Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.332 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:36:
Verwijderd in 'nieuws: Mesut Özil verdwijnt uit Chinese PES 2020-spel na kritie...

Hier staat mijn reactie op 6x -1 en gemiddeld op -1.
Een reactie waarin ik enkel iemand bedankt die mij verbeterd. Wat is dit voor ongelooflijke trieste zooi aan het worden op de frontpage met dat meningmodden?
Dat is in de huidige setting max een -1 en dat vind ik al hoog. Opmerkingen over verkregen moderaties zijn op de frontpage niet gewenst. Je weet de juiste plek (hier in dit topic) te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:53:
[...]

Dat is in de huidige setting max een -1 en dat vind ik al hoog. Opmerkingen over verkregen moderaties zijn op de frontpage niet gewenst. Je weet de juiste plek (hier in dit topic) te vinden.
We gebeurd toch geen zak mee blijkt maar weer. Het hele systeem is een lachertje en er gaat niets aan veranderen. Dus dan kan ik het daar net zo goed neerzetten, dan lezen meer mensen het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:00:
[...]
Dus dan kan ik het daar net zo goed neerzetten, dan lezen meer mensen het.
Dat is precies wat we niet willen zien. De juiste plek om foutieve moderaties aan te dragen is dit topic. Dat je gefrustreerd bent is duidelijk maar laten we het wel constructief houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 19-12-2019 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:16:
[...]

Toen hadden 6 meningmodders al lang en breed een -1 gegeven waardoor de totaalscore -1 was.

Het is gewoon pure triestheid. Het lijkt met de dag verder af te glijden tot niveautje Fok! frontpage.
Is het ook. Het is sneu dat mensen ook voor dat een -1 geven, dus dat kan besproken worden.

Je post vervolgens aanpassen met een klaagschrift is echter nooit goed, dus al was je pre-edit een 0 waard (imo), dan is het nu alsnog een -1 door je eerdergenoemde klaagschrift.

TLDR:
Dit is overigens niet iets specifieks dat ik zeg om je te pesten - Zo werkt dat al sinds jaar en dag. Klagen in de moderatie is altijd een punt aftrek. De huidge -1 was pre-edit onterecht, maar door je klucht is hij nu weer wel terecht.
[...]

We gebeurd toch geen zak mee blijkt maar weer. Het hele systeem is een lachertje en er gaat niets aan veranderen.
Het is geen ideaal systeem, nee, maar ''er gaat niets veranderen'' is naar mijn idee geen juiste conclusie.

Het is meer dat: Er is geen allesomvattende totaal oplossing voorhanden voor dit probleem. Door de jaren heen zijn er al veel suggesties langs gekomen, dus het is ook niet zo dat Tweakers Crew niet al aan eigen oplossingen heeft gedacht, en vice versa met de community.

Het is meer: Er is domweg geen sluitende oplossing voor dit helaas vaak voorkomende probleem.
Dus dan kan ik het daar net zo goed neerzetten, dan lezen meer mensen het.
Wat wil je daar mee bereiken? Dat meer mensen beseffen dat het systeem niet ideaal is? Want dat weet het gros van de mensen wel.

Hoe vervelend ook, maar een klaagschrift plaatsen in een post-edit op je oorspronkelijke reactie is domweg nooit een goed idee.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:19:
[...]

Dat is precies wat we niet willen zien. De juiste plek om foutieve moderaties aan te dragen is dit topic. Dat je gefrustreerd bent is duidelijk maar laten we het wel constructief houden.
Ik heb het in dit topic wel gezien. Genoeg aangedragen gedurende een lange tijd en er is weinig tot niets mee gebeurd.
Mijn frustratie (als die er overduidelijk is) zet ik voortaan wel gewoon op de frontpage in een edit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:21:
[...]
Mijn frustratie (als die er overduidelijk is) zet ik voortaan wel gewoon op de frontpage in een edit.
Nee dat gaan we niet doen. Je bent welkom in dit topic mits op een opbouwende manier. Nieuwe edits met klachten over verkregen moderaties gaan we niet toestaan gezien je de weg naar dit topic prima weet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:21:

Dat zou ik dus niet doen. Is ongewenst en werkt sfeerverziekend.

