Ja dat lees ik regelmatig terug, maar kan dat ook moeilijk plaatsen.
Ik hoop dat ze dit kunnen oplossen (technisch heel moeilijk) en dat de prijzen lager liggen dan een supercomputer huren. Zou een killer-app zijn dan. Ben alleen een beetje sceptisch dat dit ook gaat gebeuren dus voorlopig steek ik er nog geen geld in.RBE2016 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:04:
[...]
Op je eerste punt: Unfortunately, right now Golem cannot support private data. Computing application usually needs direct access to the data and they have to be decrypted at some point. Therefore, curious providers may see what exactly is computed on their machines and see their part of the data.'
Op dit moment kan A dus zien wat B ''aan het doen is''. Dit is ook een kritiek punt in mijn ogen, waarvan ik hoop dat dit in de toekomst kan worden aangepast.
Op je laatste punt: Onduidelijk. De fee is nog niet bekend omdat Golem nog in alpha versie zit.
Ik ben mij sinds kort aan het inlezen in cryptocurrencies dus sorry voor de eventueel domme vragenRBE2016 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:39:
Ik heb op dit moment een aantal GNT (Golem) coins. Kijkend naar de white paper ziet het er veelbelovend uit. Brass Golem (eerste stage van de roadmap) wordt binnenkort gelanceerd (https://blog.golemproject...s-and-don-ts-76218389107f) en ik zie voor de toekomst goede applicaties van het Golem netwerk. de coin zelf is, net zoals velen, de laatste maand verdubbeld in waarde maar lijkt zich op wat rustiger vaarwater te bevinden nu. Ik zie deze coin meer als een langere hold, en niet als een 'pump' coin. Anderen nog een mening over GNT? Wat vinden spreekt jullie aan/niet aan?
Waarom zou je zoiets als Golem (GNT) sparen/bewaren in plaats van Ethereum (ETH)? Zit de waarde van die twee niet gekoppeld, omdat GNT eigenlijk draait op (het netwerk van) ETH? In dat geval kan je toch net zo goed alleen ETH hebben?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Omdat GNT op het Ethereum netwerk draait heeft het Ether (ETH) nodig om de smartcontracts in gang te houden. Maar de hoeveelheid ETH die hiervoor nodig is vrij laag (op dit moment in ieder geval). De echte waarde van GNT (of andere tokens die op het Ethereum netwerk leven) zit in de potentiele toepassingen van de applicatie. Dit is onafhankelijk van de prijs van ETH.OkkE schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:19:
[...]
Waarom zou je zoiets als Golem (GNT) sparen/bewaren in plaats van Ethereum (ETH)? Zit de waarde van die twee niet gekoppeld, omdat GNT eigenlijk draait op (het netwerk van) ETH? In dat geval kan je toch net zo goed alleen ETH hebben?
Als Ethereum erg succesvol wordt, maar Golem faalt, dan zal ETH stijgen en GNT dalen. Als Golem een groot succes wordt, maar Ethereum zelf groeit niet heel hard, dan zal de prijs van GNT veel harder stijgen dan van ETH. Er is wel een zekere correlatie tussen de twee, want Golem heeft een goed functionerend Ethereum netwerk nodig om succesvol te worden, dus als Ethereum compleet faalt, dan zal Golem dat ook doen (tenzij ze weten over te stappen naar een alternatief platform).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Thanks voor de uitleg.
Het is dus goed om (een deel van) je investering in Golem te stoppen als je verwacht dat zowel Ethereum als Golem beide een succes worden, omdat er dan een kans is dat Golem harder stijgt. Grote kans dat ze sowieso beide gelijk stijgen/dalen, waarbij het niet uit maakt waar je investering in zit. Heb je twijfels over Golem, beter alles in Ethereum stoppen/houden aangezien de kans dat Golem stijgt terwijl ETH daalt vrij minimaal is (lijkt mij).
Het is dus goed om (een deel van) je investering in Golem te stoppen als je verwacht dat zowel Ethereum als Golem beide een succes worden, omdat er dan een kans is dat Golem harder stijgt. Grote kans dat ze sowieso beide gelijk stijgen/dalen, waarbij het niet uit maakt waar je investering in zit. Heb je twijfels over Golem, beter alles in Ethereum stoppen/houden aangezien de kans dat Golem stijgt terwijl ETH daalt vrij minimaal is (lijkt mij).
[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 09-06-2017 16:32 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Is Stratis niet meer een directe concurrent van Ethereum ?
Gezien deze beide hetzelfde doen binnen de coin-markt.
Belangrijk te we en dat Ethereum al wl een pak verder staat met de implementatie. Stratis ondersteund nog geen smart contract s en dit staat gepland voor Q3. Stratis kan zeker potentieel hebben maar dat zal echt het komende half jaar moeten blijken of ze hun roadmap kunnen waarmaken.Lasteraar schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:49:
Is Stratis niet meer een directe concurrent van Ethereum ?
Ik houd ze beide in mijn portieufieulle. Dit vond ik best een redelijk onderbiuwde uitleg: https://www.reddit.com/r/..._lets_talk_about_stratis/
[ Voor 13% gewijzigd door FragileM64 op 09-06-2017 17:37 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Inderdaad, ik heb ze ook beiden. Stratis belooft veel en heeft HEEL veel supporters maar ze moeten het nog waarmaken ook natuurlijk. Ik heb er zelf 33, gekocht laatste weken aan gem 8 euro per stuk. Niet zo goedkoop dus maar geloof er wel in, zie die echt groeien dit jaar nog.FragileM64 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Belangrijk te we en dat Ethereum al wl een pak verder staat met de implementatie. Stratis ondersteund nog geen smart contract s en dit staat gepland voor Q3. Stratis kan zeker potentieel hebben maar dat zal echt het komende half jaar moeten blijken of ze hun roadmap kunnen waarmaken.
Ik houd ze beide in mijn portieufieulle. Dit vond ik best een redelijk onderbiuwde uitleg: [url]how_does_ethereum_compare_to_stratis_platform[/url]
Je link werkt niet, zou je 'm kunnen corrigeren? Handig is ook een korte samenvattingFragileM64 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Belangrijk te we en dat Ethereum al wl een pak verder staat met de implementatie. Stratis ondersteund nog geen smart contract s en dit staat gepland voor Q3. Stratis kan zeker potentieel hebben maar dat zal echt het komende half jaar moeten blijken of ze hun roadmap kunnen waarmaken.
Ik houd ze beide in mijn portieufieulle. Dit vond ik best een redelijk onderbiuwde uitleg: [url]how_does_ethereum_compare_to_stratis_platform[/url]
Ik ben helaas volledig uitgestapt bij de enorme dip op woensdag (toen er ineens 2miljard werd afgehaald op een recordtijd). Dus wacht geduldig een nieuw dipje af
Klopt.FragileM64 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Echter heb ik daar wel vertrouwen in. Eind van deze maand komt de Breez-wallet uit. Dat kan voor de toekomst ook een handige tool worden gezien je daarmee BTC kan omruilen voor STRAT , en andersom.
Uiteindelijk gaat het om de mensen die erin geloven. Zowel bedrijfsmatig als investeerders.Stratis belooft veel en heeft HEEL veel supporters
Ben ook uitgestapt eergisteren (te lang gewacht eigenlijk).Sfinx- schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Ik ben helaas volledig uitgestapt bij de enorme dip op woensdag (toen er ineens 2miljard werd afgehaald op een recordtijd). Dus wacht geduldig een nieuw dipje af
Maar STRAT gaat eigenlijk al een dag of 4 gestaag naar beneden.
Ben ook nog aan't wachten wat het gaat doen, hopelijk dan goedkoop bijkopen en hopen dat het terug stijgt
The state of the bubble, verteld door CryptoMom:
YouTube: Goal Date Set! 1 Year to Quit Day-Job & Become Full-Time Investo...
Erg informatief over hoe er tegen cryptos aangekeken wordt en wat voor nieuw geld er dus instroomt. Als je kapper je verteld over een goede investeringskans, moet je uitstappen.
Erg informatief over hoe er tegen cryptos aangekeken wordt en wat voor nieuw geld er dus instroomt. Als je kapper je verteld over een goede investeringskans, moet je uitstappen.
Erg leuk dit allemaal, maar wanneer gaat het gebeuren? De Koreaanse kapper zal misschien wel op de hoogte zijn, maar de Duitse waarschijnlijk nog niet. Verder heb ik het gevoel dat het FOMO-gehalte nu vrij laag en er niet al te veel nieuwe mensen meer bij komen.DaCoTa schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:34:
Sidenote: Ik word gek van "advies" filmpjes die tijdens autoritten worden opgenomen, heb het filmpje maar heel snel afgesloten.
