
Point taken, ik pas de post aan..
update: modje was me voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door sitmark op 27-07-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 10:57
Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Dan is er nog wat gedoe over "Bitcoin Cash" dat zich wil splitsen van de hoofd-tak. Deze fork heeft vrij weinig steun en het idee om een Bitcoin-variant te introduceren door middel van fork van de blockchain is niet nieuw. [..] Als men dat op een gewone willekeurige dinsdag had gedaan, dan had vrijwel niemand zich er druk over gemaakt.

In aanverwant nieuws: Bitstamp geeft aan om Bitcoin Cash niet te ondersteunen en het als een altcoin te beschouwen. Ze zullen dan ook geen BCC crediteren aan mensen met een Bitcoin-saldo. Ze houden de mogelijkheid open om in de toekomst wel BCC handel aan te bieden, maar dat geldt net zo goed voor iedere andere altcoin: https://www.bitstamp.net/...n-hard-fork-our-position/
Hoe verklaar je de huidige koers van de ViaBTC future? Je kan je 1 btc vastzetten voor zo'n 1,2 btc na de fork..

[ Voor 7% gewijzigd door remcoboy1479 op 27-07-2017 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
remcoboy1479 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:15:
[...]

Hoe verklaar je de huidige koers van de ViaBTC future? Je kan je 1 btc omzetten naar zo'n 1,2 btc na de fork..
Je kunt de ViaBTC future alleen verkopen als je een account hebt op de ViaBTC exchange. Daarvoor moet je je ook nog verifieren. Er zit dus sowieso wat vertraging in voordat mensen hun BCC-futures kunnen verkopen. Bovendien is de site niet geheel vertaald in het Engels en mogen Amerikanen sowieso al niet meedoen. Daarnaast heeft ViaBTC, zeker bij westerse handelaren, niet echt een hele goede naam en je moet je BTC tot na 1 augustus vast zetten om de BCC-futures te krijgen. Veel mensen willen dat risico simpelweg niet nemen. Als je een beetje rondkijkt op Reddit en dergelijke plekken, dan zijn er veel mensen die wel interesse hebben in het verkopen van BCC, maar het liefst gewoon wachten tot na de fork en dan de coins direct verkopen in plaats van de future-constructie van ViaBTC te moeten gebruiken.

Bijkomend punt is dat ViaBTC altijd een van de sterkste tegenstanders is geweest van SegWit (en een sterke voorstander van een block-grootte verhoging). Dat weerspiegelt zich in de gebruikers van de dienst, die zullen dus veel meer dan gemiddeld BCC steunen.

Overigens biedt ViaBTC de mensen die een mining contract hebben gekocht de keuze om deze rekenkracht in te zetten voor BCC. Op dit moment doen die miners nog hetzelfde als de BTC miners, maar vanaf 1 augustus switchen ze. De rekenkracht van BCC op ViaBTC zit nu op 16 PHash/s. Ter vergelijking, het Bitcoin netwerk in z'n geheel zit ergens rond de 7000 PHash/s. BCC kan dus rekenen op slechts 0.2-0.3% van de totale rekenkracht.

Dat zal misschien nog wat stijgen naarmate 1 augustus nadert, maar het lijkt me sterk dat het de 1% ver zal overstijgen. Dus de daadwerkelijke steun voor BCC is nogal beperkt, ondanks dat de koers van de BCC-futures anders doet vermoeden. Daar moet je nog bij bedenken dat non-SegWit / grotere blocks, dus de BCC oplossing, altijd meer steun onder miners heeft gehad dan onder gebruikers en exchanges, die meer richting SegWit neigen. Dus als het percentage miners dat BCC steunt onder de 1% zit, dan is het aannemelijk dat het onder gebruikers niet hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
Vermits het hier stil is en ik om half 5 een sixpack heb aangeslagen om mijn winst van vandaag gewoon op te drinken :) ....dit is hetgeen ik verwacht de komende weken (ben pas een maand gelden ook in cryptoland gestapt uit verveling dus til hier niet te zwaar aan ) eerste week van augustus een gekke markt aloewel het segwit gedoe op papier ok is hebben ze de voorbij maand een negatief zaadje gepland waardoor mensen zowiezo gaan twijfelen ... de tweede week zal waarschijnlijk stabilisatie brengen ... de derde week zijn de meeste uit verlof terug en hebben een goed gevoel over alles en zullen de koersen stijgen tot november....(tot we er weer achter komen dat het toch wel hard gestegen is op een korte periode ) :) :) wa denkt ge daar van :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wally228 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:51:
Vermits het hier stil is en ik om half 5 een sixpack heb aangeslagen om mijn winst van vandaag gewoon op te drinken :) ....dit is hetgeen ik verwacht de komende weken (ben pas een maand gelden ook in cryptoland gestapt uit verveling dus til hier niet te zwaar aan ) eerste week van augustus een gekke markt aloewel het segwit gedoe op papier ok is hebben ze de voorbij maand een negatief zaadje gepland waardoor mensen zowiezo gaan twijfelen ... de tweede week zal waarschijnlijk stabilisatie brengen ... de derde week zijn de meeste uit verlof terug en hebben een goed gevoel over alles en zullen de koersen stijgen tot november....(tot we er weer achter komen dat het toch wel hard gestegen is op een korte periode ) :) :) wa denkt ge daar van :) :)
Gek genoeg zit ik redelijk met jou op één lijn, ouwe zuupert.

Hoe groot is de kans dat je gehackt wordt op een airgapped laptop zonder drivers voor internet/wifi waarmee je je belangrijke info op meerdere usb's wil zettten en vervolgens alles van de laptop verwijderd? Ik blijf een a4'tje waar je de belangrijke informatie op schrijft nog steeds iets te tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Betreffende BTC-e:

A FinCEN press release announcing the indictments described a criminal organization that knowingy and recklessly violated US anti-money laundering laws. For example, prosecutors claimed that BTC-e’s customer-service reps would knowingly advise users about how to launder money from illegal drug sales made on the dark web.

“Among other violations, BTC-e failed to obtain required information from customers beyond a username, a password, and an e-mail address. Instead of acting to prevent money laundering, BTC-e and its operators embraced the pervasive criminal activity conducted at the exchange. Users openly and explicitly discussed criminal activity on BTC-e’s user chat. BTC-e’s customer service representatives offered advice on how to process and access money obtained from illegal drug sales on dark net markets like Silk Road, Hansa Market, and AlphaBay.”
It's unclear whether US authorities will shut BTC-e down. In a tweet published last night, the exchanged said it's working to restore service, and apologized for the inconvenience.

