Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet om individuele reacties.
Dit is was er aan de hand:

Er is een artikel, waar het onderwerp privacy deel van uit maakt.
Ik leg mijn standpunt uit. Een keer of drie, als reactie op anderen.
Er komen reacties op mijn standpunt. Vragen, suggesties, aanvallen.
Ik beantwoord alle vragen. Ik ga op alle suggesties in.
Ik verdedig mijn standpunt tegen alle aanvallen.
21 Keer. Of meer, ik heb het niet geteld.
Ik type meerdere duizenden woorden om mijn standpunt uit te leggen.
Alle 21 reacties van mij worden naar -1 gemod.

En wat is Tsjolk's argumentatie ?
"Gryz's argument is een drogreden, en daarom hoeven anderen het niet te zien".

Pardon ?
Ik schrijf m'n vingers stijf om alles uit te leggen, om mensen te laten begrijpen waarom dit een issue is.
En die clown Tsjolk schrijft simpelweg: "Ik vind het kut, en ik ben een admin, dus ik win".
Klaar.

Tsja. Wat doe je dan.
Ik ben er klaar mee.
Ik heb een verzoek tot het deleten van mijn account gedaan.

Nogmaals, het punt is niet dat het hele tweakers-publiek het met me oneens is. Dat is prima. Het punt is ook niet dat sommige reacties soms verkeerd worden beoordeeld. Dat kan gebeuren. Het punt is dat hier een of meerdere mods moedwillig een mening weg proberen te moffelen. En dan, als ze gevraagd wordt om zich te verantwoorden, een aantal moderators hier de arrogantie hebben om in een zinnetje de zeggen "want Gryz schreef kut".

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2019 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:19:
Het gaat hier niet om individuele reacties.
Dit is was er aan de hand:

Er is een artikel, waar het onderwerp privacy deel van uit maakt.
Ik leg mijn standpunt uit. Een keer of drie, als reactie op anderen.
Er komen reacties op mijn standpunt. Vragen, suggesties, aanvallen.
Ik beantwoord alle vragen. Ik ga op alle suggesties in.
Ik verdedig mijn standpunt tegen alle aanvallen.
21 Keer. Of meer, ik heb het niet geteld.
Ik type meerdere duizenden woorden om mijn standpunt uit te leggen.
Alle 21 reacties van mij worden naar -1 gemod.

En wat is Tsjolk's argumentatie ?
"Gryz's argument is een drogreden, en daarom hoeven anderen het niet te zien".

Pardon ?
Ik schrijf m'n vingers stijf om alles uit te leggen, om mensen te laten begrijpen waarom dit een issue is.
En die clown Tsjolk schrijft simpelweg: "Ik vind het kut, en ik ben een admin, dus ik win".
Klaar.

Tsja. Wat doe je dan.
Ik ben er klaar mee.
Ik heb een verzoek tot het deleten van mijn account gedaan.

Nogmaals, het punt is niet dat het hele tweakers-publiek het met me oneens is. Dat is prima. Het punt is ook niet dat sommige reacties soms verkeerd worden beoordeeld. Dat kan gebeuren. Het punt is dat hier een of meerdere mods moedwillig een mening weg proberen te moffelen. En dan, als ze gevraagd wordt om zich te verantwoorden, een aantal moderators hier de arrogantie hebben om in een zinnetje de zeggen "want Gryz schreef kut".
Je ziet de situatie iets wat verkeerd. Ja er staan een aantal reacties van jouw op -1 (waarvan een aantal onterecht, ik heb er net een paar recht gezet op +1). ProMod Tjolk (geen admin) schrijft over één reactie van jouw aan dat de -1 wel verdedigbaar is, dus niet van alle. Toevallig staat van die reactie de eindscore echter nog niets eens op -1.

Naast dat ik zojuist van een aantal reacties van jouw de score heb verbeterd draag ik er ook een aan in Zeehond in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" welke wat extra hulp nodigt heeft omdat het geen -1 is.

Dus we proberen je mening niet weg te moffelen integendeel er wordt zeker wat gedaan met onterechte -1's. Het zou vandaar wel fijn zijn als je iets minder uitvliegt richting andere en overhaaste beslissingen om een account te verwijderen zijn enkel erg jammer.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Zeehond schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:56:
[...]
ProMod Tjolk (geen admin) schrijft over één reactie van jouw aan dat de -1 wel verdedigbaar is, dus niet van alle.
En krijgt daarbij bijval van de daadwerkelijke mods omdat ik het punt aansnijd. Dan schik ik me vervolgens netjes naar jullie regels, maar nog altijd vind ik het persoonlijk een onverdedigbare situatie als je tegelijkertijd met droge ogen wilt blijven volhouden dat meningmodden niet de bedoeling is en niet moet worden toegestaan.

Meningmodden en datgene wat Tjolk woord voor woord heeft gezegd is simpelweg equivalent. Wat al dan niet als 'drogreden' beschouwd kan worden is extreem interpretabel, en komt dus inderdaad op de mening van de betreffende mod neer.

Het is niet voor niets dat ik het zo cru neerzet als dat ik deed;
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:13:
@CH4OS Ik heb de bewoording zorgvuldig gekozen met 'mogen'. Dit is precies wat Dirk geschreven heeft. Als het een drogreden is die in mijn ogen onsmakelijk is, zoals in dit geval volgens Tjolk beredeneerd is en door de mods vervolgens zojuist als correct is bevonden, mag ik dus een -1 uitdelen.
Het slaat imo als een tang op een varken - maar het is jullie site en het zijn jullie regels. Echter bestaat daarmee de kans dat je betrokken users vervreemdt en van je platform verjaagt. Ik begrijp met dit soort inconsistentie en onlogica zeer goed dat betrokken users als @gryz, die een discussie niet uit de weg en juist een nodig tegengeluid geven op de algemene 'consensus', er helemaal klaar mee raken tot aan accountverwijdering toe als in essentie wordt gezegd dat een ongewenste mening tevens op -1 gezet mag worden als de argumentatie technisch gezien niet aan de standaard van een reactiemoderator voldoet, ongeacht hoe netjes en respectabel de post verder verwoord is.

