[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
xminator schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp dan ook niet waarom mensen via litebit blijven kopen. Altijd weer hetzelfde gezeik daar.
ik vind het overzichtje van alle coins op de frontpage handig. Vandaar dat ik regelmatig kijk.
Valt mij op dat ze wel altijd onderhoud hebben als de coins droppen... nooit wanneer ze stijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:32

Boy

www.byoscoop.nl

Rannasha schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Nee, wat jij beschrijft zijn opties.

Long gaan in een paar, bijvoorbeeld BTC/EUR, betekent dat je EUR gebruikt om BTC te kopen. Short gaan andersom, je verkoopt BTC voor EUR.

Als je dit met leverage doet, dan leen je de benodigde valuta. Met een leverage long, leen je EUR om zo BTC te kopen. Op een later moment verkoop je de BTC weer en betaal je de geleende EUR terug (+rente). Omgekeerd met een short.
Oops, ik dacht altijd dat long en short afgekorte term was voor longterm en shortterm, zo van 'ik ga long hierin' ik ga een paar jaar holden.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Denk dat de slimme koppen daar anticiperen op dat het dal voorbij is en nu zelf inslaan. Vervolgens een tijdje niks te koop aan bieden en bij goede stijgingen alles weer open zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
[...]

Long gaan in een paar, bijvoorbeeld BTC/EUR, betekent dat je EUR gebruikt om BTC te kopen. Short gaan andersom, je verkoopt BTC voor EUR.

Als je dit met leverage doet, dan leen je de benodigde valuta. Met een leverage long, leen je EUR om zo BTC te kopen. Op een later moment verkoop je de BTC weer en betaal je de geleende EUR terug (+rente). Omgekeerd met een short.
Ahh dan dacht ik alweer een stukje ingewikkelder. Het stond me nog vaag bij uit mijn studie, beleggen was een minor. Eigenlijk komt margin trading en handelen in opties dan toch op hetzelfde neer? In beide gevallen betaal je fees. Bij opties leen je alleen geen geld, denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Het is echt ongelofelijk hoe de massa mee gaat in de waan van de dag. Twee weken geleden horen we nog dat Cryptocurrencies geweldig zijn en de toekomst op beginnen staat. Twee weken later, vandaag, heeft iedereen het wel weer gezien en is het voor nu 3x niks.

https://slimbeleggen.com/...bel-ieder-moment-barsten/

We weten dat de groei de afgelopen tijd enorm is geweest en de ICO's behoorlijk wat roet in het eten gooien met betrekking tot een gezonde groei van de Blockchain-markt, maar zo een uitspraak is wel erg makkelijk gedaan. Wanneer de markt zich langzaam begint te herstellen is iedereen de uitspraak van deze meneer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

GrazendeKoe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Ik ben benieuwd naar jouw berekening. Zou je die kunnen posten? Ik kon desbetreffende post op de vroege ochtend niet terug vinden.
Ryan1981 in "Cryptocurrencies - handel & koers #3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54
GrazendeKoe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Ahh dan dacht ik alweer een stukje ingewikkelder. Het stond me nog vaag bij uit mijn studie, beleggen was een minor. Eigenlijk komt margin trading en handelen in opties dan toch op hetzelfde neer? In beide gevallen betaal je fees. Bij opties leen je alleen geen geld, denk ik?
Margin trading en optiehandel zijn twee totaal andere concepten. Omdat je in beide gevallen fees betaalt, maakt nog niet dat beide op hetzelfde neer komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitboy
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-08-2020
keest12 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:10:
Het is echt ongelofelijk hoe de massa mee gaat in de waan van de dag. Twee weken geleden horen we nog dat Cryptocurrencies geweldig zijn en de toekomst op beginnen staat. Twee weken later, vandaag, heeft iedereen het wel weer gezien en is het voor nu 3x niks.

We weten dat de groei de afgelopen tijd enorm is geweest en de ICO's behoorlijk wat roet in het eten gooien met betrekking tot een gezonde groei van de Blockchain-markt, maar zo een uitspraak is wel erg makkelijk gedaan. Wanneer de markt zich langzaam begint te herstellen is iedereen de uitspraak van deze meneer vergeten.
Als men het over bubbels heeft moet ik altijd denken aan dit plaatje. Op reddit gepost met de titel; Worst. Bubble. Ever.:

https://i.redd.it/7iy3vomn3g5z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:42
keest12 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:10:

wat deze man zegt vindt ik niet geheel onrealistisch, het is toch ook bizar hoe sommige munten zo bizar gestegen zijn kijk naar waar Ethereum stond begin dit jaar.... dat kan je toch moeilijk gezond noemen?
kijk naar sommige ICO's shitload met geld ophalen zonder dat ze ook maar een product of dienst klaar hebben bij start van trading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
ica1984 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:36:
[...]

wat deze man zegt vindt ik niet geheel onrealistisch, het is toch ook bizar hoe sommige munten zo bizar gestegen zijn kijk naar waar Ethereum stond begin dit jaar.... dat kan je toch moeilijk gezond noemen?
kijk naar sommige ICO's shitload met geld ophalen zonder dat ze ook maar een product of dienst klaar hebben bij start van trading...
Maar ondertussen geeft Slim Beleggen op wekelijkse basis nog wel kooptips voor crypto's... Het is sowieso een aandachtsite, de beleggers met meer interesse slaan deze site over. Mocht 'de bubbel' binnen nu en niet al te lange tijd klappen, staan zij mooi vooraan ''Zie je wel!''.

Indien andere - betrouwbare - blogs/sites/video's/wat dan ook meer van dit soort informatie gaan delen, pas dan wordt het interessant om de marktstemming goed in de gaten te houden en eventueel een aantal zaken te gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentagz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09-2021
Is www.goedkoopstebitcoin.nl te vertrouwen voor de bitcoin prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Orangelights23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Maar ondertussen geeft Slim Beleggen op wekelijkse basis nog wel kooptips voor crypto's... Het is sowieso een aandachtsite, de beleggers met meer interesse slaan deze site over. Mocht 'de bubbel' binnen nu en niet al te lange tijd klappen, staan zij mooi vooraan ''Zie je wel!''.

Indien andere - betrouwbare - blogs/sites/video's/wat dan ook meer van dit soort informatie gaan delen, pas dan wordt het interessant om de marktstemming goed in de gaten te houden en eventueel een aantal zaken te gaan verkopen.
Welke sites hou jij nog meer in de gaten voor relevante en snelle nieuwsgeving betreffende Crypto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je koopt niet via die site he, ze sturen je alleen door naar een andere site. De site staat volgens mij goed bekend.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:11:
[...]

XRP en het bedrijf Ripple zijn 2 verschillende dingen. Zoek eens op Ripple in dit topic. Staan een aantal erg goede posts over. Lees die eens en bedenk je dan of je nog in XRP wil stappen. Hint: XRP heeft zo goed als niets te maken met die banken.
Volgens mij weet jij niet waar je het over hebt. XRP heeft juist WEL veel te maken met de banken icm met RIpple. Ja, banken hoeven het niet te gebruiken maar bij een bank draait alles om geld. Letterlijk... Maar als banken XRP gebruiken dan is het niet alleen kosten verlagend maar ook nog is rete snel.

Als een bank XRP gebruikt scheelt dat 60% aan kosten ipv 30%. Wat denk jij wat een bank gaat doen en wat steeds meer banken gaan doen..

Echt mensen die hier XRP en Ripple als 2 los staande zaken zien, snappen het concept niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Volgens mij weet jij niet waar je het over hebt. XRP heeft juist WEL veel te maken met de banken icm met RIpple. Ja, banken hoeven het niet te gebruiken maar bij een bank draait alles om geld. Letterlijk... Maar als banken XRP gebruiken dan is het niet alleen kosten verlagend maar ook nog is rete snel.

Als een bank XRP gebruikt scheelt dat 60% aan kosten ipv 30%. Wat denk jij wat een bank gaat doen en wat steeds meer banken gaan doen..