Bron : Zerohedge en https://www.fincen.gov/ne...n-facilitating-ransomware

[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 27-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rannasha
Ik heb recentelijk de traagheid van Kraken aangekaart op Bitcointalk en gesuggereerd dat ze de minimum grootte van een order verhogen, zodat er minder kleine spam-orders de boel vertragen. Iemand van Kraken heeft bevestigd dat dit een van de dingen was die ze aan het overwegen waren als tijdelijke maatregel. En vandaag is het doorgevoerd. De nieuwe minimum ordergrootte kun je hier vinden:
https://support.kraken.co...s-the-minimum-order-size-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 18:19
*offtopic* wel jammer dat je je Tweakers abb nog niet in BTC kan voldoen O-)

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25

Xeo

Rannasha schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:07:
Ik heb recentelijk de traagheid van Kraken aangekaart op Bitcointalk en gesuggereerd dat ze de minimum grootte van een order verhogen, zodat er minder kleine spam-orders de boel vertragen. Iemand van Kraken heeft bevestigd dat dit een van de dingen was die ze aan het overwegen waren als tijdelijke maatregel. En vandaag is het doorgevoerd. De nieuwe minimum ordergrootte kun je hier vinden:
https://support.kraken.co...s-the-minimum-order-size-
Bedankt voor deze nuttige info! Ik was net aan het uitvogelen waarom mijn orders ineens niet meer werden geplaatst. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Xeo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor deze nuttige info! Ik was net aan het uitvogelen waarom mijn orders ineens niet meer werden geplaatst. _/-\o_
Wat is eigenlijk het nut van zulke kleine orders, behalve het platpleggen van Kraken?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:09
Zijn die minimum alleen bij trades tussen coins of ook als je bitcoin wilt overmaken naar iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Laatst online: 30-05 09:42
Nou ben ik een beginner (zeer zwak uitgedrukt :') ) in de hele handel-beleg-cryptocurrency wereld. Ik heb al wat gekocht voor een klein prijsje wat ik makkelijk kan missen. Nou probeer ik te kijken wat er allemaal op de markt komt of is. Maar ik wordt niet wijzer van al die websites en whitepapers. Ik heb zelf geen technische achtergrond dus de hele jibber-jabber op de meeste websites zeggen mij niks. Zo heb ik interesse in Einsteinium gekregen omdat het volgens mij een wetenschappelijke achtergrond betreft, maar ben ik afgehaakt omdat het een non-profit organisatie is. Ik wil wel nog een paar andere kopen die op het oog heb. BAT denk ik niet dat dat gaat werken :P Maar IOTA wil ik sowieso kopen ivm lage instapprijs. Asch of Lisk weet ik nog niet zeker, die dekken dezelfde lading. Voor degene die zich afvraagt waarom instappen als je er helemaal niks van snapt? Simpel, ik hoop gewoon op een nieuwe bang zoals met Bitcoin. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ethirty schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Wat is eigenlijk het nut van zulke kleine orders, behalve het platpleggen van Kraken?
Arbitrage, of bijvoorbeeld grote verborgen orders vinden.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2024

Xuj

walletje-w schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Hier zou ik toch graag een nuance willen zien, veruit de meeste startups zijn begonnen vanuit een leuk ideetje, zelden beginnen ze vanuit hebzucht met enkel als idee om een financieel voordeel te bieden. Als je dit als jullie onderscheidende factor ziet dan zou ik even naar de vele andere cryptocoins kijken.

[...]

Ten eerste, erg mooi dat jullie de blockchain technologie voor een dergelijk initiatief willen inzetten. Maar ik heb nog wel een aantal vragen en kanttekeningen en ik hoop dat je het een en ander kunt verduidelijken zodat we wellicht een betere afweging kunnen maken of dit het investeren waard is.
  1. Waarom is dit de beste manier om de financiën bij hulporganisaties beter te stroomlijnen en te kunnen controleren? Voor zover ik weet is er al erg veel regelgeving die eist dat hulporganisaties erg transparant zijn in hun boekhouding en geldstromen. Ja af en toe krijgt een directeur een bonus en is er vriendjes politiek maar hoe gaat dit project dat stoppen?
  2. Dat brengt me op het volgende punt, in jullie whitepaper beschrijven jullie de manier hoe er controle plaats vind.

[...]

Hier beschrijven jullie een vorm van democratie/besluitvorming, maar waarom deze vorm? Is iedereen geschikt om dergelijke beslissingen te maken?
  3. Hoe weerhouden jullie hulporganisaties ervan om een meerderheid aan tokens op te kopen om zo te bepalen wat ze met het platform/het geld willen doen?
  4. Waarom deze manier van financiering? En waarom een dergelijk bedrag?
  5. Waarom houden jullie zelf het hoge percentage tokens? Is dat om enige controle op het netwerk uit te kunnen voeren, en past dit wel binnen jullie visie?
  6. Zou je ons kunnen voorstellen aan het team en vanuit welke achtergrond dit is opgezet?
Ik ben blij met dergelijke initiatieven en wil jullie zeker (financieel) stimuleren als dit een haalbaar project lijkt maar ik heb wel mijn bedenkingen bij dit project. Dromen mag altijd en van een beetje naïviteit ben ik altijd fan. Maar dat werkt alleen als je ook realistisch kijkt naar hoe de wereld in elkaar steekt. Bijvoorbeeld, een goed doel/hulp organisatie welke een grondwaterpomp wil slaan zal vooral zijn geld willen besteden in de lokale community, maar die community heeft weinig geld, als helemaal geen Karmo tokens en ook geen economie die het omwisselen van Karmo tokens tot lokale munt ondersteund. Dus of dit onderdeel klopt niet binnen jullie whitepaper, of er moet buiten de lokale community om gewerkt worden, wat niet haalbaar is want goede samenwerking met de lokale community is essentieel voor een succesvol project. Stel dat je ambitieus denkt dat Karmo tokens de nieuwe currency word van de wereld en dat dit geaccepteerd gaat worden binnen die afgelegen plekken van de wereld dan vraag ik je om even goed in de spiegel te kijken ;) Ik neem aan dat jullie dit niet voorzien maar dus klopt dat niet met wat er op de eerste pagina van jullie whitepaper staat.