[ Voor 12% gewijzigd door Boxman op 14-03-2019 01:05 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +2: terradrone in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android...

Geen -1 maar zo te zien een niet populair statement: mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma...

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 14-03-2019 08:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjelleaz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08-2022
Hij krijgt bijna -1 op elke reactie die hij plaatst, dit terwijl het wel on-topic is. Enkel hebben de meeste precies een andere mening en komt hij op -1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tjelleaz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Hij krijgt bijna -1 op elke reactie die hij plaatst, dit terwijl het wel on-topic is. Enkel hebben de meeste precies een andere mening en komt hij op -1.
Ik heb naar de onterecht hoge en lage scores gekeken. Diverse users hebben een e-mail met een waarschuwing ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen +3, maar goed, die hele comment sectie valt plat van het meningmodden van alle kanten...
Odie in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:11
Bor schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Ik heb naar de onterecht hoge en lage scores gekeken. Diverse users hebben een e-mail met een waarschuwing ontvangen.
Top, dankjewel. M.b.t. deze scores heb ik ook een -1 gekregen ondertussen op een ander bericht. Zoals eerder ook al opgemerkt lijkt iemand mijn reacties bewust naar beneden te scoren bij andere topics, maar dus ook ondertussen bij deze:
mrdemc in 'nieuws: Microsoft repareert twee zero-day-kwetsbaarheden in Windows'

Daarnaast zie ik nog een aantal reacties van mij die naar mijn idee geen -1 zijn:
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hooguit vanwege mijn opmerking m.b.t. Facebook/Google)
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma...
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma...
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hoewel kort, stel ik hier wel naar mijn idee een terechte vraag)
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hoewel kort, naar mijn idee een valide punt)

Dat waren ze volgens mij wel. Er waren nog een tweetal andere reacties met -1 waarvan ik me kan voorstellen dat iemand dat als -1 scoort (hoewel ik dat als +0 zou scoren).

@New Yorker Ja, zo'n flauw vermoeden had ik ook al :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@mrdemc iemand is niet met je eens.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
mrdemc schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:04:
[...]

Top, dankjewel. M.b.t. deze scores heb ik ook een -1 gekregen ondertussen op een ander bericht. Zoals eerder ook al opgemerkt lijkt iemand mijn reacties bewust naar beneden te scoren bij andere topics, maar dus ook ondertussen bij deze:
mrdemc in 'nieuws: Microsoft repareert twee zero-day-kwetsbaarheden in Windows'

Daarnaast zie ik nog een aantal reacties van mij die naar mijn idee geen -1 zijn:
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hooguit vanwege mijn opmerking m.b.t. Facebook/Google)
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hoewel kort, stel ik hier wel naar mijn idee een terechte vraag)
mrdemc in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-sma... (Hoewel kort, naar mijn idee een valide punt)

Dat waren ze volgens mij wel. Er waren nog een tweetal andere reacties met -1 waarvan ik me kan voorstellen dat iemand dat als -1 scoort (hoewel ik dat als +0 zou scoren).

@New Yorker Ja, zo'n flauw vermoeden had ik ook al :p
Wow, je bent vandaag niet al te populair. Ik heb de meeste gewoon een +1 gegeven maar er mag in veel gevallen nog wel wat bij.

Er mogen wel van één of meer mensen wat modrechten geschorst worden denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Late reactie maar toch even inhoudelijk hierop:
Tja, veel mensen stemmen met de onderbuik hierop en ook ik ontken niet dat het in dit geval zeer verleidelijk is om te doen, zeker als je bedenkt dat men +3 voor minder heeft gegeven in het verleden.

Ik vind de +1 fix dan ook een lastige. Enerzijds geeft Black Eagle simpelweg de site weer zoals hij is met ads aan, anderzijds zit er geen opbouwend relaas in. De +3 is dan ook eerder een protest stem om aan te tonen hoeveel mensen het er mee oneens zijn.

Dat is niet waar het modsysteem voor is bedoeld, dat snap ik ook wel, maar dit lijkt helaas inmiddels de enige manier te zijn om discussie te hebben erover. Want zoals het in de sub-thread en in het topic er ook aan toegaat wordt er wel gereageerd, maar niet zozeer om de inhoud.

Ik denk dan ook dat zoiets veel +3 krijgt omdat dit al vaker is gebeurd en men dit als enige optie ziet. Daarmee praat ik zoiets niet goed, want het is verkeerd gebruik van het modsysteem, maar enig begrip kan ik er wel voor opbrengen.
PcDealer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:29:
De grootste onzin want ook gratis te verkrijgen door karma op te bouwen zoals iedereen: MRE-Inc in 'plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151'
Dit is inderdaad redelijk aluhoedje niveau.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 22:26

Zorian

What the fox?

nieuws: 'Samsung gaat ultrasone vingerafdrukscanner van Galaxy S10 verbeteren'
Iemand is bezig om letterlijk elke reactie een -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
  • Laatst online: 14-08 18:48
nieuws: Preview-build Windows 10 Home heeft optie om updates 35 dagen lang te...

Dennahz zijn reactie: is gewoon een on topic mening, voor mij een +1, maar zeker geen +3.

Misschien zou ik best nog beetje langer wachten, maar er zijn wel bijzonder veel +3 moderaties gegeven in vergelijking met de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Metal spoon in 'nieuws: Nvidia kondigt non-Ti-versie van GeForce GTX 1660 aan'
Is een 0.
Was al een inkoppertje in de review, maar hoeft niet nog een keer "gewaardeerd" te worden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Clemens123 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:03:
nieuws: Preview-build Windows 10 Home heeft optie om updates 35 dagen lang te...