Even wat anders: In Waves Telegram gaan geruchten rond over een nieuwsbericht binnenkort, kan een leuk koopmomentje zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 09-06-2017 17:49 ]
Ik lees telkens mensen praten over nieuwsberichten maar zolang het geen baanbrekend nieuwtje is zal er toch vrij weinig gaan gebeuren lijkt me.exelletor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:39:
[...]
Even wat anders: In Waves Telegram gaan geruchten rond over een nieuwsbericht binnenkort, kan een leuk koopmomentje zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 09-06-2017 17:55 ]
Ik zit al lang in Stratis en het project is veelbelovend. Bijzondere van de Breeze wallet is de tumblebit anonimisering, dat is nog nergens geïmplementeerd. En dit is slechts een van de punten op de roadmap. Vanwege de koersstijging heeft het team nu ook zelf meer buffer en zijn ze bezig met extra developers werven.Lasteraar schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:23:
[...]
Klopt.
Echter heb ik daar wel vertrouwen in. Eind van deze maand komt de Breez-wallet uit. Dat kan voor de toekomst ook een handige tool worden gezien je daarmee BTC kan omruilen voor STRAT , en andersom.
[...]
Uiteindelijk gaat het om de mensen die erin geloven. Zowel bedrijfsmatig als investeerders.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Inderdaad. Lees hier nu net dit artikel, voor wat het waard is, Stratis de meest belovende coin van 2017zomertje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:58:
[...]
Ik zit al lang in Stratis en het project is veelbelovend. Bijzondere van de Breeze wallet is de tumblebit anonimisering, dat is nog nergens geïmplementeerd. En dit is slechts een van de punten op de roadmap. Vanwege de koersstijging heeft het team nu ook zelf meer buffer en zijn ze bezig met extra developers werven.
https://cointelegraph.com...romising-altcoins-of-2017
Verwijderd
Dat is ook een 'probleem' van Stratis. De ICO is compleet onder de radar gebleven en de potentie van de coin is zwaar onderschat. Mensen die tijdens de ICO iets meer dan één Bitcoin hebben geïnvesteerd (die toen ongeveer een kwart waard was van wat deze tegenwoordig doet) hebben meer dan 100K Stratis in bezit.Sfinx- schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Je link werkt niet, zou je 'm kunnen corrigeren? Handig is ook een korte samenvatting
Deze mensen waren tijdens de ATH op papier min of meer miljonair. Het wordt dan natuurlijk wel erg aantrekkelijk om uit te cashen. Zeker voor de 'gewone man'. Dit soort dips zullen we dus wel vaker gaan zien.
edit: En eigenlijk is het feit dat de koers niet veel verder onderuit geknald is door uitcashende ICO-investeerders veelbelovend. Mensen hebben vertrouwen in de techniek en wachten rustig af.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 18:06 ]
Die kwam ik ook net tegenSatangel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:00:
[...]
Inderdaad. Lees hier nu net dit artikel, voor wat het waard is, Stratis de meest belovende coin van 2017
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Nou, uitstappen dan. Maar ik denk dat er iets niet klopt, als je kijkt naar de marketcap van 104 miljard, wat nou niet heel veel voorstelt wereldwijd gezien. Alleen een Nederlands bedrijf als Philips neemt al een kwart van die marketcap voor z'n rekening. Er zit dus nog wel wat rek in.DaCoTa schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:34:
De eerste kapper die over bitcoins en ethereum begint moet ik ook nog tegenkomen hoor. Ook op mijn werk, vrienden en familie heeft niemand het er over. En wees nu eerlijk, welke huismoeder zie jij een bitcoin wallet aanmaken? Nee dat is voor 99% van de nederlanders echt nog een brug te ver.
Inderdaad. Pas al 'deze soort' mensen dat wel goed doen gaat de bubbel naar mijn mening pas ontstaan. Oke, er zijn een aantal coins die nutteloos zijn en vast sterven, maar de coins die wel nuttig zijn staan pas aan het begin naar mijn mening.Janpietertje89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:26:
De eerste kapper die over bitcoins en ethereum begint moet ik ook nog tegenkomen hoor. Ook op mijn werk, vrienden en familie heeft niemand het er over. En wees nu eerlijk, welke huismoeder zie jij een bitcoin wallet aanmaken? Nee dat is voor 99% van de nederlanders echt nog een brug te ver.
PS: wat irritant om te luisteren naar iemand in een auto.
Idd, ik ken ook(buiten één collega om) niemand die in crypto's investeert of er uberhaupt weet van hebben dat die bestaan. Daarbij als idd de kapper, bakker en stratenmaker hierin geïnvesteerd zouden hebben(en niet alleen in Nederland maar wereldwijd), dan zouden we denk al een veelvoud van de huidige marketcap moeten hebben. Daarbij heeft deze technologie gewoon de toekomst.Janpietertje89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:26:
Verwijderd
Het gaat wat sneller dan ik dacht. Kreeg net een mail dat de MobileGo tokens verzonden zijn naar mijn MEW. Vanaf vandaag dus beschikbaar. Als het goed is ook op korte termijn beschikbaar op exchanges. Benieuwd wat het gaat doen. Durf er niets zinnigs over te zeggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 18:33 ]
Op korte termijn zal het sowieso niet al teveel doen denk ik.. Vorige week zijn ze dacht ik begonnen met uit gooien, ik zie het vanzelf verschijnen haha!Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:31:
[...]
Het gaat wat sneller dan ik dacht. Kreeg net een mail dat de MobileGo tokens verzonden zijn naar mijn MEW. Vanaf vandaag dus beschikbaar. Als het goed is ook op korte termijn beschikbaar op exchanges. Benieuwd wat het gaat doen. Durf er niets zinnigs over te zeggen.
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Je hoort er nog weinig over, maar ik heb wel het idee dat het steeds meer begint te leven en veel mensen nu ook geld erin durven te steken (omdat ze gehoord hebben hoe explosief de groei van de Bitcoin is geweest en een groot rendement mogelijk is). En dat is positief, want de techniek die nu nog in de kinderschoenen staat kan daardoor in stroomversnelling volwassener worden. Normale investeerders zouden veel terughoudender zijn, het blijft nu pionierswerk. Gelukkig is het ook voor de mensen die erin investeren positief dat het gaat leven en nog meer mensen cryptocoins kopen, want de complete marktwaarde van die cryptocoins groeit daardoor gigantisch zodat hoge rendementen mogelijk zijn. Keerzijde is dat er nu ook veel geld gaat naar coins die het niet gaan halen. Het geld wat daar nu heen gaat staat niet in verhouding tot de daadwerkelijke waarde, omdat die coins niet kunnen waarmaken wat ze beloven of omdat ze simpelweg niet aan slaan.Janpietertje89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:26:
Hoewel ik wel geloof in Stratis, is het jammer dat de onderbouwing van het artikel marginaal is. Op dit moment heb ik BTC, ETH, XRP, GNT en STRAT in mijn portfolio. Op termijn denk ik dat ik Ripple eruit gooi, aangezien ik mijn twijfels heb over de long term waarde. Zoals iemand op dit forum eerder al schreef moet XRP niet verward worden met het bedrijf RIppleSatangel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:00:
[...]
Inderdaad. Lees hier nu net dit artikel, voor wat het waard is, Stratis de meest belovende coin van 2017
Edit: spelfout
Zoals ik al eerder heb aangegeven, verwar dit niet met advies. Dit soort bedrijven hebben het doel om zoveel mogelijk pageviews & gesponsorde content binnen te halen. De inhoudelijke onderbouwing is zo ontzettend summier, en kan je haast niet serieus nemen? Just my 2 cents, doe er mee wat je wilt.Satangel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:00:
[...]
Stage 2, stage 1 was de run naar 1163 dollar in 2013.RaptorXS schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:26:
http://www.zerohedge.com/...t-says-its-not-yet-bubble
De Bitcoin zit in stage 2 of 3 , mee eens.
XRP = trash
De mensen die Verge hebben gekocht, hebben jullie die op bittrex.com gekocht en laten jullie die op de exchange staan of in de Verge wallet (software)?
Voorlopig op de exchange maar heb dan ook een bescheiden hoeveelheid..amark schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:20:
De mensen die Verge hebben gekocht, hebben jullie die op bittrex.com gekocht en laten jullie die op de exchange staan of in de Verge wallet (software)?
Valderrama schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:29:
Verge wallet.
Aha. Vroeg het af, want zit nu op een aantal exchanges. Komen steeds meer bij. Als goed is komt Verge binnenkort ook op Polo, maar wil voor die tijd voor zijn.andriesvdenden schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:30:
[...]
Voorlopig op de exchange maar heb dan ook een bescheiden hoeveelheid..
Verwijderd
Ook iemand ervaring met Mooncoin? Gaat vaak snel heen en weer met een marge van 10 a 15 % Ik zie dat deze munt veelal op bleutrade word aangeboden, ook deze site is nieuw voor mij.