En zo kom ik wel meer zaken tegen in de whitepaper waar ik graag een verdere onderbouwing bij zou willen zien, is er een goede haalbaarheidsstudie gedaan die je normaal bij een startup ook zou doen? Ik begrijp dat de huidige cryptomarkt interessant is voor quick money, en als investeerders nemen we vaak een gokje maar nu zijn er nog wel erg veel onbekenden. We (ik, laat ik voor mezelf praten) wil graag investeren in een ambitieus project wat als doel heeft de kwaliteit van leven te verbeteren op deze aardkloot maar dan hoop ik wel meer te krijgen/lezen dan een droom en tenminste het idee krijgen dat het levensvatbaar is. Nu heb ik nog iets teveel het idee dat dit een leuk studie project was, wat doorgerold is in een kleine startup.
Goede feedback! Ik werd erop geattendeerd door René. Even in het kort: ik ben de Jackie die genoemd wordt in de whitepaper van stichting Opakeco en eindverantwoordelijke voor de gebruikte technieken.

Het is een ietwat late reply van mijn kant (sorry!), maar het is de laatste tijd een hectische boel om alle technische aspecten volledig operationeel, getest, geverifieerd en gevalideerd te krijgen.

Ik zal één voor één door de genoemde punten heen lopen. Ik denk dat dit voldoet aan de regel (anders zie ik het vanzelf verdwijnen) van het topic, maar anders zal dit mijn laatste antwoord zijn in deze thread met betrekking tot onze stichting en de daaraan gerelateerde ICO. We zullen een eigen thread openen voor dit soort vragen en discussies omtrent Opakeco; een overzicht is immers ook wel zo fijn.
[...]

[...]
Het is inderdaad genuanceerder dan René in eerste instantie aangeeft. De startups waarop hij doelt, zijn de startups van de afgelopen maanden binnen het Ethereum netwerk die een ICO hebben gehouden. Hoewel dit heeft gevarieerd tussen niveaus zoals 'totaal geen communicatie meer na de ICO; het lijkt alsof men is vertrokken met het geld' en 'hier is een wekelijkse update; jongens, nogmaals dank voor de support, we zijn hard aan het werk, kijk maar', ligt het gros van de spelers helaas aan de eerstgenoemde zijde van het spectrum.

Met de stichting willen we een onderscheid maken binnen dit vlak door transparant te zijn in onze bedoelingen en activiteiten. Het kan uiteraard voorkomen dat we niet tijdig een volledig antwoord paraat hebben, maar communicatie zal nooit stil komen te liggen.
[...]
Waarom is dit de beste manier om de financiën bij hulporganisaties beter te stroomlijnen en te kunnen controleren? Voor zover ik weet is er al erg veel regelgeving die eist dat hulporganisaties erg transparant zijn in hun boekhouding en geldstromen. Ja af en toe krijgt een directeur een bonus en is er vriendjes politiek maar hoe gaat dit project dat stoppen?
[...]
Er zitten hier een aantal interessante punten in:
  • de beste manier om financiën te stroomlijnen;
  • de regelgeving omtrent hulporganisaties; en
  • de oplossing vanuit Opakeco
De beste manier om financiën te stroomlijnen
Het is een manier om de financiën te stroomlijnen, maar waarschijnlijk niet de beste manier. Dat is immers iets wat naar ons weten nog niet gevonden is. Redenen voor ons om blockchain te gebruiken zijn de traceerbaarheid van transacties (i.e. transparantie) en - iets wat ik al een tijdje niet meer terug heb horen komen - de snelheid van een transactie (in verhouding met een traditionele bankoverschrijving).

In gevallen van ramp, wilt men per direct kunnen schakelen om hulp te verleen, in het geval van een 'normale' transactie, gaat dit via het nationale bancaire netwerk naar het SWIFT netwerk om vervolgens weer een nationaal netwerk in te gaan. Dit zijn allemaal monolitische systemen die niet 'even snel' het werk verrichten. Dit heeft aan de ene kant met regelgeving en aan de andere kant met techniek te maken. Een cryptocurrency overmaken, kan vele malen sneller. Hier zitten een aantal edge-cases in, afhankeliljk van het type transactie, maar dat valt voor nu even buiten de scope van deze vraag; iets voor een ander topic.

De regelgeving omtrent hulporganisaties
Er zijn een boel regelgevingen omtrent financiën voor hulporganisaties, maar deze worden afgehandeld per land. In Nederland is er bijvoorbeeld ANBI. Dit gaat over de wijze waarop een organisatie haar geld besteedt. Helaas zijn er geen regels die wereldwijd gelden voor dit soort organisaties.

De oplossing vanuit Opakeco
In essentie combineert de stichting een aantal technieken die relatief recent bewezen zijn te werken, met man- en machinekracht om te assisteren bij het documenteren over en rapporteren van andere stichtingen en organisaties.

Het platform wat we bouwen, heeft een aantal functies, waaronder een gedistribueerd systeem wat communiceert met wrappers om geth clients heen om de uitgebrachte stemmen van leden te tellen en verifiëren. Tevens fungeert het als communicatiemiddel tussen verschillende medewerkers van de stichting en haar leden, evenals een medium om historie van de verschillende communicatiemiddelen in te kijken.

Naast het platform maakt de stichting gebruik accountants en journalisten om de uitgaven en activiteiten van stichtingen en organisaties te valideren.

Hierbij zijn een aantal factoren belangrijk:
  • de traceerbaarheid van transacties binnen een blockchain;
  • de inzichtelijkheid en verifieerbare(!) robuustheid van smart contracts;
  • personeel bekend met het spectrum van NPO en NGO's en de diverse werkingen daarbinnen; en
  • gedreven teamleden die daadwerkelijk willen helpen!
[...]
[...]
Bij ieder type besluitvorming er verschillende voor- en nadelen. Een belangrijk onderscheid in het geval van Opakeco is dat het geen overheid is. De stichting is er niet om wetgevingen en regels op te leggen; de stichting is specifiek opgericht om andere stichtingen en organisaties te helpen met het bevorderen van de algemene mensheid. De eerste stap om dit te bereiken is een verifieerbare keten van waarheden in de besluitvorming van de hiervoor genoemde stichtingen en organisaties.