Dennahz zijn reactie: is gewoon een on topic mening, voor mij een +1, maar zeker geen +3.
Een +3 voor die reactie is puur mening modden wat niet is toegestaan. Ik ga de moderaties eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Daar liep idd iemand alles te minnen. Ik heb de gebruiker aangeschreven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StefanJanssen in 'plan: Tweakers is op zoek naar een ux-designer/userresearcher' krijgt 0, maar .oisyn in 'plan: Tweakers is op zoek naar een ux-designer/userresearcher' krijgt +1? Lijkt mij dat deze op dezelfde score moeten uitkomen en niet ongelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 21:56
RobinJ1995 in 'nieuws: Dropbox beperkt aantal ingelogde apparaten per gratis ...
7x "Ongewenst" voor iets wat letterlijk in het artikel bevestigd wordt (met oudere data) 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
RobinJ1995 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:24:
RobinJ1995 in 'nieuws: Dropbox beperkt aantal ingelogde apparaten per gratis ...
7x "Ongewenst" voor iets wat letterlijk in het artikel bevestigd wordt (met oudere data) 🙄
Ondertussen is dit ook het type "je had ook niet kunnen reageren" reactie.
Dus tja valt een beetje tussen ongewenst en irrelevant in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens met de 0, maar op zich niet eens met wat je hier stelt. Dit zijn natuurlijk posts in de categorie "grappig" (goed, dit specifieke geval was natuurlijk erg flauw ;)), maar het is niet ondenkbaar dat je de ene grap net wat grappiger vind dan de andere, waardoor de ene op 0 terecht komt en de andere op +1.

Als je tenminste vind dat voor een grappige maar offtopic post toch best een +1 gegeven mag worden.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 21:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Meekoh in 'nieuws: Onderzoekers dringen 'onbeveiligde' klantdatabase Gearbest... is geen +3

Niet meer dan Wikipedia info.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Onderzoekers dringen 'onbeveiligde' klantdatabase Gea... is zonder mee duiding ook geen +3 wat mij betreft.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 15-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Cuqebaqer in 'nieuws: Sonos en Ikea onthullen op 8 april een nieuwe speaker i...

+2 maar absoluut niets meer dan een +1.

Gemeningmod op 2 omdat er een goed woordje wordt gegeven over IKEA.

Militia Pilot in 'nieuws: EU-rapporteur twijfelt aan bestaansrecht YouTube in...

Geen idee waarom mensen dit +3,+2 en +1 hebben gemod. Voegt Imo niks toe.
Lineaal mag dan ook wel even uit de la gehaald worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Fore! op 15-03-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Beta in 'nieuws: Epic Store kopieert ongevraagd Steam-informatie van gebr...

Ik vermoed dat de andere mods het racistische taalgebruik in de gelinkte afbeelding gemist hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 15-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Tesla Model Y komt over twee jaar in Benelux uit en k...
Leuke reactie, maar verder dan +1 kom ik niet. De +3 is vooral te danken aan mee-eens stemmers.
En zo zijn er nog wel meer mening moderaties in dit typische opendeur Tesla artikel. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

tweaker2010 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:15:
Verwijderd in 'nieuws: Tesla Model Y komt over twee jaar in Benelux uit en k...
Leuke reactie, maar verder dan +1 kom ik niet. De +3 is vooral te danken aan mee-eens stemmers.
En zo zijn er nog wel meer mening moderaties in dit typische opendeur Tesla artikel. Wat vinden jullie?
+1 voor de moeite, maar 0 is ook te verdedigen.
Edit: Door late edit ook.

Die bovenaanstaande thread is politiek gekleurd, met +3's en -1's (alhoewel ik die ene -1 van Solo wel kan begrijpen. :P )

Edit2: OMG :F Hier moet met een objectief oog overheen gegaan worden. Zoveel +3's en -1's en 0's. Puur politiek. Doe dit soort artikelen dan niet zonder een "warning aan de Power/-Promods".

HMC heeft er in ieder geval geen zin meer in zo. Heb toch geen boosts omdat ik objectief mod. :P

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 15-03-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: 'Google werkt aan ondersteuning van Nintendo Switch-control...
en
Parrotmaster in 'nieuws: 'Google werkt aan ondersteuning van Nintendo Switch-...
zijn gewoon beiden offtopic.

yebogogo in 'nieuws: Tesla Model Y komt over twee jaar in Benelux uit en kost...
Stond op +3, mijn moderatie met boost maakt het +2, maar verder dan +1 kom ik niet. Ik heb dan ook +1 gegeven, met boost.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Mic2000 in 'nieuws: Crytek toont raytracingtechnologie voor systemen zonder N...

Jeroenneman weet niet goed waar hij het over heeft omdat hij een filmpje op YouTube heeft gezien echter krijgt alle +1 en de rest maar 0. Echter zijn argumenten houden geen stand. Zijn filmpje toont statische i.p.v. realtime global illumination en denkt dat metro Exodus dat ook net zo had kunnen doen. Vast in een utopie, maar dan moet er tijdens het spel constant enorm veel prebaked lightning worden gestreamed voor elk moment van de dag... En dan nog is het statisch licht, niet dynamisch op de veranderende omstandigheden in de game wat je bij rtx direct ziet.

Snap ze verhaal maar houdt naar mijn inziens met een gamedev achtergrond geen stand.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar staan een aantal opvallende moderaties die ik heb opgepakt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Empror1 in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in Nieu...

Gezien de laatste alinea kom ik niet verder dan een 0, teveel op de man en generaliserend. En hij snapt de hele reactie waarop hij reageert ook niet eens (al dan niet met opzet)....

En dat krijgt dan 25x +3? WTF? Kan daar eens naar gekeken worden? Want een +3 voor die reactie lijkt me sowieso onverdedigbaar....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:03:
Empror1 in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in Nieu...

Gezien de laatste alinea kom ik niet verder dan een 0, teveel op de man en generaliserend. En hij snapt de hele reactie waarop hij reageert ook niet eens (al dan niet met opzet)....

