Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.337 views

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Elefant in 'nieuws: 'Google gaat een nieuw datacentrum openen in Wallonië''
Rob Coops in 'nieuws: 'Google gaat een nieuw datacentrum openen in Wallonië''

Heel betoog, waar ik bij beide geen +2 in zie. Volgens mij gewoon offtopic gezien de spanning in het verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door peteroff op 21-02-2019 06:42 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Alleen een quote plaatsen en een zwik +2 en +3's plaatsen met nu een +2 als gemiddelde lijkt me niet correct:

Vinsheep in 'nieuws: Intel wil 'leren van community' bij maken eigen videokaa...

De beste man heeft de quote bovendien nooit gezegd :-)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Caayn in 'nieuws: Elon Musk belooft dat Tesla's volgend jaar volledig autonoo...

Dit is natuurlijk geen +2 (mag best naar gekeken worden), maar op zijn allerbest een 0 of een -1. Want GR-materiaal, op negatieve toon ook nog eens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Cergorach in 'nieuws: Microsoft maakt Office-app voor Windows 10 beschikbaar'

+3 terwijl het "informatieve" deel juist net niet over de software in het artikel gaat en het tweede deel puur het bashen van een mede-tweaker is? :|

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds wanneer is de fp een helpdesk en dus deze reactie een +1 vverbeke in 'nieuws: Microsoft maakt Office-app voor Windows 10 beschikbaar'

LinkedIn WoT Cash Converter

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S10 - Veelzijdige camera en fijne ontgren...

Had op zich een prima reactie kunnen zijn, maar krijgt een +2 om een onduidelijke reden. De laatste zin vind ik dan weer net iets te ver gaan, waardoor een ontopic reactie offtopic wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zeror in 'nieuws: Topman en gezicht van Nintendo vertrekt na vijftien jaar'

Wat is hier gaande met modmsibruikers? 18x +2 en 11x +3? WTF? Daar mag denk ik wel even naar gekeken worden. Dit is natuurlijk geen +2, en al helemaal geen +3....

ikt in 'nieuws: Topman en gezicht van Nintendo vertrekt na vijftien jaar'

Idem, daar lijkt een +1 me ook wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: 'Knx-standaard voor domotica is onveilig bij koppeling met i... is geen +2. Niet meer dan een anekdote vanuit hearsay.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 22-02-2019 08:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
piertje1984 in 'nieuws: Coolblue opent dit jaar vijf nieuwe winkels in Nederl...
Die hele lijst met antwoorden eronder kan op 0. Discussie of er in Enschede een BCC of MM zit, is imo offtopic. Sowieso, veel offtopic in het hele nieuwsbericht. Geen +3 die op +1 moeten, maar veel offtopic gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Mensen mogen het met deze post niet eens zijn, had ik ook al verwacht, maar het is echt geen belediging, flamebait of wat dan ook. Het is zeker geen spotlight zoals een enkeling deze comment waardeerde, maar het is duidelijk gewoon ontopic, dus al die -3 waardering zijn onterecht.

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
nieuws: WhatsApp belooft fix voor truc om schermbeveiliging in iOS-app te omz...

Hier is een user (Coffee2Code) wel extreem hard overal heel hard THREEMA aan het roepen. Is dit een moderatie of moderator klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Al dat gepraat over alternatieve chat-apps zit wat mij betreft tussen offtopic (0) en zeer offtopic (-1). Ik heb het allemaal een 0 gegeven en laat het daarbij.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@418O2 het is niet iets waarop hoef te worden ingegrepen :). Wel konden er een paar reacties naar 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MazeWing in 'nieuws: Japanse ruimtesonde schiet en landt succesvol op asteroï...