Echt mensen die hier XRP en Ripple als 2 los staande zaken zien, snappen het concept niet..
Wordt steeds lastiger wie nou te geloven. 8)7

Ik kom op internet veel ervaren investeerders tegen die enthousiast zijn over XRP, met ook zeker hoge verwachtingen van de prijsstijging van de coin. Dat zal zeker niet zonder reden zijn, maar aan de andere kant zijn hier ook gerespecteerde forum leden die dan weer de andere kant van het verhaal vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
ReynaertS schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:03:
[...]

Haha ik ben inderdaad van gedachte veranderd, bedankt hiervoor.
Kan je me misschien ook meer informatie geven over wallets? Ik heb bijvoorbeeld een account aangemaakt op Litebit maar dan heb ik per definitie nog geen Wallet neem ik aan toch?
Excuses voor mijn onduidelijkheid ben nog vrij nieuw hier :P
Sorry maar hier ben jij niet slim bezig. Als je wilt investeren moet je zelf onderzoek gaan doen. Niet op advies je laten inlepelen met iemand anders zijn mening. Natuurlijk kan het helpen bij je beslissing maar baseer deze op je eigen onderzoek. Daar begint het allemaal mee. Als je even google had gebruikt en had gezocht op recente berichten over het product dan had je ook jou eigen inbreng kunnen laten mee wegen. Het slechtste advies is als iemand hier op internet iets roept omdat voor waarheid aan te nemen.

Hoe paradoxaal ook.. ook mijn input moet je met een korreltje zout nemen. Het zou je hoogstens moeten beinvloeden om je eigen afweging te maken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• innerchild
keest12 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Wordt steeds lastiger wie nou te geloven. 8)7

Ik kom op internet veel ervaren investeerders tegen die enthousiast zijn over XRP, met ook zeker hoge verwachtingen van de prijsstijging van de coin. Dat zal zeker niet zonder reden zijn, maar aan de andere kant zijn hier ook gerespecteerde forum leden die dan weer de andere kant van het verhaal vertellen.
Je moet jezelf geloven door onderzoek te doen. Neem een uur en ga zoeken op internet naar bronnen. Lees alles ook negatieve berichten en laat je in over het product. Zie wat er geschreven wordt en volg jou eigen weg. Echt fout om een bericht voor waarheid aan te nemen. De waarheid ligt op meerdere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Kan zo'n Flashcrash als afgelopen woensdag ook bij Kraken plaatsvinden? Zo ja, dan zou je er ook van kunnen profiteren, toch? Buitenkansje, misschien...

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Banken gaan echt niet XRP kopen van particulieren op exchanges. Als ze dat gaan doen stijgt de vraag zodanig dat de prijs van nu 20 cent per XRP wel iets meer stijgt dan naar 26 cent (30%). Oftewel bij gebruik van XRP zijn ze duurder uit. Een andere mogelijkheid zou zijn dat ze inkopen bij Ripple die nog zo'n 80 miljard aan XRP heeft. Dat betekend dat de hoeveelheid die beschikbaar komt op de open markt meer wordt en de waarde daalt. Tevens zorgt dit dus voor geen enkele toename in vraag omdat die door Ripple voorzien wordt (enige die dus iets verdiend is Ripple).

Daarnaast hebben banken maar heel weinig Ripple nodig om het systeem te laten werken. "Issuing gateways do not need to accumulate or exchange XRP. They must only hold a small balance of XRP to send transactions through the network. The XRP equivalent of $10 USD should be enough for at least one year of transaction costs for a busy gateway" bron ripple website https://ripple.com/build/gateway-guide/

Tevens hier een goed onderbouwd artikel over waarom de waarde van XRP niet veel meer zal stijgen (wat ook tevens de bedoeling is als stabiel betaalmiddel) http://www.coindesk.com/c...sition-ripples-xrp-token/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Mirved schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Banken gaan echt niet XRP kopen van particulieren op exchanges. Als ze dat gaan doen stijgt de vraag zodanig dat de prijs van nu 20 cent per XRP wel iets meer stijgt dan naar 26 cent (30%). Oftewel bij gebruik van XRP zijn ze duurder uit. Een andere mogelijkheid zou zijn dat ze inkopen bij Ripple die nog zo'n 80 miljard aan XRP heeft. Dat betekend dat de hoeveelheid die beschikbaar komt op de open markt meer wordt en de waarde daalt. Tevens zorgt dit dus voor geen enkele toename in vraag omdat die door Ripple voorzien wordt (enige die dus iets verdiend is Ripple).

Daarnaast hebben banken maar heel weinig Ripple nodig om het systeem te laten werken. "Issuing gateways do not need to accumulate or exchange XRP. They must only hold a small balance of XRP to send transactions through the network. The XRP equivalent of $10 USD should be enough for at least one year of transaction costs for a busy gateway" bron ripple website https://ripple.com/build/gateway-guide/

Tevens hier een goed onderbouwd artikel over waarom de waarde van XRP niet veel meer zal stijgen (wat ook tevens de bedoeling is als stabiel betaalmiddel) http://www.coindesk.com/c...sition-ripples-xrp-token/
Dit heb ik ook allemaal tot mij laten komen de afgelopen weken. Echter het feit dat er niet zoveel xrp nodig is, is niet gekoppeld aan de prijs van XRP. XRP is geen coin..Het staat voor de technology. Iedere bank die wel Ripple maar geen XRP gebruikt lijkt mij zeer onlogisch.

Maar ik snap je punt. Lijkt wel dejavu met bitcoin toendertijd.. Veel zelfde posts over waarom bitcoin nooit zou stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

hansdegit schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:03:
Kan zo'n Flashcrash als afgelopen woensdag ook bij Kraken plaatsvinden? Zo ja, dan zou je er ook van kunnen profiteren, toch? Buitenkansje, misschien...
In theorie kan het op elke exchange gebeuren, maar nu iedereen weet dat het kan gebeuren, hebben denk ik veel mensen daar maatregelen tegen genomen. Dus als er al zoiets gebeurd, zal de prijs een heel stuk minder ver zakken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
hansdegit schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:03:
Was een aantal weken terug al op kraken gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00
Als je ziet hoeveel Ether's er momenteel te koop zijn bij Litebit (ja, issie weer), die hadden vanmorgen een voorraad van 300 stuks, terwijl hij nu op 1700 stuks staat. Kan natuurlijk zijn dat ze veel hebben ingekocht, maar ook dat mensen daar een hoop ether's hebben verkocht.

Zijn deze getallen een richtpunt/verklaring wat er met de koers gebeurd?

*ja, het is een klein deel van de totale hoeveelheid munten

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Dit heb ik ook allemaal tot mij laten komen de afgelopen weken. Echter het feit dat er niet zoveel xrp nodig is, is niet gekoppeld aan de prijs van XRP. XRP is geen coin..Het staat voor de technology. Iedere bank die wel Ripple maar geen XRP gebruikt lijkt mij zeer onlogisch.

Maar ik snap je punt. Lijkt wel dejavu met bitcoin toendertijd.. Veel zelfde posts over waarom bitcoin nooit zou stijgen...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
maomanna schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:57:
Als je ziet hoeveel Ether's er momenteel te koop zijn bij Litebit (ja, issie weer), die hadden vanmorgen een voorraad van 300 stuks, terwijl hij nu op 1700 stuks staat. Kan natuurlijk zijn dat ze veel hebben ingekocht, maar ook dat mensen daar een hoop ether's hebben verkocht.

Zijn deze getallen een richtpunt/verklaring wat er met de koers gebeurd?

*ja, het is een klein deel van de totale hoeveelheid munten
Denk dat ze zelf flink hebben ingekocht bij de dip van vanochtend. Kan me namelijk niet voorstellen dat mensen hun Ether voorraad dumpen bij Litebit met hun bizarre prijzen. Je wordt gefletst waar je bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00
klopt, hoge aankoop, lage verkoop.
Beetje het GWK idee :)

Voor snel handelen wel makkelijk.
een deposit naar Kraken oid duurt een stuk langer en heb je de dip al gemist.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Waarom onlogisch? Banken werken met Euro's en Dollars, niet met XRP. Op het Ripple netwerk zullen ze Euro- en Dollar-IOU's ("tokens") aan elkaar versturen. XRP is niet veel meer dan een mechanisme om te voorkomen dat een partij onbeperkt het netwerk kan spammen met transacties, omdat er in iedere transactie wat XRP gebruikt moeten worden. Maar die hoeveelheid is zeer klein en Ripple heeft zelf al eens aangegeven dat een drukke Ripple-gateway met $10 aan XRP voldoende heeft om een jaar lang te kunnen opereren. Daarnaast hebben ze zelf ook al aangegeven dat banken / financiele instellingen in de toekomst direct Euro- of Dollar-tokens zouden kunnen gebruiken als transactie-fee.

