[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_winfriet
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2018
FireFox1980 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:45:
Ik kom er nog steeds niet door betreffende Status dus volgens mij is dat netwerk nog steeds een chaos.

Unable to locate Transaction entry
Gebruik je Myetherwallet?
Als je achter elkaar transacties afvuurt met telkens Gas 1 hoger, dan kan je er door komen. Dus 200.000, dan nog 1 met 200.001 etc etc.

Let wel op dat je coins in je wallet niet meer zijn dan dat je STN wilt kopen anders maak je wellicht 2 transacties...

Bij mij is het zo wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Hier hebben ze het al over een crash van ethereum:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1976371.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:48
https://coinmarketcap.com/

kijk al die munten last hebben van schalings problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat hebben ze niet. Ze praten over het de technische limitations van ETH. Deze komen nu wel naar boven. Maar dit is niet de eerste keer en was ook voorspeld. Nu is de vraag hoe ze hier mee omgaan. Overstap naar PoS of een eigen implementatie van lightning of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Misschien hebben jullie gelijk maarja, hoe gaan de meeste mensen hier mee om. Persoonlijk vind ik het vrij ernstig dat het betalingsverkeer zo beinvloed kan worden. Ongeacht wat de oplossing is, dit kan gewoon niet zonder impact in vertrouwen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
Defector schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Dat hebben ze niet. Ze praten over het de technische limitations van ETH. Deze komen nu wel naar boven. Maar dit is niet de eerste keer en was ook voorspeld. Nu is de vraag hoe ze hier mee omgaan. Overstap naar PoS of een eigen implementatie van lightning of iets anders.
PoS doet niets voor schaalproblemen. PoS is enkel een andere manier om blocks te maken dan het gebruikelijke PoW. Maar je zit nog steeds vast aan periodieke blocks met een maximale grootte.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Zojuist mijn ethereum omgezet in euro. Zit er wel een beetje mee dat al dat geld nu op kraken staat. Geld voor fiat net als voor coins dat je het beter niet op een exchange kan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:32:
Zojuist mijn ethereum omgezet in euro. Zit er wel een beetje mee dat al dat geld nu op kraken staat. Geld voor fiat net als voor coins dat je het beter niet op een exchange kan laten staan?
als je tier2 hebt kan je 2k per dag laten uitbetalen toch? tier3 nog meer. weet niet om hoeveel euros het gaat maar als je safe wil zijn kan je overboeken, tenzij je nog wilt investen in andere currencies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Natuurlijk, de grootste bezwaren zijn:
• Exchange kan gehackt worden
• Exchange kan insolvable zijn / failliet gaan
• Exchange kan er vandoor gaan met je geld

Hoewel dat laatste punt in het geval van een bekende exchange als Kraken minder waarschijnlijk is, en fiat iig voor een spoor zorgt waardoor daders zoiets minder snel zullen doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

nemesis2212 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:36:
[...]

als je tier2 hebt kan je 2k per dag laten uitbetalen toch? tier3 nog meer. weet niet om hoeveel euros het gaat maar als je safe wil zijn kan je overboeken, tenzij je nog wilt investen in andere currencies
Ik ben T3 maar het gaat om minder dan 2k. Ik heb mijn ethereum ooit gemined, het is voor het eerst dat ik het omgezet heb in euro en ook voor het eerst dat ik zo veel euro op een exchange gehad heb. Nu zou het wel toevallig zijn als Kraken nu opeens gehacked wordt, en dan vraag ik me nog af of hackers fiat kunnen stelen (anders dan mijn persoonlijke account hacken en het overmaken). Kortom nieuw terrein voor mij :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:40:
en dan vraag ik me nog af of hackers fiat kunnen stelen (anders dan mijn persoonlijke account hacken en het overmaken).
Ze hoeven niet per se fiat te kunnen stellen voor jou om je fiat kwijt te kunnen raken. Bitfinex heeft bij de BTC hack van vorig jaar besloten om de schade naar rato te verdelen over alle assets van alle klanten. Dan raak je ook fiat kwijt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Fiat-geld is veel minder makkelijk te stelen door een hacker, dus in die zin lijkt het veiliger. Maar, toen Bitfinex door een hack veel bitcoins is kwijtgeraakt, hebben ze dat verlies naar rato verdeeld over alle gebruikers, niet alleen de gebruikers die bitcoins in hun account hadden.

De beredenering hierachter is dat als je een saldo hebt in je account, je in feite een vordering hebt op de exchange. Als de exchange z'n vorderingen niet meer kan betalen, en dus feitelijk failliet is, dan wordt het overgebleven vermogen gelijk verdeeld over de schuldeisers (waar sommige schuldeisers voorrang krijgen, bijvoorbeeld de belastingdienst), ongeacht of jouw vordering nu in Euro's of in bitcoins was. De vordering wordt omgerekend naar de officiele valuta van het land waarin het bedrijf gevestigd is (zo zijn alle MtGox saldo's omgerekend naar Yen).

Bitfinex heeft z'n terugbetalingsproces gebaseerd op het standaard proces bij failliesement. Het is niet onredelijk om aan te nemen dat andere exchanges dat ook doen. Of, wat ook zeer goed mogelijk is, is dat exchanges niet de mogelijkheid krijgen om dit te doen, omdat ze failliet worden verklaard. Bitfinex is wat dat betreft goed weggekomen, want ze hebben unilateraal besloten om de vorderingen om te zetten in verhandelbare schuld-tokens. Als een grote schuldeiser daar geen trek in had gehad, dan had deze een goede kans gemaakt met het aanvragen van een failliesement.

Kortom: Laat enkel geld op een exchange dat je actief gebruikt. Ongeacht om welke valuta het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:44:
Als een grote schuldeiser daar geen trek in had gehad, dan had deze een goede kans gemaakt met het aanvragen van een failliesement.
Wat natuurlijk niet per se in zijn best interest is. Van een kale kip kun je niet plukken, en een kip die gouden eieren legt kun je beter maar in leven laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
opa_winfriet schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Gebruik je Myetherwallet?
Als je achter elkaar transacties afvuurt met telkens Gas 1 hoger, dan kan je er door komen. Dus 200.000, dan nog 1 met 200.001 etc etc.

Let wel op dat je coins in je wallet niet meer zijn dan dat je STN wilt kopen anders maak je wellicht 2 transacties...

Bij mij is het zo wel gelukt.
Ook dit 15 keer geprobeerd maar helaas. Unable to locate Transaction entry

Ik geef het op, thankx voor je tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:47
Welke altcoin trading app gebruiken jullie voor Android? Coinomi is simpel en werkt goed, maar heeft op dit moment niet veel verschillende munten. Coinigy is heel uitgebreid maar werkt helaas met een maandelijkse fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Wat natuurlijk niet per se in zijn best interest is. Van een kale kip kun je niet plukken, en een kip die gouden eieren legt kun je beter maar in leven laten ;)
Dat klopt, maar er hoeft maar 1 partij te zijn die er voor kiest om deze weg af te leggen om het feestje voor de rest te verpesten. Een vermogend persoon (die dus zowel het verlies als de kosten van het juridisch proces makkelijk op kan vangen) die Bitfinex wil "straffen" voor het incident bijvoorbeeld. Bitfinex mag blij zijn dat het uiteindelijk redelijk goed is afgelopen (al hebben ze nu weer een nieuw probleem met hun bank-situatie), want het had ook heel anders kunnen eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Goedemorgen Tweakers! Ik heb een vraagje over de DEX van Waves. Iedereen kent het verhaal wel van centrale exchange Mt. Gox die er met heel wat centen vandoor ging. Ze hadden immers hun eigen private key in handen waar alle coins van de gebruikers op stonden.

Hoe zit dat met een DEX zoals die van Waves? Wie heeft dan de private key in handen? Is er maar één private key of heeft elke gebruiker van het Waves platform een eigen?

Ik zit nu namelijk op Poloniex, Kraken en Bittrex en heb nu 18 verschillende coins. Tsja, die kan ik niet allemaal onder brengen in mijn Ledger, maar toch wil ik ze wel allemaal offline hebben. Ik heb de keuze gemaakt niet meer actief te gaan handelen en alleen de (naar mijn mening) betrouwbarE coins te bewaren.