Lijkt me een -1 wegens trollen? Krijgt wel bergen met +2 en +3, waar even naar gekeken mag worden imho...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is de eerste keer dat ik hier reageer (en ik ben waarschijnlijk ook wat prematuur), maar ik heb het idee dat er 2 13-jarige fortnight spelers op de fp zitten die het niet eens zijn met mijn opmerkingen....
Kunnen jullie de moderatierechten ook op 16+ zetten? :P

fm77 in 'nieuws: Epic Games organiseert Fortnite-toernooi met 30 miljoen doll...
fm77 in 'nieuws: Epic Games organiseert Fortnite-toernooi met 30 miljoen doll...

Volgens mij zijn mijn comments behoorlijk on-topic. Je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, maar de -1's lijken me duidelijk meningmodden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:38:
MazeWing in 'nieuws: Japanse ruimtesonde schiet en landt succesvol op asteroï...

Lijkt me een -1 wegens trollen? Krijgt wel bergen met +2 en +3, waar even naar gekeken mag worden imho...
Snap niet hoe dit als trollen gezien kan worden. Ik geef gewoon het contrast weer tussen wat mogelijk kan zijn (robot laten landen op een komeet 300 miljoen kilometer verderop) en hoe een bedrijf als de NS moeite heeft met treinen op tijd te rijden.
Je zou dit contrast/vergelijk bij een boel andere zaken ook kunnen zeggen. Dat het knap is wat bepaalde mensen kunnen, maar ondertussen heeft bedrijf x moeite om relatief eenvoudige zaken goed te doen.

Maar naar goed gebruik wordt dit meteen weer met een -1 beloond, aangezien cynisme en sarcasme niet bij iedereen bekend is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Een -1 is het zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Snap niet hoe dit als trollen gezien kan worden. Ik geef gewoon het contrast weer tussen wat mogelijk kan zijn (robot laten landen op een komeet 300 miljoen kilometer verderop) en hoe een bedrijf als de NS moeite heeft met treinen op tijd te rijden.
Je zou dit contrast/vergelijk bij een boel andere zaken ook kunnen zeggen. Dat het knap is wat bepaalde mensen kunnen, maar ondertussen heeft bedrijf x moeite om relatief eenvoudige zaken goed te doen.

Maar naar goed gebruik wordt dit meteen weer met een -1 beloond, aangezien cynisme en sarcasme niet bij iedereen bekend is...
Zou 'm een 0 vinden als de originele comment er nog stond, een NS grap is natuurlijk gewoon off-topic. Maar die edit zet het toch echt op -1, dat kon je zelf ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MazeWing schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Snap niet hoe dit als trollen gezien kan worden.
Mensen uitmaken voor azijnzeiker omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe vind ik anders best wel trollen hoor.

Daarnaast is het klagen over moderatie op de FP ook nog eens zeer ongewenst.

Ik kom, zelfs als ik zeer soepel ben, hier toch echt niet boven de - 1 uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 05:36:
[...]

Mensen uitmaken voor azijnzeiker omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe vind ik anders best wel trollen hoor.

Daarnaast is het klagen over moderatie op de FP ook nog eens zeer ongewenst.

Ik kom, zelfs als ik zeer soepel ben, hier toch echt niet boven de - 1 uit.
Je moet het origineel en de edit als twee losstaande zaken beschouwen. Daarnaast maak ik mensen niet direct uit voor azijnzeiker maar probeer, wederom op een grappige manier, aan te geven dat sommige hier echt het gevoel voor humor volledig hebben verloren.

Kijkend naar de -1's (ergens zou rond de 27 ten tijde van de edit), laat dit wederom zien dat mensen hier niet met de -1 kunnen omgaan...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MazeWing schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 05:45:
[...]

Je moet het origineel en de edit als twee losstaande zaken beschouwen.
Nee, dat moet juist niet.

Conform de modfaq moet je een reactie beoordelen en modereren zoals hij er op dat moment staat dus inclusief de edit die momenteel een integraal onderdeel van de reactie is.

