[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.761 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Luuk schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Het is gewoon de prijs van de laatste trade op de door jou ingestelde exchange. Zo lastig is dat toch niet?
Ok dan valt bij mij het kwartje blijkbaar niet sorry :F
Ander voorbeeld dan, op bitonic staat 1 bitcoin te koop voor 3700 en als ik verkoop krijg ik 3580. Jullie zeggen hij toont de ene keer de koopprijs en de andere keer de verkoopprijs, afhankelijk van wat de laatste handeling was. Dan weet je toch nooit exact wat je portfolio waard is of zeg ik nou iets heel geks?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
ErikRo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Ander voorbeeld dan, op bitonic staat 1 bitcoin te koop voor 3700 en als ik verkoop krijg ik 3580. Jullie zeggen hij toont de ene keer de koopprijs en de andere keer de verkoopprijs, afhankelijk van wat de laatste handeling was. Dan weet je toch nooit exact wat je portfolio waard is of zeg ik nou iets heel geks?
Bitonic leeft van dit, Daarom is de spread zo absurd hoog.
Andere exchanges is het veel minder tussen ask en bid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
SonyEricsson schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:49:
[...]
Bitonic leeft van dit, Daarom is de spread zo absurd hoog.
Andere exchanges is het veel minder tussen ask en bid
Ah ok nu valt het kwartje ook bij mij O-)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

Je portfolio is zoveel waard als iemand op dat moment voor de betreffende coins over zou hebben. Daarom wordt niet de Bid of Ask prijs gehanteerd, maar de Last. Je huis kan wel geschat worden op 300.000, of je hebt hem gekocht voor 280.000, maar als iemand hem wil kopen voor 290.000 is hij 290.000 waard, niet 300k/280k.

Ze moeten toch een keuze maken, een Bid of Ask prijs is nog geen koop prijs, een Last wel. 100% mee eens dus dat ze die toepassen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
[...]

Verkoopprijs is altijd iets lager als de aankoopprijs. Dus je weet altijd wat je portfolio waard is, altijd de verkoopprijs natuurlijk. Als je op btcdirect kijkt (welke ik gebruik), kun je kiezen voor aankoop of verkoop. Uiteraard is dit hun verdienmodel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Bitonic is geen exchange, het verschil wat je benoemt is hun verdienmodel.
De prijs op een exchange is de prijs waarop de laatste trade tot stand kwam. Als dit 3500 euro is was er op dat moment iemand die voor dat bedrag wilde kopen en iemand die voor dat bedrag wilde verkopen. Dat bedag zie zie jij in Blockfolio (x het aantal coins dat je hebt) = de huidige waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Nou ADA is sinds een uurtje op Bittrex beschikbaar en gaat ook als een malle... niet specifiek omhoog maar gewoon heen en weer. Eerst kwartier hebben een aantal leuk winst gemaakt gezien de grafieken en nu beetje stabiel rond de 650~720 sats.

Hoop nog wel een leuke stijging natuurlijk maar heb het wel beperkt gehouden qua inzet

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 10:18

p0st

Dutch Reefer

The-Source schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:04:
Nou ADA is sinds een uurtje op Bittrex beschikbaar en gaat ook als een malle... niet specifiek omhoog maar gewoon heen en weer. Eerst kwartier hebben een aantal leuk winst gemaakt gezien de grafieken en nu beetje stabiel rond de 650~720 sats.

Hoop nog wel een leuke stijging natuurlijk maar heb het wel beperkt gehouden qua inzet
Lol inderdaad inderdaad het afgelopen uur een beetje mee bezig geweest. paar duizend gekocht op 440 sats en verkocht op 650/700/800 sats. Paar tientjes dus maar, maar gewoon leuk om mee bezig te zijn :9 en de "winst" weer in mijn vaste portfolio gestoken :D

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04
p0st schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:34:
[...]

Lol inderdaad inderdaad het afgelopen uur een beetje mee bezig geweest. paar duizend gekocht op 440 sats en verkocht op 650/700/800 sats. Paar tientjes dus maar, maar gewoon leuk om mee bezig te zijn :9 en de "winst" weer in mijn vaste portfolio gestoken :D
Wat zijn nu de coins die je kan beschouwen als vast portfolio? De stabielere coins zoals BTC en ETH neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:33
jos707 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 01:06:
[...]

Wat zijn nu de coins die je kan beschouwen als vast portfolio? De stabielere coins zoals BTC en ETH neem ik aan?
Zelf de coins onderzoeken en kijken naar hun lange termijn visie?

Check (verdiep je in) bvb
Bitcoin
Ethereum
Stratis
Monero
ZCash
DASH
OmiseGO
QTum

En nog vele andere projecten... Deze moet je benaderen zonder te kijken naar hun waarde volgend weekend. Want als je weet dat het goede projecten zijn dan vallen ze in je LT portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als iemand nog een Ledger nano s zoekt

hier zijn ze in de aanbieding :+
https://litecoin-foundati...-nano-s-wallet-pre-order/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Slux schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:29:

Haha, als je die kwijt raakt ben je niet alleen je private keys kwijt, maar ook nog eens een 18k stuk goud. Dubbel pech :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Haha, als je die kwijt raakt ben je niet alleen je private keys kwijt, maar ook nog eens een 18k stuk goud. Dubbel pech :o
Wat dan wel weer grappig is, nergens wordt het gewicht vermeldt (dus geen onderliggende waarde) en de productfoto's zijn renders oftewel we hebben (weer) te maken met een fictief product waar mensen instappen. :)

Het is iig cryptowaardig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Slux schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:29:

Ongelofelijk hoeveel mensen even 10k USD neergooien voor zoiets.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Gisteren heeft Binance overigens netjes GAS uitbetaald aan houders die NEO op het platform hebben staan. Gezien de huidige GAS koers een leuk cadeautje,dat volgens mij zelfs iets meer was dan www.neotogas.com berekende _/-\o_

Meteen verkocht voor LINK, ben benieuwd naar hun presentatie later deze maand, ze zouden best weleens een standaard kunnen worden voor input leveren aan smartcontracts. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15
Luuk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Ongelofelijk hoeveel mensen even 10k USD neergooien voor zoiets.. :o
Ach, de mensen die in 2010-2011 in Bitcoin zijn gestapt en nu duizenden BTC bezitten kijken niet op of om van zo'n uitgave.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Voor degenen die nog wat gratis geld willen. Bnb (binance coin) die gaat weer terug naar de 2 euro. Staat nu op 1.56...

Ik zit zelf volop in neo (5k stuks)en die zal komende week iets harder omhoog gaan.
Per 1 november past mijn werkgever mijn contract aan op mijn verzoek van 40 naar 20 uur per week. Voelt goed!

[ Voor 21% gewijzigd door BabyRattle op 02-10-2017 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Ik heb een vraag over de hard fork (S2X) van bitcoin midden november, met name wat dit met de prijs zal gaan doen. Als ik het goed begrepen heb dan is dit een heel andere fork dan die (bitcoin cash) van augustus. Dit was duidelijk een fork naar een altcoin, met name doordat replay protection was ingebouwd. Het feit dat S2X geen replay protection ingebouwd heeft, betekent dat ze zichzelf als de main chain beschouwen. Het S2X kamp vindt zichzelf een upgrade van de bitcoin zoals we die nu kennen. Helaas is hier niet iedereen het mee eens en zul je dus een meer directe concurrentie krijgen met de huidige bitcoin dan nu het geval is met bitcoin cash.

