Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Snake in 'nieuws: Tesla brengt software-update uit om te voldoen aan Europese...

27 op hun tenen getrapte Tesla-fans? Ik zie niet in wat er -1 aan deze post is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Maypole in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen Al...

"Nu is het dus zo dat veel verkopers op AliExpress blijkbaar goede service leveren. Maar dat hoeven ze niet. Stel dat ze niet leveren of dat jij ontevreden bent over het geleverde product, dan heb je het daar maar mee te doen en kan je strikt genomen fluiten naar je centen."

Dit is feitelijk onjuist. Aliexpress kent een geschillensysteem waar kopers door worden beschermd. Daarnaast werkt aliexpress als intermediair en keren ze pas uit aan de verkoper wanneer aan alle eisen is voldaan, product is geleverd (veelal aantoonbaar) en er geen geschil door koper is gestart. Een verkoper die denkt even snel de boel te flessen is snel uitgedaan op aliexpress, daarnaast, als ae zo'n wildwesten van malafide verkopers zou zijn zou het nooit zo'n succes geweest zijn.

Daarom vind ik een +3 voor een post met feitelijk onjuiste (smaakmakende) informatie ongepast.

[ Voor 8% gewijzigd door terradrone op 17-05-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ChAiNsAwII in 'nieuws: 92 gemeenten krijgen EU-beurs van 15.000 euro voor gra...

Gezien de laatste zin lijkt me dit een -1, geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Hackers vragen losgeld voor gijzelen 12.000 openbare Mo... is inderdaad geen +2. De hele discussie daar over het scannen van een netwerk is max +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wulfklaue in 'nieuws: Hackers vragen losgeld voor gijzelen 12.000 openbare Mo... is niet ontopic volgens mij.

Dit soort reacties kennen we ook wel een keer. Geen +3 of +2 of +1 dus. Het is een onnodige generalisatie. Naar de +3 stemmers wordt gekeken.

Lisadr in 'nieuws: Hackers vragen losgeld voor gijzelen 12.000 openbare Mongo...

Grrrrrene in 'nieuws: 92 gemeenten krijgen EU-beurs van 15.000 euro voor grat... lijkt mij gewoon +1.

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 18-05-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

terradrone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:50:
Maypole in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen Al...

"Nu is het dus zo dat veel verkopers op AliExpress blijkbaar goede service leveren. Maar dat hoeven ze niet. Stel dat ze niet leveren of dat jij ontevreden bent over het geleverde product, dan heb je het daar maar mee te doen en kan je strikt genomen fluiten naar je centen."

Dit is feitelijk onjuist. Aliexpress kent een geschillensysteem waar kopers door worden beschermd. Daarnaast werkt aliexpress als intermediair en keren ze pas uit aan de verkoper wanneer aan alle eisen is voldaan, product is geleverd (veelal aantoonbaar) en er geen geschil door koper is gestart. Een verkoper die denkt even snel de boel te flessen is snel uitgedaan op aliexpress, daarnaast, als ae zo'n wildwesten van malafide verkopers zou zijn zou het nooit zo'n succes geweest zijn.

Daarom vind ik een +3 voor een post met feitelijk onjuiste (smaakmakende) informatie ongepast.
Deze reactie bevat onwaarheden, inderdaad.
En natuurlijk het "ik zit in deze business, dus ik heb er verstand van." (Wat altijd een extra puntje lijkt op te leveren. )
Geen +3.

Edit:
laptopleon in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen A...
Geen +2.

Edit2:
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden teg...
Nonsens.
0, of zelfs -1

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 18-05-2019 17:55 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Deze reactie bevat onwaarheden, inderdaad.
En natuurlijk het "ik zit in deze business, dus ik heb er verstand van." (Wat altijd een extra puntje lijkt op te leveren. )
Geen +3.

Edit:
laptopleon in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen A...
Geen +2.

