Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Virussen? Scan ze hier!
Waarschijnlijk door iemand die pissed was dat ik iemand aansprak op fanboy gedrag elders in de thread, iemand die het er uit wil laten zien alsof Halo_Master's beschuldiging terecht was, waar mijn antwoorden op hem duidelijk maken dat dat niet zo was.
StefanDingenout in 'nieuws: Samsung onderzoekt schermdefecten op reviewexempl...
StefanDingenout in 'nieuws: Samsung onderzoekt schermdefecten op reviewexempl...
En om niet alleen maar te klagen: deze vind ik nou ook weer geen +1 waard, mijn reactie hier was duidelijk niet on topic, maar een off topic reactie op een andere post
[ Voor 22% gewijzigd door StefanDingenout op 20-04-2019 18:44 ]
the_stickie in 'nieuws: Windows 10 versie 1903 en ontwikkeltools verschijnen ...
Verwijderd
Dit is toch echt geen +3, ik kom zelf niet verder dan een +1.
Deze kan nog steeds moderaties gebruiken.Bor schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:51:
Verwijderd in 'nieuws: Security-onderzoeker die WannaCry stopte bekent schuld ... lijkt mij geen +2 en is wettelijk gezien irrelevant.
Gekke Jantje in 'downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 19.4.2'
4x dezelfde reactie, die niets toevoegt.
Verder, kan iemand ook even kijken naar de andere reacties van Gekke Jantje? Veel gescheld en trollen.
Daar ga ik even naar kijken. Bedankt voor het meldenJolke schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:12:
4x dezelfde reactie, die niets toevoegt.
Verder, kan iemand ook even kijken naar de andere reacties van Gekke Jantje? Veel gescheld en trollen.
Grovdna in 'nieuws: CIA zou bewijs hebben dat Huawei door Chinese overheid wo...
Bij een handelsoorlog met China en weren van Chinese productie is de consument het kind van de rekening.
Laat gewoon de markt bepalen wat het aanschaft !
De Europese producenten zullen misschien op den duur in staat zijn genoeg en het juiste netwerkapparatuur te kunnen produceren maar de kosten zijn veel hoger dan Huawei. Als China de consumenten elektronica markt niet had overgenomen met hun productie waren televisies, smartphones, en veel andere elektronica die we kopen om vervolgens veel te snel weer weg te gooien (slecht voor milieu) onbetaalbaar voor Jan modaal. Ik kan me nog herinneren dat voor alles "Made In China" was modale inkomens geen bijzondere elektronica hadden want onbetaalbaar.
Koop gewoon Huawei producten en audit ze voldoende. Met vrijwel elke andere optie zal de consument de meerprijs moeten betalen en gezien er al een immense scheve verdeling van Welvaart is in Europa zal dit op duur duur prikkelen en alleen nog meer anti-Europees sentiment doen oplaaien want mensen zijn relatief armer geworden (hogere abonnementskosten voor dezelfde service).
Daarnaast vertrouw ik vrijwel niks dat de CIA op tafel legt om China in kwaad daglicht te zetten. De partij is ongeloofwaardig.
[ Voor 11% gewijzigd door Littlemarc op 21-04-2019 14:29 ]
+2 lijkt me wat overdreven, gewoon een nette +1?
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2, imo mist het daarvoor informatie.
Geleuter over 'gedachtenpolitie' lijkt me eerder een 0 of wellicht zelfs een -1 dan een +1? Om het over die +2's en zelfs +3's maar niet te hebben. Daar mag wel even naar gekeken worden denk ik....
wildhagen in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onl...
Zie niet in waarom mijn reactie ongewenst zou zijn? Gewoon ontopic lijkt me, ontopic antwoord op een ontopic vraag.
Er wordt in die newspost behoorlijk gemeningmod op meerdere reacties.
Virussen? Scan ze hier!
miknic in 'nieuws: Sri Lanka blokkeert toegang tot sociale media na terreuraa...
Dit is geen +1 of zelfs +2 (!!), maar een 0. Totaal irrelevante reactie.
Modeste in 'nieuws: Sri Lanka blokkeert toegang tot sociale media na terreura...
No offence, maar dit is toch een vrij duidelijke -1? Naar de +2 en zelfs +3 (!) gevers mag denk ik wel even gekeken worden.
TheDudez in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onli...
Imho geen +1 maar een -1?
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan o...
Idem, geen +1 maar een -1, wegens getroll over 'sneeuwvlokjes'.
Virussen? Scan ze hier!