Ik vermoed dat het volgende zal gebeuren, indien S2X doorgaat;
- in de aanloop naar de hard fork midden november zal de prijs blijven stijgen. Dit zal met name gedreven zijn doordat mensen verwachten dat ze "gratis" geld zullen krijgen omdat bij een fork je hetzelfde aantal nieuwe coins krijgt als dat je al had voor de fork. Ik heb geen idee hoe lang deze 2 coins naast elkaar zullen bestaan want ik verwacht dat er uiteindelijk maar 1 chain over zal blijven. De vraag is dus ook of wallets en exchanges de 2e coin zullen vrijgeven/ondersteunen.
- de prijs zal drastisch dalen in de eerste paar dagen na de fork wegens double spending problemen en de bijbehorende FUD
- bitcoin legacy zal uiteindelijke S2X verslaan wat betreft has rate. S2X heeft geen EDA zoals bitcoin cash zal daardoor vrij vlug het onderspit delven. Als ik zie hoe lang de adoption van segwit duurt, we zitten nu op 7% terwijl de fork 2 maanden geleden plaats heeft gevinden, verwacht ik niet dat er genoeg nodes S2X zullen draaien om voldoende hash rate te kunnen produceren om legacy bitcoin over te nemen.
- bitcoin cash zal in prijs stijgen omdat de big blockers nu alleen bitcoin cash als enige alternatief hebben als ze voor grotere blocks willen kiezen als scaling aanpak. Dus veel geld dat nu langs de zijlijn staat te wachten zal dan een definitieve keuze maken.
- legacy bitcoin zal ook in prijs stijgen maar minder snel. Met name door de grote stijging van bitcoin cash en de FUD rondom "the flippening" naar bitcoin cash. Persoonlijk geloof ik niet in de flip naar bitcoin cash omdat legacy bitcoin "te groot" is. Ja, ik weet wat er met Nokia gebeurt is...., maar we hebben het hier over een technologie die op het punt staat mainstream te worden

Naar mijn mening zou de beste uitkomst zijn als S2X zou slagen. De use case van bitcoin cash zou dan ook een stuk minder zijn en bitcoin zou weer de dominante coin zijn die het al jaren is geweest. Ik ga niet in op de politiek die speelt met de Core developers, die door S2X niet meer in de lead zouden zijn van de code. Dat is een verhaal apart. De invloed hiervaan speelt zeer zeker ook een rol, maar ik kan totaal niet inschatten wat de impact zal zijn.

Zijn er mensen die bepaalde strategieen hebben om met hun bitcoins om te gaan rondom de hard fork in november? Ik zit op een exchange met mijn bitcoins en ben van plan om meteen na de fork alles te verkopen en af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Voor degene die Monetha hebben, please help om ze op Binance te krijgen door te stemmen. Ze staan op dit moment op de 2de plek. Zie meer op:
https://medium.com/@monet...oting-for-it-2966808d6a8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Rannasha schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

Ach, de mensen die in 2010-2011 in Bitcoin zijn gestapt en nu duizenden BTC bezitten kijken niet op of om van zo'n uitgave.
Hi Rannasha, gezien jij al een stuk langer meekijkt dan de meesten hier had ik de volgende vraag: wat is jouw onderbuikgevoel bij de huidige situatie en marktontwikkeling? Er is veel hosanna en we zijn nog niet terug op niveau van eind augustus, maar diverse (Aziatische) altcoins gaan weer los.

Hoef geen investeringsadvies, maar was gewoon benieuwd naar je meer ervaren visie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Rookert25 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:08:
Meteen verkocht voor LINK, ben benieuwd naar hun presentatie later deze maand, ze zouden best weleens een standaard kunnen worden voor input leveren aan smartcontracts. :)
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen hier inderdaad, maar het betreft hier een live demo van een werkend product i.s.m. SWIFT... op de grootste fintech conferentie ter wereld. Redelijk een big fucking deal!

https://www.sibos.com/con...actcom-innotribe-industry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Salt is nog goedkoop, spring er nog even snel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
yinx84 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Ik heb hem nog niet voorbij zien komen hier inderdaad, maar het betreft hier een live demo van een werkend product i.s.m. SWIFT... op de grootste fintech conferentie ter wereld. Redelijk een big fucking deal!

https://www.sibos.com/con...actcom-innotribe-industry
Yep dit is zeker 1tje om in de gaten te houden. Denk dat $1 voor Sibos goed mogelijk is! De hype is er iig. Als ze ons wegblazen met een zieke live demo dan gaat het richting lambo land. Mensen zeggen dat dit de Ripple killer gaat worden. _/-\o_ Ik ben benieuwd. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
Rookert25 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

Hi Rannasha, gezien jij al een stuk langer meekijkt dan de meesten hier had ik de volgende vraag: wat is jouw onderbuikgevoel bij de huidige situatie en marktontwikkeling? Er is veel hosanna en we zijn nog niet terug op niveau van eind augustus, maar diverse (Aziatische) altcoins gaan weer los.
Ik heb geen onderbuikgevoel (behalve afgelopen week een beetje, maar dat komt eerder door iets dat ik gegeten had, denk ik). Er gebeurt ook niet zo heel erg veel. China heeft weer eens de boel gebanned, niet heel verrasseend, iets serieuzer dan anders, maar goed, de markt lijkt niet heel erg afhankelijk meer te zijn van China. In verschillende landen gaan er daarentegen meer deuren open voor crypto, dus dat compenseert.

Ik let bijzonder weinig op alle 19371 altcoins en ICOs. Bitcoin heeft potentiele onzekerheid begin november als de SegWit2X fork deadline afloopt. Steun voor SW2X lijkt echter te dalen. Gebruik van SegWit neemt langzaam, maar gestaag toe en grote transactie-bottlenecks lijken voorlopig verleden tijd. Ethereum is vrij rustig, die werken toe naar een nieuwe update deze maand.

Dat de prijzen nog niet teruggekeerd zijn naar hun piek-niveau is niet gek. Koersen gaan niet altijd maar omhoog en correcties zijn onderdeel van een gezond koersverloop. Correcties worden vaak getriggered door nieuws of geruchten, maar de grootte van de correctie en de impact van het nieuws zijn niet per se gecorreleerd. Op dit moment zit Bitcoin qua prijs slechts iets meer dan 10% onder de piek van augustus en is al een tijd weer stijgende. Dat doet vermoeden dat de opwaartste druk nog niet weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
masterrobo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Yep dit is zeker 1tje om in de gaten te houden. Denk dat $1 voor Sibos goed mogelijk is! De hype is er iig. Als ze ons wegblazen met een zieke live demo dan gaat het richting lambo land. Mensen zeggen dat dit de Ripple killer gaat worden. _/-\o_ Ik ben benieuwd. :9
Weet dat Ripple tegelijk er niet ver vandaan Toronto ook een conferentie houdt, het Swell Congres met goede sprekers. Er kunnen gasten van Sibos naar Swell lopen (letterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Gisternavond mijn wtc's verkocht en flinke winst gepakt. Ik zag koers op een gegeven moment van 7,60 weer langzaam zakken 7,20 en grote partijen werden gedumpt. Ik dacht mooi zo ik wacht even tot hij net als vorige keer weer terug is op 5,50 en koop ik ze weer terug. En wilde niet net als vorige keer de top van de golf missen.
Afijn ondertussen is de lijn nog steeds omhoog en niet net als vorige keer gezakt als ik had vastgehouden dan had ik nog veel meer winst gemaakt. :+

Denk dat ik even paar dagen aankijk als hij niet verder stopt of terugzakt dan stap ik alsnog in want dan is de koers stabiel geworden en ik verwacht wel groei. Maar als ik nu in stap en hij zakt weer in ga ik me ook heel stom voelen.