En dan kom je dus op een terechte - 1 voor trollen uit.
Daarnaast maak ik mensen niet direct uit voor azijnzeiker maar probeer, wederom op een grappige manier, aan te geven dat sommige hier echt het gevoel voor humor volledig hebben verloren.
Zeggen dat mensen met een andere mening dan de jouwe azijn gedronken hebben is geen geen grap, maar een troll... Je kan ook gewoon wat volwassener reageren en mensen in hun waarde laten, ipv ze direct als azijnzeiker weg te zetten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZakKa.dev in 'nieuws: Klanten Tele2 mogen niet langer telefonisch wachtwoord ...

Is een +3 niet ietwat overdreven? Een +1 lijkt me plenty voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Roywilmer in 'reviews: Anthem - Hoogvlieger met gebroken vleugels'
Deze mag imo wel naar -1.

Koobo in 'nieuws: Oppo kondigt 5g-smartphone en cameramodule met 10x optische...
Dit is geen -1. Fotografen zeggen heel vaak dat de beste zoom je voeten zijn. Als losstaande opmerking op FP kan ik me de mod-reacties wel voorstellen, maar ongewenst kan ik het niet noemen. Ik heb hem 0 gegeven.

Darkstriker in 'nieuws: Pinterest blokkeert vaccinatie-zoekresultaten in stri...
Geen +2.

mzziol in 'nieuws: Pinterest blokkeert vaccinatie-zoekresultaten in strijd te...
Lapa in 'nieuws: Pinterest blokkeert vaccinatie-zoekresultaten in strijd tege...
Zeer informatief, maar ook zo off-topic. Imo geen +2.

[ Voor 41% gewijzigd door Jolke op 24-02-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Op zo'n manier het Apple-evangelie verkondigen bij een ongerelateerd nieuwsbericht is pure provocatie, dat is gewoon ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
hans3702 in 'nieuws: Intel kondigt Hewitt Lake-soc en fpga-module voor 5g aan'
Ik wordt wat flauw van de symbooltjes die in de tekst staan, verder wel een +2 reactie imo. Dus ik laat hem zo staan.

Zer0 in 'nieuws: Intel kondigt Hewitt Lake-soc en fpga-module voor 5g aan'
Zonder verder uit te leggen wat nu daadwerkelijk een betere toepassing is, vind ik dit geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd in 'nieuws: GfK: Smartphoneverkoop daalde in 2018 maar omzet nam toe'

Door een rare -1 ga ik hier naar een 0. Terwijl ik met een praktijkvoorbeeld de reactie erboven (+2) enkel beaam...
Vermoedelijk door de nietszeggende reactie op mijn reactie, waarvoor die persoon nota bene een +1 ontvangt.
Beetje jammer dat de domste reacties vaak de beste moderaties krijgen. Komt dat omdat mensen hunzelf modereren met dubbele accounts? Of gewoon kliekjes?

Oh, ik zie het al, een vers account. En meteen +2 en +3 scores.... iemand zit zichzelf blij te maken...

En nog steeds staat deze op +1 in plaats van maximaal 0, mede door weer extra +2 en +3 mismoderaties:
Verwijderd in 'nieuws: GfK: Smartphoneverkoop daalde in 2018 maar omzet nam toe'

[ Voor 27% gewijzigd door Edddd op 26-02-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parrotmaster in 'nieuws: The Outer Worlds komt wellicht uit op 6 augustus'

Hij wordt gemind maar heeft in feite wel gewoon gelijk. Dit soort games worden groots aangekondigd, gehyped en beloven de wereld maar blijken achteraf magertjes en erg buggy te zijn. Wat mij betreft een +1 of maak er anders op z'n minst een 0 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:02

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
Wellicht zie ik het zelf niet, dus hier even de dubbelcheck: wie of wat beledig ik hiermee? mg794613 in 'nieuws: Microsoft-ceo reageert op kritiek levering HoloLens aan ...