Enkele reacties van mijzelf in deze draad worden op -1 gezet omwille van een meningsverschil. Niet onbegrijpelijk gezien het zeer gevoelige onderwerp, wel onterecht. De reacties zijn prima ontopic.
Gewoon een 0. Offtopic, maar geen troll of flamebait.wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:07:
Modeste in 'nieuws: Sri Lanka blokkeert toegang tot sociale media na terreura...
No offence, maar dit is toch een vrij duidelijke -1? Naar de +2 en zelfs +3 (!) gevers mag denk ik wel even gekeken worden.
Gewoon +1. Hij blijft ontopic.TheDudez in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onli...
Imho geen +1 maar een -1?
Vergelijkingen met Hitler zijn ongewenst, en dus -1.Lapjespoes schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:16:
Lapjespoes in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan on...
Enkele reacties van mijzelf in deze draad worden op -1 gezet omwille van een meningsverschil. Niet onbegrijpelijk gezien het zeer gevoelige onderwerp, wel onterecht. De reacties zijn prima ontopic.
In een aantal van je overige acties ga je overigens ook onacceptabel (en dus ongewenst) op de man spelen en met nazi-vergelijkingen smijten.
Iets normaler reageren, en je zult meteen betere moderaties krijgen.
Sorry, maar dit is toch echt een troll....alles hoger dan een -1 is meningmodden.Gewoon een 0. Offtopic, maar geen troll of flamebait.
Virussen? Scan ze hier!
Een vergelijking met Hitler is niet per definitie ongewenst. Ik noem niemand Hitler, ik benoem enkel het feit dat dit iets is waar een dictator als Hitler het mee eens zou zijn. Dat is hooguit onwelvallig voor mensen die het niet met mee eens zijn, maar het is geen belediging of valsheid.wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:20:
[...]
Vergelijkingen met Hitler zijn ongewenst, en dus -1.
In een aantal van je overige acties ga je overigens ook onacceptabel (en dus ongewenst) op de man spelen en met nazi-vergelijkingen smijten.
Iets normaler reageren, en je zult meteen betere moderaties krijgen.
[...]
Sorry, maar dit is toch echt een troll....alles hoger dan een -1 is meningmodden.
Ik heb je overige reacties hier niet gelezen, dus wellicht krijg ik nu een verkleurd beeld, maar het lijkt er sterk op dat jij dit forum gebruikt niet om mismoderaties op te lossen maar je eigen mismoderaties door te drukken. Ik hoop dat ik het mis heb.
Ten eerste flauwekul, en ten tweede jammer dat je het zo op de man moet spelen met beschuldigingen.Lapjespoes schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:23:
[...]
Ik heb je overige reacties hier niet gelezen, dus wellicht krijg ik nu een verkleurd beeld, maar het lijkt er sterk op dat jij dit forum gebruikt niet om mismoderaties op te lossen maar je eigen mismoderaties door te drukken. Ik hoop dat ik het mis heb.
Dacht even dat je inhoudelijk wilde discussieren, maar blijkbaar niet. Jammer, gemiste kans.
unreal0 in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onli...
Dit is geen +2 of zelfs +3 (kan daar eens naar gekeken worden?), maar een 0.
miknic in 'nieuws: Sri Lanka blokkeert toegang tot sociale media na terreuraa...
Ook dit is geen +2, maar een 0. Heeft niet eens zijdelings meer met het onderwerp van de newspost te maken.
andreetje in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onl...
Dat is geen 0, maar -1, wegens trollen ("links intellect") en op de man spelen (hele laatste alinea). Krijgt bergen met +2's en zelfs +3's waar even naar gekeken zou mogen worden.
[ Voor 58% gewijzigd door wildhagen op 22-04-2019 17:00 ]
Virussen? Scan ze hier!
Erg veel -1 mods terwijl de reactie gewoon ontopic is. -1 is niet om een meningsverschil weg te modden.
[ Voor 5% gewijzigd door Lagonas op 22-04-2019 17:52 ]
Aub dan ook even naar deze Godwin kijken;wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:20:
[...]
Vergelijkingen met Hitler zijn ongewenst, en dus -1.
Farscape2 in 'nieuws: Oostenrijk wil wetgeving die echte naam koppelt aan onl...
(Mijn reactie daarop lijkt me overigens ook geen -1, lijkt me gevalletje mening modden)
Een -1 zie ik hier niet in. Die eerste regel is een ongefundeerde aaname, maar wat eronder staat en wat naar mijn idee vooral de essentie van de reactie is, maakt dat ik er geen -1 in zie.