Edit2:
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden teg...
Nonsens.
0, of zelfs -1
̶I̶k̶ ̶z̶o̶u̶ ̶w̶i̶l̶l̶e̶n̶ ̶z̶e̶g̶g̶e̶n̶,̶ ̶a̶l̶s̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶m̶i̶j̶n̶h̶e̶e̶r̶ ̶e̶e̶r̶l̶i̶j̶k̶ ̶w̶i̶l̶ ̶v̶e̶r̶g̶e̶l̶i̶j̶k̶e̶n̶,̶ ̶d̶o̶e̶ ̶h̶e̶t̶ ̶v̶o̶l̶g̶e̶n̶d̶e̶:̶
̶-̶w̶e̶r̶k̶ ̶z̶e̶s̶ ̶d̶a̶g̶e̶n̶ ̶p̶e̶r̶ ̶w̶e̶e̶k̶
̶-̶a̶l̶s̶ ̶j̶e̶ ̶e̶e̶n̶ ̶k̶o̶o̶p̶w̶o̶n̶i̶n̶g̶ ̶b̶e̶z̶i̶t̶,̶ ̶v̶e̶r̶k̶o̶o̶p̶ ̶d̶e̶z̶e̶.̶ ̶e̶e̶n̶ ̶a̶l̶i̶e̶x̶p̶r̶e̶s̶s̶ ̶w̶e̶b̶s̶h̶o̶p̶e̶i̶g̶e̶n̶a̶a̶r̶ ̶k̶a̶n̶ ̶e̶c̶h̶t̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶t̶o̶n̶n̶e̶n̶ ̶h̶y̶p̶o̶t̶h̶e̶e̶k̶ ̶o̶p̶b̶r̶e̶n̶g̶e̶n̶.̶ ̶b̶r̶e̶n̶g̶ ̶h̶e̶t̶ ̶v̶e̶r̶m̶o̶g̶e̶n̶ ̶t̶e̶r̶u̶g̶ ̶i̶n̶ ̶h̶e̶t̶ ̶b̶e̶d̶r̶i̶j̶f̶
̶-̶g̶e̶e̶f̶ ̶j̶e̶z̶e̶l̶f̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶m̶e̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶e̶e̶n̶ ̶h̶o̶n̶d̶e̶r̶d̶ ̶o̶f̶ ̶d̶r̶i̶e̶-̶v̶i̶e̶r̶ ̶i̶n̶k̶o̶m̶e̶n̶ ̶p̶e̶r̶ ̶w̶e̶e̶k̶
̶-̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶e̶e̶n̶ ̶b̶e̶d̶r̶i̶j̶f̶s̶p̶a̶n̶d̶ ̶m̶e̶t̶ ̶m̶i̶n̶i̶m̶a̶l̶e̶ ̶v̶o̶o̶r̶z̶i̶e̶n̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶(̶z̶o̶ ̶g̶o̶e̶d̶k̶o̶o̶p̶ ̶m̶o̶g̶e̶l̶i̶j̶k̶,̶ ̶l̶i̶e̶f̶s̶t̶ ̶e̶e̶n̶ ̶o̶u̶d̶e̶ ̶s̶c̶h̶u̶u̶r̶)̶
̶-̶g̶e̶e̶f̶ ̶e̶x̶t̶r̶a̶ ̶s̶o̶c̶i̶a̶l̶e̶ ̶z̶e̶k̶e̶r̶h̶e̶d̶e̶n̶ ̶o̶p̶,̶ ̶z̶o̶a̶l̶s̶ ̶e̶e̶n̶ ̶o̶n̶d̶e̶r̶n̶e̶m̶e̶r̶s̶ ̶a̶r̶b̶e̶i̶d̶o̶n̶g̶e̶s̶c̶h̶i̶k̶t̶h̶e̶i̶d̶s̶v̶e̶r̶z̶e̶k̶e̶r̶i̶n̶g̶
̶-̶l̶e̶e̶f̶ ̶o̶p̶ ̶e̶e̶n̶ ̶m̶i̶n̶i̶m̶a̶a̶l̶ ̶l̶u̶x̶e̶n̶i̶v̶e̶a̶u̶,̶ ̶g̶a̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶u̶i̶t̶ ̶e̶t̶e̶n̶,̶ ̶k̶o̶o̶p̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶d̶u̶r̶e̶ ̶g̶o̶e̶d̶e̶r̶e̶n̶ ̶e̶t̶c̶.̶
̶H̶i̶e̶r̶d̶o̶o̶r̶ ̶l̶e̶e̶f̶ ̶j̶e̶ ̶i̶n̶d̶e̶r̶d̶a̶a̶d̶ ̶e̶e̶n̶ ̶"̶a̶r̶m̶o̶e̶d̶i̶g̶"̶ ̶l̶e̶v̶e̶n̶ ̶(̶n̶a̶a̶r̶ ̶o̶n̶z̶e̶ ̶m̶a̶a̶t̶s̶t̶a̶v̶e̶n̶,̶ ̶i̶n̶ ̶z̶o̶v̶e̶r̶ ̶w̶i̶j̶ ̶d̶a̶t̶ ̶h̶e̶b̶b̶e̶n̶ ̶t̶e̶ ̶b̶e̶p̶a̶l̶e̶n̶)̶,̶ ̶e̶n̶ ̶j̶a̶,̶ ̶d̶o̶e̶n̶ ̶z̶e̶ ̶i̶n̶ ̶c̶h̶i̶n̶a̶ ̶o̶o̶k̶.̶ ̶E̶t̶ ̶V̶o̶i̶l̶a̶,̶ ̶n̶u̶ ̶k̶a̶n̶ ̶j̶e̶ ̶o̶o̶k̶ ̶m̶e̶t̶ ̶t̶w̶e̶e̶ ̶d̶u̶b̶b̶e̶l̶t̶j̶e̶s̶ ̶m̶a̶r̶g̶e̶ ̶p̶r̶o̶d̶u̶c̶t̶e̶n̶ ̶g̶a̶a̶n̶ ̶v̶e̶r̶k̶o̶p̶e̶n̶.̶
̶K̶i̶j̶k̶,̶ ̶e̶n̶ ̶n̶u̶ ̶g̶a̶a̶n̶ ̶w̶e̶ ̶a̶l̶ ̶w̶a̶t̶ ̶e̶e̶r̶l̶i̶j̶k̶e̶r̶ ̶v̶e̶r̶g̶e̶l̶i̶j̶k̶e̶n̶.̶ ̶E̶n̶ ̶d̶a̶n̶ ̶i̶s̶ ̶d̶i̶e̶ ̶c̶h̶i̶n̶e̶s̶e̶ ̶a̶l̶i̶e̶x̶p̶r̶e̶s̶s̶ ̶s̶h̶o̶p̶e̶i̶g̶e̶n̶a̶a̶r̶ ̶o̶o̶k̶ ̶n̶o̶g̶ ̶d̶e̶ ̶d̶u̶p̶e̶ ̶v̶a̶n̶ ̶a̶l̶l̶e̶r̶l̶e̶i̶ ̶r̶a̶n̶d̶f̶i̶g̶u̶r̶e̶n̶ ̶d̶i̶e̶ ̶v̶i̶a̶ ̶g̶e̶s̶c̶h̶i̶l̶l̶e̶n̶ ̶g̶r̶a̶t̶i̶s̶ ̶s̶p̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶p̶r̶o̶b̶e̶r̶e̶n̶ ̶t̶e̶ ̶k̶r̶i̶j̶g̶e̶n̶,̶ ̶z̶a̶k̶e̶n̶ ̶d̶i̶e̶ ̶h̶i̶j̶ ̶s̶o̶m̶s̶ ̶m̶a̶a̶r̶ ̶m̶o̶e̶i̶l̶i̶j̶k̶ ̶k̶a̶n̶ ̶w̶e̶e̶r̶l̶e̶g̶g̶e̶n̶.̶

edit: Excuus, verkeerde plek voor aanvullen relaas.

[ Voor 62% gewijzigd door terradrone op 18-05-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Huh? :?
Dat had je natuurlijk als reactie kunnen posten in het topic, @terradrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:44:
Huh? :?
Dat had je natuurlijk als reactie kunnen posten in het topic, @terradrone
Daar heb je gelijk in, is hier de verkeerde plaats voor. Evenwel, mijn eerder genoemde bezwaar op de moderatie blijft bestaan. Mijn aanvullende relaas graag verplaatsen naar de frontpage. Of anders negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap bij deze reactie het sentiment en dat men het ermee eens is, maar dat maakt de reactie inhoudelijk zeker niet informatief; Thazard in 'nieuws: 'Call of Duty: Black Ops 5 komt in 2020 uit en wordt gema...

Onjuiste / onduidelijke info, wat vervolgens alsnog met +2 beloond wordt: MrFax in 'downloads: Pi-hole 4.3'

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dubbelpost, al is de eerdere van 5 minuten ervoor ongemod:
dasiro in 'nieuws: Google scant aankopen in Gmail en houdt deze bij op webpag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De dubbelpost mag naar 0. De eerste reactie kan nog wel wat moderatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
ja het was een dubbelpost, maar dat heb ik dan ook duidelijk vermeldt. Als je de moderaties op de post ziet, dan had ik liever de originele vergeten post op 0 gezet zien dan eentje met een overweldigende positieve status:
+3 Spotlight 5
+2 Informatief 34
+1 On-topic 8
0 Off-topic / Irrelevant 14

het probleem met geneste replies is dat mensen vaak niet meer de moeite doen om verder te lezen en zo waardevolle quasi ongemodereerde posts gewoon niet te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Meningmodding is niet toegestaan. Wat je in zijn reactie ziet is niet meer dan een uitleg van het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" (het gaat hier namelijk om de term "spot goedkoop"). Een fiets kun je niet voor 10 euro maken, ook niet in China waar arbeid aanzienlijk goedkoper is dan hier en de overheid de boel loopt te sponsoren. De score van +1 is dan ook terecht.

