Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 23:48

PDZ

📍Damwâld

PDZ in 'nieuws: Wikipedia-blokkade Turkije is volgens hoogste Turkse rechtsin...

PDZ in 'nieuws: Wikipedia-blokkade Turkije is volgens hoogste Turkse rechtsin...

Beide worden ten onrechte naar -1 gemodereerd, maar zijn gewoon een inhoudelijke reactie op de discussie.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jongetje in 'geek: Hackers tonen gekraakte Switch Lite met custom software'

Dit is geen +2, en al helemaal geen +3, maar op zijn best een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie serieus niet wat hier offtopic aan is; CH4OS in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel Comet Lake-c...

Lijkt mij een prima on-topic reactie. Aan de andere kant begrijp ik niet waarom de volgende reacties dan opeens 'informatief' zijn.

Moi_in_actie in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel Comet...

Keeper of the Keys in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel....

Bij mij gaat in elk geval het meningmod alarm af. ;) Vooral die laatste is naar mijn idee dan eerder offtopic, want die haalt er naar mijn idee best wel overdreven dingen bij. De reactie van Mou_in_actie is dan nog wel oke en zou ik een +1 geven.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2019 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sypie in 'nieuws: Belgische juridische website krijgt 15.000 euro boete voor ...

Dit lijkt me een -1? Is gewoon een copy/paste van het complete artikel, waarbij hij alleen wat woordjes heeft aangepast. Iets met trolling, plagiaat etc? En dat krijgt dan +2's en zelfs +3's.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:50
Is deze reactie een flamebait/troll of belediging? Zo ja, zou ik graag weten op welke manier ...

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nas T schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:25:
Is deze reactie een flamebait/troll of belediging? Zo ja, zou ik graag weten op welke manier ...
Zeker niet, die -1's lijken me meningmods. Gewoon ontopic imho.

In het zelfde onderwerp: DigitalExorcist in 'nieuws: Chinese hackers probeerden binnen te dringen bij ...

Door de toonzetting vind ik dit geen +2 of zelfs +3, daarvoor is de toon nét ff teveel op de man gespeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2019 10:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Is mijn reactie echt zo offtopic? Deathchant in 'nieuws: OnePlus: verkleuring scherm 7T is 'geen kwaliteitsprob...

Ik bne nota bene de submitter geweest van het vorige artikel dat arnoudwokke maakte...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die is gewoon ontopic, en staat inmiddels stevig op +1 :)

wildhagen in 'nieuws: Huawei heeft afgelopen jaar 240 miljoen smartphones gel...

Is niet offtopic, maar ontopic, net als de parent. Gewoon het beantwoorden van een aan het nieuwsartikel gerelateerde vraag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant in 'nieuws: OnePlus: verkleuring scherm 7T is 'geen kwaliteitsprob...

Ook een 0 terwijl on topic... Af en toe vraag je je af of 't niet beter zou zijn als er een speciale crew was die zich puur met modden bezighielden. ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:02:
Deathchant in 'nieuws: OnePlus: verkleuring scherm 7T is 'geen kwaliteitsprob...

Ook een 0 terwijl on topic... Af en toe vraag je je af of 't niet beter zou zijn als er een speciale crew was die zich puur met modden bezighielden. ;)
Die staat in inmiddels ook stevig op +1. Ik ga even naar de moderaties kijken bij beide reacties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Polycom in 'nieuws: Facebook krijgt boete van 1,5 miljoen euro voor Cambridge...

76x (!) +2, 43x (!!) +3? Hallo, wake up? Dit is toch een 0 of hooguit een hele krappe +1....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Geen mismoderatie, maar hij mist moderatie: Arumes in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel Comet L...

Omdat het artikel al wat ouder is, verwacht ik de komende 24 uur geen modererende lezers meer. Toch was het naar mijn idee wel een zinnige aanvulling op de discussie.

[edit] Heeft intussen (2x) +1, lijkt mij genoeg. Hoeft niet meer naar gekeken te worden. Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arumes op 31-12-2019 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

De bewering van Vlizzjeffrey in 'nieuws: Microsoft neemt 50 domeinnamen over van hackersgroep... klopt gewoon gezien mijn post. Oftewel geen -1.

Deze wel door het geflame:
wildhagen schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:32:
[...]
In het zelfde onderwerp: DigitalExorcist in 'nieuws: Chinese hackers probeerden binnen te dringen bij ...

Door de toonzetting vind ik dit geen +2 of zelfs +3, daarvoor is de toon nét ff teveel op de man gespeeld.

[ Voor 100% gewijzigd door PcDealer op 31-12-2019 23:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Croga in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020'
Kurgan in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020'

Beiden imhp geen +2's, en zéker geen +3's. Voor de 1e is een +1 wel voldoende, bij de 2e kom ik niet verder dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fijinees in 'nieuws: Amerikaanse landmacht beschouwt TikTok als cyberdreiging...
Geen +3 op deze manier, wel al 38 mee eens stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren elektrisch'
Jermit
1 januari 2020 13:32
https://klazienaveenlokaa...loosvoor-het-klimaat/amp/

Is mijn reactie echt zo "ongewenst"? Lijkt me on topic :).