Mensen moeten is leren internet reacties negeren. En zich niet zo druk maken.
Dat is wel idd -1.wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:07:
200 fish found!
Ook +1 gegeven. Een troll is het zeker nietwildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:20:
[...]
[...]
Sorry, maar dit is toch echt een troll....alles hoger dan een -1 is meningmodden.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik lees het als een sarcastische opmerking niet als troll, nutteloos dat wel, mag van mij op de 0 komen.wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:07:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Een erg gefaalde grap over een onderwerp zoals de Sri Lanka terreurdaden waarbij, slechts enkele dagen geleden, honderden mensen om het leven gekomen zijn, lijkt me toch echt terecht een -1.botoo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:31:
[...]
Ik lees het als een sarcastische opmerking niet als troll, nutteloos dat wel, mag van mij op de 0 komen.
Voor deze is -1 denk ik nog te hoog...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Lijkt me ook een aardige kandidaat voor een -2?
Virussen? Scan ze hier!
Tokkes in 'nieuws: Samsung stelt release Galaxy Fold uit na meldingen schermd...
een 'Off-topic' lijkt me meer op zijn plaats, niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Tokkes op 23-04-2019 18:18 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Geen +3 want informatie is A verwerkt in de tekst en B volgens mij is publiekelijk aan de schandpaal nagelen nou niet bepaald "de tweakers manier"
Die reactie heeft helaas meer weg van een troll in de huidige vorm, dan van een geslaagde grap. De gebruikte smiley (Tokkes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:18:
Kijk toch maar weer hoe een onschuldig grapje (want meer is het niet) de grond wordt ingeboord met -1's...
Tokkes in 'nieuws: Samsung stelt release Galaxy Fold uit na meldingen schermd...
een 'Off-topic' lijkt me meer op zijn plaats, niet?

Dat is idd niet de bedoeling, ik heb ernaar gekeken. Bedankt voor het meldenMrjraider schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:46:
TheNameIsBart in 'nieuws: Tweakers-gebruiker haalt Plex-server offline na schikkin...
Geen +3 want informatie is A verwerkt in de tekst en B volgens mij is publiekelijk aan de schandpaal nagelen nou niet bepaald "de tweakers manier"
200 fish found!
Mag ik zeggen dat de knip/non-moderatie van die reactie wel weer vreemd is?Zeehond schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:41:
[...]
Dat is idd niet de bedoeling, ik heb ernaar gekeken. Bedankt voor het melden.
Gebruiker staat in artikel zelf vermeld, reactie staat nog steeds op +3.
Edit: Ben weer eens te laat.

Staat nog dat die reactie geen +3 is.
Edit2: Moeten mods niet standaard hun online status weergeven?
Poll waard?
Die "Niet Online"-nonsens moet maar eens stoppen, zeker met mensen die aan de knoppen draaien.
Wat jij, @wildhagen ?
[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 23-04-2019 20:23 ]
Eat the bugs, live in a pod
Ooft, als dat al "wat weg heeft van een troll".... Men kan echt niets meer verdragen tegenwoordig, blijkt.Zeehond schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:41:
[...]
Die reactie heeft helaas meer weg van een troll in de huidige vorm, dan van een geslaagde grap. De gebruikte smiley () zet ook een toon.
Die smiley interpreteer ik juist als 'onnozel', beetje 'getikt', alles behalve serieus. Leek mij perfect bij de grap te passen, maar goed.
Ook geef ik nergens aan dat het een 'geslaagde' grap is (ben me er zeer bewust van dat mijn gevoel voor humor niet geheel alledaags is) - maar 'vouwbare telefoons' associëren met 'bendgate' is nou toch ook geen misser, denk ik?
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Valt me op dat je "gaat" niet met een -d schrijft.
Iets te hard van toon. 0 van mij.
Sorry, die snap ik niet.Valt me op dat je "gaat" niet met een -d schrijft.
Het is gewoon een tip als aanvulling op het custom css in het bericht.
* HMC onder de gordel punch.
Het komd uit '78 en snapt het niet.
Persoonlijk snap ik je reactie, alhoewel het vrij grof verwoord is. Dus dan 0.
Maar dan die fouten, van iemand uit mijn generatie.
Goesting naar -1.