Bovendien hebben bedrijven een optie om de Ripple technologie in licentie te nemen en een eigen versie van het netwerk op te zetten dat volledig los staat van het publieke Ripple-netwerk. XRP, wat een valuta is op het publieke netwerk, heeft dan ook geen betekenis op zo'n prive-netwerk. En mocht Ripple ooit SWIFT gaan vervangen, denk je dan dat dit met het publieke Ripple-netwerk, waar iedereen ongefilterd bij kan, gaat gebeuren of zullen de banken onderling een eigen prive-netwerk opzetten op basis van de Ripple-technologie? Ik weet wel welke optie ik waarschijnlijker acht.

Je moet niet de fout maken om XRP als een soort "aandeel Ripple" te zien. Dat is het niet. Dat is het nooit geweest. En dat zal het nooit worden. Als XRP een aandeel Ripple was, dan zou het interessant zijn om te kopen. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Rannasha schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:11:
[...]

Waarom onlogisch? Banken werken met Euro's en Dollars, niet met XRP. Op het Ripple netwerk zullen ze Euro- en Dollar-IOU's ("tokens") aan elkaar versturen. XRP is niet veel meer dan een mechanisme om te voorkomen dat een partij onbeperkt het netwerk kan spammen met transacties, omdat er in iedere transactie wat XRP gebruikt moeten worden. Maar die hoeveelheid is zeer klein en Ripple heeft zelf al eens aangegeven dat een drukke Ripple-gateway met $10 aan XRP voldoende heeft om een jaar lang te kunnen opereren. Daarnaast hebben ze zelf ook al aangegeven dat banken / financiele instellingen in de toekomst direct Euro- of Dollar-tokens zouden kunnen gebruiken als transactie-fee.

Bovendien hebben bedrijven een optie om de Ripple technologie in licentie te nemen en een eigen versie van het netwerk op te zetten dat volledig los staat van het publieke Ripple-netwerk. XRP, wat een valuta is op het publieke netwerk, heeft dan ook geen betekenis op zo'n prive-netwerk. En mocht Ripple ooit SWIFT gaan vervangen, denk je dan dat dit met het publieke Ripple-netwerk, waar iedereen ongefilterd bij kan, gaat gebeuren of zullen de banken onderling een eigen prive-netwerk opzetten op basis van de Ripple-technologie? Ik weet wel welke optie ik waarschijnlijker acht.

Je moet niet de fout maken om XRP als een soort "aandeel Ripple" te zien. Dat is het niet. Dat is het nooit geweest. En dat zal het nooit worden. Als XRP een aandeel Ripple was, dan zou het interessant zijn om te kopen. Maar helaas.
XRP is niet veel meer dan een mechanisme om te voorkomen dat een partij onbeperkt het netwerk kan spammen met transacties, omdat er in iedere transactie wat XRP gebruikt moeten worden.
En toen stopte ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:32:
[...]

[...]

En toen stopte ik...
Oh ja, de rol van XRP als "bridge currency" in forex transacties. Die had ik niet genoemd. Maar goed, het idee dat financiele instellingen hun forex transacties op het Ripple netwerk gaan uitvoeren is absurd. De bestaande forex markt is gruwelijk efficient tot op het punt dat microseconden aan latency belangrijk worden en handelsbedrijven hun datacenters uitzoeken om fysiek zo dicht mogelijk bij de beurs te zitten (en indien mogelijk een straalverbinding op het dak installeren om nog een klein beetje sneller te zijn). De handelsvolumes die hier bij horen zijn enorm.

Dergelijke dingen ga je niet overzetten naar iets als Ripple. Hoewel de technologie op veel fronten grote voordelen biedt, zijn er ook gebieden waar de "traditionele" aanpak gewoon efficienter is. Ripple gaat worden toegepast op dingen waar het goed in is: Als efficient, semi-decentraal settlement netwerk. En voor die toepassing is een XRP met hoge valuatie totaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Rannasha schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Oh ja, de rol van XRP als "bridge currency" in forex transacties. Die had ik niet genoemd. Maar goed, het idee dat financiele instellingen hun forex transacties op het Ripple netwerk gaan uitvoeren is absurd. De bestaande forex markt is gruwelijk efficient tot op het punt dat microseconden aan latency belangrijk worden en handelsbedrijven hun datacenters uitzoeken om fysiek zo dicht mogelijk bij de beurs te zitten (en indien mogelijk een straalverbinding op het dak installeren om nog een klein beetje sneller te zijn). De handelsvolumes die hier bij horen zijn enorm.

Dergelijke dingen ga je niet overzetten naar iets als Ripple. Hoewel de technologie op veel fronten grote voordelen biedt, zijn er ook gebieden waar de "traditionele" aanpak gewoon efficienter is. Ripple gaat worden toegepast op dingen waar het goed in is: Als efficient, semi-decentraal settlement netwerk. En voor die toepassing is een XRP met hoge valuatie totaal niet nodig.
Banken kunnen zelf bepalen wat en hoe ze ripple kunnen gebruiken. Echter met het gebruik van XRP verloopt een transactie niet alleen sneller maar ook stukken goedkoper per transactie. Niet alleen de gebruikelijke valuta kan over ripple heen verplaatst worden, maar ook alle coins inclusief bitcoin. Dus de bestaande infrastructuur kan gewoon blijven bestaan naast ripple.

Denk nu even logisch na. Als een bank gebruik gaat maken van ripple en door XRP ook nog is de kosten kan verlagen naar 60% per transactie, wat denk je wat een bank gaat doen ? Denk je niet dat een bank die ripple implementeert hier niet over nagedacht heeft ? XRP bied ook nog eens voordelen dat alles op voorhand al bekend is mbt het gehele traject qua betalingsverkeer. Niet alleen is het snel en efficiënt, maar het sluit ook nog eens andere partijen uit waar de bank geld aan moet betalen.

XRP is het bloed wat loopt door de aderen van ripple. De optie om alles te gebruiken geeft alleen maar aan dat ze juist geloven in hun product. Welke bank gaat nu ripple gebruiken en XRP niet als het alleen maar voordelen oplevert ?? Tijd en geld wat bespaard wordt.

En natuurlijk is het goed om met beide voeten op de grond te blijven en altijd je zelf de vraag stellen wat is het is het en wat doet het.

Het probleem met dit producte icm Ripple is gewoon het feit dat hier een aantal factoren anders zijn dan bij de meesten coin producten. Ik noem maar wat... Het centraliseren van de currency of het feit dat we nu te maken hebben met specifieke tak van een bedrijven sector. Deze software is gericht op banken en veranderingen bij banken, specifiek grote veranderingen, gaan gewoon een stuk langzamer.

Dit product ziet er uit als een long time investment. Je koopt je goedkoop in momenteel en het product is geweldig met support uit zowel de bankwereld als mede van Google en Microsoft oa. WIl je investeren dan is dit toch echt wel een product die je niet mag missen in je portfolio. Maar dat is mijn bescheiden mening die ik zelf heb gemaakt na onderzoek.