En dat krijgt dan 25x +3? WTF? Kan daar eens naar gekeken worden? Want een +3 voor die reactie lijkt me sowieso onverdedigbaar....
Waarschijnlijk wordt het als essentiële toevoeging aan de discussie gezien. Dat is een reden om +3 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

dindr in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in Nieuw-...

Beide off. Kan me niet schelen welke er eerst op +3 stond en nu weer niet. Geen wedstrijdjes politiek verplassen gewenst.
Het gaat over de Reddit.
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:54:
dindr in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in Nieuw-...

Beide off. Kan me niet schelen welke er eerst op +3 stond en nu weer niet. Geen wedstrijdjes politiek verplassen gewenst.
Het gaat over de Reddit.
0
Dit voorkom je niet. Indien dit soort gesprekken op de Tweakers frontpage ongewenst zijn dan zou Tweakers of de berichten niet moeten plaatsen of de reactiemogelijkheid uitschakelen.
Op deze manier zoals het nu gaat is het dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Waarschijnlijk wordt het als essentiële toevoeging aan de discussie gezien. Dat is een reden om +3 te geven.
Nee zo simpel is dat niet. De +3 moderaties lijken in dit geval "mee eens" stemmen. De reactie zelf is geen "must read".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:39:
[...]

Nee zo simpel is dat niet. De +3 moderaties lijken in dit geval "mee eens" stemmen. De reactie zelf is geen "must read".
Mensen kunnen zelf bepalen wat zij een must read of essentiële toevoeging aan de discussie vinden. Indien de crew dat gaat bepalen kan het hele systeem beter uitgezet gaan worden.

En ja, in zeker zin is het een indicatie voor de populariteit van de reactie. Dat is echter nog nooit anders geweest met dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Gebruikers mogen inderdaad zelf bepalen welke score ze een reactie waard vinden. Daarbij worden echter wel grenzen gesteld, want de waardering hoort wel bepaalde te worden op basis van de kwaliteit van de informatie en argumentatie. En die is hier niets bijzonders. Strikt genomen zijn de reacties zelfs offtopic, want het gaat over reddit die kanalen afsluit, niet over de aanslagen op zich.

legendareN in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in N... en n00bs in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag in Nieuw-... zijn overigens ook geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Mensen kunnen zelf bepalen wat zij een must read of essentiële toevoeging aan de discussie vinden. Indien de crew dat gaat bepalen kan het hele systeem beter uitgezet gaan worden.

En ja, in zeker zin is het een indicatie voor de populariteit van de reactie. Dat is echter nog nooit anders geweest met dit systeem.
Er zijn richtlijnen voor. De desbetreffende reactie is echter geen essentiële toevoeging op het artikel van de redactie. Daarnaast speelt de gebruiker ook idd op de man en haalt hij een klein stukje uit de reactie waar de gebruiker op reageert en haalt dat helemaal uit de context waarop vervolgens de reactie is gebaseerd. Dat is geen +3 waard.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

arnoudwokke in 'reviews: Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter d...

Krijgt +3 (na mijn moderatie met boost al gezakt naar +2), maar brand de review van de collega af door te zeggen dat vergelijken oneerlijk is, terwijl de review o.a stroomverbruik vergelijkt met andere toestellen. Verder dan +1 kom ik niet.

CH4OS in 'reviews: Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter de sche... krijgt vervolgens -1, omdat ik een kritische noot heb richting Arnoud, schijnbaar mag een andere mening niet? Of zo?

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 16-03-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, jouw argument is fout. De review gaat over de Europese versie van het toestel en dus zijn de conclusies van andere reviewers over de Amerikaanse versie niet relevant. Je kunt best toestellen vergelijken, maar je moet niet, zoals daar gebeurde, de Amerikaanse reviews lezen en dan er vanuit gaan dat de conclusies daarvan van toepassing zijn op de Europese versie.

Overigens horen feitelijke onjuistheden op 0, dus daar heb ik jouw reacties ook op gezet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:14:
Nee, jouw argument is fout. De review gaat over de Europese versie van het toestel en dus zijn de conclusies van andere reviewers over de Amerikaanse versie niet relevant. Je kunt best toestellen vergelijken, maar je moet niet, zoals daar gebeurde, de Amerikaanse reviews lezen en dan er vanuit gaan dat de conclusies daarvan van toepassing zijn op de Europese versie.

Overigens horen feitelijke onjuistheden op 0, dus daar heb ik jouw reacties ook op gezet.
Maar dat is niet wat Arnoud schrijft naar mijn mening en daar wringt imo de schoen voor moderatie. Mijn punt is dat de post van Arnoud geen +3 was/is en de mijne geen -1. Wat wel is mij verder om het even. ;) Verdere discussie hoeft van mij niet zozeer.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-03-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan moet je zijn reactie nog eens lezen. Wat hij beschrijft zijn de redenen waarom de Amerikaanse reviews niet van toepassing zijn op de Europese versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Er zijn richtlijnen voor.
Jazeker, en die staan erbij. Bij +3 is dat "De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel."
De desbetreffende reactie is echter geen essentiële toevoeging op het artikel van de redactie.
Volgens de door de redactie gekozen toelichting hoeft dat ook niet. Men spreekt namelijk van "discussie of het artikel". Op het het artikel heeft het geen waarde, op de discussie die reeds loopt echter wel.
Daarnaast speelt de gebruiker ook idd op de man en haalt hij een klein stukje uit de reactie waar de gebruiker op reageert en haalt dat helemaal uit de context waarop vervolgens de reactie is gebaseerd. Dat is geen +3 waard.
De waarde bepaalt een individu zelf wel, indien je dat als crew krampachtig in eigen hand wil houden zal je mensen die keuze simpelweg niet moeten geven. Voor de een zal het geen waarde hebben voor de ander juist wel. De een heeft een probleem met op de man spelen de ander vind het passend in de discussie. De een geeft een -1 de ander een 0, +1, +2 of +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Jazeker, en die staan erbij. Bij +3 is dat "De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel."
Er staat meer in de Moderatie FAQ over de +3:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
De genoemde reactie voldoet niet aan de voorwaarden. Dat je het met de genoemde reactie eens bent is prima maar dat maakt het geen "must read".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:32:
[...]