Tja, vrij grof verwoord. Voor hoeveel oneerlijke posts hij al naar mij geslingerd heeft is het bijzonder lief eigenlijk. Hij is al dagen bezig. Ik kapte juist de discussie wederom af om erger te voorkomen, omdat hij gewoon niet van ophouden weet. Zoals je al uit zijn reactie op die post kunt zien.
Maar ja, misschien had ik beter helemaal niet kunnen reageren.
[ Voor 4% gewijzigd door StefanDingenout op 23-04-2019 21:04 ]
Ik ben niet de persoon geweest die het artikel heeft geüpdatet (kan ik ook helemaal niet), waarschijnlijk is dat de auteur gewoon geweest.HMC schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:17:
[...]
Mag ik zeggen dat de knip/non-moderatie van die reactie wel weer vreemd is?
Gebruiker staat in artikel zelf vermeld, reactie staat nog steeds op +3.
Edit: Ben weer eens te laat.
Staat nog dat die reactie geen +3 is.
Antwoord komt vanzelf wel hoorEdit2: Moeten mods niet standaard hun online status weergeven?
Poll waard?
Die "Niet Online"-nonsens moet maar eens stoppen, zeker met mensen die aan de knoppen draaien.
Wat jij, @wildhagen ?
Wanneer er online bij iemand staat is dat ook geen garantie dat de persoon altijd nog steeds online is overigens.
Bij Apple of Samsung artikelen waarbij vaker reacties worden uitgelokt door op irritante wijze over het ander merk te beginnen, is de kans wellicht wat groter dat een grap helemaal goed valt. Met grappen blijf je toch het risico houden op hoe iets uiteindelijk wordt geïnterpreteerd. Wat jij als heel duidelijk een grap zie kan door een andere wellicht toch anders worden geïnterpreteerd. Inmiddels staat de reactie uiteindelijk toch op een 0 zie ik. Zojuist heb ik je ook nog een 0 gegeven voor de reactie aangezien mij de strekking van de reactie in elk geval duidelijker is.Tokkes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:30:
[...]
Ooft, als dat al "wat weg heeft van een troll".... Men kan echt niets meer verdragen tegenwoordig, blijkt.
Die smiley interpreteer ik juist als 'onnozel', beetje 'getikt', alles behalve serieus. Leek mij perfect bij de grap te passen, maar goed.
Ook geef ik nergens aan dat het een 'geslaagde' grap is (ben me er zeer bewust van dat mijn gevoel voor humor niet geheel alledaags is) - maar 'vouwbare telefoons' associëren met 'bendgate' is nou toch ook geen misser, denk ik?
200 fish found!
Dat, doorzagen over wel/niet verwijderbaar met die toonstelling is voor mij een -1 voor alles vanaf die post. Elkaar niet willen begrijpen is wel een dingetje hier. Zeker wanneer je bedenkt dat een screen protector op dat ding niet van dat folie te onderscheiden gaat zijn.StefanDingenout schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:52:Maar ja, misschien had ik beter helemaal niet kunnen reageren.
Echt, berichten als:
StefanDingenout in 'nieuws: Samsung stelt release Galaxy Fold uit na meldinge...
mogen wat mij betreft in zijn geheel achterwege blijven. Daarmee ben je net zo erg als het commentaar bij een website als Webwereld. Mag wat mij betreft allemaal naar -2 zelfs.
[ Voor 37% gewijzigd door JDVB op 24-04-2019 15:54 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
mijn inziens is het niet handig om dit bericht dan in de spotlight te laten omdat het de indruk wekt dat het artikel daadwerkelijk foutieve informatie bevat.
“An elephant is a mouse with an operating system”
Inderdaad, Elepthera heeft een en ander verduidelijkt.Elephtera schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:25:
Volgens mij hoort het hier. Dit bericht: StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft blokkeert Windows May 2019 Update op co... heeft een spotlight moderatie gekregen omdat het de waarheid van het artikel aan de kaak stelt. Echter klopt het artikel (zie ook mijn reactie op het bericht met quotes van Microsoft zelf)
mijn inziens is het niet handig om dit bericht dan in de spotlight te laten omdat het de indruk wekt dat het artikel daadwerkelijk foutieve informatie bevat.
Ik heb ondertussen in mijn eigen bericht al aangegeven dat het niet klopt en verwezen naar Elepthera's uitleg.
