Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Bor Hij heeft ook 24x +3 gekregen zie ik nu... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09 19:55
Bor schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:24:
[...]

Deze kan nog wel wat moderatie gebruiken inderdaad. Wie helpt?
Geboost naar +1.

Maar kan een frontpage admin deze niet fixeren naar +1?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
iCore schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:27:
[...]

Geboost naar +1.

Maar kan een frontpage admin deze niet fixeren naar +1?
Dat kan zeker maar gezien de beperkte afwijking doen we dat niet zo maar. Fixatie is een vrij zwaar middel. Liever zien we dat de score via de normale weg op een goed peil uitkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 05-03-2019 08:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

raro007 in 'nieuws: Google maakt veiligheidslek macOS bekend voordat er een p...

Een post zonder bronvermelding, wat toch +2 krijgt, bijzonder...
Bor schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:42:
Dat kan zeker maar gezien de beperkte afwijking doen we dat niet zo maar. Fixatie is een vrij zwaar middel. Liever zien we dat de score via de normale weg op een goed peil uitkomt.
De post staat echter nog steeds of alweer op +2, lijkt dan dus dwijlen met de kraan open, uitgaande van de berichten alhier?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen 0 en zeker geen -1 wat mij betreft: bbob in 'nieuws: Google maakt veiligheidslek macOS bekend voordat er een ...

Geen +3 / +2 maar wat mij betreft 0 net als zijn parent: Stoelpoot in 'nieuws: Google maakt veiligheidslek macOS bekend voordat er een...

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 05-03-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Het is sowieso een politiek topic, dus de moderaties zijn sowieso van slag. Deze comment springt een beetje heen en weer, maar staat nu op +2. Dat vind ik erg veel voor een comment met deze zin erin:
jouw extremistische verwrongen gebrainwashte kijk op de wereld
Wat mij betreft is dit gewoon flamen en een -1 waard.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

maussie95 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:23:
Het is sowieso een politiek topic, dus de moderaties zijn sowieso van slag. Deze comment springt een beetje heen en weer, maar staat nu op +2. Dat vind ik erg veel voor een comment met deze zin erin:

[...]

Wat mij betreft is dit gewoon flamen en een -1 waard.
Mee eens, alhoewel ik 'em eerder op 0 had gezet, juist door die opmerking.
Hij reageert op de hieronder volgende reactie, die niet afgebrand hoeft te worden met 62x -1.
Gewoon een onderbouwde mening. Misschien niet erg populair, maar gaat gewoon over de inhoud van het topic en is daarom +1.
Sommige mensen geven nu eenmaal om de grote bedrijven. Dat kan je asociaal noemen, maar dat is geen reden om -1 te geven:

SymbionTT in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in wet...

Herstel @maussie95 IK ga ook voor de -1 voor die van @kiang
Te veel aanvallen van iemand die niet blij is met een andere mening dan de zijne.

Edit:
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in wet...
Geen +3.
Eigenlijk zelfs offtopic.

Edit2:
Linkdump. 0 van mij.

[ Voor 26% gewijzigd door HMC op 05-03-2019 14:04 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

bbob in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in wet ...
Nergens informatief. +1 max.

RefriedNoodle in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in...
Menigmods. Geen +2
+1 max.

Kiang van eerder staat weer op +1, terwijl dat dikke -1 is, en voor de rest is dat hele topic vergeven van de mening- en papegaaimods.

Schande.

Edit: Ook niets +2 aan'
MadEgg in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in wet va...

Edit2:
Schrik ende Terreur.
Er staat daar echt veel op +2 :o
Puur meningmodden.

[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 05-03-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ene @rallypower100 misbruikt het forum met ongepaste opmerkingen zoals "vergeet je alu hoedje niet" , "opnames bewaren is niet van deze tijd" etc. Vervolgens worden zijn reacties geplust en de mijne opmerkelijk genoeg gemind . Dit kan niet de bedoeling zijn. Om hem te citeren "kom maar op". Bij deze dan.

rallypower100 in 'nieuws: Ziggo lijkt binnenkort te beginnen met uitgave van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rallypower100
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 12:13
Je brand iets van een ander af, dat is jouw mening. Mijn mening heb ik gegeven. Vervolgens verwijder je je eigen reactie. Het is en blijft een forum waar je open kunt discussiëren over onderwerpen.
Daarbij citeer je alleen de zin "opnames zijn niet van deze tijd" lees de hele tekst. Gebruik niet 1 regel uit mijn mening. Helaas heb je je eigen reactie verwijderd. Hier waren zeker een stuk of 3 regels uit te halen van gelijke toon.