Verbetervoorstellen kunnen altijd worden gedaan in Verbeteringen moderatiesysteem

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:00

Santford

FP PowerMod
Franko P. in 'nieuws: Database met telefoonnummers van 267 miljoen Facebook-gebruikers stond online'
Naar mijn mening zou deze post niet met een +2 beloond moeten worden, het heeft geen relevantie met het artikel. Het is een standaard post die onder elk Facebook nieuwsitem verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Cergorach in 'nieuws: Hyperlooptestbaan komt in Groningen'
Geen -1, niks ongewenst aan.
NickyVDP in 'nieuws: Hyperlooptestbaan komt in Groningen'
Meer een politieke reactie, max 0, maar twijfel met -1
rko4u in 'nieuws: Hyperlooptestbaan komt in Groningen'
goede vraag, gewoon +1
Ivysaur in 'nieuws: Hyperlooptestbaan komt in Groningen'
-1 is wel zwaar, zou eerder 0 geven
Danny in 'nieuws: Hyperlooptestbaan komt in Groningen'
Ik zie echt niks ongewenst aan deze reactie, +1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Volgende reactie is absoluut niet een +2, hij heeft het op twee punten fout en zou een +0 moeten zijn:
Prop-er in 'nieuws: Eerste foto zwart gat is door Science uitgeroepen tot 'do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:17
Misschien is het een idee om de mogelijkheid tot modden net zo te behandelen als moderaties.

Je begint op een rating van 0.0 en bij iedere mod die onder de streep meer als x afwijktvan de gewenste mod stand voor de post gaat je mod rating naar beneden en bij juiste mods gaat je rating omhoog.

Wat voor een consequenties er vervolgens aan een te lage mod rating hangen kan varieren van gelimiteerd aantal mods per dag of je mods evenredig aan je rating onder de 0.0 je mods minder waard maken.

Bijvoorbeeld met een rating van 0.5 telt je mod maar voor een halve mee. Dus als je 2 personen een -1 met een mod rating van 0.5 geven is er maar 1 mod op 1 nodig van iemand met een rating van 1 om de post naar 0 te trekken. Hierdoor wegen de goede mods zwaarder.
en de andere kant op werkt dat hetzelfde.

Best lastig om te implementeren denk ik maar wat mij betreft het onderzoeken waard.

Het lost misbruik van mods niet op maar het maakt het corrigeren ervan makkelijker. De paar rotte appels wegen immers veel minder zwaar na een maandje je rating cripplen met mismods. Daarnaast heb je de visuele prikkel dat je je mod rating naar beneden ziet gaan als je het niet goed doet volgens richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
Mel33 in 'nieuws: 'Database met telefoonnummers van 267 miljoen Facebook-gebr...
Waarom is mijn bericht ongewenst, het is misschien off-topic, Ik zeg toch iets wat we allemaal wel willen? of vergis ik mij?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:54

Sorcerer8472

Mens sana?

@computerjunky : de gemiddelde moderatie is niet per se de juiste helaas.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrFax in 'nieuws: Nvidia kondigt PhysX 5.0 aan met ondersteuning voor FEM'

Het is niet helemaal duidelijk of het klopt wat hier staat, maar dan lijkt de post me ook geen +2 waard, maar een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@wildhagen
Prop-er in 'nieuws: Eerste foto zwart gat is door Science uitgeroepen tot 'do...

Lijkt nog steeds een +2... het klopt gewoon niet wat hij zegt. Als het melkwegstelsel 100 miljard kilometer zou zijn dan zaten we met ons allen allang in een blackhole.
Een of twee simpele wiki zoek acties bewijzen dit.

Bijv:
Wikipedia: Pluto
30 to 49 astronomical units or AU (4.4–7.4 billion km)
Waar billion een miljard is.

Zijn post is hooguit 0 of +1 ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
computerjunky schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:01:
Misschien is het een idee om de mogelijkheid tot modden net zo te behandelen als moderaties.

Je begint op een rating van 0.0 en bij iedere mod die onder de streep meer als x afwijktvan de gewenste mod stand voor de post gaat je mod rating naar beneden en bij juiste mods gaat je rating omhoog.
[...knipje...]
...wegen immers veel minder zwaar na een maandje je rating cripplen met mismods. Daarnaast heb je de visuele prikkel dat je je mod rating naar beneden ziet gaan als je het niet goed doet volgens richtlijnen.
Nu mod ik vooral berichten die naar mijn idee (nog) niet goed staan. Het grootste deel van de reacties laat ik gewoon gaan; als een reactie al 20 +1's heeft en ik het daarmee eens ben zie ik geen meerwaarde in het geven van de 21e +1. Ik geef dus veel afwijkende mods, en ondanks mijn goede intenties (en gezien m'n aantal beschikbare boosts voor ze verwijderd werden was m'n oordeel ook wel betrouwbaar) gaat mijn rating daardoor omlaag als we jouw systeem invoeren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Als we jouw systeem invoeren, kan een meningmodder gewoon alle reacties langsgaan en een modje geven op de op dat moment al geldende score. Dan vliegt z'n rating omhoog, en telt een afwijkende -1 (of +3) juist veel zwaarder en is hij veel lastiger te corrigeren dan in het huidige systeem. Dat is ook niet de bedoeling.

