[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Alsof China wat controle over Bitcoin weg zou geven,.. ik geloof er geen snars van. China zou overigens ook paar miljard kunnen uitgeven en met een stapel bitcoins de koers beïnvloeden totdat iedereen het zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
Rookert25 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:52:
[...]

Alsof China wat controle over Bitcoin weg zou geven,.. ik geloof er geen snars van. China zou overigens ook paar miljard kunnen uitgeven en met een stapel bitcoins de koers beïnvloeden totdat iedereen het zat is.
Als ze er wat miljarden tegen willen gooien kopen ze toch gewoon alle bitcoins, zijn ze er ook vanaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ErikRo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 01:17:
[...]

Wat versta jij onder uitstappen alles laten uitbetalen in euro's of omzetten naar een tussenmunt?
Verder mooie strategie als je 3x hebt weten in en uit te stappen met winst.
USDT op Bittrex.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Acidrain schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:38:
[...]

Misschien had hij het licht boven zijn hoofd uit moeten doen voor hij de foto maakte... }:O
Nog nooit van een generator gehoord zeker?
Genoeg stroom om wat lampen te laten branden maar veel te weinig voor een miner om te draaien.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou dat de reden zijn dat NeoGas ineens een stuk hoger staat, zo;n beetje een verdubbeling.

Helaas heb ik maar 2.6 gas en Binance keert pas de eerste van de maand de gas uit over Neo's

Opvallend die pieken op 07-09 14-09 en nu 22-09. allemaal vanaf 0.002 richting verdubbeling.

Die Charlie zal vast connected zijn en een netwerk hebben, maar hij is altijd zo lekker onduidelijk en cryptisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 22-09-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
BCH zou een koop momentje kunnen zijn, is momenteel +/-15% winstgevender om te minen dan BTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:42:
[...]

https://www.enterprisetim...ragonchain-announces-ico/

Ico is gepland voor 2 oktober.

[...]

Ook direct een mogelijke overhype natuurlijk. Maar kan interessant zijn
Waarom wordt het dan als zo'n geweldige pré gezien dat mensen ooit bij een groot bedrijf hebben gewerkt? En dit vraag ik als iemand die ook bij een groot bedrijf werkt.

Sowieso hun 'chief' heeft dat nooit. Ze hebben dan een Senior Software Engineer die dat wel heeft gedaan (Disney), de volgende was ook Senior bij disney, maar dat is direct na zijn stage al gebeurd (oftewel een paar jaar ervaring totaal), en toen kwamen er nog een zooi stagaires langs. Daarna ben ik gestopt met verder kijken, maar overall zie ik niet waarom het een gigantische pré is als je een ICO hebt waarvan wat mensen stage hebben gelopen bij een groot bedrijf en verder niet tot nauwelijks ervaring hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 23:01
GrazendeKoe schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:19:
[...]

Je bent je er bewust van dat de waarde van een altcoin afhankelijk is van:

- de satoshi-waarde van desbetreffende altcoin afgezet tegen Bitcoin;
- de waarde van Bitcoin afgezet tegen USD/EUR?

Het voorspellen van de waarde van een altcoin uitgedrukt in USD/EUR is eigenlijk onbegonnen werd omdat je ook nog eens afhankelijk bent hoe Bitcoin het in fiatwaarde doet. Stel je koopt OMG en op de afgelopen 24 uur is deze in USD waarde gedaalt, dan baal jij dus. Maar het kan zo maar zijn dat de waarde uitgedrukt in satoshi van OMG is gestegen. Dat ie gedaald is in fiatwaarde komt dan alleen maar omdat Bitcoin een duik naar beneden heeft gemaakt. Totaal vertekend beeld krijg je dan.

Aangezien het eigenlijk onmogelijk is om snel een altcoin om te zetten in fiat, vind ik het niet slim meer om te rekenen hoeveel een coin waard is in USD. Als we Satoshi Nakamoto mogen geloven, blijft Bitcoin wel steeds (op den duur) naar een ATH gaan. Dan ben je blij als je je portfolio geprobeerd hebt op te krikken uitgedrukt in Bitcoin.

Mijn conclusie is (en hier kwam ik zelf pas na 4,5 maand achter) dat je je portfolio moet proberen te verhogen in Bitcoin. Uiteindelijk levert dat ook het meeste fiat op. De waarde in fiat van een altcoin wordt veel te veel vertekend door de koers van Bitcoin/fiat.

Edit voorbeeldje: Mijn positie in Waves is gestegen uitgedrukt in USD, maar uitgedrukt in Bitcoin sta ik in verlies. Had ik alles in Bitcoin laten zitten, had ik nu tevens meer waarde gehad in USD.

Ik las eens een comment van iemand hierop: "Wil je short term handelen, moet je kijken naar waarde in fiat. Zit je er in voor de lange termijn, verzamel dan zoveel mogelijk Bitcoin. Onbewust heb ik de proef op de som genomen, want newbie, maar ik kan me nu goed vinden in die uitspraak. Waar ik in juni nog een portfolio waarde had van ongeveer 6,5 Bitcoin is deze nu geslonken tot ~4 stuks.
Ik wil toch even terug komen op mijn eigen post op @FireFox1980, hij heeft mij aan het denken gezet :+

Ik twijfel eerlijk gezegd weer een beetje wat nu het meest verstandig is: je portfolio bijhouden in BTC of in fiat. Ik wil dit graag met een persoonlijk voorbeeld illustreren en van jullie horen of mijn post (hierboven in de quote) wel klopt.

De situatie op 26 juli
- Bitcoin was ~$2.550 of natuurlijk 1 BTC waard
- Waves was ~$2,83 of ~0,00112296 BTC waard
- Ik kocht er die dag 420 stuks, kosten: $1.188 of 0,47164320 BTC

Situatie vandaag
- Bitcoin is $3.675 waard
- Waves is $3.72 of 0,00100810 BTC waard
- Waarde van 420 Waves: $1.562 of 0,42340200 BTC

Resultaat
- Ik ben er tot vandaag $374 op vooruit gegaan
- Ik ben er tot vandaag 0,04824120 BTC op achteruit gegaan

Wat is nu de conclusie? Had ik achteraf alles beter in Bitcoin kunnen laten staan? Dan had ik nu nog steeds 0,04824120 BTC gehad, die vandaag de dag met een koers van $3.675 in totaal $1.733 waard geweest zou zijn. Dat is $1.733 - $1.562 (waarde van mijn Waves vandaag) = $171 meer.

Dus inderdaad altijd proberen zoveel mogelijk BTC te verdienen en niet rekenen in € of $?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
GrazendeKoe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ik wil toch even terug komen op mijn eigen post op @FireFox1980, hij heeft mij aan het denken gezet :+

Ik twijfel eerlijk gezegd weer een beetje wat nu het meest verstandig is: je portfolio bijhouden in BTC of in fiat. Ik wil dit graag met een persoonlijk voorbeeld illustreren en van jullie horen of mijn post (hierboven in de quote) wel klopt.

De situatie op 26 juli

Situatie vandaag

Resultaat

Wat is nu de conclusie? Had ik achteraf alles beter in Bitcoin kunnen laten staan? Dan had ik nu nog steeds 0,04824120 BTC gehad, die vandaag de dag met een koers van $3.675 in totaal $1.733 waard geweest zou zijn. Dat is $1.733 - $1.562 (waarde van mijn Waves vandaag) = $171 meer.

Dus inderdaad altijd proberen zoveel mogelijk BTC te verdienen en niet rekenen in € of $?
Elke keer dat ik mijn altcoins een of andere ATH zag halen dacht ik 'cool ,dat is X BTC...". Elke keer als ik had verkocht zou ik nu meer USD waarde zitten omdat BTC toch wel echt sterk is. Ik ben alleen iets te loyaal aan sommige altcoins dan mijn portemonee zou willen denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Wat is eigenlijk het voordeel van terug gaan naar USDT ipv EUR of USD? De fees zijn altijd 0,25% maar wellicht zie ik iets over het hoofd? :)

Ripple naar Bittrex sturen vanaf Kraken gaat, na wat onderzoek, helaas niet werken. Bittrex wil toch echt de tag (wallet nummer) erbij hebben. Ik zal of het eerst naar een wallet moeten sturen die de mogelijkheid heeft een tag toe te voegen (meer tijd en moeite en extra tussenstap) of omzetten in een andere coin (nog een keer fee kosten) die deze beperking niet heeft... Beetje jammer wel want met Ripple zijn de withdraw kosten op Kraken lekker laag... :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ING.nl is momenteel niet beschikbaar.
Maar gelukkig hebben wij cryptocurrency :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:01:
[...]