Deze dus:
Jermit in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren ele...

[ Voor 72% gewijzigd door Jermit op 02-01-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jermit Men is alhier niet gewend aan informatie die ingaat tegen hetgeen gebruikelijk is. :X
En waarschijnlijk wordt je gestraft omdat je slechts een simpel linkje plaatst...

imho is het verhaal achter de link zeer zeker lezenswaardig.

Nog vreemder is het dat een link naar precies hetzelfde artikel (in het duits)
multikoe in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren e...
wel als +1 wordt gewaardeerd. 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2020 10:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
Er gaat veel mis in dat topic. EV-kritische reacties worden omlaag gemodereerd en proEV reacties omhoog.

Naafkap in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren e... Is gewoon ontopic

Naafkap in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren e... Geen -1

Naafkap in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren e... Geen -1

[ Voor 17% gewijzigd door Naafkap op 02-01-2020 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: bilgy_no1 in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren ...

Er wordt erg slecht gemod bij dat artikel zoals vaker rond EV nieuws. Ik ga eens naar de moderaties kijken.
Jermit schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:59:
nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren elektrisch'
Jermit
1 januari 2020 13:32
https://klazienaveenlokaa...loosvoor-het-klimaat/amp/

Is mijn reactie echt zo "ongewenst"? Lijkt me on topic :).

Deze dus:
Jermit in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren ele...
Het is nu een linkdrop zonder context waar veel mensen punten aftrek voor geven. Voor de rest lijkt mij het ontopic.

hiostu in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren ele... lijkt mij wel -1.

Countess in 'nieuws: 'Zes populairste auto's in Nederland in december waren e... lijkt mij geen +2.

[ Voor 84% gewijzigd door Bor op 02-01-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lhuizing in 'nieuws: Ster stopt met trackingcookies in advertenties op publie...

Is deze post +3? Of zijn dit gewoon mee eens stemmers, gezien de thread waar de reactie in staat?

EDIT:
Robthebest in 'plan: Ga veilig met je wachtwoorden om en behoed je medetweake...

Ja, ik meld deze snel, maar ik zie ook dat deze veel mismods heeft (en ben bang dat er nog meer gaan komen). Deze reactie heeft duidelijk de laatste alinea niet gelezen en lijkt mij dus offtopic, een 0 dus en geen +2.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik snap niet waarom mijn post Ongewenst is volgens velen. De persoon die het draadje opende maakte niet duidelijk welk dollarland 'ie bedoelde, dus het is toch geen rare vraag van mij?
TheVivaldi in 'nieuws: Systemen en sites GWK Travelex werken niet door 'virus''

En ook hier word ik gemind, terwijl ik een serieuze vraag stel: TheVivaldi in 'nieuws: Systemen en sites GWK Travelex werken niet door 'virus''

[ Voor 26% gewijzigd door TheVivaldi op 02-01-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Dit gebeurt best vaak. Als de auteur van een artikel zelf reageert, krijgt hij regelmatig te hoge scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
Ik krijg ongewenst terwijl ik in een nieuwsbericht over Apple Pay een vraag stel over betalen met Apple Pay. Hoe is dit een ongewenste reactie?

Fidesnl in 'nieuws: SNS Bank voert gesprekken met Apple over ondersteuning va...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Fidesnl schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:42:
Ik krijg ongewenst terwijl ik in een nieuwsbericht over Apple Pay een vraag stel over betalen met Apple Pay. Hoe is dit een ongewenste reactie?

Fidesnl in 'nieuws: SNS Bank voert gesprekken met Apple over ondersteuning va...
Jouw bericht krijgt in de huidige vorm in ieder geval een punt aftrek voor de moderatieklacht. Dat zou ik de volgende keer achterwege laten, zeker gezien je de juiste weg naar dit topic wel weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer in 'nieuws: Kobol gaat 'opensource-nas' met vijf bays uitbrengen' dit is een inhoudelijke reactie op de bewering dat een nas aan bepaalde voorwaarden moet voldoen terwijl ik daar het tegendeel op bewijs. Geen 0.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ericq in 'nieuws: Open Connectivity Foundation kondigt standaard voor smartho...

Hoe kan een ordinaire linkdumo in 's hemelsnaam 19x +2 en 23x (!) +3 krijgen? Meer dan een 0 lijkt het me niet, terwijl hij wel op +2 staat....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:16:
ericq in 'nieuws: Open Connectivity Foundation kondigt standaard voor smartho...

Hoe kan een ordinaire linkdumo in 's hemelsnaam 19x +2 en 23x (!) +3 krijgen? Meer dan een 0 lijkt het me niet, terwijl hij wel op +2 staat....
Waarschijnlijk omdat de meesten zonder op de link te klikken al weten welke strip dat is. Dat geeft de eerste reactie erop ook aan. Dus die heeft geen begeleidende tekst nodig; de argumenten die we normaal gesproken tegen "ordinaire linkdumps" hebben gelden hier in feite niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jawel, want het is niet wenselijk om alleen een link te droppen zonder ook maar enige eigen inbreng. Ik ken écht niet alle tienduizenden XKCD's uit mijn hoofd.