[ Voor 5% gewijzigd door StefanDingenout op 24-04-2019 16:50 ]
Er is een verschil tussen elkaar niet willen begrijpen en iemand aanspreken op iets opzettelijk misleidend blijven benoemen om een heel bedrijf maar extra zwart af te kunnen schilderen vanwege de eigen fanboyschap van de concurrent. Ik tolereer geen oneerlijkheid en opzettelijke mis-representaties, ook niet als iemand daar een semi-realistisch smoesje voor heeft, en daar ga ik me niet voor verontschuldigen. En als ik zo rondkijk ben ik niet de eerste die hem op dit gedrag aangesproken heeft.JDVB schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:48:
[...]
Dat, doorzagen over wel/niet verwijderbaar met die toonstelling is voor mij een -1 voor alles vanaf die post. Elkaar niet willen begrijpen is wel een dingetje hier. Zeker wanneer je bedenkt dat een screen protector op dat ding niet van dat folie te onderscheiden gaat zijn.
Echt, berichten als:
StefanDingenout in 'nieuws: Samsung stelt release Galaxy Fold uit na meldinge...
mogen wat mij betreft in zijn geheel achterwege blijven. Daarmee ben je net zo erg als het commentaar bij een website als Webwereld. Mag wat mij betreft allemaal naar -2 zelfs.
Ik ben het echter met je eens dat de rest best achterwege had mogen blijven, maar ik kan dit soort oneerlijkheid echt niet uitstaat en kan me dan niet altijd inhouden. Mea culpa. Ik had het naderhand zelf wel willen verwijderen maar dat is niet mogelijk.
Geen +3: Zyphlan in 'nieuws: Microsoft raadt af wachtwoorden te laten verlopen in Wind...
+1: Polderdijk in 'nieuws: Microsoft raadt af wachtwoorden te laten verlopen in W...
Geen +2 want dit staat in het stuk erboven: jayjay1990 in 'nieuws: Microsoft raadt af wachtwoorden te laten verlopen in W...
[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 25-04-2019 08:44 ]
De eerste moderaties waren gelijk 2x -1 terwijl ik van mening ben dat dit +1 of +2 reactie is.
Nu is dit het uiteindelijk ook een +1 geworden.
Echter als die -1's er niet zouden zijn wordt dit als het goed is een +2.
Ik snap waarom iemand een +1 t/m 3 kan geven. Maar een 0 of -1 op deze reactie klopt niet vind ik.
(minimaal) +1 (zeker niet -1) lijkt mij? Typisch een gevalletje, we zijn het niet met je eens. Het dialoogje als reactie kan ik me in vinden als dat allemaal op 0 eindigt.
Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...
Eonfge in 'nieuws: Epic: Als Steam meer geld geeft aan ontwikkelaars stoppen ... Ook hier zie ik niet echt meer dan een +1 in.
computerjunky in 'nieuws: Epic: Als Steam meer geld geeft aan ontwikkelaars s...
Ook dit is imho geen +3, is enkel een opsomming van zijn eigen mening die schijnbaar "goed" valt.
https://tweakers.net/nieu...ction=12886934#r_12886934
Is de post off-topic? Op een andere manier een -1 waard?
Of hebben we NPO-fans hier op Tweakers die de kritische noot niet willen horen?
Wie legt me uit wat ik hier niet begrijp

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie dat Videoland, net als NPO Start en NLZiet, dinsdagavond problemen gaf met streamen naar chromecast als irrelevant/off topic wordt bestemepeld?
Het lijkt mij 100% relevant en on topic.
Zie de laatste tijd bijna al mijn berichten als irrelevant weggezet worden en moet zeggen dat dat niet echt aanmoedigt om überhaupt nog ergens op te reageren.
Het waren maar 2 moderatiepunten, dus heb hem naar +1 geduwd met een eigen +1. Ik denk dat iemand te snel over het woordje "ook" heen had gelezen, want anders lijkt het inderdaad meer op een 'ik gebruik een ander platform'-comment.sellh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:30:
nieuws: NPO Start en NLZiet werken weer met Chromecast
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie dat Videoland, net als NPO Start en NLZiet, dinsdagavond problemen gaf met streamen naar chromecast als irrelevant/off topic wordt bestemepeld?
Zie de laatste tijd bijna al mijn berichten als irrelevant weggezet worden en moet zeggen dat dat niet echt aanmoedigt om überhaupt nog ergens op te reageren.
Je verhaal leest dan ook als een 'rant', dus ik begrijp de score wel. Qua opbouw leest het ook alles behalve prettig.robbvdb schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:00:
Jammer dat je als je zelf niet meer kan modden je ook niet meer kan zien hoe 'de puntjes' opgebouwd werden.
https://tweakers.net/nieu...ction=12886934#r_12886934
Is de post off-topic? Op een andere manier een -1 waard?