Voor de nieuwsgierigen: BTC, ETH, STRAT, ANS, WAVES, GNT, WINGS, UBQ, SC, CFI, FCT, QRL, XVG, STEEM, LSK. Ik zie nog een aantal coins als betrouwbare die ik later misschien wil gaan toevoegen: DASH, XMR, ZEC, REP, ARDR, GNO, GAME, MGO, LKK, ARK. Ik spreid graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Tja dan is het nu even aankijken wat ethereum doet in de komende tijd. Ik heb in geen enkele coin genoeg vertrouwen om daar zomaar geld in te stoppen, zelfs voor bitcoin kan ik niet bevatten dat hij zo hoog is, ik heb er geen goed onderbouwde verklaring voor en daardoor zie ik het als niet anders dan een gewaagde gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:17

Liberteh

All your base belong to me

Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:56:
Tja dan is het nu even aankijken wat ethereum doet in de komende tijd. Ik heb in geen enkele coin genoeg vertrouwen om daar zomaar geld in te stoppen, zelfs voor bitcoin kan ik niet bevatten dat hij zo hoog is, ik heb er geen goed onderbouwde verklaring voor en daardoor zie ik het als niet anders dan een gewaagde gok.
Verklaring: 21 miljoen munten, 7 miljard potentiële gebruikers. Mogelijke roet in het eten lijkt onlangs afgeweerd (SegWit2x) dus komt er weer meer vertrouwen -> de prijs stijgt.

Het is moeilijk voor te stellen dat er nog maar minimaal 1 en maximaal 10 miljoen mensen meedoen met cryptocurrencies op dit moment.

Ik snapte niet waarom hij op $1000 stond jaren terug. Ik snap nu héél goed waarom Bitcoin nu op $2700 zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Liberteh op 21-06-2017 12:04 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:55:
Goedemorgen Tweakers! Ik heb een vraagje over de DEX van Waves. Iedereen kent het verhaal wel van centrale exchange Mt. Gox die er met heel wat centen vandoor ging. Ze hadden immers hun eigen private key in handen waar alle coins van de gebruikers op stonden.

Hoe zit dat met een DEX zoals die van Waves? Wie heeft dan de private key in handen? Is er maar één private key of heeft elke gebruiker van het Waves platform een eigen?

Ik zit nu namelijk op Poloniex, Kraken en Bittrex en heb nu 18 verschillende coins. Tsja, die kan ik niet allemaal onder brengen in mijn Ledger, maar toch wil ik ze wel allemaal offline hebben. Ik heb de keuze gemaakt niet meer actief te gaan handelen en alleen de (naar mijn mening) betrouwbarE coins te bewaren.

Voor de nieuwsgierigen: BTC, ETH, STRAT, ANS, WAVES, GNT, WINGS, UBQ, SC, CFI, FCT, QRL, XVG, STEEM, LSK. Ik zie nog een aantal coins als betrouwbare die ik later misschien wil gaan toevoegen: DASH, XMR, ZEC, REP, ARDR, GNO, GAME, MGO, LKK, ARK. Ik spreid graag :+
Er is geen centrale plek waar alle Waves staan bij DEX (vandaar de D ;-)). Het enige was DEX doet is dat het orders 'matcht' vanuit de verschillende wallets. Dus ik zet 10 Waves te koop vanuit mijn wallet voor prijs X en jij plaatst een buy order vanuit jouw wallet voor die prijs. Dan koppelt de matcher van DEX ons en gaan de Waves van mijn wallet naar jou zonder tussenkomst van een andere wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Verklaring: 21 miljoen munten, 7 miljard potentiële gebruikers. Mogelijke roet in het eten lijkt onlangs afgeweerd (SegWit2x) dus komt er weer meer vertrouwen -> de prijs stijgt.

Het is moeilijk voor te stellen dat er nog maar minimaal 1 en maximaal 10 miljoen mensen meedoen met cryptocurrencies op dit moment.

Ik snapte niet waarom hij op $1000 stond jaren terug. Ik snap nu héél goed waarom Bitcoin nu op $2700 zit.
Kun jij voor de volgende stelling argumenten aanvoeren waardoor hij als volledig onwaar beschouwd kan worden?

De bitcoin staat zo hoog omdat iedereen die er van gehoord heeft en de succesverhalen leest, of zelf een succesverhaal is denkt, ik wil de boot niet mislopen en gaat/blijft investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
De bitcoin voelt voor mij als een enorme zeepbel op het moment.
Maar heel eerlijk dat riep ik ook toen hij 50 euro waard werd, toen hij 1000 euro aanraakte en daarna ook nog...

Ik zou er niet snel al mijn geld in gooien. Ik gebruik het nu alleen maar als tussenstop om altcoins te kopen.
Welke helaas allemaal gezellig met de bitcoin mee vallen tegen die tijd :/ .

Al met al blijf ik het maar moeilijk vinden om goede altcoins vroeg te spotten om een HODL strategie toe te passen voor een X aantal jaar. Ik heb nu zelf een kleine portfolio opgebouwd met wat alt coins die ik HODL
(Sia, XEM en Monero). De rest van de tijd zit ik gezellig te day traden.

Wat ik nog wel lastig vind is om gevoel te krijgen bij de waarde van een alt munt op een bepaald moment, de BTC daalt en stijgt dagelijks en om nou goed inzichtelijk te krijgen hoe zich dat verhoud tot fiat vind ik maar lastig te zien. Hebben jullie hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
xeromorphic schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:45:
Ik gebruik het nu alleen maar als tussenstop om altcoins te kopen.
Welke helaas allemaal gezellig met de bitcoin mee vallen tegen die tijd :/ .
Ik probeer tegenwoordig om USDT als tussenstop te gebruiken, die is wat stabieler (en geeft dus minder winst ;)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Kun jij voor de volgende stelling argumenten aanvoeren waardoor hij als volledig onwaar beschouwd kan worden?

De bitcoin staat zo hoog omdat iedereen die er van gehoord heeft en de succesverhalen leest, of zelf een succesverhaal is denkt, ik wil de boot niet mislopen en gaat/blijft investeren.
Ik weet niet hoelang je al in Crypto zit, maar we hebben (in het geval van BTC) een vrij turbulente periode doorlopen. Overheden hebben namelijk de mogelijkheid om cryptocurrency volledig te bannen. Dat hebben ze ook enigszins geprobeerd. Daar waren heel veel mensen bang voor. De kans dat dit nu nog gaat gebeuren wordt steeds kleiner. Uitspraken van gerechtelijke instanties zorgen voor duidelijkheid en vertrouwen daar in.

Hoe kan ik argumenten aanleveren voor een stelling waar ik me niet in kan vinden? Kan me examen Nederlands herinneren waarbij ik met een mede-student over verschillende stellingen moest discussiëren. Een stelling was: Roken moet toegestaan zijn.
Ik rook en mijn mede-student niet. Hij mocht als eerste de kant van de stelling kiezen, hij koos "eens".
Dat was vrij vervelend (wel geslaagd hoor)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Laatst online: 10-09 13:36
Rannasha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Oneens.

Voor een drukke gateway heb je ongeveer $10 aan XRP nodig om een jaar lang transacties te kunnen faciliteren. Ripple-transacties verbruiken zeer weinig XRP. Daarnaast krijgen de banken en andere instellingen die met Ripple samenwerken de XRP direct van Ripple zelf. De XRP wordt dus niet op de open markt gekocht. Bovendien is het mogelijk om de Ripple technologie te gebruiken waarbij fiat-tokens als transactie-fee worden ingezet of waar uberhaubt geen fee nodig is.

De intrinsieke waarde van XRP is dus heel laag, omdat er maar weinig van nodig is om het netwerk te laten functioneren en de belangrijkste spelers krijgen de XRP direct van Ripple. Daarnaast zullen gesloten Ripple-achtige netwerken uberhaubt geen gebruik maken van XRP en een eventueel interbancair systeem op basis van Ripple, waar je mensen vaak over hoort praten, zal hoogstwaarschijnlijk een dergelijke gesloten karakter hebben.