[ Voor 37% gewijzigd door rallypower100 op 05-03-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rallypower100 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:01:
Je brand iets van een ander af, dat is jouw mening. Mijn mening heb ik gegeven. Vervolgens verwijder je je eigen reactie. Het is en blijft een forum waar je open kunt discussiëren over onderwerpen.
Ik (?) brand iets van een ander af? En ik verwijder een reactie? Zit je wel op hetzelfde forum te lezen? Hoe kom je aan deze onzin? Jij komt hier even de grote jongen uithangen door te stellen dat opnames bewaren iets is wat niet van deze tijd is. Wie denk je dat je bent?

Overigens is deze reactie zeker geen -1 maar gewoon keurig ontopic:

Theodor in 'nieuws: Ziggo lijkt binnenkort te beginnen met uitgave van 4k-med...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

kiang in 'nieuws: Amerikaanse politici willen netneutraliteit weer in wet vas...
Ik snap niet dat dit zoveel +3 heeft gekregen. Het zit nu nog dicht tegen een +2 aan zelfs.
Meer dan de helft van het bericht is het bashen van een andere gebruiker en de rest is niet meer dan een verhaaltje over links vs rechts in de politiek. Het raakvlak met netneutraliteit is wat mij betreft maar erg mager, je voor dat deel een +1 kunnen geven, maar met dat bashen erbij lijkt mij de maximale score een 0, mijn voorkeur gaat uit naar een -1.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 06-03-2019 08:47 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is dit een 0 of +1: Bor in 'nieuws: Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilo...

Mij lijkt mijn bijdrage gewoon ontopic.

@Technomania ® Dat is inderdaad geen -1. Je staat nu netto op 0.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 06-03-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:06:
Is dit een 0 of +1: Bor in 'nieuws: Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilo...

Mij lijkt mijn bijdrage gewoon ontopic.

@Technomania ® Dat is inderdaad geen -1. Je staat nu netto op 0.
Ik denk dat de WLTP norm niet van invloed is op de range. Erboven wordt gesteld:
Daarom hebben de flink kleinere Etron en Ipace een fors beperktere range dan de Tesla Model X, bij eenzelfde accu pakket.
Die norm is van toepassing op alle auto's dus verklaart niet waarom je met een Model X verder zou kunnen rijden. Die norm lijkt me dus niet relevant voor een vergelijking van werkelijke range. Daarom lijkt me de reactie van Chris boven je ook al off-topic.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat de WLTP norm niet van invloed is op de range. Erboven wordt gesteld:

[...]
Die norm is van toepassing op alle auto's dus verklaart niet waarom je met een Model X verder zou kunnen rijden. Die norm lijkt me dus niet relevant. Daarom lijkt me de reactie van Chris boven je ook al off-topic.
De WLTP geldt voor auto's sinds september. Dat lijkt mij zeker relevant. Het wordt in vrijwel alle bronnen die ik kan vinden als (mede) oorzaak aangewezen. Dat maakt mijn reactie in mijn ogen niet offtopic. Sterker nog, ik open door in te gaan op de grill en het gebrek aan bewijsvoering voor de stelling dat deze significant verantwoordelijk is voor een lage range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:28:
[...]

De WLTP geldt voor auto's sinds september. Dat lijkt mij zeker relevant. Het wordt in vrijwel alle bronnen die ik kan vinden als (mede) oorzaak aangewezen. Dat maakt mijn reactie in mijn ogen niet offtopic. Sterker nog, ik open door in te gaan op de grill en het gebrek aan bewijsvoering voor de stelling dat deze significant verantwoordelijk is voor een lage range.
Dus pas diezelfde norm op de model X toe en deze rijdt daarna minder ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Dus pas diezelfde norm op de model X toe en deze rijdt daarna minder ver?
Nee 8)7 Pas diezelfde norm toe en op papier kan hij mogelijk verder. Het punt waar het in de reacties over gaat is dat de jaguar minder ver rijdt dan geadverteerd. Dit zou komen door de grill wat niet waar is. Dit in relatie tot de forse gril van de audi in het artikel. Dat lijkt mij gewoon ontopic gezien de lopende discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 06-03-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Het punt waar het in de reacties over gaat is dat de jaguar minder ver rijdt dan geadverteerd.
Ik lees minder ver dan de Model X, niet minder dan geadverteerd. Zie mijn quote. En dat minder ver dan Model X zou komen door de gril.