Wat is eigenlijk het voordeel van terug gaan naar USDT ipv EUR of USD? De fees zijn altijd 0,25% maar wellicht zie ik iets over het hoofd? :)
Exchanges als Bittrex en Poloniex bieden geen fiat-currencies aan, waardoor USDT de enige manier is om tijdelijk terug te gaan naar iets dat lijkt op fiat-currency zonder je crypto-dingen eerst naar een andere exchange te moeten overhevelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:12:
[...]

Exchanges als Bittrex en Poloniex bieden geen fiat-currencies aan, waardoor USDT de enige manier is om tijdelijk terug te gaan naar iets dat lijkt op fiat-currency zonder je crypto-dingen eerst naar een andere exchange te moeten overhevelen.
"Lijkt" ik zie USDT gewoon als een handelspaar. Zeker geen FIAT. Ik denk dat het hele USDT verhaal een bom onder het hele cryptolandschap is. Op korte termijn zie twee dingen die crypto terug kan gooien naar post MtGox tijden. USDT of China met een mining ban. Hoe realistisch die punten zijn laat ik in het midden. Maar als 1 van de twee werkelijkheid wordt dan kan je de wallets, exchanges en de miners weer voor een paar jaar opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

Bitstamp en kraken hebben fiat, maar voordat je order op kraken erdoor is ben je zo een dag verder :+

Ook kost het overzetten van BTC 60+ min.
Dan zou je ETH of een andere crypto moeten pakken, maar dan wordt het wel erg veel handelen om van altcoins uiteindelijk over te gaan naar fiat. Direct inspelen op de markt en geruchten is dan bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rookert25 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:00:
[...]

Elke keer dat ik mijn altcoins een of andere ATH zag halen dacht ik 'cool ,dat is X BTC...". Elke keer als ik had verkocht zou ik nu meer USD waarde zitten omdat BTC toch wel echt sterk is. Ik ben alleen iets te loyaal aan sommige altcoins dan mijn portemonee zou willen denk ik O-)
Dus ook jouw conclusie is: verzamel zoveel mogelijk BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Defector schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:16:
[...]

"Lijkt" ik zie USDT gewoon als een handelspaar. Zeker geen FIAT. Ik denk dat het hele USDT verhaal een bom onder het hele cryptolandschap is. Op korte termijn zie twee dingen die crypto terug kan gooien naar post MtGox tijden. USDT of China met een mining ban. Hoe realistisch die punten zijn laat ik in het midden. Maar als 1 van de twee werkelijkheid wordt dan kan je de wallets, exchanges en de miners weer voor een paar jaar opbergen.
Mwah het is beide he, zolang Tether kan aantonen dat ze voor elke USDT ook 1 "echte" dollar hebben om deze te backen, dan blijft het principe prima werken. Er zijn echter inderdaad al geruchten dat er ineens hopen Tethers bijgekomen zijn zonder "bewijs" dat er ook echt een dollar achter hangt. Ook m.b.t. audits daarvan zijn wat vage dingen te vinden. Mocht dus inderdaad blijken dat USDT/Tether 1 grote scam is en het vertrouwen valt weg, dan voorzie ik inderdaad ook een aardige krach aankomen. Meer info: https://hackernoon.com/th...e-of-tethers-6b0031eead87

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Sissors schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:31:
[...]

Waarom wordt het dan als zo'n geweldige pré gezien dat mensen ooit bij een groot bedrijf hebben gewerkt? En dit vraag ik als iemand die ook bij een groot bedrijf werkt.
Je ziet deze trend steeds meer bij grote bedrijven, ipv dat ze de bedrijfsnaam hypen, gaan ze namen hypen.
Elon Husk is hiervan een mooi voorbeeld, hij hoeft zijn naam maar aan een bedrijf te hangen en de investeerders staan in de rij. Best wel een heel effectieve manier om een startup te promoten.

Een bedrijf is natuurlijk maar een verzameling mensen, zonder goede mensen weinig kans op een succesvol bedrijf. Dus als je jezelf als iemand profileert die succes brengt aan bedrijven, dan maakt het niet bijster veel uit waar je werkt, de hypetrain rijdt wel mee.

Misschien tijd om er een term aan te hangen ? "Musking" is al bezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 20:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

p0st schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:23:
Hmm ik had vanmiddag al zo'n voorgevoel na het lezen van dit artikel op Medium dat de vrijdagmiddagdip wel eens wat eerder zou kunnen komen, dus heb ik 1/3 van mijn totale crypto vermogen via Bitonic verkocht. Blijkt achteraf geen slechte keuze aangezien de BTC koers nu al zo'n 10% lager ligt dan dezelfde tijd gisteren...
Bedankt voor het artikel :). Altijd goed om wat meer langetermijnperspectief te krijgen tussen de dagelijkse moodswings/FUD/FOMO door.

Ik ben zelf ook gedeeltelijk uitgestapt (~45% terug naar fiat). Al is het vooral gebaseerd op de onduidelijkheid en het sentiment dat nu meer gemiddeld tot negatief lijkt te zijn. Al is die sterke bounce na de $3000 dip wel een goed teken... blijft lastig. Het lijkt nu vooral afwachten tot we duidelijkere signalen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

[...]

I stand corrected, had niet goed gekeken maar idd biedt Bittrex dat niet aan.

Welke wallet is voor Ripple aan te raden? Ik wil het nog steeds moven naar Bittrex maar heb tot nu toe nooit met wallets gewerkt. Ik wil het dus puur gebruiken om van Kraken naar wallet te gaan en van wallet (met tag, heel belangrijk!) naar Bittrex. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:19:
[...]

I stand corrected, had niet goed gekeken maar idd biedt Bittrex dat niet aan.

Welke wallet is voor Ripple aan te raden? Ik wil het nog steeds moven naar Bittrex maar heb tot nu toe nooit met wallets gewerkt. Ik wil het dus puur gebruiken om van Kraken naar wallet te gaan en van wallet (met tag, heel belangrijk!) naar Bittrex. :)
Die tag is toch gewoon voor je eigen administratie?
Viper® schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:17:
[...]

Bitstamp en kraken hebben fiat, maar voordat je order op kraken erdoor is ben je zo een dag verder :+
Naar fiat gaan op een exchange is wel het meest makkelijk inderdaad. Helaas is Kraken brak en heeft Bitstamp maar weinig coins: BTC, ETH, LTC, XRP en that's it.

Bittrex en Poloniex hebben USDT. Poloniex blijf ik sowieso van af. Bittrex werkt fijn vind ik maar daarentegen vind ik USDT een tikkende tijdbom.

De perfect optie is er helaas niet :'( Hoe snel is XRP eigenlijk om te transferren van de ene naar andere exchange? Ik zie dan nog wel wat in traden op Bittrex en als ik naar fiat wil de boel om zetten naar XRP -> XRP naar Bitstamp -> Naar fiat.

[ Voor 24% gewijzigd door GrazendeKoe op 22-09-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Binance withdrawals gaan ook nog steeds handmatig?

Ik heb eens uren kunnen wachten namelijk, ook vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:44

Cliffie

Trompetslet

GrazendeKoe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:57:
[...]

De situatie op 26 juli

Situatie vandaag

Resultaat

Waves is gedaald in (BTC-waarde), maar door het meer waard worden van BTC heb je meer euro's :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57
Nog even over het 'ik had beter BTC kunnen houden ipv altcoins te kopen' verhaal. Moet je ook niet als factor meenemen dat je geld altijd veiliger is als je het over meerdere munten verdeeld dan enkel BTC? Of is de algemene consensus op dit forum dat de crypto markt een ondergang van BTC toch niet zou overleven en alle andere munten zonder uitzondering ook zouden crashen mocht BTC crashen? Je ziet in de dipjes toch vaak dat altcoins bijna direct met BTC meebewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Jammer na een kllim naar 3600 waardoor mijn wallet er weer wat vrolijker uitzag.
Zakt die de weer aardig in nu al gezakt 3100 en de echte weekenddip moet nog starten.
Benieuwd of we de 2500 of zelfs 2000 weer gaan aantikken dit weekend. Vrees er wel voor terwijl er eigenlijk niet heel slecht nieuws is geweest gek genoeg.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

ErikRo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:00:
Jammer na een kllim naar 3600 waardoor mijn wallet er weer wat vrolijker uitzag.
Zakt die de weer aardig in nu al gezakt 3100 en de echte weekenddip moet nog starten.
Benieuwd of we de 2500 of zelfs 2000 weer gaan aantikken dit weekend. Vrees er wel voor terwijl er eigenlijk niet heel slecht nieuws is geweest gek genoeg.
Verwarrend dat je het over de euro koers hebt :9... Waarom eigenlijk? Alles in cryptoland incl. alle discussies en nieuwsberichten is gebaseerd op dollars :p

V.w.b. de koers is dit niet meer dan een reguliere friday-noon sellout/dip, ik zou niet weten waarom de koers ver onder de 3500 dollar zou zakken dit weekend tenzij er natuurlijk weer bijzonder nieuws of FUD wordt verspreid dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 14:26
https://blog.cyber.fund/huge-ethereum-mixer-6cf98680ee6c

Informatief artikel waarbij er een Ethereum Mixer blijkt te bestaan die transactions doet mixen.
These are possible explanations for the detected activities we could come up with:
  • The protection offered to clients by crypto-exchanges: all clients’ funds are mixed so that the funds’ sources cannot be tracked and those holding clean money cannot be unjustifiably accused of any illegal activity
  • A mechanism set in place to protect U.S. residents who wish to avoid control from U.S. regulatory bodies
  • A mechanism used by a large private exchange to preserve the privacy of its clients; this exchange might be operating with fiat money
  • A mechanism used to securely transfer crypto-assets between crypto-exchanges
  • Any kind of Ether-laundering scheme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Cliffie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:58:
[...]