Overigens lijkt mij dit ook geen correcte score gezien het feit dat dit afkomstig is van de ING zelf (zie de link en de Algemene Voorwaarden van de app zelf); als je niet met die informatie eens bent dan kun je beter de ING aanschrijven: ppl in 'nieuws: ING maakt Bankieren-app voor iOS geschikt voor Apple Pay'

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 19-05-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan deze naar +1, meer dan dat is hij mijns inziens niet. Ook omdat bronnen bijvoorbeeld uit blijven en het op deze manier, naar mijn idee, vooral met een vingertje wijzen is.

batjes in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei'

Net als LtMarx in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei' en batjes in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei' die geen +2 zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
CH4OS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:10:
Kan deze naar +1, meer dan dat is hij mijns inziens niet. Ook omdat bronnen bijvoorbeeld uit blijven en het op deze manier, naar mijn idee, vooral met een vingertje wijzen is.

batjes in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei'

Net als LtMarx in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei' en batjes in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei' die geen +2 zijn.
Zowat alles onder dat artikel wat +2 of hoger staat is verkeerd gemodereerd. :o

En deze zou eigenlijk op 0 moeten staan:
ChojinZ in 'nieuws: NXP staakt deels zijn chipleveringen aan Huawei'
:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Elefant in 'reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk m...

Interessant, van zijn dikke +3 gaat hij naar een -1. Het is geen flamen, geen trol en gewoon een lange post inhoudelijk op de toon van het debat.

+1 of minimaal een 0 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Elefant in 'reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk m...
Een goed opiniestuk, maar de reactie is erg lang, en zeker niet objectief.
+2 vind ik prima, maar +3 is in mijn ogen misschien wat hoog.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Mwah... ik vind het persoonlijk toch wel redelijk offtopic gaan.. Ik snap de de moderatie wel. Hangt mijns inziens tussen de 0 en 1.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ChojinZ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Mwah... ik vind het persoonlijk toch wel redelijk offtopic gaan.. Ik snap de de moderatie wel. Hangt mijns inziens tussen de 0 en 1.
Mijn inziens is het binnen de thread gewoon on-topic, daarnaast kloppen de -1 moderaties natuurlijk sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Mijn inziens is het binnen de thread gewoon on-topic, daarnaast kloppen de -1 moderaties natuurlijk sowieso niet.
Ja dat meningmodden bij dat artikel was me ook al opgevallen, bij jouw reacties (ik had er al een paar een zetje gegeven), en zelf ontving ik er ook een paar, waarbij diegene waarmee ik in discussie was +2 en +3 kreeg zonder duidelijk inhoudelijke antwoorden te schrijven en ik -1/0/1 ontving. Jammer is dat, dat soort dingen ontnemen mij de motivatie om de volgende keer dan wel de moeite te nemen om een inhoudelijke post met achtergrond te schrijven.

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KoffieAnanas in 'nieuws: Algoritme Albert Heijn berekent dynamisch korting op...

Ik mis even de informatieve meerwaarde van dit bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ghost Dog schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:18:
Een goed opiniestuk, maar de reactie is erg lang, en zeker niet objectief.
+2 vind ik prima, maar +3 is in mijn ogen misschien wat hoog.
Ik vind het meer lezen als een pro-China propaganda dan een goed opiniestuk. Is er crewlid die kan zien waar alle +3-moderaties vandaan komen en dit niet van een Chinese propagandafabriek komt? Ik kom zelf niet verder dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Planck schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:54:
Ik vind het meer lezen als een pro-China propaganda dan een goed opiniestuk. Is er crewlid die kan zien waar alle +3-moderaties vandaan komen en dit niet van een Chinese propagandafabriek komt? Ik kom zelf niet verder dan +1.
Dus omdat het een tegenovergesteld geluid is tov jouw mening, is het direct maar 'de propagandafabriek'? Zo komt deze post in elk geval op mij over. Er zitten namelijk wel degelijk voldoende punten, naar mijn idee ook goed onderbouwd, al dan niet met analogieën en linkjes; het punt dat er gemaakt wordt is duidelijk in elk geval. Daar kun je het niet mee eens zijn en dat is prima, maar ga dan niet gelijk roepen dat 'de propagandafabriek' hier achter zit, wat zeker zonder onderbouwing, gewoon boud is en waar niemand iets mee kan.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Men is het maar weer eens met een reactie eens... henk717 in 'nieuws: 'ARM heeft personeel opgedragen samenwerking met Huawei t... is geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:42
poort in 'nieuws: Amerikaanse overheid waarschuwt voor veiligheidsrisico's Ch...

Niet bepaald +3 waardig. +1 at best, eigenlijk off topic IMO.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dutchredgaming in 'nieuws: Codemasters brengt op 13 september Grid-reboot uit'

Ik mis even wat hier +3 aan is, ook al was het nog geen 19:00 uur. :)

Ook voor Verwijderd in 'nieuws: 'ARM heeft personeel opgedragen samenwerking met Huawei ... zie ik niet in waarom het een +3 waard zou zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Het trachten te achterhalen van de identiteit van een beschreven hacker, zonder ook maar enig valide bewijs dat de persoon die je aanmerkt in deze daadwerkelijk de benoemde hacker betreft, zou ik niet als ontopic beschouwen. Bovendien moet men hierin naar mijn mening voorzichtig zijn, de kans bestaat namelijk eveneens dat deze persoon niet deze hacker betreft, maar desalniettemin kunnen mensen jouw post voor waarheid aannemen met mogelijke gevolgen van dien.

Het heeft nota bene niets met de hacks zelf te maken. Niets met de zero day exploit op zich.

Ik zou het dan hooguit als off-topic beschouwen, met glijdende schaal naar ongewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door psychodude op 23-05-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44
psychodude schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Het trachten te achterhalen van de identiteit van een beschreven hacker, zonder ook maar enig valide bewijs dat de persoon die je aanmerkt in deze daadwerkelijk de benoemde hacker betreft, zou ik niet als ontopic beschouwen. Bovendien moet men hierin naar mijn mening voorzichtig zijn, de kans bestaat namelijk eveneens dat deze persoon niet deze hacker betreft, maar desalniettemin kunnen mensen jouw post voor waarheid aannemen met mogelijke gevolgen van dien.

