[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:53
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:42:
[...]

De paniek van alle mensen is op zich wel te begrijpen. Ik schrok net ook even toen ik mijn blockfolio opende. Na jouw reactie heb ik de marketcap charts even bekeken: https://coinmarketcap.com/charts/. De groei is absurd inderdaad. Zelf ben ik in april ingestapt dus nu ik deze chart gezien heb word ik al wat geruster :p

Maar goed, komen steeds nog nieuwe mensen bij en die kennen de geschiedenis niet allemaal. HODL.

Aangezien de 'cryptobubbel' zo wordt vergeleken met de internetbubbel. Heeft iemand toevallig een chart verloop van de totale marktwaarde van de internetbedrijven toentertijd van '95 tot 2000 (tot de crash). Dat lijkt me best interessant om te zien.
Ik zit mobiel, dus ik kan alleen even een linkje droppen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8558257.stm

Wat ik er even bij wil vermelden is dat er toentertijd veel meer geld in om ging, maar dat de stijgingen percentueel minder waren. Na de crash ging het niet in 1x naar beneden, maar heeft het nog wel een paar jaar geduurd voordat de laagste punt bereikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_winfriet
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2018
GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:53:
Ik lees over de STATUS ICO die vandaag was op bitcointalk. Iedereen daar is er flink lyrisch over. De app was ook tijdelijk te downloaden voor Android/iOS. Iemand die ingestapt is? Ikzelf helaas niet. Blijkt heel mobielvriendelijk te zijn. :)
Hier wat munten bemachtigd, puur vanwege de hype eigenlijk. Want deze bedragen slaan nergens meer op. Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
opa_winfriet schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:26:
[...]

Hier wat munten bemachtigd, puur vanwege de hype eigenlijk. Want deze bedragen slaan nergens meer op. Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen.
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. Ze hebben behoorlijk wat opgehaald met de ICO van Status. Hebben ze nu nog eigenlijk iets van een verplichting? Of kunnen ze er nu als het ware ook vandoor met alle ETH en mensen vriendelijk bedankt?

Je maakt je natuurlijk niet geliefd maar met deze bedragen hoef je ook nooit meer te werken. En zoals ik het schets is het misschien wel heel zwart -wit maar je kan natuurlijk ook een project laten doodbloeden.

Of werkt dat niet zo in deze wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee wat FLDC voor iets is? Ik zie die enorm hard stijgen op Polo.

Ah, dit zal hem zijn: http://foldingcoin.net/the-coin/

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 22-06-2017 07:55 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
KraveN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:38:
[...]

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. Ze hebben behoorlijk wat opgehaald met de ICO van Status. Hebben ze nu nog eigenlijk iets van een verplichting? Of kunnen ze er nu als het ware ook vandoor met alle ETH en mensen vriendelijk bedankt?

Je maakt je natuurlijk niet geliefd maar met deze bedragen hoef je ook nooit meer te werken. En zoals ik het schets is het misschien wel heel zwart -wit maar je kan natuurlijk ook een project laten doodbloeden.

Of werkt dat niet zo in deze wereld?
Als het goed is niet, zelfs de meest ethische ontwikkelaar zal waarschijnlijk meer kosten maken dan nodig. Aan de andere kant, het kan wel financiële vrijheid geven om meer fundamenteel onderzoek te doen en dingen te bedenken. En een Ferrark kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
superpolm schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:20:
Zit iemand hier in Quantum Resistant Ledger (QRL)? Een veiligere coin dan de andere crypto's als ik het zo lees.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1730273.0
Groot nieuws/aankondiging: https://twitter.com/qrledger?lang=en
Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik beperk met tot de coins die op Polo staan. Ik ben anders bang dat er een overload aan coins is, en dat ik alleen nog maar bezig ben met nieuws van een-of-andere coin die, net als alle andere coins, potentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
pven schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:22:
[...]

Ik beperk met tot de coins die op Polo staan. Ik ben anders bang dat er een overload aan coins is, en dat ik alleen nog maar bezig ben met nieuws van een-of-andere coin die, net als alle andere coins, potentie heeft.
Alleen deze coin is wel interessant omdat deze bestendig is tegen toekomstige quantum computer attacks. (wat BTC en ETH op dit moment niet zijn) En dat ze vandaag een meeting/contact hebben met Google is wellicht ook interessant, hangt er natuurlijk af wat er vandaag uit komt.... (bijv: een samenwerking/contract or whatever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mathadon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:26:
[...]

Alleen deze coin is wel interessant omdat deze bestendig is tegen toekomstige quantum computer attacks. (wat BTC en ETH op dit moment niet zijn) En dat ze vandaag een meeting/contact hebben met Google is wellicht ook interessant, hangt er natuurlijk af wat er vandaag uit komt.... (bijv: een samenwerking/contract or whatever)
Je hebt vast een goed punt, maar ik lees tegenwoordig bij iedere munt dat die wel interessant is vergeleken met de rest. Daarbij geld voor mij dat deze (nog?) niet op Polo staat, en dus buiten mijn huidige bereik valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Misschien ben ik juist wel te optimistisch hoor, maar ik heb nog steeds alle vertrouwen in ETH. Ik lees hier en op Reddit allemaal mensen spreken over “grote dips”, maar als ik de koers zo bekijk van de afgelopen maand en langer, dan zit er enkel een stijgende lijn in. En zelfs als je dag/week charts bekijkt gaat het omlaag en weer omhoog.

Nu nog instappen (op ETH) om snel veel geld te verdienen zit er waarschijnlijk niet meer in, maar lange termijn zie ik het nog steeds als een goede investering. En zelfs op de korte termijn valt er denk ik (met een beetje geluk) nog wel wat te verdienen aan de dipjes (zie de dag/week chart), maar dan moet je er redelijk veel tijd in willen steken.

Zo'n 75% van mijn investering is voor de lange termijn (HODL) en nu ik eindelijk Tier 2 ben bij Kraken ga ik komende tijd met de overige 25% proberen wat de daytraden; alle winst de HODL stapel op.

Altcoins heb ik (vooralsnog) opgegeven. Kost te veel tijd om mijzelf in te lezen en de twee keren dat ik snel geld wilde verdienen is het mislukt omdat de coins niet zijn gestegen.

[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 22-06-2017 08:59 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Mathadon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:26:
[...]

Alleen deze coin is wel interessant omdat deze bestendig is tegen toekomstige quantum computer attacks. (wat BTC en ETH op dit moment niet zijn) [...]
IOTA O-)
http://www.tangleblog.com...ch-behind-iota-explained/
http://bitscan.com/articl...um-resistant-cryptography

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitboy
  • Laatst online: 26-08-2020
Ik ben nu al bijna twee maanden bezig met cryptocurrency, dus nog newbie. Heb nu voor 50 euro speelgeld in drie verschillende coins en schuif af en toe wat heen en weer. Erg leuk... low risk/low reward :)

Nu ik iets comfortabeler ben met gebruik van wallets, exchanges, transferen en wat bekender ben met het jargon ben ik van plan om mijn budget te verhogen naar ongeveer 500 euro om hiermee een portfolio te maken.

250 van dit budgetje wil ik steken in populaire coins (gebaseerd op market cap). Dus BTC, ETH, LTC etc. Dit wil ik doen via Kraken. In eerste instantie ga ik Kraken ook als opslag gebruiken, maar als de waarde van dit gedeelte van m'n portfolio stijgt ga ik overwegen een hardware wallet aan te schaffen.

De overige 250 wil ik reserveren voor investeringen in speculaties. Zo vroeg mogelijk inspringen in hypes (zoals ANS en SIA de afgelopen weken)... na de piek kijken of je (gedeeltelijk) uitstapt of nog even laat sudderen. Hiervoor wil ik Bittrex gebruiken als aanschafplek én als opslag.

Als meer ervaren mensen dit lezen... hebben jullie nog tips? Is het een slecht plan? Valkuilen die je wil delen? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
pven schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:53:

Mijn hypothese: FLDC wordt aan het begin van elke maand uitgekeerd aan "miners", en daarom aan het einde van de voorafgaande maand gepumpt.

De coin heeft zelf natuurlijk geen (meer)waarde, behalve het warm fuzzy feeling dat je krijgt van het vooruit helpen van de wetenschap. Dus achter koersschommelingen zit nooit meer dan vraag en aanbod van speculanten.

Added bonus: als de koers hoger wordt, worden de miljoenen FLDC van de onderzoeksgroep ook veel meer waard. Die gasten lachen zich nu natuurlijk kapot dat dit ooit is gaan werken, en ik gun het ze van harte. O+

Ik zie die vergadering al voor me:
< "We hebben insane veel rekenkracht nodig! Dat kunnen we nooit betalen... En folding@home is ook op sterven na dood nu het minen van cryptocurrencies veel lucratiever is..."
> "Weet je wat we doen? We verzinnen zelf een muntje en dat delen we uit aan iedereen die ons helpt. En we houden er 100.000.000 zelf, voor het geval ze in de onderlinge handel/verzamelwaarde ooit iets waard worden."
< "Yeah right. Dat klinkt als een truc die ik in de kleuterklas op het schoolplein uithaalde om klasgenootjes hun snoep af te troggelen."
> "Ah joh, we hebben ook niks te verliezen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
bitboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:19:
Ik ben nu al bijna twee maanden bezig met cryptocurrency, dus nog newbie. Heb nu voor 50 euro speelgeld in drie verschillende coins en schuif af en toe wat heen en weer. Erg leuk... low risk/low reward :)

Nu ik iets comfortabeler ben met gebruik van wallets, exchanges, transferen en wat bekender ben met het jargon ben ik van plan om mijn budget te verhogen naar ongeveer 500 euro om hiermee een portfolio te maken.