Democratische besluiten worden binnen het platform gemaakt om te bepalen welke strategische richting de stichting moet nemen met betrekking tot de doelen die zij steunt. Voor hen faciliteren wij communicatie, documentatie, financiën en technische middelen.

Is iedereen geschikt om een dergelijke beslissing te maken? Wij geloven van wel. Men mag het naïef noemen, maar ik bestempel het liever een onvoorwaardelijke liefde voor de mensheid. Wij geloven dat iedereen het in zich heeft om zijn of haar medemens te helpen en dat is genoeg.
  • Hoe weerhouden jullie hulporganisaties ervan om een meerderheid aan tokens op te kopen om zo te bepalen wat ze met het platform/het geld willen doen?
  • Waarom deze manier van financiering? En waarom een dergelijk bedrag?
  • Waarom houden jullie zelf het hoge percentage tokens? Is dat om enige controle op het netwerk uit te kunnen voeren, en past dit wel binnen jullie visie?
De hierboven genoemde vragen zijn sterk aan elkaar gerelateerd, maar ik zal pogen het structureel te beantwoorden. Het lijkt me hier handig om wat historie bij te voegen, gerelateerd aan de huidige situatie.

Toen en nu: waarom deze manier van financiering?
Een aantal jaren geleden heb ik hetzelfde geprobeerd als Opakeco, maar dan met een bedrijf genaamd MIWI. Hetzelfde doel, maar dan met een implementatie zonder cryptocurrency, zonder blockchain en zonder smart contracts. Het doel van het bedrijf was hulpverlening aan goede doelen en middels marketing, communicatie, techniek en donaties. Ook hier hadden we de gemeenschap betrokken bij de organisatie -- ditmaal in de vorm van daadwerkelijke aandelen -- en faciliteerden we communicatie tussen iedereen.

Een groot scala aan problemen verschijnt zodra je met aandelen gaat werken die je niet zelf in handen hebt. Des te meer wanneer je meer dan 50% weggeeft. We werden met wijde ogen aangekeken bij NautaDutilh toen we de aandeelhoudersovereenkomsten wilden opstellen en ons idee uit hadden gelegd. Het leek in eerste instantie mogelijk te zijn, maar een aantal problemen kwamen naar boven:
  • Internationale aandelen uitgeven heeft een aantal eisen, voldoen jullie hieraan?
  • Gaan jullie controles doen op aandeelhouders?
  • Hoe plan je een aandeelhoudersvergadering?
  • Hoe ga je men op een locatie krijgen?
  • Hoe groot moeten deze locaties dan wel niet zijn?
  • etc.
Al de bovengenoemde vragen zijn beantwoord (of niet meer relevant) met de komst van tokens, blockchain en smart contracts. Dankzij de invoer van tokens, konden we aandelen schrappen. Dit maakt het vele malen simpeler om te opereren binnen de financiële wetgevingen en regels omtrent organisaties.

51% aanvallen en eigen tokens
Het Ethereum blockchain netwerk is vatbaar voor 51% aanvallen. Dit geldt ook voor Bitcoin en iedere ander systeem wat hier gebruik van maakt op een open netwerk. Het systeem wat Opakeco implementeert om stemmen te tellen en verifiëren, is hier geen uitzondering op.

Er zijn een aantal belangrijke punten waar rekening mee gehouden moet worden:
  • een organisatie of stichting is in staat om de meerderheid van de tokens op te kopen;
  • tokens van het team staan vast en worden middels vestingperiodes vrijgegeven;
  • stemrecht van het team is gelijk aan het aantal vrijgegeven tokens; en
  • het genoemde bedrag is een harde maximum.
Hoewel de eerste vraag een situatie is die theoretisch voor kan komen, is de kans dermate onwaarschijnlijk dat het verwaarloosbaar is. In alle (dus niet alleen omtrent goede doelen) ICO's en Ethereum-gerelateerde startups/stichting is dit nog niet voorgekomen. De hele grote transacties (i.e. 1000+ Ether) zijn gedaan door partijen die kleine transacties van leden bundelen in een enkele transactie.

Het vasthouden van tokens die, naar mate tijd vordert, rustig worden vrijgegeven is normaal voor bedrijven die aandelen (of opties) uitgeven. In ons geval fungeren tokens in een soortgelijke wijze, vandaar dat er voor deze constructie is gekozen. Aanvullend is er een tijdsperiode van vijf jaar aan gehangen om een realistische hoeveelheid werk voor te stellen om de visie te realiseren en als kleine motivatiefactor.

De keuze voor de hoeveelheid is voor controle in beide richtingen. Naarmate er meer tijd verstrijkt, krijgen de teamleden een groter percentage van hun tokens beschikbaar. Dit zorgt ervoor dat we zelf ook aan de bel kunnen trekken, indien het duidelijk wordt dat we er gezamenlijk niet uitkomen, maar het fungeert ook als balans op de schaal.

De stichting verwacht niet het genoemde bedrag te behalen, maar het beschreven bedrag is het limiet van wat gebruikt kan worden om vijf jaar te functioneren waarbij alles uit de kast getrokken wordt om te werken aan het platform en doelen te steunen. Hogere bedragen veroorzaken, in mijn eigen ervaringen, alleen maar ruis en verlaagde efficiëntie. Een lager bedrag ophalen is uiteraard acceptabel, maar verlaagt de beschikbare mankracht.

Wij staan als invidu en team achter de visie van de stichting. De hoeveelheid werk die we erin steken en hebben gestoken staat ruwweg equivalent aan het percentage dat over een periode van vijf jaar wordt vrijgegeven.
Zou je ons kunnen voorstellen aan het team en vanuit welke achtergrond dit is opgezet?
Ja! Helaas lijkt het me zeker weten out-of-scope voor dit topic. Dit lijkt me beter geschikt voor de TS van de stichting zelf. Tot die tijd zijn vragen uiteraard welkom per PM.

Het is al iets langer geworden dan ik had gewild (en het heeft me ook een relatief leuke typsessie opgeleverd), maar sommige onderdelen zijn moeilijk uit te leggen zonder extra context te geven!