Jij reageert op iemand die een volgens die norm geadverteerde range erbij haalt die daarom al als off-topic bestempeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Ik lees minder ver dan de Model X, niet minder dan geadverteerd. Zie mijn quote. En dat minder ver dan Model X zou komen door de gril.

Jij reageert op iemand die een volgens die norm geadverteerde range erbij haalt die daarom al als off-topic bestempeld is.
Mijn reactie gaat direct in op een parent reactie over de grill en waarom deze al dan niet een 25 to 30% kortere range veroorzaakt en toon hierbij aan dat dit in een specifiek geval niet klopt inclusief uitleg waardoor dit verschil wel verklaard kan worden. Wat mij betreft nog steeds ontopic.

Een van de parents krijgt wel +1 maar is feitelijk onjuist wat daardoor niet klopt (dit is volgens de modfaq een 0): prammers in 'nieuws: Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450...

Let's agree to disagree dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
nieuws: Orange begint inschrijfprocedure voor glasvezelaanbod

Hier wordt met +3 gestrooid voor berichten van 1-2 zinnen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

blavlaa in 'nieuws: Gerucht: Disney gaat eigen videostreamingdienst testen in...

Is dit op deze manier daadwerkelijk +3? :? Is gewoon een linkje om je als klant op te geven voor een nieuwsbrief, verder niets bijzonders.

EDIT: schijnbaar wel met 85x +3.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Lijkt me geen +2: mdbbe2 in 'nieuws: Fiat toont elektrische auto waaraan bezitter accu's kan to...

Het is ontopic, maar het voegt wat mij betreft weinig toe aan het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Max een 0 idd. Maar met zoveel +2's en zelfs +3 komt hij daar nooit meer op uit.

duderuud in 'nieuws: Zuckerberg wil dat Facebook platform wordt met focus op ...

Geen +1, maar een -1.

pimpampetje in 'nieuws: Zuckerberg wil dat Facebook platform wordt met focus ...

Ook dit lijkt me geen +1, maar een -1 wegens trollen (zogenaamde "leuke", maar eerder kleuterachtige, naamverbasteringen etc).

[ Voor 118% gewijzigd door wildhagen op 07-03-2019 03:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:41

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HyperioN in 'nieuws: Microsoft maakt Windows-app Rekenmachine opensource'

Iemand die me kan uitleggen waarom dit maar liefst 36x (!) +3 krijgt terwijl de poster zelf al aangeeft dat het offtopic is, en dus max een 0?

Mag denk ik wel even naar de +3 gevers gekeken worden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Eens, max een +1 hoewel ik zelfs een 0 kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:39

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

juicy4improv in 'nieuws: Tesla kondigt nieuwe Supercharger-versie aan met 250...

Erg attent dat deze tweaker wilt meehelpen met de review, maar een +3?.. Een +1 vind ik persoonlijk al genoeg: het gaat om een auto die het onderwerp van de draad aanraakt, maar daar is alles mee gezegd.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Waterbeesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:30:
juicy4improv in 'nieuws: Tesla kondigt nieuwe Supercharger-versie aan met 250...

Erg attent dat deze tweaker wilt meehelpen met de review, maar een +3?.. Een +1 vind ik persoonlijk al genoeg: het gaat om een auto die het onderwerp van de draad aanraakt, maar daar is alles mee gezegd.
0 net als zijn parent lijkt mij.

Termin8r in 'nieuws: Tesla kondigt nieuwe Supercharger-versie aan met 250kW-p... is ook geen +2.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 07-03-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blizz in 'nieuws: Blizzard brengt originele Diablo uit op GOG.com en niet via...

Zover ik weet is Warcraft II geen abandonware, dus lijkt het mij dat deze URL illegaal is en dus niet toegestaan op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wut in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'

Plagiaat. Relevant, maar verdient geen +2. Er zijn erg veel +3's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
droner in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: cookiemuur op websites mag niet'
Een whopping 165x +3 voor de 165e herhaling van deze post...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ppl in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'

Het einde van de reactie speelt veel te veel op de persoon.

"Zo te lezen ook zeker niet door mensen zoals jij. [..] De naïviteit spat van je post af."

Lijkt me niet nodig. Post staat op +1.

[ Voor 0% gewijzigd door bkor op 08-03-2019 15:45 . Reden: onnodig woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00
sohus in 'nieuws: Ziggo stapt naar civiele rechter voor schadevergoeding smar...

Misschien ligt het aan mij maar ik zie hier echt geen +2 in, dat mensen hier +3 voor geven is me al helemaal een raadsel. Zal wel komen omdat Brein in de post staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

2pietjuh2 in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'

Deze reactie lijkt meer de internetbubbel te omschrijven dan het daadwerkelijke probleem. Maar om dat dan met +3 te belonen? :?