Daarom blijft mijn conclusie dat het bedrijf Ripple het goed doet en een interessante investering is (al is deze mogelijkheid niet beschikbaar voor ons gewone stervelingen), maar XRP dat absoluut niet is. Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die niet goed weten wat het onderscheid is tussen Ripple en XRP en als reactie op positief nieuws over Ripple maar wat XRP in slaan.
Wat zijn volgens jou dan de munten die je in de gaten moet houden of potentie hebben? Niet de 'to the moon' in 2 weken munt, maar voor langere termijn. Eerlijk is eerlijk, door dit verhaal denk ik eraan om het kleine beetje winst uit XRP te halen en bij een andere munt of nieuwe munt te leggen. Gezien mijn onbekendheid met het ICO gebeuren en de werking hiervan kijk ik vooral naar aanwezige/bestaande munten op exchanges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Wat zijn volgens jou dan de munten die je in de gaten moet houden of potentie hebben? Niet de 'to the moon' in 2 weken munt, maar voor langere termijn. Eerlijk is eerlijk, door dit verhaal denk ik eraan om het kleine beetje winst uit XRP te halen en bij een andere munt of nieuwe munt te leggen. Gezien mijn onbekendheid met het ICO gebeuren en de werking hiervan kijk ik vooral naar aanwezige/bestaande munten op exchanges.
Bitcoin en Ethereum.

Misschien Monero en Zcash als niche outsiders.

Maar ik moet direct toegeven dat ik me niet heel erg verdiep in de honderden verschillende altcoins. Met iets als Bitcoin of Ethereum heb je de zeer grote winsten al misgelopen. Hoewel er voor beide nog flink wat potentieel is, zul je gekke dingen als vertienvoudigen van de koers binnen een paar maand niet meer zien. Als je dat zoekt, dan moet je toch echt dieper in de obscure altcoins gaan duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet hoelang je al in Crypto zit, maar we hebben (in het geval van BTC) een vrij turbulente periode doorlopen. Overheden hebben namelijk de mogelijkheid om cryptocurrency volledig te bannen. Dat hebben ze ook enigszins geprobeerd. Daar waren heel veel mensen bang voor. De kans dat dit nu nog gaat gebeuren wordt steeds kleiner. Uitspraken van gerechtelijke instanties zorgen voor duidelijkheid en vertrouwen daar in.

Hoe kan ik argumenten aanleveren voor een stelling waar ik me niet in kan vinden? Kan me examen Nederlands herinneren waarbij ik met een mede-student over verschillende stellingen moest discussiëren. Een stelling was: Roken moet toegestaan zijn.
Ik rook en mijn mede-student niet. Hij mocht als eerste de kant van de stelling kiezen, hij koos "eens".
Dat was vrij vervelend (wel geslaagd hoor)
Ik heb een jaar geleden wat gemined en dat is het en ik zeg ook zeker niet dat ik er verstand van heb. De vraag die ik stelde was juist om te kijken wat jou mening was en of ik mij kan vinden in jouw onderbouwing.

De enige reden dat ik ethereum gemined heb is omdat ik van iemand te horen kreeg dat dit wel eens de nieuwe bitcoin zou kunnen worden. Nu ik een fundamenteel probleem tegenkom met deze munt ga ik daar dus sterk aan twijfelen, want waarom overstappen op iets dat eigenlijk hetzelfde probleem heeft?

Maargoed, jij kunt je dus niet vinden in de stelling dat het stijgen van de bitcoin grotendeels gebaseerd is op fear of losing out. Waarom dan niet? Wat zijn je gedachtes hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Rannasha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Bitcoin en Ethereum.

Misschien Monero en Zcash als niche outsiders.

Maar ik moet direct toegeven dat ik me niet heel erg verdiep in de honderden verschillende altcoins. Met iets als Bitcoin of Ethereum heb je de zeer grote winsten al misgelopen. Hoewel er voor beide nog flink wat potentieel is, zul je gekke dingen als vertienvoudigen van de koers binnen een paar maand niet meer zien. Als je dat zoekt, dan moet je toch echt dieper in de obscure altcoins gaan duiken :)
Grote winsten is relatief, stel je stapt nu in ETH tegen 320,- en je verkoopt over een jaar tegen 1000. Dat zijn voor mij nog grote winsten. Tuurlijk een Dogecoin tegen 0.002 en die gaat naar 100 is ook redelijk winst pakken, maar die is niet zo reëel van wat ik overal heb gelezen.Zelf zoek ik een munt die mooi gaat stijgen in de loop van een jaar. Alles meer als rente bij de banken is winst en stiekem hopen op een mooie uitschieter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Grote winsten is relatief, stel je stapt nu in ETH tegen 320,- en je verkoopt over een jaar tegen 1000. Dat zijn voor mij nog grote winsten. Tuurlijk een Dogecoin tegen 0.002 en die gaat naar 100 is ook redelijk winst pakken, maar die is niet zo reëel van wat ik overal heb gelezen.Zelf zoek ik een munt die mooi gaat stijgen in de loop van een jaar. Alles meer als rente bij de banken is winst en stiekem hopen op een mooie uitschieter.
Of je stapt nu in ETH tegen 320,- en je verkoopt het over een jaar tegen 50,-
Dat zijn voor mij grote verliezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Mr. Noodle schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:39:
[...]

Of je stapt nu in ETH tegen 320,- en je verkoopt het over een jaar tegen 50,-
Dat zijn voor mij grote verliezen :+
ja die kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

FireFox1980 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Ook dit 15 keer geprobeerd maar helaas. Unable to locate Transaction entry

Ik geef het op, thankx voor je tip. :)
vanochtend rond 9 uur heb ik gewoon SNT kunnen inkopen via myetherwallet zonder problemen. Eventueel morgen weer proberen - volgens mij gaat het nog wel even door de ico ico ended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_winfriet
  • Laatst online: 23-08-2018
De Status ICO is inmiddels gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Nog een artikel over de ethereum congestion. Ik loop blijkbaar achter met wat ik vandaag gezien heb met de status ico

https://motherboard.vice....etwork-is-ddos-ing-itself

Waarschijnlijk had ik mijn ethereum al eerder verkocht als ik dit te horen had gekregen tijdens die bankor ICO sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:44:
Nog een artikel over de ethereum congestion. Ik loop blijkbaar achter met wat ik vandaag gezien heb met de status ico

https://motherboard.vice....etwork-is-ddos-ing-itself

Waarschijnlijk had ik mijn ethereum al eerder verkocht als ik dit te horen had gekregen tijdens die bankor ICO sale.
Fix hiervoor (Raiden) had al in mei moeten uitkomen. Volgens de github pagina is de fix 80% gereed. Invoering hiervan zal denk ik wel een prijs boost opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hoshingen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Er is geen centrale plek waar alle Waves staan bij DEX (vandaar de D ;-)). Het enige was DEX doet is dat het orders 'matcht' vanuit de verschillende wallets. Dus ik zet 10 Waves te koop vanuit mijn wallet voor prijs X en jij plaatst een buy order vanuit jouw wallet voor die prijs. Dan koppelt de matcher van DEX ons en gaan de Waves van mijn wallet naar jou zonder tussenkomst van een andere wallet.
Oke maar wie beschikt dan over de private key en back up seed? Doordat ik zoveel verschillende coins heb, wordt het voor mij een hels karwei om alles veilig op te slaan op offline wallets.

[ Voor 9% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-06-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:17:
[...]