Zonder eigen bijdrage verdient een linkdrop niet eens een +1. Laat staan die +2's en zelfs +3's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ja, dat is de regel, en regels zijn er om gebroken te worden. Geen enkele regel wordt 100% gehanteerd, ook door jezelf niet. Maar goed, ik ga daar verder geen discussie over voeren. Jij vraagt hoe het kan, ik geef een gewoon een logische verklaring, meer niet. Als jij het niet met die verklaring eens bent zal je toch een andere moeten zoeken, want dát het kan staat vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een simpele linkdrop zonder extra content is inderdaad geen +3 of +2. Bovendien is deze strip niet relevant. Een 0 is de juiste max score. Tussen die +3 modders zie ik een behoorlijk aantal waarbij er vaker erg scheef wordt gemod. Daar ga ik actie ondernemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 03-01-2020 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat is de regel, en regels zijn er om gebroken te worden.
Gelukkig werkt dat niet zo, zou een mooie puinhoop worden als je zomaar regels mag breken als je het er niet mee eens bent.

Uit de Mod-FAQ:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
De bold-gemaakte opmerkingen zijn hier van toepassing, waardoor de 0 dus de juiste score is. Zeker geen +2 of zelfs +3. Want het is niet informatief, laat staan must-read.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:33
Please. Offtopic, misschien een klein beetje. Maar ongewenst?

PhilipsFan in 'nieuws: Eindhovens bedrijf brengt draadloze lader met zestien ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Gelukkig werkt dat niet zo, zou een mooie puinhoop worden als je zomaar regels mag breken als je het er niet mee eens bent.
Zoals het klagen over een enkele mismoderatie binnen een half uur? Je hebt gelijk, onbegrijpelijk.
De bold-gemaakte opmerkingen zijn hier van toepassing, waardoor de 0 dus de juiste score is. Zeker geen +2 of zelfs +3. Want het is niet informatief, laat staan must-read.
Ja, dat is de regel. Heel goed. Je weet best hoe de praktijk werkt, tenzij ik nu met een autist in discussie ben. Welk deel van "ik geef alleen een logische verklaring" snap je niet? Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben? Ik probeer de gegeven scores alleen uit te leggen, niet te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arumes schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Zoals het klagen over een enkele mismoderatie binnen een half uur? Je hebt gelijk, onbegrijpelijk.

[...]

Ja, dat is de regel. Heel goed. Je weet best hoe de praktijk werkt, tenzij ik nu met een autist in discussie ben. Welk deel van "ik geef alleen een logische verklaring" snap je niet? Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben? Ik probeer de gegeven scores alleen uit te leggen, niet te verdedigen.
Jammer dat je weer oude koeien uit de sloot moet halen en keihard op de man gaat spelen door mensen met een andere mening dan de jouwe voor "autist" uit te maken.

Als je het niet op inhoud kunt winnen, moet je het nog niet op de man gaan spelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Bor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:19:
Een simpele linkdrop zonder extra content is inderdaad geen +3 of +2. Bovendien is deze strip niet relevant. Een 0 is de juiste max score. Tussen die +3 modders zie ik een behoorlijk aantal waarbij er vaker erg scheef wordt gemod. Daar ga ik actie ondernemen.
Ik heb net een e-mail met een waarschuwing gehad van je @Bor over mijn moderatie van dit specifieke post. Waar ik moeite mee heb is niet de waarschuwing die je me geeft maar het feit dat jij voor mij bepaald of de link relevant is. Ik vind de reactie namelijk spot-on en gepast. De reden dat ik hem positief gemod heb.

Als het posten van alleen een link naar een plaatje niet is toegestaan moet je dat aanpakken. Niet de mensen die de link positief modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Jammer dat je weer oude koeien uit de sloot moet halen en keihard op de man gaat spelen door mensen met een andere mening dan de jouwe voor "autist" uit te maken.

Als je het niet op inhoud kunt winnen, moet je het nog niet op de man gaan spelen.
Het gaat helemaal niet om een mening, het gaat helemaal niet om winnen. Volgens mij ben jij een hele andere discussie aan het voeren, zonder mijn reacties echt te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tristan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Ik heb net een e-mail met een waarschuwing gehad van je @Bor over mijn moderatie van dit specifieke post. Waar ik moeite mee heb is niet de waarschuwing die je me geeft maar het feit dat jij voor mij bepaald of de link relevant is. Ik vind de reactie namelijk spot-on en gepast. De reden dat ik hem positief gemod heb.

Als het posten van alleen een link naar een plaatje niet is toegestaan moet je dat aanpakken. Niet de mensen die de link positief modden.
Als je net een mail hebt ontvangen gaat dat niet alleen over deze reactie maar zijn er meerdere posts waarbij de doorgevoerde moderatie te ver afwijkt van de hiervoor opgestelde richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:51:
[...]

Als je net een mail hebt ontvangen gaat dat niet alleen over deze reactie maar zijn er meerdere posts waarbij de doorgevoerde moderatie te ver afwijkt van de hiervoor opgestelde richtlijnen.
Naast dat je mijn hele reactie en punt negeert ben ik ook benieuwd welke moderaties dat dan zouden zijn.