250 van dit budgetje wil ik steken in populaire coins (gebaseerd op market cap). Dus BTC, ETH, LTC etc. Dit wil ik doen via Kraken. In eerste instantie ga ik Kraken ook als opslag gebruiken, maar als de waarde van dit gedeelte van m'n portfolio stijgt ga ik overwegen een hardware wallet aan te schaffen.

De overige 250 wil ik reserveren voor investeringen in speculaties. Zo vroeg mogelijk inspringen in hypes (zoals ANS en SIA de afgelopen weken)... na de piek kijken of je (gedeeltelijk) uitstapt of nog even laat sudderen. Hiervoor wil ik Bittrex gebruiken als aanschafplek én als opslag.

Als meer ervaren mensen dit lezen... hebben jullie nog tips? Is het een slecht plan? Valkuilen die je wil delen? Dank!
Ik werk eigenlijk op dezelfde manier; Een gedeelte van mijn budget gebruik ik voor HODL in munten waarin ik vertrouwen heb voor de toekomst. Een ander gedeelte gebruik ik voor daytraden en "gokken" :)
Een hardware legder vind ik zelf wat lastig op het moment dat je veel in altcoins gaat zitten.
Een geencrypte usbstick kom je ook al een heel eind of een paper wallet is ook heel veilig (al is dit niet zo handig voor daytraden)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
pven schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:53:

Onzincoin!

Het achterliggende idee is nobel, maar erg naief en niet goed doordacht. Geef iedereen wat tokens voor nuttig rekenwerk dat ze doen. Leuk, toch?

Maar waarom zijn die tokens uberhaubt iets waard? Wat moet mij er toe drijven om deze tokens te willen kopen? Niets. Er is niets dat deze tokens een waarde geeft, want ze hebben geen eigenschappen die het interessant maken om de tokens te bezitten. Ook in de whitepaper heeft men het enkel over de distributie van de tokens (het aanbod), maar er wordt nergens gezegd waar de vraag vandaan moet komen.

Kortom: een waardeloze coin/token. Dus die zal inderdaad waarschijnlijk enorm hard stijgen op Polo. |:(

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Onzincoin!

Het achterliggende idee is nobel, maar erg naief en niet goed doordacht. Geef iedereen wat tokens voor nuttig rekenwerk dat ze doen. Leuk, toch?

Maar waarom zijn die tokens uberhaubt iets waard? Wat moet mij er toe drijven om deze tokens te willen kopen? Niets. Er is niets dat deze tokens een waarde geeft, want ze hebben geen eigenschappen die het interessant maken om de tokens te bezitten. Ook in de whitepaper heeft men het enkel over de distributie van de tokens (het aanbod), maar er wordt nergens gezegd waar de vraag vandaan moet komen.

Kortom: een waardeloze coin/token. Dus die zal inderdaad waarschijnlijk enorm hard stijgen op Polo. |:(
Dit is dus een munt dat je even een rit omhoog mee moet maken en dan gauw weer verkopen.

De reden dat deze sinds gisteren omhoog ging is omdat het in TA uitkwam dat het omhoog ging. Ik heb het 3 dagen geleden gekocht met het gekke idee laat ik het maar eens doen (0.1 BTC). Gisteren al weer verkocht met 40% winst in 2 dagen tijd. Ik hou deze 3500 munten gewoon in mijn portfolio omdat bijna al mijn verkochte munten alweer minstens verdubbeld zijn in 1 maand tijd. :(

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Antshares wordt 'rebranded' naar Neo.
Wat betekent zoiets? Een simpele naamwijziging of verandert er veel meer waardoor de onderliggende werking ook anders is of zelfs zo erg dat ANT's niet NEO's zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:12

Silence

Godlike

Wagerr ook uitverkocht, ben benieuwd wat die gaat doen straks.Ook nog 1000 Civic gekocht gisteren, nu voor 522 euro in verschillende coins zitten. Misschien nog TenX en IOTA doen, maar bij de 1000 euro stop ik ermee en ga ik wachten en wordt ik hopelijk miljonair met een paar haha :+

Inventaris - Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Litecoin MIT?

http://litecoin.mit.edu/

Technology released August 1st, 2017

Charlie Lee zegt ook weinig:
For everyone wondering, I'm in the dark on this one also. My guess is that it's related to MIT's DCI Lit lightning network. Exciting!

[ Voor 63% gewijzigd door DaCoTa op 22-06-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coins als Ripple, Stratus en Factom staan allemaal in de min. Hangt dit samen met de schommelingen van BTC en ETH of zijn er toch andere oorzaken te noemen?

Over Factom bijvoorbeeld kan ik an sich kan ik vrij weinig nieuws vinden die een dergelijke daling zou verklaren. Terwijl de FCT een currency is waar veel mensen hoge verwachtingen van hebben. Of ligt het dan toch aan het feit dat FCT geen echte coin is?

Het kan ook dat de markt zich enigzins hersteld na de pump van afgelopen dagen. Overigens verwacht ik wel dat FCT weer zal aantrekken de komende tijd.

Iemand hier andere ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitboy
  • Laatst online: 26-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:
Coins als Ripple, Stratus en Factom staan allemaal in de min. Hangt dit samen met de schommelingen van BTC en ETH of zijn er toch andere oorzaken te noemen?
XRP zou hoge ogen gaan gooien op het Euro Banking Association 2017 congres in Dublin, maar uiteindelijk viel de exposure tegen. Althans, men dacht dat XRP in de spotlight zou komen, maar eigenlijk was het congres meer een uitwisseling van ideeën, niet zozeer bedoeld als commerciële praatjes. Verkeerde verwachtingen dus. Vermoed dat de koers daarom zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
[b]

Over Factom bijvoorbeeld kan ik an sich kan ik vrij weinig nieuws vinden die een dergelijke daling zou verklaren. Terwijl de FCT een currency is waar veel mensen hoge verwachtingen van hebben.
Iemand hier andere ideeën over?
Dergelijke daling van 10% is niets. Er is niets aan de hand. Vandaag is nog rustig in cryptoland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:21

Vickiieee

Kritische lezer.

Gisteravond voor het eerst een soort 'Flash Pump 'n Dump' soort van meegemaakt.

De SafeExchangeCoin (SEC) was op Bittrex gisteren de hele dag al redelijk aan het stijgen en dalen, ging constant heen en weer. Heb daar 's middags ook nog een kleine winst op gepakt, want wie het kleine niet eerst, is het grote niet weert ;)
Rond 23.00 uur viel mij op dat er constant 350 SEC coins tegen 0.00000155 BTC gekocht werden (verwaarloosbaar weinig), maar dit ging wel minutenlang zo door, zelfs dusdanig dat er een hele backlog ontstond in de Market History. Zal me niks verbazen als er in die paar minuten voor meerdere BTC in totaal aan SEC gekocht is. Er werd constant gekocht, tot een tien minuten later, de prijs richting de 0.00000188 BTC per SEC ging. Toen kwamen er beetje bij beetje behoorlijke aantallen SEC terug op de markt. Wat hier mooi te zien is: https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-SEC
Over een periode van een half uur tot een uur heeft iemand dus zo'n 20% winst gepakt, wat lang niet gek is als het bedrag waarmee je handelt maar groot genoeg is ;)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Heel veel cryptos in de min maar iconomi.net (ICN) het is een asset ipv een currency zegt men.
Die gaat gestaag verder dag in dag uit mooie koers.

Zelf van 4400 investering daarin naar 8500 marketvalue. Zodra de launch 1 augustus van het platform er is zal iedereen kunnen investeren in icos en indexfondsen op het platform.
Ook iets gelezen dat mensen hun eigen indexfonds kunnen opzetten en gelden kunnen innen van degenen die aansluiten en jou eigen opgezette indexfonds kunnen volgen.

Nu is er nog maar een marketcap 457.000.000
Wat als het de hoogtes bereikt van de top 3?

Mensen die in ICN investeren moeten weten dat er ook ICN verbrand word met 20% van de winsten elke zoveel tijd. En dus komt er steeds een kleinere supply van icn tokens.

[ Voor 47% gewijzigd door BabyRattle op 22-06-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
bitboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:57:
[...]

XRPRipple zou hoge ogen gaan gooien op het Euro Banking Association 2017 congres in Dublin, maar uiteindelijk viel de exposure tegen. Althans, men dacht dat XRPRipple in de spotlight zou komen, maar eigenlijk was het congres meer een uitwisseling van ideeën, niet zozeer bedoeld als commerciële praatjes. Verkeerde verwachtingen dus. Vermoed dat de koers daarom zakt.
Ripple & XRP, twee verschillende dingen. Het succes van de een betekent niet meteen succes voor de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
BabyRattle schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:19:
Heel veel cryptos in de min maar iconomi.net (ICN) het is een asset ipv een currency zegt men.
Die gaat gestaag verder dag in dag uit mooie koers.