Oke maar wie beschikt dan over de private key en back up seed? Doordat ik zoveel verschillende coins heb, wordt het voor mij een hels karwei om alles veilig op te slaan op offline wallets.
Hoe bedoel je? De persoon die verkoopt beschikt over die gegevens natuurlijk. Je Waves staan in de blockchain gekoppeld aan jouw adres (en dus niet op je pc oid) en jij kan erbij door je seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Mining discussie is hier offtopic, verplaatst naar Bitcoin topic - deel 2

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 21-06-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hoshingen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Hoe bedoel je? De persoon die verkoopt beschikt over die gegevens natuurlijk. Je Waves staan in de blockchain gekoppeld aan jouw adres (en dus niet op je pc oid) en jij kan erbij door je seed.
Ik begrijp hoe de blockchain werkt en wat de functie is van de private key, public key en de seed. Exchanges zoals Poloniex, Kraken etc. beschikken over de private key en seed, niet jij zelf, het is zit immers in hun wallet. Dit zijn centrale exchanges. Wat ik wil weten is wie er beschikt over de private key en seed van decentrale exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Ik begrijp hoe de blockchain werkt en wat de functie is van de private key, public key en de seed. Exchanges zoals Poloniex, Kraken etc. beschikken over de private key en seed, niet jij zelf, het is zit immers in hun wallet. Dit zijn centrale exchanges. Wat ik wil weten is wie er beschikt over de private key en seed van decentrale exchanges.
7(8)7

Een decentrale exchange heeft geen adres en dus ook geen seed / private key.

De coins staan in de wallet van de users en niet op een wallet van de exchange.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoshingen op 21-06-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hoshingen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:25:
[...]

7(8)7

Een decentrale exchange heeft geen adres en dus ook geen seed / private key.

De coins staan in de wallet van de users en niet op een wallet van de exchange.
Haha oke, sorry hoor. Dus vanzelfsprekend heb je je eigen private key en seed van die wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Weet iemand wat af van Iconomi cryptocurrency? Ik was namelijk van plan om eventueel daar ook wat geld in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jurianus schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:30:
Weet iemand wat af van Iconomi cryptocurrency? Ik was namelijk van plan om eventueel daar ook wat geld in te leggen.
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4
Kan je dus zelf ook zoeken met de search functie van Tweakers ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Gé Brander op 21-06-2017 16:33 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoshingen
GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Haha oke, sorry hoor. Dus vanzelfsprekend heb je je eigen private key en seed van die wallet.
Geen probleem. Het decentrale deel van een decentrale exchange is juist dat er geen tussenpersoon is in de vorm van een exchange maar dat het verkeer direct tussen koper en verkoper wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hoshingen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Geen probleem. Het decentrale deel van een decentrale exchange is juist dat er geen tussenpersoon is in de vorm van een exchange maar dat het verkeer direct tussen koper en verkoper wordt afgehandeld.
Dan zal het fijn zijn zodra Waves met 2fa komt, dan kan ik daar menig altcoin storen. Nu zonder 2fa vind ik dat nog te tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Mirved schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Fix hiervoor (Raiden) had al in mei moeten uitkomen. Volgens de github pagina is de fix 80% gereed. Invoering hiervan zal denk ik wel een prijs boost opleveren.
Ok even wat gegoogled en kwam dit tegen
Disclaimer: I don't fully understand Raiden/Lightning myself, so someone please correct me if I'm wrong, but I'll take a crack at it.

My understanding is that it basically works through settlements. Instead of putting every single transaction, or money transfer, on the blockchain, you can send transactions via "channels" to specific people. The communication takes place "off-chain". Through this channel, you can send microtransactions which occur almost instantly and have no fees. Eventually, you batch all of the microtransactions into a single transaction (the settlement) and put that transaction on the chain so that it is public.

Think of it like this: if Joe and Bob want to transact, they can do so through the Ethereum blockchain. This is fine and dandy, but what if they don't want to wait the 3+ minutes for their transaction to be confirmed? Furthermore, what if they are sending each other such a small amount of money that the fees incurred make it not even worth it (to put this into perspective, my last transaction cost about $0.02 in fees)? By transacting via an off-chain channel, they are essentially saying "let's take this discussion elsewhere, between just you and me". They can then send money back and forth nearly instantly, in high volumes, and without fees until ultimately putting a settlement on the public blockchain.

This works because when Joe and Bob send each other money through the channel, they do so with proper transactions. When Joe wants to send Bob $0.00001, he creates a real transaction and gives it to Bob. That way if there is ever a dispute, Bob can go to the public blockchain and say "look, Joe said he sent me $0.00001, here's the transaction to prove it". They don't have to just trust each other when communicating 1-on-1.

Raiden is the technology that allows them to communicate via channels. Hope that helps.
Dus als ik het goed begrijp worden frequente transacties tussen dezelfde partijen gegroeppeerd.

Ik heb op die reddit post dezelfde vraag gesteld. Heeft iemand al doorgerekend of het te verwachten is dat op een gegeven moment in de toekomst het aantal settlements in dezelfde ordegrootte komt als het aantal individuele transacties dat nu voor opstoppingen in het netwerk zorgt? M.a.w. hoe schaalt dit concept? Wat als er nu veel transacties tussen random zenders en ontvangers plaatsvinden, dan gaat dit niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ruim een uur geleden een eth tx gemaakt vanaf mijn ledger richting mijn poloniex wallet: https://etherscan.io/tx/0(...)d5ece5a590070f55d565.

Nooit issues gehad met poloniex, maar ik vond het al vreemd dat de transactie niet als pending stond toen ik 'm had geconfirmed. Wat blijkt nu: mijn 1.002274413904331 ether is wel afgeschreven van mijn ledger wallet, maar niet terecht gekomen op poloniex.

Bij het deposit bericht bij eth op poloniex staat duidelijk dat je transacties moet maken van minimaal 1 eth per keer. Ik heb 1,002274413904331 getransfereerd, 50.000 gas ingevuld en uiteindelijk is er 21000 gas verbruikt (0,000441 eth). Blijft er onder de streep over 1,001833414 eth, wat voldoende zou moeten zijn...

Iemand ook deze issue gehad en heeft support het uiteindelijk opgelost? Ticket is in ieder geval aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
ETH heeft momenteel nogal wat issues op het netwerk en een redelijke backlog. Zeker dat het daar niet aan ligt? Bitfinex heeft zelfs alle ETH withdrawals stopgezet:
We are suspending all ETH withdrawal until the network backlog subsides and we are able to reliably post transactions to blockchain.

[ Voor 46% gewijzigd door LED-Maniak op 21-06-2017 17:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
LED-Maniak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:48:
ETH heeft momenteel nogal wat issues op het netwerk en een redelijke backlog. Zeker dat het daar niet aan ligt?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met backlog, maar ik neem aan dat dat iets in de trend van vertraging betekent.

Ik vind het gewoon vreemd, omdat de transactie op etherscan er door heen is. Als ik naar mijn poloniex wallet ga op etherscan (https://etherscan.io/addr...fd2ac7faa3bb06eef313f99fe) staat daar het aantal eth ook weergegeven dat ik getransfereerd heb, maar niks in mijn poloniex account/wallet.

Ohja: ik ben al even uitgelogd en weer ingelogd op poloniex, geen resultaat.

Edit:

Dear <naam>,

We would like to acknowledge that we have received your request and a support ticket has been created with Ticket ID - 253679, a support agent will soon be in touch.

In the mean time please make sure you chose the correct 'Type' for your issue at the ticket page and that you completed all the available fields in order to have a quick resolution. You can edit the fields by login into the Support Center with your Support Center credentials and browsing to https://poloniex.freshdesk.com/helpdesk/tickets/253679.

Please note that your Support Center account login credentials are different from your Poloniex account login credentials.

To view the status of the ticket or add comments, please visit
https://poloniex.freshdesk.com/helpdesk/tickets/253679

Thank you for your patience.

Sincerely,
Poloniex Support Team

Nu vraag ik me af of dat een autorespond is of daadwerkelijk een agent die mij gemaild heeft. Anders heeft ie dat verdomd snel gedaan.

Edit 2:
LED-Maniak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:48:
ETH heeft momenteel nogal wat issues op het netwerk en een redelijke backlog. Zeker dat het daar niet aan ligt?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met backlog, maar ik neem aan dat dat iets in de trend van vertraging betekent.

Ik vind het gewoon vreemd, omdat de transactie op etherscan er door heen is. Als ik naar mijn poloniex wallet ga op etherscan (https://etherscan.io/addr...fd2ac7faa3bb06eef313f99fe) staat daar het aantal eth ook weergegeven dat ik getransfereerd heb, maar niks in mijn poloniex account/wallet.