Nogmaals, ik vind iemand die een reactie plaatst doormiddel van een strip in dit geval niet vervelend. En met mij vele. Waarom wordt er dan voor mij bepaald dat ik dat niet positief mag beoordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tristan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Nogmaals, ik vind iemand die een reactie plaatst doormiddel van een strip in dit geval niet vervelend. En met mij vele. Waarom wordt er dan voor mij bepaald dat ik dat niet positief mag beoordelen?
Omdat er in de Mod-FAQ richtlijnen zijn opgesteld hoe te modereren?

Zo wordt er bijvoorbeeld niet gemodereerd op mening, maar op inhoud (in het geval van deze post, het gebrek aan inhoud).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Omdat er in de Mod-FAQ richtlijnen zijn opgesteld hoe te modereren?

Zo wordt er bijvoorbeeld niet gemodereerd op mening, maar op inhoud (in het geval van deze post, het gebrek aan inhoud).
Lezen jullie wel? Ik vind het dus wel inhoud hebben (de poster kan immers niet het plaatje embedden en moet dus een link posten), maar ik krijg voor het geven van mijn mening een waarschuwing.

Dat irriteert me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dat plaatje/die strip is al tienmiljoen keer langsgekomen op Tnet FP. Toen ik de kop van het artikel zag wist ik ook direct dat dat stripje er weer bijgehaald zou gaan worden en veel keer +2 en +3 zou krijgen.

Dit keer was het trouwens nog minder relevant dan eerdere keren.

Het is niet eens slechts een linkdump, maar ctrl-c/ctrl-v die mensen in een .txt hebben klaarstaan voor het geval er weer eens zo'n soort artikel de revue passeert.

Edit: Ook nog eens een hoog fipo gehalte.

En ruim 2 uur later weer. Die mag zeker naar 0.
skralan in 'nieuws: Open Connectivity Foundation kondigt standaard voor smart...

[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 03-01-2020 18:36 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tristan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:13:
[...]

Lezen jullie wel? Ik vind het dus wel inhoud hebben (de poster kan immers niet het plaatje embedden en moet dus een link posten), maar ik krijg voor het geven van mijn mening een waarschuwing.

Dat irriteert me.
Zoals aangegeven is de waarschuwing die je hebt ontvangen niet alleen met betrekking tot deze reactie. Ik kan je later een aantal voorbeelden van andere mismoderaties sturen per DM.

Terug naar deze reactie; niet alleen is de reactie niet meer dan een linkdrop en is deze strip al -tig keren voorbij gekomen maar ook als je die punten achterwege laat voldoet de reactie niet aan de richtlijn voor de +3:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben wellicht wat vroeg, vergeef mij, maar ik vraag mij serieus af waarom een linkdump (want de reactie bevat niet meer dan 1 linkje) ontopic kan zijn:

Olaf van der Spek in 'nieuws: Samsung brengt 240Hz-Odyssey-gamingmonitoren va...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik weet dat ik erg vroeg ben, maar ik moet toch even mijn hart luchten: ik vind het in en in triest dat een serieuze, netjes geformuleerde vraag in de eerste paar minuten al meerdere -1's oplevert. Kan er niet eens worden opgetreden tegen dat soort 'moderatoren'?
TheVivaldi in 'nieuws: Mozilla biedt Firefox-gebruikers verwijderoptie voor t...

Edit: inmiddels gelukkig meerdere +1's ontvangen, waarvoor dank :) Maar ik zou nog steeds graag zien dat er wordt opgetreden tegen mensen die zo snel zo slecht modereren.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVivaldi op 03-01-2020 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Uit de Mod-FAQ:

[...]

Ik heb er ook eentje uit de mod-faq:
Het beoordelen van een reactie is niet altijd eenvoudig. Vaak zijn meerdere uitkomsten mogelijk afhankelijk van bijvoorbeeld het kennisniveau van de moderator. Wat voor de ene persoon een waardevolle reactie is, heeft voor de andere persoon geen toegevoegde waarde. Om toch te komen tot een beoordeling die overeenkomst met de gemiddelde verwachting van de Tweakers-bezoeker wordt er gewerkt met een semi-democratisch moderatiesysteem waarin alle bezoekers, dus niet alleen crewleden, kunnen deelnemen. De uiteindelijke score van een reactie is de mediaan van alle beoordelingen.
Star schermen met 'regels' lijkt me niet de juiste manier, overigens hebben we het vziw bewust nog nooit over 'regels' gehad maar over 'richtlijnen' en zoals je in bovenstaande vergedrukte tekst kan lezen is dat binnen een bepaalde marge aan discussie onderhevig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Star schermen met 'regels' lijkt me niet de juiste manier, overigens hebben we het vziw bewust nog nooit over 'regels' gehad maar over 'richtlijnen' en zoals je in bovenstaande vergedrukte tekst kan lezen is dat binnen een bepaalde marge aan discussie onderhevig.
De moderatie FAQ beschrijft inderdaad richtlijnen. Een +3 voor de betreffende post waar het hier om gaat bevindt zich in mijn ogen niet echter binnen de marge voor discussie. In vrijwel alle gevallen waar ik de +3's heb gekeken bleek er meer aan de hand wat betreft veelvuldig veel te hoog of juist veel te laag modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb er ook eentje uit de mod-faq:
[...]