Edit: thnx voor de feedback, zal het gelijk weghalen. Hoopte daarmee het geweten van anti-persoon te bereiken

[ Voor 11% gewijzigd door mg794613 op 26-02-2019 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
mg794613 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:08:
Wellicht zie ik het zelf niet, dus hier even de dubbelcheck: wie of wat beledig ik hiermee? mg794613 in 'nieuws: Microsoft-ceo reageert op kritiek levering HoloLens aan ...
Ik kan niet zien wanneer die mods er zijn gekomen maar als een aantal er zijn gekomen na jouw moderatiecommentaar dan haalt dat sowieso wat van jouw score af.
Aangezien je dit topic weet te vinden kan je dus beter hier melden dan op de FP het als edit in je post wegzetten.
De reactie op zich vind ik ook geen -1. 0 of +1 kan beiden.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zer0 in 'downloads: WinRAR 5.70'
Reactie met 'kloothommel' - ook al is het gecensureerd - kan imo niet meer dan -1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LogiForce in 'nieuws: Europees Parlement wil in 2022 snelheidsassistent verpl...

Werkelijk nergens op slaande vergelijkingen met Hitler en Gestapo, lijkt me -2 waardig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ryuukami in 'nieuws: Europees Parlement wil in 2022 snelheidsassistent verpli...
Link dump.
0.

Venraiden4K in 'nieuws: Europees Parlement wil in 2022 snelheidsassistent ver...
Geen +3.

Edit:
Eigenlijk gaat alles daar over weggebruik van Nederlanders. Eigenlijk allemaal off. :?

[ Voor 39% gewijzigd door HMC op 27-02-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Volgens mij maak ik hier alleen maar een zinnige opmerking... althans... alles is relatief ;)
maar dit lijkt mij zeker geen flame, troll of belediging...
DeComponeur in 'nieuws: Duitse privacywaakhond: uploadfilters leiden tot aanz...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 20:05
Ik kwam hem toevallig tegen: Elefant in 'reviews: Samsung Galaxy A50 - De betaalbare klasse onder de S10-s...
Inhoudelijk valt er een hoop over te zeggen, en ik ben het volledig oneens met veel van de aangedragen punten, maar het is een goed geformuleerde mening die bijdraagt aan het gesprek. Zeker geen -1. Wat dan wel? Laat ik aan jullie over.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
jacovisscher schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 01:55:
Ik kwam hem toevallig tegen: Elefant in 'reviews: Samsung Galaxy A50 - De betaalbare klasse onder de S10-s...
Inhoudelijk valt er een hoop over te zeggen, en ik ben het volledig oneens met veel van de aangedragen punten, maar het is een goed geformuleerde mening die bijdraagt aan het gesprek. Zeker geen -1. Wat dan wel? Laat ik aan jullie over.
Probleem is dat hij er lang over doet om tot de kern te komen. Dat kan als FP vervuiling worden gezien en dat verklaart de lage moderaties.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
53 +3's:

Blorgg in 'nieuws: EA onthult nieuwe game Star Wars Jedi: Fallen Order op 13 ...

Dit is voornamelijk een off-topic rant naar EA dan ook maar enigszins inhoudelijk over de Star Wars game van Respawn. Wat wel on-topic is voornamelijk een verzameling van hele negatieve aannames.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Cogency in 'reviews: SpaceX en Boeing gaan naar ISS - Maken hun capsules Rusl... is natuurlijk geen +2 waard.

En onder cyberstalker in 'nieuws: Wet Computercriminaliteit III met hackbevoegdheid po... staan een paar prima reacties, maar zelf is hij gewoon een +1.

[ Voor 36% gewijzigd door Dirk op 28-02-2019 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:55

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Brousant in 'nieuws: 'Huawei P30 Pro krijgt camera met 10x zoom''
de reactie van brousant is niet relevant en daagt uit geen +1 waard

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Is dit echt -1?
Misschien niet een plus 1
Maar een -1 vindt ik een beetje gek
coolbvrobin in 'nieuws: Wet Computercriminaliteit III met hackbevoegdheid pol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NielsCSGO in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etal...