Of hebben we NPO-fans hier op Tweakers die de kritische noot niet willen horen?
Wie legt me uit wat ik hier niet begrijp
[ Voor 27% gewijzigd door Prx op 26-04-2019 13:43 ]

DeComponeur in 'nieuws: KPN werkt aan elf glasvezelprojecten en maakt minder ...
edit... en
DeComponeur in 'nieuws: KPN werkt aan elf glasvezelprojecten en maakt minder ...
[ Voor 28% gewijzigd door DeComponeur op 26-04-2019 16:53 ]
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Krijgt ontopic (+1) terwijl de reactie gewoon offtopic (0) is. De reactie gaat over iets wat totaal niet besproken wordt in het artikel. Voor deze reacties geldt hetzelfde:
hooibergje in 'nieuws: Starbreeze verkoopt rechten nieuwe strategiegame terug...
wvdburgt in 'nieuws: Starbreeze verkoopt rechten nieuwe strategiegame terug a...
[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2019 17:21 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Daar zag het wel naar uit, ik heb de referral verwijderd. De tv is sowieso niet leverbaar in Nederland dus veel voegt de reactie eigenlijk ook niet toe.
200 fish found!
Ja, maar het referral stuk heb ik uit de link gesloopt.HMC schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:10:
@Zeehond Ging dat om de Amazon-link? Die staat er nog.
200 fish found!
ALs je naar jouw eigen reactie linkt dan is het wat makkelijker om er naar te kijken.sellh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:30:
nieuws: NPO Start en NLZiet werken weer met Chromecast
Dit kan je doen door op de datum in je bericht te klikken en dan heb je de juiste link zo.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Reactie voegt weinig toe, maar een -1 kan ik er toch ook weer niet in zien. Gewoon een 0 lijkt me?
Virussen? Scan ze hier!
Kain_niaK in 'nieuws: Autoriteiten VS verdenken Bitfinex van wegmoffelen verl...
En deze stond eerst op +2 en is nu naar 0,maar het is niet off topic.
Kain_niaK in 'nieuws: Autoriteiten VS verdenken Bitfinex van wegmoffelen verl...
[ Voor 36% gewijzigd door Kain_niaK op 28-04-2019 02:41 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ryan1981 in 'nieuws: Elon Musk moet Tesla-tweets laten goedkeuren voor public...
Ryan1981 in 'nieuws: Elon Musk moet Tesla-tweets laten goedkeuren voor public...
Vreselijk veel meningmods waardoor de post nu op +2 staat, terwijl het inhoudelijk vrij onjuist is en daardoor amper wat toevoegt.
Valt me wel vaak op tegenwoordig, iemand linkt naar iets, en er wordt door de bezoekers niet meer gekeken of het correct is, maar het wordt als waar aangenomen, toch een devaluering van bronvermelding helaas.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
vali in Sri Lanka blokkeert toegang tot sociale media na terreuraanvallen
Het houdt je bijna tegen om nog een discussie te houden met medetweakers bij een serieus onderwerp.
Ik vind dat juist wel een goede aanvulling op het artikel. De gebruiker legt goed uit hoe zoiets te werk kan gaan.
200 fish found!
Voor mij ook een rede om gewoon weg niet in discussie te gaan op tweakers.vali schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:03:
Het is paar dagen geleden maar wil toch maar hier posted maken. Hier wordt ik meerdere keren (naar mijn mening) -1 gegeven omdat mensen niet met mij eens zijn. Uiteraard mogen andere mensen dat, maar dan -1 geven is niet waar modding in het leven is roepen.
Het houd je bijna tegen om nog een discussie te houden met medetweakers bij een serieus onderwerp.
Volgens mij vind jij het onjuist, maar het is nog steeds een vorm van koppelverkoop dus die link is nog steeds relevant en voegt wel wat toe voor de context. Dat het is toegestaan omdat er geen economische machtspositie is in Nederland voor HP doet er voor mij weinig vanaf dat het goed is dat een lezer weet dat dit koppelverkoop is en wat daarachter zit.MsG schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:54:
P_Tingen in 'nieuws: HP blokkeert met firmware-update huismerkcartridges bij ...
Vreselijk veel meningmods waardoor de post nu op +2 staat, terwijl het inhoudelijk vrij onjuist is en daardoor amper wat toevoegt.