Mag je mij even uitleggen hoe je die richtlijnen zodanig kan interpreteren dat deze reactie een +2 of zelfs +3 zou kunnen zijn?

Ik zie namelijk met de beste wil van de wereld niet in wat er zo must-read of informatief aan zou moeten zijn.

De correcte score is hier gewoon een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik verdedig hier ook geen +3 of +2 Bor, ik probeer duidelijk te maken dat er (kleine) verschillen kunnen zijn in moderaties zonder dat die per definitie goed of fout zijn.

Als er in steen gebeitelde regels zouden zijn dan is er geen menselijke input meer nodig.

Iedereen die wel eens xkcd heeft gelezen kan er idd z'n vingers op natellen wat je met een link die eindigt op 'standards.png' te zien krijgt, maar dat maakt het nog niet ongewenst en voor sommigen zal dat een leuke grap zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:33:
Ik verdedig hier ook geen +3 of +2 Bor, ik probeer duidelijk te maken dat er (kleine) verschillen kunnen zijn in moderaties zonder dat die per definitie goed of fout zijn.

Als er in steen gebeitelde regels zouden zijn dan is er geen menselijke input meer nodig.

Iedereen die wel eens xkcd heeft gelezen kan er idd z'n vingers op natellen wat je met een link die eindigt op 'standards.png' te zien krijgt, maar dat maakt het nog niet ongewenst en voor sommigen zal dat een leuke grap zijn.
Eens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Mag je mij even uitleggen hoe je die richtlijnen zodanig kan interpreteren dat deze reactie een +2 of zelfs +3 zou kunnen zijn?

Ik zie namelijk met de beste wil van de wereld niet in wat er zo must-read of informatief aan zou moeten zijn.

De correcte score is hier gewoon een 0.
Star volhouden he Wildhagen? Moet ik jou nu 'even uitleggen' dat ik nergens een score aangegeven heb? Jij beweert hier dat ik er een +2 of +3 in zie en dat is bepaald onjuist geinterpreteerd nietwaar?

De correcte score van 0 is jouw opvatting en niet de zaligmakende waarheid, m.i. is er ruimte voor discussie. Imho is een score van 0 to +1 verdedigbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:40:
[...]

Star volhouden he Wildhagen?
Jammer dat je zo op de man moet spelen. Beetje zwaktebod hoor.

Terwijl toch duidelijk was aangegeven in de initiële post dat die 0-post massale hoeveelheden +2 en +3 kreeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, staat nu goed :)

wildhagen in 'nieuws: Tesla noteert sterke groei in aantal geleverde auto's'

Geen -1, maar een +1. Ik geef nota bene een bron, waar het na te lezen is...

lilmonkey in 'nieuws: Tesla noteert sterke groei in aantal geleverde auto's'

Geen +1, maar een 0, wegens inhoudelijk onjuist. Zie bovengenoemde bron.

Edit:

ook wildhagen in 'nieuws: Tesla noteert sterke groei in aantal geleverde auto's' is geen 0 maar gewoon +1. Staat nota bene een bron bij....

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2020 15:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Ev-kritische reacties worden weer massaal omlaag gemod in dat artikel.

Naafkap in 'nieuws: Tesla noteert sterke groei in aantal geleverde auto's'

Wellicht offtopic maar zeker niet ongewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moderatie-klagen op de FP is ongewenst. Zeker omdat je weet dat het in dit topic thuis hoort.

Zonder dat klagen zou het een 0 zijn, maar moderatieklagen levert 1 punt aftrek op, dus -1.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2020 16:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:15:
Moderatie-klagen op de FP is ongewenst. Zeker omdat je weet dat het in dit topic thuis hoort.

Zonder dat klagen zou het een 0 zijn, maar moderatieklagen levert 1 punt aftrek op, dus -1.
Het is geen moderatieklagen, het gaat inhoudelijk in op de reactie ervoor. Dat is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Steven.w schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Het is geen moderatieklagen, het gaat inhoudelijk in op de reactie ervoor. Dat is heel wat anders.
Kritisch zijn op dat front levert je een lage moderatie op
Hoe is dat geen moderatie-klagen? Nota bene nog voor je ook maar één moderatie had, in je originele post dus....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Het gaat erom dat het geen klagen is over moderatie op een reactie, maar over onjuiste moderatie op reacties die ev-kritisch zijn. Dat is niet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Steven.w schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:20:
Het gaat erom dat het geen klagen is over moderatie op een reactie, maar over onjuiste moderatie op reacties die ev-kritisch zijn. Dat is niet hetzelfde
Dat klopt, is idd niet hetzelfde. Maar beiden is wel ongewenst, want moderaties bespreken we in dit topic (of in een apart topic in dit forum). Niet op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bij het tesla artikel zijn een aantal gebruikers gewaarschuwd wat betreft de moderaties of hebben geen modrechten meer.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Arumes in 'nieuws: 'Amerikaanse regering lobbyde bij Nederland om ASML-ve...
Blokker_1999 in 'nieuws: 'Amerikaanse regering lobbyde bij Nederland om ASML-...