Ik denk niet dat ze het zijn, at allValderrama schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:12:
[...]
Ja dat lees ik regelmatig terug, maar kan dat ook moeilijk plaatsen.
Kent iemand hier een trading simulator met time-warp achtige functies? Waar je trades kan maken, door kan spoelen, etc. Om te zien of je kan omgaan met stijgende/vlakke/dalende markten op basis van de veelgebruikte analyses?
De meeste mensen deugen!
Ik denk dat je eens moet Googlen op "trading bot backtesting". Helaas zijn veel van dit soort bots al meteen betaald zelfs als je niet live handelt.Cassius schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:08:
[...]
Ik denk niet dat ze het zijn, at all. Ik denk wel dat de BTC koers bepaalde "resistances" kent - nu voornamelijk de 3k grens - die, als BTC weer dipt/corrigeert/geef het een term, de market cap breed beïnvloeden. En met breed bedoel ik 95% copycat dalingen.
Kent iemand hier een trading simulator met time-warp achtige functies? Waar je trades kan maken, door kan spoelen, etc. Om te zien of je kan omgaan met stijgende/vlakke/dalende markten op basis van de veelgebruikte analyses?
Maar volgens mij kan je met Gekko ook oude data importeren; dan kan je dus "testen" tegen oude data en je eigen beslissing maken en zien of je de up/down candles goed interpreteerde.
Ik (gelukkig) niet; afgelopen 24 uur 7-tal withdrawals gedaan (BTC) en allemaal binnen 20 minuten confirmed & deposited op het bezorgadres.Orange_Dirk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:46:
Meer mensen problemen op Poloniex want dit voelt niet lekker.
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 09-06-2017 22:56 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wilde Monero overmaken naar Bittrex om daar Waves van te kopen. Transfer staat al bijna 36 uur op awaiting approval. Ondertussen Waves dik 20% up. Thanx Poloniex!
Kan ook geen account voor een support ticket aanmaken want de mail die ze zeggen verstuurd te hebben komt niet aan en opnieuw laten versturen gaat niet.
Kan ook geen account voor een support ticket aanmaken want de mail die ze zeggen verstuurd te hebben komt niet aan en opnieuw laten versturen gaat niet.
Volgens mij krijg je een bevestigingsmail bij Poloniex waar je de withdrawal moet bevestigen. Heb je dat gedaan?Orange_Dirk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:46:
Wilde Monero overmaken naar Bittrex om daar Waves van te kopen. Transfer staat al bijna 36 uur op awaiting approval. Ondertussen Waves dik 20% up. Thanx Poloniex!
Verwijderd
Ik heb er voor de grap een anderhalve maand geleden o.i.d. 30 miljoen van gekocht en later met 300% winst verkocht. Het is een shitcoin met vaak een hoge spread (verschil tussen bid en ask). Volgens mij heeft deze coin soms best een hoog volume omdat bots ermee traden vanwege deze spread. Het is een coin die qua marketcap ook niet zo heel veel meer kan groeien. Een coin waar je wel wat mee kan verdienen maar waar je geld ook in vast kan komen te zitten als de 'handel' opeens stilvalt.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:50:
Ook iemand ervaring met Mooncoin? Gaat vaak snel heen en weer met een marge van 10 a 15 % Ik zie dat deze munt veelal op bleutrade word aangeboden, ook deze site is nieuw voor mij.
Yup al gedaan. Awaiting approval schijnt te betekenen dat een security agent de transactie moet bekijken. na 24 uur geen reactie kun je een ticket aanmaken alleen moet je daar ook een account voor aanmaken. Dat gaat dus niet.Lennardnl schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:56:
[...]
Volgens mij krijg je een bevestigingsmail bij Poloniex waar je de withdrawal moet bevestigen. Heb je dat gedaan?
Gaat wel geteld om 5 monero waarom moet daar iemand naar kijken.
Ziet iemand de kraken btc withdrawal fee ook staan op 0.00100 (2.5 euros), ipv 0.0250 (6.5 euro) zoals ze hadden aangekondigd
Als het een bug is profiteer ik er wel even van... anderzijds, wil niet dat ze er 6.5 euro afnemen.
Misschien kan iemand anders bevestigen of ze dit ook zien, misschien is dit de dynamic fee waarover ze spraken (die is er dan wel heel snel gekomen)
Als het een bug is profiteer ik er wel even van... anderzijds, wil niet dat ze er 6.5 euro afnemen.
Misschien kan iemand anders bevestigen of ze dit ook zien, misschien is dit de dynamic fee waarover ze spraken (die is er dan wel heel snel gekomen)
Medetweakers,
Even een achterkant v/d enveloppe berekening zo op de vrijdagavond
.
Aannames:
1. Cryptomarkt blijft minimaal 100mrd of hoger (de komende jaren)
1.1 Onderbouwd: kameraden, studenten, oud-studenten kopen nu in. Zullen ook bijkopen bij een dip naar marketcap 50mrd.
1.2 Onderbouwd: blockchain biedt gigantische potentie, zie alle mogelijke toepassingen v/d top 100 coins. (Of huidige waarderingen top 100 coins reëel zijn daargelaten)
2. Er is/komt behoefte aan simpeler producten om de hele markt te tracken (ETF achtig zoals bij aandelen)
2.1 Onderbouwd: net als bij aandelen heeft men geen zin/tijd/kennis om individuele aandelen uit te zoeken / te waarderen.
2.2 Onderbouwd: er verschijnen vaak vragen: "hoe kan ik meedoen", "Wat is een wallet". Men heeft geen zin om dit bij crypto's uit te zoeken of dit is ingewikkeld. Men wil de hele markt volgen.
3. First mover advantage (takes all) Iconomi
3.1 ICNX is reeds opgezet als ETF- achtige structuur door Iconomi team. Een coin die op hun eigen platform te koop zal zijn. Maar die ze ook willen gaan listen op andere exchanges.
3.2. ICNX houdt coins aan van alle grote munten mits voldaan aan voorwaarden zoals bijv. liquide munt, verhandelbaar op meer dan 1 exchange etc. etc.
4. Omzet:
4.1 Aanname: er gaat geld stromen naar ICNX, inschatting over een jaar tijd 1mrd. (1% huidige marketcap)
4.2 Omzet/opbrengst: ICXN kent een beheer - fee van 3%
4.3 Er zijn nog andere omzetten zoals entree en exit fee's, 20% v/d winst van de ICNP token, etc. Allemaal gebruikt t.b.v. buyback ICN token, maar deze omzet laten we hier buiten.
5. Waardering:
5.1 Beheer fee is bruto 3% (na aftrek kosten netto 1,5%, inschatting bij 1mrd activa onder beheer)
5.2 Activa onder beheer 1mrd.
5.3 Omzet: (0,03 * 1.000.000.000 = 30.000.000) euro 30mio.
5.4 Winst richting buyback de helft: 15mio.
5.5 Koers winst traditionele bedrijven uit S&P 500: 25 op het moment
5.6 Toekomstige waarde: 15*25 = 375mio
5.7 Toekomstige waarde o.b.v. PE Amazon (P/E ratio van 183) : (183 * 15 mio = 2,7mrd)
De waarde van ICN tokens moet dan komen van buyback van ICN tokens uit de ontstane kasstroom. Niet helemaal fair om dit te vergelijken bij een aandeel in ICN, maar for the time being, kan ik niet anders
Huidige waardering ICN tokens bij 2$ op coinmarketcap: ~175 mio.
Ofwel, je ziet natuurlijk dat het hier van allerlei aannames aan elkaar hangt. Dus mits je echt gelooft in de crypto markt, en dat hier alleen maar meer geld naar toe zal stromen. En dat een deel hiervan naar ICNX token gaat. Dan is de huidige waardering zo gek nog niet.
Nu laat ik ook nog buiten beschouwing de boekwaarde van de coins die Iconomi reeds heeft, laatst hier ook gepost, die waardeerde ik op 70mio. Dus bij gelijkblijvende koersen van de munten in bezit, dan ligt er een boekwaarde van 70mio onder ICN. http://imgur.com/a/MCpJd
Echter is dit geen terugkerende kasstroom, die assets kan je maar 1x verkopen. Derhalve is waardering met 3% beheerfee eerlijker en geeft een leuk beeld v/d mogelijke kasstroom die Iconomi kan gaan creeeren wanneer hun ICNX token groeit.
Tevens, 3% beheersfee is hoog voor een ETF achtige constructie, zal <1% moeten zakken om echt groot geld te interesseren.