Dus nee, dan liever het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ghxst in 'nieuws: 'Gezichtsherkenningsalgoritmes maken onderscheid tussen zwa... is -1 lijkt mij. Op zijn best GR maar met een trollerige ondertoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vickypollard in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - De keuze is aan jou'
Reutemeteut in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - De keuze is aan jou'

Gezien het nogal aanvallende taalgebruik vind ik beiden geen +2 waard, laat staan een +3. Ik kom vanwege een punt aftrek vanwege het taalgebruik niet verder dan een 0 of op zijn best een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 14:15

player-x

Disruptive by design

Na wat kritische opmerkingen over de de manier van testen, wordt je meteen op -1 gezet, de fanboys zijn weer lief bezig. ;)

player-x in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - De keuze is aan jou'

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon +1 ipv +3 lijkt mij: elmuerte in 'nieuws: Nederlands kabinet dient wetsvoorstel voor updateplicht ...

sprankel in 'nieuws: 'Oude XP-bug is nog steeds aanwezig in laatste updates v... begint met een opmerking over clickbait en sluit af met een klacht over de nieuwswaarde; dat is geen +1.

Ook geen +1: fapkonijntje in 'nieuws: 'Oude XP-bug is nog steeds aanwezig in laatste updat...

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 23-12-2019 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bor schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:40:

sprankel in 'nieuws: 'Oude XP-bug is nog steeds aanwezig in laatste updates v... begint met een opmerking over clickbait en sluit af met een klacht over de nieuwswaarde; dat is geen +1.
Mijn eerste reactie op dat artikel was: Hihi, grappig dat dit er nog in zit.

De reactie gaf mij een ander inzicht, waardoor ik m'n mening veranderd heb en ben gaan inzien dat het eigenlijk geen nieuws is. Hij gaat er wat hard in met de term clickbait, ik denk niet dat tweakers.net hier bewust voorgaat, wel ben ik van mening dat deze reactie een +1 of +2 is. Niet omdat ik het met eens ben, wel omdat het een ander daglicht brengt op het artikel.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:10:
[...]

Mijn eerste reactie op dat artikel was: Hihi, grappig dat dit er nog in zit.

De reactie gaf mij een ander inzicht, waardoor ik m'n mening veranderd heb en ben gaan inzien dat het eigenlijk geen nieuws is. Hij gaat er wat hard in met de term clickbait, ik denk niet dat tweakers.net hier bewust voorgaat, wel ben ik van mening dat deze reactie een +1 of +2 is. Niet omdat ik het met eens ben, wel omdat het een ander daglicht brengt op het artikel.
De vraag of een item nieuwswaardig is hoort in GR thuis en niet op de frontpage. Hetzelfde geldt rond verwijten over clickbait titels. Een dergelijke reactie is een 0 op de frontpage. Een +2 is echt een mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

delphium in 'nieuws: 'Oude XP-bug is nog steeds aanwezig in laatste updates v...

zes keer +3, acht keer +2
Enig probleem is dat microsoft nooit beweerd heeft heeft dat windows 7 van de grond af opnieuw gebouwd zou zijn, noch zou dat steek houden.

Het eerste antwoord op die claim beweert dan weer dat "de kernel van de grond af opnieuw opgebouwd is", ook massas +3/+2 :?

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 23-12-2019 15:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:25

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

geek: Pionier van homecomputers en zuinige processors Chuck Peddle is overleden

Kijk eens naar de off topic moderaties op de reacties in dit nieuws item. Ze lijken in een korte tijd te zijn geplaatst, en wat ik mij afvraag is of alle reacties door dezelfde moderator is geraakt. Of jullie daar dan wat mee moeten, dat is weer een tweede, en dat laat ik graag aan jullie over.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
teacup schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:00:
geek: Pionier van homecomputers en zuinige processors Chuck Peddle is overleden

Kijk eens naar de off topic moderaties op de reacties in dit nieuws item. Ze lijken in een korte tijd te zijn geplaatst, en wat ik mij afvraag is of alle reacties door dezelfde moderator is geraakt. Of jullie daar dan wat mee moeten, dat is weer een tweede, en dat laat ik graag aan jullie over.
Dat blijkt een enkele user te zijn die ik inmiddels heb aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:25

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Bor schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:16:
[...]

