yinx84 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:13:
[...]
[...]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik los van de whitepaper niet enorm veel recherche heb gepleegd en daarom niet alles kan beantwoorden. Maar als je onderzoek naar het mobile dead capital probleem hebt gedaan en een dergelijke business case neerzet, ga ik er van uit dat ze ook wel nagedacht hebben over basale logistieke zaken en distributie.
Op de site is in ieder geval een lijst te vinden met alle providers die meedoen.
Het gaat niet over logistieke zaken hier. Het gaat erom dat je niet magischerwijs goedkopere data krijgt als je de blockchain gebruikt. In bulk data inkopen heeft niks te maken met de blockchain, en kan je dus ook helemaal los ervan zien. En het is naiief om te denken dat als je maar bulk in koopt het ineens 10x zo goedkoop wordt voor je klanten. Als het nu peperduur is, dan is het met bulk inkopen nog steeds duur. Misschien wel goedkoper, maar niet ineens heel goedkoop. En als het peperduur is dan betaal je dat niet door een paar advertenties te bekijken.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik los van de whitepaper niet enorm veel recherche heb gepleegd en daarom niet alles kan beantwoorden
Maar je investeert wel in het bedrijf?
En ja, ik weet dat jij echt niet uniek bent. En misschien knalt deze ook wel omhoog. Maar ik mag toch hopen dat jij en andere hier wel beseffen dat het eigenlijk niks met investeren te maken heeft, maar met speculeren. En eigenlijk nog meer met een piramide spel wat blijft werken zolang maar mensen instappen. Kan je best geld aan verdienen, maar het is wel erg riskant.
Nee, ik heb het niet over BTC in zijn algemeenheid nu, maar wel over alle ICOs. Zie ook hier waarop ze bekeken worden: Marketing, mensen hebben vroeger gewerkt bij een bedrijf wat je kent (zelfs een stage positie is genoeg!) en ze zijn actief met het maken van hun product. Dat die laatste überhaupt in het lijstje voorkomt laat wel wat zien over wat een wild west praktijken het zijn, dat hoort een gegeven te zijn als je investeert in een nieuw bedrijf. Maar een bedrijfsplan serieus doorlezen? Dat doet niemand, en dat heeft eigenlijk geen enkel effect op de prijs, iig niet op korte termijn.
Oftewel ik kan me niet anders voorstellen dan dat die hele ICO business een zeepbel is die gaat exploderen. Dingen die vertienvoudigen in een paar weken is al genoeg om alle alarmbellen te laten afgaan.
[/de niet op jou gerichte rant]