Ik ben een beetje een apart geval, dus ik zal een beetje backstory geven, alhoewel een beetje off-topic, het geeft inzicht in waarom ik het handelen op deze manier bekijk:
Ik heb geen huis, geen vast inkomen, ik leef uit mijn auto en backpack, en als ik ergens verblijf doe ik dat in ruil voor meehelpen met het huishouden of allerhande klusjes. Soms verblijf ik in communities waar geld überhaupt geen rol speelt.
Als ik met de auto een lange rit ga maken, zet ik het op Blablacar en dat betaalt voor mijn diesel, dus in dat opzicht maak ik nog wel gebruik van Euros. Benzinestations accepteren (helaas) nog geen crypto.
Soms koop ik eten, maar afhankelijk van het land waar ik ben ga ik ook wel dumpsterdiven, deels als een statement tegen food waste, maar ook omdat ik er enorm plezier aan beleef, het is als een loterij, niet wetende vantevoren wat ik ga vinden en wat ik ermee kan koken. Wanneer ik surplus heb (zoals
hier in Amsterdam) deel ik het met anderen.
Toen ik Bitcoin ontdekte, zag ik de potentie voor mezelf om op termijn niet meer afhankelijk te zijn van een (imho) omslachtig systeem gebaseerd op schuld, gedoe met geld wisselen (ik reis een hoop), en de ellende van bankrekeningen, waarbij je tegenwoordig de bank betaalt voor het uitlenen van je geld aan ze. Nog niet te spreken over het feit dat banken investeren in zaken waar ik niet achter sta, en met het stallen van mijn geld daar steun ik effectief hun beleid. Ik ben principieel en wil daar zo min mogelijk verantwoordelijk voor zijn.
In november 2013 heb ik mijn ICT-baan opgezegd en ben ik gaan reizen. Van die tijd tot april 2014 is er in totaal zo'n 4000 euro door mijn vingers gegaan, en iets van 10 BTC. Achteraf gezien had ik dat niet al te slim aangepakt, maar ik had niet voorzien dat BTC zo'n vlucht zou nemen. Na de MtGox crash dacht ik dat het ook nooit meer zo ver zou groeien en zag ik het meer als een gimmick. Ik ben daarna 1,5 jaar terug in de IT gegaan, maar vond daar geen voldoening meer in en het geld wat ik ermee heb kunnen sparen gaat in mijn droom.
Op dit moment heb ik zo'n 500 euro op mijn bankrekening en ongeveer 3000 euro in crypto, origineel een investering van 400 euro. Ik heb 10% daarvan op een exchange om een beetje te daytraden, de rest laat ik staan en is bedoeld als een appeltje voor de dorst om ooit een lap grond te kopen in een warm land en daar met een groep mensen een community op te bouwen, van het land te leven en wellness retreats aan te bieden op basis van vrijwillige donatie of participatie in de dagelijkse werkzaamheden.
Mijn inkomen is verder gebaseerd op seizoenswerk (bijv. druiven plukken in Frankrijk), en het aanbieden van Thaise massage op de stranden in Portugal tegen vrijwillige donatie.
Dat ik mijn crypto portfolio wil laten groeien is dus puur gebaseerd op mijn persoonlijke situatie. Het is een gok die ik neem, maar ik maak me er totaal geen zorgen over, omdat ik me ook prima kan redden zonder geld en inmiddels verscheidene skills heb geleerd waarmee ik me op elke plek op de wereld kan voorzien in eten en onderdak.
telenut schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:06:
Dat vraag ik me ook af :-)
Want om eerlijk te zijn. Vorige week voor het eerst echt iets gekocht met bitcoins. 2 pizza's (symbolisch eh

)
En heb er een uur mee bezig geweest ...
Volgende bestelling zal wel vlotter gaan. Maar het zal weer pizza moeten zijn. Want hoewel ik dacht dat je bij amazon.de ook met bitcoin kan betalen valt dit nogal tegen. Je moet eerst nog geschenkkaarten kopen die wel met bitcoin te betalen zijn, maar de diensten die ik nu gevonden heb sturen die op.... komaan zeg, moet toch direct digitaal kunnen?
Je kan rekeningen betalen via bitbill.eu, en bij elke toko online bestellen via all4btc.com. Specifiek voor Amazon is er ook purse.io.
[
Voor 10% gewijzigd door
AlBundy op 22-06-2017 17:21
]
***** Excellent cron job. Will run again.