Ook nog voor € 250 wat ioata gekocht maar die doet eigenlijk niets vraag me ook af of het wel een goede aankoop was. Werd door sommigen heel enthousiast over gedaan en de prijs was heel laag. Toch is ie mij te stil. Had na de gang naar binance wel meer verwacht maar als zelfs dit niks doen, twijfel nog steeds of ik die niet beter naar btc kan omzetten nu het nog zonder noemenswaardig verlies kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
ErikRo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:20:
Gisternavond mijn wtc's verkocht en flinke winst gepakt. Ik zag koers op een gegeven moment van 7,60 weer langzaam zakken 7,20 en grote partijen werden gedumpt. Ik dacht mooi zo ik wacht even tot hij net als vorige keer weer terug is op 5,50 en koop ik ze weer terug. En wilde niet net als vorige keer de top van de golf missen.
Afijn ondertussen is de lijn nog steeds omhoog en niet net als vorige keer gezakt als ik had vastgehouden dan had ik nog veel meer winst gemaakt. :+

Denk dat ik even paar dagen aankijk als hij niet verder stopt of terugzakt dan stap ik alsnog in want dan is de koers stabiel geworden en ik verwacht wel groei. Maar als ik nu in stap en hij zakt weer in ga ik me ook heel stom voelen.

Ook nog voor € 250 wat ioata gekocht maar die doet eigenlijk niets vraag me ook af of het wel een goede aankoop was. Werd door sommigen heel enthousiast over gedaan en de prijs was heel laag. Toch is ie mij te stil. Had na de gang naar binance wel meer verwacht maar als zelfs dit niks doen, twijfel nog steeds of ik die niet beter naar btc kan omzetten nu het nog zonder noemenswaardig verlies kan.
Zelfde hier, ik heb WTC wel aangehouden. Ga ik ook nog wel doen voorlopig, zie hem ook wel groeien.
IOTA heb ik ook, maar die staat idd vrij stil. Komt wel nog wat nieuws en een conferentie aan. Ik wacht hier dus nog wel even op. Had er ook meer van verwacht.
NEO komt binnenkort op bithumb. Hoop dat die dan wel wat meer stijgt.
Heb ook XVG, hoop bombarie (op de fora en twitter) en sinds vandaag toegevoegd op binance. Maar die doet ook maar weinig. Toevoeging aan een exchange is dus niet altijd zaligmakend :)

[ Voor 5% gewijzigd door migila op 02-10-2017 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zorss
  • Laatst online: 31-08 12:41
migila schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Zelfde hier, ik heb WTC wel aangehouden. Ga ik ook nog wel doen voorlopig, zie hem ook wel groeien.
IOTA heb ik ook, maar die staat idd vrij stil. Komt wel nog wat nieuws en een conferentie aan. Ik wacht hier dus nog wel even op. Had er ook meer van verwacht.
NEO komt binnenkort op bithumb. Hoop dat die dan wel wat meer stijgt.
Heb ook XVG, hoop bombarie (op de fora en twitter) en sinds vandaag toegevoegd op binance. Maar die doet ook maar weinig. Toevoeging aan een exchange is dus niet altijd zaligmakend :)
'Hoop dat ie dan wel wat meer stijg'
Ik vind dat ie al flinke stijging heeft door gemaakt tbh :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
RRCreations schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:48:
Ik probeer mijn NEO van bittrex te verhuizen naar binance (voor GAS). Maar ik krijg steeds een foutmelding:

"Your withdrawal amount must be an integer. See the withdrawal instructions for the currency for more details. See this link for more details."

Ik klik op details maar ik word er niet wijzer van hun hulp pagina. Ik probeer het maximale te verhuizen met aftrek van de abnormaal dure transactie kosten. Maar ik krijg dus de bovenstaande foutmelding. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Hele late quote maar voor de mensen die hier ook problemen mee hebben net als ik zojuist. Fee op Bittrex voor NEO is 0.025 om te withdrawen. NEO kun je alleen in gehelen naar je wallet sturen. Maar, vul je bijv. 1.025 in om te withdrawen maakt Bittrex er doodleuk 0.9999999 van. Doe je 1.0251, krijg je de foutmelding van Bittrex dat je alleen gehele NEO's kan withdrawen.

Oplossing: Vul een 1 in als 9e decimaal achter de komma. Dus in dit voorbeeld 1.025000001. Dan rondt Bittrex het wel af als 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
masterrobo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Heb je het dan over DLT dat die volgens jou wel naar de 1 dollar kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
zorss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Heb je het dan over DLT dat die volgens jou wel naar de 1 dollar kan gaan?
Ik bedoelde LINK (Chainlink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
zorss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

'Hoop dat ie dan wel wat meer stijg'
Ik vind dat ie al flinke stijging heeft door gemaakt tbh :p
Dat klopt is al 10+% gestegen, en dan moet hij nog op de exchange komen. Hij schommelt nog wel, weet niet of dit nu zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
ErikRo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:49:
Sinds gisteren ook eens mijn coins in Blockfolio gezet en wat een mooi programma inderdaad. Zou nog makkelijker zijn als ik realtime kon schakelen van euro naar dollar zonder eerst naar instellingen te moeten gaan en saven
Wat ik me afvraag het bedrag wat hij laat zien in portfolio is toch wel op basis van verkoopwaarde en niet de hogere koopprijs?
Als het goed is pakt ie het gemiddelde van exchanges. Blockfolio laat de waarde van de coins zien van de exchange die je zelf geselecteerd hebt in de app. Vaak kun je nog voor iets hoger verkopen dan ie op Blockfolio aangeeft.

Waarom is iedereen zo tevreden over Blockfolio? Ik begrijp het niet. Fees worden bijv. niet automatisch meegenomen bij het invullen van een transactie. Daarnaast moet zo'n app toch zelf ook begrijpen dat als je een altcoin verkoopt er Bitcoin, ETH, XRP of USDT voor terugkomt? Nee hoor, je moet zelf een sell order invullen van desbetreffende alt en vervolgens manueel het aantal Bitcoin invullen dat je er voor terugkreeg. Als ikzelf een beetje app kon bouwen, had ik dit gedaan.