Met simpele zinnen als dit, kan dit nooit +3 zijn... Al zie ik nu pas dat ik wellicht te snel ben, mea culpa.

millman in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage'
De reactie is inhoudelijk al +1 maximaal, de laatste zin over moderatie levert aftrek op, dus 0.

_JGC_ in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage'
Wat hier +3 aan is, is mij ook even niet duidelijk. Ik heb het idee dat de community alle anti Max ICT reacties extra punten geeft, of zo.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2019 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
CH4OS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:51:
NielsCSGO in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etal...

Met simpele zinnen als dit, kan dit nooit +3 zijn... Al zie ik nu pas dat ik wellicht te snel ben, mea culpa.

De reactie is inhoudelijk al +1 maximaal, de laatste zin over moderatie levert aftrek op, dus 0.

_JGC_ in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage'
Wat hier +3 aan is, is mij ook even niet duidelijk. Ik heb het idee dat de community alle anti Max ICT reacties extra punten geeft, of zo.
So do I. Men onderbouwt het niet eens. Inmiddels al maar liefst 11!!! keer een +3 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 28-02-2019 22:30 ]

_@/'

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Zeehond Al zal die met 112x +2 en 19x +3 denk ik nog moeilijk daar van af komen, vrees ik.

EDIT:
Zo te zien blijft die +2 en +3 scoren...

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2019 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
Deze vind ik persoonlijk ook geen +3 waardig:

ChristopheS in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de et...

Is slechts een korte opsomming zonder onderbouwing.

_@/'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:48
Je kunt zelf ook nog modereren hé :)
Slechts 4 punten in +2 en 3 punten ( inclusief die van mij ) in +1, geef je stem en hij staat weer goed.

In vino veritas, in aqua sanitas

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Was ik nu even vergeten inderdaad. :) Dus bij deze alsnog gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Een van de zaken waar ik me hier het meeste aan erger is dat zaken gewoon niét worden onderbouwd. Vervolgens worden de meningen die het kortst en krachtig zijn maar enorm populistisch énorm omhoog gevote. Men kijkt niet eens meer naar feiten of hoe informatief een reactie daadwerkelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 01-03-2019 00:26 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhatsappHack in 'nieuws: Agent mag vinger verdachte op smartphone plaatsen om...

Lijkt me niet echt een +2? Een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deze blijft gemodereerd worden (was immers al paar keer gemeld hier) met onjuiste score (voornamelijk +2, intussen al 146x gekregen), ik denk niet dat deze nog makkelijk van +2 af te krijgen is, gezien er ook 22x +3 gegeven is.
Steephh schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:05:
Een van de zaken waar ik me hier het meeste aan erger is dat zaken gewoon niét worden onderbouwd. Vervolgens worden de meningen die het kortst en krachtig zijn maar enorm populistisch énorm omhoog gevote. Men kijkt niet eens meer naar feiten of hoe informatief een reactie daadwerkelijk is.
Jep, dat verbaasd mij ook enorm! En reacties zoals deze, horen die uberhaupt thuis op een site als Tweakers? Ik vind zelfs een -1 hiervoor te hoog: cappie in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage'

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:16

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Inderdaad, on topic maar overduidelijk onjuist dus 0. Alsof hij enkel de titel gelezen heeft en daarna gaat reageren. Wat de +3 gevers hierbij gedacht hebben ontgaat mij, die mogen wat mij betreft wel even nagekeken worden. Iets als anti MaxICT zijn dus +3 ofzo?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:15
Ik zou eerder zelfs zeggen -1, komt op mij echt over als een troll reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
JDVB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Iets als anti MaxICT zijn dus +3 ofzo?
Misschien dat je de ergenis gemist hebt, zowel over MaxICT als de omgang van Tweakers daarmee in de pricewatch en shopreviews. Kortom men heeft nu een nieuwe kans om te ventileren en grijpt deze en masse aan. Kortom prima om naar de symptomen te kijken en er verbaast over zijn, maar een beetje retrospective naar de mogelijke oorzaken kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
gekkie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:15:
[...]