Waves is gedaald in (BTC-waarde), maar door het meer waard worden van BTC heb je meer euro's :P
En als je het dus in BTC had laten staan, had je nóg meer Euro's...
Janpietertje89 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:59:
Nog even over het 'ik had beter BTC kunnen houden ipv altcoins te kopen' verhaal. Moet je ook niet als factor meenemen dat je geld altijd veiliger is als je het over meerdere munten verdeeld dan enkel BTC? Of is de algemene consensus op dit forum dat de crypto markt een ondergang van BTC toch niet zou overleven en alle andere munten zonder uitzondering ook zouden crashen mocht BTC crashen? Je ziet in de dipjes toch vaak dat altcoins bijna direct met BTC meebewegen.
Fijn dat je er wat dieper op ingaat, een goede vraag wat mij betreft.

Ik had laatst een slapeloze nacht (thanks crypto ;)) en hier over nagedacht, mijn theorie (heb ik zelfs even op papier gezet zodat ik 'm zou blijven onthouden, haha:

- Om alts te kunnen kopen moet je hoe dan ook altijd via BTC (Ja je hebt ook ETH, USDT, XRP markets, maar die zijn dusdanig klein en laat ik buiten beschouwing) waardoor het volume verreweg het meest constant is van alle coins en bij aantrekken van populariteit van crypto in zijn algemeen zal groeien. Kort gezegd, Bitcoin is de schakel tussen fiat en alts.
- Bij een crash blijft je waarde uitgedrukt in Bitcoin altijd gelijk, of je nu 1 of 1.000 Bitcoin blijft, 1 Bitcoin blijft 1 Bitcoin. Alts daarentegen verliezen in bijna alle gevallen waarde uitgedrukt in Bitcoin bij een dalende trend.
- Bitcoin is en wordt een steeds schaarser goed. Er zijn er nog maar 4,5 miljoen te minen en het minen gaat steeds trager (elke ~4 jaar halvering van blockreward) en de tendens waar we nu inzitten is dat er steeds meer vraag naar Bitcoin is. In theorie gaat Bitcoin hierdoor (op den duur) altijd naar een nieuwe ATH. Daarom kun je je ook veroorloven dat de waarde van je portfolio uitgedrukt in USD naar beneden gaat, want je portfoliowaarde uitgedrukt in Bitcoin blijft altijd gelijk zolang je in Bitcoin blijft zitten. Handel je in alts? Pak dan op den duur je winst in Bitcoin en zet het terug in Bitcoin.
- En wat je zelf al zegt inderdaad: als Bitcoin verdwijnt verwacht ik niet dat de alts (als die überhaupt dan nog blijven bestaan) niet net zo hard inzakken. Alts neigen harder te zakken dan Bitcoin bij een dalende markt en daarentegen,sommige alts stijgen harder dan Bitcoin in een opkomende markt (positief nieuws). Ik zou het echter wel aandurven om bijvoorbeeld ten alle tijden te spreiden over Bitcoin (70%) en Ethereum (30%), Ethereum heeft toch behoorlijke reputatie, is eerste en volgens mij nog steeds koploper in wat ze doen en is na Bitcoin de grootste tradepaircoin.

Wat zegt men hiervan? Eens of oneens?

Het gekke is dat ik deze strategie zelf niet eens hanteer :+ Moet ik wel gaan doen, maar nog druk met andere zaken dan alleen crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cembo38
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
"Er wordt flink GAS gegeven.." +60% ?!.
Kan iemand mij verklaren waarom alles nu in het rood staat, en GAS nu opeens flink piekt?

[ Voor 54% gewijzigd door Cembo38 op 22-09-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Cembo38 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:17:
Kan iemand mij verklaren waarom alles nu in het rood staat, en GAS nu opeens flink piekt?
Pump & dump, geen aandacht aan besteden. Of als je er in zit, winst pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 13:33
Maak me niet zo druk over een dip. Gisteren bijgekocht (ETH) en de rest hodl ik. Volgens mijn eigen TA kom ik ergens bij 280 binnenkort. Andere TA'S zeggen zelfs tegen de 300. We gaan het zien. Ik zou me in ieder geval niet druk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cembo38
Daarnaast vroeg ik me af of er plannen zijn binnen Tweakers een pagina aan te maken voor enkel ICO's. Alhoewel er veel floppen, lijkt het me toch leuk mee te discussiëren over wellicht rendabele ICO's. Nu lijkt het alsof ICO-gerelateerde berichten snel verwateren vanwege andere cryptocoin gerelateerde berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
destroyer6670 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:20:
Maak me niet zo druk over een dip. Gisteren bijgekocht (ETH) en de rest hodl ik. Volgens mijn eigen TA kom ik ergens bij 280 binnenkort. Andere TA'S zeggen zelfs tegen de 300. We gaan het zien. Ik zou me in ieder geval niet druk maken.
Je hebt het over USD neem ik aan met de koers van ETH?

Welke TA('s) heb je hier voor gebruikt? Ik wil me hier zelf wat meer in gaan verdiepen want ik ben zeker van mening dat TA wel kan bijdragen in het vinden van kansen om in te stappen. Moet ik dan denken aan een Fib. Retracement in combinatie met andere analyses? Zo ja, welke analyses nog meer? :)

[ Voor 22% gewijzigd door GrazendeKoe op 22-09-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Cembo38 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:23:
Daarnaast vroeg ik me af of er plannen zijn binnen Tweakers een pagina aan te maken voor enkel ICO's. Alhoewel er veel floppen, lijkt het me toch leuk mee te discussiëren over wellicht rendabele ICO's. Nu lijkt het alsof ICO-gerelateerde berichten snel verwateren vanwege andere cryptocoin gerelateerde berichten.
Of eventueel een OP toevoegen die bijgehouden wordt met interessante ICO's, welke begonnen zijn, ico koers. Links naar whitepaper, korte omschrijving en eventueel extra info (reddit links)

Beetje zoals andere topics zoals series etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 22-09-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
Viper® schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:28:
[...]

Of eventueel een OP toevoegen die bijgehouden wordt met interessante ICO's, welke begonnen zijn, ico koers. Links naar whitepaper, korte omschrijving en eventueel extra info (reddit links)

Eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Viper® schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:28:
[...]

Dan start ik persoonlijk liever een gesloten community (op Whatsapp/Telegram) om met een select groepje dit gecoördineerd te gaan doen. Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
GrazendeKoe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:32:
[...]

[...]

Dan start ik persoonlijk liever een gesloten community (op Whatsapp/Telegram) om met een select groepje dit gecoördineerd te gaan doen. Wat vinden jullie daarvan?
Heb niet eerder met Telegram gewerkt, but I'm in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• destroyer6670
GrazendeKoe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:26:
[...]

Welke TA('s) heb je hier voor gebruikt? Ik wil me hier zelf wat meer in gaan verdiepen want ik ben zeker van mening dat TA wel kan bijdragen in het vinden van kansen om in te stappen. Moet ik dan denken aan een Fib. Retracement in combinatie met andere analyses? Zo ja, welke analyses nog meer? :)
Nee, in dit geval over euro's (garanties tot de deur). Ik maak ze tegenwoordig zelf, op basis van patronen en info op dat moment beschikbaar. Na een aantal uur of dagen kan een trendlijn doorbreken, dat zorgt voor een andere voorspellingBen ook nog een beginner maar afgelopen weekend waren ze goed genoeg om 5 van de 6 trades winst te maken. Let wel dat de coin markt soms enorme rare bokkensprongen kan maken. Dan daalt of stijgt het ineens (paniek, (nep)nieuws, FOMO)

https://www.tradingview.com/symbols/ETHUSD/ staat er vol mee. Er is ook nog een site met een soort van uitleg over hoe het werkt.
http://www.investopedia.com/university/charts/

[ Voor 3% gewijzigd door destroyer6670 op 23-09-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

[...]