Dat blijkt een enkele user te zijn die ik inmiddels heb aangeschreven.
Kan het zijn dat die persoon ook in andere nieuws items is bezig geweest?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
teacup schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:28:
[...]

Kan het zijn dat die persoon ook in andere nieuws items is bezig geweest?
Naar dat soort zaken wordt altijd gekeken. De afhandeling daarvan is aan de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Loller1 in 'downloads: Visual Studio Code 1.41.1'

Is geen +2, het is niet eens nieuwe 'informatie' en bovendien is hij er al eens op gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
boolean in 'nieuws: 'Citrix-kwetsbaarheid vormt risico voor netwerken van 80.... lijkt niet te kloppen en er is geen onderbouwing ondanks dat hier naar gevraagd is. Een 0 lijkt mij op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kees in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens ill...

Niks +3 aan, pure stemmingmakerij, tenzij meer details gegeven worden over hoe de genoemde 8 miljoen niet aan producties is besteed, maar aan de DFW organisatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met termen als "afpersen" kan ik er idd geen 50x (!) +3 in zien....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Boeing ontslaat ceo vanwege problemen 737 Max'

Iemand die mij kan uitleggen wat hier ongewenst aan zou moeten zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:36
Kees in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens ill...

wordt compleet mis gemodereerd naar mijn, meer dan een +1 zie ik er niet in en dan ben ik nog gul.

De link in de post werk pas na een aanpassing, ook is geen enkele aagetoonde relatie met de subsidies en deze rechtszaak voor de gemaakte claim dat DFW deze 8 miljoen uit zou geven aan deze rechtszaak. Verder ongefundeerde termen als "afpersen", "zware druk", de hele post kom op mij over als volledig ongefundeerde stemmingmakerij.

136 +3 (moment van schrijven) is absurd te noemen.

FrankoNL in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens...

Krijgt 50x -1 zonder dat er iets in die post staat dat een -1 moderatie zou rechtvaardigen.

Lijkt me geen +2 waard.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennism op 24-12-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Bundin schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:27:

Niks +3 aan, pure stemmingmakerij, tenzij meer details gegeven worden over hoe de genoemde 8 miljoen niet aan producties is besteed, maar aan de DFW organisatie zelf.
Het lijkt wel of het topic vol zit met downloaders ut illegale verkregen bronnen. Zodra je tegengas geeft ben je de sjaak.

aliberto in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens...

Graag aub met een eerlijke bezem opschonen dit topic. Dank u.

Het woord "idioot" in mijn reactie slaat op een reactie die ander persoon in zijn bericht plaatste.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 24-12-2019 15:11 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:03:

wordt compleet mis gemodereerd naar mijn, meer dan een +1 zie ik er niet in en dan ben ik nog gul.

De link in de post werk pas na een aanpassing, ook is geen enkele aagetoonde relatie met de subsidies en deze rechtszaak voor de gemaakte claim dat DFW deze 8 miljoen uit zou geven aan deze rechtszaak. Verder ongefundeerde termen als "afpersen", "zware druk", de hele post kom op mij over als volledig ongefundeerde stemmingmakerij.

136 +3 (moment van schrijven) is absurd te noemen.
Met nu al 185 (!) +3's gaat die post daar never meer vanaf komen op de normale manier.

Met een +1 is die al dik genoeg beloond gezien zijn niet-onderbouwde beschuldigingen over "afpersing" etc.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-12-2019 16:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

wildhagen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:08:
[...]

Met nu al 185 (!) +3's gaat die post daar never meer vanaf komen op de normale manier.

Met een +1 is die al dik genoeg beloond gezien zijn niet-onderbouwde beschuldigingen over "afpersing" etc.
Staat nu op +1.

WhatsappHack in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gege... is geen +2.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik vind 0 beter passen, voegt niks toe, het woord 'afpersen' is op te vatten als flamebait. -1 gaat misschien wat ver, maar vind ik echt beter te verdedigen dan +1.

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 24-12-2019 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:36
Zie ik ook geen +3 in inderdaad, vooral veel eigen mening en weinig onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bundin schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:03:
[...]