Mensen die in ICN investeren moeten weten dat er ook ICN verbrand word met 20% van de winsten elke zoveel tijd. En dus komt er steeds een kleinere supply van icn tokens.
Paar weken geleden hadden we over dat index fondsen van cryptomunten over de jaren heen minder deden in het verleden dan BTC. Wat heb ik toen gedaan? Ik heb winst genomen van ICN (toen mijn grootste inleg van altcoins), wel een winst van ruim 50%, koers was toen 1.30. :X

In het verleden behaalde resultaten gelden ZEKER niet voor het heden. Het kan alle kanten op. Toen heb ik besloten om voortaan mijn inleg uit te halen en met de winst gewoon mee te laten varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Meer nieuws, over Ether:
Ethereum Genesis block has moved. Interesting.

https://twitter.com/CryptoChrisG/status/877662163619282948
Onduidelijk wat dat voor impact heeft.

En over Bitcoin, overkoepelend onderzoek naar de 2013 price bubble:
Why should we care about the Bitcoin manipulation that took place in 2013? After all, the Bitcoin ecosystem is not nearly as important as the New York Stock Exchange. Nonetheless, recent trends indicate that Bitcoin is becoming an important asset in the financial system.

Trading in cryptocurrency assets has exploded recently. In the case of Bitcoin, during the one year period ending in mid-June 2017, the market capitalisation increased massively from around $7 billion to $45 billion; that is an increase of over 500% in one year. The market cap of other cryptocurrencies surged by even more. In the one-year period ending in mid-May 2017, the market value of cryptocurrencies excluding Bitcoin surged from $1.7 billion to more than $29 billion; that is an increase of more than 1,900%. The markets for these other cryptocurrencies are very thin and subject to manipulation. Given that we now know the Bitcoin price has been artificially inflated by unauthorised trades in the past, we must view the present rise with great caution, and not necessarily consider it a ‘healthy bubble’, as recently claimed in The Economist (2017).

As mainstream finance invests in cryptocurrency assets and as countries take steps toward legalising Bitcoin as a payment system (as Japan did in April 2017), it is important to understand how susceptible cryptocurrency markets are to manipulation. We encourage the nascent cryptocurrency industry to work with regulators and researchers to share anonymised transaction data so that more confidence can be placed in the veracity of exchange rates.
En tot slot, over de GDAX price plummet naar 10 cent van een paar dagen geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LKrIJPE3eAPp1QW5yMpi2rKd/full.jpg

Hmm, wellicht FUD, maar die ETH genesis block move kan de trigger geweest zijn van de GDAX dump. Not sure.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 22-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
DaCoTa schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:31:
Litecoin MIT?

http://litecoin.mit.edu/

Technology released August 1st, 2017

Charlie Lee zegt ook weinig:

[...]
Dit kan echt van alles zijn natuurlijk. Als MIT BTC gaat accepteren is dat leuk voor BTC. Aan de andere kant zou dit gewoon de countdown voor de fork van BTC kunnen zijn en wellicht dat MIT hiermee gaat helpen, juist omdat BTC en LTC beter samen kunnen gaan werken zodra BTC ook SW heeft.

Whatever it is, het is heel bijzonder dat de teller op dezelfde datum afloopt als de SW activatie gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
DaCoTa schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:06:
Meer nieuws, over Ether:

[...]

Onduidelijk wat dat voor impact heeft.
Geen. In het "Genesis Block" van Ethereum zitten alle transacties die Ether uitbetalen aan de mensen die met de voorverkoop (ICO, voor de buzzwoordenbingo) van Ethereum mee hebben gedaan. Deze transactie is simpelweg iemand die z'n Ether uit die voorverkoop ergens anders heen stuurt. Daar is niets geks aan.
En tot slot, over de GDAX price plummet naar 10 cent van een paar dagen geleden:
[afbeelding]

Hmm, wellicht FUD, maar die ETH genesis block move kan de trigger geweest zijn van de GDAX dump. Not sure.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Aan de andere kant, het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat mensen met miljoenen aan cryptocurrency de boel gewoon lomp met een market order de markt in schieten. Alles is mogelijk in cryptoland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

DaCoTa schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:06:
[afbeelding]

Even om het voor mijzelf duidelijk te krijgen:
  • Iemand met heel veel ETH heeft alles te koop gezet voor een laag bedrag, bijv. $150, waar door de waarde van ETH dus snel is gedaald.
  • Veel mensen hebben ingesteld staan “als de waarde van ETH meer dan 50% zakt, verkoop dan al mijn ETH” — van $350 naar $150 is meer dan 50%, dus dat werd geactiveerd
  • Door al die extra verkopen zakte de prijs nog verder en activeerde er nog meer van dat soort triggers, tot het punt van $0,10
  • Op dat punt heeft de eerste verkoper nog meer ETH gekocht dan dat hij eerst verkocht had, prijs stijgt weer naar originele waarde, meneer heeft winst
Is dat hoe het grofweg is gegaan?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

OkkE schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:47:
[...]

• Iemand met heel veel ETH heeft alles te koop gezet voor een laag bedrag, bijv. $150, waar door de waarde van ETH dus snel is gedaald.
  • Veel mensen hebben ingesteld staan “als de waarde van ETH meer dan 50% zakt, verkoop dan al mijn ETH” — van $350 naar $150 is meer dan 50%, dus dat werd geactiveerd
  • Door al die extra verkopen zakte de prijs nog verder en activeerde er nog meer van dat soort triggers, tot het punt van $0,10
  • Op dat punt heeft de eerste verkoper nog meer ETH gekocht dan dat hij eerst verkocht had, prijs stijgt weer naar originele waarde, meneer heeft winst
Is dat hoe het grofweg is gegaan?
Dit is ook waar ik aan zat te denken, dus ik denk wel dat het ongeveer zo is gegaan.

Inventaris - Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
OkkE schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Het is waarschijnlijk dat deze persoon een market order heeft gebruikt en niet een specifiek limit bedrag heeft opgegeven. Maar goed, het eindresultaat is hetzelfde.
Wat waarschijnlijk een grotere bron van verdere verkoop-orders is geweest, zijn de automatische liquidaties van margin posities. Die kunnen bijzonder naar zijn.

Voorbeeld: Iemand heeft 100 ETH (@$350) op Gdax staan en opent een margin long positie van 2 ETH om een klein beetje winst te pakken. Hiervoor leent hij $700. Hij heeft nu 102 ETH en een schuld van $700. Niets aan de hand, want 102 ETH is $35700. De koers keldert zeer hard en daalt tot $100. Op dit moment heeft de handelaar nog $10200, tegenover een schuld van $700. Nog steeds niets aan de hand. Maar de koers daalt verder en met de zeer lage waardes die zijn bereikt, zou het in dit voorbeeld zo zijn dat de 100 ETH aan onderpand niet meer voldoende is om de $700 schuld terug te betalen. De hele portfolio dient als onderpand en wordt geliquideerd. En aan het eind van de rit heeft de handelaar een account balance van 0. Of zelfs negatief, als de liquidatie niet heeft kunnen plaatsvinden voordat de koers te ver is gedaald.

En volgens de terms of service van Gdax kan de dienst een negatief saldo als gevolg van margin trades verhalen op de klant. Deze voorbeeld-gebruiker kan dus nog een rekening ontvangen voor bijna $700, het gedeelte van de schuld dat niet afbetaald kon worden.

Welcome to margin trading.
Dat is een aanname. In dit scenario moet deze persoon vantevoren de koop-orders plaatsen, want hij kan niet simpelweg een order plaatsen nadat de koers is ingestort, want zodra de boel klaar is met instorten zijn er geen verkooporders meer in dat gebied. De paar kleine ordertjes die bots er snel achteraan inschieten zijn niet voldoende.

Maar om vantevoren koop-orders te plaatsen moet de persoon een juiste schatting maken van hoeveel stop-loss orders en margin-liquidaties er zullen afgaan. Hij kan zeer nauwkeurig bepalen hoe diep de koers zal dalen door zijn order, maar daarna is het gissen. Plaatst hij z'n giga-koop-order op een te hoog niveau, dan zal deze order de verkoop-ketting-reactie stoppen voordat deze echt op gang komt. Plaatst hij zijn order echter te laag (omdat hij het aantal stop-loss en liquidatie orders te hoog inschat), dan stopt de ketting-reactie voordat zijn koop-order wordt getriggerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[quote]OkkE schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Het hoeft niet per se een limit order geweest te zijn, kan ook gewoon een market order zijn.

[q]• Veel mensen hebben ingesteld staan “als de waarde van ETH meer dan 50% zakt, verkoop dan al mijn ETH” — van $350 naar $150 is meer dan 50%, dus dat werd geactiveerd
Dat, maar vooral open long margin posities die automatisch gesloten worden omdat die mensen geen margin genoeg meer hadden door de daling.

