Dennism schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:43:
[...]
Ik heb dat topic regelmatig gelezen maar heb die ervaring niet. Schijnbaar lees ik onderbewust gewoon over MaxICT heen ofzo. Ik gebruik de PW best vaak en heb nog nooit last gehad van MaxICT of me er aan geërgerd.
Probeer eens een aantal producten te vergelijken, o.a. op prijs.
In je vergelijking komen er dan zeg 5 uit die goedkoop zijn, interessant, tot je er op klikt en ziet dat de enige veronderstelt goedkope shop wederom het onvolprezen MaxICT is en de eerst volgende shop met z'n prijs boven de prijs van de overige 5 producten zit die MaxICT die dan toevallig niet heeft. De kans dat het bij MaxICT zonder problemen leverbaar is is vervolgens de grote vraag. Ja er zijn meer toko's die uiteindelijk niet (kunnen/willen) leveren voor de prijs in de pricewatch maar bij MaxICT lijkt het bedrijfspolicy.
Het eindresultaat is dat het vergelijken in de pricewatch weer gewoon handwerkt is geworden omdat je MaxICT (of welke andere shop dan ook) niet persoonlijk kunt blacklisten. Simpele feature die alle ergenis weg zou nemen maar die Tweakers weigert te implementeren en daarmee bewijzen ze de pricewatch als feature (en mijnsinziens uiteindelijk zich zelf) geen dienst.
Ik verbaas me er ook niet direct over, het is al langer bekend dat een deel van de userbase hier moeite heeft het moderatie systeem correct te gebruiken en liever als "fanboi's" of "haters" al plussend of minnend te werk gaan, of het nu Apple, Andriod, Brein, Intel, AMD of zoals nu MaxICT betreft.
Mjah ik ben van mening dat daar bij MaxICT dus wel wat meer "objectieve" gronden aan ten grondslag liggen, alsmede dat een mogelijkheid tot kwantificeren zou kunnen helpen. Al was het maar een verdeling in "interessant" voor iets aanvullends op het bericht (waarbij het nu de bedoeling is dat je punten geeft), "mening" voor de afdeling meningen waar we allen zo goed in zijn. Mooi uitlaatkanaal en vervolgens met een druk op de knop weg te filteren voor iedereen. Dan nog een "grappig" voor de vrolijke noot, ook wegfilterbaar voor wie met het verkeerde been uit bed gestapt is.
Repressie lijkt maar matig te werken, wellicht dat wat meer kanaliseren het beter maakt, maar goed tot zover mijn duit in het zakje, gok dat de wijze van modereren een vrij vast bastion is. Net als de wijze van shopreviews waar in mijn ogen ook veel beter voor een meer kwalificerende aanpak gekozen zou kunnen worden, maar kennelijk blijven we allemaal liever denken dat matig duidbare cijfers als nog zeer bruikbaar worden als je er maar een grote berg van hebt

.