Ik vind 0 beter passen, voegt niks toe, het woord 'afpersen' is op te vatten als flamebait. -1 gaat misschien wat ver, maar vind ik echt beter te verdedigen dan +1.
Het is war krachtiger taalgebruik voor het duidelijk maken van zijn mening maar daar ga ik niet direct een 0 voor geven.

FrankoNL in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens... is overigens geen 0 maar gewoon +1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Apple stelt zijn bugbeloningsprogramma open voor iedereen'

Die stond zo mooi op +2, then everything changed when the -1 nation attacked!
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Twitter doet animated png-bestanden in de ban na aanvallen... Ja hilarisch maar mag gewoon op 0 /einde biecht.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:22:
[...]

Het is war krachtiger taalgebruik voor het duidelijk maken van zijn mening maar daar ga ik niet direct een 0 voor geven.

FrankoNL in 'nieuws: Dutch Filmworks stapt naar Hoge Raad in zaak om gegevens... is overigens geen 0 maar gewoon +1.
Laatste poging dan, daarna geef ik 't op :)
Waar precies zit de meerwaarde van die post in de discussie? Er wordt geinsinueerd dat subsidie ergens voor wordt gebruikt zonder onderbouwing, het taalgebruik is niet bijster opbouwend van toon. 'Enige' relevantie zie ik niet, das de eis van +1. 'Voegt niks toe' past dan beter, want wel on-topic, maar (in ieder geval zolang onderbouwing uitblijft) een broodje aap verhaal over subsidiemisbruik.

On topic +1, broodje aap -1, maakt 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: Visual Studio Code 1.41.1'

Wat is hier ongewenst aan? :? Is het ongewenst dat ik iemand wijs op het feit dat hem al eens eea is uitgelegd? :?

ppl in 'downloads: Visual Studio Code 1.41.1'

Sluit af met kinderachtige kleinerende toon*, geen idee of dat plaats heeft hier, maar zowel, dan neem ik aan dat dit gewoon -1 hoort te zijn?

* In een andere reactie wordt duidelijk dat hij mij verward met iemand anders, maar desondanks vind ik een dergelijke toon niet gepast, zeker voor de FP niet.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40

kodak

FP ProMod
Graag controle van de volgende -1 berichten en waar nodig aanpassing en opmerking/reprimande naar de mismodders (of naar mij indien ik er zelf naast zit).

kodak in 'nieuws: Belgische patiënten klagen over toegang tot elektronische m...
Naar mijn mening geheel on-topic en zeker geen ongewenste inhoud.

Kamiklase1 in 'nieuws: Belgische patiënten klagen over toegang tot elektronis...
Meervoudig interpreteerbaar maar lijkt me geen ongewenste post, mede gezien de reactie er naar. Het lijkt eerder op een zorg dat bedrijven ook andere motivaties kunnen hebben om toegang tot patientgegevens niet te veel aan banden te leggen

Blokker_1999 in 'nieuws: Belgische patiënten klagen over toegang tot elektron...
Is een opmerking over het systeem in belgie. On-topic en niet waardig om een -1 te geven.

Zenomyscus in 'nieuws: Belgische patiënten klagen over toegang tot elektronis...
Eerder ongewenst als het niet zou bijdragen aan de discussie.

mutley69 in 'nieuws: Belgische patiënten klagen over toegang tot elektronisch...
Discutabel maar de term juridisch afmaken lijkt me niet perse ongewenst gezien het juist het juridisch systeem in lijkt te willen zetten. Dat een juridisch traject niet bedoelt is als straf is dan weer de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bundin schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:52:
[...]

Laatste poging dan, daarna geef ik 't op :)
Waar precies zit de meerwaarde van die post in de discussie? Er wordt geinsinueerd dat subsidie ergens voor wordt gebruikt zonder onderbouwing, het taalgebruik is niet bijster opbouwend van toon. 'Enige' relevantie zie ik niet, das de eis van +1. 'Voegt niks toe' past dan beter, want wel on-topic, maar (in ieder geval zolang onderbouwing uitblijft) een broodje aap verhaal over subsidiemisbruik.