[ Voor 23% gewijzigd door Xuj op 28-07-2017 00:43 . Reden: Quote in zijn geheel toegevoegd ter context. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
speedyjules07 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:15:
[...]
Oh wow wat goed zeg, wereld verbeteraars. Hebben jullie daarvoor 32,5% van de tokens in handen voor nodig, naast de ICO inkomsten die jullie al binnen trekken?
Daarbij vind ik deze uitleg niet toereikend:
Het vasthouden van tokens die, naar mate tijd vordert, rustig worden vrijgegeven is normaal voor bedrijven die aandelen (of opties) uitgeven. In ons geval fungeren tokens in een soortgelijke wijze, vandaar dat er voor deze constructie is gekozen. Aanvullend is er een tijdsperiode van vijf jaar aan gehangen om een realistische hoeveelheid werk voor te stellen om de visie te realiseren en als kleine motivatiefactor.

De keuze voor de hoeveelheid is voor controle in beide richtingen. Naarmate er meer tijd verstrijkt, krijgen de teamleden een groter percentage van hun tokens beschikbaar. Dit zorgt ervoor dat we zelf ook aan de bel kunnen trekken, indien het duidelijk wordt dat we er gezamenlijk niet uitkomen, maar het fungeert ook als balans op de schaal.
Je kunt dit niet vergelijken met een normaal bedrijf dat aandelen uit geeft. 32.5 % van alle tokens is gewoon pure hebzucht. Een normaal percentage zou zijn 1 tot 1.5% per teamlid met een absoluut maximum van 7.5%, al helemaal voor een charity project als dit. Inkomsten generen jullie al genoeg vanuit de ICO.

Juist als je een platform bouwt met voting rights dan is het goed dat de tokens zo breed mogelijk verspreid zijn en niet in handen van een kleine groep mensen. Het geld is uiteindelijk bestemd om goed mee te doen, als mensen dit platform daadwerkelijk gebruiken dan zal dit ook hun insteek zijn.

Daarbij:

25% Founders (locked for 5 years*)
5% Staff and Partnerships
2,5% Advisors

Jullie hebben een team van 5 man. Wie zijn die advisors, waarom zijn die niet benoemd in de ANN of de white paper? Zijn het stiekem de founders zelf? Waarom maar 5% voor Partnerships, wat ook al deels wordt opgesnoept door nog meer staff? Je wilt toch juist dit project zo breed mogelijk de wereld in rollen?

Target: 20.000 ETH (€3.480.000)
Hard Cap: 100.000 ETH (€17.400.000)
De stichting verwacht niet het genoemde bedrag te behalen, maar het beschreven bedrag is het limiet van wat gebruikt kan worden om vijf jaar te functioneren waarbij alles uit de kast getrokken wordt om te werken aan het platform en doelen te steunen. Hogere bedragen veroorzaken, in mijn eigen ervaringen, alleen maar ruis en verlaagde efficiëntie. Een lager bedrag ophalen is uiteraard acceptabel, maar verlaagt de beschikbare mankracht.
Jullie geven in de white paper aan gemiddeld €200.000 per kwartaal nodig te hebben aan uitgaven (waarbij het grootste deel elk kwartaal op gaat aan "Employee Salary", naast de "Board Salary"). Dat komt uit op €4.000.000 voor een periode van 5 jaar. Dit terwijl de wall paper maar 1.5 jaar beschrijft. Daarbij wordt tevens aangegeven dat er waarschijnlijk freelancers ingehuurd gaan worden, dit terwijl alles waarschijnlijk door 1-2 personen van het team zelf gebouwd wordt...

Maar goed, zet dan de hard cap op €4.000.000. Meer dan dit zullen jullie echt niet nodig hebben. Als het platform staat, dan staat het en werkt het zoals het hoort te werken. Jullie beschrijven niet eens wat er met het overschot gedaan wordt, afgezien van de buyback.

100.000 ETH (€17.400.000) als hardcap is pure waanzin. En het ergste is nog wel, dat je tegenwoordig met een simpel filmpje van fiverr.com je hele ICO voor 10M+ uit verkoopt. Mensen smijten te makkelijk geld tegen elke ICO aan en dat is niet met het doel om goed te doen in de wereld.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25

Xeo

Ethirty schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Ik gebruik vooral kleine orders tijdens het proefdraaien van mijn bot. Aangezien die nog niet 100% stabiel is. Tevens vraag ik mij oprecht af of het in mijn geval negatieve impact heeft op de performance van kraken... Ik heb altijd maar 1 order actief dus volume zou niet uit moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpaarhuis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Xeo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:20:
[...]

Ik gebruik vooral kleine orders tijdens het proefdraaien van mijn bot.
Bot? Waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar kun je me hier meer over vertellen? Of even een linkje sturen?

Computers are not intelligent, they just do what you say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:24
Van sommige coins heb ik er minder dan de minimale order size, dus als ik deze wil verkopen dan moet er eerst bijkopen als ik het goed begrijp?

Ach ik ga ze toch pas verkopen als ze veel meer waard gaan worden en daarop zullen ze de minimale order size ook wel op baseren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
btc is weer aan het stijgen.. :) toch geen verlies bij verkoop. gewoon geduld hebben.. was ook behoorlijk met 5x leverage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 671245

Goedemorgen allemaal, Akash van Opakeco hier.

By no means wil ik deze topic hijacken, maar wil graag wel reageren op speedyjules07.

Allereerst wil ik zeggen, dat ik denk dat ik snap waar je vandaan komt. Met alle scams, ICO's die maar half worden uitgevoerd en investeerders die zonder nadenken in de hype FOMO'en, is het normaal dat je zeer kritisch (wellicht zelfs achterdochtig) kan worden t.o.v. andere projecten.

Wij zijn echter een legitiem project, met een team dat echt om het doel geeft. Wellicht kan ik door toelichting/antwoord te geven op de kritische vragen die je stelt, ervoor zorgen dat je ons in een positiever licht ziet.
speedyjules07 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 04:33:
[...]

[...]

Daarbij vind ik deze uitleg niet toereikend:

[...]

Je kunt dit niet vergelijken met een normaal bedrijf dat aandelen uit geeft. 32.5 % van alle tokens is gewoon pure hebzucht. Een normaal percentage zou zijn 1 tot 1.5% per teamlid met een absoluut maximum van 7.5%, al helemaal voor een charity project als dit. Inkomsten generen jullie al genoeg vanuit de ICO.
Wij als team hebben 25% van de tokens in handen (welke overigens pas na 5 jaar volledig verhandelbaar zijn). De overige tokens voor adviseurs, staff en partnerships worden niet gebruikt om te voten. Effectief hebben we dus gewoon daadwerkelijk 25% van de tokens. Overigens is diezelfde 25% dusdanig verdeeld in het team als 7,5%/7,5%/5%/2,5%/2,5%.
Juist als je een platform bouwt met voting rights dan is het goed dat de tokens zo breed mogelijk verspreid zijn en niet in handen van een kleine groep mensen. Het geld is uiteindelijk bestemd om goed mee te doen, als mensen dit platform daadwerkelijk gebruiken dan zal dit ook hun insteek zijn.