Ohja: ik ben al even uitgelogd en weer ingelogd op poloniex, geen resultaat.

Edit:

Dear <naam>,

I am very sorry to inform you that we are currently experiencing a momentary delay on deposits of this currency.

We are actively working to identify and resolve the problem as soon as possible.

Thank you for your patience and I am sorry for the inconvenience, don’t hesitate to reply to this message if you have any question.

If you deposited below the minimum deposit amount, please check this article for instructions:

https://poloniex.freshdes...12-minimum-deposit-amount

Sincerely,

Poloniex Support Team

Nu vraag ik me af of dat een autorespond is of daadwerkelijk een agent die mij gemaild heeft. Anders heeft ie dat verdomd snel gedaan.
BtM909 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:23:
[...]

Natuurlijk is dit een auto-response... Er staat niks specifieks rondom je probleem of persoonlijks rondom jouw account.
Sorry, had verkeerde mail er in gezet, natuurlijk was die eerste die ik postte autorespond. Hierboven de correcte mail, die ik gek genoeg wel om hetzelfde tijdstip ontving. Deze lijkt me iets meer gericht richting het probleem dat ik heb.

[ Voor 81% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-06-2017 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik moet stiekem wel een beetje gniffelen om de netwerkproblemen van ETH. Onder de diehard ETH fanboys was dit namelijk altijd hèt speerpunt tegen BTC.. en moet je nu eens zien.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
Luuk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:16:
Ik moet stiekem wel een beetje gniffelen om de netwerkproblemen van ETH. Onder de diehard ETH fanboys was dit namelijk altijd hèt speerpunt tegen BTC.. en moet je nu eens zien.. :D
Dit is wel waar ja. Al die problemen die BTC had dat zou bij ETH nooit gebeuren. Oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GrazendeKoe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:50:
[...]

[i]Dear <naam>,

[...]
Natuurlijk is dit een auto-response... Er staat niks specifieks rondom je probleem of persoonlijks rondom jouw account.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:24:
[...]
Dus als ik het goed begrijp worden frequente transacties tussen dezelfde partijen gegroeppeerd.
Klopt.
Ik heb op die reddit post dezelfde vraag gesteld. Heeft iemand al doorgerekend of het te verwachten is dat op een gegeven moment in de toekomst het aantal settlements in dezelfde ordegrootte komt als het aantal individuele transacties dat nu voor opstoppingen in het netwerk zorgt? M.a.w. hoe schaalt dit concept? Wat als er nu veel transacties tussen random zenders en ontvangers plaatsvinden, dan gaat dit niet op?
Zodra er net zoveel payment channels worden geopend als er nu gewone transacties worden verzonden, dan ben je natuurlijk weer terug bij af. Maar in de tussentijd heb je wel veel meer daadwerkelijke transacties die heen en weer gaan over de payment channels.

Tussen random gebruikers wordt het natuurlijk lastiger, want de simpele uitleg van payment channels is altijd point-to-point tussen twee specifieke gebruikers. Ik weet niet precies wat de plannen zijn voor Raiden / Ethereum, maar Bitcoin-gebaseerde payment channels hebben in ieder geval plannen om een zekere mate van transitiviteit toe te voegen. Dat betekent dat als A een payment channel met B open heeft en B een payment channel met C heeft, dat er dan settlements mogelijk zijn tussen A en C. Dit maakt payment channels veel bruikbaarder, omdat via die weg ook gebruikers die niet vaak met dezelfde partijen transacties uitwisselen toch profijt kunnen hebben van payment channels.

Uiteraard zijn transitieve payment channels een heel stuk complexer dan gewone point-to-point channels, dus ik verwacht dat dergelijke functionaliteit niet vanaf het begin beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Kan iemand verklaren waarom ETH nu vrij stevig zakt? Is iedereen na de ath aan het dumpen geslagen, of was de prijs een beetje overgewaardeerd. Als ik het verhaal van Rannasha begreep heb je aan de coin zelf niet zo heel veel?

Beetje stom van me om op de top in te stappen. Nu toch mijn verlies maar gepakt. Bitcoin en Litecoin staan gelukkig lekker in de plus, dus de schade valt mee. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Rannasha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:32:
[...]

Klopt.

[...]

Zodra er net zoveel payment channels worden geopend als er nu gewone transacties worden verzonden, dan ben je natuurlijk weer terug bij af. Maar in de tussentijd heb je wel veel meer daadwerkelijke transacties die heen en weer gaan over de payment channels.

Tussen random gebruikers wordt het natuurlijk lastiger, want de simpele uitleg van payment channels is altijd point-to-point tussen twee specifieke gebruikers. Ik weet niet precies wat de plannen zijn voor Raiden / Ethereum, maar Bitcoin-gebaseerde payment channels hebben in ieder geval plannen om een zekere mate van transitiviteit toe te voegen. Dat betekent dat als A een payment channel met B open heeft en B een payment channel met C heeft, dat er dan settlements mogelijk zijn tussen A en C. Dit maakt payment channels veel bruikbaarder, omdat via die weg ook gebruikers die niet vaak met dezelfde partijen transacties uitwisselen toch profijt kunnen hebben van payment channels.

Uiteraard zijn transitieve payment channels een heel stuk complexer dan gewone point-to-point channels, dus ik verwacht dat dergelijke functionaliteit niet vanaf het begin beschikbaar is.
Net als bij Bitcoin is bij Ethereum ook het streven om dit transitief te doen (maar zal vast niet meteen komen). Ook met smart contracts kan je redelijk wat off-chain halen, zie o.a. deze video van Ledger Labs op EDCON. Het zal vast niet werken met alle contracten, en soms moet je natuurlijk terug naar de blockchain als je het niet meer met elkaar eens bent, maar het schaalt een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:06:
Kan iemand verklaren waarom ETH nu vrij stevig zakt? Is iedereen na de ath aan het dumpen geslagen, of was de prijs een beetje overgewaardeerd. Als ik het verhaal van Rannasha begreep heb je aan de coin zelf niet zo heel veel?
All of the above :P

Vergeet niet dat ETH een paar maanden terug nog op 2 tientjes zat. Ik vond toen 100 al te hoog om nog in te stappen. Denk ook niet dat van 20 naar 300+ een redelijke en stabiele waarde is in zo'n korte tijd. Dan zijn er ook nog de problemen met het netwerk. Ik vind het niet zo vreemd dat er dan eens 10% of meer af gaat. Verder vast ook wel een stukje onzekerheid op dit moment. Als ik op 100 had ingekocht zou ik nu ook verkopen en daar ben ik vast niet de enige in.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:13:
[...]

All of the above :P

Vergeet niet dat ETH een paar maanden terug nog op 2 tientjes zat. Ik vond toen 100 al te hoog om nog in te stappen. Denk ook niet dat van 20 naar 300+ een redelijke en stabiele waarde is in zo'n korte tijd. Dan zijn er ook nog de problemen met het netwerk. Ik vind het niet zo vreemd dat er dan eens 10% of meer af gaat. Verder vast ook wel een stukje onzekerheid op dit moment. Als ik op 100 had ingekocht zou ik nu ook verkopen en daar ben ik vast niet de enige in.
Dat gevoel had ik ook al een beetje. Met 5 tientjes verlies is het in ieder geval geen hele dure les. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:20:
[...]