Het heeft nota bene niets met de hacks zelf te maken. Niets met de zero day exploit op zich.

Ik zou het dan hooguit als off-topic beschouwen, met glijdende schaal naar ongewenst.
Op wat voor manier is aangeven dat deze persoon ook voor die CVE's verantwoordelijk is offtopic?
Daarbij vond ik nog andere info die publiekelijk beschikbaar is en niet verborgen is, waarmee je kan aantonen dat het geen intentie is om verborgen te blijven.
Dat haakt prima in op de post erboven, die met +2 wordt beoordeeld.

Het is niet nodig om in te haken op deze hack zelf om het ontopic te maken, maar het kan ook inhaken op de bovenstaande discussie in dit geval. Hierdoor is het gewoon ontopic volgens de regels voor zover ik kan zien.

[ Voor 43% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-05-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Squee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Ja dat meningmodden bij dat artikel was me ook al opgevallen, bij jouw reacties (ik had er al een paar een zetje gegeven), en zelf ontving ik er ook een paar, waarbij diegene waarmee ik in discussie was +2 en +3 kreeg zonder duidelijk inhoudelijke antwoorden te schrijven en ik -1/0/1 ontving. Jammer is dat, dat soort dingen ontnemen mij de motivatie om de volgende keer dan wel de moeite te nemen om een inhoudelijke post met achtergrond te schrijven.
Waarom dan? Doe je het enkel voor de karma puntjes dan? Lijkt mij niet de juiste reden om wat te posten.

Als jij wat post waar mensen wat aan hebben, dan is het doel toch al bereikt? Al die meningmodders moet je gewoon negeren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CH4OS schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Dus omdat het een tegenovergesteld geluid is tov jouw mening, is het direct maar 'de propagandafabriek'? Zo komt deze post in elk geval op mij over. Er zitten namelijk wel degelijk voldoende punten, naar mijn idee ook goed onderbouwd, al dan niet met analogieën en linkjes; het punt dat er gemaakt wordt is duidelijk in elk geval. Daar kun je het niet mee eens zijn en dat is prima, maar ga dan niet gelijk roepen dat 'de propagandafabriek' hier achter zit, wat zeker zonder onderbouwing, gewoon boud is en waar niemand iets mee kan.
Mee eens.

Toch is de post geen +3 waard. Het betreft hier voornamelijk een mening waar je het eens of oneens mee bent. Als je een +3 geeft omdat je het met hem eens bent, is dat strikt genomen mening modden. Ik kom zelf niet verder dan een +1.

Er staan een aantal sterke argumenten/betogen in, maar op andere punten slaat de poster de plank volledig mis.

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 23-05-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ik zie echt niet waarom hier twee keer 'ongewenst' op gestemd wordt: MiBe in 'nieuws: Renders tonen Xiaomi-telefoon die misschien Pocophone F1 gaa...

Lijkt me niet helemaal de juiste manier van modereren.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Dit is overduidelijk geen -1

[ Voor 85% gewijzigd door Olympia op 23-05-2019 20:13 . Reden: Fixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ChojinZ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Mee eens.

Toch is de post geen +3 waard. Het betreft hier voornamelijk een mening waar je het eens of oneens mee bent. Als je een +3 geeft omdat je het met hem eens bent, is dat strikt genomen mening modden. Ik kom zelf niet verder dan een +1.

Er staan een aantal sterke argumenten/betogen in, maar op andere punten slaat de poster de plank volledig mis.
De reactie in kwestie is intussen echter te oud om te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhatsappHack in 'nieuws: Toshiba en Panasonic stoppen leveringen van bepaalde...

Een +3 lijkt me nogal overdreven, zo must read is dit nou ook weer niet.

mbarie in 'nieuws: Mkb wil uitzonderingspositie voor privacywet vanwege ondui...

Ook dat is geen +3. Een +1 is wel voldoende.

kodak in 'nieuws: Mkb wil uitzonderingspositie voor privacywet vanwege onduid...

Een +3 lijkt me wat overdreven, een +2 is wel ok.

[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 24-05-2019 06:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Nightscope in 'nieuws: VS-president Trump zegt dat Huawei onderdeel kan zijn ...

Een vraag die +2 en +3 moderaties krijgt, lijkt me redelijk overdreven, de reactie eronder krijgt imho ook te hoge moderaties, daar zie ik ook niet echt een +2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: EU-Hof: Europese Commissie keurde fusie Vodafone en Ziggo t...

Ik begrijp gezien het onderwerp van het nieuwsbericht om heel eerlijk te zijn niet helemaal wat hier informatief aan is... Misschien gezien vanuit de thread, maar die is naar mijn idee eigenlijk ook offtopic?
Dennism schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:29:
Nightscope in 'nieuws: VS-president Trump zegt dat Huawei onderdeel kan zijn ...

Een vraag die +2 en +3 moderaties krijgt, lijkt me redelijk overdreven, de reactie eronder krijgt imho ook te hoge moderaties, daar zie ik ook niet echt een +2 in.
Het gaat natuurlijk niet zozeer om een daadwerkelijke vraag, het is namelijk retorisch en is bedoelt om een statement te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 24-05-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[b]CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"CH4OS schreef op vrijdag 24 mei:
Het gaat natuurlijk niet zozeer om een daadwerkelijke vraag, het is namelijk retorisch en is bedoelt om een statement te maken.
Ik snap uiteraard dat het zo bedoeld is, maar het is en blijf een vraag, een echt statement maakt hij ook niet, de hele reactie voegt imho eigenlijk echt helemaal niets toe. Maar is zeker geen +2,+3 materiaal, dat is puur mening modderij

Het hele bericht wordt trouwens vrij scheef gemod lijkt het. Zeer veel +2's net die absoluut geen +2 zijn naar mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 24-05-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Mee eens. Een +3 lijkt mij echt te hoog. Het is min of meer een open deur. +1 vond ik genoeg.

Wat is er offtopic aan mijn eigen reactie? Bor in 'nieuws: Verhuurmakelaar verliest gevoelige gegevens woningzoekenden b...

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 24-05-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
(jarig!)
hahaha2223 in 'reviews: Windows 10 May 2019 Update - Een update voor Updates'

Ik zie niks in die post wat een -1 zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:53

Zou er goed gekeken kunnen worden naar dit hele topic? Het grote twijfels over een aanzienlijk deel van de moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
RoestVrijStaal in 'nieuws: Duitse Minister van Binnenlandse Zaken pleit voor ... is natuurlijk geen +2 of +3.

Sowieso is dit een bericht om in de gaten te houden, heel gevoelig voor meningmods.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 0 lijkt me idd wel voldoende ja.