Daarbij:

25% Founders (locked for 5 years*)
5% Staff and Partnerships
2,5% Advisors

Jullie hebben een team van 5 man. Wie zijn die advisors, waarom zijn die niet benoemd in de ANN of de white paper? Zijn het stiekem de founders zelf? Waarom maar 5% voor Partnerships, wat ook al deels wordt opgesnoept door nog meer staff? Je wilt toch juist dit project zo breed mogelijk de wereld in rollen?
De 5% Staff en Partnerships én de 2,5% voor adviseurs, staan gereserveerd. Momenteel zijn we in gesprek met enkele mogelijke adviseurs. Hopelijk kunnen we hier binnenkort wat meer duidelijkheid over geven.
Maar laat duidelijk zijn, geen adviseurs betekent niet dat wij die % tokens aan onze eigen tokens toevoegen.
Zoals in de whitepaper vermeld zullen deze wallets voor founders publiek zijn en dus volledig na te trekken.
Target: 20.000 ETH (€3.480.000)
Hard Cap: 100.000 ETH (€17.400.000)

[...]

Jullie geven in de white paper aan gemiddeld €200.000 per kwartaal nodig te hebben aan uitgaven (waarbij het grootste deel elk kwartaal op gaat aan "Employee Salary", naast de "Board Salary"). Dat komt uit op €4.000.000 voor een periode van 5 jaar. Dit terwijl de wall paper maar 1.5 jaar beschrijft. Daarbij wordt tevens aangegeven dat er waarschijnlijk freelancers ingehuurd gaan worden, dit terwijl alles waarschijnlijk door 1-2 personen van het team zelf gebouwd wordt...
De uitgaven zullen inzichtelijk zijn.
Ik snap dat je sceptisch bent, maar aannemen dat het platform met 1-2 personen van het eigen team word gebouwd terwijl we expliciet aangeven hier (in eerste instantie) freelancers voor te gaan gebruiken. Ons budget wordt namelijk per kwartaal uitgegeven. De "Employee Salary" is inderdaad onze grootste kostenpost, vanwege de freelancers.
Maar goed, zet dan de hard cap op €4.000.000. Meer dan dit zullen jullie echt niet nodig hebben. Als het platform staat, dan staat het en werkt het zoals het hoort te werken. Jullie beschrijven niet eens wat er met het overschot gedaan wordt, afgezien van de buyback.

100.000 ETH (€17.400.000) als hardcap is pure waanzin. En het ergste is nog wel, dat je tegenwoordig met een simpel filmpje van fiverr.com je hele ICO voor 10M+ uit verkoopt. Mensen smijten te makkelijk geld tegen elke ICO aan en dat is niet met het doel om goed te doen in de wereld.
Zoals je zelf aangeeft, zullen we 40% van de balance surplus uitgeven aan een terugkoopprogramma van de tokens.

Daarnaast zullen we 10% uitgeven aan een door de token houders bepaalde humanitaire goede doel.
De overige 50% (nu geschat op +- 250.000) kunnen we gebruiken om nadat het platform gebouwd is, meer continuïteit in te bouwen. Door het aannemen van vast personeel en zodoende langere arbeidscontracten te kunnen afsluiten.

Mochten de token houders namelijk de treshold voor de kill switch bereiken, moeten wij als stichting wél aan onze aflopende financiële verplichtingen kunnen doen. Zoals dus het afbetalen van personeel dat onverhoopt op zoek moet gaan naar een nieuwe uitdaging.

Ik wil benadrukken, dat wij een leading example willen zijn op het gebied van transparantie. Alle interne communicatie en onze inkomsten en uitgaven zijn inzichtelijk voor token houders.

Overigens vind ik dat je met de insinuatie (correct me if I'm wrong) dat ons introductiefilmpje van Fiverr.com zou zijn, onze partners van Infilmer ernstig tekort doet.

Hopelijk zijn deze antwoorden het heroverwegen van je opinie over onze project waard. We zijn in ieder geval blij dat je de tijd hebt genomen om onze whitepaper te lezen en de energie te steken in je kritische reactie. Feedback is altijd welkom :)

Mocht je verder nog vragen hebben, kan dat wellicht het beste via PM of de topic die we hier gaan starten. Deze topic gaat namelijk over veel meer over dan alleen ons project en we willen het absoluut niet hijacken :)

Mvg,
Akash

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 671245 op 28-07-2017 10:08 . Reden: spelling, t'is nog vroeg :) ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:45
Zelf ook de nodige ervaring met startups. Dusdanige sommen geld op willen halen als team van (slechts) 5 man, en dan met freelancers werken voor je software (hierdoor verlies je ook inzicht in je eigen software als de freelancers weer vertrekken), klinkt voor mij als luiheid. Waarom regel je niet op zn minst een goed team aan inhouse programmeurs?

Het is illustratief voor het wilde westen dat crypto momenteel is dat een team van vijf man met software als product, maar desalniettemin zonder programmeurs, miljoenen op kan halen op basis van niets dan een concept, beloftes en een whitepaper.

Neverever dat ik hier mijn centen in zou stoppen, maar in cryptoland zijn er natuurlijk gokken (typo, maar een toepasselijke) genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 09:28
Snap er nog steeds geen reet van hoe je BCC kunt claimen. Ik weet dat je je BTC van exchanges af moet halen en in een wallet moet zetten... maar dan? Heb er geen beeld bij hoe het werkt en wat je moet doen om BCC te claimen. Kan iemand dit in zo min mogelijk stappen uitleggen?

Of krijg je in het geval van Kraken automatisch toch BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
wally228 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:51:
Klinkt ok. Al een idee waar je zelf de eerste week in augustus op in gaat zetten?
Ben zelf pas een klein maandje geleden in Stratis gestapt. Tot nu toe blijkt dat een redelijke keuze te zijn geweest.