Dan mag iemand alle whitepapers doorspitten en onderzoek doen en een advies geven, wij kopen dan allemaal en worden schatje rijk :+

I'm in 8)

* Viper® kan heel goed advies geven in 'what not to buy'

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 22-09-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

[...]

[...]

Goed plan! Count me in as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
[...]

[...]

Dan start ik persoonlijk liever een gesloten community (op Whatsapp/Telegram) om met een serieus (dus geen spam in chats zoals TO THE MOOOOOON!1!1111!!!11 :P select groepje dit gecoördineerd te gaan doen. Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
in de slack is ook een ico channel. Hier worden van tijd tot tijd ook ico's besproken en er dieper op ingegaan. Je kan daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StWl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:18
Cembo38 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:17:
Gisteren is de nieuwe Palm Beach Confidential uitgekomen. Hierin staat een stuk over GAS en de verwachting dat dezevolgend jaar op $100 nog wel eens goedkoop zou kunnen zijn. Zij geven het koopadvies om tot $30 te kopen en vast te houden tot volgend jaar. Ze hebben dit met een paar pagina's onderbouwd.
Ik denk dat de stijging hiermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
StWl schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:48:
[...]

Gisteren is de nieuwe Palm Beach Confidential uitgekomen. Hierin staat een stuk over GAS en de verwachting dat dezevolgend jaar op $100 nog wel eens goedkoop zou kunnen zijn. Zij geven het koopadvies om tot $30 te kopen en vast te houden tot volgend jaar. Ze hebben dit met een paar pagina's onderbouwd.
Thanks! Zou ik mogen vragen waar jij deze informatie van hebt gekregen? Is er een website die dit bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Cembo38 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:50:
[...]

Thanks! Zou ik mogen vragen waar jij deze informatie van hebt gekregen? Is er een website die dit bijhoudt?
Diverse subfora op Reddit (überhaupt snelste bron en zelf-filterend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
StWl schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:48:
[...]

Stond Gas een tijd geleden toen de BTC op 4300+ stond niet al boven de 30 dollar.

Wel mooi dat met de Neo prijs van 17 dollar en gas op 14 dollar dat het rendement enorm is van ontvangen gas via neo
Actual dividend: 7.79%

Dus met alleen Neo is het al lekker sparen, zeker als je gas vasthoudt tot de prijs hoger staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
Er is al een telegram welke redelijk actief is (niet van tweakers, maar wel NL), de meeste actieve gebruikers zijn ICO lovers en er wordt van alles coin related besproken.

gifjes zijn niet welkom :)

https://t.me/dutchcryptogroup

[ Voor 25% gewijzigd door p0nts op 22-09-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
p0nts schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:01:
[...]

Er is al een telegram welke redelijk actief is (niet van tweakers, maar wel NL), de meeste actieve gebruikers zijn ICO lovers en er wordt van alles coin related besproken.

Joined!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boksen79
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10-2017
p0nts schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:01:
[...]

ik krijg dit bericht: ''Het adres werd niet begrepen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
boksen79 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:18:
[...]

Vreemd, er zijn al een hoop mensen bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:04
boksen79 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:18:
[...]

Heb je wel telegram op je pc staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boksen79
  • Laatst online: 13-10-2017
g00gle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:24:
[...]

Heb je wel telegram op je pc staan :)
oops nee staat in de TS hoe ik dit kan aanmaken? ik ben wel op een slack kanaal maar niet op telegram? ik zal ff googlen youtuben hoe je een telegram op je pc krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:04
boksen79 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:28:
[...]

oops nee staat in de TS hoe ik dit kan aanmaken? ik ben wel op een slack kanaal maar niet op telegram? ik zal ff googlen youtuben hoe je een telegram op je pc krijgt...
Telegram is eigenlijk een soort slack/whatsapp chat service.
Voel je niet verplicht, meer als je het leuk vind om daar ook is rond te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Zou mooi zijn als eindelijk die ICO meuk hier weg is _/-\o_
Snap nog steeds niet dat mensen daar aan mee doen meeste is blabla en oplichting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 20:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

GrazendeKoe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:26:
[...]

Ik post em nog maar eens omdat het de TA basics goed uitlegt:
https://medium.com/@Polon...ading-crypto-fb74572ca9de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Wordt het toch nog een mooie vrijdag.... PAY gaat door het dak(je) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 101107 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:14:
@Martijn19 werkt toch bij tenx pay

waar is onze voorkennis :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Ik even geluk dat ik nog 50 euro aan BTC had staan op Bittrex. :+ Ben benieuwd tot hoever hij doorschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Danny.G schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:19:
[...]

Ik even geluk dat ik nog 50 euro aan BTC had staan op Bittrex. :+ Ben benieuwd tot hoever hij doorschiet.
Support van 36 BTC op 58k sats en 110 BTC op 50k sats. Nieuws is nog redelijk fris dus ik zie 'm nog wel iets stijgen. In het achterhoofd houdende dat ATH 125k was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
:')

Ze zitten weer op de positie van afgelopen week, dat noem ik niet door het dakje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Het handelstopic :) Dit is het orderboek van PAY: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ouxbnyS.jpg Wat voor conclusies trekken jullie nu uit dit orderboek?

[ Voor 186% gewijzigd door GrazendeKoe op 22-09-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:17:
[...]

Wat ik zelf terug heb kunnen vinden: Op Reddit werd TenX negatief gemanipuleerd. CEO Julian Hosp's credentials werden in twijfel getrokken evenals de fysieke kaart distributie.

Die kaart distributie krijgt in de laatste blog een update: er wordt al gewerkt met een nieuwe kaart distributeur! Tevens heeft Julian zijn naam gezuiverd door een certificaat online te zetten van zijn doctoraat. Tenslotte is er de komende dagen een ios update van de TenX app te verwachten. Allemaal goed nieuws dus. Goed voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Guus Leeuwis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:30:
[...]

Wat ik zelf terug heb kunnen vinden: Op Reddit werd TenX negatief gemanipuleerd. CEO Julian Hosp's credentials werden in twijfel getrokken evenals de fysieke kaart distributie.

Die kaart distributie krijgt in de laatste blog een update: er wordt al gewerkt met een nieuwe kaart distributeur! Tevens heeft Julian zijn naam gezuiverd door een certificaat online te zetten van zijn doctoraat. Tenslotte is er de komende dagen een ios update van de TenX app te verwachten. Allemaal goed nieuws dus. Goed voor de community.
Bwoah, goed voor de shills ja. Mooi een foto'tje op Twitter plaatsen met je duim over een VISA logo terwijl je in je Dev Update van een dag geleden nog hard roept dat je je coin niet wilt hypen, yeah right... We gaan het meemaken hoor, maar ik trap er niet in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:36
p0st schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:43:
[...]

Bwoah, goed voor de shills ja. Mooi een foto'tje op Twitter plaatsen met je duim over een VISA logo terwijl je in je Dev Update van een dag geleden nog hard roept dat je je coin niet wilt hypen, yeah right... We gaan het meemaken hoor, maar ik trap er niet in :9
Wat bedoel je met "maar ik trap er niet in"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Pvesh schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:54:
[...]

FOMO o.b.v. shilling van de "CEO" van TenX (PAY)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Pvesh schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:54:
[...]

Inderdaad: waar trap je niet in? Ik vind de whitepaper van TenX er goed uit zien. Vooral de user rewards gaan als een self fulfilling prophecy / catalysator werken. De enige twee puntjes waar ik een vraagteken bij plaats zijn het COMIT payment channel en de bank licentie. Volgens mij komt er daar nog een berg werk bij kijken: technisch complex, juridisch, financieel, en gebruikers die een helpdesk nodig gaan hebben. Nog veel te doen dus. Zoiets pak je gewoon stap voor stap aan. En ook dit staat in de whitepaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 12:52
Mag hier ook gevraagd worden naar een verkoper? Heb namelijk snel 2 ETH nodig. Heb gekeken naar een aantal sites maar moet eerst het verificatieproces doorlopen.... dat duurt te lang, heb het vrijwel direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:40
masterrobo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:34:
Mag hier ook gevraagd worden naar een verkoper? Heb namelijk snel 2 ETH nodig. Heb gekeken naar een aantal sites maar moet eerst het verificatieproces doorlopen.... dat duurt te lang, heb het vrijwel direct nodig.
Ik denk niet dat dit wenselijk is om hier te vragen. Maar je kunt via ideal ether kopen. Verdiep je even in de verificatie en dan zie je dat je dat sneller en betrouwbaarder kunt regelen dan zo via het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Guus Leeuwis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:56:
[...]