Maar met bijna 60x +2 en 60x +3 (!!) gaat die nooit meer van de +2 afkomen natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

t_o_c in 'nieuws: Duitse Minister van Binnenlandse Zaken pleit voor verbod op...

Imho is dit een -1. Moderatie-geklaag (nota bene over andermans reactie...), en onzinnige vergelijkingen met de Stasi...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is mijn reactie van gisteren wel offtopic?

Bor in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur met een voorliefde voor netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

kodak

FP ProMod
Zou iemand hier de 3, 2, 0 en -1 reacties bij het nieuws Toekomstige Windows-versie blokkeert verbinding wifi-netwerk met wep-beveiliging door willen nemen? Het lijkt er op dat er weer wat tweakers zijn die op emotie staan op- of weg te modden als ze het wel of niet met on-topic meningen of inhoud eens zijn. Helaas trekken (deze nmm mis)mods niet recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er staan 75 reacties.... geef dan eens een paar concrete voorbeelden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

reviews: Windows 10 May 2019 Update - Een update voor Updates
Gebeuren rare dingen, weinig relevante reacties en veel loze on-liners.

Ik krijg niet alleen 'off topic' maar ook 'ongewenst' om de oren. terwijl de gedwongen Bing integratie van de zoekfunctie elders wel aandacht krijgt en zeker relevant is.

Maar hier krijgt iemand 10x +1 voor een bedankje (wat niks toevoegt voor de lezer, als we heel eerlijk zijn)

Ik weet niet wat er gebeurd is bij de reacties op artikel, maar ik vind het maar een rare bedoeling hoe daar gemod is. Wellicht wat mailtjes versturen om mensen nog eens uit te leggen dat dit geen Reddit is?

[ Voor 41% gewijzigd door Cio op 25-05-2019 14:14 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
SomerenV in 'nieuws: Huawei kan mogelijk bij klantenbestand KPN door levering...

Dit is dus geen off topic reactie? Snap werkelijk niet waarom deze reactie door een moderator is gefixeerd op een 0. Ja een +3 is overdreven maar er word INHOUDELIJK gereageerd op een zeer matig "clickbait" artikel waarbij er wel degelijk ontopic gereageerd word.
Als jullie dan een punt aftrek doen omdat er kritisch genoteerd word dat de initiele titel totaal de lading van het artikel niet dekt dan klopt er dus niks van de gehele moderatie hier op Tweakers....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:06

SomerenV

It's something!

Mrjraider schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:27:
SomerenV in 'nieuws: Huawei kan mogelijk bij klantenbestand KPN door levering...

Dit is dus geen off topic reactie? Snap werkelijk niet waarom deze reactie door een moderator is gefixeerd op een 0. Ja een +3 is overdreven maar er word INHOUDELIJK gereageerd op een zeer matig "clickbait" artikel waarbij er wel degelijk ontopic gereageerd word.
Als jullie dan een punt aftrek doen omdat er kritisch genoteerd word dat de initiele titel totaal de lading van het artikel niet dekt dan klopt er dus niks van de gehele moderatie hier op Tweakers....
Ik wilde er net wat over posten. Ja, ik heb kritiek op het artikel zelf maar ook de inhoud van het artikel. Offtopic is het dus zeer zeker niet. Een +3 is het ook niet waard maar het geeft wel aan dat er heel wat onvrede is over het artikel. Maar blijkbaar mag je geen kritiek hebben hier want dan voelen sommigen zich op hun pik getrapt.

Mij maakt het weinig uit wat voor score een reactie krijgt, maar sneaky een titel van een artikel wijzigen, een modbreak plaatsen en een reactie (te laag) fixeren is gewoon te kansloos voor woorden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 00:43
Sowieso kan door dat hele topic wel de bezem gehaald worden. Er wordt overal op -1 geramd omdat men de mening niet deelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MadDogMcCree schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:34:
Sowieso kan door dat hele topic wel de bezem gehaald worden. Er wordt overal op -1 geramd omdat men de mening niet deelt.
Beter verwijderen ze heel het artikel. Sensatie, clickbait, 0 bewijs en vol aannames. Als het nieuws is dat bedrijf X software van bedrijf Y gebruikt dan neem maar wat extra redacteurs aan want dan ben je nog wel even aan het schrijven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Beter verwijderen ze heel het artikel. Sensatie, clickbait, 0 bewijs en vol aannames. Als het nieuws is dat bedrijf X software van bedrijf Y gebruikt dan neem maar wat extra redacteurs aan want dan ben je nog wel even aan het schrijven :+
Dat doen ze niet.. Want
Clickbait titel = clicks = meer ad inkomsten... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:38

Gadverdamme. Wat een machtsmisbruik van @Dirk om je eigen waardeloze artikel te beschermen. :r

Bah!

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar zijn de frontpage moderators in vredesnaam meebezig ! Dit riekt bijna naar Censuur… schaam je als medrator ! Breng onmiddelijk de juiste status terug en geef gewoon toe dat jullie een vlut artikel hebben geplaatst.

Zet op zijn minst een rectificatie bij het artikel.

Ik ben zelf moderator in het forum en zou mij mogelijk niet krachtig moeten uitdrukken, maar wat hier gebeurd raakt kant nog wal...

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 15:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dasiro
@Dirk ik denk dat er hier voorbeelden genoeg zijn van hoe rot het moderatiesysteem wel is, zoals ik al per mail heb geantwoord op mijn "opmerkelijke beoordelingen", waarop nooit een antwoord is gekomen.

Het maakt mij niet uit in dit geval dat er een hoop mensen mijn mening deelden en daarom ten onrechte de post een +3 hebben gegeven en die op 0 gezet wordt, maar ik denk dat jullie eens intern een vergadering moeten houden over hoe het komt dat al die moderaties gebeuren. In dit specifieke geval is het denk ik onvermijdelijk om de rol van nieuwskanaal even opnieuw te bekijken en zelfkritisch te zijn alvorens wilde geruchten van andere sites over te nemen, want het is duidelijk dat veel lezers dit niet meer pikken en ze zich daarom tot het moderatiesysteem richten om hun mening te verkondigen ipv zelf posts te plaatsen die waarschijnlijk toch onzichtbaar zijn/zullen gemaakt worden voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die reacties die eerst allemaal hardcore op +3 stonden zijn gewoon offtopic.
Daar valt weinig op aan te merken.
Misschien +1'tje hier en daar voor sterke beargumentering, maar eigenlijk nog steeds gewoon off.

Edit: Ik vond die van SomerenV wel +1, maar meer ook niet.
De rest was gewoon "JA!!! ONZIN!! CLICKBAIT!!!"
Dat dat +3 krijgt is uit den boze.