Zcash (ZEC) voelt ok, heb er alleen nog geen plausibele verklaring voor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Stoffa schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:11:
Zelf ook de nodige ervaring met startups. Dusdanige sommen geld op willen halen als team van (slechts) 5 man, en dan met freelancers werken voor je software (hierdoor verlies je ook inzicht in je eigen software als de freelancers weer vertrekken), klinkt voor mij als luiheid. Waarom regel je niet op zn minst een goed team aan inhouse programmeurs?

Het is illustratief voor het wilde westen dat crypto momenteel is dat een team van vijf man met software als product, maar desalniettemin zonder programmeurs, miljoenen op kan halen op basis van niets dan een concept, beloftes en een whitepaper.

Neverever dat ik hier mijn centen in zou stoppen, maar in cryptoland zijn er natuurlijk gokken (typo, maar een toepasselijke) genoeg.
Hallo Stoffa,

Ik hoop dat je onze whitepaper en mijn reactie richting speedyjules hebt gelezen, daarin staat namelijk vermeld dat ons budget per kwartaal word vrijgegeven.

Wij hebben voor deze optie gekozen, omdat token houders dan meer controle kunnen uitoefenen.
Indien wij het totale bedrag (of zelfs 30-40%) meteen tot onze beschikking hadden, was het uiteraard geen probleem om vanaf de start met een volledig inhouse vast team te starten.

Indien je veel met (tech) startups hebt gewerkt, weet je overigens ook dat goede (vaste) devs erg lastig te vinden zijn. Freelancers kunnen (over het algemeen) meer werk verzetten in kortere tijd, maar daar staat uiteraard dan ook weer een ander kostenplaatje tegenover.

Overigens jammer dat je onze CTO, niet als programmeur ziet, hij is er namelijk wel een. En een zeer goede, mag ik toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi
  • Laatst online: 30-10-2020
Cancun schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Klinkt ok. Al een idee waar je zelf de eerste week in augustus op in gaat zetten?
Ben zelf pas een klein maandje geleden in Stratis gestapt. Tot nu toe blijkt dat een redelijke keuze te zijn geweest.
Ik heb ook wat Stratis, maar hoe zie jij Stratis als "ok"?
op 14 jun = 0,0035 btc
op 28 jul = 0,0016btc

Of staat mijn scherm ondersteboven zodat die rode kaarsjes wel omhoog gaan? 8)7
Maar gewoon HODL... Komt goed... toch??

[ Voor 3% gewijzigd door Leipi op 28-07-2017 10:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoffa
Anoniem: 671245 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Hallo Stoffa,

Ik hoop dat je onze whitepaper en mijn reactie richting speedyjules hebt gelezen, daarin staat namelijk vermeld dat ons budget per kwartaal word vrijgegeven.

Wij hebben voor deze optie gekozen, omdat token houders dan meer controle kunnen uitoefenen.
Indien wij het totale bedrag (of zelfs 30-40%) meteen tot onze beschikking hadden, was het uiteraard geen probleem om vanaf de start met een volledig inhouse vast team te starten.

Indien je veel met (tech) startups hebt gewerkt, weet je overigens ook dat goede (vaste) devs erg lastig te vinden zijn. Freelancers kunnen (over het algemeen) meer werk verzetten in kortere tijd, maar daar staat uiteraard dan ook weer een ander kostenplaatje tegenover.

Overigens jammer dat je onze CTO, niet als programmeur ziet, hij is er namelijk wel een. En een zeer goede, mag ik toevoegen.
Ik ben me er inderdaad van bewust dat devs vinden lastig is, sterker nog, ik zocht ze voor bedrijven (10 jaar ervaring als recruiter). Heb ook meerdere startups meegemaakt waarvan de software vrijwel volledig door freelancers was geschreven. Stuk voor stuk hadden ze het probleem van onvoldoende grip op hun eigen product, en gingen ze allemaal op zoek naar vaste devs.
Dat vaste devs vinden lastig is, betekent niet dat het niet te doen is. Dat is het namelijk prima, je moet er alleen tijd (en wat middelen) tegenaan gooien. Dat jullie hier voor de makkelijke weg kiezen is in mijn ogen illustratief voor jullie aanpak, maar daar kom ik zo op terug.
Als jullie ervoor kiezen het geld langzaam vrij te geven (per kwartaal) omdat dat eerlijker of transparanter zou zijn, en in ruil daarvoor voor jullie product afhankelijk worden van freelancers dan vind ik dat een strategisch vreemde keuze. Een core team aan devs aangevuld met een freelancer of twee is wat ik hier als gezond zie, dit niet.

Wat ik simpelweg mis van jullie is een goed businessconcept, en tevens commitment. Ik heb Jackies/Xujs eerdere uitleg gelezen over wat in zijn ogen de toegevoegde waarde van een cryptoplatform aan hulporganisaties is en ik zie het simpelweg niet. Het komt fluffy en gimmicky op me over, en niet als iets dat daadwerkelijk real world use gaat hebben.

Daarnaast baart het me zorgen dat jullie (of mis ik hier iets?) geen commitment tonen bv met eigen financiele inbreng, geleend geld van een bank, of devs op de payroll. Als ik even door de fluff heenlees dan zie ik eigenlijk niets meer dan "Hey dit willen we gaan doen, geef ons geld dan fietsen wij er wat freelancers in en dan zien we wel weer verder". Effectief komt het er dan op neer dat jullie simpelweg niets te verliezen hebben mocht dit fout gaan, en het risico dus volledig bij de investeerders ligt. Van freelancers is dan tevens snel en effectief afscheid genoem itt devs die op de payroll staan. Niet een scenario waar ik persoonlijk op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
De BTC market dominance staat inmiddels weer boven de 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
BTC is echt aan een opmars begonnen (+8%)! Bijna geen 1 altcoin die het bij kan houden, >800miljoen omzet de laatste 24uur en ook nog boven de 50% (BTC/altcoin)!

Zo zie je maar weer, BTC altijd in je portfolio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoffa schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:35:
[...]