On topic +1, broodje aap -1, maakt 0.
Ik interpreteer het voornamelijk als het feit dat ze subsidie krijgen het knelpunt is omdat de maatschappij dus geld geeft aan de organisatie (overheid gesubsidieerd) die ook geld uit geeft aan het opsporen van downloaders. Verder is het voornamelijk de verkondiging van een mening die on-topic is.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
Meerdere - 1 moderaties op diverse reacties die niet bepaald een aanval zijn. Deze bijvoorbeeld:
Verwijderd in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blinkin schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:45:
Meerdere - 1 moderaties op diverse reacties die niet bepaald een aanval zijn. Deze bijvoorbeeld:
Daar zie ik idd absoluut geen 36x (!) -1 in nee, dat lijkt me gewoon een ontopic reactie. Meningmodders weer actief denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Geen +2, eerder 0 of een voorzichtige +1:
mbbs1024 in 'nieuws: Boeing ontslaat ceo vanwege problemen 737 Max'
Ryuuken in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aa...
nst6ldr in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aa...

En deze lap text mag van mij wel op -1. Meer een lijst met random woorden dan een coherent verhaal:
rschwartnld in 'nieuws: 'Security-onderzoeker achterhaalt 17 miljoen telefoon...

En verder, kan er naar het volgende profiel gekeken worden: Ralph58
Gebruiker komt voornamelijk met trolreacties.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40

kodak

FP ProMod
Graag controle.

Lijkt me een on-topic mening en geen flaim of trol.

ChAiNsAwII in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel'...
Lijkt me een off-topic mening, geen -1

Lijkt me geen -1 waard, het is een mening over het onderwerp

Conzales in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' a...
Lijkt me onnodige poging tot humor en geen -1

Verwijderd in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan b...
Lijkt me off-topic in plaats van -1

ajolla in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan...
Lijkt me overbodige post maar geen -1

andreetje in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' ...
Is een off-topic post, geen -1

iAR in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan bi...
Overbodig maar geen -1

Flagg in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan ...
Niet on-topic, geen -1

andreetje in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' ...
Niet on topic maar geen -1 post

Qwilo in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan ...
Off topic en geen -1

Verwijderd in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan b...
geen -1, hooguit 0

ChAiNsAwII in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel'...
lijkt me 0 in plaats van -1

XoReP in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' aan ...
off topic

off topic

Sokratesz in 'nieuws: Duitse veiligheidsdienst raadt gebruik 'wegwerpmobiel' ...
Lijkt me juist on-topic en geen -1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon +1: Keypunchie in 'nieuws: 'Security-onderzoeker achterhaalt 17 miljoen telefoonn...
Dat lijkt mij max een 0, weinig zeggende stelling zonder onderbouwing.
Deze staat op 0.
Lijkt me geen -1 waard, het is een mening over het onderwerp
Het begint met een semi troll gevolgd door niet onderbouwde "het valt allemaal wel mee".
Ik kan mij een lage score hier wel voorstellen.
Zonder edit max een 0 maar met edit gewoon -1.
Dat is inderdaad geen -1
Mwah, dermate offtoppic en dermate overbodig dat ik hier een -1 wel kan voorstellen.
Dat is inderdaad geen -1.

[ Voor 82% gewijzigd door Bor op 26-12-2019 10:17 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DohnJoe in 'nieuws: Samsung bevestigt komst zijn eerste tablet met 5g'

Geen 0 maar -1, dit is GR-materiaal, en daar is het ook allang gemeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jace / TBL in 'nieuws: Duitse leger bouwt een chatapp op basis van Matrix'

Schrijft meermaals een reactie als deze alleen de naam van de app wisselt. Lijkt mij niet meer ontopic dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:17:
Jace / TBL in 'nieuws: Duitse leger bouwt een chatapp op basis van Matrix'

Schrijft meermaals een reactie als deze alleen de naam van de app wisselt. Lijkt mij niet meer ontopic dan?
De eerste keer ontopic maar de andere waar het eigenlijk gewoon copy/paste betreft is dat niet. Op een enkel woord na staat er exact dezeflde tekst. Daar kan je wat mij betreft een 0 of lager uitdelen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

djs909 in 'nieuws: Vier vertrokken topmensen Centric aan het werk bij Belgisc...

Mensen voor 'cyberslut' uitmaken lijkt me toch echt een flamebait, en dus geen +1, maar een -1.

DigitalExorcist in 'nieuws: Vier vertrokken topmensen Centric aan het werk bi...

Op de man spelen en trollen, lijkt me ook -1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik word gemind voor het geven van een normale reactie: TheVivaldi in 'geek: Ontwikkelaar propt Linux-computer in zijn visitekaartje'

Ik zou zeggen dat het ontopic is, maar al zou je vinden van niet, dan is het toch 0 en niet -1 waard?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:39:
Ik word gemind voor het geven van een normale reactie: TheVivaldi in 'geek: Ontwikkelaar propt Linux-computer in zijn visitekaartje'

Ik zou zeggen dat het ontopic is, maar al zou je vinden van niet, dan is het toch 0 en niet -1 waard?
Eens. Een 0 of +1 kan, maar een -1 is te streng :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geim in 'nieuws: Vier vertrokken topmensen Centric aan het werk bij Belgische...