Mijn reactie kreeg in één keer 6x0, de reactie daarop van Blokker_1999 6x+1. Het is allebei even on-topic. 't Is nog heel vroeg, scores zullen uiteraard nog gecorrigeerd worden, maar iemand die nu nog 6x scores kan uitdelen zou beter moeten weten dan te meningmodden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Na nog geen 20 minuten al een reactie aandragen is wel héél erg snel.... je mag het moderatiesysteem ook best even de kans geven natuurlijk.

Begon je nota bene laatst zelf nog over, en nu doe je het zelf ook...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ja, en ik geef duidelijk aan dat het mij niet om de uiteindelijke score gaat, dat ik denk dat dat vanzelf nog wel goed zal komen, maar om iemand die x6 scores kan uitdelen en aan het meningmodden is.

Ook toevallig dat die persoon z'n 6x0 score na de melding in dit topic heeft omgezet in 6x +1. Van mij mag daar dus nog steeds even naar gekeken worden door een powermod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Arumes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:40:
Ja, en ik geef duidelijk aan dat het mij niet om de uiteindelijke score gaat, dat ik denk dat dat vanzelf nog wel goed zal komen, maar om iemand die x6 scores kan uitdelen en aan het meningmodden is.
Het aanmelden van dit soort mismoderaties is niet nodig tenzij er echt opvallend misbruik wordt gepleegd. De crew houdt de moderatiepopulatie in de gaten en onderneemt waar nodig actie. Dit topic heeft als doel om reacties die op een foute score zijn beland nadat het moderatiesysteem de kans heeft gehad om een goede score te bepalen te bespreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ik vind meningmodden door een promod best opvallend misbruik. Dat die modder na mijn melding terugdeinsde zegt ook wel wat. Maar goed, ik zal ze hier voortaan niet meer melden.

[ Voor 32% gewijzigd door Arumes op 07-01-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fermion in 'nieuws: Samsung bevestigt komst 8k-televisie zonder schermranden'

Dit is geen +2, laat staan een +3, zeker niet in diet aantallen. Een +1 lijkt me prima.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Staat intussen op 1.

Gratis tip: verwijder je klacht over de moderatie in je volgende reactie. Zo'n klacht levert juist een lagere moderatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn reactie mae-t.net in 'nieuws: Samsung bevestigt komst 8k-televisie zonder schermranden' lijkt me toch echt geen -1. Lijkt me in de context gewoon een +1 waard. Als het inhoudelijk niet duidelijk is wat ik bedoelde kan iemand het gewoon vragen en ik geloof toch niet dat ik een onvertogen woord heb laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terradrone in 'downloads: HandBrake 1.3.1'

Niet kloppende info wordt met +2 beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bor schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Het aanmelden van dit soort mismoderaties is niet nodig tenzij er echt opvallend misbruik wordt gepleegd. De crew houdt de moderatiepopulatie in de gaten en onderneemt waar nodig actie. Dit topic heeft als doel om reacties die op een foute score zijn beland nadat het moderatiesysteem de kans heeft gehad om een goede score te bepalen te bespreken.
Wanneer is het het beste om te melden? Ik heb wel eens de opmerking gekregen na een paar dagen dat ik er wat laat bij was, maar misschien heb ik die opmerking verkeerd geïnterpreteerd en was het juist op een goed moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mae-t.net schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:28:
[...]

Wanneer is het het beste om te melden? Ik heb wel eens de opmerking gekregen na een paar dagen dat ik er wat laat bij was, maar misschien heb ik die opmerking verkeerd geïnterpreteerd en was het juist op een goed moment.
Na een paar dagen kunnen reacties door normale gebruikers niet meer gemodereerd worden. Het beste is om in ieder geval te wachten totdat een reactie een aardig aantal moderaties heeft gekregen. In de praktijk wisselt dit veelal vanaf een uur tot een paar uur. Uitzonderingen zijn reacties waarbij het al heel snel duidelijk is dat er ingegrepen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Arumes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:44:
[...]Gratis tip: verwijder je klacht over de moderatie in je volgende reactie. Zo'n klacht levert juist een lagere moderatie op.
Hij heeft de modklacht verwijderd, reactie staat nu op 6x+1, 12x0. Heeft dus nog een klein zetje nodig om op 1 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd in 'poll: Wat hoop jij te zien tijdens CES 2020?'

Ik heb hem een 0 gegeven maar misschien zou een -1 gepaster zijn. Iemand saai noemen omdat hij geen waarde hecht aan luxeproducten.
Dat laat ik aan de ervaren mensen over.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
Arumes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Hij heeft de modklacht verwijderd, reactie staat nu op 6x+1, 12x0. Heeft dus nog een klein zetje nodig om op 1 uit te komen.
Achja het maakt me niet zoveel uit als een reactie op 0 blijft staan, maar onterecht minnen is een andere verhaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+1 lijkt mij voldoende; de bekende achterhaalde of niet complete punten komen weer voorbij:

GertMenkel in 'nieuws: Clop-ransomware sluit nu 633 processen in Windows af b...