Iemand die dit samen wil oppakken? :D

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-10-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Als het goed is pakt ie het gemiddelde van exchanges. Vaak kun je nog voor iets hoger verkopen dan ie op Blockfolio aangeeft.
Blockfolio laat de huidige waarde van de exchange zien die je zelf hebt ingesteld. Geen gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Rookert25 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:08:
Gisteren heeft Binance overigens netjes GAS uitbetaald aan houders die NEO op het platform hebben staan. Gezien de huidige GAS koers een leuk cadeautje,dat volgens mij zelfs iets meer was dan www.neotogas.com berekende _/-\o_
Dit geldt zeker enkel voor mensen die Binance gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Rannasha schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

Ik heb geen onderbuikgevoel (behalve afgelopen week een beetje, maar dat komt eerder door iets dat ik gegeten had, denk ik). Er gebeurt ook niet zo heel erg veel. China heeft weer eens de boel gebanned, niet heel verrasseend, iets serieuzer dan anders, maar goed, de markt lijkt niet heel erg afhankelijk meer te zijn van China. In verschillende landen gaan er daarentegen meer deuren open voor crypto, dus dat compenseert.

Ik let bijzonder weinig op alle 19371 altcoins en ICOs. Bitcoin heeft potentiele onzekerheid begin november als de SegWit2X fork deadline afloopt. Steun voor SW2X lijkt echter te dalen. Gebruik van SegWit neemt langzaam, maar gestaag toe en grote transactie-bottlenecks lijken voorlopig verleden tijd. Ethereum is vrij rustig, die werken toe naar een nieuwe update deze maand.

Dat de prijzen nog niet teruggekeerd zijn naar hun piek-niveau is niet gek. Koersen gaan niet altijd maar omhoog en correcties zijn onderdeel van een gezond koersverloop. Correcties worden vaak getriggered door nieuws of geruchten, maar de grootte van de correctie en de impact van het nieuws zijn niet per se gecorreleerd. Op dit moment zit Bitcoin qua prijs slechts iets meer dan 10% onder de piek van augustus en is al een tijd weer stijgende. Dat doet vermoeden dat de opwaartste druk nog niet weg is.
Veel dank :) Ik was op zoek naar een gefundeerde blik naar de markt en dit was precies wat ik zocht _/-\o_ Het lijkt me niet dat je blind bent voor projecten die wel serieuze usecases/platforms kunnen hebben/zijn zoals NEO en Ripple (niet zozeer XRP).
Danny.G schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Dit geldt zeker enkel voor mensen die Binance gebruiken? :P
Uiteraard, je NEO moest op Binance staan. Ik heb overigens niet de hele maand september NEO daar staan, maar pas laatste 1,5 week, dus vond het wel netjes dat ze volledig GAS uitkeerden.

Bittrex moet op een gigantische berg GAS zitten, heb heb niet berekend, maar zou prima in de honderdduizenden dollars kunnen zitten. Heb nog geen beleid hierover gezien, anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Rookert25 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:56:
[...]
Uiteraard, je NEO moest op Binance staan. Ik heb overigens niet de hele maand september NEO daar staan, maar pas laatste 1,5 week, dus vond het wel netjes dat ze volledig GAS uitkeerden.

Bittrex moet op een gigantische berg GAS zitten, heb heb niet berekend, maar zou prima in de honderdduizenden dollars kunnen zitten. Heb nog geen beleid hierover gezien, anderen wel?
Balen! Ik heb het zelf op Bittrex staan en heb inderdaad niks gekregen. Even snel op Binance zetten heeft geen zin (meer) neem ik aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Als het goed is pakt ie het gemiddelde van exchanges. Vaak kun je nog voor iets hoger verkopen dan ie op Blockfolio aangeeft.

Waarom is iedereen zo tevreden over Blockfolio? Ik begrijp het niet. Fees worden bijv. niet automatisch meegenomen bij het invullen van een transactie. Daarnaast moet zo'n app toch zelf ook begrijpen dat als je een altcoin verkoopt er Bitcoin, ETH, XRP of USDT voor terugkomt? Nee hoor, je moet zelf een sell order invullen van desbetreffende alt en vervolgens manueel het aantal Bitcoin invullen dat je er voor terugkreeg. Als ikzelf een beetje app kon bouwen, had ik dit gedaan.

Precies dit. Ik ben ook ontevreden over de app en heb maar besloten om zelf maar wat in elkaar te knutselen. Het is voornamelijk onoverzichtelijk hoeveel coins je hebt en hoeveel winst (of verlies) je daarmee hebt gemaakt. Je moet best veel tappen wil je dat allemaal duidelijk hebben.
Daarnaast zou het ook handiger zijn als je snel kan wisselen tussen 3 currencies: BTC/EUR/USD voor meer inzicht, en bijv. bepaalde transacties te verbergen. Later misschien nog API support voor exchanges om zo transacties automagisch bij te houden via de app en alerts voor nieuwe coins/ verwijderde coins etc.
Ik ben al iig lekker op weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Danny.G schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Balen! Ik heb het zelf op Bittrex staan en heb inderdaad niks gekregen. Even snel op Binance zetten heeft geen zin (meer) neem ik aan? :P
Waarom zetten jullie neo niet gewoon in de neon wallet? dan krijg je er gewoon GAS voor en hoef je het niet op een exchange te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Precies dit. Ik ben ook ontevreden over de app en heb maar besloten om zelf maar wat in elkaar te knutselen. Het is voornamelijk onoverzichtelijk hoeveel coins je hebt en hoeveel winst (of verlies) je daarmee hebt gemaakt. Je moet best veel tappen wil je dat allemaal duidelijk hebben.
Daarnaast zou het ook handiger zijn als je snel kan wisselen tussen 3 currencies: BTC/EUR/USD voor meer inzicht, en bijv. bepaalde transacties te verbergen. Later misschien nog API support voor exchanges om zo transacties automagisch bij te houden via de app en alerts voor nieuwe coins/ verwijderde coins etc.
Ik ben al iig lekker op weg .
Ga je er een app van maken? Zo ja, ben ik je eerste gebruiker!

Sterker: als je hulp nodig hebt, ik help je graag. Hoe de formules werken, weet ik wel. Ik ben enkel geen programmeur. In Excel zou ik overigens dit prima zelf kunnen bouwen als de API's beschikbaar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-10-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
[...]

Als het goed is pakt ie het gemiddelde van exchanges. Blockfolio laat de waarde van de coins zien van de exchange die je zelf geselecteerd hebt in de app. Vaak kun je nog voor iets hoger verkopen dan ie op Blockfolio aangeeft.

Je moet weten dat ik afkwam van alles in een excelsheet zetten, Steeds meer uitbreiden, steeds met ditjes end atjes erbij zetten en dan later ontdekken dat je iets vergeten was of een foutje had gemaakt zodat je nog niets was. Alle exchanges de wallet opvragen en dan overnemen.

Dan is Blockfolio ineens een hele verbetering. Maar ik ben idd nu ook tegen aangelopen tegen wat jij aangeeft. Ben nog aan kijken naar beste manier om te vullen. Doe nu soms voor de snelheid na de verkoop btc verwijderen en nieuwe btc waarde in wallet toevoegen, nieuwe munt toevoegen en een op oude munt.
Zou slimmer mogen idd ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

Ga je er een app van maken? Zo ja, ben ik je eerste gebruiker!