Ook interessant :

https://files.acrobat.com...40-4ea5-95f0-9237f2cceb13

[ Voor 14% gewijzigd door innerchild op 26-06-2017 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:52:
[...]
Banken kunnen zelf bepalen wat en hoe ze ripple kunnen gebruiken. Echter met het gebruik van XRP verloopt een transactie niet alleen sneller maar ook stukken goedkoper per transactie. Niet alleen de gebruikelijke valuta kan over ripple heen verplaatst worden, maar ook alle coins inclusief bitcoin. Dus de bestaande infrastructuur kan gewoon blijven bestaan naast ripple.
XRP en Ripple zijn niet hetzelfde. Alles wat je hier boven beschrijft kan perfect zonder ook maar een enkele XRP te gebruiken.
Denk nu even logisch na.
Dat gaat lastig worden, ik ben nooit verder gekomen dan een Master-diploma in de logica.
Als een bank gebruik gaat maken van ripple en door XRP ook nog is de kosten kan verlagen naar 60% per transactie, wat denk je wat een bank gaat doen ?
Ripple gebruiken. Niet per se XRP. En als ze wel XRP gebruiken, dan behoorlijk weinig, want zoals ik al zei zijn de transactiekosten in XRP zeer laag op het Ripple-netwerk, dus een bank heeft weinig XRP nodig om alle transacties uit te voeren. En als ze de technologie in licentie nemen en samen met hun partners een eigen netwerk opzetten, dat exact hetzelfde werkt, dan zijn er geen enkele transactiekosten. 0% is beter dan 60%, toch?
XRP bied ook nog eens voordelen dat alles op voorhand al bekend is mbt het gehele traject qua betalingsverkeer. Niet alleen is het snel en efficiënt, maar het sluit ook nog eens andere partijen uit waar de bank geld aan moet betalen.
Again, Ripple, niet XRP.
XRP is het bloed wat loopt door de aderen van ripple. De optie om alles te gebruiken geeft alleen maar aan dat ze juist geloven in hun product. Welke bank gaat nu ripple gebruiken en XRP niet als het alleen maar voordelen oplevert ?? Tijd en geld wat bespaard wordt.
Noem dan eens die voordelen die XRP oplevert die je niet hebt als je Ripple gebruikt zonder XRP?
En natuurlijk is het goed om met beide voeten op de grond te blijven en altijd je zelf de vraag stellen wat is het is het en wat doet het.
Juist.

Dit is een interessant artikel over de rol en waardepropositie van XRP binnen het Ripple-netwerk, hoewel het niet heel erg diep ingaat op banken die hun eigen, niet-publieke Ripple-netwerk kunnen opzetten of het direct gebruiken van fiat-IOUs als transactie-fee. De belangrijkste conclusie is:
However, because of the high flexibility and value propositions of the IOUs on the Ripple network, they are XRP's main competitor in its home court. While XRPs are still needed to pay the network fees, most of the remaining value prepositions can be seen as overstated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
- linkdrops worden niet gewaardeerd -

[ Voor 107% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Cloak coin? Meer dan 200% stijging in 1 week tijd. Bizar..

Iemand die kan uitleggen wat deze munt zo bijzonder maakt? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
P.C.Simonis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:08:

CLOAKCOIN
LiBerBits
CloakCoin is een goed doordachte cryptocurrency voor het mogelijk maken van versleutelde, onnavolgbare, anonieme gedecentraliseerde transacties met behulp van het Enigma betalingssysteem.

cloak coin kopenEnigma is een gedecentraliseerde versleutelde betalingssysteem die met behulp van het CloakCoin Shield (ECHD & RSA encryptie) mechanisme elke transacties hashed, versleuteld en tijdelijk uit de blokketen haalt om deze eerst te mixen met data van andere CloakCoin gebruikers alvorens de transactie in de blokketen vast te beitelen. CloakCoin gebruikers die meehelpen met het mixen en verbergen van de bron- en eindbestemmingen van Enigma transacties worden beloond via een Proof-of-Stake consensus algoritme. Hierdoor worden de Enigma transactiekosten (1,8 %) verdeeld over de stakers (Enigma Cloakers). Cloak coins konden in het begin ook worden gedolven voor het bieden van extra veiligheid in de opstart fase en de creatie van een goede genesis blok. CloakCoin is daardoor niet een pure PoW coin, maar begonnen als een zogenaamde dual PoW/PoS (Proof of Work, Proof of Stake) coin. Op dit moment werkt het als een pure PoW-coin met een jaarlijks rendement van 6 %.

Het idee is dat elke gebruiker uiteindelijk ook meehelpt bij het beveiligen en anoniem maken van het netwerk waardoor iedereen profiteert. De transactiekosten die je moet afgeven als gebruiker, verdien je weer terug wanneer je meedoet als een Enigma Cloaker. Dit is ook een uniek en bijzonder voordeel van Cloak coin, iedereen kan meedoen als een zogenaamde node de Engima Cloaker en daardoor profiteren. Bij vele andere anonieme crypto valuta’s zoals Dash en PIVX is dit proces in handen van de Master Nodes. Cloak coin werkt niet met Master Nodes en is een echte open source decentrale cryptocurrency met een beproefde technologie voor het verzekeren van ieders anonimiteit en ieders voorspoed. Hieronder zie je een afbeelding met een overzicht over hoe een cloak coin transactie verloopt:

cloackcoin

Cloak coin feiten op een rijtje.

Hoeveelheid cloak coin in omloop: 4.868 miljoen
PoW duur: 7 dagen
Algorithm: x13
No Pre-mine or IPO
PoW block reward: 496, PoS 6%
Mining stopt na 10080 blocks (7 dagen)
PoS minimum stake age: 3 hours, Max age unlimited
Block time: 60 seconds
ENIGMA: Fast, Private, Secure, Untraceable and Decentralized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
P.C.Simonis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:08:

geen idee.. iets met privacy. Dat roepen ze volgens mij allemaal maar ben net pas in de wereld van cryptocurrency gedoken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
innerchild schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Lees je ook hier even in. Geen zin om te copy pasten.. Sorry. Weet je exact waar XRP en Ripple voor staan. Het is niet mijn strijd om jou te overtuigen. Je kiest voor jezelf. Ik zie hier potentie in op de lange termijn.

https://files.acrobat.com...40-4ea5-95f0-9237f2cceb13
Ah, de "ik kan zelf geen argumenten formuleren, dus ik ga maar link-dumpen" respons. Enigszins teleurstellend, maar niet onverwacht.

Maar goed, het gelinkdumpte document bevat een lang, zeer matig geschreven betoog (de auteur is duidelijk geen expert op het gebied van het schrijven van complexe teksten in het Engels) met een auteur met enkel een Twitter-profiel als identiteit. Het voornaamste argument voor een hoge koers van XRP is wederom het gebruik van XRP als "bridge currency" in forex transacties. Waarbij voor het gemak wordt genegeerd hoe gruwelijke efficient de bestaande forex markt al is. Daarnaast zijn er al zeer bruikbare valuta die ingezet kunnen worden als bridge currency in forex-transacties. Bijvoorbeeld de Dollar en in mindere mate de Euro. In combinatie met het Ripple-netwerk kun je Dollar- en Euro-tokens gebruiken als je een forex-transactie op een niet-liquide paar wil faciliteren. Daar is wederom geen enkele XRP voor nodig.

Daarnaast bevat het document uiteraard het gebruikelijke bashen van op mining gebaseerde cryptocurrencies (BTC, ETH), waarbij even voor het gemak genegeerd wordt dat er cruciale verschillen zijn in doelgroep en toepassingsgebied tussen BTC en ETH aan de ene kant en Ripple aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
[...]

Dus als je short gaat, leen je simpel gezegd btc om fiat van te kopen? Daalt vervolgens inderdaad de koers van btc, is die btc minder fiat waard en hoef je dus minder fiat terug te geven waardoor je winst kan maken?

Wat nu als ik bij wijze van een vermogen heb van 500 euro. Ik besluit margin long te gaan op btc, maar dit gaat helemaal verkeerd. Ik verlies en dat verlies is groter dan 500 euro. Voor de rest heb ik niks aan vermogen. Wat gebeurt er? Geld zou er toch moeten komen neem ik aan?
Ik snap hoe je het berekend hebt. Maar gaat deze vlieger echt op? Met zo'n eenvoudige berekening?

Aangenomen dat alles uitgedrukt wordt in bitcoin, dan wordt het natuurlijk wel heel eenvoudig om te berekenen of een andere coin onder- of overgewaardeerd is?