Ik ben me er inderdaad van bewust dat devs vinden lastig is, sterker nog, ik zocht ze voor bedrijven (10 jaar ervaring als recruiter). Heb ook meerdere startups meegemaakt waarvan de software vrijwel volledig door freelancers was geschreven. Stuk voor stuk hadden ze het probleem van onvoldoende grip op hun eigen product, en gingen ze allemaal op zoek naar vaste devs.
Dat vaste devs vinden lastig is, betekent niet dat het niet te doen is. Dat is het namelijk prima, je moet er alleen tijd (en wat middelen) tegenaan gooien. Dat jullie hier voor de makkelijke weg kiezen is in mijn ogen illustratief voor jullie aanpak, maar daar kom ik zo op terug. Als jullie ervoor kiezen het geld langzaam vrij te geven (per kwartaal) omdat dat eerlijker of transparanter zou zijn, en in ruil daarvoor voor jullie product afhankelijk worden van freelancers dan vind ik dat een strategisch vreemde keuze. Een core team aan devs aangevuld met een freelancer of twee is wat ik hier als gezond zie, dit niet.

Wat ik simpelweg mis van jullie is een goed businessconcept, en tevens commitment. Ik heb Jackies/Xujs eerdere uitleg gelezen over wat in zijn ogen de toegevoegde waarde van een cryptoplatform aan hulporganisaties is en ik zie het simpelweg niet. Het komt fluffy en gimmicky op me over, en niet als iets dat daadwerkelijk real world use gaat hebben.

Daarnaast baart het me zorgen dat jullie (of mis ik hier iets?) geen commitment tonen bv met eigen financiele inbreng, of evt geleend geld van een bank. Als ik even door de fluff heenlees dan zie ik eigenlijk niets meer dan "Hey dit willen we gaan doen, geef ons geld dan fietsen wij er wat freelancers in en dan zien we wel weer verder". Effectief komt het er dan op neer dat jullie simpelweg niets te verliezen hebben mocht dit fout gaan, en het risico dus volledig bij de investeerders ligt. Niet een scenario waar ik persoonlijk op zit te wachten.
Hallo Stoffa,

Dan praten we vanuit dezelfde stoel, ik heb namelijk ook ervaring als recruiter (6+jr).
De nuance ligt hem in het feit, dat we veel werk laten verzetten door freelancers. Maar dat onze CTO (á la) meewerkend voorman, de kennis en het overzicht bewaart.
Wij verwachten dus wel grip te behouden op het platform dat gebouwd word.

Wat jij benadert als "de makkelijke weg" is echter een weloverwogen beslissing geweest.
Over de keuze om transparantie en "macht" richting de token houders te ruilen voor "meer vaste devs" is in mijn optiek een intrinsiek verschil in hoe wij Opakeco voor ogen hebben en wat inderdaad "vreemde keuze" kan zijn voor gevestigde organisaties en hoe zij starten.

Committent is er zeker, door middel van tijd, energie en financiële middelen.
Zelfs externe investeerders moeten afslaan, omdat wij aan onze visie willen vasthouden.

Ik respecteer je mening, het enige wat ik hoop is dat we kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk een real world use-case is voor charities en blockchain middels onze eigen visie. De tijd zal het leren :)

*edit: laatste opmerking betreft Opakeco in deze topic. Defector merkt terecht op dat het erg lijkt op hijacken en reclame, absoluut niet mijn intentie. Zie eerdere posts.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 671245 op 28-07-2017 10:54 . Reden: zie *edit ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 671245 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Hallo Stoffa,

Dan praten we vanuit dezelfde stoel, ik heb namelijk ook ervaring als recruiter (6+jr).
De nuance ligt hem in het feit, dat we veel werk laten verzetten door freelancers. Maar dat onze CTO (á la) meewerkend voorman, de kennis en het overzicht bewaart.

Wat jij benadert als "de makkelijke weg" is echter een weloverwogen beslissing geweest.
Over de keuze om transparantie en "macht" richting de token houders te ruilen voor "meer vaste devs" is in mijn optiek een intrinsiek verschil in hoe wij Opakeco voor ogen hebben en wat inderdaad "vreemde keuze" kan zijn voor gevestigde organisaties en hoe zij starten.

Zelfs externe investeerders moeten afslaan, omdat wij aan onze visie willen vasthouden.

Ik respecteer je mening, het enige wat ik hoop is dat we kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk een real world use-case is voor charities en blockchain middels onze eigen visie. De tijd zal het leren :)
Niet om het het een of ander maar post deze reclame anders even in een apart topic. Dan verveel je alleen de mensen die er daadwerkelijke in geïnteresseerd zijn. In plaats van het het handels topic te hyjacken met je moneygrab scheme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Anoniem: 671245 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Hallo Stoffa,

Kijk, ik ben er echt niet op uit op jullie de grond in te stampen en wens jullie verder uiteraard alle goeds en succes. Maak ik voor mezelf echter een risicooverweging qua of ik hier wel of niet in wil investeren dan zijn dit mijn overwegingen, en is voor mij persoonlijk het risico veel te hoog. Ik denk echter dat het voor jullie interessant is mijn overwegingen ook te weten, zodat jullie hier iets mee kunnen en er op kunnen inspelen.
Weten waarom mensen wel of niet kiezen te investeren is van grote waarde voor een startup, vandaar dat ik het (mede) heb uitgeschreven.
Defector schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Niet om het het een of ander maar post deze reclame anders even in een apart topic. Dan verveel je alleen de mensen die er daadwerkelijke in geïnteresseerd zijn. In plaats van het het handels topic te hyjacken met je moneygrab scheme.
*Proest*

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 28-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Leipi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Ik heb ook wat Stratis, maar hoe zie jij Stratis als "ok"?
op 14 jun = 0,0035 btc
op 28 jul = 0,0016btc

Of staat mijn scherm ondersteboven zodat die rode kaarsjes wel omhoog gaan? 8)7
Maar gewoon HODL... Komt goed... toch??
Ik moet zeggen, afgelopen weekend was die (voor mij althans want later ingestapt) erg sterk maar is nu (net als alle andere altcoins waar ik in zit) flink aan het dalen terwijl BTC stijgt.. meestal stijgt dat met elkaar omhoog.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
psychoclown schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Ik moet zeggen, afgelopen weekend was die (voor mij althans want later ingestapt) erg sterk maar is nu (net als alle andere altcoins waar ik in zit) flink aan het dalen terwijl BTC stijgt.. meestal stijgt dat met elkaar omhoog.
Als ik de wandelgangverhalen mag geloven koopt een grote groep mensen nu BTC van hun alts, om zo meer BCC te kunnen claimen. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het stijgen van BTC en dalen van alts.
Pagina: 1 ... 41 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).