Sterker: als je hulp nodig hebt, ik help je graag. Hoe de formules werken, weet ik wel. Ik ben enkel geen programmeur. In Excel zou ik overigens dit prima zelf kunnen bouwen als de API's beschikbaar zijn.
Yes, het wordt een app. Het duurt nog wel even voordat het klaar is, omdat ik het in mijn vrije tijd wil maken. Tegen de tijd dat het redelijk werkt, laat ik het hier wel weten om het uit te laten testen :). Ik moet alleen nog goed bedenken hoe ik veilig server(s) kan onderhouden met mogelijk veel dataverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
zorss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Waarom zetten jullie neo niet gewoon in de neon wallet? dan krijg je er gewoon GAS voor en hoef je het niet op een exchange te laten staan.
Doe ik ook en heb meteen iets minder risico op wegraken als je exchange waar ze staan ooit gehacked wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
zorss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ben ik inmiddels mee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
ik ben een swing trader doe heel de dag niets anders dan kleine procentjes meepikken maar dat is nogal vrij vermoeiend ..rendement is behoorlijk maar de tijd die je er insteekt is veel en s'avonds ben je suf .
heb niet de ballen om ergens in te stappen en te wachten op die 10 of 30 procent de komende weken wint of verliest.... het moet gewoon snel gaan dus bij deze is er iemand hier die mij kan binnenkrijgen in een pump en dup chat of zo ?? tia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Tip is nu Vechain, zie het net zelf ook. Concurrent voor Waltonchain, alleen betere communicatie en partnerships (PwC o.a.)

https://tokensale.vechain.com/en/

Alleen op Liqui sinds enkele dagen, kan er helaas niks instoppen ivm net veranderd wachtwoord op Binance :X Denk dat waarde van WTC zich snel gaat verspreiden over WTC en Vechain.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migila
wally228 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:54:
ik ben een swing trader doe heel de dag niets anders dan kleine procentjes meepikken maar dat is nogal vrij vermoeiend ..rendement is behoorlijk maar de tijd die je er insteekt is veel en s'avonds ben je suf .
heb niet de ballen om ergens in te stappen en te wachten op die 10 of 30 procent de komende weken wint of verliest.... het moet gewoon snel gaan dus bij deze is er iemand hier die mij kan binnenkrijgen in een pump en dup chat of zo ?? tia
Denk je dat er ergens staat waar je rijk mee wordt? Dan was het een drukke chat hoor...

Gewoon inlezen en reddit/twitter volgen, beste advies wat ik je kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leesvoer voor wie wil (interview): Christine Legarde somt alle kansen en bedreigingen van crypto's op.

"IMF Head Foresees the End of Banking and the Triumph of Cryptocurrency"

https://fee.org/articles/imf-head-predicts-the-end-of-banking-and-the-triumph-of-cryptocurrency/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:24
Nog iemand hier die Rec had/heeft aangeschaft?
Gaat als een speer....,was jammer genoeg te laat bij de ico heb ze toch nog wat later ingekocht,maar sinds gisteren niet meer te stoppen _/-\o_
Volgens ..... (glazenbol) ;) zou deze voor de Kerst de $50 aan moeten tikken en later, naar verwachting zelfs naar >$125

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
migila schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Denk je dat er ergens staat waar je rijk mee wordt? Dan was het een drukke chat hoor...

Gewoon inlezen en reddit/twitter volgen, beste advies wat ik je kan geven.
twitter en reddit is een hoop rotzooi imo behalve enkele berichten die je te laat kriijgt
als je tw en red volgt sta je achter

[ Voor 4% gewijzigd door wally228 op 02-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
papaleo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:59:
Gaat als een speer....,was jammer genoeg te laat bij de ico heb ze toch nog wat later ingekocht,maar sinds gisteren niet meer te stoppen _/-\o_
Volgens ..... (glazenbol) ;) zou deze voor de Kerst de $50 aan moeten tikken en later, naar verwachting zelfs naar >$125
Een paar reacties terug van walletje-w: walletje-w in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4"
De meerwaarde van deze coin kan ik ook niet inzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:11:
[...]

Yes, het wordt een app. Het duurt nog wel even voordat het klaar is, omdat ik het in mijn vrije tijd wil maken. Tegen de tijd dat het redelijk werkt, laat ik het hier wel weten om het uit te laten testen :). Ik moet alleen nog goed bedenken hoe ik veilig server(s) kan onderhouden met mogelijk veel dataverkeer.
Als je hulp nodig hebt bij het beveiligen van je server en eventueel verkeer, wil ik je daar best bij helpen. In ruil voor het mogen testen van je app? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migila
wally228 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

twitter en reddit is een hoop rotzooi imo behalve enkele berichten die je te laat kriijgt
Jij zoekt eigenlijk een chat waar whales inzitten, en verder geen kleine gebruikers vanwege de rotzooi, die gaan melden aan de lezers waar ze morgen in gaan pumpen en op tijd gaan aangeven wanneer ze weer gaan dumpen?

Roep me even als je het gevonden hebt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally228
migila schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:05:
[...]

Jij zoekt eigenlijk een chat waar whales inzitten, en verder geen kleine gebruikers vanwege de rotzooi, die gaan melden aan de lezers waar ze morgen in gaan pumpen en op tijd gaan aangeven wanneer ze weer gaan dumpen?

Roep me even als je het gevonden hebt :9
yep krijg ik dan 10 procent van je winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
[...]

Ik zag er in een Telegram chat ook iemand over bezig, dus nu 2 man mee bezig?
papaleo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:59:
Ik heb een beetje. 80 stuks als gok (eerste ICO) aangekocht maar hij gaat wel erg rap naar boven. Munt is natuurlijk alleen goed voor het investeren (a la bitconnect) en lending in Regalcoin. Ik hou de munt gewoon vast.. Kan ik mooij mijn vakantie volgend jaar van betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
Camiel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Ik zag er in een Telegram chat ook iemand over bezig, dus nu 2 man mee bezig?

[...]
Goede ideeën ontstaan vaak op meerdere plekken tegelijkertijd :P, beetje concurrentie (of mogelijke samenwerking) is altijd goed. Was het een Nederlandse groep? Edit: Al gevonden :P
Camiel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb een beetje. 80 stuks als gok (eerste ICO) aangekocht maar hij gaat wel erg rap naar boven. Munt is natuurlijk alleen goed voor het investeren (a la bitconnect) en lending in Regalcoin. Ik hou de munt gewoon vast.. Kan ik mooij mijn vakantie volgend jaar van betalen :)
Kan je uitleggen wat jij in die coin ziet :? ? Ik zie niet zo snel iets vernieuwends/ revolutionairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
hier mee overtreed ik de nul torlenance niet denk ik ..maar hier zit genoeg kapitaal om een coin buiten de top 20 omhoog te sturen en op het juiste moment uit te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
Omdat ik nog een haffel Yoyow had staan, heb ik die noodgedwongen naar HitBTC verstuurd om ze daar te verkopen. Alleen krijg ik nu continue de melding "insufficient funds".

Werkt het hier weer anders als bij een normale exchange? Wordt de fee van je BTC afgehaald ofzo, dat je daar dus altijd van op moet hebben staan? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
FireFox1980 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:27:
Omdat ik nog een haffel Yoyow had staan, heb ik die noodgedwongen naar HitBTC verstuurd om ze daar te verkopen. Alleen krijg ik nu continue de melding "insufficient funds".