Dat gevoel had ik ook al een beetje. Met 5 tientjes verlies is het in ieder geval geen hele dure les. :P
Dat jij nu met verlies verkoopt zegt eigenlijk ook al heel veel. Als jij verlies gaat pakken, wat gebeurt er dan met de mensen die nog een leuke winst hebben ? :P

Voor de mensen die hoog ingekocht hebben hoop ik dat het geen sneeuwbaleffect word. Als er echt paniek uitbreekt kan die 10% van vandaag nog wel meevallen met wat er nog gaat komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Dat jij nu met verlies verkoopt zegt eigenlijk ook al heel veel. Als jij verlies gaat pakken, wat gebeurt er dan met de mensen die nog een leuke winst hebben ? :P

Voor de mensen die hoog ingekocht hebben hoop ik dat het geen sneeuwbaleffect word. Als er echt paniek uitbreekt kan die 10% van vandaag nog wel meevallen met wat er nog gaat komen dan.
Ik heb niet de illusie dat ik met mijn hoeveelheden enig effect op de marktprijs ga hebben. ;)

Maar ik heb niet het gevoel dat de prijs de komende uren weer teruggaat naar het oude niveau en ik zag het ook niet zitten om de prijs nog verder te zien zakken. Misschien een emotionele beslissing ipv een rationele, maar dan heb ik (voorlopig) meer vertrouwen in de andere koersen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:06:

Beetje stom van me om op de top in te stappen. Nu toch mijn verlies maar gepakt. Bitcoin en Litecoin staan gelukkig lekker in de plus, dus de schade valt mee. :P
Er is redelijk wat stress ontstaan.

ETH netwerk loopt vast door een niet nader te noemen ICO met een wat vreemd contract, vervolgens geeft bitfinex aan dat alle ETH withdrawals worden gestopt vanaf de exchange. Prijs dropt, mensen gaan hun ETH naar exchanges sturen om te dumpen, lukt niet en vervolgens is er totale paniek.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
a_rated schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:06:
[...]

https://coinmarketcap.com/

kijk al die munten last hebben van schalings problemen :)
Iota claimt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
LED-Maniak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:37:
[...]

Er is redelijk wat stress ontstaan.

ETH netwerk loopt vast door een niet nader te noemen ICO met een wat vreemd contract, vervolgens geeft bitfinex aan dat alle ETH withdrawals worden gestopt vanaf de exchange. Prijs dropt, mensen gaan hun ETH naar exchanges sturen om te dumpen, lukt niet en vervolgens is er totale paniek.
Het lijkt dat een hoop nieuwe mensen toch alweer eruit stappen dan, want in mijn overzicht zijn na de to the moon actie van de laatste weken alle munten aan het zakken. Ook de BTC staat nog steeds redelijk onder het hoogste punt van een weekje geleden en is ook nog niet terug in de buurt.. Denk dat een hoop instappers het gewoon toch te eng en wisselend vinden, los van alle problemen die nu naar boven komen.

Ik doe het zelf ook nog niet zo heel lang maar het viel mij wel op dat er in de korte piek wel heel veel doomsday berichten kwamen.Waarschijnlijk slaan die toch aan. Mensen vergeten gewoon dat ze in een nieuw (en best wel ingewikkelde ) mini revolutie zitten, een ontwikkeling die redelijk aan het begin van het traject zit. Tenminste IMO :)

[ Voor 3% gewijzigd door S.McDuck op 21-06-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik denk dat met het oog op de toekomst de buy & hold techniek de beste en veiligste (minst risicovolle) is. Als de prijs zakt, kan je nog altijd extra investeren in cryptocurrencies als je dat extra geld kan missen (kan veroorloven te verliezen). Ik denk namelijk dat cryptocurrencies in het algemeen in de toekomst heel groot kunnen worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Jurianus op 21-06-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Alleen wat is lang genoeg holden? Een week, een maand, 5 jaar? En blijf je ook zo rustig als de prijzen zakken naar het niveau van begin dit jaar?

Voor mensen die een paar jaar terug zijn ingestapt is het wat makkelijker beslissen dan als je nu pas gaat meedoen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:18:
Alleen wat is lang genoeg holden? Een week, een maand, 5 jaar? En blijf je ook zo rustig als de prijzen zakken naar het niveau van begin dit jaar?

Voor mensen die een paar jaar terug zijn ingestapt is het wat makkelijker beslissen dan als je nu pas gaat meedoen.
Klopt, daarom zou ik voor de HODL strategie je coins in een offline wallet stoppen zodat je er op je werkdag al niet bij kan. Dat stopt de FOMO en FUD redelijk. Ook proberen er niet wakker van te liggen. Als je gelooft in een coin dan komt het vanzelf wel.

ETH heeft nu een klap gehad/krijgt nog steeds klappen, maar ik denk dat zodra ze de schalings problemen opgelost krijgen de munt weer een streepje voor heeft op BTC.

Ik snap dat gegniffel wel van ETH heeft die problemen niet, en kijk BTC nu eens, maar er wordt bij mijn weten geen ICO met BTC gefinancierd dus we kunnen niet weten hoe het dan met BTC zou gaan.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShyDolphin
  • Laatst online: 22-12-2021
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:18:

Ik heb 3 jaar BTC vastgehouden.. totdat ik op een bepaald punt t gevoel kreeg dat BTC ging imploderen.. to all in op ETH gegaan toen die nog op $12 stond. Achteraf gezien is dat puur geluk geweest en een klein beetje inlezen/de boel volgen. Als jij t gevoel hebt dat ETH niet meer uit deze dip gaat komen (ik geloof daar persoonlijk niks van) en je hebt ook geen vertrouwen meer in alt-coins of cryptos in t algemeen OF je realiseert dat je t geld toch echt niet kan missen.. Dan is het tijd om uit te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ShyDolphin schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb 3 jaar BTC vastgehouden.. totdat ik op een bepaald punt t gevoel kreeg dat BTC ging imploderen.. to all in op ETH gegaan toen die nog op $12 stond. Achteraf gezien is dat puur geluk geweest en een klein beetje inlezen/de boel volgen. Als jij t gevoel hebt dat ETH niet meer uit deze dip gaat komen (ik geloof daar persoonlijk niks van) en je hebt ook geen vertrouwen meer in alt-coins of cryptos in t algemeen OF je realiseert dat je t geld toch echt niet kan missen.. Dan is het tijd om uit te stappen.
Ik zeg ook niet dat ze er niet uitkomen. Ik denk alleen dat het voor mij verstandiger is op een lager punt weer in te stappen. In ieder geval eerst een beter inzicht krijgen in de realistische waarde voor de langere termijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

kristof1234 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:53:
vreemd, ik dacht even snel mijn litecoins van kraken naar bitstamp te sturen [...] maar kraken zegt dat het invalide adres is (zowel de normale als multi-sig die bitstamp opgeeft).
webcrtor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:34:
[...]
Helaas ook hier "invalid address" gehad en daarna is mijn LTC wallet zelfs naar "routine maintenance" gegaan waardoor ik helemaal niet meer opnieuw kon proberen.
Is dit uiteindelijk bij jullie nog opgelost. Wil ook mn LTC van Kraken naar Bitstamp sturen, maar krijg dezelfde foutmelding. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor dit werd opgelost, is het uberhaupt opgelost?

Zou het natuurlijk eerst naar een eigen wallet kunnen sturen natuurlijk, maar liever rechtstreeks naar Bitstamp

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Is dit uiteindelijk bij jullie nog opgelost. Wil ook mn LTC van Kraken naar Bitstamp sturen, maar krijg dezelfde foutmelding. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor dit werd opgelost, is het uberhaupt opgelost?

Zou het natuurlijk eerst naar een eigen wallet kunnen sturen natuurlijk, maar liever rechtstreeks naar Bitstamp
Wat is het voordeel om eerst naar Bitstamp te sturen? Wat mist Kraken wat Bitstamp wel heeft?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurianus
Ik vind dit toch wel een nuttige video:
YouTube: 3 Mistakes I've Made Trading Cryptocurrencies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Yellowneck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:52:
[...]

[...]

ik denk dat kraken->bitstamp niet werkt, bitstamp gebruikt voor litecoin een "nieuwe variant" MultiSig wallet... kraken gebruikt nog ouderwetse systeem... daarom is het verzenden wellicht niet compatibel

bitstamp suggereert wel een equivalent oud adres (dus niet iets dat met "Mxxxxxxx" begint), maar dat oude adres lijkt kraken ook niet te aanvaarden.