Even een achterkant v/d enveloppe berekening zo op de vrijdagavond
Aannames:
1.1 Onderbouwd: kameraden, studenten, oud-studenten kopen nu in. Zullen ook bijkopen bij een dip naar marketcap 50mrd.
1.2 Onderbouwd: blockchain biedt gigantische potentie, zie alle mogelijke toepassingen v/d top 100 coins. (Of huidige waarderingen top 100 coins reëel zijn daargelaten)
2. Er is/komt behoefte aan simpeler producten om de hele markt te tracken (ETF achtig zoals bij aandelen)
2.1 Onderbouwd: net als bij aandelen heeft men geen zin/tijd/kennis om individuele aandelen uit te zoeken / te waarderen.
2.2 Onderbouwd: er verschijnen vaak vragen: "hoe kan ik meedoen", "Wat is een wallet". Men heeft geen zin om dit bij crypto's uit te zoeken of dit is ingewikkeld. Men wil de hele markt volgen.
3. First mover advantage (takes all) Iconomi
3.1 ICNX is reeds opgezet als ETF- achtige structuur door Iconomi team. Een coin die op hun eigen platform te koop zal zijn. Maar die ze ook willen gaan listen op andere exchanges.
3.2. ICNX houdt coins aan van alle grote munten mits voldaan aan voorwaarden zoals bijv. liquide munt, verhandelbaar op meer dan 1 exchange etc. etc.
4. Omzet:
4.1 Aanname: er gaat geld stromen naar ICNX, inschatting over een jaar tijd 1mrd. (1% huidige marketcap)
4.2 Omzet/opbrengst: ICXN kent een beheer - fee van 3%
4.3 Er zijn nog andere omzetten zoals entree en exit fee's, 20% v/d winst van de ICNP token, etc. Allemaal gebruikt t.b.v. buyback ICN token, maar deze omzet laten we hier buiten.
5. Waardering:
5.1 Beheer fee is bruto 3% (na aftrek kosten netto 1,5%, inschatting bij 1mrd activa onder beheer)
5.2 Activa onder beheer 1mrd.
5.3 Omzet: (0,03 * 1.000.000.000 = 30.000.000) euro 30mio.
5.4 Winst richting buyback de helft: 15mio.
5.5 Koers winst traditionele bedrijven uit S&P 500: 25 op het moment
5.6 Toekomstige waarde: 15*25 = 375mio
5.7 Toekomstige waarde o.b.v. PE Amazon (P/E ratio van 183) : (183 * 15 mio = 2,7mrd)
De waarde van ICN tokens moet dan komen van buyback van ICN tokens uit de ontstane kasstroom. Niet helemaal fair om dit te vergelijken bij een aandeel in ICN, maar for the time being, kan ik niet anders
Huidige waardering ICN tokens bij 2$ op coinmarketcap: ~175 mio.
Ofwel, je ziet natuurlijk dat het hier van allerlei aannames aan elkaar hangt. Dus mits je echt gelooft in de crypto markt, en dat hier alleen maar meer geld naar toe zal stromen. En dat een deel hiervan naar ICNX token gaat. Dan is de huidige waardering zo gek nog niet.
Nu laat ik ook nog buiten beschouwing de boekwaarde van de coins die Iconomi reeds heeft, laatst hier ook gepost, die waardeerde ik op 70mio. Dus bij gelijkblijvende koersen van de munten in bezit, dan ligt er een boekwaarde van 70mio onder ICN. http://imgur.com/a/MCpJd
Echter is dit geen terugkerende kasstroom, die assets kan je maar 1x verkopen. Derhalve is waardering met 3% beheerfee eerlijker en geeft een leuk beeld v/d mogelijke kasstroom die Iconomi kan gaan creeeren wanneer hun ICNX token groeit.
Tevens, 3% beheersfee is hoog voor een ETF achtige constructie, zal <1% moeten zakken om echt groot geld te interesseren.
[ Voor 3% gewijzigd door Timberly2 op 09-06-2017 23:12 ]
Hier mijn situatie:Timberly2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:10:
Medetweakers,
Even een achterkant v/d enveloppe berekening zo op de vrijdagavond.
Aannames:
Bij een dip van 90 miljard naar 65 miljard meegedaan aan fomo en vervolgens panic selling.

Dat is ook de reden waarom ik alleen in de coins handel met de hoogste volume.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:58:
[...]
Een coin waar je wel wat mee kan verdienen maar waar je geld ook in vast kan komen te zitten als de 'handel' opeens stilvalt.
Gebeurt met veel coins was mij opgevallen, als je naar de order boekjes kijkt.
Gister ETH en LTC gekocht en kan het niet geloven ze zijn niet gezakt, zelfs met ETH een leuke winst te pakken, LTC minimaal maar in de plus
LTC is net als vele behoorlijk gestegen de laatste tijd en is 1 van de stabielste coins sinds die tijd, vraag me af of die nog hoger komt, als het de zilver van BTC zou zijn en berichten op andere forums leest zou je het wel verwachten zo 40/50 Euro zou volgens mij wel een reële prijs zijn
Haha, doe dat dus nooit weer. Leer hiervan.exelletor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:13:
[...]
Hier mijn situatie:
Bij een dip van 90 miljard naar 65 miljard meegedaan aan fomo en vervolgens panic selling.![]()
![]()
Ik hoop dat ik de volgende dip beter aanpak.
Vorig jaar tientallen ethereums gekocht op 12$, vond de wallet matig (die MIST ondingen die de hele blockchain binnenhalen). Dus ik was blij dat ik er vanaf kon op 19$. Goed, we staan nu op 270$ en zo'n 10k $ laten liggen.
Downside is en zal altijd -100% zijn. Echter, -100% haal je nooit tenzij je gehackt gaat worden. Want BTC, Ether, etc zijn valuta - achtig. Bedrijven kunnen wel failliet dus -100% zeker mogelijk. Valuta / crypto's zal altijd waarde behouden. Upside, is 100, 200, 300, 400%. Tel maar uit, ETH heb ik dus ~1500% winst laten liggen. Ten faveure van "veiligstellen" voor je gevoel, van een dikke 60% winst.
Laat je gevoel links liggen, zoals ook deze veteran trader op reddit mooi beschrijft: https://www.reddit.com/r/...ce_from_a_veteran_trader/
[ Voor 4% gewijzigd door Timberly2 op 09-06-2017 23:39 ]
Zojuist een update van Kraken gekregen over withdrawal fees. Ze hebben door dat als je transacties bundelt, het goedkoper is, dus voortaan worden Bitcoin-withdrawals gebundeld waardoor de fee omlaag gaat van 2.5 mBTC naar 1 mBTC.
Litecoin en Gnosis withdrawal fees zijn ook verlaagd.
Litecoin en Gnosis withdrawal fees zijn ook verlaagd.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik handel al een tijdje mee wat crypto's en ook al diverse transacties gedaan dat allemaal goed ging.
Nu heb ik al enige tijd van ETH ondergebracht bij ether.li (achteraf beter kunnen onderbrengen bij mist). Deze ETH's wilde ik transfereren naar Poloniex. Uiteindelijk heb ik deze verstuurd. Normaal gesproken zie ik de transactie met de juiste amount staan onder het kopje 'Transactions' op etherscan.
Nu zie ik daar de transactie niet staan maar wel onder het kopje 'Internal transactions'
Kortom: ETH's zijn verstuurd maar nooit ontvangen? Kan iemand mij uitleggen waarom en waarom de transactie staan bij Internal Transactions en nog belangrijker hoe ik deze wel bij mijn nieuwe adres krijg?
Nu heb ik al enige tijd van ETH ondergebracht bij ether.li (achteraf beter kunnen onderbrengen bij mist). Deze ETH's wilde ik transfereren naar Poloniex. Uiteindelijk heb ik deze verstuurd. Normaal gesproken zie ik de transactie met de juiste amount staan onder het kopje 'Transactions' op etherscan.
Nu zie ik daar de transactie niet staan maar wel onder het kopje 'Internal transactions'
Kortom: ETH's zijn verstuurd maar nooit ontvangen? Kan iemand mij uitleggen waarom en waarom de transactie staan bij Internal Transactions en nog belangrijker hoe ik deze wel bij mijn nieuwe adres krijg?
als ik het goed begrijp wat in onderstaande link staat gaan de huidige NXT bezitters geen 0,5 IGNIS (per NXT in bezit) meer krijgen, of heb ik het mis?
https://www.jelurida.com/ico
Quote uit artikel :ica1984 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:55:
als ik het goed begrijp wat in onderstaande link staat gaan de huidige NXT bezitters geen 0,5 IGNIS (per NXT in bezit) meer krijgen, of heb ik het mis?
For the IGNIS coin distribution, each NXT holder at the time of the snapshot will automatically receive only 0.5 IGNIS coins for each 1 NXT they hold on the Nxt blockchain.
Dus of mijn Engels is slecht en ik ben nog niet wakker, maar volgens mij wel.
[ Voor 10% gewijzigd door KraveN op 10-06-2017 06:57 ]
Heeft iemand nog een beetje vertrouwen in DGB? Zit erover te twijfelen om ze maar om te zetten naar BTC of ETH omdat er weinig beweging (positieve beweging althans) in DGB zit.