[ Voor 18% gewijzigd door GrazendeKoe op 26-06-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
san.okk schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:23:
[...]

geen idee.. iets met privacy. Dat roepen ze volgens mij allemaal maar ben net pas in de wereld van cryptocurrency gedoken..
Had ik die dan maar gekocht ipv Stratis :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 19:49
P.C.Simonis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:43:
[...]

Had ik die dan maar gekocht ipv Stratis :'(
Ben je niet blij met je Stratis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:07
GrazendeKoe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:42:
[...]

Dus als je short gaat, leen je simpel gezegd btc om fiat van te kopen? Daalt vervolgens inderdaad de koers van btc, is die btc minder fiat waard en hoef je dus minder fiat terug te geven waardoor je winst kan maken?

Wat nu als ik bij wijze van een vermogen heb van 500 euro. Ik besluit margin long te gaan op btc, maar dit gaat helemaal verkeerd. Ik verlies en dat verlies is groter dan 500 euro. Voor de rest heb ik niks aan vermogen. Wat gebeurt er? Geld zou er toch moeten komen neem ik aan?
Klopt.

Rest staat uitgelegd in de TS: [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

GrazendeKoe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:42:
[...]

[...]

Ik snap hoe je het berekend hebt. Maar gaat deze vlieger echt op? Met zo'n eenvoudige berekening?

Aangenomen dat alles uitgedrukt wordt in bitcoin, dan wordt het natuurlijk wel heel eenvoudig om te berekenen of een andere coin onder- of overgewaardeerd is?
Als ik me niet vergis geven verschillende mensen een antwoord op mijn post waarin ze aangeven het niet per se zo zwart wit is als wat ik schets en dat de factor tijd een grote rol speelt. Als iemand in een keer tegen elke prijs XRP gaat kopen (en dus op de korte termijn een schaarste veroorzaakt (tenzei de banken hun voorraad gaan inzetten om te compenseren)), dan zal de prijs wel degelijk omhoog kunnen gaan zonder dat de marketcap berijkt wordt die normaalgesproken nodig is. Of dit een realistisch scenario is, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Wanneer wordt ons geduld nou eindelijk eens beloond.. We zitten weer in een diepe duik en telkens zakken m'n coins steeds verder weg in waarde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
keest12 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:12:
Wanneer wordt ons geduld nou eindelijk eens beloond.. We zitten weer in een diepe duik en telkens zakken m'n coins steeds verder weg in waarde. :/
Ik vrees dat deze daling nog wel even doorzet. Op het moment hoor je enkel negatieve geluiden uit de cryptomarkt, niet echt positieve. Misschien nadat duidelijk is wat er gaat gebeuren met bitcoin men weer wat optimistischer wordt. Nu ik dit type vraag ik me zelf af waarom ik het geld er niet uittrek. Mja, had mezelf beloofd het een aantal jaren te laten zitten, dus dat doen we dan maar.

De afgelopen 2 weken is hier al 8k dollar verdampt, waarvan 3k vandaag.. :( :O

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 26-06-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
GrazendeKoe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:15:
[...]

Ik vrees dat deze daling nog wel even doorzet. Op het moment hoor je enkel negatieve geluiden uit de cryptomarkt, niet echt positieve. Misschien nadat duidelijk is wat er gaat gebeuren met bitcoin men weer wat optimistischer wordt. Nu ik dit type vraag ik me zelf af waarom ik het geld er niet uittrek. Mja, had mezelf beloofd het een aantal jaren te laten zitten, dus dat doen we dan maar.

De afgelopen 2 weken is hier al 8k dollar verdampt.. :(
Exact mijn insteek. Ik ga het er toch nog lang niet vanaf halen, dus zo een diep dal moet eigenlijk niet uitmaken. Toch is het pijnlijk om te zien en zou je liever je geld op een gunstig moment eruit trekken om vervolgens lager meer coins ervoor in de plaats terug te kopen. Helaas backfiren die moves van mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe lang hebben jullie die coins al in je bezit? Voor de hype of is het allemaal van de laatst paar weken? BTC en ETH hebben ook jaren gedaan om op deze hoogte te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Stoffa schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Ben je niet blij met je Stratis dan?
Momenteel niet.. Eerste batch gekocht op 3 euro, vanmorgen nog wat bijgekocht op 6, gaat ie nog verder zakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Meessen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:40:
Ben ik blij dat ik vorige week ben ingestapt |:(
Ja dat is al helemaal kut. Zelf heb ik vanwege teveel hodl mentaliteit (en wellicht ook te veel valse hoop) ook als een deer in the headlights aangezien hoe al mn (papieren) winst verdampte. Snap niet dat ik niet heb verkocht, het was me overduidelijk dat de markt omlaag zou gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 12:09
XRP ben ik toevallig ook in ingestapt maar meer als "proef" omdat heel dit crypto gebeuren nog nieuw voor me is en ik de boot met Bitcoin gemist heb aangezien ik toen student was en het niet aandrufde |:( |:( wat is jullie gedachten over ETH op dit moment trouwens? ik twijfelde toen hij nog onder de 100 was (stom) maar er zit nu een rappe daling in door de flashcrash en het fake news. Ik ben bang dat als hij onder de 200 zakt dat mensen masaal gaan uistappen, ook de long term investors. of zien jullie dit anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Mooi om te zien dat HODL roepen wat minder makkelijk is als alles naar beneden gaat :P
ETH staat 10% hoger dan 3 weken geleden. Als je in januari wist dat het elke 3 weken 10% zou stijgen dan zou iedereen tekenen toch.

Als we door zouden gaan op afgelopen tempo zou iedereen hier bij Kerst een nieuw huis kunnen kopen zonder langs de bank te hoeven en waren er 100 ICO's geweest die ieder US$ 50.000.000 ophaalden... Dat was toch niet te verwachten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17

Secsytime

Automagisch

Rookert25 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:55:
Mooi om te zien dat HODL roepen wat minder makkelijk is als alles naar beneden gaat :P
ETH staat 10% hoger dan 3 weken geleden. Als je in januari wist dat het elke 3 weken 10% zou stijgen dan zou iedereen tekenen toch.

Als we door zouden gaan op afgelopen tempo zou iedereen hier bij Kerst een nieuw huis kunnen kopen zonder langs de bank te hoeven en waren er 100 ICO's geweest die ieder US$ 50.000.000 ophaalden... Dat was toch niet te verwachten. :)
En hoe denk je dat die ICO's aan liquide middelen komen? Dit systeem was zo gewoon niet houdbaar, de greed van mensen die in ICO's doorsloeg heeft het gewoon kapotgemaakt atm.

Denk dat het wel terug komt, we moeten deze ICO fase alleen even voorbij. Mensen moeten daar veel beter over na gaan denken, de impact en niet alleen hopen dat het meer $$$$$$ op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Zo, alles uitbetaalt met leuk rendement(had meer kunnen zijn, maar toch).

Stap wel weer in als die ICO-frenzy is overgewaaid en de boel is afgekoeld/gecrasht. No bag-holding for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:57:
[...]

En hoe denk je dat die ICO's aan liquide middelen komen? Dit systeem was zo gewoon niet houdbaar, de greed van mensen die in ICO's doorsloeg heeft het gewoon kapotgemaakt atm.

Denk dat het wel terug komt, we moeten deze ICO fase alleen even voorbij. Mensen moeten daar veel beter over na gaan denken, de impact en niet alleen hopen dat het meer $$$$$$ op gaat leveren.
Mensen ruiken geld dus ICO blabla, kassa zonder een produkt uit te brengen. Alleen een roadmap en white paper is voldoende.