Werkt het hier weer anders als bij een normale exchange? Wordt de fee van je BTC afgehaald ofzo, dat je daar dus altijd van op moet hebben staan? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?
HitBTC werkt raar. Je moet even naar je Account pagina gaan. Daar moet je je coins van 'Main account' naar 'Trading account' of iets dergelijks overzetten. Pas dan kan je er mee traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Goede ideeën ontstaan vaak op meerdere plekken tegelijkertijd :P, beetje concurrentie (of mogelijke samenwerking) is altijd goed. Was het een Nederlandse groep?

[...]

Kan je uitleggen wat jij in die coin ziet :? ? Ik zie niet zo snel iets vernieuwends/ revolutionairs.
De Cryptoboerderij, nederlandse groep dus. Zal even opzoeken, misschien kan ik jullie in contact brengen. Je kunt mij op Telegram vinden onder dezelfde naam als hier :)

Ik zie niet echt iets in die munt. Hij gaat denk ik hetzelfde werken als de Bitconnect munt. Daar hangt dan dus het hele lending gebeuren aan. Zeker niet vernieuwend en ik zie nu al weer een nieuwe er aan komen. Het is een gok en het is geld.. Kan ik later dan weer andere dingen mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
[...]

Hoe doe je dat dan met netwerkfee's? Want dat is geen vast gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
yinx84 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

HitBTC werkt raar. Je moet even naar je Account pagina gaan. Daar moet je je coins van 'Main account' naar 'Trading account' of iets dergelijks overzetten. Pas dan kan je er mee traden.
Top, bedankt voor de hulp. dat was hem inderdaad.

Het werkt inderdaad maar vreemd. Je kan ze ook maar verkopen per aantal wat je door 100 kunt delen. Kan ik er weer 72 door de plee spoelen, en bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Hoe doe je dat dan met netwerkfee's? Want dat is geen vast gegeven.
Het wordt een app om transacties op exchanges te kunnen bijhouden, dan heb je niet te maken met network fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 15-09 11:04
MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Het wordt een app om transacties op exchanges te kunnen bijhouden, dan heb je niet te maken met network fees
Exchanges limiteren meestal het aantal requests/seconde dat je mag aanroepen. Wanneer je een groot aantal users verwacht is dit misschien iets om mee rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
jos707 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:05:
[...]

Exchanges limiteren meestal het aantal requests/seconde dat je mag aanroepen. Wanneer je een groot aantal users verwacht is dit misschien iets om mee rekening te houden.
Die limiet geldt meestal per API-key / user account. Dit zou dus geen probleem op moeten leveren. Zeker gezien het gaat om een app en je dergelijke API-queries dus gewoon lokaal vanaf het apparaat van de gebruiker kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:05:
[...]

Ja klopt, daarom wil ik een eigen API maken. De API moet dan eigenlijk een soort proxy worden voor de Exchange API, die rekening houdt met het aantal requests etc. en de data netjes opschoond voor het gebruik in mijn app. Hoewel het in het begin een hobbyprojectje is en met Laravel op de server-side ben begonnen, kan het later misschien wel veel worden gebruikt. Iemand best practices? Laravel is misschien ook niet de beste keus.
Rannasha schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Die limiet geldt meestal per API-key / user account. Dit zou dus geen probleem op moeten leveren. Zeker gezien het gaat om een app en je dergelijke API-queries dus gewoon lokaal vanaf het apparaat van de gebruiker kunt uitvoeren.
Het probeleem dan is dat mensen gelijk hun API key moeten instellen. Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet zo snel een API key geven aan een nieuwe app. Het is ook best een gedoe voor de normale gebruiker die gewoon wilt zien of zijn paar bitcoins zijn gestegen. Daarom denk ik dat de beste oplossing is, om zelf een API proxy te maken.

Het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn waar de API's voor market price gewoon public zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaCookie op 02-10-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Ja klopt, daarom wil ik een eigen API maken. De API moet dan eigenlijk een soort proxy worden voor de Exchange API, die rekening houdt met het aantal requests etc. en de data netjes opschoond voor het gebruik in mijn app. Hoewel het in het begin een hobbyprojectje is en met Laravel op de server-side ben begonnen, kan het later misschien wel veel worden gebruikt. Iemand best practices? Laravel is misschien ook niet de beste keus.
[...]

Het probeleem dan is dat mensen gelijk hun API key moeten instellen. Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet zo snel een API key geven aan een nieuwe app. Het is ook best een gedoe voor de normale gebruiker die gewoon wilt zien of zijn paar bitcoins zijn gestegen. Daarom denk ik dat de beste oplossing is, om zelf een API proxy te maken.
Als je enkel koersen ophaalt bij de exchange (en die vervolgens met de door de gebruiker opgegeven aantallen coins in bezit verrekend), dan zul je niet tegen API-limieten aanlopen bij exchanges. Je kunt immers de boel heel effectief cachen. Een keer per seconde de laatste koers ophalen hoort geen probleem te zijn. En die koers lever je vervolgens aan de client-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Als je enkel koersen ophaalt bij de exchange (en die vervolgens met de door de gebruiker opgegeven aantallen coins in bezit verrekend), dan zul je niet tegen API-limieten aanlopen bij exchanges. Je kunt immers de boel heel effectief cachen. Een keer per seconde de laatste koers ophalen hoort geen probleem te zijn. En die koers lever je vervolgens aan de client-app.
Dat klopt, het is alleen lastiger API's aan te passen in een app, dan aan de serverkant maar het scheelt inderdaad een gedoe met rate limiting..
Gelukkig zijn volgens mij alle ticker API's bij exchanges bereikbaar zonder authentication.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:03:

De API's zijn beschikbaar. Of je moet iets specifieks bedoelen waar nog niet in voorzien is? Ben zelf ook bezig, nu nog even in excel om een manier te vinden data goed te interpreteren. Ik kijk vooral naar verhoudingen en probeer daar iets uit te halen, open buy/sell orders, marketcap, snelle stijgingen/dalingen etc. etc.

Soort van "profit/loss" warning system. :+ Vooral dat laatste, gisteren per abuis een foutje gemaakt (of eigenlijk een van mijn dochters toen ze op mijn tobo zat te rammen |:( ) met een coin die ik normaal gesproken niet (zo snel) zou kopen. :/
Het achterliggende idee is dus niet zozeer om goud te vinden maar meer om tijdig te kunnen kopen/verkopen als een markt stagneert. Dat blijft natuurlijk lastig maar ik denk dat ik best een eind kan komen en het is handiger om een indicatie te krijgen ipv constant exchanges in de gaten te moeten houden. Ook

Is daar toevallig ook iemand in geïnteresseerd? Het is wellicht een beetje zonde als we allemaal op ons eigen kleine eilandje langs elkaar heen werken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 15-09 14:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

MegaCookie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Dat klopt, het is alleen lastiger API's aan te passen in een app, dan aan de serverkant maar het scheelt inderdaad een gedoe met rate limiting..
Gelukkig zijn volgens mij alle ticker API's bij exchanges bereikbaar zonder authentication.
Nice dat je hier aan werkt! Ik zou ook graag een betere blockfolio hebben. Ben zelf een UI/UX designer by day dus als je daar hulp bij wilt, doe ik graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:56:
Tip is nu Vechain, zie het net zelf ook. Concurrent voor Waltonchain, alleen betere communicatie en partnerships (PwC o.a.)

https://tokensale.vechain.com/en/

Alleen op Liqui sinds enkele dagen, kan er helaas niks instoppen ivm net veranderd wachtwoord op Binance :X Denk dat waarde van WTC zich snel gaat verspreiden over WTC en Vechain.
Goede tip, qua beschikbare supply is dit wel van heel andere orde dan Walton. Daarnaast verwachten ze Q2 2018 pas hun eigen tokens uit te brengen en lijkt het team minder gekwalificeerd als bij Walton. Heb ook mijn vraagtekens bij de "diepte" van hun partnerships om eerlijk te zijn.