Had het wss al een dag eerder moeten doen.
Die -100% 'kan niet', dat zou ik maar loslaten. Slecht advies ook, want mensen zouden alleen moeten instappen in crypto's met geld dat ze kunnen missen - niet omdat ze denken dat er niks te verliezen is en er een gegarandeerde upside is. Ook crypto's kunnen gewoon naar -100% (en, mijn verwachting: dat gaat het meerendeel van de crypto's die nu op de markt is ook doen binnen een aantal weken/maanden/jaren). Dat is notabene de uitsmijter van de post waar je naar linkt.Timberly2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:39:
[...]
Haha, doe dat dus nooit weer. Leer hiervan.
Vorig jaar tientallen ethereums gekocht op 12$, vond de wallet matig (die MIST ondingen die de hele blockchain binnenhalen). Dus ik was blij dat ik er vanaf kon op 19$. Goed, we staan nu op 270$ en zo'n 10k $ laten liggen.
Downside is en zal altijd -100% zijn. Echter, -100% haal je nooit tenzij je gehackt gaat worden. Want BTC, Ether, etc zijn valuta - achtig. Bedrijven kunnen wel failliet dus -100% zeker mogelijk. Valuta / crypto's zal altijd waarde behouden. Upside, is 100, 200, 300, 400%. Tel maar uit, ETH heb ik dus ~1500% winst laten liggen. Ten faveure van "veiligstellen" voor je gevoel, van een dikke 60% winst.
Laat je gevoel links liggen, zoals ook deze veteran trader op reddit mooi beschrijft: https://www.reddit.com/r/...ce_from_a_veteran_trader/
Die post zegt ook niet dat je je gevoel links moet laten liggen (behalve, don't panic) - die post zegt: kijk naar de onderliggende technologie en kijk naar het nieuws/buzz. Kijk niet naar de technicals of de absolute prijs: die is onzeker en biedt niet veel houvast voor de échte waarde of de prijsontwikkeling. We weten niet waar het heen gaat of wat een goeie prijs is, daarvoor is het speelveld veel te nieuw en onvolwassen.
Weet je wat de beste manier is om niet in paniek te raken? Geen geld inzetten dat je niet kunt missen.
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 10-06-2017 08:38 ]
Verwijderd
Ja, ik heb zeker vertrouwen in DGB. Is een Coin die al jarenlang meegaat met een serieuze dev die zich niet laat leiden door de prijs of door af en toe een pumpje. Schijnt 1 van de snelste transactiesnelheden te hebben, wat voor de toekomst zeer interessant kan zijn.Smultie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:10:
Heeft iemand nog een beetje vertrouwen in DGB? Zit erover te twijfelen om ze maar om te zetten naar BTC of ETH omdat er weinig beweging (positieve beweging althans) in DGB zit.
Je moet je niet teveel aantrekken van de huidige hype, dat was van kilometers afstand duidelijk dat het een georganiseerde pump was.....DGB zal wel een beetje terugzakken.....misschien richting pre-pump prijzen (zoals begin 2017) veel gelukszoekers zullen onderweg panic sellen, er zullen nog wel wat oplevingen zijn (sucker rallies) Maar ooit zal er ergens wel weer een bodem te vinden zijn voor DGB om van daaruit weer lekker rustig verder te werken aan de toekomst, zonder al die hypende kids die iets gehoord hebben over Minecraft maar het echte verhaal niet kennen.....m
Dus ja, ik heb vertrouwen in DGB.....kan een paar jaartjes duren maar het komt allemaal wel goed.

Wat is dan volgens jou het 'echte' verhaal van DGB?
Zitten hier mensen in Lunyr? Een soort decentrale Wikipedia waar schrijvers betaald krijgen dmv advertentieinkomsten.De koers https://coinmarketcap.com/assets/lunyr/ heeft nog geen echte pump gehad, hij begint net pas te stijgen.
Verwijderd
Ik bedoelde daarmee die zieke pump, gebaseerd op een enkele private server die minecraft koppelt aan DGB en 1 of andere presentatie met nog 105 andere kandidaten dat allemaal flink gehyped werd....al dan niet georganiseerd was het een van de betere p&d die ik in 4 jaar Crypto gezien heb.Valderrama schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:45:
Wat is dan volgens jou het 'echte' verhaal van DGB?
Ik tipte (elders) DGB rond de jaarwisseling toen het op 28sat stond voor een ritje richting 100-150sat zoals zovaak gebeurde. Nooit verwachtend dat het zo bizar hoog zou gaan.

Ken de coin verder niet goed genoeg om een gefundeerd verhaal Te typen waar ze verder allemaal mee bezig zijn, maar achter DGB zit een serieus team.
Als er inderdaad de koppeling gaat komen met games, banken en creditcards is dit (imo) de perfecte HODL. Al gaat de munt over 2 jaar 1 op 1 lopen dan heb ik een leuke return op mijn investering. Altijd meer als de 0.1 bij mijn bank iig. Hopelijk zakt hij van de week weer iets en kan ik alles wat aanvullen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Ik bedoelde daarmee die zieke pump, gebaseerd op een enkele private server die minecraft koppelt aan DGB en 1 of andere presentatie met nog 105 andere kandidaten dat allemaal flink gehyped werd....al dan niet georganiseerd was het een van de betere p&d die ik in 4 jaar Crypto gezien heb.
Ik tipte (elders) DGB rond de jaarwisseling toen het op 28sat stond voor een ritje richting 100-150sat zoals zovaak gebeurde. Nooit verwachtend dat het zo bizar hoog zou gaan.![]()
Ken de coin verder niet goed genoeg om een gefundeerd verhaal Te typen waar ze verder allemaal mee bezig zijn, maar achter DGB zit een serieus team.
Voor wie het interessant vindt of denkt er iets aan te kunnen hebben: op deze link een paste van het (nog wel een beetje vieze) scriptje dat ik gebruik om mijn saldi op te halen.
Als je ook nog een grafiek wilt tekenen van de waarde van je portfolio over tijd, haal deze ook op. Voorbeeldje hieronder (blauw: total value, groen: papieren winst, rood: inleg).

Werkt op dit moment met Kraken, Poloniex en Bittrex, plus een verzameling losse blockchains voor off-exchange wallets (BTC, ETH, ARDR, NXT, LSK, GNT, KMD (als constante, i.v.m. cloaking), STRAT, LTC, REP). Exchanges/diensten die je niet gebruikt moet je zelf even uit-commenten.
Het voordeel hiervan voor mij is dat ik geen account nodig heb bij, en dus ook geen afhankelijkheid heb van, een site als blockfolio. Added bonus is dat ik de verschillende blockchain explorers wat beter leer kennen.
Dat ik het script zelf moet aanpassen bij wijzigingen aan de andere kant neem ik maar voor lief, net als de vrij lange runtime (hij gaat op input van meerdere externe partijen zitten wachten). Maar het is natuurlijk maar een hobby.
Als je ook nog een grafiek wilt tekenen van de waarde van je portfolio over tijd, haal deze ook op. Voorbeeldje hieronder (blauw: total value, groen: papieren winst, rood: inleg).

Werkt op dit moment met Kraken, Poloniex en Bittrex, plus een verzameling losse blockchains voor off-exchange wallets (BTC, ETH, ARDR, NXT, LSK, GNT, KMD (als constante, i.v.m. cloaking), STRAT, LTC, REP). Exchanges/diensten die je niet gebruikt moet je zelf even uit-commenten.
Het voordeel hiervan voor mij is dat ik geen account nodig heb bij, en dus ook geen afhankelijkheid heb van, een site als blockfolio. Added bonus is dat ik de verschillende blockchain explorers wat beter leer kennen.
Dat ik het script zelf moet aanpassen bij wijzigingen aan de andere kant neem ik maar voor lief, net als de vrij lange runtime (hij gaat op input van meerdere externe partijen zitten wachten). Maar het is natuurlijk maar een hobby.
Wat is er mis met de huidige wikipedia?superpolm schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:05:
Zitten hier mensen in Lunyr? Een soort decentrale Wikipedia waar schrijvers betaald krijgen dmv advertentieinkomsten.De koers https://coinmarketcap.com/assets/lunyr/ heeft nog geen echte pump gehad, hij begint net pas te stijgen.
Het zou betrouwbaarder moeten zijn en geen censuur. Het is idd afwachten of mensen hier op zitten te wachten.
Dat is verstandig in iedere vorm van beleggen/investeren, maar zeker in crypto. MtGox en de Ethereum-hack hebben wel laten zien dat veiligheid van je geld toch niet 100% gegarandeerd is en er geen garanties zijn.MrAcid schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:36:
[...]