EDIT: Na mijn +1 moderatie al gezakt naar +2, maar ook dat lijkt mij niet de juiste score.

protoss warrior in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'

Is ook geen +3 post. Door mijn moderatie dan al gezakt naar +2, maar volgens mij is deze ook gewoon +1.

Verwijderd in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'
Is ook vooral hypothetisch, zeker geen +2 post.

Mooie kandidaat voor -1; Pelox in 'nieuws: Video toont battle royale in Battlefield V met solo- en...

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoose
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2024

Knoose

look at my shiny meat bicycle

Knoose in 'reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?'

Simpelweg een verdediging van een reactie, snap niet waarom dat ongewenst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die had ikzelf gisteren op 0 gezet. Vivaldi zegt 20 keer hetzelfde in dat topic, als een spambot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
1 persoon aangeschreven en de reacties staan weer goed.
Was trouwens niet altijd dezelfde persoon dus niet perse op de persoon gericht.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00
TheCapK schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:35:
[...]

1 persoon aangeschreven en de reacties staan weer goed.
Was trouwens niet altijd dezelfde persoon dus niet perse op de persoon gericht.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:59
Stygeon in 'nieuws: Patent toont design gamecontroller van Google'

Weggevallen in -1 als ~70e reactie terwijl het nieuwsbericht er zelfs op aangepast was (zie dat feedback topic). Dan is -1 wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 17:30

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, bericht is te oud om te modereren op de normale manier, maar aangezien ook reacties van mij meer dan 48 uur na het plaatsen van mijn bericht alsnog gefixeerd worden, kan dat vast voor deze ook, want dit bericht is verre van +3 en imo zelfs gewoon een 0;

Fraaank in 'nieuws: Nintendo kondigt mobiele game Dr. Mario World aan'

EDIT:
Ik zie dat het is aangepast, fijn, bedankt, wie het ook deed! :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2019 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Vreemde mods daar.
Bitmaster krijgt eerst +2, voor reactie die jij aanhaalt.
Dan als reactie op godZZilla (die -1 krijgt :? ) met een andere prijs weer +1.

Allemaal +1, max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dan stond de reactie in eerste instantie op +3, na mijn moderatie zakte dat al naar +2...

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2019 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Check al die +3's: Black Eagle in 'plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151'

De grootste onzin want ook gratis te verkrijgen door karma op te bouwen zoals iedereen: MRE-Inc in 'plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151'

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 12-03-2019 22:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: VN-expert uit forse kritiek op nieuwe EU-auteursrecht...

Prima om een oproep te doen, maar écht geen +3 waard. Een grote bak aan mee eens stemmers, dus ik denk dat deze ook niet van die +3 afkomt zonder handmatige ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151'

Stond +3, na mijn +1 moderatie op +2, maar dat is imo ook de goede score niet, dat is +1.

Niet dat ik iets tegen Fledder heb, maar kwam deze nav de post boven mij tegen, wat ook geen +3 is. Ik snap jet punt, maar overdreven is het wel een beetje; Verwijderd in 'nieuws: VN-expert uit forse kritiek op nieuwe EU-auteursrecht...

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:14:

Prima om een oproep te doen, maar écht geen +3 waard. Een grote bak aan mee eens stemmers, dus ik denk dat deze ook niet van die +3 afkomt zonder handmatige ingreep.
Nu staat zijn volgende reactie op +3 terwijl het gewoon een +1 is.

@TWyk die van jou staat nu goed volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Nu staat zijn volgende reactie op +3 terwijl het gewoon een +1 is.

@TWyk die van jou staat nu goed volgens mij
Hoezo goed. +0 is off topic !!! Het is gewoon een volledig on topic reactie .
Sterker nog het is meer on topic dan de meeste +2 en +3 berichten die totaal niet begrijpen waar de filtering door een 'online content sharing service provider’ genoemd in de richtlijnen echt over gaat.

Hoe kan bijvoorbeeld iemand op Tweakers denken dat deze site voldoet aan deze definitie:
‘online content sharing service provider’ means a provider of an information society
service whose main or one of the main purposes is to store and give the public access to a
large amount of copyright protected works or other protected subject-matter uploaded by its
users which it organises and promotes for profit-making purposes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-smartphone
Dit topic is één grote brij aan mismoderaties. Een hoop mening-moderaties waarin mensen een +2/+3 krijgen als ze het ermee eens zijn of een -1 wanneer ze het er niet mee eens zijn. Ondanks dat alles ontopic is en een hoop zeker geen flamebates/trolls zijn of super informatief (slechts een mening/niet onderbouwd). Lijkt me goed als er door heel het topic heengegaan wordt.