[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 25-05-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

HMC schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:20:
Die reacties die eerst allemaal hardcore op +3 stonden zijn gewoon offtopic.
Daar valt weinig op aan te merken.
Misschien +1'tje hier en daar voor sterke beargumentering, maar eigenlijk nog steeds gewoon off.
Ben ik niet helemaal met jou eens, de reacties gaan weldegelijk over het artikel en zijn inhoud. Alleen mogelijk op een iets andere manier dan Tweakers.net tegenwoordig als reactie onder de artikelen getoond wil hebben. Eén ding is zeker het geeft een heel duidelijk signiaal af dat dergelijke artikelen geen thuisbasis zouden moeten hebben op de frontpage van tweaker.net... het artikel en zeker de eerste titel (wat tegenwoordig steeds vaker voorkomt) was/is gewoon slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 16:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat de eerdere titel niet echt goed was, kan ik gelijk in meegaan. Klopt.
Maar nu is nu. Titel is nu anders.

Als er binnen de minuut op de titel gereageerd wordt, ben ik ook niet zeker van het feit dat het artikel uberhaupt gelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

HMC schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:27:

Als er binnen de minuut op de titel gereageerd wordt, ben ik ook niet zeker van het feit dat het artikel uberhaupt gelezen is.
Ik verzeker jou dat er mensen zin die in een minuut weldegelijk kennis hebben genomen van de inhoud van een dergelijk artikel. Ik kan het niet nee... maar het is zeker mogelijk. :); Verder is de inhoud nu ook niet echt nieuwswaardig, er mag in iedergeval meer verwacht worden van een tech site die dit over zizhzelf zegt:
Technologie brengt ons voortdurend mooie, maar ook ingewikkelde producten: simpel van buiten, complex van binnen. De stroom innovaties maakt het moeilijk om het overzicht te bewaren. Welk apparaat voorziet in jouw behoefte? Zijn die recensies echt? Kloppen de specificaties? Kortom: hoe maak je de juiste keuze?

Een onafhankelijke expert biedt uitkomst. Daarom is Tweakers er. Inmiddels bestaat onze community uit meer dan een half miljoen leden met één grote passie: technologie. Samen met die community is de redactie in staat om technologie kritisch te bekijken. We testen zelf onder andere laptops, smartphones, tablets, games en tv’s. We zijn nieuwsgierig naar elk detail, zodat
we producten goed kunnen vergelijken en onze kennis kunnen delen, vrij toegankelijk en overal beschikbaar. Zo helpen we je om te kiezen en het maximale uit je aankoop te halen.

Tweakers is met gemiddeld 4 miljoen bezoekers en 100 miljoen pageviews per maand de grootste elektronica- en technologiewebsite van Nederland en België. De site behoort tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet en is in 2009, 2011, 2012, én 2014 door het Nederlandse publiek verkozen tot Website van het Jaar.

Wij zijn Tweakers. Wij stellen technologie op de proef.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HMC schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:27:

Ik reageerde na 20 minuten :+ Punt is dat er op veel reacties véél te hard gemodereerd wordt in dit bericht. Mijn reactie, en vele andere reacties, zijn absoluut niet offtopic of irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SomerenV schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Ik reageerde na 20 minuten :+ Punt is dat er op veel reacties véél te hard gemodereerd wordt in dit bericht. Mijn reactie, en vele andere reacties, zijn absoluut niet offtopic of irrelevant.
Dat is omdat het weekend is. Misschien zag je het artikel wat later. :+
Nogmaals, die van jou had ik op +1 gemod, maar de reacties erop op 0.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wel knap dat Tweakers:

op 0 mod inderdaad.. het is gewoon kloppende kritiek op het artikel. Alleen heeft het iets wat het artikel zelf mist:

Objectieve data
Feiten

Misschien handig dat er een keer wat minder snel op 0 wordt geklikt, en wat eerder "Hey misschien heeft hij een punt"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
corset schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:08:
Wel knap dat Tweakers:

op 0 mod inderdaad.. het is gewoon kloppende kritiek op het artikel. Alleen heeft het iets wat het artikel zelf mist:

Objectieve data
Feiten

Misschien handig dat er een keer wat minder snel op 0 wordt geklikt, en wat eerder "Hey misschien heeft hij een punt"
Zo knap is dat niet, eerder logisch, de reactie is in de basis een +1 reactie, echter lees ook het volgende in de moderatie FAQ (https://tweakers.net/info/faq/karma/ kopje moderatie ):
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Aangezien door het moderatie misbruik die reactie qua score eigenlijk niet meer op normale wijze is recht te zetten is een fixatie hier opzich best op zijn plaats. +1 met een punt aftrek (volgens de FAQ) is immers een 0 score.

Dat de poster, in dit geval @SomerenV mogelijk best een correct punt maakt neemt niet weg dat dit niet tot mismoderatie zou moeten leiden. Dat punt zou in principe gemaakt moeten worden in het geachte redactie forum. Het rechtzetten van de mismoderatie is gewoon logisch en staat natuurlijk los van het feit dat de reactie mogelijk eens kritisch naar het artikel zou moeten kijken. Het moderatie team is immers niet de redactie of omgekeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De moderatie-FAQ spreekt over "spelfoutjes en ander commentaar". Een spelfoutje is een technische kwestie in een artikel. Door "ander commentaar" in één zin te plaatsen met "spelfoutjes" is de logische interpretatie dat de FAQ het met name over technische kwesties heeft.

Het gaat hier evenwel niet over technische kwesties, doch over het signalen van gekleurde berichtgeving en dan is naar mening een heel andere aangelegenheid die je mijn inziens niet zomaar onder dat zinnetje kunt rekenen. Als de moderatie-FAQ daar richtlijnen over wil geven, dan zal dat apart duidelijk gemaakt moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 25-05-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dmantione schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:40:
De moderatie-FAQ spreekt over "spelfoutjes en ander commentaar". Een spelfoutje is een technische kwestie in een artikel. Door "ander commentaar" in één zin te plaatsen "spelfoutjes" is de logische interpretatie dat de FAQ het met name over technische kwesties heeft.

Het gaat hier evenwel niet over technische kwesties, doch over het signalen van gekleurde berichtgeving en dan is naar mening een heel andere aangelegenheid die je mijn inziens niet zomaar onder dat zinnetje kunt rekenen. Als de moderatie-FAQ daar richtlijnen over wil geven, dan zal dat apart duidelijk gemaakt moeten worden.
Ik weet natuurlijk niet welke afweging het moderatie team gemaakt heeft, ik kan me echter indenken dat het stukje "Clickbait much" een punt aftrek zou triggeren. Dat kan namelijk best in geachte redactie gepost worden. In de comment voegt het eigenlijk niets toe.

