De Belastingdienst: https://www.jonkersvangem...ncy/bitcoin-en-belasting/FireStarter schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:49:
[...]
Hij heeft gewoon geluk gehad. En heeft een aantal ideale situaties meegemaakt
Ben nog steeds niet begonnen, had een paar weken geleden uiteraard moeten beginnen toen de Bitcoin zakte.. Maargoed.. ik wacht nog heel even af.
Maar toch een vraag. Hoe gaan jullie dat doen op 31 december?
Moet je overzichten maken om het op te geven aan de BD?
Wat nu als je je coins op cold storage zet? Dat is toch hetzelfde als cash?
(Ik weet sowieso niet of je vermogensbelasting moet betalen op het moment dat je 250k aan € cash onder je matras hebt liggen)
Stel je hebt €1M aan crypto , dan zou je dus €13K moeten overmaken naar Apeldoorn.
Verwachten jullie nog een bedreiging in de komende 4 weken dat de koersen omlaag kunnen halen?
Ik probeer mijn instap moment vast te stellen. Ja nu echt, maar pas wel bij de volgende dip.
Daarmee doel ik op de onrust rond BTC rond juli/augustus, en twee weken geleden met China.
En het is niet om je bang te maken, maar je kunt beter vanaf het begin duidelijkheid verschaffen inzake het bezit van BTC en de waarde ervan.Indien u uw Bitcoin niet opgeeft bij de belastingdienst, dan wordt het als zwart vermogen gezien. Het bezit daarvan kan – behoudens de zogenaamde inkeerregeling – een misdrijf opleveren.
Want mocht je het plotseling omzetten naar je geliefde €€€ ... en je begint je huis af te lossen ... komen er vanzelf vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Boltinus op 27-09-2017 18:12 ]