[q]• Op dat punt heeft de eerste verkoper nog meer ETH gekocht dan dat hij eerst verkocht had, prijs stijgt weer naar originele waarde, meneer heeft winst
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Je vreet de koop orders weg, maar dat betekent niet dat de leegte automatisch wordt gevuld met verkooporders. Je krijgt gewoon een gigantische spread, met een buy op $0,10 aan de ene kant en een sell op pak'm'beet $300 aan de andere kant. In eerste instantie natuurlijk. De markt reageert wel, en de leegte wordt wel enigszins opgevuld. Maar echt niet dat die meneer in staat is geweest om zijn gehele portfolio weer terug te kopen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Korte praktische vraag; klopt het dat Bittrex - anders dan Poloniex - geen optie heeft om actuele waarde van portfolio in USD of andere valuta te laten? Heb net wat QRL gekocht en zit verder slechts op Polo, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Rannasha schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:06:
[...]
Uiterst interessante uitleg.
.oisyn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:06:
[...]
Minstens net zo interessante theorie.
Neemt niet weg dat de persoon die dit veroorzaakt heeft geen geweten moet hebben, als je die schatting van de daling in kan schatten moet je je tegelijkertijd ook realiseren dat er ontzettend veel stop-loss orders e.d. 'af gaan'. Om over die margin trading orders nog maar te zwijgen, daar kunnen mensen behoorlijke bedragen verloren hebben, om nog maar even niets te zeggen over eventuele faillissementen. Waar GDAX zichzelf dus ook tegen/voor ingedekt heeft.

En wat betreft het opnieuw aanvullen van de portfolio, deze persoon hoeft misschien niet per se dezelfde waarde aan ETH terug gekocht te hebben (daarbij dus meer ETH per stuk te kopen voor een lager prijs p/s met eenzelfde totaalwaarde), maar als hij/zij de kooporders gespreid heeft geplaatst, en minimaal een beetje slim is geweest dan heeft ie voor mijn part hetzelfde aantal ETH terug gekocht als dat hij/zij had tegen de helft van de prijs. Nu dat de prijs weer op hetzelfde niveau zit, cashen en je hebt misschien wel verdubbelt...

Als ik dat soms met die 'Flash Pump 'n Dumps' zie gaan dan verbaast me dat niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Interessant artikel over stratis!

https://medium.com/@natha...xt-big-thing-4629c0038c73

En de update van developers, helaas wat vertraging opgelopen met o.a. breeze wallet en Tumblebit.

https://stratisplatform.c...veloper-update-june-2017/

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

Rookert25 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:28:
Korte praktische vraag; klopt het dat Bittrex - anders dan Poloniex - geen optie heeft om actuele waarde van portfolio in USD of andere valuta te laten? Heb net wat QRL gekocht en zit verder slechts op Polo, vandaar. :)
Dit vraag ik me ook af ik vind het echt rete irritant om alleen de btc prijzen te zien, je loopt continu te rekenen.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Vickiieee schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:31:

Neemt niet weg dat de persoon die dit veroorzaakt heeft geen geweten moet hebben, als je die schatting van de daling in kan schatten moet je je tegelijkertijd ook realiseren dat er ontzettend veel stop-loss orders e.d. 'af gaan'.
Als het gaat om een early adopter die wou cashen, dan hoeft dat niet per se zo te zijn. Er zijn genoeg mensen die totaal geen idee hebben hoe een exchange precies werkt, hoe de prijs tot stand komt, wat slippage is en wat het effect van een sterke koersverandering is op anderen (er zijn in dit topic vaak genoeg voorbeelden daarvan langsgekomen :))

Het ging om een totaal van zo'n 8000 Ether die de boel op gang bracht. Tijdens de ICO van Ethereum kreeg je 2000 Ether voor 1 BTC, die toen rond de $600 schommelde. Dus het kan best zijn dat het hier ging om iemand die ooit $2500 in Ethereum heeft geinvesteerd en dat nu wou verkopen. De kans is groot dat het hier niet gaat om een doorgewinterde handelsgod, die alle details van het exchange-gebeuren kent, maar slechts om een "simpele" geluksvogel die opeens denkt "lol, ik ben miljonair, tijd om een tropisch eiland te kopen, *SELL*".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Silence schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Dit vraag ik me ook af ik vind het echt rete irritant om alleen de btc prijzen te zien, je loopt continu te rekenen.
Waarom zou je omrekenen dan? Je kijkt naar prijzen -ten opzichte van- bitcoin en het beweegt afhankelijk van bitcoin. Wat de USD of EUR koers doet is minder relevant.

[ Voor 41% gewijzigd door LED-Maniak op 22-06-2017 14:40 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

LED-Maniak schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:39:
Waarom zou je omrekenen dan? Je kijkt naar prijzen -ten opzichte van- bitcoin en het beweegt afhankelijk van bitcoin. Wat de USD of EUR koers doet is minder relevant.
Nou omdat ik weet wat mijn coins koste in € toen ik ze kocht, en nu moet ik dus eerst 0.0000323 oid gaan omrekenen om er achter te komen wat de prijs per stuk is.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Rookert25 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:28:
Silence schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Zit zelf alleen op Bittrex en ben nergens een optie tegengekomen om prijzen anders dan in BTC weer te geven.
Wel zie je op een 'Market pagina' van een coin de Bid, Ask, 24h High en -Low prijzen in BTC, met daar klein boven het bedrag in $.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Otj5ObtS9qQpqUnjkfuKimI/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Een echte BTC freak/tweaker kijkt alleen maar naar de BTC koers, want dat is de munteenheid waarin je handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Silence schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Nou omdat ik weet wat mijn coins koste in € toen ik ze kocht, en nu moet ik dus eerst 0.0000323 oid gaan omrekenen om er achter te komen wat de prijs per stuk is.
Cryptocompare

Even profiel aanmaken en alle dubbele omrekeningen gaan vanzelf incl 24H stijging/daling en totale portfolio waarde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Ik ben nog maar sinds kort bezig met crypto en exchanges, dus het is nog steeds een klein beetje onduidelijk af en toe. Vooral bij zulke acties. Gelukkig kunnen jullie het duidelijk uitleggen. Als ik het zo begrijp is dus margin trading niet geschikt voor beginners als mij. :D
Rannasha schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:37:
[...] De kans is groot dat het hier niet gaat om een doorgewinterde handelsgod, die alle details van het exchange-gebeuren kent, maar slechts om een "simpele" geluksvogel die opeens denkt "lol, ik ben miljonair, tijd om een tropisch eiland te kopen, *SELL*".
Duidelijk, klinkt logisch.

[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 22-06-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Silence schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Dan hoef je het nu nog maar 1x om te rekenen als je bijvoorbeeld op Bittrex trade, als je daarna je aankopen op die manier hebt gedaan kan je bij je orders zien voor hoeveel BTC je die coin hebt gekocht en kan je het vrij snel zien wat je prijs is.. even een drempeltje over maar als je dat gedaan hebt wil je niet meer anders traden dan dat..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
CasGas schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Dan hoef je het nu nog maar 1x om te rekenen als je bijvoorbeeld op Bittrex trade, als je daarna je aankopen op die manier hebt gedaan kan je bij je orders zien voor hoeveel BTC je die coin hebt gekocht en kan je het vrij snel zien wat je prijs is.. even een drempeltje over maar als je dat gedaan hebt wil je niet meer anders traden dan dat..
Niet geheel waar. Veel coins hebben geen USD/EUR/USDT pair en het kan zomaar voorkomen dat deze coins niet bewegen terwijl BTC hard omhoog en naar beneden gaat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

LED-Maniak schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Niet geheel waar. Veel coins hebben geen USD/EUR/USDT pair en het kan zomaar voorkomen dat deze coins niet bewegen terwijl BTC hard omhoog en naar beneden gaat.
Maar je trade tegen BTC waardes.. Wat de BTC dan weer waard is, is weer een ander verhaal..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
CasGas schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Maar je trade tegen BTC waardes.. Wat de BTC dan weer waard is, is weer een ander verhaal..
Maar ik koop dingen in euro's (brood, huizen, auto's), dus dat is voor mij de meest relevante valuta. Vandaar dat ik CoinFolio op de iPhone gebruik en Cointracking.info om via de PC mijn waarde bij te houden in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 03:10
I-King schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:16:
[...]

Maar ik koop dingen in euro's (brood, huizen, auto's), dus dat is voor mij de meest relevante valuta. Vandaar dat ik CoinFolio op de iPhone gebruik en Cointracking.info om via de PC mijn waarde bij te houden in euro's.
Maar als je handelt met BTC gaat het er toch om dat je uiteindelijk meer BTC, or meer van die andere crypto hebt. Ik maakte laatst ook die fout. Had voor 2 ETH wat Golem gekocht, waarde 381 euro. Later was dat 460 euro waard en ik verkocht het terug voor ETH. Nu kreeg ik daar echter maar 1,4 ETH voor terug. Ben ik er misschien in euro's wel op vooruitgegaan, maar als ik had gewacht, of geen GNT had gekocht, was ik er in Euro's meer op vooruitgegaan.

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
AlBundy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Maar als je handelt met BTC gaat het er toch om dat je uiteindelijk meer BTC, or meer van die andere crypto hebt. Ik maakte laatst ook die fout. Had voor 2 ETH wat Golem gekocht, waarde 381 euro. Later was dat 460 euro waard en ik verkocht het terug voor ETH. Nu kreeg ik daar echter maar 1,4 ETH voor terug. Ben ik er misschien in euro's wel op vooruitgegaan, maar als ik had gewacht, of geen GNT had gekocht, was ik er in Euro's meer op vooruitgegaan.
Niet voor mij, je kunt wel je Bitcoin waarde verdubbelen met je handel, maar als de prijs van Bitcoin met 50% daalt heb je dan iets gewonnen? In mijn optiek niet, want in valuta waar je iets mee kunt (euro's) heb je netto niets verdient.