Er staat meer in de Moderatie FAQ over de +3:

[...]

De genoemde reactie voldoet niet aan de voorwaarden. Dat je het met de genoemde reactie eens bent is prima maar dat maakt het geen "must read".
Prima. Werk aan de winkel voor de crew dus om de korte beschrijving overeenkomstig te maken met de lange beschrijving.

Beter om het systeem helemaal om te gooien en een duimpje omhoog en naar beneden in te voeren. In de praktijk komt het daar toch op neer en dan scheelt het de crew werk met zaken 'recht' zetten en modbans uit te delen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:10:
[...]

De waarde bepaalt een individu zelf wel, indien je dat als crew krampachtig in eigen hand wil houden zal je mensen die keuze simpelweg niet moeten geven. Voor de een zal het geen waarde hebben voor de ander juist wel. De een heeft een probleem met op de man spelen de ander vind het passend in de discussie. De een geeft een -1 de ander een 0, +1, +2 of +3.
De manier van discussiëren is zeker van belang in de score. Op een niet prettige manier discussiëren zal een lage score opleveren.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Prima. Werk aan de winkel voor de crew dus om de korte beschrijving overeenkomstig te maken met de lange beschrijving.

Beter om het systeem helemaal om te gooien en een duimpje omhoog en naar beneden in te voeren. In de praktijk komt het daar toch op neer en dan scheelt het de crew werk met zaken 'recht' zetten en modbans uit te delen.
De crew ziet graag voor elke score in de moderatie pop-up een linkje geïmplementeerd worden naar de moderatie FAQ.

Over andere systemen is al vaker uitgebreid gediscussieerd inclusief de voordelen en nadelen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:08:
[...]

De manier van discussiëren is zeker van belang in de score. Op een niet prettige manier discussiëren zal een lage score opleveren.
Dat maakt dit topic dan een beetje overbodig. En deze post kreeg gewoon behoorlijk wat +3 scores. Schijnbaar wordt het dus niet als een niet prettige manier van discussiëren gezien.
[...]

De crew ziet graag voor elke score in de moderatie pop-up een linkje geïmplementeerd worden naar de moderatie FAQ.

Over andere systemen is al vaker uitgebreid gediscussieerd inclusief de voordelen en nadelen.
Kan je mij een linkje geven? Ik ben zeer benieuwd naar de verschillende systemen en de argumentatie. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Geen +3: thatanas in 'nieuws: FCC wil dat alarmcentrale kan achterhalen op welke etage...

Toevallig nagenoeg zelfde onderwerp als de absolute shit-show van afgelopen week...

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:26:
[...]

Dat maakt dit topic dan een beetje overbodig. En deze post kreeg gewoon behoorlijk wat +3 scores. Schijnbaar wordt het dus niet als een niet prettige manier van discussiëren gezien.
We zijn de cirkel rond en terug bij de reactie. De uitleg is al gegeven waarom de score niet correct is.
Kan je mij een linkje geven? Ik ben zeer benieuwd naar de verschillende systemen en de argumentatie. Bvd.
Ze zijn in dit forum besproken. Blader even terug of gebruik de zoekfunctie :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
TheBoneJarmer in 'nieuws: 'Snapchat gaat vanaf april games aanbieden''

4x0 gekregen en snap nog steeds niet waarom.. Hoe precies is mijn reactie offtopic/irrelevant? Ik zou dit graag willen begrijpen zodat ik dit in de toekomst kan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

TheBoneJarmer schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:08:
TheBoneJarmer in 'nieuws: 'Snapchat gaat vanaf april games aanbieden''

4x0 gekregen en snap nog steeds niet waarom.. Hoe precies is mijn reactie offtopic/irrelevant? Ik zou dit graag willen begrijpen zodat ik dit in de toekomst kan vermijden.
De score van jouw reactie is inmiddels gecorrigeerd naar +1 aangezien het gewoon on-topic is :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Fastfreddy666 in 'nieuws: Reddit sluit kanalen na delen beelden van aanslag i...

Persoonlijk vind ik dit te ver gaan. Dit soort comments horen wat mij betreft niet op T.net thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: Verwijderd in 'nieuws: Gearbest: lek in klantdatabase heeft 280.000 klanten ...

Issue is eigenlijk niet eens duidelijk gerelateerd aan het punt wat de mensen van VPNmentor hebben ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

duk3n in 'nieuws: Helmond test korting op woninghuur in ruil voor data'

Ook geen +3 en met 234x +3 lijkt het mij onmogelijk om deze goed te krijgen. Maar ja, is natuurlijk ook een meningmod gevoelig onderwerp.

Ook geen +3; jpfx in 'nieuws: Helmond test korting op woninghuur in ruil voor data'

EDIT@ 11:16:
De post van duk3n blijft +3's scoren en heeft er intussen 248 te pakken...

EDIT:
Bedankt voor de fixaties!

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:01:

Ook geen +3 en met 234x +3 lijkt het mij onmogelijk om deze goed te krijgen. Maar ja, is natuurlijk ook een meningmod gevoelig onderwerp.

Ook geen +3; jpfx in 'nieuws: Helmond test korting op woninghuur in ruil voor data'

EDIT@ 11:16:
De post van duk3n blijft +3's scoren en heeft er intussen 248 te pakken...

EDIT:
Bedankt voor de fixaties!
Ik zie, net als 300+ anderen, een heel net geformuleerde uitstekende vraag. Minstens +2 m.i.

Vanwaar de sensuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sensuur? Is dat weer een nieuwe vorm van censuur?