Weet je wat de beste manier is om niet in paniek te raken? Geen geld inzetten dat je niet kunt missen.
Ik ben steeds meer geïnteresseerd in Crypto currency. Het laatste jaar handel ik wel in Crypto, maar wil me meer verdiepen in Crypto. De enige Crypto currency die ik in mijn portefeuille heb gehad zijn BTC, ETH, DGB en BTS. Nu vind ik het lastig om de vooruitzicht te zien voor Crypto currency en mede omdat ze als paddestoelen de grond uit schieten en je kunt kiezen uit honderden currencies.
Voor DGB was ik geïnteresseerd in de Citi presentatie, de visie en waar het precies voor ingezet kan worden. Nu heb ik ooit gekeken naar GameCredit wat deels ingezet kan worden zoals DGB dat kan. Het kan dus zijn dat er een nieuwe coin komt en een andere coin van de troon stoot en niets meer waard is. Waarom dan investeren? Ik heb ETH gehad voor 6 USD. Als ik die gehouden had, had ik vandaag kunnen stoppen met werken. Er zit zeker wel potentie in sommige coins, maar de waarde bepalen vind ik zo lastig. Helemaal nadat ik dit jaar 10 jaar handel op de Euronext en het daar de meeste ervaring hebt opgebouwd. Zelfs in de eurocrisis is het nog redelijk stabiel. Zeker als je erin zit voor long-term.
Zitten jullie erin voor de long-term? Stappen jullie uit een coin als de waarde teveel zakt? Bij slecht nieuws stappen jullie uit? Hoe gaan jullie hiermee om?
Daarnaast vind ik het zo lastig dat alles zo tegenstrijdig is op het internet. De ene zegt "troep" en de ander prijst het de hemel in, maar zonder enig onderbouwing.
Voor DGB was ik geïnteresseerd in de Citi presentatie, de visie en waar het precies voor ingezet kan worden. Nu heb ik ooit gekeken naar GameCredit wat deels ingezet kan worden zoals DGB dat kan. Het kan dus zijn dat er een nieuwe coin komt en een andere coin van de troon stoot en niets meer waard is. Waarom dan investeren? Ik heb ETH gehad voor 6 USD. Als ik die gehouden had, had ik vandaag kunnen stoppen met werken. Er zit zeker wel potentie in sommige coins, maar de waarde bepalen vind ik zo lastig. Helemaal nadat ik dit jaar 10 jaar handel op de Euronext en het daar de meeste ervaring hebt opgebouwd. Zelfs in de eurocrisis is het nog redelijk stabiel. Zeker als je erin zit voor long-term.
Zitten jullie erin voor de long-term? Stappen jullie uit een coin als de waarde teveel zakt? Bij slecht nieuws stappen jullie uit? Hoe gaan jullie hiermee om?
Daarnaast vind ik het zo lastig dat alles zo tegenstrijdig is op het internet. De ene zegt "troep" en de ander prijst het de hemel in, maar zonder enig onderbouwing.
Verwijderd
Ik heb een uur geleden pesetacoins gekocht voor 1 bitcoin. Nu heb ik ondertussen al een deel van de aankoop op mijn account staan maar een groot gedeelte staat nog open in het orderboek. Weet een van jullie hoe dit komt?
En heb ik de coins dan wel gekocht voor de prijs van een uur geleden of wordt het de prijs van het moment van de daadwerkelijke transactie?
Alvast bedankt voor de info
En heb ik de coins dan wel gekocht voor de prijs van een uur geleden of wordt het de prijs van het moment van de daadwerkelijke transactie?
Als jij 10000 coins wil kopen tegen 0.0005 koers en er zijn op dat moment maar 2500 coins tegen die koers te krijgen, blijven de overige 7500 coins staan tegen inkoop 0.0005 totdat er iemand tegen die prijs wil verkopen aan jou.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:29:
Ik heb een uur geleden pesetacoins gekocht voor 1 bitcoin. Nu heb ik ondertussen al een deel van de aankoop op mijn account staan maar een groot gedeelte staat nog open in het orderboek. Weet een van jullie hoe dit komt?
Stijgt de koers de komende weken en maanden gestaag, blijven de 7500 staan tegen de oude/lage prijs. Grote kans dat je dan beter die rest-aankoop kan cancellen en tegen 0.00053 moet/wil inkopen.
Je hebt geen 1 btc aan pesetacoins gekocht. Je hebt een order de markt in geschoten om te kopen. Blijkbaar was maar een deel daarvan gekocht.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:29:
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Ok dus doordat de koers nu stijgt is het niet te verwachtten dat ik dat overige deel snel kan aankopen?
Is er ook een mogelijkheid om daadwerkelijk de pesetacoins direct te kopen? Of ben je altijd afhankelijk of iemand wil verkopen?
Is er ook een mogelijkheid om daadwerkelijk de pesetacoins direct te kopen? Of ben je altijd afhankelijk of iemand wil verkopen?
Startpost -> hoe werkt een orderboekVerwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:35:
Ok dus doordat de koers nu stijgt is het niet te verwachtten dat ik dat overige deel snel kan aankopen?
Kan je geld lang missen? Investeren op lage koers, coins veilig stellen (wallet???) en afwachten. Kan je het geld niet lang missen? Daytraden, kleine winsten pakken en verder gaan naar de volgende coin.Squ1zZy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:19:
Paar tips: vergeet 90% van de internet-geruchten; lees de daadwerkelijke whitepapers van coins; stel voor jezelf maximale verliespercentages in en hou jezelf eraan.
Het is absoluut niet lastig om elke dag 300 Euro te verspelen; het is wel lastiger om elke dag 300 Euro te vermeerderen naar 400 Euro
[ Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2017 12:42 ]
Ik zou de rest van je order cancelen en ver weg blijven van Pesetacoin...Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:35:

Verwijderd
Prachtig voorbeeld hoe de huidige cryptoscene in elkaar steekt.....
Je weet nog niet eens hoe een orderboek werkt, hoe je coins moet kopen, neemt een username "miljonair" (want dat ga je immers in no time worden) en pompt meteen maar effe 2600 ouderwetsche eurootjes in de 1e de beste shitcoin want die staat laag en zal vast wel een keer gepumpt worden.....
Schiet mij maar lek...
Je weet nog niet eens hoe een orderboek werkt, hoe je coins moet kopen, neemt een username "miljonair" (want dat ga je immers in no time worden) en pompt meteen maar effe 2600 ouderwetsche eurootjes in de 1e de beste shitcoin want die staat laag en zal vast wel een keer gepumpt worden.....
Schiet mij maar lek...
Ik denk dat de dump bijna voorbij is. Het volume is nu sterk gedaald sinds gisteren op poloniex. Je kan nu een stoploss instellen en indien die niet gehaald word gewoon lekker vasthouden.Smultie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:10:
Nadat ze de prijs niet gewonnen hebben heeft iedereen gedumpt.
Voor een miljonair is 2600 euro natuurlijk kleingeld :-). En als je het nog niet begrijpt moet je klein beginnen (je moet toch ergens leren?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:47:
Schiet mij maar lek...
Even nuanceren; wie weet is de betreffende persoon ook echt miljonair en was het commentaar en/of het loss-effect nog groter als er in 1x met 500BTC was ingekocht.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:47:
Schiet mij maar lek...
Neemt niet weg dat de betreffende coin op dit moment een enorme breakout laat zien waardoor sommige personen willen instappen. Ik zie op 2 exchanges de koers (helaas) alweer rap dalen met enkele procenten per minuut. Best kans dat dit een pump is geweest van een paar personen die een hele berg margins hebben ingelegd en dat een dag volhouden en direct een margin-sell hebben aangezet op de maximale koers die ze dachten te behalen.
/edit: bye bye PTC

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2017 13:05 ]
Een persoonlijke update: ik ben nu bijna 1 maand onderweg. Met een klein bedrag ingestapt. Op dit moment is mijn inleg bijna verdrievoudigd. Mooi rendement, al neem ik daar wel de nodige risico's mee: ik investeer alleen maar met altcoins.
Afgelopen week wat meer gaan spreiden, door bijv. de overwaarde van enkele coins afgeroomd te hebben en dit weer op enkele andere alts te zetten. Op dit moment zit ik in 11 coins waarvan Waves de grootste.
Gezien de aankomende btc fork weeg ik mijn opties af. Alles (tijdelijk) naar fiat of een klein deel wel laten staan? Bij deze laatste optie lijkt mij Eth de beste keus om in ieder geval de storm te overleven. Al is niets zeker natuurlijk
Afgelopen week wat meer gaan spreiden, door bijv. de overwaarde van enkele coins afgeroomd te hebben en dit weer op enkele andere alts te zetten. Op dit moment zit ik in 11 coins waarvan Waves de grootste.