Ik zal eens een mail sturen naar kraken, maar wellicht zal de reactie niet al te snel zijn ;) ik laat iets weten als ze zullen antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze er niet uitkomen. Ik denk alleen dat het voor mij verstandiger is op een lager punt weer in te stappen. In ieder geval eerst een beter inzicht krijgen in de realistische waarde voor de langere termijn.
Dat lage punt is voor iedereen persoonlijk denk ik. Zelf stap ik niet in BTC omdat ik geen 2500 euro voor een munt betaal. De ETH op 12$ zoals ShyDolphin zie ik echt niet meer gebeuren. Dus wat is een laag punt: vergeleken met de 3000$ van de BTC was 1000$ een koopje. Maar toen kocht niemand de munt wat dat was echt ATH en dat zou nooit lang duren. Realistisch? Tsja dan moet je volgens mij niet gaan speculeren/beleggen.

Maar ik ben ook gewoon iemand die sinds 2, 3 maanden pas bezig is. Ik was het ook zat om altijd maar langs de zijlijn te staan. De BTC gevolgd sinds introductie en nooit ingestapt. 5$ was de BTC toen en toch maar niet gedaan. Al die tijd gevolgd en toch maar niet. Achteraf kijk je de koe in zijn kont }:O
Niemand weet wat de munten/beurzen/etc.. doen, maar iedereen doet zijn best een zo goed mogelijke keuze te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Dat lage punt is voor iedereen persoonlijk denk ik. Zelf stap ik niet in BTC omdat ik geen 2500 euro voor een munt betaal. De ETH op 12$ zoals ShyDolphin zie ik echt niet meer gebeuren. Dus wat is een laag punt: vergeleken met de 3000$ van de BTC was 1000$ een koopje. Maar toen kocht niemand de munt wat dat was echt ATH en dat zou nooit lang duren. Realistisch? Tsja dan moet je volgens mij niet gaan speculeren/beleggen.

Maar ik ben ook gewoon iemand die sinds 2, 3 maanden pas bezig is. Ik was het ook zat om altijd maar langs de zijlijn te staan. De BTC gevolgd sinds introductie en nooit ingestapt. 5$ was de BTC toen en toch maar niet gedaan. Al die tijd gevolgd en toch maar niet. Achteraf kijk je de koe in zijn kont }:O
Niemand weet wat de munten/beurzen/etc.. doen, maar iedereen doet zijn best een zo goed mogelijke keuze te maken.
Dit argument snap ik nooit. Immers, hoeveel 1 munt waard is wordt volledig bepaald door de uitkomst van de rekensom market cap / aantal coins. Het aantal "hele" coins is in mijn ogen een super willekeurige (en onbelangrijke) eigenschap van een cryptovaluta.

Wat als ik je nu zeg? "Koop mBTC, het is een koopje, kost maar 2,50 per stuk!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kristof1234 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:19:
[...]

ik denk dat kraken->bitstamp niet werkt, bitstamp gebruikt voor litecoin een "nieuwe variant" MultiSig wallet... kraken gebruikt nog ouderwetse systeem... daarom is het verzenden wellicht niet compatibel

bitstamp suggereert wel een equivalent oud adres (dus niet iets dat met "Mxxxxxxx" begint), maar dat oude adres lijkt kraken ook niet te aanvaarden.

Ik zal eens een mail sturen naar kraken, maar wellicht zal de reactie niet al te snel zijn ;) ik laat iets weten als ze zullen antwoorden.
Ik mag aannemen dat Kraken zich ook aansluit bij de meerderheid, anders zijn ze snel vergeten.
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:32:
[...]

Dit argument snap ik nooit. Immers, hoeveel 1 munt waard is wordt volledig bepaald door de uitkomst van de rekensom market cap / aantal coins. Het aantal "hele" coins is in mijn ogen een super willekeurige (en onbelangrijke) eigenschap van een cryptovaluta.

Marketcap is volgens mij ook maar koers x aantal, dus als het aantal groeit en de koers krimpt, dan daalt die ook. De koers wordt niet bepaald door de marketcap, maar andersom.

[ Voor 30% gewijzigd door Ethirty op 21-06-2017 21:36 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
[...]

Dit is een heel normaal gedrag. Als je eenmaal BTC hebt om altcoins te kunnen kopen dan is dit een stuk makkelijker te overbruggen. Ik doe bv: koop 0.1 BTC van munt x. Dan zie ik wel hoeveel stuks ik krijg van munt x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zhou schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:37:
[...]

Dit is een heel normaal gedrag. Als je eenmaal BTC hebt om altcoins te kunnen kopen dan is dit een stuk makkelijker te overbruggen. Ik doe bv: koop 0.1 BTC van munt x. Dan zie ik wel hoeveel stuks ik krijg van munt x.
En hoe is dat anders dan: koop voor €250 van munt x?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:40:
[...]

En hoe is dat anders dan: koop voor €250 van munt x?
Niet veel anders, gedachte is klein beetje anders, maar het komt op hetzelfde neer: "dure" munten minder aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
[...]

Daarom is het persoonlijk :) Voor dat bedrag kan ik niet een redelijk aantal kopen met mijn 'vermogen' en dus nooit de winst maken die ik graag zou willen. Ik gok liever op een munt waar ik vertrouwen in heb waar ik er 5 van koop en die van 20 naar 100 gaat dan een 0.2 munt die van 2500 naar 3000 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Snap jij zijn punt van HODL maar tegelijktijd trades doen om meer van een bepaalde currency te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Dit is echt GOLDEN.

Hier, heb je je $12! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2UW9OIeP95zhH0kbPjX5xjxd/full.png

Welkom bij Crypto hé :) En om je comment "voor een munt betaal ik geen $2500" moet ik een beetje gniffelen. Denk buiten de doos, je kan het! *mompelt iets met decimalen achter de comma*

[ Voor 7% gewijzigd door Liberteh op 21-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:01:
[...]

*mompelt iets met decimalen achter de comma*
Het rotte is dat je dan anders gaat rekenen; goh, ik heb nog 0.01BTC over en daar kan ik 94000 altcoins voor halen. Doe maar. Dan gaat BTC onderuit en dan zit je mentaal van dat je 94000 coins ziet dalen. ;)

It all depends; heb nog ergens een emmer met XVG. Kostte niks, kost nog steeds niks. Zwaar in de HODL. En fingers crossed dat ze naar $1 ofzo stijgen; dan ga ik lachend een SEPA indienen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
[...]

Dit is echt GOLDEN.

Hier, heb je je $12! ;)

[afbeelding]

Welkom bij Crypto hé :) En om je comment "voor een munt betaal ik geen $2500" moet ik een beetje gniffelen. Denk buiten de doos, je kan het! *mompelt iets met decimalen achter de comma*
Blij dat ik je kan laten glimlachen op deze warme zomeravond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Marketcap weer van 116 naar 109 miljard gezakt. Blijft iedere week ook jojo'en. (Bijna) alles weer in de min, langzaam, maar toch stabiel doorgroeien van de marketcap zou ook wel lekker zijn. Maar het vertrouwen is niet erg standvast in de crypto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Dit is echt GOLDEN.

Hier, heb je je $12! ;)

[afbeelding]

Zo, daar heeft iemand een duur foutje in zijn orderboek gemaakt. :o

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
[...]

Dit is echt GOLDEN.

Hier, heb je je $12! ;)

[afbeelding]

Heeft iemand daar nou een lading ether verkocht voor 13 dollar? 8)7
Valt daar het volume van te achterhalen? ben benieuwd

[ Voor 4% gewijzigd door Meessen op 21-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MartyMcFly1955 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:10:
Maar het vertrouwen is niet erg standvast in de crypto's.
Er zijn ook heel veel mensen die het alleen gebruiken om op korte termijn geld mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meessen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:12:
[...]

Valt daar de volume van te achterhalen? ben benieuwd
Volgens mij LTC gezien de top-ticker en het orderbook; het pulldown-menu voor de pairs op Kraken is soms "vervelend".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

[...]

Valt daar de volume van te achterhalen? ben benieuwd
Issues op de Exchange (Coinbase/GDAX, 13:12PDT is 22:12 GMT+1 ;)):

Update - Trading is disabled for ETH-USD while we investigate this issue. We are also investigating reports of sign in issues on GDAX.com.
Jun 21, 13:12 PDT

Investigating - We're currently investigating sign in issues on GDAX.com, as well as the cause of rapid price movement on the ETH-USD order book. We have disabled further margin funding for the time being.
Jun 21, 12:53 PDT

https://status.gdax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
[...]