De volgende klopt feitelijk niet en is daarmee max 0 wat mij betreft: ImNotnoa in 'nieuws: Clop-ransomware sluit nu 633 processen in Windows af bij in...

Twanekel in 'nieuws: Clop-ransomware sluit nu 633 processen in Windows af bij... klopt niet helemaal en mist onderbouwing.

Xfade in 'nieuws: Clop-ransomware sluit nu 633 processen in Windows af bij in... lijkt mij een normale +1.

[ Voor 61% gewijzigd door Bor op 06-01-2020 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Ah, dat was mij ook al opgevallen, vandaar dat ik hier even kwam kijken. Nou vind ik je voorbeelden alleen niet zo heel sterk, de meesten zouden misschien 0 zijn maar niet echt hoger. Bij mij viel het meer op bij deze post die op -1 stond, terwijl hij naar mijn idee prima on-topic zijn mening geeft (waar men mee oneens kan zijn, maar dat maakt het geen -1 of 0).
sygys in 'nieuws: AMD brengt Threadripper 3990X met 64 cores vanaf 7 februari...

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

teun-2 in 'nieuws: Intel toont 10nm+-processor Tiger Lake met Xe-gpu en Thund...

Lijkt mij geen +2, stond +3, maar zakte dankzij mijn +1 moderatie al naar +2, informatief vind ik de post echter niet, ontopic wel.

EDIT:
CH4OS in 'nieuws: Elgato-capturekaart kan 4k-beeld op 60fps met hdr opnemen z... is niet echt informatief, ontopic is prima. :)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 07-01-2020 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:47
nelizmastr in 'nieuws: AMD brengt Threadripper 3990X met 64 cores vanaf 7 feb...
Voegt geen nieuwe informatieve informatie toe; maximaal +1.

RobbieB in 'nieuws: AMD brengt Threadripper 3990X met 64 cores vanaf 7 februa...
Voegt geen nieuwe informatieve informatie toe; maximaal +1.

sygys in 'nieuws: AMD brengt Threadripper 3990X met 64 cores vanaf 7 februari...
Dit is geen troll of flamebait, hoogstens een 0 vanwege feitelijk deels incorrect.

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 07-01-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Technomania ® schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:58:
Verwijderd in 'poll: Wat hoop jij te zien tijdens CES 2020?'

Ik heb hem een 0 gegeven maar misschien zou een -1 gepaster zijn. Iemand saai noemen omdat hij geen waarde hecht aan luxeproducten.
Dat laat ik aan de ervaren mensen over.
0 kan zeker. Maar hij noemt niet iemand saai, maar z'n leven.
-1 vind ik te grof. (Waar die nu dus op staat.)

De reactie erop is trouwens gewoon +1.
Pathogen in 'poll: Wat hoop jij te zien tijdens CES 2020?'
Stond op +3.
Ik snap het, en ben het ermee eens, maar niets informatiefs of Spotlight aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20

Technomania

Huiskamer verslaafde.

HMC schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:45:
[...]

0 kan zeker. Maar hij noemt niet iemand saai, maar z'n leven.
-1 vind ik te grof. (Waar die nu dus op staat.)

De reactie erop is trouwens gewoon +1.
Pathogen in 'poll: Wat hoop jij te zien tijdens CES 2020?'
Stond op +3.
Ik snap het, en ben het ermee eens, maar niets informatiefs of Spotlight aan.
In mijn ogen is het niet alleen saai noemen maar ook een vleugje veroordelen van zijn manier van leven. "Dus je gunt jezelf niet eens een nieuwe telefoon? "

Reactie erop staat weer op 1

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Technomania ® schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:11:
[...]

In mijn ogen is het niet alleen saai noemen maar ook een vleugje veroordelen van zijn manier van leven. "Dus je gunt jezelf niet eens een nieuwe telefoon? "
d:)b

Maar ja, een reactie erop die gaat over reizen kopen, etc, staat dan weer op +1. :P
Dit is geen troll of flamebait, hoogstens een 0 vanwege feitelijk deels incorrect.
Mee eens. Geen -1.
Gewoon ontopic mening. lijkt mij. (coming from AMD fanboy :P )

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 07-01-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29
computerjunky in 'nieuws: AMD kondigt FreeSync Premium aan'

Vraag me toch af wat daar ongewenst aan is. Het is gewoon ontopic en sterker nog het bied blijkbaar informatie waar teveel mensen niet van op de hoogte zijn getuigend aan de reactie erop die duidelijk niet op de hoogte is van de strengen eisen waaraan Gsync compatible moet voldoen. Het is namelijk helemaal niet hetselfde het is een verbeterde standaard met beer kwaliteitscontrole.
Het feit dat AMD flickeringen accepteerd en Nvidia niet moet aol genoeg zeggen.

Hoe de persoon die reageert dan ook +1 kan krijgen (en zelfs 2x +2...) is me een raadsel wat het is niets meer dan volkomen irrelevant.