Zonder dat stukje zou de post voor mij een duidelijke +1 zijn (maar ook niet meer), met dat stukje twijfel ik tussen +1 en 0 en valt mijn inziens de keuze voor 0 door het moderatie team zeker te verdedigen.

Daarnaast is bijvoorbeeld dit ook een gefixeerde post zo lijkt het: dasiro in 'nieuws: Huawei kan mogelijk bij klantenbestand KPN door levering s...

Ook een post waar ik met alle wil van de wereld niet meer in zie dan een 0.

En zo zie ik eigenlijk geen enkele gefixeerde post in het artikel waarbij de score verkeerd zou staan. Het zijn allemaal hoogstens +1 reacties die een punt aftrek lijken te krijgen vanwege commentaar dat in "Geachte redactie" zou moeten staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 25-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dennism schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:46:
[...]
Ik weet natuurlijk niet welke afweging het moderatie team gemaakt heeft, ik kan me echter indenken dat het stukje "Clickbait much" een punt aftrek zou triggeren. Dat kan namelijk best in geachte redactie gepost worden. In de comment voegt het eigenlijk niets toe.
Dat ben ik niet met je eens: "Clickbait" is een meningsuiting over de titel van het artikel. Wellicht niet de meest vleiende meningsuiting, maar naar mijn mening ook niet van de orde dat het onbehoorlijk taalgebruik is. Een meningsuiting delegeren naar "geachte redactie" is het inperken van de vrijheid van de gebruiker om zijn mening te uiten richting de overige lezers. Zoals ik het zie is de "clickbait much" de meningsuiting en wordt de rest van de reactie gebruikt om deze mening te onderbouwen. Haal je de meningsuiting weg, dan blijft de onderbouwing over en ontbreekt dus een deel van wat de gebruiker wilde zeggen.
Daarnaast is bijvoorbeeld dit ook een gefixeerde post zo lijkt het: dasiro in 'nieuws: Huawei kan mogelijk bij klantenbestand KPN door levering s...

Ook een post waar ik met alle wil van de wereld niet meer in zie dan een 0.
Eens, maar van wat mij betreft zou de argumentatie zijn dat deze reactie veel verder gaat dan enkel een menigsuiting: Er wordt een concrete beschuldiging zonder fundering aan Tweakers geüit dat het mee zou werken aan een propagandamachine. Dat gaat echt veel te ver en je zou zelfs naar -1 kunnen gaan om die reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

botoo

💀 too old to die young

Het is natuurlijk wel een beetje krom dat users afgerekend worden op (soms zelfs als het absoluut aanvullend is) inhoudelijk commentaar en de redactie zelf mag op bonuspunten rekenen als zij zelf reageren op dergelijk commentaar.

Wmb is het hele gewijs naar GR wat onhoudbaar geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door botoo op 25-05-2019 20:41 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dmantione schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:09:

Dat ben ik niet met je eens: "Clickbait" is een meningsuiting over de titel van het artikel. Wellicht niet de meest vleiende meningsuiting, maar naar mijn mening ook niet van de orde dat het onbehoorlijk taalgebruik is. Een meningsuiting delegeren naar "geachte redactie" is het inperken van de vrijheid van de gebruiker om zijn mening te uiten richting de overige lezers.
Opmerkingen omtrent clickbait horen niet op de FP thuis en dragen meer dan eens bij aan in het beste geval offtopic discussies en meestal erger. Ben je het niet eens met de vorm of inhoud van een artikel dan werkt het het beste om dit te richten aan de redactie. Het forum is daarbij de juiste plek. Overigens is schermen met"clickbait" een flame / flamebait op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:18:
[...]
Opmerkingen omtrent clickbait horen niet op de FP thuis en dragen meer dan eens bij aan in het beste geval offtopic discussies en meestal erger. Ben je het niet eens met de vorm of inhoud van een artikel dan werkt het het beste om dit te richten aan de redactie. Het forum is daarbij de juiste plek. Overigens is schermen met"clickbait" een flame / flamebait op zich.
Zoveel van betreffende reacties waren absoluut niet zo offtopic dat een 0 gerechtvaardigd is. Daarnaast als er ook maar enige kritiek geuit wordt schiet men tegenwoordig al in deze bijna censuur stand. Inmiddels is ook reeds gebleken dat vanuit de redactie geen fatsoenlijke redactie terug komt. Tenminste initiele reactie is op zijn best flauwtjes te noemen. Zeker als je kijkt enorm veelcommentaar geuit is op de verschillende mogelijke manieren.

Maar zoals ik in 'het andere topic' al aangaf, ik denk dat de redactie een onderwerp voor de 'Maandag' vergadering heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
Dat ben ik niet met je eens: "Clickbait" is een meningsuiting over de titel van het artikel. Wellicht niet de meest vleiende meningsuiting, maar naar mijn mening ook niet van de orde dat het onbehoorlijk taalgebruik is. Een meningsuiting delegeren naar "geachte redactie" is het inperken van de vrijheid van de gebruiker om zijn mening te uiten richting de overige lezers. Zoals ik het zie is de "clickbait much" de meningsuiting en wordt de rest van de reactie gebruikt om deze mening te onderbouwen. Haal je de meningsuiting weg, dan blijft de onderbouwing over en ontbreekt dus een deel van wat de gebruiker wilde zeggen.
het feit dat de titel ondertussen herschreven is door de redactie getuigd van enig inzicht
Eens, maar van wat mij betreft zou de argumentatie zijn dat deze reactie veel verder gaat dan enkel een menigsuiting: Er wordt een concrete beschuldiging zonder fundering aan Tweakers geüit dat het mee zou werken aan een propagandamachine. Dat gaat echt veel te ver en je zou zelfs naar -1 kunnen gaan om die reden.
"zonder fundering" vind ik de heerlijkste 2 woorden in deze post, want dat is exact wat wij als kritische lezers vragen en er nog altijd ontbreekt. Natuurlijk werken ze niet in opdracht van, maar ondanks het feit dat er constant wordt geschermd met vage "aanwijzingen" zonder deze te specifiëren door een duidelijk bevooroordeelde partij (zijnde de VS en hun handelsoorlog met China), lijkt het erop dat het de redactie in deze ontbreekt aan onderzoeksdrift en als je een artikel publiceert moet je daar volledig achter staan. In casu de beschuldiging van bedrijfsspionage op (inter)nationale schaal. De aanhalingstekens die origineel in de titel stonden dekken je in zo'n situatie niet in, want als je daar twijfels bij hebt, dan moet je deze ook duiden in het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, daar heb je in deze helemaal gelijk in... maar er zijn genoeg andere reacties vanmiddag down-gemod, die ontopic maar zeer kritisch zijn richting het artikel en redactie(lid).