Valt me wel vaak op tegenwoordig, iemand linkt naar iets, en er wordt door de bezoekers niet meer gekeken of het correct is, maar het wordt als waar aangenomen, toch een devaluering van bronvermelding helaas.
Volgens dezelfde meningmod-redenatie zou jouw reactie in die thread ook echt niet op +2 horen, aangezien het ook daar mensen zijn die het weer niet eens zijn met @P_Tingen zijn mening.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
wolver1ne in 'downloads: PowerISO 7.4' beschijft een compleet andere tool die niet hetzelfde kan. Een 0 lijkt mij voldoende.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 28-04-2019 19:43 ]
Of het meningmods zijn weet ik niet, maar inhoudelijk onjuist is de link zeker niet. Ik wil hier geen nieuwe discussie starten, maar als je het gelinkte artikel doorleest dan zul je daar ook in vinden:MsG schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:54:
P_Tingen in 'nieuws: HP blokkeert met firmware-update huismerkcartridges bij ...
Koppelverkoop is om een aantal redenen aan banden gelegd:
- Bedrijven kunnen bijvoorbeeld op deze manier concurrenten uit de markt drukken, wat de marktwerking verstoort.
- Met koppelverkoop is het gemakkelijk voor verkopers om consumenten meer te laten betalen dan ze eigenlijk van plan waren.
... en gaat over tot de orde van de dag
en
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ontzettend leuk idee, maar dit is natuurlijk offtopic. Mag m.i. op 0
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Die heeft inderdaad nog wel een paar moderaties nodig om goed uit te komen.BeToBe schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:01:
DaMightyWackO in 'nieuws: Nubia presenteert Red Magic-gamingsmartphone met ve...
Ontzettend leuk idee, maar dit is natuurlijk offtopic. Mag m.i. op 0
DaMightyWackO in 'nieuws: Nubia presenteert Red Magic-gamingsmartphone met ve...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ArcticWolf in 'nieuws: Infrabel publiceert open data over Belgische spoorinfr...
en
AW_Bos in 'nieuws: Infrabel publiceert open data over Belgische spoorinfrastr...
Lijken mij geen +3 reacties. Leuk, dat de NS en ProRail ook dergelijke API's hebben, maar de nieuwswaarde is dat Infrabel het niet had maar het nu wel aanbiedt... Maar zal wel aan mij liggen, ik zie er niet in waarom het door de redactie gemist zou zijn (wat o.a. een reden kan zijn voor +3), het is zeker niet essentieel voor het artikel. Ik zie er daarom niet meer dan ontopic reacties in.
O.a. deze berichten lijken me te laag gewaardeed (en vrij onzinnig dat er -1 moderaties voorkomen).
Lijkt wel of er iemand Kain_Niak niet echt mag.
Gewoon -1: ikweethetbeter in 'nieuws: Apple: schermtijd-apps die wij uit App Store verwi... (op zijn best offtopic maar gezien de toon ongewenst).
[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 29-04-2019 13:39 ]
Hmm, lastig. Ik vind zijn betoog wel voldoende toevoegend en onderbouwd dat het een +2 overstijgt.
Ben benieuwd wat jouw criteria dan is om het perse op +2 (of lager) te zetten.
Dat lijkt me GR materiaal, hier dus een 0, geen +2.
Dat geldt wat mij betreft ook voor:
unglaublich in 'nieuws: Apple treedt op tegen iPhone-applicaties die schermti...
[ Voor 32% gewijzigd door JDVB op 29-04-2019 15:25 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Virussen? Scan ze hier!
max 0 ipv +2: jaapstobbe in 'downloads: WinRAR 5.71'
De rest van de flauwe licentie opmerkingen zijn ook max 0. Linkdumps -1.
Ook +1: tedvg in 'nieuws: Nederlands-Duits bedrijf brengt opensourcebestandsuploader ...
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 30-04-2019 12:41 ]
daredevil__2000 in 'nieuws: Bloomberg: Vodafone vond 'verstopte backdoors' in... Gewoon netjes ontopic met een quote als onderbouwing vanuit het artikel dus zou geen 0 moeten zijn.
daredevil__2000 in 'nieuws: Bloomberg: Vodafone vond 'verstopte backdoors' in... gewoon netjes een onderbouwde reactie op de kinderachtige niet onderbouwde troll reactie van falconhunter dus zou geen 0 moeten zijn.
daredevil__2000 in 'nieuws: Bloomberg: Vodafone vond 'verstopte backdoors' in... gewoon netjes een onderbouwde reactie op de standaard china flamebait post van PredCaliber2 welke als feit stelt dat alle goedkope hardware uit china backdoors bevat omdat het goedkope hardware betreft dus zou geen 0 moeten zijn.