Misschien dat je de ergenis gemist hebt, zowel over MaxICT als de omgang van Tweakers daarmee in de pricewatch en shopreviews. Kortom men heeft nu een nieuwe kans om te ventileren en grijpt deze en masse aan. Kortom prima om naar de symptomen te kijken en er verbaast over zijn, maar een beetje retrospective naar de mogelijke oorzaken kan ook geen kwaad.
Dat is geen reden om met idiote beoordelingen te strooien bij de reacties. Als je geen fan bent van een winkel koop er niet, stem met je portemonnee en kijk er verder niet meer naar om. Lopen trollen met reactie scores zou echt niet nodig moeten zijn.

Hier nog zo'n reactie, zelfs met een admin edit, die veel te hoge scores krijgt:

Voor zover ik kan zien staan er zelfs feitelijke onwaarheden in, ik zie in ieder geval geen faillissement in het verleden van Maxict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennism schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Dat is geen reden om met idiote beoordelingen te strooien bij de reacties. Als je geen fan bent van een winkel koop er niet, stem met je portemonnee en kijk er verder niet meer naar om. Lopen trollen met reactie scores zou echt niet nodig moeten zijn.
Helaas gaat het iets verder en vernaggelt het de functionaliteit en UX van de pricewatch behoorlijk hard, zie ook het topic over MaxICT op het forum, met uiteindelijk 0 resultaat vanuit Tweakers gezien.

Uiteraard is de frontpage er allemaal niet voor bedoeld etc. etc. etc., maar goed in een zeker opzicht krijgt men wat men zaait, snap dan ook vooral de verbazing niet zo. Verder proberen er een hoop in de Oud-Neerlandse traditie om er omdat het zo triest is er dan maar wat humor tegen over te zetten wat kennelijk anderen dan weer lijken te waarderen. Wellicht wederom aanduiding dat er misschien een gebrek aan kwalificerende moderatie opties is naast de kwantificerende.
Zie bijvb /. met o.a. "interesting" en "funny".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
gekkie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Helaas gaat het iets verder en vernaggelt het de functionaliteit en UX van de pricewatch behoorlijk hard, zie ook het topic over MaxICT op het forum, met uiteindelijk 0 resultaat vanuit Tweakers gezien.
Ik heb dat topic regelmatig gelezen maar heb die ervaring niet. Schijnbaar lees ik onderbewust gewoon over MaxICT heen ofzo. Ik gebruik de PW best vaak en heb nog nooit last gehad van MaxICT of me er aan geërgerd.
Uiteraard is de frontpage er allemaal niet voor bedoeld etc. etc. etc., maar goed in een zeker opzicht krijgt men wat men zaait, snap dan ook vooral de verbazing niet zo. Verder proberen er een hoop in de Oud-Neerlandse traditie om er omdat het zo triest is er dan maar wat humor tegen over te zetten wat kennelijk anderen dan weer lijken te waarderen. Wellicht wederom aanduiding dat er misschien een gebrek aan kwalificerende moderatie opties is naast de kwantificerende.
Zie bijvb /. met o.a. "interesting" en "funny".
Ik verbaas me er ook niet direct over, het is al langer bekend dat een deel van de userbase hier moeite heeft het moderatie systeem correct te gebruiken en liever als "fanboi's" of "haters" al plussend of minnend te werk gaan, of het nu Apple, Andriod, Brein, Intel, AMD of zoals nu MaxICT betreft.