Inderdaad: waar trap je niet in? Ik vind de whitepaper van TenX er goed uit zien. Vooral de user rewards gaan als een self fulfilling prophecy / catalysator werken. De enige twee puntjes waar ik een vraagteken bij plaats zijn het COMIT payment channel en de bank licentie. Volgens mij komt er daar nog een berg werk bij kijken: technisch complex, juridisch, financieel, en gebruikers die een helpdesk nodig gaan hebben. Nog veel te doen dus. Zoiets pak je gewoon stap voor stap aan. En ook dit staat in de whitepaper.
Zucht..... Lees mijn post hierboven, en kijk even naar deze grafiek....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n35aX5p.png

Ik heb absoluut niets tegen TenX, maar een CEO die de ene dag in zijn dev update video zegt dat hij niets met shilling te maken wil hebben en dat het product zich zelf moet bewijzen, en dan via Twitter zo'n shill post plaatst, just wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
p0st schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:39:
[...]

Zucht..... Lees mijn post hierboven, en kijk even naar deze grafiek....

[afbeelding]

Ik heb absoluut niets tegen TenX, maar een CEO die de ene dag in zijn dev update video zegt dat hij niets met shilling te maken wil hebben en dat het product zich zelf moet bewijzen, en dan via Twitter zo'n shill post plaatst, just wrong...
Oké check check.

Echter ik zit niet op Twitter want dat vind ik een schreeuw-kanaal om aandacht (zonder Twitter geen Trump). Wat betekent "shilling"? Is dit jargon of moet het chilling zijn, zoals hodl een geassimileerde typo is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Guus Leeuwis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:06:
[...]

Oké check check.

Echter ik zit niet op Twitter want dat vind ik een schreeuw-kanaal om aandacht (zonder Twitter geen Trump). Wat betekent "shilling"? Is dit jargon of moet het chilling zijn, zoals hodl een geassimileerde typo is?
Shill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
Gistermiddag 14:00 voor het eerst geld overgemaakt van mijn Bunq rekening naar Kraken. Vanochtend gekeken en toen stond het er op maar was de deposit on hold. Ik heb om 11:00 een request bij de customer service van kraken geplaatst en om 15:00 kreeg ik antwoord dat ik mijn tier 3 verificatie moest voltooien met een ID verificatie (foto van jezelf met een papiertje en id) dat heb ik om 16:40 opgestuurd en om 16:55 was hij geverifieerd en kon de request doorgestuurd worden naar het betalingsverkeer gedeelte en om 17:30 stond het geld op mijn rekening. Al met al zeer tevreden over de snelheid en duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
walletje-w schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:37:
Gistermiddag 14:00 voor het eerst geld overgemaakt van mijn Bunq rekening naar Kraken. Vanochtend gekeken en toen stond het er op maar was de deposit on hold. Ik heb om 11:00 een request bij de customer service van kraken geplaatst en om 15:00 kreeg ik antwoord dat ik mijn tier 3 verificatie moest voltooien met een ID verificatie (foto van jezelf met een papiertje en id) dat heb ik om 16:40 opgestuurd en om 16:55 was hij geverifieerd en kon de request doorgestuurd worden naar het betalingsverkeer gedeelte en om 17:30 stond het geld op mijn rekening. Al met al zeer tevreden over de snelheid en duidelijkheid!
Helaas is hun handels platform het tegenovergestelde, traag en buggy
Ik gebruik het alleen nog voor SEPA betalingen omdat het sneller werkt dat bitstamp in mijn geval, en stuur het daarna door naar verschilden exchanges.

Zolang er nog geen nieuw platform is bij kraken gebruik ik het niet meer, en adviseer het ook niet meer aan andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zie https://twitter.com/SatoshiLite/status/911328252928643072 , ik heb me daar nog niet in verdiept, maar LTC profiteert er iig van.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

walletje-w schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:37:
Misschien begrijp ik het verkeerd maar dat klinkt vrij omslachtig? Ik koop en verkoop mijn Bitcoin altijd via https://bitonic.nl/ en dan is het met IDEAL echt binnen een paar minuten geregeld, maximaal een half uur afhankelijk van de exchange waar je het heen stuurt. Ook verkopen die ik rechtsreeks vanaf Bittrex richting Bitonic... Oh en voor Etherium gebruik ik https://anycoindirect.eu/nl/kopen/ethers

@hieronder, 80 euro?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
p0st schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:15:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd maar dat klinkt vrij omslachtig? Ik koop en verkoop mijn Bitcoin altijd via https://bitonic.nl/ en dan is het met IDEAL echt binnen een paar minuten geregeld, maximaal een half uur afhankelijk van de exchange waar je het heen stuurt. Ook verkopen die ik rechtsreeks vanaf Bittrex richting Bitonic... Oh en voor Etherium gebruik ik https://anycoindirect.eu/nl/kopen/ethers
Ik vind +- 80 euro wel een groot verschil vergeleken met bijvoorbeeld kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Inderdaad, het verschil met kraken en een dus een sepa overschrijving versus een IDEAL betaling via Bitonic is de fee. Er is 0% fee voor een deposit van een Europese bankrekening naar Kraken en dan heb je natuurlijk nog de (ongeveer) 0,20% fee om je euro's om te zetten in BTC. Dit is dus vele malen minder dan via een IDEAL betaling bij gebruik makend van een tussenpersoon als Bitonic.

Voor de rest ben ik het wel eens dat de handels engine van Kraken erg beroerd is. Qua UI/UX en snelheid loopt het ver achter op Bittrex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:38
[b][message=52671577,noline]p0st schreef op vrijdag 22 september 2017 @ l

@hieronder, 80 euro?? :?
Ja het verschil tussen een euro deposit op Kraken en dan btc hiermee kopen is per bitcoin rond de 80euro en soms meer. Snel is het wel via bitonic maar goedkoop zeker niet.

Oo Kraken duurt het soms enkele dagen voor je Sepa transfer afgehandeld is en je euro's op Kraken staan. Kraken zelf vind ik ruk voor te traden maar goed om van en naar fiat te gaan.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 20:02

Dennahz

Life feels like hell should.

walletje-w schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:26:
Inderdaad, het verschil met kraken en een dus een sepa overschrijving versus een IDEAL betaling via Bitonic is de fee. Er is 0% fee voor een deposit van een Europese bankrekening naar Kraken en dan heb je natuurlijk nog de (ongeveer) 0,20% fee om je euro's om te zetten in BTC. Dit is dus vele malen minder dan via een IDEAL betaling bij gebruik makend van een tussenpersoon als Bitonic.

Voor de rest ben ik het wel eens dat de handels engine van Kraken erg beroerd is. Qua UI/UX en snelheid loopt het ver achter op Bittrex.
Gewoon overstappen naar Bitstamp voor BTC/EUR.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmbkjb
  • Laatst online: 05-09-2018
Dennahz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:30:
[...]

Gewoon overstappen naar Bitstamp voor BTC/EUR.
Inderdaad..Staat er net als kraken na 1 dag op.....free deposit...en ook free withdraw(vooral bij kleine stortingen scheet het wat aangezien kraken 0.001 BTC hanteert..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
p0st schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:43:
[...]

Slechts onze laatste batch Visa kaarten uitgegeven door Wavecrest die de deur uit zijn gegaan. Net als een nieuwe provider was een lading kaarten in september versturen ook gewoon de planning.

Eén tweet versus weken van FUD. Ik vind het wel meevallen.
Denk dat wij het nog behoorlijk netjes houden als je ziet wat onze concurrentie over ons post op social media.

Feit blijft dat wij hier voor de lange termijn zijn en niet voor een snelle pump en pump, één tweet brengt daar heus geen verandering in.

Overigens (voor de anderen in dit topic) is Julian niet onze CEO, dat is Toby Hoeniesch, al sinds 2015 en dat zal ook zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
Viper® schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:17:
[...]

Niets is veranderd hoor! Waarom de prijs zo omhoog schoot weet ik ook niet.
Martijn19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 02:28:
[...]

Slechts onze laatste batch Visa kaarten uitgegeven door Wavecrest die de deur uit zijn gegaan. Net als een nieuwe provider was een lading kaarten in september versturen ook gewoon de planning.

Denk dat wij het nog behoorlijk netjes houden als je ziet wat onze concurrentie over ons post op social media.

Feit blijft dat wij hier voor de lange termijn zijn en niet voor een snelle pump en pump, één tweet brengt daar heus geen verandering in.

Overigens (voor de anderen in dit topic) is Julian niet onze CEO, dat is Toby Hoeniesch, al sinds 2015 en dat zal ook zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Martijn19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 02:28:
[...]

Kijk, iemand die inhoudelijk betrokken is bij het project, dat vind ik mooi! Op welke manier draag je bij aan het project? Ik vind het zelf nog vrij ondoorzichtig welke "crypto credit card" nu de beste is qua toekomstvisie. Monaco heeft zichzelf volledig belachelijk gemaakt, TenX heeft wat opstartproblemen gehad (met bijbehorende pump & dumps) en Tokencard heb ik me nog niet in verdiept. Ik ben echt oprecht benieuwd wat de huidige status is en welke bewegingen er zijn in "jullie" markt en concurrentie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martijn19
p0st schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:27:
[...]