Ben ook heel benieuwd in hoeverre de patenten van Walton stand houden en of concurrenten moeten aankloppen bij hun voor een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:35:
[...]

Goede tip, qua beschikbare supply is dit wel van heel andere orde dan Walton. Daarnaast verwachten ze Q2 2018 pas hun eigen tokens uit te brengen en lijkt het team minder gekwalificeerd als bij Walton. Heb ook mijn vraagtekens bij de "diepte" van hun partnerships om eerlijk te zijn.

Ben ook heel benieuwd in hoeverre de patenten van Walton stand houden en of concurrenten moeten aankloppen bij hun voor een licentie.
VeChain richt zich wel op een andere markt volgens mij. Maar wel interessant om in de gaten te houden komende paar weken. :) Marketing wise en info er over vinden doen ze het wel 1000x beter dan WTC

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 02-10-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Zetten jullie eigenlijk meerdere coins op 1 wallet of gebruiken jullie voor elke coin een andere?

Ik wilde graag via ideal wat eth kopen maar dan zegt de site dat mijn wallet niet goed is, omdat daar alleen btc naartoe mag.

Ik gebruik de blockchain wallet.. iemand tips wat te doen? Wil zo veel mogelijk mijn coins samen in een wallet houden om overzicht te behouden.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Jammer dan Vechain niet te koop is met Binance of Poloniex. Ze hebben geen eigen wallet toch?

Interessante coin namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Laatst online: 27-06 21:35
seadogg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:59:
Zetten jullie eigenlijk meerdere coins op 1 wallet of gebruiken jullie voor elke coin een andere?

Ik wilde graag via ideal wat eth kopen maar dan zegt de site dat mijn wallet niet goed is, omdat daar alleen btc naartoe mag.

Ik gebruik de blockchain wallet.. iemand tips wat te doen? Wil zo veel mogelijk mijn coins samen in een wallet houden om overzicht te behouden.

Thanks
Elke coin heeft zn eigen wallet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
ionn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:50:
[...]

VeChain richt zich wel op een andere markt volgens mij. Maar wel interessant om in de gaten te houden komende paar weken. :) Marketing wise en info er over vinden doen ze het wel 1000x beter dan WTC
Gezien vanuit een Westers perspectief wel inderdaad, maar daar ligt dan ook niet de focus van WTC. Bij WTC beginnen ze nu langzaam wel steeds meer te communiceren met de Westerse markt, maar de focus ligt nog steeds op de Chinese en Koreaanse markt.
Ik geloof graag dat WTC heel druk bezig is met het ontwikkelen van hun product (op de Aziatische markt). Dat lijkt mij in deze fase veel belangrijker dan een hype creëren voor iets dat nog niet bestaat.

Ik verwacht dat heel veel altcoins gaan omvallen omdat ze te veel hype gecreëerd hebben die ze uiteindelijk niet waar kunnen maken. Dat is desastreus voor de koers en daar zullen de klappen van deze crypto bubble gaan vallen. Op de korte termijn prima om tijdens een pump wat winst uit te halen, maar voor de lange termijn vaak niet rendabel.

WTC mag de komende twee maanden gaan bewijzen of ze hun roadmap kunnen volgen, kunnen ze dat niet dan stap ik er denk ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
BabyRattle schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:11:
[...]

Elke coin heeft zn eigen wallet..
Dat begreep ik inderdaad, zit nu te kijken naar EtherWallet.. aanrader? Of heeft iemand een beter alternatief?

Ik wacht nog op mijn nano ledger maar moet in de tussentijd wel een alternatief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
seadogg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Dat begreep ik inderdaad, zit nu te kijken naar EtherWallet.. aanrader? Of heeft iemand een beter alternatief?

Ik wacht nog op mijn nano ledger maar moet in de tussentijd wel een alternatief hebben.
MyEtherWallet.com. Maak daar een wallet aan. Hier is een guide, heb ik zelf niet gebruikt overigens: https://www.cryptocompare...how-to-use-myetherwallet/.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik wil eigenlijk mijn XVG verkopen, gekocht op 0,0025 en staat nu +- 0,0065, destijds gekocht via litebit maar nu verkopen via hun scheelt bijna 10 - 15%

Liefst heb ik een alternatief maar zijn die er waar je rechtstreeks kunt uit laten keren naar een rekening met een kleinere percentage voor die partij?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Maikie18 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:34:
Ik wil eigenlijk mijn XVG verkopen, gekocht op 0,0025 en staat nu +- 0,0065, destijds gekocht via litebit maar nu verkopen via hun scheelt bijna 10 - 15%

Liefst heb ik een alternatief maar zijn die er waar je rechtstreeks kunt uit laten keren naar een rekening met een kleinere percentage voor die partij?
Verkopen, BTC overboeken naar Kraken of Bitstamp, daar uit laten betalen via SEPA naar je IBAN. Is al erg vaak langs gekomen in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
ErikRo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:20:

Heb mijn 300 Walton voor 1 dollar/stuk verkocht tijdens de laatste crash, doet toch wel pijn om te zien dat ik zo'n 2500 dollar mis loop nu en nog steeds 50% van mijn totale inleg kwijt ben. Holden bleek alweer de beste oplossing achteraf gezien.

Heb ook nog wat IOTA, maar zelfs het listen op Binance heeft geen effect of de koers gehad, lijkt beetje gestagneerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
Ik kom net op twitter een site tegen waar een kalender met allerlei relevante data voor de crypto markt verzameld wordt, en vervolgens ook een linkje naar de bron van het nieuws, etc.

Als dit nou eens een succes wordt onder de community, dan is het een handige nieuwsbron wat mij betreft:

http://coinmarketcal.com

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tdewagt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:01:
Jammer dan Vechain niet te koop is met Binance of Poloniex. Ze hebben geen eigen wallet toch?

Interessante coin namelijk..
Liqui is juist een exchange waar je gemakkelijk een account aanmaakt zonder poespas. Opereert de site in een grijs gebied...? Mogelijk. Daarom geldt het advies van geen of weinig geld op exchanges nog wat meer voor Liqui:

btc/eth in ---> meteen traden ---> tokens out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dat bitcoin gold event wat er eind deze maand aankomt waarbij je voor elke BTC die je bezit een btc gold krijgt.
Gaan jullie daar nog aan meedoen? Wat voor bedrag zou er aan btcg komen te hangen dat is vast niet vooraf te zeggen hé? Ook niet bij benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
ErikRo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:20:
Dat bitcoin gold event wat er eind deze maand aankomt waarbij je voor elke BTC die je bezit een btc gold krijgt.
Gaan jullie daar nog aan meedoen? Wat voor bedrag zou er aan btcg komen te hangen dat is vast niet vooraf te zeggen hé? Ook niet bij benadering.
Ik had ergens gelezen dat er 10000 Golds (gereserveerd) worden verkocht aan 1 btc per 10 geloof ik. Dat komt dus neer op 430 dollar atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Charlie geeft zijn visie op de Bitcoin fork in November: https://twitter.com/SatoshiLite/status/914938704002637824

Wat hem betreft gaat Coinbase beide ondersteunen en kan de gebruiker kiezen welke variant de nieuwe "Bitcoin" wordt, de vraag is natuurlijk of zijn advies wordt opgevolgd.