Sommige doen het best goed neem bijvoorbeeld: NXT (ik noem hem opa). Deze brengt ARDR (vader) uit en volgende maand IGNIS (kind).Waarom nog 1 "child chain"?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Voor de mensen die langer meelopen... komt wat er nu gaande is vaak voor? Is dit een bubbel die knapt of een correctie? Als ik de charts bekijk wordt de boel een paar weken terug gezet. Lijkt me niet heel boeiend... hoewel heel Reddit up in arms is en de apocalypse uitroept :P

Ben zelf nog niet zolang geleden ingestapt met wat speelgeld dus vind het wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Gisteren waren er mensen die beweerden dat het niet meer goed zou komen als Ethereum zou zakken onder de 250 dollar. Nou, we zijn er nu :P

HODL en hopen dat het goed komt dan maar. Ik denk dat het ooit wel goed komt, maar het zou me niks verbazen als we nu de 'bubbel' voorbij zijn en dat de volgende bubbel maanden op zich laat wachten?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
yinx84 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:35:
Voor de mensen die langer meelopen... komt wat er nu gaande is vaak voor? Is dit een bubbel die knapt of een correctie? Als ik de charts bekijk wordt de boel een paar weken terug gezet. Lijkt me niet heel boeiend... hoewel heel Reddit up in arms is en de apocalypse uitroept :P

Ben zelf nog niet zolang geleden ingestapt met wat speelgeld dus vind het wel interessant!
Dit is wel een heftige hoor. Het verschil zit hem niet zozeer in de diepte van de drop, maar meer in dat er nauwelijks bounce back is. Het lijkt wel alsof crypto in zeer korte tijd van hot naar not is gegaan.

Maar hier is de catch: het was amper vorige week nog dat iedereen als een stel lemmings iedere scam-ICO benaderde met een "shut up and take my money"-aanpak. Met andere woorden: de waan van de dag regeert gewoon enorm. Zeker als holder, met geld dat je niet noodzakelijkerwijs nodig hebt zou ik nu dus gewoon blijven holden en wel zien verder.

Wel was t natuurlijk veel beter geweest om al veel eerder in deze crash te sellen. Iedereen kon dit zien aankomen namelijk. Maar nu de crash al zo ver is gevorderd zou ik vermijden nu nog te sellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShyDolphin
  • Laatst online: 22-12-2021
Stoffa schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:39:
[...]
Wel was t natuurlijk veel beter geweest om al veel eerder in deze crash te sellen. Iedereen kon dit zien aankomen namelijk. Maar nu de crash al zo ver is gevorderd zou ik vermijden nu nog te sellen eigenlijk.
Ik heb met meer geluk dan wijsheid voor t weekend 1/4e uitgecashed en de rest tijdelijk naar Fiat overgezet op ETH@261 Euro.. Ik dacht dat dom was maar heb achteraf gezien enorm mazzel gehad.. maar ik denk dat dit soort dingen eigenlijk niet te voorspellen zijn, en je kan alleen maar op je eigen onderbuik gevoel afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Meessen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:40:
Ben ik blij dat ik vorige week ben ingestapt |:(
Hier nog 1. Onder het mom van "laten we is kijken.."

Inmiddels een kwart zien verdampen (weliswaar maar -40 euro maar toch). Wel interessant om te zien of de weg omhoog gevonden gaat worden. Betreft in mijn geval Voxelus (soort VR marktplaats)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Dit is toch ook een mooi moment om op wat coins in te stappen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stoffa schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:25:
In mijn ogen zouden mensen er sowieso wat meer op uit mogen zijn informatie te delen (en te winnen) in discussies
Modbreak:^^ Dit dus. De discussie over de discussie is hier ontzettend offtopic, en ook linkdrops worden niet gewaardeerd. Als je geen zin hebt in een discussie, doe dan ook gewoon niet mee door hier überhaupt niet te posten.

Verder weer een hoop slowchat reacties die ik nu ga trashen.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2017 19:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

SharpEdgeOne schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:02:
Ik kijk nu wel even uit. Eerst de bestaande investering uit het rood, of nog een paar dagen wachten hoe diep het dal is. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
san.okk schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Hier nog 1. Onder het mom van "laten we is kijken.."

Inmiddels een kwart zien verdampen (weliswaar maar -40 euro maar toch). Wel interessant om te zien of de weg omhoog gevonden gaat worden. Betreft in mijn geval Voxelus (soort VR marktplaats)
Yup me2, 2100 euro geïnvesteerd toen de ETH plm 310 euro stond.. Nu wat dagen verder 500 euro zien verdampen terwijl ik ernaar zit te kijken en me afvraag waar ik nu goed aan doe. Omzetten naar euro's wachten tot het niet veel dieper kan dalen en weer instappen en hopen dat met de nieuwe inleg de huidige verdamping weer weggestreept kan worden, of inderdaad gewoon een jaar laten staan en maar "aanzien." Zo heb ik toen de BTC op 300 euro stonden ook voor 2000 euro ingekocht, maar toen daalde de BTC naar 200 euro, snel uitgestapt en mijn verlies gepakt.. Nu denk ik... had ik het maar laten staan.. Bijna vertienvoudigd... Tsja, keuzes keuzes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SharpEdgeOne schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:02:
Als de trend omhoog is dan is kopen bij een dip altijd wel een goed idee. Nu op dit moment is de trend omlaag en niemand die weet waar de bodem is. Het zou mij niets verbazen als we zo nog een tijdje doorgaan. Persoonlijk zou ik nu niet snel instappen maar het de komende dagen even aankijken. Als nu de bodem gevonden is zou instappen natuurlijk prima zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat dit nu de bodem is.
OcNewB schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:09:
[...]

Yup me2, 2100 euro geïnvesteerd toen de ETH plm 310 euro stond.. Nu wat dagen verder 500 euro zien verdampen terwijl ik ernaar zit te kijken en me afvraag waar ik nu goed aan doe. Omzetten naar euro's wachten tot het niet veel dieper kan dalen en weer instappen en hopen dat met de nieuwe inleg de huidige verdamping weer weggestreept kan worden, of inderdaad gewoon een jaar laten staan en maar "aanzien." Zo heb ik toen de BTC op 300 euro stonden ook voor 2000 euro ingekocht, maar toen daalde de BTC naar 200 euro, snel uitgestapt en mijn verlies gepakt.. Nu denk ik... had ik het maar laten staan.. Bijna vertienvoudigd... Tsja, keuzes keuzes..
Met een munt als ETH of BTC zou ik geen verlies pakken. De kans lijkt mij heel groot dat er straks weer een punt komt dat beide flink omhoog gaan. Verlies pakken met een of ander vaag muntje met een kleine marketcap snap ik wel. Met BTC verlies pakken zou ik nooit doen. Wacht 2 weken, 2 maanden of zelfs 2 jaar, de kans is erg groot dat je dan winst hebt. ETH is iets lastiger, maar ook daar verwacht ik niet dat de boel nu onder de 100 gaat komen en nooit meer boven de 300 uit zal komen. Geen idee hoelang het duurt, maar ik verwacht eigenlijk wel dat ETH weer eens op 400 komt te staan. Of ETH faalt compleet, maar die kans lijkt mij klein, of het gaat weer omhoog en gaat weer een keer een nieuwe ATH doen. Als ik nu op verlies zou staan met ETH zou ik persoonlijk lekker blijven zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Er zijn dit jaar al 65 ICO's geweest en hebben 522 miljoen opgehaald! 8)7

Easiest Path to Riches on the Web? An Initial Coin Offering

Instead, before they even have a working product, they are creating their own digital currencies and selling so-called coins on the web, sometimes raising tens of millions of dollars in a matter of minutes.

The pitch is that once the products are up and running, the currencies — with names like BAT, Mysterium and Siacoin — will be redeemable for services like data storage or anonymous internet access, and could appreciate in value in the meantime.

Known as initial coin offerings, this latest twist in online fund-raising has made it easier than ever for entrepreneurs to raise large sums of money without dealing with the hassles of regulators, investor protections or accountants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
GDAX heeft het de laatste dagen(weken) maar zwaar.

Ook vandaag weer is traden gestopt:
We are temporarily halting trading across all products and moving to post-only mode while we work to restore service to all customers.
Na de ETH crash veroorzaakt door een dumper, de vele klachten als gevolg(mi. onterecht) met hun reactie er op en het feit dat hun service er zeer vaak uit ligt, vraag ik mij af hoe lang dit nog goed gaat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:31:
GDAX heeft het de laatste dagen(weken) maar zwaar.

Ook vandaag weer is traden gestopt:

[...]