Kijk, iemand die inhoudelijk betrokken is bij het project, dat vind ik mooi! Op welke manier draag je bij aan het project? Ik vind het zelf nog vrij ondoorzichtig welke "crypto credit card" nu de beste is qua toekomstvisie. Monaco heeft zichzelf volledig belachelijk gemaakt, TenX heeft wat opstartproblemen gehad (met bijbehorende pump & dumps) en Tokencard heb ik me nog niet in verdiept. Ik ben echt oprecht benieuwd wat de huidige status is en welke bewegingen er zijn in "jullie" markt en concurrentie.
Ik ben een software developer bij TenX, werkzaam hier in Singapore. Momenteel vooral bezig met backend en web.

Ons doel is vooral om alle cryptocurrencies uitgeefbaar te maken. Op de korte termijn is dat handmatig currencies te ondersteunen en op de lange termijn moet COMIT daar bij helpen.
Onze debit card is ons eerste product, een werkend product sinds 2016. Het zal zeker niet het enige product van TenX blijven.

Helaas gaan bijna alle tokens door een pump en dump fase, van onze kant proberen we dat zo min mogelijk te houden, maar zoals iedereen in dit topic wel weet zijn mensen gewoon heel erg greedy. Er zijn meerdere doodsbedreigingen onze kant op gekomen simpelweg omdat de prijs van $5 naar $2 is gegaan. Mensen vergeten dat onze ICO $0.70 was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
Martijn19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:30:
[...]

Ik ben een software developer bij TenX, werkzaam hier in Singapore. Momenteel vooral bezig met backend en web.

Ons doel is vooral om alle cryptocurrencies uitgeefbaar te maken. Op de korte termijn is dat handmatig currencies te ondersteunen en op de lange termijn moet COMIT daar bij helpen.
Onze debit card is ons eerste product, een werkend product sinds 2016. Het zal zeker niet het enige product van TenX blijven.

Helaas gaan bijna alle tokens door een pump en dump fase, van onze kant proberen we dat zo min mogelijk te houden, maar zoals iedereen in dit topic wel weet zijn mensen gewoon heel erg greedy. Er zijn meerdere doodsbedreigingen onze kant op gekomen simpelweg omdat de prijs van $5 naar $2 is gegaan. Mensen vergeten dat onze ICO $0.70 was...
Bedankt voor dit inzicht vanuit de andere kant. Heel vervelend om te horen dat er doodsbedreigingen verstuurd worden. Ik volg een discussie bij Maidsafe waar het ook over dit onderwerp gaat. Maidsafe is niet zo populair en er word dan een vraag gepost op hun forum of ze niet eens wat meer marketing zouden moeten doen om de prijs te pumpen. Maar daar word er ook goed op ingegaan dat ze dat niet willen omdat ze zo nog wat langer onder de radar blijven, minder een speelbal worden van het grote geld. Ze nemen nu wel mensen aan met betrekking tot marketing om wel op niveau te blijven maar ze willen dus nog niet te groot worden. Erg interessant was dat ze afgelopen donderdag alpha 2 hebben uitgebracht en zoals normaal verwacht je dan een pump, maar nu was er zowaar een dump! Het blijft een gekke wereld!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 12:48
Wie kan mij helpen met dit...
Ik heb 3 weken geleden al mijn BQX via MEW op mijn ledger gezet.
Nu kijk ik op/via mew/ledger en kan ze niet (meer) vinden,alles staat op ‘0’?!
Hoe kan ik mijn bqx weer zichtbaar maken?
Ik heb browsersuport en contractdata op ‘Yes’ ingeschakeld op de Ledger.

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Waarom stijg bitcoin nu weer? Mensen zien dit als een dip, waardoor ze aan het inkopen zijn? Of is het weer een pump en dump en zal de bitcoin prijs weer naar 3400 vallen tegen het einde van het weekend?
Taro schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:24:
[...]

Je zegt indirect dat er dus geen pijl op te trekken valt. Dat is ook zo, we hebben het hier immers niet over multinationals die per kwartaal rapporteren. Groot nieuws kan ieder moment bekend worden en heeft direct impact, verder moet je gewoon naar de koers kijken, soms per 30 minuten en soms per minuut om trends te kunnen zien. En stap dan in als een dal bereikt lijkt te zijn en verkoop als je het gevoel hebt op een piek te zitten. En iedere keer zal je achteraf zeggen dat je te laat of te vroeg was, maar achteraf is dat makkelijk praten. Als je op 80% van een dal of een piek zit, dan doe je het goed.

Wat ik ook erg laat meewegen in mijn besluiten, is het sentiment op o.a. dit forum. Als veel mensen zeggen dat er binnenkort toch echt weer een dal zal volgen, een ATH is bereikt, men alles heeft verkocht, het niet langer zo door kan gaan, dan stap ik uit. 2-3-4 dagen later gebeurt dat dan vaak ook, dan wacht je weer tot een historisch dal + een beetje is bereikt en stap je weer in. De trend op de lange termijn is immers omhoog, dus het dal zal waarschijnlijk iedere keer iets minder laag zijn omdat men bang is de boot te missen (geen garantie!)

ETH laat bijvoorbeeld de afgelopen uren mooie pieken en dalen zien, beweeg mee met de golf, ik ben vanavond 3x ingestapt en 3x uitgestapt. Nu zegt mijn gevoel dat hij weer verder omhoog kan gaan gedurende de nacht, maar ik twijfel nog net te hard, en dus verkoop ik nu. Morgen kijk ik weer verder, mis je het juiste instapmoment, dan komt er over een aantal weken echt wel weer een nieuwe kans.
Dus jij gooit nu je geld in bitcoin?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20

beany

Meeheheheheh

Memocrat schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:24:
Waarom stijg bitcoin nu weer? Mensen zien dit als een dip, waardoor ze aan het inkopen zijn? Of is het weer een pump en dump en zal de bitcoin prijs weer naar 3400 vallen tegen het einde van het weekend?
Als we dat eens wisten! ;)

Wellicht omdat het weekend is en de hobby-handelaars er nu even voor gaan zitten ?? Zien dat het flink gezakt is en aan het inkopen zijn voor het geval het gaat stijgen? Wie weet!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Taro
  • Niet online

Taro

Dus jij gooit nu je geld in bitcoin?
Als zijnde niet in Alts of nu als in op dit moment? Ik twijfel, volgens mij gaat hij straks rond de 3750 weer dalen tot 3700, dan verwacht ik weer een piek naar 3760 ofzo, misschien dat ik rond die 3700 weer een poging waag :)

Edit: Uiteindelijk besloten voor ETH te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 23-09-2017 12:55 ]

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 12:48
Wie kan mij helpen met dit...
Ik heb 3 weken geleden al mijn BQX via MEW op mijn ledger gezet.
Nu kijk ik op/via mew/ledger en kan ze niet (meer) vinden,alles staat op ‘0’
Hoe kan ik mijn bqx weer zichtbaar maken?
Ik heb browsersuport en contractdata op ‘yes’ ingeschakeld op de Ledger.

Via ethplorer zie ik wel het amound aan bqx staan alleen niet op mijn mew/ledger

Edit
Pffff...Opgelost! :z

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Charlie heeft weer iets 'positiefs' op Twitter gepost;

Afbeeldingslocatie: https://files.slack.com/files-pri/T6DQSG947-F78HZU32S/image.png

Tweet is overigens later weer verwijderd.

En ik las ook iets over Amazon die Bitcoin mogelijk gaat accepteren;

https://squawker.org/tech...ccept-bitcoin-by-october/

[ Voor 4% gewijzigd door Steelo op 23-09-2017 13:10 ]

Ltrz,....

• Woohooo
  • Laatst online: 15:21

Woohooo

Smilie, James Smilie

Welke weg gebruik jullie om fiat naar bv Bittrex te krijgen via bv Kraken? Ik lees dat veel BTC gebruiken om weer om te zetten in USDT, maar de BTC fee is $25 per transfer terwijl XRP bijna 0 is. Waarom BTC gebruiken?