Als je dagelijks handelt is het makkelijker om in bitcoin te rekenen, om te zien of je relatief tov van Bitcoin goed gehandeld hebt, maar onder aan de streep is de Euro wat telt voor mij.

Bij een stijgende trend van bitcoin is het allemaal geen probleem, want dan voegt dat alleen maar extra winst toe, maar bij daling is het des te relevanter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:45
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Je doel met het handelen in crytpo's is om Euro's te verdienen. Niet om BTC te verdienen. Als je een munt koopt die 10% daalt, terwijl bitcoin 40% daalt is dit nog steeds een slechte investering geweest (ook al kun je hierna meer bitcoin terugkopen). Als je een munt koopt die 10% stijgt, terwijl bitcoin 40% stijgt is het nog steeds een goede investering geweest, 10% winst is toch geen verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
I-King schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Niet voor mij, je kunt wel je Bitcoin waarde verdubbelen met je handel, maar als de prijs van Bitcoin met 50% daalt heb je dan iets gewonnen? In mijn optiek niet, want in valuta waar je iets mee kunt (euro's) heb je netto niets verdient.

Als je dagelijks handelt is het makkelijker om in bitcoin te rekenen, om te zien of je relatief tov van Bitcoin goed gehandeld hebt, maar onder aan de streep is de Euro wat telt voor mij.

Bij een stijgende trend van bitcoin is het allemaal geen probleem, want dan voegt dat alleen maar extra winst toe, maar bij daling is het des te relevanter voor mij.
Bitcoin stijgt uiteindelijk wel weer, en de coins vasthouden was een betere strategie geweest. Ik ben er 0.6 ETH op achteruitgegaan, zo'n 175 euro. Als ik steeds zo blijf handelen, heb ik uiteindelijk steeds minder crypto, ook al is dat meer waard in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
AlBundy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Bitcoin stijgt uiteindelijk wel weer, en de coins vasthouden was een betere strategie geweest. Ik ben er 0.6 ETH op achteruitgegaan, zo'n 175 euro. Als ik steeds zo blijf handelen, heb ik uiteindelijk steeds minder crypto, ook al is dat meer waard in euro's.
Als je zo blijft handelen heb je dus steeds winst, niets mis mee toch? Het feit dat je misschien mogelijk 'wat als' meer winst had kunnen halen betekend niet dat je je geld slecht geinvesteerd hebt. Een slechte investering is een investering die verlies in euro's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
Janpietertje89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Als je zo blijft handelen heb je dus steeds winst, niets mis mee toch? Het feit dat je misschien mogelijk 'wat als' meer winst had kunnen halen betekend niet dat je je geld slecht geinvesteerd hebt. Een slechte investering is een investering die verlies in euro's maakt.
Het is geen winst. Ik heb +80 euro, maar -175 aan de andere kant. Dat is 95 euro verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Janpietertje89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Als je handelsgedrag minder oplevert dan een buy-and-hold strategie van een van de grote cryptocurrencies, dan ben je slecht bezig, ook al maak je nog wat winst in euro's.

Daarom vind ik het helemaal niet onredelijk om de waarde van je portfolio ook in BTC of ETH uit te drukken. Het beste is om de waarde zowel in EUR als in BTC/ETH te bekijken en te streven om op beide fronten winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
[...]

Ja, maar dan is je eerste trade dus een slechte geweest, niet het terugwisselen. In euro's is ETH gewoon een snellere stijger gebleken dan GNT. Dat maakt verder niet uit of je nou meer of minder ETH overhoudt. Het had zo maar gekund dat ETH flink was gedaald, GNT ook, dan had je evenveel ETH gehouden met je trade, maar in Euro's was je toch achteruit gegaan.

Kijk, je wil altijd op het snelstlopende paard bieden, en in mindere tijden zorgen dat je relatief het minste verliest. In mijn optiek moet je daarvoor een ijkput pakken en dat is EUR voor mij. Er vanuit gaan dat ETH en BTC hun waarde wel continue zien vermeerderen lijkt me een gevaarlijke aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

CasGas schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:14:
BTC is soms enkel als tussenstop gebruikt (omdat het nodig is, niet omdat mensen perse via BTC willen laten lopen). Dan is de koers tegenover BTC helemaal niet relevant voor diezelfde personen...

Ik heb al mijn crypto's juist met BTC gekocht en ik vind het wel boeiend want ik wil meer BTC hebben aan het einde van de rit :)

Zelf heb ik een php script gemaakt die de berekeningen doet voor me met de huidige koers via deze API: https://coinmarketcap.com/api/

Als er interesse is wil ik het wel delen, het ziet er heel simpel uit en geeft de volgende output:
Bitcoin (2.71378317)
EUR value (current): €6579.4
BTC value (current): 2.71378317 => 2.71378317
BTC profit: 0%

Ethereum (3.678433280842541264)
EUR value (current): €1116.5
BTC value (current): 0.40139442 => 0.49905304321191
BTC profit: 24.33%

DigiByte (1673.45345)
EUR value (current): €40.67
BTC value (current): 0.03385 => 0.018173704467
BTC profit: -46.31%
Total BTC value: 3.14902759 => 3.2310099176789

Total EURO value: €7736.57

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
I-King schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Ja, maar dan is je eerste trade dus een slechte geweest, niet het terugwisselen. In euro's is ETH gewoon een snellere stijger gebleken dan GNT. Dat maakt verder niet uit of je nou meer of minder ETH overhoudt. Het had zo maar gekund dat ETH flink was gedaald, GNT ook, dan had je evenveel ETH gehouden met je trade, maar in Euro's was je toch achteruit gegaan.

Kijk, je wil altijd op het snelstlopende paard bieden, en in mindere tijden zorgen dat je relatief het minste verliest. In mijn optiek moet je daarvoor een ijkput pakken en dat is EUR voor mij. Er vanuit gaan dat ETH en BTC hun waarde wel continue zien vermeerderen lijkt me een gevaarlijke aanname.
Waar het mij om gaat is dat als ik effe had opgelet, en niet naar de Euro's had gekeken, ik niet verkocht had, maar had gewacht tot ik meer ETH voor mijn GNT kon krijgen dan ik betaald had. Dat ik me liet leiden door het Eurobedrag is mijn valkuil geweest.

En ja, ik heb vertrouwen in BTC en ETH, dus wil ik mijn portfolio in die valuta vergroten. Euro's (en fiat in het algemeen) boeien me totaal niet, daar maak ik sowieso steeds minder gebruik van en hopelijk snel helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Rannasha schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Als je handelsgedrag minder oplevert dan een buy-and-hold strategie van een van de grote cryptocurrencies, dan ben je slecht bezig, ook al maak je nog wat winst in euro's.

Daarom vind ik het helemaal niet onredelijk om de waarde van je portfolio ook in BTC of ETH uit te drukken. Het beste is om de waarde zowel in EUR als in BTC/ETH te bekijken en te streven om op beide fronten winst te maken.
Bij BTC heb je misschien nog een punt, maar Albundy had het over ETH, deze is in de afgelopen maanden echt extreem gestegen. Om dan te stellen dat iedereen die een aantal maanden geleden heeft besloten zijn kansen te spreiden en niet enkel in ETH is gaan zitten en daardoor iets minder winst (maar nog steeds significante winst) gemaakt heeft slecht bezig is vind ik echt een kromme redenering.

Is dan iedereen die zijn vermogen in crypto in de afgelopen maanden niet vertienvoudigd maar gewoon verdubbeld, of verdriedubbeld heeft slecht bezig?

Dit is typisch de valkuil wat mij betreft om steeds hebberiger te worden en meer winst te willen pakken. Iets minder hebberig zijn en je risico's wat beter spreiden betekend misschien een iets minder grote winst maar betekend helemaal niet dat je 'slecht bezig bent'.
AlBundy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Waar het mij om gaat is dat als ik effe had opgelet, en niet naar de Euro's had gekeken, ik niet verkocht had, maar had gewacht tot ik meer ETH voor mijn GNT kon krijgen dan ik betaald had. Dat ik me liet leiden door het Eurobedrag is mijn valkuil geweest.

En ja, ik heb vertrouwen in BTC en ETH, dus wil ik mijn portfolio in die valuta vergroten. Euro's (en fiat in het algemeen) boeien me totaal niet, daar maak ik sowieso steeds minder gebruik van en hopelijk snel helemaal niet meer.
Interessant statement, hoe maak je steeds minder gebruik van Euro's? Leef je enkel op thuisbezorgd.nl pizza's die pas na een paar uur geleverd worden omdat je bitcoin betaling geverifieerd moest worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-06-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Dat vraag ik me ook af :-)
Want om eerlijk te zijn. Vorige week voor het eerst echt iets gekocht met bitcoins. 2 pizza's (symbolisch eh :p )
En heb er een uur mee bezig geweest ...
Volgende bestelling zal wel vlotter gaan. Maar het zal weer pizza moeten zijn. Want hoewel ik dacht dat je bij amazon.de ook met bitcoin kan betalen valt dit nogal tegen. Je moet eerst nog geschenkkaarten kopen die wel met bitcoin te betalen zijn, maar de diensten die ik nu gevonden heb sturen die op.... komaan zeg, moet toch direct digitaal kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

telenut schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:06:
...
Volgende bestelling zal wel vlotter gaan.
En hier is dus de crux; ik ken ook andere diensten die Bitcoin als betaling accepteren. Hele guides gemaakt door de aanbieder van de dienst om mensen bewust te maken hoe een Bitcoin kan worden aangeschaft, overgemaakt en als "geld" kan worden gezien.