Dit is echt GOLDEN.

Hier, heb je je $12! ;)

[afbeelding]
Iemand heeft een limit sell order ingesteld voor 13eur, zijnde het laagste bod en dus onmiddellijk verkocht aan de lucky one die op dat moment op market buy klikt? Het gaat toch niet over zo'n gigantische hoeveelheid dat alle support tussen 260 en 13 opgesoupeerd is :)

*knip* Liberteh was me voor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sfinx- op 21-06-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Het handelen lijkt weer te zijn hervat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Daarom is het persoonlijk :) Voor dat bedrag kan ik niet een redelijk aantal kopen met mijn 'vermogen' en dus nooit de winst maken die ik graag zou willen. Ik gok liever op een munt waar ik vertrouwen in heb waar ik er 5 van koop en die van 20 naar 100 gaat dan een 0.2 munt die van 2500 naar 3000 gaat.
De kans dat Ethereum in dezelfde tijd dat het gestegen is weer naar beden gaat is heel erg groot. Binnen 2 maanden kan het dus weer weg zijn. Bitcoin heeft zicht bewezen over de 9 jaar heen, daarom betaal je zoveel.

The charts don't lie: https://99bitcoins.com/price-chart-history/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:33:
[...]

De kans dat Ethereum in dezelfde tijd dat het gestegen is weer naar beden gaat is heel erg groot. Binnen 2 maanden kan het dus weer weg zijn. Bitcoin heeft zicht bewezen over de 9 jaar heen, daarom betaal je zoveel.

Statistieken liegen niet, volgens 99% van de statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
[...]

Valt daar het volume van te achterhalen? ben benieuwd
Transactievolume van 8000 stuks in 1 minuut vs normaal 100~200 stuks.

Kan zomaar zijn dat iemand zijn account is gehackt, lage buys zijn geplaatst, coins zijn gedumpt en ze lastiger traceerbaar van eigenaar zijn gewisseld.

We weten het niet, ze zijn het aan het uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik lees over de STATUS ICO die vandaag was op bitcointalk. Iedereen daar is er flink lyrisch over. De app was ook tijdelijk te downloaden voor Android/iOS. Iemand die ingestapt is? Ikzelf helaas niet. Blijkt heel mobielvriendelijk te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:22
Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Die kans is alleen groot als je ether ziet als "Just another altcoin". Maar imho kan je eth niet vergelijken met een ltc of gulden oid. Het is een heel ander platform. Dat nu wat kinderziektes heeft.

Geschiedenis in crypto is niet veel waard. 5 jaar geleden waren er amper concurrenten voor btc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
S.McDuck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Nou zo dacht ik afgelopen weekend ook, stop met die kleine coins en haal de wat duurdere coins als Xem, Waves, Stratus en Hmq maar dat komt me nu ook niet goed uit de verf zijn echt gekelderd stuk voor stuk 😡 Ik heb gelukkig geen groot vermogen in coins zitten maar ben nu na een maandje traiden er wel uit dat het niet zo winst gevend is als sommige je doen geloven. Zodra ik mijn geld uit de coins terug heb zet ik het enkel nog op bitcoin en en hou het traiden voor wat het is want hoe goed je de candles ook leest het nieuws volgt wat vaak niets meer is dan jouw pushen die coin te halen, het blijft enkel gokken en vaak zit je mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
cdfreak_99 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:28:
[...]

Nou zo dacht ik afgelopen weekend ook, stop met die kleine coins en haal de wat duurdere coins als Xem, Waves, Stratus en Hmq maar dat komt me nu ook niet goed uit de verf zijn echt gekelderd stuk voor stuk 😡 Ik heb gelukkig geen groot vermogen in coins zitten maar ben nu na een maandje traiden er wel uit dat het niet zo winst gevend is als sommige je doen geloven. Zodra ik mijn geld uit de coins terug heb zet ik het enkel nog op bitcoin en en hou het traiden voor wat het is want hoe goed je de candles ook leest het nieuws volgt wat vaak niets meer is dan jouw pushen die coin te halen, het blijft enkel gokken en vaak zit je mis.
Dit ben ik deels met je eens. Er zijn zoveel ico's die zoveel geld op halen dat het er voor zorgt dat dezelfde totale market cap verdeeld moet worden over nog meer coins. Dan dalen de koersen van alle coins natuurlijk, omdat per coin de vraag (handel) afneemt. Eigenlijk blijft de populariteit van het grote publiek achter in vergelijking met aan het coins dat er bij komt. Een goede crash zou goed zijn zodat fake coins uitsterven. Krijg je een flinke crash maar kan het weer opgebouwd worden en dan hopelijk (gereguleerd(der)) en professioneler dan nu in het wilde westen gebeurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
MartyMcFly1955 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:10:
Marketcap weer van 116 naar 109 miljard gezakt. Blijft iedere week ook jojo'en. (Bijna) alles weer in de min, langzaam, maar toch stabiel doorgroeien van de marketcap zou ook wel lekker zijn. Maar het vertrouwen is niet erg standvast in de crypto's.
2 weken geleden was het 98 miljard dollar.

Dus we zijn in minder dan 1 maand tijd met 10% gegroeid, naar 109 miljard.
Daar maak je te druk over? Op jaarbasis groeien we met ruim 130%. Dat vind je dus te weinig begrijp ik?
Het blijft alsmaar groeien, zij het met wat correcties. Je moet niet teveel naar korte termijn kijken, daarmee snij je jezelf alleen maar in de vingers omdat er op korte termijn geen lijn op te trekken valt.

Bitcoin die 10.000 dollar kan worden? Kan best op lange termijn, mits Segwit succesvol geactiveerd wordt.

Maar Bitcoin die 1000 dollar kan worden? Kan heel goed op korte termijn. Ik kijk altijd naar lange termijn, en daardoor leer je rationeel te denken. Dan hoef je niet zo druk maken over de korte termijn, dat zorgt alleen maar voor emoties. Aan emoties heb je niks.

[ Voor 34% gewijzigd door Hatsieflatsie op 22-06-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hatsieflatsie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:33:
[...]
2 weken geleden was het 98 miljard dollar.

Dus we zijn in minder dan 1 maand tijd met 10% gegroeid. Op jaarbasis groeien we met ruim 130%.Het blijft alsmaar groeien, zij het met wat correcties. Je moet niet teveel naar korte termijn kijken, daarmee snij je jezelf alleen maar in de vingers omdat er op korte termijn geen lijn op te trekken valt.

Bitcoin die 10.000 dollar kan worden? Kan best op lange termijn, mits Segwit succesvol geactiveerd wordt.

Maar Bitcoin die 1000 dollar kan worden? Kan heel goed op korte termijn. Ik kijk altijd naar lange termijn, en daardoor leer je rationeel te denken. Dan hoef je niet zo druk maken over de korte termijn, dat zorgt alleen maar voor emoties. Aan emoties heb je niks.
De paniek van alle mensen is op zich wel te begrijpen. Ik schrok net ook even toen ik mijn blockfolio opende. Na jouw reactie heb ik de marketcap charts even bekeken: https://coinmarketcap.com/charts/. De groei is absurd inderdaad. Zelf ben ik in april ingestapt dus nu ik deze chart gezien heb word ik al wat geruster :p

Maar goed, komen steeds nog nieuwe mensen bij en die kennen de geschiedenis niet allemaal. HODL.

Aangezien de 'cryptobubbel' zo wordt vergeleken met de internetbubbel. Heeft iemand toevallig een chart verloop van de totale marktwaarde van de internetbedrijven toentertijd van '95 tot 2000 (tot de crash). Dat lijkt me best interessant om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
cdfreak_99 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:28:
[...]

Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat dat op de lange termijn gaat werken. Laat je niet gek maken door een paar dalingen, dat is nieuwigheid. Ik heb op Stratis al wat winst gemaakt, maar heb ze ook nog hoog bijgekocht later. Staan al een paar weken dik in het rood. Ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen, komt vanzelf goed. En zo ook met wat andere mooie coins.
Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).