Hierbij doel ik trouwens ook onder andere op mijn posts, waarbij de mening misschien niet populair is, maar vrijwel alle reacties zijn -1 gemod waarbij een paar ondertussen +1 of +0 hebben gekregen door wat bijsturing van anderen. In totaal zit ik daar nu dus op een -31, dat is natuurlijk zwaar overtrokken. Maar ook berichten van andere gebruikers staan of te hoog of te laag gemod. Zoals die van gryz, Terrestrial,regmaster, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
  • Laatst online: 02-09 00:05
Grappig, ik wilde hier net een post uit datzelfde topic komen melden. Het is net Reddit zo - de 'correcte' mening krijgt +3, het weerwoord krijgt -1. Zoals deze, gewoon een net betoog die maar liefst 21x (!!) "ongewenst" aan zijn broek heeft:

Verwijderd in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-smart...

Daar mogen onder de -1 stemmers echt nodig wat modrechten permanent worden afgepakt.

Zo ook deze; Terrestrial in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Androi..., en de reactie daarop die ad-hominem gaat en juist wel een 0 of -1 verdient, staat op +1 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Boxman op 13-03-2019 11:10 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:08:
Grappig, ik wilde hier net een post uit datzelfde topic komen melden. Het is net Reddit zo - de 'correcte' mening krijgt +3, het weerwoord krijgt -1. Zoals deze, gewoon een net betoog die maar liefst 21x (!!) "ongewenst" aan zijn broek heeft:

Verwijderd in 'nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-smart...

Daar mogen onder de -1 stemmers echt nodig wat modrechten permanent worden afgepakt.
De -1 komt denk ik van je hellend vlak en de vergelijking met je de Stasi. Lijkt mij prima zo. Dat jij een andere mening bent toegedaan maakt nog niet dat mensen die dergelijke vergelijkingen onsmakelijk vinden niet meer mogen moderaten.

Die andere is inderdaad een 0 ipv een -1.

@TWyk naar mijn beste interpretatie bevat jouw betreffende comment onjuiste informatie en daarom een 0. Op de inhoud van FP-berichten ga ik in dit topic verder nooit in; die discussie hoort op de FP thuis en hoeft in dit topic niet overgedaan te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjolk op 13-03-2019 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxman
Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:17:
[...]
De -1 komt denk ik van je hellend vlak en de vergelijking met je de Stasi. Lijkt mij prima zo. Dat jij een andere mening bent toegedaan maakt nog niet dat mensen die dergelijke vergelijkingen onsmakelijk vinden niet meer mogen moderaten.

Die andere is inderdaad een 0 ipv een -1.
Ja leuk, maar het is niet mijn post verder.

En een vergelijking met de Stasi onsmakelijk, hoezo dat dan? Omdat Hitler slecht was, mogen we het nooit over dat essentiele deel van onze geschiedenis meer hebben want 'onsmakelijk'? 8)7

Volgens mij is de bedoeling van het mod-systeem niet om een waarde-oordeel aan een mening te hangen, maar enkel om zorg te dragen voor on-topic discussie waarbij persoonlijke aanvallen weg-gemodereerd worden.

Een post zoals die van gryz hoort gewoon geen -1 te krijgen, het is geen troll of flamebait maar een serieuze opmerking. Beter worden zij die niet objectief kunnen moderaten gestript van hun rechten.

[ Voor 4% gewijzigd door Boxman op 13-03-2019 11:26 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Ja leuk, maar het is niet mijn post verder.

En een vergelijking met de Stasi onsmakelijk, hoezo dat dan? Omdat Hitler slecht was, mogen we het nooit over dat essentiele deel van onze geschiedenis meer hebben want 'onsmakelijk'? 8)7
1. Stasi had niets met Hitler te maken; is pas 5 jaar na zijn dood opgericht (of 8, net wat je als peildatum hanteert)
2. Stasi had niets met Nederland te maken (ergo niet onze geschiedenis; laat staan essentieel onderdeel ervan)
Volgens mij is de bedoeling van het mod-systeem niet om een waarde-oordeel aan een mening te hangen, maar enkel om zorg te dragen voor on-topic discussie waarbij persoonlijke aanvallen weg-gemodereerd worden.