Resultaat; 1 aanbieder die bijna de deuren mag sluiten. Puur en alleen omdat Bitcoin als enige betaalmiddel hadden ingevoerd ongeveer 9 maanden geleden en tegelijkertijd zowel PayPal als CC hebben uitgefaseerd.

Tja, als Jan met de Pet, zou ik dan ook zoiets hebben van "Bitcoin?? Ik heb hier 3 pasjes van plastic waar ik overal mee kan betalen en nu niet bij <bedrijf X>? Zoek het dan maar uit met je dienst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 19:42
Janpietertje89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Je doel met het handelen in crytpo's is om Euro's te verdienen. Niet om BTC te verdienen. Als je een munt koopt die 10% daalt, terwijl bitcoin 40% daalt is dit nog steeds een slechte investering geweest (ook al kun je hierna meer bitcoin terugkopen). Als je een munt koopt die 10% stijgt, terwijl bitcoin 40% stijgt is het nog steeds een goede investering geweest, 10% winst is toch geen verlies?
Voor mij is het doel dus wel om zoveel mogelijk bitcoins te verdienen ;). Ik verwacht namelijk dat de prijs van één Bitcoin een stuk hoger zal liggen dan nu, daarom probeer ik er nu zoveel mogelijk van bij elkaar te schrapen.

Een soort trade & HODL strategie dus .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Jurianus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:13:
Offtopic:
@MAX3400, gefeliciteerd met je verjaardag!
Thanks! Vanaaf pizza/Italiaans eten. Zal een stapeltje Bitcoins meebrengen naar ze maar ben bang dat de native Napolitaanse chef me toch een Colombian necktie probeert aan te smeren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Of je "winst hebt" is afhankelijk van doel ... wil je meer cryptocurrency verzamelen quantitatief dan leef je in satoshi. Wil je meer euro verzamelen dan leef je in ... euro. Dan kan winst dus ook in context van een doel anders worden opgevat, daarom is hier altijd discussie over. Iemand die 100 coins heeft van 100 sat, die verkoopt naar BTC op 150 sat en de coins terugkoopt op 100 sat ... heeft 50% meer coins. Als de BTC prijs dan 90% gezakt is maar die persoon heeft een ander doel heeft die w.m.b. gewoon winst en zijn portfolio vergroot!

En als je gelooft in een fatsoenlijke munt op langere termijn lijkt me die strategie de voorkeur hebben boven de continue euro's achterna zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 22-06-2017 16:21 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-03 12:20
Cassius schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:20:
Waar je naar kijkt is afhankelijk van doel ... wil je meer cryptocurrency verzamelen quantitatief dan leef je in satoshi. Wil je meer euro verzamelen dan leef je in ... euro. Dan kan "winst" dus ook in context van een doel anders worden opgevat, daarom is hier altijd discussie over. Iemand die 100 coins heeft van 100 sat, die verkoopt naar BTC op 150 sat en de coins terugkoopt op 100 sat ... heeft 50% meer coins. Als de BTC prijs dan 90% gezakt is maar die persoon heeft een ander doel heeft die w.m.b. gewoon "winst". En als je gelooft in een fatsoenlijke munt op langere termijn lijkt me die strategie de voorkeur hebben boven de continue euro's achterna zitten.
Ja dit, ik worstel er ook een beetje mee.

Het is ook een beetje afhankelijk van je strategie toch, als je hodl dan zou je in Btc of cryptos je waarde kunnen beoordelen. Als je trade kun je denk ik beter omrekenen naar dollars of euro's zo je wilt vanwege de volatiliteit van btc/eth.

Zo heb ik dus gisteren 2 Ltc verkocht om een percentage eth te kopen toen die dipte, vooralsnog in euro's een mindere trade. Maar goed, ik verwacht op de langere termijn een goede, in zowel euro's als in crypto.

Of praat ik dit mezelf nu aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Tomas33 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Ja dit, ik worstel er ook een beetje mee.

Het is ook een beetje afhankelijk van je strategie toch, als je hodl dan zou je in Btc of cryptos je waarde kunnen beoordelen. Als je trade kun je denk ik beter omrekenen naar dollars of euro's zo je wilt vanwege de volatiliteit van btc/eth.

Zo heb ik dus gisteren 2 Ltc verkocht om een percentage eth te kopen toen die dipte, vooralsnog in euro's een mindere trade. Maar goed, ik verwacht op de langere termijn een goede, in zowel euro's als in crypto.

Of praat ik dit mezelf nu aan :p
Daytrading wise als LTC gelijk is gebleven of gestegen en ETH respectievelijk gedaald of gelijk is gebleven was het dan euro- en satoshi wise geen goede trade ;) . Maar als je nu bij een rebuy meer dan 2LTC zou hebben was het een goede crypto trade so far ... daytrading is echt so short term en lastig -O- .

Serieus, alleen al voor de nachtrust heeft crypto vasthouden een groot voordeel t.o.v. (over)trading.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Nog niet genoemd, bij Polo had je ook Golem/ETH kunnen kopen dan was het veel beter geweest. Dus ETH => BTC => Golem maar gelijk ETH => Golem.

[ Voor 25% gewijzigd door Zhou op 22-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-03 12:20
Ja ik was er eigenlijk al een beetje bang voor, naast het feit dat je ook nog overal fees betaald hebt enzo. Ik ga m'n portfolio netjes verdelen en verder lekker hodlen, veel relaxeder en ik denk voor de meesten ook gewoon winstgevender en gezonder. Binnen een paar dagen is blockfolio met stip op 1 mn meest geopende app geworden, gok ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Tja en dan is ondanks de problemen ethereum toch bijna weer terug op het punt waar ik hem verkocht heb (300 euro). Verbazingwekkend wel. Ik heb besloten de helft van mijn euro's te verzilveren (gister bijgeschreven op mijn bankrekening) maar de andere helft zit ik nu over te twijfelen. Stap ik weer terug in ethereum, wat in mijn ogen nu een veel te dure munt is, of ga ik op zoek naar een aantal nieuwe coins waarvan ik denk dat er wel eens een nieuwe ethereum (of bitcoin) tussen kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Ryan1981 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:54:
Tja en dan is ondanks de problemen ethereum toch bijna weer terug op het punt waar ik hem verkocht heb (300 euro). Verbazingwekkend wel. Ik heb besloten de helft van mijn euro's te verzilveren (gister bijgeschreven op mijn bankrekening) maar de andere helft zit ik nu over te twijfelen. Stap ik weer terug in ethereum, wat in mijn ogen nu een veel te dure munt is, of ga ik op zoek naar een aantal nieuwe coins waarvan ik denk dat er wel eens een nieuwe ethereum (of bitcoin) tussen kan zitten.
Ik had dat laatste gedaan. Ben zelf ook uit BTC en ETH gestapt en in Waves en wat andere kleinere coins waar ik vertrouwen in heb. Is interessant om die projecten te zien groeien van een klein iets met een roadmap naar een echt goed product. Vooral als ik kijk naar de nieuwe GUI van de DEX van Waves is dat een mooie stap.

Het is speculatief en er kleven risico's aan maar het hodlen van ETH en Bitcoin is ook risicovol alleen de kans op een grote beloning in de vorm van fiat is daar toch wel een stuk kleiner.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoshingen op 22-06-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hoshingen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:59:
[...]

Ik had dat laatste gedaan. Ben zelf ook uit BTC en ETH gestapt en in Waves en wat andere kleinere coins waar ik vertrouwen in heb. Is interessant om die projecten te zien groeien van een klein iets met een roadmap naar een echt goed product. Vooral als ik kijk naar de nieuwe GUI van de DEX van Waves is dat een mooie stap.

Het is speculatief en er kleven risico's aan maar het hodlen van ETH en Bitcoin is ook risicovol alleen de kans op een grote beloning in de vorm van fiat is daar toch wel een stuk kleiner.
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik weet niet of de blockchain in de toekomst wel gebruikt gaat worden voor betalingen. In de nabije toekomst zeker niet. Naar mijn idee is Ethereum niet eens een blijvertje, maar een project waar andere projecten heel veel van gaan leren en daardoor opstarten met een beter product. Zelf heb ik deze week ook 10 ETH afgeroomd naar Stratis, Waves, Cofound, Antshares, Wings, Golem en Sia als 'nieuwe sterkhouders' en nog een aantal speculatieve coins.

Welke coins heb jijzelf aangeschaf behalve Waves?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AlBundy
Janpietertje89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:59:

Interessant statement, hoe maak je steeds minder gebruik van Euro's? Leef je enkel op thuisbezorgd.nl pizza's die pas na een paar uur geleverd worden omdat je bitcoin betaling geverifieerd moest worden?
Ik ben een beetje een apart geval, dus ik zal een beetje backstory geven, alhoewel een beetje off-topic, het geeft inzicht in waarom ik het handelen op deze manier bekijk:

Ik heb geen huis, geen vast inkomen, ik leef uit mijn auto en backpack, en als ik ergens verblijf doe ik dat in ruil voor meehelpen met het huishouden of allerhande klusjes. Soms verblijf ik in communities waar geld überhaupt geen rol speelt.
Als ik met de auto een lange rit ga maken, zet ik het op Blablacar en dat betaalt voor mijn diesel, dus in dat opzicht maak ik nog wel gebruik van Euros. Benzinestations accepteren (helaas) nog geen crypto.