Gezien de aankomende btc fork weeg ik mijn opties af. Alles (tijdelijk) naar fiat of een klein deel wel laten staan? Bij deze laatste optie lijkt mij Eth de beste keus om in ieder geval de storm te overleven. Al is niets zeker natuurlijk
Als hij echt voor 1 sat is ingestapt met 2600, dan zou ik nu heel snel uitcashen om zijn naam eer aan te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:47:
Schiet mij maar lek...
De DGB loopt redelijk hard terug evenals strat. Sta bij beiden nog positief en ga ze ook niet wegdoen. Wellicht mooi moment om bij te kopen 
Ik ben nog steeds bezig met mijn weg naar fiat. Nu overweeg ik bl3p of kraken. Het voordeel van bl3p is in mijn ogen Nederlandse partij, echter minder gebruikers en minder coins tov kraken. Kraken veel gebruikers, daardoor soms wat vertraging en meer aanbod in coins. Tenminste ik neem aan dat de exchanges los van elkaar staan en je dus handelt met de gebruikers aangesloten bij de exchange. Anders gaat mijn aantal gebruikers voordeel/nadeel niet op.
Nu zie ik dat het bij inkopen ook wel aardig kan schelen als je een exchange gebruikt.
Litebit kopen btc €2764
Bitonic kopen €2622
Bl3p kopen €2593
Ik ben nog steeds bezig met mijn weg naar fiat. Nu overweeg ik bl3p of kraken. Het voordeel van bl3p is in mijn ogen Nederlandse partij, echter minder gebruikers en minder coins tov kraken. Kraken veel gebruikers, daardoor soms wat vertraging en meer aanbod in coins. Tenminste ik neem aan dat de exchanges los van elkaar staan en je dus handelt met de gebruikers aangesloten bij de exchange. Anders gaat mijn aantal gebruikers voordeel/nadeel niet op.
Nu zie ik dat het bij inkopen ook wel aardig kan schelen als je een exchange gebruikt.
Litebit kopen btc €2764
Bitonic kopen €2622
Bl3p kopen €2593
kraken is als EU exchange de beste (bitstamp ook eventueel)KraveN schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:22:
De DGB loopt redelijk hard terug evenals strat. Sta bij beiden nog positief en ga ze ook niet wegdoen. Wellicht mooi moment om bij te kopen
Litebit kopen btc €2764
Bitonic kopen €2622
Bl3p kopen €2593
er is bij kraken echter een lange wacht lijst om geverifieerd te worden (3 weken zeggen sommigen)
Ik denk van wel en het aantal gebruikers in nu erg weinig. Al ga ik wel een account aanmaken bij Bl3p. Ik hoop dat het ding van de grond komt want een NL exchange heeft zeker voordelen.KraveN schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:22:
Tenminste ik neem aan dat de exchanges los van elkaar staan en je dus handelt met de gebruikers aangesloten bij de exchange.
Wat ik nog niet kan bevatten is de invloed van de Bitcoin koers op het sentiment van de andere currency. Want stel er wordt niet gehandeld in FlutcoinX maar de Bitcoin koers stijgt dan is FlutcoinX eigenlijk ook omhoog gegaan.
Waarom, er is geen noodzakelijke correlatie, bv.TheBorg schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:34:
[...]
Ik denk van wel en het aantal gebruikers in nu erg weinig. Al ga ik wel een account aanmaken bij Bl3p. Ik hoop dat het ding van de grond komt want een NL exchange heeft zeker voordelen.
Wat ik nog niet kan bevatten is de invloed van de Bitcoin koers op het sentiment van de andere currency. Want stel er wordt niet gehandeld in FlutcoinX maar de Bitcoin koers stijgt dan is FlutcoinX eigenlijk ook omhoog gegaan.
FlutcoinX/EUR = constant
Bitcoin/EUR = UP
impliceert
FlutcoinX/BTC = down
Heeft BitShares een gouden ticket verstopt voor een tripje naar de chocoladefabriek? Hebben geen spraakmakend nieuws bekend gemaakt toch sinds 7 juni?
Wel de wet van communicerende vaten, geld dat in BitShares gepompt wordt, moet ergens vandaan komen.
Stratis, Stellar en DGB zitten in de hoek waar de klappen vallen.
Wel de wet van communicerende vaten, geld dat in BitShares gepompt wordt, moet ergens vandaan komen.
[ Voor 36% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 10-06-2017 14:50 ]
Damn ETH, nog geen exodus vanuit BTC naar ETH maar wel 3 miljard usd extra toegevoegd aan de market cap op 2 dagen tijd. Van 24 naar 27. Op naar de 300 USD en vervolgens 300 EU en dan kunnen we richting augustus naar de 500. Het worden mooie tijden
Ik heb even 30 eur BAT (Basic Attention Token) gekocht.
Onder leiding van co-founder van Mozilla/Firefox verwacht ik wel dat ze binnen 1 jaar niet niets hebben gedaan.
Hoe kan ik de vooruitgang van hun project volgen? Behalve de whitepaper is er niet echt publiek contact.
Ik zou graag wel een maandelijkse update hebben, of het team volgen om te zien of mijn 30 euro niet beter aan whisky kan besteden
Onder leiding van co-founder van Mozilla/Firefox verwacht ik wel dat ze binnen 1 jaar niet niets hebben gedaan.
Hoe kan ik de vooruitgang van hun project volgen? Behalve de whitepaper is er niet echt publiek contact.
Ik zou graag wel een maandelijkse update hebben, of het team volgen om te zien of mijn 30 euro niet beter aan whisky kan besteden
Ik ben op kraken wat aan het experimenteren met margin traden (tot nu toe al 18 cent verlies gemaakt
) maar wat ik niet snap is hoeveel je nou mag besteden aan een margin trade.
In mijn account zie ik een Trade Balance van €23.93. Als ik vervolgens 0.01 btc koop voor €25.999 , dan zie ik "Used Margin €5.19". Ik gebruikte een leverage van 5, kennelijk gaat er dan 1/5 van je trade balance af...?
Volgens dit artikel zou je met tier 3 tot 25000 kunnen traden, maar als ik probeer een hele btc te kopen, dan krijg ik "insufficient funds" te zien. Zo te zien moet je collateral klaar hebben staan, wil je kunnen margin traden.
Heb ik het goed begrepen dat, stel dat ik 1 btc wil kopen (op dit moment 2600 waard) met een leverage van 5, ik minimaal 520 euro op m'n account moet hebben staan?

In mijn account zie ik een Trade Balance van €23.93. Als ik vervolgens 0.01 btc koop voor €25.999 , dan zie ik "Used Margin €5.19". Ik gebruikte een leverage van 5, kennelijk gaat er dan 1/5 van je trade balance af...?
Volgens dit artikel zou je met tier 3 tot 25000 kunnen traden, maar als ik probeer een hele btc te kopen, dan krijg ik "insufficient funds" te zien. Zo te zien moet je collateral klaar hebben staan, wil je kunnen margin traden.
Heb ik het goed begrepen dat, stel dat ik 1 btc wil kopen (op dit moment 2600 waard) met een leverage van 5, ik minimaal 520 euro op m'n account moet hebben staan?
Stel ik koop een Bitcoin voor 2500 Euro. Van de bitcoin koop ik 1000 stuks FlutcoinX. De waarde van FlutcoinX daalt helaas en ik wil het ding verkopen. Ik krijg er nog maar 0,8 Bitcoin voor terug.kristof1234 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:40:
[...]
Waarom, er is geen noodzakelijke correlatie, bv.
FlutcoinX/EUR = constant
Bitcoin/EUR = UP
impliceert
FlutcoinX/BTC = down
Voor m'n gevoel heb ik dik verlies maar ondertussen is de Bitcoin echter in waarde gestegen naar 3125 en speel ik quitte.
Ik was gisteren wat coins aan het checken.kristof1234 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:40:
[...]
Waarom, er is geen noodzakelijke correlatie, bv.
FlutcoinX/EUR = constant
Bitcoin/EUR = UP
impliceert
FlutcoinX/BTC = down
Bij LTC/BTC ging het in een licht dalende lijn.
Bij LTC/USD ging het licht stijgend.
Het is toch logisch dat het lijkt de dalen als BTC stijgt? Ik denk dat hij dat bedoelt, nee?
[edit]
Net te laat
Even teruglezen vanaf MAX3400 in "Cryptocurrencies - handel & koers #3" en dan zijn er een flink aantal behulpzame posts daarna waarin leverage en margin redelijk goed worden uitgelegd.AtlonXP1800 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:00:
Ik ben op kraken wat aan het experimenteren met margin traden (tot nu toe al 18 cent verlies gemaakt) maar wat ik niet snap is hoeveel je nou mag besteden aan een margin trade.