Een post zoals die van gryz hoort gewoon geen -1 te krijgen, het is geen troll of flamebait maar een serieuze opmerking. Beter worden zij die niet objectief kunnen moderaten gestript van hun rechten.
Ik vind het onsmakelijk om onze HULPdiensten te vergelijken met een bovenwettige veiligheidsdienst in die het leven van haar burgers in de greep hield. Dat is mijn persoonlijke mening, maar doordat ik het onsmakelijk vind, vind ik het bericht ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:23:
[...]En een vergelijking met de Stasi onsmakelijk, hoezo dat dan? Omdat Hitler slecht was, mogen we het nooit over dat essentiele deel van onze geschiedenis meer hebben want 'onsmakelijk'? 8)7
De Stasi was overigens Oost-Duitsland, niet Nazi-Duitsland. Maar ik ben het er alsnog mee eens, de Stasi was gewoon een groot surveillancenetwerk waar we heus wel vergelijkingen naar moeten kunnen trekken. Vind het ook kul dat dat "onsmakelijk" is en een -1 zou rechtvaardigen, degene die dat -1 vinden snappen volgens mij het moderatiesysteem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:07:
[...]
Dat is mijn persoonlijke mening, maar doordat ik het onsmakelijk vind, vind ik het bericht ongewenst.
En dat is precies waar het mod-systeem niet voor is ontworpen. Tweakers vraagt moderators om hun objectiviteit, niet om hun mening.

Feitelijkheden over de Stasi verder daargelaten, ik ben geen historicus en of ik dat allemaal op een rijtje heb is ook helemaal het punt niet

[ Voor 18% gewijzigd door Boxman op 13-03-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Ik vind het onsmakelijk om onze HULPdiensten te vergelijken met een bovenwettige veiligheidsdienst in die het leven van haar burgers in de greep hield. Dat is mijn persoonlijke mening, maar doordat ik het onsmakelijk vind, vind ik het bericht ongewenst.
Als ProMod had ik toch wel verwacht dat dit stukje uit de Moderatie FAQ je wel bekend zou zijn:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:11:
[...]

En dat is precies waar het mod-systeem niet voor is ontworpen. Tweakers vraagt moderators om hun objectiviteit, niet om hun mening.
ModFAQ schreef:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
@Verwijderd de kwaliteit van de argumentatie is n.m.m. door de genoemde drogredenen dus ver onder de maat.

@Boxman hieronder: lees de rest van mijn bericht(en) ook eens, dan weet je dat je aan het cherrypicken bent.

Voor mij is deze discussie wel een beetje klaar nu.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjolk op 13-03-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
By that logic mag ik al jouw reacties op -1 zetten als ik besluit je niet aardig te vinden. Ik had de reacties dan immers liever niet geplaatst zien worden.

Je snapt zelf waarschijnlijk best dat je daar iets interpreteert wat in de verste verte niet bedoeld wordt.

Verzoek aan T.net om Tjolk's ProMod status te her-evalueren, eerlijkgezegd. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Boxman op 13-03-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:14:
@Verwijderd de kwaliteit van de argumentatie is n.m.m. door de genoemde drogredenen dus ver onder de maat.
Ja, maar jij beweert dat de hulpdiensten direct worden vergeleken met de Stasi. Ik zie dat niet in die comment. Het lijkt er nu dus op dat jij de hulpdiensten een warm hart toedraagt, waar niks mis mee is, maar dat nu je interpretatie van de ModFAQ verkleurt. Het is gewoon niet -1, als je er zonder vooroordelen naar kijkt. Ik wil er ook geen pagina's lange discussies van maken, maar ik vind het zorgelijk als mods door eigen meningen hun oordeel laten beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:16:
By that logic mag ik al jouw reacties op -1 zetten als ik besluit je niet aardig te vinden. Ik had de reacties dan immers liever niet geplaatst zien worden.

Je snapt zelf waarschijnlijk best dat je daar iets interpreteert wat in de verste verte niet bedoeld wordt.

Verzoek aan T.net om Tjolk's ProMod status te her-evalueren, eerlijkgezegd. :/
Er wordt een waardeoordeel gehangen aan de kwaliteit van de argumentatie, niet aan de inhoud van de argumentatie (alhoewel de inhoud hier wel de kwaliteit bepaald, dus dit grensvlak blijft lastig). Een drogreden haalt de hele reactie onderuit, waarmee die inderdaad ongewenst kan worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
Dirk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Er wordt een waardeoordeel gehangen aan de kwaliteit van de argumentatie, niet aan de inhoud van de argumentatie (alhoewel de inhoud hier wel de kwaliteit bepaald, dus dit grensvlak blijft lastig). Een drogreden haalt de hele reactie onderuit, waarmee die inderdaad ongewenst kan worden.
Dat is mijn persoonlijke mening, maar doordat ik het onsmakelijk vind, vind ik het bericht ongewenst.
??

