Goedemorgen Tweakers! Ik heb een vraagje over de DEX van Waves. Iedereen kent het verhaal wel van
centrale exchange Mt. Gox die er met heel wat centen vandoor ging. Ze hadden immers hun eigen private key in handen waar alle coins van de gebruikers op stonden.
Hoe zit dat met een DEX zoals die van Waves? Wie heeft dan de private key in handen? Is er maar één private key of heeft elke gebruiker van het Waves platform een eigen?
Ik zit nu namelijk op Poloniex, Kraken en Bittrex en heb nu 18 verschillende coins. Tsja, die kan ik niet allemaal onder brengen in mijn Ledger, maar toch wil ik ze wel allemaal offline hebben. Ik heb de keuze gemaakt niet meer actief te gaan handelen en alleen de (naar mijn mening) betrouwbarE coins te bewaren.
Voor de nieuwsgierigen: BTC, ETH, STRAT, ANS, WAVES, GNT, WINGS, UBQ, SC, CFI, FCT, QRL, XVG, STEEM, LSK. Ik zie nog een aantal coins als betrouwbare die ik later misschien wil gaan toevoegen: DASH, XMR, ZEC, REP, ARDR, GNO, GAME, MGO, LKK, ARK. Ik spreid graag