Geen +2, maar eerder een 0. Schoolmeester en niks met het onderwerp te maken.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Eens. Maar die kan nog wel wat moderaties gebruiken. Staat nu net op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Theo in 'reviews: Een nieuw internet: heeft het huidige internet zijn beste t...

Geen 6x +2 of 38x (!) +3.... dit is max een +1, meer niet.

Edit: hehe, @Bor was net een paar seconden eerder :P

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 27-12-2019 10:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Onbegrijpelijke +3's worden daar uitgedeeld. :?

Beide reacties hebben nog een paar zetjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

89 keer +3 ondertussen..

lijkt wel een trend tegenwoordig om volop de +3 als "ik deel die mening" knop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jolke schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:03:
Onbegrijpelijke +3's worden daar uitgedeeld. :?

Beide reacties hebben nog een paar zetjes nodig.
Die gaat nooit meer van de +3 af komen op de normale manier. Daarvoor worden er teveel +3's uitgedeeld. Absurde aantallen zelfs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: OM gaat ddos'er die zich begin 2018 op banken en Tweaker...

Iets minder op de man spelen mag ook wel weer (en nee, niet enkel en alleen omdat het naar mij is, maar in het algemeen). Imho is dit geen +1, maar een -1 wegens op de man knallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:04

Theo

moederbord

Ik ben benieuwd waarom onderstaande reactie door een mod van +3 naar +1 is gezet en hierop is vatgepind terwijl dit volgens vele bezoekers zeker een +3 reactie was.

Theo in 'reviews: Een nieuw internet: heeft het huidige internet zijn beste t...
+3 Spotlight 123
+2 Informatief 12
+1 On-topic 50
0 Off-topic / Irrelevant 12
-1 Ongewenst 8
Mediaan 3
Effectief +1

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omdat het geen +3 was conform de Mod-FAQ, maar hooguit een +1.

Dat er veel meningmoddende modmisbruikers zijn die er een +3 aan geven, maakt het nog niet meteen een +3 ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
adje123 in 'geek: Prototype van Nintendo Play Station gaat onder de hamer' is geen -1 maar net zo ontopic als het gros van de reacties onder dit nieuwsitem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:50
Volgens mij is deze reactie een flamebait, in ieder geval weinig inhoudelijk. Een +1 kan ook niet op zijn plek zijn, lijkt me.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dasiro in 'nieuws: Teslasuit werkt aan vr-handschoen met haptische feedback'
Ik vind dit persoonlijk offtopic, dus een 0, maar een +2 lijkt me sowieso te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'reviews: Huawei raakt verstrikt in wereldpolitiek'

Dit is niet ongewenst, want geen flamebait, geen troll etc. Gewoon ontopic mijns inziens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:28:

Dit is niet ongewenst, want geen flamebait, geen troll etc. Gewoon ontopic mijns inziens.
Eens. Je staat op +1 momenteel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:28:

"Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie."

Maar ja, het gaat om je eigen reactie, dus ben je er als de kippen bij. Nog geen half uur na plaatsing van je reactie en welgeteld één -1 kom je hem al melden. En dat voor een FP ProMod die beter zou moeten weten.

Misschien komt deze reactie wat rauw op je dak vallen, maar hoe langer ik dit moderatietopic volg, hoe subjectiever ik je vind. Je valt echt op boven de andere mods met je onbalans tussen eigen en andermans reacties. Moderaties van anderen die je hier meld zijn vrijwel altijd te hoog en wil je lager hebben, moderaties van je eigen reacties vind je altijd te laag en wil je hoger hebben. Van een ProMod met zo veel ervaring verwacht ik een objectievere houding.

Ik ben even door jouw correctieverzoeken van de afgelopen twee maanden gelopen.

Wat jouw eigen reacties betreft, vond je er 11 te laag gemodereerd en 0 te hoog.
Wat reacties van anderen betreft, vond je er 6 te laag gemodereerd en 139 te hoog.

Komt op mij niet erg objectief over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jammer dan. Ben namelijk prima objectief. Iets minder op de man spelen mag ook wel weer overigens.