Soms koop ik eten, maar afhankelijk van het land waar ik ben ga ik ook wel dumpsterdiven, deels als een statement tegen food waste, maar ook omdat ik er enorm plezier aan beleef, het is als een loterij, niet wetende vantevoren wat ik ga vinden en wat ik ermee kan koken. Wanneer ik surplus heb (zoals hier in Amsterdam) deel ik het met anderen.

Toen ik Bitcoin ontdekte, zag ik de potentie voor mezelf om op termijn niet meer afhankelijk te zijn van een (imho) omslachtig systeem gebaseerd op schuld, gedoe met geld wisselen (ik reis een hoop), en de ellende van bankrekeningen, waarbij je tegenwoordig de bank betaalt voor het uitlenen van je geld aan ze. Nog niet te spreken over het feit dat banken investeren in zaken waar ik niet achter sta, en met het stallen van mijn geld daar steun ik effectief hun beleid. Ik ben principieel en wil daar zo min mogelijk verantwoordelijk voor zijn.

In november 2013 heb ik mijn ICT-baan opgezegd en ben ik gaan reizen. Van die tijd tot april 2014 is er in totaal zo'n 4000 euro door mijn vingers gegaan, en iets van 10 BTC. Achteraf gezien had ik dat niet al te slim aangepakt, maar ik had niet voorzien dat BTC zo'n vlucht zou nemen. Na de MtGox crash dacht ik dat het ook nooit meer zo ver zou groeien en zag ik het meer als een gimmick. Ik ben daarna 1,5 jaar terug in de IT gegaan, maar vond daar geen voldoening meer in en het geld wat ik ermee heb kunnen sparen gaat in mijn droom.

Op dit moment heb ik zo'n 500 euro op mijn bankrekening en ongeveer 3000 euro in crypto, origineel een investering van 400 euro. Ik heb 10% daarvan op een exchange om een beetje te daytraden, de rest laat ik staan en is bedoeld als een appeltje voor de dorst om ooit een lap grond te kopen in een warm land en daar met een groep mensen een community op te bouwen, van het land te leven en wellness retreats aan te bieden op basis van vrijwillige donatie of participatie in de dagelijkse werkzaamheden.

Mijn inkomen is verder gebaseerd op seizoenswerk (bijv. druiven plukken in Frankrijk), en het aanbieden van Thaise massage op de stranden in Portugal tegen vrijwillige donatie.

Dat ik mijn crypto portfolio wil laten groeien is dus puur gebaseerd op mijn persoonlijke situatie. Het is een gok die ik neem, maar ik maak me er totaal geen zorgen over, omdat ik me ook prima kan redden zonder geld en inmiddels verscheidene skills heb geleerd waarmee ik me op elke plek op de wereld kan voorzien in eten en onderdak.
telenut schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:06:
Dat vraag ik me ook af :-)
Want om eerlijk te zijn. Vorige week voor het eerst echt iets gekocht met bitcoins. 2 pizza's (symbolisch eh :p )
En heb er een uur mee bezig geweest ...
Volgende bestelling zal wel vlotter gaan. Maar het zal weer pizza moeten zijn. Want hoewel ik dacht dat je bij amazon.de ook met bitcoin kan betalen valt dit nogal tegen. Je moet eerst nog geschenkkaarten kopen die wel met bitcoin te betalen zijn, maar de diensten die ik nu gevonden heb sturen die op.... komaan zeg, moet toch direct digitaal kunnen?
Je kan rekeningen betalen via bitbill.eu, en bij elke toko online bestellen via all4btc.com. Specifiek voor Amazon is er ook purse.io.

[ Voor 10% gewijzigd door AlBundy op 22-06-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:17

Liberteh

All your base belong to me

MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Thanks! Vanaaf pizza/Italiaans eten. Zal een stapeltje Bitcoins meebrengen naar ze maar ben bang dat de native Napolitaanse chef me toch een Colombian necktie probeert aan te smeren. >:)
Je besteld je pizza gewoon op thuisbezorgd.nl en betaald met Bitcoins ;) Je hoeft niet meer te verhongeren als je alleen maar bitcoins bezit hoor, dit is wel 2017 :P

Voor de Poloniex traders: Check je FA2!!! Ik had deze aanstaan bij withdrawals en kom net tot de conclusie dat deze opeens op disabled staat in de settings nadat ik dus een poging tot deed!

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:20:
Of je "winst hebt" is afhankelijk van doel ... wil je meer cryptocurrency verzamelen quantitatief dan leef je in satoshi. Wil je meer euro verzamelen dan leef je in ... euro. Dan kan winst dus ook in context van een doel anders worden opgevat, daarom is hier altijd discussie over. Iemand die 100 coins heeft van 100 sat, die verkoopt naar BTC op 150 sat en de coins terugkoopt op 100 sat ... heeft 50% meer coins. Als de BTC prijs dan 90% gezakt is maar die persoon heeft een ander doel heeft die w.m.b. gewoon winst en zijn portfolio vergroot!

En als je gelooft in een fatsoenlijke munt op langere termijn lijkt me die strategie de voorkeur hebben boven de continue euro's achterna zitten.
Mensen mensen mensen... Geld is en blijft een ruilmiddel, ook virtueel geld. Succes met je 1 miljoen bitcoin als je op Jupiter zit, je gaat er niks mee bereiken. Geld is dus een ruilmiddel om producten of diensten mee af te nemen, als jij je portfolio hebt vergroot maar je munt is 90% in waarde gezakt kan je heel veel minder diensten of producten af nemen. Je kan wel op een beeldscherm zien dat je van die bepaalde munt er meer hebt maar waar ik vandaan kom heb je daar dus geen hol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Voor de Poloniex traders: Check je FA2!!! Ik had deze aanstaan bij withdrawals en kom net tot de conclusie dat deze opeens op disabled staat in de settings nadat ik dus een poging tot deed!
Hier staat het nog steeds op "enable".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik weet niet of de blockchain in de toekomst wel gebruikt gaat worden voor betalingen. In de nabije toekomst zeker niet. Naar mijn idee is Ethereum niet eens een blijvertje, maar een project waar andere projecten heel veel van gaan leren en daardoor opstarten met een beter product. Zelf heb ik deze week ook 10 ETH afgeroomd naar Stratis, Waves, Cofound, Antshares, Wings, Golem en Sia als 'nieuwe sterkhouders' en nog een aantal speculatieve coins.

Welke coins heb jijzelf aangeschaf behalve Waves?
Het grootste deel zit in Waves (en bijbehorende coins + tokens) maar daarnaast zit ik in WeTrust (TRST) en LTC. Jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Ryan1981 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:54:
Tja en dan is ondanks de problemen ethereum toch bijna weer terug op het punt waar ik hem verkocht heb (300 euro). Verbazingwekkend wel.
Dit bewijst maar weer dat ik niet van mijn gekozen strategie moet afwijken en met emotie moet beslissen. 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hoshingen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Het grootste deel zit in Waves (en bijbehorende coins + tokens) maar daarnaast zit ik in WeTrust (TRST) en LTC. Jij dan?
Staat in de post die jij gequote heb waar ik in zit :p

De coins voor speculatie zijn o.a. Verge, DGB, Doge en nog wat niet zo noemenswaardige coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ethirty schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Dit bewijst maar weer dat ik niet van mijn gekozen strategie moet afwijken en met emotie moet beslissen. 8)7
Mijn strategie was wachten tot ethereum 1000 euro waard is en dan verkopen, mits ik geen gekke dingen tegenkom waardoor ik denk dat ethereum het niet gaat worden. De afgelopen 2 congestions zijn voor mij behoorlijk gekke dingen. Op dit moment voelt het voor mij als een veel grotere gok aan om toch te blijven vasthouden. Tot op dit moment nog steeds winst want hij is nog geen 300 euro maarja hoe beoordeel ik nu of hij door gaat stijgen? Ik heb gewoon niet genoeg ervaring en kennis om dit te beoordelen en dan heb je in mijn ogen maar 1 keuze en dat is cashen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlBundy
Ryan1981 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Mijn strategie was wachten tot ethereum 1000 euro waard is en dan verkopen, mits ik geen gekke dingen tegenkom waardoor ik denk dat ethereum het niet gaat worden. De afgelopen 2 congestions zijn voor mij behoorlijk gekke dingen. Op dit moment voelt het voor mij als een veel grotere gok aan om toch te blijven vasthouden. Tot op dit moment nog steeds winst want hij is nog geen 300 euro maarja hoe beoordeel ik nu of hij door gaat stijgen? Ik heb gewoon niet genoeg ervaring en kennis om dit te beoordelen en dan heb je in mijn ogen maar 1 keuze en dat is cashen :P
Zulke congestions zijn leermomenten, en vooral door een plotselinge verveelvoudiging van het verkeer. Hoe de ontwikkelaars dit aanpakken is wat de toekomst bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