En weet je wel wat censuur is? Hint: het heeft hier iig helemaal niets mee te maken.

Mensen moeten eens stoppen met alles 'censuur' te noemen als ze niet weten wat het woord betekent.

De reactie is nooit meer waard dan een +1. Dat er 300 mensen hun modrechten misbruiken maakt het niet meteen een juiste score....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:55

botoo

💀 too old to die young

Imho mag die reactie best wel boven de +1 uitkomen, het is ontopic en het snijd netjes aan dat de mensen hier geen keus hebben dan te accepteren dat hun data verzameld gaat worden.
Niet dat dat nu een hoogvlieger reactie is maar het komt wmb wel degelijk (een beetje) boven het maaiveld uit. +3 is riant overdreven maar een fixatie naar +1 is te star.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 12:41
botoo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:46:
[...]

Imho mag die reactie best wel boven de +1 uitkomen, het is ontopic en het snijd netjes aan dat de mensen hier geen keus hebben dan te accepteren dat hun data verzameld gaat worden.
Niet dat dat nu een hoogvlieger reactie is maar het komt wmb wel degelijk (een beetje) boven het maaiveld uit. +3 is riant overdreven maar een fixatie naar +1 is te star.
Eens. Ik vind dit wel een +2, want hij snijdt hiermee iets aan wat best nog wel eens een maatschappelijk probleem kan worden (Als je geen privacy kunt betalen, heb je straks geen privacy meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

botoo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:46:

Uit de context van het bericht begrijp ik dat men korting kan krijgen als men toestaat dat men data over die potentiële koper mag bijhouden en verkopen. Hoe meer data ze weggeven, hoe meer korting las ik in het artikel op de FP. Potentiële kopers hebben dus wel degelijk een keuze.

Het is dus echt zo zwart-wit niet. Dat er veel mensen de zorgen met hem delen snap ik, maar dat maakt het bericht zeker niet +3 of +2. Basicly is de strekking van het bericht "Ik vind het eng om die en die reden, vinden jullie dat ook niet?". Het bericht begint er ook mee, maar heeft hij een punt gezet ipv vraagteken. ;) Hoe dat boven het maaiveld uitkomt ben ik het niet mee eens en dan ben ik ook wel redelijk iemand die gesteld is op privacy en dus nooit in zo'n wijk zou gaan wonen en dus zeker zijn post wel begrijp. Echter modereren we op basis van inhoud, niet op gevoel of dat je het ermee eens bent (of niet).
Gwaihir schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:32:
Ik zie, net als 300+ anderen, een heel net geformuleerde uitstekende vraag. Minstens +2 m.i.

Vanwaar de sensuur?
Censuur heeft er niets mee te maken; er is niet door wie dan ook wat aan de inhoud van het bericht gedaan, behalve de originele poster eventueel. Als je denkt dat moderatie ook maar iets aan impact heeft op de inhoud en dat als censuur wilt bestempelen, is het wellicht handiger om jezelf te verdiepen in wat censuur nu werkelijk is en hoe dat in de praktijk werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Een enkeling die een bijzondere positie gebruikt om af te leiden of weg te houden wat iemand zonder die positie onder de aandacht brengt, dat noem ik censuur ja. (Dit keer zonder typefout ;).) De m.i. extreme felheid waarmee hier verwoord en opgetreden wordt versterkt mij daarin dat je wel degelijk meer stil behoort te staan bij wat je hier aan het doen bent. (En stel je dat dit niet zo is, dan dient dit hele power-modden per definitie geen enkel nut.)

Hij opent m.i. een essentiële discussie - dus spotlight kan prima - met een mooie vraag. En doet dat naar mijn mening netjes, d.w.z. zonder autoriteit / feit te claimen over wat slechts een mening / zorg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars4i
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:45

Waarom mag een Mening geen +3 score krijgen. Dit staat er bij +3: Spotlight:

"Toon alleen reacties die een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel zijn"

Ik en kennelijk vele andere vinden dat zijn opmerking/mening veel toevoegt aan de discussie. +3 vind ik inderdaad te veel. Ik zou +2 geven. Maar het gaat me te ver de moderatie te fixeren op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mars4i schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:00:
Waarom mag een Mening geen +3 score krijgen. Dit staat er bij +3: Spotlight:

"Toon alleen reacties die een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel zijn"

Ik en kennelijk vele andere vinden dat zijn opmerking/mening veel toevoegt aan de discussie. +3 vind ik inderdaad te veel. Ik zou +2 geven. Maar het gaat me te ver de moderatie te fixeren op +1
Het is een mening, ik snap best dat velen de mening delen, maar het is gewoon geen "+3-materiaal". Die score is een score voor essentiele onderdelen die de redactie heeft gemist of echt een stuk diepgang toevoegen bovenop het artikel bijvoorbeeld. Een vraag als "Vinden jullie dit nou ook eng" is dat gewoonweg niet. Het moderatiesysteem gaat over de inhoud, het is geen graadmeter in hoeverre je het met iemand eens bent (of niet).
Gwaihir schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:09:
Een enkeling die een bijzondere positie gebruikt om af te leiden of weg te houden wat iemand zonder die positie onder de aandacht brengt, dat noem ik censuur ja. (Dit keer zonder typefout ;).) De m.i. extreme felheid waarmee hier verwoord en opgetreden wordt versterkt mij daarin dat je wel degelijk meer stil behoort te staan bij wat je hier aan het doen bent. (En stel je dat dit niet zo is, dan dient dit hele power-modden per definitie geen enkel nut.)
Nee, censuur is als je het niet eens bent met de content en het vervolgens weert of aanpast. Dat is niet gebeurd en dat doet een score op inhoud van het bericht niet. Het is in de verste verte censuur, anders is elke poep en scheet ook al censuur omdat iemand het er niet mee eens is. ;)
Hij opent m.i. een essentiële discussie - dus spotlight kan prima - met een mooie vraag. En doet dat naar mijn mening netjes, d.w.z. zonder autoriteit / feit te claimen over wat slechts een mening / zorg is.
Dan zou dus volgens jou alles in de discussies die onder dat specifieke artikel staan +3 moeten krijgen volgens jou. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2019 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars4i
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:45
CH4OS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:02:
[...]
Het is een mening, ik snap best dat velen de mening delen, maar het is gewoon geen "+3-materiaal". Die score is een score voor essentiele onderdelen die de redactie heeft gemist of echt een stuk diepgang toevoegen bovenop het artikel bijvoorbeeld. Een vraag als "Vinden jullie dit nou ook eng" is dat gewoonweg niet. Het moderatiesysteem gaat over de inhoud, het is geen graadmeter in hoeverre je het met iemand eens bent (of niet).
Hij begint inderdaad met een soort vraag. Zonder vraagteken. Dus dan heb je inderdaad gelijk.