Na de ETH crash veroorzaakt door een dumper, de vele klachten als gevolg(mi. onterecht) met hun reactie er op en het feit dat hun service er zeer vaak uit ligt, vraag ik mij af hoe lang dit nog goed gaat.
GDAX valt niet zo snel om hoor. Dat is een product van Coinbase wat een van de meest gefinancierde en gereguleerde bedrijven in de crypto-wereld is.

Dat ze de huidige drukte niet aankunnen is teleurstellend, maar niet per se een probleem waar alleen zij last van hebben. Kraken en Poloniex zijn ook nauwelijks bruikbaar als het een beetje spannend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Zhou schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:27:
[...]

Mensen ruiken geld dus ICO blabla, kassa zonder een produkt uit te brengen. Alleen een roadmap en white paper is voldoende.

Sommige doen het best goed neem bijvoorbeeld: NXT (ik noem hem opa). Deze brengt ARDR (vader) uit en volgende maand IGNIS (kind).Waarom nog 1 "child chain"?
Volgens mij stopt de roadmap van nxt ergens in 2018. En dan gaat het verder op ardr en ignis. Ardor wordt ook wel nxt 2.0 genoemd. Het was voor mij dan ook een verrassing dat het is blijven bestaan. Ik denk dat nxt zoals meerdere op dit forum waarschijnlijk gedumpt zal worden net voor of na het uitkeren van de ignis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48

RvV

Heeft er iemand ervaring met het SEPA overboeken van/naar kraken wanneer de naam uit Tier1 niet overeen komt met de rekening? Op mijn bankpas staat mijn volledige voornaam (+achternaam). Die heb ik ook gebruikt voor Tier1. Ik heb bij iemand anders gekeken hoe mijn transacties te zien zijn op een rekeningoverzicht, en dat is met mijn initialen (+achternaam). Aangezien je de naam niet kun aanpassen bij Kraken, geen probleem of alles overhevelen naar een andere exchange?

[ Voor 3% gewijzigd door RvV op 26-06-2017 20:30 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Zjemm

...

Als ik bij kraken een open positie wil sluiten dan doet hij gewoon niets. Mijn open positie is al voorbij een stoploss maar niet automatisch gesloten met de ingestelde stop loss.

beetje gaar systeem daar bij kraken

[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 26-06-2017 20:38 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

RvV schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:26:
Heeft er iemand ervaring met het SEPA overboeken van/naar kraken wanneer de naam uit Tier1 niet overeen komt met de rekening? Op mijn bankpas staat mijn volledige voornaam (+achternaam). Die heb ik ook gebruikt voor Tier1. Ik heb bij iemand anders gekeken hoe mijn transacties te zien zijn op een rekeningoverzicht, en dat is met mijn initialen (+achternaam). Aangezien je de naam niet kun aanpassen bij Kraken, geen probleem of alles overhevelen naar een andere exchange?
Bij mij ook initialen vs. voornaam, geen probleem geweest want de volgende dag stond het er op. En ach, de achternaam klopt en de eerste letter van je voornaam komt ook overeen, dus dat zal voor hun wel voldoende duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Toch maar wat ETH gekocht, laat die omslag maar komen nu!

Onder de 150€ zal hij wel niet gaan, en zie het wel terug naar een 300-400 gaan tegen het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Kom net deze tegen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CK8Yo03vPvBHaP69DhZ97f71/thumb.jpg

Edit: fixed

[ Voor 166% gewijzigd door Executor16 op 26-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
You need to sign in to see this page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
_ferry_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Bij mij ook initialen vs. voornaam, geen probleem geweest want de volgende dag stond het er op. En ach, de achternaam klopt en de eerste letter van je voornaam komt ook overeen, dus dat zal voor hun wel voldoende duidelijk zijn.
Voor mij ook geen problem. Bankpasjes staan volgens mij altijd Initialen en achternaam op.
Sepa overschrijving was bij mij bij kraken zelfs dezelfde dag nog verwerkt en beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Niet heel gek, alle Nederlandse banken hebben al projecten op blockchain.

Let wel, dit gaat over de blockchain puur als techniek en niet over bitcoin. Dit past dan ook overigens niet in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dit is nou waarom die ICO gekte totaal nergens op slaat:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDQRL8fXsAEcVsU.jpg:large

https://eos.io/purchaseag...-%20June%2022,%202017.pdf

Ze dekken zich compleet in. Het slaat totaal nergens op.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 26-06-2017 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zit een livestream te kijken van een random dude die een beetje slap praat over de "crash van 2017" en hoe hij in 2014 2 ton USD heeft verloren en 3 jaar in een tent heeft geleefd. Enige wat hij eigenlijk zegt is: hodl, het komt weer goed. Verder een beetje zinloos gebrabbel over "crapcoins", "kansen" en "buy low".

Geen idee overigens wat zijn verdere achtergrond is. Zijn huis ziet er wel een beetje ghetto uit. :')

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:57:

[afbeelding]

Ze dekken zich compleet in.
Bizar inderdaad. Investeren in ICO's moet je ook op dit moment niet doen. Als de 'massa' in ICO's gaat investeren dan ga je daar echt geen korte termijn winst uit halen (waar veel mensen op uit zijn). Vorig jaar in ICO's investeren, dat was luceratief. Nu echt niet meer en zou de mensen hier ook waarschuwen om alleen te investeren als je echt achter de coin staat en niet als je alleen op een snelle waardestijging hoopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
"Zolang je niks uit laat betalen heb je geen verlies", zo las ik vandaag. Volgens mij zit daar wel een kern van waarheid in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik durf wel te stellen dat de race voor ICO's nu ook wel een beetje het probleem is. Of er moet een berg fiat ingepompt worden, of mensen gaan traden tussen coins wat alle prijzen weer beïnvloed.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

De hoge irrelevantie in dit topic met sterke daling/stijging is wel jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zo hey, Kraken was al slecht, maar de bereikbaarheid nu, poh. Hoe zijn de ervaringen bij andere exchanges op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10
yinx84 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:02:
"Zolang je niks uit laat betalen heb je geen verlies", zo las ik vandaag. Volgens mij zit daar wel een kern van waarheid in :P
Totdat je coin over een paar jaar niks meer waard is geworden. Ooit over NuShares, Terracoin of Devcoin gehoord? Ooit waren ze hip. Of EOS volgend jaar nog iets waard is, durf ik te betwijfelen.
Saturnus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Zo hey, Kraken was al slecht, maar de bereikbaarheid nu, poh. Hoe zijn de ervaringen bij andere exchanges op dit moment?
Bittrex was hier vanmiddag ook traag, maar orders komen wel doorheen. Soms alleen wel 15-30 seconden wachten totdat de pagina geladen was. Nu overigens prima.

[ Voor 31% gewijzigd door exelletor op 26-06-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Bittrex was gister echt bagger traag met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Coinbase is niet meer te gebruiken nu, althans hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
malinwa001 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:16:
Coinbase is niet meer te gebruiken nu, althans hier niet...
Hier ook niet, hij laad niks en er wordt maar geen geld in mijn EUR wallet bijgeschreven (vanaf mijn bankrekening) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Denk dat bij mij een kwart van de exchanges eruit liggen, traag zijn en/of problemen hebben. Kraken traag, GDAX hapert, Bitlish is uit, xBTCe zit een boek vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:57:

[afbeelding]

Ze dekken zich compleet in. Het slaat totaal nergens op.
Het is een win situatie. het wordt nog gekker, hoe meer mensen het investeren hoe duurder de token! :?

Bijvoorbeeld:
300Mio= 892.857 ETH = 2240 EOS = 1,50$ per token
500Mio= 1.488.095 ETH = 1340 EOS = 2,50$ per token
1000Mio = 2.976.190 ETH = 672EOS = 5$ per token

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zhou schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Het is een win situatie. het wordt nog gekker, hoe meer mensen het investeren hoe duurder de token! :?