AlBundy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Zulke congestions zijn leermomenten, en vooral door een plotselinge verveelvoudiging van het verkeer. Hoe de ontwikkelaars dit aanpakken is wat de toekomst bepaalt.
Aan de ene kant snap ik dit wel, maar aan de andere kant, een ddos is niet iets van gisteren, als leek komt dit aardig knullig over op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:50:
[...]
Mensen mensen mensen... Geld is en blijft een ruilmiddel, ook virtueel geld. Succes met je 1 miljoen bitcoin als je op Jupiter zit, je gaat er niks mee bereiken. Geld is dus een ruilmiddel om producten of diensten mee af te nemen, als jij je portfolio hebt vergroot maar je munt is 90% in waarde gezakt kan je heel veel minder diensten of producten af nemen. Je kan wel op een beeldscherm zien dat je van die bepaalde munt er meer hebt maar waar ik vandaan kom heb je daar dus geen hol aan.
Lange tenen hoor ... en dan tegelijk ook het punt van mijn post missen, oei. Jij bent dus iemand die niet zozeer in het concept cryptocurrency gelooft (anders zou je met 1 miljoen bitcoin ontzettend blij zijn, ook als ze 1 cent zijn - omdat je begrijpt hoeveel dat is van de totale markt en de potentie van die markt) en hecht waarde aan euro's - juist de persoon die ik niet beschreef. Maar als het een dermate gevoelig onderwerp is, dan mensen mensen doe er zeker wel een hol mee O+ !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Janpietertje89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Als je op een exchange aan het traden bent die alles via BTC doet, dan moet je niet op zo'n exchange gaan traden als het "lastig" is

Ik kijk gewoon 1 keer in de zoveel tijd wat de BTC waard is, kijk naar mijn portfolio waarde in BTC en voila, ik weet hoe of wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Sfinx- schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:41:
Kan iemand het grote verschil verklaren in de ETH prijs tussen de verschillende exchanges?

1 OKCoin.cn ETH/CNY $121,676,000 $397.18 14.48% Recently
2 Bithumb ETH/KRW $90,983,000 $393.84 10.83% Recently
3 Poloniex ETH/BTC $75,049,500 $350.13 8.93% Recently
4 Coinone ETH/KRW $65,374,000 $392.82 7.78% Recently
5 Huobi ETH/CNY $63,792,400 $395.29 7.59% Recently
6 GDAX ETH/USD $52,509,900 $355.34 6.25% Recently
7 CHBTC ETH/CNY $32,703,000 $395.22 3.89% Recently
8 Kraken ETH/EUR $27,631,500 $356.95 3.29% Recently
9 Korbit ETH/KRW $25,795,600 $393.66 3.07% Recently
10 Bitfinex ETH/USD $23,348,600 $352.63 2.78% Recently
Daar ben ik ook benieuwd naar. Met bijv. het huidige 15% verschil tussen Kraken en Bithumb kan je dan niet makkelijk geld verdienen door het te kopen op kraken en verkopen op Bithumb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:59
Meessen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Met bijv. het huidige 15% verschil tussen Kraken en Bithumb kan je dan niet makkelijk geld verdienen door het te kopen op kraken en verkopen op Bithumb?
Het gehele proces is nogal traag en je hebt veel fees, zeker als je fiat gaat rondpompen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

Relevante video: YouTube: Bitcoin Q&A: Price premiums and arbitrage | Andreas M. Antonopo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
[...]

Ik zou zeggen, probeer het eens. Maar dan wel eerst proberen te registreren op bithumb :)
Dit soort dingen ontstaan logischerwijs omdat de markt zeer lastig efficient te maken is in sommige gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Zeer duidelijk antwoord op m'n vraag, bedankt! Het grote verschil zit inderdaad niet tussen EUR/USD based exchanges, die wel ongeveer gelijk lopen, maar met KRW/CNY. Zoals mooi uitgelegd in de video zijn dit munten die minder portable zijn en dus in vergelijking met dollars/euros een hogere discount hebben om ze naar bitcoin om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
https://coinmarketcap.com/currencies/bancor-network/

Die gaat flink door het putje. Bugs in hun productie code van 40 regels.. man man.

Iedereen heeft 150 miljoen dollar ingestoken, maar voor 40 regels code, openbaar, niemand die moeite heeft genomen om te checken. 100 miljoen dollar door de plee nu Bancor helemaal instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:47:
https://coinmarketcap.com/currencies/bancor-network/

Die gaat flink door het putje. Bugs in hun productie code van 40 regels.. man man.

Iedereen heeft 150 miljoen dollar ingestoken, maar voor 40 regels code, openbaar, niemand die moeite heeft genomen om te checken. 100 miljoen dollar door de plee nu Bancor helemaal instort.
Welke bug? De startprijs was 0.01 ETH per BNT. Nu is het 0.012 ETH, een stijging van 20%.

Ik lees nergens iets over bugs in de productiecode. Heb je een link?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ze hebben maar 40 regels geschreven. Hier zitten wel fouten in.

5. That's it. That's the whole idea.

It's only 40 lines of code.

Now, there is nothing wrong with raising $3.5M per line of code, if indeed there is a certain technical advantage that those lines of code possess.

Zoals ik al eerder zei, stap niet zomaar in een ICO (het is je eigen geld). Wat ze doen is de openbare code downloaden beetje veranderen, aanvullen, marketing erbij en dan zakken vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Zhou schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:23:

Now, there is nothing wrong with raising $3.5M per line of code, if indeed there is a certain technical advantage that those lines of code possess.

Zoals ik al eerder zei, stap niet zomaar in een ICO (het is je eigen geld). Wat ze doen is de openbare code downloaden beetje veranderen, aanvullen, marketing erbij en dan zakken vullen.
Zou mooi zijn als dit breed wordt uitgemeten en mensen wat minder blind instappen, geeft wat rust in de markt en op ETH netwerk.

Kan je ergens zien of dit team hun deel heeft gecashed in BTC of ETH of fiat? Follow the money :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
Overdrijven is ook een kunst he :) Begin prijs was 0.01 ETH, nu naar 0.013 ETH. Welke daling?

Die drop die je ziet en verkeerd intreperteert is de IOU onzin handel van hitbtc die wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

cWaVe1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Overdrijven is ook een kunst he :) Begin prijs was 0.01 ETH, nu naar 0.013 ETH. Welke daling?

Die drop die je ziet en verkeerd intreperteert is de IOU onzin handel van hitbtc die wordt meegenomen.
Lees ik nou verkeerd? Het grafiekje laat toch echt een drop zien met een omgerekende prijs van 13 dollar vorige week naar 4 dollar vandaag? En dat lijkt me toch ongeacht in welk coinpair je rekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Lees ik nou verkeerd? Het grafiekje laat toch echt een drop zien met een omgerekende prijs van 13 dollar vorige week naar 4 dollar vandaag? En dat lijkt me toch ongeacht in welk coinpair je rekent?
Hij heeft nooit echt op 13 dollar gestaan en er kan pas sinds gisteren middag in gehandeld worden. Die IOU stuff van vorige week met zn inflated prijzen wordt helaas meegenomen in de grafiek.

https://www.reddit.com/r/...itbtc_iou_scam_explained/

[ Voor 7% gewijzigd door cWaVe1 op 23-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhou schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:23:

Hier een hele uitgebreide reactie van het Bancor team. Ik heb niet geïnvesteerd en helaas geen tijd om het hele artikel te lezen. Wou de link hier toch even plaatsen zodat mensen zelf een mening kunnen vormen voordat er mogelijk onterecht geroepen gaat worden dat Bancor een scam is.

Ik heb er dus geen mening/idee over. Deze link is puur ter aanvulling voor de mensen die hier in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dames en heren, zojuist afgestemd met litebit.eu. Op maandagavond 10-7 om 20:00 tot 21:00 zal er een Ask Me Anything Q&A gehouden worden met Head of Operations Robin Bosman en CEO Kenny Rokven van Litebit.eu

Hiervoor zal een apart kanaal aangemaakt worden op de slack Coin-Talk.slack.com.
De invite voor slack vinden jullie nog altijd in de topic reply warning.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Die grafieken kloppen vaak niet aan het begin. Menig coin die toegevoegd wordt lijkt in eerste instantie 90-99% te dalen. Vaak is de prijs dan toch nog (ver) boven de ICO-prijs.

Zelfde geval bijvoorbeeld bij MobileGo. Die is nu al >4x mijn ICO investering waard maar lijkt op verlies te staan. Je kunt het beste de ICO prijs van een coin even opzoeken en die vergelijken met de koers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zijn sinds deze week met onze afdeling leip van de bitcoins en andere coins :P

Aangemeld bij Kraken, ging op zich nog redelijk vlot met een weekje naar tier2, en heb mijn eerste buy/sell order gemaakt. 0.02BTC die ik verkoop als de koers 60€ is gestegen. Dan hou ik er +/-2€ aan over.
(wie het kleine niet eert... kan er toch mijn eerste biertje van kopen die ik dan verdiend heb met bitcoins :7 )
Ging qua sell gedeelte niet meteen helemaal goed (had even 10% hoger ingevuld, besefte toen dat dat niet realistisch was in korte tijd), maar gelukkig kan je die regel dan gewoon weggooien en opnieuw aanmaken :)

Maar wel leuk dat we met 3 man er mee aan de slag zijn gegaan, dan heb je toch wat discussie met elkaar. En veel info in dit topic gevonden :)

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Helaas geeft Coincapmarket geen prijs weer van de werkelijke ICO prijs (inschrijfprijs). Het start met de verhandelbare prijs.

MobileGo is 1 van de ICO's waar je wel bij moest zijn. Ze hebben al een produkt, maar heeft geld nodig voor marketing (50%) en andere kosten.

Pagina: 1 ... 19 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).