En hoe is dit Verwijderd in 'nieuws: Bloomberg: Vodafone vond 'verstopte backdoors' in Hu... een +1? Gezien de reactie heeft hij duidelijk het artikel niet gelezen waardoor het echt 0 toevoegt aan discussie.
[ Voor 15% gewijzigd door daredevil__2000 op 30-04-2019 16:33 ]
Volgens mij is m'n reactie van 2 woorden gewoon ontopic, aangezien de valve index geen eyetracking heeft.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ontopic, maar zonder verdere onderbouwing niet echt relevant. En irrelevante reacties horen ook op 0.haarbal schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:43:
haarbal in 'nieuws: Vr-bril Valve Index heeft 144Hz-schermen en kost 1079 eur...
Volgens mij is m'n reactie van 2 woorden gewoon ontopic, aangezien de valve index geen eyetracking heeft.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
ik stond op -1 doen ik postte.Dirk schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:28:
[...]
Ontopic, maar zonder verdere onderbouwing niet echt relevant. En irrelevante reacties horen ook op 0.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Was het nou echt zo vreselijk van mij om een duidelijke fipo-hunter te vragen om zelf een beetje inspanning te leveren?
Verwijderd
Vertel.Dirk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:21:
Zeker met de toon waarop je dat doet is het ongewenst inderdaad.
raptorix in 'nieuws: Apple Pay komt naar Nederland via ING-bank'
raptorix verspreidt hier tot twee keer toe de ongefundeerde onwaarheid dat Apple Pay niet overal zal werken in Nederland. Deze ongefundeerde en onjuiste bewering draagt niets bij aan de discussie en moet naar mijn mening daarom op 0 gewaardeerd worden, en niet op +1.
De fipo is ondertussen aangepast, de reactie zoals die er stond is voor ons niet meer te beoordelen. Nu is het een gewone on-topic reactie en is jouw reactie achterhaald.
HanBurger in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de Rade...
Ik ga ernaar kijken. Bedank voor het melden.Dennism schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:54:
Ik weet niet waarom deze poster iedere keer te pas en te onpas met dit soort berichten komt, maar is daar niet eens wat aan te doen. Heb hem maar al vast op -1 gezet
HanBurger in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de Rade...
200 fish found!
Kan je in hetzelfde topic ook even kijken naar de mens(en) die mijn posts in de min modden en die van procyon +2 modden.
Ik heb het vermoeden dat dit 1 of 2 dezelfde accounts zijn.
Dit gebeurt namelijk echt binnen een minuut na de post en het ruikt wel heel erg naar wat extra mod accounts.
procyon in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de Radeon...
procyon in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de Radeon...
computerjunky in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de ...
computerjunky in 'nieuws: AMD: de eerste 7nm-Navi-gpu wordt goedkoper dan de ...
Ik weet het een hele waslijst maar vind het wel heel verdacht.
En een suggestie ik weet het misschien niet de juiste plek maar aangezien hier veel mensen zitten die zich met het modden bezig houden wil ik toch even opperen.
Misschien is het een idee om moderaties pas in te laten gaan bij bijvoorbeeld 10 moderaties en posts dus tot die tijd op grijs 0 te laten staan.
Ze worden dan bij de 11de moderatie wel mee gemod maar dit soort instant wegmod irritaties worden daarmee overruled door de meerderheid (tenzij er veel meer mensen dit hetzelfde gedrag vertonen natuurlijk.
Daarnaast hebben mensen nogal de neiging om mee te gaan in het gedrag van andere modders wat dit wederom een goede keuze maakt omdat modders zelf een keuze moeten maken ipv een andere moderatie volgen.
Of dit technisch mogelijk is heb ik geen flauw idee ik heb sinds de komst van php al geen websites meer gebouwd maar ik denk dat het het gros van de mod problemen kan oplossen/verminderen en de frontpage een meer aangename plek kan maken met iets minder bias naar merken en personen toe.
Verwijderd
Daarom vroeg ik het ook aan iemand die de historie kan zien.JDVB schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:37:
[...]
De fipo is ondertussen aangepast, de reactie zoals die er stond is voor ons niet meer te beoordelen. Nu is het een gewone on-topic reactie en is jouw reactie achterhaald.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2