Overigens was er niet 1 moderatie, hij had namelijk 2x -1, niet 1x. En een -1 voor die reactie is gewoon meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xbeam in 'nieuws: Turkije gaat zelfgeproduceerde elektrische auto's in 2022 o...

Niet echt een +1 of zelfs +3. Een 0 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:06:
Jammer dan. Ben namelijk prima objectief. Iets minder op de man spelen mag ook wel weer overigens.

Overigens was er niet 1 moderatie, hij had namelijk 2x -1, niet 1x. En een -1 voor die reactie is gewoon meningmodden.
Zeker, maar langer dan een half uurtje wachten verdient voor de volgende keer wel de aanbeveling :)

Het ging hier om één -1-moderatie (x2-weging), maar inmiddels staat de reactie stevig op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Putwater in 'nieuws: 'Facebook haalt optie contacten opzoeken via telefoonnumme...

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een +1 is voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wim-Bart in 'nieuws: Turkije gaat zelfgeproduceerde elektrische auto's in 202...

:X

Mooi bedachte complottheorie hoor, daar niet van. Maar het blijft toch echt een troll. Imho een -1, niet de +1's of zelfs +3's (!) die het krijgt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
Even inhaken op meningen modden, is mijne nou zo erg dat het -1 moet blijven, een 0 of +1, het is toch ontopic?

Mel33 in 'plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 8: Win een G-Master Red Ea...

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:10:
Even inhaken op meningen modden, is mijne nou zo erg dat het -1 moet blijven, een 0 of +1, het is toch ontopic?

Mel33 in 'plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 8: Win een G-Master Red Ea...
Commentaar op de moderatie in je reactie zelf levert heel vaak juist extra -1's op. Dus die eerste regel van de 13:06 edit was voor mij een reden om niks aan de -1 te doen. Als de reactie op dat moment niet op -1 had gestaan, had ik puur om die ene regel tekst al een -1 gegeven.

Buiten dat: mensen zien alleen wat je schrijft, niet wat je bedoelt. Ze zien geen handgebaren, geen gezichtsuitdrukkingen, horen niet op welke toon je die tekst gezegd zou hebben, en kunnen geen gedachten lezen. Daarom moet je met humor in het algemeen, en zeker met sarcasme in het bijzonder, veel voorzichtiger zijn dan wanneer je met iemand staat te praten. Tekst is een lastig medium. Smileys kunnen de gedachte achter de tekst enigszins verduidelijken, maar die heb je niet gebruikt. Is overigens ook geen garantie dat je bedoeling goed overkomt, maar het helpt wel.

Teruglezend in je oorspronkelijke melding zie ik ook dat je zelf al schreef "Kheb ook geen goeie schrijfkunsten om het wel goed op te schrijven". Dan is het misschien beter om de volgende keer met een grote boog om het sarcasme-mijnenveld heen te lopen. Niet aan beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arumes op 29-12-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

frickY in 'nieuws: Overheid VK publiceert per ongeluk lijst met adressen van ...

Lijkt mij een prima en ontopic reactie.

Edit:
@Arumes 'moderatie gezeur' is meestal een punt aftrek, niet direct het hele bericht is dan immers ineens ongewenst. ;) Als een bericht dus zonder het gezeur ontopic is, krijgt het met het gezeur een 0, geen -1. Zo staat het afaik ook in de faq.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En al was hij dat wel, met zoveel +2's en +3's zou hij toch nooit meer op het juiste niveau komen helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:32
White Feather in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel Come...\

Wat is hier in deze context +2 aan :S ?

Merk het het op deze site helaas vaker; positieve reacties over AMD - ongeacht context worden consequent te hoog gemodereerd.

@Arumes My bad; dacht dat er met die 35% gedoeld werd op het verschil tussen 9700k en 3700x resp. 9900k en 3900x. Niet goed opgelet :P

[ Voor 11% gewijzigd door !mark op 29-12-2019 19:31 . Reden: Niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
!mark schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:13:
White Feather in 'nieuws: Slides tonen volledige specificaties van Intel Come...\

Wat is hier in deze context +2 aan :S ?

Merk het het op deze site helaas vaker; positieve reacties over AMD - ongeacht context worden consequent te hoog gemodereerd.
+2 is inderdaad te hoog, maar hij vergelijkt Intel met Intel. Ik zie daar geen positieve reactie over AMD (of negatieve reactie over Intel) in. In feite geeft hij alleen aan dat hij HT een waardevolle toevoeging vindt.
Pagina: 1 ... 97 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2