De rest is naar mijn mening ;) wel een toevoeging/constatering. Namelijk dat "Privacy begint een luxe goed te worden, voor diegene die het kunnen betalen." Dat is een terugkerend thema op Tweakers.

Het maakt mij niet zoveel uit hoor. Maar ik had nog nooit gezien dat de moderatie vast gezet was. Dus vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gwaihir schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:09:
Een enkeling die een bijzondere positie gebruikt om af te leiden of weg te houden wat iemand zonder die positie onder de aandacht brengt, dat noem ik censuur ja. (Dit keer zonder typefout ;).)
De reactie is niet weg gehouden of verwijderd maar op een beter passende score gezet in relatie tot de richtlijnen die voor het modereren zijn opgesteld. Dat heeft niets met censuur te maken. Zoals CH4OS hiervoor al uitlegt is het moderatiesysteem niet bedoelt om aan te duiden of je het met een reactie eens bent of niet. Dat lijkt hier in grote getale wel te zijn gebeurt. Een +1 is een prima score vind ik, ondanks dat ik het zelf ook met de inhoud van de reactie eens ben.
Mars4i schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Het maakt mij niet zoveel uit hoor. Maar ik had nog nooit gezien dat de moderatie vast gezet was. Dus vandaar mijn reactie.
Het vastzetten / fixeren van een reactie is gelukkig ook niet zo vaak nodig. Liever zien we dat een reactie middels de normale manier op een goede score terecht komt; overeenkomstig de voor de moderatie opgestelde richtlijnen zoals beschreven in de Moderatie FAQ. Dat bleek in dit geval niet meer mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 18-03-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mars4i schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:15:
De rest is naar mijn mening ;) wel een toevoeging/constatering. Namelijk dat "Privacy begint een luxe goed te worden, voor diegene die het kunnen betalen." Dat is een terugkerend thema op Tweakers.
En dat maakt dit intussen een standaard uitspraak. Bij een thema die sinds vorig en dit jaar echt enorm toenemen, ik moet zeggen dat dat ook alleen maar goed is, begrijp me niet verkeerd, maar dat betekend niet dat reacties niet meer inhoudelijk beoordeeld hoeven te worden, zoals hierboven al aangegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco VLD in 'nieuws: SpaceX is begonnen met bouw van Starship-ruimtevaartui...

Leuk zo'n linkje maar imo geen 163 x +3 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nee op zich niet maar wel +2 :) ik heb de reactie dat gegeven maar ik vermoed dat deze al iets te stevig op +3 staat.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:42:
[...]

Nee op zich niet maar wel +2 :) ik heb de reactie dat gegeven maar ik vermoed dat deze al iets te stevig op +3 staat.
183 X inmiddels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 15:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Die reactie valt onder de doelloze first posts. Het voegt eigenlijk helemaal niets toe

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
In principe is het offtopic, maar zelfs voor een offtopic-reactie voegt het wel erg weinig toe. Deze reactie kun je letterlijk bij elk artikel plaatsen als je enkel het woord 'console' vervangt door het onderwerp van het artikel. Zelf vind ik de -1 wel gepast in deze situatie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Iemand promoot hier een illegale steaming diensten (met naam en toenaam) en er zijn vervolgens ook mensen die dat met een +3 beoordelen, volgens mij kan dat niet helemaal de bedoeling zijn:

RoffaboyS in 'nieuws: Streamingdienst Apple krijgt geen Netflix-series'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Kun je zo aanwijzen waarom die illegaal is? Ik vind niet direct hele duidelijke aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Is die dienst niet her en der geblokkeerd door providers? Die hoeveelheid recente films en series die ze aanbieden suggereert in ieder geval dat de content creators dit prima vinden? Ik zal zo eens kijken of ik daar nog een link over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Bor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:46:
[...]
De reactie is niet weg gehouden of verwijderd maar op een beter passende score gezet in relatie tot de richtlijnen die voor het modereren zijn opgesteld. Dat heeft niets met censuur te maken. Zoals CH4OS hiervoor al uitlegt is het moderatiesysteem niet bedoelt om aan te duiden of je het met een reactie eens bent of niet. Dat lijkt hier in grote getale wel te zijn gebeurt. Een +1 is een prima score vind ik, ondanks dat ik het zelf ook met de inhoud van de reactie eens ben.
Fijn dat je (ook) inhoudelijk de keuze uitlegt!

Ik vind het nl. doodnormaal daar in zo'n situatie naar te vragen (who watches the watchmen?) en vind het erg verontrustend daar dan de reactie op te zien van iemand met 'FP Pro mod' als functie. Ook vind ik het totaal niet behulpzaam de originele aandrager nog maar 'ns zijn mening te zien ventileren. Totaal irrelevante poging tot overschreeuwen m.i., wanneer gevraagd wordt naar de beweegredenen van de fixerende mod.