Dit is geen koffiedik kijken verder, het staat er woord voor woord. Als Tjolk's interpretatie van de ModFAQ de correcte is, zou ik dat graag door jou (of elke andere moderator) bevestigd hebben. Wellicht modereer ik zelf gewoon compleet verkeerd, in dat geval zal ik me netjes moeten aanpassen tot een benadering gelijkend aan die van Tjolk. Met alle plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:43:
[...]

[...]

??

Dit is geen koffiedik kijken verder, het staat er woord voor woord. Als Tjolk's interpretatie van de ModFAQ de correcte is, zou ik dat graag door jou (of elke andere moderator) bevestigd hebben. Wellicht modereer ik zelf gewoon compleet verkeerd, in dat geval zal ik me netjes moeten aanpassen tot een benadering gelijkend aan die van Tjolk. Met alle plezier.
Soms is er de situatie dat voor een reactie meerdere sterk van elkaar afwijkende scores wel goed kunnen worden onderbouwd aan de hand van de MOD FAQ. In zo'n geval is er dus niet echt iemand fout. In een dergelijk geval zal gewoon via de mediaan de reactie uitkomen op de score die de meeste bij die reactie verdedigbaar vinden volgens de MOD FAQ.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Maar geef eens concreet antwoord, is de onderbouwing van Tjolk en diens interpretatie een correcte, als in zijn -1 moderaties in een dergelijk geval op zijn plaats en zal ik die bij gelijkwaardige posts ook zo mogen / moeten uitdelen?

Het enige wat ik wil is correct modereren, en daarbij alle regels snappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Boxman op 13-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Er is sprake van een drogreden van dusdanig aard dat een -1 te verdedigen is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:17:
[...]
@TWyk naar mijn beste interpretatie bevat jouw betreffende comment onjuiste informatie en daarom een 0.
Dat is zo ongeveer de definitie van meningmodden en juist iets wat jij als Promod niet zou moeten doen

p.s. bovendien is het wel degelijk de juiste informatie wat ik ook op de FP bediscuieer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
Iemand heeft nu ook andere posts van mij nu -1 gegeven terwijl het duidelijk +1 reacties zijn. Waarschijnlijk vanwege mijn Posts in het bericht over de meldkamer.

+1: mrdemc in 'nieuws: Belgische werkgeversorganisatie VBO dient klacht in tegen ...

+0: mrdemc in 'nieuws: Belgische werkgeversorganisatie VBO dient klacht in tegen ...

+0: mrdemc in 'geek: OnePlus gaat ontwerp OxygenOS aanpassen met hulp van Nederla...

Minimaal. Vanochtend stonden deze nog op +1 trouwens. Dus iemand die echt op de persoon nu aan het modden is :s

Daarnaast wil ik nog even reageren op het punt van drogredenen.
Dirk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:12:
Er is sprake van een drogreden van dusdanig aard dat een -1 te verdedigen is. :)
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ik zie geen enkele verwijzing naar drogredenen o.i.d. Hoewel een drogreden geen goede argumentatie is binnen een discussie, en 'niemand er op zit te wachten' is het geen kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten (per sé). Dus ik kan me daar dan ook niet in vinden. Het zou hooguit in het geval van een drogreden kunnen gaan om onjuiste informatie. In dat geval geldt +0:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Daarnaast zijn bovenstaande posts ondertussen (waarschijnlijk) gefixed, maar dan is deze vergeten:
mrdemc in 'nieuws: Belgische werkgeversorganisatie VBO dient klacht in tegen ...

Deze valt echt niet onder -1, in ieder geval niet volgens het te volgen beleid. Dit is een post zonder toegevoegde waarde. "De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben." is dat dan volgens het beleid.

[ Voor 58% gewijzigd door mrdemc op 13-03-2019 14:34 . Reden: aanvulling vanaf drogredenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Dirk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:12:
Drogredenen mogen een -1 krijgen, check. Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21

OmeJoyo

This is me

Verwijderd in 'nieuws: Huawei wil binnen paar jaar midrange-smartphones met vo...