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 02-10-2017 21:56 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50

996

alBildjiekiyya schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:22:
[...]

Ik had ergens gelezen dat er 10000 Golds (gereserveerd) worden verkocht aan 1 btc per 10 geloof ik. Dat komt dus neer op 430 dollar atm.
Je koopt niks, het is een hard fork, je krijgt per 1 BTC die in je bezit is een Bitcoin Gold
Lees dit bv maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:21
996 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Je koopt niks, het is een hard fork, je krijgt per 1 BTC die in je bezit is een Bitcoin Gold
Lees dit bv maar eens
Dus als je 0.2 of 0.9 BTC hebt krijg je geen BitCoin Gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Pvesh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Dus als je 0.2 of 0.9 BTC hebt krijg je geen BitCoin Gold?
Tuurlijk wel, dan krijg je 0,2 of 0,9 Bitcoin Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Nog mensen hier met $OKcash? Deze blijft maar dalen.. :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-08 15:10
[quote]stekki schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:04:
[/quote

De meeste coins liggen er niet al te sterk bij, behalve BTC. Beetje algehele mailaise denk ik, ofschoon ok cash ogenschijnlijk een echte pump and dump was in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:55:
Charlie geeft zijn visie op de Bitcoin fork in November: https://twitter.com/SatoshiLite/status/914938704002637824

Wat hem betreft gaat Coinbase beide ondersteunen en kan de gebruiker kiezen welke variant de nieuwe "Bitcoin" wordt, de vraag is natuurlijk of zijn advies wordt opgevolgd.
Haha die trage klojo's bij Coinbase hebben na lang wikken en wegen besloten Bitcoin Cash uit te keren vanaf 1 jan 2018... dus ik verwacht zeker niet dat scenario van Charlie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekki schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:04:
Hier voor een klein bedragje, bij 5500 stap ik uit denk ik. Heb even naar de data gekeken en het ziet er gewoon niet goed uit tenzij ze nog met grote updates komen maar voor nu? Nee dat zie ik niet gebeuren.

Ratio inkoop/verkooporders is rond de 1:20 en OK bungelt bij de laagste 10 van de 259 handelsparen op Bittrex. Absoluut gezien is de inkoop portefeuille nog geen 1% van de verkoopwaarde dus er is nog wel een weg te gaan maar hij is heel voorzichtig stijgende (4 BTC/10% in de laatste 10 minuten) ............ Kijk er morgen nog wel even verder naar, kan er nu nog niet echt conclusies aan verbinden maar het meeste geld zit vast op waardes waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen.

Edit: en weer dalende, ik ga naar bed. Morgen weer een dag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
996 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Lees dit bv maar eens
Ja, maar er zouden er 10000 gereserveerd worden. Deze worden dan verkocht aan 1 Bitcoin per 10 (als een soort van ICO). Wat maakt dat het een theoretische waarde heeft van 430 dollar.

Dit kan natuurlijk veranderen naar 1 btc voor 100 of voor 10000, dit staat nog niet vast. "Wat voor bedrag zou er aan btcg komen te hangen dat is vast niet vooraf te zeggen hé? Ook niet bij benadering."

[ Voor 8% gewijzigd door NickChange op 03-10-2017 03:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StWl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-07 22:47
Leuk stukje over Ripple:
http://www.nasdaq.com/art...by-december-2018-cm853317

Hoop dat het waar wordt, heb er nog een lading van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Paar dagen geleden via een podcast (ICO alert) bekend geworden met deze startup:

https://crypto20.com/en/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WgodkB-mxDA&feature=youtu.be]

Ik ben al een tijdje op zoek naar een fund / token die zich als tracker / index fund gedraagd. Ik denk dat crypto20 hier goed op aansluit. De back-end is al volledig functioneel. De omgeving die je als klant krijgt op de site ziet er ook goed uit.

wat denken jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 03-10-2017 11:42 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StWl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:39:
Leuk stukje over Ripple:

Zelf zie ik ook wel aardig wat potentie in Ripple maar net als veel andere munten moeten ze de scalability nog waar maken in de praktijk. Dat zal denk ik het grootste obstakel worden. We zullen het zien maar ik hou ook wat aan, groei zit er zeker nog in volgens mijn glazen bol. :)

Edit: dit gaat over OKcash, leest anders wat raar. Kan om het even welke munt zijn, deze heb ik toevallig als voorbeeld genomen.

Ander puntje, ik ben druk met analyseren van data afkomstig van de Bittrex API's en dat ziet er goed uit alleen komt mijn data helemaal niet meer overeen met die van de website. Was het gisteren nog een afronding en verschil in transacties die via mijn query nog niet zichtbaar waren, vandaag zie ik bijv. in het orderbook op de website dat er 19/16,2BTC open staat (bid/ask) maar mijn query geeft 51/5700BTC (0,89%) terug wat me veel waarschijnlijker lijkt. De market summary query geeft 700/12000 open orders aan wat neerkomt op pak em beet 6%. Anders dan dat Bittrex (site werkt/werkte ook aardig traag) intern de queries heeft aangepast kan ik het verschil niet verklaren.

Nu ga ik vast een domme vraag stellen maar hoe wordt (bij Bittrex of in het algemeen) de market cap berekend? Als ik namelijk bid/ask bij elkaar optel, dit met last price omzet naar BTC en vervolgens naar USD kom ik wel redelijk in de buurt (3,3 miljoen tegen 3,9) maar is het verschil voor mij nog niet te verklaren. Er is ook een verschil tussen de hoeveelheid OK coins en de waarde in BTC, zet ik deze laatste om naar USD dan kom ik op een market cap van 24 miljoen terwijl coinmarketcap 19 aangeeft.

In mijn beleving wordt de market cap gehaald uit het actieve aantal (buy/sell) orders per 24 uur maar misschien maak ik een denkfout. Niet verhandelbare coins kunnen ook kwijt zijn maar aan de andere kant zit er bij hodlers natuurlijk ook vermogen wat met 1 klik vrij kan komen. Misschien zeg ik wel hele domme dingen maar ik zit er al even naar te turen en kom er op dit moment even niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
StWl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:39:
Leuk stukje over Ripple:

duurt nog zo lang :P

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Bitshares wordt gedelist van bittrex :/ van 35% naar 55% verlies op deze aankoop. Slechtste crypto aankoop tot nu toe. Ondanks dat het een goed platform is en een van de weinige met een echt werkend product zijn, laat te prijs dat niet bepaald terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Gaat er iemand nog IOTA inkomen en zo ja op welk bedrag? Ze dalen behoorlijk nu..

Ik zou wel wat willen inkopen, maar twijfel over het instapmoment..
Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).