Edit:

Een reactie als deze lijkt me trouwens gewoon +1? en geen -1

aileron in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage'

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 01-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennism schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:43:
[...]
Ik heb dat topic regelmatig gelezen maar heb die ervaring niet. Schijnbaar lees ik onderbewust gewoon over MaxICT heen ofzo. Ik gebruik de PW best vaak en heb nog nooit last gehad van MaxICT of me er aan geërgerd.
Probeer eens een aantal producten te vergelijken, o.a. op prijs.
In je vergelijking komen er dan zeg 5 uit die goedkoop zijn, interessant, tot je er op klikt en ziet dat de enige veronderstelt goedkope shop wederom het onvolprezen MaxICT is en de eerst volgende shop met z'n prijs boven de prijs van de overige 5 producten zit die MaxICT die dan toevallig niet heeft. De kans dat het bij MaxICT zonder problemen leverbaar is is vervolgens de grote vraag. Ja er zijn meer toko's die uiteindelijk niet (kunnen/willen) leveren voor de prijs in de pricewatch maar bij MaxICT lijkt het bedrijfspolicy.
Het eindresultaat is dat het vergelijken in de pricewatch weer gewoon handwerkt is geworden omdat je MaxICT (of welke andere shop dan ook) niet persoonlijk kunt blacklisten. Simpele feature die alle ergenis weg zou nemen maar die Tweakers weigert te implementeren en daarmee bewijzen ze de pricewatch als feature (en mijnsinziens uiteindelijk zich zelf) geen dienst.
Ik verbaas me er ook niet direct over, het is al langer bekend dat een deel van de userbase hier moeite heeft het moderatie systeem correct te gebruiken en liever als "fanboi's" of "haters" al plussend of minnend te werk gaan, of het nu Apple, Andriod, Brein, Intel, AMD of zoals nu MaxICT betreft.
Mjah ik ben van mening dat daar bij MaxICT dus wel wat meer "objectieve" gronden aan ten grondslag liggen, alsmede dat een mogelijkheid tot kwantificeren zou kunnen helpen. Al was het maar een verdeling in "interessant" voor iets aanvullends op het bericht (waarbij het nu de bedoeling is dat je punten geeft), "mening" voor de afdeling meningen waar we allen zo goed in zijn. Mooi uitlaatkanaal en vervolgens met een druk op de knop weg te filteren voor iedereen. Dan nog een "grappig" voor de vrolijke noot, ook wegfilterbaar voor wie met het verkeerde been uit bed gestapt is.
Repressie lijkt maar matig te werken, wellicht dat wat meer kanaliseren het beter maakt, maar goed tot zover mijn duit in het zakje, gok dat de wijze van modereren een vrij vast bastion is. Net als de wijze van shopreviews waar in mijn ogen ook veel beter voor een meer kwalificerende aanpak gekozen zou kunnen worden, maar kennelijk blijven we allemaal liever denken dat matig duidbare cijfers als nog zeer bruikbaar worden als je er maar een grote berg van hebt :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Kunnen we on-topic blijven svp? Dit is niet het MaxICT klaag topic.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met 32x +3 (!) heeft deze nog wel wat zetjes nodig.

Hoop dat er ook naar de modmisbruikers gekeken kan worden, loopt in die hele newspost echt de spuigaten uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 21:39

The_Worst

Unox

Alle reacties onder nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de etalage zijn nogal enthousiast gemodereerd. Veel teveel +2's en +3's.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

van 156 reacties wel 4 +2 of hoger, dat valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 21:39

The_Worst

Unox

@JDVB Klopt, maar doelde ook op individuele moderaties maar het lijkt allemaal al wel weer iets recht te trekken.

MaxICT maakt schijnbaar nog meer los dan Apple.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JDVB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:46:
[...]
van 156 reacties wel 4 +2 of hoger, dat valt toch wel mee?
Qua aantallen wel ja, maar kijk eens naar mugenmarco in 'nieuws: Max ICT neemt MyCom over en zet winkelinhoud in de et...