Ik weet dat je niet op de 'man' mag/kunt spelen, maar dat dergelijke artikelen steeds vaker hier op de frontpage verschijnen is voor de nodige personen incl. mijzelf gewoon een teleurstelling.

Waar zijn de achtergronden, waar is hoor en wederhoor, waar is controle van de informatie...? Dit is gewoon kopiëren wat een ander reeds heeft geschreven en daar is genoeg van terug te vinden. Dergelijke artikelen hoeven hier de fromtpage niet te vervuilen of liever gezegd daaris er genoeg van.

Als men nou iets aan eigen onderzoek aan toevoegd en niet van die clickbait titels aan toevoegd, dan had het er in dit topic heel anders uitgezien vandaag. :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
dasiro schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:26:
het feit dat de titel ondertussen herschreven is door de redactie getuigd van enig inzicht
De titel is inderdaad herschreven, waardoor de berichtgeving van Trouw nu juist is overgenomen. Dat is evenwel een zeer minimalistische reactie.

Dat KPN zaken doet met Huawei is bekend. Dat het software van Huawei gebruikt is niet raar. Grote woorden daarover schrijven over wat wel niet zou kunnen is nergens voor nodig en of je het leuk vind of niet, het overnemen van nieuws betekent op een bepaalde manier een instemming met dat nieuws, terwijl de lezer van Tweakers verwacht dat ze juist het gebied van informatica onafhankelijk kunnen denken.

Dat zoiets er doorheen slipt, iedereen is menselijk, is niet zo'n probleem. Dat redacteuren ook mensen zijn snapt iedereen en niet iedereen is altijd even scherp. Dat mensen die dat aankaarten de mond gesnoerd worden (en er is nu na titelaanpassing dus nog voldoende over om over te discussiëren), dát is waar ik moeite mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
_Dune_ schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Zoveel van betreffende reacties waren absoluut niet zo offtopic dat een 0 gerechtvaardigd is. Daarnaast als er ook maar enige kritiek geuit wordt schiet men tegenwoordig al in deze bijna censuur stand.
Zoals ik hier: Dennism in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
en hier: Dennism in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
al aangeef, het lijkt er niet om te gaan dat het "Offtopic" is, 0 is niet alleen enkel "Offtopic", de uitkomst 0 kan ook prima voortkomen uit een +1 post die een punt aftrek krijgt vanwege commentaar dat eigenlijk op het forum geuit moet worden. Dit staat ook duidelijk in de moderatie FAQ.

Censuur zou ik het ook niet direct willen noemen, 0 is in principe voor iedere lezer die de standaard instellingen gebruikt leesbaar voor zover ik weet. Als je censuur wil toepassen zou ik eerder verwachten dat je een -1 moderatie of een -2 moderatie toepast.
Inmiddels is ook reeds gebleken dat vanuit de redactie geen fatsoenlijke redactie terug komt. Tenminste initiele reactie is op zijn best flauwtjes te noemen. Zeker als je kijkt enorm veelcommentaar geuit is op de verschillende mogelijke manieren.
Dat de initiële reactie van de redactie flauwtjes is klopt, ben ik zeker met je eens. Echter mag dat geen vrijbrief zijn om dan maar het moderatie systeem te gaan misbruiken om je mening te uiten. Omdat iemand anders een mogelijk fout maakt betekend dat nog niet dat je dan maar zelf de regels moet gaan overtreden.
_Dune_ schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:31:
[...]

Waar zijn de achtergronden, waar is hoor en wederhoor, waar is controle van de informatie...? Dit is gewoon kopiëren wat een ander reeds heeft geschreven en daar is genoeg van terug te vinden. Dergelijke artikelen hoeven hier de fromtpage niet te vervuilen of liever gezegd daaris er genoeg van.
Hoewel ik dit met je eens ben, ik denk niet dat dit een vraag is voor het moderatie team of voor dit topic. Dit zou ik eerder in topic in het geachte redactie forum neerzetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 25-05-2019 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Bor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Ik ga mijn mening over het artikel en naar mijn mening was het, mede door de titel, clickbait. Dat kon ik ook prima onderbouwen. Een flame of flamebait? Nog niet bijna. De rest van m'n reactie ging over de inhoud van het bericht, aangevuld met wat andere, grotendeels feitelijke zaken.

Overigens zijn de modjes ook niet echt consistent. Als mijn reactie een 0 verdient dan héél veel andere reacties ook, maar nog genoeg die op +1 of +2 staan. Het ergste is overigens dat iedereen lijkt te doen alsof hun neus bloed. Redactie zegt 'wij hebben al wat nuance aangebracht, wij zijn het verder niet eens met jullie' en de modjes laten nauwelijks van zich horen. Da's niet hoe je deze situatie verbeterd zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HakanX in 'nieuws: Huawei kan mogelijk bij klantenbestand KPN door levering s...

Lijkt me geen +2 of zelfs +3, maar eerder een - 1 of een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 11:23
Blokker_1999 in 'nieuws: Gerucht: Huawei kan Honor 20 Pro niet uitbrengen van...

Deze reactie is geen +1 maar een -3. totaal niet relevant voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb eigenlijk meer problemen met de reactie ervoor... Maar goed, alles is nu weg. Ik had dit graag nog wat eerder gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Morre in 'nieuws: AMD brengt Ryzen 9 3900X met 12 cores in juli uit voor 499 ...

Verre van een informatieve post lijkt me. In elk geval is het geen +2, maar dat komt wellicht omdat iemand er een +3 in ziet? :? Zeker iemand die boosts zoekt of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48
Teger beter weten in toch weer gereageerd op een amd topic en weer 3x in de min.
wat een verassing. mensen willen gewoon niks negatiefs of ook maar twijfelachtigs horen over amd want dat word meteen afgestraft.
Het blijft jammer dat we niet kunnen zien wie wat minned want ik blijf erbij dat er vaak mensen zijn die alle posts van 1 persoon opzoeken en daar met minnetjes loopt te slingeren.

computerjunky in 'nieuws: AMD brengt Ryzen 9 3900X met 12 cores in juli uit v...
computerjunky in 'nieuws: AMD brengt Ryzen 9 3900X met 12 cores in juli uit v...

Als ik in parallelle werelden zou geloven zou ik op zoek gaan naar een parallelle wereld waar tweakers geen mod systeem had. Of 1 waar mensen hun mening niet laten gelden door het misbruiken van een systeem. Hangt af van welke ik eerder zou vinden denk ik...
Reacties hier hebben tegenwoordig ongeveer even veel waarde als op nu.nl waar de mods behoorlijk links zijn en alles eerst gekeurd moet worden en er dus maar 1 geluid te lezen is. erg jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 27-05-2019 17:11 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2