• destroyer6670
Woohooo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:24:
Welke weg gebruik jullie om fiat naar bv Bittrex te krijgen via bv Kraken? Ik lees dat veel BTC gebruiken om weer om te zetten in USDT, maar de BTC fee is $25 per transfer terwijl XRP bijna 0 is. Waarom BTC gebruiken?
Als dat relatief goedkoper is zou ik dat vooral doen! Wat ander doet niet echt relevant dan... Wel ff koersverschil in de gaten houden, dat kan nog wel eens verschillen tussen exchanges. Gebruik zelf normaal ETH om van a naar b te gaan. Minder fee dan btc en sneller. Maar als het goedkoper kan dan ga ik daar de volgende keer ook naar kijken :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
LTC is ook prima om van exchanges te verhuizen. Ook lekker snel en zit weinig verschil tussen de exchanges.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• p0st

p0st

Dutch Reefer

The-Source schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:41:
LTC is ook prima om van exchanges te verhuizen. Ook lekker snel en zit weinig verschil tussen de exchanges.
Jep ik doe dat ook vaak via LTC, wat je zegt, stabiele koers en lage fees om te versturen :)

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Hoe flexibel verloopt de standaard verificatie bij bittrex? het word vgl. met publieke records; als de verificatie niet vlot verloopt (en ze soms lastig doen) zitten mijn funds wel vast, en is het verstandiger om ze eerst weg te halen.

Het was inderdaad slimmer geweest om me eerst te verifiëren, maar ik dacht altijd dat je 0.25 btc per dag mocht doen, blijkbaar is het maar 0.025 btc per dag. Dus dan zit ik wel een paar weken bezig + fees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
kristof1234 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:36:
Hoe flexibel verloopt de standaard verificatie bij bittrex? het word vgl. met publieke records; als de verificatie niet vlot verloopt (en ze soms lastig doen) zitten mijn funds wel vast, en is het verstandiger om ze eerst weg te halen.

Het was inderdaad slimmer geweest om me eerst te verifiëren, maar ik dacht altijd dat je 0.25 btc per dag mocht doen, blijkbaar is het maar 0.025 btc per dag. Dus dan zit ik wel een paar weken bezig + fees.
Volgens mij duurt dat paar minuten?

• kristof1234
Rookert25 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:38:
[...]

Volgens mij duurt dat paar minuten?
Ok, proberen dan maar.

Indien er toch iets misgaat, hoe snel reageert de support per email. Hopelijk zijn het geen Poloniex (maanden) of kraken (aantal weken) of coinbase (meestal niet) toestanden vooraleer iemand antwoord, want zo lange tijd wachten (met een niet klein bedrag aan crypto on hold) is te stresserend.

[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 23-09-2017 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristof1234
kristof1234 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:40:
[...]

Ok, proberen dan maar.

Indien er toch iets misgaat, hoe snel reageert de support per email. Hopelijk zijn het geen Poloniex (maanden) of kraken (aantal weken) of coinbase (meestal niet) toestanden vooraleer iemand antwoord, want zo lange tijd wachten (met een niet klein bedrag aan crypto on hold) is te stresserend.
Ok, het is gelukt. Ging allemaal heel snel eigenlijk.

Adres verificatie werkte wel niet, maar phone number wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• o-TANK-o
  • Laatst online: 20-02-2018
Zeer positief interview/artikel met Balaji Srinivasan over de toekomst van Bitcoin in WSJ. Er word zelfs verteld dat China de markt manipuleert om zelf Bitcoin in handen te krijgen. Hoe dat China de 'Grote Firewall' neerzette net nadat het internet tot stand kwam en ze nu het zelfde proberen met blockchain en crypto. China gaat Bitcoin niet bannen maar willen het zelf reguleren. Wall Street Journal een positief bericht zien posten over Bitcoin is een grote vooruitgang!

https://www.wsj.com/amp/a...ernet-of-money-1506119424

Het volledige artikel:

https://www.reddit.com/r/...all_street_journal_today/

It's behind a paywall but I copy and pasted each paragraph into this comment. This is the full article.
The Blockchain Is the Internet of Money By Tunku Varadarajan......
Bal­aji Srini­vasan’s dis­trust of au­thor­ity be­gan as early as first grade, when boys less cere­bral than he was would beat him up at re­cess for read­ing a book. “Lit­er­ally, like, ‘Oh, look at that nerd,’ and they’d go at­tack you.” That was in 1986, in Plain­view, N.Y., an undis­tin­guished Long Is­land ham­let where his par­ents, im­mi­grants from South In­dia, worked as physi­cians. “Be­ing the only brown kid among hun­dreds of peo­ple, lots of kids would gang up on you and call you ‘Gandhi,’ and you could say, ‘It’s not an in­sult,’ and run, but they’d just chase you.”
Mr. Srini­vasan is now 37 and an eye-catch­ing in­no­va­tor in the world of digi­tal cur­rency. “I learned that the first guy who comes at me, I need to hit him—Bam!—with the book, and just act crazy so the other folks don’t jump on you.” Later, at the prin­ci­pal’s of­fice, the as­sailants would have “croc­odile tears” about how the lit­tle In­dian boy had started the fight. “Their par­ents knew the prin­ci­pal,” Mr. Srini­vasan re­calls. “He’d say, ‘Bal­aji, why did you at­tack young Jimmy and Jamie?’ So, I learned early on that you’ve got to stand up for your­self, that the fix is in. . . . The state is against you.”
That ex­pe­ri­ence in­forms his cur­rent work. Mr. Srini­vasan has called the state­less digi­tal cur­rency bit­coin “the most im­por­tant tech­nol­ogy of the decade.” I ask him to ex­plain why, and he says, in fact, that he’s amped up the de­scrip­tion. “I’d up­date that to­day,” he tells me, “to say that the blockchain—which is not just bit­coin—is the most im­por­tant in­ven­tion since the in­ter­net.” My eyes widen, and he says: “Yep. I’m not sure if that’s con­sen­sus among Sil­i­con Val­ley now, but it’s get­ting there.” The “blockchain,” he will ex­plain, is like the in­ter­net of money—with sim­i­lar de­cen­tral­iz­ing and lib­er­at­ing po­ten­tial.
Mr. Srini­vasan, who de­scribes his school years as “com­pletely wasted,” founded his cur­rent com­pany, 21.co, in 2013 with $115 mil­lion in seed money from Sil­i­con Val­ley’s lead­ing ven­ture cap­i­tal­ists. Plain­view is now, mer­ci­fully, out of sight. “Life in the United States starts with a 13-year manda­tory min­i­mum K-12.” Mr. Srini­vasan calls it the “school-ag ar­chipelago,” an awk­ward pun on the Solzhen­it­syn tome about So­viet prison camps. He has a 1-year-old son, whom he will not send to school. In­stead he plans to band to­gether with like-minded par­ents from the tech world and “crowd-fund a tu­tor.”
With his ill-fit­ting sweat­shirt and sweetly in­ex­pert hair­cut, Mr. Srini­vasan doesn’t look much older than a school­boy. One would be in­clined to think of him as a typ­i­cally ar­ro­gant tech-meis­ter were he not so earnest and ami­able. In 2006, im­me­di­ately af­ter earn­ing a doc­tor­ate in elec­tri­cal en­gi­neer­ing at Stan­ford, he co-founded a ge­netic test­ing com­pany, which was “con­ceived in a dorm room.” He was on Pres­i­dent Trump’s short­list to lead the Food and Drug Ad­min­is­tra­tion be­fore rul­ing him­self out for the job, and he has courted con­tro­versy by call­ing for Sil­i­con Val­ley to “exit” from as much gov­ern­ment con­trol as pos­si­ble. He has, in the past, in­voked the no­tion of the “in­verse Amish,” a so­ci­ety that “lives nearby, peace­fully, in the fu­ture,” where “we can ex­per­i­ment with new tech­nolo­gies with­out caus­ing un­due dis­rup­tion to oth­ers.”
Some of Mr. Srini­vasan’s views were dis­torted in news re­ports, with the now-de­funct Gawker de­scrib­ing him as a “se­ces­sion­ist” (and, for good mea­sure, as “bats— in­sane”). With ev­i­dent dis­taste, he de­scribes the Gawker story as “fake news, avant la let­tre,” and notes: “Last I heard, they’d been sued into bank­ruptcy by prof­it­ing from re­venge porn. Bit­coin is at $4,000, and Gawker is dead.”
Mr. Srini­vasan’s present com­pany en­ables peo­ple to be paid in digi­tal cur­rency for re­ply­ing to emails. It cost me $20 to reach him, payable upon his re­sponse, which was al­most in­stant. We met for lunch at his of­fice ear­lier this week.
“Ini­tially, and in the near fu­ture, 21.co is like a bet­ter ver­sion of LinkedIn In­Mail,” Mr. Srini­vasan says. “Senders at­tach digi­tal cur­rency to mes­sages to pay peo­ple they don’t know to re­ply.” That’s bet­ter than LinkedIn, he sug­gests, “be­cause users are ac­tu­ally paid to re­ply, senders can mass-mes­sage peo­ple, and they can send com­plex sur­veys to peo­ple rather than just sim­ple emails.” The ul­ti­mate goal is to fa­cil­i­tate paid work: “Any­where there’s a phone, there’s a job. You just pick up a phone and what­ever your skills, peo­ple will send you digi­tal-cur­rency-based jobs. You can click but­tons and make money any­where in the world.”
When I ask him to ex­plain the “blockchain,” Mr. Srini­vasan starts to roll with rel­ish. “Short ver­sion? Bit­coin is a way to have pro­grammable scarcity. The blockchain is the data struc­ture that records the trans­fer of scarce ob­jects.” I ask him to re­gard me as a dummy, and to give me the longer ver­sion.
We can un­der­stand bit­coin and blockchain in four steps, he says. “One, cash. When A gives a dol­lar bill to B, he’s trans­fer­ring a phys­i­cal ob­ject. B has it, and A no longer does. There’s im­plicit scarcity in the phys­i­cal world.”
Step 2 sup­poses that we treat the se­r­ial num­bers on those Fed­eral Re­serve bills as “a form of naive digi­tal cash. Then A emails those num­bers to B. Now B has a copy. But A still has a copy!” So if those se­r­ial num­bers were treated as cash, A can “dou­ble-spend” the num­bers by send­ing them to an­other party, C. This, Mr. Srini­vasan says, is the fun­da­men­tal is­sue with digi­tal cash: “the dou­ble-spend prob­lem. How do we in­tro­duce scarcity into the digi­tal sys­tem?”
The way we re­solved this prob­lem be­fore bit­coin, Mr. Srini­vasan ex­plains in his third step, “was through the use of cen­tral­ized in­sti­tu­tions called banks. When­ever you use Pay­Pal or a sim­i­lar tech­nol­ogy to send money from A to B dig­i­tally, the bank is trusted to debit A and credit B.” This, he says, is how “scarcity” is in­tro­duced into a digi­tal sys­tem; but it is “in­el­e­gant, from a com­puter-sci­ence per­spec­tive, to have a cen­tral, trusted node in any net­work­ing topol­ogy”—a word my dic­tio­nary de­fines, in this con­text, as be­ing the way in which con­stituent parts are in­ter­re­lated or arranged.
Mr. Srini­vasan doesn’t care for this arrange­ment: “There are down­sides to im­plic­itly trust­ing banks, as the 2008 fi­nan­cial cri­sis showed.” So rather than re­quire a bank to ap­prove trans­ac­tions, “Bit­coin fig­ured out how to split this power across many dif­fer­ent trans­ac­tion ap­provers, called ‘min­ers.’ ” They “com­pete to ap­prove trans­ac­tions and in­te­grate them into the so-called blockchain. Every time they in­te­grate a new block of trans­ac­tions into the blockchain, they re­ceive a ‘block re­ward’ and are en­ti­tled to print digi­tal cur­rency.” The key point, he says, is that any com­puter could, in the­ory, ap­prove trans­ac­tions, and no sin­gle com­puter could block trans­ac­tions.
Mr. Srini­vasan con­cedes it’s “a big claim” to say the blockchain is the most con­se­quen­tial tech­nol­ogy since the in­ter­net. “The in­ter­net is pro­grammable in­for­ma­tion. The blockchain is pro-grammable scarcity.” He elab­o­rates: “All of these pre­vi­ously dis­parate things—from phys­i­cal mail to tele­vi­sion to mu­sic to movies to tele­phony—ba­si­cally got turned into pack­ets of in­for­ma­tion and got remixed by the in­ter­net. Plus things that we nor­mally didn’t even think of as in­for­ma­tion—your Fit­bit, your steps, your Face­book set­tings—be­came pro-grammable.” It’s fair to say, he con­tin­ues, “that the in­ter­net and all things down-stream—search en­gines, so­cial net­works, ride shar­ing, and so on—have ba­si­cally been the tech­no­log­i­cal story of the last 25 years.”
The blockchain is the next phase, Mr. Srini­vasan says with some zest. “With the blockchain, every­thing that was scarce now be­comes pro­grammable. That means cash, com­modi­ties, cur­ren­cies, stocks, bonds—every­thing in fi­nance is go­ing to be trans­formed, and as­pects of fi­nance baked into every­thing else.” By way of ex­am­ple, Mr. Srini­vasan sug­gests that there could be “a spot mar­ket for the cost of stor­ing one megabyte on 1,000 re­mote com­put­ers.” He then of­fers a slo­gan for the new age: “If you deal with in­for­ma­tion, you need the in­ter­net. If you deal with money, you need to deal with blockchains.” Pretty much every­one, he adds, deals with in­for­ma­tion and money.
The blockchain, Mr. Srini­vasan con­tin­ues, “is a re­li­gion that works.” Here’s why: “If you take 10,000 peo­ple and put them in a cir­cle and they close their eyes hard and say, ‘Let this plane fly,’ it’s not go­ing to fly. But if they close their eyes hard and say, ‘Let this thing have value,’ and they all value it, they’ve sud­denly got a price for it.” They will ex­change things of eco­nomic value among them­selves, and the ex­ter­nal world can in­ter­act with them. “In the same way that once you’ve got enough peo­ple, you’ve got a na­tion, you’ve also got a cur­rency. So, be­lief is ac­tu­ally some­thing you can now ma­te­ri­al­ize into cur­rency.”
I steer our con­ver­sa­tion, here, to­ward China, where the gov­ern­ment has cracked down hard on digi­tal cur­ren­cies, ban­ning cit­i­zens from ex­chang­ing them on­line. Is this the first ma­jor blockchain cri­sis? Mr. Srini­vasan pon­ders the ques­tion be­fore not­ing that “the Chi­nese gov­ern­ment is ac­tu­ally run by en­gi­neers. Hu Jin­tao was an en­gi­neer, as is Xi Jin­ping. One of the things they do in China is that they ac­tu­ally give seats in gov­ern­ment to folks who are suc­cess­ful in tech­nol­ogy.”
He tells me—“not nec­es­sar­ily in an ad­mir­ing way”—that there are “prob­a­bly not many peo­ple in the U.S. gov­ern­ment who could ex­plain to you ex­actly what a ‘fire­wall’ is, but that’s a fun­da­men­tal in­stru­ment of pol­icy in China.” Chi­nese politi­cians, he says, are more con­ver­sant with the long-term im­pli­ca­tions of in­for­ma­tion tech­nol­ogy than their Amer­i­can coun­ter­parts.
But what does Chi­na’s crack­down on bit­coin mean? Mr. Srini­vasan be­lieves that Bei­jing is do­ing some­thing sim­i­lar to what it did when it de­ployed the so-called Great Fire­wall in the early 2000s. “It wanted the in­ter­net, but it wanted a con­trolled in­ter­net.” It now has a vig­or­ous and com­pet­i­tive In­ter­net econ­omy, with Al­ibaba, Ten­cent and Baidu, “but it also takes mea­sures that West­ern so­ci­eties would not, in terms of ex­plicit in­ter­net cen­sor­ship.”
If the Chi­nese gov­ern­ment wants the ben­e­fits of the blockchain “with­out the de­cen­tral­iza­tion of bit­coin,” Mr. Srini­vasan says, “we might see a ‘Great Blockchain of China’—per­haps a ‘Chi­na­coin’ is­sued by the Peo­ple’s Bank of China.” It may seem too early for “some­thing of that mag­ni­tude” to hap­pen, Mr. Srini­vasan says, “but some­times the fu­ture hap­pens more quickly than we ex­pect.” An in­ter­est­ing ques­tion, he adds, “is whether this ‘Chi­na­coin’ would just be di­rectly pegged to the ren­minbi, as seems most likely, or whether it would be freely float­ing like bit­coin.”
A more plau­si­ble short-term al­ter­na­tive, in Mr. Srini­vasan’s view, may be that “the Chi­nese gov­ern­ment as­serts its ju­ris­dic­tion over the Chi­nese min­ers who pro­vide most of the world-wide min­ing ca­pac­ity of bit­coin and Ethereum,” the lat­ter an open-source blockchain-based plat­form. Mr. Srini­vasan imag­ines a “cat-and-mouse game would likely en­sue, af­ter which the Chi­nese gov­ern­ment would gain con­trol of a fork of bit­coin and Ethereum chains, but the rest of the world would fork to dif­fer­ent ver­sions of those chains.” The Chi­nese gov­ern­ment could even at­tempt a hos­tile takeover of bit­coin.
Mr. Srini­vasan is con­fi­dent, how­ever, that the pro­to­cols that sus­tain a de­cen­tral­ized, global digi­tal cur­rency will weather a cri­sis of this sort. “This is the kind of test these pro­to­cols were built for. If they sur­vive, which I think they will, then we’ve proven some­thing amaz­ing.” We’ll have proven, he says with a smile, “that there’s now a new kind of digi­tal as­set which even a very tech­ni­cally com­pe­tent and mo­ti­vated gov­ern­ment can­not seize.”

[ Voor 96% gewijzigd door o-TANK-o op 24-09-2017 00:35 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).