Dat is natuurlijk nooit een +3, maar hooguit een 0. Toch blijven de +3's maar binnenkomen (nu al 47!!!), waardoor die nooit meer op het juiste niveau gaat komen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CH4OS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:33:
@Zeehond Al zal die met 112x +2 en 19x +3 denk ik nog moeilijk daar van af komen, vrees ik.

EDIT:
Zo te zien blijft die +2 en +3 scoren...
De reactie staat nu op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Zeehond schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:18:
[...]

De reactie staat nu op 0.
En nu al weer op 1, we moeten dus nog even pushen om deze op de 0 te krijgen en te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

JDVB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:57:
[...]

En nu al weer op 1, we moeten dus nog even pushen om deze op de 0 te krijgen en te houden.
Je kijkt naar de verkeerde reactie aangezien ik de waar ik op doel gefixeerd heb dus van die 0 komt ie niet zomaar af :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 01-03-2019 14:21 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien dat het komt door de vertaling van smart als verdriet ergens in de tweede alinea, maar mae-t.net in 'nieuws: Samsung zet McAfee-beveiligingssoftware op zijn smart-t... vind ik wel degelijk voldoende inhoudelijk, en heb hem inmiddels voor de zekerheid nog een beetje aangevuld ook. -1 lijkt me niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:43
paradoXical in 'nieuws: Personeel UWV wil via rechter ict-project van half mi...
De reactie is ontopic, ja. Maar +3?
+2 vind ik al wat ver gaan eigenlijk. Echt informatief is het niet te noemen.
Er lijkt vooral gemod te worden in de trant van 'ben ik mee eens', zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
ATS in 'nieuws: SEAT brengt in 2020 een elektrische hatchback uit op Volkswag... heeft nog wat moderaties nodig vanwege de veel fout aan +3 mismoderaties.

Geen +2: Iblies in 'nieuws: SEAT brengt in 2020 een elektrische hatchback uit op Volks...

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 03-03-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Mijn bericht hier krijgt direct na plaatsen al een -1: TheVivaldi in 'nieuws: Sony stopt productie laatste varianten PS Vita in Japan'

Kijk, dat het onderwerp van het nieuwsbericht over de PS Vita gaat en mijn bericht inhaakt op een discussie over de concurrentie, dat is een feit. En dat het dan wellicht wat offtopic is, dat snap ik ook nog wel. Maar waarom krijg ik dan een -1 i.p.v. een 0? Ik heb toch geen rare dingen gezegd en geen scheldwoorden of persoonlijke aanvallen o.i.d. gebruikt?

Edit: en mijn reactie iets daaronder ook een -1, maar waarom ook daar geen 0? Ik heb toch een nette reactie gegeven dus dat kan geen -1 waard zijn. sjettepetJR. in 'nieuws: Sony stopt productie laatste varianten PS Vita in Ja...

[ Voor 27% gewijzigd door TheVivaldi op 03-03-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:33
mrdemc in 'nieuws: 'Webwinkels zijn niet verplicht telefonisch bereikbaar te ...
Ik krijg hier een -1 terwijl het een 0 is. Maar zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Alle reacties die ingaan op de vraag "hoe is dit nieuwswaardig" zijn offtopic:

thewiseman in 'geek: Apex Legends-map lekte jaar geleden uit maar bleef onopg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Boxman in 'reviews: De grote droom van kernfusie: op bezoek bij de ITER-reactor'

Ik weet niet wie deze naar -1 geboost heeft en waarom, maar lijkt me niet de juiste score...

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Rannasha in 'reviews: De grote droom van kernfusie: op bezoek bij de ITER-rea...

Geen +2. Doemdenken, en dit artikel laat juist mooi zien dat er wel degelijk degelijk onderzoek is en er resultaten worden geboekt.
Dat de poster het wat langer vindt duren dan wenselijk maakt het niet meteen informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 71 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2