Goed, de inhoud: ik vind in de FAQ niet terug dat een bijdrage die een mening bevat per definitie slechts een +1 kan zijn. De score verdient hij omdat hij hét elephant-in-the-room gespreksonderwerp aansnijdt. Mag hij dan niet in ene moeite door openen met zijn mening?

Ik ben zeer verbaasd over deze fixatie (kennelijk een paardenmiddel en dan waarom juist daar?) en nog meer verbaasd dat jullie hier zo volledig de ogen sluiten voor de gesprekssturende invloed die je er wel degelijk mee uitoefent. Het hele idee is toch dat je door te beginnen met lezen bij de felst oplichtende reacties de interessantste stukken mee pakt? Daarom doe je dit powermodden en fixeren toch?

Welnu.. bij een nog nauwelijks geopende maatschappelijke discussie zal dat stikken van de meningen / gezichtspunten, oftewel: bestaan de +2 en evt. +3 uit de meningen - voor en tegen - die in de netste bewoordingen de meeste stof tot nadenken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 12:41
Bor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:46:
[...]

[...]

Het vastzetten / fixeren van een reactie is gelukkig ook niet zo vaak nodig. Liever zien we dat een reactie middels de normale manier op een goede score terecht komt; overeenkomstig de voor de moderatie opgestelde richtlijnen zoals beschreven in de Moderatie FAQ. Dat bleek in dit geval niet meer mogelijk.
Dankjewel voor je reactie. Wat mij betreft is de opmerking toch echt +2. Veel mensen staan namelijk niet bij de nuance stil dat sommige mensen een dusdanig laag inkomen hebben, dat die mensen geen vrije keuze hebben om hun data ter beschikking te stellen. Er ontstaat dan de schijn van keuze. Als je vervolgens naar de reacties kijkt die hierdoor zijn uitgelokt, komt er een interessant draadje uit.

Uit het ModFaq:
Informatief
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.

De opmerking die Duk3n maakt, past helemaal in die context.

On-topic
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.

Gezien het maatschappelijk belang van privacy (er wordt steeds meer van ons grondrecht, een ruilmiddel gemaakt) vind ik dat +1 redelijk bagatelliserend is ten opzichte van het punt dat gemaakt wordt.

Zeker omdat het artikel deze kritische nooit niet plaatst, vind ik dat de reactie van Duk3n alsnog moet worden aangepast naar een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat staat er nu inhoudelijk daadwerkelijk in die reactie behalve een vraag als "vinden jullie dit ook eng" aangevuld met een min of meer open deur als
Privacy begint een luxe goed te worden, voor diegene die het kunnen betalen.

Hierin heeft de overheid een rol om zijn burgers te beschermen.
De reactie is netjes en ontopic maar niet genoeg voor de +3 welke dermate vaak werd gegeven dat de kans op een goede netto score nihil was. Dat lijken echt voornamelijk "mee eens" stemmers te zijn hetgeen niet de bedoeing is. Ik ben het inhoudelijk met de reactie eens maar dat maakt het nog geen +3.

Een +1 lijkt mij nog steeds een prima score in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Tjolk in 'plan: Tweakers is op zoek naar php-developers'

Ik mis even hoe dit irrelevant/offtopic is ten opzichte van de rest van de thread?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

.oisyn in 'nieuws: Minister: NPO hoeft geen app te maken voor oudere smart-tv's' latka krijgt onterecht een -1 voor iets wat harstikke slim zou zijn en relevant is +1 is veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Detroit: Become Human komt later dit jaar uit voor Wind...

-1? Yeah, right... Dat is gewoon een 'Ik wil dit niet horen'-mod.... Want ik was wel on-topic.

En hoe is weszz in 'nieuws: Detroit: Become Human komt later dit jaar uit voor Windows ... een +3?...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

P_Tingen in 'nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees sta...
Hele Blokada-discussie is off, zoniet spam.
0

Edit:
Alternatieven ook 0
slijkie in 'nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staa...

En waarom krijgt dit +1? :?
Xypod13 in 'nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staa...
Dit is waar de poster vectormatic mee begon...

[ Voor 50% gewijzigd door HMC op 21-03-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 20:09
Scraxxy in 'nieuws: Windows Defender ATP wordt Microsoft Defender ATP en komt...

Is een belediging van een gebruiker, dus zou -1 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Adviseur EU-hof: Vooraf aangevinkte cookiemeldingen gelden...
Dit zei ik van de week ook, en dat stond een tijdje op +3.
Maar toen kwam er een genadeloze lading 0's overheen.

Dit soort statements is waar, maar max +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik mis even de informatieve meerwaarde hiervan; SkyStreaker in 'nieuws: Denuvo gaat zich op anti-cheatsoftware voor games ric...

Deze lijkt mij prima op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 17:15

iMars

Full time prutser

Is mijn opmerking nou echt een -1 waard? 8)7

iMars in 'nieuws: Belgen starten juridische strijd over verplichte vingerafdr...

Edit: het is al aangepast zie ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 23-03-2019 16:58 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Tesla-browser gaat overstap naar Chromium maken'

Ik ben serieus benieuwd waarom dit 0 zou zijn... Lijkt me geen onterechte vraag, toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

En WEER krijgt 'ie er +2 voor, waarschijnlijk +3. :F
WhatsappHack in 'nieuws: WhatsApp-bèta toont hoe vaak bericht is doorgestuurd'
Off-topic, 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamebuster in 'reviews: Satisfactory - Voor wie de zaken graag netjes op orde...

Ik mis de +3 meerwaarde in dit bericht. Mij doet Satisfactory ook denken aan een first person Factorio, dus als deze poster en ik dat doen, zijn er vast meer...

EDIT:
Deze stond op +3, na mijn moderatie al gezakt naar +2, maar is +1:
algalid in 'nieuws: 'Apple overwoog overname Netflix of Disney''

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

DeComponeur in 'nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart'
Volgens mij is dit zeker geen -1 … eerder een nuttige toevoeging :9

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:59

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Pagina: 1 ... 73 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2