Bijvoorbeeld:
300Mio= 892.857 ETH = 2240 EOS = 1,50$ per token
500Mio= 1.488.095 ETH = 1340 EOS = 2,50$ per token
1000Mio = 2.976.190 ETH = 672EOS = 5$ per token
Het wordt nog véél mooier!
7.9. EOS Tokens Will Become Non-Transferable. Buyer acknowledges and understands
that EOS Tokens will become non-transferrable within forty-eight (48) hours after the
end of the EOS Distribution Period. At this time, Buyer will no longer be able to map
a public key to Buyer’s account and Buyer will not be able to transfer EOS Tokens on
the Ethereum blockchain. Some cryptocurrency exchanges may on their own accord
enable EOS Tokens to continue trading, but the exchanges will be unable to accept new
deposits or authorize withdrawals of EOS Tokens.
Oftewel: binnen 48 uur ná uitgave zijn je coins waardeloos. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Het wordt nog véél mooier!

[...]

Oftewel: binnen 48 uur ná uitgave zijn je coins waardeloos. _O-
De profiteurs doen gewoon mee, o.a. Bitfinex.

We're proud to announce EOS trading will commence on Saturday, July 1st. Stay tuned for launch time.

Spannend.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Werkelijk elk platform ook dat met aandelen te maken heeft valt om bij grote momenten. Heb bij degiro, plus500, kraken en nog een aantal op bepaalde drukke momenten vertragingen meegemaakt sitewide of aandeel specifiek. Overstappen van platform biedt helaas geen verbetering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wat een boevenbende bij litebit :)
Nu alles giga dipt ligt opeens de site plat..

Gebeurd anders nooit bij ze.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Uit mijn analyses uit het verleden (maar dat is slechts 5 weken meelopen) volgt dat elke grote correctie/crash eindigt met een flinke dip/spike van BTC (in enkele minuten nog is 10% eraf). En ook echt alleen btc, de alts inclusief eth hebben die kracht niet.

Dus wachten tot btc een echte dip doet (zoals een sbd, doge, rads etc. in afgelopen uren -30% t/m -100% in 3 minuten) en dan instappen in de alts/btc lijkt mij.

En natuurlijk, alts dalen harder dan de btc, altijd. Dus met je nieuwe btc onmiddelijk solide alt coins aankopen. Dat is dubbel profiteren op weg naar boven, ook al groeit de alt maar iets tov de btc.

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 26-06-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:58:
Zit een livestream te kijken van een random dude die een beetje slap praat over de "crash van 2017" en hoe hij in 2014 2 ton USD heeft verloren en 3 jaar in een tent heeft geleefd. Enige wat hij eigenlijk zegt is: hodl, het komt weer goed. Verder een beetje zinloos gebrabbel over "crapcoins", "kansen" en "buy low".

Geen idee overigens wat zijn verdere achtergrond is. Zijn huis ziet er wel een beetje ghetto uit. :')
Haha dat is HighOnCoins, zat ook te kijken net. Heb het idee dat hij niet heel erg veel expertise heeft, maar hij gaat wel al een tijdje mee in de cryptomarkt. Wel mooi dat ie iedereen aanmoedigt om te HODL-en.

Ben overigens erg benieuwd waar we volgende week staan. Heb het idee dat we het dal wel hebben bereikt. Veel exchanges hebben ook ontzettend veel verkeer, omdat iedereen op dit moment op zoek is naar koopjes in de sale. Ik heb net ook maar weer wat Stratis bijgekocht. Nu geduld hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Malarky schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:54:
Uit mijn analyses uit het verleden (maar dat is slechts 5 weken meelopen) volgt dat elke grote correctie/crash eindigt met een flinke dip/spike van BTC (in enkele minuten nog is 10% eraf). En ook echt alleen btc, de alts inclusief eth hebben die kracht niet.

Dus wachten tot btc een echte dip doet (zoals een sbd, doge, xvg etc. in afgelopen uren -30%-50% in 3 minuten) en dan instappen in de alts/btc lijkt mij.

En natuurlijk, alts dalen harder dan de btc, altijd. Dus met je nieuwe btc onmiddelijk solide alt coins aankopen. Dat is dubbel profiteren op weg naar boven, ook al groeit de alt maar iets tov de btc.
BTC wordt nu op Bittrex verhandeld voor 2100 dollar, dat is al zo'n 400 dollar minder dan vanochtend.
Dus de dip is al behoorlijk bezig. En het einde is nog niet in zicht denk ik, maar het gaat geleidelijker als de altcoins ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Spannende nacht. Ik stop er zo mee, moet morgen vroeg weer uit bed. Nu Bij Kraken net onder 1990 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

MartyMcFly1955 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:01:
[...]

BTC wordt nu op Bittrex verhandeld voor 2100 dollar, dat is al zo'n 400 dollar minder dan vanochtend.
Dus de dip is al behoorlijk bezig. En het einde is nog niet in zicht denk ik, maar het gaat geleidelijker als de altcoins ja.
Dat is geen spike. Kijk vorige btc crashes, of xvg en rads vanavond, en doge vanmiddag. In 1-5 minuut 50% of zelfs 100% eraf. Dat is een dip. Dit is gestaag dalen.

In de theorie van het verleden is dit nog geen aankoopmoment, heb geen echte spike dip gezien nog bij btc. De beruchte vrijdag enkele weken geleden knalde de btc naar 1100 in slechts enkele minuten. Dat was ook gelijk het einde van de dip.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 26-06-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Malarky schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:13:
[...]

Dat is geen spike. Kijk vorige btc crashes, of xvg en rads vanavond, en doge vanmiddag. In 1-5 minuut 50% of zelfs 100% eraf. Dat is een dip. Dit is gestaag dalen.
Die spike dips op verge/waves/via, waar komen die vandaan? WIe doen dat? Georganiseerd door whales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Malarky schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:13:
[...]

In de theorie van het verleden is dit nog geen aankoopmoment, heb geen echte spike dip gezien nog bij btc. De beruchte vrijdag enkele weken geleden knalde de btc naar 1100 in slechts enkele minuten. Dat was ook gelijk het einde van de dip.
Zo'n beetje de hele top 100 aan coins staat 15-35% in de min over de afgelopen week. Is wellicht geen spike, maar wel een flinke klap van miljarden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 11:32
Ik heb toch de indruk als ik de grafieken van BTC en ETH zie dat er langzaam rond het huidige niveau steun gevonden wordt. Voor BTC rond de 2300 USD, ETH rond 220 USD nu. Al vind ik het wel altijd lastig de grafieken goed te analyseren. Volgens de Waves theorie zou het kunnen kloppen, als de koers nu terug stuitert...

Wel enorm frustrerend trouwens dat Coinbase het weer af laat weten nu. Juist terwijl ik nog wat EUR in m'n portefeuille had gelaten om in geval van crash bij te kunnen kopen :( Zodra de bodem écht bereikt lijkt te zijn wil ik die eigenlijk wel inzetten...

-edit- Ik ga al m'n geld maar eens van coinbase halen en er USD balance op Poloniex voor terug regelen :X Op deze manier valt er gewoon niet eerlijk te handelen met een complete outage zodra het een beetje spannend wordt.

-edit2- Coinbase eindelijk weer up en meteen ETH bij kunnen kopen. Ik geloof niet dat ETH nog dieper dan 200 USD zal zakken, dus nu hopen op een mooie opgaande rit... Zie de Poloniex koers nu ook hard omhoog schieten nu er weer gekocht kan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door tummeke393 op 26-06-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Het lijkt er weer op alsof het dieptepunt bereikt is, Ethereum is meteen 10% gestegen in de laatste 40 minuten. Het zal alleen wel weer een week duren voordat we op het oude punt zitten.

Alleen hoop ik echt dat de gekte een beetje uit de markt gaat, met de ICO's is het echt te triest voor woorden soms en dat komt de stabiliteit nou niet echt ten goede.

En als ik dit zie heb ik toch goed aan gedaan om een mining rig te kopen als onderpand ipv van cryptovaluta aan te schaffen :+. Kan ik lekker doorgaan met het huis warm stoken zonder mij zorgen te hoeven maken op een echte 'crash' (in het ergste geval zal ik ongeveer 50% van mijn inleg kwijtraken doordat de GPU's dan weinig meer waard zijn).
Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).