Maarja AMD topic he dan zijn de rode brilletjes weer uit de kast getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TechSupreme in 'nieuws: Sonos klaagt Google aan wegens vermeende diefstal van...

Ik moet zeggen, ik vind deze lastig, maar om dit met een +3 te waarderen vind ik wat ver gaan.
computerjunky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:00:
computerjunky in 'nieuws: AMD kondigt FreeSync Premium aan'

Vraag me toch af wat daar ongewenst aan is. Het is gewoon ontopic en sterker nog het bied blijkbaar informatie waar teveel mensen niet van op de hoogte zijn getuigend aan de reactie erop die duidelijk niet op de hoogte is van de strengen eisen waaraan Gsync compatible moet voldoen. Het is namelijk helemaal niet hetselfde het is een verbeterde standaard met beer kwaliteitscontrole.
Het feit dat AMD flickeringen accepteerd en Nvidia niet moet aol genoeg zeggen.

Hoe de persoon die reageert dan ook +1 kan krijgen (en zelfs 2x +2...) is me een raadsel wat het is niets meer dan volkomen irrelevant.

Maarja AMD topic he dan zijn de rode brilletjes weer uit de kast getrokken.
Nou ja, ergens heb je natuurlijk wel wat zinnen waarvoor ik denk dat het niet heel handig is om het op een dergelijke manier te verwoorden;
Freesync is gewoon bagger als standaard.
Naast dat dit 0 meerwaarde heeft doordat onderbouwing mist, is dit natuurlijk een beetje als vloeken in de kerk op deze manier, je zoekt het dan ook wel een beetje op.
Nvidia word wel afgezeken voor van alles en nog wat maar je weet tenminste dat je kwaliteit krijgt.
Is vervolgens nog meer olie op het vuur en wederom; niet onderbouwd waarom of waaruit dit blijkt in jouw optiek. En zelf zit je ook een beetje te vitten op nVidia, omdat je vervolgens ergens wel zegt dat nVidia duur is, maar desondanks 'de beste kwaliteit' is. Een beetje tegenstrijdig dan toch?
De naamsverandering is ook gewoon een domme keuze.
Hier idem dito.
...waar gewoon alle bagger schermen goedgekeurd worden met dus haperingen en flikkeringen als gevolg.
Tja, waaruit blijkt dat het bagger schermen zijn? Omdat ze alleen last hebben van 'haperingen' en 'flikkeringen'? Is het paneel dan zo ruk, of is dat alleen wanneer FreeSync aan staat? Nu ben ik geen kenner op dit vlak en is een discussie over Freesync niet hier, maar als dat door de Freesync komt, zoals je eerder in dezelfde reactie aangeeft, dan is het raar als het scherm voor de rest een niet-onderbouwd 'baggerscherm' is omdat je het in het ongewis laat waar het door komt.
Jammer dat ik "gecorrigeerd" word door mensen die dus duidelijk niet eens op de hoogde zijn van de voordelen en verschillen van gsync compatibel over freesync.
Is vervolgens een punt aftrek, op een reactie dat toch al gezien kan worden als flame, door de manier waarop je het opschrijft. Mijns inziens is de score -1 dus een prima te verdedigen score voor deze reactie. Uiteindelijk bekruipt er bij mij ook een gevoel alsof je een nVidia fanboy bent. Dat kan ik mis hebben, maar afgaande van de inhoud is dat wel een conclusie. En tja, dergelijke mensen worden bij de concurrentie nu eenmaal niet gewaardeerd, maar dat is overal en niet alleen bij AMD vs nVidia. Dat zie je ook bij AMD vs Intel, Porsche vs Audi, F1 vs Formule-E en zo kan ik wel even doorgaan.

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hier iemand die me beschuldigd van een "debiele discussie", en vervolgens wordt ik op een -1 getrakteerd:

terradrone in 'nieuws: Elgato-capturekaart kan 4k-beeld op 60fps met hdr opne...

Deze "Koeitje" zit me door het hele draadje heen te pesten met onzinreacties, dermate kinderachtig om een eigen mening er doorheen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 08:18
Centurion183 in 'reviews: Samsung Galaxy S10 en Note 10 Lite: verwarrend, maa...

Mijn mening dat het een lelijk apparaat is mag niet gezegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat mag gezegd worden maar het voegt totaal niets toe voor andere lezers. Een 0 lijkt mij een goede score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ariekanari in 'nieuws: FBI wil opnieuw hulp van Apple om iPhone te ontgrendelen'

Ik twijfel zelf even teveel of dit +3 is. Met name omdat de reactie begint met mijns inziens en dus een mening. Wel goed onderbouwd, maar geen missende info aan het artikel naar mijn idee. Ikzelf zou erdoor dus op +1 uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3 maar gewoon +1 zonder objectieve onderbouwing:

Blokker_1999 in 'nieuws: FBI wil opnieuw hulp van Apple om iPhone te ontgrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Vraagje, welke score is een reactie als dit waard: Countess in 'nieuws: AMD-ceo: er is een high-end Navi-gpu op komst'
Is op zich wel informatief, maar sluit inhoudelijk niet echt op het artikel aan, daarom 0 ?
Pagina: 1 ... 98 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2