Dit is toch echt niet off-topic maar een niet populaire mening, ik heb dit bij het onderwerp vouwbare smarthpones helaas al iedere keer gezien dat je dan naar 0 of zelfs onder nul gaat. Triest.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee of dit de juiste plek hiervoor is, maar op een dergeljke manier op de man spelen hoeft voor mij (hij reageert op een reactie van mij) nu ook weer niet...
Boxman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:30:
Drogredenen mogen een -1 krijgen, check. Danku.
Zo zwart-wit is het dan natuurlijk ook weer niet en dat is ook niet wat Bor schrijft. ;) Een drogreden waarin gewoon normaal gereageerd wordt is immers niet gelijk -1, maar gewoon een 0; het voegt dan niets toe, maar er wordt ook niet kwaad gesproken oid. ;) Er wordt per reactie gekeken, de reacties worden niet over 1 kam geschoren.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2019 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxman
@CH4OS Ik heb de bewoording zorgvuldig gekozen met 'mogen'. Dit is precies wat Dirk geschreven heeft. Als het een drogreden is die in mijn ogen onsmakelijk is, zoals in dit geval volgens Tjolk beredeneerd is en door de mods vervolgens zojuist als correct is bevonden, mag ik dus een -1 uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Mijn discussie rond minecraft, ingrijpend op verkoop aan microsoft zoals vernoemd in het artikel, en alle reacties zijn -1 gemodereerd.
Dat lijkt mij grootschaligere mis-moderatie. Aangezien het refereert naar iets wat in het artikel staat, is het niet eens offtopic.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:23:
Mijn discussie rond minecraft, ingrijpend op verkoop aan microsoft zoals vernoemd in het artikel, en alle reacties zijn -1 gemodereerd.
Dat lijkt mij grootschaligere mis-moderatie. Aangezien het refereert naar iets wat in het artikel staat, is het niet eens offtopic.
Mwah, Notch wordt niet genoemd en jij haalt hem er alleen bij om hem af te raggen. Of zijn politieke standpunten nou fris zijn of niet, het erbij halen is offtopic en flamerig, dus die staan gewoon goed. De hele thread is max 0, dus daar hoeft niets meer aan gedaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Mwah, Notch wordt niet genoemd en jij haalt hem er alleen bij om hem af te raggen. Of zijn politieke standpunten nou fris zijn of niet, het erbij halen is offtopic en flamerig, dus die staan gewoon goed. De hele thread is max 0, dus daar hoeft niets meer aan gedaan te worden.
Pardon? Je bent nu behoorlijk aan het invullen!

Ik las "Microsoft nam Mojang in 2014 over voor omgerekend een kleine twee miljard euro." en bedacht me 'dat geld is toch vooral naar Markus Persoon gegaan? Hoe zou het met hem gaan?'. Dat lijkt me redelijk ontopic.

Vervolgens rapporteer ik alleen de zaken die ik online vond:
- Quartz: What the rise of “it’s OK to be white” says about the alt-right
- reddit: Billionaire Minecraft creator Markus "Notch" Persson officially flirts with the alt-right/identitarian movement
-Wikipedia: Pizzagate conspiracy theory

Kortom: ik haal hem er niet bij om hem af te raggen. Ik noem hem omdat hij onlosmakelijk met de verkoop van Minecraft verbonden is (zoals in het gelinkte artikel beschreven wordt) en ik daarna herhaal alleen wat er online over hem geschreven wordt.
Als dat offtopic is, dan zou de zin "Microsoft nam Mojang in 2014 over voor omgerekend een kleine twee miljard euro." om diezelfde reden verwijderd moeten worden uit het artikel.

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 13-03-2019 21:54 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjolk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:14:
Je bent niet lekker in je hoofd.
De Stasi is het schoolvoorbeeld van hoe een surveillance-maatschappij steeds verder en verder glijdt. Als je de naam Stasi niet mag noemen in discussies over privacy, wat mag dan nog meer niet ? Mag je straks ook niet meer verwijzen naar 1984 ?

Nergens, maar dan ook nergens, heb ik kritiek op de 112 dienst zelf.
Ik heb vele malen uitgelegd waar ik het niet mee eens ben. Als je dat onsmakelijk vind, dan ben je blijkbaar te dom om een tekst te lezen.

Ik ben klaar hier.
Dit is niet de eerste keer dat moderators dit soort flauwekul uithalen.
Zak er maar in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 08:24

kodak

FP ProMod
De mismoderaties zijn bijna niet bij te houden voor de reacties op het artikel nieuws: Meldkamer ziet voortaan locatie 112-beller met Android-smartphone .
Daar een lijst van maken om hier te verzoeken om ze te beoordelen is niet te doen. Dat lijkt me echter geen reden om dan maar zo te laten. Hopelijk wil iemand er eens goed naar kijken en daar waar er mismoderaties zijn duidelijk te maken wat de regels bij het modereren zijn.
Pagina: 1 ... 72 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2