Basically yes... Liever iets meer natuurlijk want als een margin automatisch wordt gesloten (bij maximaal verlies), is er een kans dat je ook nog je mogelijke fees moet afdragen.AtlonXP1800 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:00:
[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2017 15:20 ]
Precies.. Zojuist even van 14000 naar 17000 (gister 5100)... Uiteraard heb ik geen glazen bol maar ik houd een kleine portie aan. Erg speculatief van me maar wie weet ontploft de koers nog verder!MartyMcFly1955 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:43:
Heeft BitShares een gouden ticket verstopt voor een tripje naar de chocoladefabriek? Hebben geen spraakmakend nieuws bekend gemaakt toch sinds 7 juni?
Erg klein op een 4K laptop...
Marktaandeel berekenen obv de waarde van een token is echt BS.Fevzi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:22:
Wat vinden we hiervan?
[afbeelding]
(Edit: Groter plaatje)
Hoe zou jij het berekenen?Secsytime schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:27:
[...]
Marktaandeel berekenen obv de waarde van een token is echt BS.
Als het em met Firefox slechts 6% gelukt is (in wat voor tijdsbestek?), dan vraag ik me af of BAT ooit zelfs de 0,1% gaat halen. Men moet bewust ads accepteren en snappen dat ze dan BAT's kunnen verdienen die ze dan weer kunnen inwisselen voor geld. Zo'n vorm van acceptatie zie ik ECHT niet op de korte termijn gebeuren.Fevzi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:22:
Wat vinden we hiervan?
[afbeelding]
(Edit: Groter plaatje)
Ik reken ook niet dat ze zelfstandig het zullen redden.kthxbye schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:58:
[...]
Als het em met Firefox slechts 6% gelukt is (in wat voor tijdsbestek?), dan vraag ik me af of BAT ooit zelfs de 0,1% gaat halen. Men moet bewust ads accepteren en snappen dat ze dan BAT's kunnen verdienen die ze dan weer kunnen inwisselen voor geld. Zo'n vorm van acceptatie zie ik ECHT niet op de korte termijn gebeuren.
Ze gaan wel eerst chrome/ff extensies maken naast hun eigen Brave browser
Indien (hypothetisch) het dan lijkt aan te slaan, kan het concept misschien wel opgekocht worden door google of iets dergelijks.
En een custom browser gebruiken.
Ik wacht op een eerste pump een dan stap ik weer uit.
Ik wacht op een eerste pump een dan stap ik weer uit.
Ik heb me laten vertellen dat Firefox ooit een meerderheid had. Geen idee in hoeverre het waar is.kthxbye schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:58:
[...]
Als het em met Firefox slechts 6% gelukt is (in wat voor tijdsbestek?), dan vraag ik me af of BAT ooit zelfs de 0,1% gaat halen. Men moet bewust ads accepteren en snappen dat ze dan BAT's kunnen verdienen die ze dan weer kunnen inwisselen voor geld. Zo'n vorm van acceptatie zie ik ECHT niet op de korte termijn gebeuren.
Het is heel goed om kritisch te zijn, het gaat namelijk wel om echt geld als je investeert.
Ik geloof dat deze man best een marktaandeel kan bemachtigen met dit project. Ook al heeft hij maar een kleine markt, het zal zich wel projecteren op de waarde van de token.
Bedenk ook dat die paar centen die mensen 'verdienen' door ads te kijken best veel geld is in een overgrote deel van de wereld (Azië/Afrika/Zuid-Amerika).
Ik weet het ook niet of het überhaupt wel zal gaan slagen. Maar ik zie er wel potentie in.
YouTube: Vitalik Buterin explains Ethereum
Ik blijf het mooi vinden dat een filmpje als dit (en ik zie em ook pas voor het eerst!) pas 170,000 views heeft. Geeft voor mij aan hoe in de kinderschoenen het allemaal nog staat, en dat we volgens mij echt goed bezig zijn met onze investeringen nu. Innovators FTW
)
Ik blijf het mooi vinden dat een filmpje als dit (en ik zie em ook pas voor het eerst!) pas 170,000 views heeft. Geeft voor mij aan hoe in de kinderschoenen het allemaal nog staat, en dat we volgens mij echt goed bezig zijn met onze investeringen nu. Innovators FTW
Er zijn ook veel andere problemen. Een ander probleem was ad-fraude. Het internet loopt vol met bots die google ads willen aanklikken voor $. Google slaagt er echt wel goed in om dit te wegfilteren met complexe algoritmes.Fevzi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:11:
[...]
Ik heb me laten vertellen dat Firefox ooit een meerderheid had. Geen idee in hoeverre het waar is.
Het is heel goed om kritisch te zijn, het gaat namelijk wel om echt geld als je investeert.
Ik geloof dat deze man best een marktaandeel kan bemachtigen met dit project. Ook al heeft hij maar een kleine markt, het zal zich wel projecteren op de waarde van de token.
Bedenk ook dat die paar centen die mensen 'verdienen' door ads te kijken best veel geld is in een overgrote deel van de wereld (Azië/Afrika/Zuid-Amerika).
Ik weet het ook niet of het überhaupt wel zal gaan slagen. Maar ik zie er wel potentie in.
De online ad-wereld is een jungle. Vanaf scratch je hier een plaatsje toeëigenen lijkt niet evident.
Vergis je niet, ik eerst ook hoor. Door alle hype wilde ik er ook stevig in investeren. Toen probeerde ik dat, klapte alles uit in 30 seconden en ben ik wat minder hype-gevoelig gaan nadenken.Fevzi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:11:
[...]
Ik heb me laten vertellen dat Firefox ooit een meerderheid had. Geen idee in hoeverre het waar is.
Nu vraag ik me ook af: stel, je gebruikt die browser, ziet ads, verdient BATs. Wat ga je dan met die BATs doen? Op exchanges verkopen voor geld? (veel te gebruiksonvriendelijk, dat doet de normale user niet). Wat doe je er dan mee? Sparen? (dat doet de normale user niet). Volgens mij is dan het antwoord: gebruiken in de BAT browser om weer ad-vrij te kunnen browsen. Dat lijkt me dan weer de omgekeerde wereld. Eerst ads bekijken op waardeloze sites, om daarna als je rustig wilt internetten je BATs in te zetten voor advrij browsen?
Nieuwswebsites (of andere online services) kunnen ze bv. als betaalmiddel ontvangen (zij kunnen die bats dan zelf omwisselen op een exchange voor $).kthxbye schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:18:
[...]
Vergis je niet, ik eerst ook hoor. Door alle hype wilde ik er ook stevig in investeren. Toen probeerde ik dat, klapte alles uit in 30 seconden en ben ik wat minder hype-gevoelig gaan nadenken.
Nu vraag ik me ook af: stel, je gebruikt die browser, ziet ads, verdient BATs. Wat ga je dan met die BATs doen? Op exchanges verkopen voor geld? (veel te gebruiksonvriendelijk, dat doet de normale user niet). Wat doe je er dan mee? Sparen? (dat doet de normale user niet). Volgens mij is dan het antwoord: gebruiken in de BAT browser om weer ad-vrij te kunnen browsen. Dat lijkt me dan weer de omgekeerde wereld. Eerst ads bekijken op waardeloze sites, om daarna als je rustig wilt internetten je BATs in te zetten voor advrij browsen?(het is maar een idee, maar ik snap niet zo goed wat je nou later met die BATs moet).
In plaats van 15 euro per maand te betalen om online de krant te lezen, kan je betalen in bats (lijkt me gemakkelijk ook, moet je geen domicilie etc. doen).
Stel dat er een soort wallet is ingebouwd in je browser, lijkt me gemakkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 10-06-2017 16:26 ]
Stel, als, misschien, ooit...kristof1234 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:25:
[...]
Stel dat er een soort wallet is ingebouwd in je browser, lijkt me gemakkelijk.
Dat werkt dus alleen goed/vlekkeloos als BAT een vaste waarde heeft en niet volatile zal zijn. Je wil toch als krant niet op de eerste van de maand 10K BAT binnenkrijgen en 3 uur later dondert de koers met 30% omlaag? Daar gaat je businessmodel; je pand en werknemers betaal je (vooralsnog) ook niet in BAT.
Is dat nu niet met alle coins het geval? Inclusief Bitcoin. Het gaat hier om de potentie. Die zie ik wel.MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:30:
[...]
Stel, als, misschien, ooit...
Dat werkt dus alleen goed/vlekkeloos als BAT een vaste waarde heeft en niet volatile zal zijn. Je wil toch als krant niet op de eerste van de maand 10K BAT binnenkrijgen en 3 uur later dondert de koers met 30% omlaag? Daar gaat je businessmodel; je pand en werknemers betaal je (vooralsnog) ook niet in BAT.
Al met al blijft alles speculatie maar ik vind BAT dus wel erg veel speculeren.Fevzi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:36:
[...]
Is dat nu niet met alle coins het geval? Inclusief Bitcoin. Het gaat hier om de potentie. Die zie ik wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om